AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hier hetzelfde probleem. Ik zie enkel nog maar de foto's van de laatste paar dagen. Media rescan lost niets op. Ik heb maar een enkele gallery app kunnen vinden. Toevallig heb ik ook DS Cloud er onlangs opgezet, dus wellicht heeft het toch daar mee te maken... Gebruik nu ook QuickPic voor mijn foto's. Ik draai overigens nog CM11harley schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:09:
MEdia Rescan helpt ook niet helaas.
Quickpic werkt wel.
Misschien gewoon eens een keer volledig recoveren, maar zit eigenlijk te wachten op die android 6.0 update
Update: ik heb de gallery middels de instellingen uitgeschakeld en vervolgens ingeschakeld. Reboot gedaan en hij werkt weer zoals voorheen. Ik zag dat de telefoon tevens na de reboot vanzelf een update deed van Cyanogen Gallery
[ Voor 17% gewijzigd door baaart900 op 19-02-2016 10:16 ]
Zelfs dat heb ik geprobeerd (het uitschakelen reboot en weer inschakelen) maar zonder effect helaas.baaart900 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:
[...]
Update: ik heb de gallery middels de instellingen uitgeschakeld en vervolgens ingeschakeld. Reboot gedaan en hij werkt weer zoals voorheen. Ik zag dat de telefoon tevens na de reboot vanzelf een update deed van Cyanogen Gallery
[edit]
Ok, vrouw komt thuis, zelfde probleem alle foto's zijn weg uit haar gallery app. Zij heeft een samsung galaxy S4. Ik weet nu dus wel zeker dat het aan de DS cloud app ligt. Die heb ik zelf alweer verwijderd, zij helaas nog niet.
Met wat zoeken kom ik tegen dat er een (verborgen) .nomedia bestand in een folder aan android vertelt dat die folder genegeerd moet worden. Maar dat is bij ons niet van toepassing.
Heb contact opgenomen met Synology, want vind dit toch wel een behoorlijke bug van de software dan.
EN hij zit er ook al een tijdje in en wij zijn niet de enige getuige oa :
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=227&t=102720
[ Voor 42% gewijzigd door harley op 19-02-2016 22:44 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Wat blijkt nu: Hij wil niet in recovery mode gaan. Ook wil hij niet meer gewoon opstarten. Het enige waarin ik kan komen is de fastboot modus.
Heeft iemand een idee wat ik moet doen om deze OPO weer tot leven te krijgen?
Aansluiten op je PC en via fastboot fixen. Als je googled op iets als "oneplus one fastboot recovery" kom je er wel uitkukelinho schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:09:
Hmmm, zojuist geprobeerd een nieuwe nightly rom van CM13 te installeren via de gewone update functie van cyanogen mod. Kort hiervoor heb ik de telefoon met nieuwste TWRP recovery geupdate.
Wat blijkt nu: Hij wil niet in recovery mode gaan. Ook wil hij niet meer gewoon opstarten. Het enige waarin ik kan komen is de fastboot modus.
Heeft iemand een idee wat ik moet doen om deze OPO weer tot leven te krijgen?
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Je kan beter daar verder gaan
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 20-02-2016 15:24 ]
Hoeft al niet meer. Je tip heeft gewerkt!418O2 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:17:
[...]
Aansluiten op je PC en via fastboot fixen. Als je googled op iets als "oneplus one fastboot recovery" kom je er wel uit
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Je kan beter daar verder gaan

Weet je zeker dat je de applicatie vanuit de app drawer op je homescreen probeert te zetten en niet vanuit een 'Widget'?Brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:52:
Ik had altijd whatsapp als shortcut op het lockscherm staan, maar da kan nu ineens niet meer. Kies ik nu whatsapp dan moet ik ook een chat kiezen
Goed nieuws! Volgens de buren verschijnt Cyanogen OS 13 nog deze maand voor de OnePlus One:
OnePlus heeft laten weten dat de OnePlus One nog in februari een update krijgt naar Android 6.0 Marshmallow. Deze zal beschikbaar worden als Cyanogen OS 13.
Het gaat om het lockscreen, die je van of links of rechts vegen kan openen.rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:
[...]
Weet je zeker dat je de applicatie vanuit de app drawer op je homescreen probeert te zetten en niet vanuit een 'Widget'?
Dat begrijp ik. Maar hoe probeer je het icoontje op je homescreen te zetten. Doe je dit vanaf de app drawer (Whatsapp icoontje vasthouden) of vanuit het homescreen (vasthouden) -> Widgets ->Whatsapp chatBrilsmurfffje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:35:
[...]
Het gaat om het lockscreen, die je van of links of rechts vegen kan openen.
Ik heb hem nu weer gefixt:rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:40:
[...]
Dat begrijp ik. Maar hoe probeer je het icoontje op je homescreen te zetten. Doe je dit vanaf de app drawer (Whatsapp icoontje vasthouden) of vanuit het homescreen (vasthouden) -> Widgets ->Whatsapp chat
settings -> lock screen -> lock screen shortcuts -> locatie aantikken -> select application -> dan naar apps -> whatsapp
Ik was de apps stap vergeten en direct whatsapp geselecteerd.
Ik zie nu pas dat je een snelkoppeling wilde op je lockscreen en niet je homescreen.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:42:
[...]
Ik heb hem nu weer gefixt:
settings -> lock screen -> lock screen shortcuts -> locatie aantikken -> select application -> dan naar apps -> whatsapp
Ik was de apps stap vergeten en direct whatsapp geselecteerd.

rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:
[...]
Weet je zeker dat je de applicatie vanuit de app drawer op je homescreen probeert te zetten en niet vanuit een 'Widget'?
Goed nieuws! Volgens de buren verschijnt Cyanogen OS 13 nog deze maand voor de OnePlus One:
[...]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Einde van februari volgens deze tweet.rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:
[...]
[...]
Cyanogen OS 13. Vernieuwd, nu met "MODs".
We zitten al in februariCondor70 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:44:
[...]
Einde van februari volgens deze tweet.
Ben benieuwd. Hopen dat het met de accuduur beter gaat. Ik zal mijn 4.4.4 CM11S nog niet snel loslatenCondor70 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:44:
[...]
Einde van februari volgens deze tweet.
Mogelijk dat dit je probleem is, ik heb namelijk hetzelfde gehad zo lijkt het.FoccodeJ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:50:
Oneplus heeft af en toe kuren. Dan wordt hij te heet om vast te pakken en is ie in 3u leeg, terwijl normaal SoT van 6-7u wordt gehaald, verspreid over 2-3 dagen. Nu een thema verwijderd, misschien dat dat het probleem was. We kwamen in die richting omdat er ook opeens overal advertenties verschenen. Dat is nu 2 dagen gelegen, dus nog even afwachten. Anderen die een slaak van herkenning slaan?
Ossi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:48:
Ik heb sinds een week of 2 a 3 een probleem met mijn OPO, mijn telefoon zit in een lederen hoesje waar ik altijd het toestel uithaal. Soms moet ik eens wat pakken uit mijn jaszak ofzo en dan voel ik opeens dat mijn toestel gloeiend heet is geworden, als ik dan het toestel uit het hoesje haal, dan blijkt mijn scherm aan te staan, maar niks te tonen. Dus gewoon een volledig zwart scherm, maar je kan wel zien dat de backlight aanstaat. De ellende is dat zorgt voor enorme battery drain.
Ik heb in dit topic al gezocht op battery drain en kom geen vergelijkbare dingen tegen, dus bij deze de vraag.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Het gaat dan rustig 20% per uur en dan is het toestel gauw leeg natuurlijk.
Voor de verduidelijking, mijn telefoon geeft geen foutmeldingen oid en het is ook niet vastgelopen. Ik moet dan de powerknop indrukken, dan gaat het scherm uit. Druk ik het nog een keer in, dan gaat het beeld gewoon aan en moet ik unlocken zoals altijd.
Ossi schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:30:
[...]
Ondertussen zijn we een paar weken verder en heb er, zoals later nog vermeld, nog veel last van gehad.
Afgelopen weekend ben ik nog even op onderzoek geweest om het probleem op te lossen. Ik kwam er achter dat als mijn telefoon beweegt, dat hij dan actief wordt om de klok te tonen. Ik kreeg een flauw vermoeden dat het hiermee te maken had en heb het zaterdag uitgeschakeld in de instellingen. Het lijkt erop dat het probleem bij mij nu opgelost is, maar ik hou het nog even een tijdje in de gaten.
Het lijkt erop dat na het actief worden van de klok, dat het beeld na x secondes uitgeschakeld wordt, maar de backlight niet. Dit leverde enorme battery drain op bij mij.
Voor de geïnteresseerden, het gaat om de optie "Omgevingsdisplay" onder Scherm & verlichting. De omschrijving vermeldt: "Scherm activeren wanneer u het apparaat oppakt of meldingen ontvangt".
Nu maar hopen dat het definitief opgelost is.
Thanks, maar helaas geen oplossing bij mij. Het stond al uit. Ik hoop dat het het thema is/was. Iig bedankt voor je reactieOssi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:38:
[...]
Mogelijk dat dit je probleem is, ik heb namelijk hetzelfde gehad zo lijkt het.
[...]
[...]
Probleem is opgelost.baaart900 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ik zie enkel nog maar de foto's van de laatste paar dagen. Media rescan lost niets op. Ik heb maar een enkele gallery app kunnen vinden. Toevallig heb ik ook DS Cloud er onlangs opgezet, dus wellicht heeft het toch daar mee te maken... Gebruik nu ook QuickPic voor mijn foto's. Ik draai overigens nog CM11
antwoord gehad van synology.
Please go back to your DS Cloud > Sync task > Setting > There should be a option that will "index after sync".
Met de xperia Z3 deed ik hetzelfde en die hield het ruim een dag vol. Hopen dat de batterijduur verbetert onder 6.0 want verder nog erg tevreden met dit toestel.
Drain als een malle en dan haal je einde van de dag niet eens met een SOT van 1 a 2 uur maar...
Android-systeem process pakt veel CPU... Alleen kom ik niet uit waarom. Toestel is standaard niet rooted. En doe er niks speciaals mee. FB/Whatsapp/Messenger/Chrome/ en af toen spelletje Clash of Kings.
Doe mij AUB snel CM13 want dit is niet de OPO die ik kocht met android 4.4 en 2 dagen accu tijd...
Als ik mijn mond er echt op zet en ik maak wat geluid hoort de andere kant mij nog wel maar doe ik dat niet dan hoort de ander helemaal niks meer.
Ik kan nu alleen nog de speaker functie gebruiken aangezien die ook een mic boven op het toestel gebruikt.
Iemand enig idee wat er mis is gegaan en of dit te fixen is?
PSN: Oldzkoel
Ben je wel goed te verstaan als je belt zonder backcover? Want het kan natuurlijk zijn dat er een stofje in het microfoonkanaal terecht is gekomen, of tussen de telefoon en de cover. Aangezien ze je wel kunnen horen als je je mond heel dicht bij houdt klinkt het niet als een software/hardware defect..power_user schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:57:
Ik heb vandaag mijn rearcover verwijderd en er een andere op gezet. Nu bleek de andere niet helemaal goed en toen heb ik de oude geplaatst. Nu is mijn mic kapot![]()
Als ik mijn mond er echt op zet en ik maak wat geluid hoort de andere kant mij nog wel maar doe ik dat niet dan hoort de ander helemaal niks meer.
Ik kan nu alleen nog de speaker functie gebruiken aangezien die ook een mic boven op het toestel gebruikt.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
In principe kan er niks fout zijn gegaan als ik zo naar het ontwerp kijk. Zou misschien het rubberen(?) randje van de microfoon verschoven kunnen zijn? Dat het er nu voor hangt.power_user schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:57:
Ik heb vandaag mijn rearcover verwijderd en er een andere op gezet. Nu bleek de andere niet helemaal goed en toen heb ik de oude geplaatst. Nu is mijn mic kapot![]()
Verder kan er niks zijn los gerukt want dat zit onder dat kunststof afdekplaatje wat ze op de foto omhoog wippen. Verder zou er een hele kleine mogelijkheid zijn dat er net iets in het gaatje is gevallen.
Als ik nu zo naar het ontwerp kijk, zou het microfoongaatje wel wat groter kunnen van de cover, zou wel een verbetering geven denk ik, het gaatje van de iphone 6 is ook een stuk groter als ik zo bekijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Sunrise op 27-02-2016 05:53 ]
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe dit kan opgelost worden?
Slecht contact tussen je aanstekeraansluiting en die lader wellicht?leducw schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:05:
In de wagen gebruik ik een belkin power adapter (via aansteker) maar je ziet de stroom telkens aan/uit gaan op mn opo. Als ik de kabel via usb insteek laad deze wel op maar super traag.
Welk model lader? Wel een die min. 2A kan leveren?leducw schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:05:
In de wagen gebruik ik een belkin power adapter (via aansteker) maar je ziet de stroom telkens aan/uit gaan op mn opo. Als ik de kabel via usb insteek laad deze wel op maar super traag.
Kijk ook even naar de kabel. Lang dunne kabels hebben een te hoge weerstand.
Ik ben benieuwd of de update vandaag nog verschijnt. Iemand al een update ontvangen?rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:
[...]
Volgens de Update Tracker is er nog geen update beschikbaar op dit moment.rens-br schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:55:
[...]
Ik ben benieuwd of de update vandaag nog verschijnt. Iemand al een update ontvangen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hier helaas ook niet. Mocht de update vandaag verschijnen, kan ik hem waarschijnlijk toch niet meteen installeren. OTA werkt bij mij niet, omdat ik geroot heb en moet dus wachten op de 'full' versie.Bor schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:58:
[...]
Volgens de Update Tracker is er nog geen update beschikbaar op dit moment.

Sowieso verwacht ik 'm vandaag helemaal niet!
Je hebt helaas gelijk gekregen.
Helaas (of gelukkig) niet meegemaakt, al een keer opnieuw opgestart?Artuzzo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:06:
Hoi, heeft iemand van jullie het meegemaakt dat je geen geluid krijgt bij een gesprek? Dus het gaat wel rinkelen maar bij inkomende oproepen en video's hoor ik helemaal nix. Dit is plotseling gebeurd. Iemand die me kan helpen?
Ik heb hem zojuist geformatteerd. Ik heb ontdekt dat ik nu alleen kan horen als ik de luidspreker aan zet. Heel raar dit.rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:22:
[...]
Helaas (of gelukkig) niet meegemaakt, al een keer opnieuw opgestart?
Wat heb je precies gedaan? Geformatteerd is geen benaming die gebruikt wordt in combinatie met telefoons namelijk. Aangezien het een specifiek probleem is. Is het misschien handiger om een nieuw topic aan te maken.Artuzzo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:05:
[...]
Ik heb hem zojuist geformatteerd. Ik heb ontdekt dat ik nu alleen kan horen als ik de luidspreker aan zet. Heel raar dit.
Ik heb hem teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Is het zo duidelijker?rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:09:
[...]
Wat heb je precies gedaan? Geformatteerd is geen benaming die gebruikt wordt in combinatie met telefoons namelijk. Aangezien het een specifiek probleem is. Is het misschien handiger om een nieuw topic aan te maken.
Dat is beter inderdaad. Maar als je de fabrieksinstellingen al terug gezet hebt en je probleem is niet opgelost ben ik bang dat het een RMA gevalletje is.Artuzzo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Ik heb hem teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Is het zo duidelijker?Denk je dat een topic hiervoor het probleem oplost? Volgens mij is de oneplus one forum inmiddels een beetje stil geworden.
Een nieuw topic is in dit geval beter, omdat dit probleem specifiek bij jou gebeurd (en niet binnen 2 regels is op te lossen). Dit topic is meer bedoeld voor ervaringen, discussies en algemene problemen.
Je hebt gelijk. Ik heb een topic aangemaakt. En hij is hier te vinden. Dank voor je tip.rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:17:
[...]
Dat is beter inderdaad. Maar als je de fabrieksinstellingen al terug gezet hebt en je probleem is niet opgelost ben ik bang dat het een RMA gevalletje is.
Een nieuw topic is in dit geval beter, omdat dit probleem specifiek bij jou gebeurd (en niet binnen 2 regels is op te lossen). Dit topic is meer bedoeld voor ervaringen, discussies en algemene problemen.
Ik ben eigenlijk zo tevreden met m'n OPO dat ik serieus even heb zitten twijfelen of ik er nog een zou kopen. Als reserve
[ Voor 6% gewijzigd door WoWo op 02-03-2016 15:35 ]
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Geen idee. De OPO is al erg lang out of stock geweest. Ik zou er zo weer een kopen. De matige 4G support houdt mij alleen erg tegen.WoWo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:34:
De OPO is weer te koop (voor €299, gratis verzending). Voor hoe lang?
Ik ben eigenlijk zo tevreden over m'n OPO dat ik serieus even heb zitten twijfelen of ik er nog een zou kopen. Als reserve
Verwijderd
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het terug wegkrijg?
Zou kunnen dat dochter ermee geprutst heeft maar kan niet vinden hoe ik het terug zoals voorheen krijg...
plaats eens een screenshotVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:48:
Sinds gisteren opent mijn OPO steeds een nieuw venster voor tekstinvoer, ik kan dus niet meer rechtstreeks typen in een SMSconversatie of in de facebook app bv, het ziet er vreemd uit en is vooral vervelend dat ik niet meer terug kan lezen terwijl ik typ.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het terug wegkrijg?
Zou kunnen dat dochter ermee geprutst heeft maar kan niet vinden hoe ik het terug zoals voorheen krijg...
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Heb je er per ongeluk een beschermde app van gemaakt?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:32:
Beste, sinds vandaag vind ik de app "Google play music" nietmeer terug. Als ik in de play store ga kijken staat deze nog als geïnstalleerd. Ik wou deze dan verwijderen en terug installeren maar dat gaat niet aangezien het een voorgeïnstalleerde app is. Enkel updates worden verwijderd. Als ik bij instellingen naar apps ga staat hij daar ook nog in de lijst. Ik vind hem enkel nergens meer terug. Iemand een idee?
Druk in het hoofdscherm op de menu knop en scroll helemaal omlaag naar Beschermde apps.
Of ga naar Instellingen, Apps, menu, Beschermde apps.
'Die' datagebruik glitch? Welke zou dat dan moeten zijn, want hier heb ik nog nooit van gehoord.iPodKiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:32:
Sinds maandag heb ik die datagebruik glitch. Heel irritant... Kan nu niet zien hoeveel data een app gebruikt of een limiet instellen.
Waarom wilde je deze verwijderen? Heb je nu wel weer alle updates geïnstalleerd?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:32:
. Ik wou deze dan verwijderen en terug installeren maar dat gaat niet aangezien het een voor geïnstalleerde app is.
Verwijderd
Bedankt! Dat was dus het probleem.Condor70 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 06:49:
[...]
Heb je er per ongeluk een beschermde app van gemaakt?
Druk in het hoofdscherm op de menu knop en scroll helemaal omlaag naar Beschermde apps.
Of ga naar Instellingen, Apps, menu, Beschermde apps.
Draai versie 12.1.1 op mijn OPO
Iemand die dit probleem herkend?
Heb de app al opnieuw er op gezet, telefoon een herstart gegeven, caches geleegd.Niets helpt
App werkt hier prima.seninha schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:34:
Sinds gister staat er hier een Horizon box van Ziggo. Nu heb ik de app gedownload maar zodra ik een zender wil kijken klapt de app er uit.
Iemand die dit probleem herkend?
Heb de app al opnieuw er op gezet, telefoon een herstart gegeven, caches geleegd.Niets helpt
Heb je jou OPO geroot? Het kan zijn dat de Horizon Box app van Ziggo hier moeilijk over doet.seninha schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:34:
Sinds gister staat er hier een Horizon box van Ziggo. Nu heb ik de app gedownload maar zodra ik een zender wil kijken klapt de app er uit.
Lijkt eerder iets in je toestel dan te zijn
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Mijn telefoon wil ik een keer hard reset geven maar wilde dat combineren met de nieuwste update.
Er ging inderdaad een twitter bericht de ronde in dat de update eind februari zou komen. Inmiddels weten we allemaal dat dit bericht niet waar is.harley schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:41:
Ik dacht dat marshmellow afgelopen maand al voor de opo zou uitkomen.
Mijn telefoon wil ik een keer hard reset geven maar wilde dat combineren met de nieuwste update.
Volgens eerdere berichten komt de MM update in Q1. Dit zou betekenen dat ze nog ongeveer 2 weken de tijd hebben. Maar gezien de Lollipop update ook vertraagd was, verwacht ik niet dat ze eind maart gaan halen.
Heeft iemand hem al uitgeprobeerd?To make every minute you spend with your pictures a minute well-spent, we’ve created a streamlined gallery app just for you called OnePlus Gallery.
This is a no-nonsense app, meaning you won’t find any nonessential frills or intrusive ads here. It’s perfect for everyday browsing, editing and organizing. The gallery was optimized for offline usage, so you don’t need to connect every time you feel like taking a trip down memory lane in your gallery.
De app is voor de OPT niet voor de OPO, niet compatible zegt hij. Hij zal vast wel buiten de playstore om te installeren zijn maar volgensmij kan je net zo goed quickpic downloaden.rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:24:
Iemand het OnePlus nieuws al gezien:
[...]
Heeft iemand hem al uitgeprobeerd?
Handig. Ik krijg inderdaad dezelfde melding.Bartske schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:36:
[...]
De app is voor de OPT niet voor de OPO, niet compatible zegt hij. Hij zal vast wel buiten de playstore om te installeren zijn maar volgensmij kan je net zo goed quickpic downloaden.
Edit:
Staat ook in de aankondiging:

The app is available today for all OnePlus 2 users on OxygenOS v2.2.1. Stay tuned for announcements on compatibility with our other devices.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 15-03-2016 08:39 ]
Tot nog toe geen problemen meer gehad met internetpagina's die niet willen laden.
En, 4G!
Ik heb contact met de RMA service gehad maar dit valt niet binnen hun garantie en kost meer dan 100 euro om te laten maken.
Weet iemand of er ook een nederlands reparatiecentrum is die dit voor mij kan maken? Of zal ik hem toch maar opsturen?
Je kan contact opnemen met de locale reparatiewinkel. Het nadeel echter van deze services is dat de garantie daarna volledig kwijt is. Terwijl bij een reparatie door OnePlus de garantie blijft behouden.superbig91 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:24:
Weet iemand of er ook een nederlands reparatiecentrum is die dit voor mij kan maken? Of zal ik hem toch maar opsturen?
Hoe krijg je het voor elkaar om de module te slopen? Is wel heel erg knap. Weet je ook zeker dat de module niet verkeerd om zit?
Is een redelijk bekend euvel las ik via google.rens-br schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:39:
[...]
Je kan contact opnemen met de locale reparatiewinkel. Het nadeel echter van deze services is dat de garantie daarna volledig kwijt is. Terwijl bij een reparatie door OnePlus de garantie blijft behouden.
Hoe krijg je het voor elkaar om de module te slopen? Is wel heel erg knap. Weet je ook zeker dat de module niet verkeerd om zit?
Heb al vanalles geprobeerd maar hij blijft dienst weigeren.
Misschien kan GSM-Eindhoven iets voor je betekenen? https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatiesuperbig91 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:54:
[...]
Is een redelijk bekend euvel las ik via google.
Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft dienst weigeren.
Heb ze eens een mail gestuurdrens-br schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:00:
[...]
Misschien kan GSM-Eindhoven iets voor je betekenen? https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatie
Is te verwachten dat deze update OTA gepushed? of heb je root etc nodig om dat te installeren?
Zoals ook in een aantal reacties onder het nieuwsbericht verteld wordt. Is dit een nieuwe build van CyanogenMod, op de OPO draait standaard CyanogenOS.Waah schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:31:
nieuws: CyanogenMod brengt versie 13.0 Release 1 uit
Is te verwachten dat deze update OTA gepushed? of heb je root etc nodig om dat te installeren?
Dat zijn twee verschillende besturingssystemen met dezelfde basis.
CyanogenOS 13S zou deze maand moeten komen via OTA, maar is niet dezelfde als de versie uit het nieuwsbericht.
Je kan de versie uit het nieuwsbericht wel flashen, maar daarvoor moet de bootloader unlocked worden, TWRP geïnstalleerd zijn en je moet root hebben. Hoe dat in zijn werk gaat, kan je beter hier bespreken: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 16-03-2016 11:48 ]
Helaas, ze kunnen niks voor me betekeken. Heb ook Pro Repairs aangeschreven maar heb daar weinig vertrouwen in. Geen reactie en hun contactgegevens zijn niet up to date.rens-br schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:00:
[...]
Misschien kan GSM-Eindhoven iets voor je betekenen? https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatie
Gewoon een aantal repair shops gevonden via Google:_Piwi_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:17:
[...]
Helaas, ze kunnen niks voor me betekeken. Heb ook Pro Repairs aangeschreven maar heb daar weinig vertrouwen in. Geen reactie en hun contactgegevens zijn niet up to date.
- Mobieltjes doktor: €80,-.
- Repair Phone Apendoorn: €45,-
- Smartlab: €55,-
- Touchfix: €9,99
[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 16-03-2016 13:23 ]
Je hebt duidelijk meer Google skills ;-) Thanks, daar kom ik wel mee uit de voeten!rens-br schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:20:
[...]
Gewoon een aantal repair shops gevonden via Google:Met allemaal geen ervaring overigens.
- Mobieltjes doktor: €80,-.
- Repair Phone Apendoorn: €45,-
- Smartlab: €55,-
- Touchfix: €9,99
Was weinig skill voor nodig. 'OnePlus One simkaart reparatie' was voldoende_Piwi_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:25:
[...]
Je hebt duidelijk meer Google skills ;-) Thanks, daar kom ik wel mee uit de voeten!
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 16-03-2016 13:26 ]
That said, you'll find that 13 runs amazing on the OPO thanks to both improvements in M and also the low level stuff we improved this time around. COS13 for the OPO is in final QA+cert so it won't be much longer (a few days we hope).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nee. Als ik naar instellingen -> Thema's, ga werkt dit prima. Misschien heb je een brak thema in de lijst staan?Pierre schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:09:
Zijn er meer mensen hier waarbij de Theme app crashed
Aha, dat was het inderdaad opgelost thx voor de tiprens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:23:
[...]
Nee. Als ik naar instellingen -> Thema's, ga werkt dit prima. Misschien heb je een brak thema in de lijst staan?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Graag gedaan! Welk thema was brak? Ik heb alleen Hexo en System erin staan.Pierre schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:28:
[...]
Aha, dat was het inderdaad opgelost thx voor de tip
Het Hexo thema was brak.rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:29:
[...]
Graag gedaan! Welk thema was brak? Ik heb alleen Hexo en System erin staan.
Vreemd! Misschien kan je deze eenvoudig opnieuw installeren, wanneer je op 'thema's kopen' drukt.
Dat heb ik inderdaad gedaan, moest wel even mijn custom background opnieuw instellen maar toen werkte het weer.rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:45:
[...]
Vreemd! Misschien kan je deze eenvoudig opnieuw installeren, wanneer je op 'thema's kopen' drukt.
Ow man kan niet wachten, duurt echt te lang nurens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:06:
Steve Kondik heeft op Google+ aangegeven dat de COS13 update momenteel gecertificeerd wordt en zou over een aantal dagen gereleased moeten worden. Nog even en ze gaan eind maart gewoon halen:
[...]
Maar hopelijk kan COS13 er nieuwe leven in blazen.
Geduld is een schone zaak?Nohead schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:45:
[...]
Ow man kan niet wachten, duurt echt te lang nuBen eigenlijk helemaal klaar met de OPO.
Maar hopelijk kan COS13 er nieuwe leven in blazen.
Oei. Dat is inderdaad wel echt schandalig! Ik haal nu meestal bijna 40 uur op één acculading. Dit is dan met 3/4 uur SOT.Nohead schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:50:
Omdat de huidige build battery drain heeft als een malle. Ik haal er niet een dag mee met normaal gebruik. Dan heb ik een SOT van 1.5/2 uur... Intern android process gebruikt veel CPU tijd.
Heb je al een factory reset geprobeerd?
Je kan ook de exodus rom proberen als je gaat unlocken. Werkt erg snel en soepel en haal er ook redelijke battery time mee.Nohead schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:09:
Nee, dat nog niet. Ik wilde dat bewaren zodra CM13 uit is omdat een full reset te doen gelijk bootloader unlock en root er op. Spijt er van dat ik dat toen niet meteen heb gedaan bij aankoop. Lazy bastard
Is begrijpelijk. Hopelijk zijn ze snel met de update! Die booloader unlocken krijg je geen spijt van. Ik heb dat gelukkig meteen in het begin gedaan (nouja meteen, ik was helemaal klaar met alles instellen en ging toen de bootloader unlocken. Én toen kon ik weer opnieuw beginnenNohead schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:09:
Nee, dat nog niet. Ik wilde dat bewaren zodra CM13 uit is omdat een full reset te doen gelijk bootloader unlock en root er op. Spijt er van dat ik dat toen niet meteen heb gedaan bij aankoop. Lazy bastard

Niks beter dan jgcaap z'n rom voor mij momenteel. Zelfs Exodus kan er niet tegen op.
Ik hoop dat dat inderdaad wel mee valt. Bij de vorige update werd alleen 'Cortana' standaard mee geïnstalleerd, gelukkig was dit eenvoudig te verwijderen, zonder root of gedoe.superiscch schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:30:
Ik kijk niet direct uit naar COS13. Sinds hun samenwerking met Microsoft vrees ik dat er heel veel meuk op zal staan. Apps, launcher, noem maar op...
Ik verwacht dat de 'meuk' zich dan ook beperkt door meegeleverde apps in de vorm van Office, Cortana & OneNote.
Ik vind dat toch redelijk watrens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:36:
[...]
Ik hoop dat dat inderdaad wel mee valt. Bij de vorige update werd alleen 'Cortana' standaard mee geïnstalleerd, gelukkig was dit eenvoudig te verwijderen, zonder root of gedoe.
Ik verwacht dat de 'meuk' zich dan ook beperkt door meegeleverde apps in de vorm van Office, Cortana & OneNote.
Bij Cortana was het een kwestie van icoon oppakken en naar 'verwijderen' slepen. Mochten er inderdaad meer apps meegeleverd worden, verwacht ik dat die ook gemakkelijk te verwijderen zijn.superiscch schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:30:
[...]
Ik vind dat toch redelijk watzeker als het niet te verwijderen zal zijn. Microsoft heeft ondertussen ook al lockscreen en launcher, wie weet...
Ik gebruik Office en OneNote zelf wel veel op mijn telefoon, dus als ze het meeleveren. Is dat voor mij prima.
Dat ze de standaard Cyanogen launcher en lockscreen gaan vervangen door die van Microsoft verwacht ik echter niet. De Launcher van Microsoft verschilt aardig veel met de CM launcher. Hetzelfde geldt voor het Lockscreen.
We gaan het zien in een aantal dagen.
It's all about the money money ;-)rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Bij Cortana was het een kwestie van icoon oppakken en naar 'verwijderen' slepen. Mochten er inderdaad meer apps meegeleverd worden, verwacht ik dat die ook gemakkelijk te verwijderen zijn.
Ik gebruik Office en OneNote zelf wel veel op mijn telefoon, dus als ze het meeleveren. Is dat voor mij prima.
Dat ze de standaard Cyanogen launcher en lockscreen gaan vervangen door die van Microsoft verwacht ik echter niet. De Launcher van Microsoft verschilt aardig veel met de CM launcher. Hetzelfde geldt voor het Lockscreen.
We gaan het zien in een aantal dagen.

Welke dialer app gebruik je? De app die standaard meegeleverd is? Je zou nog kunnen proberen om gebruik te maken van de standaard Google Dialer.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:27:
Heel bizar, ik kan alle nummers bellen maar als ik mijn tandarts wil bellen dan crasht de dialer app, ook als ze mij terug bellen dan kan ik niet opnemen, zodra ik dat doe dan crasht de app.. Ik heb alle cache van de app en de data al verwijderd maar het probleem houdt aan, ook een reboot lost niks op. Herkennen mensen dit probleem!?
Ik heb dit probleem overigens ook gehad met één telefoonnummer, telkens als die belde freezde te telefoon en en was het onmogelijk om op te nemen. Het telefoonnummer bellen ging echter wel gewoon prima.
Aan de hand van het volgende nieuws: nieuws: Lek in Truecaller-app gaf toegang tot gegevens van miljoenen Android-... weet iemand of de versie die meegeleverd wordt in COS ook geüpdatet wordt / is.
Heb je wellicht ergens een vreemd karakter oid in het contact zitten?Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:27:
Heel bizar, ik kan alle nummers bellen maar als ik mijn tandarts wil bellen dan crasht de dialer app, ook als ze mij terug bellen dan kan ik niet opnemen, zodra ik dat doe dan crasht de app.. Ik heb alle cache van de app en de data al verwijderd maar het probleem houdt aan, ook een reboot lost niks op. Herkennen mensen dit probleem!?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nee, de truecaller app identificeert dat het mijn tandarts is die belt, opnemen gaat niet, dan crasht de app. Ook het nummer terug bellen werkt niet. Zelf het nummer intoetsen werkt ook niet.Bor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Heb je wellicht ergens een vreemd karakter oid in het contact zitten?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen