Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

Gisae schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:21:
[...]

De Gavia met 15 meter zicht is ook niet zo leuk. Met 20-30 naar beneden en de rand van de weg in de gaten houden of er nog bochten komen, en dan 'ineens' staat er een camper voor je neus.
Voor de beeldvorming, de weg is niet veel breder dan een camper, en er zit geen railing, alleen een afgrond naast je.
Lol, ik wilde nog aan mijn post toevoegen (in het kader van hellige ervaringen) "of de Gavia met mist" :D

Inderdaad niet grappig, de Gavia op zich is al lastig (smal, slecht wegdek, diepe afgronden zonder railing), maar met mist is echt apart :D

Dit was boven, naar beneden werd het erger
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img850/7349/un95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img89/5028/djvo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SjUUmWbRuxs]
Ergens de winnaar wel verwacht, maar de verliezer op afstand zeker niet :D

I've forgotten how to video :? Ah de embed URL werkt niet in video tags.

[ Voor 76% gewijzigd door steveman op 15-10-2013 21:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Exigence schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:40:
[...]

Lol, ik wilde nog aan mijn post toevoegen (in het kader van hellige ervaringen) "of de Gavia met mist" :D

Inderdaad niet grappig, de Gavia op zich is al lastig (smal, slecht wegdek, diepe afgronden zonder railing), maar met mist is echt apart :D

Dit was boven, naar beneden werd het erger
[afbeelding]

[afbeelding]
Ha die heb ik per ongeluk gedaan deze zomer.
Nogal tricky met een brede BMW :) (auto).
Baantjes die net breed genoeg zijn voor 1 auto met een stijle afgrond ernaast, en dan massa's tegenliggers.
Gezweet! Maar ook geamuseerd! Daar moet ik ook nog eens terug met de motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
laatste aanwinst :+

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-RZMdcBg7kFQ/Ulshas4maoI/AAAAAAAABag/UeLcIYjUNC0/s800/2013-10-11%252018.05.46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Beetje offtopic, maar weet iemand toevallig een site als Baatsen.com dealerinfo maar dan voor auto-garages? Autoweek.nl heeft wel een dealer-database, maar dat is meer voor dealers dan sleutelhokken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goed bezig. Wel laten afstellen op een rollenbank he.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als ik m'n rijbewijs al had, was ik nu komen kijken voor een proefrit :P
Maar ik mag van mezelf pas een motor kopen als ik 'm echt gehaald heb :( :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
intoxicated schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Als ik m'n rijbewijs al had, was ik nu komen kijken voor een proefrit :P
Maar ik mag van mezelf pas een motor kopen als ik 'm echt gehaald heb :( :P
Je kan hem alvast kopen, kan je hem elke dag poetsen :)

En je bent gelijk gemotiveerd!

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 16-10-2013 12:15 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Zo'n soort motor lijkt me toch wel tof! Maar die kmstand :o
Waarschijnlijk kan hij wel veel meer hebben, maar het is toch redelijk hoog!
ONDERHANDELEN AAN DE DEUR WORD NIET OP PRIJS GESTELD, VERWACHT DAN OOK GEEN VERKOOP.
Waar wil je dan onderhandelen? Ik zou nooit een bod doen zonder een proefrit en de motor dus ook in het echt gezien te hebben.
Oh en, 'Electrische starter'. Is dat zo bijzonder op een TDM900? Dat zit toch gewoon op elke? Tenminste, ik kan me niet herinneren ooit een TDM900 gezien te hebben met kickstart :P

Ik ga nu overigens geen motor kopen hoor, dan moet ik eerst m'n eigen motor verkopen als ik dat wil. Maar ik ga waarschijnlijk volgend jaar opzoek naar een nieuwere met lagere kmstand. Alleen nog niet helemaal over uit wat voor motor ik wil :+

[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 16-10-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel geld voor een fiets van 10 jaar oud met ketting en ruim een ton op de teller IMHO. Zou toch echt overwegen om iets lager te gaan zitten met de vraagprijs als ik jou was... Fiets ziet er verder wel tiptop uit overigens, kan ik niet van mijn motor zeggen (alhoewel die dan wel weer 18 jaar oud is.. :P).

oeh, en een brandstofindicator. heb ik ook niet :P

Heeft iemand hier ook last van Pinlock vizieren die na verloop van tijd los gaan zitten/vervormen? Ik heb nu met dit (koude, vochtige) weer dikke pret (not) met het constant beslaan van het vizier. Is dat iets wat vaker voorkomt met pinlock vizieren? Heb de helm net een jaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:59:
[...]

Veel geld voor een fiets van 10 jaar oud met ketting en ruim een ton op de teller IMHO. Zou toch echt overwegen om iets lager te gaan zitten met de vraagprijs als ik jou was... Fiets ziet er verder wel tiptop uit overigens, kan ik niet van mijn motor zeggen (alhoewel die dan wel weer 18 jaar oud is.. :P).

Heeft iemand hier ook last van Pinlock vizieren die na verloop van tijd los gaan zitten/vervormen? Ik heb nu met dit (koude, vochtige) weer dikke pret (not) met het constant beslaan van het vizier. Is dat iets wat vaker voorkomt met pinlock vizieren? Heb de helm net een jaar...
Mijn pinlock werkt ook niet zo geweldig meer volgens mij, vizier beslaat af en toe. Maar die van mij is nu 2,5 jaar, dat beslaan is pas sinds kort. Na een jaar lijkt me wel snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tankiej schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:39:
[...]

Zo'n soort motor lijkt me toch wel tof! Maar die kmstand :o
Waarschijnlijk kan hij wel veel meer hebben, maar het is toch redelijk hoog!

[...]

Waar wil je dan onderhandelen? Ik zou nooit een bod doen zonder een proefrit en de motor dus ook in het echt gezien te hebben.
Oh en, 'Electrische starter'. Is dat zo bijzonder op een TDM900? Dat zit toch gewoon op elke? Tenminste, ik kan me niet herinneren ooit een TDM900 gezien te hebben met kickstart :P

Ik ga nu overigens geen motor kopen hoor, dan moet ik eerst m'n eigen motor verkopen als ik dat wil. Maar ik ga waarschijnlijk volgend jaar opzoek naar een nieuwere met lagere kmstand. Alleen nog niet helemaal over uit wat voor motor ik wil :+
Hij kan zeker meer hebben hoor. Die grote CAPSLOCK zin zet ik altijd neer; je hebt een hoop sufferds die aan de deur direct met een prijs over de boeg komen. Ik nodig mensen altijd uit om eerst een proefrit te maken voordat ze zomaar met prijzen smijten.

Kreeg net een bod via de mail van 1500 euro. Zonder gekeken te hebben of een proefrit gemaakt te hebben. De een zou zeggen; gelijk doen! Maar zo ben ik niet. Ik hoef er niet met spoed vanaf en hij staat pas 1 dag online.

Ik weet uit ervaring dat je als geduldig bent, er iemand is die er veel meer waardering voor heeft en de waarde inziet.

En die electrische starter; niet iedereen weet dat deze erop zit. Toen ik hem kocht wist ik dit zelf ook niet eens. Vandaar dat ik dit erbij gezet heb.
[...]

oeh, en een brandstofindicator. heb ik ook niet :P
Als je naar andere TDM900's kijkt met een iets lagere km.stand; dat is pas schrikken. Meeste TMD900's die online staan gaan vanaf 3500 - 5000 euro.

Ok; die zijn of wat jonger, of hebben een lagere km.stand. Vandaar dat ik hier de middenweg nam en op deze prijs uitkwam. Hij is overigens onderhandelbaar; ik ben geen moeilijke vent.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 16-10-2013 13:36 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Ik stel die van mij eens in de paar maanden opnieuw af. De pinnetjes waarmee het op zijn plek gehouden word zijn excentrisch, als je ze verdraaid duw je de rand van de pinlock een mm of 2 verder naar binnen of buiten. Door hier een beetje mee te spelen kan je hem zo afstellen dat de siliconenrand overal goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:34:
Als je naar andere TDM900's kijkt met een iets lagere km.stand; dat is pas schrikken. Meeste TMD900's die online staan gaan vanaf 3500 - 5000 euro.

Ok; die zijn of wat jonger, of hebben een lagere km.stand. Vandaar dat ik hier de middenweg nam en op deze prijs uitkwam. Hij is overigens onderhandelbaar; ik ben geen moeilijke vent.
Ik vind die TDM900's sowieso erg aan de prijzige kant als ik kijk naar het aanbod.. Dus ja, dan zit je relatief laag :P

Also:
LAGE BODEN WORD NIET OP GEREAGEERD, VERWACHT DAN OOK GEEN REACTIE. ONDERHANDELEN AAN DE DEUR WORD NIET OP PRIJS GESTELD, VERWACHT DAN OOK GEEN VERKOOP.
Als je stelt te willen onderhandelen. zou ik wel bovenstaande tekst ietwat aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:39:
Waarom niet? Kopen zonder proefrit begrijp ik, maar je kunt toch best een bod doen uitgaande van een redelijke staat?
En onderhandelen kan toch gewoon binnen. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-10-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Ik vind die TDM900's sowieso erg aan de prijzige kant als ik kijk naar het aanbod.. Dus ja, dan zit je relatief laag :P

Also:

[...]

Als je stelt te willen onderhandelen. zou ik wel bovenstaande tekst ietwat aanpassen. :)
Je hebt gelijk. Thuis even alles aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Ik stel die van mij eens in de paar maanden opnieuw af. De pinnetjes waarmee het op zijn plek gehouden word zijn excentrisch, als je ze verdraaid duw je de rand van de pinlock een mm of 2 verder naar binnen of buiten. Door hier een beetje mee te spelen kan je hem zo afstellen dat de siliconenrand overal goed aansluit.
Nice. Ga ik meteen proberen thuis zodra ik weer thuis ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
weer een lesje geleerd vandaag
als de tankmeter begint te zeiken om brandstof geef hem brandstof :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Uh.. 'zeiken' als in knipperen? Ja, geef hem eens ongelijk :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
_Apache_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:42:
Uh.. 'zeiken' als in knipperen? Ja, geef hem eens ongelijk :+
ja haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die brandstofindicator van m'n viffer is overigens erg nerveus. 7 lichtjes + de onderste flikkert zwart/rood als hij 'bijna leeg' is. Maar die laatste, 8ste indicatie alleen lijkt zo ongeveer 25% van de tank te vertegenwoordigen. De eerste indicatie (vol) is trouwens nutteloos, zo'n 2% van de tank. En ik doe hem echt wel vol. Zet ik speciaal op de middenbok ervoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
Ik weet het niet. Zo weten de notoire zeurpieten dat ze beter iets anders kunnen zoeken. Af en toe vraag je je af wat die mensen nou mankeert. Die bieden dan €25 op iets dat met gemak €100 waard is (niet alleen volgens mij, maar wat het écht waard is) en dan zijn ze nog gepikeerd ook als je het bod verwijdert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Over verwijderen gesproken... ;)
hoe is het met je plasti-dip project mphilipp..???

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem anders kontact op met de TS van Praktische motoren voor woon-werk verkeer
(en off topic, wie heeft je GoT controller gewonnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:04:
en dan zijn ze nog gepikeerd ook als je het bod verwijdert.
Waarom verwijderen en niet gewoon wachten op een hoger bod (van iemand anders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Noenie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:05:
Bah, nu moet ook ik er aan geloven.
Gister de motor laten vallen.. zat in haakse bocht, vervolgens OF kneep ik de koppeling in OF de motor viel uit. :-(

Schade: Achter knipperlicht bescherming stuk en koppelingshendel gedraaid over het stuur(dieper naar achter). ;(
zelf-quote :D

Tot dusver de schade hersteld, kom ik er achter dat ook de voor-remschijven aanlopen.. Als ik dan naar nieuw/gebruikte ga zoeken kom ik al gauw op 100 euro per remschijf.
Dat kan toch goedkoper?
de remklauwtjes zijn maar 30 euro, dus dat zal hem niet wezen, maar 100 euro voor een ronde metalen plaat :+

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zou niet bezuinigen op remschijven. Ja die dingen zijn duur en ja die zorgen dat je stil komt te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
100 euro per schijf vind ik opzich nog mee vallen. Als ik mijn remschijven wil vervangen met origineel zit dat op 220 euro per schijf :o

Gelukkig hoef je die niet zo vaak te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Heb je het gevoel dat ze continu aanlopen of in een golfbeweging? Continu aanlopen is nog wel te herstellen, maar als het tijdens het remmen (merk je het meest tijdens hard remmen) en hij remt in schokken of in ieder geval, niet vloeiend. Dan zou ik toch naar nieuwe schijven gaan kijken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Tijdens het remmen durf ik nog niet te zeggen. Als ik hem rol dan hoor je het in golfbeweging.
Dus in dat geval, iemand zin om remmen te komen te vervangen? :P

EDIT
Ah kijk, het kan wel goedkoper, zie:
http://www.goparts.nl/ond...BR%20600%20FH%20FJ&D=Sfam

Dan maar met ctrl+f zoeken naar remschijf :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Noenie op 17-10-2013 09:06 ]

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Ik weet niet of dat hier thuis hoort, maar ik heb mijn scooter rijbewijs een jaar geleden gehaald, nu ben ik dus vlak voor de zomer vakantie gevallen, ik schrok heel erg waardoor ik bijde remmen blokkeerde.
Vervolgens is mijn knie horizontaal geknakt en heeft mijn knieband een botje los getrokken van de knie, ook de banden en de kruisband is uitgerekt, vervoglens operatie gehad en is er een schroef in mijn knie gezet.
In totaal 8 weken in het gips gezeten en ben nu al 4 maanden aan het revalideren.
Maar ik zit nu dus met het probleem dat ik ook op de fiets bang ben voor bochten.. maar toch kriebelt het weer om een scooter te kopen.

Wat zou ik er aan kunnen doen om de angst te overwinnen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Scooters zijn geen motoren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dat snap ik ook, maar dat staat er los van, het zelfde ongeval had ook met een motor kunnen gebeuren :3

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05
Controleren of alles in orde is (banden, spanning, motorisch, technisch, etc), om uit te sluiten dat het 'probleem' aan het vervoersmiddel ligt.
Dan ben je in ieder geval zeker van dat het tussen je oren zit.
Van daaruit kan je steeds een stukje verder gaan, totdat je zelf vind "tot hier en niet verder".
Kijk een aantal filmpjes van scooters/motoren om te zien hoe schuin je echt kan gaan, en ga is een keer aan een lantaarnpaal hangen om te 'voelen' hoe schuin dat is.
Hopelijk merk je dan dat je eigen grens bij lange na nog niet de ik-ga-echt-omvallen-grens heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39

Saffie_time

Why use this? 42!

LuukwaHD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:24:
....

Je zou ook naar een rijschool kunnen bellen met het verhaal en het verzoek voor 1 of 2 lessen om even over het 'dooie punt' heen te komen.
Onder begeleiding weer een stukje rijden en vertrouwen krijgen in eigen kunnen en vandaar verder kijken wat je wil.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
LuukwaHD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:24:
Weet je wat best zou kunnen helpen? Op een lichte motor met beschermende kleding gaan rijden. Die motor geeft je veel meer gevoel / controle dan een scooter, en de kleding met protectoren geven je een veiliger gevoel.

Ik vermoed zomaar dat je bij je ongeluk geen beschermde kleding aan had.... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EgMaf schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:58:
[...]

Weet je wat best zou kunnen helpen? Op een lichte motor met beschermende kleding gaan rijden. Die motor geeft je veel meer gevoel / controle dan een scooter, en de kleding met protectoren geven je een veiliger gevoel.

Ik vermoed zomaar dat je bij je ongeluk geen beschermde kleding aan had.... Toch?
Neem aan dat je met een scooterrijbewijs niet op een motor mag rijden. Zelfs geen lichte.

En wat voor mij het beste heeft gewerkt na mijn ongeluk: gewoon weer gaan rijden. In het begin rustig aan, en dan komt vanzelf het vertrouwen weer terug. Na mijn motorongeluk ben ik op mijn scooter gestapt en kreeg ik spontaan weer zin om weer een motor aan te schaffen. (motor was total loss en wist niet zeker of ik nog wel verder wilde na het ongeluk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@LuukwaHD: heb je praktijk-les gehad voor het scooterrijden? Zonee, eens wat rijlessen boeken zodat je in een gecontroleerde omgeving kan oefenen met het remmen, zodat je weet hoe die aanvoelen, wat ze aankunnen, en hoe je het beste een noodstop kunt maken. Automatische paniekreacties afleren is erg lastig, maar goed kunnen remmen in een noodsituatie scheelt veel ongevallen :)

Je kunt ook overigens op een leeg stuk rechte weg zelf oefenen zonder instructeur, maar afhankelijk van je ervaring kan een instructeur nuttig zijn om de juistje remtechnieken aan te leren.

Voor later: VRO3 (of de huidige variant daarvan) doen, daar leer je ook noodstoppen op hoge snelheid (tot 200 als je wilt/kan), in bochten en in de berm :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

Nice. Ga ik meteen proberen thuis zodra ik weer thuis ben. :)
Gelukt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb inderdaad 2 dag-delen les gehad op de scooter, heb alles ook in 1 keer gehaald.. scooter is helaas totaal kapoet.. ben nu dus ook aan het kijken naar een A of B merk scooter en geen chinese pruttel meer.

Thanks voor de tips :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

In ieder geval:

de voorrem zorg voor het grootste deel van je remkracht, en kan het meeste kwaad als hij blokkeert. Vloeiend inknijpen, en pas als de scooter goed in zijn vering gezakt is echt kracht zetten. Dan zal hij niet zomaar blokkeren zolang je op fatsoenlijk wegdek zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Is een cevlar spijkerbroek niet iets voor jou? Full suit op de scooter zie je de meeste mensen ook niet doen. En knie ongevallen komen vaak voor op scooters/brommers met een normale spijkerbroek.
Tegenwoordig zijn die cevlar spijkerbroeken vies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Zo'n broek zal zeker helpen tegen letsel door glijden, maar kniebandletsel kan je er zeker niet mee voorkomen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n kevlar spijkerbroek helpt anders niet echt tegen het verdraaien van je knie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. De pinnetjes in mijn vizier zijn niet te verstellen.. Althans, niets draait of kan aangepast worden voor zover ik kan zien.

Ik ga maar even langs de winkel ermee, misschien dat die meer weten... Ga de boel maar niet slopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

Nope. De pinnetjes in mijn vizier zijn niet te verstellen.. Althans, niets draait of kan aangepast worden voor zover ik kan zien.

Ik ga maar even langs de winkel ermee, misschien dat die meer weten... Ga de boel maar niet slopen :P
Hm, zijn het niet van deze pinnetjes? (de rechter, andere zijn kapot zo te zien)

Afbeeldingslocatie: http://peterb4407.smugmug.com/Other/SmugShots/i-8rWj34h/0/L/Pinpin-L.jpg

Kan zijn dat dat een extra feature van mijn veel te dure Schuberth-pinlockvizier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf volgend jaar maart te koop bij de BMW dealer. De prachtige BMW Nine T cafe racer _/-\o_

/me blijft cafe racer boxers heel erg mooi vinden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Zo te zien heb ik weer heel wat pagina's gemist :+. In de tussentijd heb ik een nieuw speeltje gekocht. De Suzuki SV1000 is er uit, deze is er voor terug gekomen :).

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/IMAG0373.jpg

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
BMW Nine T cafe racer

Die tieten, vind het echt spuugjelelijk. Bij een cafe racer zoals deze zijn ze nog prominenter aanwezig. Zonder die joekels had ik het wel een mooi ding gevonden :p

Mooie fiets M14, dat is wel even heel wat anders dan je had...

[ Voor 14% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-10-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:22:
[...]

Neem anders kontact op met de TS van Praktische motoren voor woon-werk verkeer
(en off topic, wie heeft je GoT controller gewonnen?)
Bedankt voor de tip, PB verstuurd :)

Tsja, die controller. Mag ik zeggen dat de crew van Tweakers mij slecht heeft geinformeerd? De afspraak was om mij op de hoogte te houden, wat niet gebeurd is - tot op heden - blijkbaar heeft iemand anders hem wel gewonnen.

Een Tweaker in mijn topic berichtte blij dat hij mijn controller had gewonnen. Blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Noenie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

zelf-quote :D

Tot dusver de schade hersteld, kom ik er achter dat ook de voor-remschijven aanlopen.. Als ik dan naar nieuw/gebruikte ga zoeken kom ik al gauw op 100 euro per remschijf.
Dat kan toch goedkoper?
de remklauwtjes zijn maar 30 euro, dus dat zal hem niet wezen, maar 100 euro voor een ronde metalen plaat :+
Remschijven lopen altijd wat aan, als je valt zijn je remschijven wel het laatste wat beschadigd. Is je druk nog wel goed? Anders eerst is remvloeistof vervangen, misschien zit er lucht in de leiding van op zijn kant liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:56:
BMW Nine T cafe racer

Die tieten, vind het echt spuugjelelijk. Bij een cafe racer zoals deze zijn ze nog prominenter aanwezig. Zonder die joekels had ik het wel een mooi ding gevonden :p

Mooie fiets M14, dat is wel even heel wat anders dan je had...
Ik vond het eerst ook wel lelijk, maar ik begin de 'minimal' caferacers gebaseerd op de oude hangtietBMW's steeds meer te waarderen. Ik vind deze ook erg vet 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Chakotay schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Hm, zijn het niet van deze pinnetjes? (de rechter, andere zijn kapot zo te zien)

[afbeelding]

Kan zijn dat dat een extra feature van mijn veel te dure Schuberth-pinlockvizier is.
Die heb ik ook op m'n HJC vizier, dus het is geen extra feature van je te dure Schuberth :P
M14 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:52:
Zo te zien heb ik weer heel wat pagina's gemist :+. In de tussentijd heb ik een nieuw speeltje gekocht. De Suzuki SV1000 is er uit, deze is er voor terug gekomen :).

[afbeelding]
Nice :D
Wel jammer dat je de SV eruit hebt gedaan, gaat toch niks boven het mooie geluid van een dikke twin! :+

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 17-10-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:29:

[b]Tankiej schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:35:Die heb ik ook op m'n HJC vizier, dus het is geen extra feature van je te dure Schuberth :P
Heb ik ook op m'n X-Lite X-702 (althans, volgens het boekje). Niet aanwezig op m'n aftermarket pinlock setje dat ik (op een andere helm) zelf moest inboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56

Phreak

KTM SuperDuke

M14 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:52:

[afbeelding]
Mooi speeltje!
Is dat de nieuwe crossplane :? :9

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Phreak schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

Mooi speeltje!
Is dat de nieuwe crossplane :? :9
Is inderdaad een crossplane fiets :). Deze is van 2010.
Tankiej schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Nice :D
Wel jammer dat je de SV eruit hebt gedaan, gaat toch niks boven het mooie geluid van een dikke twin! :+
Twingeluid is mooi, maar wat hier uit komt is echt bruut 8). Klein detail, er zit een compleet (Evolution Line) Akrapovic systeem onder :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56

Phreak

KTM SuperDuke

Idd, dat is echt een super mooi spele dingetje.
Dikke klappen uit zo'n ding.

Deze meneer laat even zien hoe je zo'n ding moet uitlaten

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yamaha troep ;)

Pas op met die R1, vooral veel koelingsproblemen en versnellingsbak. Zet er geen quickshifter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van wennen ;) Kijk eens hoe mooi 8)

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Od2fIGaIynU/UcFj3Ux68YI/AAAAAAAAbCY/SG3tClkBwiI/s1600/kevils-bmwcaferacer-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-0Oqnw7IE9rM/UWoqrQBGQWI/AAAAAAAAZk8/wFLd9skhCjg/s1600/jerikan-r65-bmw-custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-uaV3ZEZ3HFw/T3u0y3YrkYI/AAAAAAAAJ5c/rBIiCcH_YCY/s1600/BWM_R80_caferacer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
charrel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

Remschijven lopen altijd wat aan, als je valt zijn je remschijven wel het laatste wat beschadigd. Is je druk nog wel goed? Anders eerst is remvloeistof vervangen, misschien zit er lucht in de leiding van op zijn kant liggen.
Druk lijkt prima, gevoelsmatig remt ie nu beter.
Zojuist weer even lopen kijken, de remschijven lijken inderdaad wel vrij te lopen, collega suggereerde een kegeltje/balletje in het lager dat niet goed ligt.
Situatie nu:
Piept op dezelfde plek, maar niet bij elke rotatie van het wiel.
In koude situatie meer aanwezig dan in een warme situatie. (rond een uur of 7am. naar een uur of 1pm)

[ Voor 7% gewijzigd door Noenie op 17-10-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Tylen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:08:
Yamaha troep ;)

Pas op met die R1, vooral veel koelingsproblemen en versnellingsbak. Zet er geen quickshifter op.
Reed jij ook geen Yamaha op het circuit? :P
En de quickshifter zat er al op toen ik kocht ;). We zullen zien hoe lang het goed gaat :).

Trouwens, wat je zegt, bij wat langer stil staan / langzaam rijden wordt ie wel wat warmer. Misschien er maar een race-radiator bij duwen :P.

[ Voor 16% gewijzigd door M14 op 17-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wel een erg mooie opvolger voor de SV. Al die extra's die er op zitten zijn ook nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M14 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Reed jij ook geen Yamaha op het circuit? :P
En de quickshifter zat er al op toen ik kocht ;). We zullen zien hoe lang het goed gaat :).

Trouwens, wat je zegt, bij wat langer stil staan / langzaam rijden wordt ie wel wat warmer. Misschien er maar een race-radiator bij duwen :P.
;)

Ja kan er een kit koeler onderhangen, doen de meeste. Wat ze ook veel doen is de fans schakelen met een schakelaar. Zodat je die na het rijden met de hand aan kan zetten voor extra koeling.

Quickshifter zit er dus al op. Das mooi. Zet hem wel ruim, dus zo rond de 65ms dan zit je safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel het MAIDS (Motorcycle Accidents In Depth Study) report aan het lezen, maar wat een interessante data zeg :9~

Diepgaande ongeluk analyse in verschillende europese landen onder andere TNO heeft hier aan meegewerkt, echt iets voor de liefhebber :)

http://www.maids-study.eu/ (even registeren en dan kun je het report downloaden)

En verontrustende zaken die ik al een tijdje zie onder motorrijders worden maar weer eens bevestigd helaas :(

Zoals (PTW = bestuurder van een tweewielig motorvoertuig):

In 37,4 % of cases, the primary accident contributing factor was a human error on the part of the PTW rider. In some situations, the human errors that occurred involved skills that were beyond those that typical drivers or operators might currently have. This is often due to the extreme circumstances of some of the accident cases, including an insufficient amount of time available to complete collision avoidance.

Among the secondary contributing factors, PTW riders failed to see the other vehicle (OV) and they lso made a large number of faulty decisions, i.e., they chose a poor or incorrect collision avoidance strategy. In 13% of all cases, there was a decision failure on the part of the PTW rider.

90% of all risks to the PTW rider, both vehicular and environmental, were in front of the PTW rider prior to the accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

PilatuS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:09:
Wel een erg mooie opvolger voor de SV. Al die extra's die er op zitten zijn ook nice.
Die man waar ik em van heb gekocht heeft er behoorlijk wat geld in gestoken. Er zit een hoop carbon op, power commander, quickshifter, dat uitlaatsysteem, remhendels, en nog wat andere details.
Tylen schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:10:
[...]

;)

Ja kan er een kit koeler onderhangen, doen de meeste. Wat ze ook veel doen is de fans schakelen met een schakelaar. Zodat je die na het rijden met de hand aan kan zetten voor extra koeling.

Quickshifter zit er dus al op. Das mooi. Zet hem wel ruim, dus zo rond de 65ms dan zit je safe.
Staat ie ook, maar ik me niet zo'n zorgen om. Heb wel gemerkt dat van 1 naar 2 ooit wat lastiger gaat bij lagere toerentallen. Iets om rekening mee te houden :).

Waar kan ik zo'n kitkoeler vinden? Wellicht interessant om een keer naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BMW Nine T cafe racer

Tsja...maar dat is nou juist het leuke van de liefhebberij: iedereen kickt weer op iets anders. Als je niet van die boxertieten houdt, is geen enkele BMW Rxxx leuk natuurlijk. Er zijn best wel veel boxer café racers en ik vindt ze meestal wel cool. Tenminste weer wat anders dan die obligate CB's (hoewel die wel weer über zijn natuurlijk).

Maar ik ben bevooroordeeld :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:
En verontrustende zaken die ik al een tijdje zie onder motorrijders worden maar weer eens bevestigd helaas :(
Ik denk dat veel van de ongevallen inderdaad 'self inflicted' zijn; onderuitremmen in een paniekerige poging een obstakel te vermijden e.d. Of zelfoverschatting: nét iets te hard door de bocht gaan en vervolgens schrikken van de snelheid. En natuurlijk te hard rijden om een goede 'exit strategie' mogelijk te maken als er iets geks gebeurt. Je hoeft er niet eens voor te scheuren (vandaar dat veel mensen roepen dat ze helemaal niet te hard reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:
Ik ben momenteel het MAIDS (Motorcycle Accidents In Depth Study) report aan het lezen, maar wat een interessante data zeg :9~

Diepgaande ongeluk analyse in verschillende europese landen onder andere TNO heeft hier aan meegewerkt, echt iets voor de liefhebber :)

http://www.maids-study.eu/ (even registeren en dan kun je het report downloaden)

Zoals (PTW = bestuurder van een tweewielig motorvoertuig):

In 37,4 % of cases, the primary accident contributing factor was a human error on the part of the PTW rider. In some situations, the human errors that occurred involved skills that were beyond those that typical drivers or operators might currently have. This is often due to the extreme circumstances of some of the accident cases, including an insufficient amount of time available to complete collision avoidance.

Among the secondary contributing factors, PTW riders failed to see the other vehicle (OV) and they lso made a large number of faulty decisions, i.e., they chose a poor or incorrect collision avoidance strategy. In 13% of all cases, there was a decision failure on the part of the PTW rider.

90% of all risks to the PTW rider, both vehicular and environmental, were in front of the PTW rider prior to the accident.
Zonder onderzoek kan je dit ook al weten :P
Wat mijn persoonlijke mening is dat circuit rijden voor mij erg heeft geholpen. En kan ik nu dan geen fouten meer maken? Natuurlijk wel. Maar het heeft me wel veel meer een doorgewinterde motorrijder gemaakt. Iemand die zijn motor tussen jou en de apex zet in de ramshoek en je moet even "om" dan moet je echt de bocht door blijven kijken en die motor op een normale manier de bocht in drukken, anders ga je er knetter hard af. Op straat kom je nooit zo ver, en kom je misschien toch in de buurt? Dan weet je hoe het voelt aangezien je het al veel vaker in dat gebied bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pollewops schreef op 17 oktober 2013 @ 17:42:
lijkt erop dat er een terugroep actie plaats gaat vinden voor een hele range aan Suzuki's :o

kwam dit tegen op een engelstalig forum ...

"All new or Used 2004* to 2013 GSXR models"
1000 2005-2013
750 2004-2013
600 2004-2013

"Suzuki Motor Corporation has instituted a safety recall campaign to replace the front brake master cylinder. The brake piston inside the front brake master cylinder of some motorcycles may not have received adequate surface treatment to prevent corrosion. Corrosion of the brake piston generates gas, which may not be adequately purged from the master cylinder due to the side position location of the reservoir return port. To ensure customer safety and satisfaction, dealers will replace the front brake master cylinder and brake fluid.

Technical Service Bulletin:
Servicing information regarding this safety recall will be available in a Technical Service Bulletin the week of October 28, 2013.

Parts Availability:
Dealers will be able to order the necessary parts to perform this recall campaign beginning approximately the week of November 4, 2013. Adequate supplies of parts will be available at that time to ensure your ability to service all your affected units. Your dealership may immediately resume retail sales once the recall campaign is completed."
Schaamteloze kopie van MF uit het GSX-R600 topic, mogelijk een recall voor gixxer's vanaf 2004

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dacuuu schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:09:
[...]
Wat mijn persoonlijke mening is dat circuit rijden voor mij erg heeft geholpen.
Ik denk dat elke serieuze gevorderde rijtraining al enorm helpt. Ik heb ooit met de auto een anti-slipcursus gedaan. Ook dát is erg nuttig. Met de motor heb ik, na een pauze van een paar jaar, de VRO gedaan. Een beetje als opfriscursus. Erg nuttig. Het is ook een beetje afhankelijk hoe je ermee omgaat. Op de VRO waren een paar mensen die niet echt durfden af te schuinen. Ze riepen dan dat ze bochtige wegen niets aan vonden, maar ik denk dat ze meer bang zijn en dus dat soort wegen zullen vermijden. Gevaarlijk imho, want zo mis je een belangrijk stuk motorbeheersing én je zit met angst op die motor. En dat is nooit goed.

Je moet eigenlijk hetgeen je leert op zo'n cursus in de praktijk ook blijven toepassen, en actief met die dingen bezig zijn. Zo blijf ik bv regelmatig dat kort draaien oefenen. Een vriend van me heeft een maatwerk cursus gedaan, waar de instructeur eerst achter je aan rijdt en je filmt. Dan neemt ie de rit met je door en zegt wat je fout doet en wat beter kan. Dat lijkt me ook erg nuttig.
Het was trouwens ook leuk te zien dat de instructeur die ik bij de VRO had, ook mijn motor instructeur was. En hij stond ook nog in het recente KNMV blaadje genoemd als een van de instructeurs in een artikel over hun trainingen. Een goede leraar dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

Schaamteloze kopie van MF uit het GSX-R600 topic, mogelijk een recall voor gixxer's vanaf 2004
Zo, dat is een flinke recall zeg... Suzuki dealers zullen het druk gaan krijgen, er zijn best veel van die dingen verkocht in de afgelopen 10 jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Heeft iemand hier trouwens een ongevallenverzekering (uitkering van een bepaald bedrag bij blijvende invaliditeit of overlijden bij een ongeval; hoogte afhankelijk van de ernst van het letsel) die ook uitkeert bij motorongevallen? Alle verzekeringen die ik tegen kom, sluiten motorrijden uit.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Hey hey hey, geen deprimerende vragen stellen hier aub :p

Ik meende dat ik dat heb voor mede-passagiers. Dacht dat het ook meteen voor mij gold? Is dat niet WA-gerelateerd? Moet zeggen dat ik er nooit echt bij stil heb gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Klopt, maar dat zijn kleine bedragen.
Ik doelde meer op de "je hypotheek afbetaald als je in een rolstoel komt"-bedragen ;)

Iets als dit dus, maar dan zonder uitsluitingsclausule voor motoren: http://www.vvaa.nl/ongevallenverzekering

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
intoxicated schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:47:
Heeft iemand hier trouwens een ongevallenverzekering (uitkering van een bepaald bedrag bij blijvende invaliditeit of overlijden bij een ongeval; hoogte afhankelijk van de ernst van het letsel) die ook uitkeert bij motorongevallen? Alle verzekeringen die ik tegen kom, sluiten motorrijden uit.
Je hebt letselschade bedrijven die 'gratis' voor je opkomen. Die houden wat in als vergoeding als het bedrag word uitgekeerd.

Ik heb er 1 keer gebruik van gemaakt in mijn leven (gelukkig) en ik kreeg een fiks bedrag; het duurde wel even twee jaar voordat de zaak eindelijk rond was.

Het bedrijf wat voor mij opkwam destijds heet Korevaak van Dijk Letselschade. Echt een aanrader, steunde mij tot het eind in alles.

En ze zitten bij mij om de hoek, dus dat was helemaal makkelijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ricepuppet op 18-10-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Daar heb je natuurlijk niets aan als je jezelf in de prak rijdt, en daar gaat het me vooral om ;)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
intoxicated schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:14:
Daar heb je natuurlijk niets aan als je jezelf in de prak rijdt, en daar gaat het me vooral om ;)
Tsja. Uh.

Dat is wel een lastige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

intoxicated schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:04:
Klopt, maar dat zijn kleine bedragen.
Ik doelde meer op de "je hypotheek afbetaald als je in een rolstoel komt"-bedragen ;)

Iets als dit dus, maar dan zonder uitsluitingsclausule voor motoren: http://www.vvaa.nl/ongevallenverzekering
In principe hebben we in Nederland "gewoon" de WIA (voorheen WAO) waardoor je in theorie een gedeeltelijke uitkering krijgt (en dan weer probeert aan het werk te komen) of een volledige uitkering tot je AOW als je genoeg invalide geworden bent.

De verzekering daar boven op zullen vast alles wat een beetje gevaarlijk is uitsluiten. Dat is bij sommige verzekeraars niet motorrijden an sich, maar soms enkel motorrijden als je jonger dan 23 jaar bent. Dus let daar op in de polis, mss dat je dan nog iets kan vinden. Het kan zijn dat ongevallenverzekeringen allemaal dezelfde voorwaarden hebben, dan heeft niet zo veel zin verder te zoeken natuurlijk.

Kijk ook even naar de opzittendenverzekering bij je huidige motorverzekering. Deze dekt soms/altijd (weet niet zeker) óók de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar die betalen nooit je hypotheek. Dat was de vraag. Ik denk dat je daar een clausule voor moet laten opnemen, en dat zal centjes kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

WIA uitkering is 70 of 75 procent van laatst verdiende loon. Als je niet een al te hoge hypotheek hebt zal je die mogelijk nog wel kunnen betalen. Die opzittendenverzekeringen keren volgens mij ook misgelopen inkomsten uit (of een bepaald vast bedrag). Ziektekosten die voortkomen uit zo'n ongeluk worden gedekt door je zorgverzekering (fysio e.d. daargelaten), dus die hoef je niet te dekken met een extra verzekering.

Als het specifiek over de hypotheek gaat, dan heb je als je jezelf dood rijdt (laten we hopen van niet) waarschijnlijk al een overlijdensrisicoverzekering of andere constructie bij je hypotheek om je partner niet in de shit achter te laten. Mogelijk heb je ook al een woonlastenverzekering erbij afgesloten (al zit je daar weer met het probleem dat die misschien niet uitkeert bij arbeidsongeschiktheid door een ongeluk op de motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
intoxicated schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:47:
Kijk eens bij Unive, heb daar mijn motorverzekering met Schadeverzekering Opzittenden. Vergoeden vanalles mocht je jezelf (en/of passagier) in de prak rijden. Bijvoorbeeld aanpassingen aan huis, werkplek, auto, rolstoel en nog meer.

Van hun site:
Schadeverzekering opzittenden
Een uitgebreidere dekking voor uzelf en uw passagiers. Daarmee dekt u de werkelijk geleden schade - zowel letsel als materieel - tot een bedrag van € 1.000.000,-, ongeacht de schuldvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige bestuurders zijn echt DEBIELEN! :( :(

[list]
• Ik rij op de linkerbaan van een tweebaans weg, bestuurder van bestelbus rijdt op de rechterbaan rechtsachter mij
• Ik geef richting aan naar de rechter baan de willen gaan, bestuurder van bus geeft extra gas en begint mij rechts in te halen
• Auto die voor de bus rijdt (rechtsvoor mij, net niet naast mij), wilt naar linker baan en begint van baan te wisselen. De auto moet vervolgens op de rem trappen wegens het verkeer voor ons wat vertraagt omdat we een stoplicht naderen.
• Ik kan ondertussen geen kant meer op door een bus die mij rechts aan het inhalen is, een auto voor mij die aan het vertragen is en een auto achter mij die al de hele tijd aan het bumperkleven is
• Ik toeter, bestuurder van bus reageert eindelijk en vertraagt. Begint ingewikkelde gebaren te maken en naar mij te schreeuwen. Ik gooi de motor snel voor de bus. Bestuurder van busje begint aggresief te doen en extreem te bumperkleven en rijdt mij 3-4 keer bijna aan

Godverdomme. :( Sta nog te trillen van woede/spanning. Pfff. Wat een vreselijk asociaal volk rijdt er tegenwoordig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Tsjah, ik deel je agressie. Ik maak het ook elke dag mee.
"Verkeer doe je met elkaar" hoort er helaas niet meer bij anno 2013. Iedereen heeft haast en je zal maar is 30 seconden later op je werk zijn danwel 1 stoplicht moeten wachten..... zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Tylen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Goed bezig. Wel laten afstellen op een rollenbank he.
weet jij nog een goed adres je voor testbank? liefst in de buurt van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

joshje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:01:
[...]

http://www.power-point.nl ?

Van Arnhem naar Tiel is niet echt ver :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Wij zijn een gecertificeerd dynojet testcenter en zijn door onze kennis en tuninglink software instaat uw motor 100% af te stellen.
U kunt bij ons terecht voor zowel een run als het maken van een custom mapping
Het maken van een custom mapping voor uw pc 100,- Het maken van een run 30,-

houd dat dan in dat ie voor €100 word afgesteld daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
:w

[ Voor 99% gewijzigd door DECOY88 op 20-10-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vertel ook even wat je gegeten/gedronken/gerookt hebt voordat je dat allemaal opschreef. Weet ik hier ook waar ik beter vanaf kan blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Busje horen ook gewoon 90 te rijden en mogen niet inhalen.

(Hoop ik ooit nog mee te mogen maken) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joshje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:01:
[...]

Nope. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Joshje: Power-Point in Tiel stelt 'm inderdaad keurig voor je af voor dat bedrag incl. een aantal run's op de bank daar, áls je 'm af laat stellen met een Power-Commander (er wordt een custom map voor je gemaakt welke je kunt laden in een PC).

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 19-10-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 07:53:
Busje horen ook gewoon 90 te rijden en mogen niet inhalen.

(Hoop ik ooit nog mee te mogen maken) ;)
hoop binnenkort eentje die wat sneller op gang is te hebben. apk haalt hij toch al niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Hopelijk blijft het weer nog even een paar weken zo, het was vandaag gewoon weer een genot om de tank leeg te rijden. Was ook niet de enige met die gedachten, best veel mede rijders gezien vandaag.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb vandaag ook even gereden, het was wel stukken kouder dan voorspelt. (iig in het noorden). Leer begint nu wel fris te worden.

Overigens ook nog minder nieuws, mijn motor is afgelopen maandag-dinsdag nacht bijna gestolen :( . Rond 12uur met de auto thuis gekomen, half2 extreem vermoeid in slaap gevallen. S'nachts wat gehamer en geram gehoort maar ik meende dat dat rond 9uur was bij mijn buren. Door de vermoeitheid gewoon weer in slaap gedommelt... Krijg ik een berichtje van mijn buurmeisje dat mijn deur bijna is opgenbroken!?

https://www.dropbox.com/s...2013-10-15%2009.41.10.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-10-15%2009.41.15.jpg

Gelukkig heb ik sinds 2 maanden een nieuwe betere(hardere) deur met dievenklauwen en skg 3* deurbeslag. Maar anders kon het wel eens gelukt zijn. Bizar trouwens dat de politie niet eens meer komt voor een poging tot inbraak in een berging die geen directe toegang biedt tot de woning.

Dit moet wel gedaan zijn door iemand die weet dat mijn motor daar staat, mijn buren hebben allemaal veel simpelere sloten en deurbeslag. Hun scharnieren eruit en je bent binnen zegmaar... :/

Nu maar een extra slot op de deur gemonteerd (3 dus in friesland..), ip cam en mijn motor in de berging verankert.

Klein detail, me KTM is niet ingevaar geweest...die stond bij de dealer. Zoals eigenlijk ik altijd heb met een KTM :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 19-10-2013 22:57 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:54:
Ik heb vandaag ook even gereden, het was wel stukken kouder dan voorspelt. (iig in het noorden). Leer begint nu wel fris te worden.

Overigens ook nog minder nieuws, mijn motor is afgelopen maandag-dinsdag nacht bijna gestolen :( . Rond 12uur met de auto thuis gekomen, half2 extreem vermoeid in slaap gevallen. S'nachts wat gehamer en geram gehoort maar ik meende dat dat rond 9uur was bij mijn buren. Door de vermoeitheid gewoon weer in slaap gedommelt... Krijg ik een berichtje van mijn buurmeisje dat mijn deur bijna is opgenbroken!?

Gelukkig heb ik sinds 2 maanden een nieuwe betere(hardere) deur met dievenklauwen en skg 3* deurbeslag. Maar anders kon het wel eens gelukt zijn. Bizar trouwens dat de politie niet eens meer komt voor een poging tot inbraak in een berging die geen directe toegang biedt tot de woning.

Dit moet wel gedaan zijn door iemand die weet dat mijn motor daar staat, mijn buren hebben allemaal veel simpelere sloten en deurbeslag. Hun scharnieren eruit en je bent binnen zegmaar... :/

Nu maar een extra slot op de deur gemonteerd (3 dus in friesland..), ip cam en mijn motor in de berging verankert.

Klein detail, me KTM is niet ingevaar geweest...die stond bij de dealer. Zoals eigenlijk ik altijd heb met een KTM :+
cirkelzaag midden door de deur was minder opvallend geweest zo te zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje

vind zo vreselijk dat er van dat zielige volk is dat andermans spullen probeert af te pakken waar hij of zij hard voor gespaard heeft!
gelukkig dat ze niet zijn binnengekomen! ik zou het echt vreselijk vinden als ik de volgende dag buiten kom en mijn kwaak weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Even mijn GGA's showen :7

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2cfsjzq.jpg
Alpinestars TZ-1

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e7yvq8.jpg
Alpinestars Bat

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uqol7l.jpg
Caberg Modus in mat zwart

:7

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DECOY88 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:03:
[...]

cirkelzaag midden door de deur was minder opvallend geweest zo te zien 8)7
Ja, om dat tegen te gaan heb ik inmiddels ook een aantal stalen strippen gemonteerd. aan de binnenkant. Als ze dat proberen hoop ik dat de cirkelzaag terugslaat :9

[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 19-10-2013 23:15 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha :P

Ohja, vandaag mn GSX-R in de (verwarmde) winterstalling gezet. Ik had al een tijd niet gereden maar damn wat blijft zo'n SS snel 8)
Motorstalling is bij een kennis van me, zo'n 40 km verder, mijn motor-Dax stond daar nog, die heb ik meteen mee terug genomen. Ik zat dus in volledig motortenue (inclusief knee-slider 8)) op mijn 125cc Dax :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:28:
Haha :P

Ohja, vandaag mn GSX-R in de (verwarmde) winterstalling gezet. Ik had al een tijd niet gereden maar damn wat blijft zo'n SS snel 8)
Motorstalling is bij een kennis van me, zo'n 40 km verder, mijn motor-Dax stond daar nog, die heb ik meteen mee terug genomen. Ik zat dus in volledig motortenue (inclusief knee-slider 8)) op mijn 125cc Dax :*)
op zon dax zit je iedere bocht met je slider aan de grond _O- en als jeje best doet red je het nogwel om met beide aan de grond rechtuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Volgens mij doet de politie ook niet zoveel met camerabeelden... Dan moet je zelf al via GeenStijl oid een poging doen. Ik denk dat een alarm beter is. Eentje die jou vervolgens belt als er iets gebeurt (door een SMSje slaap je toch heen). Is mss zelfs te bouwen icm je IP cam (motion detection software waar je een actie aan hangt die middels SIP oid jouw telefoon belt), maar dat is weggelegt voor de échte tweaker ;).

Anker is trouwens wel goed, al moet je je afvragen hoe nuttig het is als je motor ergens binnen staat: de dief kan dan lekker ongestoord je slot gaan openbreken en geen enkel slot is onbreekbaar, ze kopen alleen maar tijd (die de dief dan zat heeft).
Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.