Toon posts:

Het grote motortopic deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste
Acties:
  • 422.658 views

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 21:20
Vandaag 'geracet' tegen een ZZR 1200 :p In Hooffdorp rond een uurtje of 11.30. Was best geinig, ging nog aardig gelijk op zelfs :P En dat met mijn 600cc-brommer... Het stoplicht erna was bijna nog grappiger, aangezien er toen twee politie-auto's achter ons stonden en we vervolgens super braaf langzaam optrokken en 50-60kmh gingen rijden :p

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 15:48

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vet ding die KTM, vooral het prototype. Maar elke keer als ik een KTM heb heb ik er problemen mee :(

Zondag heerlijk gereden trouwens, voor de verandering eens om 10uur sochtends begonnen aan een rit. Das echt heerlijk rijden.

Asus Zenbook i7 256gb

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28

Winkiller

De Mopperpot

teacher schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:16:
Als er iemand mister saai op de motor is, ben ik het wel..... En ik ben toch niet de enige sufneus?
Nee hoor, ik ben ook redelijk rustig op de brommert, op die manier geniet en zie ik meer om mij heen. :o

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 10:54

Reneger

Wie? IK?

Die KTM is echt sick... Maar de prijs zal er ook wel naar zijn. Net als de eerdergenoemde kans op verlies van je rijbewijs.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 12:04

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Marc Rademaker schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:21:
Vandaag 'geracet' tegen een ZZR 1200 :p In Hooffdorp rond een uurtje of 11.30. Was best geinig, ging nog aardig gelijk op zelfs :P En dat met mijn 600cc-brommer... Het stoplicht erna was bijna nog grappiger, aangezien er toen twee politie-auto's achter ons stonden en we vervolgens super braaf langzaam optrokken en 50-60kmh gingen rijden :p
Ik zou zeggen: PAS in de spits OP bij de kruizing van de Kruisweg en de Rijnlanderweg.. Die stoplichten staan vrij strak ingesteld en er zijn veel mensen die net nog even een oranje/rood licht meepakken. Die blokkeren dan de ene weghelft, waardoor sommige mensen die er langs rijden uiteindelijk gewoon pas oversteken als de Kruisweg zelf al groen heeft. Twee weken geleden nog een motor total loss zien liggen daar met behandelend ambulancepersoneel met witte doeken (aka, niet goed..)

Ben zelf ook al een paar keer in die situatie gekomen en bijna van de zijkant geramd. Super slecht daar dus.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:38:
[...]

Ehhh...ik heb dan wel een ex-copper, maar ik niet zo gek als een motoragent :+

Nou, wie weet doe ik het nog een keer. Misschien zijn er wel eens dagen voor de minder sportieve motoren. Dan bedoel ik dus voor mensen die gewoon voor de lol gaan, en niet voor de rondetijden en/of kneedowns. Ik ga dat eens in de gaten houden. Of op het ouwelullenforum van de BMW club kijken of er iets te organiseren valt.
Klinkt als een leuk idee. Ik wil er ook wel eens goed leren bochtjes te pakken met m'n bankstel.

offtopic:
Zó, eindelijk een TVP geplaatst :X

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:47
Zit al een tijdje met een bepaald idee in mijn hoofd.

Ingebouwde, digitale mounted camera's (action cams) die aan de voorkant, achterkant en zijkanten van de motorfiets worden gebouwd (4 stuks dus) en in contact staan met een HDD (opslag) en mobo om zo van alle kanten simultaan te filmen.

Is dit idee al een keer eerder uitgewerkt?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:41:

Ingebouwde, digitale mounted camera's (action cams) die aan de voorkant, achterkant en zijkanten van de motorfiets worden gebouwd (4 stuks dus) en in contact staan met een HDD (opslag) en mobo om zo van alle kanten simultaan te filmen.

idee al vaak genoeg gehad. maar prijs stabiliteit en kwaliteit kwam ik niet uit.

• Marc Rademaker

De vraag is eerder, waarom wil je dit? Je moet de video toch editen en het naast elkaar leggen wat betreft timeline is een piece of cake... Dus waarom kan elke cam niet gewoon zijn eigen opslag gebruiken?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 18:45

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou voor de opslag zeker geen conventionele HDD gebruiken, dat is binnen 5 minuten kapotgetrild :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joolee
  • Niet online

Paar SJ1000 camera'tjes, opslag kan op 32GB SD kaartjes. Als je goed inkoopt ben je onder de €400 klaar. Als je het op een SSD wil zetten wordt het lastig =P Je hebt wel SD to SATA converters maar andersom kan ik ze niet vinden.

Wat je dan wel zou kunnen proberen is een PC'tje met linux en zonder bewegende delen gebruiken. Die SJ1000 kan ook functioneren als webcam. Dat kun je rechtstreeks comprimeren en opslaan met de juiste CPU oOo Dan heb je ook gelijk veel meer video voor je GB's.

[Voor 16% gewijzigd door Joolee op 07-10-2013 19:08]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:00:
Ik zou voor de opslag zeker geen conventionele HDD gebruiken, dat is binnen 5 minuten kapotgetrild :P
HDD in je rugzak, probleem opgelost. Maar het blijft kwetsbaar. Ook die USB disks hebben niet het eeuwige leven.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Ricepuppet
Marc Rademaker schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:54:
[...]

De vraag is eerder, waarom wil je dit? Je moet de video toch editen en het naast elkaar leggen wat betreft timeline is een piece of cake... Dus waarom kan elke cam niet gewoon zijn eigen opslag gebruiken?
In de ideale configuratie; alle beelden moeten synchroon lopen en opnemen. Editen kan dan verdeeld over vier schermen in een editor.
Chakotay schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:00:
De HDD of het flashgeheugen ergens plaatsen en compleet gesealed inpakken (topkoffer b.v.?)
Joolee schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:06:
[...]

Paar SJ1000 camera'tjes, opslag kan op 32GB SD kaartjes. Als je goed inkoopt ben je onder de €400 klaar. Als je het op een SSD wil zetten wordt het lastig =P Je hebt wel SD to SATA converters maar andersom kan ik ze niet vinden.

Wat je dan wel zou kunnen proberen is een PC'tje met linux en zonder bewegende delen gebruiken. Die SJ1000 kan ook functioneren als webcam. Dat kun je rechtstreeks comprimeren en opslaan met de juiste CPU oOo Dan heb je ook gelijk veel meer video voor je GB's.
Nee, ik bedoel, echt allen synchroon laten lopen, tegelijkertijd.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 15:35
Ricepuppet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:23:
[...]

In de ideale configuratie; alle beelden moeten synchroon lopen en opnemen. Editen kan dan verdeeld over vier schermen in een editor.

[...]

De HDD of het flashgeheugen ergens plaatsen en compleet gesealed inpakken (topkoffer b.v.?)

[...]

http://www.360heros.com/

Gopro heeft als voordeel dat je tot 150 gopros op 1 remote kan starten :+ moet genoeg zijn toch?

• Ricepuppet
GBTW schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

http://www.360heros.com/

Gopro heeft als voordeel dat je tot 150 gopros op 1 remote kan starten :+ moet genoeg zijn toch?
Ja dit kan ook.

Maar is niet wat ik bedoel :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is al vaker gedaan en is te bewerkstelligen met zogenaamde Bullet/Dog cam's in combinatie met een DV recorder welke meerdere cam's gelijktijdig kan aansturen.

Die Bullet/Dog HD cam's kosten al de hoofdprijs (~€250,- á €300,- per stuk) én dan heb je nog niets aan zo'n ding zónder een fatsoenlijke DV recorder. Een DV recorder met meerdere (gelijktijdige) kanalen/sporen........ Da's ook érg duur speelgoed ;)

Hier heb je een voorbeeld linkje met dat speelgoed, en dan moet je de DV Recorder ook nog hebben/aanschaffen :P

Maar misschien dat je met een Raspberry Pi ook wel zoiets kunt maken op basis van USB aangesloten "actioncams" én de juiste bewakings-software (al vraag ik me af wat de kwaliteit van het beeld dan gaat doen, 4 cam's op 30FPS/1080P slurpen nogal wat aan resources. 60FPS t.b.v. Slow-Mo hoef je niet eens aan te denken dan :+).

[Voor 25% gewijzigd door Will_M op 07-10-2013 21:43]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:16:
[...]

HDD in je rugzak, probleem opgelost. Maar het blijft kwetsbaar. Ook die USB disks hebben niet het eeuwige leven.
Ik heb het meer over flashgebaseerde opslag (SSD of een verzameling losse kaartjes) gebruiken, die beter bestand zijn tegen de hoogfrequente trillingen die een motor genereert. Ook in een rugzak geef ik een mechanische schijf geen lang leven, onafhankelijk van hoe die aangesloten is :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ricepuppet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:37:
[...]

Ja dit kan ook.

Maar is niet wat ik bedoel :)
Dat is volgens mij pre_cies wat jij bedoelt, alleen dan iedere camera los op je fiets gemonteerd ipv in die 360 mount. GoPro'tje op de voorkant, achterkant en zijkanten, koppelen op je remote en je start/stopt ze allemaal tegelijk. Geen gezeik met een HDD die kwetsbaar is en ook nog eens een hoge framerate voor goeie beelden.

• Joolee
  • Niet online
Ricepuppet schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:23:

[...]

Dat bedoel ik ook. Als je ze alle 4 op een mini-pc aansluit met USB kun je vast wel wat software in elkaar sleutelen die de streams samenvoegt. Ook kun je natuurlijk gewoon achteraf de opnames combineren. De SJ1000 begint vanzelf op te nemen zodra hij stroom krijgt. Ook gaat hij vanzelf weer uit. De webcam modus is wat lastiger aangezien je daarvoor handmatig een handeling uit moet voeren.

• Daffie
  • Laatst online: 31-05 19:12
Weet iemand hoe lang het doorgaans duurt voordat Dealextreme spulletjes geleverd worden? Kreeg 26 september een bevestigingsmail dat de order verstuurd was, en ik kreeg er een track en trace link bij die niet werkt ....
Maar tot op heden nog niks binnen. Ik wil die wanna-be Scala Rider dingen testen! :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Daffie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Weet iemand hoe lang het doorgaans duurt voordat Dealextreme spulletjes geleverd worden? Kreeg 26 september een bevestigingsmail dat de order verstuurd was, en ik kreeg er een track en trace link bij die niet werkt ....
Maar tot op heden nog niks binnen. Ik wil die wanna-be Scala Rider dingen testen! :P
Het komt meestal per boot uit China, daar gaat vaak wel een week of 3 overheen.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Daffie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:58:
Heb het doorgaans wel binnen anderhalve week. Héél soms zelfs nog eerder.

• XBL
  • Laatst online: 29-10-2022
Ken. schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Heb het doorgaans wel binnen anderhalve week. Héél soms zelfs nog eerder.
En soms zit je twee maanden te wachten.

Ik bestel iets en dan zie ik wel wanneer het komt. Zit nu ook op wat meuk uit China te wachten (niet van DX), is volgens mij al een week of 3 onderweg... maak me er niet zo druk over.

• Daffie
Oh, maak me er ook niet druk over hoor, maar wilde weten of er een richtlijn is wat betreft levertijd. Maar niet dus :P
And so we wait :)

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Afgelopen zaterdag twee mazzeltjes. Eerst bij motoport Veldhoven een paar Dane Skygge handschoenen gekocht van 99 euro voor 69 euro :) En toen bij de tweedehands winkel in Best een bijna gloednieuw handboek van de race academy voor 2,50 euro :)

Verder naar een paar leuke woon/werk motoren gekeken zoals de XT660Z, V-Strom 650 (bj 2012) en de NC700X.

Overigens, het onderzoek van Honda voordat ze met de bouw van de new concept (NC700) serie begonnen is wel leuk en realistisch denk ik:

Hiervoor werd onderzoek gedaan in Duitsland en Italië, wat uitwees dat 90% van de tijd langzamer dan 140 km/u en 80% van de tijd er minder dan 6.000 toeren per minuut wordt gereden. Dus werd ingezet op een motorblok dat dáár precies aan moest voldoen.

Als ik zie waar mijn toerenteller en snelheidsmeter van mijn Z750 op staan met het woon/werk rijden van Boxtel naar Tilburg dan klopt het bovenstaande onderzoek van Honda wel heel aardig.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 16:46
Stacheldraht schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:53:

Hiervoor werd onderzoek gedaan in Duitsland en Italië, wat uitwees dat 90% van de tijd langzamer dan 140 km/u en 80% van de tijd er minder dan 6.000 toeren per minuut wordt gereden. Dus werd ingezet op een motorblok dat dáár precies aan moest voldoen.

Als ik zie waar mijn toerenteller en snelheidsmeter van mijn Z750 op staan met het woon/werk rijden van Boxtel naar Tilburg dan klopt het bovenstaande onderzoek van Honda wel heel aardig.
Voor woon/werk lijkt dat inderdaad aardig te kloppen, zelfs met een hoogtoerige SS gaat die regel re-de-lijk voor mij op.

Vanochtend ben ik geen een andere motor tegengekomen, het was fris, het was hier en daar een beetje zoeken naar grip, maar met een beetje oppassen en wat minder snelheid was het allemaal nog prima te doen :)

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

UTwizard schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Vanochtend ben ik geen een andere motor tegengekomen, het was fris, het was hier en daar een beetje zoeken naar grip, maar met een beetje oppassen en wat minder snelheid was het allemaal nog prima te doen :)
Ik ben vanochtend maar 1 andere motor tegengekomen, terwijl het wel heel mooi motorrij weer was. Verder niet een keer het gevoel gehad dat ik te weinig grip had :)

• kennumen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
UTwizard schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
Ook geen tegengekomen. Prima grip maar voor de helft van de rit slechts 20 meter zicht (wegens dikke mist). Ik vind dat ik veilig rijd en toch zijn het op zo'n dagen dat ik precies meer moet inhalen.

Verder wel een vraagje. De bomen beginnen hun bladeren te verliezen - is mijn eerste motor herfst - en dan vraag ik mij af in hoeverre ik daarvoor moet opletten? Lijkt me dat een klomp natte bladeren voor een verrassing kunnen zorgen? Behandelen als een nat riooldeksel?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als je motor blauw met geel is en vaak te laat komt moet je extra opletten.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad ontwijken waar kan. Natte bladeren op een nat wegdijk zijn gladder dan een putdeksel. Maar ook weer niet krampachtig gaan rijden natuurlijk, dat maakt het gevaarlijker.

Hier omgeving Arnhem/Nijmegen trouwens nog genoeg motorrijders gezien vanmorgen :)

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Natte bladeren inderdaad behandelen als een nat riooldeksel en komt niet voor een onaangename verrassing te staan :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 16:46
Stacheldraht schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:14:
[...]
niet een keer het gevoel gehad dat ik te weinig grip had :)
kennumen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:27:
[...]
Prima grip maar voor de helft van de rit slechts 20 meter zicht (wegens dikke mist)
In principe was er voldoende grip, maar ze hebben in de buurt van mijn werk vorig jaar een van de grotere wegen opnieuw geasfalteerd. Ik weet niet precies wat voor asfalt het is maar dit lijkt veel "gladder" te zijn dan gewoon asfalt. De eerste weken kon ik zelfs met de auto merken dat ik begon te glijden. Helaas is dat met de motor nog steeds het geval, en zeker als het zoals vanochtend wat kouder en vochtiger is. Af en toe voel je dat de motor daar iets naar buiten wil glijden.

• Ricepuppet
Zoiets dus, thanks!

Kan het trouwens niet veel goedkoper :P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joolee schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:21:
[...]

Dat bedoel ik ook. Als je ze alle 4 op een mini-pc aansluit met USB kun je vast wel wat software in elkaar sleutelen die de streams samenvoegt. Ook kun je natuurlijk gewoon achteraf de opnames combineren. De SJ1000 begint vanzelf op te nemen zodra hij stroom krijgt. Ook gaat hij vanzelf weer uit. De webcam modus is wat lastiger aangezien je daarvoor handmatig een handeling uit moet voeren.
gaat dat werken? heb nu 4 identieke usb geluidskaarten om het een en ander op te nemen(muziekband) maar heb heel veel moeite om er meer dan 1 aan de gang te krijgen. ieder moet zijn eigen usb host op de eerst port zitten. :X laat ik dat niet hebben buiten mijn vaste pc om.

• kennumen
Ricepuppet schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:01:
Zoiets dus, thanks!

Kan het trouwens niet veel goedkoper :P
Wel opgelet - naast de prijs - die oplossing is met DVD kwaliteit video. Dus (als we even PAL nemen) 576p en geen 1080p. Weet niet als dit je deert maar je kwam af met de SJ1000... Is misschien wel mogelijk dat die cameras dan wel 60fps opnemen, dat kon ik nergens vinden.
Jeltel schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:41:
Inderdaad ontwijken waar kan. Natte bladeren op een nat wegdijk zijn gladder dan een putdeksel. Maar ook weer niet krampachtig gaan rijden natuurlijk, dat maakt het gevaarlijker.
Ik doe mijn best om normaal te rijden maar ik heb sowieso al tekort aan regen ervaring (ondanks dat ik altijd woon-werk op motor doe). Het helpt ook niet dat de achterband op is - normaal dit weekend als mijn mannetje tijd heeft - en dan zijn de boeren druk bezig met aarde op de weg te gooien. Deze ochtend een hoopje aarde - nou ja, meer modder met die regen - visueel gemist en in een bocht met het voorwiel erover: Huppa, weer een shot adrenaline.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kennumen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:43:
[...]
Ik doe mijn best om normaal te rijden maar ik heb sowieso al tekort aan regen ervaring (ondanks dat ik altijd woon-werk op motor doe). Het helpt ook niet dat de achterband op is - normaal dit weekend als mijn mannetje tijd heeft - en dan zijn de boeren druk bezig met aarde op de weg te gooien. Deze ochtend een hoopje aarde - nou ja, meer modder met die regen - visueel gemist en in een bocht met het voorwiel erover: Huppa, weer een shot adrenaline.
Belangrijk: een gemiddelde motorband heeft in de regen nog steeds 70% van de grip die de band zou hebben bij droog weer.

Met dit in het achterhoofd is het gewoon een kwestie van vertrouwen opbouwen in de regen mocht het regenen gewoon motorrijden. Wellicht helpt deze video van deze zeer ervaren motorinstructeur je wellicht:

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stacheldraht schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:54:
[...]

Belangrijk: een gemiddelde motorband heeft in de regen nog steeds 70% van de grip die de band zou hebben bij droog weer.
[..]
En de meeste motorrijders gebruiken nog geen 50% van de grip in droge omstandigheden.

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 23:05
Jeltel schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
En de meeste motorrijders gebruiken nog geen 50% van de grip in droge omstandigheden.
Hoogstens bij het hard optrekken (makkelijk bij veel vermogen) of doen van een noodstop, dan zit je er makkelijk aan.

• kennumen
Nou 10 van de 12 lesuren waren in regen alsook het examen. Maar dat was allemaal met een motor van de rijschool. Misschien moet ik gewoon eens specifiek gaan rijden als het regent.

Verder wel al over de grip gegaan. Over sneeuw met ijzel onder laag - 40km/u wou ie wel doen, 50km/u vond ie niet zo leuk. In de regen achterwiel even kwijt met wat harder optrekken, al was dat nog steeds een stuk zachter dan ik op het droog zou doen. En in het droog beide wielen ABS (technisch gezien ga je niet over de grip?). Ook op de geavanceerde motor rijles was een deel met grip verlies (op motor met steunwieltjes), met en zonder ABS. Allemaal leerzaam en ik kom er wel maar ik weet dat het nog een heel stuk beter kan in het nat. Maar goed, ik ben geen Rossi en na slechts 8 maand / 8000km kan er nog een heleboel ervaring bij :) Liever gestaag naar ervaring dan vlug naar een rolstoel.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kennumen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:52:
Misschien moet ik gewoon eens specifiek gaan rijden als het regent.
Dat heb ik dus ook gedaan en daar doe je enorm veel ervaring mee op. Als je thuis zit en je hebt even niets te doen en het begint te regenen gewoon even een rondje met de motor gaan rijden :)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik was al redelijk verslaafd aan RoyalJordanians Daily Observations op youtube, nu is deze meneer er nog bijgekomen:
YouTube: Schaaf
Fun op een relatief oude CB500 in de Oostenrijkse bergen.

• Daffie
Ik mag me sinds gistermiddag aanmelden bij het clubje 'ongeluk gehad'.
Het viel achteraf gelukkig allemaal reuze mee maar het was wel schrikken en balen en pijnlijk.

Ik reed na school naar huis, en pakte vanaf de A2 afslag Boxtel Noord. Ik zag vanaf de afrit in de verte al dat het stoplicht groen werd, dus ik pakte de buitenbocht zodat ik op de linkerrijstrook terecht zou komen (op de rechter stonden veel autos).
Op 't gegeven moment zag ik grind/steentjes op de weg liggen. Ik reed toen nog met een gangetje van 80-90. Ik wilde gewoon de bocht indraaien maar toen sloeg de target fixation erin en ging ik op het grind af. Voordat ik er erg in had, was het einde van het asvalt in zicht, en toen pas realiseerde ik me dat ik best wel fucked was. Ik wilde nog uit reflex krachtig bijremmen (rem aanleggen was me wel gelukt), maar op dat moment was ik al deels de bocht ingedraaid en al op het grind, dus schoot ik onderuit. Ik gleed nog nét over het laatste stukje asfalt, maar grotendeels (gelukkig) over het gras van de berm. Ben niet flauwgevallen of wat dan ook, en na een minuuut kwam de eerste voorbijganger met de auto al langs, die was dan ook uitgestapt en had even geholpen, 112 gebeld, lalala. De ambulance was stomtoevallig nét dezelfde afrit aan het pakken waar ik ik uitgleed, dus die was er binnen twee minuten, en de pliesie was er ook snel. Ik moest mee naar de ambu, daar hadden ze me even gechecked en ik moest mee naar het ziekenhuis voor foto's. Foto's gemaakt, uitslag afgewacht en uiteindelijk heb ik er alleen flink zware kneuzingen aan overgehouden aan m'n arm, schouder, heup en knie. Dus vandaag zit het allemaal lekker vast en pijnlijk.

Vanavond ga ik met m'n broer de motor ophalen en de schade bekijken...

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 10:58
Jeltel schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:41:

Hier omgeving Arnhem/Nijmegen trouwens nog genoeg motorrijders gezien vanmorgen :)
Schuldig :) Zwarte FZS600 richting Nijmegen (vanaf Arnhem)

iRacing profile *** Twitch profile

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 21:51

empy

Rijdt rondjes

Daffie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:13:
Het viel achteraf gelukkig allemaal reuze mee maar het was wel schrikken en balen en pijnlijk.

[...]

Vanavond ga ik met m'n broer de motor ophalen en de schade bekijken...
Damn, dat is flink schrikken. Wel gelukkig dat je er geen breuken of ander letsel aan over hebt gehouden, hoewel kneuzingen uit ervaring ook erg veel pijn doen. (Zeer recent een head first val op skates kunnen breken met mijn schouder, uit de kom en gekneusd ;( )

Hopelijk knap je snel weer op en is je fiets ook zwaar letsel bespaard gebleven!

sys specs

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik wilde gewoon de bocht indraaien maar toen sloeg de target fixation erin en ging ik op het grind af.
Ai, ai, gelukkig ben jezelf redelijk ongedeerd en hopelijk je motor ook. Even twee leermomentjes:

1. ik zie dagelijks op de motor bij veel kruisingen hoopjes grind liggen veroorzaakt door auto's en vrachtwagens, opletten dus. Daarnaast is een kruising een plek waar je extra alert moet zijn vanwege mensen die door rood rijden, mensen die plotseling van baan verwisselen, kruisingen zij ook altijd prachtige plaatsen waar olie ligt omdat voertuigen daar vaak stilstaan etc etc. Wees dus als motorrijder altijd alert met kruisingen.

2. target fixation heb ik zelf al een paar keer mee te maken gehad, maar ik ben daar nu zo op mijn hoede voor dat bij een klein beetje target fixation alle alarmbellen in mijn hoofd gaan rinkelen. Dus probeer tijdens het rijden target fixation te herkennen en onmiddelijk de nek om te draaien (is niet zo eenvoudig maar echt wel mogelijk).

Hier nog een mooi voorbeeld van target fixation vanuit de berijder gezien, er is niets aan de hand en dan boem :X

• kennumen

... en uiteindelijk heb ik er alleen flink zware kneuzingen aan overgehouden aan m'n arm, schouder, heup en knie. Dus vandaag zit het allemaal lekker vast en pijnlijk.
Maar belangrijker: hoe zit het met de motor? :+ Even serieus, blij dat er met jou niks ernstigs (bijkomend? 8)7 ) aan de hand is.

• XBL
zacht schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:23:
Ik was al redelijk verslaafd aan RoyalJordanians Daily Observations op youtube, nu is deze meneer er nog bijgekomen:
YouTube: Schaaf
Fun op een relatief oude CB500 in de Oostenrijkse bergen.
Zijn mooie filmpjes idd :).

Een channel wat ook wel tof is, is Delboy's Garage (Moonfleet41). Hij heeft de nodige filmpjes om zelf onderhoud te doen en daarnaast doet-ie af en toe een project aan z'n Bandit 1200 (heeft-ie een rat bike van gemaakt). Hij is op dit moment bezig om de achterkant te veranderen... dat is bijna af, dus als je dat project nog wilt volgen zou ik een paar uurtjes vrij nemen en vanaf het begin kijken ;). Informatief, leuke humor, down-to-earth simpele fixes en je voelt je als kijker echt betrokken (wat ook zo is: hij en z'n vrouw/vriendin Penny Pitstop nemen de moeite om zowat op elk comment te replyen).

• Anoniem: 111703
  • Niet online
Woei, vandaag m'n RAM-mount spulletjes binnengekregen en vanmiddag direct gemonteerd. Eindresultaat:

Al met al een kleine 2 uurtjes aan werk. De iPhone case is (spat-)waterdicht (zal in mijn geval niet extreem veel uitmaken gezien de plaatsing achter windscherm/kuip) en de iPhone is gewoon door de case te bedienen dankzij speciaal dun plastic schermpje aan de voorkant. Het hele gebeuren hangt gewoon aan de accu, dus ik heb nergens last van uitstekende stekkers oid.

Kan ik eindelijk fatsoenlijk gebruik maken van de TomTom. Deed het nu altijd exclusief op het geluid van de applicatie (bluetooth-verbinding naar helm), dus nu kan ik daadwerkelijk zien wanneer ik moet afslaan, hoe lang het nog rijden is, etc.

* Anoniem: 111703 erg tevreden met resultaat is :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

-tom-562

Oliesjeik

Is je motor geïmporteerd uit Australië ofzo :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Niet online
Heuh. Afbeelding openen in nieuw bureaublad geeft een niet-omgedraaide afbeelding. Teh fuck? :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 111703 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:30:
Heuh. Afbeelding openen in nieuw bureaublad geeft een niet-omgedraaide afbeelding. Teh fuck? :P
iPhone cameradeel bedienen met de fysieke knopjes op de iPhone aan de bovenzijde levert een "op z'n kop" foto op. Apple ge/mis-bruikt onder water een extra EXIF waarde/veld met kompaswaarden waardoor de Apple software wel weet dat de foto omgedraaid moet worden. Standaard fotobewerking software (niet alleen op Windows) kent dat hele veld/waarde niet en gebruikt de reguliere EXIF velden/waarden om de positie te bepalen :o

Als je je foto's neemt met de on-screen button aan de rechterkant dan staat je foto in alle pakketten ineens goed :)

Linkje waarin het beschreven wordt.

[Voor 24% gewijzigd door Will_M op 09-10-2013 19:19]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En eigenlijk best een leuk filmpje om te bekijken...

;)

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 14:08
Even een x-link naar een ander stukje GoT.
Motor gestolen, als iemand hem ziet....
Beste mede-tweakers,

Mijn geliefde DR-Z400SM kenteken MN-PP-80 is gisteren gestolen uit Leiden. Helaas niet tegen diefstal verzekerd. Ik dacht, is niet nodig, hij staat toch veilig in de afgesloten garage. Niet dus....
Nu ben ik verder wel benieuwd of er nog mensen smorgens/smiddags op de A2/A9 rijden?
Ik rij nog dagelijks amstelveen - utrechts en zie genoeg motoren.. ook mensen vanuit hier?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:50
Rij dagelijks A9/A5 maar ik heb vanochtend niets gezien helaas :(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Marc Rademaker
Ik heb vanochtend A2 / A9 gedaan (utrecht > hoofddorp). Ik heb 1 motor gezien in Utrecht (kardinaal de jongweg) om 05.50. Misschien was ik ook wel een beetje aan de vroege kant :P

Het was lichtelijke fris, maar ook niet meer dan dat :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Aaii.. Maar even eerlijk, ging het niet een beetje te vlot?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 08:00

Phreak

KTM SuperDuke

Oei das niet best.

Zelf nog blijvende schade opgelopen? Ik hoop dat het ziekenhuisbezoek alleen maar voor de zekerheid was.
Je bent wel met een redelijke snelheid op het asfalt terecht gekomen zo te lezen.

Noobmeter WoT: Froekie

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:05
Als ik die bocht een beetje kan inschatten vanaf de foto, is 80 à 90 misschien net even te hard in het geval dat je een uitwijkmanoeuvre moet doen, maar die conclusie had je zelf waarschijnlijk ook al getrokken. Echt balen, dat dit je is overkomen. Zonde van de fiets, maar gelukkig ben je er zelf nog goed van af gekomen.

Die agent staat ook goed beteuterd te kijken op foto 2. :+

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 14:08
Wat ik nou meteen weer jammer vind is dat het een sportfiets is :| ... iets met sterotypes enzo ;( ..

Hopelijk hou je er niks serieus aan over!
Gelukkig behoor ik nog niet aan de groep "met ongeluk"

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Balen!
Op de afrit ging de motorrijder waarschijnlijk met zijn motor door de bocht
No kidding?

• Daffie
Ik heb zelf gelukkig alleen flinke kneuzingen er aan over gehouden. M'n knie, heup, schouder en arm (rechts) zijn allemaal zo beurs en stijf als wat... Maar gelukkig niks gebroken (hoewel ik sommigen soms hoor zeggen dat je qua pijn/irritatie beter iets kunt breken dan kneuzen... Ik zou het niet weten, heb nog nooit iets gebroken). Ik kwam zelf op het gras van de berm terecht en het grootste deel van de motor ook, dus dat was ook redelijk geluk hebben.

Normaal gesproken rijd ik daar wel vaker met die snelheid, maar ik weet achteraf gezien gewoon dat ik er niet helemaal bij was met m'n gedachte. En toen ik me op dat grind ging fixeren (zie enkele posts terug) was dat gewoon één plus één = twee.

De schade aan de motor valt ook nog redelijk mee, zie hier, hier en hier
De scheur in de neus moet ik ofwel lassen of opvullen ofzo, of een nieuwe neus...Maar da's best duur denk ik. Weet iemand een adres?
En de staart moet ik even kijken wat ik daar mee doe... Zo laten, of sticker erop, of ook een andere.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Daffie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:44:
Ik heb zelf gelukkig alleen flinke kneuzingen er aan over gehouden. M'n knie, heup, schouder en arm (rechts) zijn allemaal zo beurs en stijf als wat... Maar gelukkig niks gebroken (hoewel ik sommigen soms hoor zeggen dat je qua pijn/irritatie beter iets kunt breken dan kneuzen... Ik zou het niet weten, heb nog nooit iets gebroken). Ik kwam zelf op het gras van de berm terecht en het grootste deel van de motor ook, dus dat was ook redelijk geluk hebben.
[...]
:Y

Meerdere keren wat gekneusd en twee keer iets gebroken. Doe mij die breuk maar, kneuzing was een stuk pijnlijker :')

Sterkte met het herstel, van jezelf en de motor!

[Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 10-10-2013 14:49]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2022
Breken doet op het moment van breken gewoon heel veel pijn maar zodra je in het gips zit merk je er niks meer van behalve jeuk > breinaald.

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het pijn van het breken is vaak al over voordat je het door hebt. Toen ik een jaar of 8 was ben ik uitgegleden in de sneeuw, linkerpols gebroken. Dat moest gezet worden (ene bot was over het andere geschoven). Ik kan me niet herinneren dat het breken zelf echt pijn deed (gaat zo snel).
Het enige wat wel echt heel veel pijn deed was de verdoving :( de arts zette de spuit echt recht in de breuk en ging ook nog ff lekker draaien met de spuit 8)7

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• XBL
Verdovingen zijn echt raar. Ik heb eens een hechting in m'n vinger gekregen waar de naald van de verdoving meer pijn deed dan de hechting zelf (de verdoving wilde niet werken oid). Toen ik vervolgens een jaar later een scooter in Thailand crashte en weer een paar hechtingen nodig had, heb ik ze gevraagd de verdoving maar achterwege te laten.

En dankzij de scooter is het verhaal niet helemaal off-topic ;).

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Doe mij maar een kneuzing! Ik heb anderhalf jaar geleden beide botten in mijn onderarm gebroken door een motorongeluk en ik heb er nu nog last van :X Wees blij met je kneuzing ;)

EDIT: Ik had eerst niet eens door dat mijn arm was gebroken overigens. Adrenaline FTW..

[Voor 21% gewijzigd door Ken. op 10-10-2013 15:49]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi balen, Daffie :( @Newbreed: 80 á 90 zou ik daar niet gaan rijden als ik jou was. Er staat een setje verkeerslichten nét buiten beeld met een vrij drukke weg welke er kruist en Daffie moest daar links-af .... lijkt me :)

Die topkuip is nog wel te lassen als ik het zo bekijk. Enige wat je even moet uitzoeken is of het ABS op (E)PP is (toevoeg materiaal moet het zelfde zijn). Waarschijnlijk is het (E)PP maar dat zie je wel aan de binnenkant van je kuipdelen, staat er keurig in vermeldt.

Handleiding kunststof lassen, en uiteraard kan het ook met een normale soldeerbout.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-10-2013 16:34]

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:46
als ik zo kijk naar de schade valt het wel mee. krassen in je koplamp kun je waarschijnlijk grote deel weg polijsten. die scheur moet je inderdaad laten lassen (of ander kopen)

is je remset nog heel? en je koppelingsdeksel? en je achterbrug?
ik ging met 5-10 km/u onderuit en ik had rempedaal+set kapot, onderkuip kapot, zijkuip kapot, koppelingsdeksel en gelukkig had ik een bobbin achter in de achterbrug zitten die heeft de hele achterkant gered (als het ware)

in ieder geval veel succes met herstel van de motor en jezelf!

• Ricepuppet
Ik ben toch van plan op korte termijn een nieuwe motorfiets aan te schaffen; ik rijd bijna 10 maanden in het jaar motorfiets en mijn trouwe Yamaha TDM900 heeft toch al bijna 113.000km gereden.

Ik ben wel toe aan verversing en wil dit keer rond de 40-50.000km zitten. Enfin, ik heb een drietal motoren op het oog die wel interessant zijn;

- Yamaha FJR 1300
- BMW GS800
- Kawasaki Versys

Wie heeft ervaring en goede/minder goede verhalen over deze motoren?

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05-2022
Heb je al naar de Triumph Tiger gekeken (3-cilinder)? Die Versys klinkt wel lekker trouwens :+

Triumph Street Triple 675 | iPhone 5s Space Grey | Dell XPS 15

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ricepuppet schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:35:

Het zijn alle drie erg goede motoren. Persoonlijk zou ik voor de BMW GS gaan aangezien ik de FJR en Versys qua uiterlijk minder aantrekkelijk vind. Nog een tip kijk zeker eens naar de Triumph Tiger en de nieuwe Suzuki 1000 V-Strom, vooral die laatste is een beauty :)

[YouTube: http://youtu.be/8x5TceSXZz8]

• Niet online
Grappige selectie trouwens... De Yamaha (hoge touringsegment, cardan, etc.) is toch van een heel ander segment dan de BMW en Kawasaki (mid-range adventure, ketting, geen kuip, etc) imho ;) Daarnaast is de FJR 1300 natuurlijk heel anders qua vermogen dan zo'n BMW twee-pittertje :P

Wat zijn verder je eisen Ricepuppet?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 10-10-2013 18:39]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb die Kawasaki Versys altijd vet gevonden, volgens mij kan je daar behoorlijk hard mee sturen

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zag op de fotos dat je een rugzak ophad, heeft dit nog nadelige gevolgen gehad voor je val. Vaak hoor ik verhalen dat motorrijders absoluut niet met rugzak durfen etc...

sterkte

Asus Zenbook i7 256gb

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:38

Exigence

dnkroz

-tom-562 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:42:
Ik heb die Kawasaki Versys altijd vet gevonden, volgens mij kan je daar behoorlijk hard mee sturen
Zo'n Versys stuurt als een sportfiets _/-\o_ Erg leuk motorkarakter en lekker geluid met een leuke auspuff. Rijdt erg makkelijk en heeft een comfortabele zit :)

Met de andere fietsen geen ervaring :+

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:53:
[...]

Ik zag op de fotos dat je een rugzak ophad, heeft dit nog nadelige gevolgen gehad voor je val. Vaak hoor ik verhalen dat motorrijders absoluut niet met rugzak durfen etc...

sterkte
Ligt aan de rugzak. Als je een set ringsleutels in een Eastpak op je rug hebt lijkt me dat niet heel veilig. Maar een rugzak speciaal voor motorrijden (evt. met ingebouwde rugprotector) kan geen kwaad.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 14:46
452752 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:18:
[...]

Ligt aan de rugzak. Als je een set ringsleutels in een Eastpak op je rug hebt lijkt me dat niet heel veilig. Maar een rugzak speciaal voor motorrijden (evt. met ingebouwde rugprotector) kan geen kwaad.
ik rij sinds een tijdje rond met een Alpinestars Roving rugzak en vind het heerlijk! groot verschil vergleken met mijn Eastpack. over de rugzak is goed nagedacht en laptop vriendelijk (15inch). je kan een compleet textiel motorpak mee vervoeren plus helm (1 keer gedaan). top tas en zeker aan te raden.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:13

DinX

Motormuis

Ik ben toch van plan op korte termijn een nieuwe motorfiets aan te schaffen; ik rijd bijna 10 maanden in het jaar motorfiets en mijn trouwe Yamaha TDM900 heeft toch al bijna 113.000km gereden.

Ik ben wel toe aan verversing en wil dit keer rond de 40-50.000km zitten. Enfin, ik heb een drietal motoren op het oog die wel interessant zijn;

- Yamaha FJR 1300
- BMW GS800
- Kawasaki Versys

[afbeelding]
Ik heb 7 jaar lang FJR1300 gereden :)

<3

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 10-10-2013 22:07]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 15:35

- Yamaha FJR 1300
- BMW GS800
- Kawasaki Versys

[afbeelding]
Bij de F800GS moet je de vering fixen, ook als je niet offroad gaat, setje hyperpro's en je wordt een stuk blijer, zakt niet meer zo bij het remmen. Balhoofdlagers van die van mij moeten nu elke 10 000km vervangen worden. Zuinigheid haalt hij alleen als je hele dag rijd (lange toerrit over de dijken, vakantie noorwegen) en niet met WW verkeer gemiddeld zo'n 1:16 ww, 1:26 is het zuinigste wat i ik heb gedaan. Motor heeft last van een dip bij 2500-3500 toeren. Kakt in en springt dan naar voren, zonder stijvere vering wordt je hier gek van (oplossing is een power commander, vandaag heeft KMS hem afgesteld en hij rijd nu heerlijk)

F800GS heeft daarnaast nog een paar dingen die sporadisch voor komen. je kan de bout van de achtervering buigen als je er mee springt, is te fixen door beter bout en geen speling op de as ( met wat extra bussen). En de stator fikt nog wel eens af. Hij eet ook voorlampjes, gemiddelde so far is 5000 km ;(

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

@GBTW, werk jij toevallig in Gouda? Heb namelijk een collega met een F800GS, met exact dit verhaal...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

http://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp

Ik mag zometeen even laten zien dat ik deze kunstjes beheers!
Vanmiddag AVB :D

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Joolee
  • Niet online
intoxicated schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:13:
http://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp

Ik mag zometeen even laten zien dat ik deze kunstjes beheers!
Vanmiddag AVB :D
Success! Leuk met al dat water op de weg =P

Waar is je oefenterrein?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Naaldwijk :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Ricepuppet

- Yamaha FJR 1300
- BMW GS800
- Kawasaki Versys
@Iedereen;

Zowiezo bedankt voor de input. Ik ben een die-hard woon-werkverkeer rijder. Elke dag minstens 40km, zo niet 80km - als het tegenzit -

Rijd het hele jaar door, ook als het koud is. Alleen als het sneeuwt gaat hij onder de hoes + accu aan de lader. Ik heb genoeg ruimte met een eigen grote, bedekte parkeergarage, dus dat speelt ook geen rol (meer, heh)

De FJR heb ik een keer op gezeten; wat een beest :P

Erg groot, maar wel comfortabel. De BMW GS800 viel bij mij in de smaak omdat ik toch wel avontuurlijk ben tijdens mij ritten; een sportbike is absoluut niet aan mij besteed, ik pak liever mooie bochten en rijd over vreselijk terrein met plezier.

Daarbij pak ik vaak nog een stoepje mee om zo verkeer/opengebroken wegen in de binnenstad van Rotterdam te ontwijken - elke dag ligt er weer een nieuwe straat open en afgesloten in Rotterdam(T)

Dus wat ik zoek is een combinatie van tourmotor + actief. De Versys is daar een mooie combinatie van. Echter, ik heb nu 900cc onder m'n reet zitten. Ik heb al eens eerder 600cc gehad, maar ik weet niet of het weer gaat tegenvallen om naar 600cc terug te gaan.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

@Ricepuppet

Wat vind je trouwens van de Honda NC700X als woon/werk verkeer motor? Ze zijn heel zuinig, zien er goed uit, goedkoop in aanschaf, etc etc.

Zie ook: http://www.motor-forum.nl...NC700X-De-toekomst-1.html

• DinX

DinX

Motormuis

Als het is voor woon-werk, reizen, lange ritten,... kan er imho weinig op tegen een fJR (of je moet echt voor dingen als een Pan gaan ofzo). Veel hangt ook af van je budget.

Ik ben nu van FJR naar Super Ténéré overgegaan, maar misschien dat m'n olgene motor terug een FJR wordt nu dat je er al die leuke opties kan bijkrijgen fabriek-af (cruise control, semi-automatische versnellingsbak,...).

Voor de rest is die FJR al een super relaxe fiets. Heel schakellui. Als je in de 3de versnelling zit kom je eigenlijk toe van 40 per uur tot 120 per uur. Overal trekt hij als een beest. Enige probleem wat ik erbij gehad heb is 2 x een kapotte bak (schoot de hele tijd uit z'n 2). Voor de rest is het een luxeraket op wielen. Dat ding doet ook rustig 0-100 onder de 4 seconden (3,8 tegenwoordig) met het verschil dat je geen problemen hebt om je voorwiel aan de grond te houden.

Het gewicht heb je ook bar weinig last van eens je aan het rijden bent, maar dat geldt bij de meeste sporttours wel.

De dyno laat ook ongeveer zien wat je kan verwachten van de motor: Deze is gemeten aan het achterwiel.

Bij 2.500 rpm al meteen 90Nm ter beschikking en die blijft mooi constant (rustig omhoog tot 120) tot hij in de begrenzer gaat. Dus bij alle RPMs mooi een hoop koppel, of je nu in 2de zit of 5de. Op de snelweg even van 110 naar 150 gaan, geen probleem, je hoeft zelfs niet terug te schakelen.

Ik weet trouwens niet at je budget is, maar een K1600GT is ook een prachtige woon-werk motor.

[Voor 24% gewijzigd door DinX op 11-10-2013 10:35]

• kennumen
Ik kan niet veel advies bieden maar... Je hebt je keuzes reeds teruggedrongen naar 3. Is dit niet het ideale tijdstip voor enkele oefenritjes? Advies is zeker handig maar uiteindelijk rijd jij er (jaren?) mee.

Deze ochtend vreemd. Gisteravond regen en deze ochtend kevlar jeans nog nat, dus maar textiel broek over gewone jeans. Op de motor glijd ik dan naar voor en achter en zelfs iets links/rechts op het zadel (heb ondertussen knee grip pads besteld voor de tank, zou moeten helpen). Maar ondanks dat, en dat de wegen nat waren, reed ik verassend vlotjes. Nog steeds aangepast aan het weer maar een heel stuk vlotter dan ik - onder dezelfde omstandigheden - met de kevlar jeans doe. Misschien is dat omdat mijn (regen) lessen allemaal met die textiel broek waren maar ik snap de logica echt niet. Ik zit minder stabiel op de motor dus krijg ik meer vertrouwen?

Binnen 3 weken ga ik op motor vakantie in Spanje. Ik heb al reserve rem/koppel hendels besteld, maar wat voor een reserve onderdelen doe ik best mee? Heb ook reeds eerste hulp, nood bandenstop kit, nood LED lamp, ketting olie (duh), en mega tie-wraps (iets van 1cm breed, 40cm lang) voor nood-reparaties. Plus de standaard toolset die in de 'koffer' van de VFR-800 zit. Lijkt me dat ik naast de nood bandenstop kit wel nog een kleine 12V luchtpomp moet hebben anders is dat ding nutteloos :)

Verder zijn enkele weken terug de remblokjes vervangen (voor en achter), worden dit weekend de banden een nieuwe set MPR3s, en vervang ik in 2 weken (dus nog een week thuis 'testen') de olie en oliefilter vroegtijdig. 2x 35L zijkoffers en 53L topkoffer (=123L ruimte) zou moeten voldoende zijn. Ik heb bijna alle onderdelen om een 6 tot 7,5A max 12V->5V converter te bouwen die 2x GoPro en een smartphone moeten bevoorraden. Alles dat ik voorzien heb lijkt goed samen te komen.

• XBL
Je hebt van die bandenreparatiesetjes waar een tooltje bij zit waarmee je CO2 patronen in je band kan legen. Daarna doorrijden naar een benzinepomp en daar op de juiste druk brengen.

• Ricepuppet
Stacheldraht schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:26:
@Ricepuppet

Wat vind je trouwens van de Honda NC700X als woon/werk verkeer motor? Ze zijn heel zuinig, zien er goed uit, goedkoop in aanschaf, etc etc.

Zie ook: http://www.motor-forum.nl...NC700X-De-toekomst-1.html
Gekeken (reviews + films) maar ik ben niet overtuigd van het uiterlijk. Daarnaast moet er af en toe een vrouw achterop mee + een hele hoop zooi (vrouwen~aankoop zooi)
kennumen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:48:
Ik kan niet veel advies bieden maar... Je hebt je keuzes reeds teruggedrongen naar 3. Is dit niet het ideale tijdstip voor enkele oefenritjes? Advies is zeker handig maar uiteindelijk rijd jij er (jaren?) mee.
Absoluut hoor. Het heeft mij zeker een half jaar gekost om te zeggen; dit zijn de drie die overblijven. Eigenlijk is mijn budget max. ~5000 euro. En dan valt de BMW al direct af.

Daarnaast; ik vind de BMW prachtig, maar als ik zo links en rechts hoor van collega's over de BMW's.. pff, alleen maar uitval, flinke reparatie kosten. Collega's op straat hier rijden allemaal BMW, maar die worden natuurlijk op kosten van de Overheid onderhouden met de duurste onderdelen.

Om dat nu zelf te gaan betalen; nee, daar pas ik voor. Ook als ik hier bovenstaand verhaal lees van GBTW, word ik niet wild.

Dus ik zal wel proefritjes gaan maken op een FJR en Versys binnenkort :)

• DinX

DinX

Motormuis

Een FJR voor 5000 euro ? Veel geluk :)

• FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022
Wie heeft motor-forum gesloopt? :P
ESET klaagt over een trojan :(

iRacing Profiel

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27

Youk

Volvo For Life

kennumen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:48:

Deze ochtend vreemd. Gisteravond regen en deze ochtend kevlar jeans nog nat, dus maar textiel broek over gewone jeans. Op de motor glijd ik dan naar voor en achter en zelfs iets links/rechts op het zadel (heb ondertussen knee grip pads besteld voor de tank, zou moeten helpen). Maar ondanks dat, en dat de wegen nat waren, reed ik verassend vlotjes. Nog steeds aangepast aan het weer maar een heel stuk vlotter dan ik - onder dezelfde omstandigheden - met de kevlar jeans doe. Misschien is dat omdat mijn (regen) lessen allemaal met die textiel broek waren maar ik snap de logica echt niet. Ik zit minder stabiel op de motor dus krijg ik meer vertrouwen?

Binnen 3 weken ga ik op motor vakantie in Spanje. Ik heb al reserve rem/koppel hendels besteld, maar wat voor een reserve onderdelen doe ik best mee? Heb ook reeds eerste hulp, nood bandenstop kit, nood LED lamp, ketting olie (duh), en mega tie-wraps (iets van 1cm breed, 40cm lang) voor nood-reparaties. Plus de standaard toolset die in de 'koffer' van de VFR-800 zit. Lijkt me dat ik naast de nood bandenstop kit wel nog een kleine 12V luchtpomp moet hebben anders is dat ding nutteloos :)

Verder zijn enkele weken terug de remblokjes vervangen (voor en achter), worden dit weekend de banden een nieuwe set MPR3s, en vervang ik in 2 weken (dus nog een week thuis 'testen') de olie en oliefilter vroegtijdig. 2x 35L zijkoffers en 53L topkoffer (=123L ruimte) zou moeten voldoende zijn. Ik heb bijna alle onderdelen om een 6 tot 7,5A max 12V->5V converter te bouwen die 2x GoPro en een smartphone moeten bevoorraden. Alles dat ik voorzien heb lijkt goed samen te komen.
Bij VFR denk ik automatisch aan spanningsregelaar (= meest voorkomende kwaaltje). Heb deze op de mijne ook al moeten vervangen (is wel een 2001). Hoe dat zit op jouw VTEC weet ik niet.

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:50
Bij de VFR VTEC speelt het probleem met de spanningsregelaar niet, daar hebben ze dat ding wél op een normale manier gemonteerd, zodat er een beetje lucht langs komt :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Ricepuppet
DinX schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:35:
Een FJR voor 5000 euro ? Veel geluk :)
lulz what? Marktplaats staat er vol mee, ook onder de 5000 euro.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

FrankTM schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:36:
Wie heeft motor-forum gesloopt? :P
ESET klaagt over een trojan :(
Zet javascript en plugins eens uit, dan werkt die wel

Asus Zenbook i7 256gb

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ricepuppet schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:32:
[...]

lulz what? Marktplaats staat er vol mee, ook onder de 5000 euro.
Die FJR's van 5000 euro op marktplaats zijn natuurlijk niet de mooiste of de jongste ;)

- ex-overheid
- 10 jaar of meer oud met minimaal 40.000 km op de teller
- schade
- enzovoort

• Ricepuppet
Dat realiseer ik mij ook. Ik had het ook niet over een 0km motor. Een 2013 FJR kost me 20 ribben :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
Sinds vanmiddag kan ik niet meer op het motor forum komen, Ik krijg elke keer met NOD32 een virus melding.

http://i.imgur.com/Yl745cr.png

[Voor 23% gewijzigd door Dacuuu op 11-10-2013 15:55]

Pagina: 1 2 3 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee