Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Die conclusie had ik ook al getrokken. Ik netjes keer op keer het dikke ketting slot door het voorwiel en aan de werkbank vast zetten in de schuur.XBL schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:50:
Anker is trouwens wel goed, al moet je je afvragen hoe nuttig het is als je motor ergens binnen staat: de dief kan dan lekker ongestoord je slot gaan openbreken en geen enkel slot is onbreekbaar, ze kopen alleen maar tijd (die de dief dan zat heeft).
Voor wiel zit met 8 inbusboutjes vast (mono ophanging voor) en is met 2 minuten schroeven er uit.
Zeker omdat op de werkbank mijn inbus set ligt..
Trek de ketting er nog wel door heen hoor, en het stuurslot er op + de deur op slot maar heb niet de illusie dat ze het ding niet mee krijgen als ze in de schuur binnen zijn.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Je bedoelt dat regels niet voor iedereen hoeven te gelden? Het is dom, maar als de regel nu eenmaal zegt dat niemand meer dan 10 rondes mag rijden op een paar slicks of wets, snap ik niet hoe het team kan denken dat 11 rondes wél mag. En dan is het inderdaad een championship decider, maar daar moet de wedstrijdleiding zich niet door laten afleiden. Als ze dit zouden laten gaan, zijn de fans van de anderen weer in alle staten.Chakotay schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:59:
Iemand de MotoGP van vanochtend gezien? Dat ging echt nergens over zeg... Ik dacht dat idiote regelgeving een Formula1-ding was
Het is gewoon een domme fout van het team. Een die je op dit nivo niet mag maken. Het is geen clubrace, toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

De broek heb ik stiekem nog niet, die is in mijn maat in bestelling as we speak
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
19 jaar. Erg triestVerwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:50:
Niemand van hier hoop ik
http://www.telegraaf.nl/b...er_dood_na_ongeval__.html
Bij schijfremsloten halen ze de schijf los of slijpen de schijf doorBommes schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Die conclusie had ik ook al getrokken. Ik netjes keer op keer het dikke ketting slot door het voorwiel en aan de werkbank vast zetten in de schuur.
Voor wiel zit met 8 inbusboutjes vast (mono ophanging voor) en is met 2 minuten schroeven er uit.
Zeker omdat op de werkbank mijn inbus set ligt..

Vanmiddag heerlijk gereden, helaas richting groningen wel heel veel modder op de weg. Dan ben je blij met je stuurdemper als je even flink op het gas gaat
Asus Zenbook i7 256gb
Mochten ze mijn motor ooit eens jatten, dan hoop ik dat ze de remschijf doorslijpen.
Het rempedaal neemt ook een zuiger van de voorrem mee.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb eens kettingen gezien die zo'n beetje schakels zo dik als mijn pols had. Daar moeten ze wat meer herrie voor maken om door te krijgen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Pro's doen het op een andere manier had ik vernomen van mijn neef waarvan zijn baas zijn BMW S1000rr was gestolen. De motor was uitgerust met een alarm en had een ART 4 schijfremslot. De motor stond wel buiten voor zijn garage op een zomerse dag. Op de camera beelden was te zien dat de dieven langskwamen en eerst purr schuim op de alarm speaker spoten, vervolgens kwamen ze 5 minuten later terug met stikstof of een ander goedje en spoten ze de remschijfslot onder, met 1 slag van de moker lag de schijfremslot eraf. Daarna kwamen ze met een gemodificeerde paddock stand om het voorwiel op te tillen en rollen maar! Allemaal binnen een kwartier gebeurt.Ghostrider schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Bij schijfremsloten halen ze de schijf los of slijpen de schijf doorVervolgens dumpen ze de motor meteen als ze achtervolgt worden omdat ze niet durfen rijden met enkel een achterrem
Ik zet mijn motor binnen altijd vast met een art4 slot, zoals de verzekering voorschrijft.
Vanmiddag heerlijk gereden, helaas richting groningen wel heel veel modder op de weg. Dan ben je blij met je stuurdemper als je even flink op het gas gaat
Ik heb geen stuurdemper, maar eind van de ochtend kon ik hem ook wel even gebruiken op mijn YZF750R. Op de heenweg was alles nat, lekker voorzichtig rijden. Terug begon het op te drogen en wilde ik de rotonde af nog even snel die Alfa voor me inhalen (N470, één rijstrook). Iets te enthousiast het gas open en ik kreeg een flinke klap.Ghostrider schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Kleine uitstapjes heb ik weleens gehad, maar dit was zeker een halve meter

Dat van het alarm was mij wel bekend, meestal gaan ze er dan ook nog opzitten en drukken met een been het stuurslot doorcyntax schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:42:
[...]
Pro's doen het op een andere manier had ik vernomen van mijn neef waarvan zijn baas zijn BMW S1000rr was gestolen. De motor was uitgerust met een alarm en had een ART 4 schijfremslot. De motor stond wel buiten voor zijn garage op een zomerse dag. Op de camera beelden was te zien dat de dieven langskwamen en eerst purr schuim op de alarm speaker spoten, vervolgens kwamen ze 5 minuten later terug met stikstof of een ander goedje en spoten ze de remschijfslot onder, met 1 slag van de moker lag de schijfremslot eraf. Daarna kwamen ze met een gemodificeerde paddock stand om het voorwiel op te tillen en rollen maar! Allemaal binnen een kwartier gebeurt.

Ik slaap inmiddels wel met mijn raam op een kleine kier, zodat ik gehamer etc gewoon kan horen. Ik slaap namelijk boven de berging.
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 21-10-2013 00:00 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Volgens mij werken die fabrikanten samen met het gilde zodat er steeds weer nieuwe sloten worden verkocht.
en als je dan zelf weg wilt komen dan blijft of de startonderbreker hangen of heeft hij intussen de accu al plat getrokkenmphilipp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:43:
In motorfietsalarms heb ik totaal geen vertrouwen meer sinds ik telefonisch instructies kreeg van de dealer hoe ik het kon uitschakelen. En aangezien je de boel op een hoop motoren niet echt kunt verstoppen zoals in een auto, wil ik er geen meer. Gelukkig moet ik ook geen nieuwe motoren, dan hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Krijg ik alleen maar weer gezeik met de verzekering. Net als die Art sloten. Het gros is met een minuut of 2 wel open. Ik heb een schijfremslot dat nog als goed wordt beschouwd, en dat kost je 4 minuten.
Volgens mij werken die fabrikanten samen met het gilde zodat er steeds weer nieuwe sloten worden verkocht.

ketting tot 12 mm is kansloos met zon machine

In alarmen die op de motor ingebouwd zitten heb ik ook geen vertrouwen. Maar ik heb wel zo'n remschijfslot met alarm erin. De gelegenheidsdief zal zich daar misschien door laten afschrikken. En verder helpt dat om te voorkomen dat je weg wil rijden terwijl het slot er nog op zit.mphilipp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:43:
In motorfietsalarms heb ik totaal geen vertrouwen meer sinds ik telefonisch instructies kreeg van de dealer hoe ik het kon uitschakelen. En aangezien je de boel op een hoop motoren niet echt kunt verstoppen zoals in een auto, wil ik er geen meer. Gelukkig moet ik ook geen nieuwe motoren, dan hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Krijg ik alleen maar weer gezeik met de verzekering. Net als die Art sloten. Het gros is met een minuut of 2 wel open. Ik heb een schijfremslot dat nog als goed wordt beschouwd, en dat kost je 4 minuten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 21-10-2013 08:21 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Vaak bu'j te bang!
Mijne staat ook in een afgesloten parkeergarage + camerabeveiliging. Die grondanker zat ik ook aan te denken, ik denk alleen dat de VVE dat niet zo leuk vind-tom-562 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:43:
Schijfremslot voor, ART schijfremslot achter, ART 5 kettingslot achter en een groot dik niet ART kettingslot voor, plus een ART gekeurd grondankerin een garagebox
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
En tóch hebben ze 'm gejat
Als ze 'm willen hebben nemen ze 'm gewoon mee hoor. Hoeveel sloten je er omheen vouwt.
Die van mij is qua dagwaarde niet veel hoger (of helemaal niet zelfs), maar een diefstalverzekering kost mij 'maar' 100 euro per jaar extra. Dus die heb ik er wel bijChakotay schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:54:
Zit ik dan met alleen m'n stuurslotje... Zowel thuis als op het werk. Achja, met een dagwaarde van zo'n €2500 is een diefstal-verzekering toch niet echt de moeite.
Word.Ken. schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:55:
Als ze 'm willen hebben nemen ze 'm gewoon mee hoor. Hoeveel sloten je er omheen vouwt.
En ze doen het schaamteloos ook, recht kijkend in de camera.
Degene die die meepikt is gewoon achterlijk.
Lekker altijd gewoon stuurslotje op en voor de rest tralala.
Hoewel dat een mooie gedachte is - fuck materialisme - moet ik er niet aan denken dat ik naar werk moet en dat hij er niet meer staat.DieterVDW schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:17:
Mijn VX800 is geen 1000€ meer waard vermoed ik.
Degene die die meepikt is gewoon achterlijk.
Lekker altijd gewoon stuurslotje op en voor de rest tralala.
Niet alleen kom ik dan te laat op werk - en moet ik voorlopig alternatief vervoer zoeken - ; ik moet dan een hele papierwinkel en administratief geouwehoer opstarten omdat iemand niet met zijn klauwen van mijn spullen kon afblijven.
Dat is net zoals iemand die van de week tegen mij zei; 'ik laat de autoradio gewoon open en bloot in mijn auto liggen, niemand steelt dat ding'.
Maar denk eens aan de schade die iemand aan je auto brengt (kapotte ruit of meer) omdat die je autoradio alsnog voor 10 euro kan verkopen.
Het is ook meer voor de verzekering, en voor mijn eigen gemoedstoestand. Ik heb mijn GSX-R wel voor diefstal verzekerd. Zeker in de wijk waar ik woon is het denk ik wel een gewild objectRicepuppet schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
Word.
En ze doen het schaamteloos ook, recht kijkend in de camera.
Vaak bu'j te bang!
Dat voelt.. uhhh... snelChakotay schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:36:
Zo, dat is een aardige stap omhoog zegHoe voelt 180+ pk?
Goed punt... Bij mij nog een stuk minder, 10tje per kwartaal ongeveer. Meteen maar even aanzettenTankiej schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:12:
[...]
Die van mij is qua dagwaarde niet veel hoger (of helemaal niet zelfs), maar een diefstalverzekering kost mij 'maar' 100 euro per jaar extra. Dus die heb ik er wel bij
De eisen vallen bij mijn verzekering voor motoren van <€20.000 erg mee, hij moet alleen op slot staan met een ART4-slot erbij. Volgens mij is het schrijfremslot dat ik nog ergens heb liggen wel ART4.
[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 21-10-2013 12:05 ]
Vaak bu'j te bang!
Destemeer reden om em goed op slot te zetten. Met een diefstal-verzekering zou ik wss enkel het slot eraan hangen dat de verzekeraar eist, maar zonder diefstal-verzekering doe ik nog wat meer moeite om em niet gejat te laten worden.Chakotay schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:54:
Zit ik dan met alleen m'n stuurslotje... Zowel thuis als op het werk. Achja, met een dagwaarde van zo'n €2500 is een diefstal-verzekering toch niet echt de moeite.
Bij mij verdubbeld m'n premie als ik naar WA+ ga. Vind ik een beetje een overkill voor een motor van minder dan 2k. Uiteindelijk verzeker ik enkel wat ik zelf niet kan betalen. Gevolg is wel dat ik em vol hang met sloten en andere diefstal werende maatregelen (iets simpels als een motorhoes helpt ook als-ie buiten staat, al is het maar tegen vandalisme).
Ik vraag me af wat ze werkelijk uitkeren in verhouding tot wat je betaalt. Zij hebben misschien andere lijstjes als jij. Voor mijn motor hoef ik ook geen diefstalverzekering.Tankiej schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:12:
[...]
Die van mij is qua dagwaarde niet veel hoger (of helemaal niet zelfs), maar een diefstalverzekering kost mij 'maar' 100 euro per jaar extra. Dus die heb ik er wel bij
Ze hebben btw ook mijn Yamaha Tenere gejat. Een ding uit 1985 ofzo. Dagwaarde nihil. Stond in een pakhuis. Joyriders jatten van alles voor de lol. Of voor een overval.
[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 21-10-2013 13:22 ]
De dagwaarde. Daarbij zit je minimaal een maand zonder motor om de politie de gelegenheid te geven je motor op te sporen. Daarna koopt de verzekering als het ware je motor op...mphilipp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Ik vraag me af wat ze werkelijk uitkeren in verhouding tot wat je betaalt.
Prima beginners motor, vermogen komt vrij soepel op in tegenstelling tot 600cc supersportsAlterMann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:35:
Zo, gister m'n eerst ritje gemaakt zonder instructeur. De kawa ZX10R van m'n broertje geleend voor een paar dagenDat rijdt nog eens wat anders dan die les-suzuki
Gewoon op de snelweg achter het ruitje kruipen en steeds schakelen bij de redline
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ChqyJhwkNak&feature=player_detailpage#t=1751]
Asus Zenbook i7 256gb
Dat was nou juist de vraag. Wat is de dagwaarde van mijn RT uit '97? Een jaar of 4-5 geleden gekocht voor €2400 (of 2200, ik weet het niet meer). De prijzen die op Marktplaats worden gevraagd zijn niet indicatief voor dagwaarde. En ik kan 'm volgens mij niet eens meer voor diefstal verzekeren.Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:25:
[...]
De dagwaarde. Daarbij zit je minimaal een maand zonder motor om de politie de gelegenheid te geven je motor op te sporen. Daarna koopt de verzekering als het ware je motor op...
Een andere discussie is dat mensen soms verschrikkelijk veel geld durven vragen voor hun oude motor. Zoals een CBR600f " 93 voor meer dan 2000euro en met meer dan 45k

[ Voor 34% gewijzigd door Ghostrider op 21-10-2013 13:33 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Het verschilt erg per verzekeraar. Sommige verzekeraars hebben gewoon lijstjes en gaan uit van een bepaald % afschrijving per jaar. Sommige verzekeraars kijken zelf wat er voor soortgelijke motoren wordt gevraagd op tweedehands websites (Marktplaats, Speurders etc). Zolang je er voor moet betalen om het in bezit te krijgen (kopen), is de dagwaarde in mijn ogen niet nihilmphilipp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Ik vraag me af wat ze werkelijk uitkeren in verhouding tot wat je betaalt. Zij hebben misschien andere lijstjes als jij. Voor mijn motor hoef ik ook geen diefstalverzekering.
Ze hebben btw ook mijn Yamaha Tenere gejat. Een ding uit 1985 ofzo. Dagwaarde nihil. Stond in een pakhuis. Joyriders jatten van alles voor de lol. Of voor een overval.
Niet? Ik heb van redelijk wat mensen gehoord die een laag bod kregen van de verzekeraar als dagwaarde, dat ze het bedrag flink omhoog hebben weten te krijgen door te wijzen op gelijke motoren (merk/type/kmstand evt accesoires) die op oa Marktplaats worden aangeboden.mphilipp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Dat was nou juist de vraag. Wat is de dagwaarde van mijn RT uit '97? Een jaar of 4-5 geleden gekocht voor €2400 (of 2200, ik weet het niet meer). De prijzen die op Marktplaats worden gevraagd zijn niet indicatief voor dagwaarde. En ik kan 'm volgens mij niet eens meer voor diefstal verzekeren.
Ik kon overigens zelfs mijn vorige motor (GS500 '89) voor diefstal verzekeren. Kosten: 50 euro per jaar.
Maar die motor is toen total loss gereden doordat er een auto achteruit tegen aanreed terwijl de motor geparkeerd stond. Daar kreeg ik toen het volledige aanschafbedrag voor terug
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 21-10-2013 14:19 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Maar goed, in alleen een spijkerbroek en t-shirtje had ik zelf nog niet eens zo hard gereden.
Verder wel leuk raceje, lekker gestoord
Volgens m'n broertje haalt ie de 300 ruim. Ben zelf nog niet boven de 160 geweestGhostrider schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:25:
[...]
Prima beginners motor, vermogen komt vrij soepel op in tegenstelling tot 600cc supersportsHeb je hem al volgas gehad? Vaak zijn die dingen begrenst in de eerste drie versnellingen. Dus het volledige vermogen komt pas in de vierde versnelling vrij
![]()
Gewoon op de snelweg achter het ruitje kruipen en steeds schakelen bij de redline![]()
[video]
Verwijderd
Inderdaad die gasten hebben absoluut geen verkeersinzicht.Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:22:
Een keer gas los en die R8 zat er achter in.
Klopt helemaal. De schade-expert die langs was gekomen toen mijn fiets was gejat, had vantevoren zelf al op Marktplaats gekeken. Geen gelul met lage prijzen, maar gewoon een eerlijke prijs, waardoor ik gewoon een vergelijkbare fiets kon kopen zonder ook maar wat bij te hoeven leggenTankiej schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Niet? Ik heb van redelijk wat mensen gehoord die een laag bod kregen van de verzekeraar als dagwaarde, dat ze het bedrag flink omhoog hebben weten te krijgen door te wijzen op gelijke motoren (merk/type/kmstand evt accesoires) die op oa Marktplaats worden aangeboden.
[...]
Verwijderd
Niet om hier de ouwe lul (gaat sowieso lastig met m'n 23 jaar) uit te hangen, maar let alsjeblieft op... Een vriend van mijn schoonzusje dacht net zoals jij even lekker te kunnen gassen op een supersport, want: rijbewijs gehaald dus kan makkelijk. Ligt nu in het ziekenhuis in een coma.AlterMann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:35:
Zo, gister m'n eerst ritje gemaakt zonder instructeur. De kawa ZX10R van m'n broertje geleend voor een paar dagenDat rijdt nog eens wat anders dan die les-suzuki
Je speelt met je leven op zo'n motor.. Om eerlijk te zijn vind ik het niet verantwoord om daarop te rijden direct na het halen van je rijbewijs.
Oh, dus nog niet eens uit de eerste versnelling geweestAlterMann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:05:
[...]
Volgens m'n broertje haalt ie de 300 ruim. Ben zelf nog niet boven de 160 geweest
Kijk alsjeblieft uit met zo'n kanon tussen je benen. Zeker nu het weer slechter wordt, de weg nat is en de bladeren vallen. Zo'n motor overtreft je lesmotor in superlatieven. Zelfs van een 600 kun je al bang worden als je net je rijbewijs hebt.
Ik had hem eerlijk gezegd niet eens uitgeleend. Maar wel vet
[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 21-10-2013 18:35 ]
Mijn achterbrug/kappen en banden beginnen namelijk vrij vies te worden en als ik het probeer weg te poetsen maak ik het alleen maar erger.
Vooral de olie op de banden wil ik trouwens verwijderen aangezien ik geen zin heb in een glijpartij. Ik neem aan dat je geen aceton of andere bijtende stoffen kan gebruiken op de banden i.v.m. aantasten van het rubber.
YouTube: Loose Chain Highside Crash
Een doek met lampenolie. Gebruik dit al jaren en krijg al het vet er makkelijk mee af. Alleen dan natuurlijk niet voor de schijven en banden, niet dat ik snap dat je dit schoon zo moeten maken. Als er vuil om de schijven zit moet je gewoon eens mee remmenHoe verwijderen jullie olie/andere troep dat niet zomaar weg is te poetsen/spoelen van de achterbrug/kappen/remschijven of banden?
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 21-10-2013 18:43 ]
staat hij dan met zijn lichte motortjePilatuS schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:41:
Dit is wat er kan gebeuren als je ketting te los zit.
[...]
Een doek met lampenolie. Gebruik dit al jaren en krijg al het vet er makkelijk mee af. Alleen dan natuurlijk niet voor de schijven en banden, niet dat ik snap dat je dit schoon zo moeten maken. Als er vuil om de schijven zit moet je gewoon eens mee remmenBanden sowieso nooit iets mee doen.

Uit ervaring: Dat gebeurd er dus inderdaad als je ketting te los staat. Bij mij was 't dan wel tijdens een stoppie dat de ketting van het achterste kettingwiel gedraaid werd, maar 't effect achteraf was 't zelfdePilatuS schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:41:
Dit is wat er kan gebeuren als je ketting te los zit.
[...]
Een doek met lampenolie. Gebruik dit al jaren en krijg al het vet er makkelijk mee af. Alleen dan natuurlijk niet voor de schijven en banden, niet dat ik snap dat je dit schoon zo moeten maken. Als er vuil om de schijven zit moet je gewoon eens mee remmenBanden sowieso nooit iets mee doen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Standrechtelijk executeren dat zooitje, alle 3. Die vrouw mag blijven leven, maar moet wel toekijkenViper® schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:18:
[video]YouTube: Audi R8 X Kawasaki Ninja ZX10R X Suzuki GSXR1000[/URL]
Da's nieuw voor me. Ik dacht dat zij altijd een eigen lijst hadden of ANWB koerslijst aanhouden (is dat er voor motoren?). Maar hoe lang is een motor nog wat waard? Voor mij is ie een hoop waard, want het ding heeft me nog nooit in de steek gelaten en rijdt erg lekker. Zolang ie het doet, blijf ik 'm rijden, tenzij ie natuurlijk rare dingen begint te mankeren.Tankiej schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Niet? Ik heb van redelijk wat mensen gehoord die een laag bod kregen van de verzekeraar als dagwaarde, dat ze het bedrag flink omhoog hebben weten te krijgen door te wijzen op gelijke motoren (merk/type/kmstand evt accesoires) die op oa Marktplaats worden aangeboden.
Maar goed, ik vind het nog steeds een beetje onzin om 'm tegen diefstal te verzekeren. Als ie gejat wordt, heb ik pech. Jammer, maar helaas. Ik ga me niet helemaal volplakken met verzekeringen voor een zeker gevoel.
Rede is dat ik niet 't risico wil lopen om ineens ~ €15.000 opnieuw uit te moeten geven als ik een vervangende én gelijkwaardige fiets terug wil zetten (al is er bij mij geen "moeten" bij, en kan ik het risico ook nog wel dragen). Een zelf veroorzaakte schade aan m'n fiets betaal ik wél zelf dus, maar ik ga er dan ook vanuit dat ik m'n fiets niet ineens tot een waarde van €0.00 reduceer.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 21-10-2013 19:42 ]
Vaak bu'j te bang!
Ach, ik ben het voorzichtige type. En zeker met spullen die niet van mij zijn. Eerst rustig een stukje over straat gereden en toen een stukje snelweg met m'n broertje in de auto erachterExigence schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Oh, dus nog niet eens uit de eerste versnelling geweest
Kijk alsjeblieft uit met zo'n kanon tussen je benen. Zeker nu het weer slechter wordt, de weg nat is en de bladeren vallen. Zo'n motor overtreft je lesmotor in superlatieven. Zelfs van een 600 kun je al bang worden als je net je rijbewijs hebt.
Ik had hem eerlijk gezegd niet eens uitgeleend. Maar wel vet

Daar heb je helemaal gelijk in. Bij een nieuwe of bijna nieuwe fiets is dat ook heel zinnig. Maar dat kreng van mij stelen ze toch niet...wimmel_1 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:39:
Verzekeren moet je doen als je het risico niet wil en/of kunt dragen. Ik rijd eigenlijk altijd met fietsen welke niet ouder zijn dan 3 jaar en ik koop ze nieuw, verzekering is bij mij altijd WA+, juist vanwege de diefstaldekking.
Zie er daar een aantal staan voor een zeer mooie prijs in de categorie "schademotoren".
Aan de meeste is op foto's nog geen krasje te zien en de prijzen zijn erg laag voor de motoren die je ziet staan.
Kan op MF wel een draadje vinden met heel veel gemauw over Boonstra maar weet ook dat wat ik daar lees vaak met een emmer strooizout moet nemen. Dus vandaar mijn vraag of er hier iemand is die ervaringen heeft.
Voorbeeld van té goedkope motor.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zelfs met vergelijkbare KM standen.
(Toch maar eens werk aan het maken om de benzineslurper de deur uit te doen ookal doet hij het nog prima)
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
En als ik 't lijstje qua dealers even doorloop dan blijf ik er persoonlijk ook liever weg, maar da's misschien té persoonlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 21-10-2013 22:56 ]
Bedankt voor de tip! Dat ga ik morgen maar eens uitproberen. Ik lees wel op verschillende fora dat men dit wel doet om een of andere reden, dus ik dacht dat het vrij normaal was maar dat terzijde.PilatuS schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:41:
Lekker off-roaden met je Panigale S! Ook hoe hij zijn motor parkeert aan het einde is geniaal.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ERSgFbURRNQ]
Zo veel te goedkoop is ie niet. Ik heb in juli 2008 €2300 voor een R850RT uit '97 betaald; een ex-politiemotor die wel wat TLC nodig had. Motorisch prima, alleen wat poetswerk enzo. Een 1100 van 2 jaar ouder zou toen ruim €2500 hebben gekost, eerder €3000. Op het plaatje ziet ie er puik uit. Lijkt me helemaal geen overdreven prijs. Partikulieren vragen vaak veel te veel voor een motor omdat ze graag de dingen die ze eraan gedaan hebben willen 'terugverdienen'. En voor hen is ie nog veel waard.
Als je geïnteresseerd bent in die motor, moet je 'm eens van dichtbij bekijken. Kijken hoe het blok eruit ziet, en als het kan een ritje maken. Als ie geen bijgeluiden maakt, niet rookt of hoest, en de koppeling in orde is, zou ie in orde kunnen zijn. Natuurlijk kun je niet van binnen kijken, maar dat heb je nergens. Qua kilometers is ie nét ingereden in BMW termen. Je weet alleen niet hoe ermee gereden is. Hij zal er wel geen onderhoudshistorie bij hebben. Ik heb dat wel, en dat is fijn, want dan kun je zien of er 'dure' dingen zijn vervangen.
Er zitten wel rare remschijven voor op. Van die gekke wave gevallen. Ik snap dat niemand die BMW schijven wil kopen van €375/stuk, maar er zijn goedkopere alternatieven die er niet zo uitzien alsof ze van een streetfighter zijn gevallen
en dan rij ik mijn bodemplaat aan snotcyntax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:05:
[...]
Bedankt voor de tip! Dat ga ik morgen maar eens uitproberen. Ik lees wel op verschillende fora dat men dit wel doet om een of andere reden, dus ik dacht dat het vrij normaal was maar dat terzijde.
Lekker off-roaden met je Panigale S! Ook hoe hij zijn motor parkeert aan het einde is geniaal.
[video]

Oppassen daar als je er niet veel verstand van hebt, was een keer een jongen van het gs forum die aangereden was. Motor was weinig meer van te maken, echt total-los. Deze stond 2 weken later bij die dealer met "rijdbare schade" Ding was zo krom als een hoepel en hier en daar was wat afgescheurd aan het frame.... Je kan prima dingen daar kopen als je er iets vanaf weet, anders ver weg blijven of alleen 2e hands onderdelen kopenSaffie_time schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:12:
Iemand die hier ervaring heeft met Boonstra motoren?
Zie er daar een aantal staan voor een zeer mooie prijs in de categorie "schademotoren".
Aan de meeste is op foto's nog geen krasje te zien en de prijzen zijn erg laag voor de motoren die je ziet staan.
Kan op MF wel een draadje vinden met heel veel gemauw over Boonstra maar weet ook dat wat ik daar lees vaak met een emmer strooizout moet nemen. Dus vandaar mijn vraag of er hier iemand is die ervaringen heeft.
Vaak bu'j te bang!

Honda heeft ook een aanpassing gedaan op zijn dashboard om het probleem in de toekomst te voorkomen:

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 22-10-2013 09:25 ]
Zeer onaardig en onbehulpzaam personeel. Ben er een keer geweest en dat was de laatste keer, ook al moet ik een onderdeel uit China importerenSaffie_time schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:12:
Iemand die hier ervaring heeft met Boonstra motoren?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Heb is een keer kopervet op mn achterband gehad, monteur was iets te enthousiast geweest met de bout van het achterwiel. Was een spannend ritje, thuis kwam ik erachter dat de band dus vet was.cyntax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:05:
[...]
Bedankt voor de tip! Dat ga ik morgen maar eens uitproberen. Ik lees wel op verschillende fora dat men dit wel doet om een of andere reden, dus ik dacht dat het vrij normaal was maar dat terzijde.
[video]
Schoongemaakt met genoeg remmenreiniger en weer zo stroef als het moet
Dasty werkt ook erg goed. Te krijgen bij de Wibra. Het laat wel een laagje achter, maar dat kan je met water zo wegpoetsen. Check wel ff op een onopvallend stukje of het je kappen niet aanpast, gaan verhalen op MF rond waarbij het verf aan heeft gevreten. Ik heb daar zelf nooit last van gehad bij mn motoren, maar just sayin'cyntax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:40:
Hoe verwijderen jullie olie/andere troep dat niet zomaar weg is te poetsen/spoelen van de achterbrug/kappen/remschijven of banden?
Whaha gast, die zx10r heeft als bijnaam "widowmaker", en daar ga je dan op rijden terwijl je net je rijbewijs hebtAlterMann schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:51:
[...]
Ach, ik ben het voorzichtige type. En zeker met spullen die niet van mij zijn. Eerst rustig een stukje over straat gereden en toen een stukje snelweg met m'n broertje in de auto erachter
Boonstra is trouwens prima voor losse onderdelen, heb al een paar keer wat gekocht daar, en dat spul was gewoon zoals omschreven.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Hij komt uit 2005 en heeft 8878 gelopen. Het stomme is wel dat ik er nog helemaal niet op mag rijden (nog in de 35kW regeling), maar we hebben het zo besloten dat mijn vader zijn motor verkoopt, in de tussentijd op de Triple gaat rijden en zodra ik vol vermogen mag neem ik de Triple over en koopt hij zelf een andere motor en gaat mijn huidige Suzuki GS500 natuurlijk de deur uit.
Verwijderd
Heel erg mooie en gave motorTropicc schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:53:
Gisteravond een Speed Triple 1050 gewonnen met een veiling:
[afbeelding]
Hij komt uit 2005 en heeft 8878 gelopen. Het stomme is wel dat ik er nog helemaal niet op mag rijden (nog in de 35kW regeling), maar we hebben het zo besloten dat mijn vader zijn motor verkoopt, in de tussentijd op de Triple gaat rijden en zodra ik vol vermogen mag neem ik de Triple over en koopt hij zelf een andere motor en gaat mijn huidige Suzuki GS500 natuurlijk de deur uit.
Mogen we vragen wat je er nou voor betaald hebt? En heb je de motor zelf al gezien?
Lijkt me meer iets voor in het MotoGP en WSBK topic.Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:31:
Hier nog een mooi plaatje van Marquez z'n achterband na 11 rondjes afgelopen zondag:
[afbeelding]
Honda heeft ook een aanpassing gedaan op zijn dashboard om het probleem in de toekomst te voorkomen:
[afbeelding]
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/8817/3430102Marc Rademaker schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:11:
Ik moet wennen aan dat korte kontje...
Mogen we vragen wat je er nou voor betaald hebt? En heb je de motor zelf al gezien?
3700 exclusief marge (154), BTW en waarschijnlijk ook veilingkosten.
Totaal zal dan wel 3700 * 1.16 * 1.21 + 154 = 5347 zijn.Het bod is exclusief eventuele (veiling)kosten en
belastingen.
Wat was de schade?Let op! Deze motor is beschadigd, heeft enige tijd stilgestaan, moet nagezien worden
[ Voor 40% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-10-2013 11:52 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Tropicc op 22-10-2013 11:56 ]
Veel plezier er mee in ieder geval
Idd we zullen het zien. BedanktDeshmir schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:13:
Hopen dat er dan niet teveel onderhoud in gaat zitten.
Veel plezier er mee in ieder geval
Verwijderd
Op zich kan een beetje vet op je band ook niet zoveel kwaad in de praktijk. Ik spuit regelmatig mijn ketting in met kettingspray waarbij het gewoon amper te voorkomen is dat er ook kettingspray op de achterband komt.Frontysco schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:38:
[...]
Heb is een keer kopervet op mn achterband gehad, monteur was iets te enthousiast geweest met de bout van het achterwiel. Was een spannend ritje, thuis kwam ik erachter dat de band dus vet was.
Schoongemaakt met genoeg remmenreiniger en weer zo stroef als het moet
De eerste keer toen ik dat zag zat ik best in de stress, alle fora er op nagelopen totdat ik van een andere ervaren motorrijder hoorde, ach dat spul is er in mum van tijd met een beetje warmrijden alweer er vanaf.
Sindsdien kijk ik er nooit meer na en heb er ook nooit wat van gemerkt
Klinkt als een scherpe prijsTropicc schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:55:
Nope, 3700 *1.19,6 = 4400. Zit alleen veilingskosten overheen van 19,6%. En dan nog die 150 om in te voeren idd.
Edit: Woopsie laat maar, mooie motor hoor. Je moet alleen nog de kentekenkosten er bij rekenenTropicc schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:55:
Nope, 3700 *1.19,6 = 4400. Zit alleen veilingskosten overheen van 19,6%. En dan nog die 150 om in te voeren idd.
[ Voor 68% gewijzigd door theHoff op 22-10-2013 13:29 ]
Ooh, dat is gewoon die €154,-. Zag al bedragen van 1500 euro voorbij komen in dat linkje van jou, schrok me dood hahatheHoff schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:24:
[...]
Edit: Woopsie laat maar, mooie motor hoor. Je moet alleen nog de kentekenkosten er bij rekenen. Ik dacht dat je de BPM vergeten was, maar dat staat al bij de advertentie.
Wordt ik genoodzaakt koekblik te rijden, gaat ie stuk! ;_;
Goed nieuws; papierwerk voor nieuwe, nieuwe koekblik is er door, stukke koekblik kan binnenkort vervangen worden voor nieuwe koekblik dus.
Vanavond maar eens huis ondersteboven gooien voor de Kawa sleutels, maar eerst, sardineblik á la NS overleven.
Meestal vind ik hem terug in de jaszak na een veel te lange tijd op allemaal andere onmogelijke plekken gezocht te hebbenGenjiBlade schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:19:
Is het een mooie dag buiten, kan ik mn motor sleutels niet vinden ;_;
Wordt ik genoodzaakt koekblik te rijden, gaat ie stuk! ;_;
Goed nieuws; papierwerk voor nieuwe, nieuwe koekblik is er door, stukke koekblik kan binnenkort vervangen worden voor nieuwe koekblik dus.
Vanavond maar eens huis ondersteboven gooien voor de Kawa sleutels, maar eerst, sardineblik á la NS overleven.
Ik pak dan meestal nog even een rotonde of perkje mee als mijn oiler weer iets te enthousiast is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
Op zich kan een beetje vet op je band ook niet zoveel kwaad in de praktijk. Ik spuit regelmatig mijn ketting in met kettingspray waarbij het gewoon amper te voorkomen is dat er ook kettingspray op de achterband komt.
De eerste keer toen ik dat zag zat ik best in de stress, alle fora er op nagelopen totdat ik van een andere ervaren motorrijder hoorde, ach dat spul is er in mum van tijd met een beetje warmrijden alweer er vanaf.
Sindsdien kijk ik er nooit meer na en heb er ook nooit wat van gemerkt
Ik maak altijd een stoppie, en dan geef ik vol gas en doordat mijn achterwiel dan zo hard ronddraait, vliegen de liters olie er zo weer af. Werkt als een tiet!GBTW schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:33:
[...]
Ik pak dan meestal nog even een rotonde of perkje mee als mijn oiler weer iets te enthousiast is.

Marc Rademaker schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:58:
[...]
Ik maak altijd een stoppie, en dan geef ik vol gas en doordat mijn achterwiel dan zo hard ronddraait, vliegen de liters olie er zo weer af. Werkt als een tiet!
Dit topic is gesloten.