SaN schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:17:
Even een waarschuwing voor degenen die ook een nieuwe batterij hebben besteld. Bij mij was de cover een beetje broos geworden waardoor hij op twee plekken is gebroken bij het losmaken. Op het moment zelf vond ik het geen ramp, ik dacht wel even een nieuwe te bestellen, sowieso niet vervelend als ik er nog een jaartje mee wil doen, maar nu blijkt dat ze helemaal niet meer gemaakt worden... Op zoek naar een aftermarket back cover dus.
Verder was het redelijk simpel, alleen zit de batterij zelf wel heel erg goed vast gelijmd, je moet echt geduld hebben met loshalen.
Edit: Na 1 dag lijkt de batterij ook zeker niet beter dan de originele. Misschien wel slechter. Morgen maar eens kijken of het beter gaat na een factory reset.
Nog ervaringen na je factory reset ?
Hier ook net de baterij vervangen. Helaas sprong 1 van de plugjes bij de 3 "verstopte" schroeven weg, jammer maar helaas. Verder werkt alles tot nu toe in ieder geval, ben nu aan het opladen.
De accu zat inderdaad ontzettend goed vast aan de zijkant, en dan merk je goed hoe "flexibel" de accu is.
Al met al stelde het eigenlijk verder vrij weinig voor om de accu te vervangen. Kijkend naar de productiedatum van de nieuwe accu, valt me wel op dat die ongeveer gelijk ligt met de oude.
De "oude" accu is van Juli 2014, de nieuwe van November 2014.
Geen last gehad van een "brekende" cover zoals jij jaangeeft gelukkig.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken.