Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25
Lunaticc schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:13:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn vriendin met een OnePlus One heeft er ook last van, al heeft Google mij geleerd dat het niet telefoon gebonden is.
Dit is wel een heel vreemd probleem. Helemaal gezien het feit je alle stappen al hebt uitgevoerd die ik normaal zou aanraden. Zou je een screen capture kunnen maken tijdens het typen? Misschien dat daar wat dingen uitkomen.

Weet je overigens zeker dat jullie tijdens het typen niet perrongelijk op de terug'-toets o.i.d. drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er meer mensen die sinds de laatste update issues hebben met de cLock widget? Het weer ontbreekt in de settings en ook de widget laat het niet zien. Ik kreeg 1 keer een vrij simpel scherm "weather" naar voren waar aangegeven werd dat er geen weather provider beschikbaar was. Dat settingsscherm kan ik helaas nergens terug vinden.

Weet iemand hoe ik in het settings scherm "weather" kom? Niet via de "widget settings" in de widget lijkt het (bereikbaar via de 3 puntjes rechts onderin).

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 09-06-2016 16:12 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Flappie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:32:
Hebben jullie hier ervaring met de OnePlus One op het netwerk van T-Mobile ivm 4G?
Ik heb een abonnement afgesloten bij Ben (maandelijks aan te passen) en heb voor deze maand 4G aangezet voor 2 euro extra.
Tot op heden zie ik alleen maar H+ in mijn scherm staan en heb nog geen "LTE" voorbij zien komen.

Ik ben woonachtig in Oldenzaal en als ik op"4gmasten.nl" kijk zie ik dat in Oldenzaal een aantal T-Mobile masten staan op 1800 en 950 MHz.

Hoor graag even jullie ervaringen.Misschien zit er een fout bij Ben en heb ik gewoon geen toegang tot het 4G netwerk?
Zelf heb ik het een paar maanden geleden aangezet en hij werkt vlekkeloos op LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 00:02
rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Dit is wel een heel vreemd probleem. Helemaal gezien het feit je alle stappen al hebt uitgevoerd die ik normaal zou aanraden. Zou je een screen capture kunnen maken tijdens het typen? Misschien dat daar wat dingen uitkomen.

Weet je overigens zeker dat jullie tijdens het typen niet perrongelijk op de terug'-toets o.i.d. drukken?
Zal eens kijken of ik binnenkort een screencap kan maken :) Het gebeurt echt op willekeurige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Bor schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:23:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update issues hebben met de cLock widget? Het weer ontbreekt in de settings en ook de widget laat het niet zien. Ik kreeg 1 keer een vrij simpel scherm "weather" naar voren waar aangegeven werd dat er geen weather provider beschikbaar was. Dat settingsscherm kan ik helaas nergens terug vinden.

Weet iemand hoe ik in het settings scherm "weather" kom? Niet via de "widget settings" in de widget lijkt het (bereikbaar via de 3 puntjes rechts onderin).
Maak de widget wat groter, dan wordt de melding "geen weather provider beschikbaar" zichtbaar. Als je hierop klikt kun je een weather provider selecteren of er een downloaden uit de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:45
Na laatste update wordt rechtsachter behoorlijk warm. Geen bijzondere games of zo gedraaid.
Android Core apps pakt bijna evenveel als scherm hele avond aan.
Reboot helpt niet.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Heb hier een accu probleem, accu loopt veel te snel leeg. Heb heel veel geprobeerd maar blijft maar snel leeg lopen. Scherm tijd ongeveer 3-4 uur red niet eens een dag.
Misschien iemand die hier meer van weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Als ik van wifi punt wil switchen dan doe ik dat via de dropdown menu, alleen als ik dan een andere wifi verbinding kies moet ik het ww opnieuw intypen. Dit annuleer ik en dan kan ik daarna uit de lijst met beschikbare wifi punten weer dezelfde kiezen en dan pakt die hem wel meteen. Zijn er meerdere met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marcva schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:05:
Na laatste update wordt rechtsachter behoorlijk warm. Geen bijzondere games of zo gedraaid.
DikkeTimo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:12:
Hebben jullie beide de cache verwijderd via de recovery na de update?
sigilens schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:12:
Als ik van wifi punt wil switchen dan doe ik dat via de dropdown menu, alleen als ik dan een andere wifi verbinding kies moet ik het ww opnieuw intypen. Dit annuleer ik en dan kan ik daarna uit de lijst met beschikbare wifi punten weer dezelfde kiezen en dan pakt die hem wel meteen. Zijn er meerdere met dit "probleem"?
Ja die had ik bij de vorige versie ook al. Best wel heel erg vreemd en irritant probleem. Heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 10-06-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Marcva schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:05:
Reboot helpt niet.
Iemand?
Android Core Apps verzorgt o.a. het synchroniseren van contacten. Helpt het als je het synchroniseren van contacten uit zet? Zo ja, reset dan de "Google-contacten synchroniseren", "Opslag contacten" en "Contacten" apps en synchroniseer de contacten opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Condor70 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:01:
[...]
Android Core Apps verzorgt o.a. het synchroniseren van contacten. Helpt het als je het synchroniseren van contacten uit zet? Zo ja, reset dan de "Google-contacten synchroniseren", "Opslag contacten" en "Contacten" apps en synchroniseer de contacten opnieuw.
De sync van veel functies stond uit. Maar nu nog meer uitgezet, o.m. van apps die ik toch niet gebruik. Even kijken wat dat doet.
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:39:

Hebben jullie beide de cache verwijderd via de recovery na de update?
Hoe doe ik dat? Zie die functie niet in onder Systeemupdates :/

Edit: Is dit het? Opslag / Gegevens in het cachegeheugen. Heb ik nu gewist. We zullen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcva op 10-06-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marcva schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Hoe doe ik dat? Zie die functie niet in onder Systeemupdates :/
Dat kan inderdaad kloppen. Je moet de cache ook verwijderen via de recovery.
  1. Boot naar recovery. (Telefoon uitschakelen en opstarten dmv. Volume-Beneden + Power)
  2. Je komt dan als het goed is in zo'n soort venster terecht
  3. Klik op Factory Reset (ben niet bang er gebeurd niks)
  4. Kies voor Wipe Cache Partition
  5. Dit gaat binnen 30 seconden tot een half uur
  6. Herstart de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49:
[...]
• Dit gaat binnen enkele seconden
Tnx. Maar hij staat nu al bijna een kwartier op "Wiping cache... Formatting / cache" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marcva schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Tnx. Maar hij staat nu al bijna een kwartier op "Wiping cache... Formatting / cache" :'(
Dat is wel vreemd. Laat hem zo nog even 5 minuten draaien en forceer dan maar gewoon een herstart. Start die daarna goed op, probeer het dan gewoon nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:11:
[...]
Dat is wel vreemd. Laat hem zo nog even 5 minuten draaien en forceer dan maar gewoon een herstart. Start die daarna goed op, probeer het dan gewoon nog een keer.
Geduld is een schone zaak. Duurde bijna een halfuur.
Ben benieuwd wat dit voor de accuduur / warmte-ontwikkeling betekent.
Tnx so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Marcva schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:28:
[...]
Geduld is een schone zaak. Duurde bijna een halfuur.
Ben benieuwd wat dit voor de accuduur / warmte-ontwikkeling betekent.
Tnx so far.
Dat heeft dan erg lang geduurd! Je zal dan waarschijnlijk erg veel in je Cache hebben staan. (Ik schoon die bij elke update op, dus misschien is dat de reden dat het niet zo lang duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
He, kan plots na een herstart geen apps zoals power toggles meer gebruiken om mobile data via widget,aan en uit zetten. Heb nochtans root en app is in superuser aanwezig... heb al de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd,en alternatieven geprobeerd maar allemaal zonder succes...Ook dalvik cache en andere caches gewipt... Ik kom nu altijd naar instellingen data terecht...raar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
magnum73 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:42:
He, kan plots na een herstart geen apps zoals power toggles meer gebruiken om mobile data via widget,aan en uit zetten. Heb nochtans root en app is in superuser aanwezig... heb al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,en alternatieven geprobeerd maar allemaal zonder succes...Ook dalvik cache en andere caches gewipt... Ik kom nu altijd naar instellingen data terecht...raar ?
Ik neem aan dat het over deze app gaat: Google Play: Power Toggles. Heb je ook de cache van de app zelf verwijderd?

Overigens zit in Android zelf ook gewoon een Widget die deze functies heeft. Die heet 'Energie widget', daar zit in:
  • Wifi
  • Bluetooth
  • GPS
  • Synchroniseren
  • Automatische helderheid

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 10-06-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Ja,maar alternatieven werken ook niet. Ik krijg mijn data niet meer met één click via widget aan. De switch brengt mij nu altijd naar data instellingen...alsof ik niet meer geroot ben ?

Ik neem aan dat het over deze app gaat: Google Play: Power Toggles. Heb je ook de cache van de app zelf verwijderd?

Overigens zit in Android zelf ook gewoon een Widget die deze functies heeft. Die heet 'Energie widget', daar zit in:
  • Wifi
  • Bluetooth
  • GPS
  • Synchroniseren
  • Automatische helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
magnum73 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:15:
Ja,maar alternatieven werken ook niet. Ik krijg mijn data niet meer met één click via widget aan. De switch brengt mij nu altijd naar data instellingen...alsof ik niet meer geroot ben ?
Wat heeft geroot ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Als je niet geroot bent,kun je zoiezo geen one Click widget gebruiken...vanaf Android 5.0 ? Enkel als je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
Nieuwe update beschikbaar. 13.1-ZNH2KAS1KN
laat maar was al voorbij gekomen

[ Voor 35% gewijzigd door sigilens op 10-06-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
DikkeTimo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:12:
Heb hier een accu probleem, accu loopt veel te snel leeg. Heb heel veel geprobeerd maar blijft maar snel leeg lopen. Scherm tijd ongeveer 3-4 uur red niet eens een dag.
Ik heb exact hetzelfde probleem...
Komt ook door core apps van Android na de nieuwe 13.1 update.
Mijn batterij is van ongeveer 48 uur op een lading naar 5 uur op een lading gegaan :'(

Overigens zie ik bij settings/accounts/google account dat er problemen zijn met synchroniseren en dat hij snel opnieuw gaat synchroniseren. Wellicht blijft het daar ergens hangen...

Ik heb ook al de caches gecleared... Geen verschil en contactensync uitgezet op het google account, ook niet de oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door TSS_Droopy op 11-06-2016 12:56 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
TSS_Droopy schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem...
Komt ook door core apps van Android na de nieuwe 13.1 update.
Mijn batterij is van ongeveer 48 uur op een lading naar 5 uur op een lading gegaan :'(

Overigens zie ik bij settings/accounts/google account dat er problemen zijn met synchroniseren en dat hij snel opnieuw gaat synchroniseren. Wellicht blijft het daar ergens hangen...

Ik heb ook al de caches gecleared... Geen verschil en contactensync uitgezet op het google account, ook niet de oplossing.
Dan ben ik niet de enige, heb nu een nieuwe batterij besteld omdat ik dacht dat het daar aan lag 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

DikkeTimo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:21:
[...]

Dan ben ik niet de enige, heb nu een nieuwe batterij besteld omdat ik dacht dat het daar aan lag 😂😂
Ik ook. Ga hem er voor de zekerheid toch maar inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
SaN schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Ik ook. Ga hem er voor de zekerheid toch maar inzetten.
Ja indd, toch maar even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

De update bevalt bij mij juist uitstekend, ik haal nu weer met gemak twee dagen op een lading, bij weinig gebruik.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Update bevalt hier ook goed. Sinds ik de cache heb geleegd en de locatie (wifi scannen) heb uitgezet(bedankt voor de tip!). Kan die nu makkelijk 10 uur mee als ik hem normaal gebruik op een niet al te hoge helderheid en op efficiënt modus. Zie dat accuweather wel veel batterij slurpt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U04WarH.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QmkFUAY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Stroomverbruik na de update via OTA weer tot normale waarde teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Condor70 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:27:
[...]

Maak de widget wat groter, dan wordt de melding "geen weather provider beschikbaar" zichtbaar. Als je hierop klikt kun je een weather provider selecteren of er een downloaden uit de play store.
Ik ben er inmiddels achter. Het probleem is dat er een provider was ingesteld / geselecteerd die niet geconfigureerd was. Je komt dan voor zover ik kan zien met geen mogelijkheid weer terug in het "weer" instellingen menu. De enige oplossing die ik tot nu toe kon vinden was het deinstalleren van de provider app. Hierna kun je de widget weer aanklikken om een nieuwe provider te kiezen en te configureren. Erg omslachtig vind ik. Jammer ook dat er maar weinig providers zijn en de meeste ook nog eens registratie vereisen. De yahoo weather provider kijkt niet ver genoeg vooruit waardoor je bij de laatste dagen van de week ?? als voorspelling hebt staan. Dit voelt niet echt "af".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:39:

[Als ik van wifi punt wil switchen dan doe ik dat via de dropdown menu, alleen als ik dan een andere wifi verbinding kies moet ik het ww opnieuw intypen. Dit annuleer ik en dan kan ik daarna uit de lijst met beschikbare wifi punten weer dezelfde kiezen en dan pakt die hem wel meteen. Zijn er meerdere met dit "probleem"?]

Ja die had ik bij de vorige versie ook al. Best wel heel erg vreemd en irritant probleem. Heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden.
Na de update is dit probleem opgelost.

[ Voor 34% gewijzigd door sigilens op 12-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo iedereen,
graag had ik geweten hoe ik de opo op de laatste officiele android versie krijg ?
ga de op3 bestellen en de one gaat naar de vriendin :p al terug gezet naar stock versie dus met cm11 en unroot
dus wachten tot ik melding krijg via systeem update ? of ergens laatste versie downloaden en erop zetten ?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
Powerray2 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:19:
Hallo iedereen,
graag had ik geweten hoe ik de opo op de laatste officiele android versie krijg ?
ga de op3 bestellen en de one gaat naar de vriendin :p al terug gezet naar stock versie dus met cm11 en unroot
dus wachten tot ik melding krijg via systeem update ? of ergens laatste versie downloaden en erop zetten ?
thx
Hier leggen ze uit terug naar stock Android M te gaan, daarna zul je nog een kleine OTA krijgen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2826541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Bor schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:35:
[...]
De yahoo weather provider kijkt niet ver genoeg vooruit waardoor je bij de laatste dagen van de week ?? als voorspelling hebt staan. Dit voelt niet echt "af".
Nee. Dat heeft niet te maken met het aantal dagen waarvoor wordt voorspeld, maar met het feit dat de widget geen afbeelding heeft voor dat weertype (knullig inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sigilens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:06:
[...]
Na de update is dit probleem opgelost.
Dat is goed nieuws. Het is dan nog even wachten op de full zip en dan is dat probleem ook weer opgelost.
Powerray2 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:19:
Download de laatste full zip en installeer die via de recovery. Vervolgens krijg je nog een OTA aangeboden, die zijn ze pas aan het uitrollen sinds vorige week, dus daar is nog geen full zip van beschikbaar.

Verder moet je niet vergeten om ook de stock recovery terug te zetten, anders zijn OTA updates niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56

R-B

Blokkert

rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen. Je moet de cache ook verwijderen via de recovery.
  1. Boot naar recovery. (Telefoon uitschakelen en opstarten dmv. Volume-Beneden + Power)
  2. Je komt dan als het goed is in zo'n soort venster terecht
  3. Klik op Factory Reset (ben niet bang er gebeurd niks)
  4. Kies voor Wipe Cache Partition
  5. Dit gaat binnen 30 seconden tot een half uur
  6. Herstart de telefoon
Heb ik dus ook net gedaan, omdat mijn telefoon na laatste update ook raar doet.

- Alle - Appz crashen bij "terugknop" en me geluid was naar de klote.

Alsof geluid uit een metalen blikje kwam zo slecht. Na cash legen leek het helemaal goed (met audioFX instellingen wijzigen, incl hoorbaar verschil) maar vervolgens bleef het geluid weer hetzelfde wat ik ook aanpaste 8)7 (Niet in zie van "blik" geluid, maar normaal)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
R-B schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:52:
[...]
Heb ik dus ook net gedaan, omdat mijn telefoon na laatste update ook raar doet.

- Alle - Appz crashen bij "terugknop" en me geluid was naar de klote.
Maar je app crash probleem is nu wel verholpen of heb je dat ook nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Maar je app crash probleem is nu wel verholpen of heb je dat ook nog steeds?
UH, dat is er nog steeds. Super irritant. Alles crasht continu. Regelmatig reageert "terugknop" en "homeknop" ook niet. ;(

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:02:
[...]
UH, dat is er nog steeds. Super irritant. Alles crasht continu. Regelmatig reageert "terugknop" en "homeknop" ook niet. ;(
Dan is er bij jou toch iets goed mis gegaan bij het updaten. Ik zou je kunnen aanraden om terug te gaan naar de vorige versie d.m.v. de full zip te flashen in recovery om vervolgens de nieuwste full zip te downloaden en installeren.

Voor de rooters / custom recovery gebruikers. De full zip van de laatste OTA is verschenen:Zorg dat je na het flashen gebruik maakt van de laatste SuperSu Beta versie om te rooten, anders komt je telefoon in een bootloop.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Dan is er bij jou toch iets goed mis gegaan bij het updaten. Ik zou je kunnen aanraden om terug te gaan naar de vorige versie d.m.v. de full zip te flashen in recovery om vervolgens de nieuwste full zip te downloaden en installeren.
Hmm, oke. Hoe zit het dan met alle data op de telefoon? :)

Alles kwijt dan, als een "factory reset"?

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 14-06-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:12:
[...]
Hmm, oke. Hoe zit het dan met alle data op de telefoon? :)

Alles kwijt dan, als een "factory reset"?
Nee hoor. Het is gewoon hetzelfde als een normale update, alleen nu via een losse file. Hierbij wordt data niet standaard gewist. Maar je zou voor de zekerheid wel een backup kunnen maken. De stappen die je moet uitvoeren zijn:
  1. Download de vorige full zip naar je telefoon
  2. Boot naar recovery
  3. Apply Update
  4. Selecteer de update file
  5. Laat het installeren
  6. Wipe Cache partition na de update
  7. Reboot

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Zit net op 13.1-ZNH2KAS1KN (Full update via de cynogen update tracker app). moest wel weer gapps en supersu flashen). gebruik TWRP als recovery. alles lijkt goed te werken tot nu toe.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jin schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:31:
moest wel weer gapps en supersu flashen).
gapps flashen? Dat is als het goed is nergens voor nodig, aangezien die al verwerkt zitten in de rom.

Net ook de update geflasht en het enige wat me opvalt is dat het notificatiepaneel is aangepast. In plaats van ruimte tussen de meldingen hebben ze nu alle meldingen aan elkaar 'geplakt'.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

@rens-br ik had met vorige update problemen met google play services, en nu ook meteen weer dat die elke keer stopte, na gapps nano te flashen geen problemen meer met google play service.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jin schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:28:
@rens-br ik had met vorige update problemen met google play services, en nu ook meteen weer dat die elke keer stopte, na gapps nano te flashen geen problemen meer met google play service.
Google Play Services moet vaak na de update bijgewerkt worden na de laatste versie. Dit los je inderdaad op met het flashen van gapps (had ik nog niet eens over nagedacht). Ik update het altijd via deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik loop even vast. Ik heb een map genaamd Pictures. Hierin heb ik een enorme lading foto's. Die wil ik in submappen plaatsen. De submappen kan ik aanmaken, maar ik kan de geselecteerde foto's er niet naartoe verplaatsen. De phone en mijn verkenner lopen dan telkens vast. Ik heb w10. Ik activeer de phone via MTP (ook PTP geprobeerd maar werkt ook niet).

Hoe kan ik die bestanden verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:15:
[...]

Nee hoor. Het is gewoon hetzelfde als een normale update, alleen nu via een losse file. Hierbij wordt data niet standaard gewist. Maar je zou voor de zekerheid wel een backup kunnen maken. De stappen die je moet uitvoeren zijn:
  1. Download de vorige full zip naar je telefoon
  2. Boot naar recovery
  3. Apply Update
  4. Selecteer de update file
  5. Laat het installeren
  6. Wipe Cache partition na de update
  7. Reboot
Done, voorlopig boot ie niet meer. Blijft hangen in scherm "Cyanogen mod ready".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Blijft hangen in scherm "Cyanogen mod ready".
Dit kan zeker de eerste keer wel een aantal minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Dit kan zeker de eerste keer wel een aantal minuten duren.
Eerste keer 5 min gewacht, toen uit -> Aan gezet. Toen geluncht, dus zeg 45 min verder, en nog niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Eerste keer 5 min gewacht, toen uit -> Aan gezet. Toen geluncht, dus zeg 45 min verder, en nog niks ;(
Vermoedelijk zit je dan toch in een soort van bootloop o.i.d. Erg vreemd al zeg ik het zelf! Je zou eventueel kunnen proberen om in de recovery de nieuwste full zip te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Mijn telefoon boot niet meer na een recovery naar vorige full.zip zoals rens-br zegt.

Komt via geen enkele manier verder dan cyanogen load screen.

Iemand nog optie om hem tot leven te wekken? (op full factory reset na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:44
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:06:
Mijn telefoon boot niet meer na een recovery naar vorige full.zip zoals rens-br zegt.

Komt via geen enkele manier verder dan cyanogen load screen.

Iemand nog optie om hem tot leven te wekken? (op full factory reset na).
Heb je toevallig iets met SuperSU oid geflashed ? (Bijvoorbeeld bij klikken op reboot in recovery) ?
Zo ja, als het bij afsluiten is geweest, is er een te oude sueruser geflashed, je moet geloof ik 2.65 of hoger hebben

Edit: Dit geldt natuurlijk alleen als je hem via een custom recovery doet.

[ Voor 6% gewijzigd door miggeltje op 14-06-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

nee alles is origineel en stock, niks aan gekloot geweest. Mijn verhaal begon vorige pagina nadat ik allerlei chrashes had na laatste OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mhulsegge schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:15:
[...]
Heb je toevallig iets met SuperSU oid geflashed ? (Bijvoorbeeld bij klikken op reboot in recovery) ?
Zo ja, als het bij afsluiten is geweest, is er een te oude sueruser geflashed, je moet geloof ik 2.65 of hoger hebben
R-B heeft de standaard recovery zonder root. Spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Naja, full factory reset is running. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:43:
Naja, full factory reset is running. -_-
Dus. factory reset duurde 1.5 uur ongeveer, vervolgens OTA naar laatste versie.

Nu draait alles weer normaal (tenminste zo lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Vandaag beveiligingsupdate gehad naar niveau van 1 juni. Batterydrain door 'core apps'. Heb de hele coreapps nog niet gezien. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/igiQ5HO7SLNL8b9XrHClXf6x/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Misschien dat eht aan mij ligt maar ik zie niet meer welke verbinding mijn telefoon gebruikt? Ik zie alleen nog dat hij verbinding heeft met het netwerk maar niet meer of hij via 4G, 3G, Edge verbonden is. Is dat een instelling die ergens uit is gegaan na de update naar 13.1?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
batumulia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:59:
Misschien dat eht aan mij ligt maar ik zie niet meer welke verbinding mijn telefoon gebruikt? Ik zie alleen nog dat hij verbinding heeft met het netwerk maar niet meer of hij via 4G, 3G, Edge verbonden is. Is dat een instelling die ergens uit is gegaan na de update naar 13.1?
Ik zie netjes bij het verbindingssymbool het type, tenzij ik verbonden ben met WiFi, want dan wordt er helemaal geen mobiel data gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:11:
Vandaag beveiligingsupdate gehad naar niveau van 1 juni. Batterydrain door 'core apps'. Heb de hele coreapps nog niet gezien. Iemand een idee?

[afbeelding]
'Core Apps' is volgens mij gewoon apps die gekoppeld zitten aan het Android Systeem.
batumulia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:59:
Bij mij werkt dit inderdaad ook nog gewoon prima. Niet toevallig verbonden met wifi, zoals hierboven ook al gesuggereerd wordt?

Heb je na de update je cache verwijderd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Condor70
FoccodeJ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:11:

[afbeelding]
Zoals al eerder aangegeven verzorgen de Core Apps oa. het synchroniseren van contacten. Er zijn verscheidene gebruikers waarbij het synchroniseren na de update mislukt waardoor de Core Apps elke keer opnieuw probeert te synchroniseren en daardoor te veel CPU gebruikt.

De enige mij bekende oplossing is om de data van de "Google-contacten synchroniseren", "Opslag contacten" en "Contacten" apps te wissen en opnieuw te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:26
Als ik bij mijn batterij status kijk heb ik bv nog 87 prct batterij. Maar als ik dan alle losse percentages optel kom ik maar op bv 7 prct.
Heeft iemand een idee hoe dit komt, waar zijn de andere percentages naar toe?

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Condor70 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Zoals al eerder aangegeven verzorgen de Core Apps oa. het synchroniseren van contacten. Er zijn verscheidene gebruikers waarbij het synchroniseren na de update mislukt waardoor de Core Apps elke keer opnieuw probeert te synchroniseren en daardoor te veel CPU gebruikt.

De enige mij bekende oplossing is om de data van de "Google-contacten synchroniseren", "Opslag contacten" en "Contacten" apps te wissen en opnieuw te synchroniseren.
Thanks heb het geprobeerd, we zullen zien. Ik weet natuurlijk wel wat core-apps zijn, maar ik bedoel meer dat ze mij in de batterijstatistieken nog nooit zijn opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
FoccodeJ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Thanks heb het geprobeerd, we zullen zien. Ik weet natuurlijk wel wat core-apps zijn, maar ik bedoel meer dat ze mij in de batterijstatistieken nog nooit zijn opgevallen
Dit probleem treedt voor zover mij bekend alleen op bij de laatste 2 updates. Daarvoor had ik de Core Apps ook nog nooit in het overzicht zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Condor70 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Ik zie netjes bij het verbindingssymbool het type, tenzij ik verbonden ben met WiFi, want dan wordt er helemaal geen mobiel data gebruikt.
rens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:31:

[...]

Bij mij werkt dit inderdaad ook nog gewoon prima. Niet toevallig verbonden met wifi, zoals hierboven ook al gesuggereerd wordt?

Heb je na de update je cache verwijderd?
Nope, heb geen verbinding met WiFi, heb na de update de dalvik en cache verwijdert. Misschien toch iets niet helemaal lekker gegaan icm TWRP. Zal hem vanavond als ik thuis ben is herflashen.

EDIT:Okay, vaag. Krijg nu net in een keer het 4G symbool weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door batumulia op 16-06-2016 11:25 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
batumulia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:23:
[...]
EDIT:Okay, vaag. Krijg nu net in een keer het 4G symbool weer terug.
Dat is fijn! Weet je overigens ook zeker dat je verbinding had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
rens-br schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Dat is fijn! Weet je overigens ook zeker dat je verbinding had?
Yep, ik was ondertussen gewoon mijn werk email aan het behandelen. Ik had gewoon internetverbinding maar kreeg alleen niet te zien wat voor verbinding het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
batumulia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Yep, ik was ondertussen gewoon mijn werk email aan het behandelen. Ik had gewoon internetverbinding maar kreeg alleen niet te zien wat voor verbinding het was.
Vreemd! Nouja het is in ieder geval weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Condor70 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Dit probleem treedt voor zover mij bekend alleen op bij de laatste 2 updates. Daarvoor had ik de Core Apps ook nog nooit in het overzicht zien staan.
Helaas, nog niet opgelost. Het punt is de contacten-app. Als ik dit disable, en de rest laat als altijd is niks aan de hand. Google-account verwijderd en opnieuw toegevoegd, complete cache gewist, opnieuw opgestart, het mag allemaal niet baten. Heb je nog meer ideeën toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 17:47
Zijn er hier ook gebruikers van CynogenMod 13 met de RegioBank of SNS Bank App?
Ik gebruik momenteel de laatste "release" van 2016-04-19.

In de RegioBank (en volgens mij ook de SNS Bank App, want ze zijn hetzelfde) zit een QR-code scanner voor iDeal Betalingen. Als ik deze start krijg ik deze melding:

Scannen lukt niet.
Om de QR-code te kunnen scannen, maken we de camera eerst geschikt voor gebruik. Dit kan even duren. Probeer het later nog eens.
.

Ik wacht inmiddels al een week maar er is nog niet veel veranderd. Ik heb het toestel al eens opnieuw geregistreerd maar dat maakt helaas geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Flappie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:40:
Zijn er hier ook gebruikers van CynogenMod 13 met de RegioBank of SNS Bank App?
Heb zelf de app van ASN. Is ook SNS, dus mogelijk lijken de apps op elkaar. De scan functie zit er ook in en die werkt bij mij wel op de OPO.
Heb je de app wel toegang / recht gegeven tot de camera (privacy)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 17:47
Marcva schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Heb zelf de app van ASN. Is ook SNS, dus mogelijk lijken de apps op elkaar. De scan functie zit er ook in en die werkt bij mij wel op de OPO.
Heb je de app wel toegang / recht gegeven tot de camera (privacy)?
Jazeker. Als ik ingelogd ben kan ik bijv. wel gebruik maken van de Acceptgiro scanner. De applicatie mag de camera dus wel gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Flappie op 17-06-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Na een lange tijd geen updates te hebben gedaan ( een jaar ofzo) toch mn Oneplus One maar weer even geupdate. Maar na de update naar Cyanogen Mod Ready blijft hij na 1 of 2 minuten herstarten. Wat kan ik hier aan doen? De herstart gaat uit het niets, het maakt niets uit of het scherm aan of uit staat. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
jeku13 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:50:
Na een lange tijd geen updates te hebben gedaan ( een jaar ofzo) toch mn Oneplus One maar weer even geupdate. Maar na de update naar Cyanogen Mod Ready blijft hij na 1 of 2 minuten herstarten. Wat kan ik hier aan doen? De herstart gaat uit het niets, het maakt niets uit of het scherm aan of uit staat. Help!
Hoe heb je geupdatet? Met alle incrementals of met een full zip?

En bedoel je dat de OPO nog in het opstartscherm staat als hij reboot of al helemaal opgestart is en dan pas reboot?

Probeer in ieder geval een cache wipe (zoals enkele posts geleden is beschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Condor70 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:05:
[...]

Hoe heb je geupdatet? Met alle incrementals of met een full zip?

En bedoel je dat de OPO nog in het opstartscherm staat als hij reboot of al helemaal opgestart is en dan pas reboot?

Probeer in ieder geval een cache wipe (zoals enkele posts geleden is beschreven).
Heb gewoon geupdate, geen idee wat incremetals en full zip zijn :?
Heb hem net terug gezet naar fabrieksinstellingen en hoop dat het hiermee is afgedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

Even een waarschuwing voor degenen die ook een nieuwe batterij hebben besteld. Bij mij was de cover een beetje broos geworden waardoor hij op twee plekken is gebroken bij het losmaken. Op het moment zelf vond ik het geen ramp, ik dacht wel even een nieuwe te bestellen, sowieso niet vervelend als ik er nog een jaartje mee wil doen, maar nu blijkt dat ze helemaal niet meer gemaakt worden... Op zoek naar een aftermarket back cover dus.

Verder was het redelijk simpel, alleen zit de batterij zelf wel heel erg goed vast gelijmd, je moet echt geduld hebben met loshalen.

Edit: Na 1 dag lijkt de batterij ook zeker niet beter dan de originele. Misschien wel slechter. Morgen maar eens kijken of het beter gaat na een factory reset.

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 18-06-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
R-B schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:17:
nee alles is origineel en stock, niks aan gekloot geweest. Mijn verhaal begon vorige pagina nadat ik allerlei chrashes had na laatste OTA update.
same here, bijna 2 jaar naar volle tevredenheid de stock OPO gehad, maar na de laatste OTA veel gezeik. Play Music speelt vaak blikkerig muziek af (het nummer opnieuw laden helpt), apps laden gaat traag of ze crashen. gelukkig is de OP3 inmiddels besteld, kan niet wachten op met name een fingerprint scanner en quick charging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Meer mensen last dat Cyanogenmod-systeem behoorlijk wat batterij wegsnoept? Meer dan Android-besturingssysteem? Dit is sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Kartmans1 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:13:
Meer mensen last dat Cyanogenmod-systeem behoorlijk wat batterij wegsnoept? Meer dan Android-besturingssysteem? Dit is sinds de laatste update.
Cache al een keer gewiped?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wat is behoorlijk wat? Noem eens een aantal getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
rens-br schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Wat is behoorlijk wat? Noem eens een aantal getallen.
Na een dag had ik 3,5 SOT, terwijl ik bijna de hele dag op WiFi heb gezeten. Daarna nam Cyanogenmod-systeem 7% in, wat ongeveer 240 mAh was. Android systeem nam 4% in. Cache heb ik al gewist inmiddels! Ik vind dit behoorlijk wat omdat je nu dus cyanogenmod en Android systeem hebt die in totaal ongeveer 11 a 12 % wegnemen. En heb echt geen idee wat dat cyanogenmod systeem nou voor nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die van mij haalt nu ongeveer 10 dagen stand-by tijd, en 1 uur sot kost zo'n 120-140mah.

Is er een methode om bellen zuiniger te maken, want dat slurpt stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Wow 10 dagen. Ik ben al blij dat ik aan 10u geraak :-D

Hier heeft de update goed gedaan, heb de voorbije dagen makkelijk 5u sot, wel allemaal via WiFi. Totaal geen bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Daarnet aan Pei gevraagd als we oxygenOs 3.1 mogen verwachten voor OPO, hij zegt van niet want dit is geen oxygenOs toestel. Beetje stom, want ze hebben wel 2.1.4 uitgebracht :-\

Wil je de wijzig knop gebruiken als je iets wilt toevoegen aan je post? Dubbelposten binnen 24u wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 20-06-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kartmans1 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Na een dag had ik 3,5 SOT, terwijl ik bijna de hele dag op WiFi heb gezeten. Daarna nam Cyanogenmod-systeem 7% in, wat ongeveer 240 mAh was. Android systeem nam 4% in. Cache heb ik al gewist inmiddels! Ik vind dit behoorlijk wat omdat je nu dus cyanogenmod en Android systeem hebt die in totaal ongeveer 11 a 12 % wegnemen.
Als er gekeken wordt na SOT is het nog helemaal niet zo'n heel slechte waardes. Maar wel vreemd dat CyanogenMod zoveel verbruikt. Zijn er bij jou wat accounts die blijven hangen met synchroniseren?
Manke schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:32:
Die van mij haalt nu ongeveer 10 dagen stand-by tijd, en 1 uur sot kost zo'n 120-140mah.
10 dagen stand-by? Hoe krijg je dat voor elkaar?
superiscch schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:54:
Daarnet aan Pei gevraagd als we oxygenOs 3.1 mogen verwachten voor OPO, hij zegt van niet want dit is geen oxygenOs toestel. Beetje stom, want ze hebben wel 2.1.4 uitgebracht :-\
Dat had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd. OxygenOS op de OPO liep al hopeloos achter en werd niet bepaald ervaren als stabiel en snel. Verder werkt CyanogenOS prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:45:
[...]

[...]

10 dagen stand-by? Hoe krijg je dat voor elkaar?

[...]

.
Niet in de praktijk, maar van ongeveer 90% tot 0% schatte het apparaat ongeveer 10 dagen, zal het weer eens checken. Misschien komt het door amplify en greenify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49

Bozevkwa

The Falcons have landed

Bij mij is het het Android systeem dat de meeste batterij verbruikt (8%). Deze wordt op de hielen gezeten door de Android OS (7%)

Ten opzichte van de laatste update waar de Google Play services standaard de meeste batterij verbruikte (20% of meer) is dat een enorme verbetering.
Ik ben dus wel tevreden met de update (al kan het natuurlijk nog beter). 10 dagen haal ik niet, maar 2 - 2,5 dag lukt wel :)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:45:

Dat had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd. OxygenOS op de OPO liep al hopeloos achter en werd niet bepaald ervaren als stabiel en snel. Verder werkt CyanogenOS prima.
COS13 werkt als een pareltje. Prachtige rom maar aangezien we aan de 2 jaar beloofde support van Cyanogen zitten ben ik benieuwd naar verdere updates. Zowel op rom als op security gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
SaN schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:17:
Even een waarschuwing voor degenen die ook een nieuwe batterij hebben besteld. Bij mij was de cover een beetje broos geworden waardoor hij op twee plekken is gebroken bij het losmaken. Op het moment zelf vond ik het geen ramp, ik dacht wel even een nieuwe te bestellen, sowieso niet vervelend als ik er nog een jaartje mee wil doen, maar nu blijkt dat ze helemaal niet meer gemaakt worden... Op zoek naar een aftermarket back cover dus.

Verder was het redelijk simpel, alleen zit de batterij zelf wel heel erg goed vast gelijmd, je moet echt geduld hebben met loshalen.

Edit: Na 1 dag lijkt de batterij ook zeker niet beter dan de originele. Misschien wel slechter. Morgen maar eens kijken of het beter gaat na een factory reset.
Nog ervaringen na je factory reset ?
Hier ook net de baterij vervangen. Helaas sprong 1 van de plugjes bij de 3 "verstopte" schroeven weg, jammer maar helaas. Verder werkt alles tot nu toe in ieder geval, ben nu aan het opladen.
De accu zat inderdaad ontzettend goed vast aan de zijkant, en dan merk je goed hoe "flexibel" de accu is.
Al met al stelde het eigenlijk verder vrij weinig voor om de accu te vervangen. Kijkend naar de productiedatum van de nieuwe accu, valt me wel op dat die ongeveer gelijk ligt met de oude.
De "oude" accu is van Juli 2014, de nieuwe van November 2014.
Geen last gehad van een "brekende" cover zoals jij jaangeeft gelukkig.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

mhulsegge schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:43:
[...]
Hier ook net de baterij vervangen. Helaas sprong 1 van de plugjes bij de 3 "verstopte" schroeven weg, jammer maar helaas. Verder werkt alles tot nu toe in ieder geval, ben nu aan het opladen.
De accu zat inderdaad ontzettend goed vast aan de zijkant, en dan merk je goed hoe "flexibel" de accu is.
Al met al stelde het eigenlijk verder vrij weinig voor om de accu te vervangen. Kijkend naar de productiedatum van de nieuwe accu, valt me wel op dat die ongeveer gelijk ligt met de oude.
Dat is toevallig, ik kwam net nog even terug om dat te delen. Ik vind het erg jammer dat ik de accu heb gewisseld en niet eerst een factory reset heb gedaan. Als ik het zo bekijk (na een dag) had ik dat beter meteen kunnen doen. Volgens mij doe ik nu veel langer met de batterij, en had ik met de originele accu misschien nog wel langer gedaan.

Bij mij sprong er trouwens ook zo'n dopje weg, ik kon hem gelukkig nog vinden. Had ik nooit verwacht.

De telefoon wordt wel heel erg warm als ik er mee bezig ben. Ik denk niet dat het de batterij zelf is. Het is meer de bovenkant van de telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit nieuw is hoor. Je gaat meer op dat soort dingen letten als je met de batterij bezig bent geweest denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door SaN op 21-06-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:36:
[...]
Niet in de praktijk, maar van ongeveer 90% tot 0% schatte het apparaat ongeveer 10 dagen, zal het weer eens checken. Misschien komt het door amplify en greenify :)
Ah ok. Dat verklaard een hoop! Zeker in het begin is die 'berekening' nog niet echt betrouwbaar vanwege de weinige data. Heb daar ook de meest wazige nummers gezien namelijk. Van 10 dagen tot 10 minuten.
Bozevkwa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Ik ben dus wel tevreden met de update (al kan het natuurlijk nog beter). 10 dagen haal ik niet, maar 2 - 2,5 dag lukt wel :)
Dat is ook erg netjes! Staat je telefoon dan veel in standby? Ik haal maximaal 1,5 dag (in de ochtend uit de lader en de volgende dag rond 19.00u bijna leeg)
superiscch schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:49:
[...]
COS13 werkt als een pareltje. Prachtige rom maar aangezien we aan de 2 jaar beloofde support van Cyanogen zitten ben ik benieuwd naar verdere updates. Zowel op rom als op security gebied.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Heb je trouwens een bron van de 2 jaar support?
SaN schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:05:
[...]
De telefoon wordt wel heel erg warm als ik er mee bezig ben. Ik denk niet dat het de batterij zelf is. Het is meer de bovenkant van de telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit nieuw is hoor. Je gaat meer op dat soort dingen letten als je met de batterij bezig bent geweest denk ik.
Mijn telefoon wordt ook altijd erg warm rond de back camera tijdens het spelen van games (bijvoorbeeld GTA), heel vreemd is dat niet, want volgens CPU-Z loopt de temperatuur dan op tot zo'n 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:36:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Heb je trouwens een bron van de 2 jaar support?
Dat wss van de eerste dag al gekend, was duidelijk gezegd door ze (kijk even op Google). Alleen had ik nooit gedacht deze telefoon zo lang te hebben ;-)

M'n gesprek met Pei zal ik straks eens uploaden, fotoalbum werkt niet precies?
Screenshot op drive:
https://drive.google.com/...QVJXLXM/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:16:
[...]
M'n gesprek met Pei zal ik straks eens uploaden, fotoalbum werkt niet precies?
Screenshot op drive:
https://drive.google.com/...QVJXLXM/view?usp=drivesdk
Dat zou dus betekenen dat er geen Android N meer uitkomt voor de OPO, dat is wel heel erg jammer voor ons maar ook zeker voor de mensen die het toestel pas een aantal maanden geleden gekocht hebben.

Het is overigens wel vreemd, want afgelopen week is er nog een update uitgebracht en toen was het toestel al ouder dan twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:30:
[...]

Dat zou dus betekenen dat er geen Android N meer uitkomt voor de OPO, dat is wel heel erg jammer voor ons maar ook zeker voor de mensen die het toestel pas een aantal maanden geleden gekocht hebben.

Het is overigens wel vreemd, want afgelopen week is er nog een update uitgebracht en toen was het toestel al ouder dan twee jaar.
Op het moment dat de support vanuit OnePlus & Cyanogen inc stopt, is er altijd nog het custom rom gedeelte gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
mhulsegge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Op het moment dat de support vanuit OnePlus & Cyanogen inc stopt, is er altijd nog het custom rom gedeelte gelukkig.
Dat is zeker waar en zal ik dan ook gebruik van gaan maken. Maar custom roms is niet voor iedereen weggelegd. Krijg dat maar eens uitgelegd aan mijn moeder bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:51:
[...]

Dat is zeker waar en zal ik dan ook gebruik van gaan maken. Maar custom roms is niet voor iedereen weggelegd. Krijg dat maar eens uitgelegd aan mijn moeder bijvoorbeeld.
Daar heb je volkomen gelijk. Ik verwacht tevens dat custom roms voor de OPO wel een deuk gaan oplopen met OP3 nu, daar zullen er toch wel een redelijk aantal naar overstappen.

Dat gezegd hebbende, ik ben nog steeds tevreden met de OPO, is mijn eerste toestel waar ik nu langer dan 2 jaar mee doe / ga doen... Hij kan met vrijwel alles gewoon nog perfect meekomen met de rest.
Ja, vingerafdrukscanner zou leuk zijn (ben ik aan gewend van mijn werktelefoon), maar dat is voor mij zo ongeveer het enige echte minpunt.
Is echt een topper (geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mhulsegge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:03:
[...]
Daar heb je volkomen gelijk. Ik verwacht tevens dat custom roms voor de OPO wel een deuk gaan oplopen met OP3 nu, daar zullen er toch wel een redelijk aantal naar overstappen.
Verwacht eerlijk gezegd dat dit wel gaat meevallen. Als je kijkt hoe actief de scene nu is, verwacht ik dat het wel iets zal afzwakken maar niet veel.
Hij kan met vrijwel alles gewoon nog perfect meekomen met de rest.
Ja, vingerafdrukscanner zou leuk zijn (ben ik aan gewend van mijn werktelefoon), maar dat is voor mij zo ongeveer het enige echte minpunt.
Ben ik het helemaal mee eens! Het enige wat ik eventueel er nog bij zou willen is volledige 4G support. Dat zou het toestel echt helemaal 'af' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
mhulsegge schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:43:
[...]

Ik heb gisteren mijn via AliExpress (10 euro incl tools!) bestelde accu gemonteerd. Datum 'oude' accu was december 2014, 'nieuwe' was juli 2014. Ik laat bevindingen hier wel weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:30:
[...]

Cyanogen heeft gezegd: minimum 2 jaar. Ze kunnen zelf beslissen om dat '10 jaar' te doen, maar de beloofde 2 jaar is voorbij dus kan 'elk moment' stoppen.

We zien wel, misschien dat we via Paranoid Android iets zien aangezien de devs beide verzorgen.

Aan mijn ouders moet ik niet uitleggen wat een rom is, ze weten met moeite wat Android effectief is. M'n vrouw werkt nog met m'n oude HTC one S op 4.4, speelt geen rol als dat nu L, M of N is voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Aan mijn ouders moet ik niet uitleggen wat een rom is, ze weten met moeite wat Android effectief is. M'n vrouw werkt nog met m'n oude HTC one S op 4.4, speelt geen rol als dat nu L, M of N is voor haar.
Dat klopt inderdaad. Maar vanwege beveiligingsredenen wil ik toch wel gewoon op de laatste Android versie zitten of in ieder geval het laatste Android beveiligingsniveau hebben.
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen