Niet live kunnen kijken, maar wel in alle rust de race later gezien.
Ik heb erg genoten van deze race op Jerez.
Binder was dichtbij de dubbele winst, maar Pecco reed een ijzersterke race en sloeg op het juiste moment toe.
Wat was er nou gaande bij het vieren van de overwinning van Pecco? Twee mannetjes op de baan in bepaalde kleding die hem tegenhielden. Vervolgens werd er een ratelband aangestoken en ging hij verder. Het deed me denken aan de vooraf bedachte stukjes bij een overwinning van Rossi.
De regie moest er in ieder geval weinig van hebben, want het werd bewust nauwelijks in beeld gebracht.
En dan alle hulde voor KTM, het begin was moeilijk voor ze, maar ze lijken nu toch de goede weg ingeslagen te zijn. Brad Binder die dat ding spectaculair aanremt voor de bocht is schitterend om te zien. De shots van boven gaven een goed beeld hoe instabiel de KTM lijkt te zijn bij het aanremmen vergeleken met de Ducati van Pecco. En ook hulde voor
Dani Pedrosa. Zonder wedstrijdritme dit resultaat neerzetten is knap gedaan.
Mooie beelden van Rossi die aanwezig was op het circuit en diverse handjes heeft geschud en moest schudden haha. Gemend resultaat voor zijn team, keurige P6 voor Marini, maar een dieptepunt voor Bezzecchi.
En hoe ging het met Honda? Man, man, man... Wereldkampioen Mir kan er absoluut niet mee overweg. Geen idee wat de klasse is van een Iker Lecuona, maar één na laatste finishen word je niet vrolijk van.
Heb nog geen updates gezocht over Oliveira, maar wat een pech voor hem, had hem wel een goed klassering toegedicht.
Fabio die toch nog een P10 weet te noteren na 2x de longlap mee te moeten pakken is netjes te noemen, maar wel erg knullig dat hem het niet lukt om de eerste keer netjes binnen de lijnen te kleuren.
Vond de straf negens op slaan. Hij kon geen kant op.
Hoe vaak gebeurt het dat er een ketting knapt (Vinales op de Aprilla)?
Meest opvallend vond ik nog de straf voor Pecco. Hij moest een positie terug geven voor gevaarlijk rijgedrag (oid). Maar ik vond die andere actie veel gevaarlijker, maar ook geen reden om actie op te ondernemen. Wat een geneuzel qua dubieuze beslissingen zeg, begint bijna op de FIA te lijken, bah bah. En meneer Freddie Spencer schijnt nooit met de media te praten om zijn beslissingen toe te lichten. Jammer, maar er moet wel geracet kunnen blijven worden.
Van der Mark denkt er ook het zijne van.
What a joke #MotoGP.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.