Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.541 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:06:
Bij de VFR VTEC speelt het probleem met de spanningsregelaar niet, daar hebben ze dat ding wél op een normale manier gemonteerd, zodat er een beetje lucht langs komt :)
Indertijd (voor aankoop) best wat onderzoek rond gedaan en dit gearchiveerd, waarschijnlijk van op MF:
<betreft Honda VFR info, opgezocht voor een VFR VTEC 2003>
De aandachtspunten zijn al regelmatig voorbij gekomen.

Van '02 tot '06 is de stator en NAKS een zwak punt en de originele koelvloeistof kan problemen geven met de thermostaat, preventief vervangen voor G4 is het advies. Stator en NAKS zijn vanaf '06 vervangen voor een betere versie maar sporadisch wil deze toch nog wel eens verbranden.

Dit geldt ook voor de SR die tot '02 als standaard VFR probleem bekend is maar bij de V-tec (het model 800 vanaf '02 tot heden) is deze in de rijwind geplaatst en is die bij uitzondering oorzaak van problemen. Ook wil corrosie van de connector achter de linkerkuip wel eens een massaprobleem geven maar daar heb ik ondanks mijn gebruik in alle weersomstandigheden nooit last van gehad.
Ik begrijp maar half over wat het gaat ;) In ieder geval bedankt Widow, weet ik dus dat SR = spanningsregulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Nieuwe bandjes voor de winter opleggen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FzzHr5r.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Baggeraar op 11-10-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
_Apache_ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:39:
@GBTW, werk jij toevallig in Gouda? Heb namelijk een collega met een F800GS, met exact dit verhaal...
:w Hallo collega ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik weet dat hij eigenlijk in een ander topic thuishoort, maar wij motorrijders kunnen het harder gebruiken dan 'zomaar' iemand
Het is alweer een tijdje geleden dat we u tegenkwamen op MotorkledingOutlet.nl.

Wist u dat MotorkledingOutlet.nl in de afgelopen periode haar assortiment heeft uitgebreid met diverse nieuwe merken en producten?

Om dit samen met u te vieren willen we u graag €25,00 korting en gratis verzending aanbieden bij uw eerstvolgende bestelling boven de honderd euro. Het enige wat u hoeft te doen, is bij uw bestelling onderstaande persoonlijke kortingscode in te vullen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Deze persoonlijke kortingscode is te gebruiken tot 31-10-2013. We zien u graag binnenkort terug op MotorkledingOutlet.nl.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

^^Maak er waar moois van.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 11-10-2013 18:40 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Shit ik dacht ff snel iets voor 50 euro te kopen ;)

Maar helaas, minimaal 100 euro besteden hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Baggeraar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:53:
Nieuwe bandjes voor de winter opleggen :)

[afbeelding]
Goed op (hoge) spanning houden anders zijn ze zo op. Ze worden echt snel vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Volgens michelin kan ik gewoon de opgegeven druk gebruiken die vermeld staat op de motor (1.8bar) dan toch voor de 2.2bar gaan die vermeld staat als ideale druk?

Zal trouwens nog niet voor vandaag zijn, heb per ongeluk de binnenband lek gemaakt bij het opleggen.. (en natuurlijk pas gemerkt wanneer de velg al gemonteerd zat :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Baggeraar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:40:
Volgens michelin kan ik gewoon de opgegeven druk gebruiken die vermeld staat op de motor (1.8bar) dan toch voor de 2.2bar gaan die vermeld staat als ideale druk?

Zal trouwens nog niet voor vandaag zijn, heb per ongeluk de binnenband lek gemaakt bij het opleggen.. (en natuurlijk pas gemerkt wanneer de velg al gemonteerd zat :F )
Ik had ze 2,5 en 3.0 bar maar dat is dan ook normale spanning voor mijn motor voor passagier en bagage

Ze ware vierkant na ongeveer 4000 km, waarvan toen 2000 km in mijn vakantie viel, na 9000 km kon je ze recht op laten staan :+

Met de 3 op de boot naar de Lofoten +- 4000 op het bandje:

Afbeeldingslocatie: http://www.straylight.nl/norway/md/IMG_20130706_104325.jpg

Met de 2 had ik het zelfde (dit is na 11000 km):

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oDLqmogbTtk/UYqzRSqEnQI/AAAAAAAAAwI/F3yATMp6E4c/w516-h688-no/20130501_143659.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door GBTW op 11-10-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

In deze regenachtige periode maar even wat foto's uit mooiere, zonnigere en warmere tijden _/-\o_ Een willekeurige selectie uit verschillende jaren en verschillende locaties:

Terug naar huis vanuit Spanje
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img841/6232/nu0f.jpg

Col de l'Iseran
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img203/8379/x0c4.jpg

Col du Galibier
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/1884/hxv2.jpg

Helemaal uitgedroogd aangekomen in Spanje
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img833/9752/zwiq.jpg

Onderweg naar de top van de Grimsel (als ik mij niet vergis)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img94/3259/ywqi.jpg

Einde van de Route des Grandes Alpes
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img62/4549/6eb0.jpg

Col de la Bonette
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img14/3032/r1w2.jpg

Bijna thuis, nog even door Parijs
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img31/4816/8yna.jpg

Volgend jaar weer 3 weken *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 11-10-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:53:
Sinds vanmiddag kan ik niet meer op het motor forum komen, Ik krijg elke keer met NOD32 een virus melding.

[afbeelding]
Maat van me heeft 't zelfde :/

Ik heb er geen last van maar ik open MF ook meestal op IOS devices of, als ik al doe, in een Windows IE Browser zonder flash en een hoop "restricted" sites vanwege de advertenties welke gepushed worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:51:
[...]
Gekeken (reviews + films) maar ik ben niet overtuigd van het uiterlijk. Daarnaast moet er af en toe een vrouw achterop mee + een hele hoop zooi (vrouwen~aankoop zooi)
[...]
Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar een leuke woon/werkverkeer motorfiets met veel wikken en wegen. Mijn huidige Z750 is een hele leuke en pittige motor. Maar het is niet de ideale woon/werkverkeer motor. Voor mezelf heb ik het volgende lijstje gemaakt waar mijn nieuwe motor aan moet voldoen:

- Het moet een motorfiets zijn.
- ABS is een musthave
- Minimaal 1 op 20.
- Ruime onderhoudsintervallen.
- Een gelijkmatig koppelverloop

Zelf kom ik momenteel uit op de NC700S (i love naked bikes 8) ) maar de grote vraag is nu en daarom moet ik echt proefritten gaan maken of ik overheen kan komen om van 110pk naar 50pk te gaan.

Mijn budget is zo'n 8000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met rijscholen in Delft? Was aan het lessen in Rotterdam (Haan) maar ben 28 augustus gezakt, woon en studeer nu in Delft en wil liever niet elke keer op en neer moeten voor rijles, aangezien dat al met al wel twee uur kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar een leuke woon/werkverkeer motorfiets met veel wikken en wegen. Mijn huidige Z750 is een hele leuke en pittige motor. Maar het is niet de ideale woon/werkverkeer motor. Voor mezelf heb ik het volgende lijstje gemaakt waar mijn nieuwe motor aan moet voldoen:

- ABS is een musthave
- Minimaal 1 op 20.

Zelf kom ik momenteel uit op de NC700S (i love naked bikes 8) ) maar de grote vraag is nu en daarom moet ik echt proefritten gaan maken of ik overheen kan komen om van 110pk naar 50pk te gaan.

BMW F800 (uitvoering naar eigen keuze, S/ST/R/GS/GT)
zoals deze bijvoorbeeld
http://www.motoroccasion.nl/motoren/1099251/bmw-f-800-r.html
ruim binnen budget, zo goed als nieuw.
loopt makkelijk 1 op 20 (heb een ST ingereden en met rustig aan doen was 1 op 26 geen probleem)
10.000 interval en dat blok is zeer goed (Rotax)

En ik denk dat het geen geheim is dat ik geen fan van de Z750 ben.
Maar je gaat je kapot vervelen op die honda vergeleken met je Z.
(tenzij je echt alleen maar woon werk gaat doen, maar anders gaat dat blok je echt snel de keel uitkomen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
GBTW schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

[afbeelding]
gespot :+

beetje geklust, stukken beter zo :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bZzfIqG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GBTW schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Ik had ze 2,5 en 3.0 bar maar dat is dan ook normale spanning voor mijn motor voor passagier en bagage

Ze ware vierkant na ongeveer 4000 km, waarvan toen 2000 km in mijn vakantie viel, na 9000 km kon je ze recht op laten staan :+

[afbeelding]

Met de 2 had ik het zelfde (dit is na 11000 km):

[afbeelding]
hoe krijg jij een anakee kaal met 11 000km? bij mijn at heeft hij er weer 25k onder gelegen 8)7 en het ligt alles behalve mijn rijstijl. aangezien ik dan al op spaken had gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarboven op is die Annakee gemaakt van een speciale compositie van graniet en basalt.
Je rijd nog eerder asfalt aan gort dan die band kaal :)

Maar vergis je niet in passagier en baggage en hoeveel dat je slijtage versnelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:41:
[...]

- ABS is een musthave
- Minimaal 1 op 20.

Ah, zelfde probleem gehad. V-Strom DL1000 (100PK) gehad voor een jaartje, ik vond hem zo wendbaar als een baksteen in de bergen, dus dat ging hem niet worden. Voor mijn woon-werk verkeer is een enkele rit 50 km, waarvan 95% snelweg. De V-strom is dan wel een prima apparaat, maar 1:14 maakt het niet leuker bij de pomp.

Vorig jaar september heb ik een NC700-X gekocht waar ondertussen 17000 KM op staat.
Apparaat is naar mijn idee echt fantastisch uitgedacht. Oké, ik ga niet alles winnen bij stoplichten en die éne keer dat ik in Duitsland ben en hem open mag trekken is de kans groot dat ik laatst ben, maar 170 km/h is nog steeds erg acceptabel naar mijn idee. Als ik van de snelweg af ben is hij heel goed wendbaar en is de 50 PK ruim voldoende. Enige puntje is naar mijn idee het harde zadel, maar dat merk je pas als je ermee op vakantie gaat :+

Afgelopen zomer met m'n vriendin en volledige Givi kofferset op vakantie geweest. Netjes 140 Km/h over de Autobahn richting Budapest. Sta je dan vervolgens bij de pomp, blijkt hij alsnog 1:24 gereden te hebben.
Vol tegenwind met z'n 2en was wel een ander verhaal, 130 is dan wel echt de max. Comfort is met tegenwind op de snelweg naar mijn idee altijd wel ver te zoeken. Maar 3000 KM en de NC700X heeft geen krimp gegeven bij 45+ graden en totaal afgeladen.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
"Deze video is prive".....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
En het ziet er naar uit dat het vandaag redelijk weer blijft hier in het oosten (zelfs de zon laat zich een beetje zien), gelijk maar even misbruik van maken >:)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 03:40:
Daarboven op is die Annakee gemaakt van een speciale compositie van graniet en basalt.
Je rijd nog eerder asfalt aan gort dan die band kaal :)

Maar vergis je niet in passagier en baggage en hoeveel dat je slijtage versnelt
Beetje overgewicht helpt niet :+

Anakee 3 was helemaal rood toen ik thuis was, van asfalt in Zweden op de snelweg daar, continue te hard gereden en die banden waren helemaal zacht toen ik daar savonds stopte en laatste stuk autobahn hielp ook niet, niet onder de 160 geweest in Duitsland (was van Kopenhagen naar Zoetermeer in 9 uur gereden)
DECOY88 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:23:
[...]

hoe krijg jij een anakee kaal met 11 000km? bij mijn at heeft hij er weer 25k onder gelegen 8)7 en het ligt alles behalve mijn rijstijl. aangezien ik dan al op spaken had gereden :+
>:) Hard over de dijken en veel snelweg ww verkeer. Ik heb nu een setje Metzler Karoo 3's die al redelijk kaal zijn met 2500 km ;(, ik moet in december denkik al aan het derde setje banden voor dit jaar.

Anakees 2 gingen ook wel hard in de winter, kreeg ze met al het sneeuw en ijs niet op temperatuur voordat ik bij mijn werk was.
Maegrim schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:06:
[...]

gespot :+

beetje geklust, stukken beter zo :*)

[afbeelding]
8)7 lekker makkelijk vanuit je stoel

[ Voor 71% gewijzigd door GBTW op 12-10-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

BMW F800 (uitvoering naar eigen keuze, S/ST/R/GS/GT)
zoals deze bijvoorbeeld
http://www.motoroccasion.nl/motoren/1099251/bmw-f-800-r.html
ruim binnen budget, zo goed als nieuw.
loopt makkelijk 1 op 20 (heb een ST ingereden en met rustig aan doen was 1 op 26 geen probleem)
10.000 interval en dat blok is zeer goed (Rotax)

En ik denk dat het geen geheim is dat ik geen fan van de Z750 ben.
Maar je gaat je kapot vervelen op die honda vergeleken met je Z.
(tenzij je echt alleen maar woon werk gaat doen, maar anders gaat dat blok je echt snel de keel uitkomen)
Kijk dit vind ik een enorm goede tip :) Zo'n F800R bevalt me wel, net wat reviews gezien en filmpjes en het is een dijk van een motor lijkt mij. Trouwens wat vind jij van de Triumph Street Triple gezien mijn eisen lijstje, en heb jij nog meer kanshebbers voor me?

Tsja en de NC700S valt toch echt af na gisteren een filmpje gezien te hebben van een engelsman met ongeveer dezelfde rijstijl als ik. Ik denk dat ik met zo'n ding constant tegen de toerenbegrenzer aan loop :(

[YouTube: http://youtu.be/QZLUlMinsgg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen dank, geloof dat ik al 2x iemand anders hier een winnende tip heb gegeven :)
omtrent de Street:

Ikzelf rijd een Speed triple, 3 van men vrienden rijden een street.
Het is een geweldige motor (beste lichtgewicht gooi&smijt fiets voor de slingerwegen en bergen) maar 1 op 20 ga je er zeker niet mee kunnen halen.
Het is wel het enige punt waar ie op af zou vallen (mocht je verbruik achterwege laten, Street R heeft instelbare vering en de remmen van de daytona, zeker meerprijs waard en overweging waard)

terug naar de lijst, er zijn echt niet heel veel machines waar je makkelijk 1 op 20 mee haalt.
daarmee bedoel ik, alledaags gebruik 1 op 20, als ik rustig toer en lange afstanden rijd doet mijn Speed ook 1 op 18, maar met wat "sportiever" gebruik is 1 op 16 veel realistischer bijvoorbeeld.

Duc monsters rijden ook zuinig, weet niet of het je stijl is, maar ook een lange onderhouds interval.
zelfde voor de ER6N/F of Versys, maar op een of andere manier gok ik dat die niet zijn wat je zoekt.

nog 1 tip kwa F800, de oudere S en ST modellen hebben riem aandrijvingen, dus na 40k km gewoon vervangen en verder geen omkijken naar.
wil je iets "exclusiefs" de Husky Nuda is een F800 is schaapskleren maar niet zo zuinig als de echte F800
Plus ik gok dat die Nuda snel in productie zal stoppen
Die Nuda is ontstaan dankzij BMW als eigenaar van Husky, echter begin dit jaar is dat overgenomen door KTM. Geen idee of BMW zal meewerken aan het voortbestaan van de Nuda
(anders om, wat voor vette Husky KTM mix gaan we komend jaar zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat AVB-examen heb ik gisteren trouwens in de stromende regen gewoon gehaald :7
:D

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:34:
Dat AVB-examen heb ik gisteren trouwens in de stromende regen gewoon gehaald :7
:D
Congratulations :) Heel veel motorrij plezier de komende jaren :)

Weet je al waarop je wilt gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Eerst nog even het AVD-examen op 7 november :)
Daarna weet ik het nog niet zeker, de FZ6 vind ik wel een leuk ding, maar ik ga op mooie herfstdagen gewoon het een en ander huren om te kijken wat bevalt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Blijft lastig Google+ niet in je leven te hebben, maar Youtube wel. Alle video's stonden weer op privé..
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Tsja en de NC700S valt toch echt af na gisteren een filmpje gezien te hebben van een engelsman met ongeveer dezelfde rijstijl als ik. Ik denk dat ik met zo'n ding constant tegen de toerenbegrenzer aan loop :(

[video]
Je rijdt verkeer op de NC als je in de buurt van de 6000 toeren moet komen 8) Voorbeeldjes;
Binnen de bebouwde kom; 2000/3000 RPM
Snelweg, 120 KM/h; 4000 RPM.

Die 6000 is een paar keer leuk bij een stoplicht, maar verder werk je véél meer met het koppel onderin. Ik zeg proefrit :P

[ Voor 58% gewijzigd door Elect op 13-10-2013 08:05 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Elect schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 08:00:

Je rijdt verkeer op de NC als je in de buurt van de 6000 toeren moet komen 8) Voorbeeldjes;
Binnen de bebouwde kom; 2000/3000 RPM
Snelweg, 120 KM/h; 4000 RPM.

Die 6000 is een paar keer leuk bij een stoplicht, maar verder werk je véél meer met het koppel onderin. Ik zeg proefrit :P
het is dus gewoon een diesel waar je benzine ingooit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
DECOY88 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

het is dus gewoon een diesel waar je benzine ingooit >:)
haha inderdaad.
snelweg 4000rpm :o ik zit meestal rond de 9000rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik moet ook maar eens zo'n geval proberen. Een motor met een kofferbak die er ook nog goed uitziet. Maak me alleen ernstig zorgen over die 50pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd met 23 pony's en daar is best mee te leven. Ja je mist de trekkracht van wat meer pk's maar het loopt wel gewoon 1 op 30.
Overigens zou ik, indien ik ook woon werk met eigen vervoer moet doen wel een andere motor bij kopen.
V-max is 130 en dat houd niet echt over op de snelwegen, blijft het bij stad/provinciaal en wat korte stukjes snelweg is een motor scooter zo gek nog niet.
Je zit goed uit de wind met je benen, en met hoog scherm de rest van je lichaam ook, scheelt regenpak aandoen. Bagage ruimte voorhanden en automaat is wel relax in de spits tijden.
Gewoon richten en gas geven... :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39

Saffie_time

Why use this? 42!

Damn 1 op 30...
Als ik heel zuinig aan doe dan kom ik krap aan op 1 op 10...
En dat is met 18 liter benzine niet altijd even ideaal. In ons groepje rij ik volens de rest op een 'tankstationcruzer' elke tankstation even bezoeken :+
Wellicht dat ik toch maar eens naar iets anders op zoek moet, al helemaal als ik belasting mag gaan betalen voor deze old-timer.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik kan 1 op 24 rijden, zelfs bij vlot optrekken met 62pk/72nm. Maar over het algemeen zit ik eerder tussen de 1:16 en 1:19 :+
XBL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:46:
Ik moet ook maar eens zo'n geval proberen. Een motor met een kofferbak die er ook nog goed uitziet. Maak me alleen ernstig zorgen over die 50pk.
Als ik zie hoe hard ik nu kan optrekken en rijden, snap ik niet helemaal waar je je zorgen zou maken over 50pk. Klein beetje minder, maar nog steeds vlotter dan de gemiddelde auto? Zelfs vlotter dan de gemiddelde sportieve hatchback lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Tankiej schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:33:
Als ik zie hoe hard ik nu kan optrekken en rijden, snap ik niet helemaal waar je je zorgen zou maken over 50pk. Klein beetje minder, maar nog steeds vlotter dan de gemiddelde auto? Zelfs vlotter dan de gemiddelde sportieve hatchback lijkt me.
Motor moet wel een beetje vlot aanvoelen. Als het net zo snel optrekt als een auto in sportuitvoering, dan neem ik wel een auto in sportuitvoering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
XBL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

Motor moet wel een beetje vlot aanvoelen. Als het net zo snel optrekt als een auto in sportuitvoering, dan neem ik wel een auto in sportuitvoering ;).
Als ik op vriend Google kijk, dan gaat de NC700s in +/- 5 sec van 0 naar 100. Dat is wel sneller dan een auto in sportuitvoering :)
Het koppel met 61 Nm is ook wel redelijk goed te noemen voor een dergelijke motor. Het is natuurlijk geen racer, maar je blijft menig auto voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa zit over de 11 seconden 0 naar 100 dacht ik, dat is standaard.
De mijne met andere rolletjes in de vario en een aangepaste Lamda sensor (rijker mengsel) net op de 9 seconden.
Dat is nog rijkelijk langzamer dan een "normale motor" en zelfs een beetje vlotte auto blijft je voor.
Maar het gemak waarmee je kun reageren, het gewoon richten en gas geven zorgt er wel voor dat je in de stad iedereen voor blijft. Zeker omdat tot stedelijke snelheden (tot 80km/u) de acceleratie een heel pak rapper is dan zo goed als alles op 4 wielen wat je tijdens de normale ritten tegen komt.

Maar nogmaals, het is niet te vergelijken met een normale motor, met elke toerrit die ik mee rijd krijg ik te horen dat ik alles goed bij kan houden en ik niemand op houd, maar dat vooral uit bochten accelereren wel een stuk langzamer gaat dan een sportieve motor.
Nou ben ik gelukkig niet niet vies van stevig door rijden, en ben ik niet bang om de standaard aan de grond te rijden daarmee compenseer ik wel wat van het gebrek aan vermogen.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

voor woon werk?

ik ga nu in 10 seconden van 80 naar 100. :X

0-100 raak ik de tel kwijt. zal ergens tussen de 30 seconden en een minuut liggen afhankelijk van de wind 8)7 1.9 ongeblazen diesel uit 2006 model strijkijzer.

en nog krijg ik klachten dat ik trage weggebruikers ermee van de linkerbaan afrijd _O- (suzuki ignis 1,4 benzine 2007) die kan gerust wat harder :Y

met de motor 0-100 in 4,3sec volgens de folder. en van 100-130 in 2 seconden. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 13-10-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
_/-\o_
By far de leukste bergweg die ik heb gereden.

Nog een mooi "wintershot" (2900 meter hoogte op een regenachtige dag midden in de zomer)
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Tour%20Des%20Alpes%202012/CIMG5284_zps304effc0.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Helemaal mee eens:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aI4srzjlUkw/Uh56dBFcI9I/AAAAAAAAA4s/jOeB2CooZ1g/s800/1%2520%252832%2529.jpg

de weg terug naar beneden aan de zuid kant:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-t4gItoGse3Q/Uh56eVObihI/AAAAAAAAA5E/iEWeXSFh2tY/s600/1%2520%252835%2529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Dat _moet_ ik ook een keer doen... Lijkt mij een waanzinnige ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:46:
Daar maak ik me ook dus ernstig zorgen over. Mijn Z750 uit 2005 was ooit een bekende hooligan bike, een agressief uiterlijk een rauw motorblok en goed betaalbaar. Maar inmiddels heeft de tijd de techniek ingehaald, mijn Z750 zuipt benzine, er zit geen ABS op, als hij koud is is het kilometers lang een rauw beest, etc etc.

Tijd voor wat nieuws dus, wat ik alleen denk van de NC700S is dat ik om de vergelijking met auto's maar te trekken van een Golf GTI naar een Golf ongeblazen diesel ga en wat ik zoek is eigenlijk een Golf turbo diesel.

Ik ben steeds meer overtuigd dat de BMW F800R meer voor mij is. Hooligan uiterlijk, zuinig, ABS, pittig blok met een mooi koppel, etc etc. Toch wil ik wel eens op zo'n NC700S rijden want dat ding maakt me wel nieuwsgierig.

Hoewel 50 pk voor sommigen wel genoeg is, is dat met mijn rijstijl niet altijd voldoende (/me rijdt op een verantwoorde manier altijd te hard). De engelsman uit dat filmpje dat ik heb gepost heeft uiteindelijk ook zijn NC700S verkocht omdat de motor wel een beauty was maar motorisch geen beast was en dat begon te irriteren.

Om het plaatje kompleet te maken ik wil wel iets van het onderstaande inleveren (mijn huidige motor) maar niet te veel ;)

[YouTube: http://youtu.be/GxhVTB2eCWU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een deaville zonder geintegreerde koffers. (maken ze die nog?)

overigens, om een beetje respectabele top snelheid te kunnen garanderen gebruiken ze een lange vertandning.
dus dat koppel moet tegen lange ratios inwerken, acceleratie zal dus enigzinds "tegen vallen"
zeker in vergelijk met je Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

5 korte versnellingen en de 6 als overdrive inderdaad.

Toch lijkt het mij persoonlijk ook niet verkeerd als woon-werk motor. Ontzettend praktisch, zuinig, lage aanschafprijs. Als er geen ketting op had gezeten, maar een riem, dan was het plaatje helemaal perfect geweest.

Zou er al een ombouwkit van ketting naar aandrijfriem voor de NC-700 S/X zijn? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Zo even naar Sort gereden en via een andere weg terug, toch nog 450 km ongeveer.
Mooie dag en niet te warm, eerder fris.
Even loterij gekocht voor El Gordo van 22 december.

Sort.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-10-13151332_zpscd61a796.jpg

Even tanken.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-10-13151301_zps6d81ffdf.jpg

Vervolg van de route.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-10-13151247_zps1deafd95.jpg

Route.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/route_zps549c5376.jpg

http://goo.gl/maps/KqfSg

[ Voor 106% gewijzigd door aveenhuysen op 13-10-2013 19:46 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:36:
5 korte versnellingen en de 6 als overdrive inderdaad.

Toch lijkt het mij persoonlijk ook niet verkeerd als woon-werk motor. Ontzettend praktisch, zuinig, lage aanschafprijs. Als er geen ketting op had gezeten, maar een riem, dan was het plaatje helemaal perfect geweest.

Zou er al een ombouwkit van ketting naar aandrijfriem voor de NC-700 S/X zijn? :P
Laatst heb ik een stukje gereden op een Honda Shadow 750 uit '85 ofzo. De 6e versnelling (tenminste, volgens mij was het een 6-bak) was ook een heuse overdrive, in de laatste versnelling ging er een lampje in het cockpitje branden met OD :7
Sindsdien weet ik ook dat ik nooit een chopper koop, wat stuurt dat beroerd :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
De NC700 zou ik enkel rijden voor het praktische, het geld of de automatische versnellingsbak. Je gaat er zeker plezier op hebben maar als je de motor enkel gebruikt voor plezierritjes zou ik iets anders pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gisae schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

_/-\o_
By far de leukste bergweg die ik heb gereden.

Nog een mooi "wintershot" (2900 meter hoogte op een regenachtige dag midden in de zomer)
[afbeelding]
De weg naar de Col de la Bonette is inderdaad een pareltje. Superstrak asfalt, zeer overzichtelijk en een geweldig ruige omgeving _/-\o_ Echt een stuk minder groen vergeleken met veel andere cols :)
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:03:
Wow. Dat _moet_ ik ook een keer doen... Lijkt mij een waanzinnige ervaring :)
Gewoon doen :) Veel voorbereiding heb je niet nodig, tent achterop, kaarten en een volle portemonnee mee en je bent er klaar voor. De eerste keer dat ik ging (inmiddels een aantal jaren geleden) ook "gewoon" gegaan :) In één ruk naar Interlaken in Zwitserland gereden, belangrijke passen aangestreept op de kaart en elke dag zo veel mogelijk passen aan elkaar geknoopt :)

[ Voor 32% gewijzigd door Exigence op 13-10-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
_/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door aveenhuysen op 13-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

:/

On a less serious note:
Jat ie niet alleen je motor, laat ie hem eerst omvallen naar de ene kant, en bij het neergeschoten worden laat ie hem de andere kant op vallen. En dan is er niemand meer om de schade op te verhalen.

Wel een mooie motor btw :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Damn.

Opzich snap nog wel dat-ie neergeknalt wordt, aangezien hij zelf ook met een wapen loopt te zwaaien. Maar daarna laten ze em gewoon liggen en mogelijk zelfs in shock raken. Ik vind hard optreden prima, maar iemand dood laten gaan voor het stelen van een motor is echt buiten proportie. Zeker als er een hulpverlener (politie) bij is (die moeten beter weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima gehandeld,

en ik neem aan dat hij hem niet dodelijk heeft getroffen.
het ventje beweegt nog gewoon, ik zou waarschijnlijk zijn ballen er af hebben geschoten
"oeps, ik mikte op zijn boven been"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Exigence schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:04:
[...]

De weg naar de Col de la Bonette is inderdaad een pareltje. Superstrak asfalt, zeer overzichtelijk en een geweldig ruige omgeving _/-\o_ Echt een stuk minder groen vergeleken met veel andere cols :)

[...]

Gewoon doen :) Veel voorbereiding heb je niet nodig, tent achterop, kaarten en een volle portemonnee mee en je bent er klaar voor. De eerste keer dat ik ging (inmiddels een aantal jaren geleden) ook "gewoon" gegaan :) In één ruk naar Interlaken in Zwitserland gereden, belangrijke passen aangestreept op de kaart en elke dag zo veel mogelijk passen aan elkaar geknoopt :)
Precies dat dus, een week of 2 van te voren had ik nog helemaal niets in de planning staan, en ineens reed ik de complete route des grandes alpes (en weer terug).
1 week verlof is genoeg, wel ergens in juli augustus of de eerste week van september plannen, anders heb je het risico dat er meerdere cols zijn afgesloten ivm sneeuw val.
Dit dus, en dat 6 dagen lang in allerlei vormen en richtingen.. :9~
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-gixt0OCRJS0/Uh56jpnRqsI/AAAAAAAAA7A/6DxR7OYokpw/s800/1%2520%252849%2529.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3ZQ8YrUzTSM/Uh56m4zUVYI/AAAAAAAAA8I/zAGs-nkh9B0/s800/1%2520%252859%2529.jpg&#168

gewoon meuk er op en gaan:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Dp1x2daOt6g/Uh56dNoK-II/AAAAAAAAA4w/pm8v-WirWFA/s600/1%2520%25281%2529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

repost! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

weet ik.. *O*

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 13-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Genoeg mooie passen in de alpen.

Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG4284.jpg?t=1315425968
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG4295.jpg?t=1315425969
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG4297.jpg?t=1315425969
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG4302.jpg?t=1315425969
Dolomieten. Erg gaaf, vooral als je op de passo pordoi een rij auto's inhaalt, daarna bij een hairpin in de binnenbocht de touringcar aan het begin van de 'file' voorbij kunt steken en de weg naar boven helemaal vrij is.

Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG3954.jpg?t=1315425963
En de san bernadino. Geen grote pas, wel heerlijk asfalt en een top uitzicht.

Of de Splugenpas, met dit soort constructies:
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG3978.jpg?t=1315425963
En dit soort uitzichten
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG3970.jpg?t=1315425963

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Splugen is hel in de regen (van noord naar zuid), wat was ik blij dat ik beneden was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Exigence schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:51:
Splugen is hel in de regen (van noord naar zuid), wat was ik blij dat ik beneden was....
De Gavia met 15 meter zicht is ook niet zo leuk. Met 20-30 naar beneden en de rand van de weg in de gaten houden of er nog bochten komen, en dan 'ineens' staat er een camper voor je neus.
Voor de beeldvorming, de weg is niet veel breder dan een camper, en er zit geen railing, alleen een afgrond naast je.

[ Voor 13% gewijzigd door Gisae op 13-10-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Damn ik wil ook weer op motorvakantie :'( :'(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:41:
Damn ik wil ook weer op motorvakantie :'( :'(
altijd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo doet de pliesie dat in Brazilië als je iemands motor probeert te jatten...
fillempie
Hieronder een vertaalde versie van de conversatie die plaatsvindt ná de overval:
(spoilertags voor wie eerst het filmpje wil zien)
spoiler:
Victim: Now you're gonna rob in hell you son of a bitch.

Robber (whining): I got shot!

Victim (pissed off): You go fuck yourself! You're the one pointing gun at other people's face!

Robber: Oh, I'm gonna die.

Victim: You sure will! You should have already! Son of a bitch.

Robber inaudible, apparently asks someone to get him something to drink.

Victim: You're gonna drink in hell! You're gonna drink the devil!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Bah, nu moet ook ik er aan geloven.
Gister de motor laten vallen.. zat in haakse bocht, vervolgens OF kneep ik de koppeling in OF de motor viel uit. :-(

Schade: Achter knipperlicht bescherming stuk en koppelingshendel gedraaid over het stuur(dieper naar achter). ;(

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:58:
Het is gewoon een deaville zonder geintegreerde koffers. (maken ze die nog?)
Een Deauville is toch een V-Twin, en de NC700 een parallel twin? Wat dat betreft komt hij meer in de buurt van de F800, maar dan heeft BMW het voor elkaar gekregen om er een stuk meer vermogen in te proppen terwijl hij wel mooi zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar toch lang niet zo zuinig als de NC700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:47:
Maar toch lang niet zo zuinig als de NC700?
Als je met die bmw elke 10k nieuwe balhoofdlagers moet hebben, buiten de reguliere intervallen om, is ie uiteindelijk zuiniger, want je rijdt er minder mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Dus 25% is gewoon jaloers dat wij sneller vooruit geraken in de file :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Zeggen vrachtwagenchauffeurs.... de weggebruikers die ik qua gedrag niet volg. In de bebouwde kom willen ze graag de ruimte krijgen maar daarbuiten nemen ze dwangmatig de ruimte. Inhalen, vlak ervoor gooien, over twee weghelften rijden. Ik betwijfel of dit oordeel zoveel waard is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 14-10-2013 13:10 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Laten wij hetzelfde doen voor vrachtwagenchauffeurs ;) Komt het er precies anders om uit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er een vrachtwagenchauffeur vreemde capriolen uithaalt, valt dat natuurlijk ook wel erg op. Maar op de snelweg, en in de file al helemaal, vind ik de vrachtwagenchauffeurs meestal de meest relaxte chauffeurs.

De truckers die graag inhalen tijdens inhaalverboden daargelaten. ;)

@ hieronder: Precies!

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28

DinX

Motormuis

ephymerous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Zeggen vrachtwagenchauffeurs.... de weggebruikers die ik qua gedrag niet volg. In de bebouwde kom willen ze graag de ruimte krijgen maar daarbuiten nemen ze dwangmatig de ruimte. Inhalen, vlak ervoor gooien, over twee weghelften rijden. Ik betwijfel of dit oordeel zoveel waard is ;)
Mja, kunnen de chauffeurs vaak zelfs niks aan doen. Je moet eerder gaan kijken naar hun werkgevers en de personen die de planningen opmaken. Als je amper marges krijgt op je planning om bijvoorbeeld dingen als overzetboten (vrachtvervoer van en naar Engeland), luchthavens, havens,... te halen.

Ook bij het binnenlands vervoer gaat het om die x aantal minuten. Meer en meer bedrijven gebruiken het just-in-time principe waarbij ze dus weinig topt geen stock meer in het bedrijf hebben maar hun magazijn als het ware rond rijdt op 4 wielen. De zetel van een auto die 's middags van de band rolt is 's morgens nog vertrokken bij de toeleverancier, onderdeeltje x in $apparaat vertrok de avond ervoor nog in Engeland,...

Als je dan x00 km lang 4-5 per uur minder kan rijden (die vrachtwagen tegen 85 voor je moet ook het hele land door soms) scheelt je dat op het einde van de dag misschien 20-30 minuten. Als je daar ook nog de rij- en rusttijden bij telt kan het zijn dat die vrachtwagen 50km voor de bestemming aan de kant moet (zie vrachtwagens die soms gewoon op op- en afritten geparkeerd staan).

Niet dat ik daarom hun gedrag goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen. Ik vloek ook wel eens als er weer eentje tegen 91 per uur een andere inhaalt die 86 rijdt. Maar dan beeld ik me even in hoe ik zou reageren wanneer er op de linker rijstrook een wagen tegen 115 eentje inhaalt die 110 op de rechter rijdt (gebeurt ook vaak). Net dezelfde situatie :)

Zeker als woon-werker heb ik veel respect voor de vrachtwagenchauffeurs. Als er iemand is die ruimte maakt in de file zijn zij het wel. En dat is met een combinatie van 16 meter en 40 ton toch wat anders dan die peugeot 207 :)

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 14-10-2013 13:27 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Bespeur ik hier een jaloerse koekblikker? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DinX schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:26:
Niet dat ik daarom hun gedrag goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen. Ik vloek ook wel eens als er weer eentje tegen 91 per uur een andere inhaalt die 86 rijdt. Maar dan beeld ik me even in hoe ik zou reageren wanneer er op de linker rijstrook een wagen tegen 115 eentje inhaalt die 110 op de rechter rijdt (gebeurt ook vaak). Net dezelfde situatie :)
Niet helemaal, vrachtauto's zijn vaak net iets langer dan personenauto's, dus duurt een inhaalactie al snel 4x zo lang bij hetzelfde snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

De irritatie bij de bestuurder achter het langzamere voertuig blijft hetzelfde.

De irritatie bij de bestuurders daarachter is inderdaad wel superlatief erger ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:48
tip voor de mensen die er nog 1 zoeken, bij de Lidl zag ik een accu/druppellader liggen (voor zowel motor als auto) voor 17.99. Heb er al even op gegoogled, nadelen zijn blijkbaar dat je zelf de goede modus (zijn er 4) moet kiezen zodat hij weet dat je een motoraccu hebt en als de stroom uitvalt begint ie niet zelf opnieuw.

Voordeel lijkt me dat het goedkoop is en er veel mensen zijn met prima ervaringen qua laden/druppelladen. Ik ga er straks 1 halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:28:
[...]

Een Deauville is toch een V-Twin, en de NC700 een parallel twin? Wat dat betreft komt hij meer in de buurt van de F800, maar dan heeft BMW het voor elkaar gekregen om er een stuk meer vermogen in te proppen terwijl hij wel mooi zuinig is.
De NC700 is een parallel twin, maar wel met een 270 graden krukas. Daardoor heeft hij een beetje een v-twin geluid en karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietman!!! schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:39:
tip voor de mensen die er nog 1 zoeken, bij de Lidl zag ik een accu/druppellader liggen (voor zowel motor als auto) voor 17.99. Heb er al even op gegoogled, nadelen zijn blijkbaar dat je zelf de goede modus (zijn er 4) moet kiezen zodat hij weet dat je een motoraccu hebt en als de stroom uitvalt begint ie niet zelf opnieuw.

Voordeel lijkt me dat het goedkoop is en er veel mensen zijn met prima ervaringen qua laden/druppelladen. Ik ga er straks 1 halen!
Ik heb hem ook gehaald, leek me inderdaad wel handig voor de winter, en incidentieel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:54:
Iemand ervaring met rijscholen in Delft? Was aan het lessen in Rotterdam (Haan) maar ben 28 augustus gezakt, woon en studeer nu in Delft en wil liever niet elke keer op en neer moeten voor rijles, aangezien dat al met al wel twee uur kost.
Ik heb gelest bij Van Buuren in Pijnacker. Ik ben wel tevreden over hun. Groot voordeel is dat zijn een eigen terrein hebben voor de behendigheidsoefeningen, waar ook het AVB-examen wordt afgenomen. En ze zitten op fietsafstand van mijn huis, dat speelde ook mee.

Zaterdagmiddag, toen het nog droog was, ben ik op de motor naar vrienden gegaan. 's-Avonds op de terugweg stromende regen, wat niet onverwacht was. Ik had al eerder in de regen gereden, maar nog niet in deze mate. Conclusies: mijn pak is inderdaad waterdicht; rijden in de stromende regen is op zich geen probleem, maar in het donker in de regen is minder prettig; in Nederland ligt veel zoab, dus weinig last van spray, maar op sommige plekken vind ik in het donker in de regen de belijning slecht te zien; en ik moet eens gaan uitzoeken waarom er waterdruppels aan de binnenkant van mijn vizier zaten.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik kwam er zondag definitief achter dat m'n pak niet waterdicht is. De naad bij m'n kruis was het zwakste (zadel is ook een beetje sponsig, onhandig genoeg)... dat was niet echt een fijne plek ;). Voor de langere stukken maar een regenbroek mee en tzt eens kijken voor een broek die wél hoort bij m'n jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:26
Vandaag geslaagd *O*
Theorie op 17/06/2013 in 1 keer gehaald. Daarna 4 keer AVB (:X) en 2 keer AVD :) Ik ga maar niet denken aan al die euro's die naar de rijschool en het CBR zijn gegaan. Nu de keuze: ga ik volgende week een motor kopen en het risico lopen er nauwelijks mee te rijden (want slecht weer) of wacht ik tot de lente (hoewel niet rijden ook niet echt leuk is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AlterMann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:18:
Vandaag geslaagd *O*
Theorie op 17/06/2013 in 1 keer gehaald. Daarna 4 keer AVB (:X) en 2 keer AVD :) Ik ga maar niet denken aan al die euro's die naar de rijschool en het CBR zijn gegaan. Nu de keuze: ga ik volgende week een motor kopen en het risico lopen er nauwelijks mee te rijden (want slecht weer) of wacht ik tot de lente (hoewel niet rijden ook niet echt leuk is natuurlijk).
Gefeliciteerd !

Nu wel of geen motor kopen hangt af van wat voor rijder je bent. Mijn motor staat sinds vorige week alweer onder de dekens in de garage. Voor mij geen lol aan met dit weer en een dun lerenpak. Er zijn er echter ook genoeg die nu nog lekker doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als je de ruimte hebt om hem te stallen kun je nu beter gaan zoeken en iets aanschaffen.
Het motor seizoen is zo goed als over en dat merk je aan de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:54
Eerlijk gezegd (ik heb mijn motor sinds eind Januari dit jaar) is de mooie dagen om motor te rijden echt op een hand te tellen. Als je voor de juiste seizoen gaat wachten om motor te rijden, dan kan je heel lang gaan wachten als je mij vraagt.

Oke wanneer het vriest + pekel kan ik enigzins begrijpen maar voor de rest... is het prima te doen. Maar dat is mij mening dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Gefeliciteerd :).

Ik zou nu kopen of iig ergens in de komende maanden. De prijzen van motoren zijn gewoon lager in de winter. Moet je wel een plekje hebben om em ergens te stallen (thuis of wellicht betaald ergens in de buurt).

Daarnaast weet ik niet wat je plannen zijn. Als je puur voor de fun gaat rijden dan komen er vast nog wel mooie dagen (wel koud), maar dan is het wel leuk als er wat mensen in je omgeving ook blijven rijden. Als je de motor ook voor de wat meer dagelijkse dingen gaat gebruiken zou ik gewoon lekker doorrijden. Pas als het glad wordt of gaat sneeuwen zou ik me zorgen maken. Een beetje regen is niet zo erg en zoveel regent het ook weer niet in Nederland (je zou het niet denken, maar het is echt zo - de neerslag is alleen zo verrekte onvoorspelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:26
In principe woon-werk verkeer. Gelukkig kan ik de motor overdekt stallen thuis (en in december verhuis ik en heb ik een mooie grote schuur :D) dus dat komt wel goed. Gezien jullie reacties kan ik dus (zolang het niet glad is) best rijden. Dat is mooi, had ik ook wel in gedachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:28:
[...]

Bedoelde het niet als technisch maar meer als gevoelsmatig dezelfde motor als een Deauville.
(slaap verwekkend motorblok, ergnomisch en gericht op woon werk verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterMann schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:10:
In principe woon-werk verkeer. Gelukkig kan ik de motor overdekt stallen thuis (en in december verhuis ik en heb ik een mooie grote schuur :D) dus dat komt wel goed. Gezien jullie reacties kan ik dus (zolang het niet glad is) best rijden. Dat is mooi, had ik ook wel in gedachten. :)
Woon-werk kan momenteel prima hoor. Zelf gaat mijn motor meestal in de maanden december, januari en februari in de stalling zodat ik lekker de overige maximaal van mijn motor kan genieten. En veel rijden is gewoon goed voor je motorvaardigheden en verkeersinzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je als beginner al wilt beginnen in de winter, kan je er misschien goed aan doen een pekelmotor te kopen. Ik rijdt ook gewoon het hele jaar door. En dat is prima te doen. Rond de 1000 euro kan je al een leuke motor kopen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietman!!! schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:39:

Zag ze inderdaad weer liggen bij de Lidl. Ik heb dezelfde, maar dan vorig jaar gekocht, inmiddels 1 jaar in gebruik voor de motor (en sporadisch voor de auto).

Je hoeft niet zelf de goede modus in te stellen, als ik motor accu eraan hang selecteert ie netjes vanzelf de goede stand. Ben erg tevreden met de lader, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jeuj, gisteravond een fatsoenlijke verwarmde winterstalling geregeld voor m'n GSX-R. Ik durf het eigenlijk niet aan om 'm de hele winter in de garagebox te laten staan (ivm diefstal :X en het is er supervochtig), en om hem nu weer op in m'n flat op 13 hoog te zetten vind ik ook weer zoiets :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
XBL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:52:
Ik kwam er zondag definitief achter dat m'n pak niet waterdicht is. De naad bij m'n kruis was het zwakste (zadel is ook een beetje sponsig, onhandig genoeg)... dat was niet echt een fijne plek ;). Voor de langere stukken maar een regenbroek mee en tzt eens kijken voor een broek die wél hoort bij m'n jas.
Afbeeldingslocatie: http://nl.hg.eu/userfiles/product/image/medium/13076066486401970.jpg d:)b

Zelf moet ik eens even gaan kijken waarom zaterdagavond ineens water op m'n neus begon te druppelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je stond onder de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

Zag ze inderdaad weer liggen bij de Lidl. Ik heb dezelfde, maar dan vorig jaar gekocht, inmiddels 1 jaar in gebruik voor de motor (en sporadisch voor de auto).

Je hoeft niet zelf de goede modus in te stellen, als ik motor accu eraan hang selecteert ie netjes vanzelf de goede stand. Ben erg tevreden met de lader, zeker voor die prijs.
Die ik drie jaar geleden heb gekocht heeft nog wel een modus knopje.
Maar ladertje zelf is prima, hij hangt aan de 1802 als die in de stalling staat.. En..... Die start elke keer weer :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik heb goede ervaringen met Noordzee. Wel veel lessen nodig gehad (ook bij m'n autolessen), maar dat kan ook aan mezelf gelegen hebben :p. Wel alles in 1x gehaald. *O*

Je moet alleen wel goed tegen kritiek kunnen, m'n instructeur kon echt gaan zeuren als ik iets niet goed deed. Maar alles t.b.v. veiligheid uiteraard. Ik moet zeggen dat de imitatie door Ronald Goedemondt (inclusief accent) behoorlijk accuraat is ;)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ik ken 2 mensen die helemaal tevreden zijn met deze instructeur: http://www.marcelkasius.nl/motorrijschool/index.html

Zelf les ik bij Sander Hector (ANWB/de Kleijnen in Rijswijk, op het industrieterrein tegen Delft aan), ook uitstekend wat mij betreft :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
intoxicated schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:34:
[...]
Ik ken 2 mensen die helemaal tevreden zijn met deze instructeur: http://www.marcelkasius.nl/motorrijschool/index.html

Zelf les ik bij Sander Hector (ANWB/de Kleijnen in Rijswijk, op het industrieterrein tegen Delft aan), ook uitstekend wat mij betreft :)
Dan rij je waarschijnlijk regelmatig bij mijn werk langs :P Je moet maar eens toeteren als je m'n rode bankstel tegenkomt

Afbeeldingslocatie: http://bimmerin.net/pics/moto/k1100lt/k1100lt_2.jpg (Foto van google)

Ik heb overigens gelest bij Martien Don in Den Haag (Wateringse veld)

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 15-10-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.