Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:52
[Motor] Beginnersvragen deel 12

"Beginnersvragen?!"
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid in de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoop hulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor onze ongezouten motor-mening kunt u hier terecht!
Houd je kop erbij
Op straat valt er niets te winnen, enkel te verliezen

Veel van de posters hier hebben redelijk wat asfalt kilometers achter de kiezen en enkele hebben het asfalt van dichtbij kunnen inspecteren. Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan. Om het met een Joe Bar wijsheid te illustreren: "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit." Velen gaan de bocht door met de knie op de grond, trekken wheelies van enkele honderden meters, maken een stoppie van 100m maar dergelijke dingen zijn absoluut niet de bedoeling als je pas je rbw hebt. Je bent geen god, je bent niet Valentino Rossi, je bent een gewone sterveling.

Gebruik je verstand tijdens het rijden en heb lol. Maar ga nooit boven je kunnen rijden.
Wie rijden er mee?
  • Saus (Yamaha Thundercat)
  • Dinx (Yamaha FJR1300)
http://users.telenet.be/starwing/got/dinx_klein.jpg
  • Capo (Suzuki GSX-R1000K5 Black Edition)
  • JdM (BMW R1150GS :? Waar blijft die CR500SM :? :P )
  • 4x2 (Honda VFR750F)
  • Niels (Yamaha Vmax Streetfighter 8-) )
  • oZZies (Harley Davidson Orca Sportster)
  • Grolsch (Yamaha R1 2005, in actie op een Suzuki GSX-R750)
  • Sunder (Yamaha Fazer)
  • bartwilgenhof
  • Martijn02
  • ToolkiT (Honda (baby) Varadero 125)
  • GsJosh (Suzuki GS500)
  • mymind* (Yamaha R6)
  • Yonni (Suzuki GS500)
  • The Doctor (Kawasaki ZX6R)
  • .KeN.
  • PeNGuiN (Thriumph Daytona)
  • KabalA! (Honda CBR600F2, stuntfiets in wording )
  • MetalRush (Yamaha Venture XVZ 1300 TD Royale)
  • Zandor (Honda CB450S)
  • phYzar (Kawasaki ZX-6R)
  • Tylen (Suzuki GSX-R600K5)
  • Leut (Honda VFR800)
  • NewbieNeo (Yamaha R6)
  • ETM (Kawasaki Z750)
  • charrel (Kawasaki ZRX1200 met full akra)

-

Andere motorrijders van GoT

[list]
• meendering
• Yamy Daffy (BMW R1100?)
• Willem 169 ( Suzuki GSX-R750)

Motor-lozen, lessers, of geinteresseerden!
  • justice_strike
  • Catch22
  • Rodyman
  • LegacyCode
  • GTOfire
  • SiErRa
  • AcIDeR
  • Da_Q
  • Simmie
  • snars
  • -DG-
  • endless
  • TrailBlazer
  • Eskimootje
Reeds gegeven tips!
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de 25kW regeling voor de mensen onder de 21 jaar. Je hebt 25kW motoren en 25kW motoren. Je hebt motoren welke standaard 25kW leveren (zoals een Savage 650 :r ) en een afgevoerde ZX-6R. De "afgevoerde" fietsen hebben over het algemeen de voorkeur. Deels omdat je die ook nadat je van je beperkte rijbewijs af bent weer zou kunnen "opvoeren" en kunnen blijven rijden, maar ook omdat ze meestal nog wel een beetje vermogen over hebben.
  • Welke motor moet ik hebben?
    Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille), de andere wilt zich een koning op de weg voelen (BMW R1xx0GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+ ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. De betere pakken hebben dus ook klittenband strookjes waarme je de flapperstukjes wat strakker kan zetten. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen). Textiel is ook geschikter voor gebruik in alle seizoenen omdat deze veel wamer is dan leer.

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... :+
    Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kostte mij laatst 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro.

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
De wat technischere zaken
  • Ketting spannen:

Naargelang je de kilometers vreet met de motor zal de ketting ook langer worden. Je zal deze dan moeten spannen. Het beste om deze te spannen in wanneer de het voorste tandwiel, de as waar de achterbrug om draait en het achtertandwiel in lijn staan. De ketting is dan op zijn maximale lengte. Je moet de speling van de ketting gaan meten op het strakste deel van de ketting (dan heb je de minste kettingspelling). Hoeveel de kettingspeling moet bedragen moet je raadplegen in de handleiding. Ik hanteer 1cm wanneer de ketting op zijn maximale lengte staat.

Als de ketting te strak zit dan ga je het lager aan het voorste tandwiel en de keerring sneller doen verslijten en zal de versnellingsbak gaan uitlodderen in het motorcarter. Zorg dat de ketting nooit te strak staat! Je kunt het ook voelen in je linkervoetsteun in de vorm van een trilling wanneer de ketting te strak staat.
  • Ander uitlaatje monteren

Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.
  • Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek

Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
  • Rare bandenslijtage:

Wanneer de band erg raar slijt ondanks het feit dat je goed plat door de bocht gaat dan ligt het aan je vering. Hier kun je beter vanaf blijven als je niet met deze materie bekend bent. Wil je toch eraan werken dan moet je voor 2 dingen zorgen: doe het op een weg welke je heel goed kent omdat de motor plots heel anders kan reageren in de bocht en schrijf alles op wat je hebt aangepast zodat je terug kunt keren naar een bepaalde (begin)situatie. Als je niet weet wat je doet dan moet je eraf blijven Voor een woordje uitleg over de soorten slijtage moet je hier kijken :)
Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
www.motordealer.info Site met ervaringen van motordealer maar helaas niet meer geupdate.
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.
http://www.knmv.nl/ De KNMV - opleidingen en meer.
http://www.mag-nl.org/ Dé belangenvereniging voor motorrijdend Nederland.
• [http://www.mag.be/ En de belgische variant.
http://www.fehac.nl/ voor als je oude troep rijdt..
http://www.louis.de/ Net geprijsde motorspullen
http://www.bikenet.nl/ een dealer-occasion site
http://www.roukama.nl/ portal van motorsloper roukema; enorm veel nieuwe en goede gebruikte onderdelen van vnl. japanse fietsen.
http://www.2dehands.be/ Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken
http://www.kapaza.be/ Een andere Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken.

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
217 augustus 2005Breadfan
315 oktober 2005Chevy454
411 februari 2006Chevy454
524 Mei 2006teacher
611 september 2006IKKE86
73 november 2006StarWing
85 januari 2007Chevy454
94 maart 2007Chevy454
1011 april 2007Chevy454
119 mei 2007FragDaddy
Chatten over motoren :?

Sinds DinX zich openlijk verveelt heeft hij uit pure verveling (je moet toch wat :P ) een channel op de irc servers van tweakers.net geopend. Alle motorgerelateerde zaken er mogelijk dus voor wat slowchat is dit de plek :P

server: irc.tweakers.net
channel: got-motor
Klik
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

[Voor 204% gewijzigd door StarWing op 11-07-2007 12:34]

Page intentionally left blank.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Mag ik ook bij de lessers?

• StarWing
Voila zie :)

Updates, nieuwe fotos, nieuwe fietsen => laat mij iets weten en ik pas het aan in de SP

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17

ToolkiT

brit-tweaker

StarWing schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:46:

Updates, nieuwe fotos, nieuwe fietsen => laat mij iets weten en ik pas het aan in de SP
Hopelijk binnenkort 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 14:59

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zet mij ook maar bij de lessers!!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 06:47
Misschien tijd voor een nieuw topic plaatje? *idee heeft* O-)

John Hopkins van het afgelopen weekend, http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=28303

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Foto's updaten (lees uploaden naar mijn webspace) zal ik tijdelijk niet kunnen doen. Ben druk bezig met de tentames ( 7 van 12 al afgelegd, 1 gezakt) :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Anoniem: 83626

verkapte tvp

Zwart frame, zwarte brug, gele tank/zijkapjes/spatbord/kontje met een zwarte streep eroverheen in de lengterichting. Wat vinden we daarvan? Moet dan alleen ook mn blok opfrissen denk ik, anders ziet dat er niet uit..

Iemand in omg Delft toevallig ervaring met het uitdeuken van een tank? Denk dat ik de methode 'palletje erop lassen en daaraan trekken' eens ga proberen.

• StarWing
Sow, fotos geupdate :)
Mijn nieuwe bike staat er op nu (complimenten welkom O+ )

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vandaag weer lekker gelest..
En morgen om 14.00 uur mijn AVD! *O*

Ik heb er zin in!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

StarWing schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:46:

vrijdag komen foto's ;)

Van de gixxer :P

No signature required.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Afgelopen weekend motortour gedaan met een aantal mensen naar de zuid-eifel. Vrijdagmiddag/avond zeiknat geregend ergens in Luxemburg, maar verder erg goed weer gehad. Gelukkig hoefde ik me geen zorgen te maken over de route, want die was netjes door iemand in bezit van een Garmin apparaat gemaakt. Wat een bochten daar... _/-\o_ Mijn achterband is weer een stuk mooier rond, al is hij na 7000km nu wel nagenoeg tot de thread-wear-indicators afgesleten. Ik hoop er nog wel 1500km uit te halen zodat ik het gelijk bij de 24k grote beurt mee kan nemen. Ik wist dat die bt014's snel konden slijten, maar zo snel...

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

4x2

lộn xộn quá

7000km vind k nog best netjes voor zo'n band als achterband :P

leeg

• -DG-
  • Laatst online: 17-03 19:08
Ik heb laatst met les vertragingsproef en de uitwijkproef gedaan, wat is dat leuk om te doen zeg, die dingen met 50 km/u. :P

oke, dit was ook een verkapte tvp.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:51

Soggy

vroemmmm

Eindelijk meldt Soggy zich ook met zijn plof.

De plof in kwestie is een Intruder 1400 uit '87. Dikke klappen en doet het altijd. Soggy rijdt al motor sinds '88. Eerst een Kawasaki LTD 700, toen een Intruder 700 en sinds een jaar of 10 deze Suki.
Heerlijke fiets, relaxed rijden en erg cool (ehm... let niet op de achtergrond :X )

If it works, tweak it

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik begin komende woensdag met lessen, dus zou ik ook graag toegevoegd worden... ;)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik volg de Motor topics al een tijdje, en het lijkt me wel leuk om in de startpost te staan :).

Foto: http://www.meesterjan.nl/janmotor.jpg
Yamaha Diversion XJ600S, 2002.
Foto is in casual kleding achter het huis (onderhand ruim een jaar oud, tijd voor nieuwe foto's), als ik rij heb ik een pak aan ;).

Heb nu dik 10.000 km gereden, en kan onderhand niet wachten op meer vermogen :) (25 kW, nog dik 10 maand wachten voor ik meer mag).

Grolsch Royce!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-03 15:55

Chakotay

Lick here to continue

Veel nieuwe lessers de laatste tijd, veel plezier allemaal :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• JdM
  • Laatst online: 21:27

JdM

Gas?Gas!

Afgelopen week een enduro gekocht (eindelijk :P) wat vinden we ervan?

Hij gaat wel helemaal uit elkaar, 3e versnelling ligt eruit en ach als ik dan toch bezig ben meteen maar even alles goed nalopen en vervangen.
Check:

http://www.mypicshare.com/thumbs/20070610/rzqasbfb.jpg
http://www.mypicshare.com/thumbs/20070610/phsotusl.jpg

N54 powered

• rimpeldinky
  • Laatst online: 25-01 19:03
funduros zijn altijd leuk, 2takt zo te zien? :P

*burp*

• piston
  • Laatst online: 04-10-2022
StarWing schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:02:
Sow, fotos geupdate :)
Mijn nieuwe bike staat er op nu (complimenten welkom O+ )
Hij zal ongetwijfeld leuk rijden, maar toch kan ik niet echt zeggen dat ik de overstap van m'n fazer (FZS600) naar de nieuwe zou maken. Vind het design echt op nergens op trekken. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;)
Hoe rijdt die nu eigenlijk? Beter/slechter/anders dan je vorige?
Dit weekend op de GoFastXDay de keuze gehad om met deze of de TDM900 een kort testritje te maken. Uiteindelijk voor de TDM gegaan om m'n "horizon te verbreden" :) Toch een heel pak anders zo'n dikke (mi) staande twin. Je merkt echt dat die al veel vroeger in toeren kracht heeft. Ook in de bochten aangenaam verrast. Ging net zo plat als ik met m'n fazer kan/durf. Maar uiteindelijk toch blij dat ik met de fazer naar huis kon. Het geluid en de "actievere" zithouding zou ik niet willen missen!

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Ja is inderdaad een 2 takt jah, zo'n pijp op een 4 takt is niet echt zinvol ;) dus dat wordt weer zelf brandstof mengen en rookgordijnen trekken :Y

N54 powered

• rimpeldinky
JdM schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:35:
Ja is inderdaad een 2 takt jah, zo'n pijp op een 4 takt is niet echt zinvol ;) dus dat wordt weer zelf brandstof mengen en rookgordijnen trekken :Y
altijd leuk!

overigens its official..

zondag voor het eerst het zand/de modder in met mijn xt >:) kijken of ik/de motor het overleven :D heb er nu al enorm zin in

*burp*

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:35:
Rookgordijnen maken.. :Y

Ik hou dr ook zo van.. :+

No signature required.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op de foto van 4x2 staat zijn VFR nog in hele staat, maar dat is toch niet meer zo? Ik weet alleen niet of hij nou al wat anders heeft of hier een streetfighter-projectje van gemaakt had?

Leuke FZ6-s Starwing :). Ik begin nakeds wel steeds meer te waarderen merk ik, al blijf ik voorlopig nog een paar jaar mijn VFR rijden...... topfiets :*). Nu iets meer dan een ton gelopen en geen centje pijn.

[Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 11-06-2007 22:59]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:59:
Op de foto van 4x2 staat zijn VFR nog in hele staat, maar dat is toch niet meer zo? Ik weet alleen niet of hij nou al wat anders heeft of hier een streetfighter-projectje van gemaakt had?
Hij staat lekker onder het afdak te vergaa en te wachten totdat ik geld heb om het ding eens af te maken...
Wilde m eigenlijk aardig rijdend hebben nu, maar ik moest zonodig mn auto weer opblazen tijdens een weekendje nurburgring, dus die moest ik eerst maar even een andere hebben.

Kleine kans overig dat ik binnenkort weer een motor dr bij heb, begin het te missen (ik rijd wel zo nu en dan, maar een eigen motor is een stuk fijner).

[Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 11-06-2007 23:42]

leeg

• StarWing
@Soggy: done

@piston:
rijd toch wel anders dan de fzs600, veel lichter. Fiets geeft ook direct heel veel vertrouwen.
Door de injectie is hij ook een stuk "rustiger".
Meer kan ik niet zeggen, want hij is nog in rodage ;)

• DoctorV64
  • Laatst online: 22:11

DoctorV64

Cosmopoliet

Volgende week piccie van mijn Duc 900S :D
Kwaak is ingeruild en even goed afstemmen wanneer ik de duc kan ophalen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Hurricane

Hurricane

Als ik mijn motorrijbewijs binnenkort zou halen, word dan mijn normale rijbewijs, die ik al 10 jaar heb, omgezet in een puntenrijbewijs? Dit vertelde iemand mij laatst.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hurricane schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:29:
Als ik mijn motorrijbewijs binnenkort zou halen, word dan mijn normale rijbewijs, die ik al 10 jaar heb, omgezet in een puntenrijbewijs? Dit vertelde iemand mij laatst.
Hm, dat is een goede. Het zou best kunnen dat het A-gedeelte een puntenrijbijwijs word, maar als je om wat voor reden dan ook je rijbewijs moet inleveren (dus ook bij teveel punten) dan is dat altijd meteen je hele rijbewijs, niet alleen het A-gedeelte...

@StarWing: zou je even check images kunnen aanvinken in de startpost? Hij verspringt nu zo tijdens het laden van alle foto's :)

• StarWing
Chakotay schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:16:
[...]
@StarWing: zou je even check images kunnen aanvinken in de startpost? Hij verspringt nu zo tijdens het laden van alle foto's :)
done

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
Afgelopen week een enduro gekocht (eindelijk :P) wat vinden we ervan?
* Chevy454 rulez :Y
Ik wens een nickname change: Chevy454 -> Indoctrinatie, M. :+
Hij gaat wel helemaal uit elkaar, 3e versnelling ligt eruit en ach als ik dan toch bezig ben meteen maar even alles goed nalopen en vervangen.
Is er een Jadoule kit voor een KX250? Zeker voor een KX500 naar 585cc als ik me niet vergis. Voor een 250 weet ik het niet :) Maar kijk zeker die schakelvorken en die drum na.

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2007 11:01]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Hurricane schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:29:
Nee het wordt geen puntenrijbewijs, je bent namelijk geen beginnend bestuurder meer.

En Chef, een Jadoul kit is er alleen voor een 500.

[Voor 6% gewijzigd door JdM op 12-06-2007 11:05]

N54 powered

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-03 13:06

Stoffel

Engineering the impossible

Is het trouwens zo dat er voor de motor ook een puntenrijbewijs is? En geldt dat dan voor zowel licht als zwaar en voor alle beginnende bestuurders ongeacht leeftijd?

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:02:
En Chef, een Jadoul kit is er alleen voor een 500.
Wiseco heeft enkele hoge compressie zuigers, tot 2mm overbore zag ik net. www.wiseco.com (dirtbikes) :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Stoffel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:32:
Is het trouwens zo dat er voor de motor ook een puntenrijbewijs is? En geldt dat dan voor zowel licht als zwaar en voor alle beginnende bestuurders ongeacht leeftijd?
ik gok van wel, waarom zou je die regel wel bij B doen en niet bij A?

off topic: hier heeft iedereen een punten rijbewijs, en in Australia ook, daar hebben ze zelfs in bepaalde drukke weekenden waneer veel ongelukken gebeuren zelfs dubbele strafpunten voor overtredingen.. als jij en een passagier bijv niet zijn gordel om heeft kan je in zo weekend dan in 1x je rijbewijs kwijtraken..
Dus zo heel erg is het in NL nog niet ;)

• Capo
  • Niet online
Soggy schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:04:
Eindelijk meldt Soggy zich ook met zijn plof.

[afbeelding]

De plof in kwestie is een Intruder 1400 uit '87. Dikke klappen en doet het altijd. Soggy rijdt al motor sinds '88. Eerst een Kawasaki LTD 700, toen een Intruder 700 en sinds een jaar of 10 deze Suki.
Heerlijke fiets, relaxed rijden en erg cool (ehm... let niet op de achtergrond :X )
Ik moest idd even lachen om de achtergrond :) Zag al een hele stoere sjago kijkende motorrijder rijden die thuis een hele brave papa is :+

Leuke fiets!

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• rimpeldinky
zo, deze week eens een leuke route uitzoeken voor mijn XT :D iemand tips of trucs voor crossen in de omgeving Tilburg? :p

[Voor 33% gewijzigd door rimpeldinky op 12-06-2007 14:00]

*burp*

• endless
  • Niet online
Jeehj.. * endless is nu ook bijna officieel motorrijder!

Vanmiddag mijn AVD gehaald, ging lekker! *O*

• Capo
  • Niet online
Vroegah toen ik nog in Tilburg kwam, kon je de reeshof misbruiken naar waar de naam voor gemaakt is :+ .. maarja dat is aardig volgebouwd nu.

Loonse drunense duinen zul je niet lang rijden voor ze je eruit vissen >:) ;)

[Voor 9% gewijzigd door Capo op 12-06-2007 16:51]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

TrailBlazer

Karnemelk FTW

net nog ruzie met een motorrijder. Afslag A4 N201 richting Amsterdam. de uitvoegstrook splitst daar in 2 rijbanen die uiteindelijk verdersplitsen in 2 banen naar links en 2 naar rechts. Ik rijd daar eigenlijk vanaf het begin op de linkerbaan. Ik zag in mijn spiegel al een motor veels te hard op me afkomen en uiteindelijk ff vlak achter me blijven hangen. Vervolgens gaat hij op de baan naast me rijden in mijn dode hoek 8)7 Overigens rijd ik wel altijd 120 daar dus wat mij betreft kon hij gewoon de port op. Sowieso als er een motorrijder vlak achter me gaat rijden spoort hij niet.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

TrailBlazer schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:04:
net nog ruzie met een motorrijder. Afslag A4 N201 richting Amsterdam. de uitvoegstrook splitst daar in 2 rijbanen die uiteindelijk verdersplitsen in 2 banen naar links en 2 naar rechts. Ik rijd daar eigenlijk vanaf het begin op de linkerbaan. Ik zag in mijn spiegel al een motor veels te hard op me afkomen en uiteindelijk ff vlak achter me blijven hangen. Vervolgens gaat hij op de baan naast me rijden in mijn dode hoek 8)7 Overigens rijd ik wel altijd 120 daar dus wat mij betreft kon hij gewoon de port op. Sowieso als er een motorrijder vlak achter me gaat rijden spoort hij niet.
tja helaas zitten overal wel rotte appels tussen..

• Capo
  • Niet online
Daar rijd ik ook dageljks .. maar vandaag ff niet dus ik was het niet :)

Op mijn werk staat een zwart GPZ , en pan european en een rode vfr. moet ik 1 van hun kielhalen , in 4 delen en automobilist laten worden ? :+

[Voor 50% gewijzigd door Capo op 12-06-2007 17:20]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TrailBlazer schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:04:
Nja.. als jij naar de rechterbaan zou kunnen vind ik wel dat jij aan de kant zou moeten gaan.. (ook al rijd je te hard) Maar in de dode hoek rijden is nooit goed 8)7

No signature required.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb eerst een paar auto's ingehaald en dan had ik voor 150 meter naar rechts gekund voordat ik weer naar links had gemoeten om in de goede voorsorteervakken te komen. Bovendien toen zat die gozer al in mijn dode hoek dus nar rechts gaan was op dat moment geen optie. Als ik een gestoorde motorrijder achter me heb blijf ik leiver in mijn baan dan dat ik hem van zijn motor af rijdt.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TrailBlazer schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:28:
Ik heb eerst een paar auto's ingehaald en dan had ik voor 150 meter naar rechts gekund voordat ik weer naar links had gemoeten om in de goede voorsorteervakken te komen. Bovendien toen zat die gozer al in mijn dode hoek dus nar rechts gaan was op dat moment geen optie. Als ik een gestoorde motorrijder achter me heb blijf ik leiver in mijn baan dan dat ik hem van zijn motor af rijdt.
het was een voorsorteervak? (de baan waar je dus al op reed?) dan heb ik niks gezegt :)

Ik ga zelfs voor 150 meter naar rechts.. want ik erger me er zelf ook zwart groen geel en blauw aan als mensen langzamer dan mij voor me blijven rijden als ze wel naar rechts kunnen (ook al is het maar 150 meter)

[Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 12-06-2007 17:32]

No signature required.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik naderde het voorsorteer vak. Ik reed er nog niet op. Normaal ga ik ook altijd naar rechts maar het is best wel een behoorlijke S bocht die er in zit. Ik begrijp enkel die irritatie niet want ik reed niet belachelijk langzaam. Die motor reed echt minder dan 3 meter van mijn bumper gewoon achterlijk.

• rimpeldinky
mja je hebt er altijd gekken bij helaas

in other news:

de beloofde foto's van de "schade"

is hier moeilijk te zien maar dat hele stuk is vloeibaar/kneedbaar alu daar lekt olie uit als ze loopt en warm is

[Voor 81% gewijzigd door rimpeldinky op 12-06-2007 18:16]

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Mjah... de quick and nasty way... volspuiten met kit.

• rimpeldinky
net even 50 km er mee gereden om et blokje keertje warm te rijden.. 110 is de top met orriginele ketting (niet slecht vind ik zo)
tot de 80~90 is er nog prettig bochtjes mee te nemen op de weg

en inderdaad dat stukkie lekt olie, had het schoongespoten en bij gevijld met de dremel om zo de olie te zien en daar loopt het uit
Chevy454 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:16:
Mjah... de quick and nasty way... volspuiten met kit.
welke kit raad je daar precies voor aan? :P ga ik daar achteraan deze week

http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/4541 <= stukkie over het TT geluidsgedoe

[Voor 33% gewijzigd door rimpeldinky op 12-06-2007 22:15]

*burp*

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TrailBlazer schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:59:
ik naderde het voorsorteer vak. Ik reed er nog niet op. Normaal ga ik ook altijd naar rechts maar het is best wel een behoorlijke S bocht die er in zit. Ik begrijp enkel die irritatie niet want ik reed niet belachelijk langzaam. Die motor reed echt minder dan 3 meter van mijn bumper gewoon achterlijk.
Nja.. als ik met 150 kom aanstuiven waar je 80 mag en iemand voor me rijd 120, dan ga ik me daaraan ergeren.. Maar als ik dan toch al te hard rijd haal ik hem wel rechts in, of ik wacht gewoon netjes.. :Y (meestal dat laatste :+ )

No signature required.

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
M3rcury schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:
[...]

Nja.. als jij naar de rechterbaan zou kunnen vind ik wel dat jij aan de kant zou moeten gaan.. (ook al rijd je te hard) Maar in de dode hoek rijden is nooit goed 8)7
Bij voorsorteren, ook al is de 'uitgang' nog lang niet in zicht, moet je je niet aan die 'altijd zo veel mogelijk rechts regel houden'. Van zodra er eigenlijk al bordjes hangen en pijlen op de grond staan.

Nogal logisch dat de normale autobestuurder, van zodra aangewezen, zal voorsorteren op het aangewezen vak.

Dus de persoon in kwestie mag daar zeker rijden. Snelheid op op- en afritten is beperkt tot 90km/u trouwens. (onder voorbehoud dat ik de situatie goed inschat, maar hier in BE heb je ook van die lange sorteerstroken)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:07:
[...]

Bij voorsorteren, ook al is de 'uitgang' nog lang niet in zicht, moet je je niet aan die 'altijd zo veel mogelijk rechts regel houden'. Van zodra er eigenlijk al bordjes hangen en pijlen op de grond staan.

Nogal logisch dat de normale autobestuurder, van zodra aangewezen, zal voorsorteren op het aangewezen vak.

Dus de persoon in kwestie mag daar zeker rijden. Snelheid op op- en afritten is beperkt tot 90km/u trouwens. (onder voorbehoud dat ik de situatie goed inschat, maar hier in BE heb je ook van die lange sorteerstroken)
Ik zeg toch ook niet dat hij het fout doet, maar hij zegt dat ie niet snapt dat iemand zo ongeduldig is, dus ik geef aan waarom ik dat zou zijn.. Ik zou zelf ook gewoon links voorsorteren hoor.. ;)

No signature required.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je die schuer niet even dichtbakken met koper of zilver? Je hebt er niet veel van nodig.

Ariel update:

Nieuwe lagers erin, de "te ruime" erin gelijmd met loctite. Zit als een huis. Krukas erin, carter dicht, draait de krukas niet meer! De nieuwe lagers zijn een fractie dikker, dus nu kan ik op zoek naar andere shimmetjes...

*zucht...

Wise enough to play the fool

• rimpeldinky
teacher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:58:
Kan je die schuer niet even dichtbakken met koper of zilver? Je hebt er niet veel van nodig.

Ariel update:

Nieuwe lagers erin, de "te ruime" erin gelijmd met loctite. Zit als een huis. Krukas erin, carter dicht, draait de krukas niet meer! De nieuwe lagers zijn een fractie dikker, dus nu kan ik op zoek naar andere shimmetjes...

*zucht...
nah ik denk dat ik weet waar het hem in zit, ze hebben met kneedbaar alu een stuk magnesium meegenomen naast het alu stuk... ik zie wel.. eerst ff uitzoeken welke kit ik er voor kan gebruiken...

en het blijft ook maar duren he met je kardan? :/ tijd voor een kettingmod? :+

*burp*

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:07:
[...]

Op en afritten is gewoon de snelheid van die snelweg hoor. Zeker bij opritten. Anders ga je lekker met 90 invoegen.
M3rcury schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:45:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat hij het fout doet, maar hij zegt dat ie niet snapt dat iemand zo ongeduldig is, dus ik geef aan waarom ik dat zou zijn.. Ik zou zelf ook gewoon links voorsorteren hoor.. ;)
Dat snapte ik vooral niet ik weet namelijk best wel goed (denk ik dan) wanneer ik naar rechts moet en wanneer ik anderen zou kunnen gaan hinderen al zij normaal rijden. Ik weiger ook harder te gaan rijden als ik iemand met 130 aan het inhalen ben en iemand komt er met 150 aan rijden (zonder rood blauwe zwaailichten dan he)

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:
en het blijft ook maar duren he met je kardan? :/ tijd voor een kettingmod? :+
Krukas != cardan ;)
Je had toch rollagers als krukaslager? Had ik een paar SKF lagers op de kop proberen te tikken.

[Voor 83% gewijzigd door Chevy454 op 13-06-2007 11:20]

• rimpeldinky
meh voortaan andere volgorde, van
1. wakker worden
2. got
3. douchen en ontbijt met KOFFIE

naar 1, 3, 2 :+

edit: chev toevallig enig idee waar ik omniVisc 1050 online kan bestellen tegen een leuk prijsje? zag op een duitse site 52 euro voor 90 gram voorbij komen maar dat is me een beetje TE :P

[Voor 26% gewijzigd door rimpeldinky op 13-06-2007 11:44]

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Ik haal mijn tube bij Paul ritzen :) Dus ik kan het je niet echt zeggen. Maar OmniVISC1050 is vloeibare pakking, geen kit hé :) Voor dat gat dicht te kitten zou je kit voor autoramen kunnen gebruiken denk ik. Die worden namelijk ook erg warm, is elastisch maar of het olie bestendig is weet ik niet :)

• rimpeldinky
hmm.. eens kijken wat de lokale broekhuizen heeft liggen dan :) toch bedankt

*burp*

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:07:
[...]

Krukas != cardan ;)

[...]

Je had toch rollagers als krukaslager? Had ik een paar SKF lagers op de kop proberen te tikken.
Had ik, achteraf gezien, beter kunnen doen. Ik had ze hier in NL kunnen bestellen, alleen dacht ik "in engeland weten ze wel wat ze opsturen". Helaas. De lagers zelf zijn "made in india".
Het kan ook zijn dat het gelijmde lager niet diep genoeg het carter in gegaan is, maar die wilde echt niet verder. Ik ga kijken of ik hem kan uitshimmen met mijn bestaande shimms, en anders draai ik een bronzen busje.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 11:38
Zometeen mn eerste motorrij les \o/

Iemand nog tips?

• Hurricane

Hurricane

Rustig blijven en niet denken dat je alles al weet. Gewoon goed luisteren naar je cursusleider en goed zijn aanwijzingen opvolgen. Heb ik ook gedaan en alles ging goed.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 09:18
MaCk- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:41:

Iemand nog tips?
Gewoon gaan genieten vanaf de eerste minuut. Dan komt de rest vanzelf.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Damn, ik dacht dat het rustig was. Maar er is weer een nieuw topic ;)

@StarWing: Mijn motor is reeds helemaal anders. Fluisterstil en andere kleurtjes. ;) Kan hij zo in de SP?

http://www.groeneschuur.nl/zooi/Klein_K5.jpg

Klikbaar om het origineel als wallpaper in te stellen ;)

[Voor 20% gewijzigd door Tylen op 13-06-2007 14:23]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:20:
Damn, ik dacht dat het rustig was. Maar er is weer een nieuw topic ;)

@StarWing: Mijn motor is reeds helemaal anders. Fluisterstil en andere kleurtjes. ;) Kan hij zo in de SP?

[afbeelding]
Ik heb ook al antwoord van racesticker terug _/-\o_

No signature required.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb ook al antwoord van racesticker terug _/-\o_
Wat heb je besteld?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ga samen met hem wat moois ontwerpen ;)

No signature required.

Anoniem: 79743

MaCk- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:41:

Iemand nog tips?
wat mij geholpen heeft voor het 8tje, u-bocht en langzame slalom is om eerst op rechte stukken oefenen met een trekkende motor afremmen. Dus gas geven naar +-2000 toeren en dan met de achterrem de motor afremmen naar +- 1500 toeren. Toen ik beetje door had hoe dit voelde werden de oefeningen wat makkelijker.

Ik had vandaag eerste les op de weg, was weer leuk maar het viel me nog best tegen. instructeur was ook niet heel erg gewend aan iemand les te geven die geen autorijbewijs heeft. ik moest invoegen op de snelweg, ehmm daar had ik wel is wat over gelezen in me theorie boekje maar verder :D halverwege de invoegstrook kreeg de instructeur door dat ik niet echt ervaring had met invoegen :D

Ik heb volgende maand een les van 8 uur achter elkaar gepland. ben benieuwd of ik dat vol houd.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:35:
[...]

wat mij geholpen heeft voor het 8tje, u-bocht en langzame slalom is om eerst op rechte stukken oefenen met een trekkende motor afremmen. Dus gas geven naar +-2000 toeren en dan met de achterrem de motor afremmen naar +- 1500 toeren. Toen ik beetje door had hoe dit voelde werden de oefeningen wat makkelijker.

Ik had vandaag eerste les op de weg, was weer leuk maar het viel me nog best tegen. instructeur was ook niet heel erg gewend aan iemand les te geven die geen autorijbewijs heeft. ik moest invoegen op de snelweg, ehmm daar had ik wel is wat over gelezen in me theorie boekje maar verder :D halverwege de invoegstrook kreeg de instructeur door dat ik niet echt ervaring had met invoegen :D

Ik heb volgende maand een les van 8 uur achter elkaar gepland. ben benieuwd of ik dat vol houd.
8 uur.. :X Ik heb het na 3 uur wel gehad op de motor vaak (wel een racer dan) Maar jij moet ook nog goed/perfect rijden.. dat is echt ZWAAR!

No signature required.

• Hurricane

Hurricane

Ik heb gisteren 2 uur achter elkaar gehad en dat was geen probleem kan ik je vertellen. Nou is dit weer ook ideaal om te rijden. Vorige week vrijdag met 30+ gereden en dan gaat de lol er snel af als je van die testjes moet doen.

Anoniem: 79743

M3rcury schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:40:
[...]

8 uur.. :X Ik heb het na 3 uur wel gehad op de motor vaak (wel een racer dan) Maar jij moet ook nog goed/perfect rijden.. dat is echt ZWAAR!
ja je moet wat ervoor over hebben wil je deze zomer nog je rijbewijs halen :D

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:40:
Ik ga kijken of ik hem kan uitshimmen met mijn bestaande shimms, en anders draai ik een bronzen busje.
Staat de drijfstang niet in lijn met de cilinder? Dan kan je idd het beste met wat brons gaan werken ja :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Staat de drijfstang niet in lijn met de cilinder? Dan kan je idd het beste met wat brons gaan werken ja :)
Nou luistert het niet heel nauw (op de 100000 precies oid), dus ik kan een beetje smokkelen. Ik moet iets van 4 honderste compenseren. Beetje axiale speling mag ook, maar te strak echt niet.

• rimpeldinky
zo, ff langs schadeherstelbedrijf geweest, deze hadden al vaker met dit bijltje gehakt en raadde me (na het zien van de wond :P) een 2componenten-epoxy aan, deze zou zowel vullend als bedekkend werken tot (officieel) 100 graden, maar ze hadden het al gebruikt in hetere delen van motorblokken tot 150 graden zou het wel kunnen hebben volgens ze :+ nou voor 10 euro 50 kan ik me daar niet echt een buil aan vallen dus deze epoxy staat nu lekker in et zonnetje uit te harden ;)

*burp*

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand een idee wat op dit moment de beste theorieboeken zijn voor het theorie-examen? :)

• -DG-
Christoph schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:00:
Iemand een idee wat op dit moment de beste theorieboeken zijn voor het theorie-examen? :)
Vekabest en Verjo zijn alletwee goed. :)

edit: oh dit is het motortopic, ik dacht even voor auto. Daar weet ik niet van hoe de rest is, maar in ieder geval is het bij die twee goed in orde. Ik had theorie van Verjo met de motor, het is trouwens grotendeels hetzelfde als voor de auto alleen een paar extra dingen.

[Voor 37% gewijzigd door -DG- op 13-06-2007 16:20]

• The Bad Seed
  • Laatst online: 20-03 08:59

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:35:
[...]

Pfiew, 8 uur is wel heel veel. :o
Mijn langste rijles was 3 uur, en dat was wel genoeg wat mij betreft. Sowieso gaat de concentratie flink achteruit na een paar uur. Met ervaring is dat wel deels op te vangen want dan kan je iets meer op routine rijden, maar aangezien je nog aan het lessen bent kan je nog niet echt rekenen op routine...
Indien mogelijk zou ik die 8 uur toch proberen te splitsen, want het rendement ervan zal vrij laag liggen vrees ik :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• rimpeldinky
-DG- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:17:
[...]

Vekabest en Verjo zijn alletwee goed. :)

edit: oh dit is het motortopic, ik dacht even voor auto. Daar weet ik niet van hoe de rest is, maar in ieder geval is het bij die twee goed in orde. Ik had theorie van Verjo met de motor, het is trouwens grotendeels hetzelfde als voor de auto alleen een paar extra dingen.
"paar extra dingen" welke bijna op elk examen terugkomen :+

positie op de weg
positieve/negatieve werkverkanting
etc :p

ik had 2 jaar geleden vekabest theorie boek, vragen boek en examencd.. en het in een keer gehaald :)

(had geleerd van mijn brommerexamen, niet leren en 5x op of wel leren/boeken kopen en 1x op :P)

*burp*

• Tylen

Tylen

rimpeldinky schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:33:
zo, ff langs schadeherstelbedrijf geweest, deze hadden al vaker met dit bijltje gehakt en raadde me (na het zien van de wond :P) een 2componenten-epoxy aan, deze zou zowel vullend als bedekkend werken tot (officieel) 100 graden, maar ze hadden het al gebruikt in hetere delen van motorblokken tot 150 graden zou het wel kunnen hebben volgens ze :+ nou voor 10 euro 50 kan ik me daar niet echt een buil aan vallen dus deze epoxy staat nu lekker in et zonnetje uit te harden ;)
_/-\o_ 10,50 kijk, dat zijn nog eens bedragen :)

• rimpeldinky

spreekt voor zich denk ik? :) >:) eerst schoongemaakt en opgeruwd met een dremel daarna epoxy er in/opgesmeerd, eerst dunnere menging gebruikt om het goed in de scheur/kier te krijgen daarna afgedicht met dikker mengsel

[Voor 33% gewijzigd door rimpeldinky op 13-06-2007 17:06]

*burp*

• Hurricane

Hurricane

Christoph schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:00:
Ik heb afgelopen week van de rijschool het volgende boek gekregen:

Theorie Leren Motor
Verkeersregels
Op basis van inzicht
Vekabest
ISBN 90-6799-088-4
Link naar Bol.com (Maar dan de boek versie van de cd-rom)

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Zo, ik heb vandaag ook m'n eerste les gehad. Voor zover je er iets van kan zeggen, ging het volgens mij wel aardig voor een eerste keer. Nu maar zien hoe de rest van de week en volgende week verloopt. Ik heb hiervoor al weer 6 uurtjes rijden in de planning staan ;)

• Yonni
  • Laatst online: 03-03 06:47
Ik heb vandaag voor het eerst op een motorscooter gereden, wat een ervaring zeg. Überhaupt nooit een scooter gehad (puchjes) en de keren dat ik er op gereden zijn in totaal 1 minuut geweest. Maar goed, was bij de Suzuki B-King Beachtour (wat een ding is dat zeg, super mean muscle bike). Het beestje waar ik op mee ging in de stoet was een 4000 km verse Burgman 400 :) . Zit echt speciaal zoiets, rugleuning, voeten naar voren. Geen pedaaltjes, nix tussen je benen, geen koppeling. Toeren blijven rond de 5500 hangen en snelheid gaat alleen maar omhoog. Hele vreemde gewaarwording in ieder geval. Miste ook het gevoel van versnelling en het motorgeluid tijdens het rijden. Daarentegen was het wel een heel relaxed ritje en ging alles op z'n dooie akkertje eigenlijk. Opbergvakjes en een huis dashboard vak zoals in de auto ook de vinden is. Hilarisch gewoon ;) . Tis weer wat anders en natuurlijk een goodiebag gekregen O-).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Vandaag net nieuwe bandjes op de monster gemonteerd , de oude bandjes waren echt _op_ . Als je de onderliggende draden wat onder het rubber kan zien denk ik dat ze wel op zijn. Ik dacht dat het kwa grip wel mee viel tot ik vandaag weer een nieuw bandje erop heb gezet. Echt een enorme verbetering (well duh)

Wel weer dezelfde soort banden erop gezet. Die dunlop qualifiers bevallen wat dat betreft prima.

Verder ook de gaskabel even doorgesmeerd. Zodra je dikke lagen eelt op je hand krijgt van gasgeven weet je dat het te stroef gaat 8)7.

Toen ik vanmiddag bij de dealer was om het bandje erop te zetten ook even gekeken naar een Firestorm (Honda VTR). Even gekeken of het kwa groote paste (ik ben nogal klein en ielig :P ) , maar dat werkte perfect. Over een paar weken maar kijken of ik het financieel rond kan krijgen en eventueel een proefritje maken.

Iemand daarover nog tips waarop ik moet letten bij een Honda? Tips in het algemeen zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Paul Hewson schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:09:
[...]

Gewoon gaan genieten vanaf de eerste minuut. Dan komt de rest vanzelf.
Inderdaad , de eerste les is iets wat je altijd bij zal blijven. Mijn instructeur liet me de eerste les mooi toeren door het landschap hier , zonnetje erop (das wat minder deze week helaas) , en heerlijk relax rondrijden. Genieten en de basis onder de knie krijgen.

[Voor 19% gewijzigd door Raku op 13-06-2007 18:55]

Raku

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:30

Youk

Volvo For Life

Het ergste wat ik al vernomen heb over de VTR is dat het enorme zuipschuiten zijn. Zo zouden ze bij een beetje normaal rijden (dus niet als een dweil, maar ook niet race-style) nog makkelijk 10l/100km verbruiken.

En dan te weten dat ik mijn VFR met zijn 6,5 à 7l al enorm vind drinken. 8)7 Ach ja, je moet er iets voor over hebben, dan maar een paar pintjes minder op café. 8)

Volvo Classic Club Belgium

• -DG-
rimpeldinky schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:27:
[...]

"paar extra dingen" welke bijna op elk examen terugkomen :+

positie op de weg
positieve/negatieve werkverkanting
etc :p

ik had 2 jaar geleden vekabest theorie boek, vragen boek en examencd.. en het in een keer gehaald :)

(had geleerd van mijn brommerexamen, niet leren en 5x op of wel leren/boeken kopen en 1x op :P)
Ja bij mij waren het hooguit 4 hoofdstukken extra vergeleken met theorie B. Ik had theorie B ook een maand voor theorie A gedaan en dan hoef je voor A echt niet meer veel te leren.

• Martkrui
  • Laatst online: 20:50
M'n bokjes zijn binnen...

Eindelijk gemakkelijk ketting vetten.... Was vroeger een enorm ge<BEEEP>

Nieuwe gaskabel is ook binnen dus die gaat er binnenkort op omdat van de oude de buitenmantel geknakt is.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

• The Green Peril
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02-2020

The Green Peril

205, een succesvol nummer

Dag allemaal, ik volg dit (en het vorige topic) met veel plezier en vond het eindelijk tijd om eens te reageren. Ik heb begin dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en was al een tijdje op zoek naar een lekker sturende (beginners)fiets. Ik heb uiteindelijk een Honda CBR 600F _/-\o_ gekocht (2007, lekkere actieprijs >:) ).Al best wat kilometers erop zitten en heb er absoluut geen spijt van. :)

Ik wil binnenkort wellicht een alu kettingbeschermer opzetten wat opzich zo gebeurt is maar ik heb er ook een Osco kettingsmeer systeem opzitten waarbij een 4 mm slangetje naar het achtertandwiel moet gaan. Ik wil het natuurlijk zo mooi mogelijk wegwerken en zit daar nogal over te dubben. Ik had het idee om een alu horprofiel te nemen (vierkant buisje met een plat zijkant) en deze eronder vast te maken met inbusboutjes zodat je er niets van ziet. Ik vraag mij alleen wel af of dit natuurlijk een veilige optie is, en of er misschien nog betere/mooiere manieren zien.

By the way, plaatje van mijn machine (moet nog steeds eens een mooiere foto maken)
http://img377.imageshack.us/img377/2403/dsc01436yv5.jpg

Ander iets wat ik er al heb opgezet zijn een valdoppen (nog niet op deze foto).

Intel Core Duo E6400 | Asus P5B Deluxe | 2X512 MB PC5300 Dane-Elec | Asus Geforce 7600GS | Western Digital Raptor 36 GB

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Green Peril schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:45:
Dag allemaal, ik volg dit (en het vorige topic) met veel plezier en vond het eindelijk tijd om eens te reageren. Ik heb begin dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en was al een tijdje op zoek naar een lekker sturende (beginners)fiets. Ik heb uiteindelijk een Honda CBR 600F _/-\o_ gekocht (2007, lekkere actieprijs >:) ).Al best wat kilometers erop zitten en heb er absoluut geen spijt van. :)

Ik wil binnenkort wellicht een alu kettingbeschermer opzetten wat opzich zo gebeurt is maar ik heb er ook een Osco kettingsmeer systeem opzitten waarbij een 4 mm slangetje naar het achtertandwiel moet gaan. Ik wil het natuurlijk zo mooi mogelijk wegwerken en zit daar nogal over te dubben. Ik had het idee om een alu horprofiel te nemen (vierkant buisje met een plat zijkant) en deze eronder vast te maken met inbusboutjes zodat je er niets van ziet. Ik vraag mij alleen wel af of dit natuurlijk een veilige optie is, en of er misschien nog betere/mooiere manieren zien.

By the way, plaatje van mijn machine (moet nog steeds eens een mooiere foto maken)
[afbeelding]

Ander iets wat ik er al heb opgezet zijn een valdoppen (nog niet op deze foto).
Bij mij op mijn werk monteren we ze altijd DOOR de kettingbeschermer heen.. Is de mooiste oplossing :Y

No signature required.

• Raku

Raku

Mental Aid

Youk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:41:
Het ergste wat ik al vernomen heb over de VTR is dat het enorme zuipschuiten zijn. Zo zouden ze bij een beetje normaal rijden (dus niet als een dweil, maar ook niet race-style) nog makkelijk 10l/100km verbruiken.

En dan te weten dat ik mijn VFR met zijn 6,5 à 7l al enorm vind drinken. 8)7 Ach ja, je moet er iets voor over hebben, dan maar een paar pintjes minder op café. 8)
Idd , moet je er maar voor over hebben. Ik had idd overal zo'n beetje gehoord dat ie veel zoop , dus echt verrassend is het niet.

Ach ik drink geen alcohol , dus dat moet de motor dan maar compenseren :+

Enige irritante is dat mijn huidige motor die ook 15 ltr tank heeft een actieradius van 250+ km heeft. En nu vind ik het soms al irri om te tanken terwijl ik wil rijden :P

@The Green Peril

Mooie fiets! Ik had al wat gehoord over een speciale prijs voor de nieuwe CBR 600 F , ook verhalen dat de oudere 2e hands types voor meer weggingen dan de nieuwe 8)7 Wat er waar van is weet ik btw niet :P Vond je het trouwens niet een echt snel ding aan het begin? Toen ik zelf net overstapte van lessen naar een 600cc (60 pk) motor vond ik het al _heel_ wat , maar 110 pk (toch?) is best veel lijkt me als je net begint. Misschien ben ik wdb wel gewoon een angsthaas :P :+

[Voor 21% gewijzigd door Raku op 14-06-2007 01:09]

Raku

• snars
  • Niet online
Woensdag 13-6...tijd: 13:05
* snars zit in het koekblik, relaxed op weg..telefoon gaat
"Hallo met de rijschool...je hebt nu rij-examen, waar ben je?"

Wtf....nee het zal niet waar zijn......^#&$## een uur vergist in de afspraak voor AVB! :X |:( Geen tijd om motor, pak of helm op te halen, instructeur was net vertrokken met lessert die examen samen met mij zou hebben.

Hm...wat nu? :X 8)7 Bizar genoeg reed ik net langs het Gelredome, waar die examens worden afgenomen. Dus, er naar toe gereden, diep adem gehaald, de examinator zover weten te krijgen om me er tussen te proppen, helm, jas en motor geleend (timing), op de motor gesprongen, examen gedaan en....geslaagd :*) Alles in 1x goed, alleen het achtje verprutst en bij de tweede poging nog veel harder verprutst..maar who cares! Wham-bam-thankyou-ma'am 8) >:)

[Voor 7% gewijzigd door snars op 14-06-2007 03:26]

I reject your reality, and substitute my own.

Anoniem: 83626

Haha, klasse! Had je ook geen tijd om zenuwachtig te worden :P
Ook nog op een heel ander type motor gedaan dan je normaal rijdt?
In dat geval: _/-\o_

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 14-06-2007 03:54]

• Chevy454
  • Niet online
Eventjes normaal doen snars zit er bij jou niet echt in hé? :+
Maar gefeliciteerd :)

* Chevy454 gaat nu eventjes wandelen naar school. Blanco geven voor wiskunde :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd snars, klasse manier om je AVB te halen :p Geluk gehad dat ze je alsnog hebben laten gaan, om het uitslagformulier staat wel een heel mooi checkboxje "Te laat" tussen de gezakt-redenen :+

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:15:
[...]

Bij mij op mijn werk monteren we ze altijd DOOR de kettingbeschermer heen.. Is de mooiste oplossing :Y
idd, is de allermooiste manier, gaatje boren door de kettingbeschermer en daar slangetje doorheen _/-\o_

Mooie motor die CBR!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Simmie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:52:
Over een paar weken maar kijken of ik het financieel rond kan krijgen en eventueel een proefritje maken.
Gaat je monster dan weg?? :9

• Raku

Raku

Mental Aid

teacher schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:01:
[...]

Gaat je monster dan weg?? :9
Dat lijkt me wel handig :+ En dat :9 gehalte valt wel tegen hoor , zit best wat corrosie op het carter en op de cil. kop jammer genoeg :( Ik denk dat dat de prijs bij inruil alleen al aardig doet kelderen.

@Snars gefeliciteerd!

[Voor 5% gewijzigd door Raku op 14-06-2007 13:52]

Raku

• rimpeldinky
Simmie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Dat lijkt me wel handig :+ En dat :9 gehalte valt wel tegen hoor , zit best wat corrosie op het carter en op de cil. kop jammer genoeg :( Ik denk dat dat de prijs bij inruil alleen al aardig doet kelderen.

@Snars gefeliciteerd!
belgom en wat moeite :D
heb jij weer een mooi blok ;)

[Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 14-06-2007 15:29]

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:05:
maar 110 pk (toch?) is best veel lijkt me als je net begint. Misschien ben ik wdb wel gewoon een angsthaas :P :+
Vermogen is koppel maal toeren. Koppel regel je met je gashendel en toeren ook :P
Dus zegt "weinig" (het zegt tuurlijk wel wat maar qua acceleratie moet je er niet bang voor zijn)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee