Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
vortexnl1982 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:54:
Eerst had ik problemen met mijn scherm en dat is nu opgelost met een software update. Nu heb ik weer een probleem dat mijn OPO ontzettend lang laad. Het duurt echt UREN voordat hij vol is. Ik hang hem dan aan een laptop maar het probleem doet zich ook voor bij een adapter.

Wie o wie weet wat er nu weer aan de hand kan zijn ?
Lang laden met de originele bijgeleverde adapter met originele bijgeleverde kabel?
Of andere kabels/laders?

De originele laadt met 2a en dat werkt alleen met goede kwaliteit kabels.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 22:52
cypher21 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:10:
[...]

Lang laden met de originele bijgeleverde adapter met originele bijgeleverde kabel?
Of andere kabels/laders?

De originele laadt met 2a en dat werkt alleen met goede kwaliteit kabels.
Beiden: met originele adapter + kabel + eigen kabel + laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35
pimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:
Weet iemand hier raad mee?

[...]
Waarschijnlijk apps die open blijven staan waardoor de telefoon niet slaapt.
Wat zegt de accu status? Wat is de screen on tijd? Heb je better battery status al is geraadpleegd?
Of ruil de telefoons is uit, dat jij die van haar gebruikt en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
vortexnl1982 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:11:
[...]

Beiden: met originele adapter + kabel + eigen kabel + laptop.
Laptop laadt sowieso enorm traag.

Wat geeft de telefoon aan als deze met de originele lader is verbonden? Laden via AC adapter of via USB ?

Andere lader/kabel in de buurt om wat uit te proberen?
Cache schonen in recovery helpt hier bij mijn nexus tablet die het zelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:53
Ik heb zelf (gelukkig) met mijn OPO nooit touchscreen problemen gehad bij warm weer. Desondanks ben ik
na alle berichten hierover wat voorzichtiger met het toestel geworden, en laat 'm met de huidige hittegolf in NL zoveel mogelijk in koele vertrekken liggen. Niet de goden verzoekenen, dus.

Wat ik me afvraag: zijn hier mensen met het touchscreen probleem die na de laatste software update nog steeds geen problemen hebben, ondanks de hittegolf? Of komen de problemen juist weer terug?
Ik vraag me af of een software oplossing afdoende is om onderliggende hardware problemen op te lossen (loslatende lijmlagen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13-09 20:47
Volgens mij is het bij iedereen wel verholpen.

Het probleem zit niet in de lijmlagen, maar in de connector van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Mijn One is nu voor ' t eerst ook echt warm geworden, niks geen problemen. Merk wel dat met deze temperaturen 'ie wel echt warm wordt, als je hem even heb vastgehad bijvoorbeeld, maar zeker met laden wordt 'ie snikheet.

Overigens sinds de laatste updates, vanaf Lollipop eigenlijk, nog steeds een zwaar verminderde accuduur. Zit nu aan het einde van de dag op ongv 20%, voorheen ruim 50%. Waarschijnlijk allemaal door die Google Play Services, maar die moest ik weer z'n gang laten gaan vanwege de steeds terugkerende foutmeldingen. Hopelijk komt daar snel een oplossing voor.

[ Voor 45% gewijzigd door EeePC op 02-07-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
ik had touchscreen issues (update gedaan met de fix). gisteren met de telefoon buiten in de tuin gezet, volop zon. toestel werd begrijpelijk warm, maar touchscreen werkte uitstekend :)

[ Voor 7% gewijzigd door SolarOrbiter op 02-07-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:53
SolarOrbiter schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:09:
ik had touchscreen issues (update gedaan met de fix). gisteren met de telefoon buiten in de tuin gezet, volop zon. toestel werd begrijpelijk warm, maar touchscreen werkte uitstekend :)
Perfect! Ik ga mijn OPO ook maar uit de koeling halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
pimsaint schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:
Soms geeft ie wel eens 10 tot 12 uur verwachtte batterijduur aan (wow), maar helaas ook dan is ie vaak na een paar uur gebruik leeg. Er loop inmiddels een ticket via OnePlus, wellicht dat ie over 4 weken eens opgestuurd mag worden. Heeft iemand hier een gelijksoort ervaring of misschien nog tips n tricks?
Het kan inderdaad de batterij zijn, maar het is waarschijnlijker dat het een app is die de telefoon wakker houdt.

Installeer BetterBatteryStats en kijk wat de grootste boosdoener is (vergeet niet om bij Partial Wakelocks te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Heb hier op de laatste update van CM nog steeds last van touchscreen problemen :( Ik lees overal dat de problemen weg zijn maar hier moet ik m nog steeds 3 a 4 keer per dag rebooten om het scherm weer normaal werkend te krijgen. Is er misschien een losse patch geweest die geflasht moet worden?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Batumilia, je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat er nog problemen zijn. Bij mij is ook nu met dit mooie weer alles nog prima. Misschien kan je wel FF controleren op de een of andere manier of je toch niet nog een update achterloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
THWIT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:22:
Batumilia, je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat er nog problemen zijn. Bij mij is ook nu met dit mooie weer alles nog prima. Misschien kan je wel FF controleren op de een of andere manier of je toch niet nog een update achterloopt?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AIuRoQX.jpg

Dit is de laatste update die ik heb draaien. Zou de goede moeten zijn toch?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
batumulia schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:51:
Dit is de laatste update die ik heb draaien. Zou de goede moeten zijn toch?
Ziet er uit als goede rom maar oude kernel. Mijn kernel, zelfde rom, is van 3 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
RobM schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Ziet er uit als goede rom maar oude kernel. Mijn kernel, zelfde rom, is van 3 juni.
Aha, dat verklaart wel het een en ander gezien ze de driverfix volgens mij in de nieuwe kernel hebben gedaan. Had daar niet eens op gelet. Weet iemand hoe ik de kernel moet updaten of moet ik daarvoor in het andere topic zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon de gesignde ROM downloaden en flashen in recovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-09 19:04
[deleted]

[ Voor 95% gewijzigd door Triteron op 03-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Triteron schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:33:
Zijn er nog redenen waar ik mogelijk niet van op de hoogte ben om hem niet te kopen? En wat is het verschil tussen de 3 screenprotectors?
Goedkoopste is gewoon dun plastic folie (€4.49)
Die een na duurste is dun plastic folie met oleophobische laag (€5,49)
Beide zijn waardeloos
Als je een fatsoenlijke wilt, pak dan de OnePlus One Tempered Glass Screen Protector van €11,59. Dat is een echte glaslaag met een goede oleophobische laag en als die erop zit merk je niet eens dat er een screenprotector op zit.

Tsja, redenen om m niet aan te schaffen...
Er wordt eind deze maand de oneplus 2 aangekondigd. Maar goed die zal in het begin nauwelijks te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Triteron schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:33:
Zijn er nog redenen waar ik mogelijk niet van op de hoogte ben om hem niet te kopen?
Wij kunnen natuurlijk niet in jouw gedachten kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
zijn er meer mensen hier die wel eens hebben dat wifi moeilijk doet: 's nachts heb ik vaak dat als ik wakker wordt opeens "authentication error" heb en m'n telefoon over is geschakeld naar m'n databundel. Als ik wifi dan uit en aan toggle is ie weer meteen verbonden... Hetzelfde heb ik een aantal keer gehad op mn werk wifi. Alleen dan was het meteen bij eerste x verbinden "auth. error", wifi uit en weer aan, en weer gewoon verbinding... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 11:51
Heb wel het idee dat mijn accu een stuk sneller leeg gaat de afgelopen weken. Maand of 2 geleden kon ik bijna 3 dagen met een lading, nu is 2 dagen bijna farfetched. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd en doe er verder niks anders mee dan normaal.

Soms valt ook wi-fi/mobiele connectie weg zonder voor mij bekende reden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
batumulia schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:20:
[...]

Aha, dat verklaart wel het een en ander gezien ze de driverfix volgens mij in de nieuwe kernel hebben gedaan. Had daar niet eens op gelet. Weet iemand hoe ik de kernel moet updaten of moet ik daarvoor in het andere topic zijn?
kun je ook laten weten of je probleem daarna wel/niet is opgelost. ben wel benieuwd namelijk :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Vriend van mij heeft ook een One Plus. op Kitkat nergens problemen mee. Daarna lollipop update gedaan en ineens deed zijn touchscreen raar. Daar aantal maanden mee gelopen. Ik dit topic in de gaten gehouden. Hij heeft nu de update erover gedaan (de fix) en ineens heeft hij nergens last meer van.
Lijkt me dus zeker wel softwarematig te zijn. Alhoewel er vast ook gevallen zullen zijn dat er hardwarematige zijn(zoals bij alle merken...)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
SolarOrbiter schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:31:
[...]

kun je ook laten weten of je probleem daarna wel/niet is opgelost. ben wel benieuwd namelijk :-D
Holy snap, zojuist de 566mb grote update opnieuw geflashed en nu dan toch ook de nieuwe kernel binnen. Wat een grandioos verschil zeg. M'n touchscreen werk nu beter dan ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Zebby schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:13:
Heb wel het idee dat mijn accu een stuk sneller leeg gaat de afgelopen weken. Maand of 2 geleden kon ik bijna 3 dagen met een lading, nu is 2 dagen bijna farfetched. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd en doe er verder niks anders mee dan normaal.

Soms valt ook wi-fi/mobiele connectie weg zonder voor mij bekende reden :(
Als je telefoon geroot is, probeer eens Wakelock detector. Werkt super

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Heeft er iemand toevallig ook problemen met de screencast app na de Android 5 update. Ook ondervindt ik problemen met mijn headphone aansluiting. Het rechteroortje valt vaak weg wat na wat friemelen weer opgelost is voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Screencast werkt goed. Is je headphone poort wel schoon? Geen stofjes er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Screencast werkt hier ook naar behoren. Gek genoeg ontstaan er bij mij problemen als ik het filmpje via w'app probeer door te sturen, maar dat terzijde.
Wat betreft je headphones, heb je al wel een ander paar oortjes geprobeerd? Dat het daar dus niet aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Voor diegene die niet geabonneerd zijn op de OnePlus nieuwsbrief:

De OnePlus Cardboard is vanaf nu verkrijgbaar voor €7 (= verzendkosten) bij OnePlus.

(Google Cardboard is net iets te klein voor een OnePlus One)

[ Voor 8% gewijzigd door Condor70 op 03-07-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Ik zal de jack aansluiting is schoonmaken met een hoge druk, Blijft echter wel raar dat Screencast niet goed werkt. Gelukkig wel een andere app gevonden welke evengoed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Condor70 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:57:
Voor diegene die niet geabonneerd zijn op de OnePlus nieuwsbrief:

De OnePlus Cardboard is vanaf nu verkrijgbaar voor €7 (= verzendkosten) bij OnePlus.

(Google Cardboard is net iets te klein voor een OnePlus One)
Wat kan je er mee? Must-have apps of filmpjes die je er voor hebt?
Septimamus schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:02:
Ik zal de jack aansluiting is schoonmaken met een hoge druk, Blijft echter wel raar dat Screencast niet goed werkt. Gelukkig wel een andere app gevonden welke evengoed werkt.
Met een hoge druk?? Is dat wel slim denk je? Ik heb vroeger bij een iPhone 3GS mijn jack perfect schoongemaakt met een veiligheidsspeld en netjes een paar stof pluisjes eruit gehaald (en grote ook). Ik denk dat je dat beter kan proberen dan het alleen maar dieper erin blazen..

[ Voor 36% gewijzigd door jimmy_dg op 03-07-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:40
jahallow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:32:
zijn er meer mensen hier die wel eens hebben dat wifi moeilijk doet: 's nachts heb ik vaak dat als ik wakker wordt opeens "authentication error" heb en m'n telefoon over is geschakeld naar m'n databundel. Als ik wifi dan uit en aan toggle is ie weer meteen verbonden... Hetzelfde heb ik een aantal keer gehad op mn werk wifi. Alleen dan was het meteen bij eerste x verbinden "auth. error", wifi uit en weer aan, en weer gewoon verbinding... Iemand?
Heb je toevallig titanium backup draaien in de nachten dat je dit probleem krijgt? Dit probleem heb ik ook en volgens mij heeft het met TB te maken. Een oplossing heb ik er nog niet voor gevonden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
Zijn er nog software oplossingen te bedenken voor touch problemen? Ik kan soms mijn telefoon niet meer unlocken tot ik hem reboot (soft-reboot werkt niet). Linkerkant van het smiley rijtje in whatapp heeft het ook een keer niet gedaan. Opnieuw na een reboot weer opgelost. Zojuist ging swypen ook raar en viel mij op dat bij de multitouch app bij mijn rechterhand slechts 2 van de 5 aanrakingen worden gedeteceerd. Bij links waren het er wel 5. Een minuut of 10 later lukt het rechts ineens ook met 5 en haal ik totaal dus een score van 10...

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-07-2015 18:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
sdk1985 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:35:
Zijn er nog software oplossingen te bedenken voor touch problemen? Ik kan soms mijn telefoon niet meer unlocken tot ik hem reboot (soft-reboot werkt niet). Linkerkant van het smiley rijtje in whatapp heeft het ook een keer niet gedaan. Opnieuw na een reboot weer opgelost. Zojuist ging swypen ook raar en viel mij op dat bij de multitouch app bij mijn rechterhand slechts 2 van de 5 aanrakingen worden gedeteceerd. Bij links waren het er wel 5. Een minuut of 10 later lukt het rechts ineens ook met 5 en haal ik totaal dus een score van 10...
De enige echte oplossing is zorgen dat je de allerlaatste software update hebt. Tot nu toe heeft dat echt bij iedereen de oplossing gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
THWIT schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:44:
[...]

De enige echte oplossing is zorgen dat je de allerlaatste software update hebt. Tot nu toe heeft dat echt bij iedereen de oplossing gebracht.
Ik zit nog op 11.0-xnph05q, zit niet echt te springen om lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
sdk1985 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:47:
[...]

Ik zit nog op 11.0-xnph05q, zit niet echt te springen om lollipop.
Daat zat ik dus ook niet op te wachten, maar is wel de enige oplossing om er voor te zorgen dat je touch problemen over zijn. Anders een franco kernel met de touch oplossingen installeren maar ik heb geen idee of dat kan als je nog op CM11s zit. Zou je even moeten navragen op het OPO root en flash subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatbak
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-07 12:06
zou ik dan wel de oneplusone kopen na al die klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Dan kun je beter even de presentatie van de OnePlus Two afwachten eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
batumulia schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:05:
[...]

Daat zat ik dus ook niet op te wachten, maar is wel de enige oplossing om er voor te zorgen dat je touch problemen over zijn. Anders een franco kernel met de touch oplossingen installeren maar ik heb geen idee of dat kan als je nog op CM11s zit. Zou je even moeten navragen op het OPO root en flash subforum.
Irritant want ik heb eigenlijk pas vrij recent naar die "final" van CM11 geupdate. Daarvoor draaide ik nog iets uit november/december die het probleemloos deed 8)7 .

edit: 11.0-XNPH44S had ik vrijwel geen klachten mee. Dat was een build van 4 november 2014 die ik tot 11 mei 2015 heb gebruikt. Heb alleen een keer gehad dat ik een anoniem nummer niet kon opnemen omdat mijn telefoon dan crashte. Heb daarom toen geupdate.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 05-07-2015 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:18
Patatbak schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:56:
Uiteraard lees je in dit topic vooral over allerlei problemen, maar voor mij is de Oneplus de beste telefoon die ik ooit heb gehad! Zeker sinds de touch problemen recent zijn opgelost.
In mijn omgeving ken ik 7 mensen met een Oneplus. Niemand met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Hier idem dito, beste telefoon die ik heb gehad. Er zaten alleen heel lang wat kinder ziektes in. Maar op de touch problemen die van de een op de andere dag begonnen heb ik nooit ergens last van gehad.
sdk1985 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:11:
[...]

Irritant want ik heb eigenlijk pas vrij recent naar die "final" van CM11 geupdate. Daarvoor draaide ik nog iets uit november/december die het probleemloos deed 8)7 .

edit: 11.0-XNPH44S had ik vrijwel geen klachten mee. Dat was een build van 4 november 2014 die ik tot 11 mei 2015 heb gebruikt. Heb alleen een keer gehad dat ik een anoniem nummer niet kon opnemen omdat mijn telefoon dan crashte. Heb daarom toen geupdate.
Ja da's zuur, de enige reden waarom ik heb geupgrade was omdat ik last kreeg van het touchscreen door de hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Heeft hier iemand misschien tips? Ik heb last van het volgende:

Als ik mijn OPO in de (originele, echte) Flipcover heb zitten, gebeurt er het volgende als ik word gebeld en mijn telefoon op de trilstand staat. Hij trilt dan 1x, alsof er enkel een berichtje binnenkomt en blijft niet trillen zoals zou moeten bij een oproep. Ik heb veel verschillende instellingen uitgeprobeerd, maar het blijft zich voordoen. Op het moment dat ik hem niet in de (gesloten) Flipcover heb zitten, blijft hij wel door trillen gedurende de tijd dat ik gebeld word tot aan ik hem opneem. Het is echt wel redelijk frustrerend, vooral omdat ik denk dat het ergens met een simpele optie wel op te lossen moet zijn.

In dit topic heb ik verschillende mogelijke oplossingen gevonden voor hetzelfde probleem, alleen niks daarvan heeft geholpen: https://forums.oneplus.ne...on-vibration-mode.243648/

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Edit:
Oké jongens, ik ben er al uit. Voor het geval iemand anders ook dit probleem heeft, hier de oplossing:
In een topic bleek dat het niet een OPO specifiek probleem is, maar dat meerdere telefoons met het probleem hebben.
Uiteindelijk heeft toen iemand deze app gemaakt: https://play.google.com/s...ktop.mylongvibrator&hl=en
Als je die installeert en activeert zal het trillen weer werken. (Geen root nodig)

[ Voor 19% gewijzigd door THWIT op 05-07-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben wel klaar met m'n OPO op t moment...na tijden lang wachten die update voor de touch issues gekregen, die lijkt opzich aardig te werken maar hou soms wat hick-ups. Ook duurde t gewoon veel te lang totdat de patch kwam.

Daarnaast sinds een paar dagen ineens last dat ik niet meer gebruik kan maken van data met m'n mobiele abo bij Simyo. Bellen/sms-en werkt wel maar that's it. Handmatig APN-instellingen wijzigen, ander netwerk, roaming aan/uit, sim eruit/erin, airplane mode...niks werkt. Ga morgen even contact leggen met Simyo maar gezien m'n vrouw haar abo t wel prima doet lijkt t me dat dit toestel weer bokt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13-09 21:47
Sinds de laatste OTA die ik ergens vorige week geinstalleerd hebt zijn mijn touchscreen problemen voorbij! Geen ghosting meer etc. Batterijverbruik is wat hoger, maar heb sindskort ook een nieuwe auto met carkit, dus bluetooth staat continue aan, dat zou dat verklaren.

Wat me wel opvalt is dat de telefoon serieus warmer wordt dan voor die update. Bij een kamertemperatuur van 19 graden geeft CPU-Z onder idle nog steeds een minimum van 31 graden en een maximum van 39 graden aan. Bij een kamertemp van 24 loopt het maximum rustig op tot iets over 50 graden. De achterzijde voelt ter hoogte van de camera ook erg warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mijne viel net uit tijdens Cardbox app ook btw :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb CPU-Z op mijn telefoon gezet en het valt mij op dat er altijd 2 cores actief blijven en ook gaat de telefoon niet naar een complete idle toe (0%) het blijft een beetje schommelen rond de 14% (beide cores op 300mhz)

Ansich heb ik weinig te klagen over de accu duur maar het zou altijd mooi zijn als dit nog verder te verlengen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13-09 21:47
Brilsmurfffje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:30:
Ik heb CPU-Z op mijn telefoon gezet en het valt mij op dat er altijd 2 cores actief blijven en ook gaat de telefoon niet naar een complete idle toe (0%) het blijft een beetje schommelen rond de 14% (beide cores op 300mhz)

Ansich heb ik weinig te klagen over de accu duur maar het zou altijd mooi zijn als dit nog verder te verlengen is.
Hier blijft core 0 en core 3 altijd actief. Total CPU usage blijft dan onder de 30% meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FastFred schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Hier blijft core 0 en core 3 altijd actief. Total CPU usage blijft dan onder de 30% meestal.
Ja dat zijn de 2 cores die bij mij ook altijd actief blijven, mijn HTC One X kon wel echt draaien op 1 core, maar misschien dat deze rom er gewoon altijd 2 actief houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Brilsmurfffje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:30:

Weet je wel zeker dat die twee CPU cores niet door CPU-Z in gebruik zijn?
BetterBatteryStats toont bij mij gewoon een goed percentage deep sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Septimamus schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:45:
Heeft er iemand toevallig ook problemen met de screencast app na de Android 5 update. Ook ondervindt ik problemen met mijn headphone aansluiting. Het rechteroortje valt vaak weg wat na wat friemelen weer opgelost is voor onbepaalde tijd.
Ik ook, werkte eerst perfect op mn bravia tv, nu niet meer. Gebruik het niet zovaak en geen tijd om uit te zoeken hoe en waarom, maar stoor me er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Kanibanani schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:13:
[...]

Heb je toevallig titanium backup draaien in de nachten dat je dit probleem krijgt? Dit probleem heb ik ook en volgens mij heeft het met TB te maken. Een oplossing heb ik er nog niet voor gevonden .
Dat heb ik ja, ik ga dat is even testen. Thanks!

edit: getest, en idd Tit.backup disconnect je OPO van wifi en zorgt voor 'authenticatie error'... wifi uit/aan verbind weer meteen.
Even zoeken naar een oplossing, mocht die er zijn.

Heb nu mijn schedule van TB aangepast, aangezien m'n nachtprofiel gekoppeld zit aan verbinding met thuis wifi en dus liever niet heb dat midden in de nacht m'n geluidsprofiel switched naar 'standaard'.

[ Voor 34% gewijzigd door jahallow op 06-07-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:32:
Daarnaast sinds een paar dagen ineens last dat ik niet meer gebruik kan maken van data met m'n mobiele abo bij Simyo. Bellen/sms-en werkt wel maar that's it. Handmatig APN-instellingen wijzigen, ander netwerk, roaming aan/uit, sim eruit/erin, airplane mode...niks werkt. Ga morgen even contact leggen met Simyo maar gezien m'n vrouw haar abo t wel prima doet lijkt t me dat dit toestel weer bokt :{
Simyo zegt: wij zien niks geks. Sim in ander toestel gestopt en werkt prima dus het is toch echt die OPO die zit te klooien :(

edit: data doet t weer na een factory reset...dat zoiets nodig is geeft voor mij toch wel aan dat t een B-product is, de lage prijs moet ergens vandaan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 06-07-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 04:05
Onlangs een oneplus one gekocht. Ben er 100% tevreden over met uitzondering van de hoofdcamera. Deze maakt wel scherpe foto's, doch het contrast van de foto's is laag en geeft, vooral huidskleuren, een gele schijn.(Ter info gele schijn heeft niks met het scherm te maken want is ook zo wanneer ik de foto's bekijk op computer of mijn Nexus 5). Ook door de hdr modus gaat het contrast niet omhoog, merk weinig verschil met de automatische stand. Ik vind zelfs dat de frontcamera mooiere foto's maakt dan de hoofdcamera. Iemand hetzelfde 'probleem' en eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je al lopen klooien met de contrastinstellingen e.d. in de camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:09

R J

Het ziet er naar uit dat zowel de 16gb als 64gb versies zijn uitverkocht.
Vraag me af of ze nog beschikbaar gaan komen of dat ze de voorraad gewoon leeg maken

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 04:05
Kan geen instelling van contrast aanpassing vinden in camera app. Contrast van een gemaakte fotos kan wel aangepast worden, wat naar mijn mening niet het zelfde en gewenste resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Heb hetzelfde, was laastst een prachtige zonsopgang te zien vanaf m'n balkon O+ Maar in de gemaakte foto was de geweldige kleur die ik zag ook nogal gelig geworden :(

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

joopie1 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:33:
Onlangs een oneplus one gekocht. Ben er 100% tevreden over met uitzondering van de hoofdcamera. Deze maakt wel scherpe foto's, doch het contrast van de foto's is laag en geeft, vooral huidskleuren, een gele schijn.(Ter info gele schijn heeft niks met het scherm te maken want is ook zo wanneer ik de foto's bekijk op computer of mijn Nexus 5). Ook door de hdr modus gaat het contrast niet omhoog, merk weinig verschil met de automatische stand. Ik vind zelfs dat de frontcamera mooiere foto's maakt dan de hoofdcamera. Iemand hetzelfde 'probleem' en eventuele oplossing?
En je kunt natuurlijk een andere app eens proberen? Er zijn er nogal wat op de markt, gewoon wat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
GurbY{nl} schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:11:
[...]

En je kunt natuurlijk een andere app eens proberen? Er zijn er nogal wat op de markt, gewoon wat proberen?
Om je een goed vertrekpunt te geven: probeer de ColorOS camera app even (te installeren via de apk-bestanden). Deze in combinatie met de HDR-stand geeft bij mij erg mooie resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

R J schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:45:
Het ziet er naar uit dat zowel de 16gb als 64gb versies zijn uitverkocht.
Vraag me af of ze nog beschikbaar gaan komen of dat ze de voorraad gewoon leeg maken

Iemand enig idee?
Ook beniewd hiernaar. Ik zat net op de US website en daar kon ik gewoon bestellen, toen kwam ik er achter dat er een EU website was. Daar op buy klikken resulteerde in Sold Out. Loop al tijden de piekeren over wat voor telefoon ik zou nemen. Toen de mijne net uitviel met geen mogelijkheid meer aan ging. Ik maak account aan bij oneplus, krijg e-mail, word m'n eigen telefoon weer wakker. Maja, wil toch wel graag een nieuwe, want deze is nu 2,5 jaar en gaar.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Absoluut, ik vind de OPO echt super!
Sinds de touchproblemen weg zijn helemaal

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
er lijkt ook eindelijk wat aan dit issue gedaan te worden _/-\o_
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ze testen hem op 12.1,maar ik heb zelf geen idee hoe of wat dat Gerrit gedeelte is van CM. Hoe snel wordt iets getest en uiteindelijk geïmplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Arshaad schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Ze testen hem op 12.1,maar ik heb zelf geen idee hoe of wat dat Gerrit gedeelte is van CM. Hoe snel wordt iets getest en uiteindelijk geïmplementeerd?
Gerrit is de tracker van changes. Als die goed worden gekeurd komen ze in de nightlies. Ze kunnen dan later naar COS12.1 worden getrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 07-07-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Voor bij wie de WIFI verbinding van de OPO het niet doet via de Ziggo/UPC mediabox ("autentication error"). Ik heb eindelijk een oplossing ervoor gevonden. Het is een vreemde oplossing. Maar het werkt bij mij:
Klantenservice Ziggo bellen en vragen of ze het mac adress willen veranderen; normaal gesproken heeft de Mediabox een MAC-adress dat als volgt geformat is UPC244983144. Vraag of ze het veranderen met een streepje er tussen. Dus moet worden UPC-244983144.

Het blijkt dat mijn telefoon ergens een associatie had met eerdere keren dat ik via de mediabox een WIFI had ingesteld. Die associatie zat in de weg en ben je kwijt door het MAC-adress te veranderen.

Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen. Meerdere mensen dit probleem/gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58

Gotez

42

Ik heb net mijn nieuwe One plus binnen. Ben er erg blij mee. Maar ik zit alleen op android 4.4.4. en kan geen updates vinden. Komen die wel automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Gotez schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:24:
Ik heb net mijn nieuwe One plus binnen. Ben er erg blij mee. Maar ik zit alleen op android 4.4.4. en kan geen updates vinden. Komen die wel automatisch?
Ja, als het goed is wel.

Maar als het haast heeft dan download je toch de laatste rom zelf en flash die vanuit recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Tierelier schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:04:
Voor bij wie de WIFI verbinding van de OPO het niet doet via de Ziggo/UPC mediabox ("autentication error"). Ik heb eindelijk een oplossing ervoor gevonden. Het is een vreemde oplossing. Maar het werkt bij mij:
Klantenservice Ziggo bellen en vragen of ze het mac adress willen veranderen; normaal gesproken heeft de Mediabox een MAC-adress dat als volgt geformat is UPC244983144. Vraag of ze het veranderen met een streepje er tussen. Dus moet worden UPC-244983144.

Het blijkt dat mijn telefoon ergens een associatie had met eerdere keren dat ik via de mediabox een WIFI had ingesteld. Die associatie zat in de weg en ben je kwijt door het MAC-adress te veranderen.

Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen. Meerdere mensen dit probleem/gehad?
Uhm mac adres kan je niet veranderen?
En ze hebben alleen je ssid aangepast waardoor je opnieuw verbinding moest maken

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb sinds de laatste update ook veel last van hitte problemen. De hele achterkant voelt enorm warm aan.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Koninkje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:31:
Ik heb sinds de laatste update ook veel last van hitte problemen. De hele achterkant voelt enorm warm aan.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Wordt wel warm ja, maar is t een probleem? Mij maakt het niks uit hoor, de telefoon lijdt er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
THWIT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Wordt wel warm ja, maar is t een probleem? Mij maakt het niks uit hoor, de telefoon lijdt er niet om.
Hoe warmer de telefoon, des te warmer de accu, des te sneller de maximale accu capaciteit permanent terug loopt. Dat is immers een eigenschap van li-ion accu's; functie van tijd en temperatuur bepalen de terugloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Van de bugtracker mbt dit probleem, :https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64 en deze mogelijke oplossing, http://review.cyanogenmod.org/#/c/102459/

"from the gerrit link above: "Change 102459 - Needs Code-Review" at the top right. This hasn't been merged yet therefore is not available in any nightlies. Also there's been an unrelated issue on the nightly build servers the last few days and the last cm12.1 nightly was 20150704; but that's been fixed.
At this point if you want to test the above fix you'd have to build yourself with this patch cherry-picked on top of current cm12.1 mainline. Otherwise wait for the patch to be merged then test the next CyanogenMod nightly after that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Mijn accutijd is werd al minder door het vele opladen. Nu al maand of acht in bezit. Kun je ergens met een app zien hoe vaak je One is opgeladen geweest en vooral hoeveel mha ik heb na opladen? CPU-Z zegt braaf 3100mha maar dat is in nieuw staat. Ik verwacht dat hij nu eerder op 2000mha uitkomt als hij vol is maar meten is zeker weten. Dan kan ik de batterij beter vervangen als hij gehalveerd is, zij het met veel moeite heb ik gelezen :-)

Ander puntje na de update naar 5.02 gaat de accu nog sneller leeg. Vijf uur treinen is de max dan is hij leeg 2% en zet ik hem uit. Ik heb dingen als als wifi gps al uit staan. Scherm op 15% helderheid en modas energie besparing helpt wel wat maar niet genoeg ding is ook altijd vrij warm.
Een fix zie ik even niet komen kan ik nog terug naar mn oude versie V33 ofzo toen was die nog stuk zuiniger zie zelfs v25 genoemd worden als zuinigste ooit kan ik daarnaar toe gaan?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Laatst online: 19-05-2024
Heb sinds gisteren gezeik met het touchscreen, lijkt een software probleem te zijn omdat in de recovery (TWRP) het wel normaal werkt. Ik vermoed dat het ook iets met warmte te maken heeft, zijn er mensen hier die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Bitage schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:34:
Heb sinds gisteren gezeik met het touchscreen, lijkt een software probleem te zijn omdat in de recovery (TWRP) het wel normaal werkt. Ik vermoed dat het ook iets met warmte te maken heeft, zijn er mensen hier die hier ook last van hebben?
laatste OTA fixed dit.

Scroll even een paar laatste paginas door, is al erg veel aan bod gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
cypher21 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:36:
[...]

laatste OTA fixed dit.

Scroll even een paar laatste paginas door, is al erg veel aan bod gekomen
Ik draai hier juist de laatste versie naar dat ik weet (YNG1TAS2I3), vandaar dat ik er ook mee aan kom zetten. Heb net mijn telefoon uit gezet voor een aantal minuten en hij lijkt weer normaal te doen. Ben benieuwd voor hoe lang, had eerst ook al Dalvik en gewone cache gewiped, maar dat hielp in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
Bitage schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Ik draai hier juist de laatste versie naar dat ik weet (YNG1TAS2I3), vandaar dat ik er ook mee aan kom zetten. Heb net mijn telefoon uit gezet voor een aantal minuten en hij lijkt weer normaal te doen. Ben benieuwd voor hoe lang, had eerst ook al Dalvik en gewone cache gewiped, maar dat hielp in ieder geval niet.
Is dit ook de Kernel met build-datum 3 juni? Want las laatst iemand die wel de laatste update had, maar niet de nieuwste kernel op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kartmans1 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Is dit ook de Kernel met build-datum 3 juni? Want las laatst iemand die wel de laatste update had, maar niet de nieuwste kernel op 1 of andere manier.
Bij Kernel Version staat Thu Apr 9. Build date zegt Wed Jun 3. Als er inderdaad een nieuwere kernel build is is het raar dat ik dan nog de oude heb. Moet wel zeggen dat bij mij de incremental niet wilde installeren door gezeur in TWRP, heb toen de volledige ROM geinstalleerd. Wellicht dat die niet de nieuwste kernel bevatte? Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Bitage schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Bij Kernel Version staat Thu Apr 9. Build date zegt Wed Jun 3. Als er inderdaad een nieuwere kernel build is is het raar dat ik dan nog de oude heb. Moet wel zeggen dat bij mij de incremental niet wilde installeren door gezeur in TWRP, heb toen de volledige ROM geinstalleerd. Wellicht dat die niet de nieuwste kernel bevatte? Ik ga er naar kijken.
volledige rom bevat wel de juiste kernel, deze is niet goed geflasht. Probeer het nog eens met de volledige rom van 500+mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
Bitage schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Kernel version moet ook 3 juni zijn, daar zit dus waarschijnlijk de fout. Inderdaad even helemaal opnieuw flashen wat hierboven ook al werd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik heb vandaag een reactie gekregen op mijn vraag waarom mijn (nieuwe) telefoon nog op CM11 draait.

Thank you for providing your device information. I am Francis and I will be taking over your ticket. I understand that you want the CM12 on your device however, this is already our old OS version. We do have the latest version for OnePlus which is Oxygen OS. I highly recommend flashing this firmware.

To install OxygenOS on your OnePlus One, you need to flash the device. You may follow the guidance of the latest update here:
https://forums.oneplus.ne...screen-issues-fix.314410/

Please also note that since OxygenOS is a product from OnePlus therefore it is currently only available for OnePlus One.

Wat vinden jullie? Klopt dit? Moet ik overstappen op OxygenOS? En alles weer opnieuw installeren en instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom download je niet gewoon de signed COS12.1 en flash je die in recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

418O2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:37:
Moet ik dan niet alles opnieuw installeren? En krijg ik dan automatisch updates?

Ik kan niet 123 een linkje vinden. Moet deze nog uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
418O2 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:37:
omdat er geen signed COS12.1 is :)
wel een 12.0 (die je ongetwijfeld bedoeld :P)

http://builds.cyngn.com/c...G1TAS2I3-bacon-signed.zip
Gotez schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:40:
[...]

Moet ik dan niet alles opnieuw installeren? En krijg ik dan automatisch updates?

Ik kan niet 123 een linkje vinden. Moet deze nog uitkomen?
zie hierboven.
link is er, je zou daarna ook gewoon OTA's moeten krijgen, je raakt ook niets kwijt

[ Voor 32% gewijzigd door cypher21 op 08-07-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ah oke
REBOOT INTO RECOVERY
SELECT >> APPLY UPDATE
SELECT >> INTERNAL STORAGE
SELECT >> 0
SELECT >> cm-12.0-YNG1TAS2I3-bacon-signed.zip
SELECT >> APPLY UPDATE
SELECT >> YES
dat moet je dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Dank, ik ga ermee aan de slag

Edit: het is gelukt. Heel erg bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door Gotez op 08-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Nu ik Exodus draai zoek ik een nieuwe file manager. Liefst zou ik de CM file manager gebruiken ik hield echt van die app! Welke file manager doet het bij jullie zonder problemen op de OPO? IK kan de CM filemanager niet gebruiken op de een of andere manier met Exodus?

ES file explorer ben ik niet zo wild van btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
Tierelier schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:41:
Nu ik Exodus draai zoek ik een nieuwe file manager. Liefst zou ik de CM file manager gebruiken ik hield echt van die app! Welke file manager doet het bij jullie zonder problemen op de OPO? IK kan de CM filemanager niet gebruiken op de een of andere manier met Exodus?

ES file explorer ben ik niet zo wild van btw.
Ik gebruik altijd Total Commander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Solid Explorer, heeft sinds kort een nieuwe material design versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:03
ErikRo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:31:
Mijn accutijd is werd al minder door het vele opladen. Nu al maand of acht in bezit. Kun je ergens met een app zien hoe vaak je One is opgeladen geweest en vooral hoeveel mha ik heb na opladen? CPU-Z zegt braaf 3100mha maar dat is in nieuw staat.
Battery Monitor geeft werkelijke mhA weer. Niet aantal loadcycles.
Ander puntje na de update naar 5.02 gaat de accu nog sneller leeg. Vijf uur treinen is de max dan is hij leeg 2% en zet ik hem uit. Ik heb dingen als als wifi gps al uit staan. Scherm op 15% helderheid en modas energie besparing helpt wel wat maar niet genoeg ding is ook altijd vrij warm.
Heb ik ook last van: warm en slechte batterijduur. Haal nu net een dag. Op 4.4 bijna 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Hmm, ik heb opeens een barst in mijn scherm terwijl er een tempered glass screen protector voor zit. Ik heb de telefoon ook niet laten vallen. Ik schat mijn kans niet heel groot in, maar ik zal eens een support ticket maken.

Het is verrekte moeilijk op de foto te krijgen, maar ik heb een poging gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gfWWfQzgLYG73MsyWaxLxfMN/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vrhzvac5Z0EYETzkKOv6VUeF/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 09-07-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
heb je hem niet in je broekzak ed gehad en ben je gaan zitten waardoor er teveel druk op de telefoon is gekomen? Anders zou ik buiten het laten valleen van de telefoon niet weten hoe zo'n barst er ineens in komt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
renem schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Ik gebruik altijd Total Commander
Marked en Renem, dank jullie wel, ik ga ze uitchecken! Ik had ze beide nog niet ontdekt in de playstore. Dus dank jullie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Wii4all schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:54:
heb je hem niet in je broekzak ed gehad en ben je gaan zitten waardoor er teveel druk op de telefoon is gekomen? Anders zou ik buiten het laten valleen van de telefoon niet weten hoe zo'n barst er ineens in komt.
Ik heb hem al een jaar in mijn broekzak... Zie geen reden waarom die nu opeens moet barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Gister een bierglas op het scherm laten vallen (van 5 cm ongeveer) en dat resulteerde in een kapot scherm helaas. :( Vanavond maar een supportticket aanmaken.

Gelijk een tempered glass protector besteld. Ach, als het kalf verdronken is.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
MeltedForest schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:40:
Hmm, ik heb opeens een barst in mijn scherm terwijl er een tempered glass screen protector voor zit. Ik heb de telefoon ook niet laten vallen. Ik schat mijn kans niet heel groot in, maar ik zal eens een support ticket maken.

[afbeelding] [afbeelding]
Oeh das zuur!

Hopelijk wil support over de brug komen, maar ik ben er bang voor. Zie ook het Tweakblog van Frozen.

Ik zie wel op de foto dat jou screenprotector vol krassen zit aan de zijkant. Misschien proberen een foto te maken zonder die krassen voor de support afdeling? (zodat je kan zien dat het toestel voor de rest piekfijn in orde is)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 09-07-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
MeltedForest schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:40:

[afbeelding] [afbeelding]
Weet je zeker dat het niet de protector is?
Bij mijn vriendin leek het ook alsof het eigenlijke scherm kapot was terwijl het toch de protector bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste heren.

Zijn er toevallig problemen bekend met de Wi-Fi module in de OnePlus, iets waar ze een update ofz voor hebben uitgebracht. Ik kan online er niet echt iets van vinden maar misschien kijk ik erover heen.

Ik heb een collega met een OnePlus One (64GB van maart ongeveer) welke op diverse netwerken wifi problemen ondervind. De telefoon denkt wel dat hij op wifi zit maar er komt geen verkeer overheen, geen berichten, internet, enz. Toestel uit/aan lost het probleem wel even op maar zodra het toestel weer met het scherm gelocked heeft gelegen is het probleem weer terug.

Iemand een tip?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
schumi2004 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Weet je zeker dat het niet de protector is?
Bij mijn vriendin leek het ook alsof het eigenlijke scherm kapot was terwijl het toch de protector bleek te zijn.
Ik had dezelfde ervaring inderdaad. Bij mij brak de protector ook vrij snel toen ik druk zetten op het scherm. Tijdens het verwijderen van een luchtbubbel onder de protector ontstond een barst in de rand van de protector, dat leek op het eerste gezicht ook het scherm zelf te zijn en was bijna niet voelbaar op de protector.

Groot kans dat de barst bij jou ook verdwijnt met het verwijderen van de protector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Ik had sinds enkele maanden constant problemen met mijn touch screen. De laatste OTA heeft dit verholpen en het scherm werkte weer als een zonnetje. Maar gisteravond merkte ik toch dat er regelmatig andere tekens verschenen dat ik naar mijn idee aantikte. Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag, maar zojuist begint mijn vrouw ook te klagen dat de problemen op haar toestel weer terug lijken te zijn.

Ik heb geen idee waardoor de problemen in eerste instantie veroorzaakt werden. Mijn OPO heeft altijd maanden probleemloos gewerkt. Op een gegeven moment begonnen de touch screen problemen toen ook de OPO-fora begonnen vol te lopen met klachten hierover en ook mijn vrouw deze klachten begon te ervaren. Vervolgens heeft een OTA deze problemen vorige maand opeens verholpen en nu lijken ze toch weer terug te komen. Ik heb geen idee hoe dit te verklaren is door problemen met een lijmlaag tussen het scherm of loslatende connectoren. 8)7
Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen