Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27
heron schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:20:
Het bluetooth probleem bestaat nog steeds: als ik met mijn carkit verbonden ben, dan crasht de telefoon tijdens het opzetten van een telefoonverbinding. Carkit geeft aan dat gesprek niet gelukt is, en de Oneplus is alleen weer aan te krijgen door de powerknop lang (>10 seconden) ingedrukt te houden. Op internet geen oplossingen hiervoor gevonden, maar misschien dat iemand hier een tip heeft?
Het is wel handig als je het merk en type van je carkit vermeld. Ik heb geen problemen met twee verschillende carkits in een Ford en Fiat auto.
cypher21 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:43:
[...]
Zet m de laatste tijd maar uit en schakel over naar 4G, scheelt een hoop batterijverbruik
Gebruik momenteel 3G inderdaad, dat is een stuk beter voor de accu. Vervelend is wel dat Wifi met elke update meer energie lijkt te verbruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Het is wel handig als je het merk en type van je carkit vermeld. Ik heb geen problemen met twee verschillende carkits in een Ford en Fiat auto.

[...]
Het is de ingebouwde carkit van een recente Skoda (type Columbus), kan je volgens mij ook in de VW's vinden. Voor de update geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08

SaN

Ik heb zojuist een Synology 1900ac router aangesloten op mijn netwerk om ook gebruik te gaan maken van 5ghz Wi-Fi. Nu kom ik er alleen achter dat de Wi-Fi snelheid enorm traag is op 5ghz. Op 2,4ghz is de internetsnelheid prima.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
2e hands een orgineel gerepareerde 1+1 gekocht, maar daar staat oxygen os 1.0.3 op en ik wil de officiele oneplus cyanogen os erop.
Voel me weer even flink noob, maar hoe krijg ik die er het makkelijkste op?
Heb dit:
http://webtrickz.com/how-...eplus-one-using-fastboot/
Uit luiheid geprobeerd, maar met alles in 1 zipfolder doet de bat alsnog weinig, zie ook niet wat er mis gaat, want dan is het cmd venster al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:44:
Ik heb zojuist een Synology 1900ac router aangesloten op mijn netwerk om ook gebruik te gaan maken van 5ghz Wi-Fi. Nu kom ik er alleen achter dat de Wi-Fi snelheid enorm traag is op 5ghz. Op 2,4ghz is de internetsnelheid prima.

Zelfs als je naast de router staat?

Mijn 5ghz signaal is namelijk na twee muren al onbruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Condor70 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Zelfs als je naast de router staat?

Mijn 5ghz signaal is namelijk na twee muren al onbruikbaar geworden.
Bedankt. Dat zal ik morgen even proberen. Dat zou wel erg zuur zijn. Als ik in de woonkamer al geen gebruik meer kan maken van 5ghz Wi-Fi stuur ik hem meteen terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59

Geen id maar dit doet ie hier op 5ghz.
Router hangt in de meterkast en test is in de woonkamer gedaan.
Muur en muur/deur van de meterkast er tussen op zo'n 6 meter afstand. Ziggo 150/15. Asus Ac66u router.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wjgv1f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

coob schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 06:41:
[...]

Geen id maar dit doet ie hier op 5ghz.
Router hangt in de meterkast en test is in de woonkamer gedaan.
Muur en muur/deur van de meterkast er tussen op zo'n 6 meter afstand. Ziggo 150/15. Asus Ac66u router.
[afbeelding]
Dan is er bij mij gewoon iets mis. Het is hier ongeveer een identieke situatie en ik zit eerder op 3Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:24:
[...]

Bedankt. Dat zal ik morgen even proberen. Dat zou wel erg zuur zijn. Als ik in de woonkamer al geen gebruik meer kan maken van 5ghz Wi-Fi stuur ik hem meteen terug...
Let wel dat dat bij een andere router niet anders hoeft te zijn. 5GHz is erg gevoelig voor obstakels. Het bereik is ook vele malen minder. Ik kan overigens 5Ghz prima gebruiken in de woonkamer (router in meterkast in de gang) maar op zolder is het niet beschikbaar. Dat is met meerdere 5Ghz routers getest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

Heb je dit probleem ook met andere apparaten, want in dat geval kan je beter even een los topic aanmaken in netwerken. Want dan is de router gewoon niet goed ingesteld / functioneert niet goed en heeft het niks met de OnePlus One te maken.

Een aantal ideeën:
  • Op welk kanaal staat de router en zitten er meerdere routers op dit kanaal?
  • Wat zijn de snelheid (harde cijfers)?
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:48:
Voel me weer even flink noob, maar hoe krijg ik die er het makkelijkste op?
Aangezien OxygenOS een custom rom is, heb ik je vraag beantwoord in: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 19-05-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zojuist de batterij vervangen. Stelde niet zoveel voor, beetje gepriegel met t moederbord kapje losmaken.

Ligt nu aan de lader, ben benieuwd wat t verschil is

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Irritant probleem: ik kan niet meer bellen en gebeld worden. Bij de beller gaat de telefoon niet eens over en als ik zelf probeer te bellen komt er behoorlijk vlot na "kiezen" "oproep beëindigd" in het scherm te staan. Dataverbinding werkt wel naar behoren.

De standaard dingen als de SIM-kaart een keer er uit en er in; telefoon herstarten en handmatig een ander netwerk kiezen heb ik al gedaan. Het zoeken van netwerken duurt wel relatief lang, maar op den duur komen dan toch de bekende Nederlandse providers naar boven.

Ik zie het toestel van 4G schakelen naar 3G om de telefoonverbinding tot stand te brengen, maar de verbinding wordt zelf niet tot stand gebracht. Als ik het toestel op 2G forceer dan lukt het me wel een telefoongesprek tot stand te brengen.

Vanavond eens testen met een andere SIM-kaart om te zien of het aan het toestel of de SIM ligt. Ik vrees voor het eerste aangezien Google mij aanzienlijk wat hits geeft op bovenstaande issue met de OnePlus.

Ik krijg het idee dat het is sinds de update naar Android 6.0.1 aangezien mijn carkit toen ook meer problemen gaf en niet meer uit wilde bellen.

Edit:
Typisch: ben ik op weg naar de Vodafone om een nieuwe SIM kaart te halen om te zien of het probleem daar aan ligt, word ik gebeld. Blijk ik aan de andere kant van de stad geen problemen te ondervinden. Bellen en gebeld worden gaat zonder problemen.

Maar eens een ticket bij Vodafone inschieten of mijn toestel zich op de zendmast goed aanmeld.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 21-05-2016 16:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:48:
Ligt nu aan de lader, ben benieuwd wat t verschil is
En wat zijn je ervaringen tot nu toe? Al veel verschil gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:12:
[...]

En wat zijn je ervaringen tot nu toe? Al veel verschil gemerkt?
gok dat de oude batterij na bijna 2 jaar toch 20-30% verslechterd was.

waar voorheen de batterij rond dit tijdstip op 10-15% stond heb ik nu nog 54% over

Was mij het tientje wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:25:
[...]
gok dat de oude batterij na bijna 2 jaar toch 20-30% verslechterd was.

waar voorheen de batterij rond dit tijdstip op 10-15% stond heb ik nu nog 54% over

Was mij het tientje wel waard!
Dat is inderdaad erg netjes! Misschien dat ik hetzelfde ga doen als de garantie van het toestel verlopen is.
Ik ben ook wel benieuwd naar verbetering van SOT, kun je hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Dat is inderdaad erg netjes! Misschien dat ik hetzelfde ga doen als de garantie van het toestel verlopen is.
Ik ben ook wel benieuwd naar verbetering van SOT, kun je hier iets zinnigs over zeggen?
nu 46% over en 2u 56 SOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat is geen slechte waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

hmm...

Net een heel vreemd iets vastgesteld. Ik gebruik al sinds ik mijn opo heb ( 2014 ergens... )dezelfde ringtone en zelfde sms tone, geen stock tones, maar zelf naar toestel gekopieerde files.

Nu merk ik net per toeval door vibratie van de tafel dat ik sms'je kreeg, zeer vreemd, want ik was vrij zeker dat ik mijn toestel niet op stil had gezet.

Even in de settings gaan rondkijken, en vreemd genoeg waren zowel de ringtone als de smstone settings, als de notification settings in whatsapp veranderd van "naam van het geluidje" naar de random numerieke waarde "57325". Deze waarde komt nergens als filename of ringtone name voor in de lijst, een reboot lostte het niet op, maar ik kon wel gewoon terug de files selecteren die normaal ingesteld waren...

Sinds mijn update naar CM13 een tijdje terug heb ik eigenlijk nooit iets veranderd aan de ringtone en sms instelingen. Het enige wat ik kan bedenken is dat in de loop van vandaag om een of andere reden er een probleem is geweest met de (emulated SD) storage, waardoor die settings beinvloed zijn?

Of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FlashBlue schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:50:
Sinds mijn update naar CM13 een tijdje terug heb ik eigenlijk nooit iets veranderd aan de ringtone en sms instelingen. Het enige wat ik kan bedenken is dat in de loop van vandaag om een of andere reden er een probleem is geweest met de (emulated SD) storage, waardoor die settings beinvloed zijn?

Of is er iets anders aan de hand?
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Het zou ook kunnen zijn dat de 'verbinding' met de Emulated SD even weg was als er verbinding gemaakt wordt met bijv. een PC. Zou er niet teveel zorgen om maken, tenzij het probleem nu vaker gaat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ik doe nu +/- een dag met mijn batterij met matig gebruik dus toch maar een nieuw battereitje besteld voor mijn 2 jaar oude oneplus one.
Moet alleen nog ff kijken of ik hem er zelf in durf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PaulAM schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:05:
Moet alleen nog ff kijken of ik hem er zelf in durf te zetten.
Als je de stappen volgt in deze post moet dat helemaal goed komen: cypher21 in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2". Je kan de poster eventueel ook nog een DM sturen om te vragen of het goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:53:
Zijn er meer mensen waarbij Wifi buitensporig veel energie verbruikt wanneer het verbonden is?
Met 62% accu over, heeft Wifi 15% gebruikt:

[afbeelding]
Ja, nog een stuk beroerder dan hoe jij het hebt..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zai8oZnYQCXtdM17T7X62WdT/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FYu0oDwnjerN4hKIfLJuk66K/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PO8IbsOtO3me5ybyC4AiJHMy/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:20:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is inderdaad wel beroerder! Maar je laad je telefoon wel vaker op (en niet zo vaak tot 100%), waardoor de getallen groter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
FoccodeJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:20:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk eens bij Locatie > Scannen (via de 3 bolletjes) als WiFi scannen niet aan staat. Dat is echt een batterijslurper ivm wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
superiscch schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Kijk eens bij Locatie > Scannen (via de 3 bolletjes) als WiFi scannen niet aan staat. Dat is echt een batterijslurper ivm wifi.
Thanks, dat stond inderdaad aan. En ik heb hem idd alleen nodig als ik locatie op high accurancy wil hebben. Hopen dat her scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Dat is inderdaad wel beroerder! Maar je gebruikt je laad je telefoon wel vaker op (en niet zo vaak tot 100%), waardoor de getallen groter worden.
De getallen in mah worden idd groter, maar het ging me meer om verhouding WiFi/scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:45:
[...]

De getallen in mah worden idd groter, maar het ging me meer om verhouding WiFi/scherm
Op die manier! De verhouding geeft het probleem inderdaad goed weer.
[...]
Die staat hier inderdaad ook aan, maar mijn locatievoorzieningen staan eigenlijk altijd uit. Verbruikt dat dan nog steeds energie?

Heb de optie nu maar even uitgezet, eens kijken wat dat scheelt.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 30-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Op die manier! De verhouding geeft het probleem inderdaad goed weer.

[...]

Die staat hier inderdaad ook aan, maar mijn locatievoorzieningen staan eigenlijk altijd uit. Verbruikt dat dan nog steeds energie?

Heb de optie nu maar even uitgezet, eens kijken wat dat scheelt.
Geen idee, ik weet alleen als dat aanstaat wifi ook serieus drains.

@FoccodeJ: ik heb GPS op high accuracy staan zonder wifi scannen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Geen idee, ik weet alleen als dat aanstaat wifi ook serieus drains.
We gaan het merken de komende paar dagen! Heb je zelf nog negatieve ervaring dat het bepalen van de locatie nu minder goed is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:30:
[...]

We gaan het merken de komende paar dagen! Heb je zelf nog negatieve ervaring dat het bepalen van de locatie nu minder goed is?
Maakt volgens mij geen verschil want wordt gebruikt bij locatiebepaling van systeemapps en services. Ik heb er alles sinds geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier sinds kort eveneens een hoge drain van de batterij via WiFi. Ik zou toch zweren dat ik die functie uitgeschakeld had staan. Mogelijk dat de update naar Android 6 er iets mee te maken heeft? Dank voor de tip overigens, benieuwd of het resultaat boekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
hotdog92 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:21:
Hier sinds kort eveneens een hoge drain van de batterij via WiFi. Ik zou toch zweren dat ik die functie uitgeschakeld had staan. Mogelijk dat de update naar Android 6 er iets mee te maken heeft? Dank voor de tip overigens, benieuwd of het resultaat boekt. ;)
Kan wel door de update komen. Ook als je je GPS op low zet en Android vraagt om dat naar High aan te passen voor bepaalde apps zal het scannen weer actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
Ook hier wifi baterij drain. wifi 19% schreen 8%. Dat moet toch beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PaulAM schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:21:
Ook hier wifi baterij drain. wifi 19% schreen 8%. Dat moet toch beter kunnen?
Zou ik wel zeggen. Ik heb het scannen nu uitgezet en de verhouding is nog steeds erg zoek, maar ik heb wel het idee dat het iets scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:58
Grootste batterij drain bij mij is de google play services met 13% op moment van schrijven.
En in de uitgebreide statestieken van dat process geeft hij aan dat mobiele data verbinding de meeste tijd heeft aan gestaan voor dat process.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Is er iemand die mij kan helpen of hier al ervaring mee heeft? Ik wil graag mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zetten zonder mijn root te verliezen, wil Greenify namelijk gewoon weer gebruiken. Ik neem aan dat ik dat niet via de ''normale'' manier moet doen. Wie kan mij hierbij helpen?
Ik heb:
- TWRP 3.0.2-0
- cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip
- BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Is er iemand hier die SSH Tunnels werkend heeft gekregen op de OPO? (CM11?)

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
PetrCech_3 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:40:
Is er iemand die mij kan helpen of hier al ervaring mee heeft? Ik wil graag mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zetten zonder mijn root te verliezen, wil Greenify namelijk gewoon weer gebruiken. Ik neem aan dat ik dat niet via de ''normale'' manier moet doen. Wie kan mij hierbij helpen?
Ik heb:
- TWRP 3.0.2-0
- cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip
- BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328.zip
Als je echt van nul wil beginnen:
In twrp alles wipen (ben je wel alles kwijt, idem persoonlijke data dus zorg voor backup). Dan COS en supersu flashen en alles terug installeren. Hierna kun je Greenify terug installeren.

Wil je apps etc behouden (niet altijd slim want vaak is dit het probleem) dan deselecteer je Data, wil je persoonlijke data ook houden deselecteer je Internal storage.

Rooten is niet zo speciaal hoor, gewoon de supersu flashen in twrp.

[ Voor 3% gewijzigd door superiscch op 02-06-2016 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Laatst online: 14-09 08:53
Ik kan geen NL-alerts ontvangen op mijn Oneplus One, iemand anders ook dit 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Goemies schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:03:
Ik kan geen NL-alerts ontvangen op mijn Oneplus One, iemand anders ook dit 'probleem'?
Ik heb hem hier ook niet ontvangen, terwijl het wel aan staat ...
Kan ook weer aan de overheid liggen. Website lag eruit, prutsers ...

[ Voor 0% gewijzigd door Zidane007nl op 06-06-2016 12:13 . Reden: nl-alert.nl werkt inmiddels weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:39
Ik heb hetzelfde, is al sinds het begin zo hier.
Eerst met de originele software, daarna met de exodus rom en nu met cm14 nightly, allemaal geven ze geen enkele melding tijdens de NL-alerts testen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57

Pierre

Van nature lui!

Heb ook niks gehad, en lig er totaal niet wakker van ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ja. Ook hier geen NLAlert ontvangen vandaag. De vorige testrondes ook niet overigens. Heb het toestel wel ingesteld zoals aangegeven op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zit nog steeds op de laatste versie van Android 5. Zijn er mensen die spijt gehad hebben van de upgrade naar 6.0? Ik heb de update nog klaar staan om uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:53:
Ik zit nog steeds op de laatste versie van Android 5. Zijn er mensen die spijt gehad hebben van de upgrade naar 6.0? Ik heb de update nog klaar staan om uit te voeren.
Ik heb er juist geen spijt van. Telefoon is een stuk vloeiender, sneller en fijner in gebruik. En de batterij lijkt een stuk langer mee te gaan (Al is dat laatste niet bij iedereen het geval).

Overigens kan je prima updaten naar 6.0.1, mocht dit niet bevallen flash je toch eenvoudig 5.1.1 weer zonder data verlies.

(Of je moet TWRP geïnstalleerd hebben, dan kan je een volledige nandroid backup maken)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 06-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterpanter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11-2021
Ook hier (OnePlus One) met CM Android 5.1.1 (stock) geen NL-Alert controle bericht ontvangen. Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
pieterpanter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:50:
Ook hier (OnePlus One) met CM Android 5.1.1 (stock) geen NL-Alert controle bericht ontvangen. Erg frustrerend.
Bij de vorige testronde waren er ook geen personen met een OPO die het bericht hebben ontvangen. Ook op het OnePlus forum wordt er weer volop geklaagd.

Ik mis er op zich niks aan, maar vind het gewoon vreemd dat het niet werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 06-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09:10
Ik heb voorheen op de OPO ook nooit ontvangen. Vanmiddag om 12 uur voor het eerste een amber alert ontvangen. Maar op de OPT, met Android 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Gaat ook nooit gebeuren ook volgens Cyanogen.
Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Condor70 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:28:
[...]
Gaat ook nooit gebeuren ook volgens Cyanogen.
Zie hier.
De issue staat inderdaad op 'won't fix', maar er is niemand aan toegewezen en er heeft ook niemand van Cyanogen reageert. (Althans dit is niet af te lezen aan de namen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Update! Al zal via twrp wel njet zijn zeker? 😀

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AEO3h7UtYtU1lru6vvACxvVp/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:46:
Update! Al zal via twrp wel njet zijn zeker? 😀

[afbeelding]
Zo te zien is het alleen nog maar de incremental, dat kan wel via TWRP. Maar dat duurt erg lang en is super omslachtig. Je kan daarvoor dit en dit stappenplan volgen. Maar het is makkelijker om te wachten op de full zip.

De update is overigens wel echt aan de grote kant voor een incremental.

De incremental kan je in ieder geval vinden op de website van Cyanogen of AndroidFileHost.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:48:
[...]

De issue staat inderdaad op 'won't fix', maar er is niemand aan toegewezen en er heeft ook niemand van Cyanogen reageert. (Althans dit is niet af te lezen aan de namen).
PsychoI3oy heeft de issue op Won't Fix gezet. Ik weet niet zeker of PsychoI3oy in dienst is by Cyanogen, maar hij is wel Cyanogen forum administrator en heeft een @cyngn.com e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Condor70 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:20:
[...]
PsychoI3oy heeft de issue op Won't Fix gezet. Ik weet niet zeker of PsychoI3oy in dienst is by Cyanogen, maar hij is wel Cyanogen forum administrator en heeft een @cyngn.com e-mailadres.
Dan zal het inderdaad wel zo zijn :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb ook een update ontvangen vanuit de Cyanogen app. Maar waar vind ik een changelog wat er is gewijzigd (de updae is 378MB groot).

Daarnaast heb ik al heel lang (weet niet of dit by design is). Dat alle apps onthouden waar ik gebleven was.
Dus als ik maps opgestart heb en ik heb een plaats opgezocht om te kijken waar die plaats lag en ik ga de volgende dag weer Maps opstarten dan sta ik dus nog bij die plaatsnaam.

Maar ook met bellen. Als ik een gesprek heb gevoerd en ik wil later weer iemand bellen dan staat het nummer van de vorige persoon nog in de dailer. Die moet ik eerst weghalen voordat ik een nieuw nummer kan draaien. Is dit een setting?

Ook valt me op dat de vriend van mijn zusje een heel anders scherm heeft als je de powerknop ingedrukt houdt en je je telefoon op vliegtuigstand etc kunt zetten. Bij hem zie je meer opties.

Dit is mijn scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/d815994c-e4cc-4445-9695-0f7440644779_zpsjziefnpt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:47:
Ik heb ook een update ontvangen vanuit de Cyanogen app. Maar waar vind ik een changelog wat er is gewijzigd (de updae is 378MB groot).

Daarnaast heb ik al heel lang (weet niet of dit by design is). Dat alle apps onthouden waar ik gebleven was.
Dus als ik maps opgestart heb en ik heb een plaats opgezocht om te kijken waar die plaats lag en ik ga de volgende dag weer Maps opstarten dan sta ik dus nog bij die plaatsnaam.

Maar ook met bellen. Als ik een gesprek heb gevoerd en ik wil later weer iemand bellen dan staat het nummer van de vorige persoon nog in de dailer. Die moet ik eerst weghalen voordat ik een nieuw nummer kan draaien. Is dit een setting?

Ook valt me op dat de vriend van mijn zusje een heel anders scherm heeft als je de powerknop ingedrukt houdt en je je telefoon op vliegtuigstand etc kunt zetten. Bij hem zie je meer opties.

Dit is mijn scherm:
[afbeelding]
ik heb die ook maar er zijn zoveel instellingen te doen.

Als je gaat naar instellingen > knoppen > opties in afsluitmenu
Daar kan je nog een paar extra opties aanzetten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:47:
De Changelog:
Upgrade your device to Cyanogen OS 13.1. Based on Android 6.0.1, Marshmallow, this update provides critical security fixes, improved stability/performance, product upgrades, and new mods for Cortana, OneNote, Microsoft Hyperlapse, Skype, and Twitter.
Maar ik gok dat onder andere het 'Niveau van Android-Beveiligingspatch' is bijgewerkt naar 1 juni o.i.d. (Kun je dit eens controleren?
Sluit je de apps ook daadwerkelijk af of druk je gewoon op de 'Home-knop'?
Wat voor telefoon heeft de vriend van je zusje? Ook een OPO?

Je kan dit aanpassen wat Wii4all in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ook al aangeeft. Verder kan je ook nog 'Geavanceerd herstarten' inschakelen in Developer opties.

Wat voor opties heeft hij nog meer?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt, dat laatste puntje is dus opgelost! Ik wist niet dat ik het daar kon vinden.

Alleen dat de apps in een soort pauze stand gaan is nog wel vervelend. Vooral nu ik veel nummers moet intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:12:
Alleen dat de apps in een soort pauze stand gaan is nog wel vervelend. Vooral nu ik veel nummers moet intypen.
Heb je mijn reactie al gelezen?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:11:
Maar ik gok dat onder andere het 'Niveau van Android-Beveiligingspatch' is bijgewerkt naar 1 juni o.i.d. (Kun je dit eens controleren?
Yep. 1 juni 2016 staat hier.

En Skype zit nu ingebouwd in de dialer. Niet dat ik dat ooit gebruik, maar dat doet er niet toe :)

Verder nog weinig veranderingen gezien, eerlijk gezegd.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:13:
[...]

Yep. 1 juni 2016 staat hier.

En Skype zit nu ingebouwd in de dialer. Niet dat ik dat ooit gebruik, maar dat doet er niet toe :)

Verder nog weinig veranderingen gezien, eerlijk gezegd.
Bedankt voor je antwoord! Fijn dat Cyanogen zich zo strak aan de beveiligingsupdates houdt. Enig idee wat 'new mods for Cortana, OneNote, Microsoft Hyperlapse, Skype, and Twitter' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:11:
[...]

In de app zelf staat een hele summiere changelog:

[afbeelding]

[...]

Sluit je de apps ook daadwerkelijk af of druk je gewoon op de 'Home-knop'?

[...]

Wat voor telefoon heeft de vriend van je zusje? Ook een OPO?

Je kan dit aanpassen wat Wii4all in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ook al aangeeft. Verder kan je ook nog 'Geavanceerd herstarten' inschakelen in Developer opties.

Wat voor opties heeft hij nog meer?
Sorry, hierboven is het opgelost.
Hij heeft ook een OPO. Via instellen - knoppen is dit dus aan te passen. Mogelijk dat ik het ooit uitgezet heb ofzo aangezien hij alles standaard laat staan.

Ik sluit de app af met home of ik start vanuit de 'taakbalk' bovenin mijn scherm een app. Hij gaat denk ik op de achtergrond en blijft hem onthouden. Als ik afsluit met de back toets dan is het nummer wel verdwenen. Er is volgens mij geen optie in het knoppen menu om de hometoets zo in te stellen dat hij de app afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Ik sluit de app af met home of ik start vanuit de 'taakbalk' bovenin mijn scherm een app. Hij gaat denk ik op de achtergrond en blijft hem onthouden. Als ik afsluit met de back toets dan is het nummer wel verdwenen. Er is volgens mij geen optie in het knoppen menu om de hometoets zo in te stellen dat hij de app afsluit.
Afsluiten met 'Home' is eigenlijk incorrect. Je sluit de app namelijk niet af, maar minimaliseert de app gewoon (beetje vergelijkbaar met [-] (streepje) in Windows. Aangezien de OPO 3GB ram heeft, blijven alle apps die je minimaliseert gewoon lekker in het geheugen staan. "Afsluiten" gebeurd pas wanneer het geheugen vol is.

Wat je wel kan doen is de 'Dialer' weg swipen uit je multitask menu, hij wordt dan geforceerd uit het geheugen gehaald. Of je houdt gewoon de delete knop lang in, dan wordt ook het hele telefoonnummer verwijderd.

Overigens 'veel telefoonnummers' invoeren? Waar is dat voor nodig? Bel je zo vaak naar onbekende nummers?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Fijn dat Cyanogen zich zo strak aan de beveiligingsupdates houdt. Enig idee wat 'new mods for Cortana, OneNote, Microsoft Hyperlapse, Skype, and Twitter' is?
Allerlei Microsoft-meuk volgens mij. In ieder geval die Skype in de dialer dus. Heb de andere dingen nog niet gevonden, maar dat komt nog wel.

En ik zie de functie 'Happening on Twitter' die je kunt kiezen als Lock Screen Mod.

Toevallig ontdek ik net een nieuw tegeltje voor in je snelle instellingen: Caffeine. Geen idee of die er eerst ook was, maar het is een soort timer die je systeem een bepaalde tijd wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:23:
[...]
Allerlei Microsoft-meuk volgens mij. In ieder geval die Skype in de dialer dus. Heb de andere dingen nog niet gevonden, maar dat komt nog wel.
Cortana zal waarschijnlijk ook weer standaard geïnstalleerd staan?
En ik zie de functie 'Happening on Twitter' die je kunt kiezen als Lock Screen Mod.
Laat die dan de tijdlijn zien in je lock screen?
Toevallig ontdek ik net een nieuw tegeltje voor in je snelle instellingen: Caffeine. Geen idee of die er eerst ook was, maar het is een soort timer die je systeem een bepaalde tijd wakker houdt.
Die zat er inderdaad eerst niet in. 'Bepaalde tijd wanner houdt' hoe moet ik dat voor me zien?

Overigens denk ik dat ze met deze update gewoon de 'Mods' ondersteuning hebben toegevoegd en daarbij meteen wat 'Mods' hebben meegeleverd. 'Mods' zijn modules die fabrikanten kunnen schrijven voor Cyanogen software, tenminste dat is wat ik ervan begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Cortana zal waarschijnlijk ook weer standaard geïnstalleerd staan?
Yep, maar ik heb er nog niets mee gedaan, eerlijk gezegd.
Laat die dan de tijdlijn zien in je lock screen?
Ik denk het wel, maar ik heb geen Twitter meer geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik zie dus niks spannends gebeuren.
Die zat er inderdaad eerst niet in. 'Bepaalde tijd wanner houdt' hoe moet ik dat voor me zien?
Hij voorkomt dat het toestel in stand-by gaat gedurende de door jou ingestelde tijd. Vijf, tien of dertig minuten óf oneindig. Dat kan soms wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Afsluiten met 'Home' is eigenlijk incorrect. Je sluit de app namelijk niet af, maar minimaliseert de app gewoon (beetje vergelijkbaar met [-] (streepje) in Windows. Aangezien de OPO 3GB ram heeft, blijven alle apps die je minimaliseert gewoon lekker in het geheugen staan. "Afsluiten" gebeurd pas wanneer het geheugen vol is.

Wat je wel kan doen is de 'Dialer' weg swipen uit je multitask menu, hij wordt dan geforceerd uit het geheugen gehaald. Of je houdt gewoon de delete knop lang in, dan wordt ook het hele telefoonnummer verwijderd.

Overigens 'veel telefoonnummers' invoeren? Waar is dat voor nodig? Bel je zo vaak naar onbekende nummers?
Oke ik snap het principe. Zelfde dus als het minimaliseren in Windows.

Ja klopt, ik bel veel met nummers die ik niet allemaal in mijn contactlijst hoeft te hebben omdat ik misschien maar 2x met hun contact heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:31:
[...]
Yep, maar ik heb er nog niets mee gedaan, eerlijk gezegd.
Heb het eventjes geprobeerd, maar het werkt alleen in het Engels dus was voor mij niet echt praktisch. Gelukkig is het geen systeem app en kun je het dus gewoon verwijderen.
Hij voorkomt dat het toestel in stand-by gaat gedurende de door jou ingestelde tijd. Vijf, tien of dertig minuten óf oneindig. Dat kan soms wel eens handig zijn.
Dat is inderdaad best een handige functie. Heb vaak genoeg dat ik foto's wil laten zien aan iemand, maar dat ze te lang staren, waardoor apparaat in standby springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]
Ik herken het ook wel, ik hoef ook geen nummers in te voeren, maar met de t9 van de dialer zoek ik contactpersoon en druk dan op bellen. Dus als ik "Jansen" zoek staat er "526". De volgende keer als ik de dialer open, staat die 526 er nog gewoon. Maar met 'back' afsluiten doet dit 'probleem' inderdaad oplossen zie ik.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sandyman538 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Ik herken het ook wel, ik hoef ook geen nummers in te voeren, maar met de t9 van de dialer zoek ik contactpersoon en druk dan op bellen. Dus als ik "Jansen" zoek staat er "526". De volgende keer als ik de dialer open, staat die 526 er nog gewoon. Maar met 'back' afsluiten doet dit 'probleem' inderdaad oplossen zie ik.
Precies. Zoe doe ik het nu ook. Contacten die ik veel bel staan opgeslagen en dan is het inderdaad T9 style bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sandyman538 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Je kan ook de 'delete' toets inhouden voordat je begint met typen. De huidige cijfers worden dan ook verwijderd. Overigens vind ik het zelf ook een vervelend 'gedrag' hoor, daar niet van. Bel ook bijna nooit twee keer hetzelfde nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb al een aantal keer gehad dat ik de dailer opende en begon te tpen, dan zie je nog het oude nummer ervoor staan en moet je eerst alles wissen. Niet heel handig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
[...]

Toch niet volledig hetzelfde... Android is gemaakt met de functie van ongebruikte apps (tijdelijk) af te sluiten als ram vol geraakt. Windows niet...

Apps afsluiten heeft dus totaal geen zin en eigenlijk niet goed.
http://www.wired.com/2016...ttery-makes-things-worse/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Toch niet volledig hetzelfde... Android is gemaakt met de functie van ongebruikte apps (tijdelijk) af te sluiten als ram vol geraakt. Windows niet...
Daarom zei ik ook 'beetje vergelijkbaar'. Verder geef ik ook aan dat apps afgesloten worden, wanneer het geheugen vol zit:
Je sluit de app namelijk niet af, maar minimaliseert de app gewoon (beetje vergelijkbaar met [-] (streepje) in Windows. Aangezien de OPO 3GB ram heeft, blijven alle apps die je minimaliseert gewoon lekker in het geheugen staan. "Afsluiten" gebeurd pas wanneer het geheugen vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Sinds vandaag weer last van een batterydrain.
Google services met 54% meeste van de accu weggevreten.
Maar er staat een nieuwe update klaar dus even afwachten straks als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
coob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:00:
Sinds vandaag weer last van een batterydrain.
Google services met 54% meeste van de accu weggevreten.
Maar er staat een nieuwe update klaar dus even afwachten straks als ik thuis kom.
wat voor update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Deze update:

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
Hebben jullie hier ervaring met de OnePlus One op het netwerk van T-Mobile ivm 4G?
Ik heb een abonnement afgesloten bij Ben (maandelijks aan te passen) en heb voor deze maand 4G aangezet voor 2 euro extra.
Tot op heden zie ik alleen maar H+ in mijn scherm staan en heb nog geen "LTE" voorbij zien komen.

Ik ben woonachtig in Oldenzaal en als ik op"4gmasten.nl" kijk zie ik dat in Oldenzaal een aantal T-Mobile masten staan op 1800 en 950 MHz.

Hoor graag even jullie ervaringen.Misschien zit er een fout bij Ben en heb ik gewoon geen toegang tot het 4G netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Flappie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:32:
Hoor graag even jullie ervaringen.Misschien zit er een fout bij Ben en heb ik gewoon geen toegang tot het 4G netwerk?
Dit zou gewoon moeten werken in ieder geval. Weet je zeker dat je voorkeursnetwerk LTE is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
Flappie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:32:
Hebben jullie hier ervaring met de OnePlus One op het netwerk van T-Mobile ivm 4G?
Ik heb een abonnement afgesloten bij Ben (maandelijks aan te passen) en heb voor deze maand 4G aangezet voor 2 euro extra.
Tot op heden zie ik alleen maar H+ in mijn scherm staan en heb nog geen "LTE" voorbij zien komen.

Ik ben woonachtig in Oldenzaal en als ik op"4gmasten.nl" kijk zie ik dat in Oldenzaal een aantal T-Mobile masten staan op 1800 en 950 MHz.

Ik zou ff bellen met Ben en ook mijn telefoon opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Een 'hardware'matig probleem.
Mijn jack heeft losgelaten in mijn ingang. Als ik de oneplus open maak zie ik helaas dat ik niet beter kan bij de hoofdtelefoon ingang. Dit is erg zuur :/ .

Softwarematig heb ik alles standaard geforceerd via de speaker. Behalve bellen.
Niet heel handig helaas. Maar heb al geprobeerd met lijm en mini schroefjes er in te draaien maar dat werkt niet, het gat is volgens mij minder dan 1 mm. En zo'n kleine tap kan ik niet vinden :+ .

Edit:/ ik zie dat er toch nog een stukje extra plastic van af kan. Kijken of ik er dan beter bij kan....

[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 07-06-2016 20:12 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En na de update is het scherm weer de grootste stroomvreter hier. Zoals het hoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
coob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:05:
En na de update is het scherm weer de grootste stroomvreter hier. Zoals het hoort!
Goed dat te weten. Ben benieuwd of de SOT ook verbeterd is!
alaintje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Een 'hardware'matig probleem.
Mijn jack heeft losgelaten in mijn ingang. Als ik de oneplus open maak zie ik helaas dat ik niet beter kan bij de hoofdtelefoon ingang. Dit is erg zuur :/
Dit is toch gewoon een hardware issue en daarmee een RMA gevalletje?
[...]
Na een week proberen met de bovenstaande instelling moet ik toch zeggen dat het geholpen heeft! Het scherm is nu weer de groot verbruiker en wifi heeft met 48% resterend, maar 2% verbruikt. Dat zijn dus een stuk normalere waardes. Zie ook het screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YhL1bwMP3OG4ucEF5q8hABP1/thumb.png

Bedankt voor de tip!

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:16:
[...]

[...]

Ja maar ik ga niet meer betalen voor mijn OPO om hem te repareren :p . Ik heb ook wat barsten rondom de front speaker, welke geen gevolgen hebben. Maar het komt de levensduur niet ten goede.
Ik heb ook veel geknutseld aan mijn iocean x7 destijds. Ik denk dat als ik die plastic cover er nog eens af haal dat ik wellicht nog wat kans heb... Ben benieuwd.

Heeft iemand er ook wel eens last van dat het scherm hapert, dan wil je het unlocken en dan lichten je buttons op maar komt je scherm niet mee zeg maar :s .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
alaintje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:31:
[...]
Ja maar ik ga niet meer betalen voor mijn OPO om hem te repareren :p . Ik heb ook wat barsten rondom de front speaker, welke geen gevolgen hebben. Maar het komt de levensduur niet ten goede.
Ah ok vandaar! Vanwege andere beschadigingen is het dus niet mogelijk om een RMA aan te vragen zonder kosten.
Heeft iemand er ook wel eens last van dat het scherm hapert, dan wil je het unlocken en dan lichten je buttons op maar komt je scherm niet mee zeg maar :s .
Dit gedrag herken ik wel, maar niet van mijn OPO. Ik heb dit gehad op mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy S Plus met CM11. Het leek wel alsof er iets in de software bleef hangen, waardoor het scherm niet aan ging. Misschien helpt het als je de cache leeggooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:25
Heb van 't systeem nu zelf de melding gekregen of ik de update wil doen (dus niet via die update tracker app). Hij zegt wel dat ik Cyanogen-recovery bijwerken moet aanzetten. Ik heb echter TWRP erop incl SuperSU. Als ik dit aanzet, kan ik dan wel gewoon updaten?

Ik draai verder wel gewoon stock ROM 13.0-ZNH0EAS2JK

[ Voor 12% gewijzigd door x3rius op 08-06-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:51
alaintje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:31:
[...]

Ik heb ook veel geknutseld aan mijn iocean x7 destijds. Ik denk dat als ik die plastic cover er nog eens af haal dat ik wellicht nog wat kans heb... Ben benieuwd.

Zit je barsten toevallig over de proximity sensor? Die wil weleens blokkeren om het scherm aan zetten. Dit kan je in instellingen ergens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:16:
[...]

[...]

[...]

Na een week proberen met de bovenstaande instelling moet ik toch zeggen dat het geholpen heeft! Het scherm is nu weer de groot verbruiker en wifi heeft met 48% resterend, maar 2% verbruikt. Dat zijn dus een stuk normalere waardes. Zie ook het screenshot:

[afbeelding]

Bedankt voor de tip!
Ook maar eens proberen thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
incomer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:20:
[...]

Zit je barsten toevallig over de proximity sensor? Die wil weleens blokkeren om het scherm aan zetten. Dit kan je in instellingen ergens uitzetten.
Nee hij loopt er wel boven. Maar ik heb er altijd last van. Niet heel erg eigenlijk hoor. In t ergste geval moet ik de telefoon resetten.
Niet gewenst maar geen wereldramp ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
incomer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Als die het zou blokkeren dan zouden ook de toetsenverlichting niet werken en die gaat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kan de locatie van Whats happening on twitter Niet gewijzigd worden? Vind het maar irritant om steeds Nederlandse tweets te zien. Ook irritant dat die uren dezelfde tweets laat zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:03
Wat kost RMA verzending naar Oneplus vanuit BE/NL ? Stel dat ze de kosten niet willen denken (probleem met telefoon buiten garantie bv) ? Iemand ervaring mee?

[OnePlus] RMA & Support Okey

[ Voor 16% gewijzigd door anessie op 09-06-2016 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip* De OPO draait op CyanogenOS, dus het bericht is offtopic. Verder is crossposten niet toegestaan.

[ Voor 124% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

x3rius schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:53:
Heb van 't systeem nu zelf de melding gekregen of ik de update wil doen (dus niet via die update tracker app). Hij zegt wel dat ik Cyanogen-recovery bijwerken moet aanzetten. Ik heb echter TWRP erop incl SuperSU. Als ik dit aanzet, kan ik dan wel gewoon updaten?

Ook bij mij start hij automatisch een download van de nieuwe update vanuit het systeem zelf. De vraag om te installeren zal hierna wel komen vermoed ik. Ik ben benieuwd. Het liefst wacht ik altijd even voor ik update.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Maar de OPO niet... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:53:

Dit zou eventueel wel kunnen werken. Hou er dan wel rekening mee dat je Root + TWRP verliest. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat bijwerken niet werkt omdat de Cyanogen Recovery ontbreekt.

Mijn ervaring is in ieder geval dat het sowieso niet werkt, wanneer je 'Cyanogen-recovery bijwerken' niet aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:44:
[mbr] *Knip* De OPO draait op CyanogenOS, dus het bericht is offtopic. Verder is crossposten niet toegestaan[/]
Oeps, verkeerde topic gepost. Sorry guys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:25
rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:33:
[...]

Dit zou eventueel wel kunnen werken. Hou er dan wel rekening mee dat je Root + TWRP verliest. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat bijwerken niet werkt omdat de Cyanogen Recovery ontbreekt.

Mijn ervaring is in ieder geval dat het sowieso niet werkt, wanneer je 'Cyanogen-recovery bijwerken' niet aanzet.
Ik ging er al van uit dat ik TWRP + Root zou kwijtraken, maar dit is zodra de update erop staat eenvoudig terug te zetten (toch?). Ik zal eens proberen te updaten met 'Cyanogen-recovery bijwerken' aan.

Edit: Hmm, als ik update installeren kies reboot hij gewoon naar TWRP recovery en er gebeurt verder niets.

[ Voor 7% gewijzigd door x3rius op 09-06-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
x3rius schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:07:
[...]
Ik ging er al van uit dat ik TWRP + Root zou kwijtraken, maar dit is zodra de update erop staat eenvoudig terug te zetten (toch?).
Net zo simpel als de eerste keer dat je het erop zette. Alleen hoef je nu de bootloader niet te unlocken, want dat heb je al gedaan.
Edit: Hmm, als ik update installeren kies reboot hij gewoon naar TWRP recovery en er gebeurt verder niets.
Was daar eigenlijk al bang voor.

Je zou eventueel wel de vorige full rom flashen, Cyanogen Recovery terugzetten en daarna de incremental installeren. Dat zijn de stappen die ik hier beschrijf (alleen moet je nu dus andere links gebruiken), wil je daarna TWRP en Root terug zetten kan je deze stappen volgen. Maar dat is echt erg omslachtig.

Het makkelijkste is om gewoon te wachten op de full zip.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 00:02
Ik heb al een hele tijd last van een bug waarbij mijn toetsenbord in het midden van een zin verdwijnt en ik begin het nu echt kotsbeu te worden, soms om de 5 a 6 letters :( Het typen van een zin duurt eeuwen op die manier.

- Ik draai Cyanogen OS 13
- Meerdere reinstalls en verschillende ROMs geprobeerd
- Verschillende toetsenborden zoals SwiftKey geprobeerd

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn vriendin met een OnePlus One heeft er ook last van, al heeft Google mij geleerd dat het niet telefoon gebonden is.
Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen