Toon posts:

Het grote motortopic deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Het grote motor topic deel 16

"Beginnersvragen?!"
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid in de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders. Ondertussen zitten hier dus ook gevorderden, met 20 jaar en duizenden kilometers motor ervaring.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoop hulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor onze ongezouten motor-mening kunt u hier terecht!
Houd je kop erbij
Op straat valt er niets te winnen, enkel te verliezen

Veel van de posters hier hebben redelijk wat asfalt kilometers achter de kiezen en enkele hebben het asfalt van dichtbij kunnen inspecteren. Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan. Om het met een Joe Bar wijsheid te illustreren: "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit." Velen gaan de bocht door met de knie op de grond, trekken wheelies van enkele honderden meters, maken een stoppie van 100m maar dergelijke dingen zijn absoluut niet de bedoeling als je pas je rijbewijs hebt. Je bent geen god, je bent niet Valentino Rossi, je bent een gewone sterveling.

Gebruik je verstand tijdens het rijden en heb lol. Maar ga nooit boven je kunnen rijden.
Reeds gegeven tips!
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de A1, A2 en A categorieën.

Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.

Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. Je moet minimaal 2 jaar rijbewijs A1 hebben. Met ingang van 31 december 2013 kun je het rijbewijs A2 ook rechtstreeks halen. Dus zonder dat je eerst rijbewijs A1 hebt gehaald. Ook in dat geval is de minimumleeftijd voor rijbewijs A2 20 jaar.

Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. Je moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.

De "afgevoerde" fietsen hebben over het algemeen de voorkeur. Deels omdat je die ook nadat je van je beperkte rijbewijs af bent weer zou kunnen "opvoeren" en kunnen blijven rijden, maar ook omdat ze meestal nog wel een beetje vermogen over hebben.
  • Welke motor moet ik hebben?
    Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille, TL1000R aka "the widow maker"), de andere wil zich een koning op de weg voelen (BMW R1200GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+, of erger nog, een virago! ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Battlax, Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. De betere pakken hebben dus ook klittenband strookjes waarme je de flapperstukjes wat strakker kan zetten. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen). Textiel is ook geschikter voor gebruik in alle seizoenen omdat deze veel wamer is dan leer.

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... :+
    Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kost bijvoorbeeld 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro, net als een BT45.

En je kan voor 1000 euro een pekelhok kopen, en er dan achter komen dat, wil je een beetje veilig kunnen rijden, er voor nog een keer 1000 euro onderhoud aan zit te komen. Ook een mooi opgepoetste frisse fiets bij in een showroom kan een geïmporteerde schadebak zijn met een schimmig verleden. Heb je er geen kijk op, neem dan iemand mee die dat wel heeft....

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
De wat technischere zaken
  • Ketting spannen:

Naargelang je de kilometers vreet met de motor zal de ketting ook langer worden. Je zal deze dan moeten spannen. Het beste om deze te spannen in wanneer de het voorste tandwiel, de as waar de achterbrug om draait en het achtertandwiel in lijn staan. De ketting is dan op zijn maximale lengte. Je moet de speling van de ketting gaan meten op het strakste deel van de ketting (dan heb je de minste kettingspelling). Hoeveel de kettingspeling moet bedragen moet je raadplegen in de handleiding. Ik hanteer 1cm wanneer de ketting op zijn maximale lengte staat.

Als de ketting te strak zit dan ga je het lager aan het voorste tandwiel en de keerring sneller doen verslijten en zal de versnellingsbak gaan uitlodderen in het motorcarter. Zorg dat de ketting nooit te strak staat! Je kunt het ook voelen in je linkervoetsteun in de vorm van een trilling wanneer de ketting te strak staat.
  • Ander uitlaatje monteren

Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.
  • Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek

Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
  • Rare bandenslijtage:

Wanneer de band erg raar slijt ondanks het feit dat je goed plat door de bocht gaat dan ligt het aan je vering. Hier kun je beter vanaf blijven als je niet met deze materie bekend bent. Wil je toch eraan werken dan moet je voor 2 dingen zorgen: doe het op een weg welke je heel goed kent omdat de motor plots heel anders kan reageren in de bocht en schrijf alles op wat je hebt aangepast zodat je terug kunt keren naar een bepaalde (begin)situatie. Als je niet weet wat je doet dan moet je eraf blijven
Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
http://baatsen.com/dealerinfo.php Site met ervaringen van motordealers
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.
http://www.knmv.nl/ De KNMV - opleidingen en meer.
http://www.mag-nl.org/ Dé belangenvereniging voor motorrijdend Nederland.
http://www.mag.be/ En de belgische variant.
http://www.fehac.nl/ voor als je oude troep rijdt..
http://www.louis.de/ Net geprijsde motorspullen
http://www.bikenet.nl/ een dealer-occasion site
http://www.roukama.nl/ portal van motorsloper roukema; enorm veel nieuwe en goede gebruikte onderdelen van vnl. japanse fietsen.
http://www.2dehands.be/ Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken
http://www.kapaza.be/ Een andere Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken.
http://motorparts-online.com Grote verzameling van motorslopen, erg veel onderdelen te vinden met een makkelijk opzoek-systeem

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
217 augustus 2005Breadfan
315 oktober 2005Chevy454
411 februari 2006Chevy454
524 Mei 2006teacher
611 september 2006IKKE86
73 november 2006StarWing
85 januari 2007Chevy454
94 maart 2007Chevy454
1011 april 2007Chevy454
119 mei 2007FragDaddy
1211 Juni 2007StarWing
1314 Juli 2007shaggy8675
143 oktober 2007Chakotay
1529 september 2013teacher
Chatten over motoren :?

Sinds DinX zich openlijk verveelt heeft hij uit pure verveling (je moet toch wat :P ) een channel op de irc servers van tweakers.net geopend. Alle motorgerelateerde zaken er mogelijk dus voor wat slowchat is dit de plek :P

server: irc.tweakers.net
channel: got-motor
Klik
Veel plezier in dit nieuwe deel!

Wise enough to play the fool

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
Altijd een goed moment om ff de start post te checken.

Dat verhaal over A2 klopt niet meer, die kan je alweer een tijdje direct halen (wel minimaal 20 jaar oud zijn).

Dat over banden is mss ook een beetje verouderd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is al snel een nieuw topic. Het oude topic had maar 13827 reacties, nogal weing voor het motor topic :P

Verder weer geen foto's van ons meer in de TS ?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

PilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:20:
Verder weer geen foto's van ons meer in de TS ?
Misschien moeten we dan gewoon in de eerste post van het nieuwe topic een plaatje posten van onze huidige rides :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Anoniem: 387913

wtf, nu al een nieuw deel?,we hadden amper 500 paginas in de vorige.
moderaters vervelen zich zo erg dat ze maar nieuwe topics openen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 387913 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:20:
wtf, nu al een nieuw deel?,we hadden amper 500 paginas in de vorige.
moderaters vervelen zich zo erg dat ze maar nieuwe topics openen?
En die verouderde banden (én motoren) zit ook niemand op te wachten, maar 't zal wel zo moeten :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Bommes

Capo del formaggio

Fuelke schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Misschien moeten we dan gewoon in de eerste post van het nieuwe topic een plaatje posten van onze huidige rides :P
Mijn FJ 1200 :9~ :

En mijn Vespa 250 O+ O+

[Voor 12% gewijzigd door Bommes op 12-08-2015 20:24]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
XBL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:03:
Altijd een goed moment om ff de start post te checken.

Dat verhaal over A2 klopt niet meer, die kan je alweer een tijdje direct halen (wel minimaal 20 jaar oud zijn).

Dat over banden is mss ook een beetje verouderd?
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:40:
[...]

En die verouderde banden (én motoren) zit ook niemand op te wachten, maar 't zal wel zo moeten :o
Tik maar een stukje over rijbewijs en banden, dan zet ik het in de TS :Y

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoi! 2x Suzuki hier :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• XBL
teacher schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:00:
[...]

[...]

Tik maar een stukje over rijbewijs en banden, dan zet ik het in de TS :Y
Over banden weet ik niets, dus dat wordt lastig. Hierover is in het vorige topic wel gesproken, maar kan ik zo snel niet vinden.

Maak dit maar van het A2 stukje:
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. Je moet minimaal 2 jaar rijbewijs A1 hebben. Met ingang van 31 december 2013 kun je het rijbewijs A2 ook rechtstreeks halen. Dus zonder dat je eerst rijbewijs A1 hebt gehaald. Ook in dat geval is de minimumleeftijd voor rijbewijs A2 20 jaar.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Aangepast! Tnx! :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:30

steveman

Comfortabel ten onder

Fillumpje!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Present.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Noooooo, een nieuw topic :'(
Ik zal morgen eens een foto zoeken

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij de laatste pagina's van het vorige topic ging het toch over diefstal? Sommige diefstalzaken lossen zichzelf op: http://www.1limburg.nl/ve...ed-op-gestolen-crossmotor

(het viel me toevallig op omdat het hier in de regio is gebeurd)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 14:57
Fuelke schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Vooruit dan, zo ziet hij er momenteel uit, met 1 uitzondering... ik heb ondertussen een ander ruitje om het gebulder weg te nemen.

Gelijk een tvp :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 413059 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Hangt ook een beetje van je motor af als die veel wind opvangt als een zeil doek dan kan de wind indd onverwachts uit een andere hoek je verrassen 8)7

De truc is eigenlijk om altijd de wind een stapje voor te zijn en dan kan maar op 1 manier gassen O+
Inderdaad, maar met flinke windstoten van de zijkant blijft dat denk ik wel lastig. Die RT ving natuurlijk wel veel wind, maar ik weet niet of dat echt zo dramatisch is. Ik las ergens (niet kunnen testen) dat het zou helpen als je het scherm helemaal laat zakken bij zijwind. Zou zomaar kunnen helpen, want het ding is gekromd en in de laagste stand zit ie voor een deel plat op de kuip.

Maar goed, in principe kun je altijd rijden natuurlijk, maar als ik kan kiezen blijf ik lekker binnen bij regen en gewoon algeheel kutweer. Ben ik onderweg of op reis ga ik natuurlijk niet een dag in een hotelkamer zitten. Dan gaan we gewoon rijden. Ook ooit een hele dag in een moesson gereden. Lekker is anders.
Maar wat ik zeg: ik ga de goden niet verzoeken natuurlijk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acid_Burn schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Vooruit dan, zo ziet hij er momenteel uit, met 1 uitzondering... ik heb ondertussen een ander ruitje om het gebulder weg te nemen.
[afbeelding]
Gelijk een tvp :P
Een fraai exemplaar!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:32
Schaamtelijke repost omdat hij ergens in het vorige topic werd overschaduwd door opmerkingen over wind op de laatste pagina :)

Vanmorgen wezen kijken naar de Bandit GSF600 en ook gekocht. Maar niet met horten of stoten.

De vorige eigenaar was een Hagenees die eerst €1800 vroeg. Via de mail de prijs gedropp'ed naar €1650.

Eenmaal aangekomen was er meer aan de hand.

Gelukkig had ik mijn vader bij mij, die heeft de hele motor nagekeken. Direct kwamen er problemen naar boven

- 1 keerring lek
- Remblokken compleet gaar
- Ketting(set) is aan vervanging toe
- Moet een grote beurt hebben

Dit bij elkaar kost natuurlijk een smak geld. Nu vertrouwde wij deze TJAPPIE - eerlijk, het was niet een zuivere vent - niet helemaal en hebben de prijs zover naar €1450 kunnen praten. De eigenaar was niet eerlijk tegenover ons vanaf het eerste moment, dus wij waren op den duur ook niet meer eerlijk tegen hem :)

Zo hebben wij - nadat wij wisten dat hij ons een beetje probeerde te belazeren - een hoop neppe gebreken gevonden om hem terug te belazeren. Zoals je op de eerste foto ziet is de keerring ZO LEK, dat er gewoon olie op de voorband druipt :') (vandaar dat hij zo glimt)

Even een rondje mee gereden, ding rijd gewoon prima, alleen dat ik zeer hard moest remmen is een beetje kut vanwege de olie die op de remschijf kwam. Volgende week dinsdag gaat hij naar de monteur, maar wij logen een bedrag van €750-800 bij elkaar aan reparatiekosten, terwijl 'onze' monteur ALLES gaat doen voor ca. €450-500.

Ik noem het ook wel 'eye for an eye' })

edit: reden waarom, dit is de Marktplaats advertentie;

http://www.marktplaats.nl...sf-600-bandit-s-2005.html

'Goed onderhouden'. Uhu.

Hij heeft hem zelfs twee keer staan;

http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP

Hier ook 'goed onderhouden'.

Gelukkig hebben we genoeg geld van de prijs eraf geramd om de kosten-baten op te wegen. De aankomende weken ga ik deze motor weer de liefde geven die het verdient; estetisch ga ik hem helemaal opknappen en technisch krijgt hij deze week een flinke 'pampering' om hem weer zo goed als nieuw te krijgen.

Ik ga zelf ook aan de slag met flink wat spuitwerk om de onderdelen weer als nieuw te krijgen, want al dat roest word ik ook niet vrolijk van :(

[Voor 21% gewijzigd door Ricepuppet op 11-01-2015 11:46]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12
present

16xDMEGC 300WP (4800) @ SB5.0 ||| ELGA Toshiba Standalone || Beverwijk Zuid 4.800 Wp

roest en suzuki zijn bijna synoniemen.
maar wat was het bedrag dat je hebt betaald? 1450 ?
of 1450 min de reparatie?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat mij betreft mag www.fc-moto.de ook wel in de startpost als webshops. Erg goede ervaringen mee en nette prijzen.

Pas op he Suzuki maakt prima motoren, de meeste GSX-R's sinds 1996 hebben bijvoorbeeld een titanium spruitstuk. Geen roest daar dus.

Asus Zenbook i7 256gb

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28
Spanje....die droge bergen daar komen bekend voor... 8) 8) 8)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• aveenhuysen
Iemand hier een http://www.tutorochainoiler.com/ by any chance? Ervaringen?

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:59:
Bij de laatste pagina's van het vorige topic ging het toch over diefstal? Sommige diefstalzaken lossen zichzelf op: http://www.1limburg.nl/ve...ed-op-gestolen-crossmotor

(het viel me toevallig op omdat het hier in de regio is gebeurd)
Mooi opgeruimt, niks is zo vervelend als een inbraak of een diefstal (van je motor).

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

binnenkort nieuwe foto. ben nu de zelfgemaakte kapjes voor voorop de tank aan het spuiten. en als het goed is komen deze week nog 2 30W led verstralers binnen voor als het weereens te laat word. O-)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou hier mijn K3 nog maar een keer, tussen andere Gixxers. Kan je gelijk zien dat die achter wat is opgehoogt en voor is verlaagt

@Decoy, ben benieuwd naar je ervaring met led. Persoonlijk zou ik gewoon een H1 behuizing halen en xenon pitten erin.

[Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 11-01-2015 15:42]

Asus Zenbook i7 256gb

• Maegrim
  • Laatst online: 05-03 14:39
DECOY88 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:31:
[afbeelding]

binnenkort nieuwe foto. ben nu de zelfgemaakte kapjes voor voorop de tank aan het spuiten. en als het goed is komen deze week nog 2 30W led verstralers binnen voor als het weereens te laat word. O-)
wauw, gave twin in nieuwstaat :*)

:P

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Over offroad twins....4pitter dan:

Zoiets wil ik ook nog eens bouwen.

Je neemt een enduro, een trekkerband en een GSX-R1100 blok:

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:42:
[afbeelding]
@Decoy, ben benieuwd naar je ervaring met led. Persoonlijk zou ik gewoon een H1 behuizing halen en xenon pitten erin.
ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen. voor 30 euro per stuk de gok wel te wagen. maar neem alvast wel aan dat ze veels te fel zijn voor de obw. dus alleen te gebruiken op volledig verlaten wegen. en niet zoals sommigen de hele dag met grootlicht rijden zodat ze beter opvallen :F

deze zijn het

[Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 11-01-2015 16:01]

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:46:
Over offroad twins....4pitter dan:

Zoiets wil ik ook nog eens bouwen.

Je neemt een enduro, een trekkerband en een GSX-R1100 blok:

[afbeelding]
en dan tegen de heuvel op knallen :9~

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:43:
[...]

wauw, gave twin in nieuwstaat :*)

:P
staat nog maar 105 km op de teller :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:42:
[afbeelding]

Nou hier mijn K3 nog maar een keer, tussen andere Gixxers. Kan je gelijk zien dat die achter wat is opgehoogt en voor is verlaagt

Als mijn 600 K4 er naast staat, heb je van 1 serie alle kleuren blauw en aantal CC's compleet :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Ricepuppet
Anoniem: 387913 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:19:
roest en suzuki zijn bijna synoniemen.
maar wat was het bedrag dat je hebt betaald? 1450 ?
of 1450 min de reparatie?
€1450. Reparatie kosten (technisch) komen uit op ca. €450-500. Dus ben ik uiteindelijk ca. €2000 kwijt geweest.

Best prima te doen voor iets dat geheel naar zeer goede staat gebracht gaat worden. Het feit dat er zoveel roest op zit heeft te maken dat de vorige droplul dat ding dag en nacht buiten liet staan.

Plus, het is Den Haag. Wind en zeezout maken het alleen maar erger. Volgens mij heb ik deze Bandit van een trieste dood gered.

Anyway, deze halve zondag heb ik dus ingedeeld om te beginnen met restauratie. Zoals je ziet is er flink wat roest op de 'zilveren' onderdelen. De motor is daarbij ook nog eens gewoon vuil, dus trek je daar niets van aan :)

Verder ga ik b.v. de bok ook nog overspuiten, want die lijkt ook uit de Tweede Wereldoorlog te komen. Ook heb ik gelijk de achterlijke reclame weg gespoten van Goedhart Motoren die op het kentekenplaat te vinden was.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
Vandaag ondanks de wind toch maar even mijn GS weer uitgelaten.
Kom ik SUV met aanhanger tegen op een dijkje, dat vond ik al wat krap omdat ik flink tegen wind in moest hangen. (in richting van de SUV dus).

Precies op het moment dat ik hem voorbij rij, waait er een grote houten pallet van de aanhanger naar me toe.....
Op een haar na gemist, was wel even " 7 kleuren stront" .

Wat een mafkees trouwens dat hij die pallets met dit weer los op de aanhanger had liggen!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Ricepuppet schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:20:
[...]

€1450. Reparatie kosten (technisch) komen uit op ca. €450-500. Dus ben ik uiteindelijk ca. €2000 kwijt geweest.

Best prima te doen voor iets dat geheel naar zeer goede staat gebracht gaat worden. Het feit dat er zoveel roest op zit heeft te maken dat de vorige droplul dat ding dag en nacht buiten liet staan.

Plus, het is Den Haag. Wind en zeezout maken het alleen maar erger. Volgens mij heb ik deze Bandit van een trieste dood gered.

Anyway, deze halve zondag heb ik dus ingedeeld om te beginnen met restauratie. Zoals je ziet is er flink wat roest op de 'zilveren' onderdelen. De motor is daarbij ook nog eens gewoon vuil, dus trek je daar niets van aan :)

Verder ga ik b.v. de bok ook nog overspuiten, want die lijkt ook uit de Tweede Wereldoorlog te komen. Ook heb ik gelijk de achterlijke reclame weg gespoten van Goedhart Motoren die op het kentekenplaat te vinden was.

[afbeelding]
Was het niet makkelijker geweest om die duo stepjes even los te halen? :P

De ketting ziet er trouwens ook een beetje verroest uit. Wordt die ook vervangen of ziet het er erger uit dan het is?

Zelfs nog nooit van gehoord.

wat is er zo bijzonder aan deze? want is het niet handiger bij de gevestigde orde te blijven (zoals scott oiler of zo)

• Ricepuppet
Tankiej schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:37:
[...]

Was het niet makkelijker geweest om die duo stepjes even los te halen? :P

De ketting ziet er trouwens ook een beetje verroest uit. Wordt die ook vervangen of ziet het er erger uit dan het is?
edit; ow wacht. Ik snap je nu. Eh, nee. Echt geen zin in, haha. Ik had dan ook de hele ophanging van de uitlaat moeten los monteren. Het ziet er nu erg netjes uit, al zeg ik het zelf.

Komt overigens een compleet nieuwe kettingset op vanaf dinsdag. Echt; de hele motorfiets word aangepakt.

Ik snap niet dat mensen zo slordig met hun spullen kunnen omgaan, belachelijk.

[Voor 23% gewijzigd door Ricepuppet op 11-01-2015 16:41]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
Loobman oilers. In principe het zelfde, maar dan voor de helft van de prijs :P. Als je een iets geavanceerder systeem wilt dan kom je toch weer uit op de scott oilers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Over een paar weken gaan we verhuizen, dus nu al bezig een en ander op te ruimen. Blijkt dat ik al een paar jaar een kofferset van een BMW K (75/100, de grotere 'Touring' versie) bovenop een kast heb liggen 8)7

Nu, niet de mooiste helaas, links heeft een schuurplek (daarom dat ik ze destijds ook voor erg weinig over kon kopen), rechts vond ik groot genoeg voor een helm, de scharnier vond dat wat minder, is uitgescheurd.

Iemand hier die ze gratis wil hebben?

Soittakaa Paranoid!

• aveenhuysen
Anoniem: 387913 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:37:
[...]

Zelfs nog nooit van gehoord.

wat is er zo bijzonder aan deze? want is het niet handiger bij de gevestigde orde te blijven (zoals scott oiler of zo)
Geen stroom nodig, geen vacuum en "oilt" terwijl je rijdt en stopt wanneer je stilstaat door een ingenieus systeem. Bijvullen en klaar meer niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er ook nog even uit geweest vanmiddag. Even accu checken/laden en de olie een beetje circuleren. Kreeg nog even een vette wind op de provinciale weg. Dacht dat ik nooit meer van de witte lijn af kwam. Moest mijn volle gewicht (en da's best veel) in de strijd gooien. Maar ja...open veld, dan krijg je dat.

Om de accu te kunnen checken zonder eerst te starten heb ik zo'n optimate lampje aan de accu hangen. Gaat rood knipperen als de accu te lage spanning heeft. Handy. Zo kan je de boel checken als ie een poosje niet rijdt.

• cyntax
DECOY88 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:50:
[...]

ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen. voor 30 euro per stuk de gok wel te wagen. maar neem alvast wel aan dat ze veels te fel zijn voor de obw. dus alleen te gebruiken op volledig verlaten wegen. en niet zoals sommigen de hele dag met grootlicht rijden zodat ze beter opvallen :F

deze zijn het

[afbeelding]
Hier zijn ze 10 euro goedkoper ;), als je later nog meer wilt bestellen.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

hier nog een prima schakelaar voor mij dat ding:

http://www.dx.com/p/cptca...k-red-244098#.VLLAq4dZ2Kc

Asus Zenbook i7 256gb

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-02 20:34
Marc Rademaker schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Ondanks dat het onderzoek blijkbaar niet echt lijkt te kloppen, sla je de plank aardig mis. De 'hoge score' van HD is namelijk negatief. 1 op de 4 HD's had problemen. Veel meer dan de 1 op de 10 van de japanners.

Verder staan er in de grafiek percentages. Sowieso staat er dat ongeveer 1/5e van de 4860 motoren problemen hadden. Dat zijn er ~1000. Als je de grafiek optelt, kom je op 92.

Wel is het zo dat het aantal kilometers niet is meegenomen. Dat is wel degelijk een gemis, maar de kans dat BMW dan ineens 3x zo goed scoort, lijkt me klein.
Nou, ik weet niet wat ik heb zitten kijken. Je leest soms wat je wilt lezen, lijkt het. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, I stand corrected.
Tenminste, die kilometers blijft voor mij nog wel een dingetje. Maar dat gaat niemand onderzoeken, natuurlijk.

OT: zo, gelijk deel 16 ook in mijn lijstje ;-)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:08

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mijn 600RR:

Heb haar alweer een tijd niet meer bereden wegens omstandigheden. Het kriebelt al een tijdje, maar toen ik gisteren een tegenliggende motorrijder met een aardige hellingshoek zag rijden op een rechte weg was ik blij dat ik in mijn auto zat :X

[Voor 12% gewijzigd door Ken. op 11-01-2015 23:30. Reden: Zo, beeeetje grote foto. Kleine versie met link naar full size.]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooie motor, watvoor uitlaat heb je daaronder.

Asus Zenbook i7 256gb

• Jeltel
  • Niet online
Ken. schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:29:
Mijn 600RR:
[afbeelding]

Heb haar alweer een tijd niet meer bereden wegens omstandigheden. Het kriebelt al een tijdje, maar toen ik gisteren een tegenliggende motorrijder met een aardige hellingshoek zag rijden op een rechte weg was ik blij dat ik in mijn auto zat :X
Ik ben de dinsdag voor kerst juist over de dijk naar huis gereden vanwege de wind. Hartstikke leuk rechtop een rechterbocht door en iets te schuin een linker. Maakt het juist spannend :)

:w

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 13:41
traditie om in het begin van een nieuw topic je motor te posten? :P bij deze dan:

Ik keek vanochtend op de filekaart en ondanks het rotweer toch maar met de motor gegaan. Maar goed ook want het stond best vast.

Regen is niet zo erg maar die wind, pfff. Vlak voordat ik door de file heen wilde rijden werd ik nog ingehaald door een andere motorrijder. Erg aardig van hem of haar want nu kon ik er mooi achteraan :P Wel vervelend dat hij enorme koffers achterop had want hij moest een paar keer afremmen omdat ie er niet doorheen paste terwijl ik er probleemloos doorheen kon :+ maar ach. Was allang blij dat ik niet in die file stond. Was dan ook mooi op tijd op mijn werk

Met dit weer heb ik altijd wel een beetje angst om de ketting om zeep te helpen, is dat terecht? Probeer hem goed gesmeerd te houden in elk geval. Misschien moet mijn volgende motor toch maar cardanaandrijving hebben, al wordt de keuze voor motorfietsen dan wel redelijk beperkt :{

Jaja, noobie hier :P misschien maak ik me te druk om die ketting.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Die ketting zal echt niet zomaar breken. Er zijn motoren met dik 200PK waarvan de ketting niet eens een krimp geeft.

Ik heb ook een ketting donderdag nog even gesmeerd, gaat het vrijdag echt heeel hard regenen. :/ van de week maar weer smeren dan. :) Vaak kijk ik ook even aan de buitenkant van de schakels ( in het midden zegmaar) is dit dof en vettig? Prima, beginnen ze te glimmen? Dan mogen ze gesmeerd worden.

• Metro2002
_Apache_ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:01:
Die ketting zal echt niet zomaar breken. Er zijn motoren met dik 200PK waarvan de ketting niet eens een krimp geeft.

Ik heb ook een ketting donderdag nog even gesmeerd, gaat het vrijdag echt heeel hard regenen. :/ van de week maar weer smeren dan. :) Vaak kijk ik ook even aan de buitenkant van de schakels ( in het midden zegmaar) is dit dof en vettig? Prima, beginnen ze te glimmen? Dan mogen ze gesmeerd worden.
Het is niet dat ik bang ben dat ie breekt maar meer slijtage , het goed gesmeerd moeten houden etc.
Hoe merk je eigenlijk dat je ketting gespannen moet worden? Merk je dat nog aan iets tijdens het rijden?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:20
Hier een VTR100F Firestorm, inclusief kleine man erop:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Metro2002 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Het is niet dat ik bang ben dat ie breekt maar meer slijtage , het goed gesmeerd moeten houden etc.
Hoe merk je eigenlijk dat je ketting gespannen moet worden? Merk je dat nog aan iets tijdens het rijden?
Mijn ketting word altijd bij een beurt gespannen, dus ik hou het niet zo bij. :$ Je kunt het merken door bij stilstand de ketting naar boven en naar beneden proberen te trekken, als de speling groter is dan 2cm, mag de ketting strakker. Dit staat ook in het boekje.

Ketting en tandwielen hebben de 70k km gehaald, daarna vervangen. Standaard set, geen bijzonder merk of iets, wel goed gesmeerd met dat rode forte vet en ik rij geen koppelmonster (FZS600) dus dat zal ze ook wel hebben gespaard.

[Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 12-01-2015 10:41]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Ook nog maar eens dan :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ricepuppet schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:20:
[...]

[afbeelding]
Goed bezig, ziet er al een heel stuk beter uit :) Denk dat je heel veel plezier aan de Bandit gaat beleven want het zijn heel leuk rijdende bomb-proof motoren. Absoluut geen state of the art techniek maar meer dan voldoende techniek om gewoon lekker motor te rijden en af en toe een flink potje te knallen >:)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 00:14
Jeltel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:55:
[...]
Ik ben de dinsdag voor kerst juist over de dijk naar huis gereden vanwege de wind. Hartstikke leuk rechtop een rechterbocht door en iets te schuin een linker. Maakt het juist spannend :)

Tja, rijden met slechte remmen is ook "spannend"...

• Jeltel
  • Niet online
Spannend is wat anders dan onveilig.

• XBL
Metro2002 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:15:
[...]
Ff met je vinger (of neus schoen, als je geen vieze vingers wilt) de ketting omhoog duwen. Het hangt af van het type motor hoeveel speling het moet hebben, maar doorgaans niet meer dan 3cm.

Als je het precies wilt weten in plaats van op gevoel: check in het midden, precies tussen de twee tandwielen, hoeveel speling je hebt. Dat doe je door iets van een meetlat haaks op de ketting te zetten, de ketting helemaal naar beneden te duwen en dan helemaal naar boven. De afstand daar tussen moet overeenkomen met wat het werkplaatshandboek zegt. Waar je meet op de schakel maakt trouwens niet zoveel uit. Ik pak meestal de onderkant van de schakel.

Tijdens het rijden merk je op een gegeven moment wel dat-ie de te slap is. Als-ie gaat klapperen bij het optrekken, dan weet je dat je al een tijd geleden je ketting had moeten spannen ;).

• FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022
XBL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Ff met je vinger (of neus schoen, als je geen vieze vingers wilt) de ketting omhoog duwen. Het hangt af van het type motor hoeveel speling het moet hebben, maar doorgaans niet meer dan 3cm.

Als je het precies wilt weten in plaats van op gevoel: check in het midden, precies tussen de twee tandwielen, hoeveel speling je hebt. Dat doe je door iets van een meetlat haaks op de ketting te zetten, de ketting helemaal naar beneden te duwen en dan helemaal naar boven. De afstand daar tussen moet overeenkomen met wat het werkplaatshandboek zegt. Waar je meet op de schakel maakt trouwens niet zoveel uit. Ik pak meestal de onderkant van de schakel.

Tijdens het rijden merk je op een gegeven moment wel dat-ie de te slap is. Als-ie gaat klapperen bij het optrekken, dan weet je dat je al een tijd geleden je ketting had moeten spannen ;).
Of als ie tijdens het rijden op je middenbok ligt O-)

iRacing Profiel

• Metro2002
XBL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Klapperen bij optrekken dus, nog geen last van en hij is 1000km geleden gespannen bij aflevering en heb hem na 500km ook nog even opgemeten volgens het boekje, toen klopte het nog prima dus dat opmeten weet ik alleen vroeg me af of je het met rijden ook kon merken. Las ook weer ergens dat moderne kettingen eigenlijk niet meer gespannen hoeven te worden maar een ander zegt weer van wel, lastig allemaal :P
FrankTM schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:44:
[...]

:X

[Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 12-01-2015 11:53]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:37

bakvis

Tweakers.Nerd

Metro2002 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:52:
[...]

Klapperen bij optrekken dus, nog geen last van en hij is 1000km geleden gespannen bij aflevering en heb hem na 500km ook nog even opgemeten volgens het boekje, toen klopte het nog prima dus dat opmeten weet ik alleen vroeg me af of je het met rijden ook kon merken. Las ook weer ergens dat moderne kettingen eigenlijk niet meer gespannen hoeven te worden maar een ander zegt weer van wel, lastig allemaal :P

[...]

:X
Lijkt me een raar verhaal. Tenzij je een ketting spanner hebt als bij bijvoorbeeld een Buell (of willekeurig ander merk met riem aandrijving):

Hier wordt de riem gespannen door de veer die het spanwiel onder tegen de riem aan drukt. Bij nader inzien snap ik eigenlijk ook niet dat dit bij motor fietsen nog niet standaard is..? Zou een boel onderhoud en gezeur schelen!

Mijn Specs

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vette foto d:)b
Heb er zelf ook 2 van die (eerste staat al op pagina 1 hier)

Mijn "reis motor" is wel van een iets ander kaliber dan waar jij mee rond rijd/reed ;) :P

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Ricepuppet
Stacheldraht schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Goed bezig, ziet er al een heel stuk beter uit :) Denk dat je heel veel plezier aan de Bandit gaat beleven want het zijn heel leuk rijdende bomb-proof motoren. Absoluut geen state of the art techniek maar meer dan voldoende techniek om gewoon lekker motor te rijden en af en toe een flink potje te knallen >:)
Thanks.

Dat was ook de reden van aankoop. Hoef ook geen dure motorfiets meer te hebben, ben een beetje tot inzicht gekomen nadat ik abrupt ontslag kreeg van de overheid.

Iets met nog minder materialistisch zijn en blij zijn met wat je hebt (ik ben al helemaal niet materialistisch ingesteld) Hoeft allemaal niet meer high-tech.

Ding moet gewoon rijden, meer niet. Heb er alleen afgelopen zaterdag bij de aankoop een klein rondje gemaakt, maar dat zat wel goed. Leek heel erg op een Fazer qua handling, een van de betere motoren die ik heb gehad tot nu toe (handling, zuinigheid) - dit is al mijn vijfde motor in al die jaren -

Ik snap ook niet de haat op Suzuki (vanuit mijn motor kring krijg ik vaak te horen 'vrouwenfietsen' o.i.d.) Ik heb nu drie keer een Yamaha gehad, was er helemaal wild van. Toen kocht ik de Kawasaki Versys en merkte op dat al die aziatische motoren volgens mij zowat hetzelfde zijn.

Ik merk vooral op dat onderdelen op elkaar lijken, zeker exterieur. Moeren, hendels, you name it. Ik denk dat een BMW ten opzichte van een Japanse motorfiets wel degelijk ander zal zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 12-01-2015 13:06]

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12
De boxerlijn is wel anders ja... :)

16xDMEGC 300WP (4800) @ SB5.0 ||| ELGA Toshiba Standalone || Beverwijk Zuid 4.800 Wp

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ricepuppet schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Thanks.

Dat was ook de reden van aankoop. Hoef ook geen dure motorfiets meer te hebben, ben een beetje tot inzicht gekomen nadat ik abrupt ontslag kreeg van de overheid.

Iets met nog minder materialistisch zijn en blij zijn met wat je hebt (ik ben al helemaal niet materialistisch ingesteld) Hoeft allemaal niet meer high-tech.

Ding moet gewoon rijden, meer niet. Heb er alleen afgelopen zaterdag bij de aankoop een klein rondje gemaakt, maar dat zat wel goed. Leek heel erg op een Fazer qua handling, een van de betere motoren die ik heb gehad tot nu toe (handling, zuinigheid) - dit is al mijn vijfde motor in al die jaren -

Ik snap ook niet de haat op Suzuki (vanuit mijn motor kring krijg ik vaak te horen 'vrouwenfietsen' o.i.d.) Ik heb nu drie keer een Yamaha gehad, was er helemaal wild van. Toen kocht ik de Kawasaki Versys en merkte op dat al die aziatische motoren volgens mij zowat hetzelfde zijn.

Ik merk vooral op dat onderdelen op elkaar lijken, zeker exterieur. Moeren, hendels, you name it. Ik denk dat een BMW ten opzichte van een Japanse motorfiets wel degelijk ander zal zijn.
Herken mij in dit verhaal, ik heb mijn Bandit voor een spotprijs kunnen krijgen, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar duurdere en qua techniek hightech motoren. Maar waarom eigenlijk?

Met mijn Bandit heb ik net zoveel lol als andere motorrijders, het ding gaat hard genoeg om mijn rijbewijs in te kunnen leveren. En wat doe ik er mee: ik rij er elke dag mee naar mijn werk en in het weekend maak ik weleens een rondje van een paar honderd kilometer.

• Ricepuppet
Stacheldraht schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Herken mij in dit verhaal, ik heb mijn Bandit voor een spotprijs kunnen krijgen, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar duurdere en qua techniek hightech motoren. Maar waarom eigenlijk?

Met mijn Bandit heb ik net zoveel lol als andere motorrijders, het ding gaat hard genoeg om mijn rijbewijs in te kunnen leveren. En wat doe ik er mee: ik rij er elke dag mee naar mijn werk en in het weekend maak ik weleens een rondje van een paar honderd kilometer.
Dit.

Net als, een Calvin Klein onderbroek dragen of Ferrari sokken.

Uiteindelijk zijn motorrijders eengezind en zijn we onvoorwaardelijk broeders onder elkaar (die gedachte houd ik altijd in mijn achterhoofd gezien de pijn en moeite die wij hebben moeten doen om aan het rijbewijs te komen, plus de dagelijkse hindernissen overleven)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat Dakar bezig is, hij blijft goed :D

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ghostrider schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:56:
Mooie motor, watvoor uitlaat heb je daaronder.
Thanks. Op de foto is 'ie nog niet te zien, maar ik heb er sinds een tijdje een Superpole MotoGP Titanium pijp onder. Een stuk luider dan ik eigenlijk wilde, maar dat los ik binnenkort (een beetje) op met een dB killer. Het is in feite niet heel veel meer dan een holle titanium pijp, en dat hoor je :D Wel stúkken beter dan die standaard demper.. daarbij hoorde ik soms niet eens of mijn motor nou aan stond of niet (ok, lichtelijk overdreven ;))
Jeltel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:55:
[...]

Nou, jij liever dan ik, denk ik..
De keren dat ik in een bocht opeens een rukwind om mijn oren kreeg, vond ik niet heel plezierig eigenlijk :P
Metro2002 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:37:
traditie om in het begin van een nieuw topic je motor te posten? :P bij deze dan:

[...]
Dat idee werd op de eerste pagina geopperd omdat de fietsen niet meer in de TS stonden.
Wel zo leuk :)

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32

niet de beste foto maar wel de meest recente. wordt is tijd voor nieuwe fotos :P

• aveenhuysen
mrveenie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:07:
[afbeelding]

niet de beste foto maar wel de meest recente. wordt is tijd voor nieuwe fotos :P
Fraaie Z hoor d:)b d:)b d:)b

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 20:22
mrveenie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:07:
[afbeelding]

Mooi ding!

Rijd jij toevallig motor in Groningen en omstreken? Ik heb een aantal keren bijna exact dezelfde motor gezien hier.

Ik ga binnenkort trouwens de TomTom Rider kopen. Waarschijnlijk als het weer wat mooier weer wordt. Er zijn nu wel wat acties maar ik verwacht dat de prijzen alleen maar verder dalen.

Ik wil graag aankomend seizoen met mijn vader de Duitse grens over. Ik vroeg me alleen af hoe dat precies werkt met die custom uitlaten. Zie hieronder voor de desbetreffende uitlaat:

Heb je dan zo'n EC keur nodig? Moet je die dan altijd bij je hebben?

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
nou zelf rijdt ik niet in groningen maar de motor is gekocht in emmen afgelopen zomer dus mogelijk heeft de vorige eigenaar daar wel gereden.

Omtrend duitsland zover ik weet:
E-keur moet in de demper staan, DB killer moet geinstalleerd zijn.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

mrveenie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:30:
Omtrend duitsland zover ik weet:
E-keur moet in de demper staan, DB killer moet geinstalleerd zijn.
Yep, en daarbij is de Duitste politie over het algemeen een stukje strenger dan de Nederlandse politie ;)

• PilatuS
  • Niet online
Stacheldraht schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Yep, en daarbij is de Duitste politie over het algemeen een stukje strenger dan de Nederlandse politie ;)
Daar kwam ik ook achter nadat ik al 2x een stuk autobahn gedaan had met mijn Yoshimura race-only uitlaten. Als ik gepakt was had ik geen meter meer mogen rijden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En hoe zit dat eigenlijk met andere onderdelen?

Ik heb er oa een hugger op zitten van Ermax, ook daar kreeg ik een E-keur sticker bij. Maar no-way dat ik die sticker met het E-nummer in het zicht ga plakken. (een witte sticker op een verder zwarte motor) Nu veroorzaakt een hugger weinig overlast :P, dus ik verwacht geen problemen daarmee, maar hoe streng zijn ze daarmee?

Ik ben nog nooit aan de kant gezet voor een voertuigcontrole. Daarnaast, motorisch is mijn beestje gewoon standaard, dus daar hebben ze ook geen reden om te gaan zoeken.

Ik ben nu aan het kijken naar led-knippers, maar zo'n beetje alleen Rizoma levert die met E-keur geloof ik. Ik heb vorig jaar ook met een schuin oog naar bar-end spiegels gekeken. Die zijn dan weer niet met e-keur te krijgen, dus dat heb ik voor de zekerheid maar achterwege gelaten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Niet online
Wat betreft andere onderdelen heeft het denk ik het meeste te maken met gezond verstand. Ik geloof niet dat het een agent iets boeit of de knipperlichten wel of geen e-keur hebben als ze op de juiste plek zitten en goed zichtbaar zijn. Zelfde verhaal met een hugger die niet uitsteekt en goed vastzit. Als het allemaal netjes is boeit niemand het iets.

• cyntax
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:08:

Ik heb er oa een hugger op zitten van Ermax, ook daar kreeg ik een E-keur sticker bij. Maar no-way dat ik die sticker met het E-nummer in het zicht ga plakken. (een witte sticker op een verder zwarte motor) Nu veroorzaakt een hugger weinig overlast :P, dus ik verwacht geen problemen daarmee, maar hoe streng zijn ze daarmee?

Ik ben nog nooit aan de kant gezet voor een voertuigcontrole. Daarnaast, motorisch is mijn beestje gewoon standaard, dus daar hebben ze ook geen reden om te gaan zoeken.

Ik ben nu aan het kijken naar led-knippers, maar zo'n beetje alleen Rizoma levert die met E-keur geloof ik. Ik heb vorig jaar ook met een schuin oog naar bar-end spiegels gekeken. Die zijn dan weer niet met e-keur te krijgen, dus dat heb ik voor de zekerheid maar achterwege gelaten.
Rizoma LED knipperlichten zijn dan ook vele malen feller dan die namaak zooi uit China. Ik ben blij dat ik mijn flushmounts heb vervangen voor Rizoma knipperlichten, aangezien er niet veel verschil zit tussen flushmounts en totaal geen knipperlichten hebben. Daarnaast hebben mijn Rizoma spiegels wel E-keur erop staan hoor :).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Metro2002 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:52:
[...]
Las ook weer ergens dat moderne kettingen eigenlijk niet meer gespannen hoeven te worden maar een ander zegt weer van wel, lastig allemaal :P
Dat zijn heel gevaarlijke uitspraken! Misschien (ik hou het niet bij, ik heb kardan) zijn er motoren met kettingspanners waarbij het niet meer zo nodig hoeft (checken kan nooit kwaad!), maar ik weet zeker dat er nog zat zijn zonder zo'n ding. En vanaf wanneer zit dat er dan 'overal' op?

Dus kijk in je boekje en daar staat het gewoon. Of vraag het de dealer. Ik heb altijd begrepen dat je elke 500-1000km toch even moet checken en in ieder geval smeren. Mocht ik ooit nog zo stom zijn om een motor met ketting te kopen, zou ik er zo'n oiler op zetten. Scheelt een hoop gedoe en je ketting gaat nog langer mee ook. Altijd goed gesmeerd.

• DECOY88
(overleden)
FrankTM schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:44:
[...]

en als hij dan telang sleept dan schiet hij over het voortandwiel met 130km/u. en als je daarna te hard optrek lazert hij van het achtertandwiel. ik heb een motor met een hele ruime kettingspeling. 1cm tussen ketting en achterbrug. en dan zijn er van die handige jongens die keurig die 2-3 cm aanhouden ipv. de 8cm. tussen hoog en laag van nu. dat houd in dat op de eerste beste drempel de uitgaande as krom getrokken word. wat inhoud dat je een volledige blokrevisie kan uitvoeren ;(

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

cyntax schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Rizoma LED knipperlichten zijn dan ook vele malen feller dan die namaak zooi uit China. Ik ben blij dat ik mijn flushmounts heb vervangen voor Rizoma knipperlichten, aangezien er niet veel verschil zit tussen flushmounts en totaal geen knipperlichten hebben. Daarnaast hebben mijn Rizoma spiegels wel E-keur erop staan hoor :).

[video]
De reden voor andere knipperlichten is inderdaad de zichtbaarheid. Ik zie het nu zelf vanuit de auto: iemand met goede ledknippers zie ik veel beter dan de standaard gloeilampjes. Daarnaast heeft rizoma een paar modellen die ook van de zijkant nog aardig zichtbaar zijn. Maar goed, eerst even wachten op salaris, ik heb nog een paar grotere uitgaven op het lijstje staan met iets hogere prioriteit.

Er zijn inderdaad aftermarket spiegels met e-keur, maar degene die ik mooi vind niet. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:08:

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:34:
[...]

De reden voor andere knipperlichten is inderdaad de zichtbaarheid. Ik zie het nu zelf vanuit de auto: iemand met goede ledknippers zie ik veel beter dan de standaard gloeilampjes. Daarnaast heeft rizoma een paar modellen die ook van de zijkant nog aardig zichtbaar zijn. Maar goed, eerst even wachten op salaris, ik heb nog een paar grotere uitgaven op het lijstje staan met iets hogere prioriteit.

Er zijn inderdaad aftermarket spiegels met e-keur, maar degene die ik mooi vind niet. ;)
Ongeacht wat voor een keurmerk er wel/niet opstaat: De Duitse politiebeambten zijn óók op de hoogte van de Duitse wetgeving en weten ook goed dat er in Duitsland strengere eisen gesteld worden aan "aftermarket" spullen dan dat er in de omliggende landen gesteld wordt.

In Duitsland moet iedere verandering aan een voertuig geregistreerd worden/staan op het voertuigregistratie bewijs (kenteken bewijs), vandaar dat daar ook geen eisen gesteld kunnen/mogen worden tijdens een mobiele/lokale controle. Andere landen kennen die eis niet, dus er kan dan ook niet op verbaliseerd worden in geval het géén Duits voertuig betreft.

Maar: Uiteraard moet je voertuig wél voorzien zijn van deugdelijk materiaal.

[Voor 21% gewijzigd door Will_M op 12-01-2015 19:47]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maar niet voor een voertuig met een niet Duits kenteken.
Een voertuig moet voldoen aan de eisen gesteld in het land van registratie.
Hier in nl mag je bijvoorbeeld je auto verlagen, dat kun je in be wel vergeten zonder de juiste keurmerken en vermeldingen op je kenteken.
Maar toch mag je met je nl aangepaste auto gewoon be in..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.BE is helemaal een verhaal apart :)

't Wordt (IMHO) gewoon écht tijd dat er eens een eenduidig EU beleid komt waarin al dat soort excessen verdwijnen en er gewoon één duidelijke regelgeving op na gehouden wordt.

Je moet eens doorrijden naar Frankrijk, dan mag je bijvoorbeeld ook nog wat alcoholtesters mee gaan nemen, óf toch niet :P

-tom-562 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:31:
Omdat Dakar bezig is, hij blijft goed :D

[video]
GE-NI-AAL
"dis de dessert warie-ur, duucent ceecee 8takt" _/-\o_

trouwens, op de Oirschotse hei heb ik zelf ook nog wat gecrossed op mijn MT-tje.
mag nu helaas niet meer... :'(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 387913 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:58:
[...]

GE-NI-AAL

trouwens, op de Oirschotse hei heb ik zelf ook nog wat gecrossed op mijn MT-tje.
Dat heeft nooit gemogen, ook niet in de tijd van de MT(X) brommers :) Wat wel grappig is is dat de borden langs de Eindhovense/Oirschotse Dijk welke je waarschuwen voor overstekende tanks er nog steeds staan terwijl er géén tanks meer in Oirschot zouden moeten/mogen staan :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 387913 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:58:
[...]

GE-NI-AAL

Mooi is ook dat stukje over cola. 'Cola is lekker spul trouwens', 'Van onze sponsor cola hebben we dan, euhm, cola gekregen' _O- Echt zo typisch :P 'Dis d'n nieuwe dessert warrior, nieuw cockpit, ontworpen door Fons van d'n Ouwe. Het is 'm toch gelukt. Dus....' _O-

wimmel_1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:11:
[...]

Dat heeft nooit gemogen, ook niet in de tijd van de MT(X) brommers :) Wat wel grappig is is dat de borden langs de Eindhovense/Oirschotse Dijk welke je waarschuwen voor overstekende tanks er nog steeds staan terwijl er géén tanks meer in Oirschot zouden moeten/mogen staan :P
jawel joh, ik ben notabene voorbij politie gereden dat terrein op (das wel 14 jaar geleden inmiddels), Joe Mann was wel verboden

paar jaar later werd het wel verboden en mocht het alleen nog maar militair gebruikt worden of zo

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De tijd dat ik nog met een MT/MB (X) reed.....en da's helaas al ruim een jaar of 25 geleden, mochten we daar al niet meer komen (en konden we vaak langs 't kanaal weer wég komen als.......).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:36:
[...]
In Duitsland moet iedere verandering aan een voertuig geregistreerd worden/staan op het voertuigregistratie bewijs (kenteken bewijs), vandaar dat daar ook geen eisen gesteld kunnen/mogen worden tijdens een mobiele/lokale controle. Andere landen kennen die eis niet, dus er kan dan ook niet op verbaliseerd worden in geval het géén Duits voertuig betreft.
Is het niet zo dat als je aftermarket spul op je brommer kletst, er een typegoedkeuring (ABE) voor moet zijn? Ik weet niet of ze een andere spiegel op je kenteken moet bijschrijven, maar als ie jaarlijks naar de TüV (APK) gaat, moet je voor elk niet-standaard onderdeel een ABE kunnen laten zien. Daarom zijn ze in Duitsland zo panisch om er andere dingen dan origineel op te zetten.

Wat ik wel erg raar vind, is dat ze dingen die in Nederland zijn toegestaan kunnen verbieden. Dat is vreemd. Dat je je aan de lokale wetten moet houden, snap ik, maar als iets hier gewoon goedgekeurd is, moet dat elders ook gelden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:52:
[...]

Is het niet zo dat als je aftermarket spul op je brommer kletst, er een typegoedkeuring (ABE) voor moet zijn? Ik weet niet of ze een andere spiegel op je kenteken moet bijschrijven, maar als ie jaarlijks naar de TüV (APK) gaat, moet je voor elk niet-standaard onderdeel een ABE kunnen laten zien. Daarom zijn ze in Duitsland zo panisch om er andere dingen dan origineel op te zetten.

Wat ik wel erg raar vind, is dat ze dingen die in Nederland zijn toegestaan kunnen verbieden. Dat is vreemd. Dat je je aan de lokale wetten moet houden, snap ik, maar als iets hier gewoon goedgekeurd is, moet dat elders ook gelden.
Laat ik 't anders stellen: Een in de UK toegestane motorfiets zou dus nooit op het "EU Vasteland" mogen gaan rijden doordat de koplamp "verkeerd" is ingericht.

Toolkit mag dus met z'n motorfiets niet naar NL komen zonder z'n motorfiets eerst om te bouwen naar.... En al helemaal niet kunnen doorrijden naar .DE ? :P

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:05
wimmel_1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:14:
[...]

Laat ik 't anders stellen: Een in de UK toegestane motorfiets zou dus nooit op het "EU Vasteland" mogen gaan rijden doordat de koplamp "verkeerd" is ingericht.

Toolkit mag dus niet met z'n motorfiets naar NL komen zonder z'n motorfiets eerst om te bouwen naar.... En al helemaal niet kunen doorrijden naar .DE ? :P
Als ik dat zo lees moet ik heel wat veranderen aan mijn motorfiets. Die mag eigenlijk al niet rijden want er kloppen dingen niet zoals ze wel horen te zijn. Ik rijd er al een tijdje mee en heb nog nooit problemen gehad hier in NL. Ik ga de motoren snel maar eens buiten zetten en weer even laten starten. Kijken of dat wil na 2 maanden ongeveer stil hebben gestaan. Ook meteen foto'tje plaatsen omdat iedereen dat doet haha.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

cyntax schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:39:
[...]

[video]
Níce! Waar heb je die knipperlichten vandaan? Maar vooral: waar heb je die kentekenplaathouder vandaan?
Ben al een tijd op zoek, maar vind ze helaas alleen voor bizar hoge prijzen.

wimmel_1 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:47:
De tijd dat ik nog met een MT/MB (X) reed.....en da's helaas al ruim een jaar of 25 geleden, mochten we daar al niet meer komen (en konden we vaak langs 't kanaal weer wég komen als.......).
dan heeft dat gunstig effect gehad, want ik heb er nooit gezeik gehad met politie of boswachters
(die zullen in die tijd de hoop al wel opgegeven hebben :) )

• cyntax
[...]

Toolkit mag dus met z'n motorfiets niet naar NL komen zonder z'n motorfiets eerst om te bouwen naar.... En al helemaal niet kunnen doorrijden naar .DE ? :P
In principe geld het toch dat een motorvoertuig moet voldoen aan de wetten die gesteld zijn in het land waar het voertuig geregistreerd staat? In Nederland zou je ook een boete moeten krijgen als je zonder DB-killer rondrijd maar het wordt soort van gedoogd. In Duitsland zijn ze daarin gewoon wat strikter. Het is niet alsof je alleen in Duitsland een boete krijgt omdat je teveel lawaai maakt want je zou ook een boete kunnen krijgen daarvoor in Nederland.

Het is maar hoe je het bekijkt denk ik.
Ken. schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:51:
[...]

Níce! Waar heb je die knipperlichten vandaan? Maar vooral: waar heb je die kentekenplaathouder vandaan?
Ben al een tijd op zoek, maar vind ze helaas alleen voor bizar hoge prijzen.
Mooie motor trouwens! Je ziet ze niet zo vaak meer in het blauw.

Over welke knipperlichten heb je het? :P De voorste zijn Rizoma Graffio's, besteld bij Sparkstrading, de officiële Rizoma dealer in Nederland. Knipperlichten aan de achterzijde zijn van Tripage LED.

De kentekenplaathouder is ook van Rizoma voor een CBR1000RR, hulde aan Honda voor het zo standaardiseren van hun motoren.

Vroeger had ik een R&G Racing kleine nummerplaat houder, die zijn niet heel prijzig en zeker aan te raden.

• XBL
[...]

Koplamp van een motor is alleen niet gericht O-)

[Voor 0% gewijzigd door XBL op 13-01-2015 01:16. Reden: NIET gericht]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar in 't kort: Zolang er géén EU wetgeving is (en er dus geen gezamenlijke APK/MOT/TüV keuring is) kunnen voertuigen nooit beoordeeld worden op dat soort eisen.

Op een circuit mag m'n motor minder dB's produceren dan dat kreng op de openbare weg mag/kan produceren (áf fabriek) en toch mag ik de uitlaat welke ik daar gebruik niet op de openbare weg gebruiken vanwege een ontbrekend keurmerkje......??

[Voor 87% gewijzigd door Will_M op 13-01-2015 00:02]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Ja, maar dat heeft niets met goedkeuring te maken, maar met verblinden. In de auto kan ik gewoon een plakkerd op de koplamp doen en dan is het goed. Er hoeft geen 'UK' keurmerk op te staan.

De Duitsers houden ons zeer zeker niet aan alle eisen die ook aan Duitse motoren worden gesteld. Ze 'beperken' het enigszins tot verlichting en uitlaten (makkelijkst). Nou ja, die uitlaat mag je hier ook niet hebben (zonder db killer of gewoon een herriepijp) maar ze zijn hiet te bedonderd om er consequent op te controleren. Alleen bij een groot evenement doen ze het een beetje.

• Acid_Burn
XBL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:39:
[...]

Koplamp van een motor is alleen gericht O-)
Uuh, mijn BMW heeft toch echt een lamp voor rechtsrijdend verkeer hoor. Ik heb nog een Engelse koplamp op de plank liggen.

• XBL
Acid_Burn schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:10:
[...]

Uuh, mijn BMW heeft toch echt een lamp voor rechtsrijdend verkeer hoor. Ik heb nog een Engelse koplamp op de plank liggen.
Hmm, interessant. Ik dacht dat dat niet het geval was bij motoren.

Trouwens, het valt me nu pas op dat er een woordje mist in mijn post, namelijk "niet". Interessant dat jij het wel las zoals ik het bedoelde.

• Acid_Burn
Ik dacht wel dat je dat bedoelde, vandaar mijn opmerking :)
Zie hier...

Bij een Engelse koplamp zit dat aan de andere kant.

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee