• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:05
Dit is wel heel erg zuur zeg!

Je kan via een USB-OTG kabel een muis aansluiten en dan is Android weer te bedienen. Je kan dan op die manier gewoon MTP aanzetten en daarmee alles kopiëren. (of het via DS Photo doen)

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 10:05
Binnetie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:27:
Helaas is net mijn Oneplus One in het water gevallen.
.........
Iemand een tip?
Captain hindsight: "hierom heb ik een automatische koppeling met onedrive voor de foto's."

Ik woon samen met een niet zo hele handige vrouw O+
Toen haar telefoon in het water gevallen was heb ik hem direct uit gelaten.
Vervolgens eerst 2 dagen laten drogen. Gewoon niks mee doen.

Na 2 dagen de oplader er in, en draaien.
Helaas is ook bovenstaand voor jou te laat. Maar ik zou hem nu ook gewoon met rust laten.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 10:52
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:23:
[...]

Dit is wel heel erg zuur zeg!

Je kan via een USB-OTG kabel een muis aansluiten en dan is Android weer te bedienen. Je kan dan op die manier gewoon MTP aanzetten en daarmee alles kopiëren. (of het via DS Photo doen)
Dat is nog een interessante optie om te proberen. Een gewone standaard USB-OTG kabel volstaat? Zoals deze: https://usb-otg-kabel.nl/...st-kabel-on-the-go-usb2go

Vraag me alleen af of de OPO wel USB-OTG ondersteund?

Edit: Word ondersteund zie ik, want Oneplus verkocht de kabels zelf ook op hun site.

[Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 04-11-2016 11:45]

• rens-br
Binnetie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:17:
[...]

Dat is nog een interessante optie om te proberen. Een gewone standaard USB-OTG kabel volstaat? Zoals deze: https://usb-otg-kabel.nl/...st-kabel-on-the-go-usb2go

Vraag me alleen af of de OPO wel USB-OTG ondersteund?
Die inderdaad prima. Het wordt ondersteund, gebruik het zelf dagelijks voor het aansluiten van usb-sticks e.d.
kleefei schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:35:
Maar ik zou hem nu ook gewoon met rust laten.
De schade is meestal al gedaan als het toestel eenmaal een keer is aangezet.

[Voor 19% gewijzigd door rens-br op 04-11-2016 11:54]

• Binnetie
Ik heb hem besteld, ben erg benieuwd of dit nog gaat werken.
Hopelijk doet hij het gewoon helemaal weer. Waterschade is een dusdanig iets dat je kans hebt dat hij op korte termijn nog stuk gaat. Stiekem ben ik al aan het kijken naar een Oneplus 3 (maar blijft toch veel geld).

• rens-br
Binnetie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:16:
Ik heb hem besteld, ben erg benieuwd of dit nog gaat werken.
Hopelijk doet hij het gewoon helemaal weer. Waterschade is een dusdanig iets dat je kans hebt dat hij op korte termijn nog stuk gaat. Stiekem ben ik al aan het kijken naar een Oneplus 3 (maar blijft toch veel geld).
Als je nog garantie hebt, kan je het toestel ook laten opsturen naar OnePlus. Kost ongeveer 130 euro voor een nieuw scherm.
Ik hoop in ieder geval ook dat het weer gaat werken, maar acht die kans erg klein.

• Binnetie
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:32:
[...]

Als je nog garantie hebt, kan je het toestel ook laten opsturen naar OnePlus. Kost ongeveer 130 euro voor een nieuw scherm.
Ik hoop in ieder geval ook dat het weer gaat werken, maar acht die kans erg klein.
Officieel heb ik nog garantie, maar ik las ook ergens dat ze i.v.m. waterschade (aan die vochtindicatoren die in het toestel zitten kunnen ze dat zien) geen reparaties meer uitvoeren. Stel dat ze het scherm vervangen en daarna gebeurd er nog niks en ze zien dat het toestel waterschade heeft gehad dan krijg je hem alsnog ongerepareerd retour + 40 eu onderzoekskosten.
Hij bevalt goed hoor daar niet van, maar vraag me af of het nog die 130 eu waard is (plus een poos kwijt).
In Nederland heb ik wel goede ervaringen met een bedrijf in het vervangen van een scherm voor een OPO, deze kostte toen 150 euro.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 06:39
Binnetie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:49:
[...]

Officieel heb ik nog garantie, maar ik las ook ergens dat ze i.v.m. waterschade (aan die vochtindicatoren die in het toestel zitten kunnen ze dat zien) geen reparaties meer uitvoeren. Stel dat ze het scherm vervangen en daarna gebeurd er nog niks en ze zien dat het toestel waterschade heeft gehad dan krijg je hem alsnog ongerepareerd retour + 40 eu onderzoekskosten.
Hij bevalt goed hoor daar niet van, maar vraag me af of het nog die 130 eu waard is (plus een poos kwijt).
In Nederland heb ik wel goede ervaringen met een bedrijf in het vervangen van een scherm voor een OPO, deze kostte toen 150 euro.
Ik ben heel wat enieuwd of dit spul nou ook echt werkt of niet:
http://redjephone.nl/

• rens-br
Binnetie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:49:
[...]
Zit inderdaad wel wat in. Ik heb daar zelf geen ervaringen mee, dus zou eerlijk gezegd niet weten hoe het precies gaat. Heb wel ooit een OnePlus X opgestuurd met waterschade (deed helemaal niks meer) en daar hebben ze toen een hele boel onderdelen van vervangen. Ik was toen 215 euro kwijt, gelukkig was het verzekerd, anders had ik het niet gedaan.
mhulsegge schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
[...]
Theoretisch klinkt dit inderdaad leuk en het zal ook echt wel die mineralen verwijderen. Maar als de kortsluiting al blijvende schade (componenten doorgebrand e.d.) heeft aangericht heeft dit goedje echt geen zin.

Bij veel reparatietoko's waarbij ze zulke methode ook toepassen, staat er ook altijd als disclaimer bij dat het niet altijd werkt en er geen garantie geboden wordt.

[Voor 26% gewijzigd door rens-br op 04-11-2016 13:57]

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 09:04
Binnetie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:27:
Helaas is net mijn Oneplus One in het water gevallen.
...
Wat is nu de beste aanpak?
Ik heb de data van mijn Galaxy Nexus gered met ADB:
  1. Boot in recovery (Volume Down + Power).
  2. Sluit met USB kabel aan op de PC
  3. Indien nog niet aanwezig: Installeer ADB driver op PC
  4. Gebruik "adb pull" om het flash geheugen kopiëren

• rens-br
Condor70 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:06:
[...]
Moet je daarvoor niet eerst ADB aanzetten op je telefoon?

• Binnetie
mhulsegge schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:57:
[...]

Toevallig heeft een collega van mij zoiets gezien. Zijn iPhone was nat geworden en hij heeft hem naar een reparateur gebracht. Daar haalden ze hem helemaal uit elkaar en legden hem in een badje met een goedje wat rook naar aceton.
Na een dag halen ze hem eruit en boenen/borstelen ze hem schoon. Uiteindelijk hebben ze de digitizer moeten vervangen maar het toestel doet het nu na 6 maand nog prima.
Of dit ook zo was als hij hem alleen in rijst had gelegd weet ik zo niet.

Het advies wordt ook wel eens gegeven door je stofzuiger erop te zetten om water eruit te zuigen.

• Binnetie
Condor70 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:06:
[...]

1. Boot in recovery (Volume Down + Power).
  2. Sluit met USB kabel aan op de PC
  3. Indien nog niet aanwezig: Installeer ADB driver op PC
  4. Gebruik "adb pull" om het flash geheugen kopiëren
Hou ik ook in overweging, bij mijn vorige HTC kon ik in de recovery ook mijn telefoon als usb-drive gebruiken. Maar weet niet meer of ADB aan stond of niet.

De kabel is in elk geval verzonden, dat wordt mijn eerste test. Tot die tijd laat ik het toestel in de rijst liggen.

• Condor70
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:09:
[...]
Moet je daarvoor niet eerst ADB aanzetten op je telefoon?
Het is geen kwestie van aanzetten. Je moet echter wel de RSA key van de PC geaccepteerd hebben. Als dit niet al een keer eerder is gedaan weet ik niet of je dat met een kapotte digitizer wel gaat lukken.

Op een OPO met een geunlockte bootloader kun je gewoon in fastboot mode een remote TWRP starten, zodat je dit probleem niet hebt.

(Op mijn GN moest ik trouwens ook de fastboot methode gebruiken; niet omdat de digitizer kapot was, maar om dat het flashgeheugen was beschadigd en in readonly mode stond waardoor de RSA key dus niet opgeslagen kon worden)

• Binnetie
Vandaag de USB-OTG kabel gebruikt. Dit werkt perfect! Ik kon zo een backup maken van mijn foto's. Whatsapp backup werd gemaakt in mijn Gmail account zag ik (wist niet meer dat ik dit had aangezet).

Omdat de accu op een gegeven moment bijna leeg was heb ik de lader aangesloten. Opladen werkte ook nog. Toen kwam ik erachter dat de digitizer ook weer werkte! Wel af en toe een keer een 'tik' die ik niet deed. Met andere woorden hij drukte zelf als het ware op het scherm.

Later op de middag heb ik dit niet meer meegemaakt. De backup loopt nog steeds, maar het lijkt erop dat hij het nog goed doet. Maar ik blijf het in de gaten houden.

In elk geval enorm bedankt voor de tips! Het bedienen met een muis werkt echt handig!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
https://tweakers.net/nieu...neplus-moederbedrijf.html

Toch knap/mooi dat OnePlus (oke het moederbedrijf BBK) zo snel deze 2de plek in de smartphonemarkt te pakken heeft!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 22:03
Zijn er personen met een oneplus 1? Krijgt die nog een update naar android 7?
Ik twijfel om een 3T aan te schaffen, maar het update beleid ben ik wel benieuwd naar.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
hansvanochten schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:47:
Zijn er personen met een oneplus 1? Krijgt die nog een update naar android 7?
Ik twijfel om een 3T aan te schaffen, maar het update beleid ben ik wel benieuwd naar.
Kun je dat niet beter in 't OPO topic vragen 😝

Er zijn al nightlies voor nougat op de OPO dacht ik, maar nog niet stabiel

[Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 24-11-2016 21:11]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
cypher21 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:10:
[...]

Kun je dat niet beter in 't OPO topic vragen 😝

Er zijn al nightlies voor nougat op de OPO dacht ik, maar nog niet stabiel
is zelf al 7.1.1 met Cyanogenmod 14.1, wel nightlies maar stabiel genoeg :9

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 13:40
is zelf al 7.1.1 met Cyanogenmod 14.1, wel nightlies maar stabiel genoeg :9
Da's CyanogenMod die inderdaad door de community verder ontwikkeld wordt.

Is er eigenlijk al een officieel bericht geweest van OnePlus ivm een eventuele update van CyanogenOS voor de OPO? (officieel dat ie komt, of officieel dat ie niet meer komt)

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Iemand hier die de NL-alert op zijn OPO heeft gekregen?

Are you a one or a zero

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 13:41
Denk het niet, hier 3 met een opo en niemand die hem heeft

• rens-br
kontroll schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:27:
[...]
Is er eigenlijk al een officieel bericht geweest van OnePlus ivm een eventuele update van CyanogenOS voor de OPO? (officieel dat ie komt, of officieel dat ie niet meer komt)
Heb het een aantal keer aan de klantenservice gevraagd en die wilde niet bekennen of ontkennen of CyanogenOS14.1 naar de OPO kwam. Op mijn vraag of de software support al was verlopen op de OPO reageerde ze in ieder geval negatief.
iTeV schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:22:
Iemand hier die de NL-alert op zijn OPO heeft gekregen?
Ik ook deze keer weer niks. Volgens mij ligt dat aan CyanogenOS / CM, je krijgt daar nooit NLAlert's op.

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:32:
[...]

Heb het een aantal keer aan de klantenservice gevraagd en die wilde niet bekennen of ontkennen of CyanogenOS14.1 naar de OPO kwam. Op mijn vraag of de software support al was verlopen op de OPO reageerde ze in ieder geval negatief.

[...]

Ik ook deze keer weer niks. Volgens mij ligt dat aan CyanogenOS / CM, je krijgt daar nooit NLAlert's op.
Ja same here, hier ook niks gekregen..

Are you a one or a zero

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bij de OnePlus One is Cell Broadcast op hardware niveau uitgeschakeld. Daar zal je nooit NL-Alert op kunnen ontvangen.

Zie ook: https://jira.cyanogenmod....nt-tabpanel#comment-82290

[Voor 21% gewijzigd door Gotiniens op 05-12-2016 12:44]

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 14:52
Gotiniens schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:43:
Bij de OnePlus One is Cell Broadcast op hardware niveau uitgeschakeld. Daar zal je nooit NL-Alert op kunnen ontvangen.

Vast in de het modem waar CM dus niks aan kan doen.

[Voor 47% gewijzigd door Winkey op 05-12-2016 12:46]

• rens-br
Gotiniens schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:43:

Dat is waar ook inderdaad, niet dat ik er iets aan mis verder.

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 16:44
Ik heb een irritant probleem, wie weet heeft een van jullie een oplossing :)
Vorige week mijn vriendin verblijd met een opo, voor weinig overgenomen een een nieuw scherm ingezet. Maar de opo heeft een vervelend probleem, zodra er alleen H verbinding is en geen H+ is er geen internetverbinding.
Ik heb al vanalles geprobeerd:
  1. Zowel nightly als stable geflasht van CM maar bij allebei dit probleem.
  2. APN instellingen van mijn telefoon direct overgenomen (Beide Simpel (T Mobile)).
  3. Truukjes van forums geprobeerd, alleen IPV4, iets met het IMSI nummer. Zegmaar de eerste 10 entries van Google ;)
  4. Van battery cover gewisseld (daar zit de GSM antenne dacht ik in) maar dat maakt ook geen verschil.
Van het weekend even zelf getest met mijn opo ernaast en waar ik nog prima kan internetten heeft zij niks.
Het vage is dat het bereik(/hardware) het probleem niet lijkt te zijn, 4/5 bereik maar zodra het even wisselt naar H, poef internet weg. Best irritant als zelfs je Whatsapp niet meer verstuurd.
Een van jullie een idee? Mijn vermoeden is iets van software maar mijn inspiratie is op. Roept u maar O+

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 11:40

GurbY{nl}

GurbY{nl}

wilmardo schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:05:
Ik heb een irritant probleem, wie weet heeft een van jullie een oplossing :)
Vorige week mijn vriendin verblijd met een opo, voor weinig overgenomen een een nieuw scherm ingezet. Maar de opo heeft een vervelend probleem, zodra er alleen H verbinding is en geen H+ is er geen internetverbinding.
Ik heb al vanalles geprobeerd:
  1. Zowel nightly als stable geflasht van CM maar bij allebei dit probleem.
  2. APN instellingen van mijn telefoon direct overgenomen (Beide Simpel (T Mobile)).
  3. Truukjes van forums geprobeerd, alleen IPV4, iets met het IMSI nummer. Zegmaar de eerste 10 entries van Google ;)
  4. Van battery cover gewisseld (daar zit de GSM antenne dacht ik in) maar dat maakt ook geen verschil.
Van het weekend even zelf getest met mijn opo ernaast en waar ik nog prima kan internetten heeft zij niks.
Het vage is dat het bereik(/hardware) het probleem niet lijkt te zijn, 4/5 bereik maar zodra het even wisselt naar H, poef internet weg. Best irritant als zelfs je Whatsapp niet meer verstuurd.
Een van jullie een idee? Mijn vermoeden is iets van software maar mijn inspiratie is op. Roept u maar O+
In de APN settings geen proxy toevallig..??

• cypher21
meer mensen last van dat de andere je niet kan horen als je de telefoon op speaker hebt staan of whatsapp/skype/facebook video belt?

Viel me al een tijd geleden op maar ik gebruik dat erg weinig.
Vandeweek de factory image geflasht en de telefoon aan mn vriendin gegeven maar een reset heeft het probleem niet verholpen.

Via Google wel gevonden dat er meer mensen last van hebben en het schijnt een issue te zijn, maar in dit topic nog niets over gelezen.

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 16:44
GurbY{nl} schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:16:
[...]

In de APN settings geen proxy toevallig..??
Nee staat niet ingesteld, je zou met een proxy sowieso geen internet moeten hebben toch? Dat is dus ook waar ik mijn hoofd over breek, waarom zou het internet stoppen met werken met HSPA in plaats van HSPA+? Het lijkt mij dat als het een werkt, het ander het ook moet doen. Zie ook de bijgevoegde screenshots :)
APN Instellingen
https://tweakers.net/ext/f/aPt9x0Z3LjIwtAQVdtuQNrZK/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/msKhf5pCZ761nayZlweuGcKt/thumb.jpg

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

wilmardo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:42:
[...]

Nee staat niet ingesteld, je zou met een proxy sowieso geen internet moeten hebben toch? Dat is dus ook waar ik mijn hoofd over breek, waarom zou het internet stoppen met werken met HSPA in plaats van HSPA+? Het lijkt mij dat als het een werkt, het ander het ook moet doen. Zie ook de bijgevoegde screenshots :)
APN Instellingen
[afbeelding][afbeelding]
Over met proxy geen internet: dat is nou net het lullige, zaken als whatsapp werken wél, en browsen niet. Maar goed, dat is hier bij jou niet aan de orde. Voorkeursnetwerktype staat ook op automatisch?

• rens-br
wilmardo schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:05:
• Van battery cover gewisseld (daar zit de GSM antenne dacht ik in) maar dat maakt ook geen verschil.
De GSM antenne zit intern, de antenne op de batterijcover is die voor NFC
4/5 bereik maar zodra het even wisselt naar H, poef internet weg. Best irritant als zelfs je Whatsapp niet meer verstuurd.
Tussen welke netwerken wordt er gewisseld? Met simpel heb je geen 4G, dus zorg er dan voor dat het voorkeursnetwerktype op 3G staat:
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype' -> 3G.

Ik heb overigens ook Simpel en daar werkt het perfect. Dit zijn mijn instellingen:
  • Naam: Simpel Internet
  • APN: internet.access.nl
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-Proxy: Niet ingesteld
  • MMS-Poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Verificatietype: PAP
  • APN-type: default,supl
  • APN-protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
  • Drager: Niet opgegeven
  • MVNO-type: GID
  • MVNO-waarde: 2f
  • APN PPP telefoonnummer: Niet ingesteld
Verwijder overigens ook even alle andere APN's die in de lijst staan, ze willen elkaar nog wel eens in de weg zitten om wat voor reden dan ook.

Verder heb je al een nieuwe / andere sim aangevraagd bij de provider?
cypher21 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:42:
meer mensen last van dat de andere je niet kan horen als je de telefoon op speaker hebt staan of whatsapp/skype/facebook video belt?
Ik bel wel vaker op speaker in de auto bijvoorbeeld en ben dan altijd prima verstaanbaar.

[Voor 50% gewijzigd door rens-br op 06-12-2016 17:42]

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Sinds 2 dagen heb ik 'opeens' slecht bereik met m'n zakelijk Vodafone abonnement in m'n OPO.

Kan niet herleiden dat er issues zijn geweest (updates or what so ever)...

Heb al wat met m'n APN setting gespeeld maar krijg nu om de haverklap "geen service" meldingen en ben dus onbereikbaar, cq. Smsjes komen later binnen ondanks wel bereik te hebben.

Waar kan dit aan liggen?

//Whatdidthetweakerdo:
- reboots meermaals
- Vodafone storingskaart Gechecked
- apn gewijzigd / opgeruimd
Wat me nu t meest opvalt is dat ik 'opeens' signaal krijg en kan bellen, en 'opeens' t signaal ook weer weg kan zijn.

[Voor 23% gewijzigd door dnhelle op 07-12-2016 22:44]

• rens-br
Heb je dit probleem altijd op dezelfde plek of overal / verbonden met verschillende masten. Als je dit probleem hebt op maar één plek kan het ook zijn dat er een paal is uitgevallen o.i.d. Zo niet, probeer de onderstaande stappen eens:

Probeer eens alle bestaande APN's te verwijderen en daarna één nieuwe aan te maken. Helpt dit niet, forceer het dan netwerk dan even tussen 2G, 3G 4G en automatisch, bij:
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype'.

Helpt ook dat niet, vraag dan even een nieuwe simkaart aan, mocht ook dat niet helpen doe dan even een factory reset.

Als alle bovenstaande stappen niet helpen, dan denk ik zelf dat het een hardware defect is.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik merk trouwens dat mijn batterijduur de laatste tijd snel afneemt. 'Vroeger', bij aanschaf, haalde ik vrij gemakkelijk twee dagen met dit toestel. Het had ook een bizar goede batterijduur (zie bijvoorbeeld review tweakers). Een van de redenen dat ik hem kocht.

Nu twee jaar later valt dit me tegen. Hij is aan het einde van de dag echt leeg en soms (bij veel verbruik) red ik het nauwelijks. Ik heb dan ongeveer 3 uur screen on time denk ik, misschien iets meer. Volgens mij hield ik het twee jaar geleden bijna dubbel zo lang uit met mijn toestel.

Hoe ervaren jullie dit? Is dit trouwens een kwaal bij elke smartphone? Ik snap dat accu's niet eeuwig meegaan maar is het normaal dat na 2 jaar dit zo afneemt? Mijn Samsung Galaxy S3 (werk) is nu 2.5 jaar oud en gaat nog erg lang mee op de orginele batterij namelijk.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 13:41
Hier ook, kom niet eens meer in de buurt van de tijden van 2 jaar terug.

• rens-br
Heb dat inderdaad ook. SOT is ongeveer 2,5~3u, dit was vroeger 6~8u en waarbij ik in het begin naar bed ging met 50~60% accu, is dit tegenwoordig nog maar 10~15%.

Het heeft te maken met twee dingen
De OPO was op Android 4.4 gewoon extreem zuinig, waardoor deze lang meeging. De accuduur en SOT werden met de update naar Android 5.0 een heel stuk korter.
De accu na 2 jaar een heel stuk minder, 20~30%, waardoor deze ook minder lang meegaat.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 12:25]

• cypher21
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe accu in de telefoon gezet. Dit scheelde ongeveer 20-30% met de accu die ruim 2 jaar gebruikt was.
En zoals Rens al aangaf, android 4.4 was echt STUKKEN zuiniger.
Daar haalde ik met gemak 5 uur SOT, met een nieuwe accu en android 5.0 max 3-3,5 SOT

Mn vriendin doet veel minder met de OPO dan ik, bij haar gaat de telefoon nu met gemak 2 dagen mee op een volle batterij, maar alsnog maar 3-3,5 uur SOT

• TheProf82
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:21:
[...]

Heb dat inderdaad ook. SOT is ongeveer 2,5~3u, dit was vroeger 6~8u en waarbij ik in het begin naar bed ging met 50~60% accu, is dit tegenwoordig nog maar 10~15%.

Het heeft te maken met twee dingen
De OPO was op Android 4.4 gewoon extreem zuinig, waardoor deze lang meeging. De accuduur en SOT werden met de update naar Android 5.0 een heel stuk korter.
De accu na 2 jaar een heel stuk minder, 20~30%, waardoor deze ook minder lang meegaat.
Ja, ik mis 4.4 wel ja! Kan natuurlijk altijd gaan rooten etc maar dat vind ik toch wel veel gedoe (bij mijn nexus wel gedaan). Wel apart dat Android (bij dit toestel?) zo inefficient is geworden. Ik merkte dit ook bij mijn Nexus 4 die ik in 2013 kocht. Batterylife nam snel af naarmate android werd geupdate.

Wat mij dan nu irriteert is dat men op XDA en andere sites zeggen dat de Oneplus 3T zoveel zuiniger is dan hun Oneplus One; maar ze vergelijken dus inderdaad een 2 jaar oud toestel.

Over 2 jaar zullen ze de Oneplus 5 ook de hemel inprijzen op deze manier.

• cypher21
TheProf82 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:39:
[...]

Ja, ik mis 4.4 wel ja! Kan natuurlijk altijd gaan rooten etc maar dat vind ik toch wel veel gedoe (bij mijn nexus wel gedaan). Wel apart dat Android (bij dit toestel?) zo inefficient is geworden. Ik merkte dit ook bij mijn Nexus 4 die ik in 2013 kocht. Batterylife nam snel af naarmate android werd geupdate.

Wat mij dan nu irriteert is dat men op XDA en andere sites zeggen dat de Oneplus 3T zoveel zuiniger is dan hun Oneplus One; maar ze vergelijken dus inderdaad een 2 jaar oud toestel.

Over 2 jaar zullen ze de Oneplus 5 ook de hemel inprijzen op deze manier.
Ik heb ook de overstap van de OPO naar de 3T gemaakt, batterij is "maar" 400mah meer in capaciteit maar haal met gemak 6-7 uur SOT, dat heb ik met de OPO nooit gehaald.
Uiteraard 2 jaar verder in ontwikkeling, en niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar ik vergelijk het gebruik uiteraard wel tussen de twee telefoons

• TheProf82
cypher21 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:43:
[...]

Ik heb ook de overstap van de OPO naar de 3T gemaakt, batterij is "maar" 400mah meer in capaciteit maar haal met gemak 6-7 uur SOT, dat heb ik met de OPO nooit gehaald.
Uiteraard 2 jaar verder in ontwikkeling, en niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar ik vergelijk het gebruik uiteraard wel tussen de twee telefoons
Ik had 6-8 uur SOT met mijn OPO. Echt bizar goed, waar ik na drukke dagen (met veel treinen en browsen) nog 50-60% over had. Nu is dat 20-30%. Opzich natuurlijk leuk dat ik bij een OP3T weer dezelfde SOT zal krijgen, maar ergens voel ik me een beetje bekocht.

Het is best interessant om in dit opzicht de houdbaarheid van batterijtijd te onderzoeken; ik heb het gevoel dat sommige telefoons minder snel batterijtijd opgeven naarmate de tijd verstrijkt dan andere.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb een oude (ok.. 2 jr..) OPO volledig gewiped, bootloader unlocked, twrp en CM14.1 erop. Draait nu 2 dagen, en heeft nog 47% over. Zal de screen-on time straks even bekijken (Mw. GurbY{nl} gebruikt em..)

• rens-br
TheProf82 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:39:
Ja, ik mis 4.4 wel ja! Kan natuurlijk altijd gaan rooten etc maar dat vind ik toch wel veel gedoe (bij mijn nexus wel gedaan).
Rooten stelt wat dat betreft echt niks voor. Tenzij de bootloader nog gelockt is, dan is het wel vervelend. Ik heb het toestel wel geroot, maar batterij besparende apps leverde bij mij alleen frustraties op. Notificaties die niet meer binnen kwam e.d.
cypher21 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:43:
[...]
6-7u SOT is wel echt heel erg netjes, maar nog steeds geen reden om over te stappen. Wellicht dat ik mijn OPO nog een keer opstuur naar OnePlus voor een battery swap. Ik heb nog garantie, maar moet nog een manier vinden om aan te tonen dat de batterij daadwerkelijk achteruit gegaan is.

Het verschil is overigens maar 300mAh. 3100mAh vs. 3400mAh.
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:04:
Ik heb een oude (ok.. 2 jr..) OPO volledig gewiped, bootloader unlocked, twrp en CM14.1 erop. Draait nu 2 dagen, en heeft nog 47% over.
Welke CM14.1, gewoon die van Cyanogen?

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 13:08]

• cypher21
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:06:
[...]

[...]

6-7u SOT is wel echt heel erg netjes, maar nog steeds geen reden om over te stappen. Wellicht dat ik mijn OPO nog een keer opstuur naar OnePlus voor een battery swap. Ik heb nog garantie, maar moet nog een manier vinden om aan te tonen dat de batterij daadwerkelijk achteruit gegaan is.

Het verschil is overigens maar 300mAh. 3100mAh vs. 3400mAh.
Ah klopt ja!
Ach, ik had eigenlijk ook geen hele goede reden om de OPO eruit te doen.
2 kleine ergernissen:
dat gekraak bij videoopnames met hard geluid (festivals/concerten en zo)
en batterij die de dag niet door kwam.

OPO deed het op die puntjes na nog steeds super.

Ben wel benieuwd wat CM14.1 op de OPO gaat doen qua batterij

• TheProf82
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:06:
[...]

Rooten stelt wat dat betreft echt niks voor. Tenzij de bootloader nog gelockt is, dan is het wel vervelend. Ik heb het toestel wel geroot, maar batterij besparende apps leverde bij mij alleen frustraties op. Notificaties die niet meer binnen kwam e.d.
Ik bedoel eigenlijk flashen naar de software van 2 jaar geleden :P. Of een goede custom kernel ofzo. Heeft bij mijn N4 wel geholpen maar gaf inderdaad ook regelmatig rare issues.

• rens-br
cypher21 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:11:
Ach, ik had eigenlijk ook geen hele goede reden om de OPO eruit te doen.
2 kleine ergernissen:
dat gekraak bij videoopnames met hard geluid (festivals/concerten en zo)
en batterij die de dag niet door kwam.
Beide eigenlijk geen last van. Ben geen groot verbruiker, want de telefoon ligt 80% van de tijd in standby op mijn bureau. Telefoon heeft dus nog 70~80% accu wanneer ik thuis kom.
Ben wel benieuwd wat CM14.1 op de OPO gaat doen qua batterij
Ben eigenlijk nog op zoek naar een manier om van COS13 naar CM13/14.1 te gaan dmv. een dirty flash, heb geen zin om mijn telefoon helemaal opnieuw in te stellen. Maar wat let jou om naar CM14.1 te gaan? Of heb je je OPO verkocht?
TheProf82 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:11:
Ik bedoel eigenlijk flashen naar de software van 2 jaar geleden :P.
Dat is nog wel te doen. Kwestie van full zip downloaden en flashen via de recovery. Alleen is Android 4.4 al zo oud en zijn er een aantal grote en fijne verbeteringen gedaan aan Android in de tussen tijd die ik heel erg ga missen.

[Voor 20% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 13:15]

• cypher21
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:14:
Ben eigenlijk nog op zoek naar een manier om van COS13 naar CM13/14.1 te gaan dmv. een dirty flash, heb geen zin om mijn telefoon helemaal opnieuw in te stellen. Maar wat let jou om naar CM14.1 te gaan? Of heb je je OPO verkocht?
De vrouw heeft m in gebruik. Zij had haar telefoon laten vallen, dus dat was mn grootste excuus een andere telefoon aan te schaffen :P
Was ook wel toe aan wat nieuws. De OPO is de eerste telefoon ooit (en heb al 20 jaar mobieltjes) waarmee ik langer dan 2 jaar gedaan heb en waaraan ik me niet dusdanig ergerde dat ik per se een andere telefoon moest kopen. Dus wat dat betreft wel petje af voor de OPO

• rens-br
cypher21 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:25:
De vrouw heeft m in gebruik. Zij had haar telefoon laten vallen, dus dat was mn grootste excuus een andere telefoon aan te schaffen :P
Je moet maar een reden hebben :P
Was ook wel toe aan wat nieuws. De OPO is de eerste telefoon ooit (en heb al 20 jaar mobieltjes) waarmee ik langer dan 2 jaar gedaan heb en waaraan ik me niet dusdanig ergerde dat ik per se een andere telefoon moest kopen. Dus wat dat betreft wel petje af voor de OPO
Dat is inderdaad heel positief nieuws!

De enige reden voor mij om over te stappen zou zijn omdat de OPO officieel geen updates meer ontvangt, ik had nog gehoopt op een officiele release van CyanogenOS14, maar gezien alle moeilijkheden rond Android 7 en de Snapdragon 801 hoeven we daar niet meeer op te rekenen. Custom ROM's zijn er gelukkig genoeg, maar mijn ervaring is dat er toch altijd weer iets net niet helemaal lekker werkt.

Ik heb de berichten met betrekking tot CM14 verplaatst naar [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.

[Voor 30% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 16:22]

• dnhelle
  • Laatst online: 22:35
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:49:
[...]

Heb je dit probleem altijd op dezelfde plek of overal / verbonden met verschillende masten. Als je dit probleem hebt op maar één plek kan het ook zijn dat er een paal is uitgevallen o.i.d. Zo niet, probeer de onderstaande stappen eens:

Probeer eens alle bestaande APN's te verwijderen en daarna één nieuwe aan te maken. Helpt dit niet, forceer het dan netwerk dan even tussen 2G, 3G 4G en automatisch, bij:
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype'.

Helpt ook dat niet, vraag dan even een nieuwe simkaart aan, mocht ook dat niet helpen doe dan even een factory reset.

Als alle bovenstaande stappen niet helpen, dan denk ik zelf dat het een hardware defect is.
Bedankt voor de uitgebreide tips! Vooralsnog regio Sittard/Geleen/Maastricht, dus kan geen paal zijn denk ik.
APN's deleted en switchen naar 4G blijkt tot nog toe soelaas te bieden. Ik houd t in de gaten!

• rens-br
dnhelle schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:18:
Bedankt voor de uitgebreide tips! Vooralsnog regio Sittard/Geleen/Maastricht, dus kan geen paal zijn denk ik.
Graag gedaan. Gezien de afstand kan dat inderdaad niet een probleem zijn met een paal.

• jochem8
  • Laatst online: 02-08-2021
Ja, ik weet dat dit het OnePlus 3T topic is (die ik heb gekocht). Mijn One wilde ik aan mijn moeder geven, maar ik heb een enorm raar probleem en nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn OP1 heb ik altijd gebruikt met T-Mobile, zonder problemen. Toen overgestapt naar Tele2, ook geen problemen behalve dat ik geen 4G kon gebruiken. Sinds enkele weken heb ik een OP3T en daar werkt 4G van Tele2 wel op. Dus wilde ik mijn oude OP1 aan mijn moeder geven, die T-Mobile heeft. Voordat ik de telefoon aan mijn moeder zou geven heb ik een factory reset gedaan, geformatteerd en toen is Cyanogenmod 13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon via de automatische update er op gekomen.

Zij heeft nog een oude Samsung Galaxy S2 met grote simkaart, dus naar de T-Mobileshop geweest voor een Micro simkaart en die thuis in de OP1 gedaan. Die werd door de OP1 niet herkend. Stop ik die Micro simkaart in mijn nieuwe OP3T, dan werkt de simkaart wel. Stop ik de Micro simkaart in haar hele oude Samsung Galaxy S2, dan doet ie het ook. Als ik de nano simkaart van Tele2 uit mijn OP3T met een adapter in de OP1 doe, dan doet die het ook. Ik dacht dus dat het een raar probleem met de simkaart was waardoor de simkaart op één of andere manier niet goed samenwerkte met de OP1.

Dus weer naar de T-Mobileshop gegaan. De simkaart was goed geactiveerd, maar toch een nieuwe T-Mobile simkaart gekregen en de medewerker heeft het in de winkel ter plekke nogmaals geprobeerd, maar het werkte weer niet. Bij het opstarten in de OP1 wordt er geen pincode gevraagd, als ik dezelfde simkaart in de OP3T doe dan wordt er wel een pincode gevraagd en kan ik de simkaart gewoon gebruiken.

Waar kan dit aan liggen? Ligt het aan de format die ik heb gedaan op de OP1? Moet er een andere ROM op? Vreemde batch T-Mobile simkaarten? Ik heb geen flauw idee en kan ook niks op internet vinden over dit specifieke probleem.

Als je weet dat je dat het het OnePlus 3T topic is, waarom post je er dan toch in? Heb je post dus verplaatst naar dit topic.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 08:43]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:27:
[...]
De enige reden voor mij om over te stappen zou zijn omdat de OPO officieel geen updates meer ontvangt, ik had nog gehoopt op een officiele release van CyanogenOS14, maar gezien alle moeilijkheden rond Android 7 en de Snapdragon 801 hoeven we daar niet meeer op te rekenen. Custom ROM's zijn er gelukkig genoeg, maar mijn ervaring is dat er toch altijd weer iets net niet helemaal lekker werkt.
Hoi kun je daar iets meer over vertellen? Ik wilde juist net de vraag stellen of oneplusone nog wel veiligheidsupdates ontvangt aangezien de laatste update alweer van 1 sept is en hij voorheen wel elke maand een update voor veiligheidslekken ontving.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• rens-br
ErikRo schreef op woensdag 21 december 2016 @ 01:55:
[...]
Hoi kun je daar iets meer over vertellen? Ik wilde juist net de vraag stellen of oneplusone nog wel veiligheidsupdates ontvangt aangezien de laatste update alweer van 1 sept is en hij voorheen wel elke maand een update voor veiligheidslekken ontving.
Volgens de OnePlus chat support is de OPO nog niet aan het einde van zijn support periode, dus er zouden nog gewoon updates voor uit moeten komen. Wel loopt Cyanogen een beetje achter door de recentelijke veranderingen, volgens Wileyfox. Hij geeft ook aan dat het voor de Wileyfox toestellen binnenkort weer goed moet komen, of dit ook geldt voor de OnePlus One kan ik helaas niet zeggen.

Wat me wel op viel is dat er gisteren na lange tijd weer een Snapshot (stabiele) build van CM13 is verschenen, dus wellicht is een nieuwe COS versie ook nabij.
jochem8 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:50:
Waar kan dit aan liggen? Ligt het aan de format die ik heb gedaan op de OP1? Moet er een andere ROM op? Vreemde batch T-Mobile simkaarten?
Er zijn voor zover ik weet geen bugs bekend met het niet herkennen van de simkaart. Ik neem aan dat je de simkaart er op de goede manier in gestopt hebt (dus niet gedraaid). Verder haal de pincode er eens af met een ander toestel en stop deze dan terug.

Ken je toevallig iemand anders met T-mobile, wellicht kan je de simkaart daar van lenen om te kijken of het dan wel werkt.

[Voor 23% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 08:45]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
Ok dan kijk ik het nog even aan en hoop op updates. Om nou een drie te gaan halen terwijl deze nog prima functioneert is gewoon zonde van geld en daar begin ik dan ook niet aan. Zou toch goed voor naam OP zijn als zij wel lang blijven ondersteunen. Zou voor IJ reden kunnen zijn weer voor OP te kiezen.
En ja ik zou nu ook een OP3 kunnen halen maar 300 OP1 of 480 OP3 vind ik nogal een verschil voor even uitgeven voor de lol.

Thanks voor de info.
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:27:
[...]

Volgens de OnePlus chat support is de OPO nog niet aan het einde van zijn support periode, dus er zouden nog gewoon updates voor uit moeten komen. Wel loopt Cyanogen een beetje achter door de recentelijke veranderingen, volgens Wileyfox. Hij geeft ook aan dat het voor de Wileyfox toestellen binnenkort weer goed moet komen, of dit ook geldt voor de OnePlus One kan ik helaas niet zeggen.

Wat me wel op viel is dat er gisteren na lange tijd weer een Snapshot (stabiele) build van CM13 is verschenen, dus wellicht is een nieuwe COS versie ook nabij.

[...]

Er zijn voor zover ik weet geen bugs bekend met het niet herkennen van de simkaart. Ik neem aan dat je de simkaart er op de goede manier in gestopt hebt (dus niet gedraaid). Verder haal de pincode er eens af met een ander toestel en stop deze dan terug.

Ken je toevallig iemand anders met T-mobile, wellicht kan je de simkaart daar van lenen om te kijken of het dan wel werkt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• rens-br
ErikRo schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:17:
Ok dan kijk ik het nog even aan en hoop op updates. Om nou een drie te gaan halen terwijl deze nog prima functioneert is gewoon zonde van geld en daar begin ik dan ook niet aan.
Met die gedachte zat ik zelf inderdaad ook. Wil opzich wel graag een OP3T halen, maar dat dan zodat ik weer een nieuw 'speeltje' heb. Mijn OnePlus One functioneert nog gewoon zo goed en snel dat ik het voor mezelf niet kan goedpraten.

Ik had overigens geen geduld om te wachten op Cyanogen, dus heb er van de week maar CyanogenMod 14.1 opgezet.
Zou toch goed voor naam OP zijn als zij wel lang blijven ondersteunen. Ben ikZou voor IJ reden kunnen zijn weer voor OP te kiezen.
Ben ik helemaal met je eens en zou voor mij ook een goede reden zijn. Helaas maken ze de software van de OnePlus One niet zelf en zijn ze afhankelijk van Cyanogen en die hebben de laatste tijd intern een beetje ruzie.

• rens-br
Helaas is het doek gevalen voor Cyanogen Inc. en worden er geen updates meer uitgebracht van CyanogenOS: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS.

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-05 19:10
Hallo tweakers!,
Op mijn OPO 64GB (Sandstone black) werkt 2,4ghz wifi niet. Hij vindt gewoon geen 2,4ghz netwerken, 5ghz wel. Op wonderbaarlijke manier ziet hij wel 2,4ghz netwerken als je hem naast de router hangt. Heeft iemand een idee welk onderdeel kapot kan zijn? Of wat de oplossing is?

Met vriendelijke groet,

• rens-br
Modbreak:Alle berichten met betrekking tot het stoppen van CyanogenMod en de overgang naar LineageOS horen thuis in [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's en zijn dus ook die kant op verplaatst.

• Binnetie
Ik heb al heel lang een gek probleem met de Facebook app, dacht eerst dat het zo hoorde.

Wanneer ik een reactie wil plaatsen gebruik ik altijd een smile die ik zelf typ. Want de smiles op het toetsenbord zijn van die grote dingen. Tot ik ineens ging nadenken waarom mensen allerlei soort smilies gingen posten, je kunt toch nooit de toetsenbordcombinatie van die smiles onthouden.

Bij mij zit het er zo uit:

en deze smiles bedoel ik:

Maar ik kan nergens die smiles vinden die je normaal kunt kiezen. Mijn vriendin heeft ze wel op haar Oneplus X. Haha beetje gek probleem.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:01
Binnetie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:05:
Ik heb al heel lang een gek probleem met de Facebook app, dacht eerst dat het zo hoorde.

Wanneer ik een reactie wil plaatsen gebruik ik altijd een smile die ik zelf typ. Want de smiles op het toetsenbord zijn van die grote dingen. Tot ik ineens ging nadenken waarom mensen allerlei soort smilies gingen posten, je kunt toch nooit de toetsenbordcombinatie van die smiles onthouden.

Bij mij zit het er zo uit:
[afbeelding]

en deze smiles bedoel ik:
[afbeelding]

Maar ik kan nergens die smiles vinden die je normaal kunt kiezen. Mijn vriendin heeft ze wel op haar Oneplus X. Haha beetje gek probleem.
Het pijltje rechtsonder ingedrukt houden. 😉

• Binnetie
Anton.net schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:18:
[...]

Het pijltje rechtsonder ingedrukt houden. 😉
Haha held! De enter toets ingedrukt houden schakelt over naar smilies :) Super bedankt. Zo mooi voor het eind van het jaar nog een probleem opgelost!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:54
De laatste tijd heb ik met grote regelmaat dat de dataverbinding (Ziggo) niet in de lucht komt na uitzetten of buiten bereik raken van Wifi. Een herstart lost het wel weer op maar is wel lastig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

Online...

• Condor70
remoss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:08:
De laatste tijd heb ik met grote regelmaat dat de dataverbinding (Ziggo) niet in de lucht komt na uitzetten of buiten bereik raken van Wifi. Een herstart lost het wel weer op maar is wel lastig.

Inderdaad. Het begint me best we te irriteren.

Bij een van de vorige software versies had ik dit probleem ook. Toen hielp het nog om vliegtuigmode aan en weer uit te zetten, maar dat heeft nu ook geen effect meer.

Iemand een andere oplossing?

• rens-br
Bij een vorige versie ook stelselmatig last van gehad, nooit een oplossing kunnen vinden. De laatste versie had dat probleem bij mij ook niet en nu draai ik een CM14.1 Nightly en die heeft het probleem ook niet.

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:57

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik heb ook Ziggo. Net even getest door de Wifi uit te zetten, maar bij mij schakelt hij gelijk naar 4G en heb ik internet. Ik heb de laatste OTA update geïnstalleerd en jij ook naar ik mag aannemen.

Het lijkt bijna wel een hardware dingetje. Heb je al eens getest met een sim van een andere provider?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 13:26

Tele2 hier - zelfde issue, paar keer per week. Tot een paar firmware updates terug inderdaad te fixen met een 'Aeroplane mode ON / Areoplane mode OFF' actie, maar inmiddels niet meer. Nu helpt alleen een reboot - en dat wel overigens altijd.

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:54
Ik draai op 13.1.2. Volgens mij de laatste OTA Cyanogen. Blijkt dus bij andere providers ook voor te komen zo te lezen.

Eergisteren de APN die er stond weggegooid en opnieuw aangemaakt. Bij Ziggo gezocht naar de instellingen van de Oneplus One maar die blijkt te exotisch, maar ik had al gelezen dat die van de Nexus 6P ook goed is dus maar even geleend (HIER). Geen idee wat de verschillen zouden kunnen zijn, want ik had de oude APN al weggegooid en kon dit niet meer bekijken 8)7
Vooralsnog doet die het goed, herhaaldelijk wifi uitgezet en lijkt het goed te doen nu. Maar je leest vaker dat een verandering lijkt te helpen en een paar dagen later is het er weer. Even afwachten maar weer.....

Online...

• rens-br
remoss schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:27:
Ik draai op 13.1.2. Volgens mij de laatste OTA Cyanogen. Blijkt dus bij andere providers ook voor te komen zo te lezen.
Het is volgens mij ook niet zo zeer een provider probleem, maar een telefoon probleem. Ik had het bijvoorbeeld met Simpel (T-Mobile netwerk).
Eergisteren de APN die er stond weggegooid en opnieuw aangemaakt. Bij Ziggo gezocht naar de instellingen van de Oneplus One maar die blijkt te exotisch, maar ik had al gelezen dat die van de Nexus 6P ook goed is dus maar even geleend
Chinese telefoons komen eigenlijk nooit voor in de toestel configurator. Het beste is inderdaad om gewoon een Nexus toestel te kiezen. De instellingen zijn toch allemaal hetzelfde.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:01
Bah mijn Oneplus gaat weer steeds gekker doen.

Notificaties zijn onzichtbaar en ik kan geen gesprekken aannemen. Ook verschuift het hele beeld weleens 20% naar boven wanneer je de power knop indrukt terwijl je net de camera app opstart. Touch bediening zelfs schuift dan niet mee dus dat is erg lastig bedienen.

Via de bootloader de cache gereset en het ging 3 dagen goed. Zojuist hoor ik weer vibraties zonder dat er een notificatie verschijnt.
cypher21 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:25:
[...]

Ik heb eigenlijk de tegenovergestelde ervaring. De Samsung Galaxy S2 die ik voor de Oneplus jaren heb gebruikt heb ik geen rariteiten mee gemaakt. Hij werd alleen te traag na een jaar of 3. Daarvoor had ik een Samsung Omnia (Windows mobile, draaide SimCity en openttd...) en daar eigenlijk ook nooit klachten over gehad.

[Voor 49% gewijzigd door sdk1985 op 13-01-2017 18:14]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zojuist de OnePlus laten vallen, hele scherm gebroken en glas overal, LCD doet het nog maar de digitizer is stuk. Stomme fout en baal als een stekker want ik hield echt van de telefoon..

In een impuls dit besteld:
https://www.fruugo.nl/lcd...a0001-weergeven/p-4435058

Hopelijk krijg ik hem hiermee weer gefixt, iemand nog tips voor het vervangen van het scherm? Zaken waarop je moet letten?

• rens-br
sdk1985 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:09:
Notificaties zijn onzichtbaar en ik kan geen gesprekken aannemen. Ook verschuift het hele beeld weleens 20% naar boven wanneer je de power knop indrukt terwijl je net de camera app opstart. Touch bediening zelfs schuift dan niet mee dus dat is erg lastig bedienen.
Dat is wel heel erg vreemd gedrag, heb hier zelf ook helemaal geen probleem mee (gehad). Telefoon werkt nog steeds prima en heb geen problemen met notificaties.

Dat verschuiven van het beeld heb ik overigens ook wel eens. De statusbalk staat dan ineens aan de onderkant van het scherm, verder werkt alles wel gewoon. Een keer scherm uit, scherm aan verhelpt dat probleem overigens wel.
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Zojuist de OnePlus laten vallen, hele scherm gebroken en glas overal, LCD doet het nog maar de digitizer is stuk. Stomme fout en baal als een stekker want ik hield echt van de telefoon..
Aii dat is echt zuur! Het toestel is dan wel heel ongelukkig gevallen ofniet? Ik heb hem zelf al wel een paar keer laten stuiteren, maar elke keer met een goede afloop (gelukkig).
Er zijn helaas geen officiële OnePlus One schermen te koop en OnePlus verkoopt ze zelf ook niet. Je blijft dus helaas altijd met onofficiele schermen zitten.
Hopelijk krijg ik hem hiermee weer gefixt, iemand nog tips voor het vervangen van het scherm? Zaken waarop je moet letten?
Zelf nog nooit een scherm vervangen, maar kijk eens op iFixit.

[Voor 40% gewijzigd door rens-br op 19-01-2017 10:13]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:10:

Aii dat is echt zuur! Het toestel is dan wel heel ongelukkig gevallen ofniet? Ik heb hem zelf al wel een paar keer laten stuiteren, maar elke keer met een goede afloop (gelukkig).

[...]

Er zijn helaas geen officiële OnePlus One schermen te koop en OnePlus verkoopt ze zelf ook niet. Je blijft dus helaas altijd met onofficiele schermen zitten.

[...]

Zelf nog nooit een scherm vervangen, maar kijk eens op iFixit.
Hij lag met het scherm naar beneden op de tafel en toen ik hem oppakte gleed hij uit mijn handen zo tegen de muur en toen met het scherm naar beneden op de vloer, kaduuk.

Ik hoop maar dat daar niet al teveel verschil tussen zit, maar aan de andere kant koopt OnePlus die dingen ook ergens in. Wil eigenlijk nog helemaal niet overstappen naar een nieuwe mobiel.

De opvolger van de mi5s lijkt me wel wat als die OIS en een grote accu krijgt.

• rens-br

LineageOS is een Custom ROM en hoort dus thuis in [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's, berichten met betrekking tot dit onderwerp zijn daarheen verplaatst.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Bij mij was ongeveer hetzelfde gebeurd. Zelf heb ik toen een scherm inclusief frame gekocht...leek me net iets makkelijker. Op YouTube zijn er een aantal prima instructies te vinden. Heb al vaker wel wat telefoons gerepareerd, maar deze vond ik tot nu toe het meest stressvol. Geplakte batterij losmaken zonder de onderliggende kabels kapot te maken (die ook vastgeplakt zitten). Ben er zeker een uur mee bezig geweest en gelukkig met succes. Speaker van het oortje is overigens erg moeilijk te verwijderen...Maar doe het allemaal heel rustig aan en kijk alles goed.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Walkman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Bij mij was ongeveer hetzelfde gebeurd. Zelf heb ik toen een scherm inclusief frame gekocht...leek me net iets makkelijker. Op YouTube zijn er een aantal prima instructies te vinden. Heb al vaker wel wat telefoons gerepareerd, maar deze vond ik tot nu toe het meest stressvol. Geplakte batterij losmaken zonder de onderliggende kabels kapot te maken (die ook vastgeplakt zitten). Ben er zeker een uur mee bezig geweest en gelukkig met succes. Speaker van het oortje is overigens erg moeilijk te verwijderen...Maar doe het allemaal heel rustig aan en kijk alles goed.
Thanks! Ga vanavond of morgen een poging wagen!

Trouwens nog een tip voor mensen die de telefoon uit willen zetten maar ook geen scherm meer hebben, power down + volume down. Telefoon start op in recovery mode, navigeer met de volume toetsen naar advanced, en dan kan je daar power off selecteren met de powerknop.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Thanks! Ga vanavond of morgen een poging wagen!

Trouwens nog een tip voor mensen die de telefoon uit willen zetten maar ook geen scherm meer hebben, power down + volume down. Telefoon start op in recovery mode, navigeer met de volume toetsen naar advanced, en dan kan je daar power off selecteren met de powerknop.
Als je de powerknop ingedrukt houdt gaat hij volgens mij ook uit. En mocht je scherm het nog wel doen, maar de digitizer niet, dan is een USB OTG in combinatie met een muis ook een optie die werkt. Dan kan je eventueel nog wat berichten sturen of zaken backuppen voordat je gaat repareren.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 09:33

Ken het gevoel, mij is het dus ook gebeurd.
Ik heb 2de hands een frontje met het originele scherm kunnen kopen van iemand die de Oneplus kapot had.

Hieronder de tutorial die ik gebruikt heb.
https://www.youtube.com/watch?v=uCka8Eg_Vqo

Helaas kreeg ik bij mij onmogelijk die geplakte on/off knop los en na veel frunniken met een pincet/kleine schroevendraaier heb ik die helaas gesloopt 8)7
Gelukkig kosten die knopjes maar een paar euro op Alie dus ja daar moet ik nu op wachten.
In mijn back cover had ik al iets een scheurtje zitten maar die bleek toch erger te zijn dan dat ik dacht.
Hij is dus bij het antenne vlak iets gescheurd. *knip*. Hier hebben we de V&A voor
Kan ze online niet echt goed vinden of voor een vrij hoge prijs.

Die tools die hij gebruikt zijn wel handig en het is misschien de moeite waard om die te bestellen.
Ohwja dubbelzijdig dunne tape moet je ook hebben om de accu weer vast te zetten.
Ik heb mijn tel zonder achterklepje nog wel kunnen testen en wat ik zo zag werkte alles weer prima.
Als het mogelijk is dan zou ik nog wel vooraf een backup proberen te maken.
Gelukkig had ik TWRP geinstalleerd en kon ik hem daarin makkelijk booten en de files kopieren :)

Het vervangen viel me zelf wel wat tegen en ik heb me er toch wat in vergist.
Maar met veel geduld is het wel te doen.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 25-01-2017 09:25]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

thespeed schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Ik heb 2de hands een frontje met het originele scherm kunnen kopen van iemand die de Oneplus kapot had.

Helaas kreeg ik bij mij onmogelijk die geplakte on/off knop los en na veel frunniken met een pincet/kleine schroevendraaier heb ik die helaas gesloopt 8)7
Gelukkig kosten die knopjes maar een paar euro op Alie dus ja daar moet ik nu op wachten.
In mijn back cover had ik al iets een scheurtje zitten maar die bleek toch erger te zijn dan dat ik dacht.
Hij is dus bij het antenne vlak iets gescheurd. *knip*

Die tools die hij gebruikt zijn wel handig en het is misschien de moeite waard om die te bestellen.
Ohwja dubbelzijdig dunne tape moet je ook hebben om de accu weer vast te zetten.
Ik heb mijn tel zonder achterklepje nog wel kunnen testen en wat ik zo zag werkte alles weer prima.
Gelukkig had ik TWRP geinstalleerd en kon ik hem daarin makkelijk booten en de files kopieren :)

Ik heb gisteravond ook mijn scherm vervangen, so far so good. Alles werkt, speaker aan de onderkant werkt beter alsmede het oor speakertje omdat ik die heb schoongemaakt. Enkel de touch sensitive knoppen onder het scherm hebben een hele zwakke illuminatie dus daar heb ik de winkel een mailtje over gestuurd.

Ik heb het logic board laten zitten, omdat ik de knopjes van de power en het volume ook niet loskreeg, voorzichtig met een hete luchtpistool en zuignapje het scherm eruit getrokken. De flexkabel doorgeknipt omdat er een klein grijs stukje plastic zit dat ervoor zorgt dat je deze niet zomaar kan verwijderen. Dit stukje plastic kwijt geraakt helaas :+

[Voor 2% gewijzigd door rens-br op 25-01-2017 09:26]

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:30
thespeed schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Hij is dus bij het antenne vlak iets gescheurd. *knip*

*knip*. Hier is de V&A voor bedoeld.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 25-01-2017 09:27]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Even een cross-post vanuit het [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's topic:

Vraagje: ik heb mijn oude OPO eens uit de kast gehaald en wil deze voorzien van de laatste firmware (en beste OS) om vervolgens te verkopen. Ik heb de ontwikkelingen lange tijd niet echt gevolgd, maar volgens mij is Cyanogen Mod niet meer het nieuwste van het nieuwste, of wel?

Welk OS raden jullie me aan om op de OPO te zetten? Ik wil in ieder geval een stable version (dus geen nightly o.i.d.)

Ik hoor het graag!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• rens-br
miicker schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:33:
Even een cross-post vanuit het [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's topic:
offtopic:
Crossposten is niet toegestaan, dus ik gooi hem uit het R&C topic ;)
Vraagje: ik heb mijn oude OPO eens uit de kast gehaald en wil deze voorzien van de laatste firmware (en beste OS) om vervolgens te verkopen. Ik heb de ontwikkelingen lange tijd niet echt gevolgd, maar volgens mij is Cyanogen Mod niet meer het nieuwste van het nieuwste, of wel?
Als je het toestel wilt verkopen zou ik het gewoon lekker stock houden en (OTA) updaten naar de laatste CyanogenOS versie. De verkoper heeft dan zelf de keus wat hij ermee wilt / kan doen.

Zeker de beginnende gebruiker heeft geen baat bij Custom ROM's of nightlies en de gevorderde gebruiker zet het er waarschijnlijk toch wel zelf op.

De laatste versie is: cm-13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon-signed.zip te downloaden hier.

• lol1ishier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-06-2021
Hoi!

Mijn OnePlusOne vertoond sinds een week helaas gebreken.
Heel langzaam opladen en letterlijk stijl naar beneden omlaag met de batterij.
Mijn telefoon is hierdoor na een nacht slapen niet helemaal vol, en aan het eind van de ochtend alweer leeg.
Iemand hier ervaring mee? Dit werkt niet namelijk..

• rens-br
lol1ishier schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:40:
Iemand hier ervaring mee? Dit werkt niet namelijk..
Vervelend probleem. Een aantal oplossingen / vragen:
  1. Kun je je batterij stats hier even posten?
  2. Zijn er apps die veel energie verbruiken?
  3. Wordt de telefoon ook heel erg heet?
  4. Wat is de laadstroom? Dit kan je zien met bijvoorbeeld Google Play: Ampere.
  5. Welke oplader gebruik je?
  6. Heb je de Cache al geleegd?

• lol1ishier
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Vervelend probleem. Een aantal oplossingen / vragen:
  1. Kun je je batterij stats hier even posten?
  2. Zijn er apps die veel energie verbruiken?
  3. Wordt de telefoon ook heel erg heet?
  4. Wat is de laadstroom? Dit kan je zien met bijvoorbeeld Google Play: Ampere.
  5. Welke oplader gebruik je?
  6. Heb je de Cache al geleegd?
1.
2. Volgens de statistieken gebruikt geen enkele app erg veel energie. Percentage bij elkaar is ook veel minder dan er vanaf gaat.
3. Telefoon wordt niet warm!
4. Leuke app, hij schommelt heel erg. Tussen de 50 en 700 mA
Meestal rond de 200.
5. Oplader is de fastcharge van Samsung.
Heb ik sinds december en werkte gewoon top. Sinds deze week beide problemen tegelijk.
6. Ik heb de cache niet geleegd, helpt dat? welke moet ik legen?

• rens-br
Dat is wel een hele extreme grafiek zeg.
2. Volgens de statistieken gebruikt geen enkele app erg veel energie. Percentage bij elkaar is ook veel minder dan er vanaf gaat.
Dat is ook heel erg vreemd. Hoeveel procenten verbruiken de meeste 4 los?
3. Telefoon wordt niet warm!
4. Leuke app, hij schommelt heel erg. Tussen de 50 en 700 mA
Meestal rond de 200.
5. Oplader is de fastcharge van Samsung.
Heb ik sinds december en werkte gewoon top. Sinds deze week beide problemen tegelijk.
Het niet warm worden, maar wel traag laden en vlug verbruik doet me vermoeden dat de accu aan het overlijden is. Hoelang heb je het toestel al?

Ik neem ook aan dat je al een andere lader hebt geprobeerd?
6. Ik heb de cache niet geleegd, helpt dat? welke moet ik legen?
Begin maar eens met de app cache:
'Instellingen' -> 'Opslag' -> 'Gegevens in cachegeheugen'

Daarna de dalvik & cache via de recovery: pimsaint in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2".

• lol1ishier
Ik heb inderdaad een andere lader gebruikt!
Top 4 is sinds gebruik laatst volledige lading:
1. Email = 20%
2. Scherm = 20 %
3. Cynaogenmod-Systeem = 10%
4. Android-Besturingssysteem 5%

Het is ook niet zo dat ik er veel mee doe, ben steeds aan het werk en kijk even tussendoor soms.
Zal vanavond even naar de Cache kijken en kom dan ook terug op dit forum.

In ieder geval mijn complimenten voor de snelle reacties!

• rens-br
lol1ishier schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:06:
Ik heb inderdaad een andere lader gebruikt!
Top 4 is sinds gebruik laatst volledige lading:
1. Email = 20%
2. Scherm = 20 %
3. Cynaogenmod-Systeem = 10%
4. Android-Besturingssysteem 5%
Als je er echt weinig mee hebt gedaan is een energieverbruik van 20% voor je e-mail wel echt heel veel. Ik heb in mijn mail client (Boxer) 5 mailaccounts staan met exchange en mijn mail verbruikt zo'n 1 / 2% max.

Die 20% scherm, hoelang heeft deze toen aangestaan? (Dit is te zien wanneer je er op drukt.)
In ieder geval mijn complimenten voor de snelle reacties!
offtopic:
Graag gedaan.

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 06:20
Goedenavond OnePlus One'ers,

Binnenkort ga ik afscheid nemen (met een beetje pijn in me hart) van mijn OPO.
Wat nog altijd een heerlijke telefoon is!

Ik ga over naar sim-only van KPN.
Helaas ondersteund de OPO, de bij KPN veel gebruikte frequentie 800 MHz niet.
Het was dus de keus, of bij T-Mobile blijven of over naar KPN en een andere telefoon zoeken.

Meestal slijt ik me telefoons, tot ze echt helemaal af zijn, maar deze OPO is dat nog zeker niet.
Me vrouw moet de OPO maar eens gaan proberen, of hij blijft als reserve.
Hij doet het tenslotte nog altijd meer dan super.

Afgelopen week bij KPN een abonnement besteld en op tweakers gezocht naar een opvolger.
Die opvolger, wou ik jullie niet ontnemen!
Mochten jullie toevallig ook gaan uitkijken naar een andere telefoon.
Let dan op deze 'Lenovo P2', dit is eigenlijk voor mij, de nieuwe OPO.
reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur
Tops:
- Prijs/kwaliteit, zoals de OPO ook was.
- Batterijduur, die is gigantisch, ongekend.
- 4 GB werkgeheugen.
- 32 GB schijfruimte.
- Processor snel genoeg en zeer zuinig.
- Mooi scherm
- Vingerafdrukscanner.
Nadeel:
- Camera is geen topper, zoals de OPO.
- Dual functie; het is of een 2de sim of een sd card.

Met toch een wrange nasmaak, van het afscheid van de OPO, die echt nog niet af is :F.
Aan de andere kant ook weer superblij met de nieuwe topper. :9

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 22:38
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Balen! Heb je geen garantie meer? Verder zou je ook eens kunnen kijken wat het kost om dit te laten vervangen. Volgens mij vallen de kosten bij OnePlus wel mee. (het vervangen van een OP3T scherm kost bijvoorbeeld maar 100 euro).
Nee, geen garantie meer, toestel is van juli 2014. Ik weet niet of ik er nog wel in wil investeren, hij is het nog wel waard maar toch zit ik steeds vaker na te denken over een nieuwe. Kan ik beter die €100 daar bij doen.

• rens-br
renem schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:57:
Nee, geen garantie meer, toestel is van juli 2014. Ik weet niet of ik er nog wel in wil investeren, hij is het nog wel waard maar toch zit ik steeds vaker na te denken over een nieuwe. Kan ik beter die €100 daar bij doen.
Ah ok. Dus al bijna 3 jaar oud. Je zou even kunnen navragen bij de Chat was het vermoedelijk gaat kosten en wellicht staat er in: [OnePlus] RMA & Support ook meer informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lol1ishier
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Als je er echt weinig mee hebt gedaan is een energieverbruik van 20% voor je e-mail wel echt heel veel. Ik heb in mijn mail client (Boxer) 5 mailaccounts staan met exchange en mijn mail verbruikt zo'n 1 / 2% max.

Die 20% scherm, hoelang heeft deze toen aangestaan? (Dit is te zien wanneer je er op drukt.)

[...]

offtopic:
Graag gedaan.
Sorry voor de late reactie,
Ik heb in mijn telefoon een nieuwe accu laten zetten!
Hij werkt nu weer top, tot deze week een nieuw probleem kwam opzetten :'(
Hij wil de sim kaart niet meer lezen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

NLoldebroek schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:22:
Goedenavond OnePlus One'ers,

Binnenkort ga ik afscheid nemen (met een beetje pijn in me hart) van mijn OPO.
Wat nog altijd een heerlijke telefoon is!

Ik ga over naar sim-only van KPN.
Helaas ondersteund de OPO, de bij KPN veel gebruikte frequentie 800 MHz niet.
Het was dus de keus, of bij T-Mobile blijven of over naar KPN en een andere telefoon zoeken.

Meestal slijt ik me telefoons, tot ze echt helemaal af zijn, maar deze OPO is dat nog zeker niet.
Me vrouw moet de OPO maar eens gaan proberen, of hij blijft als reserve.
Hij doet het tenslotte nog altijd meer dan super.

Afgelopen week bij KPN een abonnement besteld en op tweakers gezocht naar een opvolger.
Die opvolger, wou ik jullie niet ontnemen!
Mochten jullie toevallig ook gaan uitkijken naar een andere telefoon.
Let dan op deze 'Lenovo P2', dit is eigenlijk voor mij, de nieuwe OPO.
reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur
Tops:
- Prijs/kwaliteit, zoals de OPO ook was.
- Batterijduur, die is gigantisch, ongekend.
- 4 GB werkgeheugen.
- 32 GB schijfruimte.
- Processor snel genoeg en zeer zuinig.
- Mooi scherm
- Vingerafdrukscanner.
Nadeel:
- Camera is geen topper, zoals de OPO.
- Dual functie; het is of een 2de sim of een sd card.

Met toch een wrange nasmaak, van het afscheid van de OPO, die echt nog niet af is :F.
Aan de andere kant ook weer superblij met de nieuwe topper. :9
Wel even de DPI via ADB veranderen en zodra er een stable van LineageOS komt is het inderdaad een waardige opvolger van de OPO, veel plezier ermee!

Ik had deze telefoon voor mijn zusje besteld

• rens-br
lol1ishier schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:27:
Ik heb in mijn telefoon een nieuwe accu laten zetten!
Laten zetten? Waar heb je dit laten doen als ik vragen mag?
Hij wil de sim kaart niet meer lezen...
Dat is irrtant. Weet je zeker dat dit niet aan de simkaart ligt, o.i.d.?
Brilsmurfffje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:20:
Wel even de DPI via ADB veranderen en zodra er een stable van LineageOS komt is het inderdaad een waardige opvolger van de OPO, veel plezier ermee!
DPI hoeft al een hele lange tijd niet meer via ADB aangepast te worden, maar zit tegenwoordig gewoon in de standaard ROM gebakken. Ik heb al een hele lange tijd geen COS13 meer, dus ik weet niet precies waar de optie zit.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09:

DPI hoeft al een hele lange tijd niet meer via ADB aangepast te worden, maar zit tegenwoordig gewoon in de standaard ROM gebakken. Ik heb al een hele lange tijd geen COS13 meer, dus ik weet niet precies waar de optie zit.
Weet ik, dit ging over de Lenovo P2 ;)

• lol1ishier
rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Laten zetten? Waar heb je dit laten doen als ik vragen mag?

In Groningen bij Just Phones.

[...]

Dat is irrtant. Weet je zeker dat dit niet aan de simkaart ligt, o.i.d.?

Dit is inderdaad niet de oorzaak, simkaart werkt wel gewoon in een andere telefoon.

[...]

• rens-br
Wat waren de kosten en heb je een officiële accu gekregen?

Ik heb mijn accu ook laten vervangen vorige week, maar dan via OnePlus onder garantie. Was het toestel wel een week kwijt, maar weet nu wel zeker dat ik een officiële accu heb gekregen.

• lol1ishier
Ik heb er 30 euro voor betaald, dus weet niet of hij officieel is. Ik weet wel dat de batterij duur sindsdien weer lang is en goed werkt.

Maar, ik ben bang dat ik alsnog een nieuwe telefoon kan kopen, Aangezien hij de sim niet meer pakt..

• rens-br
lol1ishier schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:55:
Ik heb er 30 euro voor betaald, dus weet niet of hij officieel is. Ik weet wel dat de batterij duur sindsdien weer lang is en goed werkt.
Goed om dat te horen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een officiële is, aangezien OnePlus deze niet (los) verkoopt.

Overigens had je het simkaart probleem meteen na het verwisselen van de batterij? Het kan namelijk zijn dat ze bij het verwissel iets niet goed hebben gedaan.

• lol1ishier
Problemen onstonden pas later, denk niet dat het daar mee te maken heeft.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee