Toon posts:

Het grote motortopic deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste
Acties:
  • 422.672 views

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Marc Rademaker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:17:
Posers, allemaal :p

Even een vraagje, ik moet een nieuwe achterband. Ik kan / wil dat niet er zelf opleggen, wil ook m'n wiel niet zelf losmaken, maar ik wil ook niet teveel betalen. De vorige keer ben ik langs geweest bij motormike in bleijswijk. Die legt hem dan ter plekke erop voor 25 euro en je betaalt nu 150 euro voor 180 breed / MPR2 2CT. Of 170 euro voor MPR3. Voor ligt er MPR2 op en die kan nog wel even volgens mij.

Dus bij MPR2 houden of zeggen jullie die MPR3 is echt veel beter? En is 150 euro + 25 euro fair of kan ik dan net zo goed naar de garage om de hoek? Ik woon in Utrecht namelijk...
Ik kan de MPR2 niet vergelijken met de MPR3. Maar, ik weet wel dat voor mijn rijstijl de MPR3 een super band is. Geeft me vooral veel vertrouwen in de regen. (niet dat dat vaak voorkomt tot nu toe :+ )

De prijzen zijn normaal, imho.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:46

steveman

Comfortabel ten onder

Bleiswijk... daar zit ook motorbandenquickservice... Maar die is dicht tot en met 21 oktober zie ik nu.

Ik bestel zelf de laatste tijd de band op www.motorbandenmarkt.nl en laat hem bezorgen bij de monterende garage.

http://ssl.delti.com/cgi-...7&m_s=1&rsmFahrzeugart=MO

Zoveel zou daar de MPR3 moeten kosten... wel een verschilletje met wat je daar noemt.

Zoek wel even een garage die het tof vindt dat je zelf met een band aan komt zetten ;) (Of die het zelfs aanraadt)

[Voor 9% gewijzigd door steveman op 01-10-2013 15:37]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon zelf velg eruit en met de nieuwe band naar een circuit. Er is altijd een banden service die je band wisseld. En dan is het maar 10 euro ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-06 13:54

Chakotay

Lick here to continue

Hij wou zijn wiel er niet uithalen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Stacheldraht schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:46:
Wordt er nog een beetje gereden als, nu ik al die in showroom staat verkerende motoren in dit topic zie? :P :+
rij hem in 2 weken vakantie weer goed af zodat ik de rest van het jaar aan onderhoud en upgrades kan besteden.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:20
Bedankt voor de reacties mensen.
Tylen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:56:
Gewoon zelf velg eruit en met de nieuwe band naar een circuit. Er is altijd een banden service die je band wisseld. En dan is het maar 10 euro ;)
Ik heb alleen een motor, geen auto :) Zelfs als ik het wiel er af kon halen, zie ik me zelf nog niet met dat ding in de trein / op de fiets / lopend met een stokje erachteraan naar de garage gaan.

Aangezien er niemand begint te steigeren vanwege die prijzen, ga ik er maar gewoon voor. Twee tientjes besparen is me sowieso de moeite niet. Al helemaal niet als dat extra tijd kost, kan ik beter nog een uurtje gaan werken :p

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Prijzen zijn niet de goedkoopste, maar veel makkelijk/goedkoper is niet snel gevonden. Mike is een vriendelijke man, een goede bak koffie zit erbij in ;).

Heb al twee setjes en een enkele achterband bij hem vandaag gekocht.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
Prijzen van banden kan je wel vinden op het internet. D'r zijn garagisten die je internetbandjes erop leggen, dus als je er daar eentje van kan vinden weet je de totaalprijs. Maar goed, als je qua ander onderhoud ook aangewezen bent op een garage zijn die extra euro's misschien niet zo erg... een goede relatie met de monteur levert ook het nodige op.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor mensen die in midden-gelderland wonen: http://www.oostbanden.nl/

Is bij mij al 2x langskomen voor een set banden. Kost iets van 70 euro inclusief alles voor 2 banden en aan huis komen. Enige wat ik moest doen is de motor uit de garage rijden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit blijft ook gewoon een SU-PER stukje cabaret _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:29:
[...]

Wie zei iets over weggooien? Je kunt dat ding toch ergens aan de muur spijkeren in de schuur.
Als je er tenminste vanaf wilt. Mij zou het niet zoveel uitmaken. Het ding zit er niet voor niets. De mensen die achter je rijden in de regen zijn je dankbaar als ie blijft zitten.
Ik dacht dat het dremel geweld bedoeld werd, maar afhalen is ook niet aan de orde, dan kan ik weer op zoek naar nieuwe knipperlichten en reflector. Kortom ik laat het zoals het is en ja het ding zit mij niet in de weg.

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22

Winkiller

De Mopperpot

EgoPro schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:14:
Even die fimpjes van brak-en-boos en wielietime bekeken, lijkt me toch niet heel erg goed voor het image van de motorrijder. Erg jammer allemaal
Tja helaas maar waar, motorrijders zijn ook solidair met elkaar maar rijden elkaar ook de dijken af. 8)7
Om de waarheid te ontdekken wordt vereist: afzijdigheid van de kudde. En dat alleen al is genoeg om de mens banger te maken dan de dood. Want de mens is een kuddedier. :P

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35

Exigence

dnkroz

Ondanks dat iedereen al langs geweest is zal ik ook maar even een geurspoor achterlaten in het nieuwe topic :+

Afgelopen juni bovenop de Nufenen. Heerlijk weer, 35 graden in het dal. Was de eerste dag (!) dat jaar dat de pas open was (ook voor de rest van de passen rond Andermatt). Geluk gehad, want we waren er op de gok heen gereden :) Nog meer geluk, want terwijl wij aan de andere zijde de pas weer afreden gingen de hekken er weer voor :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:33

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:46:
[...]
Tja helaas maar waar, motorrijders zijn ook solidair met elkaar maar rijden elkaar ook de dijken af. 8)7
Om de waarheid te ontdekken wordt vereist: afzijdigheid van de kudde. En dat alleen al is genoeg om de mens banger te maken dan de dood. Want de mens is een kuddedier. :P
Er zijn natuurlijk gradaties. Sowieso snap ik dat 'solidair' met elkaar niet. Volgens mij is dat een nostalgisch idee dat alleen nog in de hoofden van mensen bestaat. Net als die vermeende vrijheid. Die moet je gewoon nemen, dat hangt niet af van je voertuig.

Ik rij juist motor omdat dat iets is dat ik lekker in mijn eentje kan doen. Met een groepje vind ik ook leuk, maar niet te groot graag. En alleen op vakantie is ook leuk. Als je mensen om je heen wilt, zijn daar genoeg gelegenheden voor, dus echt geen eenzaamheid op die manier. Maar even weg van alles en iedereen, zelf je plan trekken vind ik helemaal geen overbodige luxe voor een paar weekjes per jaar. Zie het als een soort retraite :+

Maar helaas geldt voor de stoere mensch onder ons dat die groepen juist gevaarlijk zijn. Dan willen ze niet onderdoen voor elkaar en de ene wheelie moet nog langer zijn dan de ander, en dan volgt een stoppie en dan gaan ze op hun bek...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

DinX

Motormuis

Vandaag m'n Kriega R25 rugzak ontvangen. Als iemand nog een goede rugzak voor op de motor zoekt -> niet verder zoeken en deze nemen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

DinX schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:54:
Vandaag m'n Kriega R25 rugzak ontvangen. Als iemand nog een goede rugzak voor op de motor zoekt -> niet verder zoeken en deze nemen :)
Dat zijn hele goede rugzakken inderdaad. Moet wel zeggen dat het rijden met een rugzak heel persoonlijk is. Ik heb een tijdje met een Held motorrugzak gereden maar ik voel me niet helemaal op mijn gemak met een rugzak op mijn rug tijdens het rijden.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 23:05
Mijn Buell XB12R op m'n eerste circuitdag:

Onwijs gaaf en genoten! Kwam ook echt alleen op het rechte stuk tekort t.o.v. de zx10r en r1 waar ik mee op reed. Volgend jaar zeker vaker :-)

And bye bye chicken strips:

[Voor 15% gewijzigd door wessel99 op 01-10-2013 22:25]

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

wessel99 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:23:
Mijn Buell XB12R op m'n eerste circuitdag:
[afbeelding]

Onwijs gaaf en genoten! Kwam ook echt alleen op het rechte stuk tekort t.o.v. de zx10r en r1 waar ik mee op reed. Volgend jaar zeker vaker :-)
Buell's zijn gaaf :) Tip: linkerknie gewoon tegen de tank aan blijven houden ;)

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:54:
camelbak bfm :9~ :9~ 15kg de hele dag zonder problemen

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tunaflish schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:
Ik ga pogen wat minder te lurken en meer te posten :P

En aangezien iedereen het doet en ik een keiharde meeloper ben, een foto van mijn walvisje :>
[afbeelding]
Gisteren weer proefgereden op mijn walvis. Declutch mechanisme doet het weer goed. Koppeling grijpt nu ook beter aan... Moet alleen mijn koppelingspedaal even hermonteren en iets hoger afstellen. Hij zit nu wel erg laag :)

UNOX: The worst operating system

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 10:46
Korvaag schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Gisteren weer proefgereden op mijn walvis. Declutch mechanisme doet het weer goed. Koppeling grijpt nu ook beter aan... Moet alleen mijn koppelingspedaal even hermonteren en iets hoger afstellen. Hij zit nu wel erg laag :)
Bij mij was dat vorige week een mooi drama: de plaat waar je pedaal uiteindelijk aan vastgrijpt en het tandwiel erachter verbergt verloor gewoon een hoekje bij het van de stoep afrijden. Had hem al in z'n een staan, dus trek rustig op en wil na een paar meter schakelen, hele poot weg }:| Die bungelde enkel aan een kabel nog mee :') Kon gelukkig die middag nog opgehaald worden en twee dagen later was die hele plaat vervangen, maar mooi schrikken als je ineens je pedaal niet meer voelt :+

So long, and thanks for all the fish!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dat is wel netjes ja :+
Bij mij was het mechaniek waar de koppelkabel invalt afgescheurd. Dan moet dus alles los daar :)

UNOX: The worst operating system

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Exigence schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:51:
Ondanks dat iedereen al langs geweest is zal ik ook maar even een geurspoor achterlaten in het nieuwe topic :+

Afgelopen juni bovenop de Nufenen. Heerlijk weer, 35 graden in het dal. Was de eerste dag (!) dat jaar dat de pas open was (ook voor de rest van de passen rond Andermatt). Geluk gehad, want we waren er op de gok heen gereden :) Nog meer geluk, want terwijl wij aan de andere zijde de pas weer afreden gingen de hekken er weer voor :+

[afbeelding]
Vraagje wordt zo'n volledig wit pak nu niet heel snel vies? Ik rij dagelijks met zwart/witte motorkleding maar ik hoop toch over te gaan op volledig zwarte kleding aangezien de stukken wit er wel heel snel goor en vies uitzien :(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een zwart pak wordt net zo snel vies hoor. :+

\/\/\/ Pacman! (Haphaphap ;) )

[Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-10-2013 15:43]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

DrivinUCrazy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:11:
Een zwart pak wordt net zo snel vies hoor. :+
Ja, alleen je ziet teervlekken en allerlei andere zooi een stuk minder op zwart ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Stacheldraht schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Buell's zijn gaaf :) Tip: linkerknie gewoon tegen de tank aan blijven houden ;)
Rechter bedoel je? Hij gaat linksaf :P

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Chakotay schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Rechter bedoel je? Hij gaat linksaf :P
Nee zijn linker ;) Waarom een kneedown proberen te maken met dit soort hoeken? Hier nog wat interessante tips ;)

• Marc Rademaker
Stacheldraht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Nee zijn linker ;) Waarom een kneedown proberen te maken met dit soort hoeken? Hier nog wat interessante tips ;)

[afbeelding]
Ik kan het verkeerd begrijpen, maar juist omdat hij is gaan verzitten en het zwaartekrachtpunt omlaag trekt (inclusief met zijn knie), hoeft zijn motor minder schuin. Dus met andere woorden, gaat hij niet verzitten en steekt hij zijn knie niet uit, dan moet hij schuiner om dezelfde snelheid in de bocht te halen.

Daarbovenop staat er niks in het plaatje over waarom je knie uitsteken slecht zou zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:59:
[...]
Daarbovenop staat er niks in het plaatje over waarom je knie uitsteken slecht zou zijn.
Niemand zegt ook iets over slecht. Het is gewoon niet zo hard nodig als je met zo'n flauwe hoek de knie uitsteekt. Dat is alles. Gewoon een tip volgens mij.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verzitten lijkt me bij zo'n hoek alsnog nuttig, en verzitten terwijl je wel je binnenste knie tegen de tank houdt geeft een nogal rare houding... Er zit ook nog best veel tussen je knie op de grond hebben en tegen de tank aan houden, dat ding mag ook gewoon in de lucht zweven er tussenin :P

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

mphilipp schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:09:
[...]

Niemand zegt ook iets over slecht. Het is gewoon niet zo hard nodig als je met zo'n flauwe hoek de knie uitsteekt. Dat is alles. Gewoon een tip volgens mij.
Helemaal juist, jij snapt het :)

• XBL
Chakotay schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:19:
Verzitten lijkt me bij zo'n hoek alsnog nuttig, en verzitten terwijl je wel je binnenste knie tegen de tank houdt geeft een nogal rare houding... Er zit ook nog best veel tussen je knie op de grond hebben en tegen de tank aan houden, dat ding mag ook gewoon in de lucht zweven er tussenin :P
Dit is volgens mij het voornaamste. Als je echt plat gaat kan je het nog gebruiken als instrument om te zien hoe ver je nog kunt. Wellicht dat de windweerstand ook nog een beetje helpt om de bocht nog iets strakker te nemen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

Ik kan het verkeerd begrijpen, maar juist omdat hij is gaan verzitten en het zwaartekrachtpunt omlaag trekt (inclusief met zijn knie), hoeft zijn motor minder schuin.
Waarom hoeft ie minder schuin? De hoek is meer dan 45 graden... ;)

• wessel99
Stacheldraht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

[afbeelding]
Ik draaide de bocht net in :)

Kreeg wel de tip (van mensen die ook aanwezig waren) om juist nog iets meer te gaan verzitten (met mijn billen), ook omdat ik in de meer snelle linker bochten mijn stepje (en voet) soms tegen de grond aan reed, lijk ik tegen de maximale hellingshoek aan te zitten. Vooral met mijn billen iets meer van het zadel af (klopt ook wel, was daar minder mee bezig dan met kijken / sturen / gas constant).

Maar bedankt allemaal voor de tips. Deze foto is net na een snelle bocht links waarna hij knijpt en meer naar links gaat (ben aan het insturen hier). Super cool en het circuit gaf me zo ontzettend veel meer vertrouwen dan al die kriegelweggetjes en verassingen die ik vaak in Duitsland mee maak. Na een rondje of wat durf je steeds meer en is het allemaal lekker vertrouwd!

[Voor 52% gewijzigd door wessel99 op 02-10-2013 19:00]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wessel99 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:52:
[...]
Super cool en het circuit gaf me zo ontzettend veel meer vertrouwen dan al die kriegelweggetjes en verassingen die ik vaak in Duitsland mee maak. Na een rondje of wat durf je steeds meer en is het allemaal lekker vertrouwd!
Dat is idd het mooie van op een circuit rijden. Je hebt de omstandigheden redelijk onder controle en doet steeds hetzelfde rondje, waardoor je dingen kunt uitproberen. Aan het einde van de VRO mochten we ook eventjes (half uurtje geloof ik) vrij over het baantje rijden, maar dat was niet echt een circuit. Erg leerzaam. Ik wil eigenlijk best wel een keer een circuitdag doen, maar dan niet om persé snel te zijn en knieën aan de grond te krijgen, maar gewoon om de boel een beetje aan te scherpen.
Maarja...ik heb ook weer geen zin om met dat bankstel tussen de R1's en Ducati's te gaan rijden :+

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

mphilipp schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:33:
[...]
Maarja...ik heb ook weer geen zin om met dat bankstel tussen de R1's en Ducati's te gaan rijden :+
Go for it :) Motoragenten rijden op hun bankstel ook die R1's en Ducati's helemaal zoek dus ik zie mogelijkheden voor iets gaafs _/-\o_

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:15
452752 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:02:
Vandaag met de motorscooter rond een uur of zes 's middags door hartje Amsterdam gereden. Moest van de A10 via de S106 en S100 naar het Leidseplein.

Ik dacht altijd dat het een beetje een overtrokken stereotype was, dat Amsterdammers voor geen meter kunnen rijden.
Stel je niet zo aan joh. Is in alle wat grotere steden zo. Ik rij er dagelijks 8 uur met een lompe bakwagen door de binnenstad. Geen centje pijn. Niet bang zijn gewoon vol gas de harakiri in. 8)7

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:33:
[...]

Dat is idd het mooie van op een circuit rijden. Je hebt de omstandigheden redelijk onder controle en doet steeds hetzelfde rondje, waardoor je dingen kunt uitproberen. Aan het einde van de VRO mochten we ook eventjes (half uurtje geloof ik) vrij over het baantje rijden, maar dat was niet echt een circuit. Erg leerzaam. Ik wil eigenlijk best wel een keer een circuitdag doen, maar dan niet om persé snel te zijn en knieën aan de grond te krijgen, maar gewoon om de boel een beetje aan te scherpen.
Gewoon doen, in groep 1 en 2 bij motorsportlifestyle zie je vanalles langskomen. Helemaal prima, zolang je je maar vermaakt :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stacheldraht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:43:
[...]
Go for it :) Motoragenten rijden op hun bankstel ook die R1's en Ducati's helemaal zoek dus ik zie mogelijkheden voor iets gaafs _/-\o_
Ehhh...ik heb dan wel een ex-copper, maar ik niet zo gek als een motoragent :+

Nou, wie weet doe ik het nog een keer. Misschien zijn er wel eens dagen voor de minder sportieve motoren. Dan bedoel ik dus voor mensen die gewoon voor de lol gaan, en niet voor de rondetijden en/of kneedowns. Ik ga dat eens in de gaten houden. Of op het ouwelullenforum van de BMW club kijken of er iets te organiseren valt.

• wessel99
Bij de dag in Lelystad waren er ook normale motoren en zelfs een ktm adventure 990 dakar bij. In de snelle groep nota bene! Kan dus prima. Een van instructeurs reed op een pan european met zijn zoontje achterop ;-)

• Tylen

Tylen

Die dagen op Lelystad worden op het politie oefen baantje gedaan. Dat is geen circuit. Er staan gewoon paaltjes, bomen, mensen, bosjes en weet ik veel wat langs de baan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

En irritante strepen op de baan in sommige bochten :P

• DinX

DinX

Motormuis

[YouTube: http://youtu.be/Xbd7TtKrDFc]
:D raap me op _o-

[Voor 68% gewijzigd door DinX op 03-10-2013 11:48]

• wessel99
Tylen schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:34:
Die dagen op Lelystad worden op het politie oefen baantje gedaan. Dat is geen circuit. Er staan gewoon paaltjes, bomen, mensen, bosjes en weet ik veel wat langs de baan.
Had me ingeschreven voor 'circuit' training dus vond het al heel wat :-) Lekker betaalbaar ook. Komend jaar maar eens meer gaan rijden; ben in ieder geval wel overtuigd hoe gaaf het is en wat je ervan leert..

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Aankomend voorjaar ga ik er ook echt voor. Wilde het afgelopen jaar eigenlijk al zo'n circuitcursus doen, maar niemand uit m'n motorrijdende omgeving wilde toen mee (alleen lijkt me niks, wil met de auto + trailer gaan). Nu heb ik wat gasten waar ik sinds afgelopen zomer mee rij zo ver gekregen dat ze ook mee willen.
Ik ben echt benieuwd, hopelijk is het niet al te verslavend :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• wessel99
-tom-562 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:29:
Aankomend voorjaar ga ik er ook echt voor. Wilde het afgelopen jaar eigenlijk al zo'n circuitcursus doen, maar niemand uit m'n motorrijdende omgeving wilde toen mee (alleen lijkt me niks, wil met de auto + trailer gaan). Nu heb ik wat gasten waar ik sinds afgelopen zomer mee rij zo ver gekregen dat ze ook mee willen.
Ik ben echt benieuwd, hopelijk is het niet al te verslavend :P
Had hetzelfde. Wilde dolgraag een keer in de zomer de 3 daagse training van race academy doen (wel kostbaar), in frankrijk of spanje als ik het goed zeg. Nu kwam dit voorbij, weer niemand wilde, blij dat ik ben gegaan.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Gaaf filmpje :)

• Tylen

Tylen

wessel99 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

Had hetzelfde. Wilde dolgraag een keer in de zomer de 3 daagse training van race academy doen (wel kostbaar), in frankrijk of spanje als ik het goed zeg. Nu kwam dit voorbij, weer niemand wilde, blij dat ik ben gegaan.
Race Academy is niet meer wat het geweest is.... Ik zou het niet doen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34
Stacheldraht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:59:
[...]
Vraagje wordt zo'n volledig wit pak nu niet heel snel vies? Ik rij dagelijks met zwart/witte motorkleding maar ik hoop toch over te gaan op volledig zwarte kleding aangezien de stukken wit er wel heel snel goor en vies uitzien :(
Ik rij al een paar jaartjes rond in een zwart/witte leren combi. Het wit word na verloop van tijd een beetje grijsgelig, echt knalwit is het niet meer. Met schoonmaken haal je de viezigheid wel weg maar het verkleurd alsnog een beetje.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Buiten dat ik een compleet wit pak er poserig uit vind zien, wordt het idd volgens mij snel goor :P ik op mijn Berik pak wat witte details, maar die beginnen nu (na 2,5 jaar) toch wel minder wit te worden. Ik maak het regelmatig schoon met lauw/wam water en wat zeepsop.
Plus lijkt me een volledig wit pak ook niet praktisch vanuit cosmetisch oogpunt, 1 avondritje in de zomer en je ziet het vliegjeskerkhof wel heel nadrukkelijk zitten :P dat valt met zwart nogal mee

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• XBL

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:41

Youk

Volvo For Life

Gewoonweg hilarisch. We O+ bikerchicks. :D

Volvo Classic Club Belgium

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35

Exigence

dnkroz

Stacheldraht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Kort antwoord: ja, erg snel en erg vies :+

Langer antwoord: het leer blijft op zich netjes wit als je het maar schoonhoudt. En dat betekent na élke rit schoonmaken. Nu maak ik mijn pak slechts één keer per jaar schoon dus je kunt je wel indenken hoe dat er na het seizoen uitziet :+ Een grijze/zwarte laag zit er overheen. Er komt echt drab vanaf na een half jaar. Alleen gele plasticdelen verkleuren wel wat :)

Kortom: ik zou het niemand aanraden :P

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:27

EgoPro

Time is an illusion.

Ik ben ook in het wit, ik heb nu 3 maanden mijn rijbewijs en mijn pak is meer grijs met zwarte vlekken.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even voor iedereen die net als mij toe is aan een nieuwe outfit; vandaag begint bij de Motorport de supersale (http://www.motoport.nl/Nieuws/5-6-en-7-oktober-Super-Sale)

Ik twijfel wel of ik niet op de motorbeurs moet wachten, al was daar vorig jaar alles vrij snel uitverkocht

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Marc Rademaker
Hmmm, het regende niet meer, maar glad was het wel, rotondes, op- en afritten naar de snelweg, ik heb wel 5 diesel / oliesporen gezien. En vervolgens als een angsthaas door de bocht... En ben wel echt toe aan nieuwe achterband, die begon te spinnen toen ik wegreed bij stoplicht :p

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Elect schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:57:
Even voor iedereen die net als mij toe is aan een nieuwe outfit; vandaag begint bij de Motorport de supersale (http://www.motoport.nl/Nieuws/5-6-en-7-oktober-Super-Sale)

Ik twijfel wel of ik niet op de motorbeurs moet wachten, al was daar vorig jaar alles vrij snel uitverkocht
In Rotterdam staan er twee halfvolle rekjes met 70% in rare maten en nog een paar items met 30%. Erg treurige bedoeling, die grote banners op hun site.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:12

bakvis

Tweakers.Nerd

TheZeroorez schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

In Rotterdam staan er twee halfvolle rekjes met 70% in rare maten en nog een paar items met 30%. Erg treurige bedoeling, die grote banners op hun site.
'T is een manier om mensen de winkel in te krijgen.. En als ze dan een nieuw pak kopen i.v.m. oude collectie is de winst weer wat groter.

Mijn Specs

Anoniem: 248568

Vandaag voor het eerst mijn theorie-examen gedaan en gezakt met 9 fouten. Ik baal hier echt als een stekker van. Sommige dingen kan je gewoon niet goed zien als je niet op de voorste rij zit. Echt triest vind ik dat van het cbr. Zo was er een vraag of een fietser bij een rotonde voorrang had of niet. Ik zag de haaien tanden te laat dus ik had het antwoord fout.

Hoe dan ook. Ik heb toch nog een aantal vragen over degene waarvan ik denk dat ik ze fout had.

1) Bij een file moet je als motorrijder weer invoegen op een rijstrook als de snelheid van het verkeer ... km/uur bedraag?
A. 15km/h
B. 25km/h
C. 40km/h

Ik dacht dat het sneller was dan stapvoets maar volgens Vekabest is het 40km/h. Kan iemand dat bevestigen?
---
2) Is bord C6 (gesloten voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen) van toepassing op een motor met aanhangwagen?
---
3) Wat is belangrijk bij het dragen van een helm?
A. Deze met ietwat strak zitten
B. Deze moet ietwat ruim zitten.

Volgens mijn boek mag deze niet té ruim zitten. Beetje speculatief dus. Ik had maar antwoord A ingevoerd. Welke is het?
---
4) Hoe is precies de voorrangssituatie op een erf? Ik wist het echt even niet meer. In het motor boek word er vrijwel niets over gezegd en ergens op internet las ik gisteren nog: "alle bestuurders gaan voor". Klopt dit?
Overigens was de situatie zo dat jij als motorrijder net het erf op was gereden en links van jou kwam een scooter. Het was een "+" kruispunt (links, rechts, voor en achter). De vraag was wie er voorrang had. Volgens mij heb ik dan gewoon voorrang omdat ik voor hem van rechts kom maar ik was op dat moment even verward door die regel die ik gisteren op internet tegenkwam.
---

• bakvis
  • Laatst online: 15:12

bakvis

Tweakers.Nerd

Anoniem: 248568 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:45:
Vandaag voor het eerst mijn theorie-examen gedaan en gezakt met 9 fouten. Ik baal hier echt als een stekker van. Sommige dingen kan je gewoon niet goed zien als je niet op de voorste rij zit. Echt triest vind ik dat van het cbr. Zo was er een vraag of een fietser bij een rotonde voorrang had of niet. Ik zag de haaien tanden te laat dus ik had het antwoord fout.

Hoe dan ook. Ik heb toch nog een aantal vragen over degene waarvan ik denk dat ik ze fout had.

1) Bij een file moet je als motorrijder weer invoegen op een rijstrook als de snelheid van het verkeer ... km/uur bedraag?
A. 15km/h
B. 25km/h
C. 40km/h

Ik dacht dat het sneller was dan stapvoets maar volgens Vekabest is het 40km/h. Kan iemand dat bevestigen?
---
2) Is bord C6 (gesloten voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen) van toepassing op een motor met aanhangwagen?
---

Volgens mijn boek mag deze niet té ruim zitten. Beetje speculatief dus. Ik had maar antwoord A ingevoerd. Welke is het?
---
4) Hoe is precies de voorrangssituatie op een erf? Ik wist het echt even niet meer. In het motor boek word er vrijwel niets over gezegd en ergens op internet las ik gisteren nog: "alle bestuurders gaan voor". Klopt dit?
Overigens was de situatie zo dat jij als motorrijder net het erf op was gereden en links van jou kwam een scooter. Het was een "+" kruispunt (links, rechts, voor en achter). De vraag was wie er voorrang had. Volgens mij heb ik dan gewoon voorrang omdat ik voor hem van rechts kom maar ik was op dat moment even verward door die regel die ik gisteren op internet tegenkwam.
---
Balen dat je gezakt bent man! Hier in ieder geval mijn blik op de vragen:

A. 15km/h
B. 25km/h
C. 40km/h

Antwoord is C, je mag als motor rijder tussen de file door rijden met een snelheidsverschil van max 10 km/h tot een maximum van 50 km/h. Zodra de file met 40 km/h voortbeweegt en jij als motor rijder 50 km/h rijdt moet je weer invoegen op de rijstrook.
---

Naar mijn mening niet, het gaat over het motor voertuig (het trekkende voertuig). Bij een motor is dit maar 2 wielen. Hier ben ik echter niet 100% zeker van...

---

Deze moet ietswat strak zitten, je helm mag niet rond draaien als je bijvoorbeeld valt. Antwoord A dus.
---

Volgens mij ben je in de war met de regel betreft het verlaten van een woonerf. Een woonerf is meestal gescheiden van de normale rijbaan met een verhoogde afrit. Wanneer je van een verhoogde afrit afkomt moet je alle bestuurders inderdaad voorrang geven, ook al kom je van rechts.

Wanneer je echter op het erf rijd en je komt een bestuurder van rechts tegen heeft deze gewoon voorrang.

Mijn Specs

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 15:04
A. 15km/h
B. 25km/h
C. 40km/h

Deze vraag slaat eigenlijk nergens op, je moet als motorrijder helemaal niks, je mag in Nederland met 2 voertuigen naast elkaar op 1 rijstrook rijden. Als je dit te snel doet kun je hier alleen voor gepakt worden wanneer dit gevaar voor andere weggebruikers oplevert (art. 5 WVW). Ze doen net alsof die gedragscode wetgeving is waar je je aan moét houden.

• XBL
Zuur dat je niet geslaagd bent :(. Als het goed is zijn de schermen zo opgesteld dat je het vanaf elke plek kan zien. Als dat niet zo is zou ik even bij een opticien langsgaan. Duurt een paar minuten en dan weet je hoe het ervoor staat. Kan je daarna altijd nog kijken of je er iets aan wilt doen.

A. 15km/h
B. 25km/h
C. 40km/h

Je mag met maximaal 50km/u tussen de file en daarbij mag het verschil max 10km/u zijn, dus is 40km/u het antwoord. Wel een beetje een instinker, want volgens mij heb ik enkel geleerd: bij 50km/u er weer tussen en max 10km/u verschil. Overigens weet ik niet waar je stapvoets vandaan hebt, want je mag bij een rijdende file er ook tussendoor.
---
Beetje verwarrend, dus gewoon stampen: een motor met zijspan is meer dan twee wielen, een motor met aanhanger is dat niet. Ik denk dat ze alleen naar het voertuig zelf kijken, niet eventuele karretjes erachter.

Stomme aan dit bord is dat ze op sommige plekken dit gebruiken ipv C2 (eenrichtingsverkeer), maar aan de andere kant wel C3 neerzetten (die blauwe pijl).
---

Te strak is het antwoord. Bij aanschaf moet je helm te strak zitten, deze vormt dan naar je hoofd. En sowieso is te strak altijd beter dan ruim, want die helm moet blijven zitten als je valt. Eventueel ongemak door een strakke helm (hoofdpijn) is minder erg dan een helm die van je hoofd vliegt.

Liefst zit-ie gewoon goed na een tijdje gedragen te hebben: niet te strak, niet ruim.
---
---
Gewoon normale voorrangsregels. Enige verschil is dat voetgangers de hele weg mogen gebruiken (maar ze hebben geen voorrang) en je snelheid moet laag zijn (tot voor kort stapvoets, nu 15km/u, maar ik denk niet dat ze dat vragen ivm de recente wijziging).

Verder gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Op het internet zwerft ergens een set van 1400 vragen rond, dus die kan je gebruiken. Elke vraag die je fout hebt even uitzoeken (ik wil altijd het 'waarom' van een regel weten), dan onthoud je het veel beter. Ook bij vragen die je goed had, maar wel twijfelde: gewoon even uitzoeken.
BlackLabel01 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Deze vraag slaat eigenlijk nergens op, je moet als motorrijder helemaal niks, je mag in Nederland met 2 voertuigen naast elkaar op 1 rijstrook rijden. Als je dit te snel doet kun je hier alleen voor gepakt worden wanneer dit gevaar voor andere weggebruikers oplevert (art. 5 WVW). Ze doen net alsof die gedragscode wetgeving is waar je je aan moét houden.
Het CBR bedenkt wel meer regeltjes die niet wet zijn... Ze vinden ook dat je persé beschermende kleding aan moet, naast een helm. Gewoon even in mee gaan en het verschil weten tussen wat het CBR wilt en wat mag. Geldt ook op je rijexamen.

[Voor 7% gewijzigd door XBL op 04-10-2013 16:27]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste is de beste tip ja. Dat zei mijn instructeur ook letterlijk 'Ik ga je niet leren motorrijden, ik ga je leren rijden zodat het CBR je het pasje geeft. Daarna ga je pas leren motorrijden.'

Anoniem: 4743

-tom-562 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:55:
Dat laatste is de beste tip ja. Dat zei mijn instructeur ook letterlijk 'Ik ga je niet leren motorrijden, ik ga je leren rijden zodat het CBR je het pasje geeft. Daarna ga je pas leren motorrijden.'
Grappig. Mijn instructreur vroeg juist 'Wil je je rijbewijs halen of wil je leren rijden?".

Maar goed, ik heb ook altijd het idee gehad dat ie het wel erg serieus nam. Ook prettig ;)

• wessel99
Tylen schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Race Academy is niet meer wat het geweest is.... Ik zou het niet doen.
Wat zou je wel aanraden?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

'T is een manier om mensen de winkel in te krijgen.. En als ze dan een nieuw pak kopen i.v.m. oude collectie is de winst weer wat groter.
Wat hun gedachtengang is geweest hoef je mij niet uit te leggen hoor :p De mensen die niet vaak bij Motorport komen en nu een slechte ervaring hebben (zoals ik) verlies je er wel meteen mee, de volgende keer als ze SUPER SALE hebben kijk ik wel uit ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat is hetzelfde met die zogenaamde superstores zoals je die in Breda hebt. Ze adverteren er wel met zogenaamd alles, maar het is gewoon de opruiming meuk zoals je het ook op de motorbeurs aantreft. Je kunt er wel eens leuke dingen opscheppen, maar dan moet je eigenlijk precies weten wat je moet hebben. Zoals eigenlijk bij alle motorzaken hebben ze nooit alles en als je iets specifieks op het oog hebt moet je alsnog het hele land door om het ergens te kunnen passen.
Niet dat ik echt verwacht had topspul voor een prikkie aan te treffen, maar je kunt altijd hopen natuurlijk... ;)

Dus toch maar webshops afstruinen.

Anoniem: 248568

@XBL
Ik draag trouwens lenzen en daarvan is de sterkte gewoon goed. Ik heb andere mensen er ook over horen klagen. Als je een kleine samsung monitor ophangt aan het plafond waarvan de helderheid ook niet bijzonder goed is dan maak je het wel erg moeilijk. Toen ik theorie voor mijn autorijbewijs ging doen moest je een witte bal zien liggen vlak naast een geparkeerde auto. Dat was dus eigenlijk gewoon een kleine witte stip.
De moeilijkste van vandaag waren dus de haaientanden maar er was er ook een bij waar een wel heel dun rood lijntje door het bord met plaatsnaam heen ging. Lekker CBR. Ze doen nu trouwens een proef in Haarlem dat iedereen zijn eigen monitor heeft. Je heb dan alleen geen geluid.

Er was trouwens nog een vraag waar ik het antwoord zo gauw niet terug van kan vinden in mijn boek. De situatie was als volgt: Een motor wilde vanaf een groot stuk stoep wegrijden en een voetganger wil voor hem kruislings erlangs. De vraag was of de voetganger voorrang had. Ik had ja gezegd. Klopt dit?

---EDIT---
Boek zegt: overig verkeer gaat voor. Had ik dus toch gelijk :). Stomme voetgangsters.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 05-10-2013 02:04]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 12:28
XBL schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 00:51:
Je maakt altijd wel leuke dingen mee. Vandaag een middelbare school klas oid die m'n camera wel tof vonden.

[video]

O-) Wij kregen ook wat aandacht omdat wij camera's hadden 8)7

Maar idd zou ook niet meer zonder camera willen rijden, zijn genoeg leuke (en minder leuke) momenten die je zo wel kan delen met vrienden en bekenden :)

[Voor 16% gewijzigd door GBTW op 04-10-2013 22:18]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
O-) Wij kregen ook wat aandacht omdat wij camera's hadden 8)7
En omdat je er helemaal niet mocht rijden :+

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 22:37

Baggeraar

Wat een gebagger..

oeps..

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45

Bommes

Capo del formaggio

en anders de hoeveelheid mensen en het gebrek aan verkeer wel.. :9

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• DECOY88
(overleden)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45

Bommes

Capo del formaggio

Opzich zijn die witte sokken van die gast die voor je rijd nor erger dan Volendam proberen te doorkruisen met 3 motoren via het voetgangers gebied.. :N ;)

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
Gister gezakt voor AVD. Ik hield te weinig afstand en keek niet bij *elke* bocht overduidelijk :( Leuk hoor, eerste keer rijden met regen en dan meteen je examen hebben :P

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 23:13
Ondertussen alweer iets meer dan een weekje thuis van een weekje Mallorca. Erg mooi eiland! Bij velen bekend om de fijne stranden en het gezellige gezuip met Engelsen, Duitsers en Hollanders, maar er is veel meer te beleven daar. Hebben o.a. een dagje een scooter gehuurd; 125cc Piaggio Fly. Toch leuk om een keer het Bommes-gevoel te ervaren, hoewel het helaas geen echte Vespa was :+ 8)
Hebben het beestje voor 24 uur gehuurd en er bijna maximaal gebruik van gemaakt; dik 300km gereden >:)
Deze route is daar het grootste deel van: http://goo.gl/maps/l2hVP

Denk dat ik nog wel eens terug ga, maar dan met m'n eigen fiets :Y)

Natuurlijk horen daar wat fijne foto's bij:

Op veel plaatsen strak asfalt en mooie stuurmanswegen :9

Onderweg lekker even aan het strand genieten van de zon en uitrusten...

* Thedr in strandsmoking :X

Veel motorrijders onderweg

Mooie uitzichten tussendoor...

En de dag erop 's morgens nog even naar de andere kant van de baai naar s'Arenal gecrossd om Ballermann Sechs gezien te hebbenhttp://www.smartdodo.com/GOT/heilpompom.gif

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

Anoniem: 387913

niet bepaald kwaliteits krant maar goed
herrinert U zich deze nog?

http://www.telegraaf.nl/b...otorrijder_verlamd__.html

• DECOY88
(overleden)
risico wat hij zelf ook wel kon bedenken. zo niet is het de zuiverste vorm van natuurlijke selectie :w

jammer dat de reden voor het tot stoppen dwingen nergens is genoemd
voor hetzelfde geld heeft die koekblikker een poging tot doodslag begaan 1 kilometer terug.

echter, het feit dat ze die koekblikker hebben lekgeprikt doet alles teniet.
vind het ook geen probleem dat ze die randebiel dus hebben opgepakt.

• Marc Rademaker
Anoniem: 387913 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:21:
voor hetzelfde geld heeft die koekblikker een poging tot doodslag begaan 1 kilometer terug.

echter, het feit dat ze die koekblikker hebben lekgeprikt doet alles teniet.
vind het ook geen probleem dat ze die randebiel dus hebben opgepakt.
Mwah, ik geef de range rover het voordeel van de twijfel ten opzichte van deze groep motorrijders. En zelfs als de beste man iets verkeerd heeft gedaan, snap ik nog steeds dat hij vol gas wegrijd als er een grote groep op je auto begint in te beuken... Al helemaal omdat die mongool z'n rem in knijpt en dus word aangereden, volledig buiten de schuld om van de auto...

[Voor 7% gewijzigd door Marc Rademaker op 05-10-2013 14:35]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 387913 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:21:
Een rijder die z'n motor voor de SUV stuurt en dan op z'n rem gaat staan, waardoor de SUV hem aantikt...

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 12:28
mphilipp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:15:
[...]

En omdat je er helemaal niet mocht rijden :+
:+ ssst!

Ik had de orginele route gemaakt, met voorrijder een week van te voren ook gereden en in volendam de hoofdweg gepakt. Maarja hij was lekker eigenwijs, gelukkig konden de mensen daar er ook om lachen! :+
Bommes schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:40:
Opzich zijn die witte sokken van die gast die voor je rijd nor erger dan Volendam proberen te doorkruisen met 3 motoren via het voetgangers gebied.. :N ;)
En die klompen :P

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:42
Wat heeft de krant er nou weer mee te maken....................

Beter verhaal overigens

http://www.nytimes.com/20...ckless-behavior.html?_r=0

http://www.slate.com/blog...l_exist_no_they_didn.html

[Voor 30% gewijzigd door aveenhuysen op 05-10-2013 19:55]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alleen een beetje naar van die kerel die het laatste stukje schreef dat ie helemaal los gaat over de term motorbende. Waar gaat het in vredesnaam over? Net als mensen wild worden als hackers en crackers door elkaar worden gehaald. Daar gaat de discussie niet over, maar goed.
Ik vind het allemaal maar zielig tuig, die motorbendes. En erg jammer dat ze zichzelf met motoren associeren. In Nederland valt het gelukkig nog mee, maar in bepaalde landen wordt het beeld dat de argeloze burger heeft over motorrijders grotendeels bepaald door dit soort lieden. En dat is jammer. Alleen omdat een stel randdebielen zich menen te mogen misdragen omdat ze in een groep zitten (alleen zullen ze zich wel rustig houden) verpesten ze de boel voor iedereen. En waarom? Ik denk dat ze het zelf niet eens weten. Nekschot zou ik zeggen. Be done with it.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Zo kocht ik een keer een bandschuurmachine via marktplaats. Ik op de motor (de oldtimer ariel) erheen. Praatje met de beste man gemaakt. "Ja, jullie motorrijders hebben toch wel een slechte naam"

Ik: -O- :?

Als er iemand mister saai op de motor is, ben ik het wel..... En ik ben toch niet de enige sufneus?

Wise enough to play the fool

• DECOY88
(overleden)
teacher schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:16:
Zo kocht ik een keer een bandschuurmachine via marktplaats. Ik op de motor (de oldtimer ariel) erheen. Praatje met de beste man gemaakt. "Ja, jullie motorrijders hebben toch wel een slechte naam"

Ik: -O- :?

Als er iemand mister saai op de motor is, ben ik het wel..... En ik ben toch niet de enige sufneus?
ik kreeg geen algemene klachten toen ik mijn 2 weken ervoor gejatte fiets op kwam halen met mijn gs500 :+

alleen bedenkende gezichten en een vraag of ik het wel zou doen. tuurlijk >:)

stuk van 15km met mijn fiets om mijn nek gereden. niet harder dan 60 aangezien hij dan ging zweven _O-

dat het in de krant stond dat degene waar die SUV overheen is gereden dus verlamd is

• aveenhuysen
Anoniem: 387913 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

dat het in de krant stond dat degene waar die SUV overheen is gereden dus verlamd is
Mieses woke up from a medically induced coma two days ago. After being hit by Lien’s SUV, Mieses has a broken spine in two places, several broken ribs, a punctured lung, and a torn aorta. His family said doctors told them he might never walk again.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

ja, en dat stond nog niet in dit topic.
Dus plaats ik een artikeltje daar over.

maar fijn dat je het nog een keertje herhaalt met een andere bron

• aveenhuysen
Anoniem: 387913 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:27:
ja, en dat stond nog niet in dit topic.
Dus plaats ik een artikeltje daar over.

maar fijn dat je het nog een keertje herhaalt met een andere bron
Dus prima krant die Telegraaf!!!!!!!!!!!!!!!

• XBL
Sjonnie krant voor bouwvakkers en mensen met een grote onderbuik (zowel letterlijk als figuurlijk).

Maar goed, we waren hier om over motorrijden te praten, niet om te discussieren over kranten of mensen te generaliseren. Dat laatste doen anderen al genoeg over ons.

• aveenhuysen
Kawasaki en Sykes!!! Prima stel!!!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

aveenhuysen schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:25:
[...]

Mieses woke up from a medically induced coma two days ago. After being hit by Lien’s SUV, Mieses has a broken spine in two places, several broken ribs, a punctured lung, and a torn aorta. His family said doctors told them he might never walk again.
Triest dat dat zo is afgelopen :(

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Het wachten is voorbij. De specs van de KTM Super Duke 1290 R zijn bekend. Het Beest heeft 180 pk dat ie uit een V-twin perst van 1.301 cc.

Zo sterk als de KTM is, zo licht is ie ook: krap 189 kilo. Om de motor onder controle te houden, zit er een uitschakelbaar ABS op en traction control.

Het hart van de Super Duke komt uit de RC8. De boring is met 3mm vergroot tot 108mm en de slag met 2mm tot 71mm. De inhoud pept niet alleen het vermogen lekker op, maar ook het koppel. De Super Duke piekt op 143,7 Nm, terwijl 100,3 Nm al beschikibaar is bij 2500 tpm.
http://www.1290superduker.com/ :9~

[Voor 22% gewijzigd door DinX op 06-10-2013 23:47]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zag hem ook al. Van het voorjaar even op proefrijden. Als akra dan komt met de demper zoals ze onder de concept hadden wil ik er 1 :)

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Bij aankoop kan je eigenlijk al meteen je rijbewijs gaan afgeven bij de politie, lang zal je hem toch niet houden op dat ding :+

En die velgen van op het prototype :9

[Voor 55% gewijzigd door DinX op 07-10-2013 00:02]

• Tylen

Tylen

Wat wil je? Maar natuurlijk race-cracks of vabene. Maar vabene heeft niet veel dagen in het jaar.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

DinX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 00:01:
Bij aankoop kan je eigenlijk al meteen je rijbewijs gaan afgeven bij de politie, lang zal je hem toch niet houden op dat ding :+

En die velgen van op het prototype :9

[afbeelding]
Echt een prachtding zo'n superduke. Natuurlijk zijn de prestaties volkomen overkill voor straatgebruik desalniettemin zou ik zeggen zet maar in mijn garage :)

• wessel99
Tylen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:57:
[...]

Wat wil je? Maar natuurlijk race-cracks of vabene. Maar vabene heeft niet veel dagen in het jaar.
Ben een beginner op een langzame Buell XB12R :) Nu een dag rondjes gereden op dat proefterrein van politie (zal het woord circuit niet meer gebruiken :)), maar op zoek naar meer ervaring :)
Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee