Toon posts:

Het grote motortopic deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste
Acties:
  • 422.298 views

Onderwerpen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:11

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DECOY88 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:28:
[...]

rusland kent ook een paar van die wegen. en dan heb je geluk als je de gehuchtjes als poi op je gps hebt _/-\o_ sibirsky extreme

[video]
hier het topic:

http://www.advrider.com/f...read.php?t=834987&page=45

Hoe was dat ook alweer afgelopen met die KTM die mee was....die was volgens mij probleemloos :P :P Ook de keuze van de voorband van de KTM was uitstekend... O-)

Er zitten wel een paar nette dames in dat verslag trouwens:

Asus Zenbook i7 256gb

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
Altijd stupide dat als ik 15 mails rond stuur met interesse in een motorfiets er maar twee reageren. Zo zie je dat er maar een aantal serieus zijn met hun verkoop.

Anyway, eerst eentje gevonden in Drenthe, twee uur rijden. Dat viel na wat woorden wisseling via de mail eigenlijk al af, meer omdat de Suzuki Bandit bijna op 90.000 km zit en flink wat estetische schade heeft.

Eentje gevonden in Den Haag (20 minuten rijden) met 39.000 km op de teller en er ook nog eens goed uitziet. Afspraak gemaakt voor zaterdag ochtend en man; wat ben ik benieuwd.

Vandaag eerste werkdag gehad en wat heb ik een TYFUS hekel aan dat file rijden in een auto zeg :(

- en ik moet nog de hele week in de auto zitten zolang ik geen motor heb.. -

[Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 06-01-2015 19:47]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
_Apache_ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Spritmonitor zegt een gemiddelde van 1:15,6 (6,2L/100km) voor de 1200. Terwijl de 600 een 5,7 neerzet.

Ik zou eerder zeggen dat de 600 heel onzuinig is, en de 1200 er nog niet zo slecht mee wegkomt. :X
Ja, per cc is de 600 minder zuinig. In z'n totaal is de 600 toch echt wel zuiniger.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:39:
[...]

hier het topic:

http://www.advrider.com/f...read.php?t=834987&page=45

Hoe was dat ook alweer afgelopen met die KTM die mee was....die was volgens mij probleemloos :P :P Ook de keuze van de voorband van de KTM was uitstekend... O-)

[afbeelding]

Er zitten wel een paar nette dames in dat verslag trouwens:

[afbeelding]
[afbeelding]
Nondejuu :D Tetten!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:32:
BMW GS zou ik niet aanraden als beginners motor tenzij je de 50jaar al gepasseerd bent.
Wat is dat nou eigenlijk steeds voor poep over dat BMW een ouwelullenmotor is? Volgens mij gewoon iets van wat jaren geleden, want het is al lang niet meer zo. Niet dat ik me aangesproken voel, maar het is zo raar dat men het nog steeds roept terwijl het toch heel duidelijk niet zo is.

De GS lijn bestaat al wat jaren niet meer alleen uit de boxers. De F800GS is nou niet bepaald een ouwelullenbak. En die S1000RR ook niet bepaald. Zo zijn er nog een paar die juist bij de ouwe lullen slecht vallen (lees maar eens een BMW forum :+ )

Het maakt me niet zoveel uit, maar het is net een vastzittende plaat. Ohnee...da's iets voor ouwe lullen :)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Wat is dat nou eigenlijk steeds voor poep over dat BMW een ouwelullenmotor is? Volgens mij gewoon iets van wat jaren geleden, want het is al lang niet meer zo. Niet dat ik me aangesproken voel, maar het is zo raar dat men het nog steeds roept terwijl het toch heel duidelijk niet zo is.

De GS lijn bestaat al wat jaren niet meer alleen uit de boxers. De F800GS is nou niet bepaald een ouwelullenbak. En die S1000RR ook niet bepaald. Zo zijn er nog een paar die juist bij de ouwe lullen slecht vallen (lees maar eens een BMW forum :+ )

Het maakt me niet zoveel uit, maar het is net een vastzittende plaat. Ohnee...da's iets voor ouwe lullen :)
:^^

Probleem zit 'm ik, denk ik, méér in het feit dat een nét beginnende motorrijder vaak gewoon niet het geld kan of wil opbrengen voor een nieuwe BMW (óf een recente occasion).

Een Yamaha is niet veel goedkoper (vergelijk bijvoorbeeld de R1(M) maar eens met de S1000RR/HP4, de FZ1 met de S1000R óf de GSA met de XT1200z ST Explorer), toch heeft BMW (onterecht) 't imago "duur" te zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Anoniem: 387913

hij had het toch ook over de R1150GS?

en ik zeg ook niet dat BMW alleen ouwe lul fietsen maakt (hoewel het nog steeds hun forte is)

de F serie is inderdaad wat het merk weer wat karakter heeft gegeven, en de "japanse" S lijn is zeer netjes (komt trouwens ook een S1000GS, dat is wellicht wel interesant)

overigens, kunnen we lekker op het topic blijven?

Mythling zoekt dus een allroad motor, geef suggesties (behalve BMW boxers natuurlijk >:) )

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 06-01-2015 21:31]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:22:

en ik zeg ook niet dat BMW alleen ouwe lul fietsen maakt (hoewel het nog steeds hun forte is)

de F serie is inderdaad wat het merk weer wat karakter heeft gegeven, en de "japanse" S lijn is zeer netjes (komt trouwens ook een S1000GS, dat is wellicht wel interesant)

overigens, kunnen we lekker op het topic blijven?

Mythling zoekt dus een allroad motor, geef suggesties (behalve BMW boxers natuurlijk >:) )
Hele fijne All-Road: Een Suzuki V-Strom 650. Ding blinkt nergens in uit maar is een recente fiets welke je op alle NL/BE/LUX wegen wel kunt rijden zonder problemen, net zoals een F800GS :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:22:

Totdat je er een keer op zit :) Krijg je ervan als je motor rijdt om het imago :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 08:40
Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:32:

BMW GS zou ik niet aanraden als beginners motor tenzij je de 50jaar al gepasseerd bent.
Wat een onzin. Mijn 1e motor was een R1100GS.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41
Ik ben niet per se op zoek naar een all road motor, maar die stijl vind ik wel mooi. Met mate, motoren als die twin alp vind ik weer teveel van het goede. De GS en de V-Strom zitten er wat mij betreft mooi tussen in. Ik ga dan echt 100% op de looks af, heb enkel op een F800GS gereden.

Behalve het "oude lullen imago", waarom zou ik de BMW boxers moeten ontwijken? Ik hoor er verschillende meningen over, maar zo'n laag zwaartepunt lijkt me eigenlijk best fijn rijden...

Kortom, ik heb geen idee waar ik het over heb. Ga over 3 weken eens een paar rondjes rijden op verschillende soorten motoren. Nu vast een beetje inspiratie opdoen kan geen kwaad :)

[Voor 16% gewijzigd door Mythling op 06-01-2015 22:50]

mphilipp schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:59:
[...]

Totdat je er een keer op zit :) Krijg je ervan als je motor rijdt om het imago :+
ik heb ongeveer 1000km met alle eerste generatie 1200 boxers gereden.
de R1200R iets meer, (denk 2500) en vind dat ook wel de fijnste boxer, de RT loopt wel iets mooier.
zal wel dankzij mappings zijn.

dus ik heb beetje ervaring met die dingen, en heb er genoeg verkocht, maar ook alleen maar aan 50+ers.

(en zelfs een R1200GS verkocht aan een vrouw (was wel geboren als man, maar toch)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:18
Mythling schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:48:
Ik ben niet per se op zoek naar een all road motor, maar die stijl vind ik wel mooi. Met mate, motoren als die twin alp vind ik weer teveel van het goede. De GS en de V-Strom zitten er wat mij betreft mooi tussen in. Ik ga dan echt 100% op de looks af, heb enkel op een F800GS gereden.

Behalve het "oude lullen imago", waarom zou ik de BMW boxers moeten ontwijken? Ik hoor er verschillende meningen over, maar zo'n laag zwaartepunt lijkt me eigenlijk best fijn rijden...

Kortom, ik heb geen idee waar ik het over heb. Ga over 3 weken eens een paar rondjes rijden op verschillende soorten motoren. Nu vast een beetje inspiratie opdoen kan geen kwaad :)
Je moet gewoon kopen. Waar jij lekker opzit, waar je makkelijk uit de voeten kan en waar je gewoon veel plezier aan gaat hebben of het nou een motorfiets is van merk A&A of van ZZR

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_motorfietsmerken

Koop gewoon wat jij leuk vind of graag wil hebben en niet wat een ander er van zegt of vind. Advies kun je inwinnen, maar jij moet er mee rijden. Succes met je keuze.

Hier in Spanje gaat de strijd elk jaar weer tussen de Z800 en de BMW R 1200 GS van best verkochte motoren 8) 8) 8)

[Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 06-01-2015 23:44]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Anoniem: 478829

Als je BMW boxer overweegt zeker gaan testen. Is een heel specifiek motorkarakter wat je wel of niet ligt. Veel koppel zonder veel toeren te moeten maken. Ik rij meestal rond de 4k toeren. Bijna geen trillingen. Minder dan de 3 cilinders waar ik op gereden heb. Nadeel is gestotter bij lage toeren (onder 2k) en de droge koppeling (LC modellen uitgezonderd). Laag zwaartepunt inderdaad handig. Ik voel het vooral tijdens stapvoets rijden. Bij stappen naast de motor heeft dat al paar keer verhindert dat ik mag oprapen.

Als je koppel zoekt zou ik trouwens ook 3 cilinders overwegen. Daarmee kun je pas echt op gelijk welk toerental rijden. Wel iets meer trillingen. Vaak ook hoger zwaartepunt en warm blok tussen de benen.

Dat laatste heb je met veel 4 cilinders ook. Neem dat als je graag hoog in toeren gaat.

En zo zijn er nog zat configuraties met elk hun voor en nadelen. Voor mij telt dat + cardan + windbescherming + zithouding. Aantal pk of kleur laat me koud. Tankinhoud durf ik ook op letten maar dat is alleen omdat ik veel km doe. En echt doorslaggevend zou het niet zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor wie die malle weg in Rusland wil gaan doen, hier wat inspiratie hoe je een KTM 690 kunt ombouwen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:33:
[...]
ik heb ongeveer 1000km met alle eerste generatie 1200 boxers gereden.
de R1200R iets meer, (denk 2500) en vind dat ook wel de fijnste boxer, de RT loopt wel iets mooier.
zal wel dankzij mappings zijn.

dus ik heb beetje ervaring met die dingen, en heb er genoeg verkocht, maar ook alleen maar aan 50+ers.

(en zelfs een R1200GS verkocht aan een vrouw (was wel geboren als man, maar toch)
De prijs heeft er misschien mee te maken dat veel oudjes op die dingen rijden, en toch zijn er zat onder de 50 die er een hebben. Het zal wel ooit begonnen zijn toen BMW de strijd met de Jappen verloor en een tijdje op sterven na dood is geweest. Want in het verleden was BMW vooral bekend om de successen in de racerij. De eerste motor die boven de 200kmh uit kwam was een BMW.

En het lijkt alsof ik een BMW-o-fiel ben, maar ik ga toch echt steeds op zoek naar een heel ander merk. Mijn eerste motor was een Yamaha en toen ik een andere wilde, ging ik écht naar de dealer voor een Diversion 900, maar vd Wal was toen ineens geen Yamaha dealer meer en er stond een BMW K1100RS in het gangpad naar me te staren. Een week later kreeg ik de sleutels...
Toen een tijdje niet gereden, en toch weer gaan kijken. Op de Motorbeurs helemaal verliefd geworden op een Yamaha TDM850 en daar mijn zinnen op gezet. En toen op die fatale zaterdagmiddag zag ik een BMW R850RT-P (pliesie) staan op marktplaats...een kilometer of 5 van mijn woonplaats af. Wéér niet gelukt om een Yamaha te kopen. De goden willen het gewoon niet :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 478829 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:34:
[...]

Als je koppel zoekt zou ik trouwens ook 3 cilinders overwegen. Daarmee kun je pas echt op gelijk welk toerental rijden. Wel iets meer trillingen. Vaak ook hoger zwaartepunt en warm blok tussen de benen.
Durf het bijna niet te zeggen, maar daar had BMW ook een prima oplossing voor, die nog volop te krijgen is voor weinig, de K75. Drie cylinders, heerlijk geleidelijke vermogenscurve, maar door het gekantelde blok alsnog een laag zwaartepunt en geen blok tussen de benen - en door erg goede balancering nauwelijks trillingen (iig veel minder dan z'n 4-cylinder grote broer de K100, ook veel minder dan de oude airhead boxers).

Nu heb je het wel over minimaal 20-jaar oude fiets bij de K75, maar die dingen kunnen tonnen lopen dus dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn.

Heb er ook eentje als eerste motor gehad, viel niet tegen. Uiteindelijk weggedaan omdat onderhoud (o.a. die dure koppeling die aan vervanging toe was) meer zou kosten dan het waard was. Achteraf onverstandig - en sowieso gevolg van een wel erg goedkope, lelijke gekocht te hebben :P
Dat laatste heb je met veel 4 cilinders ook. Neem dat als je graag hoog in toeren gaat.

En zo zijn er nog zat configuraties met elk hun voor en nadelen. Voor mij telt dat + cardan + windbescherming + zithouding.
Check. Wat dat betreft geen gek idee om te kijken naar wat oude lullen doen - als een bejaarde comfortabel kan rijden, kan ik het ook ;)

Hou er rekening mee dat er geen "goede" zithouding is, iedereen heeft een ander lichaamsbouw en andere voorkeuren. Wel is het zo dat als je een bepaalde zithouding wilt, je al snel een bepaalde kant op moet kijken. Ik wil vooral niet dubbelgevouwen zitten en wil m'n knieen ook niet teveel buigen. Dat icm 1m86 lang zijn (gemiddeld in NL, maar globaal gezien behoorlijk lang, zeker in vergelijking met de gemiddelde Japanner) maakt dat ik al snel richting BMW (of misschien KTM) moet kijken. Omgekeerd is een vriendin van me die nogal klein is en toch 'stabiel' wil zitten op een lichte fiets vooral op de Japanners aangewezen (ze rijdt nu een lilakleurige Diversion 600).
Aantal pk of kleur laat me koud. Tankinhoud durf ik ook op letten maar dat is alleen omdat ik veel km doe. En echt doorslaggevend zou het niet zijn.
Tankinhoud vs verbruik oftewel actieradius is juist het interessante. Een zuinige motor komt verder met een kleine tank dan een onzuinige. Helaas zie je dat dat exact de logica van de fabrikanten is, waardoor het erg moeilijk is een motor te vinden met significant hogere actieradius, bijna alle 'normale' (dus niet supersport, cruiser of offroad-gevallen) doen 250-300km op een tank. Enige uitschieters zijn de 'Adventure' (cq Paris/Dakar) BMW GS-jes en trouwens de Honda Pan European die bij rustig rijden 500km kan aantikken. Doodzonde dat Honda bijv op de NX700X zo'n klein tankje van 14l geplaatst heeft, met een 'standaard' 18l tank zou dat ding ook dik boven de 400km uitkomen :'(

Maar goed, hoe zwaar dit weegt en wat je grenzen zijn is ook een persoonlijke afweging. Als je alleen maar toerritjes maakt is het minder interessant. Rij je dagelijks 300km, dan is het wel erg relevant of je dat op een enkele tank kunt halen of moet je tussendoor tanken.

Soittakaa Paranoid!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:49:
[...]

........Rij je dagelijks 300km, dan is het wel erg relevant of je dat op een enkele tank kunt halen of moet je tussendoor tanken..
Met dat soort afstanden zou ik toch een ander vervoermiddel gaan opteren...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

-tom-562

Oliesjeik

Of verhuizen, of ander werk zoeken :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08-2022

Tankinhoud vs verbruik oftewel actieradius is juist het interessante. Een zuinige motor komt verder met een kleine tank dan een onzuinige. Helaas zie je dat dat exact de logica van de fabrikanten is, waardoor het erg moeilijk is een motor te vinden met significant hogere actieradius, bijna alle 'normale' (dus niet supersport, cruiser of offroad-gevallen) doen 250-300km op een tank. Enige uitschieters zijn de 'Adventure' (cq Paris/Dakar) BMW GS-jes en trouwens de Honda Pan European die bij rustig rijden 500km kan aantikken. Doodzonde dat Honda bijv op de NX700X zo'n klein tankje van 14l geplaatst heeft, met een 'standaard' 18l tank zou dat ding ook dik boven de 400km uitkomen :'(
Heb de 550km al eens gehaald op een tank. Niet eens speciaal rustig voor gereden :)

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 20:22
ToolkiT schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt op de F800GT en dat viel me eigenlijk tegen... er zat totaal geen emotie in die fiets...en de klokken waren mega onovezichtelijk etec etc...
Toen ik op de Fazer8 een ritje maakte was dat heel anders...

Maar voor woon-werk zuipt de 8 wel wat veel vind ik (hoewel nu ik onde de 6K RPM blijf dat een hele hoop scheelt).
Ik heb ook een keer gereden op die F800GT. Ik vond het niet een geweldige motor qua aandrijving. Met name vanuit een laag toerental vond ik hem erg slecht. Hij hakkelde enorm op rotondes en ik moest eigenlijk terug schakelen naar de eerste versnelling.

• Anoniem: 111703
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Proqzor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:45:
[...]

Ik heb ook een keer gereden op die F800GT. Ik vond het niet een geweldige motor qua aandrijving. Met name vanuit een laag toerental vond ik hem erg slecht. Hij hakkelde enorm op rotondes en ik moest eigenlijk terug schakelen naar de eerste versnelling.
Herkenbaar; ik vond het blok gewoon niet echt onwijs indrukwekkend toen ik er 1 mee kreeg van de dealer als leenmotor. Heel erg stotteren/moeilijk doen in de lage toerentallen en het vermogen is ook niet je van het.
De zitpositie vond ik daarentegen wel echt heel goed, en het weggedrag van de motor an sich was ook best lekker.

Waar ik pas écht benieuwd naar ben, is die nieuwe R1200RS (jeuj, eindelijk weer een RS van BMW :)):

* Anoniem: 111703 nog steeds stiekem hoopt dat BMW gewoon de K-serie weer nieuw leven in blaast. 4-cilinder RS FTW :P
[...]

Durf het bijna niet te zeggen, maar daar had BMW ook een prima oplossing voor, die nog volop te krijgen is voor weinig, de K75. Drie cylinders, heerlijk geleidelijke vermogenscurve, maar door het gekantelde blok alsnog een laag zwaartepunt en geen blok tussen de benen - en door erg goede balancering nauwelijks trillingen (iig veel minder dan z'n 4-cylinder grote broer de K100, ook veel minder dan de oude airhead boxers).
Dat, en het feit dat het K75 blok letterlijk geen druppel olie verbruikt en heel erg zuinig is. Als je het mij vraagt is zo'n K75 wel echt dé motor voor woon-werk verkeer. Ik ben destijds overgestapt naar een K1100RS omdat ik iets leukers/sportievers zocht (maar nog wel met een redelijke kuip/bescherming). Maar je gaat nooit meer zo'n zuinige motor rijden als een K75, tenzij je een elektrische motor koopt :P

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 07-01-2015 09:00]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48

_Apache_

For life.

wimmel_1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:56:
[...]

Met dat soort afstanden zou ik toch een ander vervoermiddel gaan opteren...
Soms heb je - voor tijdelijke redenen - even geen keus. Ik heb een maand lang cursussen moeten doen, 145km van huis. 290km/dag * 20 dagen. Dan tik je in een maand ook even bijna 6k km af. :X Auto was geen alternatief 8,5L/100km, files en gedoe met parkeren.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 21:52
_Apache_ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:17:
[...]

Soms heb je - voor tijdelijke redenen - even geen keus. Ik heb een maand lang cursussen moeten doen, 145km van huis. 290km/dag * 20 dagen. Dan tik je in een maand ook even bijna 6k km af. :X Auto was geen alternatief 8,5L/100km, files en gedoe met parkeren.
Ik hoop maar dat de cursus de moeite waard was, maar anders mag de baas wel over de brug komen met vervoer / hotel. Met mijn motor is 290km/dag geen optie. En goddomme, 6k op de teller zetten, dat kost je bijna een kleine beurt en een flink stuk profiel.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:21:
[...]

:^^

Probleem zit 'm ik, denk ik, méér in het feit dat een nét beginnende motorrijder vaak gewoon niet het geld kan of wil opbrengen voor een nieuwe BMW (óf een recente occasion).

Een Yamaha is niet veel goedkoper (vergelijk bijvoorbeeld de R1(M) maar eens met de S1000RR/HP4, de FZ1 met de S1000R óf de GSA met de XT1200z ST Explorer), toch heeft BMW (onterecht) 't imago "duur" te zijn.
Als je éénmaal met de opties begint is een XT1200Z toch heel wat goedkoper dan een GS hoor.
Bij BMW krijg je er standaard gewoon geen bal bij qua opties, en wil je die dan kost het meteen stukken van mensen. Gewoon een stel koffers erbij kost je bij een GS al snel meer dan 1000 euro (zijn meteen Touratech-achtige koffers), een beetje technische snufjes net hetzelfde.

Ik heb 15.000 euro ofzo betaald voor mijn XT1200Z (.be, geen BPM hier). Daar zaten dan koffers bij, valbeugels, carterplaat, zijkoffers, topkoffer, binnentassen,...
Voor een standaard GS (niet de GSA) ben je al meteen 18.500 euro kwijt. Dat noem ik toch een vrij aanzienlijk verschil.

De enige reden die het prijsverschil kan rechtvaardigen is dat de inruil veel hoger is bij BMW. Om 1 of andere reden houden ze hun waarde veel beter. Maar ook dat vind ik persoonlijk flauwekul. HEt is niet alsof die BMW's technisch zoveel beter zijn dat ze op dezelfde leeftijd en kilometerstand 5000 euro meer waard zouden blijven dan hun concurrenten.

Als je op prijs gaat vergelijken heb je voor de 18.500 van de standaard GS hier in België binnenkort de KTM 1290 Super Adventure die ik boven al ergens poste. Dan spreek je wel over een fiets die op zowat elk vlak beter is dan de GS. Elke mogelijk optie zit erop, 160 pk, 140 Nm, cruise control, zadel- en handvatverwarming, dynamische vering, drive-by-wire en zowat alle electronische snufjes die je kan inbeelden, WP-vering, Brembo remmen,...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Anoniem: 478829

Anoniem: 111703 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Waar ik pas écht benieuwd naar ben, is die nieuwe R1200RS (jeuj, eindelijk weer een RS van BMW :)):

[afbeelding]

* Anoniem: 111703 nog steeds stiekem hoopt dat BMW gewoon de K-serie weer nieuw leven in blaast. 4-cilinder RS FTW :P
Daar kijk ik ook naar uit! Dat is een mogelijke opvolger voor mijn RT van 2005. Tenminste als het testrijden bevalt. Dan ben ik eindelijk van die ouwe lullen motor vanaf :-).
Dat, en het feit dat het K75 blok letterlijk geen druppel olie verbruikt en heel erg zuinig is. ...
Juist nog een minpuntje van de BMW boxermotoren is dat ze olie verbruiken. Ik moet elke 1000 km 250ml bijkappen. Het kijkvenster voorziet in een bereik van 500ml. Met die 1l olie op 4K km is het verbruik volgens BMW zelf normaal. Dacht dat ze ze pas vanaf 1l op 1000km van problemen spreken. 't Is maar hoe je 't bekijkt. Anderen moeten elke 1000km hun ketting smeren :-).

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:07

bakvis

Tweakers.Nerd

Anoniem: 478829 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Daar kijk ik ook naar uit! Dat is een mogelijke opvolger voor mijn RT van 2005. Tenminste als het testrijden bevalt. Dan ben ik eindelijk van die ouwe lullen motor vanaf :-).

[...]

Juist nog een minpuntje van de BMW boxermotoren is dat ze olie verbruiken. Ik moet elke 1000 km 250ml bijkappen. Het kijkvenster voorziet in een bereik van 500ml. Met die 1l olie op 4K km is het verbruik volgens BMW zelf normaal. Dacht dat ze ze pas vanaf 1l op 1000km van problemen spreken. 't Is maar hoe je 't bekijkt. Anderen moeten elke 1000km hun ketting smeren :-).
ik smeer toch liever m'n ketting dan dat ik iedere 250 km een kwart liter olie moet bijvullen ;)!

Mijn Specs

@Dinx. en dat rem systeem dat bosch samen met ze heeft ontwikkeld (dat je kan remmen in een bocht zonder dat je lijn drastisch verandered)

hoe dan ook, ieder zijn ding.
BMW is gewoon het motor equivalent van Apple.
Te duur in verhouding, en toch lopen hele kuddes er mee weg.
Is het daardoor een slecht product, zeker niet.

anyhow, BMW is een beetje saai onderwerp.

dus kleine sturing naar iets leukere gesprekstof, maar omdat ik niet beschuldigd wil worden "anti" te zijn
gaat toch over BMW
http://www.bikeexif.com/r-ninet

dat ding is marketing technisch wel een homerun geweest.
yamaha is begonnen met het "yard build" principe, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen etc etc.
die NineT heeft ze wel veel naam gegeven in de custom wereld

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Persoonlijk vind ik dat BMW mooie motoren maakt (op hun toermotoren na) maar ik vind ze wel heel erg duur. Prijstechnisch is een Japanner dan ook in mijn ogen een betere keuze want er is namelijk geen sprake van enig kwaliteitsverschil.

Zelfde met auto's ik rij nu een tweetal Duitse auto's maar de volgende wordt gewoon weer een Japanner :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:30
Hey mannen,

Mij een maandje geleden mijn eerste moto gekocht. Bedoeling is om wat woon/werkverkeer te doen en dus het stilstaan in de files te vermijden, alsook af en toe een rustig cruise met schoonpa/broer richting de Ardennen.
Omdat het mijn eerste moto is wou ik er niet teveel geld aan verkwisten. Bedoeling is om er 2 jaar op te wennen, te leren, geen zotte kosten buiten onderhoud en banden aan op te doen.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een zeer nette Yamaha TDM 850 van 2001 met 31000km op de teller.
Onderhoud ga ik laten uitvoeren bij een zeer goeie gast, maar...
Welke banden zijn aangewezen op deze moto, lettende dat ik niet op de weersomstandigheden ga kijken. Daarmee bedoel ik dat ik ook regelmatig is in de regen zal rijden, en niet enkel bij goed weer. Winter/glad ga ik niet doen.
Zijn er mensen die ervaring hadden/hebben op de TDM? Eventuele tips?

Bedankt!

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kazzzdafke schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:47:
Hey mannen,

Mij een maandje geleden mijn eerste moto gekocht. Bedoeling is om wat woon/werkverkeer te doen en dus het stilstaan in de files te vermijden, alsook af en toe een rustig cruise met schoonpa/broer richting de Ardennen.
Omdat het mijn eerste moto is wou ik er niet teveel geld aan verkwisten. Bedoeling is om er 2 jaar op te wennen, te leren, geen zotte kosten buiten onderhoud en banden aan op te doen.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een zeer nette Yamaha TDM 850 van 2001 met 31000km op de teller.
Welke banden zijn aangewezen op deze moto, lettende dat ik niet op de weersomstandigheden ga kijken. Daarmee bedoel ik dat ik ook regelmatig is in de regen zal rijden, en niet enkel bij goed weer. Winter/glad ga ik niet doen.

Bedankt!
De Michelin Pilot Road bandenserie zijn uitstekende banden en dan met name in de regen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 08:40
Dat verschilt ook per motor. Mijn 1100 verbruikte 0,5 liter op 10K. Mijn 1200GSA verbruikt nauwelijks wat. Daar heb ik zelf nog nooit bij hoeven vullen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

kazzzdafke schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:47:
Hey mannen,

Bedankt!
Conti road attack 2 komt ook heel goed uit tests, maar met alle regen in het noorden van europa zijn de michelins zeer prettig kwa grip in regen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Marc Rademaker schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Ik hoop maar dat de cursus de moeite waard was, maar anders mag de baas wel over de brug komen met vervoer / hotel. Met mijn motor is 290km/dag geen optie. En goddomme, 6k op de teller zetten, dat kost je bijna een kleine beurt en een flink stuk profiel.
Met 23cent/km zal je mij niet horen klagen. Qua brandstof zat ik op 10cent, en een andere 13cent voor onderhoud/afschrijven red ik het wel.

Het was een bootcamp van mijn toenmalige werkgever, maandje studeren, examens doen, extra $$$.

Het waren wel lange dagen, dat geef ik je wel mee. 6:15hrs de straat uitrijden, 1900hrs weer thuis.
Stacheldraht schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:53:
[...]
De Michelin Pilot Road bandenserie zijn uitstekende banden en dan met name in de regen.
Dat dus. Verschil tussen 2,3,4 is aanwezig, maar niet zo groot. Een GT band heb je niet nodig, zo zwaar is je motorfiets niet.
Als je niet zo een koppelmonster hebt is 20-25k op zo een bandje goed te halen.

[Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2015 13:17]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Da's erg exemplarisch. Ik moest mijn RT force-feeden. Tussen de beurten door ging er met moeite een kwart liter in. En op het GS forum loopt een topic over olieverbruik en daar zie ik niets geks in. Ik heb ooit wel eens horen beweren dat 1 liter op 4000km normaal was, maar dan zou ik 'm toch echt terug naar de dealer brengen. Een motor loopt niet op olie. Als er olie verdwijnt uit het blok, zit er een gat in, heb je ovale zuigers/slechte zuigerveren of zitten de kleppen niet goed. Volgens mij - maar een techneut mag me corrigeren - zijn er niet meer smaken. Al die dingen zijn oplosbaar. Een goede motor hoort niet of nauwelijks olie te verbruiken.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mottert schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:33:
[...]

Heb de 550km al eens gehaald op een tank. Niet eens speciaal rustig voor gereden :)
met wat voor motor en wat voor tank zat er dan op? zou het ook wel kunnen redden als ik er de 56L tank voor bestel :+

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08-2022
DECOY88 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:09:
[...]

met wat voor motor en wat voor tank zat er dan op? zou het ook wel kunnen redden als ik er de 56L tank voor bestel :+
Een Honda ST1100, standaard tank. Vanuit Duitsland terug naar huis met duo, had geen zin om te tanken dus zo lang mogelijk doorgereden :X

• DECOY88
(overleden)
mottert schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Een Honda ST1100, standaard tank. Vanuit Duitsland terug naar huis met duo, had geen zin om te tanken dus zo lang mogelijk doorgereden :X
28L vandaar dus net aan 1:20 _/-\o_

• Niet online
* Anoniem: 111703 nog steeds wacht op de eerste motor met een BMW motorblok maar met een Japanse versnellingsbak... :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Anoniem: 111703 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:52:
[...]

* Anoniem: 111703 nog steeds wacht op de eerste motor met een BMW motorblok maar met een Japanse versnellingsbak... :P
En de elektronica best ook niet van BMW :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Dat, en het feit dat het K75 blok letterlijk geen druppel olie verbruikt en heel erg zuinig is. Als je het mij vraagt is zo'n K75 wel echt dé motor voor woon-werk verkeer. Ik ben destijds overgestapt naar een K1100RS omdat ik iets leukers/sportievers zocht (maar nog wel met een redelijke kuip/bescherming). Maar je gaat nooit meer zo'n zuinige motor rijden als een K75, tenzij je een elektrische motor koopt :P
Dat is ook weer overdreven, de BMW F800ST en de Honda NC700X doen het echt stukken zuiniger (1:25 of beter, waar je blij mocht zijn met 1:18 op de K75RT). Maar dan nog, 90% van motoren is idd minder zuinig.
[...]

Hoho, de BMW K-series zijn geen boxers maar inlines - totaal ander mechaniek, totaal andere plus- en minpunten. Muv zithoogte en -houding zijn het volkomen andere beesten. De boxers hebben flink eh... personaliteit. De K-tjes zijn lomp, maar verder erg makkelijk. Althans, zolang je geen RT hebt en de luchtfilter wilt vervangen :(

Soittakaa Paranoid!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Anoniem: 111703 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:52:
[...]

Inderdaad :X

http://www.motoplus.nl/ni...-000-km-test-bmw-r1200gs/

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-02 20:34
Je hebt leugenaars, grote leugenaars en dan statistici.
Dit is
1. Amerikaans onderzoek, vandaar ook hoge score van HD
2. Het zijn volgens mij absolute aantallen, niet in verhouding tot verkochte motoren, laat staan in verhouding tot gereden kilometers.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:10
[...]

[afbeelding]

[...]
Wauw, da's weer een mooie BMW! Zou wel eens een serieuze opvolger voor mijn pa's 1100GS kunnen worden. 8)

• Marc Rademaker
martin2005 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Je hebt leugenaars, grote leugenaars en dan statistici.
Dit is
1. Amerikaans onderzoek, vandaar ook hoge score van HD
2. Het zijn volgens mij absolute aantallen, niet in verhouding tot verkochte motoren, laat staan in verhouding tot gereden kilometers.
Ondanks dat het onderzoek blijkbaar niet echt lijkt te kloppen, sla je de plank aardig mis. De 'hoge score' van HD is namelijk negatief. 1 op de 4 HD's had problemen. Veel meer dan de 1 op de 10 van de japanners.

Verder staan er in de grafiek percentages. Sowieso staat er dat ongeveer 1/5e van de 4860 motoren problemen hadden. Dat zijn er ~1000. Als je de grafiek optelt, kom je op 92.

Wel is het zo dat het aantal kilometers niet is meegenomen. Dat is wel degelijk een gemis, maar de kans dat BMW dan ineens 3x zo goed scoort, lijkt me klein.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, het zijn wel typisch de motoren voor kilometervreters, dus zeg dat niet te snel.

Maar goed, merk zegt sowieso erg weinig. Ieder merk heeft onbetrouwbare modellen en jaargangen, de meeste merken hebben ook bulletproof fietsen. Je moet echt op niveau van model + jaar gaan kijken om een goed beeld te krijgen.

Soittakaa Paranoid!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ff tussendoor... Ik kreeg via via een pan 1300 aangeboden. 2004, rond de 50k.
Hebben die dingen nog zwakke plekken?

Wise enough to play the fool

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het geluid :+

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Versteegrob schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:45:

Woooooooooooooooooooooooooooooot :)

Vanmorgen mijn gixxer opgehaald en heerlijk gereden met vrienden.
Gereden rond de Veluwe zoals Uddel, Elsspeet, Nunspeet, Emst echt super lekker gereden.
Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, fail :) Morgen weer wat uurtjes rijden.
Deze motor is uit de garage waar ik woon gisteren of eergisteren nacht gestolen...
Kan het nog steeds niet geloven. Privé garage waar je alleen met een pasje in komt. Verde stond die helemaal achterin in de hoek. Stuurslot. Vorige week nog even gereden.
Als ik kijk waarvoor ik hem kocht en wat de dagwaarde is moet ik helemaal huilen.

Nieuwe motor durf ik niet meer te kopen, straks is die weer weg.
Morgen vroeg direct aangifte doen en de verzekering opbellen.
Damn kan het nog steeds niet geloven. Was er zo zuinig op.....

teacher schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:49:
Ff tussendoor... Ik kreeg via via een pan 1300 aangeboden. 2004, rond de 50k.
Hebben die dingen nog zwakke plekken?
ja,

pendelen bij een constante snelheid en hitte vanaf het blok.
weet niet de details. maar dat vind je wel op het internet.

-edit-
besef me wel nu dat ik niet weet wat de term pendelen in het engels is.
dus die dan maar even uitleggen, op de snelweg bij snelheid X, heeft ie de neiging om wat links/rechts te schommelen.

was een grote klacht in de eerste series 1300ST´s is er bijna volledig uit gehaald met de latere jaren.

Verder was de koeling volgens mij ook niet optimaal eerste model jaren, dus veel hitte steeg op naar de bereider. dat is volgens mij wel opgelost

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 09-01-2015 00:10]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Versteegrob schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:56:
[...]

Deze motor is uit de garage waar ik woon gisteren of eergisteren nacht gestolen...
Kan het nog steeds niet geloven. Privé garage waar je alleen met een pasje in komt. Verde stond die helemaal achterin in de hoek. Stuurslot. Vorige week nog even gereden.
Als ik kijk waarvoor ik hem kocht en wat de dagwaarde is moet ik helemaal huilen.

Hoezo durf je niks nieuws meer te kopen? Sowieso kun je nú al gewoon online aangifte doen én je verzekeraar inlichten (en anders bel je je tussenpersoon maar uit z'n nest).

Klinkt meer als een.......

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Anoniem: 387913 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:04:
[...]

ja,

Ok, en honda kwaaltjes zoals de spanningsregelaar?

Ga er natuurlijk nog op rijden, en het is natuurlijk een stuk nieuwer dan die gebakjes die hier in de garage staan.. Maar dan ga ik, met pijn in mijn hart, mijn zwarte kaatje weg doen.....

Wise enough to play the fool

kan niet zeggen dat ik me dat herinner als een kwaal...

als het als een KM vreter / toer machine dienst gaat doen, het blok is echt fijn.
verbruik was geloof ik ook niet onaardig.

en ik heb er alleen een proefrit mee gereden, maar stuurt best makkelijk.
zeker als je weet hoeveel ie weegt

• Wackmack
wimmel_1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Hoezo durf je niks nieuws meer te kopen? Sowieso kun je nú al gewoon online aangifte doen én je verzekeraar inlichten (en anders bel je je tussenpersoon maar uit z'n nest).

Klinkt meer als een.......
Indien er een voertuig- of vaartuig met een kenteken of registratie gestolen is, kunt u geen aangifte doen via internet.
Online aangifte kan niet voor een motor. Direct gekeken op politie.nl
Verzekering is al dicht. Tja dan koop ik weer een motor voor geld en dan is die weer weg.
Wacht wel tot ik een eigen garage heb.

Verder erg domme laatste zin, klinkt meer als eens??
Zoiets ga ik verzinnen he. Dit jaar nog € 1000 geïnvesteerd.

[Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 09-01-2015 00:46]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Versteegrob schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:42:
[...]

[...]

Online aangifte kan niet voor een motor. Direct gekeken op politie.nl
Verzekering is al dicht. Tja dan koop ik weer een motor voor geld en dan is die weer weg.
Wacht wel tot ik een eigen garage heb.

Verder erg domme laatste zin, klinkt meer als eens??
Zoiets ga ik verzinnen he. Dit jaar nog € 1000 geïnvesteerd.
Houd er rekening mee dat je de "klets" hier in je aangifte mee kan laten opnemen..... Jij hebt er alles aan gedaan, toch?

• Wackmack
Uhh volg je even niet meer hoor. Echt geen idee waar je verdenkingrn vandaan komen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Versteegrob schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:59:
Uhh volg je even niet meer hoor. Echt geen idee waar je verdenkingrn vandaan komen.
Zijn geen verdenkingen. Doe alleen z.s.m. aangifte, ook bij je verzekeraar. Hoe langer je er mee wacht, des te langer ben je er zelf de dupe van.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
[...]

Wie steelt er nou weer een GSX-R 7(8)7 . Nee hoor grapje, het is een mooie fiets.

Wellicht is het handig ook even de kenteken door te geven? Ik denk sowieso niet dat het trouwens om een gelegenheidsdief gaat in dit geval die er rondjes door de wijk mee gaat rijden. Inbreken in een prive garage enzo. Je motor zit waarschijnlijk al in een vrachtwagen naar het oost blok om in onderdelen verkocht te worden.

Ik hoop dat je geen gezeik krijgt met je verzekering omdat de motor niet was beveiligd met een ART4 slot (denk ik)? Is er camera bewaking in de garage of in de buurt waar je misschien beelden van de verdachte kan regelen? Wel balen man...

@Gamedevil, hebben verzekeraars niet handige berekeningen daarvoor?

• Gamedevil
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-09-2019
Waar kan je de dagwaarde van een motor opzoeken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gamedevil schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:17:
Waar kan je de dagwaarde van een motor opzoeken?
Waar kun je de tijd op aflezen?

• Wackmack
cyntax schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:16:
[...]

Wie steelt er nou weer een GSX-R 7(8)7 . Nee hoor grapje, het is een mooie fiets.

Wellicht is het handig ook even de kenteken door te geven? Ik denk sowieso niet dat het trouwens om een gelegenheidsdief gaat in dit geval die er rondjes door de wijk mee gaat rijden. Inbreken in een prive garage enzo. Je motor zit waarschijnlijk al in een vrachtwagen naar het oost blok om in onderdelen verkocht te worden.

Ik hoop dat je geen gezeik krijgt met je verzekering omdat de motor niet was beveiligd met een ART4 slot (denk ik)? Is er camera bewaking in de garage of in de buurt waar je misschien beelden van de verdachte kan regelen? Wel balen man...

@Gamedevil, hebben verzekeraars niet handige berekeningen daarvoor?
Het meeste aparte is dat ze dus hulp hebben gekregen van iemand die hier woont lijkt mij.
Woon zelf in een tussen woning met boven mij enkele appartement. In de garage staan een stuk of 30 autos, enkele scooters en enkele motoren. Ja,stond gewoon op slot. Heb beide sleutels voor mij liggen, echt pijnlijk.
Zo grof en het lef he. Verder is het geld kut en de motor zelf. Zo handig een motor. Snel FF ergens heen zit er niet meer in. Heb nog de valse hoop dat de politie hem misschien vindt. Kenteken zal ik morgen posten.

• XBL
Zuur man :(. Ik heb een dude op Facebook die zich erg bemoeid met motordiefstallen, voornamelijk in en rond Amsterdam. Die gast plaatst zo ongeveer wekelijks een filmpje van bewakingsbeelden waarop een motor gejat wordt of een foto van een gestolen motor. Gaat echt nergens meer over.

Eén van de beste anti-diefstal dingen die je kan doen is niet een gloednieuwe motor te nemen en dan ook nog eens niet een sportmotor of supermoto.

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
XBL je bedoelt Jim?

16xDMEGC 300WP (4800) @ SB5.0 ||| ELGA Toshiba Standalone || Beverwijk Zuid 4.800 Wp

Anoniem: 409298

Zwaar klote zeg. Heb dit ook ooit voor gehad in een dergelijke gedeelde garage situatie, maar dan met een (nieuwe) wielrenfiets.
Precies hetzelfde, dieven moeten hulp hebben gehad van mensen die de garage binnen konden komen en precies wisten waar ze de mooiste spullen konden vinden, terwijl alles goed op slot zat.

Niet om je nog bozer te maken, maar: Ik zou goed je polis gaan nalezen, ik kwam er na de diefstal achter dat garages die een "gezamelijke" ingang hebben (dus een prive-pasje) niet gedekt zijn, ook al zijn de afzonderlijke garages/ruimtes alleen door jou te openen. Geen cent gezien, ik hoop dat je die ellende bespaart blijft.

• Tylen
  • Laatst online: 22:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maar als er met een pasje naar binnen is gegaan dan kan je toch zien wie dat was???

Ennuh als je zoveel verlies draagt momenteel, misschien heb je er veelte veel voor betaald ook.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Marc Rademaker
Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:37:
Maar als er met een pasje naar binnen is gegaan dan kan je toch zien wie dat was???

Ennuh als je zoveel verlies draagt momenteel, misschien heb je er veelte veel voor betaald ook.
Parkeergarages die bijvoorbeeld met afstandsbediening opengaan, stellen niks voor qua beveiliging. Die frequentie kun je namelijk oppikken en dupliceren met intertoys-apparatuur. Maar het zelfde geldt ook voor magnetische pasjes. Til daar niet te zwaar aan, als ze zo'n fiets jatten dan vergt het openen van een gezamenlijke garage maar weinig expertise / voorbereiding.

Wel verdomd balen van je motor. Hopelijk krijg je snel en voldoende geld uitgekeerd.

[Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 09-01-2015 08:53]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Een gezamelijke garage zonder camerabewaking is onveiliger dan gewoon op straat zetten heeft mijn ervaring helaas uitgewezen. In mijn oude flat hebben we na behoorlijk wat incidenten camera's opgehangen. Helaas helpt dat uiteindelijk nog weinig want je ziet dan mensen met een capuchon op, een motor wegduwen door een nooddeur. Je moet dan mazzel hebben dat de politie ze herkent. Het zijn vaak dezelfde mensen namelijk die dit flikken.

In ieder geval algemeen: een motor op een stuurslot zetten is nergens voldoende tenzij je overdag parkeert in het zicht. Altijd zorgen voor goede hangsloten en remschijfsloten. In onze garage stonden meerdere motoren (denk een stuk of 15). Motoren met hangsloten en remschijfsloten wordt niet naar gekeken. Teveel werk voor de gelegenheidsdieven.

UNOX: The worst operating system

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon meelopen met iemand anders. Of klap jij de deur in iemands gezicht dicht? Het zou beter zijn om een tourniquet te maken waar maar één persoon tegelijk door kan. Maar ja...de garagedeur moet ook een keertje open. Die lui weten altijd wel binnen te komen.
En omdat ie binnen staat, kun je er ook vaak lekker ongestoord aan werken. Buiten val je vaak meer op dan binnen als je nog iets van een slot moet openknippen ofzo.

Kijk, stelen doen ze toch wel. Ik heb van alles aan die GS hangen, maar als er een busje naast komt staan en 2-3 man springen eruit met een motomover, staat ie in 2 minuten in het busje. Alarm staat dan minsschien wel te loeien, maar dat is zo klaar als de accu leeg is :+

• Korvaag
Tourniquet helpt ook niet. De meeste garagedeuren (de speedgates) kunnen ook van buiten opengemaakt worden voor bv brandweerdoeleinden of voor monteurs als de speedgate zelf stuk is. Afhankelijk van de deuren kan dit simpel tot minder simpel: klepje weghalen, touwtje achter klepje, touwtje trekken en deur openduwen, en klaar is Klara.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Klopt helemaal. Zo is er recent bij mijn flat een scooter meegenomen. Al is toen de speedgate wel ruw opengeforceerd (waarna het hek twee weken open heeft gestaan :P )

Het effectiefste was de overvloedige camerabewaking, de dief was binnen een paar uur thuis opgehaald. :)

Overigens ben ik niet snel bang dat mijn motor meegenomen wordt, die krijgen ze toch nooit verkocht en is veel te herkenbaar. (Lelijke afgeragde chopper oldtimer :P )

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zuur man! Sterkte met de afwikkeling. :(

• Korvaag
Ja er zijn nog een heleboel andere truukjes die wellicht wat minder bekend zijn en ik hier ook niet zal posten :+ maar een garage als 'afgesloten' beschouwen is helaas naïef :)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
Ah diefstallen.

Ik had een collega die een Hayabusa had; helemaal naar eigen smaak gemaakt met custom leren patronen in het zadel. Stond in een bewaakte parkeergarage met camera's, achter een auto.

Paar dagen vantevoren (is later gebleken) waren er al een paar lui die op de uitkijk stonden om bewegingspatronen te signaleren.

Paar dagen later sloegen zij hun slag door de stalen tralies te bevriezen, busje voor te rijden en de Hayabusa met een paar man op te tillen vanachter de auto vandaan. De camera had alles opgenomen, maar dat interesseert ze niet.

Uiteraard was mijn collega zwaar pissed. Afijn; een maand of twee later was alles rond qua verzekering en heeft hij WEER een Hayabusa aangeschaft.

Dat viel natuurlijk weer op in de buurt. Ditmaal had hij wat meer voorzorgsmaatregelen genomen; muur verankering, Speedball alarm, en schijfremslot.

Die jongens haalde weer hetzelfde truukje uit, maar deden de muur verankering bevriezen, kapot slaan en de (dome) camera hadden ze met een zwarte spuitbus zwart gespoten zodat je niks zag.

Motor weer weg.

Die ochtend was mijn collega op werk, maar hij werd direct weer naar huis gestuurd omdat hij anders de hele wereld in elkaar zou timmeren. Uiteindelijk had hij eieren voor z'n geld gekozen en een simpele, goedkope motor gekocht die het stelen gewoon niet waard was.

Zelf staat (vanaf morgen misschien) en - stond - de mijne altijd in een afgesloten parkeergarage met camerabewaking en achter een auto met vele sloten.

Het kan ook mij overkomen. Echter, ik koop nooit een dure of exotische motor, plus ik 'flaunt' er niet mee.

Dieven stelen geen spullen als

- Het teveel moeite kost (sloten, muurverankering, moeilijke plaatsing)
- Het niets waard is (lastig om te verkopen)
- Het risico te groot is (camera/sociaal toezicht)

En er zijn altijd gekken die van deze punten geen reet aantrekken en er alles aan doen om het object te bemachtigen. Wat je er tegen doet? Alles zoveel mogelijk inperken, dat is alles wat je kan doen.
Korvaag schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:15:
Ja er zijn nog een heleboel andere truukjes die wellicht wat minder bekend zijn en ik hier ook niet zal posten :+ maar een garage als 'afgesloten' beschouwen is helaas naïef :)
Precies. Maar al te vaak gebleken dat omringende mensen denken dat het gewoon hoort dat er mensen in een garage bezig zijn. Of uit gewoonte voorbij lopen omdat het beeld wat zij zien in hun 'normale' straatje past. En zelfs als mensen denken dat het 'volgens mij' niet hoort, word er niks gedaan - een telefoontje naar de Politie is voldoende -

Zo hebben twee inbrekers over de bewuste garage waar ik hierboven over praat, geprobeerd in te breken waar ik bij stond te kijken. Er waren meerdere buren naar buiten gegaan om te kijken waar de herrie vandaan kwam, maar die KEKEN alleen maar. Ik was diegene die de Politie heeft gebeld en signaleringen heeft doorgegeven.

Vervolgens ben ik samen met mijn oud-collega's door de gehele parkeergarage gelopen om schades na te lopen (terwijl wij over werkzaamheden aan het praten waren :))

[Voor 21% gewijzigd door Ricepuppet op 09-01-2015 09:24]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Niet online
Anoniem: 387913 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:04:
[...]

ja,

-edit-
besef me wel nu dat ik niet weet wat de term pendelen in het engels is.
dus die dan maar even uitleggen, op de snelweg bij snelheid X, heeft ie de neiging om wat links/rechts te schommelen.

was een grote klacht in de eerste series 1300ST´s is er bijna volledig uit gehaald met de latere jaren.

Verder was de koeling volgens mij ook niet optimaal eerste model jaren, dus veel hitte steeg op naar de bereider. dat is volgens mij wel opgelost
Hahaha, jij bedoelt het Pan Weave verschijnsel denk ik :P

Als je het mij vraagt is een ST1100 een veel betere keuze, zeker als je een jong modelletje pakt na 2000. Die heeft ook niet de hitteproblemen en is (van wat ik hoor) ook wat comfortabeler dan de ST1300.

Bij beide modellen wel goed kijken naar de swingarm. Deze wilde nog weleens wegrotten. :)

• Tylen

Tylen

Ben maar weer eens verder gegaan met operatie Ducati Monster. Nu is het frame helemaal kaal en kan het weggebracht worden naar de poedercoaster.

• Marc Rademaker
Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Ben maar weer eens verder gegaan met operatie Ducati Monster. Nu is het frame helemaal kaal en kan het weggebracht worden naar de poedercoaster.

[afbeelding]
Als ik het zo zie, gaat het wel even duren voordat er iets op die werkbank staat dat op een motor lijkt ;)

• Tylen

Tylen

De poedercoater mag rustig aan doen ;)

Het is een monster uit 1996. Dus dat is met carburateurs, en dat is net een brommertje. Dus in elkaar zetten is niet zo moeilijk ;). Maar ik wil elk onderdeel schoon of vervangen hebben voordat ik het terug plaats.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39

[afbeelding]
De kerstballen liggen al in de kast, een monster opgetuigd met kerstballen. :o

• XBL
Jep.

Voor mensen die meer willen weten over hoe motordieven te werk gaan, lees deze AMA op Reddit eens door.

• Jolke
[...]

WTF? Gesloten garage, pasje, stuurslot... dieven wisten wat ze deden en waar ze moesten zijn. ;(
Succes met aangifte en verzekering.

• Jolke

[afbeelding]
Die potten bier ernaast en dat houten fietsje erachter. :D

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ricepuppet schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:20:
[...]

Precies. Maar al te vaak gebleken dat omringende mensen denken dat het gewoon hoort dat er mensen in een garage bezig zijn. Of uit gewoonte voorbij lopen omdat het beeld wat zij zien in hun 'normale' straatje past. En zelfs als mensen denken dat het 'volgens mij' niet hoort, word er niks gedaan - een telefoontje naar de Politie is voldoende
Mooi voorbeeldje hiervan een jaar of 18 terug meegemaakt. Ik was op dat moment dakloos en sliep in de toiletten van de B-faculteit van de KUN (tegenwoordig "Radboud University). Was zelf student daar dus vieln niet zo op.

Enfin, op een dag kwam ik naar boven en het viel me op dat een computerzaal dat net week ervoor voorzien was van de nieuwste snelste Pentium 133 PC's (ja, toen ongekend snel) leeg was. Nouja leeg... de monitoren stonden er nog, met afgeknipte VGA kabel en wel.

Wat was er gebeurd? Die ochtend kwamen drie lui in overalls in een wit busje pontificaal voor de voordeur van het gebouw parkeren. Klep open, karretje eruit. Vrolijk voorbij bewaking gelopen, nog gezwaaid en "hoi, zijn we weer" geroepen. Naar computerzaal in kwestie. PC's losgeknipt. Op karretje geladen. Voor bewaking langsgelopen. Ingeladen. Karretje weer omlaag en nog twee keer herhaald. Vertrokken met "doei!". En inderdaad "doei" waren de PCs.

Is gewoon variant op social engineering - als mensen eruit zien alsof ze ergens horen en gedragen alsof ze er horen stelt niemand vragen. Zelfs de bewaker niet, zo bleek. Mag duidelijk zijn dat dit in een onbewaakte garage net zo goed gebeurt, maar dan met toegevoegde complicatie dat iedereen denkt dat iemand anders wel weet wat ze er te zoeken hebben etc, of dat iemand anders wel alarm geslagen zal hebben. Gedeelde verantwoordelijkheid enzo. Ongelofelijk zuur als het je duurbetaalde en vooral geliefde motor is :X

Soittakaa Paranoid!

• Gamedevil
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-09-2019
wimmel_1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:22:
[...]

Waar kun je de tijd op aflezen?
Op een klok, maar dat geeft geen antwoord op mijn (serieuze) vraag.

'Versteegrob' gaf aan dat de dagwaarde van zijn net gestolen motor erg laag lag in vergelijking met zijn aankoopbedrag.
Vandaar mijn vraag, waar vind je de dagwaarde, of waar kan je hem berekenen.
Op Google kom ik weinig tegen, en op mijn verzekering site nog minder, iets met Marktplaats en """vergelijkbare""" motoren.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 10:53
Marc Rademaker schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Als ik het zo zie, gaat het wel even duren voordat er iets op die werkbank staat dat op een motor lijkt ;)
Dat valt heel erg mee.

Ik heb een tijdje geleden samen met een vriend in een zaterdag zo'n kaal frame opgebouwd tot een rijdende ducati caferacer. En daar zat een hoop zelfbouw / aangepast spul op, dus dat was een hoop uitzoekwerk.

En standaard monster zet je waarschijnlijk in een middagje in elkaar.

Have a wheelie good weekend!

• Tylen

Tylen

Ja dat moet wel lukken. Maar ik ga hem per onderdeel in elkaar zetten. Dus dat kan nog wel even gaan duren ;)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Die potten bierheineken ernaast en dat houten fietsje erachter. :D
FTFY :r

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 10:53
Tylen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:08:
Ja dat moet wel lukken. Maar ik ga hem per onderdeel in elkaar zetten. Dus dat kan nog wel even gaan duren ;)
Zo heb je langer plezier van je project. Blijft leuk dat sleutelen toch!

Have a wheelie good weekend!

• Wackmack
Jolke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:01:
[...]

WTF? Gesloten garage, pasje, stuurslot... dieven wisten wat ze deden en waar ze moesten zijn. ;(
Succes met aangifte en verzekering.
Ja ongelofelijk he :(

Kenteken is MX-RF-35
Politie was binnen 5 min nadat ik belde voor de aangifte.
Ze waren ook verbaasd over de manier waarop. Motor stond echt helemaal in een hoekje, valt bijna niet op en als je er uit wilt heb je ook een pasje nodig. Straks de aangifte mailen en dan kijken wat de dagwaarde is.

Vorig jaar gekocht voor € 5500 in maart. Dagwaarde volgens het boekje is € 4500 echter heeft die dan 45K gelopen en die van mij heeft 16K gelopen.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:05
Versteegrob schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Ja ongelofelijk he :(

Kenteken is MX-RF-35
Politie was binnen 5 min nadat ik belde voor de aangifte.
Ze waren ook verbaasd over de manier waarom. Motor stond echt helemaal in een hoekje, valt bijna niet op en als je er uit wilt heb je ook een pasje nodig. Straks de aangifte mailen en dan kijken wat de dagwaarde is.

Vorig jaar gekocht voor € 5500 in maart. Dagwaarde volgens het boekje is € 4500 echter heeft die dan 45K gelopen en die van mij heeft 16K gelopen.
Echt heel klote voor je.
Ook als je verzekerd bent, word je er helaas armer van.

• Jolke
Ik vind het feit dat zoiets meegenomen wordt uit je eigen garage echt schandalig.

Hoe verklaar je het binnen kunnen komen zonder pasje? Privégarage of gedeeld met meerdere huizen/appartementen, pasje kwijt geraakt recent oid.

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:59:
[...]

Zo heb je langer plezier van je project. Blijft leuk dat sleutelen toch!
Precies. En lekker eBay afstruinen voor onderdelen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn gsxr was vorig jaar ook bijna gestolen. Het was dat ik net een nieuwe massieve deur met dievenklauwen had maar anders was die weg. Scharnieren waren totaal vernield.

De ktm stond toen bij de dealer.

Nu dievenklauwen, 3 verschillende sloten op de deur. En 2 art4 sloten per motor. Schijfremslot en een ketting aan de muur.

Daarbij een paar camera's.

Het is voor me vriendin even wat werk als ze haar fiets wil pakken maar dat is bijzaak :+

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:31:
Ik vind het feit dat zoiets meegenomen wordt uit je eigen garage echt schandalig.

Hoe verklaar je het binnen kunnen komen zonder pasje? Privégarage of gedeeld met meerdere huizen/appartementen, pasje kwijt geraakt recent oid.
Ik heb en jaar bij mijn vriendin in gewoond in haar flatje.
3 verdiepingen en per 3 woningen en eigen hal met toegangsdeur met in die hal de 3 deuren van de bergingen en de trap naar boven naar de woningen.
Enige met sleutel tot die ruimte de 3 bewoners en het poetsbedrijf.
Mijn vriendin haar fiets is dus gewoon gejat uit onze berging. Geen braak sporen en de rest van onze berging ontbrak niets (min drive-inn set stond er ook plus min halve inboedel)
Andere bewoners kende we allemaal persoonlijk en weer kwamen bij elkaar over de vloer voor koffie.
Blijft over....

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Jolke
Yep, dan blijft er weinig over en camera's installeren. Verhinderen kan je dus heel moeilijk.

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-02 16:54
Lijkt me erg vervelend, mijn puch was vroeger gejat en ik weet nog goed hoe pissig ik was :P

Mijn vorige motor, een matzwarte yamaha fzr 600, kon ik redelijk veilig neerzetten overal. 1 keer geparkeerd in Enschede bij een flat en meteen al vandalisme, een sigaret lag op mijn buddyzit en er zat dus een gaatje in.
Mijn huidige motor (rsv mille) zet ik daar liever niet neer. 1 keer gedaan maar toen had ik een dik slot en een motorhoes er omheen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:31:

Is dat nou zo ondenkbaar? Je hebt er geen idee van hoe handig/slim/sluw de leden van het Gilde zijn. Mensen zijn gewoontedieren dus je hoeft echt geen raketwetenschapper te zijn om te weten hoe je makkelijk zo'n garage binnen komt. Meelopen met iemand is wel de makkelijkste, maar je kunt ook als iemand de garage uit rijdt, het hoekje om schieten en dan ben je ook binnen.

Eigenlijk staat mijn motor veel veiliger buiten. Er staan inmiddels 3 motoren hier geparkeerd en er is er nog niet een gestolen. Het is ook een tamelijk drukke weg door het centrum met vol zicht van meerdere woningen. En toen mijn Tenere een paar weken achter slot en grendel in een pakhuis stond, werd ie meteen gejat...go figure. Buiten met goede sloten staat ie net zo veilig als binnen. Tenzij het je eigen schuurtje is en je hebt er een inbraakproof stalen deur met goed slot en alarm op zitten. En dan niet het raampje open laten staan... :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja in mijn geval staat ie achter slot en grendel en met een dik kettingslot en keilbouten vast, alleen ligt er daar zoveel gereedschap dat ze hem zo wel kunnen meenemen. Deurtje is ook dun ijzer dus dat beuk je er ook zo uit zonder dat je moeite hoeft te doen voor de sloten...

• DECOY88
(overleden)
je kan overal zonder moeite binnenkomen. het enigste wat je tegenhoud is creativiteit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja en als ik zie hoe sommige mindere van de samenleving ineens wel hard kunnen werken of rennen verbaas ik mij er toch weer over. :+

Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee