Helaas is net mijn Oneplus One in het water gevallen. De reden was nogal knullig. Ik was in de badkamer (loop op krukken). Ik was het bad aan het vol laten lopen en had mijn telefoon op de badrand liggen. Toen ik even iets wilde pakken en de krukken tegen het bad zette viel stootte ik tegen de telefoon aan die zo het water in viel
In al die jaren is mij nog nooit zoiets overkomen.
Direct haalde ik de telefoon uit het water. Ik wist niet goed hou hij uit moest dus hij heeft nog een minuut of 10 aangestaan. De digitizer lijkt niet meer te werken. Na een poosje de power knop ingedruk te houden ging hij uit en bleef rebooten. Na een aantal keer rebooten kwam hij weer in het hoofdscherm. Ik moest de pincode van mijn simkaart invullen. Heb de simkaart verwijderd zodat ik in elk geval op het hoofdscherm kan komen.
Toen ik met mijn duim de achterkant eraf moffelde heb ik hem uit kunnen zetten en in rijst gelegd. Het vreemde was dat de digitizer weer iets leek te reageren vanuit de bovenkant van het scherm. Er waren was een klein beetje water te zien op tussen de achterkant van de telefoon en de zijkant.
Wat is nu de beste aanpak? Ik herinner me nog dat laatst de telefoon aansloot op de laptop (Win10) dat ik wel een telefoon zie verschijnen in Deze Computer maar dat ik lang niet alle mappen zie. Ik zie bijvoorbeeld de map foto's niet.
Toevallig vond ik dit bericht van mezelf:
Binnetie in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Hoe kan ik dit oplossen mocht ik alsnog de telefoon kunnen benaderen?
De telefoon is origineel.
Mocht de digitizer weer gaan werken dan kan ik nog via DS Photo de foto's proberen te backuppen naar mijn nas en via DS file de overige bestanden kopieren van telefoon naar mijn nas. Maar als de digitizer niet meer werkte dan ben ik eigenlijk op de USB verbinding met mijn laptop aangezien.
Iemand een tip?