Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:
  • 433.089 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joopieboy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:19:
Ja en als ik zie hoe sommige mindere van de samenleving ineens wel hard kunnen werken of rennen verbaas ik mij er toch weer over. :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Ben maar weer eens verder gegaan met operatie Ducati Monster. Nu is het frame helemaal kaal en kan het weggebracht worden naar de poedercoaster.

[afbeelding]
Dasty, superspul _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat viel mij ook al op ja :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:19:
Ja en als ik zie hoe sommige mindere van de samenleving ineens wel hard kunnen werken of rennen verbaas ik mij er toch weer over. :+
Nou daar zeg je een waar ding. Ik vroeg me ook laatst af of (bepaalde) dieven en fraudeurs niet beter eerlijk werk kunnen gaan doen, want ze zijn er slim genoeg voor. Dit vroeg ik me bv af toen ik zag welke dingen er allemaal gecontroleerd worden voordat een niet nader te noemen webshop een order accepteert. Achter al die controles zit een verhaal van een fraude die ooit heeft plaatsgevonden. Echt te bizar voor woorden dat die lui dat bedacht hebben.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
mphilipp schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:21:
[...]

Is dat nou zo ondenkbaar? Je hebt er geen idee van hoe handig/slim/sluw de leden van het Gilde zijn. Mensen zijn gewoontedieren dus je hoeft echt geen raketwetenschapper te zijn om te weten hoe je makkelijk zo'n garage binnen komt. Meelopen met iemand is wel de makkelijkste, maar je kunt ook als iemand de garage uit rijdt, het hoekje om schieten en dan ben je ook binnen.

Eigenlijk staat mijn motor veel veiliger buiten. Er staan inmiddels 3 motoren hier geparkeerd en er is er nog niet een gestolen. Het is ook een tamelijk drukke weg door het centrum met vol zicht van meerdere woningen. En toen mijn Tenere een paar weken achter slot en grendel in een pakhuis stond, werd ie meteen gejat...go figure. Buiten met goede sloten staat ie net zo veilig als binnen. Tenzij het je eigen schuurtje is en je hebt er een inbraakproof stalen deur met goed slot en alarm op zitten. En dan niet het raampje open laten staan... :)
Je kan mee lopen maar dan moet je er nog uit he. Deur gaat gelukkig niet automatisch over. Pasje van de deur ligt gewoon thuis. Wel is het een gedeelde garage van het complex waar ik woon dus veel vreemde. Tja, koop pas weer een motor als ik een eigen woning met garage heb. Heb al gekeken naar een dikke Duke alleen die is natuurlijk ook niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Versteegrob schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Je kan mee lopen maar dan moet je er nog uit he. Deur gaat gelukkig niet automatisch over. Pasje van de deur ligt gewoon thuis. Wel is het een gedeelde garage van het complex waar ik woon dus veel vreemde. Tja, koop pas weer een motor als ik een eigen woning met garage heb. Heb al gekeken naar een dikke Duke alleen die is natuurlijk ook niet veilig.
er bestaan genoeg trucjes om vanalles open te krijgen. vind zon gek die eens een keer je garage wilt nalopen en vaak is een plaatje staal ergens al genoeg om ze buiten te houden. kijk bv. maar eens bij bedrijven waar ze electrische sloten hebben voor het pasjes systeem. daar kan je overal de schoot zien. en als je daar wat mee rommelt heb je hem open. stripje eroverheen en je moet breken.

ook bv. zon standaard zijn liftdeuren openen met een velletje papier. terwijl er gewoon sleutel of pas nodig zou zijn :X

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 09-01-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Zolang ze een Benz van de trailer kunnen stelen met valse sleutels stelt zo'n garagedeur ook niet veel meer voor. En als je hoort hoe ze het doen, zakt je broek af denk ik. Het blijkt dan technologie uit het jaar kruik.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het waait. Code oranje. Normaal gesproken zou ik me er niet druk om maken, maar m'n vriendin en familie vinden het een slecht idee om vandaag te gaan rijden. Moet een uurtje met de motor, of 2+ uur met OV.

Van harde wind heb ik normaal op de motor eigenlijk geen enkel probleem :7 Ik vang weinig wind natuurlijk, en ik snij als een mes door de wind naar voren. Het lijkt mij lastig om een motorrijder door harde wind het leven moeilijk te maken...

... maar ervaren jullie dat hetzelfde?

Ik rij verdorie 5 dagen per week gedurende het hele jaar. En het is iets van 10 graden in januari ;) Ik zou wel gek zijn hier geen gebruik van te maken.

Dus: Rijden of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:13

_Apache_

For life.

Op zich is er van je vriendin + familie wel wat te zeggen. Een vrachtwagentrailer valt niet vanzelf om - en toch gaan ze met bosjes nu - , de wind kan flink tekeer gaan op hoge bruggen fly overs ed.

Ik ken je route verder niet, een uurtje rijden klinkt als een km of 60-80, ga na of je van die fly overs ed hebt. Als het meevalt zou ik de weg opgaan en wat bewuster je positie in het midden aanhouden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik zou het niet doen (ik rijd wel pas een jaar, tot nu toe wel door weer en wind), ik reed gister naar werk met op een open stuk met zijwind en dat vond ik echt geen pretje. Ik weet niet hoe het komt, maar met de windstoten voelde het net alsof m'n voorwiel los zat, heel raar effect.
Ik had vandaag ook een rit van bijna 1,5 uur in de planning staan, maar doe het ook niet.

Zetten jullie je motor ook nog extra vast met dit weer? Ik heb gisteravond m'n motor maar even extra gezekerd aan een lantaarnpaal, vond hem wel erg veel bewegen in de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:21:
Van harde wind heb ik normaal op de motor eigenlijk geen enkel probleem :7 Ik vang weinig wind natuurlijk, en ik snij als een mes door de wind naar voren. Het lijkt mij lastig om een motorrijder door harde wind het leven moeilijk te maken...
Wind van voren is geen probleem, van achter ook niet zo. Maar windvlagen van de zijkant kunnen zeer zeker heel vervelend zijn. Ik heb wel eens met behoorlijke wind van opzij gereden en dat was irritant, maar het was een constante wind. Ik hing dus steeds alsof ik een bocht naar rechts maakte schuin met de motor. Alleen even opletten als je een bus of truck inhaalt. Maar met windvlagen ben ik wel eens uit mijn laantje geblazen. En ik ben niet licht en die BMW RT ook niet bepaald. Ik heb zelf altijd de strategie om goed gas te blijven geven gezien het natuurkundig principe van de kracht naar voren die dan groter is en het wint van de zijdelingse krachten (de resultante daarvan dan). Dus vooral niet langzaam gaan rijden, dan ben je een speelbal.
Maar met die windvlagen van opzij was ik echt niet blij. Als er net iets aan die kant rijdt, lig je er zomaar ineens voor en kun je niets doen. Ik geloof dat dat wind van 90kmh was...duurde gelukkig niet lang. Afstappen en stoppen kon niet; was op de A2 in het donker. Langs de kant gaan staan onder die omstandigheden is dan nog gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Zo'n BMW is natuurlijk ook wel een hoop plastic, dat vangt lekker wind.

Ik zou gewoon gaan rijden (sterker nog: ik ga straks rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Als je gaat rijden... niet te krampachtig op de motor zitten. Lekker losjes, laat die motor zijn ding maar doen (binnen grenzen natuurlijk).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Acid_Burn schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:40:
Als je gaat rijden... niet te krampachtig op de motor zitten. Lekker losjes, laat die motor zijn ding maar doen (binnen grenzen natuurlijk).
tip van de dag :Y en maak gebruik van je weghelft. dus als je weet dat je naar links geblazen word beetje rechts hangen en anders om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

charrel

Cortisol4life..

Aan de kant waarvan de wind komt kan je ook nog je knie wat uitsteken, dit werkt als een soort zeil en stabiliseert je verder nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Windstoten doe je niet heel veel aan. Vooral niet als ze hard zijn. Je kunt natuurlijk wel lekker stoer gaan rijden, maar er zijn ook andere weggebruikers en objecten die een speelbal kunnen zijn van de wind. Ik lees hier 110kmh windstoten. Hangen wat je wilt, maar je gaan dan echt wel opzij. Je kunt het moment niet bepalen, dus ook niet op voorbereiden.
Als het niet echt hoeft, zou ik er niet uit gaan. Laat mij maar lekker niet stoer zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:49
Lastige van windstoten is als je net een grote auto voorbij bent.. Je kan soms zo lastig anticiperen hoe ver je tegen de wind in moet hangen als je net weer recht op hebt gereden.
Keertje gedaan met de a28 langs strand Nulde(?) vlak voor Amersfoort... Was toen kracht 6 a 7, maar die wind na een vrachtwagen is toch niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:15

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:28:
[...]

Nou daar zeg je een waar ding. Ik vroeg me ook laatst af of (bepaalde) dieven en fraudeurs niet beter eerlijk werk kunnen gaan doen, want ze zijn er slim genoeg voor. Dit vroeg ik me bv af toen ik zag welke dingen er allemaal gecontroleerd worden voordat een niet nader te noemen webshop een order accepteert. Achter al die controles zit een verhaal van een fraude die ooit heeft plaatsgevonden. Echt te bizar voor woorden dat die lui dat bedacht hebben.
Verdiend stukken minder, dat is gewoon denk ik het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-03 21:05
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/1_zps47670fed.jpg

Vanmorgen wezen kijken naar de Bandit GSF600 en ook gekocht. Maar niet met horten of stoten.

De vorige eigenaar was een Hagenees die eerst €1800 vroeg. Via de mail de prijs gedropp'ed naar €1650.

Eenmaal aangekomen was er meer aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/2_zps067f8bb3.jpg

Gelukkig had ik mijn vader bij mij, die heeft de hele motor nagekeken. Direct kwamen er problemen naar boven

- 1 keerring lek
- Remblokken compleet gaar
- Ketting(set) is aan vervanging toe
- Moet een grote beurt hebben

Dit bij elkaar kost natuurlijk een smak geld. Nu vertrouwde wij deze TJAPPIE - eerlijk, het was niet een zuivere vent - niet helemaal en hebben de prijs zover naar €1450 kunnen praten. De eigenaar was niet eerlijk tegenover ons vanaf het eerste moment, dus wij waren op den duur ook niet meer eerlijk tegen hem :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/3_zps9a40ae21.jpg

Zo hebben wij - nadat wij wisten dat hij ons een beetje probeerde te belazeren - een hoop neppe gebreken gevonden om hem terug te belazeren. Zoals je op de eerste foto ziet is de keerring ZO LEK, dat er gewoon olie op de voorband druipt :') (vandaar dat hij zo glimt)

Even een rondje mee gereden, ding rijd gewoon prima, alleen dat ik zeer hard moest remmen is een beetje kut vanwege de olie die op de remschijf kwam. Volgende week dinsdag gaat hij naar de monteur, maar wij logen een bedrag van €750-800 bij elkaar aan reparatiekosten, terwijl 'onze' monteur ALLES gaat doen voor ca. €450-500.

Ik noem het ook wel 'eye for an eye' })

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Veel erger dan wind tijdens het motorrijden vind ik eigenlijk mist. Met een flinke mist voel ik mij toch niet helemaal veilig of prettig op de motor.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Ik vind het eerlijk gezegd levensgevaarlijk om nu te gaan rijden.
Zelf ben ik een fanatiek kitesurfer, ik doe dit al een jaar of 9.
Het probleem met wind is= je ziet het niet. Je hebt dus geen idee wanneer en hoe hard een windvlaag je verrast.
Met kiten vaak genoeg gezien, lekker rustig dagje met een knoopje of 17/20. strak blauwe lucht.
Out of nowhere komen ineens vlagen van 30/35kn + opzetten. Nou is dat met een vlieger, omdat je vaak 12m doek in de lucht hebt hangen al redelijk gevaarlijk. Echter ben je vaak op het water, dus heb je een redelijke foutmarge.

Met een motor op de weg is het ineens een ander verhaal, omdat je 120km/h rijdt op asfalt...
Stel er ligt wat op de weg (een tak of een stuk band whatever) je wilt dan een lijn op de weg volgen die OM het obstacel loopt, als je dan ineens een vlaag van 35kn+ van de zijkant krijgt, ben je ****ed. om het maar zacht uit te drukken.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
Aan de andere kant kan je prima over een autoband heen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413059

tellavist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:57:
Ik vind het eerlijk gezegd levensgevaarlijk om nu te gaan rijden.
Zelf ben ik een fanatiek kitesurfer, ik doe dit al een jaar of 9.
Het probleem met wind is= je ziet het niet. Je hebt dus geen idee wanneer en hoe hard een windvlaag je verrast.
Met kiten vaak genoeg gezien, lekker rustig dagje met een knoopje of 17/20. strak blauwe lucht.
Out of nowhere komen ineens vlagen van 30/35kn + opzetten. Nou is dat met een vlieger, omdat je vaak 12m doek in de lucht hebt hangen al redelijk gevaarlijk. Echter ben je vaak op het water, dus heb je een redelijke foutmarge.

Met een motor op de weg is het ineens een ander verhaal, omdat je 120km/h rijdt op asfalt...
Stel er ligt wat op de weg (een tak of een stuk band whatever) je wilt dan een lijn op de weg volgen die OM het obstacel loopt, als je dan ineens een vlaag van 35kn+ van de zijkant krijgt, ben je ****ed. om het maar zacht uit te drukken.
Hangt ook een beetje van je motor af als die veel wind opvangt als een zeil doek dan kan de wind indd onverwachts uit een andere hoek je verrassen 8)7

De truc is eigenlijk om altijd de wind een stapje voor te zijn en dan kan maar op 1 manier gassen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ik had er vroeger veel minder moeite mee dan nu.

Ik heb ondertussen veel meer (jaren en kilometers) ervaring, maar op de een of andere manier ben ik mij veel meer bewust van "de gevaren".

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Ik moest net wel met twee voetjes aan de grond bij stoplichten. Voor de rest ging het best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:28

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Enige tijd terug reed ik nog met rukwinden op me GSXR met me vriendin achterop. Zou even snel bij me schoonouders langs... Zelfs stilstaand voor het stoplicht trok ik al bijna een wheelie.

Buiten dat, had ik gewoon zeer weinig druk op me voorwiel door de mega zijwind. Dat doe ik niet meer voor me plezier imho.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:28

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die achterband kan je ook wel vervangen volgens mij.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste