Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.268 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij deze het vervolg op [rml][ Motor] Beginnersvragen[/rml] :)

Babbel hier over je motor, het behalen van je motorrijbewijs, het aanschaffen van nieuwe kleding, het rijden van mooie weggetjes, het sleutelen aan je motor, etc. Kortom alles wat met motorrijden te maken heeft. http://smilies.chevy454.net/crossy.gif

[Motor] Beginnersvragen deel 2
http://www.semiflat.com/albums/Bike/wheelie.sized.jpg
"Beginnersvragen?!"
In dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek, zelfs al zou je willen hoe je je zojuist aangeschafte fiets zou moeten starten geven de technisch aangelegde mensen (ik niet! ;)) daar antwoord op!

Van slowchat tot aankoop hulp, voor onze ongezoute motor-mening kunt u hier terecht!
Wie rijden er mee?
  • [list]
  • Max Kool
  • [/list] [center][img]http://pics.composthoop.nl/otr170520050215yr.jpg[/img][/center] [list]
  • Saus
  • [/list] [center][img]http://pics.composthoop.nl/motorpakkleiner.jpg[/img][/center] [list]
  • Steffie
  • [/list] [center][img]http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050703_01.jpg[/img][/center] [list]
  • Teacher
  • [/list] [center][img]http://img258.imageshack.us/img258/6812/teachermotor5ot.jpg[/img][/center] [list]
  • Dinx
  • [/list] [center][url=http://www.tweakers.net/ext/f/55844/full.jpg][img]http://www.tweakers.net/ext/f/55844/thumb.jpg[/img][/url][/center] [list]
  • Capoeirist
  • [/list] [center][img]http://members.chello.nl/~e.vanderwielen/own/capo2.jpg[/img][/center] [list]
  • BreadFan
  • [/list] [center][img]http://img290.imageshack.us/img290/7236/zzr6008du.jpg[/img][/center]
Motor-lozen, lessers, of geinteresseerden!

[list]
• Osiris
• Rodyman
• Sunder

Reeds gegeven tips!

[list]
• Een waardevolle tip!
• Een waardevolle tip!
• Een waardevolle tip!

Handige links!

[list]
• Handige link 1
• Handige link 2
• Handige link 3
• Handige link 4

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

[Voor 81% gewijzigd door BreadFan op 18-08-2005 08:46]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Copy die start post ff die er staat joh..met alle users en foto's en zo :) staat wel zo cool als 1ste post :)

[Voor 23% gewijzigd door Capo op 17-08-2005 16:25]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:53:
Bij deze het vervolg op [rml][ Motor] Beginnersvragen[/rml] :)

Babbel hier over je motor, het behalen van je motorrijbewijs, het aanschaffen van nieuwe kleding, het rijden van mooie weggetjes, het sleutelen aan je motor, etc. Kortom alles wat met motorrijden te maken heeft. [afbeelding]
erm, ik heb die startpost niet voor jan snot gemaakt in het vorige topic. Het gaat me niet om de eerste post ofzo, maar wel om een mooi verzorgde opening van "ons" topic. :P

Als je op de view knop ramt kun je letterlijk de "code" kopieren en hier weer pasten.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23981027 <--- Bericht

Deze mensen moesten nog worden toegevoegd:

Teacher:
http://img258.imageshack.us/img258/6812/teachermotor5ot.jpg

Dinx:
http://www.tweakers.net/ext/f/55844/thumb.jpg
Deze ff resizen voor de startpost: http://www.tweakers.net/ext/f/55844/full.jpg

Capiourist (zo schreef ik het uit mezelf het bleek: Capoeirist te zijn)
http://members.chello.nl/~e.vanderwielen/own/capo2.jpg

Bij de lessers:
Rodyman
Sunder

Verder (jajaja, het is niet simpel een topicje openen >:)) moeten er de links nog worden aangepast!

• Saus
  • Niet online
Erm en Chevy...........................................er moet duidelijk "geposert" worden hiero. Stel dat er perongeluk "chicks" verdwalen into dit topic, dan zijn ze per direct onder de indruk van ons en hoef je verder geen moeite meer te doen................

erm ja..........

inderdaad ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan wacht ik wel met posen tot volgend jaar :P
ZRX1100 here I come (als het een beetje financieel mee zit dan toch :) )
Die ZX-9r is wel leuk maar aangezien je hier al door een brommer welke zich aan legale snelheden haalt wordt ingehaald denk ik dat een SS toch niet meer aan de orde gaat komen :|

naja....
http://www.chevy454.net/ik_op_motor.jpg

[Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 17-08-2005 21:41]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

StarWing

Huh ?!?

Ik zou zeggen.. Smijt mij ook maar bij de "lessers" :)

Vorige week theorie gedaan, in september begin ik met de praktijklessen.

Hopelijk voor de winter m'n A en als ik dan volgend jaar verhuisd ben komt er een mooie R6 of Fazer :)

Page intentionally left blank.

• Harmen
  • Laatst online: 09-06 16:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit Chevy! :P

* Harmen had in de startpost een link naar de sample van de crazy frog verwacht... :X

Whatever.

• Chevy454
  • Niet online
meendering schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:30:
* Chevy454 had in de startpost een link naar de sample van de crazy frog verwacht... :X
En het geluidje in de achtergrond :D wie kan een mod zo gek maken dat hij dat wilt doen? :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:33:
[...]

En het geluidje in de achtergrond :D wie kan een mod zo gek maken dat hij dat wilt doen? :+
Eerst mod die dat wil doen mogen ze van mij per direkt ban geven :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:36:
Eerst mod die dat wil doen mogen ze van mij per direkt ban geven :+
H****K. zijn we ook van dat probleem af :+

Maargoed, kent iemand hier de symptonen van een doodgaande nokkenasspanner? Mijn CBR heeft een ratel van 3000 tot 6000rpm onder het rijden. Als ik accelereer heb ik het nog steeds maar vermoed dat het mijn kuip is en niet mijn nokkenasspanner maar is er iemand die dat kan uitsluiten?

[Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 17-08-2005 22:45]

• Saus
  • Niet online
OMFG IN EEN SPIJKERBROEK EN GYMPIES?!?!?!?!!?!?! 8)7

;)

Maar erm, die skippybal is helemaal te gek hoor, wij hadden vroeger een rode........ :+
En juist, Capo (jajajaaj ik ga het afkorten) als de Crazy Frog er is ben ik weer weg :)

Stel overigens om weer geheel ontopic te komen dat je eigenlijk voor de leuk een soortement van crosser erbij wil. Ik weet, die dingen moeten goed onderhouden worden omdat dat zand etc etc veel slijt. 't Hoeft niet op kenteken, het is puur een beetje om te dollen op alle zandwegen hier. Waar moet ik dan een beetje op letten, ik zie namelijk crossers van 100 tot 600 euro voorbij komen, maar ook vanaf 5000............

't hoeft ook niet zo heel zwaar te zijn, maar een klein beetje vermogen mag wel, hebben jullie suggesties waarvan jullie zeggen, zoek daar eens op........ Budget, 500/800 euro ofzo, aangezien er ook weer een andere helm bijkomt. Het is puur voor de fun dus...............

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 20:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik wil deze topic ook wel naar de HK moven als het niveau van HK niveau blijft <-- hint ;)

• Harmen
  • Laatst online: 09-06 16:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Collega van me heeft een motor.... laatst zat hij erop en maakte een crazy frog geluid... :X :/ :D

SmartDoDo.... zal het niet weer doen. :+

[Voor 19% gewijzigd door Harmen op 17-08-2005 22:46]

Whatever.

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:44:
't hoeft ook niet zo heel zwaar te zijn, maar een klein beetje vermogen mag wel, hebben jullie suggesties waarvan jullie zeggen, zoek daar eens op........ Budget, 500/800 euro ofzo, aangezien er ook weer een andere helm bijkomt. Het is puur voor de fun dus...............
2takt ding? Meestal is de keerring of het lager van het voortandwiel naar de haaien van al dat zand.
Ik zou gaan kijken voor een CR/KX 125/250 ofzo van eind jaren 80. (geen idee of je dat kan vinden voor die prijs). Als het 800 euro kost dan heb je meestal toch wel een probleem aan het één of ander :) Big end lager welke eruit gelopen is (spring, spring, tok tok, bonk, bonk.... nieuwe drijfstang, kruktap, lager en enkele werkuren voor het persen en richten van de krukas), zuiger en cilinder wat versleten, balhoofdlager versleten van al dat springen, vorkpoten mss gebogen,...

Bijkomend voordeel: je leert meteen sleutelen aan zoiets, niet dat het echt moeilijk is :)
Wat het altijd goed doet: iemand hete nokkenassen doen verslijten aan zijn 2takt :+

http://www.bcsracing.com/
of Paul Bon uiteraard :)

[Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 17-08-2005 23:20]

• BreadFan
  • Niet online
Sorry Saus, had je betreffende post nie gezien. ;)

Heb hem inmiddels deels aangepast, omdat ik nu op mijn werk zit heb ik niet continu de tijd om de startpost aan te passen, maar zal nog evne mijn best doen. :)

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

:X O-)
Saus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:44:

En juist, Capo (jajajaaj ik ga het afkorten) ..............
Doe ik ook regelmatig , no worries :+

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Maargoed, kent iemand hier de symptonen van een doodgaande nokkenasspanner? Mijn CBR heeft een ratel van 3000 tot 6000rpm onder het rijden. Als ik accelereer heb ik het nog steeds maar vermoed dat het mijn kuip is en niet mijn nokkenasspanner maar is er iemand die dat kan uitsluiten?
Mn VF (en die spanner was ook echt morsdood :+) ratelde behoorlijk, bij hogere (6K+) toerentallen hoorde je het niet, maar dat kan ook te maken hebben met uitlaatgeluid, maar stationair leek het alsof er een aantal knikkers in het blok bezig waren.
Hoorde het het duidelijkste uit de cilinders zelf komen.
En met gasgeven werd het heel iets minder, maar niet veel.

leeg

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* pjlgt zijn brommertje 8-)
http://img303.imageshack.us/img303/7316/pict00117av.jpg

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 14:15

Rodyman

chillend

Mooie fiets Skoezie! :9~

Ik ben wel eens benieuwd, op wat voor motors jullie allemaal begonnen zijn?

• Saus
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:47:
Sorry Saus, had je betreffende post nie gezien. ;)

Heb hem inmiddels deels aangepast, omdat ik nu op mijn werk zit heb ik niet continu de tijd om de startpost aan te passen, maar zal nog evne mijn best doen. :)
Ik verwacht niet dat dit topic in 3 dagen weer vol zit, dus neem je tijd :)

Ik zal vanavond nog enkele boeiende links opzoeken die je kunt aanpassen en dan is het ook wel weer goed zo'n beetje :)

Op welke fiets ik ben begonnen? ;) Op degene waar ik nu op rij aangezien ik sinds mei op mijn fietsje zit :)

• pjlgt
  • Niet online
Ben begonnen op een Rebel 250. :X Ding was van m'n ma, maar die reed er nooit op. Toen zelf in 2002 (geloof ik :o) een CBR600F gekocht uit '94. Die kon ik vorig jaar zomer verkopen en toen paar maand later deze R6 gekocht. Was wel een schadefiets, maar daar was de prijs dan ook naar.

Volgende week woensdag eerste circuitdag en mocht dit goed bevallen maar eens zien wat ik ga doen. Misschien alleen een circuitfiets, of de R6 hiervoor gebruiken. Geen idee nog

[Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 18-08-2005 11:21]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer motorinteresseerdert

LinkedIn WoT Cash Converter

Anoniem: 28145

Chevy,

wat jij beschrjft klink inderdaad als ene nokkenaskettingspanner die met pensioen wil. Zo'n beetje de enige kwaal van die fiets. Er schijnt een Engels bedrijf te zijn dat mechanische spanners maakt. Boutje/contramoertje en je zet de ketting gewoon op de juiste spannig vast.

Stellen is keisimpel. Stelbout indraaien (met de hand) tot deze niet verder wil. Kwartslag terug en borgen met de borgmoer. Misschien dat Ten Cate ze ook verkoopt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Osiris heeft gelest op een Honda 250cc Nighthawk, oud ding, maar die heeft mn moeder tijdens een rijles in de prak gereden :P Daarna kwam dr een Honda Two-Fifty, bagger-brommer, ook 250cc... :(

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 12:23

jurma

simply connecting...

Ik ben nu aan het kijken voor motor lessen, maar voor +- 10 lessen plus de 2 examens betaal ik 1000 euro. Dit was op een Honda CB500. Is dit een beetje goede motor om het op te leren? Dus heb je de handelingen snel door. Heb nu zelf 1.5 jaar rijbewijs dus inzicht in het verkeer heb ik wel.
Want anders betaal ik het per les ipv zo'n pakket.

En wat is ook beter, per les te betalen of voor zo'n totaal pakket te gaan? Hoe zijn jullie ervaringen daar in? Hmm wel veel vragen zie ik nu :p

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:23:
Chevy,

wat jij beschrjft klink inderdaad als ene nokkenaskettingspanner die met pensioen wil. Zo'n beetje de enige kwaal van die fiets. Er schijnt een Engels bedrijf te zijn dat mechanische spanners maakt. Boutje/contramoertje en je zet de ketting gewoon op de juiste spannig vast.
ik vreesde er eigenlijk al voor ja :( ;(
Om eerlijk te zijn dacht ik er al voor 100% aan dat het de nokkenasspanner was maarja, hoop natuurlijk nooit dat het naks was. Die mechanische heb ik al van gehoord en moet je zo om de 2000km stellen ofzo. Moet es zoeken waar ik die kan vinden :) Op M-F heb ik echt veel topics nagelezen over de naks, de meeste gaan voor een mechanische, ik ga kijken wat ik ga doen :) Mechanische is niet veel werk om af te stellen, 2 schroeven van de kuip los en je kan er zo bij maar zo'n automagische is toch wel leuk alleen heb ik er weinig zin in om elke 4000km een nieuwe te kopen.
Rodyman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:07:
Lesmotor1: Savage 650 :X Ik schaam me dood voor dat ding :X
Lesmotor2: Honda CB500

Eigen motoren:
XT350 (mijn eerste O+ )
KLR650 (mijn schatje, wat doe je me aan :? :'( ;( krukas kapot :( )
Vmax (3 weken mee gereden :P )
CBR600 (huidige)

[Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 11:37]

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 14:15

Rodyman

chillend

jurma schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:30:
Ik ben nu aan het kijken voor motor lessen, maar voor +- 10 lessen plus de 2 examens betaal ik 1000 euro. Dit was op een Honda CB500. Is dit een beetje goede motor om het op te leren? Dus heb je de handelingen snel door. Heb nu zelf 1.5 jaar rijbewijs dus inzicht in het verkeer heb ik wel.

En wat is ook beter, per les te betalen of voor zo'n totaal pakket te gaan? Hoe zijn jullie ervaringen daar in? Hmm wel veel vragen zie ik nu :p
Ik neem aan dat je voor die prijs toch wel 10 lessen van 2 uur bedoelt? Ik les zelf ook op een Honda CB500 momenteel. En voor zover ik kan bepalen is dat echt een perfecte motor om het op te leren.

De losse lessen of een pakket maakt op zich niet zoveel uit denk ik, ik heb losse lessen en heb er totaal 18 uur ingepland staan voor het examen, en dan zit ik ook op die € 1000,- ongeveer.

Anoniem: 122648

mijn lesmotor was een 25 kW CB500 uit 2000 ofzo
mijn eerste eigen motor was een honda XL500s uit 1979
nu rijd ik een suzuki gsxf 750 uit 98

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

(1e) lesmotor een Honda CB two-fifty, baggerbak.....
(2e) lesmotor een Kawa ER-5, fijn ding, alleen bokte onderin toeren behoorlijk.

Zelf begonnen op een Honda NX250, heerlijk ragapparaat.
Heb nu een Honda VF400F, rijd fijn, als er niks kapot is :P

En nog gereden op een:
Soesje GS500E (2 verschillende, 1x 25KW)
Soesje DR350 (SM)
Kawa CSR305 (1:500 met olie, grappig ding)
Yammie Virago 750 (met ruitje van 2m hoog...)
Yammie Virago 250 (best geinig ding)
Honda XR600 (SM)

Dat is het zo'n beetje geloof ik.

leeg

• mindcre8r
  • Laatst online: 09-06 11:53

mindcre8r

The Baka Crow..

* mindcre8r is lesser

vanavond 2e les, zaterdag 3e... hoop oktober af te rijden.

Hey TS zet de URL's even in TS :) die ik eerder heb vermeld in het vorige topique

[Voor 3% gewijzigd door mindcre8r op 18-08-2005 13:02]

Tameguchi kitten ja ney o

• Chevy454
  • Niet online
WTF :? bel even voor een fietsenbandje

*: Ja ik moet een band hebben in de maat 160/60-17, type BT014
-: Even opzoeken meneer.... dat is dan 199 euro all in
*: :|

een 180'er kost minder dan een 160 bandje?

even bellen wat Paul Ritzen voor een slof vraagt, denk niet dat ik onder de 250 euro bij hem weg ga geraken :( Toch niet :D 206.02 euro . Ga hem dan maar bij Paul halen :)

[Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 13:13]

• BreadFan
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:04:
WTF :? bel even voor een fietsenbandje

*: Ja ik moet een band hebben in de maat 160/60-17, type BT014
-: Even opzoeken meneer.... dat is dan 199 euro all in
*: :|

even bellen wat Paul Ritzen voor een slof vraagt, denk niet dat ik onder de 250 euro bij hem weg ga geraken :(
Is het misschien een bijzondere maat?

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:41:
(1e) lesmotor een Honda CB two-fifty, baggerbak.....
Voelde net alsof ik op een on-opgevoerde snorfiets zat op de snelweg man :r :/ Ding had totaal geen koppel meer boven de 100, ook niet in z'n 4 :/

• Chevy454
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:07:
Is het misschien een bijzondere maat?
standaard maatje voor een CBR600F :) Maar nu hebben de motoren meer vermogen en gaan ze standaard bredere sloffen monteren om dat vermogen op het wegdek te krijgen. Tijd voor die ZRX1100 dus :P

[Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 13:15]

Yep Chevy, da's de prijs. Paar weken geleden BT-014 op mijn supermotardwielen laten monteren. Achterbandje was 199,- en voorbandje 155,-. Gewoon in de maten 160/60-17 en 120/70-17. Dam wat een geld.

Voor 150 euro heb ik een setje enduro bandjes...

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
Rodyman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:07:

Ben vorig jaar begonnen met een Yamaha Fazer 1000 uit 2001
Heerlijke fiets, die blijft voorlopig.

• Chevy454
  • Niet online
een 180/55-17 BT014 kost 175 euro inc opleggen :|
maargoed, ik ga mijn band bij Paul Ritzen kopen. Een A klasse band vers van de pers
Kost wel wat maargoed, ik spendeer liever mijn geld bij hem dan bij iemand anders welke 7 euro goedkoper is en die ik niet ken :)

Volgend jaar ga ik wel mijn stoute schoentjes aantrekken :)
Dan ga ik mijn banden bij reifenversand bestellen en dan zelf opleggen. Is toch niet zo moeilijk :)
Voor 150 euro heb ik een setje enduro bandjes...
Metzeler Tourance zijn toch wel iets duurder :P al zijn die eigenlijk meer on road georienteerd dan off road :) Beetje een TW48 bandje :)

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 13:25]

Ik dacht meer aan Pirelli MT-21, Metzeler Karoo of Dunlop 606. Tourance zijn straatbanden voor op terreinwielen. :p

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:33:
Ik dacht meer aan Pirelli MT-21, Metzeler Karoo of Dunlop 606. Tourance zijn straatbanden voor op terreinwielen. :p
oké dan ;) Metzeler Tourance is inderdaad een straatband maar wel één die goed kleeft :)
Wees blij dat jij geen exedra 150/90-15 nodig hebt :+

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 13:48]

• pjlgt
  • Niet online
Lekker SC's halen bij die circuitjongens. Scheelt dik knaken en je kan er toch nog prima mee rijden op de openbare weg. Word in 160 achter misschien iets moeilijker om te vinden, maar zijn vast wel ergens te krijgen. Toch zat lui die met die 'oude' cbr'etjes circuitrijden.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Ik ga binnenkort aan mijn motor knutselen die ik pas gekocht heb. Het is een oud beestje en staat ook al een tijdje stil. De accu moet dus opgeladen worden. Moet ik nog een bepaald type lader hebben (is het per accu verschillende) of zijn de meeste laders wel compatible met de meeste accu's?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
* Willem heeft gehad
• Suzuki GS 500 E Slingshot
• Kawasaki ZZR 600 (zelfde als BreadFan)
• Suzuki RF 600

Altijd zelf aan gesleuteld en onderhouden.

Droommotoren:
• Yamaha FJR 1300
• Moto Guzzi MSG Corsa
• Honda SP2 (of 1)

• Willem
Standeman, kijk voor een druppellader :)
Meeste (universele (auto/motor))- laders zijn wel compatible met de meeste accu's ja.

• Chevy454
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:57:
Ik ga binnenkort aan mijn motor knutselen die ik pas gekocht heb. Het is een oud beestje en staat ook al een tijdje stil. De accu moet dus opgeladen worden. Moet ik nog een bepaald type lader hebben (is het per accu verschillende) of zijn de meeste laders wel compatible met de meeste accu's?
er is maar 1 oplader. Optimate 3 :)
Heeft gehad.... heb je er geen meer dan? })
Snap niet hoe jij het kan zonder motor :)

[Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 14:25]

• Capo
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:21:
Volgende week woensdag eerste circuitdag en mocht dit goed bevallen maar eens zien wat ik ga doen. Misschien alleen een circuitfiets, of de R6 hiervoor gebruiken. Geen idee nog
Same here.. heb de weg wel beetje gehad.. maarja verhuis over paar weken/maanden naar A'dam.. heb ik het geld hard genoeg nodig dus pas circuit racen als ik daar weg ben weer :X
Anoniem: 28145 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:23:

Misschien dat Ten Cate ze ook verkoopt.
Dan is het HRC en kost het je meteen 250 euro ;)
Chevy454 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:04:

Handgemaakt, worden er minder van gemaakt omdat het minder verkocht word ... ;)
even bellen wat Paul Ritzen voor een slof vraagt, denk niet dat ik onder de 250 euro bij hem weg ga geraken :( Toch niet :D 206.02 euro . Ga hem dan maar bij Paul halen :)
Niet te snel te negatief over paul he 8)

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:36:
Niet te snel te negatief over paul he 8)
Nou paul levert A-klasse banden van een paar dagen oud. Mij maakt het niet uit als de band 1 week of 4 maanden oud is zolang die maar goed bewaard is geweest :) En ik ging ervan 250 euro uit omdat Daan voor de ZX-9R Bt020 180 slof 230 euro heeft achtergelaten ;)

Jacqmaer waar Dirk zijn band heeft gekocht is 10 euro duurder maar moet ik wel 80km voor rijden, dan ga ik wel 40km naar paul rijden, bakje koffie zuipen, wat (slap) ouwehoeren etc etc etc ... ;)
Capoeirist schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:36:
Handgemaakt, worden er minder van gemaakt omdat het minder verkocht word ... ;)
Tijd voor een modernere fiets dus :+

[Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 14:43]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jurma schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:30:

cb500 is een prima (leer)motor.

Honda's zijn over het algemeen "vriendelijke" fietsen en je rijdt er zo op weg; alles zit waar je het verwacht.

Ik kan je natuurlijk niet adviseren over het aantal lessen en of je wel of geen "pakket" moet nemen.
Het ligt er een beetje aan of je je motorrijbewijs wil halen, of dat je een motorrijder wil worden. Dat zijn nl 2 verschillende dingen. Ik zou niet beknibbelen op je lesgeld; liever een lesje meer.

Mijn lesfiets was een yamaha radian
http://www.usedbikeemporium.com/cgi-bin/uploads/rad.JPG
Fijn ding btw :)

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:38:
[afbeelding]
JdM zijn nick was eerst Radian ;) Guess why :P
Nu moet die arme sloeber op een R1500GS rond rijden, wat een terugval zeg :( ;)

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 14:46]

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:38:
[...]

Nou paul levert A-klasse banden van een paar dagen oud. Mij maakt het niet uit als de band 1 week of 4 maanden oud is zolang die maar goed bewaard is geweest :) En ik ging ervan 250 euro uit omdat Daan voor de ZX-9R Bt020 180 slof 230 euro heeft achtergelaten ;)

Jacqmaer waar Dirk zijn band heeft gekocht is 10 euro duurder maar moet ik wel 80km voor rijden, dan ga ik wel 40km naar paul rijden, bakje koffie zuipen, wat (slap) ouwehoeren etc etc etc ... ;)
Ik ken het

Het is ook een kwestie van mensen iets gunnen.

En banden die paar weken uit zijn of band die jaar oud is..daar zit het verschil hem niet alleen in.. ook afgekeurde banden, eerste lichtingen, test banden, etc. etc.

Maar ik ga deze discussie niet nog eens voeren met iemand, iedereen zoekt het maar lekker uit wat ie wil. :O

[Voor 7% gewijzigd door Capo op 18-08-2005 15:00]

Wie is JdM en kent deze de BMW GS Club Nederland al? Het meest aktieve motorforum van Nederland voor de on- en offroadrijder.

• Willem
Chevy454:
Heeft gehad.... heb je er geen meer dan? })
Snap niet hoe jij het kan zonder motor :)
jaaaa.. huizen kopen, trouwen, koekblik rijden enzo :z
dan moet er ergens in gekort worden.

Maar vrouwlief gaat ook A halen en dan pleuren we dat stuk vuil koekblik weg :Y)

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
Vandaag lesje 3 en 4 gehad. Wat een hitte als je zo langzaam over het parkeerterrein gaat om truckjes te moeten doen. Was wel blij met mn eigen nieuwe laarzen, die gingen echt heerlijk.
Lessen ging op zich wel aardig. Ik ben alleen de voorremmen van mijn trapfiets gewend dus ik rem nog iets te fanatiek. Maar daar komen we ook wel weer overheen...

Nu dinsdag op voor mijn theorie, en woensdag lesje 5 en 6 :D

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een GS... :>

Dat is een van de weinige motorfietsen waarvoor mijn vrouw en ik de K weg willen doen.

Maar JdM heb ik wel eens contact mee gehad; ik speel(de) wel eens met de gedachte om instructeur te worden, vandaar :)

• Capo
  • Niet online
een GS.. liever vandaag nog als morgen O+

Een GS:

http://img339.imageshack.us/img339/285/juni050070oo.jpg

:+

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:15:
een GS.. liever vandaag nog als morgen O+
tut tut tut :(
Dat ging jij pas doen als jij 50 jaar bent en dan een BMW met sidecar zodat je niet kan omvallen :+
Ik ruil mijn CBR er zo voor in als ik niets hoef bij te leggen, als ik de CBR tegen een duc kan inruilen... ook goed :+
s3n schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:24:
Ik ben alleen de voorremmen van mijn trapfiets gewend dus ik rem nog iets te fanatiek.
Als je voorband begint te fluiten... tijd om de remkracht wat te lossen :P
Of je kunt het asfalt van nader bekijken, zoals deze jongen eens tijdens het lessen. Voor de pilonnen stoppen of je rijd die lat welke op die pilonnen eraf. (noodstop proef :) ). En deze jongen kwam te hard aan / remde te laat en reed die lat eraf. Voorwiel verloor grip op de lat, blokkeerde en deed een stapje opzij en daar lag de CB500 ;(

Stoppie maak je niet zo snel met een motor als de vering goed staat afgesteld maar je blokkeert eerder je voorwiel dus oppassen geblazen bij het doorremmen
willem169 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:08:
jaaaa.. huizen kopen, trouwen, koekblik rijden enzo :z
dan moet er ergens in gekort worden.
doe maar lekker duur met jouw huizen :+
Maar vrouwlief gaat ook A halen en dan pleuren we dat stuk vuil koekblik weg :Y)
Zolang ze maar niet onwennig achterop gaat zitten :)
ééntje welke opgevoed is in een pleeggezin :+

[Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 17:03]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 12:23

jurma

simply connecting...

teacher schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:38:
[...]

cb500 is een prima (leer)motor.

Honda's zijn over het algemeen "vriendelijke" fietsen en je rijdt er zo op weg; alles zit waar je het verwacht.

Ik kan je natuurlijk niet adviseren over het aantal lessen en of je wel of geen "pakket" moet nemen.
Het ligt er een beetje aan of je je motorrijbewijs wil halen, of dat je een motorrijder wil worden. Dat zijn nl 2 verschillende dingen. Ik zou niet beknibbelen op je lesgeld; liever een lesje meer.

[afbeelding]
Tuurlijk wil ik zeker wel mijn motorrijbewijs hebben en motor rijden. Dat lijkt me echt geweldig. Het was meer ter informatie of die prijs standaard is of niet. Wordt ff paar weekjes hard werken dan maar denk ik :) iig voor het einde van 2006 heb ik wel me rijbewijs hoop ik :p

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• teacher

teacher

Dysgaf!

jep.. maar dan een met van die uitstekende dingen aan de zijkant :+

niets mis met een F650 overigens...

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

vandaag weer les gehad...1,5 uur, enkel speciale verichtingen oefenen.

Slalom tussen hoge pillonen en scherpe bocht maken in zn 1... dat laatste viel me nog tegen, ik ben nogal lang en als ik moet remmen met de achterrem dan klem ik niet meer met mn benen...dus krijg je commentaar... het leunen het kijken...jaja

moest op de terugrit nog ff een vrachtwagen inhalen... geef maar even volgas klonk het uit mijn oortje...COOL! heheh zo in zn 4 met 100 door de binnenstad :P
voor de meeste is dat niks maar ik von t wel cool.

• Chevy454
  • Niet online
mindcre8r schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:49:
COOL! heheh zo in zn 4 met 100 door de binnenstad :P
prutser!!! dat moet je in de 2de doen :+
Toeren maken met die motor :)

[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 18-08-2005 22:00]

• Saus
  • Niet online
mindcre8r schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:49:
ik ben nogal lang en als ik moet remmen met de achterrem dan klem ik niet meer met mn benen...dus krijg je commentaar...
Ik heb tijdens mijn lessen eigenlijk zelden mijn achterrem gebruikt doordat ivm lengte mijn voeten er gewoon niet op konden (ook op de Cat kom ik niet op de achterrem, die staat te hoog hiervoor).

voor het examen werd me even medegedeeld dat ik even voor de show een paar keer die rem aan moest raken en dan zou het wel allemaal goed komen :)
Depends hoor, wegen genoeg in de stad waar ik ook niet uit mezelf 100 zou rijden hoor ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:53:
[...]

Stoppie maak je niet zo snel met een motor als de vering goed staat afgesteld maar je blokkeert eerder je voorwiel dus oppassen geblazen bij het doorremmen
OF je neemt een fiets met abs :p

ABS op m'n vorige fiets had me 2 ongevallen gescheeld :{

[Voor 9% gewijzigd door DinX op 18-08-2005 23:17]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
ABS is leuk maar ik zou me er niet blind op staren :)
Stel dat je rekent op jouw ABS systeem maar het systeem komt er niet in? Het kan gebeuren, kijk maar naar de Batterie Mit Wartung met hun laadsysteemprobleem.
ABS op m'n vorige fiets had me 2 ongevallen gescheeld :{
Mjah, die vest onder je wielen dan ben je gewoon je grip kwijt en doet je voorband gewoon schuiven.
Die andere keer was die kerel gewoon blind.

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 19-08-2005 10:28]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:27

WouterG

Dit is geen ondertitel

http://82.192.87.128/wout/motor.jpg
Mag deze er ook bij? Beetje poser piccie is het wel 8)

Saus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Ik heb tijdens mijn lessen eigenlijk zelden mijn achterrem gebruikt doordat ivm lengte mijn voeten er gewoon niet op konden (ook op de Cat kom ik niet op de achterrem, die staat te hoog hiervoor).

voor het examen werd me even medegedeeld dat ik even voor de show een paar keer die rem aan moest raken en dan zou het wel allemaal goed komen :)
Als je jezelf maar aanleert om deze weldegelijk te gebruiken. De achterrem zorgt voor stabiliteit tijdens het remmen. Vooral op lage snelheid kan het gebruik van de achterrem voor een hoop rijplezier zorgen. Op minirotondes, haarspeldbochten, etc. Niet vergeten.

(en over offroad zullen we het maar niet hebben :+ )

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 07:04:
(en over offroad zullen we het maar niet hebben :+ )
waarschijnlijk iets met het achterwiel dat minder toeren maakt dan het voorwiel? ;)

@saus
Maar als je problemen hebt met jouw voeten meot je eens andere verstelbare steppies gaan overwegen. Kosten wel wat maar je krijgt er wel veel rijgenot voor (dat je toevallig meer grondspeling krijgt is leuk :P )

offtopic:
Wat ik mij nu eigenlijk al een tijdje afvraag.... wat voor een saus? zoet-zuur? spaghettisaus? mayonaise?... :+

Het is zo vroeg op de morgend :z

[Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 20-08-2005 09:06]

Remmen offroad deel 1 (deze meneer remt hard, heel hard!):

http://img394.imageshack.us/img394/4410/remmen6tj.jpg

Achterrem vast, knieën tegen de tank, kloten tegen de tank, en voorrem inknijpen tot vlak voor blokkeren. Niet leunen op het stuur, maar uitsluitend beethouden om te sturen. Heeft verder niets met sneller of langzamer draaiend achterwiel te maken, maar alles met balans en remkracht overbrengen.

Anoniem: 122648

maar deze gast blokkeert dus zijn achterwiel, lijkt me niet bevordelijk voor het sturen..

Dat moet juist offroad. Met de juiste houding kun je motor dan prima op koers houden. Een blokkerend (achter-) wiel duwt een bergje zand voor zich uit/graaft zich in, en daarom remt deze zo goed.

Je moet nooit met ABS aan het zand in gaan, dan remt de motor voor geen meter.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:47:
Heeft verder niets met sneller of langzamer draaiend achterwiel te maken, maar alles met balans en remkracht overbrengen.
Ik dacht voor op asfalt ;) Sliden ;)

OMG!! })

• Chevy454
  • Niet online
idd omg :) Sliden is leuk, driften nog leuker >:)
Maar oppassen met die achterrem in de bocht, ik ben ook een keer gaan sliden.. alleen was dat niet zo bedoelt, dan schrik jij je wel de pleuris als je dat niet gewoon bent. Sliden met een SM, als je valt... kut maar je rijdt verder. Sliden met een SS en dan vallen... kuipwerk kost geld, handen vol geld, in sommige gevallen zelfs kruiwagens :|

http://home.tiscali.nl/denthemen.nl/ohh%2521.jpg
Zorg dat je nooit zulke taferelen mee maakt :)
Wat een zonde van de ZX-6R :(

[Voor 78% gewijzigd door Chevy454 op 20-08-2005 14:17]

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

Saus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

[...]

Depends hoor, wegen genoeg in de stad waar ik ook niet uit mezelf 100 zou rijden hoor ;)
Hoe lang ben jij eig?

welke motoren kan je ook goed berijden met lengte naast de donderpoes?

• Chevy454
  • Niet online
mindcre8r schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:44:
welke motoren kan je ook goed berijden met lengte naast de donderpoes?
ZZR600, RF600 zijn vergelijkbare types :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:24
Ik ben nu bezig met het halen van mijn a rijbewijs en wil waarschijnlijk hierna ook een motor gaan aanschaffen. Alleen heb ik hier wat vraagjes over:

- 2dehands op marktplaats oid, dan weet je niet precies wat je koopt. Mij lijkt het verstandig om hem door een motorbedrijf/garage te laten nakijken. Maar hoe vervoer je zo'n ding dan van locatie a naar locatie b voordat je hem getest hebt?
- Als je hem bij een bedrijf koopt die in motoren handelt is ie veel duurder dan op marktplaats. Krijg je nog waar voor je geld of is dit pure afzetterij?
- Onderdak huren voor een motor, wat zijn de mogelijkheden en hoe duur is zoiets
- Dan de domste vraaag: hoe weet je hoe vol je tank zit en dus moet gaan tanken?
- En vermogen, voor mij wordt dit dan mij eerste motor, wat raden jullie aan voor vermogen? Ik zat zelf te denken aa iets tussen en 25-40 kw

if broken it is, fix it you should

• Hillie
  • Laatst online: 16:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Willem169, op welke motor was je toen je in EHV langskwam? Dat was een mooie bak.

Zelf denk ik eraan om, als ik m'n huis een beetje afheb (eeuwigdurende kutklus), ook te gaan lessen. Ik heb nooit brommer gereden en beschouw mezelf niet als de meest briljante automobilist (hoewel ik wel redelijk verkeersinzicht heb). Hoeveel lestijd is normaal voor zo'n situatie en op wat voor kosten moet ik rekenen voor ik het papiertje in bezit heb. Oh ja, in Nederland. ;)

edit: Ik wil denk ik wel lessen op een niet te lichte motor (niet zo'n 250 ding, mag wegens leeftijd toch meteen al op zwaardere machine) en de cruiser/chopper-achtige motoren trekken me meer. Collega rijdt een Suzuki Bandit, de Intruders spreken me zelf wel aan.

[Voor 24% gewijzigd door Hillie op 21-08-2005 10:29]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 19:00

S913

Abusus non tollit usum

Hey, dat ik dit topic pas in deel 2 tegenkom :? 8)7

Kom overigens aardig wat bekende nicknames van MF langskomen hiero :)

Mijn lijstje:
- Honda CB500 (lesmotor)
- Suzuki GSX-600F '95
- Yamaha YZF-600R Thundercat '00
- Aprilia RSV Mille Tuono '03:

Ben dus niet écht merkvast :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• teacher

teacher

Dysgaf!

elgringo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:12:
Ik ben nu bezig met het halen van mijn a rijbewijs en wil waarschijnlijk hierna ook een motor gaan aanschaffen. Alleen heb ik hier wat vraagjes over:

- 2dehands op marktplaats oid, dan weet je niet precies wat je koopt. Mij lijkt het verstandig om hem door een motorbedrijf/garage te laten nakijken. Maar hoe vervoer je zo'n ding dan van locatie a naar locatie b voordat je hem getest hebt?
- Als je hem bij een bedrijf koopt die in motoren handelt is ie veel duurder dan op marktplaats. Krijg je nog waar voor je geld of is dit pure afzetterij?
- Onderdak huren voor een motor, wat zijn de mogelijkheden en hoe duur is zoiets
- Dan de domste vraaag: hoe weet je hoe vol je tank zit en dus moet gaan tanken?
- En vermogen, voor mij wordt dit dan mij eerste motor, wat raden jullie aan voor vermogen? Ik zat zelf te denken aa iets tussen en 25-40 kw
In het kort:

1. motortrailer, lange testrit of: http://www.erikvanlent.nl/
2. je krijgt meestal een beurt en garantie. (de mensen die daar werken moeten ook eten enzo)
3.Je zou een garage kunnen huren, sommige dealers doen aan winterstalling, denk ook eens aan voor de deur parkeren en een hoes eroverheen (en niet op sloten/alarm bezuinigen).
4. je hebt óf een benzine metertje, óf een waarschuwingslampje die aangaat bij de laatste 3-5liter, of een benzinekraantje met reserve stand. Na een paar keer weet je ook wel hoeveel km je ongeveer op een tank rijdt.
5. Ik zou niet naar vermogen kijken, maar gewoon naar waar je goed op zit. vanaf 500-600cc kom je goed mee met de rest. Mijn aanrader als beginnersmotor: bmw F650 of een honda transalp: je zit goed rechtop, breed stuur, vriendelijk blok.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mijn start fiets was n ouwe.

http://img377.imageshack.us/img377/4793/dsc000065xr.th.jpg

Deze is mijn huidige
http://img377.imageshack.us/img377/1382/afbeelding8718wf.th.jpg

Mag ie ook in de Startpost? :P

[Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 22-08-2005 00:44]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

5. Ik zou niet naar vermogen kijken, maar gewoon naar waar je goed op zit. vanaf 500-600cc kom je goed mee met de rest. Mijn aanrader als beginnersmotor: bmw F650 of een honda transalp: je zit goed rechtop, breed stuur, vriendelijk blok.
Idd een buffel zoeken en niet zo'n zenuwachtig sport ding ala R1. Naar mijn idee zijn beginners met rijstraketten het probleem van/onder motorrijders en het negatieve imago van "ons"

[Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 22-08-2005 00:46]

And it goes BRAAAAAPP!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 19:00

S913

Abusus non tollit usum

ROFLASTC schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:46:
[...]

Idd een buffel zoeken en niet zo'n zenuwachtig sport ding ala R1. Naar mijn idee zijn beginners met rijstraketten het probleem van/onder motorrijders en het negatieve imago van "ons"
Als dagelijks woon/werk-motorrijder op een 'redelijk' sportieve fiets, valt het me toch op dat het juist de grotere tourbuffels zijn die met 80 km/u tussen het met 70 km/u rijdende verkeer heen zigzaggen. En juist dat is één van de grootste irriraties die automobilisten hebben ten opzichte van ons. Doet er niet aan af dat een R1 geen verstandige keuze is als eerste motor, maar toch zijn er beginnelingen die er wel bewust mee om kunnen gaan en voor wie een R1 dus geen probleem hoeft te zijn ... Het ligt er helemaal aan wat voor beheersing jij in je rechter pols hebt ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Chevy454
  • Niet online
elgringo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:12:
Aanhanger of eventueel motortrailer. Motor laten nakijken is meestal een vraag .Erik van Lent heb ik al van gehoord maar er waren gemengde gevoelens over hem. Vermogens uitdraai is een must vind ik persoonlijk. Merk je ook direct op de testbank of hij het opgegeven vermogen haalt of niet (geeft ook de staat van de motor weer)
Hangt af waar je die koopt :) Safe of Motoport Vos / Echt (Vos in Echt wil je echt mijden, als ik daar toe moet dan ga ik liever naar een motorzaak aan de andere kant van de wereld :r ) Die grote zaken hebben hun omzet door de verkoop van motoren, hun werkplaats is dan meestal minder. Ga je naar de kleine motorzaken die het meer van de reparaties moeten hebben dan ben je in mijn gevoel toch beter bezig want reparaties zijn voor hun de enige inkomen van geld en dat moeten ze goed doen willen ze brood op de plank hebben :) (betekent niet dat er geen prutsers tussen zitten)
Als de motor niet meer op het gas reageert dan ben je te laat :+
Meter of benzine kraantje hebben de meeste motoren.
Vermogen is ondergeschikt aan rijhouding, bestuurbaarheid, genot,... Vermogen maakt slechts een deel uit van het geheel :) Ik zou vooral iets kopen waar je plezier van hebt. Als dat nou een racer is of een toerbuffel. Zolang het maar geen chopper is :+
S913 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:12:
Doet er niet aan af dat een R1 geen verstandige keuze is als eerste motor, maar toch zijn er beginnelingen die er wel bewust mee om kunnen gaan en voor wie een R1 dus geen probleem hoeft te zijn ... Het ligt er helemaal aan wat voor beheersing jij in je rechter pols hebt ...
Beter snel op een trage fiets dan traag op een snelle fiets ;)
Doe mij maar een SS ipv een tourbuffel. En van het slechte imago van motorrijders. Wat dacht je van Harleys met open pijpen welke bij stationair zoveel lawaai maken dat je elkaar niet meer kunt horen? Of een supermotard welke weer es met een wheely van 1 tot 5/6 in het stad gaat inhalen? (verdomd moeilijk om het voorwiel op de grond te houden bij zo'n CRF450 :| )

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 22-08-2005 11:25]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Woei, afgelopen vrijdag mijn A gehaald! Heerlijk rondje gereden in de hagel/regen...
Mijn eerste fiets wordt een GS500E Slingshot, vanaf komende woensdag waarschijnlijk. Gelest op een F650, was erg goed te doen. Laat nu de zomer maar beginnen 8)
Oh ja, nog wel ff een helm en pak regelen voor woensdag...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chevy454
  • Niet online
JanPedaal schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:12:
Mijn eerste fiets wordt een GS500E Slingshot, vanaf komende woensdag waarschijnlijk.
Hopenlijk lees je dit nog snel :P waarom een GS500E? Ik meen dat die dingen een klein probleempje hadden met een lager van een balansas.

Klik!
Geen idee hoe het is afgelopen. Maar dus wel iets om in de gaten te houden :) Ik zou overigens niet naar een GS500E kijken maar naar iets anders, een SV / Fazer ofzo.. maar ik ken jouw budget niet :)

[Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 22-08-2005 12:39]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Omdat ik hem goedkoop kan overnemen, en ik als arme student toch op de centen moet letten... Wat houdt een "klein probleempje" in?

Budget is <1000. Tsja, als het lawaai dat geproduceerd wordt een graadmeter is zit het wel goed, deze GS500 maakt weinig herrie in ieder geval. Verder is het ding grondig gereviseerd na een schuivertje bij lage snelheid door de vent van wie ik hem koop. Nadeel is wel dat de snelheidsmeter een te lage snelheid aangeeft na die val, dat is dus niet gefixt. Het blijft natuurlijk altijd gixxen gissen als je een tweedehands koopt, maar hier heb ik alle vertrouwen in omdat ik de huidige eigenaar goed ken. Op een oude fiets moet je het leren, en tegen de tijd dat deze de brui eraan geeft heb ik als het goed is een veel ruimer budget om een mooi fietsje uit te zoeken.

[Voor 73% gewijzigd door JanPedaal op 22-08-2005 12:57]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chevy454
  • Niet online
JanPedaal schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:49:
Budget is <1000. Tsja, als het lawaai dat geproduceerd wordt een graadmeter is zit het wel goed, deze GS500 maakt weinig herrie in ieder geval. Verder is het ding grondig gereviseerd na een schuivertje bij lage snelheid door de vent van wie ik hem koop.
Het budget is niet bijster groot maargoed, gewoon rijden met die hap :)

• DinX

DinX

Motormuis

Zucht, Yamaha kan m'n reserveonderdeel pas 5 september leveren ;(

Nog 2 weken op die doov :X

• Capo
  • Niet online
Zal ik ook maar zuchten dan.. ik overweeg mijn fiets in te ruilen op een SM ( KTM 620 LC4 van 1998)

Misschien eerst maar eens particulier proberen te verkopen op een overzadigde markt.. :X

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Jeee, dat kreng van mij heeft ook weer kuren.
Lijkt sterk op een bougie die dr niet zo'n zin meer in heeft, komt met moeite (en wat gestotter) aan 9K en mist dan ook vermogen.
Loopt wel redelijk stationair (naja, hij is aan de gang te houden), stand benzinekraan boeit niet, oliepeil is nog goed, walmt niet, word niet warm.
Maar goed, kom ik morgen wel weer achter.

En die GS500 blijft ws wel heel als je op de snelweg gewoon een kruissnelheid van 120-130 aan blijft houden.
Hoger is niet erg, als het maar niet te lang is (lees 15-20km max en dan weer rustig doen), anders verstookt ie (veel) olie en word de hele meuk veel te heet.
Heeft iedere motor wel.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:31:
Zucht, Yamaha kan m'n reserveonderdeel pas 5 september leveren ;(
Fuck you. Yamaha kan echt wel heel wat sneller leveren dan dat.
F&J heeft gewoon geen connecties en al helemaal geen klant vriendelijkheid. 2 maanden wachten op een WP schokbreker? :|
Capoeirist schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:52:
Zal ik ook maar zuchten dan.. ik overweeg mijn fiets in te ruilen op een SM ( KTM 620 LC4 van 1998)
Dat is een flinke achteruitgang moet ik zeggen ;(
Nu krijg je meer boetes enzo voor roekeloos rijgedrag :(

;)

[Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 22-08-2005 16:37]

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 06:22
Chevy454 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Hangt af waar je die koopt :) Safe of Motoport Vos / Echt (Vos in Echt wil je echt mijden, als ik daar toe moet dan ga ik liever naar een motorzaak aan de andere kant van de wereld :r ) Die grote zaken hebben hun omzet door de verkoop van motoren, hun werkplaats is dan meestal minder. Ga je naar de kleine motorzaken die het meer van de reparaties moeten hebben dan ben je in mijn gevoel toch beter bezig want reparaties zijn voor hun de enige inkomen van geld en dat moeten ze goed doen willen ze brood op de plank hebben :) (betekent niet dat er geen prutsers tussen zitten)
lol, heb hier vaker geprobeerd wat scooteronderdelen te krijgen van de tijd dat ik nog op zoon ding reed, bah bah zeg, wat een prutsers. ( motoport ) maarjah, tis zo lekker dicht bij he, als je ff snel iets nodig hebt ( wat ze dan achteraf toch niet op voorraad blijken te hebben ) vergeet je snel dat het gewoon een prutszaak is.

No worries m8

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:26:
[...]

Fuck you. Yamaha kan echt wel heel wat sneller leveren dan dat.
F&J heeft gewoon geen connecties en al helemaal geen klant vriendelijkheid. 2 maanden wachten op een WP schokbreker? :|
Wat kunnen ze meer doen dan naar de leverancier (d' Ieteren) bellen :z
Dat gezeik over F&J altijd, word dat een beetje kotsbeu :{

Anoniem: 116571

10 sept me eerste les }:O

En wat jullie nog meer zal bevallen, ik heb me B nog niet :), ik begin met motor. Aangezien iedereen ALTIJD eerst auto pakt, en iedereen roept dat motorrijders beter autorijden, why teh f*ck zou ik dan mijn auto halen ?

Nu iig mijn probleempje, mijn moeder heeft een Suzuki burgman 450, zoals jullie begrijpen ga ik daar niet op rijden, en wil ik die inwisselen, nu heb ik ong. 1500eu bij te leggen, en dat willen mijn ouders ook graag, omdat ze anders te weinig terug krijgen voor de burgman.

Budget is ong 4000eu dus. Maaaaar, wat kan ik daar nu goed voor kopen als beginner ?
Omdat ik natuurlijk nog niet gelesd / testritten heb gemaakt, weet ik niet wat voor een motor ik wil rijden, al hoewel ik die ?F?650GS van BMW (de offroad types, de 1200GS is me wat te $$) wel altijd gaaf heb gevonden.

Enigste 'eis' is dat ik 1m95 ben, en dus wel ruimte nodig heb, en wil toeren, dus ik wil me niet half verkrampt op een japanner vouwen :) Owh, en ook belangrijk, 25kW .. aangezien ik 18 ben

Natuurlijk heb ik even gezocht, maar helaas wil marktplaats nog niet echt meewerken onder FF in linux, dus dat post ik later nog wel even :)

p.s. ik les bij Paul Lam (nijmegen) iemand bekent mee ?
p.s.2 Ik werk bij WP Suspension, dus als die eronder kunnen, is dat een pre natuurlijk :)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 22-08-2005 21:44]

Als jij bij WP werkt, doe mij eens een paar vulbusjes van 10mm voor in een 4348 MXMA?
(of een paar doppen met preload adjusters :p )

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:01:
Wat kunnen ze meer doen dan naar de leverancier (d' Ieteren) bellen :z
Een beetje druk uitvoeren want ze dealer van Honda en Yamaha en daar staan strikte regels tegenover. Verkoop van minimaal 30 motoren van elk merk per jaar etc etc (Ben's Cross Shop in Sint-Joost moest 30 kawa's per jaar verkopen om officiele kawa dealer te blijven maar ze konden de boom in).
Dat gezeik over F&J altijd, word dat een beetje kotsbeu :{
Het probleem bij F&J kent niet alleen F&J maar elke grote motorzaak zoals een Safe of Motoport. Ze moeten het hebben van de verkoop en de kleine/grote beurtjes. En zodoende hebben ze niet geïnvesteerd in hun werkplaats en daarom dat ze jou ook geen "prioriteit" geven. Dat het onderdeel eventueel niet op voorraad ligt kan ik wel begrip op brengen maar dat is nou wat ik bedoel van geen prioriteit geven. Ze duwen niet hard genoeg. Als Paul iets niet kan krijgen via Yamaha Europe, dan gaat hij gewoon naar Yamaha America / andere leveranciers en plots gaat het wel. Voor kleinere zaken zijn onderdelen gewoon noodzaak en zo'n grote zaak kan het aan hun aars laten oxideren want ze verdienen toch genoeg aan de verkoop van nieuwe motorfietsen maar jij hebt wel 13000 euro bij hun achter gelaten en dan wil jij waar hebben voor je geld.

Ik heb het niet zo op die grote firma's met glimmende showrooms. Ben al genoeg bedot geweest door Motoport Echt voor ruim 2500 euro's en mijn 4 radiateurleidingen zijn na 2.5 jaar zeker nog niet binnen. Het sterkste vind ik: Paul heeft dezelfde dealer als Motoport echt maar Motoport Echt kon niet leveren...rara Echt, die grote zaken moeten het niet hebben van onderdelen maar van dingen welke niet te moeilijk zijn zoals beurtjes en vooral niet gebonden zijn door strikte regels van de importeur.

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 22-08-2005 23:59]

• Chevy454
  • Niet online
Oké iemand die het weet mag het zeggen:

Uitlaat kleppen speling van een Vmax VMX12
0.16-0.20mm (autodata)
0.26-0.30mm (4 handboeken en websites)

Wat is het nou :( :? ;(

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:24
Anoniem: 116571 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:34:
10 sept me eerste les }:O

En wat jullie nog meer zal bevallen, ik heb me B nog niet :), ik begin met motor. Aangezien iedereen ALTIJD eerst auto pakt, en iedereen roept dat motorrijders beter autorijden, why teh f*ck zou ik dan mijn auto halen ?

Nu iig mijn probleempje, mijn moeder heeft een Suzuki burgman 450, zoals jullie begrijpen ga ik daar niet op rijden, en wil ik die inwisselen, nu heb ik ong. 1500eu bij te leggen, en dat willen mijn ouders ook graag, omdat ze anders te weinig terug krijgen voor de burgman.

Budget is ong 4000eu dus. Maaaaar, wat kan ik daar nu goed voor kopen als beginner ?
Omdat ik natuurlijk nog niet gelesd / testritten heb gemaakt, weet ik niet wat voor een motor ik wil rijden, al hoewel ik die ?F?650GS van BMW (de offroad types, de 1200GS is me wat te $$) wel altijd gaaf heb gevonden.

Enigste 'eis' is dat ik 1m95 ben, en dus wel ruimte nodig heb, en wil toeren, dus ik wil me niet half verkrampt op een japanner vouwen :) Owh, en ook belangrijk, 25kW .. aangezien ik 18 ben

Natuurlijk heb ik even gezocht, maar helaas wil marktplaats nog niet echt meewerken onder FF in linux, dus dat post ik later nog wel even :)

p.s. ik les bij Paul Lam (nijmegen) iemand bekent mee ?
p.s.2 Ik werk bij WP Suspension, dus als die eronder kunnen, is dat een pre natuurlijk :)
Het nadeel hiervan is dat je totaal nog geen verkeersinzicht en bij een motor dit erg belangrijk is. Je mag ook pas afrijden voor "speciale verrichten, dus tusen pionnen slingeren, als je je theorie hebt.

Als je B al hebt is deze ook voldoende. Ik zou daarom je thoerie vlot halen, leer ook nog wat van :D

if broken it is, fix it you should

• BM
  • Laatst online: 17:59

BM

Moderator Spielerij
elgringo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:24:
[...]

Het nadeel hiervan is dat je totaal nog geen verkeersinzicht en bij een motor dit erg belangrijk is. Je mag ook pas afrijden voor "speciale verrichten, dus tusen pionnen slingeren, als je je theorie hebt.

Als je B al hebt is deze ook voldoende. Ik zou daarom je thoerie vlot halen, leer ook nog wat van :D
Sterker nog, je zult je theorie moeten hebben voor je uberhaupt met een lesmotor de openbare weg op mag, en ik denk dat de meeste rijscholen toch geen oefenplaats direct naast de deur hebben liggen. Dus zul je zolang je je theorie niet hebt bij de instructeur achterop moeten ofzo :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

Anoniem: 138244

http://dspace.dial.pipex.com/merlinbooks/rev04a.jpg

een echte foto heb ik nog niet kunnen maken maar dit is mijn machine
Beta Rev 3 270CC voor de MotorTrial en dit doe ik al een jaar ben nu 15 dus ;)

• pjlgt
  • Niet online
Morgen voor de eerste keer circuitrijden @ Assen... 8)

* pjlgt heeft sinds gisteren al wel enige last van spanning :o
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee