Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 19:31
Om het accu / hitte probleem te tackelen dat Cote Apps veroorzaakt heb ik eerst alle syncs uitgezet. Zonder resultaat. Vervolgens Core Apps gekilled van uit het Accu scherm. Helaas is dat geen succes. Nu mis ik namelijk alle namen bij de nummers in mijn contacten. Telefoonboek is leeg, Whatsapp geeft nummers, geen namen. Niet handig.
Maar nu alleen nergens meer vinden hoe deze app weer in te schakelen. Hij start niet vanzelf mee, want een reboot hielp niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:48
Marcva schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:12:
Om het accu / hitte probleem te tackelen dat Cote Apps veroorzaakt heb ik eerst alle syncs uitgezet. Zonder resultaat. Vervolgens Core Apps gekilled van uit het Accu scherm. Helaas is dat geen succes. Nu mis ik namelijk alle namen bij de nummers in mijn contacten. Telefoonboek is leeg, Whatsapp geeft nummers, geen namen. Niet handig.
Maar nu alleen nergens meer vinden hoe deze app weer in te schakelen. Hij start niet vanzelf mee, want een reboot hielp niet |:(
Account van Google eens opnieuw inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
superiscch schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:20:
[...]

Account van Google eens opnieuw inloggen
Vanuit Accounts opent Google in de browser. Dat helpt niet. Gmail app gebruik in niet, maar werkt gewoon, zonder inloggen.
Ik ben blanco :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

SaN schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Dat is toevallig, ik kwam net nog even terug om dat te delen. Ik vind het erg jammer dat ik de accu heb gewisseld en niet eerst een factory reset heb gedaan. Als ik het zo bekijk (na een dag) had ik dat beter meteen kunnen doen. Volgens mij doe ik nu veel langer met de batterij, en had ik met de originele accu misschien nog wel langer gedaan.

Bij mij sprong er trouwens ook zo'n dopje weg, ik kon hem gelukkig nog vinden. Had ik nooit verwacht.

De telefoon wordt wel heel erg warm als ik er mee bezig ben. Ik denk niet dat het de batterij zelf is. Het is meer de bovenkant van de telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit nieuw is hoor. Je gaat meer op dat soort dingen letten als je met de batterij bezig bent geweest denk ik.
Ik zou iedereen aanraden om een keer een factory reset te doen. Het heeft bij mij echt geholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CaJ6zbDy53OjrBPLniCedRqI/thumb.png

Met net geen 4 uur het scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Marcva schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:06:
[...]

Vanuit Accounts opent Google in de browser. Dat helpt niet. Gmail app gebruik in niet, maar werkt gewoon, zonder inloggen.
Ik ben blanco :|
Kan je niet gaan naar:
'Instellingen' -> 'Accounts' -> 'Google' -> opties -> Verwijderen
SaN schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Ik zou iedereen aanraden om een keer een factory reset te doen. Het heeft bij mij echt geholpen.
[afbeelding]

Met net geen 4 uur het scherm aan.
Net geen 4 uur is nog steeds niet heel erg geweldig. Maar een factory reset zit er voor mij nog niet in. Wil het mijn telefoon niet aan doen om 192 apps opnieuw te installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 23-06-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rens-br schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:57:
[...]
Kan je niet gaan naar:
'Instellingen' -> 'Accounts' -> 'Google' -> opties -> Verwijderen
[... ]
Mijn doel is om Core Apps weer in te schakelen. Jij adviseert het account inclusief contacten ed te verwijderen. Iets in mij zegt dat dat geen goed idee is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Marcva schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Mijn doel is om Core Apps weer in te schakelen. Jij adviseert het account inclusief contacten ed te verwijderen. Iets in mij zegt dat dat geen goed idee is :/
Ik ging in op het opnieuw inloggen van superiscch in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - D...".

Maar de Core Apps, welke apps heb je uitgeschakeld? Ik heb namelijk zelf geen app die 'Core Apps' heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rens-br schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
[...]
Maar de Core Apps, welke apps heb je uitgeschakeld? Ik heb namelijk zelf geen app die 'Core Apps' heet.
Juist dat is ook mijn probleem nu.
Maar Google Core Apps stond na de laatste update met stip op 1 als batterijvreter. Ik heb vanuit deze lijst het proces / app gekilled. Met als gevolg een super accuduur, maar een slechte UE :/
Punt is dus: hoe krijg ik dit proces weer aan de praat als het geen app is.

Werkt factory reset nog als de cache gewist is? Dat zou dan een wat rigoreuse optie zijn. Anders maar via de PC....

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 23-06-2016 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Marcva schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Juist dat is ook mijn probleem nu.
Maar Google Core Apps stond na de laatste update met stip op 1 als batterijvreter. Ik heb vanuit deze lijst het proces / app gekilled. Met als gevolg een super accuduur, maar een slechte UE :/
Punt is dus: hoe krijg ik dit proces weer aan de praat als het geen app is.

Werkt factory reset nog als de cache gewist is? Dat zou dan een wat rigoreuse optie zijn. Anders maar via de PC....
Wellicht stomme vraag, maar toch....
Als je gaat naar instellingen - apps .
Dan via menu - Systeem weergeven
Dan uitgeschakeld selecteren.
Staat die hier niet bij ?
Of, gewoon menu - App voorkeuren resetten nadat je systeem weergeven hebt geselecteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcva
mhulsegge schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Wellicht stomme vraag, maar toch....
Als je gaat naar instellingen - apps .
Dan via menu - Systeem weergeven
Dan uitgeschakeld selecteren.
Staat die hier niet bij ?
Of, gewoon menu - App voorkeuren resetten nadat je systeem weergeven hebt geselecteerd.
Dank voor je stomme vraag _/-\o_
Hij heet alleen Google Contacten, en niet Core App, zoals hij in de accuhistorie opduikt 8)7
Maar mijn contacten zijn van een nummer weer een naam geworden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 23-06-2016 14:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Marcva schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Niet dat het meer nodig is. Maar dat had inderdaad gewerkt. In de Cache staan alleen tijdelijke bestanden van apps e.d. en heb je verder niet 'nodig' voor goede werking van het systeem.

Wat je overigens ook nog had kunnen doen is gewoon de full zip 'dirty' flashen over de bestaande installatie heen.

Hopelijk is het nu opgelost (en je accu problemen ook).

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 24-06-2016 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Net mijn opo een fabrieksreset gegeven maar dat duurt nu al een half uur.
Is dat normaal?
Android poppetje blijft maar op "wissen" staan.

Edit
Ik kan helemaal niks meer.
Ook niet opstarten in Recovery.
Zelfs niet uitzetten...

....toch te haastig.
Na dik een uur ging ie toch verder.
Nooit meegemaakt dat een reset zo lang duurde.

[ Voor 43% gewijzigd door coob op 24-06-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

coob schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:36:
Net mijn opo een fabrieksreset gegeven maar dat duurt nu al een half uur.
Is dat normaal?
Android poppetje blijft maar op "wissen" staan.

Edit
Ik kan helemaal niks meer.
Ook niet opstarten in Recovery.
Zelfs niet uitzetten...

....toch te haastig.
Na dik een uur ging ie toch verder.
Nooit meegemaakt dat een reset zo lang duurde.
Klopt. Had ik ook. Schijnt een bug te zijn waarbij het bij sommigen wel 22 uur!!! duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rens-br schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:39:
[...]

Niet dat het meer nodig is. Maar dat had inderdaad gewerkt. In de Cache staan alleen tijdelijke bestanden van apps e.d. en heb je verder niet 'nodig' voor goede werking van het systeem.
(...)
Hopelijk is het nu opgelost (en je accu problemen ook).
Goed om te weten dat de factory reset nog werkt met een lege cache. Maar het lijkt inderdaad niet nodig.
Ik zie nu de hele Core app niet terug in de accuhistorie :? Accuduur stukken beter. Kom nu de dag weer door 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Marcva schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 07:50:
[...]
Ik zie nu de hele Core app niet terug in de accuhistorie :? Accuduur stukken beter. Kom nu de dag weer door 8)
Fijn dat het is opgelost! Ik kom 'Core app' ook niet tegen in mijn history overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Sinds de update naar 6.0.1 werkt bij mij Flitsmeister niet meer. Buienradar ook niet, maar dat was na een reset van de gegevens opgelost. Flitsmeister blijft echter direct na het opstarten er uit klappen, ook na een deinstallatie herinstallatie. Meer mensen issues met apps sinds Android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ossi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:14:
Sinds de update naar 6.0.1 werkt bij mij Flitsmeister niet meer.
Beide apps werken hier probleemloos. Heb je niet toevallig in privacy settings aangegeven dat Flitsmeister geen recht heeft tot een bepaald onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ja hier ook alle apps die ik gebruik werken prima met 6.0.1 op 1 na dan (de Hue App van Philips)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:28:
[...]

Beide apps werken hier probleemloos. Heb je niet toevallig in privacy settings aangegeven dat Flitsmeister geen recht heeft tot een bepaald onderdeel?
In de instellingen van de app heeft hij toegang tot mijn locatie (hoewel ik dat liever uit heb staan), opslagruimte en telefoon. Meer machtigingen zie ik niet.

*edit*
Privacy instellingen waren het dus... Die unlockt en nu werkt hij weer. Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 11% gewijzigd door Ossi op 28-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ossi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:11:
[...]
*edit*
Privacy instellingen waren het dus... Die unlockt en nu werkt hij weer. Bedankt voor het meedenken!
Goed om te horen. Fijn dat het weer werkt. Je zou nu eens kunnen kijken of je de locatie alsnog kan uitschakelen. Overigens heeft Flitmeister je locatie nodig voor live ondersteuning en ondersteunen voor het melden van flitsers.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Goed om te horen. Fijn dat het weer werkt. Je zou nu eens kunnen kijken of je de locatie alsnog kan uitschakelen. Overigens heeft Flitmeister je locatie nodig voor live ondersteuning en ondersteunen voor het melden van flitsers.
Ik heb locatie weer uitgeschakeld. Ik ben niet zo'n fan van apps die weten waar ik ben :)
Een aantal van de wegen waar ik veel op rij staan in mijn favoriete wegen.

Als ik een flitser tegenkom dan zet ik tijdelijk de lokatieinstellingen om, zodat ik kan bevestigen of melden en dan is het weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ossi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:27:
[...]
Als ik een flitser tegenkom dan zet ik tijdelijk de lokatieinstellingen om, zodat ik kan bevestigen of melden en dan is het weer uit :)
Ik heb de locatie ook altijd uitstaan, maar je kan in Android 6.0 in zijn geheel Flitsmeister ontzien van locatie rechten. Als je dat doet werkt het helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Ik heb de locatie ook altijd uitstaan, maar je kan in Android 6.0 in zijn geheel Flitsmeister ontzien van locatie rechten. Als je dat doet werkt het helemaal niet meer.
Ja bij die rechten ging het denk ik fout. Rechten vrij gezet voor Flitsmeister en lokatie uitgezet in de telefoon. Werkt nu weer gewoon :)
Wel gek dat het bij de vorige versie van android wel gewoon werkte. Als ik FM sinds de update opstartte, kreeg ik al snel een melding te zien dat hij vroeg om toegang tot lokatie. Echter kon ik dat niet accepteren omdat de app al crashte. Wat mij betreft wel een fout in de software, maar ik ben te lui om dat te melden :P
Nogmaals bedankt, nu weer aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is er iemand die 60fps aan de praat heeft gekregen zonder slomo en met geluid? De standaard camera app neemt alleen maar een slomo zonder geluid op bij 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:17:
Is er iemand die 60fps aan de praat heeft gekregen zonder slomo en met geluid? De standaard camera app neemt alleen maar een slomo zonder geluid op bij 60fps
Yeah bro, ik draai sultanxda en het werkt. het is alleen wel anders dan 60 fps op bijvoorbeeld op de iphone, sneller dan realiteit om het maar een beetje te omschrijven

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hebben meer mensen last van een telefoon die aan gaat in je broekzak? Ik de laatste tijd meer dan anders had ik het idee. Dus ik besloot mijn proximity sensor eens te testen, en wat bleek, die werkt niet bij het ontwaken. Als ik mijn hand er op hou gaat mijn telefoon gewoon aan. Uiteraard staat de optie die dit moet voorkomen gewoon aan. Er zijn meer mensen die er last van hebben.

https://jira.cyanogenmod....t/mobile#issue/BACON-3702

Hoe zit het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:53
SaN schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:08:
Hebben meer mensen last van een telefoon die aan gaat in je broekzak? Ik de laatste tijd meer dan anders had ik het idee. Dus ik besloot mijn proximity sensor eens te testen, en wat bleek, die werkt niet bij het ontwaken. Als ik mijn hand er op hou gaat mijn telefoon gewoon aan. Uiteraard staat de optie die dit moet voorkomen gewoon aan. Er zijn meer mensen die er last van hebben.

https://jira.cyanogenmod....t/mobile#issue/BACON-3702

Hoe zit het bij jullie?
Ik heb m'n telefoon altijd met het scherm naar binnen in m'n broekzak. Ik heb al een aantal keer gehad dat het scherm in m'n broekzak aanging, vooral bij warm weer. Waarschijnlijk doordat het scherm dan tegen m'n been aankomt. Die proximity sensor werkt bij mij ook niet goed om ontwaken te voorkomen, sindsdien staat bij warm weer "double tap to wake" uit.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04

WhySoSerious

Be the change.

Gloeiende :X

Vanmiddag de OPO uit mn handen laten glijden toen ik 'm als zaklamp gebruikte. Zo'n 10 - 15 cm boven de grond, maar kwam precies fout terecht :'( . Scherm gebarsten, precies de onderste zwarte rand onder het scherm. Twee rechterknoppen werken niet meer, gelukkig te verhelpen met de softwarematige knoppen. Voor de rest lijkt alles het nog te doen.

Baal hier flink van want ondanks (tevreden!) gebruiker sinds de launch van het toestel zag het er nog als nieuw uit.

Nu maar eens onderzoeken wat ik er mee moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
WhySoSerious schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:38:
Nu maar eens onderzoeken wat ik er mee moet...
Ah dat is zuur! Je kan het scherm laten repareren bij OnePlus zelf, maar dit kost dik 100 euro geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04

WhySoSerious

Be the change.

Net contact gehad met inboedelverzekering, omdat het in mijn eigen tuin gebeurde valt het onder de polis. Dus in principe alleen eigen risico van 45 euro.

Moet nu een offerte voor herstel laten maken en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01
Marcva schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Dank voor je stomme vraag _/-\o_
Hij heet alleen Google Contacten, en niet Core App, zoals hij in de accuhistorie opduikt 8)7
Maar mijn contacten zijn van een nummer weer een naam geworden :)
Wacht even, dit is interessant. Ik heb al een tijdje last van dat ik contacten opsla die later weer een nummer zijn. Erg lastig als je dat contact wilt toevoegen aan Whatsapp. Mijn contacten staan in exchange e-mail opgeslagen in de Outlook app. Kan ik dan dezelfde handeling als Mhulsegge uitvoeren? Of moet ik dan nog een andere app kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Binnetie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Kan ik dan dezelfde handeling als Mhulsegge uitvoeren? Of moet ik dan nog een andere app kiezen?
Ik heb geen idee, maar de tip leidde mij naar de tab met uitgeschakelde apps. Daar vond ik de app die ik kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:08
Vreemde reactie van mijn oude vertrouwde Oneplus. Ik probeer via het instellingenmenu een full wipe te doen. Krijg nu al uren een Android mannetje met de text 'wissen' eronder. Neem toch aan dat dit zo lang niet hoeft te duren. Kan hem alleen nog uitzetten, maar wanneer ik hem weer aanzet krijg ik direct hetzelfde scherm. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/3G2o8cBEhk8J94BBK2aHcZhA/thumb.png

Er is weer een nieuwe update verschenen. Geen idee wat de precieze changelog is, maar dit geeft de update tracker aan. Vermoedelijk is alleen het security level geupgrade naar 1 juli.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-07-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Vanochtend had ik een issue met m'n scherm dat aanrakingen registreerde die ik niet deed. Omdat ik daardoor niets kon doen besloot ik de power knop ingedrukt te houden, scherm goed schoon te maken en daarna weer aan te zetten. Tot m'n verbazing zag ik echter CyaogenMod setup scherm (heel even daarvoor nog wel het wallpaper dat er al op stond). Probleem is echter dat wanneer ik door de setup gegaan ben de telefoon blijft hangen op "Finalizing setup". Na een tijdje opnieuw gereboot, maar heb nu weer precies hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Walkman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:01:
Tot m'n verbazing zag ik echter CyaogenMod setup scherm (heel even daarvoor nog wel het wallpaper dat er al op stond). Probleem is echter dat wanneer ik door de setup gegaan ben de telefoon blijft hangen op "Finalizing setup". Na een tijdje opnieuw gereboot, maar heb nu weer precies hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen?
Je telefoon lijkt bezig met een halve clean install o.i.d. Mocht je de volledige rom op je telefoon hebben staan, kan je deze proberen te flashen via recovery. Anders ben ik bang dat een factory reset de enige optie is (dit kan ook vanuit de recovery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:12:
[afbeelding]

Er is weer een nieuwe update verschenen. Geen idee wat de precieze changelog is, maar dit geeft de update tracker aan. Vermoedelijk is alleen het security level geupgrade naar 1 juli.
Die zag ik ook inderdaad. Ik heb nog geen uitgebreidere release notes gevonden op dit moment. Ik vermoed een paar kleine bugfixes en een geupgrade security level.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Bor schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:27:
[...]
Die zag ik ook inderdaad. Ik heb nog geen uitgebreidere release notes gevonden op dit moment. Ik vermoed een paar kleine bugfixes en een geupgrade security level.
Ik ook niet. Maar op het OP forum wordt gesproken over alleen het updaten van de security patch level naar 1 juli.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/tGRadVFq2yrJbGIYwJGtgmvp/thumb.jpg

Zelf kan ik de update vanwege root niet installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 06-07-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:10:
[...]

Je telefoon lijkt bezig met een halve clean install o.i.d. Mocht je de volledige rom op je telefoon hebben staan, kan je deze proberen te flashen via recovery. Anders ben ik bang dat een factory reset de enige optie is (dit kan ook vanuit de recovery)
Nog even doorgezocht en kwam er achter dat hij daarop blijft hangen omdat ik "Use cyoagen theme" aan had staan. Na dat uitgezet te hebben startte hij gewoon op en alles stond er nog op. Wat wel vreemd is dat net na een reboot de telefoon het gewoon doet, maar niet veel later dat het touchscreen ineens weer raar begint te reageren....heel vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Walkman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:10:
[...]
Nog even doorgezocht en kwam er achter dat hij daarop blijft hangen omdat ik "Use cyoagen theme" aan had staan. Na dat uitgezet te hebben startte hij gewoon op en alles stond er nog op. Wat wel vreemd is dat net na een reboot de telefoon het gewoon doet, maar niet veel later dat het touchscreen ineens weer raar begint te reageren....heel vaag....
Maar hoe heb je dat uitgezet als je niet in je telefoon kon?

Volgens een user op het OP forum, zijn dit de bugs die opgelost zijn met de nieuwe update:
  • [BACON-4866] - I can't launch more than one protected app at a time
  • [BACON-4923] - Dialer app on fresh start takes long time (5+ seconds) to show starred contacts
  • [BACON-4926] - Tapping Home from Camera doesn't do anything when "Power Shutter" Option is enabled
  • [BACON-4927] - Showing as roaming (when not) - New Zealand
  • [BACON-5009] - Phone gets hanged if Screen is on auto rotation and is rotated at the time of an incoming call
Changelog
Fijn dat de dialer app nu ook gefixt is, ik had daar inderdaad ook last van.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-07-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De update staat er hier inmiddels op. Tot nu toe nog geen schokkende zaken. Bij het opstarten na de update krijg ik gelijk een popup "lock screen mods".

"Supercharge your lock screen

Experience social & news content directly on your lock screen. Go to settings and enable your lock screen mod"

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:39
Bor schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:32:
De update staat er hier inmiddels op. Tot nu toe nog geen schokkende zaken. Bij het opstarten na de update krijg ik gelijk een popup "lock screen mods".

"Supercharge your lock screen

Experience social & news content directly on your lock screen. Go to settings and enable your lock screen mod"
Die melding kreeg ik ook al bij de vorige update. Ze willen het er lekker doorheen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:06:
[...]

Maar hoe heb je dat uitgezet als je niet in je telefoon kon?
Bij het opstarten liep hij door die setup heen en in de setup kan je instellen of je wel of geen icons wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede tip?
Mijn opo staat nog op cm13, geroot, twrp.
Graag wil ik hem updaten naar de nieuwe cm13.1 (cm-13.1-ZNH2KAS1KN-bacon-signed.zip)

Echter...het lukt op de een of andere manier niet.
Wat ik doe:
1. Wipe data and cache via last twrp;
2. Install cm-13.1-ZNH2KAS1KN-bacon-signed.zip;
3. Wipe cache and dalvik cache;
4. Install SuperSU; ( de nieuwe beta versie)
5. Wipe cache and dalvik cache;
6. Reboot.

Vervolgens blijft hij hangen op het one plus logo en doet hij niks meer.
Ik begrijp er niks van??

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

voordat je SU installed , volledig laten booten. dus tussen 3 en 4 een reboot

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jin schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:30:
voordat je SU installed , volledig laten booten. dus tussen 3 en 4 een reboot
Dus een volledige boot? Dus niet direct tijdens het opstarten naar recovery.
Dat had ik al geprobeerd maar dan komt hij ook niet dan het one plus logo.

Maar ik probeer het nog eens voor de zekerheid. Krijg er bijna de :X van.

Na de installatie van de zip (rom) boot hij niet,maar blijft hij wederom hangen bij het one plus logo..
Iemand nog andere tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Mijn OPO heeft sinds de afgelopen week last van een geel cirkeltje boven in beeld, qua locatie net onder het simslot. Nu las ik dat dit mogelijk via uv licht op te lossen is, of dat het in de loop van tijd weg trekt. Het irriteert mij niet heel erg, maar bij een wit scherm valt het flink op. Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad? Ik heb nog garantie op de OPO, zal ongetwijfeld de telefoon dan een tijd moeten missen, maar las ook dat er mensen waren die zeggen dat het mogelijk door druk op het scherm komt. Iemand enige ervaring met dit euvel en of de support via OP hierbij?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01
Wat ik merk sinds de een na laatste update (dus niet die woensdag is uitgekomen) dat ik geen fotos meer kan vinden op de telefoon wanneer hij is aangesloten via USB op mijn computer (MTP-modus). Ook niet wanneer ik bijvoorbeeld een zoekopdracht doe naar *.mp4 in de verkenner. Hij vind wel Whatsapp afbeeldingen maar niet mijn fotos. Het mapje DCIM is ook leeg.

Ik ga de nieuwste update eens installeren om te kijken of het verholpen is.

Bij de update die ik gedownload heb via de Update tracker krijg ik de melding: kan de update niet openen... vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 11-07-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wordt helemaal gestoord....
Krijg het niet voor elkaar om te updaten....verschillende zips geprobeerd. niks nada
Uiteindelijk de stock recovery terug gezet met het idee dat ik dan wel kon updaten..
Nog niks. Blijft wederom hangen in bootloop

Via fastboot proberen te doen..wederom bootloop :s
Uiteindelijk twrp terug geflashed en nu hopen dat ik een oude backup kan terugzetten.

Telefoon aan gort?Of doe ik echt iets niet goed, heb alles wel zo'n beetje geprobeerd maar hij start niet lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:13:
Telefoon aan gort?Of doe ik echt iets niet goed, heb alles wel zo'n beetje geprobeerd maar hij start niet lekker op.
Heb je al helemaal een factory reset gedaan en daarna de full zip geflasht? Verder pas SuperSu flashen wanneer je de rom één keer volledig hebt geladen.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 12-07-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Met Pokemon Go aan merk je toch wel dat de batterij rap minder aan het worden is. Terwijl mijn vriendin 25% verstookt met het iPhone 6+, zat ik al op de 80%, dat terwijl mijn schermhelderheid maar op 25 tot 40 procent staat en die van haar volop...
Wordt tijd voor een nieuwe telefoon :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ossi schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:50:
Wordt tijd voor een nieuwe telefoon :')
Of nieuwe accu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Shoo, jij partypooper! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ossi schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Shoo, jij partypooper! :P
Nieuwe accu haalt toch niet zoveel uit als ik gehoopt had :(

Kom inmiddels de dat weer (net) niet helemaal door op een volle lading

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
cypher21 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:15:
[...]

Nieuwe accu haalt toch niet zoveel uit als ik gehoopt had :(

Kom inmiddels de dat weer (net) niet helemaal door op een volle lading
Is het wel een officiële accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ossi schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Is het wel een officiële accu?
Yes, zou een officiele moeten zijn, maar goed bij chinees spul weet je dat nooit 100% zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
cypher21 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Yes, zou een officiele moeten zijn, maar goed bij chinees spul weet je dat nooit 100% zeker :P
Nee inderdaad, je weet nooit zeker of je namaak hebt. Misschien contact opnemen met OnePlus voor een nieuwe batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Heb je al helemaal een factory reset gedaan en daarna de full zip geflasht? Verder pas SuperSu flashen wanneer je de rom één keer volledig hebt geladen.
Heb hem nu weer terug naar cm13, (niet de allernieuwste)
UIteindelijk een oude stock rom met fastboot teruggezet, dus weer origineel (muv de bootloader), nu zou het updaten moeten werken...alhoewel ik nog niet de laatste update erop gezet heb :| lol ben alweer blij dat ik kan bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Heb hem nu weer terug naar cm13, (niet de allernieuwste)
Welke heb je er nu op staan en hoe heb je het nu werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Welke heb je er nu op staan en hoe heb je het nu werkend gekregen?
Ik heb nu de 2jk versie erop staan.

Via https://forums.oneplus.ne...-roms-ota-updates.141825/ uiteindelijk een goede fastboot zip gevonden.
Uit mijn hoofd de 3JL versie (de 2k1 resulteerde ook in een bootloop :? )
Vervolgens de ota gedaan en nu zit ik weer op 2jk...de update staat overigens wel weer klaar, maar daar wacht ik nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ossi schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Nee inderdaad, je weet nooit zeker of je namaak hebt. Misschien contact opnemen met OnePlus voor een nieuwe batterij?
Die willen dat je m opstuurt om de batterij te laten vervangen. Mij te duur.

Ik ben sowieso wel toe aan een andere, dus wacht ff op de iPhone 7 denk ik (jaja...vloeken in de kerk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Die willen dat je m opstuurt om de batterij te laten vervangen. Mij te duur.

Ik ben sowieso wel toe aan een andere, dus wacht ff op de iPhone 7 denk ik (jaja...vloeken in de kerk :P )
:o :o

De nieuwe op3 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Er zijn meerdere opties, maar op zich speelt geld geen (grote) rol, Ik ben nog steeds tevreden met de OPO, maar die geluidsrecorder bug, crashende apps en trage OTA's beginnen me toch wel een beetje de neus uit te komen. Daarbij merk ik dat ik de telefoon steeds meer gebruik voor normale dingen terwijl ik in het begin meer aan het klooien was met root, custom roms en dergelijke.
Als ik dan zie wat vrienden met hun iphone doen en dat dat allemaal beter werkt dan op android denk ik dat ik maar weer eens een iPhone ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Ik heb nu de 2jk versie erop staan.

Via https://forums.oneplus.ne...-roms-ota-updates.141825/ uiteindelijk een goede fastboot zip gevonden.
Uit mijn hoofd de 3JL versie (de 2k1 resulteerde ook in een bootloop :? )
Vervolgens de ota gedaan en nu zit ik weer op 2jk...de update staat overigens wel weer klaar, maar daar wacht ik nog even mee.
Nou...de update werkt hier dus gewoon niet |:( |:(
vreemde is ook dat ik niet meer in de recovery kom...alsof die verwijderd is? Dat verklaart misschien wel het een en ander.
Vind het erg raar overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:50:
[...]

Nou...de update werkt hier dus gewoon niet |:( |:(
vreemde is ook dat ik niet meer in de recovery kom...alsof die verwijderd is? Dat verklaart misschien wel het een en ander.
Vind het erg raar overigens....
De update wordt door de recovery uitgevoerd, dus als die ontbreekt zal deze nooit slagen.
Heb je al geprobeerd de recovery vanuit fastboot te flashen? En zo ja, hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:14:
[...]

De update wordt door de recovery uitgevoerd, dus als die ontbreekt zal deze nooit slagen.
Heb je al geprobeerd de recovery vanuit fastboot te flashen? En zo ja, hoe precies?
Heb van de 1kn zip de recovery uitgepakt en deze fastboot geflashed
fastboot flash recovery recovery.img

Wel vraag ik me af in hoeverre ik alle bestanden moet flashen die in de zip zitten..In de handleidinen die ik vind en volg staan minder bestanden die ik zou moeten flashen dan dat er in de zip zitten. (zo zit er in de zip nijv het bestand filesmap, welke ik nergens in de handleidingen terug vind?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:50:
[...]

Heb van de 1kn zip de recovery uitgepakt en deze fastboot geflashed

Wel vraag ik me af in hoeverre ik alle bestanden moet flashen die in de zip zitten..In de handleidinen die ik vind en volg staan minder bestanden die ik zou moeten flashen dan dat er in de zip zitten. (zo zit er in de zip nijv het bestand filesmap, welke ik nergens in de handleidingen terug vind?)
Het originele bestand van de laatste versie kun je altijd vinden op cyngn.com/support.

Alle onderdelen kun je vervolgens flashen met:

fastboot flash aboot emmc_appsboot.mbn
fastboot flash LOGO logo.bin
fastboot flash modem NON-HLOS.bin
fastboot flash rpm rpm.mbn
fastboot flash sbl1 sbl1.mbn
fastboot flash dbi sdi.mbn
fastboot flash oppostanvbk static_nvbk.bin
fastboot flash tz tz.mbn
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata_64G.img

(bij het 16G model moet je userdata.img flashen ipv userdata_64G.img)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Inmiddels is de full zip van de laatste update weer verschenen:Mocht je na flashen wilen rooten gebruik dan altijd de laatste Beta versie van SuperSu.

Ik heb de rom inmiddels geïnstalleerd en merk eigenlijk weinig verschillen. Al is het lockscreen wel een stuk sneller. Dat wilde bij de vorige versie nog wel eens moeilijk doen met unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik kom er vandaag pas achter dat ik in Groningen gewoon 4g kan gebruiken met Vodafone. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat dat niet kon. Gebruik al een jaar lang maximaal 3g :o :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ervaren jullie wel eens dat je toestel zelf spontaan het laatst gekozen nummer belt?

Nu al enkele keren meegemaakt.

Ik gebruik de NovaLauncher, heb hier geen gestures in actief die dit zouden moeten kunnen doen.
Ook in de systeeminstellingen niks vreemds kunnen vinden bij gebaren of dergelijke.

Draai nu al een tijdje 13.1-ZNH2KAS254
Android 6.0.1

Draait verder prima, nergens last mee behalve dit zo nu en dan. Ook niet altijd

[ Voor 18% gewijzigd door GGS_206 op 27-07-2016 15:14 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
GGS_206 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:11:
Ervaren jullie wel eens dat je toestel zelf spontaan het laatst gekozen nummer belt?
Nee eigenlijk nooit last van. Wanneer gebeurd dit vooral? In je broekzak of als je het toestel in je hand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

GurbY{nl} schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Ja, (geen gekke dingen gevonden), ja en ja. Proxy staat op 193.113.200.195

**edit**.... heb zitten te googlen en kwam deze tegen.... DAMN. Het werkt.
Dank voor de tip!!
OK, vaag. Mijn vrouw heeft ook een OPO en sinds vandaag Telfort. Ik heb zowel de settings die in dit bericht beschreven staan geprobeerd als settings welke mijn Nexus 5X (ook telfort) gebruikt.
Voor zowel 3G als 4G krijg ik een uitroepteken erbij. Sommige apps werken wel (wellicht als de ips hard coded staan?) maar de meeste werken niet.
Bij Telfort zeggen ze dat aan hun kant alles goed staat.

Roaming aan of uit en voorkeursnetwerktype maken allebei niets uit... Tips iemand?
De proxy waarde is leeg trouwens. :)

**edit**
OK, dit is nu gefixed. Ik moest gewoon de default pakken en daar de proxy weggooien. De andere informatie die daar was ingevuld was blijkbaar ook nodig. En is anders dan gemeld in de link.

[ Voor 9% gewijzigd door Balachmar op 02-08-2016 07:46 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 08:48
GGS_206 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:11:

Nu al enkele keren meegemaakt.

Ik gebruik de NovaLauncher, heb hier geen gestures in actief die dit zouden moeten kunnen doen.
Ook in de systeeminstellingen niks vreemds kunnen vinden bij gebaren of dergelijke.

Draai nu al een tijdje 13.1-ZNH2KAS254
Android 6.0.1

Draait verder prima, nergens last mee behalve dit zo nu en dan. Ook niet altijd
Met een bluetooth headset of zo'n headset met afstandsbediening wil dat nog wel eens een "feature" zijn...

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
Heb de laatste tijd steedsaat van een Opo die opeens super traag wordt en bijna ergens op reageert. Kan maar niet achterhalen waarom want het gebeurt op willekeurige momenten. Wel denk ik dat het sinds de laatste update is. Deze was opeens aan het installeren toen ik m'n tel uit m'n zak pakte tijdens vakantie. Cache heb ik gisteren nog gewiped, maar dat leverde niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
paragon schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:19:
Heb de laatste tijd steedsaat van een Opo die opeens super traag wordt en bijna ergens op reageert. Kan maar niet achterhalen waarom want het gebeurt op willekeurige momenten.
Kan dit probleem helaas niet reproduceren voor je. Mijn rom is gewoon erg snel en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
echt een ergenis. Dacht eerst het ligt aan snapchat. Maar het gebeurt gewoon op willekeurige momenten. Tel draait soepel. Zet ik bijv google maps aan wordt die rete traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
paragon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:51:
echt een ergenis. Dacht eerst het ligt aan snapchat. Maar het gebeurt gewoon op willekeurige momenten. Tel draait soepel. Zet ik bijv google maps aan wordt die rete traag...
Misschien toch een factory reset overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFQETjs.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Dat is goed nieuws. Dat is waarschijnlijk de 1 augustus beveiligings-patch. Ben wel blij dat het toestel nog steeds updates ontvangt. Het is inmiddels ruim twee jaar oud namelijk.

Zo te zien inderdaad wel, een user op het OP forum heeft de update al geïnstalleerd. De update kan hier gevonden worden.

Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt, voordat de full-zip uitkomt.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Dat is goed nieuws. Dat is waarschijnlijk de 1 augustus beveiligings-patch. Ben wel blij dat het toestel nog steeds updates ontvangt. Het is inmiddels ruim twee jaar oud namelijk.

Zo te zien inderdaad wel, een user op het OP forum heeft de update al geïnstalleerd. De update kan hier gevonden worden.

Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt, voordat de full-zip uitkomt.
1 augustus inderdaad, staat er inmiddels op hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
iPodKiller schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
1 augustus inderdaad, staat er inmiddels op hier.
En nog gekke dingen gevonden? Bugs e.d. of werkt het gewoon verder?

Ik moet helaas nog even wachten. Geroot toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

En nog gekke dingen gevonden? Bugs e.d. of werkt het gewoon verder?

Ik moet helaas nog even wachten. Geroot toestel ;)
Niet dat ik weet, als ik gekke dingen zie dan meld ik het wel. Iig nog niks opgevallen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
iPodKiller schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:29:
[...]

Niet dat ik weet, als ik gekke dingen zie dan meld ik het wel. Iig nog niks opgevallen tot nu toe.
Er staat ook nog geen changelog online van Cyanogen om te kijken welke bugs ze verder nog gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Er staat ook nog geen changelog online van Cyanogen om te kijken welke bugs ze verder nog gefixt hebben.
Dat is wel jammer. Ik weet niet of er bekende bugs zijn waar ik op moet letten. Update draait tot nu toe lekker stabiel. Ik ben helemaal niks tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
iPodKiller schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:52:
[...]
Dat is wel jammer. Ik weet niet of er bekende bugs zijn waar ik op moet letten. Update draait tot nu toe lekker stabiel. Ik ben helemaal niks tegengekomen.
Ken helaas ook geen bekende en vervelende bugs en gezien het formaat van de update, zal het ook voornamelijk het beveiligensniveau zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Mijn camera stopt steeds, kijken of dat met deze update verholpen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Na ruim 2 jaar alles hier gevolgd te hebben ligt eind deze week mijn OP3 op de deurmat. Tijd dus om hier afscheid te nemen en alleen de OP3 tread nog te volgen. Eigenlijk nog altijd zeer content van mijn OPO, afgezien dat na dik 2 jaar de batterij wat minder wordt en ik ook na meerdere hard resets vind dat het toestel wat trager overkomt...

Volgende week eens kijken of ik iemand anders weer blij kan maken mijn mn OPO om hierdoor weer een stukje van mijn OP3 terug te verdienen ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

cocico schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Ik heb gisteren mijn via AliExpress (10 euro incl tools!) bestelde accu gemonteerd. Datum 'oude' accu was december 2014, 'nieuwe' was juli 2014. Ik laat bevindingen hier wel weten ;-)
En? Heel veel ervaringen met het vervangen van de accu van de OPO zijn er niet te vinden. Ik twijfel om het ook te (laten) doen aangezien ik net 3 uur screen on time haal na twee jaar de OPO gebruikt te hebben. Een nieuwe accu kost je een paar tientjes vanuit Nederland en daarvoor heb ik geen nieuwe telefoon. Alleen de accu is voor mij (nog) niet genoeg om de OPO te vervangen voor de OnePlus 3.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

En? Heel veel ervaringen met het vervangen van de accu van de OPO zijn er niet te vinden. Ik twijfel om het ook te (laten) doen aangezien ik net 3 uur screen on time haal na twee jaar de OPO gebruikt te hebben. Een nieuwe accu kost je een paar tientjes vanuit Nederland en daarvoor heb ik geen nieuwe telefoon. Alleen de accu is voor mij (nog) niet genoeg om de OPO te vervangen voor de OnePlus 3.
Ik heb het een tijd terug ook gedaan. Ik heb wel het idee dat het een vooruitgang is, MAAR ik moet eerlijk zeggen.... Ik had verwacht dat het een grotere impact zou hebben.
Ja, mijn accu gaat langer mee weer, maar niet heel veel langer.

Het laten doen is op zich niet nodig, het is eigenlijk vrij eenvoudig om zelf te doen, ook als je niet al te veel prutst met dit soort dingen normaal.
Ik heb gebruik gemaakt van Ifixit geloof ik, en een beetje youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

mhulsegge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:54:
[...]
Ik heb het een tijd terug ook gedaan. Ik heb wel het idee dat het een vooruitgang is, MAAR ik moet eerlijk zeggen.... Ik had verwacht dat het een grotere impact zou hebben.

Het laten doen is op zich niet nodig, het is eigenlijk vrij eenvoudig om zelf te doen, ook als je niet al te veel prutst met dit soort dingen normaal.
Mmm... dan ga ik toch wat twijfelen. Ik had toch wel gehoopt dat je een stuk meer op een nieuwe accu vooruit gaat. Dan toch maar nog een paar maandjes wachten op de Nexus en anders de OnePlus 3 bestellen. Ik doe tenslotte dan al ruim meer dan twee jaar met de OPO en dan is vervangen wel een keer leuk.

Het laten doen is meer omdat ik iemand ken met een professioneel GSM/tablet reparatiebedrijf en dus beschikt over een lading aan goed passende schroevendraaiers en tools om de behuizing te openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Mmm... dan ga ik toch wat twijfelen. Ik had toch wel gehoopt dat je een stuk meer op een nieuwe accu vooruit gaat. Dan toch maar nog een paar maandjes wachten op de Nexus en anders de OnePlus 3 bestellen. Ik doe tenslotte dan al ruim meer dan twee jaar met de OPO en dan is vervangen wel een keer leuk.

Het laten doen is meer omdat ik iemand ken met een professioneel GSM/tablet reparatiebedrijf en dus beschikt over een lading aan goed passende schroevendraaiers en tools om de behuizing te openen.
Het is persoonlijk denk ik. Voor mijn gevoel heeft het me niet zoveel extra gebracht (blijkbaar was mijn oude accu toch niet zo slecht als ik dacht). Met name kan ik het veerschil wel merken bij "zware" apps / spellen, dan loopt die minder snel leeg. Maar niet extreem minder snel.

In dat geval snap ik het wel van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Vanwege grote teleurstelling bij de aankondiging van de OP2 werd de opvolger van mijn OPO een Nexus 6p, waarvan ik nooit een seconde spijt heb gehad.

Van de week moest ik mijn OPO echter weer onder het stof vandaan halen toen de telefoon van mijn vriendin het begaf. Omdat ik haar niet wil opzadelen met een custom rom heb ik de OPO geflashed naar de laatste factory image en warempel, er verscheen nog een update in beeld met de laatste security patch (1 augustus).

Hoewel de update hierboven al vermeld wordt wil ik bij deze toch nog even mijn lof/bewondering uitspreken voor het fijnste toestel (van zijn tijd) dat ik ooit heb gehad. Ik ben enigszins ook blij verbaasd aangezien ik dacht dat Cyanogen er na twee jaar support de brui aan zou geven? Cyanogen lijkt de OnePlus in ieder geval langer te ondersteunen dan OnePlus zelf met hun geweldige *ahum* OxygenOS...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:28

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik ben ook blij met de ondersteuning, maar minder bij dat ik hem geroot heb haha. Krijg dan een tijdlang steeds meldingen voor een update, maar moet wachten op de full rom. Dus zit ook te denken om mijn OPO weer stock te maken zodat ik simpeler (En sneller) kan updaten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Sandyman538 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:56:
Ik ben ook blij met de ondersteuning, maar minder bij dat ik hem geroot heb haha. Krijg dan een tijdlang steeds meldingen voor een update, maar moet wachten op de full rom. Dus zit ook te denken om mijn OPO weer stock te maken zodat ik simpeler (En sneller) kan updaten.
Ik unroot 'm elke keer, flash de update en boot vervolgens TWRP vanaf een PC om SuperSU weer te installeren.

ps. Niet de SuperSU beta gebruiken, want na deinstalleren hiervan is de boot partitie blijkbaar niet 'schoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
mhulsegge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:54:
[...]

Mijn originele accu is nog steeds perfect, 6 sot is het gemiddelde ongeveer.
Ik heb wel google calendar Disabled, op een of andere manier zoog dat ding mijn accu leeg. Gebruik nu een oude Fliq Calendar omdat bijna alle kalenders op googles calendar systeem werken, en die werken dus allemaal niet als je die disabled hebt.
Draai Ressurrection- Remix LP v5.5.8
Sandyman538 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:56:
Weet niet of dit voor jou ook van toepassing is maar ik werd ook gek van update messages terwijl ie op Check for updates op Never staat. De oplossing bij mij was even een andere optie kiezen, bv daily en dan op ok, en daarna op never zetten en ze komen niet meer terug. Bij een reboot moet je de handeling weer opnieuw doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sunrise op 22-08-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

vroeger kon je door met bij het opstarten de vol home en power button in te drukken de cache wissen (voor na de update) echter deze is niet meer te vinden. Iemand een idee waar die is?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
kromme schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:47:
vroeger kon je door met bij het opstarten de vol home en power button in te drukken de cache wissen (voor na de update) echter deze is niet meer te vinden. Iemand een idee waar die is?
Dit zit zo te zien inderdaad niet meer in de laatste CyanogenOS recovery.

Je kunt eventueel een (tijdelijke) TWRP recovery booten vanaf een PC om deze optie te kunnen gebruiken dmv.
fastboot boot twrp-3.0.2-0-bacon.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

kromme schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:47:
uitschakelen, aanzetten met volume down ingedrukt houden, factory reset, wipe cache partition, opnieuw opstarten.
:)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Zojuist weer een update ontvangen (en geïnstalleerd). Beveiligingsniveau zit nu op 1 september :)
Het lijkt wel of de frequentie van updaten verbeterd is, sinds de tweede verjaardag van de 1+1 :+

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

WoWo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:
Zojuist weer een update ontvangen (en geïnstalleerd). Beveiligingsniveau zit nu op 1 september :)
Het lijkt wel of de frequentie van updaten verbeterd is, sinds de tweede verjaardag van de 1+1 :+
Ben benieuwd!!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i6keo4p.png
Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen