Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.426.151 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mede-auteur:
  • FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022

FrankTM

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14
Leuk nieuw plaatje, iemand? :+
"Beginnersvragen?!"
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid in de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoop hulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor onze ongezouten motor-mening kunt u hier terecht!
Houd je kop erbij
Op straat valt er niets te winnen, enkel te verliezen

Veel van de posters hier hebben redelijk wat asfalt kilometers achter de kiezen en enkele hebben het asfalt van dichtbij kunnen inspecteren. Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan. Om het met een Joe Bar wijsheid te illustreren: "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit." Velen gaan de bocht door met de knie op de grond, trekken wheelies van enkele honderden meters, maken een stoppie van 100m maar dergelijke dingen zijn absoluut niet de bedoeling als je pas je rijbewijs hebt. Je bent geen god, je bent niet Valentino Rossi, je bent een gewone sterveling.

Gebruik je verstand tijdens het rijden en heb lol. Maar ga nooit boven je kunnen rijden.
Wie rijden er mee?

FrankTMChakotay
DinXTankiej
DaffieDECOY88

Motor-lozen, lessers, of geinteresseerden!

Wil je erbij? Stuur mij even een DM :)

Reeds gegeven tips!
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de 25kW regeling voor de mensen onder de 21 jaar. Je hebt 25kW motoren en 25kW motoren. Je hebt motoren welke standaard 25kW leveren (zoals een Savage 650 :r ) en een afgevoerde ZX-6R. De "afgevoerde" fietsen hebben over het algemeen de voorkeur. Deels omdat je die ook nadat je van je beperkte rijbewijs af bent weer zou kunnen "opvoeren" en kunnen blijven rijden, maar ook omdat ze meestal nog wel een beetje vermogen over hebben.
  • Welke motor moet ik hebben?
    Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille), de andere wilt zich een koning op de weg voelen (BMW R1xx0GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+ ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. De betere pakken hebben dus ook klittenband strookjes waarme je de flapperstukjes wat strakker kan zetten. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen). Textiel is ook geschikter voor gebruik in alle seizoenen omdat deze veel wamer is dan leer.

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... :+
    Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kostte mij laatst 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro.

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
De wat technischere zaken
  • Ketting spannen:

Naargelang je de kilometers vreet met de motor zal de ketting ook langer worden. Je zal deze dan moeten spannen. Het beste om deze te spannen in wanneer de het voorste tandwiel, de as waar de achterbrug om draait en het achtertandwiel in lijn staan. De ketting is dan op zijn maximale lengte. Je moet de speling van de ketting gaan meten op het strakste deel van de ketting (dan heb je de minste kettingspelling). Hoeveel de kettingspeling moet bedragen moet je raadplegen in de handleiding. Ik hanteer 1cm wanneer de ketting op zijn maximale lengte staat.

Als de ketting te strak zit dan ga je het lager aan het voorste tandwiel en de keerring sneller doen verslijten en zal de versnellingsbak gaan uitlodderen in het motorcarter. Zorg dat de ketting nooit te strak staat! Je kunt het ook voelen in je linkervoetsteun in de vorm van een trilling wanneer de ketting te strak staat.
  • Ander uitlaatje monteren

Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.
  • Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek

Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
  • Rare bandenslijtage:

Wanneer de band erg raar slijt ondanks het feit dat je goed plat door de bocht gaat dan ligt het aan je vering. Hier kun je beter vanaf blijven als je niet met deze materie bekend bent. Wil je toch eraan werken dan moet je voor 2 dingen zorgen: doe het op een weg welke je heel goed kent omdat de motor plots heel anders kan reageren in de bocht en schrijf alles op wat je hebt aangepast zodat je terug kunt keren naar een bepaalde (begin)situatie. Als je niet weet wat je doet dan moet je eraf blijven Voor een woordje uitleg over de soorten slijtage moet je hier kijken :)
Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
http://baatsen.com/dealerinfo.php Site met ervaringen van motordealers
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.
http://www.knmv.nl/ De KNMV - opleidingen en meer.
http://www.mag-nl.org/ Dé belangenvereniging voor motorrijdend Nederland.
http://www.mag.be/ En de belgische variant.
http://www.fehac.nl/ voor als je oude troep rijdt..
http://www.louis.de/ Net geprijsde motorspullen
http://www.bikenet.nl/ een dealer-occasion site
http://www.roukama.nl/ portal van motorsloper roukema; enorm veel nieuwe en goede gebruikte onderdelen van vnl. japanse fietsen.
http://www.2dehands.be/ Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken
http://www.kapaza.be/ Een andere Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken.
http://motorparts-online.com Grote verzameling van motorslopen, erg veel onderdelen te vinden met een makkelijk opzoek-systeem

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
217 augustus 2005Breadfan
315 oktober 2005Chevy454
411 februari 2006Chevy454
524 Mei 2006teacher
611 september 2006IKKE86
73 november 2006StarWing
85 januari 2007Chevy454
94 maart 2007Chevy454
1011 april 2007Chevy454
119 mei 2007FragDaddy
1211 Juni 2007StarWing
1314 Juli 2007shaggy8675
Chatten over motoren :?

Sinds DinX zich openlijk verveelt heeft hij uit pure verveling (je moet toch wat :P ) een channel op de irc servers van tweakers.net geopend. Alle motorgerelateerde zaken er mogelijk dus voor wat slowchat is dit de plek :P

server: irc.tweakers.net
channel: got-motor
Klik
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

[Voor 157% gewijzigd door Chakotay op 02-02-2013 18:21]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
*o*

Wachten op salaris en dan AVB aanvragen :) KENNIE MEER WACHTEN !

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07-2021
strakke opening Chakotay... hulde _/-\o_

mag ik trouwens ook in het rijtje van 'wie rijden er mee?' Ik heb nog geen foto van mezelf op m'n fiets maar die gaat er dit weekend echt wel komen. Dus als ik die heb..mag ik dan ook in de lijst? :*)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

Mooie TS! Ziet er netjes uit.

Hopelijk komend weekend mijn Intruder een beetje opleuken; ik heb forward controls besteld zodat ik na een paar jaar eindelijk fatsoendelijk op mijn fiets zit!

Verder wil ik de polijstschijf eens goed gaan inzetten: Voorvorkpoten, instrumenten op het stuur etc eens laten glimmen, mogelijk lagere achterveren.... Langzaam maar zeker maken we 'm steeds leuker.

If it works, tweak it

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:17:
strakke opening Chakotay... hulde _/-\o_

mag ik trouwens ook in het rijtje van 'wie rijden er mee?' Ik heb nog geen foto van mezelf op m'n fiets maar die gaat er dit weekend echt wel komen. Dus als ik die heb..mag ik dan ook in de lijst? :*)
Je staat nu iig in het lijstje zonder foto :)

• Qui-Gon Jinn
Ben ik nou heel erg vervelend als ik toch een foto heb van m'n fiets maar dan zonder mij erop? Heb even m'n vriendin via msn gevraagd of zij die foto nog heeft van m'n fiets bij mij achterthuis toen ik hem net opgehaald had.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ben ik nou ook vervelend, als ik deze in de op wil hebben ?

de rs staat namelijk te koop :P

No signature required.

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-03 02:47
Je mag mij ook bij de lessers toevoegen :)

Les 5 & 6 zitten erop. Eerst wat remproeven gedaan en daarna mn 1e ritje op de openbare weg. Heerlijk! Was alleen na 5 min mn instructeur en mede lesser kwijt (stoplicht etc). Vooral het "ok, trek m maar los" horen in mn oortje was super :). Gelijk ook gevoeld hoe de wind aan je trekt bij 90km/h. Als je achterop zit valt dat eigenlijk niet zo op.

• Qui-Gon Jinn
dit is mijn trots 8)

http://www.decinternational.com/images/honda_vf500f2.jpg

binnenkort een pic van mij op deze fiets

• MarcoZ20
  • Laatst online: 20-03 23:39
@TS
ik heb die kawa verkocht. Heb al wel een andere racer, alleen nog geen goeie foto ervan.
Die kawa mag iig vast uit de startpost. Als ik een foto heb, dan zal ik die wel plaatsen.

'thnx

• Qui-Gon Jinn
euh Chakotay... tis een VF... geen VFR helaas

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Done, done en done. Sorry Qui-Gon, typefoutje... Is aangepast :)

• Qui-Gon Jinn
Okay om dit topic enigzins technische te beginnen ... Is er een 'standaard' manier van het verversen van de motorolie?

Ik bedoel.. ik ben niet zo techneutisch aangelegd dus ik zeg op mijn beurt.. motor op de bok, grote bak eronder, doppie eraf, olie er uit laten lopen, doppie weer dicht, nieuwe olie er in en klaar is Qui-Gon Jinn

Of denk ik nu veel te makkelijk?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58
Zet het dan ook wel ff hier neer ;) Deel 13 zal wel niet zo veel meer bekeken worden.

Doe idd ook altijd groeten naar mede rijders ;)

Heb ff een ander vraagje, heb een bandit600S uit 1999 (wel de A versie, 99 was een omslag jaar)
Nu is het kapje om mijn achterlicht heen stuk en die wil dus vervangen, maar heeft iemand een idee hoe dat kapje heet? Of er een duidelijke foto van?

Ik bedoel echt het kapje wat de ruimte tussen het achterlicht en de achterkant opvult.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:55:
Okay om dit topic enigzins technische te beginnen ... Is er een 'standaard' manier van het verversen van de motorolie?

Ik bedoel.. ik ben niet zo techneutisch aangelegd dus ik zeg op mijn beurt.. motor op de bok, grote bak eronder, doppie eraf, olie er uit laten lopen, doppie weer dicht, nieuwe olie er in en klaar is Qui-Gon Jinn

Of denk ik nu veel te makkelijk?
Tussen doppie weer dicht en nieuwe olie erin. Zou ik ook nog even je olie filter vervangen. Maar voor de rest heb je gelijk ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:35

ToolkiT

brit-tweaker

even een link leggen met oude topic:
Ik groet ook zo goed als alles op 2 wielen met een motor erin... alleen pubers met een scooter (ook al is ie 125cc) groet ik niet..
Hier groet men trouwens met een hoofdknip omdat we aan de andere kant van de weg rijden en met gashand groeten minder handig is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:11:
[...]

Tussen doppie weer dicht en nieuwe olie erin. Zou ik ook nog even je olie filter vervangen. Maar voor de rest heb je gelijk ;)
hangt ervanaf om de hoeveel kilometer. Die moet je namelijk op de beurt doen :Y

No signature required.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:12

JdM

Gas?Gas!

Tylen schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:11:
[...]

En is afhankelijk van het feit of het een dry-sump systeem is, of niet. By dry-sump zal je het reservoir apart moeten aflaten.

N54 powered

• Qui-Gon Jinn
dry sump systeem??? B)

ik heb geen idee waar je het over hebt dus ben ik even gaan zoeken bij wikipedia en ik kwam dit tegen :

Een dry sump systeem (letterlijk: droog cartersysteem) is een smeersysteem voor viertaktmotoren waarbij de smeerolie i.p.v. in het motorcarter in een aparte tank of in de framebuizen wordt meegevoerd.

Dit heeft als voordeel: geen (kwetsbare) carterpan onder het blok en een grotere bodemvrijheid. Daarom wordt een dry sump smeersysteem vaak bij motorfietsen toegepast. Er zijn echter ook nadelen: Er zijn in het algemeen twee oliepompen nodig: een in de olietank en een onder in het motorblok. Bovendien is het peilen van de olie niet altijd eenvoudig, vooral als het frame als olie-opslag dient.

Harley-Davidson motoren maken gebruik van een Dry-sump systeem. Zie ook wet sump systeem en Suzuki Advanced Sump System.

Maar nu ben ik nog niet veel wijzer want ik weet dus niet of mijn fiets dit ook heeft..ben ik nou heel erg A-technisch? :o

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:26:
[...]

hangt ervanaf om de hoeveel kilometer. Die moet je namelijk op de beurt doen :Y
ja en nee. Olie filter kost geen drol en gewoon iedere keer vervangen word je motor niet slechter van.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:33:
dry sump systeem??? B)

ik heb geen idee waar je het over hebt dus ben ik even gaan zoeken bij wikipedia en ik kwam dit tegen :

Een dry sump systeem (letterlijk: droog cartersysteem) is een smeersysteem voor viertaktmotoren waarbij de smeerolie i.p.v. in het motorcarter in een aparte tank of in de framebuizen wordt meegevoerd.

Dit heeft als voordeel: geen (kwetsbare) carterpan onder het blok en een grotere bodemvrijheid. Daarom wordt een dry sump smeersysteem vaak bij motorfietsen toegepast. Er zijn echter ook nadelen: Er zijn in het algemeen twee oliepompen nodig: een in de olietank en een onder in het motorblok. Bovendien is het peilen van de olie niet altijd eenvoudig, vooral als het frame als olie-opslag dient.

Harley-Davidson motoren maken gebruik van een Dry-sump systeem. Zie ook wet sump systeem en Suzuki Advanced Sump System.

Maar nu ben ik nog niet veel wijzer want ik weet dus niet of mijn fiets dit ook heeft..ben ik nou heel erg A-technisch? :o
kijk eens in de specs van je motor (boekje of online) en als je een dry sump hebt dan staat het er wel bij, waarschijnlijk heb je het niet (meeste motoren hebben het niet)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

ja en nee. Olie filter kost geen drol en gewoon iedere keer vervangen word je motor niet slechter van.
Daar heb je gelijk in, ik zit nou trouwens ook te twijfelen of het niet elke beurt gedaan wordt..

No signature required.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20

_Apache_

For life.

Naarmate ik deze topicserie ga lezen heb ik steeds minder geduld om tot mei 2008 te wachten om op de grote fiets te stappen..

Wanneer ik mijn HBO succesvol afsluit heeft mijn vader mij belooft dat ik de sleutels krijg van de Honda CB 900F Hornet.

Welke naar mij staat te lonken wanneer ik dagelijks mijn Puch :/ uit de schuur haal.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar in verband met technische problemen.

Vandaag (02-10) wordt HP gebeld om een fan te laten vervangen, dit kan echter wel een dag duren. Meer info volgt als er meer bekend is (0:40).

Update 17:30: Aangezien we een next day support onderhoudscontract hebben wordt pas morgen de nieuwe fan geleverd. Deze zal dan direct door onze sponsor True worden ingebouwd. Tot die tijd zullen we helaas offline zijn.

Excuses voor dit ongemak...

Update 10:45: Op dit moment wordt de fan ingebouwd. We hopen zo snel mogelijk weer online te zijn.
we zijn er bijna.... we zijn er bijna...

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

we zijn er bijna.... we zijn er bijna...
dat staat er ook al sinds 10:45.. ze zijn nu al 2 uur bezig met een fannetje vervangen.. bij mij duurt dat niet zo lang hoor :?

No signature required.

• Qui-Gon Jinn
Aangezien ik mijn fiets gekocht heb van een particulier en hij wel hele mooie verkooppraatjes had weet ik dus niet honderd procent zeker of hij ook inderdaad de olie incl. filter vervangen heeft dus het kan mijns inziens geen kwaad om het alsnog te doen.

Ik zal ook mijn kilomterteller kabel moeten gaan vernieuwen... hij is kaduuk namelijk alleen weet ik nog niet zeker of dit goed zelf te doen is of dat ik dit door een proffesioneel iemand moet laten doen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:48:
Aangezien ik mijn fiets gekocht heb van een particulier en hij wel hele mooie verkooppraatjes had weet ik dus niet honderd procent zeker of hij ook inderdaad de olie incl. filter vervangen heeft dus het kan mijns inziens geen kwaad om het alsnog te doen.

Ik zal ook mijn kilomterteller kabel moeten gaan vernieuwen... hij is kaduuk namelijk alleen weet ik nog niet zeker of dit goed zelf te doen is of dat ik dit door een proffesioneel iemand moet laten doen.
Zolang het geen elektronische kabel is, is dit echt super simpel zelf te doen.. je hebt alleen een tank (en eventueel imbus schroevendraaier voor een deel van je kuip).

No signature required.

• Qui-Gon Jinn
het gaat om een gewone analoge teller dus daar zal weinig tot niets elektronisch aanzitten denk ik...

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voor de TS: Mijn fiets is een Honda CB-1 (staat er om de een of andere reden niet bij)

En het moet wel een héél bijzonder fannetje zijn dat ze nu nóg bezig zijn daar bij MF. :D

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

.KeN. schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:41:
Voor de TS: Mijn fiets is een Honda CB-1 (staat er om de een of andere reden niet bij)

En het moet wel een héél bijzonder fannetje zijn dat ze nu nóg bezig zijn daar bij MF. :D
Hij is weer online *O*

No signature required.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo, hè hè.. nou, zie jullie daar dan wel weer :P

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

het zijn motormuizen en geen tweakers daar he?
Maar sommige van die fans zitten best diep in het apparaat en je moet er soms best wel veel uitslopen voor je er bij kan..

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klopt ja, maar daar heb je dan nog steeds geen 4+ uur voor nodig.
Misschien waren ze ook wel binnen een kwartiertje klaar en zijn ze daarna even lekker een bakkie gaan doen :P "Oh ja, hij moet nog worden aangezet !"

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
ToolkiT schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

het zijn motormuizen en geen tweakers daar he?
Maar sommige van die fans zitten best diep in het apparaat en je moet er soms best wel veel uitslopen voor je er bij kan..
duderuud is best een tweaker hoor :P

*burp*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Aangepast :)

En woei @ MF *O*

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

He Capo, wat las ik nou in het vorige deel?

Nóg een fiets erbij?

* teacher heeft pasgeleden zijn honda verkocht en heeft er nog maar 2 :(

Wise enough to play the fool

• Capo
  • Niet online
he teacher... sinds wanneer ben jij mod ? turned to the darkside ? :+ LOL

ja we hebben hier nu 4 1/2 motor staan :X

de gsxr1000, de bandit 1200 nu ook nog een VFR800 van 2000 en dan nog een winter project.. 1 1/2 schade fiets om 1 van te maken.

1000 en 800 worden fun fietsen :) andere 2 voor woon-werk. Vriendin doet 50km per dag en ik 90km en gezien bij beide 3/4e ervan file rijden is...

Toch maar huis kopen met grotere garage :+

Maar 2 motors ? kan niet he ;) Er zijn van die dingen waar je er nooit genoeg van kunt hebben :+

Zodra de ftp het weer doet foto van project en foto van de vfr

[Voor 5% gewijzigd door Capo op 03-10-2007 16:00]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:30:
het gaat om een gewone analoge teller dus daar zal weinig tot niets elektronisch aanzitten denk ik...
Is idd een mechanische analoge teller die dr op zit, is opzich geen al te moeilijk werkje om te vervangen, het is alleen ff pielen om overal bij te komen ws.
Goed opletten hoe de oude kabel zit en de nieuwe op dezelfde manier terug leggen.

Olie verversen zou ik idd gewoon het filter meenemen, kun je toch goed bij bij zo'n VF en voor die 10e hoef je het niet te laten ;)
Niet vergeten om trouwens een nieuw koperen ringetje voor je aftapplug mee te nemen.
En neem 4L olie mee en niet 3, zo uit het hoofd is 3L nl net te weinig om m bovenaan het peil te krijgen als je olie + filter vervangt.

leeg

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Mag ik trouwens van de lijst motor-lozen / lessers / geintresseerden af? Ik ben eigenlijk nog nooit motorloos geweest :+

Raku

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
En zou ik ook in de lijst van de OP mogen met mijn motor? http://www.nikewerkhoven.nl/images/DSC04433.jpg
't is een Suzuki GSX 600F voor het geval je 't niet weet/ziet of whatever...

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:00:
En waar staat AUD eigenlijk voor? of is het een verkeerd gespelde indicatie van je leeftijd? ;) :+

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
De mijne is toch echt een CB350f..... (okay, wel met 400cc maar cb400f heeft heel ander uiterlijk...)

• rimpeldinky
ToolkiT schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

En waar staat AUD eigenlijk voor? of is het een verkeerd gespelde indicatie van je leeftijd? ;) :+
audio :P

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

dat zou ik AeH noemen (Audio en Hifi)

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 17:16
waarom staat ik niet in het lijstje met motor-lessers :( toch diverse keren gemeld
naja, mag ik mag ik mag ik ? :P

iig vanmiddag weer gelest, gister hele dag bloedmooi weer, en vandag regenen natuurlijk ;(
voor het eerst de snelweg op, heerlijk gevoel >:)

later weer de bebouwde kom in, en lekker bochten oefenen aangezien ik me daar nog teveel gedroeg als een brommerrijder, in plaats van een motorrijder....
aldus mijn instructeur :)

ging na het rijden al stukken beter, aldus hem, volgende week woensdag weer bijzondere verrichtingen doen :)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Capo
  • Niet online
zoals beloofd

http://members.chello.nl/e.vanderwielen/vfr/vfrzijkant.jpg
http://members.chello.nl/e.vanderwielen/vfr/vfrdashboard.jpg

En ja ik hou van uitdagingen ... :+
alles moet gepoedercoat gaan worden, frame, subframe, kroonplaten, achterbrug, etc.
Dan importeren..belgische schade moto's zijn stuk goedkoper ;)

http://members.chello.nl/e.vanderwielen/project/coaten1.jpg
http://members.chello.nl/e.vanderwielen/project/coaten2.jpg

[Voor 14% gewijzigd door Capo op 03-10-2007 20:31]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dr staat bier bij!! heel goed!

No signature required.

• Capo
  • Niet online
Leeg en niet door mij opgedronken :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:47:
Leeg en niet door mij opgedronken :P
okee, dat is niet goed.. :|

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leuk spul Capo, succes met verbouwen :)

Gevraagde aanpassingen zijn weer gedaan, ook het openingsplaatje eindelijk maar eens passend gemaakt :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:05:
Leuk spul Capo, succes met verbouwen :)

Gevraagde aanpassingen zijn weer gedaan, ook het openingsplaatje eindelijk maar eens passend gemaakt :+
Ik vind dat we een ander plaatje moeten. ik ga toch niet elke keer tegen tyl aankijken :N

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heb jij nog iets leuks liggen? Ik kan me nog een foto van een wheelieende snorfiets op de MFMM herinneren :+

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Capo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:00:
[...]

Maar 2 motors ? kan niet he ;) Er zijn van die dingen waar je er nooit genoeg van kunt hebben :+
Tja.. ik heb toch geen sociaal leven, dus dan maar modden :+

Het was ook de bedoeling om er weer een motor voor terug te kopen (en dan óf een "stadsflitsertje", óf nog een dikke toerfiets) maar toen kreeg ik het op mijn heupen en kocht een oude mercedes 8).

VFR ziet er netjes uit! En dat "project".. daar ben je nog wel even zoet mee denk ik ;)

• Capo
  • Niet online
sociaal leven is wel te downloaden ergens hoor :+

oude mercedes ? je weet het he : if it's got tit's or tire's it'll cost you money and cause you trouble. ;)
foto ? :P

ja project ben ik idd nog wel ff zoet mee :( na de winter word het mijn woon-werk motor. tot die tijd de NS lastig vallen..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

http://img339.imageshack.us/img339/695/helgawt8.jpg
Dit is Helga! een 230 uit 77. Stuurbekrachtiging, CV, leer, airco.

offtopic:
volgens mij liep er in de HK ook al een raad de motor topic.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:28:
[afbeelding]

offtopic:
volgens mij liep er in de HK ook al een raad de motor topic.
oh ja? nooit gezien... :$

p.s. veel plezier met Helga, wat vind MrsTeach van een duitse dominatrix als rivale?;)

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, ik ben ook weer van de partij :). Komende zaterdag les nummer 3 *O*

Anoniem: 83626

tvp :P

Oehh.. ik heb best zin in een motortje voorerbij. Stond op MF een DR400 te koop, lijkt me wel lachen, is alleen al verkocht :O

Voor mensen met teveel motoren; ik zoek een 1- of 2-cilinder (of 3 of 6, maar die zijn altijd duur :P ) en dan geen naked zoals ik al heb (en geen chopper) :)

• phYzar
  • Nu online
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:45:
Oehh.. ik heb best zin in een motortje voorerbij.
* phYzar hoopt z'n leaseauto kwijt te raken aan een collega...
Voor dat geld (en bijtelling) kan ik best een klein privéautootje rijden en een woon-werk-motor. Dat lijkt me niet fijn om op m'n zx-6r te doen, dus als de auto kwijt is ook maar eens gaan zoeken naar een motortje voor erbij :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb net de laatste hand gelegd aan de motor.

Morgen avond monteer ik de camera die we hebben gewonnen bij het filmpjes wedstrijd op MF, en zaterdag even lekker filmen op Assen. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:45:
Voor mensen met teveel motoren; ik zoek een 1- of 2-cilinder (of 3 of 6, maar die zijn altijd duur :P ) en dan geen naked zoals ik al heb (en geen chopper) :)
heb nog wel een Varadero 125 in de aanbieding ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
phYzar schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:40:
[...]

* phYzar hoopt z'n leaseauto kwijt te raken aan een collega...
Voor dat geld (en bijtelling) kan ik best een klein privéautootje rijden en een woon-werk-motor. Dat lijkt me niet fijn om op m'n zx-6r te doen, dus als de auto kwijt is ook maar eens gaan zoeken naar een motortje voor erbij :)
Welk traject moet je rijden? Mij bevalt het inruilen van het leaseblik voor een eigen motor tot nu toe nog prima :)

• phYzar
  • Nu online
Gorinchem-Rotterdam (a15-a16, of n214-a15-a16), dat was afgelopen weken dus erg slecht te doen, en het eind is niet in zicht. Helaas levert opzeggen van de lease-auto een mooie vervroegd-inlever-boete op dus dat hoop ik te voorkomen door hem ter overname aan een collega aan te bieden. Met al die job-hoppers ben ik helaas niet de enige die een auto ter overname aanbiedt, dus er is genoeg concurrentie op het interne prikbord...

(Eigenlijk had ik gewoon die vervroeg inlever clausule moeten nemen, maar dat kost dus weer aardig wat per maand, en ik had mijn motorrijbewijs toen nog niet. Ach, achteraf kijk je een koe m'n laser duo-tech in z'n reet :P )

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, dat was dan toch wel een voordeel van de wazige "leen"-lease constructie van mijn werkgever. Ik betaalde wel alle bijtellingen en zut, maar de auto kon wel op elk moment teruggevraagd / ingeleverd worden.

• phYzar
  • Nu online
Doen we ook gewoon nog weer eens even een fotootje: Afgelopen (eind-)augustus in zweden, wildkamperen is geweldig _/-\o_

Anoniem: 83626

phYzar schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:39:
Doen we ook gewoon nog weer eens even een fotootje: Afgelopen (eind-)augustus in zweden, wildkamperen is geweldig _/-\o_

[afbeelding]
Hee, die tent he... geef die eens aan mij! Die past perfect bij mijn motor :P
(zelfde kleuren)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Sinds vandaag in mijn bezit:

http://aycu01.webshots.com/image/22880/2002402369222795714_fs.jpg

• phYzar
  • Nu online
Past ook perfect óp de motor (bijna zelfde breedte als bagagerol :) )

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 23:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

via MF gekocht? zag laatst nog een topic over precies zo'n ding.

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Deze toevallig?

En kijk wat ik tegenkom:

Campagne voor meer aandacht voor motorrijders in de file _O_

[Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 05-10-2007 12:53]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07

Youk

Volvo For Life

Kijk goed naar de bestrating en het vuil op de stoep en je ziet dat deze 2 foto's op dezelfde plaats zijn genomen.

Volvo Classic Club Belgium

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heeft iemand toevallig een idee of je de folders van bovenstaande campagne ergens kan bestellen? Kan handig zijn om op het werk / in de familie te verspreiden :)

• rimpeldinky
je kunt het PDFje gewoon downloaden en laten drukken?

*burp*

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ROFLASTC schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:44:
[...]
via MF gekocht? zag laatst nog een topic over precies zo'n ding.
Klopt.
Youk schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:53:
Kijk goed naar de bestrating en het vuil op de stoep en je ziet dat deze 2 foto's op dezelfde plaats zijn genomen.
Kijk naar mijn nick op MF :+

[Voor 40% gewijzigd door Pooh op 05-10-2007 13:43]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Is MF nou alweer down?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

blijkbaar :N

No signature required.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hier niet ?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07

Youk

Volvo For Life

Pooh schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:42:
[...]

Klopt.

[...]

Kijk naar mijn nick op MF :+
Had het ondertussen ook gemerkt, maar was te lui om mijn post aan te passen :z

Volvo Classic Club Belgium

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Ik ga morgen de gereviseerde cilinders en krukas van mijn RS250 ophalen. Samen met nieuwe zuigers een pakkingen enzo. Leuk bouwpakket voor in het weekend :)

[Voor 13% gewijzigd door Steffie op 05-10-2007 17:07]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ha, de RS gaat weer een nieuw leven krijgen? Have fun met sleutelen :)

• Wokschotel
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Sidi laarzen, is dat wat? Kosten 180 euro. Zijn de enige die er in maat 48 zijn. 47 past me net niet :/

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wokschotel schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:46:
Sidi laarzen, is dat wat? Kosten 180 euro. Zijn de enige die er in maat 48 zijn. 47 past me net niet :/
kistuh ftw!

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kisten vind ik 1 groot nadeel hebben: ze hebben veters. Die kan je natuurlijk wel goed wegstoppen zodat ze niet ergens achter kunnen blijven haken, maar het aan en uit doen is wel een flink gepruts elke keer.

• DinX
  • Laatst online: 20-03 20:03

DinX

Motormuis

Wokschotel schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:46:
'k heb Sidi tourlaarzen, heel tevreden van. Alleen bij enorme hoosbuien durven ze al eens een beetje water doorlaten. Maar dat had ik met al m'n voorgaande laarzen ook.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Wokschotel
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Kben geen alto :')

:P
DinX schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:24:
[...]

'k heb Sidi tourlaarzen, heel tevreden van. Alleen bij enorme hoosbuien durven ze al eens een beetje water doorlaten. Maar dat had ik met al m'n voorgaande laarzen ook.
Je suis mooiweerrijder :P Morgen toch maar halen, je doet er wel lang mee zeg ik dan maar tegen m'n vriendin die bedenkelijk kijkt

• DinX

DinX

Motormuis

Ligt eraan hoe je lang definieert :p

* DinX telt motorkledij niet in tijd maar in kilometers :p

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als mooiweerrijder gaat een setje Sidi's wel een flink aantal jaar mee waarschijnlijk :)

* Chakotay verbaast zich nog steeds over hoe goed zijn Cycle Spirit laarzen van een paar tientjes waterdicht en slijtvast zijn... Ik ben al door een paar gigantische hoosbuien gereden met die dingen, maar mijn voeten blijven droog :)

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Sidi is ook gewoon een laarzenfabrikant. Als het een beetje goed zit en loopt zou ik ze gewoon kopen. Gaan ze lekken, ga je er mee terug :Y

Enneh.. Hein Gericke? Heeft ook grotere maten.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ik heb een paar 2e hands Sidi's en die doen het prima alleen is het hengeltje van de rits afgebroken en gebruik ik nu een paperclip daarvoor..
Daarom heb ik nieuwe Astars gekocht, maar beide zijn vergelijkbaar.. niks mis mee met sidi..

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:56:
ik heb een paar 2e hands Sidi's en die doen het prima alleen is het hengeltje van de rits afgebroken en gebruik ik nu een paperclip daarvoor..
Daarom heb ik nieuwe Astars gekocht, maar beide zijn vergelijkbaar.. niks mis mee met sidi..
Precies iets wat ze vaker hebben. Bij mij is ook 1 hengeltje van de rits eraf :p

Daar heb ik nu zo'n ringetje va neen sleutelhanger voor in de plaats, werkt nog makkelijker ook 8)7

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb lekker de meest uberposerigste laarzen van puma :+

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Niet online
Ik les nu wel op kisten....maar dat is inderdaad niks. Moet maar eens snel een eigen motor pak met helm en schoenen gaan aanschaffen :).

• rimpeldinky
zo, ff ontbijten en dan is het tijd om aan de harttransplantatie van mn xt beginnen, fotoverslagje dr bij doen? :) wish me luck

begin al goed, xt past niet in sleutelhok dus moet op straat sleutelen

[Voor 22% gewijzigd door rimpeldinky op 06-10-2007 12:01]

*burp*

• Niet online
Oeh, net terug van les nummero 3...ging best lekker *O*.

Stapvoets rijden ging vrij aardig. Stapvoets slalommen nog niet echt O-).
Snelle slalom ging ook al vrij aardig. Uitwijk oefening ging ook lekker.
Wegrijden uit parkeervlak iets beter dan de vorige lessen, maar het blijft lastig.
Het stoppen gaat nog niet helemaal lekker, zowel precisie als zo snel mogenlijk stoppen.

Maar ik mocht deze keer al wel zelf terugrijden, met de instructeur achterop :D. Gelukkig zaten de meeste stoplichten mee, hoefde maar 1x te stoppen. En wel gelijk een vrij lastig bochtje, die gaat bijna 180 graden het hoekje om :o.

Even een actiefotootje...het is een Honda CBF 500 met lesspiegels trouwens :Y)
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/motorlessen-slindenau-1.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
rimpeldinky schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:29:
zo, ff ontbijten en dan is het tijd om aan de harttransplantatie van mn xt beginnen, fotoverslagje dr bij doen? :) wish me luck

begin al goed, xt past niet in sleutelhok dus moet op straat sleutelen
Succes! En we willen natuurlijk inderdaad een fotoverslag :P

* Chakotay heeft net een paar liter olie, een filtertje en een setje bougies gehaald... Maandag eens wat gaan sleutelen :)

• rimpeldinky
:( nieuwe blok is best gaar... kickstart doet kggggrrrrttt dus ik heb em open gehaald.. kickstart mist tandjes.... morge daar eerst maar es naar kijken :(
Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:11:
Oeh, net terug van les nummero 3...ging best lekker *O*.

Stapvoets rijden ging vrij aardig. Stapvoets slalommen nog niet echt O-).
Snelle slalom ging ook al vrij aardig. Uitwijk oefening ging ook lekker.
Wegrijden uit parkeervlak iets beter dan de vorige lessen, maar het blijft lastig.
Het stoppen gaat nog niet helemaal lekker, zowel precisie als zo snel mogenlijk stoppen.

Maar ik mocht deze keer al wel zelf terugrijden, met de instructeur achterop :D. Gelukkig zaten de meeste stoplichten mee, hoefde maar 1x te stoppen. En wel gelijk een vrij lastig bochtje, die gaat bijna 180 graden het hoekje om :o.

Even een actiefotootje...het is een Honda CBF 500 met lesspiegels trouwens :Y)
[afbeelding]
jij lest niet toevallig bij verkeersschool tilburg he? :p

[Voor 76% gewijzigd door rimpeldinky op 06-10-2007 16:25]

*burp*

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19
Heb vorig jaar wel eens een gemeld dat ik mijn rijbewijs gehaald had, maar sinds juni heb ik ook m'n eigen motor. Had nog nooit echt een goede foto gemaakt, maar vandaag met dit mooie weertje toch maar ff gedaan :)

http://members.lycos.nl/aarz/fzr750.jpg
Het is een Yamaha FZR750, mag van mij wel in de openingspost :)

-

• Niet online
rimpeldinky schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:24:
:( nieuwe blok is best gaar... kickstart doet kggggrrrrttt dus ik heb em open gehaald.. kickstart mist tandjes.... morge daar eerst maar es naar kijken :(

[...]

jij lest niet toevallig bij verkeersschool tilburg he? :p
Toevallig wel ja :D.
Pagina: 1 2 3 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee