[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:
  • 491.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:43:
[...]

Gewoon naar Oneplus sturen, ben je een keer €100 kwijt, behoud jij je garantie gewoon en weet je dat het goed gebeurd. Nadeel is dat Oneplus geen onderdelen verkoopt. Dus vrijwel alles op de markt is namaak met onbekende kwaliteit of van een ander Oneplus toestel afgehaald. Wellicht een bummer hoesje zoals de Rhino Shield crash guard? Incombinatie met een goedkope aliexpress screen protector.
Ja denk ook dat ik daarvoor kies. Maar weet niet zeker of ik nog garantie heb? 1 jaar namelijk toch maar? Of 2 jaar? Maar ik heb een Otterbox case. Echter kwam de daypack kwam vast te zitten bij een klim. Stootte zeg maar met de tas tegen de rots toen ik omhoog klimde. Denk dat hij toen is gebroken. Exact weet ik het niet gezien hij in de daypack zat, voor zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:53
Chip. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Ja denk ook dat ik daarvoor kies. Maar weet niet zeker of ik nog garantie heb? 1 jaar namelijk toch maar? Of 2 jaar? Maar ik heb een Otterbox case. Echter kwam de daypack kwam vast te zitten bij een klim. Stootte zeg maar met de tas tegen de rots toen ik omhoog klimde. Denk dat hij toen is gebroken. Exact weet ik het niet gezien hij in de daypack zat, voor zakje.
Hmm, je hebt gewoon 2 jaar garantie. Wellicht is een goedkope tempered glass screen protector een idee? Tip: haal een goedkope, het is allemaal hetzelfde glas, ze vragen er €30, €12 Of zelfs lager, terwijl ze bij een klein stootje al kunnen breken. Aliexpress heeft een paar hele mooie! Blijf ook weg bij de full cover protectors, de gebogen randjes breken snel, of er komt snel stof tussen. Ik had 2 stuks voor €2,30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Heb jij ook de OnePlus 3? Dan kunnen we dat namelijk beter in het andere topic bespreken :p. Ik heb KPN, en in Duitsland maakt het gebruik van het O2 netwerk. Man, wat is dat een pauper netwerk zeg. Amper dekking, en om de haverklap vliegt het bereik er dus uit. Als ik dan een keer bereik heb, is het vaak geen 4G, en dan rijd ik op de snelweg :').
Yep, heb ook de Oneplus 3. Zit ook op KPN netwerk (Youfone). Afgelopen maandag ging ik via de Duitse grens naar Limburg. Het signaal viel continu weg en veranderde ontzettend vaak naar Edge, had wel LTE maar dit viel om de minuut weg ook op de snelweg. Met als resultaat een toestel dat super snel leeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 09-08-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:30:
Yep, heb ook de Oneplus 3. Zit ook op KPN netwerk (Youfone). Afgelopen maandag ging ik via de Duitse grens naar Limburg. Het signaal viel continu weg en veranderde ontzettend vaak naar Edge, had wel LTE maar dit viel om de minuut weg ook op de snelweg.
Ging hij niet steeds naar Nederland, Duitsland, Nederland, Duitsland? Omdat je zegt dat je langs de grens reed.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Ging hij niet steeds naar Nederland, Duitsland, Nederland, Duitsland? Omdat je zegt dat je langs de grens reed.
Nope, continu op roaming. Toen ik de grens weer overging duurde het wel even voordat hij overschakelde. Denk dat dit bewust is gedaan om kosten te onderdrukken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 13:13
Ik heb pas recent geupdate naar de laatste versie, zat altijd nog op android 6.
Mijn alert slider is nu helemaal fucked up, ik had hem altijd op priority mode staan. Dus alles werd gemute, behalve contacten met een sterretje en alarmen. Is er een manier om deze behaviour weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:37
mclegodude schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:10:
Ik heb pas recent geupdate naar de laatste versie, zat altijd nog op android 6.
Mijn alert slider is nu helemaal fucked up, ik had hem altijd op priority mode staan. Dus alles werd gemute, behalve contacten met een sterretje en alarmen. Is er een manier om deze behaviour weer terug te krijgen?
Ja. Middelste stand van je Alert Slider is nu Priority (Niet storen). Precieze instelling kan je in je instellingen wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
Luco schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Ja. Middelste stand van je Alert Slider is nu Priority (Niet storen). Precieze instelling kan je in je instellingen wel aanpassen.
Ik heb hem op de middelste stand staan, maar volume komt niet onder wat ongeveer 10% lijkt te zijn. Ik wil dat hij alleen trilt. Tevens lijkt de onderste mode, wat altijd alle notificaties door laat gaan ook niet alleen nog maar te kunnen trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:37
mclegodude schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Ik heb hem op de middelste stand staan, maar volume komt niet onder wat ongeveer 10% lijkt te zijn. Ik wil dat hij alleen trilt. Tevens lijkt de onderste mode, wat altijd alle notificaties door laat gaan ook niet alleen nog maar te kunnen trillen.
Ah. Dat kan dan weer niet en hier is veel gemopper over. Het is of Geluid, of Niet Storen, of trillen. Combinaties lukken niet. Ik dacht even dat je de Niet Storen stand zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
Luco schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:15:
[...]

Ah. Dat kan dan weer niet en hier is veel gemopper over. Het is of Geluid, of Niet Storen, of trillen. Combinaties lukken niet. Ik dacht even dat je de Niet Storen stand zocht.
Check, dan doe ik niets verkeerd iig.

Fix your shit oneplus! *grabs pitchfork*

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Chip. schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Hoe heb jij contact opgenomen met Oneplus? Gewoon via email/livechat?
https://oneplus.net/nl/support? Of een andere weg? Zie nergens dat ik schade kan melden of een reparatie kan aanvragen.
Uhm ik heb het via https://oneplus.net/nl/support/ticket/submit gedaan, gevraagd of ze mijn scherm konden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 15:47
Helaas niet de 'Reading Mode' van de OP5. Die had ik graag toegevoegd zien worden of gebruiken ze daar nog speciale hardware voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Laatst online: 00:05
Sahi_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Helaas niet de 'Reading Mode' van de OP5. Die had ik graag toegevoegd zien worden of gebruiken ze daar nog speciale hardware voor?
Reading mode is inderdaad hardware-gerelateerd. Krijgen we dus niet.

Er is zonet een aankondiging gekomen op de Oneplus-forums wat betreft verdere updates van de 3/3T. Het komt er op neer dat we 'soon' een nieuwe augustus security patch krijgen d.m.v. een minor update (4.1.7?). Over 1 à 2 maand wordt er een grotere update gepusht naar 4.5.X (de huidige versie van de OP5).

Hopelijk wordt mijn batterydrain gefixt met de update naar 4.5. 't Is verschrikkelijk :/

Verder werd er nog vermeld dat Android O de laatste grote androidversie-update wordt. Security patches krijgen we nog wel daarna!

[ Voor 8% gewijzigd door Jessed93 op 11-08-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zoals net al vermeld was, is er een Q&A gekomen over de software support voor de OnePlus 3 en 3T:

Software Support for OP3/3T: Questions & Answers.
David: Hi Oliver. First, could you please explain why many more updates were released for the OP5 than the OP3/3T in recent times?

Oliver: Sure, we have been gathering plenty of user feedback on the OP5 following the launch in mid-June. We dedicated our efforts in the first 1-2 months after release to better satisfy users’ needs and boost our latest product’s capabilities.

Normally, we release a new Official Release (OTA) update every 1-2 months. If you’d like to taste some of the latest OxygenOS features earlier, and receive updates more frequently, you’re more than welcome to join our Open Beta Program. Currently, we release Open Beta updates for the OP3/3T approximately once every month.

David: Some users asked why some new features, which are available through the Open Beta Program, are not implemented in the stable build releases on the OP3/3T?

Oliver: We’ve always positioned the Beta Program as a public laboratory for new features, feedback, and bug testing. This helps us improve the code of all of our MP builds. We unfortunately, cannot guarantee every feature present in the Open Betas will transition to the Official releases. Often times, even though the feature seems stable enough in the Beta builds, they are not ready or do not meet our quality standards for public release. (And yes, sometimes we test the value of upcoming features through the Open Beta Program for release in new or upcoming devices or later software updates.) In some situations, our limited development and QT resources force us to bring these features to one device first. These features are then introduced on other older devices further down the road. We love how the program has grown, but we do have to admit that we still have room to improve and better optimize the Open Beta Program.

Also, I’d like to take this opportunity to thank our users who have joined either our Closed Beta Program or our Open Beta Program. You have all helped us shape the functionalities and quality of OxygenOS.

David: What are you planning with regards to security updates for the OP3/3T?

Oliver: In keeping with the original schedule, we planned to update OxygenOS on the OP3/3T to version 4.5, with the latest security patch level update, in the next 1-2 months. However, some feedback from the community caught our attention and we decided to tweak it a little bit. We’ll split the update into two parts. First, we’ll update the security patch level to August, which will be released soon. The OxygenOS 4.5 update will be released at the scheduled time.

David: So the OP3/3T will soon catch up with the current version on the OP5, but some features on the OP5 will not be available on the OP3/3T, right?

Oliver: Yes, those missing features are mainly a result of hardware differences, such as the availability of Reading Mode on the OP5, which depends on the RGB sensor. The OP3/3T don’t have that hardware interface, so we are unable to release this feature on these two devices. The same reason applies to the new off-screen gestures and DCI-P3 screen calibration.

David: My last question is very important to OP3/3T users. How long will the OP3/3T continue to receive software support?

Oliver: Android O is going to be the last Android version update we’ll release for OP3/3T. We’ll continue to release security patch updates for the foreseeable future, and offer support for individual application updates. After the OP3/3T have been updated to Android O, we’ll start moving the Open Beta Program from OP3/3T to OP5.
Sahi_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:32:
Daar is inderdaad speciale hardware voor nodig, namelijk de RGB sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:18:
Zoals net al vermeld was, is er een Q&A gekomen over de software support voor de OnePlus 3 en 3T:

Software Support for OP3/3T: Questions & Answers.

[...]

[...]

Daar is inderdaad speciale hardware voor nodig, namelijk de RGB sensor.
Software support is dan ook niet heel lang, zeker niet voor mensen die de 3T kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:13
whistleblazer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:36:
[...]

Software support is dan ook niet heel lang, zeker niet voor mensen die de 3T kochten.
Met Android O zal Google de software gaan updaten, dus je kunt zolang Google dat doet updates verwachten, op basis van het verleden is dat nog 4 jaar (tot 2021).
De belangrijkste verbeteringen van Android O zijn namelijk het loskoppelen van het OS van fabrikanten Skins e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:14
swhnld schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Met Android O zal Google de software gaan updaten, dus je kunt zolang Google dat doet updates verwachten, op basis van het verleden is dat nog 4 jaar (tot 2021).
De belangrijkste verbeteringen van Android O zijn namelijk het loskoppelen van het OS van fabrikanten Skins e.d.
Waardoor het vooral voor fabrikanten een stuk simpeler wordt om hun toestellen te updaten en niet elke keer hun skin meer hoeven aan te passen aan de nieuwe versie. Het zou voor OnePlus dus vrij simpel moeten zijn om zonder verdere toevoegingen de OP3/T na O verder te updaten naar P, maar dat gaan ze dus niet doen zeggen ze al.

Qua ondersteuningsduur is de OP3 dus een betere keuze geweest dan de OP3T, en handig om te weten voor mensen die misschien over een paar maanden de (neem ik aan) OP5T willen kopen. Als dit allemaal zichzelf weer herhaalt kan je die dan beter overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Laatst online: 16:54
flippiej schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Waardoor het vooral voor fabrikanten een stuk simpeler wordt om hun toestellen te updaten en niet elke keer hun skin meer hoeven aan te passen aan de nieuwe versie. Het zou voor OnePlus dus vrij simpel moeten zijn om zonder verdere toevoegingen de OP3/T na O verder te updaten naar P, maar dat gaan ze dus niet doen zeggen ze al.

Qua ondersteuningsduur is de OP3 dus een betere keuze geweest dan de OP3T, en handig om te weten voor mensen die misschien over een paar maanden de (neem ik aan) OP5T willen kopen. Als dit allemaal zichzelf weer herhaalt kan je die dan beter overslaan.
Inderdaad, het T model was niet alleen duurder, maar krijgt ook minder lang ondersteuning.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flippiej
Gisteren is trouwens een camera mod uitgekomen van de Google Camera met HDR+ die wij kunnen gebruiken (download). Ik zie er voorlopig op meerdere plekken lovende reacties over, staan daar ook veel vergelijkingsfoto's tussen stock OP3 en Google Camera HDR+.

Ik ga hem nu zelf uitproberen, maar als ik het zo zie word dit een vervanger van de stock camera en zeker voor mensen met custom roms is dit voor o.a. de OP3 een zeer fijne camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
flippiej schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Waardoor het vooral voor fabrikanten een stuk simpeler wordt om hun toestellen te updaten en niet elke keer hun skin meer hoeven aan te passen aan de nieuwe versie. Het zou voor OnePlus dus vrij simpel moeten zijn om zonder verdere toevoegingen de OP3/T na O verder te updaten naar P,
Updaten is niet hetzelfde als Upgraden. Als je een Windows computer hebt krijg je elke maand updates. Echter een upgrade is echt een nieuwe versie, dus van Windows XP naar Windows Vista, en dan naar 7, 8 en nu 10.
Draai je op Windows 7 heb je updates tot 2020. Draai je Windows 10 heb je die tot 2023. Dus veel mensen gaan hun Windows 7 niet upgraden want vinden het prima zo.

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 12-08-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
swhnld schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Updaten is niet hetzelfde als Upgraden. Als je een Windows computer hebt krijg je elke maand updates. Echter een upgrade is echt een nieuwe versie, dus van Windows XP naar Windows Vista, en dan naar 7, 8 en nu 10.
Draai je op Windows 7 heb je updates tot 2020. Draai je Windows 10 heb je die tot 2023. Dus veel mensen gaan hun Windows 7 niet upgraden want vinden het prima zo.
Ik bedoelde inderdaad upgraden i.p.v. updaten :+ , maar heb ik de rest dan ook verkeerd begrepen? Hoeven fabrikanten na deze wijziging alleen binnen een Android versie hun schil niet aan te passen en alleen bij de grote wijzigingen dit weer wel te doen, of is de schil eenmalig te maken en zou hij daarna (als ze niets zouden willen wijzigen verder aan de schil zelf) moeten blijven werken over de volgende Android versies heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Het wordt losgekoppeld voor snellere updates, bron: http://www.computeridee.n...nellere-updates-mogelijk/

https://android-developer...modular-base-for.html?m=1

[ Voor 27% gewijzigd door swhnld op 12-08-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
flippiej schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:09:
Gisteren is trouwens een camera mod uitgekomen van de Google Camera met HDR+ die wij kunnen gebruiken (download). Ik zie er voorlopig op meerdere plekken lovende reacties over, staan daar ook veel vergelijkingsfoto's tussen stock OP3 en Google Camera HDR+.

Ik ga hem nu zelf uitproberen, maar als ik het zo zie word dit een vervanger van de stock camera en zeker voor mensen met custom roms is dit voor o.a. de OP3 een zeer fijne camera.
Inderdaad betere foto's zeg! Heb hem nu zelf ook, dikke prima. Hij crasht bij mij trouwens wel als ik hem op Slow Motion stand zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:10

Is er een site waar updates komen van deze apk. Zo kan ik m in de gaten houden. Merk trouwens wel, en lees dat ook op Reddit, dat m'n telefoon flink opwarmt na langdurig gebruiken van de camera.

[ Voor 6% gewijzigd door Alekz87 op 13-08-2017 11:16 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin

Yep veel betere foto's! Hier een paar voorbeelden
-> https://goo.gl/photos/U325Rpy5bNQnyvtM6

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik heb nu ook een Apk die slowmotion en 1080P 60FPS ondersteund voor Google Camera. -> https://drive.google.com/...aVB2bVE/view?usp=drivesdk (Letop: Credits gaan niet naar mij maar naar Amir Zaidi // een Mede-NLer)

De blur werkt ook! https://goo.gl/photos/mzjRAK2nskg9auuP8

Letop, werkt enkel met Google Photos als gallerij, anders loopt hij vast na het opnemen!

[ Voor 5% gewijzigd door Puddi Puddin op 13-08-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
whistleblazer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:36:
Dat is inderdaad een strop, helemaal omdat je meer hebt betaalt. Eigenlijk 1,5 jaar voor de 3T, en ongeveer 2 jaar voor de 3. OxygenOS 5.0 komt pas in in het begin van het tweede kwartaal namelijk (dat zijn de verwachtingen).

Dat van die camera ziet er erg goed uit zeg. Snap niet dat het zo lang duurt voor OnePlus om eraan te sleutelen.. Het toestel is allang uit, en sinds OxygenOS 4.1.0 zit dat aquarel effect er al in.. zeer irritant. Kom net van vakantie af, en als je bij al die foto's inzoomt, krijg je zo'n lelijk onscherp aquarel effect als je inzoomt op de foto..

@flippiej@MitchellHearth@Puddi Puddin Even een vraagje die misschien nogal achterdochtig overkomt :p.

Deze applicatie kan ik toch gewoon op m'n telefoon houden en gebruiken naast die van OnePlus zelf? Werken alle functies? Ik wil namelijk niet met halfbakken zooi gaan werken :p. Ben ook beetje bang voor bootloops en andere issues (ik weet het, ik ben daar heel erg in, maar heb geen zin om een factory reset te doen, dus vandaar).

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-08-2017 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
[b]AnonymousWP schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:17:

@flippiej@MitchellHearth@Puddi Puddin Even een vraagje die misschien nogal achterdochtig overkomt :p.

Deze applicatie kan ik toch gewoon op m'n telefoon houden en gebruiken naast die van OnePlus zelf? Werken alle functies? Ik wil namelijk niet met halfbakken zooi gaan werken :p. Ben ook beetje bang voor bootloops en andere issues (ik weet het, ik ben daar heel erg in, maar heb geen zin om een factory reset te doen, dus vandaar).
Kan je gewoon naast je andere camera apps gebruiken, geen probleem! Zolang de rom HAL3 heeft. Bootloops krijg je alleen als een app iets ongunstig veranderd aan de Systeem partitie. Dit is niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39

Domme vraag misschien maar hoe installeer ik deze mod?
Het lukt me zo niet en ook niet vanuit recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
coob schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:13:
[...]

Installatie is vrij simpel, het apk bestand downloaden op je telefoon, openen en installeren, je moet wel toestaan dat apps vanuit onbekende bronnen mogen worden geïnstalleerd. Mocht je dit al geprobeerd hebben en het werkt niet, wat gaat er precies mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

DarkSide

theres no place like ::1

coob schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:13:
[...]

is gewoon een apk.
dus downloaden en installeren.(evt installatie van onbekende bronnen aanzetten (zou vanzelf melding van moetten komen indien nodig)).

niets nodig om dit soort dingen vanuit recovery tedoen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:59
Even een vraag in dit topic rondom GPS: Vorig jaar september heb ik mijn Oneplus 3 besteld en vanaf het begin gedoe gehad met GPS. Na een aantal updates (gebruik altijd stock) werd dat ogenschijnlijk verholpen, maar zodra je er wat langer gebruik van maakt, werkt het soms ineens niet meer en krijg je 'GPS signaal verloren' in Google Maps, maar ook alle andere apps verliezen dan hun fix. Twee weken terug gebeurde dit tijdens het fietsen in omgeving Apeldoorn (vakantieadres) en kreeg ik met geen mogelijkheid GPS terug. Allerlei tips op internet gelezen, A-GPS en GPS Test e.d. geprobeerd, maar geen signaal. Na een reboot werkt het even een paar seconden, om daarna weer te verdwijnen. Dit maakt gebruikt van bijv. Strava onmogelijk.

Na wat contact met OnePlus Support wilden ze eerst de software opnieuw installeren, maar uiteindelijk kreeg ik een RMA naar Praag, waar ze vorige week het moederboard hebben vervangen. Eenmaal terug loop ik echter tegen hetzelfde probleem aan: vanmiddag in mijn eigen omgeving (Ede) weer signaal verloren en pas na drie reboots had ik weer fix. Opnieuw contact met OnePlus gezocht, die suggereren nu 4G eens uit te schakelen om GPS terug te krijgen om te testen. Omdat het probleem zich pas na tijdje voordoet kan ik dat komende week pas testen, maar het komt sterk overeen met het verhaal van jorikw uit dit topic Uiteraard heb ik aangegeven dat 4G in combinatie met GPS wel gewoon mogelijk moet zijn, en dat de apps die ik gebruik dat ook gewoon nodig hebben. Maar eerst wilde men weten wat het resultaat van deze test zou zijn. Hebben jullie soortgelijke ervaringen? En wat kan ik nog verwachten van OnePlus? Ik zit nog binnen de jaar garantietermijn en vind de huidige onbruikbaarheid eigenlijk onacceptabel. Wat denken jullie? Alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
HaNS1443 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Installatie is vrij simpel, het apk bestand downloaden op je telefoon, openen en installeren, je moet wel toestaan dat apps vanuit onbekende bronnen mogen worden geïnstalleerd. Mocht je dit al geprobeerd hebben en het werkt niet, wat gaat er precies mis?
Ik krijg een parseerfout.

Laat maar, download was corrupt. Opnieuw binnengehaald en nu installeert ie wel.

[ Voor 10% gewijzigd door coob op 13-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:20

Ravefiend

Carpe diem!

Interessant artikel vandaag: nieuws: Ontwikkelaar brengt hdr+-functie van Pixel-smartphones naar andere te...

De OP3 heeft een Snapdragon 820 dus zou compatibel kunnen zijn. Iemand hier al ervaring mee, of blijf je beter bij de standaard camera app van OxygenOS 4.1.6 ?

Edit: In de review staan zelfs al foto's die genomen zijn met de OP3. :+
https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/

Ziet er best goed uit naar mijn mening. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ravefiend op 14-08-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Momenteel werkt burst-mode ook: https://forum.xda-develop...p?p=73396705&postcount=79

*knip
niet alleen offtopic, maar ook dubbelop met je TR. Daar kan je het ook bij laten de volgende x

[ Voor 157% gewijzigd door Prulleman op 14-08-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb2
  • Laatst online: 07-10-2024
De slow motion crashed bij mij wel op OxygenOS. Maar de 60fps en hdr+ werken wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Sieb2 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:58:
De slow motion crashed bij mij wel op OxygenOS. Maar de 60fps en hdr+ werken wel
Gebruik jij een custom galerij? Heb dit enkel op een customrom getest vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb2
Ik heb alleen de oneplus gallery en de google photos (is de oneplus gallery dan al het probleem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Sieb2 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:01:
Ik heb alleen de oneplus gallery en de google photos (is de oneplus gallery dan al het probleem?)
Zou niet moeten zijn. Hij is ook niet getest op OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
XooL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:28:
Even een vraag in dit topic rondom GPS: Vorig jaar september heb ik mijn Oneplus 3 besteld en vanaf het begin gedoe gehad met GPS. Na een aantal updates (gebruik altijd stock) werd dat ogenschijnlijk verholpen, maar zodra je er wat langer gebruik van maakt, werkt het soms ineens niet meer en krijg je 'GPS signaal verloren' in Google Maps, maar ook alle andere apps verliezen dan hun fix. Twee weken terug gebeurde dit tijdens het fietsen in omgeving Apeldoorn (vakantieadres) en kreeg ik met geen mogelijkheid GPS terug. Allerlei tips op internet gelezen, A-GPS en GPS Test e.d. geprobeerd, maar geen signaal. Na een reboot werkt het even een paar seconden, om daarna weer te verdwijnen. Dit maakt gebruikt van bijv. Strava onmogelijk.

Na wat contact met OnePlus Support wilden ze eerst de software opnieuw installeren, maar uiteindelijk kreeg ik een RMA naar Praag, waar ze vorige week het moederboard hebben vervangen. Eenmaal terug loop ik echter tegen hetzelfde probleem aan: vanmiddag in mijn eigen omgeving (Ede) weer signaal verloren en pas na drie reboots had ik weer fix. Opnieuw contact met OnePlus gezocht, die suggereren nu 4G eens uit te schakelen om GPS terug te krijgen om te testen. Omdat het probleem zich pas na tijdje voordoet kan ik dat komende week pas testen, maar het komt sterk overeen met het verhaal van jorikw uit dit topic Uiteraard heb ik aangegeven dat 4G in combinatie met GPS wel gewoon mogelijk moet zijn, en dat de apps die ik gebruik dat ook gewoon nodig hebben. Maar eerst wilde men weten wat het resultaat van deze test zou zijn. Hebben jullie soortgelijke ervaringen? En wat kan ik nog verwachten van OnePlus? Ik zit nog binnen de jaar garantietermijn en vind de huidige onbruikbaarheid eigenlijk onacceptabel. Wat denken jullie? Alvast dank voor het meedenken!
Heel herkenbaar, welke provider heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malouiner
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Hallo, ik heb hier 2 stuks oneplus 3. Met één heb ik hier een probleem. Als ik een afbeelding wil downloaden van Google.. afbeeldingen en wil hem downloaden krijg ik de melding "downloaden van images mislukt door een ontbrekende SD-Kaart" RARA wat gaat hier mis? Als ik via Firefox een afbeelding download slaat hij hem wel op in de galerij.

[ Voor 13% gewijzigd door Malouiner op 14-08-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 17:19
Sieb2 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:01:
Ik moest een andere media_profiles.xml naar m'n root/system/etc kopiëren om het werkend te krijgen.

Zie hier. Maar let op, dan pas je je systeem aan (je kunt bestand backuppen en plaatsten via de twrp file manager) dus werken ota's niet meer en moet je handmatig updaten.
Maar vergeet dus even niet je oude xml bestand op te slaan voor je de nieuwe eroverheen knalt. Mocht het niet werken of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb2
Ah dat gaat het hem voorlopig dan niet worden want ik draai de stock firmware en gebruik Android pay (via een omweg en familie in amerika)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
Darkz0rs schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:58:
[...]

Heel herkenbaar, welke provider heb jij?
Tele2... Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ook dus ... Daar zit het probleem. Als ik Vodafone in me toestel druk geen centje pijn.

Komt denk ik omdat het 4g netwerk wezenlijk anders is dan hun 2g / 3g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

Macabre

Euhh...

Darkz0rs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Ook dus ... Daar zit het probleem. Als ik Vodafone in me toestel druk geen centje pijn.

Komt denk ik omdat het 4g netwerk wezenlijk anders is dan hun 2g / 3g netwerk.
Zelfde probleem hier met Tele2. Zouden we hier iets mee kunnen richting Tele2?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
Macabre schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:48:
[...]

Zelfde probleem hier met Tele2. Zouden we hier iets mee kunnen richting Tele2?
Ik betwijfel het zeer, aangezien op de OnePlus fora ook melding wordt gemaakt van het fenomeen; aangezien dat een internationaal forum is kan ik me niet voorstellen dat het allemaal Tele2 klanten zijn. Het lijkt me eerder een productiefout in de OP3 die bij bepaalde frequenties of gebruik van de LTE de GPS in de weg gaat zitten? Wel erg frustrerend, het heeft maanden goed gewerkt bij mij (ook met Tele2)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
XooL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Ik betwijfel het zeer, aangezien op de OnePlus fora ook melding wordt gemaakt van het fenomeen; aangezien dat een internationaal forum is kan ik me niet voorstellen dat het allemaal Tele2 klanten zijn. Het lijkt me eerder een productiefout in de OP3 die bij bepaalde frequenties of gebruik van de LTE de GPS in de weg gaat zitten? Wel erg frustrerend, het heeft maanden goed gewerkt bij mij (ook met Tele2)...
Ja kan, als ik echter een Vodafone kaartje plaats is de GPS issue over. Ik heb het inmiddels gemeld bij tele2 en men zegt er naar te kijken. A-GPS heeft ook een locatie nodig van de grond (zendmast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
XooL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:05:
[...]
het heeft maanden goed gewerkt bij mij (ook met Tele2)...
Dit is erg interessant, want als het opeens stopt, is het waarschijnlijk geen hardware (OP3 specifiek ontwerp) maar een software verschijnsel.

Dan kan het aan de ROM liggen, of aan een firmware update van de hardware.

Je zou aan de toestel kant (ROM) kunnen troubleshooten door eerdere (of beta) versies te testen, danwel naar een custom rom te gaan.

Is het Firmware, kun je vergelijken met andere toestellen (eventueel van andere fabrikanten) of die op dezelfde firmware zitten en hetzelfde probleem hebben.
Darkz0rs schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
A-GPS heeft ook een locatie nodig van de grond (zendmast).
Dus een wijziging van het A-GPS deel bij Tele2 kan dit veroorzaakt hebben. Dat zou met een trouble shooting App te achterhalen moeten zijn waarbij je verkeer voor GPS logt verbonden met Tele2, en het dan herhaald met een SIM kaart van een andere provider die geen probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb weinig verwachting van tele2. Ik ben overigens ook niet bepaald onder de indruk van hun netwerk op dit moment.

Ik heb het probleem voor gelegd gisteren aan de helpdesk. Na veel uhhhs enn oww en owjaahh.... Had ik de hoop helemaal verloren.

Op stable 4.1.6 heb ik pas fatsoenlijke fixes als ik op 3g zit. Vandaag heb ik openbeta geïnstalleerd om te checken of het dan ook goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
XooL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:28:

Wis eens je cache en gegevens van de systeem app LocatieServices, je toestel opnieuw opstarten. A-GPS even doen met een appje (ik gebruik zelf AndroidTS GPS test) en je hebt weer een goede fix.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 07:07
Cosmo_nl schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Wis eens je cache en gegevens van de systeem app LocatieServices, je toestel opnieuw opstarten. A-GPS even doen met een appje (ik gebruik zelf AndroidTS GPS test) en je hebt weer een goede fix.
Bij mij hielp een simpele restart al om de fix weer te pakken te krijgen :)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 09:24
Darkz0rs schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:53:
Ik heb weinig verwachting van tele2. Ik ben overigens ook niet bepaald onder de indruk van hun netwerk op dit moment.

Ik heb het probleem voor gelegd gisteren aan de helpdesk. Na veel uhhhs enn oww en owjaahh.... Had ik de hoop helemaal verloren.

Op stable 4.1.6 heb ik pas fatsoenlijke fixes als ik op 3g zit. Vandaag heb ik openbeta geïnstalleerd om te checken of het dan ook goed is.
Mjah, wat had je verwacht? Jij komt met een atypisch probleem en een weinig voorkomend toestel. De gemiddelde callcenter slaaf die werkt vanaf een FAQ'tje gaat dat niet voor je oplossen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Darkz0rs
t_o_c schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:40:
[...]

Mjah, wat had je verwacht? Jij komt met een atypisch probleem en een weinig voorkomend toestel. De gemiddelde callcenter slaaf die werkt vanaf een FAQ'tje gaat dat niet voor je oplossen.
Nou wat ik verwacht is dat je een fatsoenlijke reactie krijgt. Voor de rest niks eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Nummertje 22 alweer Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/9481/DoxanN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zoals @Cosmo_nl al zei is er weer een nieuwe bèta, maar daarbij is het belangrijk om te zeggen dat dit de laatste Open Beta is voordat de stable OTA wordt aangekondigd. In deze iteratie worden alleen verbeteringen en fixes in aangebracht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 22/13 for the OnePlus 3/3T

Hier de changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5AQTc1B.png

Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_22/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:45:
Zoals @Cosmo_nl al zei is er weer een nieuwe bèta, maar daarbij is het belangrijk om te zeggen dat dit de laatste Open Beta is voordat de stable OTA wordt aangekondigd. In deze iteratie worden alleen verbeteringen en fixes in aangebracht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 22/13 for the OnePlus 3/3T

Hier de changelog:

[afbeelding]

Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_22/
Er worden toch altijd alleen maar verbeteringen/fixes door de lucht geduwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Zal in de Android O update voor de OP3 project Trebble zitten of niet? De Pixel 2016 met Qualcom 821 soc krijgt het, maar de OP3 heeft een 820 soc, pas de 3T heeft de 821...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

DarkSide

theres no place like ::1

Tja. Dat is afwachten.
OP heeft aangegeven dat de 3 ook Android O zal krijgen. Maar heeft in het verleden ook beloftes voor de 2 en X gemaakt.
En ook heeft qualcom volgens mij al eerder drivers niet beschikbaar gesteld. Waardoor de 820 misschien "te oud" is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Android O kunnen we wel op de 3 krijgen zonder Project Trebble, Google heeft aangegeven op nieuwe toestellen met af fabriek Android O dat Trebbele er in zit, maar nu is sprake dat ook SOMMIGE bestaande toestellen de upgrade krijgen inclusief Project Trebble. Vraag is dan, wie is SOMMIGE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:06:
Er worden toch altijd alleen maar verbeteringen/fixes door de lucht geduwd :P
Ja, er worden altijd bugs geplet. Alleen deze focust zich op het fixen van bugs omdat het de laatste bèta is. Is wel zo belangrijk ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hier is hij dan, OxygenOS 4.1.7. Betreft alleen verbeteringen en fixes, maar 4.5 komt over 1 à 2 maanden uit.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.1.7 OTA for OnePlus 3/3T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CL3OShV.png

Download:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-08-2017 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Download full zip 4.1.7 = 1.43GB
MEGA Mirror
Md5sum: 6a4722ef4dcb9824c6cd376ea7247776

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:24

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:35:
Hier is hij dan, OxygenOS 4.1.7. Betreft alleen verbeteringen en fixes, maar 4.5 komt over 1 à 2 maanden uit.

Changelog:

[afbeelding]

Download: Nog niet beschikbaar. Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Is 4.5 dan android O?
Antwoord: nee!

Trouwens dit las ik net op de OP website:

0xelectron said: ↑
@Oliver Z. @David Y. Thanks for being transparent of your plans. I really appreciate it. I've only one question, Will OnePlus 3 Android O get Project Treble?

Oliver: Good question. Project Treble is a brilliant idea to offer better and faster updates. We will definitely keep a close eye on this project. However currently we can’t provide an official response, as Google is yet to release an official release schedule for Project Treble

[ Voor 29% gewijzigd door Oekol op 22-08-2017 17:56 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Klinkt als een heel verhaal waarmee ze gewoon "nee" bedoelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:03:
Klinkt als een heel verhaal waarmee ze gewoon "nee" bedoelen. :+
Inderdaad. Ik heb het vermoeden dat het volgende 'officiële' antwoord een "Nee, dit kost teveel tijd en hulpmiddelen om te implementeren. Tijd en hulpmiddelen die we liever in de OnePlus 5 stoppen.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:53:
Is 4.5 dan android O?
Antwoord: nee!

Trouwens dit las ik net op de OP website:

0xelectron said: ↑
@Oliver Z. @David Y. Thanks for being transparent of your plans. I really appreciate it. I've only one question, Will OnePlus 3 Android O get Project Treble?

Oliver: Good question. Project Treble is a brilliant idea to offer better and faster updates. We will definitely keep a close eye on this project. However currently we can’t provide an official response, as Google is yet to release an official release schedule for Project Treble
Klopt, 4.5 is de update met veel functies die worden toegevoegd. 5.0 is Android 8/Oreo.

Hier de rest van de antwoorden:
We want a stable Android O and not just "Android O". At least clarify that Android O will be the last update or there will be more support like bug fixing after Android O till Android P
Oliver: Rest assured, the official Android O update won’t be the last OxygenOS update for OP3/3T. We will continue to follow up on the feedback from the community and roll out incremental updates.

bharathkumaravatar said: ↑
Still there is no update on Touch Latency Issue for OnePlus 3T....
Oliver: The touch latency issue will be fixed in the next official release for OP3/3T.

En oja, deze update lost de touch latency op:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hquPnMB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het is idd nu wat sneller, maar voorheen stoorde het mij niet eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Die latency is dat als je vinger naar boven of beneden doet het beeld ietsje later meegaat? Is dat echt zo'n groot probleem? Het beeldscherm registreert het gewoon wat later toch? Adaptatie en door....

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:46:
Het is idd nu wat sneller, maar voorheen stoorde het mij niet eens. :P
Leoon. schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:51:
Die latency is dat als je vinger naar boven of beneden doet het beeld ietsje later meegaat? Is dat echt zo'n groot probleem? Het beeldscherm registreert het gewoon wat later toch? Adaptatie en door....
Dat is inderdaad het enige. Voelt wel wat sneller aan, maar irriteerde mij er ook niet zoveel aan. Viel mij alleen op als ik er op ging letten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-08-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 12:12
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:35:

Changelog:

[afbeelding]

Download:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Heb de update binnengehaald. Ben vooral benieuwd of ik iets ga merken van de "battery optimizations".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Omer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:50:
Heb de update binnengehaald. Ben vooral benieuwd of ik iets ga merken van de "battery optimizations".
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, en dan vooral tijdens het gebruiken. Haal nu namelijk maar gemiddeld 4 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Eerste crash is een feit. :X Hopen dat het toeval is en geen bug in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 01:12:
Eerste crash is een feit. :X Hopen dat het toeval is en geen bug in deze update.
Gewoon een random herstart bedoel je? Nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 12:12
Anonymoussaurus schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 02:40:
[...]

Gewoon een random herstart bedoel je? Nog niet gehad.
Hiero óók nog niets geks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:13:
[...]

[...]

Dat is inderdaad het enige. Voelt wel wat sneller aan, maar irriteerde mij er ook niet zoveel aan. Viel mij alleen op als ik er op ging letten.
Had het even voor de update express uitvoerig getest en gisteren na de update weer en ja je merkt duidelijk verschil. Toch wel weer iets fijner van iets wat in mijn ogen niet storend was.

Zat op internet te zoeken naar de features van 4.5, maar behalve die reading mode, lettertype en optimalisaties kom ik niet. Daarvan komt die reading mode dus niet naar de OP3, wat is dan 't grote voordeel van 4.5 tov wat we nu hebben? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Had het even voor de update express uitvoerig getest en gisteren na de update weer en ja je merkt duidelijk verschil. Toch wel weer iets fijner van iets wat in mijn ogen niet storend was.

Zat op internet te zoeken naar de features van 4.5, maar behalve die reading mode, lettertype en optimalisaties kom ik niet. Daarvan komt die reading mode dus niet naar de OP3, wat is dan 't grote voordeel van 4.5 tov wat we nu hebben? :)
Er komen genoeg nieuwe dingen:
  • Parallel apps draaien
  • Gaming Do Not Disturb mode
  • Compleet nieuwe launcher
  • Nieuwe versies OnePlus apps
  • Nieuw uiterlijk als iemand je belt
  • Nieuw uiterlijk als je iemand terug wilt bellen (makkelijker)
  • Er komt nu een blauwe stip te staan bij de app die je net hebt geïnstalleerd
  • Nieuwe font
  • Ambient Display 2.0
  • Lift up functionaliteit
  • Automatische nachtmodus
  • Heel veel fixes
Dat zijn de belangrijkste.. Als je alles in detail wilt weten, moet je even hier kijken: https://forums.oneplus.net/search/13685753/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:23:

En oja, deze update lost de touch latency op:
Heeft de Open Beta versie 22 deze fix ook al dat je weet?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
JunkO schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:20:
Heeft de Open Beta versie 22 deze fix ook al dat je weet?
Ja, die zit er al in sinds één van de eerste bèta's na Nougat. Deze om precies te zijn: OxygenOS Open Beta 13 for OnePlus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb het idee dat mijn mobiel harder trilt sinds ik hem geüpdatet heb. Ben aan 't zoeken maar waar kan ik deze intensiteit verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:17

BBrunekreeft

Dus...

Vanochtend de update via de reguliere weg binnen gekregen.
Bij voorgaande updates moest ik weken wachten voordat we aan de beurt waren, dat is dit keer toch sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
krijg net de OTA melding binnen voor 4.1.7
Dat is lang geleden dat ik zo'n melding kreeg, het duurde mij meestal te lang dat ik handmatig de OTA heb gedownload...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:45:
Ik heb het idee dat mijn mobiel harder trilt sinds ik hem geüpdatet heb. Ben aan 't zoeken maar waar kan ik deze intensiteit verminderen?
Dat heb ik ook gemerkt inderdaad. Heb alleen geen idee waar je dat kan aanpassen. Voor meldingen/SMS'jes kan het volgens mij weer wel.
BBrunekreeft schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:50:
Vanochtend de update via de reguliere weg binnen gekregen.
Bij voorgaande updates moest ik weken wachten voordat we aan de beurt waren, dat is dit keer toch sneller...
geenwindows schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:30:
krijg net de OTA melding binnen voor 4.1.7
Dat is lang geleden dat ik zo'n melding kreeg, het duurde mij meestal te lang dat ik handmatig de OTA heb gedownload...
Jullie weten toch van tevoren dat het soms dagen of weken kan duren? Lijkt erop dat jullie het te lang vinden duren, dus gebruik dan na 1 à 2 dagen gewoon een VPN. Dat doe ik ook. Ik kijk eerst de kat uit de boom, en als alles stabiel lijkt zonder problemen, gooi ik de VPN aan en haal ik de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
vpn werkte bij mij de laatste 2x niet. En wat ik lang vind: 1 week ;) na die week ga ik aan de gang met handmatige upgrade, uiteraard kijk ik ook eerst ff de kat uit de boom, heb al te vaak mee gemaakt dat een upgrade niet vlekkeloos is verlopen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Veel nieuwe verbeteringen in de updates van de Google Camera voor de OnePlus 3:

https://drive.google.com/...G5OeW8/view?usp=drive_web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:27:

Is het verstandig om de oude versie eerst te verwijderen? Ja. anders installeert ie niet.

Weet jij om welke verbeteringen het gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door pvtonger op 29-08-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:27:

Crasht nog steeds bij het selecteren van slowmotion

En ipv het google camera icoon nu wel een andere.

En zoals hierboven, kan slecht vinden wat de wijzigingen zijn

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
cypher21 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Vinden welke dit precies is vrij lastig, omdat er erg veel verschillende versies uitgebracht worden door meerdere mensen. Ik gebruik nu zelf een "nieuwe" v1.3 v4, terwijl AnonymousWP een bestand deelde van v1.4 v2. Ik volg er ook maar weinig van op welke plek ik nu precies moet zijn om nieuwe versies te vinden, het XDA topic voor Oneplus 3 over deze camera bevatte weer geen info over de 1.4 versie.

Slowmotion zou echter in de meeste gevallen gefixed moeten worden door deze zip te flashen in TWRP.

[ Voor 18% gewijzigd door flippiej op 29-08-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
flippiej schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:33:
[...]

Vinden welke dit precies is vrij lastig, omdat er erg veel verschillende versies uitgebracht worden door meerdere mensen. Ik gebruik nu zelf een "nieuwe" v1.3 v4, terwijl AnonymousWP een bestand deelde van v1.4 v2. Ik volg er ook maar weinig van op welke plek ik nu precies moet zijn om nieuwe versies te vinden, het XDA topic voor Oneplus 3 over deze camera bevatte weer geen info over de 1.4 versie.

Slowmotion zou echter in de meeste gevallen gefixed moeten worden door deze zip te flashen in TWRP.
Las ik idd ook wat over, maar daar is root voor nodig.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
pvtonger schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:11:
Is het verstandig om de oude versie eerst te verwijderen? Ja. anders installeert ie niet.

Weet jij om welke verbeteringen het gaat?
cypher21 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:54:

Het is inderdaad niet eenvoudig om een changelog te vinden. Toch is het mij gelukt om wat changelogs bij elkaar te sprokkelen. Zo wil ik de source achterna gaan (B-S-G). Op deze pagina zie je al z'n berichten over de camera (inclusief downloads): https://4pda.ru/forum/ind...rname=B-S-G&noform=1&st=0

En XDA houdt het blijkbaar ook bij: https://www.androidfileho...ile&uid=24533103863140824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik gebruik ook die Google camera, veel beter beeld. Alleen gebruik ik ook 2x de power knop om de camera te openen. Dit gaat goed als hij unlocked is, maar zodra hij wel gelocked is opent hij altijd standaard de standaard camera app. Alsof je allleen default apps mag openen als hij gelocked is. Weet iemand een workaround hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:16:
Ik gebruik ook die Google camera, veel beter beeld. Alleen gebruik ik ook 2x de power knop om de camera te openen. Dit gaat goed als hij unlocked is, maar zodra hij wel gelocked is opent hij altijd standaard de standaard camera app. Alsof je allleen default apps mag openen als hij gelocked is. Weet iemand een workaround hiervoor?
Dus ik neem aan dat je in je instellingen de Google Camera al hebt geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:33:
[...]

Dus ik neem aan dat je in je instellingen de Google Camera al hebt geselecteerd?
Als standaard camera app inderdaad. Vreemde is ook dat als ik de oneplus camera helemaal uitschakel dat de 2x power knop functie überhaupt niet meer werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Rev! op 30-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:51:
Als standaard camera app inderdaad.
Volgens mij heeft de Google Camera dan verhoogde rechten nodig, omdat het zich afspeelt in de slaapstand (als hij is gelocked dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Volgens mij heeft de Google Camera dan verhoogde rechten nodig, omdat het zich afspeelt in de slaapstand (als hij is gelocked dus).
Waar zou deze optie zitten dan? Ben alles langsgelopen maar deze kan ik niet vinden? (verder alle mogelijke machtigingen geprobeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:30:
Waar zou deze optie zitten dan? Ben alles langsgelopen maar deze kan ik niet vinden? (verder alle mogelijke machtigingen geprobeerd.)
Met verhoogde rechten bedoel ik root niveau. Je moet je toestel dus eerst rooten (dan heb je dus alle machtigingen en kun je overal bij). Volgens mij kan je die optie dan veranderen in de build.prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Met verhoogde rechten bedoel ik root niveau. Je moet je toestel dus eerst rooten (dan heb je dus alle machtigingen en kun je overal bij). Volgens mij kan je die optie dan veranderen in de build.prop.
Hmm ok jammer, was eigenlijk niet van plan hem te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Sinds de laatste update heb ik een bugje. SMS berichten die binnen komen op mijn telefoon willen niet geopend worden op mijn auto integratie (Mercedes). Via de bluethooth zie ik een envelop van een ongelezen SMS, maar wil ik die openen krijg ik reactie dat die niet gevonden kan worden.
Het heeft wel gewerkt voor de update (af en toe met een gemiste oproep krijg ik een SMS of als ik de grens over ga). Iemand enig idee of dit simpel op te lossen is? Ik gebruik de berichten app van Oneplus, niet Google Messenger voor SMS.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:52:
Sinds de laatste update heb ik een bugje. SMS berichten die binnen komen op mijn telefoon willen niet geopend worden op mijn auto integratie (Mercedes). Via de bluethooth zie ik een envelop van een ongelezen SMS, maar wil ik die openen krijg ik reactie dat die niet gevonden kan worden.
Het heeft wel gewerkt voor de update (af en toe met een gemiste oproep krijg ik een SMS of als ik de grens over ga). Iemand enig idee of dit simpel op te lossen is? Ik gebruik de berichten app van Oneplus, niet Google Messenger voor SMS.
Geen ervaring mee. Kijk eerst eens hier, misschien dat je probleem hiertussen staat: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821

Anders zou ik zelf even een topic aanmaken, en dan benaderd een bug hunter jou.

• swhnld
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Geen ervaring mee. Kijk eerst eens hier, misschien dat je probleem hiertussen staat:
Bedankt, ik ben niet de enige met carkit problemen blijkt.

Zag overigens 10% korting voor studenten (een keer per jaar in te zetten op een bestelling) bij Oneplus, max 1 telefoon per keer.

https://forums.oneplus.ne...dent-program-is-a.615227/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
Modbreak:Besloten is om de toesteltopics over de OnePlus 3 en OnePlus 3T samen te voegen, zodat dezelfde vragen niet op meerdere plekken gevraagd worden. Vanaf nu dus hier verder: [OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.