Opgevouwen kan wel inderdaad, maar als je knieën niet onder de tank passen kan het nietTylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
Jullie hebben het nu over supersport/sport motoren. Daar hoor je opgevouwen op te zitten.

Opgevouwen kan wel inderdaad, maar als je knieën niet onder de tank passen kan het nietTylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
Jullie hebben het nu over supersport/sport motoren. Daar hoor je opgevouwen op te zitten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Koop een RC8Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
[Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 30-10-2015 10:50]
Ik gebruik deze set, mijn vader en een motormaat hebben ook deze set. Enige nadeel vind ik dat er altijd 1 rijder als doorgeefluik moet fungeren wanneer de andere 2 iets tegen elkaar willen zeggen. Als je allemaal onderling wilt kunnen praten moet je de 10 nemen ipv de 5.DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:24:
Hoi hoi,
Ik had even snel een vraagje. Ik heb op 19/11 mijn AVD gepland staan en een vriend van me heeft op dit moment zijn AVD, dus het samen rijden komt met rasse schreden dichterbij. Nu zit ik een beetje rond te kijken naar een beetje leuk comms systeem, maar de meesten beginnen rond de 300 euro.
Weten jullie toevallig nog een leuke comms system, of een alternatief, om makkelijk te kunnen communiceren?
Hoor het graag!
[Voor 5% gewijzigd door quacktech op 30-10-2015 10:41]
The Duck did it again
Anoniem: 387913
Waarom? Ik zit ook heeeeerlijk op de R6. Mij hoor je niet klagen. Ik leerde mijn cursisten altijd dat je sex moet hebben met je motor en er dus helemaal in/opkruipenPilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Koop een RC8
Zit voor een supersport enorm ruim. Voor op straat de rearsets in de laagste stand en voor het circuit op de hoogste stand. Ik heb op genoeg sportmotoren gezeten en geen enkele zit zo lekker als de RC8 als je langer bent. Ik ben 1.98m en zit er echt heerlijk op.
Uiteindelijk gaat het gewoon om de afstand tussen zadel en rearsets.Hoe groter deze afstand hoe meer ruimte de benen hebben en hoe beter het zit. Daarom kan bij de RC8 het subframe omhoog en de rearsets kunnen omlaag. Op deze manier krijgen de benen meer ruimte. Ben je nou geen 2 meter lang maar 1.50 dan kom je alleen niet met je voeten bij de grond. Dan kan het subframe omlaag en de rearsets kunnen omhoog zodat je wel weer bij de grond kan.
Het nadeel van motoren is gewoon de lengte van de gebruiker. Ben je lang zit je opgevouwen, ben je kort kan je niet bij de grond met je voeten. Zonder de motor aan te passen is er gewoon geen one size fits all. Nadeel van de RC8 is dat dit kan maar het kost een hoop geld om de motor zo te maken.
Nou heb ik nooit op een R6 gezeten, maar op zowel mijn oude CB600F hornet als mijn SV1000S zat ik enorm veel slechter dan op de RC8. Terwijl de RC8 een supersport is en de rest niet.
Eindig ze dan niet lepeltje lepeltje in de grindbak?Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Waarom? Ik zit ook heeeeerlijk op de R6. Mij hoor je niet klagen. Ik leerde mijn cursisten altijd dat je sex moet hebben met je motor en er dus helemaal in/opkruipen
Beenruimte is een probleem als je lang bent. Ga je lange rechte stukken rijden krijg je al snel last van je lichaam. Rij je op het circuit en beweeg je meer maakt het ook minder uit. Laten we het er maar op houden dat het lastig is. Persoonlijk denk ik dat motoren gewoon lastig zijn als ze one size fits all gemaakt worden terwijl de ene japanner 1.60 is en wij hier in NL 2 meter lang zijn. Dan is het wel handig om dingen aan te passen zodat je lekker zit en rijd.Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Waarom? Ik zit ook heeeeerlijk op de R6. Mij hoor je niet klagen. Ik leerde mijn cursisten altijd dat je sex moet hebben met je motor en er dus helemaal in/opkruipen
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ben ik helemaal met je eens hoorPilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:56:
[...]
Beenruimte is een probleem als je lang bent. Ga je lange rechte stukken rijden krijg je al snel last van je lichaam. Rij je op het circuit en beweeg je meer maakt het ook minder uit. Laten we het er maar op houden dat het lastig is. Persoonlijk denk ik dat motoren gewoon lastig zijn als ze one size fits all gemaakt worden terwijl de ene japanner 1.60 is en wij hier in NL 2 meter lang zijn. Dan is het wel handig om dingen aan te passen zodat je lekker zit en rijd.
Daar zeg je wat, lijkt me inderdaad ook wel leuk!Martin schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:09:
Zijn er in Nederland eigenlijk ook dragstrips waar je met je motor terecht kan? Lijkt me ook wel eens leuk om (een paar keer) te doen
Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW
Héle mooie foto's en motorKtenolix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:
Gisteren een fotoshoot gehad van mijn fiets
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Elk verkeerslicht toch?Martin schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:09:
Zijn er in Nederland eigenlijk ook dragstrips waar je met je motor terecht kan? Lijkt me ook wel eens leuk om (een paar keer) te doen
Mooie foto's. Ik vind de het rode velglint niet misstaan, aangezien ik dezelfde motor heb neem ik het idee van deze kleurstelling wellicht over
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
True, eerste achterband was aardig op na zo'n 7500 KM
In het echt is het nog mooier.Stacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Mooie foto's. Ik vind de het rode velglint niet misstaan, aangezien ik dezelfde motor heb neem ik het idee van deze kleurstelling wellicht over
Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW
Zo! Dat is een partij mooi fietsjeKtenolix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Dat is ook wel het leuke aan de Bandit vind ik, de lange historie van deze motor. De oorsprong van de Bandit ligt zo'n beetje in de begin jaren 90. Het is een beetje tijdsloze naked bike, vroeger een echte hooligan bike maar nu al lang niet meer. Een Bandit blinkt nergens in uit maar is een erg betrouwbare motor die je nooit in de steek laat en die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen vandaar zo geliefd onder veel motorrijders.DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:51:
[...]
Zo! Dat is een partij mooi fietsje. Heel netjes!
Ziet er heel netjes uit! Jammer dat ik maar 35KW mag rijdenStacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Dat is ook wel het leuke aan de Bandit vind ik, de lange historie van deze motor. De oorsprong van de Bandit ligt zo'n beetje in de begin jaren 90. Het is een beetje tijdsloze naked bike, vroeger een echte hooligan bike maar nu al lang niet meer. Een Bandit blinkt nergens in uit maar is een erg betrouwbare motor die je nooit in de steek laat en die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen vandaar zo geliefd onder veel motorrijders.
Een plaatje van een van de eerste Bandits (de oer bandit)
[afbeelding]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ah kom, houdt het spannend. Met vmax+veel in een bocht hangen en voelen hoe je achterwiel een stapje opzij zet krijgt altijd de adrenaline aan het pompenStacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen
Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/
Wat een plaatje zeg, mooi!Ries schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:42:
Ook even melden, vandaag weer een heerlijk weertje
[afbeelding]
[Voor 60% gewijzigd door kazzzdafke op 30-10-2015 18:42]
BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)
Op zich mooie foto's, alleen zijn de eerste 3 hetzelfde op de achtergrond na. Een beetje variatie had leuker geweest. En de laatste foto zou ik persoonlijk een pan van hebben gemaakt. Nu heb je een bevroren motor tegen een bevroren landschap. Beweging/actie in een foto van een rijdende motor vind ik essentiëel.Ktenolix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Klopt, er zijn ook meer foto'smphilipp schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:23:
[...]
Op zich mooie foto's, alleen zijn de eerste 3 hetzelfde op de achtergrond na. Een beetje variatie had leuker geweest. En de laatste foto zou ik persoonlijk een pan van hebben gemaakt. Nu heb je een bevroren motor tegen een bevroren landschap. Beweging/actie in een foto van een rijdende motor vind ik essentiëel.
Maar ja...ik kan als fotograaf ook niet onbevangen naar een foto kijken
In drachten zit een dragstrip (vliegveld), of dat ook voor motoren is weet ik niet.Martin schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:09:
Ja, die is ook voor motoren.kaasaanfiets schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 03:17:
[...]
In drachten zit een dragstrip (vliegveld), of dat ook voor motoren is weet ik niet.
Wise enough to play the fool
[Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2015 01:12]
Op een R6 zit je ruimer dan op een R1PilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Koop een RC8
Zit voor een supersport enorm ruim. Voor op straat de rearsets in de laagste stand en voor het circuit op de hoogste stand. Ik heb op genoeg sportmotoren gezeten en geen enkele zit zo lekker als de RC8 als je langer bent. Ik ben 1.98m en zit er echt heerlijk op.
Uiteindelijk gaat het gewoon om de afstand tussen zadel en rearsets.Hoe groter deze afstand hoe meer ruimte de benen hebben en hoe beter het zit. Daarom kan bij de RC8 het subframe omhoog en de rearsets kunnen omlaag. Op deze manier krijgen de benen meer ruimte. Ben je nou geen 2 meter lang maar 1.50 dan kom je alleen niet met je voeten bij de grond. Dan kan het subframe omlaag en de rearsets kunnen omhoog zodat je wel weer bij de grond kan.
Het nadeel van motoren is gewoon de lengte van de gebruiker. Ben je lang zit je opgevouwen, ben je kort kan je niet bij de grond met je voeten. Zonder de motor aan te passen is er gewoon geen one size fits all. Nadeel van de RC8 is dat dit kan maar het kost een hoop geld om de motor zo te maken.
Nou heb ik nooit op een R6 gezeten, maar op zowel mijn oude CB600F hornet als mijn SV1000S zat ik enorm veel slechter dan op de RC8. Terwijl de RC8 een supersport is en de rest niet.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vaag als deze ruimer zit dan een R1. Meer vermogen met minder ruimte zou ik niet verwachten.
[Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 01-11-2015 09:41]
Ik heb een 2006 R6 gereden, toen geswitched naar 2008 R1 en toen naar 2008 R6 en kan dus redelijk zeggen dat je lekker aan het stoken bent hahaha.
Toepasselijk dat dat op een oud vliegveld is, dat ding ziet er ook uit als een vliegtuig!teacher schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:47:
[...]
Ja, die is ook voor motoren.
[afbeelding]
Dit is vriend martijn, op drachten
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Welkom terug!DinX schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:15:
En we zijn weer thuis
[afbeelding]
Had nog wel wat weken / maanden langer mogen duren...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
DinX schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:15:
En we zijn weer thuis
[afbeelding]
Had nog wel wat weken / maanden langer mogen duren...
Is een R6 ruimer dan een GSX-R? Bij de laatst genoemde zit ik _tegen_ de kuipen aan met de knieën.Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:17:
Meer naar achter zitten. Als ik op een R6 kan rijden met mijn 1,94m dan moeten jullie dat toch ook
Zo een SV zal toch wel een stuk ruimer zijn dan een CB600 of valt dat mee/tegen? Ben eigenlijk wel benieuwd aangezien ik toch wel naar een SV1000 wil gaan kijken...PilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
Mooie fiets!Ktenolix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
[Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2015 20:33]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Beenruimte van de SV1000S is erg slecht. Of je moet genoegen nemen met weinig grondspeling en de rearsets omlaag zetten. Ik zat er volledig opgevouwen op qua benen. Na nog geen uur rijden had ik erg last van mijn benen.Joopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:31:
[...]
Zo een SV zal toch wel een stuk ruimer zijn dan een CB600 of valt dat mee/tegen? Ben eigenlijk wel benieuwd aangezien ik toch wel naar een SV1000 wil gaan kijken...
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Als het glad is niet zozeer, maar achterrem erbij pakken voor stabiliteit in scherpe bochten is mij zelfs aangeleerd tijdens rijles. Bij jou niet dan?kaasaanfiets schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
Rijden jullie trouwens ook wel eens met een slippende achterrem door bochten als het glad is of als je een scherpe bocht rijd?
Helemaal als ik langzaam rijd, dan is het gas zo schokkerig dat ik dit heel gemakkelijk op vang door lichtjes de achterrem aan te tikken.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
¯\_(ツ)_/¯
R6 is zelfs kleiner. Op de gixxer (heb geraced op een K5 en K6) zit je wat lager. Dus je moet meer over de tank heen buigen. De Suzuki is meer een toer motor vergeleken bij een R6.Joopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:31:
[...]
Is een R6 ruimer dan een GSX-R? Bij de laatst genoemde zit ik _tegen_ de kuipen aan met de knieën.Wist ook niet dat tussen een 600 en een 1000 qua motor en ruimte verschil zat, meende dat dat hetzelfde was.
[Voor 0% gewijzigd door Tylen op 01-11-2015 22:25. Reden: Typo]
dat is met snelle bochten jaBoltYes schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:21:
Dan maar wat meer afremmen voor de bocht, maar probeer licht op het gas de bocht door te rijden. Daar heb je geen achterrem voor nodig, hoogstens training op je gashand
38 hier, vaak een probleemJoopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:46:
Ik heb lengtemaat 36.Dat is net een probleem haha.
XXXVI
Dan vind je helemaal niets in de sale, met 36 is dat al lastig
Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als dat zo zou werken... De afwijkende maten moet je over het algemeen (laten) bestellen, die bestellen winkels niet standaard mee voor hun voorraad.DrivinUCrazy schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:21:
Of juist wel. De afwijkende maten blijven nu eenmaal wat langer liggen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition
Op hogere snelheid niet maar wel op lage snelheid. Bijvoorbeeld als je door een drukke straat gaat waar je even achter fietsers moet "hangen". Of als je weet dat het rode stoplicht groen gaat worden en je geen voet aan de grond wil doen. Ook een halve draai in een straat met een iets hoger toerental en de achterrem + slippende koppeling.kaasaanfiets schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
Rijden jullie trouwens ook wel eens met een slippende achterrem door bochten als het glad is of als je een scherpe bocht rijd?
Helemaal als ik langzaam rijd, dan is het gas zo schokkerig dat ik dit heel gemakkelijk op vang door lichtjes de achterrem aan te tikken.
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
Ja uiteraard heb je wel wat dingen geleerd met rijles, maar sommige dingen vergeet ik ook weer en ik kom regelmatig motorrijders tegen waarbij ik geen remlicht zie branden. Die rijden dan dus ook anders.mrveenie schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:12:
uhhhhh!!!!!! volgens mij moet kaasaanfiets even terug op rijles bij een echte rijschool.
Langzaam rijden met lichte remdruk op de achterrem is volgens mij zelfs een verplichte oefening bij de speciale verrichtingen. Je wilt namelijk je ketting onder spanning houden. Ik gebruik mijn achterrem zelfs regelmatig maar hard remmen doe ik er nooit mee. daar zijn mijn voorremmen voor.
Soittakaa Paranoid!
Langzaam rijden doe ik regelmatig met de achterrem zoals ik geleerd heb met lessen. Dat zie je alleen niet want bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.kaasaanfiets schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:48:
[...]
... ik kom regelmatig motorrijders tegen waarbij ik geen remlicht zie branden. Die rijden dan dus ook anders.
...da's toevallig en niet goedprutsger schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
[...]
...bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.
Daar hoort een schakelaartje te zitten inderdaad. Bij de RSV gebruikte ik het achterrem pedaal juist regelmatig alleen maar als remlichtschakelaar, dat ding remt gigantisch af op de motor, dus tikte vaak zachtjes het rempedaal aan om degene achter me te waarschuwennprutsger schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
[...]
Langzaam rijden doe ik regelmatig met de achterrem zoals ik geleerd heb met lessen. Dat zie je alleen niet want bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
4 cyl kopen??kaasaanfiets schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
4 cilinders rijden een stuk makkelijker. Ik hou alleen zo enorm van het koppel van een 2 cilinder. Gewoon volgas met 6000 toeren zonder eerst naar de 10.000 toeren te moeten om hard vooruit te gaan.kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:57:
Met mijn 2 cyl had ik ook dat bokkerig gedoe, daarom dat ik nu veel gelukkiger ben met mijn 4 cyl
Doe eens een proefrit op een Suzuki 1250, 4cyl met 108Nm vanaf 3700 rpmPilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:03:
[...]
4 cilinders rijden een stuk makkelijker. Ik hou alleen zo enorm van het koppel van een 2 cilinder. Gewoon volgas met 6000 toeren zonder eerst naar de 10.000 toeren te moeten om hard vooruit te gaan.
Met langzame manoeuvres gebruik ik wel de achterrem, maar voor de rest gebruik ik dat ding eigenlijk nooit.kaasaanfiets schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
Ik mag niet klagen.Martin schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:06:
[...]
Doe eens een proefrit op een Suzuki 1250, 4cyl met 108Nm vanaf 3700 rpm
Ook niet verkeerd, wilde alleen aangeven dat de ene 4cilinder de andere niet isPilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:19:
[...]
Ik mag niet klagen.
[afbeelding]
Met 4000 toeren zit al ik boven de 90Nm. Verder bevalt het geluid van een 2 cilinder mij ook wel.
Dat is ook waar inderdaad. Moet ook zeggen dat beide wel wat hebben. Het geluid van een R6 ofzo met leuke uitlaat boven de 10.000 toeren klinkt ook zeker goed.Martin schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:21:
[...]
Ook niet verkeerd, wilde alleen aangeven dat de ene 4cilinder de andere niet is
Ben het met je eens.kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:34:
Elke 2 cyl waar ik mee gereden heb, had ik telkens hetzelfde gevoel:
PLUS:
- inderdaad, koppel vrijwel direct beschikbaar
- Geluid
MIN:
- het gevoel van "door"trekken was er niet. Als het op een 4cyl pas begint, moet je al schakelen met een 2cyl
- het altijd agressievere rijden: als er een putje in de weg is, of maakt niet uit wat, is door het hoge koppel in lagere toeren telkens weer op de tanden bijten om rustig te blijven rijden. Ja dat is soms ook eens leek of nodig, als je door dorpskernen rijdt enz..
- aansluitend dus dat bokkerige gedoe in lagere toeren
- geluid: ja.. plus en min. Ik miste ook het janken in hoge toeren..
Voor mij had de 2 cyl dus veel meer nadelen dan voordelen.
Maar, als ik nu eens echt ZOT wil doen, gas, knallen, fun, ... een uurtje ofzo, dan zou ik idd sneller de Hypermotard pakken van mijn maat dan de mijne.
Maar enkel voor een uurtje.. efkes.. alles los..
Alle andere tijd direct weer de mijne.
[Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2015 13:01]
Wanneer maken ze de assen van de grafieken eens duidelijker. Een schaalverdeling van 0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 voor het koppel.PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:19:
[...]
Ik mag niet klagen.
[afbeelding]
Met 4000 toeren zit al ik boven de 90Nm. Verder bevalt het geluid van een 2 cilinder mij ook wel.
Makkelijk leest het inderdaad niet nee.Jolke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:27:
[...]
Wanneer maken ze de assen van de grafieken eens duidelijker. Een schaalverdeling van 0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 voor het koppel.
Mooi pk-lijntje trouwens dat linear toeneemt tot 150 pk.
Lol, we hebben het er in de week nog over gehad.PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:35:
[...]
Ik had ook een R kunnen kopen met 30pk meer, maar ik gebruik het toch niet zoals ik ermee rij. Het gaat voor mij puur om bochten pakken en dan is deze 150pk toch al overkill.
sterker not een 150PK machine is vaak zwaarder en dus lastiger in de bochten..kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]
Lol, we hebben het er in de week nog over gehad.
Maat van mij die echt TOP kan rijden zei: geef mij een 70pk motor in de Ardennen, en ik twijfel of ik ze echt alle 70 KAN gebruiken.
En ik heb het niet op rechte stukken, maar de bochten nemen 1 op 1 tegen een 150pk sterke motor. Ik denk niet dat we elkaar ontlopen, helemaal niet, zei em.
Ze hebben dat vroeger blijkbaar al eens gedaan. Verschillende 600'tjes, 850's, 1000's en zijn R1. Hij wisselen ook van motor etc..
En blijkbaar geen enkele keer echt sneller of trager. Een bochtig parcour kan je maar zo snel nemen als je door de bocht kan. Als er lange rechte stukken inzitten, ok dan..
Denk maar aan de mannen met hun 1 Cyl vroeger op Zolder, die haalden tijden waarom menig +100pk jongens op kwijlden.
Geef die mannen een 150pk masjien en die gaan echt niet veel sneller, echt niet..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dus wat is het verschil dan geworden de afgelopen 50 jaar, puur en alleen techniek dus.kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]
Lol, we hebben het er in de week nog over gehad.
Maat van mij die echt TOP kan rijden zei: geef mij een 70pk motor in de Ardennen, en ik twijfel of ik ze echt alle 70 KAN gebruiken.
En ik heb het niet op rechte stukken, maar de bochten nemen 1 op 1 tegen een 150pk sterke motor. Ik denk niet dat we elkaar ontlopen, helemaal niet, zei em.
Ze hebben dat vroeger blijkbaar al eens gedaan. Verschillende 600'tjes, 850's, 1000's en zijn R1. Hij wisselen ook van motor etc..
En blijkbaar geen enkele keer echt sneller of trager. Een bochtig parcour kan je maar zo snel nemen als je door de bocht kan. Als er lange rechte stukken inzitten, ok dan..
Denk maar aan de mannen met hun 1 Cyl vroeger op Zolder, die haalden tijden waarom menig +100pk jongens op kwijlden.
Geef die mannen een 150pk masjien en die gaan echt niet veel sneller, echt niet..
[Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2015 14:27]
Opeens gewoon volgas met 6000 toeren moet ik met de Tuono, afhankelijk van de versnelling uiteraard, toch echt niet doen. Al spaar je zo wel een voorbanden uit als je dit vaak doetPilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:03:
[...]
4 cilinders rijden een stuk makkelijker. Ik hou alleen zo enorm van het koppel van een 2 cilinder. Gewoon volgas met 6000 toeren zonder eerst naar de 10.000 toeren te moeten om hard vooruit te gaan.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition
Dat is wel flink onzuiniger geworden. Sowieso best knap op 1:18 te rijden met een tweepitter. Ik zit zo rond de 1:13/14.PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:35:
[...]
De motor is afgesteld bij Ritzen in Weert. Voor mij was het iedere euro waard. Verbruik is alleen wel van 1:18 naar 1:11 gedaan
Wat voor niet-techniek verbeteringen had je verwacht?PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:20:
Dus wat is het verschil dan geworden de afgelopen 50 jaar, puur en alleen techniek dus.
"Don't let your dreams be memes"
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 02-11-2015 15:36]
Waarom zet je dat in dit topic terwijl er een MotoGP-topic is?Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
Voor de MotoGP haters, dit bericht verder overslaan
Af en toe een GP post vind ik niet erg, als het maar niet de overhand gaat krijgen..Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:21:
dat is al 3 jaar niet in gebruik, en hier zitten mensen die wel interrese hebben in de sport.
Hetzelfde met navigatie of communicatie, daar zijn ook topics voor. Klaagt toch ook niemand over?
Sla het gewoon over als je het niet interesant vind, je bent het niet verplicht om te lezen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dan schop je dat topic toch? Trek je waarschijnlijk ook MotoGP-fans aan die niet in dit topic komen, zijn hier ook genoeg mensen die geen interesse hebben in de MotoGPAnoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:21:
dat is al 3 jaar niet in gebruik, en hier zitten mensen die wel interrese hebben in de sport.
Motornavigatie en communicatie op de motor zijn wel hele andere takken van sport dan de huis-tuin-en-keuken TomToms en bluetooth-headsetjes dus ik snap wel dat mensen in dat soort gevallen (eerst) in dit topic terechtkomen, maar dat snap je zelf ook wel denk ikHetzelfde met navigatie of communicatie, daar zijn ook topics voor. Klaagt toch ook niemand over?
Da's ook wel lekker makkelijk, ofnieSla het gewoon over als je het niet interesant vind, je bent het niet verplicht om te lezen
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details