Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.163 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

hmm doe ze daar dan maar de groeten van pascal ^^ die dikke op zn gpx dan weten ze waarschijnlijk nog wel wie ik ben :p van wie heb je les? mike is weg dacht ik intussen?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nu alleen ene Eric en Frans als motor-instructeurs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:58:
Ze hebben nu alleen ene Eric en Frans als motor-instructeurs.
Was jij vanochtend op 't Laar?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Aars schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:24:
Heb vorig jaar wel eens een gemeld dat ik mijn rijbewijs gehaald had, maar sinds juni heb ik ook m'n eigen motor. Had nog nooit echt een goede foto gemaakt, maar vandaag met dit mooie weertje toch maar ff gedaan :)

[afbeelding]
Het is een Yamaha FZR750, mag van mij wel in de openingspost :)
Je staat erbij :) Bevalt de FZR?

@rimpeldinky: klote dat hij het niet doet... Kan je geen onderdelen van de kickstarter uit je oude blok pulken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:09:
[...]

Was jij vanochtend op 't Laar?
11:00 - 12:20 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ghehe 't laar nogsteeds hun vaste oefenplekkie? naast et w2 stadion deden ze dat ook wel eens... heb op et laar vaak zat mn remproeven gedaan met de GPX als er toevallig niemand was :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:22
Chakotay schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:20:
[...]

Je staat erbij :) Bevalt de FZR?

@rimpeldinky: klote dat hij het niet doet... Kan je geen onderdelen van de kickstarter uit je oude blok pulken?
De FZR bevalt prima :) Leuke beginnersfiets tot ik wat meer geld heb om iets nieuwers te kopen. Een vriend van mij heeft een FZR600 (Fragdaddy kent hem wel :P), gaan regelmatig samen een stukje toeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Net gemist, ik was daar tot 11.00. Ik les bij Rits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zo. Nu heb ik stalen remleidingen voorop en dat merk je. gelijk +500 KM gereden gister en hij ded 1op17, vink netjes met die dynojet naalden ed. Het was overigens wel bal op de weg: 1 dode zwaan net gemist, meerder tassen met kleding gemist die uit een auto vielen (reed een eindje voor me toen). Een dode vos meegepakt en bijna een spiegel geschopt toen een GTI-tje de file bij Eindhoven voor me dichtreed. Last but not least maakte ikzelf een Chevy Avalanche boos toen ik opzij kwam en hij wel exact in mijn dode hoek zat :/

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:26:
[...]

Net gemist, ik was daar tot 11.00. Ik les bij Rits.
Oh das inderdaad net gemist ja :D. Ik les in ieder geval elke Zaterdag tot eind van het jaar om 11:00...dus mocht jij ook een keer op die tijd lessen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:19

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Zou deze in de op wil hebben ?

Kawasaki ER-6N ABS

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4846/gotmotorforum2007pr4.jpg

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Je staat erbij :) Het blijft een erg mooie kleurstelling trouwens, met die rode accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gisteren een paar dijkjes gereden op een Suzuki GT500 uit het jaar UGH. Hij kwam terug van de grote beurt en ik moest ff een rondje rijden (is van me schoonvader). Ik stond verbaasd dat zoiets zo lekker kan rijden. Daarna lekker met z'n vieren gereden en toen zat ik op een Diversion. Maar kon gelijk al zeggen dat die GT500 lekkerder reed. :)

Overigens afgelopen Zaterdag mijn laatste CUP race gereden. PR verbeterd naar 1:57,6 _/-\o_

Yeahh...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:01:
Ik heb gisteren een paar dijkjes gereden op een Suzuki GT500 uit het jaar UGH. Hij kwam terug van de grote beurt en ik moest ff een rondje rijden (is van me schoonvader). Ik stond verbaasd dat zoiets zo lekker kan rijden. Daarna lekker met z'n vieren gereden en toen zat ik op een Diversion. Maar kon gelijk al zeggen dat die GT500 lekkerder reed. :)

Overigens afgelopen Zaterdag mijn laatste CUP race gereden. PR verbeterd naar 1:57,6 _/-\o_

Yeahh...
Op assen? dat gaat de goede kant op tyl :9~

dan doe ik nog even een poserplaatje :+

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/9877/kneedowngx9.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HenAadNel schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:38:
Zou deze in de op wil hebben ?

Kawasaki ER-6N ABS

[afbeelding]
hoe lang ben jij?
Als ik foto's van mij op de versys zie en jou op de ER-6 dan lijk ik lomp groot, maar ben (voor NL begrippen gemiddelde lengte)..
Dus ik gok dat jij wat aan de korte kant bent?

Idd wel mooie kleuren, mooier dan in het geel iig, hoewel die wel wat gewaagder is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:42:
[...]

Op assen? dat gaat de goede kant op tyl :9~

dan doe ik nog even een poserplaatje :+

[afbeelding]
Jeps, op Assen. gaat idd de goede kant op ;) Deze winter gaat de motor een kietelkeurtje ondergaan. Die standaard 104pk op het achterwiel moet omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Afgelopen zaterdag ook weer gelest, alle remproeven gaan goed alleen nu nog zo krijgen dat ik ze elke keer goed uit mn reet slinger :).

Snelle slalom gaat ook goed nu maar toen kwam het.. stapvoets slalommen.. Stapvoets rijden gaat nog maar met de slalom haal ik de bochten gewoon niet. Zal wel een combinatie van te krampachtig het koppeling slippen/toerental vasthouden en naar de pillonnetjes kijken zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

xAndyx schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:16:
Afgelopen zaterdag ook weer gelest, alle remproeven gaan goed alleen nu nog zo krijgen dat ik ze elke keer goed uit mn reet slinger :).

Snelle slalom gaat ook goed nu maar toen kwam het.. stapvoets slalommen.. Stapvoets rijden gaat nog maar met de slalom haal ik de bochten gewoon niet. Zal wel een combinatie van te krampachtig het koppeling slippen/toerental vasthouden en naar de pillonnetjes kijken zijn. :X
en werk met je heupen.. probeer zelf rechtop te blijven zitten (of zelfs de andere kant op te hangen dus van de bocht af) dan worden je bochten scherper. En idd kijk waar je naartoe wil.. dus naast het pillonnetje :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Jeps, op Assen. gaat idd de goede kant op ;) Deze winter gaat de motor een kietelkeurtje ondergaan. Die standaard 104pk op het achterwiel moet omhoog :P
hoe hard gaat mark eigenlijk rond op assen?

En heb jij nog een mooi gebruikt setje banden voor mij :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

hoe hard gaat mark eigenlijk rond op assen?

En heb jij nog een mooi gebruikt setje banden voor mij :9
Heb heeft 1 keer een 1:59 gereden. Toen gelijk gecrashed en daarna 2:08 ofzo. Heb toevallig net al mijn bandjes verkocht... Solly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xAndyx schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:16:

Stapvoets slalommen is inderdaad verrekkes lastig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

Stapvoets slalommen is inderdaad verrekkes lastig :D.
Valt wel mee hoor.

als je je motor op toeren houdt blijf je wel stabiel

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 08-10-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28

DinX

Motormuis

418O2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

Valt wel mee hoor.

als je je motor op toeren houdt.
Hangt ook weer van de motor af.

cb500 vs fjr enzo :p
Hoezo toeren houden, dat ding rijdt 30 wanneer ik de koppeling los laat in eerste :p

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 08-10-2007 14:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
ik heb geleerd dat je met een slippende koppeling moet rijden, zodat je wel toeren houdt en je motor stabiel blijft.

Volgens mij. 8je was dan weer met slippende koppeling en voetrem ofzo. Haal het altijd doorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zolang hij maar blijft trekken, dat is het voornaamste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Slippende koppeling, gas tot 2000 toeren, dan snelheid regelen met je voetrem en slalommen maar. Dat alles tegelijk zal wel even wat tijd nodig hebben voor ik dat door heb, moet nog teveel nadenken om m stapvoets te houden ipv de aandacht bij het slalommen. Maar goed, laat die instructeur ook maar is werken om de pillonnen terug op de plek te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ach, je mag 2 fouten maken op 't AVB :)
Ik had ook moeite met de langzame slalom, maar heb me niet echt op geconcentreerd.
Gelukkig ging die wel goed tijdens het examen, maar met oefenen ging t vaak zat fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
nou dat had ik dus met het 8'tje draaien... met oefenen ging het gewoon zwaar k*t. Ik kreeg het maar niet voor elkaar. halve 8'tjes ging wel goed (4'tjes?) maar een hele 8 kreeg ik er gewoon niet door heen. Maar goed...ooit komt er een moment dat je dus examen moet doen en ja hoor ik was de l*l en moest een 8'tje laten zien. en tot grote verbazing van m'n instructeur gooi ik zo in 1 keer dat 8'tje eruit en het zag er ook nog vloeiend uit ook nog. Qui-Gon Jinn is inmiddels heel erg blij niet meer examen te hoeven doen en ontzettend trots is op z'n rijbewijs en z'n fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En kan je nu de denkbeeldige acht wel goed rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

418O2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:54:
ik heb geleerd dat je met een slippende koppeling moet rijden, zodat je wel toeren houdt en je motor stabiel blijft.

Volgens mij. 8je was dan weer met slippende koppeling en voetrem ofzo. Haal het altijd doorelkaar.
8je is zonder koppeling, want als jij je aandrijving verliest val je ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

Chakotay schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 06:44:
Je staat erbij :) Het blijft een erg mooie kleurstelling trouwens, met die rode accenten.
Ja en als je het schoon zou maken nou een jaar , dan ziet ie er nog mooier uit :*)

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

xAndyx schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:16:
Slippende koppeling, gas tot 2000 toeren, dan snelheid regelen met je voetrem en slalommen maar. Dat alles tegelijk zal wel even wat tijd nodig hebben voor ik dat door heb, moet nog teveel nadenken om m stapvoets te houden ipv de aandacht bij het slalommen. Maar goed, laat die instructeur ook maar is werken om de pillonnen terug op de plek te zetten :p
Ik doe de langzame sjalom altijd zonder gas erbij. Gewoon een beetje spelen met de koppeling, voetrem is ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

ToolkiT schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:47:
[...]

hoe lang ben jij?
Als ik foto's van mij op de versys zie en jou op de ER-6 dan lijk ik lomp groot, maar ben (voor NL begrippen gemiddelde lengte)..
Dus ik gok dat jij wat aan de korte kant bent?

Idd wel mooie kleuren, mooier dan in het geel iig, hoewel die wel wat gewaagder is..
Nou daar gaat ie dan
Lengte 168 cm
gewicht 81 kg
korte boven benen :9

optie deze gaat voor de zomer gebeuren :
verlaagd zadel
Xeon lamp voor 8200k
waarschijnlijk mee achterspatbord op kleur in plaats van zwart
spiegels sport de luxe , deze zitten erop maar niet tevreden met het zicht naar links :'( , maar kan ermee door

En heb ook op de versys gezeten met verlaagd zadel en dan blijft de afstand net de standaard hoogte van de er-6 , jammer :'(

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Mijn pic in de startpost verdient ook wel een update :P

In de startpost staat hij nog precies zoals ik hem kocht een jaar geleden (geheel standaard):

Er is in een jaar toch het een en ander aan verandert:
- kleine knippers
- Sebring uitlaat
- Rimstriping
- Andere achterveer (volledig instelbaar) met andere dogbones in linksysteem (achter 5 cm omhoog).
- Vorkpoten 1,5 cm doorgestoken
- 17.000 km meer op de teller (zonder technische problemen) :P

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motortopic/ZiegoM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/fzrsept1.jpg

Zet de tweede maar in de SP aub :)

Nu nog een donker kuipruitje en hij is wat mij betreft af :P

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 09-10-2007 12:06 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is het als beginnend motorrijder een goed idee om op een Honda CBR600f te beginnen. Mag woensdag het papiertje/kaartje ophalen en daarna officieel rijden. Als mensen een ander goed idee hebben hoor ik het graag. Of als mensen een motor te koop weten te staan die maximaal rond de 3000 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hurricane schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:52:
Is het als beginnend motorrijder een goed idee om op een Honda CBR600f te beginnen. Mag woensdag het papiertje/kaartje ophalen en daarna officieel rijden. Als mensen een ander goed idee hebben hoor ik het graag. Of als mensen een motor te koop weten te staan die maximaal rond de 3000 zit.
Prima motor om op te beginnen..

Anders miss nog een fazer.

Maar ik blijf erbij dat het aan je eigen rijstijl ligt, je kan best op een 600cc racer beginnen.. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:52:
Ik ben er zelf ook als beginner aan een CBR600F begonnen en heeft mij absoluut nog niet teleurgesteld. Het is een mooie combi van tour (onder pak em beet de 7000 toeren) en een supersport daarboven. Ik heb wel een 2007 model (de laatste van de serie helaas :'( ) maar ik heb ook op een 98'er gereden en dat voelt eigenlijk hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

charrel

Cortisol4life..

cbr600f is niet echt meer een racer tegenwoordig, wel een lekker makkelijke fiets om op te beginnen denk ik. Zal ook niet echt snel gaan vervelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jep, ik heb sinds april m'n rijbewijs en ben ook begonnen op een 600f uit 99. Heerlijke, betrouwbare motorfiets. Wat al eerder gezegd wordt klopt als een bus. Onder de 6 k rijdt ie gewoon goed, stevig door, daarboven trekt ie toch wel behoorlijk hard. Kan me haast niet indenken hoe een echte supersport rijdt :). Verder stuurt hij heel makkelijk, je hebt nooit het idee dat je op de grens zit. Het typische honda-alles-komt-goed-gevoel.

Ik zou zeggen, ga ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanochtend weer een 'Gaderdamme' moment :/ Ik reed (in de auto) op de A58 van Tilburg naar Eindhoven. Beetje harmonica file, maar vanaf Moergestel rijdt het met een gangetje van zo'n 70-80 aardig door. Zie ik in m'n spiegels een motor (iets met zijkoffers, dacht een BMW) aankomen die met minimaal 90 door de files rijdt en links en rechts inhaal. Wat een idioot, denk ik. Wekt irritatie op en is nog gevaarlijk ook. Dat laatste bleek bij de brug bij Oirschot wel. 10 auto's voor me ineens gerem en alles staat stil. En ja hoor, daar ligt die motorrijder half tegen de vangrail aan, half tegen een auto aan. Bleek een busje naar links te zijn gegaan, maar daar dook de motorrijder ineens op om de rijdende auto's (nog steeds met 70-80!) in te halen. Busje duwt hem dus links tegen een andere auto aan. En tja, dan houdt het snel op. Dikke paniek natuurlijk, want de motor was volledig verwoest en de berijder bewoog ook niet meer. Ik ben maar niet blijven staan, want dat houdt alleen maar op. Er waren genoeg andere mensen die bleven staan, maar ik vrees met grote vrees voor de motorrijder. Maarja, hij stelde zichzelf kandidaat voor de Darwin-award met zijn gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verbaast me ook wel is hoe andere motorrijders tussen de file doorrijden, maar merk aan 2 vrienden die hun woon-werk op de motor doen dat ze ook steeds makkelijker worden en harder tussen de file doorrijden. Wordt dus gewoon een kwestie van gewenning helaas, het voordeel zien dat je als enige door kunt rijden zien ze al niet meer.
Helaas houdt echt niet elke automobilist al rekening met motoren, maar als je dit dan ziet is het wel tenenkrommend ja. Hoe gooi je je eigen glazen in, straks verbieden ze tussen de file doorrijden ook nog.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft vlot tussen de file doorrijden ook op de harde manier afgeleerd vorig jaar. Dat was dan niet eens zo hard vergeleken met de rest. Nu is het mooi tegen 40-50 met hoogstens 10-15km snelheidsverschil. Die malloten die tegen 90 erdoor willen passeren maar.

Door die lui krijg je al die vervelende reacties van automobilisten hier op GoT, irl,... En natuurlijk ook de mensen die moeilijk doen in de file (tegen de streep gaan rijden enzo). Verbaast me niks als je sommigen er tussendoor ziet rijden.

[ Voor 41% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ZiegoM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:19:
Mijn pic in de startpost verdient ook wel een update :P
[...]
Zet de tweede maar in de SP aub :)

Nu nog een donker kuipruitje en hij is wat mij betreft af :P
Is gedaan :)

@fileverhaal: 90 is ook wel erg hard inderdaad, dat maakt de kans dat je iemand die opeens van baan wisselt niet meer kan ontwijken wel erg groot. Ik hoop echter wel dat de BMW-rijder het overleeft heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft 2 van deze besteld gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumimoto.com/gc_107.jpg

Op elke voorvork 1. Leuk voor tussen de file door :p
12 fel witte leds links en 12 rechts :p

Hopelijk vandaag of morgen thuis :9

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja je gaat steeds sneller door de file heen als je het dagelijks doet. Deed het zelf en ben er op gaan letten. Rijd ik gisteren achter mijn vriendin en zij is ook stuk harder gaan rijden.. net maar ff mail gestuurd want het is idd gewenning... en dat kan hard mis gaan.

Ow en DINX : het is bewezen dat je niet beter gezien word door allerlei lampjes etc.

Tenzij het een blauwe sirene is en dan nog doen mensen domme acties uit schrik.

Eerste wat je ook leert op voortgezette rij opleiding, het helpt niet, en groot licht al helemaaaal niet.. En beide is overigens niet toegestaan (in NL dan)

[ Voor 38% gewijzigd door Capo op 09-10-2007 10:19 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:18:
Ja je gaat steeds sneller door de file heen als je het dagelijks doet. Deed het zelf en ben er op gaan letten. Rijd ik gisteren achter mijn vriendin en zij is ook stuk harder gaan rijden.. net maar ff mail gestuurd want het is idd gewenning... en dat kan hard mis gaan.
Idem.

Vroeger op m'n divi was het zelfs vrij onverantwoord soms. Tegen 120 tussen een koekblik op het linker en een vrachtwagen op het rechter door enzo :X

Met m'n FJR geminderd (te breed), ook in de file. Maar sinds m'n ongeval in de file al helemaal :p

Ow en DINX : het is bewezen dat je niet beter gezien word door allerlei lampjes etc.
Baat het niet dan schaadt het niet. Ik word toch veel sneller opgemerkt sinds ik Xenon op m'n motor heb vergeleken met de normale verlichting enzo.
Zolang je er maar van uit blijft gaan dat niemand je ziet geen probleem vind ik. Je moiet natuurlijk niet denken "woei, allerlei lampjes, flue banden,... nu zien ze me allemaal".

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
xenon is feller.. is irritant en kan gevaarlijk zijn.

Men ziet iets wat verblind. Wat men dan standaard doet is erheen sturen (automatisme, wederom bewezen ;) )

En daar rij jij net..

Vraag maar eens om iemand achter je te laten rijden met groot licht in je spiegels.. ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Xenon verblindt niet als het fatsoenlijk afgesteld is. Niet 1 keer heeft iemand naar mij geseind. Heb het trouwens ook getest door achter m'n ouders aan te rijden en een paar keer tegemoet rijden tijdens een blokje rondrijden.

Ik zie niet in wat xenon met groot licht te maken heeft.

Waar mensen dat fabeltje toch blijven vandaan halen dat xenon standaard zou verblinden.

Déja-vu trouwens die xel/niet xenon discussie -> gisteren nog:

Halfords autolampen. H4 met Xenongas. ??

Heel m'n mening staat daar lang en breed.

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:56:
Xenon verblindt niet als het fatsoenlijk afgesteld is. Niet 1 keer heeft iemand naar mij geseind. Heb het trouwens ook getest door achter m'n ouders aan te rijden en een paar keer tegemoet rijden tijdens een blokje rondrijden.

Ik zie niet in wat xenon met groot licht te maken heeft.

Waar mensen dat fabeltje toch blijven vandaan halen dat xenon standaard zou verblinden.

Déja-vu trouwens die xel/niet xenon discussie -> gisteren nog:

Halfords autolampen. H4 met Xenongas. ??

Heel m'n mening staat daar lang en breed.
Mij boeit het geen reet verder :?

Ik vind xenon erg irritant en dat is mijn mening :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat is dan jouw probleem, niet het mijne

Vooral :z smileys gaan gebruiken :Z

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Xenon geeft wel meer lichtopbrengst, maar wanneer slecht afgesteld net zo irritant als gewoon licht dat slecht afgesteld is. Ik heb ook xenon in mn auto en voor de zekerheid even netjes door de dealer laten afstellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door xAndyx op 09-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
dinx : zie jij een probleem ? ik juist niet. Maargoed dat is dan jou probleem :+

xAndyx : idd, goed afstellen. Maar met motor is het wel irritant omdat met gas geven je motor vaak behoorlijk uit de veren komt en het lijkt alsof je aan het seinen bent. Dus goed afgesteld of niet vaak is het toch irritant.

Sjezus wat durven mensen absurde bedragen te vragen voor wat kuipwerk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

OK dan :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn motor weer eens een beurtje gegeven, de bougies zaten toch dieper verstopt dan ik dacht... (en ook dan in het werkplaatshandboek stond). Ik dacht even de tank eraf trekken en dan kan ik erbij. Mooi niet, om de tank eraf te halen moeten eerst de zijkappen los, en onder de tank zit... Het luchtfilterhuis. Die wou ik toch al open hebben om het filter schoon te maken, maar om bij de bougies te komen moest dat hele ding eraf. Dat dus ook maar gedaan, zitten voor de buitsenste bougies de bobines ook nog in de weg.

Achteraf allemaal prima gelukt, hebben we (mijn pa hielp mee) de boel weer in elkaar zitten, en wat ligt daar op de werkbank... Een roostertje uit het luchtfilterhuis. Oeps, kon de hele boel weer uit elkaar :X Het ging wel een stuk sneller de 2e keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay : De 3e keer/volgende beurt gaat dat allemaal nog beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Yup, I know... De eerste keer olie verversen heb ik ook een kwartier zitten kloten met het oliefilter tussen de uitlaatbochten uit prutsen, dat ging nu al een stuk sneller :) (en deze keer heb ik geen testrondje gereden met de oliefiltersleutel op op het filter :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ook nog een tijd gedacht aan xenon, maar de bundel licht uit m'n r1200gs is al stukken beter dan uit m'n kawa. Daarbij veert die GS echt mega in bij optrekken/ remmen dus denk dat er dan een hoop mensen niet blij worden. Heb wel van de week even van die philips motovision's opgehaald.
Dat geeft toch ook echt wel een bult licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
ZroBioNe schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:11:
En kan je nu de denkbeeldige acht wel goed rijden? ;)
na het examen kreeg ik dus te horen van de examinator dat ik geslaagd was en toen zijn m'n instructeur en ik naar buiten gelopen en het eerste wat ik kreeg was een hand van m'n instructeur om mij te feliciteren en het tweede wat ik kreeg was een figuurlijke tik aan m'n oren met de opmerking erbij waarom ik nu wel ineens die 8 kon... dus toen vroeg hij aan mij of ik het nog 1 keer kon laten zien en dat heb ik dus gedaan en toen ging het weer goed. Toen ik net klaar was met het 8'tje toen vroeg hij me of ik het nog een keer wilde doen want hij kon nog steeds z'n ogen niet geloven en ja hoor weer gooi ik zo die 8 eruit.

Dus blijkbaar heeft er iets tussen mijn oren gezeten wat er voor gezorgd heeft dat ik tijdens het lessen het nooit voor elkaar kreeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:52:
Yup, I know... De eerste keer olie verversen heb ik ook een kwartier zitten kloten met het oliefilter tussen de uitlaatbochten uit prutsen, dat ging nu al een stuk sneller :) (en deze keer heb ik geen testrondje gereden met de oliefiltersleutel op op het filter :+ )
En dan na gaan dat je eigenlijk je olie filter moet vullen met olie voor je die erop schroeft..dat vraagt net ff wat handigheid ;)

Goed handvast is vast he ;) zet zichzelf nog vast ivm warmte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Capo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:51:
[...]

En dan na gaan dat je eigenlijk je olie filter moet vullen met olie voor je die erop schroeft..dat vraagt net ff wat handigheid ;)

Goed handvast is vast he ;) zet zichzelf nog vast ivm warmte etc.
Hm, ook vullen? Mij was verteld om alleen de O-ring goed in te smeren met olie voor het vastzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Scheelt alleen achteraf nog een halflitertje bijvullen als je motor gedraaid heeft. Maar je moet het peil toch checken na het bijvullen als je motor even gedraaid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo heb ik het gedaan inderdaad, 3 liter erin, paarhonderd meter rijden, weer laten afkoelen en dan nog een kwartliter erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kloopt helemaal, op een gegeven moment ben ik ook maar bewust rustiger gaan filteren, zeker nadat ik een keer half onder een aanhanger van een vrachtwagen reed omdat het ineens wel erg smal was.. als er wat gebeurt wat dan waren die wielen zeker mijn dood geweest.. verhelderend momentje was dat..

hier trouwens klote weer, wou net een stuk gaan rijden om ff wat stress en frustratie kwijt te raken :(
(aantal afwijzingen in banenjacht achter elkaar waar ik elke keer heel dichtbij was :( )
Ben niet echt een mooi weer rijder maar het regent zo hard dat je niet echt voor je lol de deur uitgaat.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:23:
Scheelt alleen achteraf nog een halflitertje bijvullen als je motor gedraaid heeft. Maar je moet het peil toch checken na het bijvullen als je motor even gedraaid heeft.
Scheelt ook iets anders ;)

De motor moet olie aan zuigen, dit gebeurd via olie filter. Als daar geen olie in zit moet die er eerst ingezogen worden etc..resulteert dus in slechte smering boven in de kop.

Door olie in olie filter te doen heeft motor direkt olie tot z'n beschikking.

althans zo is het mij uitgelegd en gezien de logica doe ik het braaf iedere keer zo.

En idd ook de ring ff met vinger in smeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

kwam er vanochtend achter dat mn achterlicht het niet deed... :( werd in de file door een mede-motorrijder op aangesproken.. ben benieuwd hoe lang die het al niet deed..

toevallig paar weken terug contactslot vervangen, zou dat de oorzaak kunnen zijn?(staat nu bij de dealer) betreft een bandit en daar is toen het contactslot van een gsxr ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
boboga : heb het met een kawa gpx gehad.. slecht contact in contact slot.. geen achterlicht.. soms wel..soms niet.. ff met sleutel pielen en wel doen.

Misschien is die van een gsxr niet geschikt ? of gewoon lamp stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

De motor moet olie aan zuigen, dit gebeurd via olie filter. Als daar geen olie in zit moet die er eerst ingezogen worden etc..resulteert dus in slechte smering boven in de kop.

althans zo is het mij uitgelegd en gezien de logica doe ik het braaf iedere keer zo.

En idd ook de ring ff met vinger in smeren ;)
bij m;n fireblade toendertijd hing de filter aan de voorkant, dat is toch lastig vullen dan :+
Bij m'n kawa en nu bmw zit ie gewoon aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

charrel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

bij m;n fireblade toendertijd hing de filter aan de voorkant, dat is toch lastig vullen dan :+
Bij m'n FJR aan de zijkant als ik me niet vergis, ook vrij lastig :p
Bij m'n divi ook aan de voorkant tussen de uitlaatbochten :X

* DinX moet trouwens nog eens onderhoud laten doen aan z'n motor, 17k km geleden :X (Voor m'n Noorwegen trip )

Of gewoon eens een olie(filter) wissel doen zelf :p

* DinX is em toch gewoon aan het "op rijden" :+

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 09-10-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

hangt ie bij 9 van de 10 supersports en dat gaat prima. ;)

Je zou verwachten dat de olie eruit loopt maar zodra je hem op de schroefdraad zet stopt het direkt met lekken.

Ik moet uitlaat los maken zodat bochten wat naar beneden zakken om er bij te kunnen. Bandit gaat het met wat gefrommel zonder iets af te halen (te grote handen eigenlijk :) )

neem filter iedere 6000km mee ook al hoeft het eigenlijk pas om de 12.000km.. die paar euro.
gebruik altijd originele filters. Zit vaak een extra kamer in zodat filter nooit droog kan komen staan.
Althans dat was met de auto destijds en ik ga er nu voor gemak van uit eerlijk gezegd. Wil geen imitatie prul, het is het bloed voor je motor en je wil dat niet vervuild hebben :)

[ Voor 22% gewijzigd door Capo op 09-10-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bij mij zit het filter inderdaad ook aan de voorkant tussen de bochten, erop schroeven met meer dan een paar druppels olie erin gaat volgens mij erg veel zooi geven nu ik er over nadenk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Capo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:26:
boboga : heb het met een kawa gpx gehad.. slecht contact in contact slot.. geen achterlicht.. soms wel..soms niet.. ff met sleutel pielen en wel doen.

Misschien is die van een gsxr niet geschikt ? of gewoon lamp stuk ;)

stekkertjes pasten wel gewoon enzo.

Nee lamp niet stuk, kentenplaat verlichting stopte er ook mee en ook dat ene pitje aan de voorkant in het midden.

En nu ik het me bedenk.. tellerverlichting ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

err.. stekkertjes die passen betekend (lang) niet altijd dat het ook goed is.... controleer even of de voltages kloppen die op de stekkertjes staan

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay : Lijkt maar, valt echt reuze mee. Tis ook kwestie van handigheid maar voor behoud blok is het wel aanrader :)

Boboga : stekkertjes wil idd niks zeggen wat rimpeldinky ook al verteld :)
Zoek van beide de kabelboom schema's eens op en pluis het even uit mocht je er echt niet uit komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 09-10-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

staat al bij de motorzaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De volgende keer (over een maand of 2 denk ik) ga ik het met olie in het filter proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hier ook nog ff mijn dyno spammen :P
Heb eentje van vorig jaar en een van een week oud samen-ge-fotoshopt.

Resultaat van gewoon rustig inlezen in de materie, wat advies vragen van derden en gewoon goed op gevoel sleutelen.
Dunne lijnen: motor zoals ik hem kocht, iets meer dan een jaar terug. Echt sneu hoe hij liep :'(
Dikke lijnen: motor nu.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Dynomerged_600.png

Laten doen: kleppen stellen, carbs synchroniseren
Zelf gedaan: nwe bougies, inlaatrubbers en luchtfilter, luchtfilterhuis aangepast, carbs gereinigd, andere sproeiers en gasnaalden en andere dempers.
Na 16 jaar toch nog 4 Pk meer aan het achterwiel dan volgens fabrieksopgaaf aan de krukas

8) Ik is trots

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

Dat is redelijk onzinnig bij een motor, dat oliefilter zit in 10sec vol en in die tijd loopt een koud blok geen schade op hoor, die oliefilm blijft nog wel iets langer dan dat zitten ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:20:
Ok, hier ook nog ff mijn dyno spammen :P
Heb eentje van vorig jaar en een van een week oud samen-ge-fotoshopt.

Resultaat van gewoon rustig inlezen in de materie, wat advies vragen van derden en gewoon goed op gevoel sleutelen.
Dunne lijnen: motor zoals ik hem kocht, iets meer dan een jaar terug. Echt sneu hoe hij liep :'(
Dikke lijnen: motor nu.
[afbeelding]

Zelf gedaan: nwe bougies, inlaatrubbers en luchtfilter, luchtfilterhuis aangepast, carbs gereinigd, andere sproeiers en gasnaalden en andere dempers.
Na 16 jaar toch nog 4 Pk meer aan het achterwiel dan volgens fabrieksopgaaf aan de krukas

8) Ik is trots
Wat kostte die 4Pk nou? Bij was het 5 voor 300 omdat ik alles heb laten doen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gigantisch verschil in vermogens- en koppelingskromme zeg. Stukken vloeiender nu, en opeens 1000 toeren extra :) Dat lijkt me een stuk meer waard dan die 4pk... Al zeg je wel dat het nu achterwielpk's zijn tov krukaspk's van het origineel, dat is dan nog wel een aardig verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

Dat is redelijk onzinnig bij een motor, dat oliefilter zit in 10sec vol en in die tijd loopt een koud blok geen schade op hoor, die oliefilm blijft nog wel iets langer dan dat zitten ;)
Daar denken diverse mensen uit ervaring op tunings gebied en revisie gebied anders over. Ik ga niet in discussie met mensen die van bepaalde materie meer weten als ik, en daarbij voorkomen is beter als genezen. :)

Na 16 jaar nog netjes vemogen leveren is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

Het zal gebeuren, ondergetekende gaat ook lessen :P Vorig jaar mijn autorijbewijs gehaald, en nu maar met mijn motor beginnen. Ik zou al een tijdje beginnen, maar dit heeft een extra boost gehad door het feit dat er nu volgend jaar een reis naar Amerika gepland staat, waar ik samen met mijn broers een stuk Route 66 en omgeving ga rijden :9 Dus nu moet ik wel helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59
ROFLASTC schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Wat ik er van begrijp heeft hij vanaf 4 á 5 duizend toeren véél meer vermogen. Die 4 PK verschil slaat op het verschil tussen fabrieksopgaaf @ krukas en meting @ achterwiel.

Edt,
Ik wist eigenlijk niet dat een aantal van die (volgens mij) relatief simpele aanpassingen zóveel kon schelen.

[ Voor 13% gewijzigd door DRAFTER86 op 09-10-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

4Pk meer?? 35Pk meer ofzo, kijk nog eens :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

Zeer netjes! :)
Hij liep eerst dan ook wel zeer beroerd lijkt me. Maar sowiezo is 4pk @ achterwiel meer dan opgegeven paarden @ krukas (16 jaar geleden) zeker geen verkeerde prestatie met deze min of meer eenvoudige aanpassingen (en routine onderhoud).

Ik ben benieuwd of ik veel zal merken van het kleppenstellen en carbs syncen bij mijn motard. Ik zit nu op 53.500 km en het kleppenstellen en carbs syncen zou eigenlijk bij 42k km al moeten zijn gebeurd... helaas nog geen geld. Volgens de dealer was mijn ketting belangrijker (kon hem al 0,5 cm van het achtertandwiel trekken) en zou het stellen vd kleppen niet zoveel uitmaken/ niet nodig zijn. Ben wel van plan binnenkort beide zaken te laten doen aangezien het me toch wel van wezenlijk belang lijkt voor het functioneren van mijn motor. Bovendien mag hij na 17k km wel eens nieuwe bougies..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:(

[ Voor 99% gewijzigd door ROFLASTC op 10-10-2007 08:21 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:20:
ik las dat ff niet goed,dacht dat je het bedoelde als 4PK meer aan krukas en achterwiel dan fabrieksopgave.

Maar het ging mij er meer om wat het gekost heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 10-10-2007 08:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:21:
Kleppen en carbs synchen (in grote beurt): 350
Bougies: tientje ofzo
inlaatrubbers: 70
luchtfilter: 30
sproeiers en naalden: 10 (enkel verzendkosten betaald, aardige gozer van een forum)
dempers: 250 (maar hij liep ook goed met de originele.. met deze loopt hij echter hoogtoerig nog net iets vrijer)

Totaal dus iets van 720 Euro. Had goedkoper gekund als ik zelf kleppen had gesteld en carbs had gesynched, maar dat kon ik toen nog niet. Uiteraard reken ik hier trouwens het gereedschap dat ik gekocht heb niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:21:
[...]

[...]

ik las dat ff niet goed,dacht dat je het bedoelde als 4PK meer aan krukas en achterwiel dan fabrieksopgave.

Krukas PK != achterwiel PK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat gooien jullie er eigenlijk als koelvloeistof in? Ik heb nog een flesje universele halfords-meuk staan, maar ik hoor ook dat er voor de motor ander spul in moet, om te voorkomen dat de leidingen aangetast worden... Klopt dat, of kan universele meuk ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen idee, dat doet m'n motorzaak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay : idd ben ik diegene ja ;)

Gisteren kwam ik thuis en zag ik dat kenteken stuk omgebogen was.. blijkt er scheur in mijn kentekenplaat te zitten... zo de rdw es balen en anders plaatje lassen aan de achterkant :O

[ Voor 73% gewijzigd door Capo op 10-10-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Aardig bedrag maar het resultaat is er naar. Heb je min of meer opnieuw moeten rijden met de motor? De helft erbij klinkt wel alsof je de achterband kan oproken waar je vroegah rustig weg reed. :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:13

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:38:
Wat gooien jullie er eigenlijk als koelvloeistof in? Ik heb nog een flesje universele halfords-meuk staan, maar ik hoor ook dat er voor de motor ander spul in moet, om te voorkomen dat de leidingen aangetast worden... Klopt dat, of kan universele meuk ook prima?
Beetje fatsoenlijke koelvloeistof mag wel, evenals geregeld verversen.
Anders roest je koppakking dr letterlijk tussenuit.
Capo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:46:
Gisteren kwam ik thuis en zag ik dat kenteken stuk omgebogen was.. blijkt er scheur in mijn kentekenplaat te zitten... zo de rdw es balen en anders plaatje lassen aan de achterkant :O
Gewoon een nieuwe halen met inlevering van de oude, gaat zonder problemen, je krijgt geen 1-tje en kost maar 10e ;)

Over dat oliefilter, de persoon die dat verteld heeft heb ik vertrouwen in, dus dat blijf ik zo doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:03:

Gewoon een nieuwe halen met inlevering van de oude, gaat zonder problemen, je krijgt geen 1-tje en kost maar 10e ;)
Thanks!
Over dat oliefilter, de persoon die dat verteld heeft heb ik vertrouwen in, dus dat blijf ik zo doen.
Ja ieder zo zijn dingen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik trap ritueel tegen mn voor en achterwiel voordat ik wegrij thuis, risico dat er een is lekgestoken of een slot/stok ingestoken is namelijk iets te reeel :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
rimpeldinky schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:35:
ik trap ritueel tegen mn voor en achterwiel voordat ik wegrij thuis, risico dat er een is lekgestoken of een slot/stok ingestoken is namelijk iets te reeel :(
Ervaring mee?

@Capo: kentekenplaat lassen mag vast niet? Als ze over een stickertje al moeilijk kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ja ga hem volgende week wel omwisselen,heb komende 14 dagen geen tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Ervaring mee?

@Capo: kentekenplaat lassen mag vast niet? Als ze over een stickertje al moeilijk kunnen doen...
mwah stok er door gestoken tijdje terug bij het achterwiel

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Als je genoeg pk's hebt is dat niet zo'n probleem hoor zon stokje :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/run1.jpg

maar is mooi klote zo'n stok. Wat voor buurt woon je, Den haag ofzo ?

p.s. ja de bank overdrijft wat, enigste reden dat ik uitdraai wilde was vanwege de compleet strakke A/F lijn. Realistischere gegevens (en dan niet Hoegee!) zijn 166/167 a.w. pk's
Hij scoort goed. Alle uit laat bochten vallen binnen 5 graden van elkaar etc. ( en goede ketting , banden spanning, etc etc)

[ Voor 48% gewijzigd door Capo op 10-10-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

tilburg, zelfs binnen de ringbanen, maar in het verlengde van onze straat ligt (net buiten de rinbaan) jeruzalem... en dat buurtje staat nu niet echt bekend als braaf, aan de andere kant ligt de vogeltjesbuurt (tijdje terug nog in het nieuws geweest omdat daar met handgranaten over en weer gegooit werd)

*burp*

Pagina: 1 2 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.