Gaan er morgen mensen met de motor de weg op, ondanks de storm? Ik twijfel of ik de auto zal pakken..
Ik ben van plan de weg op te gaan; 'sochtends vroeg uurtje of half 8 richting amersfoort (A27 -> A28).
Zit wel te twijfelen, maar gezien de windrichting moet het niet zo'n probleem worden.
Verder uitkijken bij vrachtwagens en 'windschermen'
Zit wel te twijfelen, maar gezien de windrichting moet het niet zo'n probleem worden.
Verder uitkijken bij vrachtwagens en 'windschermen'
Ik ben aan het twijfelen geweest maar ik ga morgen gewoon de weg op. Ik ben nog nooit op m'n plaat gegaan terwijl ik enigszins snelheid heb gemaakt

Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken.
Misschien gooi ik de GoPro erop op de tank, dan kan ik het een en ander nog eens nakijken
Misschien gooi ik de GoPro erop op de tank, dan kan ik het een en ander nog eens nakijken
Ik ga morgen ook op de motor, Utrecht - Rotterdam het zal mij benieuwen.
Ik heb vanavond de GSA binnen gezet nadat een collega aanbood me morgen op te halen. Ik voel me een watje maar hoef me niet druk te maken dat mijn torenflat vannacht omver waait 😜
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik ga ook gewoon. Ring A10 Amsterdam, ~15 minuten rijden. Gewoon twee voeten aan de grond bij stilstand, en bij het rijden goed de ruimte nemen. Succes, allen
Verwijderd
succes met code oranje rood!, voor degene die de poging wagen, houd het heel!
(Ik zal ook gewoon met de motor naar het werk gaan, maar weervoorspeling vandaag hier in Barcelona, rond de 24/26 graden en licht bewolkt)
(Ik zal ook gewoon met de motor naar het werk gaan, maar weervoorspeling vandaag hier in Barcelona, rond de 24/26 graden en licht bewolkt)
Ik was van plan om gewoon met de motor te gaan vandaag, maar na ruim een dag aan de lader gehangen de hebben was de accu nog maar van 12.2 naar 12.9 volt gegaan. Niet genoeg om de startmotor in beweging te krijgen, tijd voor een nieuwe accu denk ik...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ach, het was wat winderig vandaag. Ik heb wel erger meegemaakt.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik wilde net gaan vragen hoe iedereen het beleefd heeft
Ik moet rond 11 uur richting hoofddorp en om 20.30 weer richting utrecht. Heb geen zin om op de NS te moeten vertrouwen, dus ga denk ik ook maar gewoon met de motor.
Precies. Op de afsluitdijk was het niet anders dan normaal. En hier in Den Helder valt het allemaal ook wel mee.Acid_Burn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:49:
Ach, het was wat winderig vandaag. Ik heb wel erger meegemaakt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tussen half 8 en 8 uur was het te doen; had het veel erger verwacht.Tylen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:01:
[...]
Precies. Op de afsluitdijk was het niet anders dan normaal. En hier in Den Helder valt het allemaal ook wel mee.
Wel twee voeten aan de grond bij het stoplicht, omdat ie toch wel aardig begon te wiebelen.
Gewoon bumpstarten dan, en filmenChakotay schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:40:
Ik was van plan om gewoon met de motor te gaan vandaag, maar na ruim een dag aan de lader gehangen de hebben was de accu nog maar van 12.2 naar 12.9 volt gegaan. Niet genoeg om de startmotor in beweging te krijgen, tijd voor een nieuwe accu denk ik...
Vaak bu'j te bang!
Amsterdam was winderig, werd vooral verrast toen ik richting het westen reed, stevige zijwind op de snelweg, verplaatste me toch ± 1 meter
Maar het viel reuze mee zeg.
Kom maar duwen, dan film ik het
Waarschuwingen dien je toch altijd vooraf te plaatsen.... dat obstakel licht juist na de bocht, dus is niet zo effectief.Bommes schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:43:
Werkt beter als van de waarschuwingsborden voor een scherpe bocht denk ik..
Verwijderd
Hier in Brabant (Boxtel/Tilburg) valt het momenteel helemaal niet mee, heb ik vanuit mijn koekblik dan ook geen enkele motorrijder van het vaste woon/werk groepje gezien. Hier in de omgeving raad ik dan ook een ieder af om op de motor te stappen.
Zie ook: http://bit.ly/1bulngN
Indirect met de storm is dit wel aardig:
[YouTube: http://youtu.be/OgqChIRJsX8]
Zie ook: http://bit.ly/1bulngN
Indirect met de storm is dit wel aardig:
[YouTube: http://youtu.be/OgqChIRJsX8]
Huh? Heb vanochtend gewoon mijn woonwerkritje op de A2 tussen 's-Bosch en Eindhoven gemaakt hoor. Geen grote problemen, maar wel een keertje moeten werken om in mijn eigen baan te blijven.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:42:
Hier in Brabant (Boxtel/Tilburg) valt het momenteel helemaal niet mee, heb ik vanuit mijn koekblik dan ook geen enkele motorrijder van het vaste woon/werk groepje gezien. Hier in de omgeving raad ik dan ook een ieder af om op de motor te stappen.
Entropy isn't what it used to be
Verwijderd
Toen ik om 8:45 uur in de auto stapte vond ik het onverantwoordelijk misschien was de situatie toen jij om 06:00 uur wegging heel andersder_joachim schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:08:
[...]
Huh? Heb vanochtend gewoon mijn woonwerkritje op de A2 tussen 's-Bosch en Eindhoven gemaakt hoor. Geen grote problemen, maar wel een keertje moeten werken om in mijn eigen baan te blijven.
Aangezien ik geen auto heb en de NS verfoei, ga ik het weer trotseren. Jullie horen van me over ruwweg een uurtje
SterkteMarc Rademaker schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:46:
Aangezien ik geen auto heb en de NS verfoei, ga ik het weer trotseren. Jullie horen van me over ruwweg een uurtje
Ik zag een motor vanochtend gebruik maken van de hele rijstrook. Ging van links naar rechts en volgens mij was dat niet geheel expres
Vanochtend om 9u vertrokken uit Amsterdam naar Delft en het viel mee reuze mee. Maar... dat kwam vooral omdat de wind recht van voren kwam. Ik heb weleens met minder harde wind de wind van opzij gehad en dan kan je alle kanten opwaaien.
Zolang de wind zo staat (of 180 graden gedraaid), heb ik alleen last van een hoger benzineverbruik.
Zolang de wind zo staat (of 180 graden gedraaid), heb ik alleen last van een hoger benzineverbruik.
Verwijderd
Volgens de laatste berichten op motor-forum.nl is het nu op diverse plaatsen in het land echt goed mis het een en ander is behoorlijk tijds- en plaatsafhankelijk 
http://www.motor-forum.nl...erlast-door-storm-11.html
http://www.motor-forum.nl...erlast-door-storm-11.html
Ik heb gister nog een tourtochtje gedaan in Duitsland in de wind/regen.
Ging op zich prima, de 2 bmw's die meereden hadden zichtbaar meer last van de wind dan ik op m'n naked.
Die werden inderdaad zo ineens een halve baan opzij geblazen.
Heb er zelf weinig van gemerkt, maar toch leek het me niet verstandig om vandaag de weg op te gaan met de motor.
Ging op zich prima, de 2 bmw's die meereden hadden zichtbaar meer last van de wind dan ik op m'n naked.
Die werden inderdaad zo ineens een halve baan opzij geblazen.
Heb er zelf weinig van gemerkt, maar toch leek het me niet verstandig om vandaag de weg op te gaan met de motor.
Noobmeter WoT: Froekie
Hier in Den Helder (Als ik mijn arm uit het raam hang, zitten mijn vingertoppen in de noordzee) waait het wel lekker door atm. Maar tot 10:15 ofzo viel het allemaal wel mee.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ben tussen 7:45 en 8:15 onderweg geweest. Ik was overigens niet de enige motorrijder.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:38:
[...]
Toen ik om 8:45 uur in de auto stapte vond ik het onverantwoordelijk misschien was de situatie toen jij om 06:00 uur wegging heel anders

Entropy isn't what it used to be
Verwijderd
Nou, het is mogelijk, maar ik denk dat m'n mechanieker de oorzaak heeft gevonden. Hij is gisteren langs gekomen om een pintje te drinken terwijl hij me zag werken. Eenmalig een olie filter zien vervangen en nu voor de eerste keer zelf - note to self: koop zo'n dingetje die daar rond kan spannen - en nadien zou hij eens de ganse motor controleren voordat ik voor +/- 5000km naar/door Spanje trek. Dat ging trouwens vlug want de remmen en banden, de rem-, koppel- alsook motorolie en oliefilter zijn net vervangen en de luchtfilter werd pas 8000km terug uitgeblazen (zat een herbruikbare K&M filter in). Dus moest hij niks controleren.mphilipp schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:07:
[...]
Ligt het niet aan het zadel? Dat die dus een ader deels afknelt en dat daardoor de bloedtoevoer in je been wat tekort komt. Is misschien ook een mogelijkheid.
Volgens hem ligt mijn pijnlijke rechter enkel aan de uitlaat. Die gaat van 4 buizen naar 1, en dan terug naar 4 uitlaten. Die ene buis passeert net aan de rechter enkel. Niks aan te doen behalve met de voet afstand houden van de motor, zegt hij. Ik kan dat wel maar hou wat van de extra steun die aanleunen tegen de motor brengt wat voor mij van nature gebeurt. Zal wat opletten worden, nieuw 'truukje' aanleren
Verder nog iemand tips over een trip door Spanje? Bitter weinig gepland eigenlijk. Ik reis alleen, op een VFR-800. Ik zou logeren in een willekeurig hostalletje, waar ik 's avonds ook uitkom. Ben niet zo gebrand om grote steden tegen te komen (kronkels! niet file) laat staan er te slapen. Route gaat van hier - Kortrijk, BE - richting Perpignan, FR maar dan zonder die dure tolwegen. Autosnelweg zit er wel dik in, Frankrijk is voor deze trip vrijwel exclusief een manier om in Spanje te komen. Vanuit Perpignan de Pyreneeën over met zo weinig mogelijk sneeuw (is tenslotte november). Via Madrid (ongeveer - gewoon binnendoor Spanje) richting Jerez, via de Middellandse kust richting Frankrijk en terug naar huis.
Verder een Yoigo 8 sim ergens in Spanje kopen zodat ik 3G heb - mailtjes naar huis, weerbericht, enz. Ondanks dat ik net zie dat roaming voor MobileVikings in Spanje van 0,50EUR/MB naar 0,15EUR/MB is. Nice, Neelie! Ik voorzie 10-14 dagen maar als het uitloopt heb ik 3 weken vakantie dus ook geen probleem
Dat had ik dus ook. En ik heb alle windrichtingen meegemaakt. Ik zeg, het is onverstandig om nu motor te rijden. Ik gebruikte de meest linker rijbaan, zodat ik 'speelruimte' had, en die had ik ook nodig.Tankiej schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:56:
[...]
Sterkte
Ik zag een motor vanochtend gebruik maken van de hele rijstrook. Ging van links naar rechts en volgens mij was dat niet geheel expres
Maar behalve op de snelweg, waar het inderdaad nog wel te behappen is, zijn er ook plekken waar het ronduit gevaarlijk is. De rondweg van utrecht richting maarssen bijvoorbeeld, daar lagen een hoop takken (en flinke ook) op de weg en gezien de 2e dode die al is gevallen, moet je zeker rekening houden met omwaaiende bomen.
Ook viaducten. Ik leunde naar links, knietje uit, bam windstoot, nog iets harder leunen, en ineens valt de wind weg en komt er wind van rechts. Toen ging ik dus de halve weg over.
Nee, ik raad het niet aan. Gewoon lekker thuis werken of iets dergelijks...
Alles van NS is weer kapot hoor, alle motorrijders die hun motor ongelukkig hebben geparkeerd in de wind zijn trouwens omgeblazen door de wind hier op Schiphol.
Maar de motoren staan gelukkig nog.cyntax schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:27:
Alles van NS is weer kapot hoor, alle motorrijders die hun motor ongelukkig hebben geparkeerd in de wind zijn trouwens omgeblazen door de wind hier op Schiphol.
Verwijderd
Met z'n wind, wat is de 'veiligste' manier om een motor weg te zetten, op de bok of juist zijstandaard?
Er vanuit gaande dat de wind niet constant is, en van meerdere richtingen komt.
Moet zeggen dat ik hem normaal gewoon wegzet op de zijstandaard.
Vannochtend ook maar een poging gewaagd, gelukkig hoef ik niet ver.
Arnhem > Nijmegen ~ 25 km waarvan 10 km snelweg. Lekker dansen op de snelweg.
Nu alleen hopen dat de motor niet omwaaid
Arnhem > Nijmegen ~ 25 km waarvan 10 km snelweg. Lekker dansen op de snelweg.
Nu alleen hopen dat de motor niet omwaaid

Ik heb altijd vernomen dat de Jiffy is stabielere houding heeft dan een middenbok. Daarom heb ik hem nu in het open ook op de Jiffy staan. Het beste is om hem met de neus in de wind te hebben of de wind vanaf rechts (leunt hij meer op de Jiffy.)Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:52:
Met z'n wind, wat is de 'veiligste' manier om een motor weg te zetten, op de bok of juist zijstandaard?
Verwijderd
Ik zet hem altijd op de jiffy en dat is tot nu toe altijd goed gegaan, maar ik moet ook wel want ik heb geen middenbokVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:52:
Vanochtend om 6:30 heb ik toch maar de beslissing genomen om met de auto naar Rotterdam te rijden. Aan de ene kant heb ik daar wel een beetje spijt van.
Maar goed, ben snel overgekomen en de file was niet zo slecht.
Op de Jiffy staat een motor meestal steviger dan op de middenbok.
Maar goed, ben snel overgekomen en de file was niet zo slecht.
Op de Jiffy staat een motor meestal steviger dan op de middenbok.
Haha, ik bedoel natuurlijk de motoren. Ik had het een beetje fout geformuleerd

Het zijn vooral de scooters die zijn omgewaaid. Ik zag overigens in het centrum van Leiden nog genoeg motorrijders.
In ieder geval in de lengterichting van de straat parkeren en niet overdwars.
Zeiltje zou ik er ook afhalen met dit weer
Zeiltje zou ik er ook afhalen met dit weer
Verwijderd
Die kende ik nog niet, met welk idee/rede erachter?MailMan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:52:
In ieder geval in de lengterichting van de straat parkeren en niet overdwars.
turbulentie rond gebouwen.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:32:
[...]
Die kende ik nog niet, met welk idee/rede erachter?
Zijn er hier trouwens mensen met een SS en een superbike kit erop? Ik zag vandaag wat plaatjes op MF voorbij komen van een GSX-R met een SBK kit, en zoiets lijkt mij mss wel wat. Wat rechtere zit, meer controle (? dat is wat ik lees tenminste) over de fiets en vlottere stuuracties.
Vaak bu'j te bang!
Vanochtend toch maar de motor genomen. Moest 50 km afleggen, waarvan een deel in de open vlaktes van de Antwerpse haven. Het viel goed mee, tot ik in de haven kwam. Daar kwam de wind echt van alle kanten. Maar toch veilig aangekomen. Maar goed ook, was mijn eerste dag op nieuwe job. 
Als het probleem echt door de hitte komt kan je nog overwegen om een wrap om je uitlaat te doen op dat punt zodat er minder warmte wordt uitgestraald. Zoiets dus:Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:49:
[...]
...
Volgens hem ligt mijn pijnlijke rechter enkel aan de uitlaat. Die gaat van 4 buizen naar 1, en dan terug naar 4 uitlaten. Die ene buis passeert net aan de rechter enkel. Niks aan te doen behalve met de voet afstand houden van de motor, zegt hij. Ik kan dat wel maar hou wat van de extra steun die aanleunen tegen de motor brengt wat voor mij van nature gebeurt. Zal wat opletten worden, nieuw 'truukje' aanlerenBlijkbaar krijgt die uitlaat zelfs op de autosnelweg (motor temp: 70) nog te warm en brengt dat het ongemak.
...

In het SV topic op MF zijn er een aantal mensen die dit gedaan hebben. Voordeel is voornamelijk dat je dat compleet rechtop kan zitten. Nadeel is alleen (vind ik) dat het er niet uitziet. Als je de motor ziet en het stuur komt er boven uit dan klopt dat niet echt.-tom-562 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:58:
Zijn er hier trouwens mensen met een SS en een superbike kit erop? Ik zag vandaag wat plaatjes op MF voorbij komen van een GSX-R met een SBK kit, en zoiets lijkt mij mss wel wat. Wat rechtere zit, meer controle (? dat is wat ik lees tenminste) over de fiets en vlottere stuuracties.
Ja, dat zou ook een reden voor mij zijn om het niet te doen, het staat 'vrij apart' laat maar zeggen
Alhoewel het er met een double bubble ruitje er ook vaak al beter uit ziet
Hier een v.b., op 1 of andere manier staat het bij deze GSX-R niet eens zo heel verkeerd
http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/25546052
http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/25546158
Hier een v.b., op 1 of andere manier staat het bij deze GSX-R niet eens zo heel verkeerd
Vaak bu'j te bang!
Leuke tweakblogs van een mede tweaker/motorrijder over gehoor bescherming op de motor.
Daemon Angel's webblog: Oordopjes
Als je veel lange afstanden gaat rijden en ermee op vakantie gaat dan rijd het 10x beter dan de standaard houding. Eigenlijk slaat de normale sporthouding ook helemaal nergens op, hoe oncomfortabel kan je het maken. Bij mijn SV zitten de clipons al wat hoger dan op de GSX-R wat al best veel scheelt, zo'n superbike stuur zorgt ervoor dat het net is als op een naked of supermoto.-tom-562 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:23:
Ja, dat zou ook een reden voor mij zijn om het niet te doen, het staat 'vrij apart' laat maar zeggenAlhoewel het er met een double bubble ruitje er ook vaak al beter uit ziet
Ik rij met mijn motor vrijwel alleen ritjes voor de lol van max 150KM. Dan is de sporthouding prima te doen. Als ik er iedere dag mee naar het werk zou moeten of er mee op vakantie zou gaan is het een heel ander verhaal.
Nadeel is alleen dat je ook alle kabels en remleidingen moet gaan aanpassen. Voor de SV is het nogal een klus om alles goed te krijgen en dat zal bij de GSX-R wel net zo zijn.
Je bent eigenlijk gewoon gek als je geen gehoorbescherming draagt op de motor. Mijn Shoei helm is best wel stil, maar zonder oordoppen harder dan 70km/u gaan moet ik niet aan denken. Als ik getankt heb en dan 500m naar huis rij heb ik de doppen nooit in. Het verschil met en zonder is extreem en dan ga ik niet eens harder dan 60km/u en maar max 2 minuten.NvO_91 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:26:
Leuke tweakblogs van een mede tweaker/motorrijder over gehoor bescherming op de motor.
Verwijderd
Mischien heb ik het gemist, of is het verloren gegaan in die totaal onnodige overstap naar Deel 15
Maar hoe is die plasticdip van mphilipp afgelopen?
Maar hoe is die plasticdip van mphilipp afgelopen?
Daar had ik ook al naar gevraagd in dit nieuwe topic.
Denk dat hij het er niet meer over wil hebben..
Denk dat hij het er niet meer over wil hebben..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Reed een keer met een ritje iemand mee met een GSX-R 1000 met SBK stuur, maar ik vond het er echt niet uit zien-tom-562 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:23:
Ja, dat zou ook een reden voor mij zijn om het niet te doen, het staat 'vrij apart' laat maar zeggenAlhoewel het er met een double bubble ruitje er ook vaak al beter uit ziet
Verwijderd
Misschien is het eens verstandig om in plaats van een supersport te verbouwen sporttoer te kijken naar een echte sporttoer zoals de Honda VFR bijv-tom-562 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:58:
Nee, dat trekt mij niet
Als in, minder vermogen, meer gewicht, minder rijwielgedeelte etc. 
Het was meer een hersenspinsel. Als ik zo'n setje op ebay/marktplaats/MF tegen kom wil ik het best eens proberen.
Met mijn oude GSX400X kon ik bij wijze op een muntje ronddraaien
Het was meer een hersenspinsel. Als ik zo'n setje op ebay/marktplaats/MF tegen kom wil ik het best eens proberen.
Ik rij eigenlijk ook alleen maar fun-ritjes maar ik wil dit aankomend voorjaar vaker weekendjes weg met de motor, dus dan lijkt me zo'n stuur wel comfortabel ja. Plus ik merk dat ik (zeker met korte draaien enzo) niet heel veel controle heb over de motor. Ofja, ik vind het lastig, en dat heeft dan meer te maken met het feit dat ik bang ben om het ding op te laten donderen, met alle kapschade als gevolgPilatuS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:01:
[...]
Als je veel lange afstanden gaat rijden en ermee op vakantie gaat dan rijd het 10x beter dan de standaard houding. Eigenlijk slaat de normale sporthouding ook helemaal nergens op, hoe oncomfortabel kan je het maken. Bij mijn SV zitten de clipons al wat hoger dan op de GSX-R wat al best veel scheelt, zo'n superbike stuur zorgt ervoor dat het net is als op een naked of supermoto.
Ik rij met mijn motor vrijwel alleen ritjes voor de lol van max 150KM. Dan is de sporthouding prima te doen. Als ik er iedere dag mee naar het werk zou moeten of er mee op vakantie zou gaan is het een heel ander verhaal.
Nadeel is alleen dat je ook alle kabels en remleidingen moet gaan aanpassen. Voor de SV is het nogal een klus om alles goed te krijgen en dat zal bij de GSX-R wel net zo zijn.
[ Voor 76% gewijzigd door -tom-562 op 29-10-2013 09:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Feli met je nieuwe job.Youk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:01:
[...]
Als het probleem echt door de hitte komt kan je nog overwegen om een wrap om je uitlaat te doen op dat punt zodat er minder warmte wordt uitgestraald. Zoiets dus:
[afbeelding]
Ik zal na mijn trip eens bekijken of ik daar geen heat wrap of zo kan rond doen. Met mijn skills zal mij dat niet lukken in 3 avonden, al helemaal niet met wat ik nog allemaal moet klaarmaken
ik rij woon-werk (bij mooi weer) en natuurlijk voor de lol heb nooit ergens last van (en daar zitten ritjes tussen van 400km). zit houding van de kwaak is prima te doen voor een ss vond de R6 een stuk minder comfortabel.PilatuS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:01:
[...]
Even los van je budget en je wensen, ik denk dat een Yamaha FJR of iets in die orde echt wel genoeg vermogen en een goed genoeg rijwiel gedeelte heeft om behoorlijk fun mee te kunnen hebben.-tom-562 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
Nee, dat trekt mij nietAls in, minder vermogen, meer gewicht, minder rijwielgedeelte etc.
Als ik tenminste zie hoe een maat van mij met zijn FJR rijd en wat hij er mee kan dan lijkt mij dat echt een top fiets.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een FJR weegt +/- 80kg meer
met iedere motor kan je fun hebben natuurlijk, maar dat is gewoon niet wat ik zoek. Ik wil in de toekomst ook circuitdagen gaan rijden 
Het is niet zo dat ik met pijn in de rug afstap (in tegendeel), maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat nou zit en rijdt, met een SBK stuur
Het is niet zo dat ik met pijn in de rug afstap (in tegendeel), maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat nou zit en rijdt, met een SBK stuur
Vaak bu'j te bang!
Hmz, nieuwe accu verhelpt het startprobleem niet... Als ik de startknop induw klikt het startrelais wel duidelijk, maar daar houdt het op. Jammer dat het weer wintertijd is, nu heb ik doordeweeks maar heel kort te tijd om aan de motor te werken voordat het donker is.
Simpel, RSV Mille R met superbike stuur of Tuono. (Die eerste optie heb ik gereden, rijdt HEERLIJK)-tom-562 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:51:
Een FJR weegt +/- 80kg meermet iedere motor kan je fun hebben natuurlijk, maar dat is gewoon niet wat ik zoek. Ik wil in de toekomst ook circuitdagen gaan rijden
PSN & XBL: Denkoyugo
Chakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:28:
Hmz, nieuwe accu verhelpt het startprobleem niet... Als ik de startknop induw klikt het startrelais wel duidelijk, maar daar houdt het op. Jammer dat het weer wintertijd is, nu heb ik doordeweeks maar heel kort te tijd om aan de motor te werken voordat het donker is.
Ja, ik denk dat ik er over uit ben, ik ga m'n ogen open houden op marktplaats/ebay voor een SBK kitDenko schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:57:
[...]
Simpel, RSV Mille R met superbike stuur of Tuono. (Die eerste optie heb ik gereden, rijdt HEERLIJK)
[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 30-10-2013 10:12 ]
Vaak bu'j te bang!
Aanduwen werkt ook niet?Chakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:28:
Nu maak ik er absoluut geen gewoonte van om koekblikken te pesten onderweg maar vanmorgen... ik had een beste lol.
Volkswagen Tiguan, reed vanaf de snelweg al behoorlijk asociaal; consistent op de verkeerde weghelft rijden om te kijken of hij de file in kon halen, bumperkleven bij zijn voorganger, bij stoplichten over verdrijvingsvlakken om toch nog in te halen waar het eigenlijk net niet kon e.d. e.d.
Kortom: Meneer was god op 4 wielen, iedereen moest wijken want hij had haast.
Bij de eerste de beste veilige mogelijkheid ben ik hem dus voorbij gestoofd (2 baans stoplicht rechtdoor, verkeer stond stil voor rood licht)
Meneer zet zn VW half over de twee banen waardoor ik rechts van hem moet uitwijken om hem in te halen en dan begint ie luid te toeteren.
Prima. lol maken.
Ik zie al in mn spiegels dattie op een gegeven moment rechts af slaat in een bekende binnendor weg die normaal een minuut of 3 sneller is maar met huidig verkeer gewoon een domme beslissing zou zijn.
Verderop, daar waar ik verwacht hem weer tegen te komen kan ik op een P stilstaan om overduidelijk op mijn pols (horloge) te kunnen gebaren dattie eigenlijk nog aan de late kant is.
Meneer steekt de weg (80) over en vervolgt zijn reis op de parallel weg (60) met een km of 30 á 40 te hard, maar laat het nou net zo druk zijn dat wanneer hij de grote weg op wil hij er met geen mogelijkheid tussen komt. Ik kan er dus rustig voorbij toefen, al dan niet lachend.
Grote stoplichten, 1 baan rechts voorsorteren om rand weg op te mogen - nee hoor, meneer moet en zal net zo lang links blijven tot hij een VW Up! bijna van de baan rijdt zodat hij net die 4 auto's en mij in kan halen. Achja, stoplicht op rood, ik kan hem weer keurig voorbij, deze keer issie duidelijk aan het schreeuwen en gebaren.
Randweg - overvol en druk, zoals altijd. Hij heeft de grootst mogelijke moeite gedaan om mij ongeveer bij te houden, al moet ie zich wel redelijk vaak koest houden om invoegende vrachtwagens e.d. er tussen te laten.
Kwartiertje randweg later, ik ben inmiddels bij bestemming en kan even rustig roken voor ik naar binnen moet, zie ik Tiguan luid toeterend en scheldend voorbij rijden.
Volkswagen Tiguan, reed vanaf de snelweg al behoorlijk asociaal; consistent op de verkeerde weghelft rijden om te kijken of hij de file in kon halen, bumperkleven bij zijn voorganger, bij stoplichten over verdrijvingsvlakken om toch nog in te halen waar het eigenlijk net niet kon e.d. e.d.
Kortom: Meneer was god op 4 wielen, iedereen moest wijken want hij had haast.
Bij de eerste de beste veilige mogelijkheid ben ik hem dus voorbij gestoofd (2 baans stoplicht rechtdoor, verkeer stond stil voor rood licht)
Meneer zet zn VW half over de twee banen waardoor ik rechts van hem moet uitwijken om hem in te halen en dan begint ie luid te toeteren.
Prima. lol maken.
Ik zie al in mn spiegels dattie op een gegeven moment rechts af slaat in een bekende binnendor weg die normaal een minuut of 3 sneller is maar met huidig verkeer gewoon een domme beslissing zou zijn.
Verderop, daar waar ik verwacht hem weer tegen te komen kan ik op een P stilstaan om overduidelijk op mijn pols (horloge) te kunnen gebaren dattie eigenlijk nog aan de late kant is.
Meneer steekt de weg (80) over en vervolgt zijn reis op de parallel weg (60) met een km of 30 á 40 te hard, maar laat het nou net zo druk zijn dat wanneer hij de grote weg op wil hij er met geen mogelijkheid tussen komt. Ik kan er dus rustig voorbij toefen, al dan niet lachend.
Grote stoplichten, 1 baan rechts voorsorteren om rand weg op te mogen - nee hoor, meneer moet en zal net zo lang links blijven tot hij een VW Up! bijna van de baan rijdt zodat hij net die 4 auto's en mij in kan halen. Achja, stoplicht op rood, ik kan hem weer keurig voorbij, deze keer issie duidelijk aan het schreeuwen en gebaren.
Randweg - overvol en druk, zoals altijd. Hij heeft de grootst mogelijke moeite gedaan om mij ongeveer bij te houden, al moet ie zich wel redelijk vaak koest houden om invoegende vrachtwagens e.d. er tussen te laten.
Kwartiertje randweg later, ik ben inmiddels bij bestemming en kan even rustig roken voor ik naar binnen moet, zie ik Tiguan luid toeterend en scheldend voorbij rijden.
Het is maar waar je lol in hebt.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Laatst ook, afrit A10… een of andere oude Volvo (bruin, groot) wilt aan het eind van de afrit linksaf. Twee rijstroken. Hij rijdt ongeveer 30 km te hard en haalt 3 auto's rechts in, en gooit zijn bolide voor een auto die het niet ziet aankomen. Die gaat vol in de anders, de auto erachter wijkt uit, ik voelde al zoiets aankomen dus ik rem af, wordt daardoor niet geraakt, en de 3e auto schiet in de ABS.
Rood verkeerslicht. En normaal gesproken (in een bocht) is er meer dan genoeg ruimte voor twee motoren om tussen de twee rijstroken in te rijden. Niet in dit geval. Ik kan me alleen maar voorstellen dat de Volvo mij ziet aankomen, want hij besluit ineens om naar het midden te sturen zodat ik er nauwelijks langs kan.
Ook dit zie ik ruim van tevoren aankomen. Dus ik klap alvast mijn zijspiegels in zodat ik meer ruimte heb. Rijdt die lul NOG meer naar rechts toe op het moment dat ik tussen zijn auto en iemand daarnaast rij. Ik raak zijn zijspiegel, sta stil, kijk die dwaas even aan… hij staart recht voor zich uit en kijkt niet op of om.
Ik besluit verder niks te ondernemen (een stalen constructie op 4 wielen wint het altijd van een motor) en rij maar verder…
Maar op dat moment had ik heel erg graag zijn banden lekgestoken…
Levensgevaarlijk, dat soort klootzakken.
Rood verkeerslicht. En normaal gesproken (in een bocht) is er meer dan genoeg ruimte voor twee motoren om tussen de twee rijstroken in te rijden. Niet in dit geval. Ik kan me alleen maar voorstellen dat de Volvo mij ziet aankomen, want hij besluit ineens om naar het midden te sturen zodat ik er nauwelijks langs kan.
Ook dit zie ik ruim van tevoren aankomen. Dus ik klap alvast mijn zijspiegels in zodat ik meer ruimte heb. Rijdt die lul NOG meer naar rechts toe op het moment dat ik tussen zijn auto en iemand daarnaast rij. Ik raak zijn zijspiegel, sta stil, kijk die dwaas even aan… hij staart recht voor zich uit en kijkt niet op of om.
Ik besluit verder niks te ondernemen (een stalen constructie op 4 wielen wint het altijd van een motor) en rij maar verder…
Maar op dat moment had ik heel erg graag zijn banden lekgestoken…
Levensgevaarlijk, dat soort klootzakken.
Op dat soort momenten is het ideaal om een GoPro of een vergelijkbare action cam op je helm gemonteerd te hebben, zo kan de rest van de wereld ook meegenietenGenjiBlade schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:38:
Nu maak ik er absoluut geen gewoonte van om koekblikken te pesten onderweg maar vanmorgen... ik had een beste lol.
...
[ Voor 37% gewijzigd door cyntax op 30-10-2013 12:03 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mensen die persé andere mensen op hun fouten willen wijzen / opvoeden even vervelend vind als mensen die fouten maken. De laatste doen dat meestal uit onwetendheid / domheid / lompheid.
Behalve het creëren van een vete en het nog meer opfokken van reeds heethoofdige verkeersdeelnemers zie ik totaal de meerwaarde niet.
[/moraalriddermodus]
Verwijderd
Ik vind het niet verstandig om zo'n mensen op te jutten. Ze zijn al asociaal en zullen daardoor enkel verergeren. Bovendien breng je ook jezelf ermee in gevaar door road rage. Ze zullen plots maar beslissen jou omver te rijden of beschieten of weet ik veel.
Langs de andere kant veel erger dat er zo'n mensen op de baan zijn. Alsof ze niet beseffen dat ze in hun voertuig niet in hun eigen wereldje zitten maar wel nog deel uitmaken van onze wereld. Van die kant ook jammer dat je geen gopro ofzo mee had. Voor sommigen een grappige video en mogelijks komt er voor die bestuurder nog een legaal staartje aan...
Langs de andere kant veel erger dat er zo'n mensen op de baan zijn. Alsof ze niet beseffen dat ze in hun voertuig niet in hun eigen wereldje zitten maar wel nog deel uitmaken van onze wereld. Van die kant ook jammer dat je geen gopro ofzo mee had. Voor sommigen een grappige video en mogelijks komt er voor die bestuurder nog een legaal staartje aan...
Dat inderdaad, misschien nog wel vervelender.DieterVDW schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:10:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mensen die persé andere mensen op hun fouten willen wijzen / opvoeden even vervelend vind als mensen die fouten maken. De laatste doen dat meestal uit onwetendheid / domheid / lompheid.
Behalve het creëren van een vete en het nog meer opfokken van reeds heethoofdige verkeersdeelnemers zie ik totaal de meerwaarde niet.
[/moraalriddermodus]
Over het algemeen volg ik de verkeersregels iets minder 'precies' als ik op de motor zit, uiteraard wel zo veilig mogelijk. Daar ben ik ook vast niet de enige in van de motorrijders in dit topic
Volgens mij is op 99% van de provinciale wegen in de prov. Utrecht een inhaalverbod, terwijl je op veel plekken gewoon goed overzicht hebt en veilig in kan halen. Dus daar haal ik ook gewoon in als iemand te langzaam rijdt.
Maar af en toe zijn er mensen die daar toch iets van moeten zeggen; even met de lichten knipperen, toeteren, zwaaien. Af en toe mensen die menen je te moeten blokkeren en slingerend over beide weghelften gaan om te voorkomen dat je inhaalt.
Ik weet dat je daar niet mag inhalen, mocht ik daar een boete voor krijgen dan betaal ik die ook zonder gezeur. Waarschijnlijk wel een vraag aan de agent wat hij/zij vindt van dat inhaalverbod (
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 30-10-2013 15:43 ]
De RSV start weer
Het startrelais bleek rot te zijn, als ik een schroevendraaier voor 'relais' liet spelen sloeg hij wel aan. Toevallig had een motorzaak in de buurt een vervangend relais liggen dat past, die even opgehaald en erin geschroefd dus. Nu slaat hij weer netjes in één keer aan

Lekker! Ik wil er komend seizoen een kopen, en lees dat de electronica wel een beetje de achilleshiel van dat ding is (want wel in Italië gemaakt, en het blok nietChakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:56:
De RSV start weerHet startrelais bleek rot te zijn, als ik een schroevendraaier voor 'relais' liet spelen sloeg hij wel aan. Toevallig had een motorzaak in de buurt een vervangend relais liggen dat past, die even opgehaald en erin geschroefd dus. Nu slaat hij weer netjes in één keer aan
Als je weet hoe het werkt en het goed in de gaten houdt valt het erg mee. Startrelais vervangen door eentje die een hoger amperage aankan (Yamaha heeft er eentje die 1:1 schijnt te passen) en de accu vervangen door een zwaardere. Bij veel 2ehands RSV's zal dit al gebeurd zijn.TheZeroorez schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:34:
[...]
Lekker! Ik wil er komend seizoen een kopen, en lees dat de electronica wel een beetje de achilleshiel van dat ding is (want wel in Italië gemaakt, en het blok niet). Hoe rot is dat in de praktijk?
Als je langer dan ongeveer een week stilstaat de accu aan de druppellader hangen en je voorkomt 95% van de problemen. Als er wel vaak startpogingen gedaan worden met een rot relais of een te lage accuspanning krijgt de startkoppeling het zwaar, wat een stuk duurdere reparatie is.
Verder is het een prima betrouwbare fiets. Ik heb die van mij in 2.5 jaar van 36k naar 72k gereden, en heb er geen serieuze problemen mee gehad of duur niet-standaard onderhoud aan hoeven doen.
Oh ik kan zelf echt wel wat. Goed om te horen dat het een beetje fatsoenlijk in elkaar zit allemaal.Chakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:47:
[...]
Als je weet hoe het werkt en het goed in de gaten houdt valt het erg mee. Startrelais vervangen door eentje die een hoger amperage aankan (Yamaha heeft er eentje die 1:1 schijnt te passen) en de accu vervangen door een zwaardere. Bij veel 2ehands RSV's zal dit al gebeurd zijn.
Als je langer dan ongeveer een week stilstaat de accu aan de druppellader hangen en je voorkomt 95% van de problemen. Als er wel vaak startpogingen gedaan worden met een rot relais of een te lage accuspanning krijgt de startkoppeling het zwaar, wat een stuk duurdere reparatie is.
Verder is het een prima betrouwbare fiets. Ik heb die van mij in 2.5 jaar van 36k naar 72k gereden, en heb er geen serieuze problemen mee gehad of duur niet-standaard onderhoud aan hoeven doen.
De enige aanpassing die ik zal moeten maken is een druppellader aanschaffen, bij mijn Suzuki en Yamaha heb ik enkel na de winter de accu een keertje bij geladen voor de zekerheid, verder ging dat allemaal heel gemakkelijk.
En natuurlijk een beter slot, want hier in de buurt wordt veel gejat, en mijn 'berging' (garage van ouders) is meer dan 10km weg. Zo'n RSV van een jaartje of 10 oud is vast een stuk leukerom te jatten dan een vierkante supersport uit de jaren 90...
En dan nog: nooit ruzies uitvechten op de openbare weg. Dan verlaag je jezelf tot hetzelfde nivo als die hufter en je brengt andere weggebruikers in gevaar. Gewoon doorrijden en negeren. Je verbetert ze toch niet en je maakt jezelf alleen maar druk.Blue-eagle schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:12:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Je RSV? Accu netjes vol geladen?Chakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:28:
(aangezien deze blokken de startkoppeling nog wel willen opvreten alsje probeert te starten met een zwakke accu. weigeren ze volledig dienst als ECU niet voldoende ampere ziet)
als je heb aan je auto hangt met startkabels, wat dan?
Ook niets?
DERP
heb je mischien nog type nummer van dat relais wat je er nu in hebt gehangen?
Vriend/collega/motormaat met een Falco zit ook te klooien met zijn accu en toebehoren.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 23:46 ]
Wakker worden...Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:06:
[...]
Je RSV? Accu netjes vol geladen?
(aangezien deze blokken de startkoppeling nog wel willen opvreten alsje probeert te starten met een zwakke accu. weigeren ze volledig dienst als ECU niet voldoende ampere ziet)
Ook niets?

Chakotay schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:56:
De RSV start weerHet startrelais bleek rot te zijn, als ik een schroevendraaier voor 'relais' liet spelen sloeg hij wel aan. Toevallig had een motorzaak in de buurt een vervangend relais liggen dat past, die even opgehaald en erin geschroefd dus. Nu slaat hij weer netjes in één keer aan
Ik trek hem er a.s. zondag nog even uit om de ophanging en bedrading te fatsoeneren (solderen ipv knijpkoppelingen), dan zal ik het nummer ook even opschrijven. Als je gaat bestellen ipv zoals ik een random relais van de 1e motorzaak die open is te kopen word op Aprilia forums de Yamaha 4KD-81-940-00 aangeraden.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:06:
[...]
Je RSV? Accu netjes vol geladen?
Ook niets?
DERP![]()
heb je mischien nog type nummer van dat relais wat je er nu in hebt gehangen?
Vriend/collega/motormaat met een Falco zit ook te klooien met zijn accu en toebehoren.
Je weet dat goede knijpkoppelingen "betrouwbaarder" zijn dan soldeerverbindingen...
Of dat daar in ieder geval een behoorlijke discussie over is

[ Voor 34% gewijzigd door Mafketel op 31-10-2013 13:24 ]
Hm, ik dacht dat knijpkoppelingen juist makkelijker lostrilden dan een net stukje soldeer met een krimkous eromheen.Mafketel schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:23:
Je weet dat goede knijpkoppelingen "betrouwbaarder" zijn dan soldeerverbindingen...
Solderen ziet er iig 10x netter uit
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Deze maand komt de nieuwe Kawasaki Z1000 uit. Er doen allemaal de geruchten de ronde, maar het lijkt mij als groot Kawasaki liefhebber echt te gek als ze weer eens een beest weten neer te zetten, naked met 200pk ofzo 
Alvast een teaser
Alvast een teaser
wie weet er nog leuke blokken die in een Africa Twin RD07A frame passen?
leuk zon wphb met verkeerde moment waardes
Wat heb je gedaan. Toch niet je kopbouten stuque getrokken, hè???DECOY88 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:39:
wie weet er nog leuke blokken die in een Africa Twin RD07A frame passen?
Ik heb een hekel aan WPHB's als die van bijvoorbeeld "Haynes". Als ik ergens wat wil schroeven/sleutelen dan zorg ik er als eerste voor dat ik een officiële fabrieks manual te pakken krijg..... Dus ik hoop voor jou niet dat je je eigen spullen nu naar de vaantjes geholpen hebt dankzij zo'n "Haynes" boek.
Als je netjes soldeert en het tin ook keurig in de kabel laat vloeien dan denk ik persoonlijk niet dat een knijpkoppeling daar tegen op kan. Helaas worden de meeste soldeerverbindingen (door niet electro soldeerders) vaak aangelegd met de snelheid van 't licht onder 't motto van: Als 't maar glimt dan is't goedMafketel schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:23:
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 31-10-2013 19:55 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
hoe raad je hemwimmel_1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:49:
[...]
Wat heb je gedaan. Toch niet je kopbouten stuque getrokken, hè???
Ik heb een hekel aan WPHB's als die van bijvoorbeeld "Haynes". Als ik ergens wat wil schroeven/sleutelen dan zorg ik er als eerste voor dat ik een officiële fabrieks manual te pakken krijg..... Dus ik hoop voor jou niet dat je je eigen spullen nu naar de vaantjes geholpen hebt dankzij zo'n "Haynes" boek.
complete voorste kop is niet goed meer. draadeindes los of aan het doordraaien. bout die mijn nokkekenas aan de naks zijde vasthoud afgebroken enz.
En toch prefereer ik een goede knijp verbinding over een soldeer verbinding.wimmel_1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:49:
Als je netjes soldeert en het tin ook keurig in de kabel laat vloeien dan denk ik persoonlijk niet dat een knijpkoppeling daar tegen op kan. Helaas worden de meeste soldeerverbindingen (door niet electro soldeerders) vaak aangelegd met de snelheid van 't licht onder 't motto van: Als 't maar glimt dan is't goed
2 belangrijke zaken worden nog al eens vergeten daarbij:
De juiste lengte strippen (voor een AMP stekkertje rond de 4 mm)
De juiste aan knijp kracht, oftewel een tang gebruiken die op moment aan knijpt.
En soldeer verbinding haalt de flexibiliteit uit de kabel en dat is in veel automotive toepassingen juist niet wat je wilt hebben.
Dat laatste is vaak het grootste probleem. Je hebt vaak geen ruimte om een goede soldeerverbinding aan te leggen én netjes af te dichten middels tape/krimpkous.
AMP spullen .... Tsja, wie heeft dat in huis? Vaak/meestal wordt een goedkope kabelschoen (én bijbehorende tang) aangezien voor een AMP
AMP spullen .... Tsja, wie heeft dat in huis? Vaak/meestal wordt een goedkope kabelschoen (én bijbehorende tang) aangezien voor een AMP
Door mijn werk heb ik die AMP rommel in huis, inclusief een "echte tang".
Maar ook een goede soldeerbout + tin, maar zoals ik al zei bij "bewegende dingen" gebruik ik altijd een krimp verbinding.
Tenzij ik er niet bij kan met een stekker, bijvoorbeeld een aftakking op een bepaalde kabel.
Die strip ik "halverwege" en soldeer dan de aftakking daar aan.
Ook in mijn werk, is het vaak afgeraden te solderen, 230 volt verbindingen mag je bijvoorbeeld niet eens solderen.
Maar ook een goede soldeerbout + tin, maar zoals ik al zei bij "bewegende dingen" gebruik ik altijd een krimp verbinding.
Tenzij ik er niet bij kan met een stekker, bijvoorbeeld een aftakking op een bepaalde kabel.
Die strip ik "halverwege" en soldeer dan de aftakking daar aan.
Ook in mijn werk, is het vaak afgeraden te solderen, 230 volt verbindingen mag je bijvoorbeeld niet eens solderen.
Dat laatste heeft misschien iets te maken met het aantal Ampères wat je er overheen kunt "jagen" en de warmte/hitte die daarbij kan ontstaan?
Ik soldeer meestal spullen die maar een paar Volt en Ampères hoeven te kunnen verdragen, op een motorfiets zou dit bijvoorbeeld de (LED) verlichting kunnen zijn. En ook daar wil ik 't voor mezelf wel eens "Hard Solderen" met een zilver toevoeging......
Ik soldeer meestal spullen die maar een paar Volt en Ampères hoeven te kunnen verdragen, op een motorfiets zou dit bijvoorbeeld de (LED) verlichting kunnen zijn. En ook daar wil ik 't voor mezelf wel eens "Hard Solderen" met een zilver toevoeging......
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 31-10-2013 20:50 ]
Het gaat hier om de schakeldraden van het relais, daar gaat niet veel ampere en warmte overheen. Ik vroeg me meer af of een soldeerverbinding niet beter tegen trillingen kan dan een goedkope knijpkoppeling.
Hoezo goedkoop? Ik bedraad regelmatig machines die bijvoorbeeld bouten en moeren kunnen maken en mits je een goeie tang hebt en goeie AMP'tjes dan blijft dat gewoon zitten hoor. Soldeerverbinding moet ook heel goed gebeuren wil dat blijven zitten, en is vaak te hard en breekt juist daardoor los.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Schakeldraad naar dat relais (start relais) wordt maar heel even aangesproken. Relais is een "maak" relais en krijgt alleen een pulse vanuit je contactslot.Chakotay schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:50:
Het gaat hier om de schakeldraden van het relais, daar gaat niet veel ampere en warmte overheen. Ik vroeg me meer af of een soldeerverbinding niet beter tegen trillingen kan dan een goedkope knijpkoppeling.
Ik zou 't persoonlijk solderen.... Maar zo te zien gaan we er hier zelfs in dit topic niet aan uit komen

Omdat ik alleen maar een goedkoop doosje knijpkopppelingen had liggen, en dat er nu dus op zitJoopieboy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:53:
Hoezo goedkoop? [...]
Aah, ja dat is meestal niet alles nee, maar als je een goeie tang hebt gaat het opzich wel hoor.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gewoon solderen met je kadaver!
BTW, ik ben niet heel goed met electronica, maar ik wil voor m'n motor-Dax een setje van die kekke LED-knipperlichtjes monteren; omdat ik van de originele Honda knipperlichtjes al 1 glaasje kwijt bent, en bij 2 andere dingen zijn de lampjes kapot getrild (het ding wordt door m'n huisgenoten al liefkozend de mobiele Chineze vibrator genoemd
), heb ik dan ook zo'n weerstand nodig?
http://shop.the2wheels.co...rome-Body-008-5-1pair.htm
http://shop.the2wheels.com/LED-Resistor-x2-Resistor-pair.htm
BTW, ik ben niet heel goed met electronica, maar ik wil voor m'n motor-Dax een setje van die kekke LED-knipperlichtjes monteren; omdat ik van de originele Honda knipperlichtjes al 1 glaasje kwijt bent, en bij 2 andere dingen zijn de lampjes kapot getrild (het ding wordt door m'n huisgenoten al liefkozend de mobiele Chineze vibrator genoemd
http://shop.the2wheels.co...rome-Body-008-5-1pair.htm
http://shop.the2wheels.com/LED-Resistor-x2-Resistor-pair.htm
Vaak bu'j te bang!
Niet met weerstanden gaan kloten. LED knippers gewoon aansluiten op de originele bekabeling (evt. met een verloop naar de originele stekers zodat de originele bekabeling intact blijt) en het relais van je knipperlichten vervangen door een last onafhankelijk exemplaar.
Enige nadeel: Als er een LED knipper stuque gaat dan merk je dat niet aan het gedrag van de overige LED's. Relais regelt de frequentie bij zodat er niets te snel gaat knipperen, ook niet als de belasting ineens niet meer klopt.
Enige nadeel: Als er een LED knipper stuque gaat dan merk je dat niet aan het gedrag van de overige LED's. Relais regelt de frequentie bij zodat er niets te snel gaat knipperen, ook niet als de belasting ineens niet meer klopt.
[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 31-10-2013 21:43 ]
Ja, dat kan ook. Ik zie nu net dat die dingen ook geen drol kosten
3-pins
http://www.ebay.com/itm/1...sh=item3ccca821fc&vxp=mtr
Ouderwetse clignoteur
http://www.ebay.com/itm/M...sh=item3a80d2d2d2&vxp=mtr
Van het weekend ff kijken wat er in dat bamigebakje zit
3-pins
http://www.ebay.com/itm/1...sh=item3ccca821fc&vxp=mtr
Ouderwetse clignoteur
http://www.ebay.com/itm/M...sh=item3a80d2d2d2&vxp=mtr
Van het weekend ff kijken wat er in dat bamigebakje zit
Vaak bu'j te bang!
* Frontysco heeft gisteren Oxford Hotgrips gemonteerd en vanochtend met een bigsmile rond gereden, heerlijk!
Handvatverwarming is voor meisjes!
Verwijderd
Inderdaad
Btw ik heb trouwens weer iets leuks gekocht voor mijn woonwerk ritjes een "Kriega US20"
Ik ga kijken of ik net als de vorige winter weer met mijn zomerhandschoenen overleef... Ik kreeg heel snel zweethanden, en vind het gebrek aan feedback in je vingers met dikke handschoenen vervelend. Dan liever koude handen, dat warmt vanzelf wel weer een keer op
Dit topic is gesloten.