Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
2 uur in precies dezelfde houding is voor niemand echt lekker comfortabel.
wat voor motor rijd je en hoe "netjes" plaats je je voeten.
zit je braaf met tenen op de steunen om genoeg grondspeling te hebben en de neuzen van je laarzen niet in het asfalt te boren bij bochten?
of in standje toeren met de wreef op de steun? klein beetje afwisseling van je positie kan mischien al schelen.
Zijn het overigens beide voeten? of alleen rechts? (gezien links nog mag schakelen heeft die iets meer beweging)
verder 2 uur rijden, dan moet je motor toch al weer een slok benzine hebben en jij koffie, beetje wandelen tijdens benzine stops vind ik altijd fijn.
Voeten mooi rechtuit, bal op de steun zoals de instructeur me aangeleerd heeft. Af en toe iets andere houding want zitvlak ging maar niet slapen maar qua voeten doorgaans vrij zelfde 'juiste' houding. Benen strekken op motor doet vrijwel niks, 10 minuutjes aan de kant helpt ongeveer een half uurtje en dan doorbijten. Dit was bovendien constant autosnelweg (2 uur aan 125, 1 uur aan 110) dus schakelen zat er niet echt in. Bovendien gebruik ik ondanks het CBS systeem (vrijwel) altijd eerst de achterrem voordat ik de voorrem gebruik, wat (overall) ongeveer evenveel beweging inhoud als schakelen.
En toch enkel last met de rechter. Misschien ligt het effectief aan mij maar dit zijn de eerste (motor) schoenen die ik heb gehad en dus vind ik een test met andere best wel zinnig. Op een of andere manier biedt het uitsluitsel en een reservepaar is geen verspilling.
Jammergenoeg lust ik geen koffie

ik begrijp wat je bedoelt maar een stopje ook geen volledige oplading waarna je terug van 0 start en opnieuw 2/3 uur voor de boeg kunt leggen. Als ik 10 minuten stopte dan was het na een halfuur terug alsof ik niet gestopt had.
Moe kan me geen bal schelen. Ik ben hier niet om te trunten. Moe geeft je zelfs een gevoel van voldoening. Pijn is echter niet juist, zeker niet voor'n trip van 10-14 dagen (ofzo, niks ligt vast!). En de kans op pijn probeer ik natuurlijk te verkleinen. Ik kan wel doortrekken maar het is niet de bedoeling mijn lichaam express kapot te maken of om een bekende oorzaak van pijn niet op te lossen...
Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:35:
Had vandaag een koekblikker op de A2, die zonder te kijken naar links kwam. Ik zag hem gelukkig al aankomen, want hij schoof op omdat er een andere auto ook naar links kwam. Hij had overigens meer dan genoeg ruimte. Dus ik kan praktisch op z'n ruitje tikken en terwijl ik toeter, kijkt hij me aan met een blik in de ogen: ik weet van niks en deed niks verkeerd.
Daarom rijd ik dus liever net iets te hard, in plaats van dat ik auto's tergend langzaam inhaal omdat een irritante trajectcontrole mijn snelheid beperkt...
Tja, kom ik genoeg tegen, en daarom zegt ook iedereen dat je voor twee moet denken op een motor. Dat je ze vervolgens ziet kijken van "Oh, hallo. Ik rijd hier ook in dit vak. Wat doe jij hier?" is natuurlijk best mis maar er staat geen IQ op een rijbewijs. Altijd opletten, goeie reacties kweken en wat extra gas geven als de situatie toelaat. Ik weet vb. dat m'n motor 5 teveel aangeeft en bij 120 geven de camera's 6% (7.2km/u) marge. Als het dan ook nog eens trajectcontrole is kan ik gerust wel eens bijgeven als ik dit veiliger (en/of hoffelijk) acht.
Zijn er eigenlijk GPSen die de snelheid + trajectcontrole bijhouden, voor motos? Ik weet dat deze bestaan voor wagens maar vroeg me af of die bestaan voor tweewielers (ben niet in de markt, gewoon nieuwsgierig). Anders Aardschok zijn advies hier inlassen. Goed doorduwen na eerste camera, dan even koffietje drinken en goed doorduwen tot de volgende camera. Of krijg je dan een boete omdat je gemiddeld trager dan 70 reed?
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 25-10-2013 17:48
]