• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Dat vind ik toch knap, beveiligingsniveau september op 24 augustus ;)

Cyanogen is de laatste tijd niet bepaald positief in het nieuws, wellicht zijn ze bezig met een imagocampagne?

[ Voor 45% gewijzigd door pimsaint op 25-08-2016 08:19 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 19:09
Jongens,
Ik heb eindelijk eens de updates gedraaid (komend van een CM11). En ik kom erachter dat nu al mijn contacts, op enkelen na, verdwenen zijn. De google cloud (history) geeft geen extra contacts. Mijn conclusie is dan ook dat de contacts niet in de google cloud werden opgeslagen.
Ofwel: de contacts werden opgeslagen lokaal op de phone, of op een oude exchange account (waar ik niet meer in kan omdat het account is afgesloten). Is er een kans dat ik ofwel de lokale (oude) database ofwel de exchange database nog ergens kan vinden? En waar zou die kunnen staan?

En ik heb geen backups gedraaid van de contacts 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 00:16
@oltk
mhulsegge schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Wellicht stomme vraag, maar toch....
Als je gaat naar instellingen - apps .
Dan via menu - Systeem weergeven
Dan uitgeschakeld selecteren.
Staat die hier niet bij ?
Of, gewoon menu - App voorkeuren resetten nadat je systeem weergeven hebt geselecteerd.
Staat daar Google Contacten? Deze inschakelen hielp bij mij (had alleen de nummers overgehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 19:09
Marcva schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:45:
@oltk

[...]

Staat daar Google Contacten? Deze inschakelen hielp bij mij (had alleen de nummers overgehouden).
Dank voor je reactie. Ik heb daar ook gekeken en dit stond aan. Ik heb ook geen contact meer als ik op de PC inlog op google contacts. Ik denk dat de contacts zijn opgeslagen onder de exchange account (die niet meer synchroniseerde omdat die niet meer actief was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
oltk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:42:

Ofwel: de contacts werden opgeslagen lokaal op de phone,
Als je geen factory reset hebt uitgevoerd en alleen geüpdatet hebt, dan gaat er als het goed is niks verloren. Heb je een factory reset uitgevoerd?

De laatste update is inmiddels ook alweer te downloaden als full zip. Ze waren er snel mee dit keer:Inmiddels geïnstalleerd en merk weinig verschil. Beveiligingsniveau is geüpdatet naar 1 september en de letters in de app drawer werken nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 15:09

hrt

hrt schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

uitschakelen, aanzetten met volume down ingedrukt houden, factory reset, wipe cache partition, opnieuw opstarten.
:)
En.. Gelukt?
;)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Ik neem aan van niet, want de opties "factory reset" en "wipe cache partition" zitten niet meer in de huidige stock CyanogenOS recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Condor70 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:16:
[...]
Ik neem aan van niet, want de opties "factory reset" en "wipe cache partition" zitten niet meer in de huidige stock CyanogenOS recovery.
Dat is nieuw voor mij. Zitten die ook niet onder het menu 'Wipe'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:04:
[...]
Dat is nieuw voor mij. Zitten die ook niet onder het menu 'Wipe'?
Heb ik nu fout gekeken of zitten de opties er sinds de laatste versie van afgelopen week weer in?

Recovery heeft nu in ieder geval een "Factory reset" menu item met de opties "Full factory reset" en "Wipe cache partition".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Condor70 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Heb ik nu fout gekeken of zitten de opties er sinds de laatste versie van afgelopen week weer in?

Recovery heeft nu in ieder geval een "Factory reset" menu item met de opties "Full factory reset" en "Wipe cache partition".
Volgens mij zit het al heel lang onder het menu 'Factory reset', of dit er ooit uitgehaald is weet ik niet. Ik gebruik al sinds de aanschaf van mijn OPO TWRP.

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 22:17
De Oneplus One van m'n ma herkende geen pc meer via usb en geen simkaart meer. Opgestuurd naar Oneplus en er bleek waterschade te zijn. Vervangen kost iets van 250 en retour zonder reparatie iets van 40. Wat is nu wijsheid? Is 'ie nog verkoopbaar zo, of kunnen we' m beter daar laten?

Ze hebben er foto's bij gedaan. Van waterschade is niets te zien, maar die indicator is wel verkleurd.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
Lennardnl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:18:
De Oneplus One van m'n ma herkende geen pc meer via usb en geen simkaart meer. Opgestuurd naar Oneplus en er bleek waterschade te zijn. Vervangen kost iets van 250 en retour zonder reparatie iets van 40. Wat is nu wijsheid? Is 'ie nog verkoopbaar zo, of kunnen we' m beter daar laten?

Ze hebben er foto's bij gedaan. Van waterschade is niets te zien, maar die indicator is wel verkleurd.
Dus je wilt een Oneplus met waterschade verkopen zonder dit erbij te vermelden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Anton.net schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:44:
[...]

Dus je wilt een Oneplus met waterschade verkopen zonder dit erbij te vermelden? :/
Dat natuurlijk sowieso niet, maar misschien is er iemand die wat met defecte toestellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Lennardnl schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:02:
Dat natuurlijk sowieso niet, maar misschien is er iemand die wat met defecte toestellen kan.
Waterschade, zonder verder een idee te hebben wat er stuk is, is lastig verkoopbaar. Ik gok dan ook dat je er nog geen 50 euro voor zult kunnen krijgen.

Wat waren / zijn de klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ik wilde vandaag het spel: Google Play: Assassin's Creed Pirates uitproberen. Helaas krijg ik de volgende melding: "Deze app is niet compatibel met je apparaat."

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 11:06
Gaat ook niet op mijn OPO, wel op mijn Pixel C.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
ikbenben schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:12:
Gaat ook niet op mijn OPO, wel op mijn Pixel C.
Dan ligt het gelukkig niet aan mij. Zou de SOC niet ondersteund worden o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:13:
[...]

Dan ligt het gelukkig niet aan mij. Zou de SOC niet ondersteund worden o.i.d.?
Ik heb een LG G2, die heeft een snapdragon 800, bij die gaat hij gewoon downloaden. Is 800 mb, dus had er niet zo'n zin in. Zou die snapdragon 801 het ineens niet meer ondersteunen? Lijkt me sterk..

LG G2 met android 6.0.1 Blisspop trouwens.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ewivis schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:25:
[...]
Ik heb een LG G2, die heeft een snapdragon 800, bij die gaat hij gewoon downloaden. Is 800 mb, dus had er niet zo'n zin in. Zou die snapdragon 801 het ineens niet meer ondersteunen? Lijkt me sterk..
Geen idee wat er dan aan de hand is. Ik heb Ubisoft al een keer een bericht gestuurd, maar daar kwam maar weinig zinnigs op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik kan sinds de update naar 13.0 regelmatig niet meer mobiel internetten :'( .

Bij navraag kon mijn vriendin mij vertellen dat haar Oneplus X dit ook doet wanneer ze even helemaal geen bereik heeft (treintunnel) een reboot lost het bij haar op. Net even geprobeerd en inderdaad, na een reboot kreeg ik h+ in beeld.

[ Voor 60% gewijzigd door sdk1985 op 20-09-2016 15:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• rens-br
  • Nu online
sdk1985 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:53:
Een reboot is niet nodig. Vliegtuigstand is waarschijnlijk ook voldoende. Maar ik ervaar dit probleem niet, we hebben hier thuis ook een OPO en OPX. Welke software draai je precies?

Verder kan het ook de moeite waard zijn om je APN instellingen even opnieuw in te stellen.

• Lennardnl
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:18:
[...]

Waterschade, zonder verder een idee te hebben wat er stuk is, is lastig verkoopbaar. Ik gok dan ook dat je er nog geen 50 euro voor zult kunnen krijgen.

Wat waren / zijn de klachten?
1. Als je 'm aan de PC hangt via micro-USB dan wordt 'ie niet herkend en laat 'ie ook niet op.
2. Hij herkent alleen de simkaart van m'n ma (hollandsnieuwe), maar een andere simkaart herkent 'ie niet.

Maargoed, denk dat ik het toestel maar bij OnePlus laat, kans dat ik het zelf op kan lossen lijkt me niet zo heel erg groot omdat er werkelijk van alles mee mis kan zijn dus.

• pimsaint
sdk1985 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:53:
Heb je de APN instellingen grondig nagelopen? CM wil nog wel eens een proxy invullen waar dit niet hoort waardoor internet onstabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Lennardnl schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:22:
[...]
1. Als je 'm aan de PC hangt via micro-USB dan wordt 'ie niet herkend en laat 'ie ook niet op.
2. Hij herkent alleen de simkaart van m'n ma (hollandsnieuwe), maar een andere simkaart herkent 'ie niet.

Maargoed, denk dat ik het toestel maar bij OnePlus laat, kans dat ik het zelf op kan lossen lijkt me niet zo heel erg groot omdat er werkelijk van alles mee mis kan zijn dus.
HUH
Dus omdat hij geen andere simkaart lust en niet aan de pc gehangen kan worden geef jij een telefoon van paar honderd euro op? Tenzij je weet dat de telefoon in het water is gevallen vind ik dit een rare actie.
Voor 40 euro heb je gewoon toch een telefoon die in elk geval op wifi werkt?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Quacka schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:08:
[...]

HUH
Dus omdat hij geen andere simkaart lust en niet aan de pc gehangen kan worden geef jij een telefoon van paar honderd euro op? Tenzij je weet dat de telefoon in het water is gevallen vind ik dit een rare actie.
Voor 40 euro heb je gewoon toch een telefoon die in elk geval op wifi werkt?
Ja dat is ook weer zo, maar je kunt er dus ook niet mee bellen. Het is een tweedehands toestel maar hij heeft het altijd goed gedaan verder; ons is geen waterschade bekend.
Maarja, wat moet ik er dan mee? Genoeg mensen die geen mobiel internet gebruiken, maar als je er ook niet mee kunt bellen (want herkent geen simkaart) dan heb je er verder weinig aan, toch?

En dan kan ik wel proberen om er zelf een nieuwe sim-module in te zetten ofzo, maar geen flauw idee of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:01:
Ik wilde vandaag het spel: Google Play: Assassin's Creed Pirates uitproberen. Helaas krijg ik de volgende melding: "Deze app is niet compatibel met je apparaat."

Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb er geen last van, maar ik zie wel dat ik hem niet kan installeren.
(Geen last van, want ik hoef het spel niet te spelen 8)7 )

Verder kan ik ook niet vinden waarom ik het niet kan installeren, bij de eisen staat android 4.0 als minimaal. Volgens mij zit ik daar ver boven.... 6.0.1 is toch hoger dan 4.0?

Ik kan verder ook niks op internet vinden, behalve dat meer 1+1 gebruikers er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Petertyuh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:58:
[...]
Ik kan verder ook niks op internet vinden, behalve dat meer 1+1 gebruikers er last van hebben.
Bedankt voor het uitzoeken!

Ik heb ook een losse APK file geprobeerd en dan werkt het spel prima. Dus ze zijn waarschijnlijk gewoon een vinkje vergeten bij het publiceren in de store.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 26-09-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ik ben overigens wel benieuwd wanneer we de oktober beveiligingspatch kunnen verwachten. Die van september kwam al op 21 augustus binnen.

Overigens voor de mensen die van zwarte thema's houden, kan ik Google Play: Android N Dark cm13 theme aanraden. Die maakt de statusbalk zwart, berichten app, telefoon app, instellingen, app drawer, noficiatiepaneel, alle Google apps en contacten.

Ik vind het in ieder geval echt een heel stuk fijner dan al dat wit.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:15
Dit is ook zo'n fijne zwarte: Google Play: dark regression+ - CM12.1/13

Online...

• rens-br
  • Nu online
Ziet er wel goed uit. Alleen jammer dat je de app met zoveel omwegen moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mijn wifi werkte niet zo heel fijn meer op mijn OnePlus One dus ik dacht, laat ik hem even resetten, een network reset bood niet zoveel soelaas dus ik opteerde voor een factory reset, na een poos op wiping and formating cache gestaan te hebben gaf de telefoon zichzelf een roboot, nu boot hij iedere keer in cyanogenmod recovery mode.

De telefoon is helemaal stock, iemand een oplossing of suggestie wat te proberen?

edit: hij start op, dan zie je het OnePlus logo, dan komt er een heel kort, een omgevallen android mannetje met daaronder "No Command" in beeld. En dan zit ik in het recovery menu, vanuit hier kan ik de telefoon ook niet uitschakelen want dan reboot hij zichzelf weer..

[ Voor 24% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-10-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:31:
Mijn wifi werkte niet zo heel fijn meer op mijn OnePlus One dus ik dacht, laat ik hem even resetten, een network reset bood niet zoveel soelaas dus ik opteerde voor een factory reset, na een poos op wiping and formating cache gestaan te hebben gaf de telefoon zichzelf een roboot, nu boot hij iedere keer in cyanogenmod recovery mode.

De telefoon is helemaal stock, iemand een oplossing of suggestie wat te proberen?

edit: hij start op, dan zie je het OnePlus logo, dan komt er een heel kort, een omgevallen android mannetje met daaronder "No Command" in beeld. En dan zit ik in het recovery menu, vanuit hier kan ik de telefoon ook niet uitschakelen want dan reboot hij zichzelf weer..
Nog een keer een factory reset uitvoeren?

Mocht dat geen soelaas bieden de bootloader unlocken en een factory image flashen
https://cyngn.com/support
Cyanogen OS 13.1.2 (6.0.1) cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed-fastboot-76d803f730.zip

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cypher21 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

Nog een keer een factory reset uitvoeren?

Mocht dat geen soelaas bieden de bootloader unlocken en een factory image flashen
Cyanogen OS 13.1.2 (6.0.1) cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed-fastboot-76d803f730.zip
De eerste factory reset heb ik uitgevoerd vanuit Android zelf, nu is hij al een dik uur bezig met een factory reset vanuit het recovery menu, had begrepen dat dat ook een stuk langer kan duren (enkele uren) dus nog even geduld, bedankt voor je hulp!

edit1: Heb dit image van Cyanogen gedownload:
cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed-8502142fdc.zip
en de Gapps van de google website.

Via adb sideload filename.zip heb ik beide bestanden overgezet, de CM13 ging prima en gaf succesvol te zijn, toen die van google gedaan, die gaf een error, dat het er al opstond.. Een reboot van de telefoon geeft weer enkel het recovery menu.

De bootloader is niet unlocked en ik heb ook geen usb debugging aanstaan

[ Voor 27% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-10-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
cypher21 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:34:
[...]
Waarom moet je hiervoor de bootloader unlocken? Ook zonder dat je de bootloader unlocked kun je stock rom's installeren vanuit de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Waarom moet je hiervoor de bootloader unlocken? Ook zonder dat je de bootloader unlocked kun je stock rom's installeren vanuit de recovery.
Stock rom wel, maar geen factory image welke de hele telefoon wiped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Ik heb dit geprobeerd maar dit werkt niet, zie bovenstaande edit. Hij blijft zichzelf terug booten naar recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
Ik heb dit geprobeerd maar dit werkt niet, zie bovenstaande edit. Hij blijft zichzelf terug booten naar recovery
Google Apps hoef je niet over te zetten, want dat zit al geïntegreerd in de rom. Verder zet je de rom alleen op het toestel of installeer je het ook via ADB?

Of te wel welke stappen voer je allemaal uit?

Want volgens mij moet je nu via de recovery je rom nog flashen:
Recovery -> Apply update -> Zip file.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 04-10-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:13:
[...]

Google Apps hoef je niet over te zetten, want dat zit al geïntegreerd in de rom. Verder zet je de rom alleen op het toestel of installeer je het ook via ADB?

Of te wel welke stappen voer je allemaal uit?

Want volgens mij moet je nu via de recovery je rom nog flashen:
Recovery -> Apply update -> Zip file.
Na deze stap:
adb sideload filename.zip
krijg ik het hoofdmenu van de recovery.

Onder het apply update menu zit in mijn geval enkel:
Apply from ADB
Choose from emulated

Choose from emulated geeft het hoofdmenu terug. Voordat ik een factory reset uitvoerde vanuit het recovery menu kon je hier de folders van de SD kaart zien, nu dus niet meer.

Nog een keer factory reset?

Edit: Nogmaals de factory reset gedaan, hij geeft aan dat hij de sd kaart niet kan mounten en is ook zeer rap klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:19:
[...]

Na deze stap:
adb sideload filename.zip
krijg ik het hoofdmenu van de recovery.

Onder het apply update menu zit in mijn geval enkel:
Apply from ADB
Choose from emulated

Choose from emulated geeft het hoofdmenu terug. Voordat ik een factory reset uitvoerde vanuit het recovery menu kon je hier de folders van de SD kaart zien, nu dus niet meer.

Nog een keer factory reset?

Edit: Nogmaals de factory reset gedaan, hij geeft aan dat hij de sd kaart niet kan mounten en is ook zeer rap klaar.
Je moet die zip niet sideloaden, je moet m uitpakken en de batfile draaien.

Je hebt wel ADB en Fastboot en wat drivers in dezelfde map nodig

Hier staat wat uitleg met een wat oudere factory image, maar dat is het enige verschil:
https://tektab.com/2015/1...ge-cyngnopo-to-100-stock/

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 04-10-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cypher21 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Je moet die zip niet sideloaden, je moet m uitpakken en de batfile draaien.

Je hebt wel ADB en Fastboot en wat drivers in dezelfde map nodig

Hier staat wat uitleg met een wat oudere factory image, maar dat is het enige verschil:
https://tektab.com/2015/1...ge-cyngnopo-to-100-stock/
Ik kan dus niet meer in android komen, dus ik kan geen usb debugging etc aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

Ik kan dus niet meer in android komen, dus ik kan geen usb debugging etc aanzetten.
Is ook niet nodig

Bootloader unlocken en die factory image in fastboot mode flashen

Als je in fastboot zit kun je bij stap 6 verder gaan

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 04-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cypher21 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Is ook niet nodig

Bootloader unlocken en die factory image in fastboot mode flashen

Als je in fastboot zit kun je bij stap 6 verder gaan
Okay dit is echt heel erg maf, na vele pogingen startte hij uiteindelijk op in fastboot mode (geen usb kabel is de tip)
Ik unlock de bootloader, device reboot en hij start zo Android op.. Ga denk ik nog wel een nieuw image flashen als verse start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Weet iemand of de One Android 7 krijgt ? zit namelijk met spanning te wachten, en anders een custom rom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
DikkeTimo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:36:
Weet iemand of de One Android 7 krijgt ? zit namelijk met spanning te wachten, en anders een custom rom !
Niemand weet dat zeker. Maar Qualcomm heeft de ondersteuning voor de Snapdragon 801 laten vallen, waardoor er geen nieuwe drivers meer gemaakt worden. Voor Android & heb je ondersteuning nodig voor de Vulkan API en dat moet vanuit de driver ondersteund worden.

Het wordt dus lastig voor Cyanogen om een Android 7.0 build te maken. Wellicht dat ze het vanwege de populariteit toch gaan proberen.

Er is in ieder geval nog geen officieel statement van OnePlus of Cyanogen verschenen. Op 8 april heeft Steve Kondik wel het volgende gezegd:
If Qualcomm continues support for the SoC on N and if there's still a huge amount of people still using the device, then yes.
Zelf hoop ik wel op een officiële Android N build, maar aangezien de beveiligingsupdate van de maand oktober al aan de late kant is, verwacht ik dat de support gewoon geheel is komen te vervallen. Toestel is inmiddels ook ruim 2,5 jaar oud.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 05-10-2016 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
DikkeTimo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:36:
En hier nog meer gespeculeer over of er nog Nougat roms voor Snapdragon 801 telefoons gaan komen.

De eerste unofficial CyanogenMod 14 builds zijn natuurlijk al beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Condor70 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
En hier nog meer gespeculeer over of er nog Nougat roms voor Snapdragon 801 telefoons gaan komen.
Interessant leesvoer. Jammer genoeg is het wel allemaal speculatie. Het zou wel echt heel mooi zijn al we nog Android N ontvangen. De OnePlus One is dan het toestel met een van de langste officiële ondersteuning. Van Android 4.4 naar Android 7.(1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Interessant leesvoer. Jammer genoeg is het wel allemaal speculatie. Het zou wel echt heel mooi zijn al we nog Android N ontvangen. De OnePlus One is dan het toestel met een van de langste officiële ondersteuning. Van Android 4.4 naar Android 7.(1).
Het is ook echt een heel fijn toestel met de DPI instellingen op 360ppi, mooi scherm, genoeg geheugen en prima dac met dito camera welke niet uitsteekt aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:05:
Het is ook echt een heel fijn toestel met de DPI instellingen op 360ppi, mooi scherm, genoeg geheugen en prima dac met dito camera welke niet uitsteekt aan de achterkant.
Ben het helemaal met je eens! Heb de DPI zelf op 440 staan, op 360 wordt alles wel heel erg klein. Ik heb ook de OnePlus 3 overwogen, maar zag gewoon geen reden om over te stappen. De OPO blijft gewoon een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hey gents,
ik ben van plan een OP3 aan te schaffen maar ik kan nergens iets vinden over de antenne.
Kunnen jullie me iets vertellen over het bereik van de telefoon?
Ik heb nu een LG G2 en als ik dat vergelijk met een Iphone ( :X ) bijvoorbeeld heb ik in mijn huis geen bereik met mijn LG maar wel met een Iphone....
Ik zit precies tussen 2 masten van KPN en vandaar het slechte bereik/de vraag....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
DRuw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:56:
Hey gents,
ik ben van plan een OP3 aan te schaffen maar ik kan nergens iets vinden over de antenne.
Kunnen jullie me iets vertellen over het bereik van de telefoon?
Kan je dat dan niet beter in de OnePlus 3 thread vragen?

De OnePlus One ondersteunt geen LTE band 20, dus de ontvangst bij KPN zal niet al te best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Oeps... Idd verkeerde topic!
Excuus en dank!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Vergeten te reageren:
rens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:40:
[...]

Een reboot is niet nodig. Vliegtuigstand is waarschijnlijk ook voldoende. Maar ik ervaar dit probleem niet, we hebben hier thuis ook een OPO en OPX. Welke software draai je precies?

Verder kan het ook de moeite waard zijn om je APN instellingen even opnieuw in te stellen.
Vreemd genoeg was de vliegtuigstand niet genoeg. Dat truukje kende ik namelijk van de Oneplus X van mijn vriendin.
pimsaint schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:32:
[...]

Heb je de APN instellingen grondig nagelopen? CM wil nog wel eens een proxy invullen waar dit niet hoort waardoor internet onstabiel wordt.
APN stond goed, heb er nog wat extra dingen bijgezet maar dat was MMS etc. Heb uiteindelijk de nieuwste updates erop gezet via OTA (nog 3-4 incrementals) en deze week heb ik geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
sdk1985 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:39:
Vreemd genoeg was de vliegtuigstand niet genoeg. Dat truukje kende ik namelijk van de Oneplus X van mijn vriendin.
Dat hielp bij mij in ieder geval wel toen.
APN stond goed, heb er nog wat extra dingen bijgezet maar dat was MMS etc. Heb uiteindelijk de nieuwste updates erop gezet via OTA (nog 3-4 incrementals) en deze week heb ik geen last meer gehad.
Fijn dat je er nu geen last mee van hebt! Maar je liep dan wat software versies achter dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:51:
[...]

Dat hielp bij mij in ieder geval wel toen.

[...]

Fijn dat je er nu geen last mee van hebt! Maar je liep dan wat software versies achter dus?
Klopt na bluetooth-gate heb ik het vertrouwen in de updates van Oneplus verloren. Dus ik heb heel lang met Android 4.4 gelopen omdat die maar 2 bugs had waarmee ik wel kon leven. Toen dit jaar de eerste app verscheen die Android 4.4 niet meer ondersteunde ben ik gaan updaten. Ondertussen heb ik de afgelopen twee maanden elke keer een paar dagen elke OTA geprobeerd die uit is gekomen na december 2014. Bij elke irritante bug ben ik weer één versie hoger gegaan. Ik geloof dat ik de final van CM12 2 weken heb volgehouden voor ik het beu was.

Het probleem zoals het zich hier voordeed was de eerste versie van Android 6, welke dus opnieuw bagger was. Ik heb nu meteen 3x doorgeupdate naar de allernieuwste versie. Laten we hopen dat het nu goed gaat want een alternatief is er nu niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-10-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
sdk1985 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
Klopt na bluetooth-gate heb ik het vertrouwen in de updates van Oneplus verloren. Dus ik heb heel lang met Android 4.4 gelopen omdat die maar 2 bugs had waarmee ik wel kon leven. Toen dit jaar de eerste app verscheen die Android 4.4 niet meer ondersteunde ben ik gaan updaten. Ondertussen heb ik de afgelopen twee maanden elke keer een paar dagen elke OTA geprobeerd die uit is gekomen na december 2014. Bij elke irritante bug ben ik weer één versie hoger gegaan. Ik geloof dat ik de final van CM12 2 weken heb volgehouden voor ik het beu was.
Wat voor bugs ben je dan zoal tegen gekomen? Ik draai namelijk altijd de nieuwste versie en ben geen bugs tegen gekomen. Het enige probleem waar ik last van heb gehad zijn de touchscreen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:51:
[...]

Wat voor bugs ben je dan zoal tegen gekomen? Ik draai namelijk altijd de nieuwste versie en ben geen bugs tegen gekomen. Het enige probleem waar ik last van heb gehad zijn de touchscreen problemen.
De gekste dingen. Waaronder dat het scherm 1-2x per dag vast liep en de telefoon herstart moest worden, battery stats die niet klopten, speaker knop die na uitschakelen de microfoon naar <10% gooide waardoor de andere partij je niet meer hoorde en mobiel internet dat ineens niet meer werkte.

Op de nieuwste CM13.x heb ik tot heden nog geen gekke dingen gezien. Mis wel mijn Quiet Hours icm met de starred contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
sdk1985 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

De gekste dingen. Waaronder dat het scherm 1-2x per dag vast liep en de telefoon herstart moest worden, battery stats die niet klopten, speaker knop die na uitschakelen de microfoon naar <10% gooide waardoor de andere partij je niet meer hoorde en mobiel internet dat ineens niet meer werkte.
Wel erg vreemd. Als deze opgenoemde bugs heb ik geen last van gehad. Wellicht had je gewoon elke keer pech. Deed je wel na elke update de cache verwijderen?
Op de nieuwste CM13.x heb ik tot heden nog geen gekke dingen gezien. Mis wel mijn Quiet Hours icm met de starred contact.
Dit zit er toch gewoon in?

'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen'

Je krijgt dan de keus tussen:
  • Van iedereen
  • Alleen van contacten
  • Alleen van contacten met ster
  • Geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Wel erg vreemd. Als deze opgenoemde bugs heb ik geen last van gehad. Wellicht had je gewoon elke keer pech.
Of jij hebt heel erg geluk gehad? :P . Van de battery stats stond in bacon: https://jira.cyanogenmod.org/projects/BACON/versions/13809

Lijkt overigens nog steeds niet te kloppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJImN75W0gG8lfzbo5v6JT9S/full.jpg

(Heb antutu dus niet gedraaid).
Wel erg vreemd. Als deze opgenoemde bugs heb ik geen last van gehad. Wellicht had je gewoon elke keer pech. Deed je wel na elke update de cache verwijderen?
Dalvik cache?
Dit zit er toch gewoon in?

'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen'

Je krijgt dan de keus tussen:
  • Van iedereen
  • Alleen van contacten
  • Alleen van contacten met ster
  • Geen
Ik ga die nieuwe DND feature even bekijken bedankt voor de tip. Op CM11 had je een toggle tussen maantje/zonnetje en ik had dan mijn geluid uit staan tussen 0:00 en 9:00, wat wel weer makkelijk was op te heffen via de tiles uit het pull down menu.

Zie dat je nu een rule kan maken, time based dus dat is dan hetzelfde. Vanavond even kijken of de Do not disturb tile aangaat van de nieuwe slaap regel :). Als dat zo is dan kan ik hem daar makkelijk uitschakelen mocht ik een keer wel bereikbaar willen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2016 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
sdk1985 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
Of jij hebt heel erg geluk gehad? :P . Van de battery stats stond in bacon: https://jira.cyanogenmod.org/projects/BACON/versions/13809
Haha wie weet. Wellicht dat het me gewoon niet zo opviel. Kan ook nog ;)
Dalvik cache?
Ja, die ja. Die leeg ik na elke update. Verder is mijn apparaat geroot, waardoor OTA niet werkt en ik dus steeds de volledige rom moet flashen.
Ik ga die nieuwe DND feature even bekijken bedankt voor de tip. Op CM11 had je een toggle tussen maantje/zonnetje en ik had dan mijn geluid uit staan tussen 0:00 en 9:00, wat wel weer makkelijk was op te heffen via de tiles uit het pull down menu.
Ik heb het nu zo ingesteld dat op werkdagen tussen 07.00u en 17.00u de telefoon naar 'Alleen prioriteit' gaat, waardoor alleen mijn telefoontjes doorkomen.

Als de regel is ingeschakeld kan je dit eenvoudig inschakelen via het notificatiepaneel. Als het uit staat kan je het daar ook weer aanzetten. Als je erop drukt krijg je de volgende opties:
  • 'Totale stilte'
  • 'Alleen alarmen'
  • 'Alleen prioriteit'
Met de volgende tijdsduren:
  • 'Todat u dit uitschakelt'
  • 'Bepaalde tijd'
  • 'Tot volgend alarm'
Werkt in mijn ogen dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn er meer mensen die last hebben van de volgende battery drain?

Situatie:
Cyanogen heeft nogal eens de nijging om mijn Acces Point naam van Vodafone aan te passen, hij voegt een proxy server toe en dan werkt het internet niet meer. Zodra dit gebeurt kan je nog wel bellen en smsen. enkel de Boxer email app blijft dan de telefoon wakker houden om mail op te halen (push) dit zorgt voor een vrij grote battery drain als dit in de nacht gebeurt. Telefoon op WIFI zetten voor het slapen gaan zorgt er uiteraard voor dat er geen drain is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Brilsmurfffje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:44:

Situatie:
Cyanogen heeft nogal eens de nijging om mijn Acces Point naam van Vodafone aan te passen, hij voegt een proxy server toe en dan werkt het internet niet meer. Zodra dit gebeurt kan je nog wel bellen en smsen. enkel de Boxer email app blijft dan de telefoon wakker houden om mail op te halen (push) dit zorgt voor een vrij grote battery drain als dit in de nacht gebeurt. Telefoon op WIFI zetten voor het slapen gaan zorgt er uiteraard voor dat er geen drain is.
Of je wist die proxy even in je APN instellingen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GurbY{nl} schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Of je wist die proxy even in je APN instellingen..??
Ja maar die komt soms dus weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:44:
Bij mij worden de APN instellingen niet aangepast, dus herken het probleem niet.

Wellicht is een vaste oplossing door alle APN's te verwijderen en handmatig die van Vodafone toe te voegen. Geef de APN wel een andere naam dan voorgeschreven. Wellicht worden de instellingen dan niet overschreven.

Overigens, waarom laat je de telefoon niet gewoon de hele nacht op wifi staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 12:33
Sinds kort iets voor met mijne One Plus. Hij wil enkel nog maar laden met "sterke" laders. Dus minstens 1.5 a 2A. Wel lastig want battery packs werken ook niet meer. Er komt wel het laad icoontje maar meer ook niet. Iemand al iets gelijkaardig voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Baffel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:30:
Sinds kort iets voor met mijne One Plus. Hij wil enkel nog maar laden met "sterke" laders. Dus minstens 1.5 a 2A. Wel lastig want battery packs werken ook niet meer. Er komt wel het laad icoontje maar meer ook niet. Iemand al iets gelijkaardig voorgehad?
De OnePlus One kent twee laadmodi: 0.5A (standaard USB) en min. 1.8A (opladen).

Het verschil tussen deze twee wordt gemaakt door de twee datapinnen. Bij opladen zijn deze twee met elkaar verbonden (wat bij USB nooit zou kunnen, want dan kun je geen data uitwisselen).

Is het kabeltje dat je gebruikt wel goed (sluit deze de twee datalijnen niet kort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Heb net even contact gehad met de chat en volgens de medewerker heeft OnePlus de software ondersteuning nog niet laten vallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0ONZV4HAeUNHT2uYN3eLfF3/medium.png

Maar helaas kon ze niet vertellen of en wanneer de Nougat update verschijnt.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-10-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
rens-br schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:29:
Maar helaas kon ze niet vertellen of en wanneer de Nougat update verschijnt.
Ik zou er niet op rekenen. Vulkan wordt niet ondersteund door de SoC, dus Google gaat de update nooit certificeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pimsaint schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:49:
[...]
Ik zou er niet op rekenen. Vulkan wordt niet ondersteund door de SoC, dus Google gaat de update nooit certificeren... :(
Daar ben ik ook van op de hoogte. Maar had dit dus nagevraagd bij de support en ze wilde het niet bevestigen of ontkennen. Vandaar ook mijn statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik snap hem. Helaas heb ik steeds vaker het idee dat wij "tweakers" beter op de hoogte zijn/meer kennis hebben van een product of dienst dan de desbetreffende service-desk medewerkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:26
Het lijkt erop dat mijn onscreen buttons niet meer werken want ze reageren nergens op. De rest van het touchscreen werkt wel normaal. Ik heb al enkele reboots gedaan maar dat helpt uiteraard niet :(

Ik zag vanmorgen ook tijdens het rijden dat flitsmeister naar de achtergrond verdween en dat het leek alsof de homeknop een keer werd ingedrukt (android gaat dan naar een modus waar je de widgets kan verslepen). Dit gebeurde uit zichzelf !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pimsaint schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:43:
Ik snap hem. Helaas heb ik steeds vaker het idee dat wij "tweakers" beter op de hoogte zijn/meer kennis hebben van een product of dienst dan de desbetreffende service-desk medewerkers...
Dat idee heb ik ook. Maar goed tweakers leven op het algemeen van geruchten en nadenken. Terwijl de service-desk medewerkers alleen informatie vrij mogen geven wat ze aangereikt wordt.
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:20:
Het lijkt erop dat mijn onscreen buttons niet meer werken want ze reageren nergens op. De rest van het touchscreen werkt wel normaal. Ik heb al enkele reboots gedaan maar dat helpt uiteraard niet :(
Heb je de On-Screen buttons al een keer uitgeschakeld? Doet dat stukje touchscreen het dan wel?
Je kan deze uitschakelen bij:
'Instellingen' -> 'Knoppen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:39:
Vergeten te reageren:

[...]

[...]

:o Je bent niet de enige! Ik heb hier ook vaak last van. WiFi en 4G aan, je doet je ding gewoon, je loopt of rijdt van de ene naar de andere plaats, WiFi valt weg wegens uit range en.. 4G komt er niet door. Alsof je helemáál je mobiel internet hebt uitgezet. Opnieuw verbinden met een WiFi-hotspot of vliegtuigmodus togglen, haalt allemaal niets uit. Enkel 'n reboot maakt dat ik weer kan mobiel internetten. Hoogst irritant.. :F Ik heb er al aan gedacht om een nieuwere/oudere radio te flashen, maar de software zelf moet daar ook mee omkunnen. (Of zo begrijp ik toch uit de commit messages die je vindt als je Google hierover raadpleegt.)

Welke OTA's flash je eigenlijk allemaal? Ik zit momenteel op CM 13.0, ZNH5YAO0IN en denk dat dit de laatste is eigenlijk. (Ook al is de beveiligingspatch intussen van 5 augustus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
PixelShooter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:37:
[...]
Welke OTA's flash je eigenlijk allemaal? Ik zit momenteel op CM 13.0, ZNH5YAO0IN en denk dat dit de laatste is eigenlijk. (Ook al is de beveiligingspatch intussen van 5 augustus..)
Je zit dan niet op de laatste. De laatste versie is cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed-8502142fdc.zip met beveiligingspatchlevel van 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Heb je de On-Screen buttons al een keer uitgeschakeld? Doet dat stukje touchscreen het dan wel?
Je kan deze uitschakelen bij:
'Instellingen' -> 'Knoppen'.
Als ik de on-screen knoppen uitschakel komt er zo'n balkje met de buttons boven het onscreen display gedeelte.. En dat werkt wel. Als ik de onscreen knoppen aan zet dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:34:
[...]
Als ik de on-screen knoppen uitschakel komt er zo'n balkje met de buttons boven het onscreen display gedeelte.. En dat werkt wel. Als ik de onscreen knoppen aan zet dan werkt het niet.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld? Weet je zeker dat je hardware buttons en on-screen buttons niet door elkaar haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PixelShooter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

:o Je bent niet de enige! Ik heb hier ook vaak last van. WiFi en 4G aan, je doet je ding gewoon, je loopt of rijdt van de ene naar de andere plaats, WiFi valt weg wegens uit range en.. 4G komt er niet door. Alsof je helemáál je mobiel internet hebt uitgezet. Opnieuw verbinden met een WiFi-hotspot of vliegtuigmodus togglen, haalt allemaal niets uit. Enkel 'n reboot maakt dat ik weer kan mobiel internetten. Hoogst irritant.. :F Ik heb er al aan gedacht om een nieuwere/oudere radio te flashen, maar de software zelf moet daar ook mee omkunnen. (Of zo begrijp ik toch uit de commit messages die je vindt als je Google hierover raadpleegt.)

Het probleem verdwijnt bij de 13.1 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld? Weet je zeker dat je hardware buttons en on-screen buttons niet door elkaar haalt?
Bij mijn OPO werken de onscreen knoppen niet meer (dus de drie "knoppen" onderaan het zwart, in het zwart).
Ik zit te kijken wat jij bedoelt met knoppen uitzetten in het settings > buttons menu maar ik zie alleen de optie "enable onscreen nav bar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Bij mijn OPO werken de onscreen knoppen niet meer (dus de drie "knoppen" onderaan het zwart, in het zwart).
Ik zit te kijken wat jij bedoelt met knoppen uitzetten in het settings > buttons menu maar ik zie alleen de optie "enable onscreen nav bar".
Dat begrijp ik. Als je vervolgens dus 'enable oscreen nav. bar' uitzet, dan wordt dat stukje scherm weer gebruikt voor iets anders. Werkt het stukje scherm dan weer wel? Je kan er op die manier achter komen of het een software of hardware probleem is.

Probeer ook eens Google Play: Yet Another MultiTouch Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

Dat begrijp ik. Als je vervolgens dus 'enable oscreen nav. bar' uitzet, dan wordt dat stukje scherm weer gebruikt voor iets anders. Werkt het stukje scherm dan weer wel? Je kan er op die manier achter komen of het een software of hardware probleem is.

Probeer ook eens Google Play: Yet Another MultiTouch Test.
Als ik de "enable onscreen nav bar" knop uitzet dan blijft dat gedeelte waar die soft knoppen zit zwart en kan ik het niet gebruiken (want geen beeld daar).

Als ik de multitouch test tool gebruik (met "enable on screen nav bar" aan dan herkent hij geen touch. Weet je zeker dat die tool ook werkt op het onscreen nav bar gedeelte van het scherm ?

[ Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 18-10-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:07:
[...]
Als ik de "enable onscreen nav bar" knop uitzet dan blijft dat gedeelte waar die soft knoppen zit zwart en kan ik het niet gebruiken (want geen beeld daar).
Dat is vreemd. Ik heb ze net even aangezet voor je en dan komen ze tevoorschijn. Als ik ze vervolgens weer uitzet gaan ze weer weg en wordt die balk weer gewoon scherm. Heb je na het uitschakelen van de knoppen je telefoon een herstart gegeven?

Ik heb er even wat screenshots van genomen:
Aan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oHYcdtrIWIqkfgKNuix6KUXM/medium.pngUit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nHuWWZkj4dmXCa6oj8BRu0mj/medium.png
Als ik de multitouch test tool gebruik (met "enable on screen nav bar" aan dan herkent hij geen touch. Weet je zeker dat die tool ook werkt op het onscreen nav bar gedeelte van het scherm ?
Heb dit net even voor je geprobeerd en de multitouch tester kan inderdaad niks met het stukje waar de knoppen op staan. Overigens als je je telefoon een kwart slag draait (naar rechts) dan gaat de status naar de rechterkant van je scherm, waardoor je wel kan kijken of links werkt. (Automatische rotatie moet wel aanstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Je zit dan niet op de laatste. De laatste versie is cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed-8502142fdc.zip met beveiligingspatchlevel van 1 september.
Oh, ik zie waar de verwarring vandaan komt nu. Ik keek telkens voor CyanogenMod, niet CyanogenOS. Misschien toch nog maar eens veranderen dan, ook al zie ik er best tegenop om weer alles in te stellen :+

Worden changes van in OS trouwens niet geport naar Mod? Ik weet dat OS zich meer commercieel toespitst en dat de OPO origineel ook hiermee geleverd wordt, maar dacht eigenlijk dat Mod altijd voorliep...
sdk1985 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Het probleem verdwijnt bij de 13.1 versies.
OK, da's duidelijk. Thanks! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
PixelShooter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Oh, ik zie waar de verwarring vandaan komt nu. Ik keek telkens voor CyanogenMod, niet CyanogenOS. Misschien toch nog maar eens veranderen dan, ook al zie ik er best tegenop om weer alles in te stellen :+
Ah dus jij draait op een custom rom?
Worden changes van in OS trouwens niet geport naar Mod? Ik weet dat OS zich meer commercieel toespitst en dat de OPO origineel ook hiermee geleverd wordt, maar dacht eigenlijk dat Mod altijd voorliep...
Ik dacht ook altijd dat Mod voor liep inderdaad, maar wel vreemd dat er dan bugs zijn in Mod die niet in OS meer zitten.

Maar goed als ik ga kijken op de website van CyanogenMod is de laatste snapshot(dus stabiele) versie de versie die jij hebt en die loopt dus een beveiligingsupdate achter.

Mocht je overigens TWRP hebben, maak dan gewoon een backup en probeer de laatste CyanogenOS te dirty flashen over je huidige rom. Wellicht werkt dit wel gewoon en hoef je niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb ze net even aangezet voor je en dan komen ze tevoorschijn. Als ik ze vervolgens weer uitzet gaan ze weer weg en wordt die balk weer gewoon scherm. Heb je na het uitschakelen van de knoppen je telefoon een herstart gegeven?

Ik heb er even wat screenshots van genomen:
Aan:[afbeelding]Uit: [afbeelding]

[...]

Heb dit net even voor je geprobeerd en de multitouch tester kan inderdaad niks met het stukje waar de knoppen op staan. Overigens als je je telefoon een kwart slag draait (naar rechts) dan gaat de status naar de rechterkant van je scherm, waardoor je wel kan kijken of links werkt. (Automatische rotatie moet wel aanstaan)
Maakt niet uit hoe je de telefoon draait die zwarte onscreen nav bar blijft op dezelfde plek... Waar ik ook klik bij dat zwarte stuk gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
Maakt niet uit hoe je de telefoon draait die zwarte onscreen nav bar blijft op dezelfde plek... Waar ik ook klik bij dat zwarte stuk gebeurd er niks.
Ik verwacht dus dat je on-screen buttons zijn vastgelopen o.i.d. Heb je indiddels een herstart uitgevoerd?

Als dat niet werkt, kun je dan je cache in de recovery verwijderen en de app cache verwijderen via instellingen. Wellicht dat er ergens is niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Ik verwacht dus dat je on-screen buttons zijn vastgelopen o.i.d. Heb je indiddels een herstart uitgevoerd?

Als dat niet werkt, kun je dan je cache in de recovery verwijderen en de app cache verwijderen via instellingen. Wellicht dat er ergens is niet goed staat.
Naar recovery gegaan daar cache clear gedaan, geen resultaat. Ook in recovery menu werkte de onscreen knoppen niet (weet niet of dat normaal wel het geval is btw). App cache clearen, van welke app ?

Misschien eens een factory reset doen .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:36:
[...]
Naar recovery gegaan daar cache clear gedaan, geen resultaat. Ook in recovery menu werkte de onscreen knoppen niet (weet niet of dat normaal wel het geval is btw). App cache clearen, van welke app ?
Mijn on-screen buttons in de recovery werken wel (TWRP). Je kan de app cache clearen van elke app:
'Instellingen' -> 'Opslag' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.
Dit is inderdaad een optie. Maar welke OS versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:21:
[...]

Ah dus jij draait op een custom rom?

[...]

Ik dacht ook altijd dat Mod voor liep inderdaad, maar wel vreemd dat er dan bugs zijn in Mod die niet in OS meer zitten.

Maar goed als ik ga kijken op de website van CyanogenMod is de laatste snapshot(dus stabiele) versie de versie die jij hebt en die loopt dus een beveiligingsupdate achter.

Mocht je overigens TWRP hebben, maak dan gewoon een backup en probeer de laatste CyanogenOS te dirty flashen over je huidige rom. Wellicht werkt dit wel gewoon en hoef je niks in te stellen.
Jup, ik draai CyanogenMod. Had ik er misschien wel bij mogen vermelden ;) Ik had er destijds voor gekozen omdat.. hmm, waarom ook alweer? Omdat er in CyanogenOS toen geen LiveDisplay (iets à la f.lux) zat en je je DPI niet kon instellen zonder roottoegang? Het leek me toen gewoon iets uitgebreider, denk ik. Op zich hou ik me zo niet meer bezig met alles rond ROMs te volgen. Nougat komt waarschijnlijk niet meer naar de OPO en dan wordt het gewoon eens tijd om me te settlen bij één ROM, ondanks dat dat iets is wat de slogan van OnePlus zegt net niét te doen :+

Wat ik inderdaad het beste eens kan doen is 'n back-up maken en zien wat CyanogenOS zegt. Met wat geluk kan ik het hele zaakje gewoon dirty flashen. Het is of dat, of met het probleem leren leven (zoals ik nu eigenlijk al doe :P) en wachten tot CyanogenMod ook nog eens een fikse update krijgt. Ook al is dat aan de nightlies te zien niet direct het geval. Die zitten nog steeds op 13.0...

Bedankt in ieder geval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
PixelShooter schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:48:
Omdat er in CyanogenOS toen geen LiveDisplay (iets à la f.lux) zat en je je DPI niet kon instellen zonder roottoegang?
Beide zit inmiddels standaard in CyanogenOS, al vind ik LiveDisplay niet zo fijn, dus gebruik ik: Google Play: Twilight.
Nougat komt waarschijnlijk niet meer naar de OPO
Die kans is inderdaad vrij groot, maar gelukkig zijn er al een aantal CM14 onofficial roms verschenen en die lijken redelijk te werken. Dus als de roms helemaal stabiel zijn ga ik daarop overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Mijn on-screen buttons in de recovery werken wel (TWRP). Je kan de app cache clearen van elke app:
'Instellingen' -> 'Opslag' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.

[...]

Dit is inderdaad een optie. Maar welke OS versie draai je?
cyanogenmod 13.1.2 (android 6.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:36:

Mijn telefoon wilde toen niet meer booten.. zie eerder in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Mijn telefoon wilde toen niet meer booten.. zie eerder in dit topic
Hm fok, dat is niet cool. Wat gebeurd er bij een factory reset ? Ik zou zeggen clear alle instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
cyanogenmod 13.1.2 (android 6.0.1)
De laatste dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik zou dan inderdaad toch zitten te denken aan een factory reset of je zou eerste de laatste OTA update nog een keer flashen via de recovery (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

De laatste dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik zou dan inderdaad toch zitten te denken aan een factory reset of je zou eerste de laatste OTA update nog een keer flashen via de recovery (als dat kan).
Het rare is dat de telefoon altijd goed heeft gewerkt en dat hij pas raar ging doen vanmorgen in de auto. Ik zag op het scherm dat flitsmeister naar de achtergrond verdween en dat het leek alsof er een aantal keren op de homeknop werd gedrukt (omdat hij naar het homescreen sprong en android in een mode kwam dat je de widgets kan verslepen). Ik heb toen opnieuw flitsmeister opgestart en weer sprong hij naar de achtergrond. Dit is zomaar vanuit het niets gekomen (dus ook geen OTA vlak van tevoren gedaan of toestel gevallen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:03:
[...]
Het rare is dat de telefoon altijd goed heeft gewerkt en dat hij pas raar ging doen vanmorgen in de auto. Ik zag op het scherm dat flitsmeister naar de achtergrond verdween en dat het leek alsof er een aantal keren op de homeknop werd gedrukt (omdat hij naar het homescreen sprong en android in een mode kwam dat je de widgets kan verslepen). Ik heb toen opnieuw flitsmeister opgestart en weer sprong hij naar de achtergrond. Dit is zomaar vanuit het niets gekomen (dus ook geen OTA vlak van tevoren gedaan of toestel gevallen oid).
Heel vreemd inderdaad. Kan het helaas ook niet echt verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:54
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Heb je de telefoon dan aan een lader je alleen in de auto gebruikt? Ik heb 1 lader+microusb kabel combinatie waar de telefoon ook helemaal flipt met input (alsof ik touch input geeft op de 3 hardware buttons en de onderkant van het scherm). Ik denk dat het ligt aan een slechte micro-usb kabel.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ron!n schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:26:
Ik heb 1 lader+microusb kabel combinatie waar de telefoon ook helemaal flipt met input (alsof ik touch input geeft op de 3 hardware buttons en de onderkant van het scherm). Ik denk dat het ligt aan een slechte micro-usb kabel.
Is dat met de originele lader of eentje uit China? Ik denk namelijk dat je dat probleem moet zoeken bij een goedkoper voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ron!n schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:26:
[...]

Heb je de telefoon dan aan een lader je alleen in de auto gebruikt? Ik heb 1 lader+microusb kabel combinatie waar de telefoon ook helemaal flipt met input (alsof ik touch input geeft op de 3 hardware buttons en de onderkant van het scherm). Ik denk dat het ligt aan een slechte micro-usb kabel.
Nee, de telefoon hangt niet aan een lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weet iemand hoe je background scanning voor de WiFi uitzet in de nieuwste CM 13.1? De WeMo app van Belkin vraagt erom. Op een Android 5.x Lenovo tablet kon ik het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:36
sdk1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:11:
Weet iemand hoe je background scanning voor de WiFi uitzet in de nieuwste CM 13.1? De WeMo app van Belkin vraagt erom. Op een Android 5.x Lenovo tablet kon ik het wel vinden.
Lang drukken op Locatie tile, 3 punten en scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:05
Helaas is net mijn Oneplus One in het water gevallen. De reden was nogal knullig. Ik was in de badkamer (loop op krukken). Ik was het bad aan het vol laten lopen en had mijn telefoon op de badrand liggen. Toen ik even iets wilde pakken en de krukken tegen het bad zette viel stootte ik tegen de telefoon aan die zo het water in viel :F

In al die jaren is mij nog nooit zoiets overkomen.

Direct haalde ik de telefoon uit het water. Ik wist niet goed hou hij uit moest dus hij heeft nog een minuut of 10 aangestaan. De digitizer lijkt niet meer te werken. Na een poosje de power knop ingedruk te houden ging hij uit en bleef rebooten. Na een aantal keer rebooten kwam hij weer in het hoofdscherm. Ik moest de pincode van mijn simkaart invullen. Heb de simkaart verwijderd zodat ik in elk geval op het hoofdscherm kan komen.

Toen ik met mijn duim de achterkant eraf moffelde heb ik hem uit kunnen zetten en in rijst gelegd. Het vreemde was dat de digitizer weer iets leek te reageren vanuit de bovenkant van het scherm. Er waren was een klein beetje water te zien op tussen de achterkant van de telefoon en de zijkant.

Wat is nu de beste aanpak? Ik herinner me nog dat laatst de telefoon aansloot op de laptop (Win10) dat ik wel een telefoon zie verschijnen in Deze Computer maar dat ik lang niet alle mappen zie. Ik zie bijvoorbeeld de map foto's niet.
Toevallig vond ik dit bericht van mezelf: Binnetie in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Hoe kan ik dit oplossen mocht ik alsnog de telefoon kunnen benaderen?
De telefoon is origineel.

Mocht de digitizer weer gaan werken dan kan ik nog via DS Photo de foto's proberen te backuppen naar mijn nas en via DS file de overige bestanden kopieren van telefoon naar mijn nas. Maar als de digitizer niet meer werkte dan ben ik eigenlijk op de USB verbinding met mijn laptop aangezien.

Iemand een tip?
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen