Toon posts:

Het grote motortopic deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 15:49
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
Jullie hebben het nu over supersport/sport motoren. Daar hoor je opgevouwen op te zitten.
Opgevouwen kan wel inderdaad, maar als je knieën niet onder de tank passen kan het niet :X

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Meer naar achter zitten. Als ik op een R6 kan rijden met mijn 1,94m dan moeten jullie dat toch ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:57:
Jullie hebben het nu over supersport/sport motoren. Daar hoor je opgevouwen op te zitten.
Koop een RC8 :)

Zit voor een supersport enorm ruim. Voor op straat de rearsets in de laagste stand en voor het circuit op de hoogste stand. Ik heb op genoeg sportmotoren gezeten en geen enkele zit zo lekker als de RC8 als je langer bent. Ik ben 1.98m en zit er echt heerlijk op.

Uiteindelijk gaat het gewoon om de afstand tussen zadel en rearsets.Hoe groter deze afstand hoe meer ruimte de benen hebben en hoe beter het zit. Daarom kan bij de RC8 het subframe omhoog en de rearsets kunnen omlaag. Op deze manier krijgen de benen meer ruimte. Ben je nou geen 2 meter lang maar 1.50 dan kom je alleen niet met je voeten bij de grond. Dan kan het subframe omlaag en de rearsets kunnen omhoog zodat je wel weer bij de grond kan.

Het nadeel van motoren is gewoon de lengte van de gebruiker. Ben je lang zit je opgevouwen, ben je kort kan je niet bij de grond met je voeten. Zonder de motor aan te passen is er gewoon geen one size fits all. Nadeel van de RC8 is dat dit kan maar het kost een hoop geld om de motor zo te maken.

Nou heb ik nooit op een R6 gezeten, maar op zowel mijn oude CB600F hornet als mijn SV1000S zat ik enorm veel slechter dan op de RC8. Terwijl de RC8 een supersport is en de rest niet.

[Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 30-10-2015 10:50]

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:33
DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:24:
Hoi hoi,

Ik had even snel een vraagje. Ik heb op 19/11 mijn AVD gepland staan en een vriend van me heeft op dit moment zijn AVD, dus het samen rijden komt met rasse schreden dichterbij. Nu zit ik een beetje rond te kijken naar een beetje leuk comms systeem, maar de meesten beginnen rond de 300 euro.

Weten jullie toevallig nog een leuke comms system, of een alternatief, om makkelijk te kunnen communiceren?

Hoor het graag!
Ik gebruik deze set, mijn vader en een motormaat hebben ook deze set. Enige nadeel vind ik dat er altijd 1 rijder als doorgeefluik moet fungeren wanneer de andere 2 iets tegen elkaar willen zeggen. Als je allemaal onderling wilt kunnen praten moet je de 10 nemen ipv de 5.
Advies: koop samen met je maat de duoset, dat scheelt weer iets in prijs ;). Ben je voor ongeveer 150,- pp klaar. Wij gebruiken er ook nog een Garmin bij, werkt perfect, allemaal via BT.

[Voor 5% gewijzigd door quacktech op 30-10-2015 10:41]

The Duck did it again

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 19:25
Hier wordt ook de SMH5-FM gebruikt van Sena. Bevalt erg goed. Merk wel dat na 2 a 3 jaar gebruik de accu wat minder wordt. Deze is niet los vervangbaar helaas.

Anoniem: 387913

Rossi wellicht niet meer de favoriet bij de FIM

http://www.motogp.com/en/...dent-vito-ippolito/188680

FIM President Vito Ippolito addresses recent events in an open letter to the MotoGP™ community.
The recent events arising in connection with the competition for the 2015 FIM MotoGP™ world title have had a damaging effect on the staging of our competitions and poisoned the atmosphere around the sport. We are moving away from the tradition of pride in sportsmanship that is part of the heritage of motorcycling.

Everyone has the right to express his or her own ideas. But words and actions always have consequences. Every individual has to take responsibility for those consequences.

The riders, first of all, must be aware of this. Each one of them has thousands of fans who follow their exploits on the track and listen to what they say off the track. For that reason, we look to them, not just in this Championship but in all our disciplines, to set the best example of what our sport should and aspires to be.

This responsibility is also shared by the people who form their entourage, beginning with their teams and sponsors. Whatever the rights and wrongs of the matter, if some of those people unnecessarily fuel polemics about events or decisions in a wrongheaded way, they are doing a great disservice to the sport, to the detriment of our entire community and all the good things it offers to everyone.

Riders, teams, manufacturers and sponsors should not only respect the rules but they should accept the decisions of the officials, whatever they may be. Otherwise, they are contributing to anarchy and undermining the future development of our sport.

On behalf of the FIM and all those who are doing their best to bring about a happy conclusion to this Championship, I express the hope that at the next and final round in Valencia the riders will fight it out on the track and in a way that fully respects the spirit of fair play.

Vito Ippolito

FIM President

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Zit voor een supersport enorm ruim. Voor op straat de rearsets in de laagste stand en voor het circuit op de hoogste stand. Ik heb op genoeg sportmotoren gezeten en geen enkele zit zo lekker als de RC8 als je langer bent. Ik ben 1.98m en zit er echt heerlijk op.

Uiteindelijk gaat het gewoon om de afstand tussen zadel en rearsets.Hoe groter deze afstand hoe meer ruimte de benen hebben en hoe beter het zit. Daarom kan bij de RC8 het subframe omhoog en de rearsets kunnen omlaag. Op deze manier krijgen de benen meer ruimte. Ben je nou geen 2 meter lang maar 1.50 dan kom je alleen niet met je voeten bij de grond. Dan kan het subframe omlaag en de rearsets kunnen omhoog zodat je wel weer bij de grond kan.

Het nadeel van motoren is gewoon de lengte van de gebruiker. Ben je lang zit je opgevouwen, ben je kort kan je niet bij de grond met je voeten. Zonder de motor aan te passen is er gewoon geen one size fits all. Nadeel van de RC8 is dat dit kan maar het kost een hoop geld om de motor zo te maken.

Nou heb ik nooit op een R6 gezeten, maar op zowel mijn oude CB600F hornet als mijn SV1000S zat ik enorm veel slechter dan op de RC8. Terwijl de RC8 een supersport is en de rest niet.
Waarom? Ik zit ook heeeeerlijk op de R6. Mij hoor je niet klagen. Ik leerde mijn cursisten altijd dat je sex moet hebben met je motor en er dus helemaal in/opkruipen 8)

Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Waarom? Ik zit ook heeeeerlijk op de R6. Mij hoor je niet klagen. Ik leerde mijn cursisten altijd dat je sex moet hebben met je motor en er dus helemaal in/opkruipen 8)
Eindig ze dan niet lepeltje lepeltje in de grindbak?

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Beenruimte is een probleem als je lang bent. Ga je lange rechte stukken rijden krijg je al snel last van je lichaam. Rij je op het circuit en beweeg je meer maakt het ook minder uit. Laten we het er maar op houden dat het lastig is. Persoonlijk denk ik dat motoren gewoon lastig zijn als ze one size fits all gemaakt worden terwijl de ene japanner 1.60 is en wij hier in NL 2 meter lang zijn. Dan is het wel handig om dingen aan te passen zodat je lekker zit en rijd.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Essentieel hierbij is natuurlijk wel de verhouding tussen benen en bovenlichaam.
Als je relatief lange benen hebt, is het lastiger om een passende motor te vinden.

Heb nu zelf een VFR Vtec, met mijn 2.00m, en dat past net.

Moet hierbij wel toegeven dat het op het circuit, met het bewegen op het zadel, minder een probleem is.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Te klein?

Nergens last van op mijn Varadero :+

Behalve misschien dat ik mijn been er amper overheen krijg gezwaaid als ie opgebokt staat misschien :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Beenruimte is een probleem als je lang bent. Ga je lange rechte stukken rijden krijg je al snel last van je lichaam. Rij je op het circuit en beweeg je meer maakt het ook minder uit. Laten we het er maar op houden dat het lastig is. Persoonlijk denk ik dat motoren gewoon lastig zijn als ze one size fits all gemaakt worden terwijl de ene japanner 1.60 is en wij hier in NL 2 meter lang zijn. Dan is het wel handig om dingen aan te passen zodat je lekker zit en rijd.
Ben ik helemaal met je eens hoor ;) Maar als je lange rechte stukken rijd moet je geen supersport/sport motor kopen ;) Dat was mijn punt ;)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11-2022
Zijn er in Nederland eigenlijk ook dragstrips waar je met je motor terecht kan? Lijkt me ook wel eens leuk om (een paar keer) te doen :>

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 15:49
Martin schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:09:
Zijn er in Nederland eigenlijk ook dragstrips waar je met je motor terecht kan? Lijkt me ook wel eens leuk om (een paar keer) te doen :>
Daar zeg je wat, lijkt me inderdaad ook wel leuk!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 14:36

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren een fotoshoot gehad van mijn fiets :D

<3 <3

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Martin
Héle mooie foto's en motor :>

• Tylen

Tylen

Elk verkeerslicht toch? ;)

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ktenolix schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:14:
Gisteren een fotoshoot gehad van mijn fiets :D
Mooie foto's. Ik vind de het rode velglint niet misstaan, aangezien ik dezelfde motor heb neem ik het idee van deze kleurstelling wellicht over :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Martin
Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

Elk verkeerslicht toch? ;)
True, eerste achterband was aardig op na zo'n 7500 KM :+

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Stacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

Mooie foto's. Ik vind de het rode velglint niet misstaan, aangezien ik dezelfde motor heb neem ik het idee van deze kleurstelling wellicht over :)
In het echt is het nog mooier. <3 Ik zou zeggen; zeker doen!

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 21:50
Zo! Dat is een partij mooi fietsje _/-\o_ . Heel netjes!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Zo! Dat is een partij mooi fietsje _/-\o_ . Heel netjes!
Dat is ook wel het leuke aan de Bandit vind ik, de lange historie van deze motor. De oorsprong van de Bandit ligt zo'n beetje in de begin jaren 90. Het is een beetje tijdsloze naked bike, vroeger een echte hooligan bike maar nu al lang niet meer. Een Bandit blinkt nergens in uit maar is een erg betrouwbare motor die je nooit in de steek laat en die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen vandaar zo geliefd onder veel motorrijders.

Een plaatje van een van de eerste Bandits (de oer bandit) :)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 21:50
Stacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Dat is ook wel het leuke aan de Bandit vind ik, de lange historie van deze motor. De oorsprong van de Bandit ligt zo'n beetje in de begin jaren 90. Het is een beetje tijdsloze naked bike, vroeger een echte hooligan bike maar nu al lang niet meer. Een Bandit blinkt nergens in uit maar is een erg betrouwbare motor die je nooit in de steek laat en die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen vandaar zo geliefd onder veel motorrijders.

Een plaatje van een van de eerste Bandits (de oer bandit) :)

[afbeelding]
Ziet er heel netjes uit! Jammer dat ik maar 35KW mag rijden |:( . Heb op dit moment een Yamaha SZR660 voor de deur staan. Minder leuk, maar je kunt er nog wel wat fun mee hebben :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 18:13
Stacheldraht schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

die je tijdens het rijden ook nooit op een nare manier zal verrassen
Ah kom, houdt het spannend. Met vmax+veel in een bocht hangen en voelen hoe je achterwiel een stapje opzij zet krijgt altijd de adrenaline aan het pompen :+

• Tylen

Tylen

+1

Om vervolgens op een haakse bocht af te stormen waardoor je alvast gaat verzitten en vol in de voorrem knijpt om dan merken dat de remmen toch niet zo goed zijn... priceless :)

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-03 19:01
Ook even melden, vandaag weer een heerlijk weertje :D

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:19
Aaah ja, gisteren was het ook prima weer!

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 22:27
Vandaag ook lekker weer :Y)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ries schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:42:
Ook even melden, vandaag weer een heerlijk weertje :D

[afbeelding]
Wat een plaatje zeg, mooi!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 18:12
Ik ben dinsdag en vandaag gaan rijden (ipv plaatjes te maken) :)

Morgen nieuwe voorband erop, MPR4. Even getwijfeld tussen de MPP3 en de MPR4, maar met de winter in aantocht etc.. toch maar voor de 4 gegaan, die tot novice level op circuit ook mee kan.

[Voor 60% gewijzigd door kazzzdafke op 30-10-2015 18:42]

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Op zich mooie foto's, alleen zijn de eerste 3 hetzelfde op de achtergrond na. Een beetje variatie had leuker geweest. En de laatste foto zou ik persoonlijk een pan van hebben gemaakt. Nu heb je een bevroren motor tegen een bevroren landschap. Beweging/actie in een foto van een rijdende motor vind ik essentiëel.

Maar ja...ik kan als fotograaf ook niet onbevangen naar een foto kijken :X

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

mphilipp schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:23:
[...]

Op zich mooie foto's, alleen zijn de eerste 3 hetzelfde op de achtergrond na. Een beetje variatie had leuker geweest. En de laatste foto zou ik persoonlijk een pan van hebben gemaakt. Nu heb je een bevroren motor tegen een bevroren landschap. Beweging/actie in een foto van een rijdende motor vind ik essentiëel.

Maar ja...ik kan als fotograaf ook niet onbevangen naar een foto kijken :X
Klopt, er zijn ook meer foto's ;) ik heb een bewegende foto nog, maar die was minder gelukt. We hadden ook niet veel tijd. Het moest allemaal tijdens de lunch gebeuren :p (collega van me is hobby fotograaf). Misschien post ik later wat andere foto's.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

In drachten zit een dragstrip (vliegveld), of dat ook voor motoren is weet ik niet.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
kaasaanfiets schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 03:17:
[...]

In drachten zit een dragstrip (vliegveld), of dat ook voor motoren is weet ik niet.
Ja, die is ook voor motoren.

Dit is vriend martijn, op drachten :)

Wise enough to play the fool

• PilatuS
  • Niet online
Als we toch foto's aan het posten zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Vandaag even lekker gereden. Moet er nog steeds aan wennen hoeveel power je hebt als je 150 rijdt en hoe makkelijk je daar komt. Zelfs met een oude 600 met carbs.

Wel even een nekding gekocht, was wat fris

[Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2015 01:12]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Op een R6 zit je ruimer dan op een R1 :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:48:
[...]

Vaag als deze ruimer zit dan een R1. Meer vermogen met minder ruimte zou ik niet verwachten.

[Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 01-11-2015 09:41]

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:48:
[...]

Ik heb een 2006 R6 gereden, toen geswitched naar 2008 R1 en toen naar 2008 R6 en kan dus redelijk zeggen dat je lekker aan het stoken bent hahaha.

De R1 was echt een slagschip man haha

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
teacher schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:47:
[...]

Ja, die is ook voor motoren.

[afbeelding]
Dit is vriend martijn, op drachten :)
Toepasselijk dat dat op een oud vliegveld is, dat ding ziet er ook uit als een vliegtuig! :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 19:33

DinX

Motormuis

En we zijn weer thuis :/

Had nog wel wat weken / maanden langer mogen duren...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
DinX schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:15:

[afbeelding]

Welkom terug! :) :/ Ik kan me je dubbele gevoel voorstellen!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Jolke
  • Nu online
DinX schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:15:

[afbeelding]

:w
Ik kan het me zo goed voorstellen. Een weekendje weg met de motor vliegt al voorbij, laat staan zo'n reis.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:17:
Meer naar achter zitten. Als ik op een R6 kan rijden met mijn 1,94m dan moeten jullie dat toch ook ;)
Is een R6 ruimer dan een GSX-R? Bij de laatst genoemde zit ik _tegen_ de kuipen aan met de knieën. :/ Wist ook niet dat tussen een 600 en een 1000 qua motor en ruimte verschil zat, meende dat dat hetzelfde was.
[...]
Zo een SV zal toch wel een stuk ruimer zijn dan een CB600 of valt dat mee/tegen? Ben eigenlijk wel benieuwd aangezien ik toch wel naar een SV1000 wil gaan kijken...
Mooie fiets! :Y Rode velglint had ik ook onder mijn F. :)

Ik heb nog een Mivv Oval liggen als je wilt. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2015 20:33]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:31:
[...]

Zo een SV zal toch wel een stuk ruimer zijn dan een CB600 of valt dat mee/tegen? Ben eigenlijk wel benieuwd aangezien ik toch wel naar een SV1000 wil gaan kijken...
Beenruimte van de SV1000S is erg slecht. Of je moet genoegen nemen met weinig grondspeling en de rearsets omlaag zetten. Ik zat er volledig opgevouwen op qua benen. Na nog geen uur rijden had ik erg last van mijn benen.

Ik weet dat een RC8 niet goedkoop is en ik heb er dan ook erg lang voor gespaard. Maar qua zithouding is het zoveel beter dan iedere andere motor waar ik tot nu toe opgezeten heb. Tuurlijk is het meer dan alleen zithouding maar je zou er eens op moeten gaan zitten en vergelijken met bijvoorbeeld een SV1000S.

Een andere reden dat de SV1000S weg is komt door de wegligging. De vering is standaard gewoon ruk en HyperPro veren maken dat maar een klein beetje beter.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja zelfde met de GSX-F dus. :P Vering is niet alles, remmen houd niet over, blok is soepel en fijn en niet mega spannend. Ik heb laatst een SV1000 horen rijden maar dat is toch echt wel gaaf hoor. :)

Maar dat een RC8 zo enorm goed zit joh. :) Ik had dat van zoiets niet echt verwacht, meer van zoiets als een MT-09 Tracer, dat zit ook super.

• PilatuS
  • Niet online
Maak eens proefrit zou ik zeggen. Qua wegligging, zithouding, vermogen, koppel en remmen is het een geweldig ding. Niet goedkoop, maar goed spul is nooit goedkoop.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja het valt prima in mijn budget, kan ook een iets nieuwe GSX-F kopen met ABS, minder kilometers, want ik heb er nog vanalles voor liggen. Maar eigenlijk wil ik iets anders... Veel meer budget heb ik nu ook niet. :P

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Rijden jullie trouwens ook wel eens met een slippende achterrem door bochten als het glad is of als je een scherpe bocht rijd?

Helemaal als ik langzaam rijd, dan is het gas zo schokkerig dat ik dit heel gemakkelijk op vang door lichtjes de achterrem aan te tikken.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Remmen in de bocht, hoewel achter wel meevalt is t slechtste wat je kan doen. Op de Duc waar ik laatst mee reed loste ik het op door de koppeling. Ook in zijn 2 over de rotonde met koppeling.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Bommes

Capo del formaggio

Ik gebruik de achter rem erg vaak in korte bochtjes, houd het geheel wat stabieler en op een ketting fiets de hele bende netjes strak en in het gareel.

@ jopie: ik wist niet dat je je gsx verkocht had??

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, banden waren verrot, kleppen moesten gesteld worden, remblokken waren op, grote beurt was nodig. Voorvork was niet helemaal 100% (waarschijnlijk olie verversen), etc. Dat ging best veel geld kosten en aangezien ik al aan het kijken was voor wat anders (en ik na het weekend Eifel toch al een beetje afscheid had genomen, motor komt ook uit een wat moeilijke periode) was dit een mooi moment. :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kaasaanfiets schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:59:
Rijden jullie trouwens ook wel eens met een slippende achterrem door bochten als het glad is of als je een scherpe bocht rijd?

Helemaal als ik langzaam rijd, dan is het gas zo schokkerig dat ik dit heel gemakkelijk op vang door lichtjes de achterrem aan te tikken.
Als het glad is niet zozeer, maar achterrem erbij pakken voor stabiliteit in scherpe bochten is mij zelfs aangeleerd tijdens rijles. Bij jou niet dan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13
uhhhhh!!!!!! volgens mij moet kaasaanfiets even terug op rijles bij een echte rijschool :P.
Langzaam rijden met lichte remdruk op de achterrem is volgens mij zelfs een verplichte oefening bij de speciale verrichtingen. Je wilt namelijk je ketting onder spanning houden. Ik gebruik mijn achterrem zelfs regelmatig maar hard remmen doe ik er nooit mee. daar zijn mijn voorremmen voor.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 20:40

BoltYes

This is the Way

Dan maar wat meer afremmen voor de bocht, maar probeer licht op het gas de bocht door te rijden. Daar heb je geen achterrem voor nodig, hoogstens training op je gashand ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:31:
[...]

Is een R6 ruimer dan een GSX-R? Bij de laatst genoemde zit ik _tegen_ de kuipen aan met de knieën. :/ Wist ook niet dat tussen een 600 en een 1000 qua motor en ruimte verschil zat, meende dat dat hetzelfde was.
R6 is zelfs kleiner. Op de gixxer (heb geraced op een K5 en K6) zit je wat lager. Dus je moet meer over de tank heen buigen. De Suzuki is meer een toer motor vergeleken bij een R6. ;)

[Voor 0% gewijzigd door Tylen op 01-11-2015 22:25. Reden: Typo]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol :D Ik voelde met proefzitten (ok was wel een K8 model) al het bloed uit de knieën trekken. :+

Bovenlichaam was niet eens het probleem...

• 418O2
Ik heb weer het geluk dat ik korte benen heb (lengtemaat 34) met mijn 1.96. Scheelt net een beetje waardoor meer motoren goed zitten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb lengtemaat 36. :P Dat is net een probleem haha.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13
BoltYes schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:21:
Dan maar wat meer afremmen voor de bocht, maar probeer licht op het gas de bocht door te rijden. Daar heb je geen achterrem voor nodig, hoogstens training op je gashand ;)
dat is met snelle bochten ja ;). altijd remmen voor de bocht en zeker niet in de bocht!

• Tylen

Tylen

Remmen tot de apex ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:46:
Ik heb lengtemaat 36. :P Dat is net een probleem haha.
38 hier, vaak een probleem :)

XXXVI

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:13
Dan vind je helemaal niets in de sale, met 36 is dat al lastig :P

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of juist wel. De afwijkende maten blijven nu eenmaal wat langer liggen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:21:
Of juist wel. De afwijkende maten blijven nu eenmaal wat langer liggen.
Als dat zo zou werken... De afwijkende maten moet je over het algemeen (laten) bestellen, die bestellen winkels niet standaard mee voor hun voorraad.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het ligt er natuurlijk aan hoe afwijkend het is. :P

Maar bijvoorbeeld bij een sale van helmen. Ah mooi! Dan ga je kijken: XXS en XXL. Niet de maten ertussenin. Handschoenen idem dito. Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken waar dat voor geldt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 11:10
Zaterdag vanuit Amsterdam naar huis had ik opeens de ingeving dat ik toch langs Werkendam zou komen en ik de vering van de Tuono wilde laten nakijken.

Sinds de eerste rit 1,5 week geleden had ik al het idee dat de boel veel te soepel stond afgesteld, waardoor de bochten niet in een strakke lijn genomen konden worden en dat de motor veel te veel bewoog bij iedere hobbel.

Een kort bezoekje aan Hyperpro later waar de boel is afgesteld zover als mogelijk met de standaard vering en de Tuono rijd nu als sportmotor i.p.v. als toermotor. De voorvorkolie zou alleen vervangen mogen worden. dus wellicht in het voorjaar dit laten doen en dan gelijk andere veren voor en achter laten monteren.

Ik ben weer blij!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05

Op hogere snelheid niet maar wel op lage snelheid. Bijvoorbeeld als je door een drukke straat gaat waar je even achter fietsers moet "hangen". Of als je weet dat het rode stoplicht groen gaat worden en je geen voet aan de grond wil doen. Ook een halve draai in een straat met een iets hoger toerental en de achterrem + slippende koppeling.

Het is ook verplicht om verschillende AVB opdrachten zo te doen.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mrveenie schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:12:
uhhhhh!!!!!! volgens mij moet kaasaanfiets even terug op rijles bij een echte rijschool :P.
Langzaam rijden met lichte remdruk op de achterrem is volgens mij zelfs een verplichte oefening bij de speciale verrichtingen. Je wilt namelijk je ketting onder spanning houden. Ik gebruik mijn achterrem zelfs regelmatig maar hard remmen doe ik er nooit mee. daar zijn mijn voorremmen voor.
Ja uiteraard heb je wel wat dingen geleerd met rijles, maar sommige dingen vergeet ik ook weer en ik kom regelmatig motorrijders tegen waarbij ik geen remlicht zie branden. Die rijden dan dus ook anders.

Uiteraard rijd ik met langzaam rijden enz wel met lichte achterrem

• dion_b
  • Laatst online: 00:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet iedereen heeft een ketting he ;)

Al wil je bij een kardan ook wel de boel aangespannen houden, niets ergers dan de *KLONK* als je middenin een krappe langzame bocht van niet-trekkend naar trekkend overgaat :P

Soittakaa Paranoid!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 17:20
kaasaanfiets schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:48:
[...]

... ik kom regelmatig motorrijders tegen waarbij ik geen remlicht zie branden. Die rijden dan dus ook anders.
Langzaam rijden doe ik regelmatig met de achterrem zoals ik geleerd heb met lessen. Dat zie je alleen niet want bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.

• Martin
prutsger schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
[...]
...bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.
...da's toevallig en niet goed :o Remlicht hoort aan te gaan bij zowel de voor- als de achterrem!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

prutsger schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
[...]

Langzaam rijden doe ik regelmatig met de achterrem zoals ik geleerd heb met lessen. Dat zie je alleen niet want bij gebruik van de acterrem gaat mijn remlicht niet aan. Ik weet niet of dat een verplichting is (kan ik niets over terugvinden) want bij mijn vorige motor was dat ook niet. Bij gebruik van de voorrem wel uiteraard.
Daar hoort een schakelaartje te zitten inderdaad. Bij de RSV gebruikte ik het achterrem pedaal juist regelmatig alleen maar als remlichtschakelaar, dat ding remt gigantisch af op de motor, dus tikte vaak zachtjes het rempedaal aan om degene achter me te waarschuwenn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kazzzdafke

4 cyl kopen?? :)

• 418O2
Langzaam rijden doe ik op de koppeling en dat is meestal afdoende.

• PilatuS
  • Niet online
Langzaam rijden doe ik door de motor te laten rollen met koppeling in. Minimale snelheid zonder koppeling is 30km/u. Langzamer is uitrollen. Geen zin om dan de koppeling of remmen te gebruiken. Mijn achterrem gebruik ik alleen voor de hellingproef.

• kazzzdafke
Wel ja, ik ook.. mijn 4 cyl is helemaal niet bokkig, en perfect te doseren.
Ik heb ook traag leren rijden op de rijles met achterrem in en spelen met gas/koppeling, maar.. zo geweldig is dat ook niet voor je remblokjes en koppeling.
Met mijn 2 cyl had ik ook dat bokkerig gedoe, daarom dat ik nu veel gelukkiger ben met mijn 4 cyl :)

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:57:
Met mijn 2 cyl had ik ook dat bokkerig gedoe, daarom dat ik nu veel gelukkiger ben met mijn 4 cyl :)
4 cilinders rijden een stuk makkelijker. Ik hou alleen zo enorm van het koppel van een 2 cilinder. Gewoon volgas met 6000 toeren zonder eerst naar de 10.000 toeren te moeten om hard vooruit te gaan.

• Martin
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:03:
[...]
4 cilinders rijden een stuk makkelijker. Ik hou alleen zo enorm van het koppel van een 2 cilinder. Gewoon volgas met 6000 toeren zonder eerst naar de 10.000 toeren te moeten om hard vooruit te gaan.
Doe eens een proefrit op een Suzuki 1250, 4cyl met 108Nm vanaf 3700 rpm :9

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Met langzame manoeuvres gebruik ik wel de achterrem, maar voor de rest gebruik ik dat ding eigenlijk nooit.

• PilatuS
  • Niet online
Martin schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:06:
[...]

Doe eens een proefrit op een Suzuki 1250, 4cyl met 108Nm vanaf 3700 rpm :9
Ik mag niet klagen.

Met 4000 toeren zit al ik boven de 90Nm. Verder bevalt het geluid van een 2 cilinder mij ook wel.

• Martin
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:19:
[...]

Ik mag niet klagen.

[afbeelding]

Met 4000 toeren zit al ik boven de 90Nm. Verder bevalt het geluid van een 2 cilinder mij ook wel.
Ook niet verkeerd, wilde alleen aangeven dat de ene 4cilinder de andere niet is :>

• PilatuS
  • Niet online
Martin schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:21:
[...]

Ook niet verkeerd, wilde alleen aangeven dat de ene 4cilinder de andere niet is :>
Dat is ook waar inderdaad. Moet ook zeggen dat beide wel wat hebben. Het geluid van een R6 ofzo met leuke uitlaat boven de 10.000 toeren klinkt ook zeker goed.

• kazzzdafke
Elke 2 cyl waar ik mee gereden heb, had ik telkens hetzelfde gevoel:

PLUS:
- inderdaad, koppel vrijwel direct beschikbaar
- Geluid

MIN:
- het gevoel van "door"trekken was er niet. Als het op een 4cyl pas begint, moet je al schakelen met een 2cyl
- het altijd agressievere rijden: als er een putje in de weg is, of maakt niet uit wat, is door het hoge koppel in lagere toeren telkens weer op de tanden bijten om rustig te blijven rijden. Ja dat is soms ook eens leek of nodig, als je door dorpskernen rijdt enz..
- aansluitend dus dat bokkerige gedoe in lagere toeren
- geluid: ja.. plus en min. Ik miste ook het janken in hoge toeren..

Voor mij had de 2 cyl dus veel meer nadelen dan voordelen.

Maar, als ik nu eens echt ZOT wil doen, gas, knallen, fun, ... een uurtje ofzo, dan zou ik idd sneller de Hypermotard pakken van mijn maat dan de mijne.
Maar enkel voor een uurtje.. efkes.. alles los..
Alle andere tijd direct weer de mijne.

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:34:
Elke 2 cyl waar ik mee gereden heb, had ik telkens hetzelfde gevoel:

PLUS:
- inderdaad, koppel vrijwel direct beschikbaar
- Geluid

MIN:
- het gevoel van "door"trekken was er niet. Als het op een 4cyl pas begint, moet je al schakelen met een 2cyl
- het altijd agressievere rijden: als er een putje in de weg is, of maakt niet uit wat, is door het hoge koppel in lagere toeren telkens weer op de tanden bijten om rustig te blijven rijden. Ja dat is soms ook eens leek of nodig, als je door dorpskernen rijdt enz..
- aansluitend dus dat bokkerige gedoe in lagere toeren
- geluid: ja.. plus en min. Ik miste ook het janken in hoge toeren..

Voor mij had de 2 cyl dus veel meer nadelen dan voordelen.

Maar, als ik nu eens echt ZOT wil doen, gas, knallen, fun, ... een uurtje ofzo, dan zou ik idd sneller de Hypermotard pakken van mijn maat dan de mijne.
Maar enkel voor een uurtje.. efkes.. alles los..
Alle andere tijd direct weer de mijne.
Ben het met je eens.

Wat ik wel leuk vind aan een dikke 2 cilinder is het leren rijden. Je moet aardig je best doen om het goed te krijgen. Bijvoorbeeld terugschakelen zonder tussengas kan je een blokkerend achterwiel opleveren. Nadeel is dat dit nogal link is. Voordeel is dat het leuk is om tussengas goed te krijgen en dit te leren.

Het heeft mij aardig wat kilometers gekost om fatsoenlijk op een 2 cilinder van meer dan 1 liter te rijden. Maar het goed doen en dan ook nog zonder electronica is wel erg leuk om voor elkaar te krijgen. Wil je gelijk als beginner volgas op zo'n ding kom je jezelf wel tegen.

Wil je relaxed een rondje rijden zonder bezig te zijn met de motor dan doe mij ook maar een 4 cilinder.

[Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2015 13:01]

• kazzzdafke
Klopt! Daarom dat ik nog steeds tussengas geef op mijn 4. Ook omdat het leuk klinkt natuurlijk :)

• Jolke
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:19:
[...]

Ik mag niet klagen.

[afbeelding]

Wanneer maken ze de assen van de grafieken eens duidelijker. Een schaalverdeling van 0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 voor het koppel.
Mooi pk-lijntje trouwens dat linear toeneemt tot 150 pk. :Y

• PilatuS
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:27:
[...]

Wanneer maken ze de assen van de grafieken eens duidelijker. Een schaalverdeling van 0 - 22.5 - 45 - 67.5 - 90 voor het koppel.
Mooi pk-lijntje trouwens dat linear toeneemt tot 150 pk. :Y
Makkelijk leest het inderdaad niet nee.

Heb de motor laten afstellen om alle milieumeuk er uit te laten halen waardoor het blok ruk loopt. Het bokken en surgen was niet echt leuk bij deze motor. Het verschil tussen nu en voor het afstellen is extreem groot. De catalysator is wel gewoon blijven zitten, dat dan wel weer. Vond een andere uitlaat ook niet nodig dus die is nog gewoon standaard. Luchtfilter is ook gewoon standaard om niet te veel geluid te maken. Ik heb de motor puur laten afstellen om deze lekkerder te laten lopen.

Ik had ook een R kunnen kopen met 30pk meer, maar ik gebruik het toch niet zoals ik ermee rij. Het gaat voor mij puur om bochten pakken en dan is deze 150pk toch al overkill.

De motor is afgesteld bij Ritzen in Weert. Voor mij was het iedere euro waard. Verbruik is alleen wel van 1:18 naar 1:11 gedaan :P

• kazzzdafke
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:35:
[...]
Ik had ook een R kunnen kopen met 30pk meer, maar ik gebruik het toch niet zoals ik ermee rij. Het gaat voor mij puur om bochten pakken en dan is deze 150pk toch al overkill.
Lol, we hebben het er in de week nog over gehad.
Maat van mij die echt TOP kan rijden zei: geef mij een 70pk motor in de Ardennen, en ik twijfel of ik ze echt alle 70 KAN gebruiken.
En ik heb het niet op rechte stukken, maar de bochten nemen 1 op 1 tegen een 150pk sterke motor. Ik denk niet dat we elkaar ontlopen, helemaal niet, zei em.

Ze hebben dat vroeger blijkbaar al eens gedaan. Verschillende 600'tjes, 850's, 1000's en zijn R1. Hij wisselen ook van motor etc..
En blijkbaar geen enkele keer echt sneller of trager. Een bochtig parcour kan je maar zo snel nemen als je door de bocht kan. Als er lange rechte stukken inzitten, ok dan..
Denk maar aan de mannen met hun 1 Cyl vroeger op Zolder, die haalden tijden waarom menig +100pk jongens op kwijlden.
Geef die mannen een 150pk masjien en die gaan echt niet veel sneller, echt niet..

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]

Maat van mij die echt TOP kan rijden zei: geef mij een 70pk motor in de Ardennen, en ik twijfel of ik ze echt alle 70 KAN gebruiken.
En ik heb het niet op rechte stukken, maar de bochten nemen 1 op 1 tegen een 150pk sterke motor. Ik denk niet dat we elkaar ontlopen, helemaal niet, zei em.

Ze hebben dat vroeger blijkbaar al eens gedaan. Verschillende 600'tjes, 850's, 1000's en zijn R1. Hij wisselen ook van motor etc..
En blijkbaar geen enkele keer echt sneller of trager. Een bochtig parcour kan je maar zo snel nemen als je door de bocht kan. Als er lange rechte stukken inzitten, ok dan..
Denk maar aan de mannen met hun 1 Cyl vroeger op Zolder, die haalden tijden waarom menig +100pk jongens op kwijlden.
Geef die mannen een 150pk masjien en die gaan echt niet veel sneller, echt niet..
sterker not een 150PK machine is vaak zwaarder en dus lastiger in de bochten..
Met mijn 125cc reed ik vaak op een bochtig stuk dat ik goed kende heel wat 600cc mannen weg, puur om dat ik hem beter de bocht in kon gooien..100 meter later hadden ze me natuurlijk al weer bijgehaald maar toch..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]

Dus wat is het verschil dan geworden de afgelopen 50 jaar, puur en alleen techniek dus.

De techniek van onder andere vering en banden is beter geworden waardoor de maximale leanangle hoger is geworden waardoor we harder door de bocht kunnen gaan ?

Verder is het dan puur het rechte stuk met zoveel mogelijk vermogen en koppel beginnen en zo goed mogelijk remmen bij de volgende bocht met de juiste banden en schijven.

[Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2015 14:27]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 11:10
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:03:
[...]

Opeens gewoon volgas met 6000 toeren moet ik met de Tuono, afhankelijk van de versnelling uiteraard, toch echt niet doen. Al spaar je zo wel een voorbanden uit als je dit vaak doet })

Verder bevalt een 2 cilinder me tot nu toe echt wel, ook al zitten er wat minpunten aan. De handel die begint trillen bij optrekken e.d.. Heerlijk!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Jolke
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:35:
[...]

De motor is afgesteld bij Ritzen in Weert. Voor mij was het iedere euro waard. Verbruik is alleen wel van 1:18 naar 1:11 gedaan :P
Dat is wel flink onzuiniger geworden. Sowieso best knap op 1:18 te rijden met een tweepitter. Ik zit zo rond de 1:13/14.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:20:
Dus wat is het verschil dan geworden de afgelopen 50 jaar, puur en alleen techniek dus.
Wat voor niet-techniek verbeteringen had je verwacht?

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 16:09

Wootlock

Evilution

Echte mannen rijden een 3 cylinder :+

"Don't let your dreams be memes"

@hierboven QFT!

Voor de MotoGP haters, dit bericht verder overslaan

De wiskunde

If Lorenzo wins the race then Rossi needs to finish second to become world champion.

If Lorenzo finishes second then Rossi needs to finish on the podium to become world champion.

If Lorenzo finishes third then Rossi needs to finish sixth or better to become world champion.

If Lorenzo finishes fourth then Rossi needs to finish ninth or better to become world champion.

If Lorenzo finishes fifth to ninth then Rossi needs to finish no more than six places further back to become world champion.

If Lorenzo finishes lower than ninth then Rossi will be world champion

http://www.motogp.com/en/...th-shuhei-nakamoto/188720

huhei Nakamoto, HRC Executive Vice President, shares his view on recent events and looks ahead to Valencia.
Honda Racing Corporation sat down with Shuhei Nakamoto, their Executive Vice President, to discuss the incident in Sepang based on the facts. With this they hope to end assumptions and speculation and return to preparing for the upcoming Valencia round.

First of all, we would like to state that we believe it is very important to speak about the facts, not about assumptions. A fact is a fact and there is only one interpretation. Assumptions can be translated in different ways, depending on which side you are. For the good of our sport, we would like everybody to just consider the facts that occurred and these are clearly the following:

– Marc Marquez won the Australian GP, overtaking Jorge Lorenzo on the last lap, and therefore taking away 5 points from him in the Championship.

– On Thursday prior to the Malaysian GP in the Pre-Event Press Conference, Valentino Rossi accused Marc of racing against him in Phillip Island to help Jorge Lorenzo.

– In the Malaysian GP, Rossi intentionally pushed Marc out of the racing line which caused him to crash. Race Direction gave him a penalty for this action, confirmed by FIM.

As a matter of fact, the aforementioned topics are the only facts we can consider and comment upon, any other discussion would be based on assumptions. To speak about assumptions would only increase the negative atmosphere we are facing in this moment, but will not change the reality of what happened.”

What is your opinion regarding the current situation after the Malaysian GP?
“We as HRC are very regretful this situation has been created. First of all, we would like to underline that Marc has been subject to an accusation with no evidence, after the Phillip Island race. Clearly there are no grounds to support that he wanted to help any rider in the Championship battle, considering he pushed to win the race and did so. After reviewing the images further, you can clearly see Valentino and Marc shaking hands after the chequered flag in Australia, acknowledging a great and fair battle.”

Do you believe the battle in the Malaysian GP between Marc and Valentino is a result of Valentino’s accusation?
“We honestly don’t think this is the case. We all know Marc races at 100% all the time, it’s one of the reasons we all love him and he has so many fans around the world. Marc always pushes to the maximum to achieve the best result possible. He had a great battle in his career with many riders, and nobody complained about that. In Malaysia, we know that Marc was struggling at the beginning of the race with the full tank, as has happened several times this season. Also in Sepang he made a mistake at the beginning of the race and this allowed Jorge to pass him. Then Valentino arrived and they began to fight for third place. The passes were extreme, but safe, from both riders. Two of the greatest champions we’ve seen battling together on track”

Is it possible that Marc slowed down Valentino in those laps?
“The lap times they were doing were quite fast, clearly showing that there was no intention from Marc to slow down Valentino. In addition, after Marc crashed and Valentino had an open track in front of him, his lap times were no faster then during the battle with Marc. We believe, they were both pushing to the maximum. Both wanted third place and to try and catch up with Dani and Jorge, but of course this battle opened up a gap to the front two. This is racing and when you have two talents such as Marc and Valentino you can see a wonderful battle as we saw.”

Do you believe Valentino kicked Marc’s bike?
“It is clear that Valentino intentionally pushed Marc towards the outside of the track, which is out of the rules, therefore Marc had no other option other than to run wide. The data from Marc’s bike shows that even though he was picking up the bike trying to avoid contact with Valentino, his front brake lever suddenly received an impact that locked the front tyre, which is the reason for his crash. We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick. The data acquisition from Marc’s bike is available if anybody from Dorna, the FIM or media want to check.”

Do you believe Marc is telling the truth when he says he wasn’t trying to slow down Valentino in Sepang?
“I know Marc well. He is a good guy, with strong and honest values. Marc was just trying to defend his position, as any rider would do, and we believe him 100%.”

What is your position on how Race Direction acted?
“We respect the decision of Race Direction and don’t want to pass judgement if the penalty they administered was right or wrong. However, we do believe there was enough evidence to allow them to take a decision during the race, it was not necessary to wait until the end.”

What do you think of Valentino’s appeal to the CAS (Court of Arbitration for Sport) against Race Direction and FIM’s decision?
“This is in his rights. We will respect the CAS decision.”

People say that it’s unfair that Marc battled with Valentino, as Marc is not fighting for the Championship, while Valentino is.
“This is racing! There were no comments or concerns after Dani fought with Valentino in Aragon and beat him, and also in Phillip Island with Iannone – nobody accused Andrea of trying to help one competitor more than the other. It’s been a difficult season and in Sepang Marc simply wanted to take the best result possible for him and his team, it’s not in his nature to settle for fourth place when there is a chance to fight for third. We should also look back to Motegi 2010 when Valentino was out of the race for the title but had a great battle with his teammate Jorge. After the race, when Jorge complained about Valentino being too aggressive and with no meaning as he was out of the Championship, Valentino commented: “I said to Yamaha, what do you expect from me, to arrive behind? If I know this I will stay at home.” We totally agree with Valentino’s approach and will always support our riders to achieve the best results possible.”

What is your opinion of Valentino in this moment?
“Valentino is the greatest ever champion of our sport. We believe he has done a great job this year, and if he wins the Championship he truly deserves it, as he has been consistent and very fast all year. The fact that he is 36 years old increases the respect for such a great champion. Having said that, we don’t understand his accusation related to the Phillip Island race and his manoeuvre in Sepang. We hope that Valentino will think it over and understand his mistake.”

What is your target for Valencia?
“As always, our target is to win! Our hope is that Marc and Dani can fight for the win. If they can finish first and second – it doesn’t matter for us which order – then we will be very happy. First of all, because we want to finish this season with the 4th win in a row, second because if they both are in front of Jorge and Valentino, their result will have no influence in the battle for the title and – finally – we hope everybody will understand that Honda riders race for the win and the pure competition, for nothing else.”

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 02-11-2015 15:36]

• Martin
Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
Voor de MotoGP haters, dit bericht verder overslaan
Waarom zet je dat in dit topic terwijl er een MotoGP-topic is?

dat is al 3 jaar niet in gebruik, en hier zitten mensen die wel interrese hebben in de sport.
Hetzelfde met navigatie of communicatie, daar zijn ook topics voor. Klaagt toch ook niemand over?

Sla het gewoon over als je het niet interesant vind, je bent het niet verplicht om te lezen :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:21:
dat is al 3 jaar niet in gebruik, en hier zitten mensen die wel interrese hebben in de sport.
Hetzelfde met navigatie of communicatie, daar zijn ook topics voor. Klaagt toch ook niemand over?

Sla het gewoon over als je het niet interesant vind, je bent het niet verplicht om te lezen :)
Af en toe een GP post vind ik niet erg, als het maar niet de overhand gaat krijgen..

Zijn er apparte topics voor motornav/comm?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Martin
Anoniem: 387913 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:21:
Dan schop je dat topic toch? Trek je waarschijnlijk ook MotoGP-fans aan die niet in dit topic komen, zijn hier ook genoeg mensen die geen interesse hebben in de MotoGP :)
Motornavigatie en communicatie op de motor zijn wel hele andere takken van sport dan de huis-tuin-en-keuken TomToms en bluetooth-headsetjes dus ik snap wel dat mensen in dat soort gevallen (eerst) in dit topic terechtkomen, maar dat snap je zelf ook wel denk ik ;)
Da's ook wel lekker makkelijk, ofnie :P
Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee