Toon posts:

Het grote motortopic deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]
Lol, we hebben het er in de week nog over gehad.
Maat van mij die echt TOP kan rijden zei: geef mij een 70pk motor in de Ardennen, en ik twijfel of ik ze echt alle 70 KAN gebruiken.
Ik herken dit helemaal. Met mijn motor met 80pk en 250kg kan ik nauwelijks al die paardekrachten gebruiken omdat het domweg te hard gaat. Ik zit dagelijks aan een overschrijding van de maximumsnelheid in de range van 40 km/u t/m 60 km/u zodat dat meer pk's zowel voor mijn rijbewijs als gezondheid niet goed is :X

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:39:
[...]

Dat is wel flink onzuiniger geworden. Sowieso best knap op 1:18 te rijden met een tweepitter. Ik zit zo rond de 1:13/14.
Is op de grafiek ook te zien aan het voor en na Air / Fuel ratio. Standaard loopt de motor enorm arm door alle milieueisen. Nu is de motor puur afgesteld op zo goed mogelijk lopen. De Shell is er in ieder geval weer blij mee zoals het nu is :P
Olaf van der Spek schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:43:
[...]

Wat voor niet-techniek verbeteringen had je verwacht?
Goed punt :P

We hebben natuurlijk ook geleerd hoe we beter kunnen rijden. Verder is het alleen techniek natuurlijk.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 08:21
MotoGP topic alleen ter informatie.

MotoGP en WSBK topic

:) :) :)

[Voor 12% gewijzigd door aveenhuysen op 02-11-2015 16:10]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Anoniem: 387913

ToolkiT schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:39:
[...]

Af en toe een GP post vind ik niet erg, als het maar niet de overhand gaat krijgen..

Zijn er apparte topics voor motornav/comm?
Laatste race tot de start volgend jaar, dus volgende week hoor je niets meer over GP :)

en voor degene die het niet begrijpen, wat er nu gaat gebeuren is slechts eerder voorgekomen in 1992 en in 2006... dus is een uniek jaar in de race geschiedenis.

Daarboven op komt dan ook nog het drama van Rossi vs MM, werd er geschopt ja of nee.

het is dus een scenario dat zeer waarschijnlijk nooit meer voor zal komen. Motor geschiedenis in the making.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Tot Rossi en Marquez elkaar tegenkomen op Ibiza en elkaar van de huurfiets schoppen

:P

418O2 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:30:
Tot Rossi en Marquez elkaar tegenkomen op Ibiza en elkaar van de huurfiets schoppen

:P
i had gehoord dat een italiaanse reporter naar het dropje van MM was gegaan voor "een goed verhaal"
http://www.reuters.com/ar...int-idUSKCN0SP0QA20151031

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:36

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:54:
Niet iedereen heeft een ketting he ;)

Al wil je bij een kardan ook wel de boel aangespannen houden, niets ergers dan de *KLONK* als je middenin een krappe langzame bocht van niet-trekkend naar trekkend overgaat :P
Huh? Wat voor kromme kardan heb jij?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:14:
[...]
en voor degene die het niet begrijpen, wat er nu gaat gebeuren is slechts eerder voorgekomen in 1992 en in 2006... dus is een uniek jaar in de race geschiedenis.
Wat gaat er dan gebeuren? Of bedoel je als Rossi genoeg puntjes scoort? Want als Gorgel wint en Rossi ergens achterin eindigt, is het gewoon een extra titel voor hem? Het is alleen bijzonder als de GOAT wint... (of anderszins kampioen wordt) :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Bommes

Capo del formaggio

Ongeacht kardan, ketting, riem, v-snaar elke berg/heuvel motor cursus zal je aanleren om in korte bochten je achterrem te gebruiken.
Zoals ik al zei, mijn Vespa heeft een slipkoppeling, variomaat en v-snaar.
Daar zit geen omschakelpunt in tussen wel of geen aandrijving. Toch gebruik ik de achterrem erg veel in de krappe bochtjes.
Daarbij moet ik wel extra opletten ivm het gecombineerde rem systeem, iets te hard remmen met achter zal ook de voorrem mee op druk brengen.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mphilipp schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:48:
[...]

Huh? Wat voor kromme kardan heb jij?
Een cardan ouder dan een paar jaar :P

Mijn Honda Magna uit 1985 kon dat ook wel hoor ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:59:
[...]

Ik kan het me niet herinneren van mijn RT. Als het er was, gaf het me iig nooit problemen.

En voordat ik een bocht met slepende achterrem doe, moet het een héél scherp bochtje zijn. Zoiets in de categorie wat ik ooit hier beschreven heb (weet weer niet waar het ook weer was). Je komt dan langs een terras en moet in een 45 graden (denk ik?) bocht naar rechts en naar boven de dijk op. Die doe ik op de manier zoals op rijles is geleerd met slepende achterrem. Maar buiten een keeractie kan ik me niet heugen dat ik dat heb moeten gebruiken.

Overigens heb ik van Berrt Duursma ook weer een alternatieve manier geleerd om krappe bochtjes te draaien. Staand op de motor en dan de motor afschuinen terwijl je met je bovenlichaam de bocht in draait en met je knie tegen de tank aan drukken.
(op een of andere manier vind ik het altijd erg moeilijk om uit te leggen hoe ik op de motor rij. Ik doe het gewoon; achteraf kan ik niet eens vertellen hoe ik het doe...vage shit)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hooglander1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:59:
[...]

Yep, dat had ik vooral bij m'n oude K75. Cardan ging dan ook een keer kapot (spiebanen uiteraard), maar ook na vervanging met goed exemplaar was het behoorlijk lomp.

Huidige R80 is ondanks ouder ontwerp toch een stuk subtieler op dat vlak. Ik gebruik die achterrem ook niet vaak, maar in de bocht van de hoofdweg voor onze deur naar beneden naar de garage is het wel zo prettig.

Soittakaa Paranoid!

mphilipp schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:51:
[...]

Wat gaat er dan gebeuren? Of bedoel je als Rossi genoeg puntjes scoort? Want als Gorgel wint en Rossi ergens achterin eindigt, is het gewoon een extra titel voor hem? Het is alleen bijzonder als de GOAT wint... (of anderszins kampioen wordt) :+
Een titel die beslist word in de laatste race.

(Geloof Wayne Rainey in 92, and nicky Hayden in 2006)

Voor Rossi word het dan de 2de keer dat hij op een haartje de titel mist.
Of de eerste keer dat hij met zo´n kleine voorsprong wint.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:50:
[...]
Een titel die beslist word in de laatste race.
Ah! Die had ik niet geweten. Zo nauw volg ik het ook niet... :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:55:
Daarbij moet ik wel extra opletten ivm het gecombineerde rem systeem, iets te hard remmen met achter zal ook de voorrem mee op druk brengen.
Zo'n gecombineerd remsysteem heeft mijn Hornet ook. Op de weg wel fijn, en het geeft met de voetrem toch redelijk wat remkracht. Alleen bij krappe bochtjes is dat toch wel lastig doseren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik hoop niet dat ze die gecombineerde remsystemen ooit verplicht gaan stellen (als vervolg op ABS oid), ik vind het zelf echt drie keer niks :/

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:34
Martin schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:54:
Ik hoop niet dat ze die gecombineerde remsystemen ooit verplicht gaan stellen (als vervolg op ABS oid), ik vind het zelf echt drie keer niks :/
Remmen doen we inderdaad door gewoon lekker terug te schakelen.
Die hendel zit er voor de sier zodat het niet raar is dat je alleen links een hendel hebt :+

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ooit mee gereden?

Bij mijn Varadero valt het mij echt alleszins mee, ik rijd er mee zoals ik altijd al deed en ik merk maar weinig verschil. Wat ik dan wel merk is eigenlijk alleen maar in positieve zin.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Ook hier zijn de limieten bereikt. Wie opent een nieuw topic? Wij zorgen voor de sluiting van deze zodra die nieuwe er is

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn GS heeft het volgens mij ook, maar dat is een slimmer systeem als wat ze eerst hadden. Voorheen had je iABS oid die ook als je de achterrem gebruikte, de voorrem activeerde. Maar met wat er nu op zit, kan je gewoon je kunstjes doen met slepende achterrem zonder ellendige bij-effecten. Ook motorfabrikanten leren bij... :)

Ik ben wel erg onder de indruk van de ABS op die GS (en waarschijnlijk alle moderne motoren). Ik was de toch wat tragere ABS van die RT gewend die toch nog (op grind bv) voor een kort blokkerend wiel zorgde. Ik heb op de pistes in Marokko dikwijls op gravel met de voorrem geremd en dat ging perfect. Een enkele keer voelde ik met de achterrem even dat het pedaal 'terugtikte' maar nooit blokkerende wielen ofzo.

Ik had dat vertrouwen al gekregen in Hechlingen waar we de steile hellingen af moesten en met de voorrem de snelheid regelen. Dat klinkt heel eng, vooral als je bovenaan die akelig steile helling staat met zo'n monster. Maar het werkt gewoon heel goed. Wat trouwens met die afdaling ook erg goed werkt is de speciale voorwielophanging van zo'n boxer. Die telelever duikt lang niet zo ver in als een normale voorvork dus de motor blijft heel goed bestuurbaar. Op die manier is het (volgens Berrt dan) veel makkelijker om zo'n GS van de helling af te krijgen dan een vergelijkbare (of wat lichtere) machine met normale voorvork. Uiteraard is een Husky van 120kg het makkelijkst, maar even voor het idee. Je zou denken dat zo'n GS een lomp bakbeest is dat constant 'manhandled' moet worden, maar niets is minder waar.

• scooby
  • Laatst online: 25-03-2019
kaasaanfiets schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:53:
Hoe gaan jullie trouwens om met blaadjes op de weg? Ik reed gister nog even een rondje maar zag op sommige wegen erg veel blad liggen wat het spekglad maakt. Met mijn nieuwe bandjes maak ik mij wat minder druk om natte wegen maar bladeren maakt mij wel wat huiverig.
Als er verder geen verkeer op de weg is: flink op de achterrem, daarna plankgas. Ik vind het altijd leuk om proberen te driften met de GS500. Maar dan moet er niet al teveel variatie in de grip op de weg zijn. Anders word je verrast.

En met verkeer: hetzelfde als even natte modder op de weg. Me gedragen dus.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

(jarig!)
Deshmir schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:01:
[...]
Remmen doen we inderdaad door gewoon lekker terug te schakelen.
Die hendel zit er voor de sier zodat het niet raar is dat je alleen links een hendel hebt :+
lol ja, ik maak die fout dus nog wel eens omdat ik op de vierwieler bijna alles op de motor doe, maar die heeft voorwielaandrijving :+

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-02 14:13
seanl94 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:49:
[...]

Als er verder geen verkeer op de weg is: flink op de achterrem, daarna plankgas. Ik vind het altijd leuk om proberen te driften met de GS500. Maar dan moet er niet al teveel variatie in de grip op de weg zijn. Anders word je verrast.

En met verkeer: hetzelfde als even natte modder op de weg. Me gedragen dus.
Goed advies man! :9

Zou gewoon lekker rustig aan doen met blaadjes, tot dat je weet wat je doet ;)

Een handtekening?!

• scooby
  • Laatst online: 25-03-2019
Ja toch? Ik zeg duidelijk wat hij moet doen als hij níet wil dat zijn achterwiel uitbreekt. ;)
T is niet alsof ik 50 rij met stoeprandjes in de buurt als ik die trucjes doe hoor.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-02 14:13
seanl94 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:29:
Ja toch? Ik zeg duidelijk wat hij moet doen als hij níet wil dat zijn achterwiel uitbreekt. ;)
T is niet alsof ik 50 rij met stoeprandjes in de buurt als ik die trucjes doe hoor.
Ik zou iemand die niet zo goed weet hoe hij met blaadjes om moet gaan, ten zeerste af willen raden om er in te gaan driften :+

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PWM schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:45:
[modbreak]Ook hier zijn de limieten bereikt. Wie opent een nieuw topic? Wij zorgen voor de sluiting van deze zodra die nieuwe er is[/]
Het grote motortopic deel 17

:Y)

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Ligt het aan mij of is dat een hele aparte manier om de halve draai uit te voeren?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03 22:44

tdw

Amai seg!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:15:
[video]

Ligt het aan mij of is dat een hele aparte manier om de halve draai uit te voeren?
Psst, er is al anderhalve maand een nieuw topic ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

(jarig!)
klopt en ik ben zo vrij geweest een topic report aan te maken om deze te laten sluiten ;)

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:29:
[...]

Psst, er is al anderhalve maand een nieuw topic ;)

Oh, daarom is het hier zo stil. :D
Thx
Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee