Toon posts:

Het grote motortopic deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste
Acties:
  • 422.284 views

Onderwerpen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Het grote motor topic deel 15

"Beginnersvragen?!"
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid in de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders. Ondertussen zitten hier dus ook gevorderden, met 20 jaar en duizenden kilometers motor ervaring.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoop hulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor onze ongezouten motor-mening kunt u hier terecht!
Houd je kop erbij
Op straat valt er niets te winnen, enkel te verliezen

Veel van de posters hier hebben redelijk wat asfalt kilometers achter de kiezen en enkele hebben het asfalt van dichtbij kunnen inspecteren. Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan. Om het met een Joe Bar wijsheid te illustreren: "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit." Velen gaan de bocht door met de knie op de grond, trekken wheelies van enkele honderden meters, maken een stoppie van 100m maar dergelijke dingen zijn absoluut niet de bedoeling als je pas je rijbewijs hebt. Je bent geen god, je bent niet Valentino Rossi, je bent een gewone sterveling.

Gebruik je verstand tijdens het rijden en heb lol. Maar ga nooit boven je kunnen rijden.
Reeds gegeven tips!
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de A1, A2 en A categorieën.

Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.

Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. Je moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.

Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar. Je moet minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.

De "afgevoerde" fietsen hebben over het algemeen de voorkeur. Deels omdat je die ook nadat je van je beperkte rijbewijs af bent weer zou kunnen "opvoeren" en kunnen blijven rijden, maar ook omdat ze meestal nog wel een beetje vermogen over hebben.
  • Welke motor moet ik hebben?
    Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille, TL1000R aka "the widow maker"), de andere wil zich een koning op de weg voelen (BMW R1200GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+, of erger nog, een virago! ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Battlax, Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. De betere pakken hebben dus ook klittenband strookjes waarme je de flapperstukjes wat strakker kan zetten. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen). Textiel is ook geschikter voor gebruik in alle seizoenen omdat deze veel wamer is dan leer.

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... :+
    Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kost bijvoorbeeld 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro, net als een BT45.

En je kan voor 1000 euro een pekelhok kopen, en er dan achter komen dat, wil je een beetje veilig kunnen rijden, er voor nog een keer 1000 euro onderhoud aan zit te komen. Ook een mooi opgepoetste frisse fiets bij in een showroom kan een geïmporteerde schadebak zijn met een schimmig verleden. Heb je er geen kijk op, neem dan iemand mee die dat wel heeft....

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
De wat technischere zaken
  • Ketting spannen:

Naargelang je de kilometers vreet met de motor zal de ketting ook langer worden. Je zal deze dan moeten spannen. Het beste om deze te spannen in wanneer de het voorste tandwiel, de as waar de achterbrug om draait en het achtertandwiel in lijn staan. De ketting is dan op zijn maximale lengte. Je moet de speling van de ketting gaan meten op het strakste deel van de ketting (dan heb je de minste kettingspelling). Hoeveel de kettingspeling moet bedragen moet je raadplegen in de handleiding. Ik hanteer 1cm wanneer de ketting op zijn maximale lengte staat.

Als de ketting te strak zit dan ga je het lager aan het voorste tandwiel en de keerring sneller doen verslijten en zal de versnellingsbak gaan uitlodderen in het motorcarter. Zorg dat de ketting nooit te strak staat! Je kunt het ook voelen in je linkervoetsteun in de vorm van een trilling wanneer de ketting te strak staat.
  • Ander uitlaatje monteren

Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.
  • Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek

Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
  • Rare bandenslijtage:

Wanneer de band erg raar slijt ondanks het feit dat je goed plat door de bocht gaat dan ligt het aan je vering. Hier kun je beter vanaf blijven als je niet met deze materie bekend bent. Wil je toch eraan werken dan moet je voor 2 dingen zorgen: doe het op een weg welke je heel goed kent omdat de motor plots heel anders kan reageren in de bocht en schrijf alles op wat je hebt aangepast zodat je terug kunt keren naar een bepaalde (begin)situatie. Als je niet weet wat je doet dan moet je eraf blijven
Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
http://baatsen.com/dealerinfo.php Site met ervaringen van motordealers
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.
http://www.knmv.nl/ De KNMV - opleidingen en meer.
http://www.mag-nl.org/ Dé belangenvereniging voor motorrijdend Nederland.
http://www.mag.be/ En de belgische variant.
http://www.fehac.nl/ voor als je oude troep rijdt..
http://www.louis.de/ Net geprijsde motorspullen
http://www.bikenet.nl/ een dealer-occasion site
http://www.roukama.nl/ portal van motorsloper roukema; enorm veel nieuwe en goede gebruikte onderdelen van vnl. japanse fietsen.
http://www.2dehands.be/ Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken
http://www.kapaza.be/ Een andere Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken.
http://motorparts-online.com Grote verzameling van motorslopen, erg veel onderdelen te vinden met een makkelijk opzoek-systeem

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
217 augustus 2005Breadfan
315 oktober 2005Chevy454
411 februari 2006Chevy454
524 Mei 2006teacher
611 september 2006IKKE86
73 november 2006StarWing
85 januari 2007Chevy454
94 maart 2007Chevy454
1011 april 2007Chevy454
119 mei 2007FragDaddy
1211 Juni 2007StarWing
1314 Juli 2007shaggy8675
143 oktober 2007Chakotay
Chatten over motoren :?

Sinds DinX zich openlijk verveelt heeft hij uit pure verveling (je moet toch wat :P ) een channel op de irc servers van tweakers.net geopend. Alle motorgerelateerde zaken er mogelijk dus voor wat slowchat is dit de plek :P

server: irc.tweakers.net
channel: got-motor
Klik
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

[Voor 255% gewijzigd door teacher op 29-09-2013 14:38]

Wise enough to play the fool

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Op en aanmerkingen op de TS? DM of teacher@tweakers.net :Y

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Hallo }:|

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-03 13:35

Chakotay

Lick here to continue

Hm, deed ik er te lang over? Oh well :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Ach, ik heb er ruim 7 jaar over gedaan om weer een TS te maken hier... :+

decoy:

:*)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe doe ik lucht in mijn banden?

• DECOY88
(overleden)
zacht schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:47:
Hoe doe ik lucht in mijn banden?
heel hard blazen door je ventieltje. :+

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 15:42

Winkiller

De Mopperpot

Als jullie louis.de melden in de openingspost mag broertje motozoom.nl natuurlijk niet ontbreken ;)
Nee ik werk er niet maar koop er soms wel, het is voor mij lekker dichtbij.

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• DECOY88
(overleden)
teacher schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:51:
Op en aanmerkingen op de TS? DM of teacher@tweakers.net :Y
25kw is verleden tijd ;w nu heb je de ellende van 11kw en 35kw. 8)7

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Ah... Das nieuw voor mij. Aangevuld.
Enneh.. Motozoom is de louis, maar dan duurder. :Y

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
Ze hebben wel goeie winkels met tof personeel. En sowieso handig qua kleding passen. Volgens mij zijn ze dan vaak wel heel goedkoop ten opzichte van andere Nederlandse shops (zie bieden soms ook laagste prijs garantie). Ik werk er overigens niet ;).

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DECOY88 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:07:
[...]

25kw is verleden tijd ;w nu heb je de ellende van 11kw en 35kw. 8)7
Nee niet helemaal, wachten tot je 24ste en dan direct voor A zwaar afrijden.
Ga je in de tussentijd een Ferrari rijden als je de poen er voor hebt ;)

• DECOY88
(overleden)
Winkiller schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:59:
[...]

Nee niet helemaal, wachten tot je 24ste en dan direct voor A zwaar afrijden.
Ga je in de tussentijd een Ferrari rijden als je de poen er voor hebt ;)
klopt maar het houd evengoed in dat 25kw niet meer bestaat. wie vroeger zijn 25kw gehaald heeft automatisch A2 gekregen oftewel 35kw.

• DECOY88
(overleden)
zo dan zet ik maar de eerste motor foto in het topic.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DECOY88 schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:01:
[...]

klopt maar het houd evengoed in dat 25kw niet meer bestaat. wie vroeger zijn 25kw gehaald heeft automatisch A2 gekregen oftewel 35kw.
:) Klopt ook, toch aardig van de wetgevers om die +/- 14 paardekrachten gratis weg te geven :9

• DECOY88
(overleden)
Winkiller schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:05:
[...]

:) Klopt ook, toch aardig van de wetgevers om die +/- 14 paardekrachten gratis weg te geven :9
ook met 25 kw kom je overal O-) . je moet er alleen wat meer moeite voor doen soms.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DECOY88 schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:08:
[...]

ook met 25 kw kom je overal O-) . je moet er alleen wat meer moeite voor doen soms.
Ben ik helaas niet met je eens, aan het gas draaien is geen moeite wat mij betreft ;)
Hieronder mijn huidige vriendje, Suzuki GSF 1250 ABS - Naked.

Anoniem: 387913

iets voor in de TS

Gehoorbescherming
Intercom systemen

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Nieuw topic oude foto:

:w

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09-2022
Tylen schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:47:
[...]

Ja die snelle was een bmw 1000cc. Helaas zitten in de b groep altijd een paar 1000cc's. Ik zal proberen het zelfse filmpje met overlay te makrn. Hahaha. Ja de bochten wat minder mooi doe ik altijd als ik hem ernaast wil krijgen.
Ja, hoe kan er nou een 1000cc meedoen? Die gast die in het begin de hele tijd tweede ligt toch? Zwarte motor, blauwe velgen? Die loopt wel erg hard van je weg zo nu en dan. Was dat niet zo, dan zou je hem verslaan als je hem 1x passeert?

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2022
Wat een geluid, net of je een F1 auto hebt, zoals Tom ook zelf zegt :D

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-03 08:03
wat een geluid echt gaaf haha

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach...een Honda CBX 6 pitter klinkt ook wel ruig...

Of natuurlijk de legendarische Yamaha RD500 (4 cylinder 2takt 500cc)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Anoniem: 387913

er is iemand in friesland die 2 CBR400 blokken in V heeft weten te bouwen
dus een v8 800cc

kan me filmpje herinneren dat die ook bruut klonk

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tropicc schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:45:
Wat een geluid, net of je een F1 auto hebt, zoals Tom ook zelf zegt :D

[video]
Gelijk maar even op Motormeuk gezet. Erg lekker geluid inderaad :)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

What happened, het oude topic is dicht. En ik was door zo blij mee ;(

No signature required.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 387913 schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:40:
hoe kan in een 600 klasse een 1000 meedoen?
is de rijder dan zo slecht dat die 50 extra pks niet een uitmaken?
BMW heeft toch al gauw 70pk meer ;) En dat zie je goed op het rechte stuk..

Als de SuperCup 1000 teveel rijders heeft (Assen mag maar een X aantal rijders tegelijk op de baan) dan komt het overschot bij ons erbij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mijn brommer nu sinds een maand.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Nieuw topic nieuwe foto's:

Samen met een maatje een tochtje gereden door de Piemonte tijdens onze laatste vakantie in september.
We waren met een hele groep vrienden daar waarvan een koppel met de motor van uit Nederland gekomen was.
Die reden dus achter mij aan (op een pan european) en de duo heeft deze foto's gemaakt (en nog wel wat meer).

Inderdaad ik rijd in mijn t-shirt, zonder beschermende kleding....maar kon toch niet omvallen want had de standaard aan de grond in elke bocht.. >:) *O*

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Gaaf ding en eentje met een mooie kleur :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• XBL
Winkiller schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:16:
[...]

Ben ik helaas niet met je eens, aan het gas draaien is geen moeite wat mij betreft ;)
Hieronder mijn huidige vriendje, Suzuki GSF 1250 ABS - Naked.

[afbeelding]
Netjes hoor. Alleen ff wat doen aan die taartschep ;).

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Hmzo.. noodreparatie van de ANWB weggehaald en weer vervangen door een nieuw ontkoppelmechaniek. Ik ben een uur bezig geweest om de noodreparatie los te halen met een kniptang, waterpomptang en ijzerzaag. Leuk zo'n samengeknepen accuklem om je koppelingskabel maar loshalen is echt een HEL. Kon helaas nog niet proefrijden, maar de koppeling voelt goed en lijkt ook goed afgesteld.

Nieuw ontkoppelmechaniek was 40 euro. Viel me nog mee.

UNOX: The worst operating system

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 21:28
Eerste keer circuit gereden op lelystad, hoe ontzettend gaaf is dat zeg! Doordat je iedere bocht tig keer doet en het wegdek lekker voorspelbaar is gaf het me enorm veel zelfvertrouwen om steeds vlotter door de bocht te gaan en af te schuinen. Zat in de 'groene' (lees: langzame) groep, maar hadden samen met 2 andere motorrijders binnen onze groep dikke pret en het gas er goed op!

Echt enorm van genoten, jammer dat het de laatste mogelijkheid van dit jaar was. Volgend jaar zeker vaker! En ondanks dat de Buell maar 100pk heeft bleek ik de ZX10Rs en R1's mooi bij :-)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DzGmp8w9M9c]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

XBL schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:58:
[...]

Netjes hoor. Alleen ff wat doen aan die taartschep ;).
Nope die taartschep blijft lekker standaard, teveel veranderen is vragen om minder centjes bij een eventuele inruil. Ze doen tegenwoordig zelfs al moeilijk als er een aftermarket einddemper (inclusief dB killer) op zit.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 14:39
Nieuw topic, nieuwe foto's :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:45:
[...]
Nope die taartschep blijft lekker standaard, teveel veranderen is vragen om minder centjes bij een eventuele inruil. Ze doen tegenwoordig zelfs al moeilijk als er een aftermarket einddemper (inclusief dB killer) op zit.
Wie zei iets over weggooien? Je kunt dat ding toch ergens aan de muur spijkeren in de schuur.
Als je er tenminste vanaf wilt. Mij zou het niet zoveel uitmaken. Het ding zit er niet voor niets. De mensen die achter je rijden in de regen zijn je dankbaar als ie blijft zitten.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• joshje

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Topicstarter

:Y

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

charrel

Cortisol4life..

Och, dan de mijne na 113.000km ook nog maar even. Dit was laatst uit het tripje in Noorwegen _/-\o_

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-03 13:35

Chakotay

Lick here to continue

Gaan we allemaal oude plaatjes reposten? Kan ik ook! :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

O we mogen weer posen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Echt super vandaag op de motor, heerlijk zonnetje en een lekkere temperatuur :)

* Stacheldraht geniet :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dit is de beste foto die ik heb van mijn fiets :')
Toch eens een keer wat aan doen..

(Onderweg naar de Ardennen, wat een klotewegen hebben ze daar :D )

EDIT: Taartschep gaat er nog af, monoseat en donker kuipruitje komen volgende maand.

[Voor 17% gewijzigd door Ken. op 30-09-2013 12:41]

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-03 11:23
Al een tijdje op tweakers, nooit opgevallen dat er ook een motor topic was :)

Foto van mijn beestje, gsxr 600 K4

[Voor 27% gewijzigd door rgarretsen op 30-09-2013 19:12. Reden: Bad link]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Zeer leerzame video voor beginners en incidentele rijders:

Overigens zijn de meeste youtube videos van deze man het bekijken waard.

• Tropicc
Stacheldraht schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:43:
Zeer leerzame video voor beginners en incidentele rijders:

[video]

Overigens zijn de meeste youtube videos van deze man het bekijken waard.
Hij heeft idd wel leuke filmpjes. En een toffe Tuono 4V! :D

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Vanmiddag geslaagd voor AVD. De eerste paar minuten erg slordig weggedrag maar herstelde goed naarmate de rit vorderde. Maw, examinator was er wel van overtuigd dat ik veilig door het verkeer kon manouvreren en in 20 minuten stond ik weer bij het cbr :)

Dit weekend op pad om een broek en jas te kopen en te orienteren op een motor. Zo'n ktm 690 ziet er wel leuk uit voor in de stad. Eens zien of ik daar fatsoenlijk op kan zitten met mijn lengte.

• XBL
Gefeliciteerd :). En veel plezier met het uitzoeken van een motor en bijbehorende meuk. Kan je na je rijlessen weer flink wat euro's over de balk smijten ;).

• rgarretsen
Gefeliciteerd! nu kan het echt leren motor rijden beginnen.

Weet nog goed het gevoel van de eerste keer op je eigen motor stappen, eerste stuk super gespannen maar na een rotonde en wat bochten werk steeds meer relax en een smile die groter en groter wordt :)

Zelf morgen ook weer even een stuk lekker kachelen, ipv alleen maar naar het werk op en neer. Gelijk ff een nieuw lampie halen, kwam er net achter dat dimlicht het begeven heeft.

[Voor 25% gewijzigd door rgarretsen op 30-09-2013 19:10]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Tropicc
xos schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:09:
Vanmiddag geslaagd voor AVD. De eerste paar minuten erg slordig weggedrag maar herstelde goed naarmate de rit vorderde. Maw, examinator was er wel van overtuigd dat ik veilig door het verkeer kon manouvreren en in 20 minuten stond ik weer bij het cbr :)

Dit weekend op pad om een broek en jas te kopen en te orienteren op een motor. Zo'n ktm 690 ziet er wel leuk uit voor in de stad. Eens zien of ik daar fatsoenlijk op kan zitten met mijn lengte.
Gefeliciteerd! *O* :)F

KTM 690 duke of smc?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09

-tom-562

Oliesjeik

rgarretsen schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:50:
Al een tijdje op tweakers, nooit opgevallen dat er ook een motor topic was :)

Foto van mijn beestje, gsxr 600 K4

[afbeelding]
Wat een porno poserwielen :P leuk, ook een K4!

Picca van de mijne

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• PilatuS
  • Niet online
Als we dan toch aan het posen zijn.

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vandaag met de motorscooter rond een uur of zes 's middags door hartje Amsterdam gereden. Moest van de A10 via de S106 en S100 naar het Leidseplein.

Ik dacht altijd dat het een beetje een overtrokken stereotype was, dat Amsterdammers voor geen meter kunnen rijden. Maar dat blijkt toch echt waar te zijn. Schrikbarend hoe het meeste volk daar rijdt. Totaal geen respect voor wegbelijning, zebrapaden of voorsorteerstroken. Enkel een rood stoplicht schijnt ze wat te doen.

Ik heb in eerste instantie vrij voorzichtig gedaan maar ik kwam er al snel achter dat je in Amsterdam zo niet moet rijden. Op de terugweg bij ieder stoplicht alles voorbij geschoten (handig met zo'n smal apparaat) en flink accelereren als het groen is om zo alle incapabele chauffeurs achter je te laten. En natuurlijk flink op de claxon hangen als je denkt dat iemand je niet gezien heeft (waar je overigens standaard van uit moet gaan). Vooral het "blocking the box" volk, wat totaal vergeet om om zich heen te kijken.

Moet zeggen dat het best geinig rijden is zo. Is weer wat anders dan wat ik in Leiden / Den Haag / Delft gewend ben. Maar het heeft wel zo z'n risico's.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 14:39
die groepsritten in amerika hangen samen van idioterie :N

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Echt asociaal die motorrijders

• rgarretsen
-tom-562 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:23:
[...]

Wat een porno poserwielen :P leuk, ook een K4!

Picca van de mijne
[afbeelding]
Hehe, vond het ook eerst best wel porno, maar aan de andere kant hij is wel unieker (ben er nog geen 1 andere tegen gekomen met gepolijste velgen). vorige eigenaar had ze gepolijst, Zit ook gedeeltelijk kappen op van de 750. (vind onder wit persoonlijk wat mooier).

Morgen ff naar Xenon kijken (peertje stopte ermee vandaag dus mooi excuus ;) ), en eens zien of ik nog een double bubble ruitje kan scoren ergens.

Verder niets te klagen, de K4 blijft een lekkere bike (de jaren erna vind ik persoonlijk niet zo mooi, op de nieuwe van dit jaar na... maar goed zoveel centen heb ik niet).

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

452752 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:02:
Vandaag met de motorscooter rond een uur of zes 's middags door hartje Amsterdam gereden. Moest van de A10 via de S106 en S100 naar het Leidseplein.

Ik dacht altijd dat het een beetje een overtrokken stereotype was, dat Amsterdammers voor geen meter kunnen rijden. Maar dat blijkt toch echt waar te zijn. Schrikbarend hoe het meeste volk daar rijdt. Totaal geen respect voor wegbelijning, zebrapaden of voorsorteerstroken. Enkel een rood stoplicht schijnt ze wat te doen.

Ik heb in eerste instantie vrij voorzichtig gedaan maar ik kwam er al snel achter dat je in Amsterdam zo niet moet rijden. Op de terugweg bij ieder stoplicht alles voorbij geschoten (handig met zo'n smal apparaat) en flink accelereren als het groen is om zo alle incapabele chauffeurs achter je te laten. En natuurlijk flink op de claxon hangen als je denkt dat iemand je niet gezien heeft (waar je overigens standaard van uit moet gaan). Vooral het "blocking the box" volk, wat totaal vergeet om om zich heen te kijken.

Moet zeggen dat het best geinig rijden is zo. Is weer wat anders dan wat ik in Leiden / Den Haag / Delft gewend ben. Maar het heeft wel zo z'n risico's.
Ik moet ook altijd even schakelen als we weer in Italië zijn en ik met de Vespa door een of andere stad rijd.
In eerste instantie blijf je braaf met het lijntje mee rijden en wachten voor een stoplicht maar dan kom je echt nergens.
Gewoon er langs vlammen, doorgetrokken strepen zijn voor mietjes, en een verdrijvings vlak is een extra rijstrook.
Bordje van 70 is de minimale snelheid die je aan moet houden, en rotondes kun je ook gebruiken om binnen door in te halen.
Het verkeersbeeld is zo anders daar, maar als je eenmaal om bent rijd je echt met een lach van oor tot oor rond.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maegrim schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:13:
die groepsritten in amerika hangen samen van idioterie :N
Zo te zien - maar je kunt niet zien wat er voordat de camera inschakelde gebeurde, reden die motorrijders die auto in de weg. Hij zal er wel wat van gezegd of gebaard hebben en dat zal de bikers niet aangestaan hebben. Uiteraard zijn ze allemaal heel erg stoer als ze met velen zijn, dus eigenlijk had die automobilist eieren voor zijn geld moeten kiezen. Maar aso blijft het wel. Zoals een van de commentaren op YT ook zegt: the bikers started and escalated. Maar ja...over iemand heen rijden is ook weer zowat...

Jammer dat dat soort lieden motorrijders een slechte naam geeft. En jammer dat dat soort motorrijders zich ook niet realiseert dat ze dat doen. Ze geven de mensen die toch al niets met motorrijden hebben een reden om een hekel aan ze te hebben.

• XBL
Toen ze eenmaal stil stonden zijn ze misschien wel die SUV gaan belagen. Kan me voorstellen dat de bestuurder toen zoiets had van "weg wezen hier", als zelfbescherming.

Ik heb echt al te vaak van dit soort filmpjes gezien. Bijna altijd zijn het de gasten op de motor die door blijven kloten tot het moment dat zo'n automobilist iets doet. Soms gaat de automobilist zelf gekke dingen doen, maar het kan ook gebeuren dat die motorrijders echt veel en veel te ver gaan.

• Marc Rademaker
Hij had vrouw en kinderen aan boord. Als ik niks fout doe en ik word agressief bejegend, door afstappende motorrijders etc, rijd ik iedereen voor zijn flikker als ie verkeerd wijst naar vrouwlief, laat staan een kind. Wel luid claxonerend en ze een kans gevend om op zij te gaan. Maar dan wel degelijk vol gas wegwezen en politie bellen...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Teacher: Je hebt de OP netjes opgeruimd (serieus!!).

Voor de rest gaan we hier maar weer gewoon verder met de reguliere "slow-chat" bezigheden. En als er dan toch weer plaatjes gepost moeten worden:

Da's m'n huidige speeltje sinds anderhalf jaar, enige verschil met deze foto zit 'm in de remleidingen welke vervangen zijn door staal omvlochten leidingen.

En 't gras is gemaaid met "round-up" ;)

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 30-09-2013 22:54]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

rgarretsen schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:38:
[...]

Hehe, vond het ook eerst best wel porno, maar aan de andere kant hij is wel unieker (ben er nog geen 1 andere tegen gekomen met gepolijste velgen). vorige eigenaar had ze gepolijst, Zit ook gedeeltelijk kappen op van de 750. (vind onder wit persoonlijk wat mooier).

Morgen ff naar Xenon kijken (peertje stopte ermee vandaag dus mooi excuus ;) ), en eens zien of ik nog een double bubble ruitje kan scoren ergens.

Verder niets te klagen, de K4 blijft een lekkere bike (de jaren erna vind ik persoonlijk niet zo mooi, op de nieuwe van dit jaar na... maar goed zoveel centen heb ik niet).
Ander ruitje moet je van ebay aftrekken, daar heb ik de mijne ook vandaan. 25 dollar ofzo en past perfect! Ik vind het hoekige van de K4/K5 modellen ook erg gaaf. Van de nieuwere modellen vind ik dan weer de motogp style uitlaat wel erg wijs. Xenon is makkelijk in te bouwen, heb ik ook (niet op deze foto te zien), je moet alleen wel een plastic adaptertje kopen, anders kan je je lamp niet vastzetten, maar goed, die vind je voor 2 dollar ook op ebay

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• joshje
-tom-562 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:53:
[...]

Ander ruitje moet je van ebay aftrekken, daar heb ik de mijne ook vandaan. 25 dollar ofzo en past perfect! Ik vind het hoekige van de K4/K5 modellen ook erg gaaf. Van de nieuwere modellen vind ik dan weer de motogp style uitlaat wel erg wijs. Xenon is makkelijk in te bouwen, heb ik ook (niet op deze foto te zien), je moet alleen wel een plastic adaptertje kopen, anders kan je je lamp niet vastzetten, maar goed, die vind je voor 2 dollar ook op ebay
ik raad een ebay ruitje af
heb zelf ook een ebay ruitje gehad ooit gekocht voor €20 heb er nu een MRA opzitten en deze sluit veel mooier aan en is tenminste afgewerkt. bij ebay ruitje zaten de bramen er nog aan :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MRA of PUIG (óf gewoon origineel OEM als 't te leveren is, maar dan komt 't meestal van PUIG).

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 21:22

Baggeraar

Wat een gebagger..

http://www.skoften.net/vi...torrijders_vs_range_rover

Geen idee wat er gebeurd is om die range rover aan te zetten tot zo'n actie, maargoed valt natuurlijk nooit te verantwoorden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Baggeraar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:05:

Geen idee wat er gebeurd is om die range rover aan te zetten tot zo'n actie, maargoed valt natuurlijk nooit te verantwoorden.
Zoek de kentekenplaten op het merendeel van die fietsen :) ......

Ik zou er persoonlijk zo dus óók over heen walsen. Stil krijgen is een makkelijker iets dan achteraf achterhalen.

• XBL
Baggeraar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:05:

Zie paar posts boven je ;).

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 21:22

Baggeraar

Wat een gebagger..

XBL schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:17:
[...]

Zie paar posts boven je ;).
Excuus, had het niet zien staan inderdaad.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende keer maar een Scania d'r overheen, dus.

• DECOY88
(overleden)
joshje schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:41:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

de buitenwereld is eng :Y

er is chinese namaak te vinden maar mra en puig word er ook verkocht.

[Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 01-10-2013 05:18]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

joshje schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:41:
[...]

heb zelf ook een ebay ruitje gehad ooit gekocht voor €20 heb er nu een MRA opzitten en deze sluit veel mooier aan en is tenminste afgewerkt. bij ebay ruitje zaten de bramen er nog aan :X
Ligt dan mss aan jou ebay ruitje. Ik ben wat dat betreft redelijk kritisch kwa afwerking, maar mijn ruitje ziet er perfect uit, nergens geen gietbraampjes o.i.d. en het past allemaal naadloos en zit symmetrisch

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 20:03

DinX

Motormuis

Anders vergeet je je jiffy uit te klappen bij het afstappen :X
Meteen wakker deze ochtend :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Marc Rademaker
DinX schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:55:
Anders vergeet je je jiffy uit te klappen bij het afstappen :X
Meteen wakker deze ochtend :X
|:(

Nog op kunnen vangen en rustig neer kunnen leggen of zelfs overeind gehouden?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 20:03

DinX

Motormuis

Hij bleef wat steunen met z'n snuit en band tegen de muur waar ik schuif voor stond.
Heb voor de rest hem nog zelf zoveel mogelijk tegen gehouden. Is niet meteen wat aan te zien. Het lijkt alsof de lamp een tikkeltje scheef staat, maar dat kan gewoon maar een idee zijn (kan net zo goed zijn van bij m'n ongeval en dat ik er nu pas op let).

Gelukkig van die muur want ik stond tussen 2 andere motoren in geparkeerd :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:37
Nog maar 1tje dan; eigenaar sinds april 2011 en zit bijna tegen de 24k aan.

[Voor 5% gewijzigd door Deshmir op 01-10-2013 09:40]

• PilatuS
  • Niet online
Op mijn SV zit een ruitje van Ebay. Totale kosten 25 euro inclusief verzenden. Past perfect en is van prima kwaliteit. Voor mij met dat ruitje geen enkele reden om 3x zoveel uit te geven aan een merk ruitje.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Wordt er nog een beetje gereden als, nu ik al die in showroom staat verkerende motoren in dit topic zie? :P :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:11

_Apache_

For life.

Absoluut word er nog gereden, inmiddels wel hier en daar de handvatverwarming aan. :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, alleen met mooi weer :P Hopelijk kan ik van het weekend nog een ritje rijden, dat zal dan wel het zo ongeveer het laatste ritje van dit jaar worden

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

_Apache_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:47:
Absoluut word er nog gereden, inmiddels wel hier en daar de handvatverwarming aan. :P
Moet zeggen dat het me nog meevalt, ik heb een paar hele goedkope all-season handschoenen en nog geen last van koude vingers :)

Toch wil ik eens kijken naar een stel mooie Dane GTX II handschoenen.

• kennumen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
Stacheldraht schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Moet zeggen dat het me nog meevalt, ik heb een paar hele goedkope all-season handschoenen en nog geen last van koude vingers :)

Toch wil ik eens kijken naar een stel mooie Dane GTX II handschoenen.
Heb me een paar weken geleden tussen handschoenen gekocht (is dat all-season? niet zomer en niet winter) en rijd er sindsdien ook mee. Zaten eerst net iets te strak en zitten nu perfect. Wel gevaarlijk, dat. Als ik niet oplet zit er automatisch 5 of 10 km/u erbij. Is een vreemd idee dat dikkere handschoenen betere grip en vertrouwen geven dan zomer handschoenen, maar goed. Tot nu toe nog geen snelheidsbelasting moeten betalen dus dat valt mee.

Deze ochtend 8°C op de motor en niks van gevoeld. Behalve na een half uurtje dat de (kevlar) jeans misschien wat dikker mocht. Jaja, wat vlugger rijden komt er meer warmte uit de motor :p

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:37
Sowieso elke maandag en dinsdag :).
Foto was ook genomen toen ik hem eindelijk een keer gewassen had =)

Niet te vergeten de wekelijkse ritjes naar school, rondrijden en de Eiffel.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kennumen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
Deze ochtend 8°C op de motor en niks van gevoeld. Behalve na een half uurtje dat de (kevlar) jeans misschien wat dikker mocht. Jaja, wat vlugger rijden komt er meer warmte uit de motor :p
Klopt ja vanmorgen was het heerlijk, ik heb een textiel pak van Rev'IT en ik heb ook totaal geen last van de kou. Ik denk dat ik zo door blijf rijden tot eind november en dan ga ik helaas met auto weer naar het werk.

* Stacheldraht weigert om met sneeuw en ijs te rijden

Dit soort dingen zie ik dus echt niet zitten:

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:26
Iemand dit filmpje al gezien dat helemaal 'viral' is?

http://www.liveleak.com/view?i=319_1380522846

Kijken. En daarna de rest van het verhaal lezen, hier;

http://www.dailymail.co.u...e-annual-street-ride.html

Persoonlijk schaam ik mij kapot voor dat stelletje idioten dat zich hier, in dit filmpje, motorrijders noemt. Schandelijk.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• PilatuS
  • Niet online
Ricepuppet schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:17:
Iemand dit filmpje al gezien dat helemaal 'viral' is?
Schandelijk.
Heb ik op de vorige pagina gepost :)

• Ricepuppet
PilatuS schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

Heb ik op de vorige pagina gepost :)
O RLY

My bad :)

edit: ik zie dat het zelfs meerdere keren is gepost xD

[Voor 13% gewijzigd door Ricepuppet op 01-10-2013 12:24]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ricepuppet schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:17:
Persoonlijk schaam ik mij kapot voor dat stelletje idioten dat zich hier, in dit filmpje, motorrijders noemt. Schandelijk.
Mee eens. Helaas in Nederland krijgen we ook steeds meer naar amerikaans voorbeeld idioten op motards, racers en quads die zich o zo stoer in een groepje voelen: Wheelietime en BragandBoost.

WheelieTime: YouTube: WheelieTime

Brag and Boost: YouTube: Brag&Boost Amsterdam 2013

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

brek en boest :') als je er wat van zegt krijg je meteen het hele clubje digitaal achter je aan. Wat een droeftoeters zijn dat

• Ricepuppet
Ik vind dat Brag and Boost niet eens zo erg. Tuurlijk; je moet ook af en toe wel eens gek doen op je motorfiets. Alleen maar 'rechtoe-rechtaan' rijden is ook vreselijk saai.

Dat hard op trekken, burnen; prima.

Zolang je er niemand mee lastig valt en nog belangrijker; niemand in gevaar brengt, vind 'ik' het allemaal prima. Zodra je, zoals in het NYC-Range Rover filmpje, het verkeer in gevaar gaat brengen, mag je van mij betreft de brug afrijden en keihard sterven met een goede explosie.

Opgeruimd staat netjes.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 16:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

De mijne ook maar weer eens posten:

Helaas afgelopen zomer maar een 4 keer gereden ofzo :). Ben druk bezig met het opknappen van een eerste huisje met de vriending :)

[Voor 32% gewijzigd door TiMMieJ op 01-10-2013 13:59]

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 22:18

EgoPro

Time is an illusion.

Even die fimpjes van brak-en-boos en wielietime bekeken, lijkt me toch niet heel erg goed voor het image van de motorrijder. Erg jammer allemaal

• Marc Rademaker
Posers, allemaal :p

Even een vraagje, ik moet een nieuwe achterband. Ik kan / wil dat niet er zelf opleggen, wil ook m'n wiel niet zelf losmaken, maar ik wil ook niet teveel betalen. De vorige keer ben ik langs geweest bij motormike in bleijswijk. Die legt hem dan ter plekke erop voor 25 euro en je betaalt nu 150 euro voor 180 breed / MPR2 2CT. Of 170 euro voor MPR3. Voor ligt er MPR2 op en die kan nog wel even volgens mij.

Dus bij MPR2 houden of zeggen jullie die MPR3 is echt veel beter? En is 150 euro + 25 euro fair of kan ik dan net zo goed naar de garage om de hoek? Ik woon in Utrecht namelijk...

• XBL
Ricepuppet schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:44:
Ik vind dat Brag and Boost niet eens zo erg. Tuurlijk; je moet ook af en toe wel eens gek doen op je motorfiets. Alleen maar 'rechtoe-rechtaan' rijden is ook vreselijk saai.

Dat hard op trekken, burnen; prima.

Zolang je er niemand mee lastig valt en nog belangrijker; niemand in gevaar brengt, vind 'ik' het allemaal prima. Zodra je, zoals in het NYC-Range Rover filmpje, het verkeer in gevaar gaat brengen, mag je van mij betreft de brug afrijden en keihard sterven met een goede explosie.

Opgeruimd staat netjes.
Dit. Zolang je met de intentie rijdt om anderen niet in gevaar te brengen met je gedrag, kan het mij niet zoveel schelen. Wheelies op afgelegen wegen enzo, moet je lekker zelf weten. Maar ik weet ook wel hoe groepsdynamiek werkt, zeker met een hoog testosteron gehalte... ze gaan geheid mensen lastig vallen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 18:36

Saffie_time

Why use this? 42!

Stacheldraht schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:46:
Wordt er nog een beetje gereden als, nu ik al die in showroom staat verkerende motoren in dit topic zie? :P :+
Moa showroomstaat...
Daar is mijn beestje al lang niet meer in :+

Ook op oude beestjes kan je plezier hebben.
(Voorlopig) nog old-timer, veel plezier met verbouwen, rijdend houden (lijkt wel een HD :+ ) maar ook met rijden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 14:24
Ik ga pogen wat minder te lurken en meer te posten :P

En aangezien iedereen het doet en ik een keiharde meeloper ben, een foto van mijn walvisje :>

So long, and thanks for all the fish!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:12
Marc Rademaker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:17:
Posers, allemaal :p

Even een vraagje, ik moet een nieuwe achterband. Ik kan / wil dat niet er zelf opleggen, wil ook m'n wiel niet zelf losmaken, maar ik wil ook niet teveel betalen. De vorige keer ben ik langs geweest bij motormike in bleijswijk. Die legt hem dan ter plekke erop voor 25 euro en je betaalt nu 150 euro voor 180 breed / MPR2 2CT. Of 170 euro voor MPR3. Voor ligt er MPR2 op en die kan nog wel even volgens mij.

Dus bij MPR2 houden of zeggen jullie die MPR3 is echt veel beter? En is 150 euro + 25 euro fair of kan ik dan net zo goed naar de garage om de hoek? Ik woon in Utrecht namelijk...
Banden weet ik weinig vanaf, maar ik laat mijn onderhoud doen bij http://www.snelmotoren.nl/ in Zeist. Prima gast en eerlijke prijzen, prijsopvraag kan gewoon per email.

(...)

Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee