MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Het zat er aan te komen, maar straf MM komt te vervallen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
DeTjuk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:38:
Heeft ie even een mazzeltje, maar z’n seizoen is toch al naar de kl#te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
VFRRijder schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:
[...]

Heeft ie even een mazzeltje, maar z’n seizoen is toch al naar de kl#te.
Klopt. Hij moet gewoon 'rustig' aan doen, geen brokken maken, focussen op ontwikkeling van chassis voor volgend jaar. Maar ja, of ie dat gaat doen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
DeTjuk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:38:
Mooi! prutsers van de FIM, laat ze maar eens voelen dat er regels zijn die ook door hen nageleefd moeten worden _/-\o_
IMHO de enige juiste uitkomst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
DasNieNix schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:21:
Tom Sykes en Pucetti uit elkaar en hij wordt de tijdelijke vervanger van van der Mark bij BMW.
Hij was dit jaar geen schim van wat hij eens was en dit vind ik een heel opmerkelijke move.

Ook steeds meer geruchten over Razgatliogli en ook hier wordt BMW genoemd. Ook wordt nog steeds een overstap naar de motogp genoemd. Ben benieuwd wat hij volgend jaar gaat doen.
Is niet positief voor van der Mark denk ik, zowel het feit dat Tom Sykes in gaat vallen en dat BMW schijnbaar naar Toprak loopt te vissen. Nou verwacht ik niet dat Toprak naar BMW gaat wisselen (BMW heeft in het verleden Jonathan Rea schijnbaar ook een grote som geld geboden?), maar als Tom Sykes op die machine een beetje mee kan komen met Scott Redding, zie ik het somber in voor van der Mark in 2024.

Ik vraag me nog steeds af wat er in het hoofd omgaat van Scott Redding. Die zal het afgelopen anderhalf jaar al een aantal keer hebben teruggedacht aan zijn besluit te wisselen naar BMW verwacht ik.

Wat betreft Marc Marquez, terecht dat de straf nu wordt weggestreept. Maar ik blijf erbij dat het een dolle stier is die enkel rood voor de ogen ziet. Die zit aankomend weekend gewoon weer op dezelfde manier op de motor, het zal me benieuwen hoe lang het nog goed gaat tot de volgende grote controversiële crash waar hij bij betrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Hij gaat er idd weer bij zijn in Le Mans, dus we gaan het weer zien @UTwizard Ik hoop dat je geen gelijk krijgt, maar sluit het zeker niet uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat anders dan de MotoGP

De NW200, is om 19:00 live te volgen https://www.bbc.com/sport/live/northern-ireland/65524627

Met +300 slipstreamen op gesloten stratenwegen. Best spectaculair om te zien

Edit: nu live :)

Overigens, deze zaterdag ook de gehele dag races te zien

[ Voor 86% gewijzigd door AOC op 12-05-2023 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:54
DeTjuk schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Klopt. Hij moet gewoon 'rustig' aan doen, geen brokken maken, focussen op ontwikkeling van chassis voor volgend jaar. Maar ja, of ie dat gaat doen haha.
Marc Marquez is weer 'rustig' begonnen en er slechts twee keer vanaf gegaan vandaag.
Dit is nu eenmaal de aard van de man en zal niet gauw veranderen zolang hij racet.

Hopen dat hij er de rest van het weekend op blijft zitten en vooral geen andere slachtoffers maakt.
We missen nog steeds een aantal vaste coureurs wegens blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DasNieNix schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Marc Marquez is weer 'rustig' begonnen en er slechts twee keer vanaf gegaan vandaag.
Dit is nu eenmaal de aard van de man en zal niet gauw veranderen zolang hij racet.

Hopen dat hij er de rest van het weekend op blijft zitten en vooral geen andere slachtoffers maakt.
Denk dat die Honda gewoon een drama is dit jaar (en vorig jaar?). Ze hebben daar echt een probleem. Maar aard van het beestje is lastig te veranderen. Hij heeft ook al jaren dezelfde mensen om hem heen, wat zouden die nu tegen hem zeggen?

Ja, hopeloos al die blessures. Gelukkig kunnen we Petrucci wel in actie zien op de Ducati 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
[...]

En een keer gedist door Bagnaia toen Marquez een sleepje zocht. Misschien moet de FIM daar eens naar kijken ipv haar pijlen te richten op de ‘domme kinderen’ in de WorldSSP300

https://www.racesport.nl/...reurs-als-domme-kinderen/

Niemand daar ooit bedacht dat Marquez een rolmodel voor die jongens en meiden is?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

De echte racer zoekt altijd de limiet. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
[...]

Zullen we een pooltje beginnen voor welke HRC fabriekscoureur er dit jaar het vaakst af ligt en hoe vaak dat is?
Ik zet €10 op Mir met 37 crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Joris748 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:06:
[...]

En een keer gedist door Bagnaia toen Marquez een sleepje zocht. Misschien moet de FIM daar eens naar kijken ipv haar pijlen te richten op de ‘domme kinderen’ in de WorldSSP300

https://www.racesport.nl/...reurs-als-domme-kinderen/

Niemand daar ooit bedacht dat Marquez een rolmodel voor die jongens en meiden is?
Ik zie de link niet echt? Als alle machines hetzelfde zijn zie je dat vaak vaak ja. Moto2, en vooral in de Moto3. In de MotoGP proberen ze het soms wel maar een Honda gaat die Duc toch nooit bijhouden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
sig69 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:59:
[...]

Ik zie de link niet echt? Als alle machines hetzelfde zijn zie je dat vaak vaak ja. Moto2, en vooral in de Moto3. In de MotoGP proberen ze het soms wel maar een Honda gaat die Duc toch nooit bijhouden.
Omdat je gedrag (wachten) wat je in de lagere klassen niet wil, ook niet toe moet staan in de hogere klassen.

We hebben het hier over gevaarlijk gedrag, dat voor grote snelheidsverschillen zorgt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nw200 weer live te zien @ https://www.bbc.com/sport/live/northern-ireland/65526218
Vol programma tot een uurtje of zeven

Net wielrennen maar dan met +300 :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyFYr_7FRj_on-dbXFPgr0f91JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2QkCqodY3hEsTe1KnFu1mfq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 13-05-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

YakuzA schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:14:
[...]

De echte racer zoekt altijd de limiet. ;)
En zo is het. Ga je niet op je limiet rijden ben je geen echte racer. En ja, dan ga je er soms overheen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
sig69 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:59:
[...]

een Honda gaat die Duc toch nooit bijhouden.
Nou scheelde toch weinig. MM kan dingen met de Honda die niemand anders kan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
sig69 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Nou scheelde toch weinig. MM kan dingen met de Honda die niemand anders kan.
En dat is dus het grote probleem voor Honda, zodra MM er niet bij is, zijn ze nergens.

Zelfs wereldkampioen *uch* Mir kan er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Het ziet er goed vol uit daar in Le Mans op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Yes, Jorge Martin!!! Mooi naar voren gereden en gewonnen, Binder had geen schijn van kans (keurig p2 van Binder hoor).

Miller gooit het weer weg. Fabio voor thuispubliek onderuit. Wat moet hij de balen hebben van de Yamaha.

MM wel weer volle bak er in hoor...

https://mototiming.live/ werkt prima. Best geinig om erbij te hebben en de onderlinge verschillen in de gaten te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 13-05-2023 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DasNieNix
Na het missen van 3 races is de tweede plek in de qualificatie voor Marc Marquez een prestatie van formaat waar de overige Honda rijders niet aan kunnen tippen.

Ook de sprint race heel goed gereden en dat Bagnaia boos was toen hij werd ingehaald vind ik ook niet terecht, was naar mijn idee een cleane inhaalactie en een klein gaatje is precies genoeg.

Hoe mister sprint race Brad Binder het elke keer voor elkaar krijgt om binnen 2 a 3 ronden van een matige startpositie vooraan te komen is mij een raadsel. Dit keer was Martin echter de snelste.

Ik begin de sprint races echt leuk te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zou willen dat ik ook maar half zo veel vertrouwen had in de toekomst, als Martin in z'n koude voorband. Wat een move was dat zeg!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Miller is de man met een missie. Heeft de druk erop staan bij Marquez.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 14-05-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:16
Wat een lomperik die Vinales

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Dat had heel erg mis kunnen gaan met Alex Marquez :X Geluk dat niemand hem raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bazziek schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:10:
Wat een lomperik die Vinales
Gewoon een race incident. Zou niemand als fout aan kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:16
Joris748 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Gewoon een race incident. Zou niemand als fout aan kunnen wijzen.
Bedoelde meer zijn reactie daarna. Ben het met je eens mbt incident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Bazziek schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Bedoelde meer zijn reactie daarna. Ben het met je eens mbt incident.
Ze zaten wel samen achterop de taxi terug *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kreeg even een Sepang 2011 flashback :/ Maar dit liep gelukkig wel goed af.

Wat een race zeg, ben minuten per seconde ouder geworden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Was weer een mooie motogp race. Waren wel 2 bijzondere valpartijen met Bagnaia/Vinales en Marini/Alex Marquez. Dat de eerste 2 kwaad op elkaar waren kan ik door de adrenaline nog wel begrijpen.

Dacht even dat de spanning uit de race was maar werd toch nog een mooie eindstrijd om de tweede plaats, tot Marquez onderuit schoof. Bezecchi was dit keer veruit de snelste.

Een hele mooie, vrij onopvallende, vierde plaats voor Augusto Fernandez.

Een recordaantal toeschouwers van ruim 278.000 voor het weekend, zou de sprint race daar een rol in spelen? Zag er wel heel erg sfeervol uit bij die fransen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Gratis camperen en vanaf woensdag al continu entertainment helpt ook wel :) Althans dat zeiden ze bij BT Sport.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28
De long lap penalty voor Binder vind ik echt triest. Ja hij maakt de fout door te hard de bocht in te gaan, gaat wijd, laat Miller er weer voorbij, en komt op een veilige manier terug de baan op. Heeft alleen maar nadeel ondervonden van zijn fout, heeft niemand lastig gevallen, en wordt toch gestraft. Wat een bullshit.

Ik vind Viñales daarentegen wel schuldig aan de crash met Bagnaia. Hij haalde Bagnaia in, ging door die actie wijd, waardoor Bagnaia er weer naast kwam. Dat had hij moeten verwachten in mijn ogen, als je wijd gaat nadat je iemand inhaalt, zit hij er altijd weer naast, of voor. Dan moet je eerder remmen voor de volgende bocht.
Dat Bagnaia had moeten wachten/remmen/te gretig was ben ik het dus niet mee eens. Als je de coureur voor je een fout maakt, zal je daar altijd van proberen te profiteren. Daar moet de fout makende coureur dus rekening mee houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
DasNieNix schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:33:
Een recordaantal toeschouwers van ruim 278.000 voor het weekend, zou de sprint race daar een rol in spelen? Zag er wel heel erg sfeervol uit bij die fransen.
Dit zijn F1 aantallen en mogen we best trots op zijn als MotoGP fanaten :7

Heb ontzettend genoten van de sfeer, de race(s) en de verslaggeving van BT Sport. Verbaas me elke keer weer over de kwaliteit en passie wat die mensen weten te brengen. Echt fantastisch O+

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Nivado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:38:
De long lap penalty voor Binder vind ik echt triest. Ja hij maakt de fout door te hard de bocht in te gaan, gaat wijd, laat Miller er weer voorbij, en komt op een veilige manier terug de baan op. Heeft alleen maar nadeel ondervonden van zijn fout, heeft niemand lastig gevallen, en wordt toch gestraft. Wat een bullshit.
Eens. Wat een dwaling. Rijder heeft geen enkel voordeel behaald en er is niemand anders benadeeld.
Ik vind Viñales daarentegen wel schuldig aan de crash met Bagnaia. Hij haalde Bagnaia in, ging door die actie wijd, waardoor Bagnaia er weer naast kwam. Dat had hij moeten verwachten in mijn ogen, als je wijd gaat nadat je iemand inhaalt, zit hij er altijd weer naast, of voor. Dan moet je eerder remmen voor de volgende bocht.
Dat Bagnaia had moeten wachten/remmen/te gretig was ben ik het dus niet mee eens. Als je de coureur voor je een fout maakt, zal je daar altijd van proberen te profiteren. Daar moet de fout makende coureur dus rekening mee houden.
Deze vind ik het moeilijker bij om het met je eens te zijn. Het leek wel een totaal andere Viñales die op de Aprillia was gesprongen. Direct vanaf het begin goed erbij en voor zijn doen aanvallend aan het rijden.
Mijn mening is dat het Pecco zijn schuld is, hij stuurt in, terwijl Viñales daar rijdt. Viñales kon prima de bocht halen. Heb de beelden nog eens een paar keer bekeken en dan neig ik toch naar Viñales die schuldig is... Dat wil niet zeggen dat Pecco het anders had aan kunnen pakken om de crash te vermijden. Denk dat als hij iets meer ruimte had gelaten hij in ieder geval nog op de motor had kunnen blijven zitten. Nu ga je naar huis met zero points.

Maar wat een stand in het kampioenschap hebben we zo.

1) Francesco Bagnaia - 94 punten
2) Marco Bezzecchi - 93 punten
3) Brad Binder - 81 punten
4) Jorge Martin - 80 punten

MM die dan nog beetje de boel voorin op kan stoken en het gaat nog heel interessant worden.

Ik kreeg het wel even benauwd hoor toen ik Alex M. zo zag krabbelen... Er zal toch niet iemand vol op klappen en dat gebeurde gelukkig niet.

Heerlijk stukje 'nabeschouwing' van de podiummannen.

En wat een mensen idd. Geweldig. Nieuw record met 278,805 bezoekers over het raceweekend.

En _/-\o_ voor Augusto Fernandez op de GasGas. Altijd een feest om de teambaas Herve Poncharal in beeld te hebben.

@Bambufan je kunt weer een streepje zetten voor Mir...
En ook Miller gooit de punten weg alsof het niks is. Je teamgenoot (met veeeeeel minder ervaring in de MotoGP) staat op P3 in het kampioenschap! Dat moet hem toch stof tot nadenken geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
De hoofdrolspelers vonden het beiden een race-incident

https://www.racesport.nl/...it-was-een-race-incident/
Maverick Viñales: “Helaas raakten we elkaar op de slechtst mogelijke plaats. Het is erg jammer want ik haalde hem heel netjes in en ik denk dat hij iets meer ruimte had kunnen overlaten. We hebben daardoor allebei niet gescoord in een weekend waarin er veel potentie was.

Ik wist niet dat hij er was, ik kon hem niet zien. Ik denk dat hij mij een beetje kon zien bij het veranderen van richting. Maar het is altijd lastig; er zijn veel verschillende oogpunten en ik denk dat de Stewards erover moeten beslissen. Wat mij betreft is het een race-incident en niets anders. Het is jammer want we eindigen dit weekend met slechts één punt op een circuit waar we heel snel waren en in de race misschien wel de snelste.
Pecco Bagnaia: “Het waren gewoon ongelukkige omstandigheden, een race incident. We hadden het beter kunnen doen: ik denk dat hij iets meer op zijn lijn had moeten blijven en dat ik misschien een iets krappere lijn had moeten rijden. Maar deze dingen kunnen gebeuren. Ik vond de situatie na de crash niet fijn maar met de spanning en de adrenaline kan zoiets gebeuren. Ik ben ontzettend teleurgesteld want we waren zo snel. Op dat moment reed ik nog helemaal geen hoog tempo, ik probeerde te wachten om vervolgens op een later moment in de race te gaan pushen. Daar heb ik helaas niet de kans voor gekregen dus daarom ben ik erg teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:12:
Dat had heel erg mis kunnen gaan met Alex Marquez :X Geluk dat niemand hem raakte.
Idd. Maar Alex was eerder ook zelf erg lomp bezig geweest, 2 rijders waren daarvan het slachtoffer, Binder was er ééntje van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
Er is een overleg geweest tussen een aantal coureurs en het steward panel over de uitgedeelde straffen:

https://nl.motorsport.com...-geen-conclusie/10468773/

Wat ik zo lees zijn de meningen of dit iets heeft opgeleverd nogal verdeeld.
Maar er is tenminste een eerste stap gezet en zal ongetwijfeld nog worden vervolgd.
Ik had ook niet verwacht dat in 1 gesprek alles zou zijn opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
DasNieNix schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
Er is een overleg geweest tussen een aantal coureurs en het steward panel over de uitgedeelde straffen:

https://nl.motorsport.com...-geen-conclusie/10468773/

Wat ik zo lees zijn de meningen of dit iets heeft opgeleverd nogal verdeeld.
Maar er is tenminste een eerste stap gezet en zal ongetwijfeld nog worden vervolgd.
Ik had ook niet verwacht dat in 1 gesprek alles zou zijn opgelost.
Het heeft zeker niets opgeleverd, gezien het gesprek blijkbaar op vrijdag heeft plaats gevonden, en op zondag nog belachelijke/onredelijke straffen zijn uitgedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Nivado schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Het heeft zeker niets opgeleverd, gezien het gesprek blijkbaar op vrijdag heeft plaats gevonden, en op zondag nog belachelijke/onredelijke straffen zijn uitgedeeld.
Een bloemlezing uit dit artikel.

Gezegd door Spencer zou zijn:"Spencer clarified in the meeting that any overtake that resulted in contact would lead to the offending rider being forced to drop a position."

Wat een stomme regel is. Maar afgezien daarvan werd ie dus in de race niet consistent nageleefd, zoals we hebben kunnen zien.

En ook dit zegt veel:
Fabio Quartararo was the first to leave the meeting feeling nothing was achieved, while Aleix Espargaro says he will not talk about the stewards again this year as “there is no point”. To him, “they don’t exist” anymore.

Stel jezelf eens voor, dat je zegt, leuk die stewards, maar ze doen hun job zo slecht, dat ze voor mij niet meer bestaan... Daar is van alles mis mee (aan beide kanten).

En nu durven ze niet meer hard te racen, want bang om penalty te krijgen:"Bagnaia admitted he was “scared” to overtake Marquez for fear of getting a penalty."

"Marquez (who had his Portugal penalty case resolved prior to Le Mans when it was annulled after the FIM Court of Appeal ruled in Honda’s favour) later said this discourse over what is and isn’t a racing incident is “stupid” and over-policing will prove detrimental to the spectacle."

Ja, dat is duidelijk taal waar ik het mee eens ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ondertussen heeft Valentino Rossi z'n eerste podiumplaats behaald in een GT Europe race (2e, ja auto).
Was ie erg blij mee.
YouTube: Race 2 Highlights | Brands Hatch 2023 | Fanatec GT World Challenge E...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Reddit gaat helemaal los op Bagnaia nav dit interview

Moet zeggen dat ik het ook wel een rare uitspraak van hem vindt. Erg slecht eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
DeTjuk schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:48:
Reddit gaat helemaal los op Bagnaia nav dit interview

Moet zeggen dat ik het ook wel een rare uitspraak van hem vindt. Erg slecht eigenlijk.
https://twitter.com/SofaR.../1658896754056605696?s=20

Vat het mooi samen. Een enorme rare uitspraak van een wereldkampioen inderdaad.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Ik moest de opmerking ook twee keer lezen voor ik hem begreep … of eerlijk gezegd eigenlijk niet begreep. Rare uitspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:43:
Ik moest de opmerking ook twee keer lezen voor ik hem begreep … of eerlijk gezegd eigenlijk niet begreep. Rare uitspraak.
Door de grote controverse die is ontstaan, legt ie het nog even uit hoe hij het heeft bedoeld.

Ik begrijp wel wat hij probeerde te zeggen, maar ik denk dan, dit is de (jouw) nieuwe werkelijkheid. Een groot veld, met allemaal competitieve motoren en rijders. Adapt en overcome ofzo. Satellietrijders die de fabrieksrijders om de oren rijden, wat wil je nog meer.

Deze uitspraken hebben hem geen goed gedaan, hoe het ook is bedoeld, het kwaad is al geschied.

Wel lekker even drie dagen onbereikbaar zijn voor alles en iedereen:"Ik ben drie dagen lang onbereikbaar geweest, zonder telefoon. Toen ik weer online kwam, zag ik hoeveel controverse er was ontstaan door Hervé Poncharal (IRTA-voorzitter, red.)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DeTjuk schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:46:
[...]

Door de grote controverse die is ontstaan, legt ie het nog even uit hoe hij het heeft bedoeld.

Ik begrijp wel wat hij probeerde te zeggen, maar ik denk dan, dit is de (jouw) nieuwe werkelijkheid. Een groot veld, met allemaal competitieve motoren en rijders. Adapt en overcome ofzo. Satellietrijders die de fabrieksrijders om de oren rijden, wat wil je nog meer.

Deze uitspraken hebben hem geen goed gedaan, hoe het ook is bedoeld, het kwaad is al geschied.

Wel lekker even drie dagen onbereikbaar zijn voor alles en iedereen:"Ik ben drie dagen lang onbereikbaar geweest, zonder telefoon. Toen ik weer online kwam, zag ik hoeveel controverse er was ontstaan door Hervé Poncharal (IRTA-voorzitter, red.)"
Aha, hij bedoelde dat hij de gelijkwaardige machines een oorzaak vind. Heeft dus nooit gezegd dat hij vindt dat de verschillen tussen fabrieks- en satelietteams weer groter moeten worden.

Bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeTjuk
Verdorie jongens, alweer 6 jaar geleden dat 'we' de Kentucky Kid #69 verloren (aangereden door een auto toen hij aan het trainen was in Italie op de racefiets.

Las gisteren de column van Wilco Zeelenberg en hij schreef wat ik vorige week ook dacht, maar niet benoemde in mijn post.

Weet zeker dat er meer zijn geweest die er aan moesten denken:"Ik maak me er zorgen om, zo leek die valpartij van Luca Marini en Alex Márquez natuurlijk heel veel op het dodelijke ongeluk van Marco Simoncelli: Marini verloor de voorkant en bleef er uiteindelijk toch op zitten waarna hij geraakt werd door een rijder achter hem.

Kwam deze tegen, die moet het maar zijn om hun nagedachtenis in ere te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSBHzzG7PrX0GgpD98oO-feUQ8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daIAics555pAC0Mf9B1FPG5e.jpg?f=user_large

Ook zegt hij nog iets over de actie tussen Pecco en Vinales:"Het is jammer dat Maverick er in Le Mans afgereden werd, Pecco had zich daar even in moeten houden. Hij zat daar aan de rechterkant en de volgende bocht was linksaf, met zoveel ronden te gaan was er nog tijd genoeg om in te halen. Maar je kunt het niemand kwalijk nemen, zoals ik zeg staat er te veel spanning op de rijders met dit nieuwe concept en krijg je daardoor dit soort fouten. Vorig jaar zag je dat minder, er staat nu zoveel druk op de rijders dat ze bepaalde dingen gewoon verkeerd inschatten."

Laten we hopen dat de bezorgdheid die hij uit in deze column geen "zie je, ik zei je het toch" gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Toprak zal Yamaha verlaten na dit seizoen: https://www.worldsbk.com/...f%20the%202023%20campaign

Gaat hij dan toch naar de MotoGP of gaat het een ander merk worden in de WSBK?
In WSBK zou ik dan gokken dat hij naar BMW of Kawasaki gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Willem30 op 22-05-2023 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Willem30 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:23:
Toprak zal Yamaha verlaten na dit seizoen: https://www.worldsbk.com/...f%20the%202023%20campaign

Gaat hij dan toch naar de MotoGP of gaat het een ander merk worden in de WSBK?
In WSBK zou ik dan gokken dat hij naar BMW of Kawasaki gaat.
En het is BMW geworden.

Ziggo heeft een mooi interview gemaakt met Joey Litjens. De impact dat zo'n ongeluk heeft op iemand. Heftig.

En het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Valt me mee dat ze door blijven gaan met BMW. MvdM als zekere voor 2024? Hoewel onder contract, niets is zeker in de wereld van auto-/motorsport ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
hardware-lover schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Valt me mee dat ze door blijven gaan met BMW. MvdM als zekere voor 2024? Hoewel onder contract, niets is zeker in de wereld van auto-/motorsport ;)
Ben zeer benieuwd wat Toprak kan met de BMW. Ik zou eerder verwachten dat Redding weg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Aangezien BMW bereid is om flink de portemonnee te trekken lijkt het me het einde bij BMW voor VdM :|
DeTjuk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:25:
[...]Ziggo heeft een mooi interview gemaakt met Joey Litjens. De impact dat zo'n ongeluk heeft op iemand. Heftig.
Heel heftig. Eerst zo'n ongeluk en daarna voor de camera met Rob Kamphuus moeten praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Volgend jaar dus geen motogp voor Toprak.

Ben benieuwd wie er op de tweede Yamaha komt te rijden, is volgend jaar de enige fabrieksfiets waar een plek beschikbaar komt.
Lijkt erop dat Jorge Martin ook heeft afgehaakt.
De naam van Marco Bezzecchi wordt ook genoemd, kan me ook voor hem niet voorstellen dat een fabrieks Yamaha een betere optie is dan zijn huidige Ducati; maar er kan natuurlijk meer meespelen.

Voor 2025 wordt het VR46 team ook steeds in verband gebracht met Yamaha; moeten ze toch met iets beters komen dan de huidige machines lijkt mij.

Dorna kwam ook met het nieuws dat alle GPs tot nu toe hogere bezoekers- en kijkers aantallen hebben getrokken; de nieuwe opzet met sprint races lijkt wat dat betreft dus wel te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DeTjuk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:25:
[...]

En het is BMW geworden.

Ziggo heeft een mooi interview gemaakt met Joey Litjens. De impact dat zo'n ongeluk heeft op iemand. Heftig.

En het boek.
Het boek heb ik nog liggen hier (ik was bij de release party jaren geleden). Als ik er iemand blij mee kan maken laat maar weten. (verzendkosten voor eigen rekening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
DasNieNix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:18:Dorna kwam ook met het nieuws dat alle GPs tot nu toe hogere bezoekers- en kijkers aantallen hebben getrokken; de nieuwe opzet met sprint races lijkt wat dat betreft dus wel te werken.
Lees: de circuits hebben duidelijk meer gedaan om toeschouwers te trekken, zoals een volwaardig "festival" er omheen, gratis parkeren enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Voor de mensen die naar de TT gaan en hun kaarten direct bestellen: hebben jullie de kaarten al binnen? De website geeft vanaf April aan maar nog niets gehoord of gezien.

Heb dit een paar jaar geleden ook al eens gehad en toen was ik er pas vrij laat achteraan gegaan (met de gedachte van die komen wel). Wil er nu wat eerder bij zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
R0y. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:40:
Voor de mensen die naar de TT gaan en hun kaarten direct bestellen: hebben jullie de kaarten al binnen? De website geeft vanaf April aan maar nog niets gehoord of gezien.

Heb dit een paar jaar geleden ook al eens gehad en toen was ik er pas vrij laat achteraan gegaan (met de gedachte van die komen wel). Wil er nu wat eerder bij zijn :9
Ik heb onze tickets ook nog niet ontvangen, vorig jaar kreeg ik ze volgens mij 2 weken van te voren ongeveer?

Dit jaar ook weer VIP kaarten besteld voor de Haarbocht Lounge op vrijdag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64

Jep, die zijn een paar weken geleden al bezorgd gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb onze tickets ook nog niet ontvangen, vorig jaar kreeg ik ze volgens mij 2 weken van te voren ongeveer?

Dit jaar ook weer VIP kaarten besteld voor de Haarbocht Lounge op vrijdag :)
Ik heb ze toch wel eens een paar weken eerder mogen ontvangen.. :) Twee weken vooraf vind ik vrij laat. Maar ik ben dus niet de enige die ze nog niet heeft.

Nu is het bij mij wel vaker misgegaan met kaarten van de TT, niet ontvangen en één keer zelfs de verkeerde kaarten ontvangen. Digitaal (zoals tijdens de "corona TT") zou toch wel mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
R0y. schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Ik heb ze toch wel eens een paar weken eerder mogen ontvangen.. :) Twee weken vooraf vind ik vrij laat. Maar ik ben dus niet de enige die ze nog niet heeft.

Nu is het bij mij wel vaker misgegaan met kaarten van de TT, niet ontvangen en één keer zelfs de verkeerde kaarten ontvangen. Digitaal (zoals tijdens de "corona TT") zou toch wel mijn voorkeur hebben.
Had het contactformulier op de website ingevuld met mijn vraag over de tickets. Heb zojuist de tickets als E-ticket in de mail ontvangen. Veel handiger wat mij betreft. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Eindelijk weer een motogp weekend.
Zijn de meeste weer hersteld van blessures zitten de volgende alweer in de lappenmand.
Beide Honda teams gehalveerd met eerst Mir en nu Rins uitgeschakeld. Houdt dit dan nooit op.

Aleix Espargaro toont ook weer aan dat motorcoureurs en trapfietsen een slechte combinatie zijn. Hij liep behoorlijk moeilijk en had er duidelijk flink last van.

In de sprint race werden ook weer de nodige vriendschappelijke schouderduwtjes uitgedeeld met opvallend weinig penalty's. Dat waren er in de moto3 trainingen een stuk meer, de reden daarvoor weet ik echter niet.

Voor de Nederlandse deelnemers verliepen de training ook niet erg goed, hopen dat ze morgen nog kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mooie all time top speed van 366,1 voor Binder. Damn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Marquez broertjes zijn gewoon gevaarlijk vandaag. Alex divebombing, en beiden gecrashed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40

Ik heb een hele tijd geleden 2 zaterdag kaarten gekocht via de eigen website, daarna kreeg ik een pdf die ik uitgeprint heb liggen hier. Ik verwacht geen papieren kaartjes hier thuis.

Edit. Mooi feestje op Mugello! :9B

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 11-06-2023 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Wat betreft de strijd voor het podium was de moto3 de mooiste race van de dag. Een 5 tal coureurs die continu stuivertje aan het wisselen waren. Waarom vrijwel iedereen van deze groep een "conduct warning" kreeg is mij een raadsel. Vooral voor moto3 begrippen werd er best netjes gereden.

Op een gegeven moment dacht ik dat de stand van de race in de war was, dan stond Collin Veijer 6, dan weer 16. Tot hij als 6de over de finish kwam, een geweldige prestatie.

Bo ook weer punten gepakt gelukkig.
Wel sneu voor Lopez, krijg je een long lap penalty, kom je daarbij in de grindbak terecht, verlies je al veel tijd en moet je hem nog overdoen ook...

Perfect weekend voor Bagnaia en 2 keer een volledig Ducati podium.
Marc Marquez volgende race stiekem van motor ruilen met zijn broertje. Motor in de Repsol kleuren en niemand die het door heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Wat betreft de strijd voor het podium was de moto3 de mooiste race van de dag. Een 5 tal coureurs die continu stuivertje aan het wisselen waren. Waarom vrijwel iedereen van deze groep een "conduct warning" kreeg is mij een raadsel. Vooral voor moto3 begrippen werd er best netjes gereden.

Op een gegeven moment dacht ik dat de stand van de race in de war was, dan stond Collin Veijer 6, dan weer 16. Tot hij als 6de over de finish kwam, een geweldige prestatie.

Bo ook weer punten gepakt gelukkig.
Wel sneu voor Lopez, krijg je een long lap penalty, kom je daarbij in de grindbak terecht, verlies je al veel tijd en moet je hem nog overdoen ook...

Perfect weekend voor Bagnaia en 2 keer een volledig Ducati podium.
Marc Marquez volgende race stiekem van motor ruilen met zijn broertje. Motor in de Repsol kleuren en niemand die het door heeft.
Maar zonder gekheid; hij moet de Honda echt op en over de limiet rijden om bij te blijven bij het Ducati geweld, zeker op dit circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Dacuuu schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:39:
[...]

Ik heb een hele tijd geleden 2 zaterdag kaarten gekocht via de eigen website, daarna kreeg ik een pdf die ik uitgeprint heb liggen hier. Ik verwacht geen papieren kaartjes hier thuis.

Edit. Mooi feestje op Mugello! :9B
Kaarten die ik ieder jaar via het formulier bestel wat je ontvangt als je het jaar daarvoor stoelen had gaan hier altijd via de post. Sowieso is dat bestelproces als vaste bezoeker uit het jaar 0. Je ontvangt een formulier, die vul je in en stuur je per post terug om vervolgens via de Duitse post je kaarten te ontvangen. Als het goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Wat een top dag voor Pramac Racing. En wat een raketstart voor Miller met de KTM.

Verder een 'saaie' Bagnaia. Die perfect de twee dagen uitvoerde zoals het moet, twee keer volle mep punten pakken. Hij leek Martin prima op afstand te kunnen houden.

Pecco is nu 21 punten los van Bezzecchi en 24 van Martin. Nog geen zekerheidje voor hem dus.

Morbidelli die voor Quartararo eindigt. Moet niet gekker worden.

Al die mensen voor het podium is wel mooi om te zien, zou ik op Assen ook wel willen, maar gaat niet gebeuren vrees ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik vond het een anticlimax race. En dit weekend bevestigd maar weer waarom men aan begin van het seizoen zei dat Bagnaia de gedoodverfde kampioenskandidaat zou zijn. Het is echt een kampioenschap van in het land der blinden is eenoog koning.

De japanse constructeurs hebben hun zaken niet op orde. Rins die bijvoorbeeld geen toegang tot het kalex chassis heeft, Mir die de HRC niet onder controle krijgt. Quartararo die met moeite in de punten rijdt.

Aprilla die de groei van 2022 niet door heeft weten te zetten, Viñales die gewoon Viñales is. Aleix die ook weer gewoon tussen p5 en p10 rondtuft.

KTM die de start goed onder controle heeft, maar toch weer tekort komt voor een volledige GP afstand.

En dan alle klantenteams van Ducati die natuurlijk nooit de fabrieks Duc voorbij zullen streven.

Wil nog even een luistertip meegeven: Oxley Bom MotoGP podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Leuk dat je deze podcast van de gemiste Peter Bom (en Max Oatley) hebt gedeeld.

Ik probeer met koptelefoon de laatste aflevering te luisteren, maar wat een beroerde opname hebben ze daar van gemaakt zeg. Heel veel achtergrond geluid en opgenomen met een beroerde microfoon. Peter is gelukkig beter te verstaan. Max daarentegen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeTjuk op 12-06-2023 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
DasNieNix schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:42:
Dat was voor mij toch stiekem wel een beetje de prestatie van de dag: als rijder met een Oer-Hollandsche bouw (2,02m en 140 kilo meen ik ;) zo slim zijn om zelf te slipstreamen ipv over de lijn gepasseerd te worden door tien Spanjolen met de bouw van een klein uitgevallen Dani Pedrosa.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
Morbidelli heeft gisteren in een interview nog even een bom af laten gaan:
https://www.crash.net/mot...-want-another-year-yamaha
Morbidelli volgend jaar op de machine van Fabio Digiantonio of die van Jorge Martin? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Nu online
DeTjuk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Leuk dat je deze podcast van de gemiste Peter Bom (en Max Oatley) hebt gedeeld.

Ik probeer met koptelefoon de laatste aflevering te luisteren, maar wat een beroerde opname hebben ze daar van gemaakt zeg. Heel veel achtergrond geluid en opgenomen met een beroerde microfoon. Peter is gelukkig beter te verstaan. Max daarentegen.
Ja ik mis Peter Bom ook nog steeds bij het commentaar team. Al doet Barry het ook niet verkeerd. Ik had de podcast van deze week nog niet geluisterd. Ook zojuist gedaan en Max was idd bijna niet te verstaan.
Jorge Martin, Marco Bezzecchi and Toprak Razgatlıoğlu have been linked with taking Morbidelli’s place next season at various stages this year so far.
Bezzecchi en Martin naar Yamaha? Zou toch een stapje terug zijn voor ze. Tenzij ze voor het geld en de "prestige" voor het rijden van een fabrieksteam. Maar zeker Martin die nu beschikking heeft over een '23 motor zou niet heel handig carriere wise te zijn om op de yamaha te stappen.

En dat is ook meteen het grote pijnpunt voor zowel Honda als Yamaha. Welke rijders willen uberhaupt nog op die motoren worstelen? Kijk naar Quartararo (ik ben zeker geen fan van hem), maar die zit zijn talent ook weg te gooien daar. En geen satellietteams om data te vergaren. Dit zal tenzij alles op de schop gaat bij de japanners een Williams en McLaren pad gaan bewandelen. Roemrucht in het verleden, maar een opstartteam voor moto2 talenten in de toekomst.

[ Voor 41% gewijzigd door Turralyon op 12-06-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Voordat Yamaha en Honda hun zaakjes weer op orde hebben zijn we wel 2 jaar verder vrees ik. Hopelijk gaat het sneller voor ze om weer mee te kunnen doen.

Enea was ook nog niet wat ik er van gehoopt had maar dat is misschien ook niet zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
DeTjuk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:44:
...

Enea was ook nog niet wat ik er van gehoopt had maar dat is misschien ook niet zo gek.
Dat is inderdaad niet zo gek, aangezien hij er pas 1 volledig race weekend op heeft zitten dit seizoen :| .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Nu online
Mir rijdt ook niet op sachsenring. Gaat Bradl weer rijden? En is er überhaupt nog een reserve coureur beschikbaar voor het LCR team?Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyhAoCgXgAAYqC2?format=jpg&name=large

[ Voor 22% gewijzigd door Turralyon op 13-06-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Ook Pol Espargaro is van de deelnemerslijst van de grandprix van Duitsland gehaald en deelname aan Assen ook hoogst twijfelachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Nu online
Ik zou tegen Pol zeggen. Wacht tot na Assen dan heb je nog 5 weken extra herstel, want op Assen zal je toch nog niet presteren. Kom fit terug op Silverstone. Er is totaal geen noodzaak om nu al terug te keren en weer een life risking injury op te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Nu online
Taka Nakagami heeft wel beschikking over het nieuwe kalex chassis. Toch benieuwd of die hiermee ook weer buiten de top 10 weet te finishen. En Aleix had 2 breuken opgelopen met zijn fietscrash afgelopen weekend.

[edit]

na de FP1 staat hij iig 11de.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ybdtq6c8oc6b1.png

[ Voor 73% gewijzigd door Turralyon op 16-06-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turralyon schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:44:
Mir rijdt ook niet op sachsenring. Gaat Bradl weer rijden? En is er überhaupt nog een reserve coureur beschikbaar voor het LCR team?[Afbeelding]
Ze kunnen nog Lecuona uit de WSBK plukken. Daar zit hij op een Honda.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het loopt gelukkig goed af, maar hoe lang blijft dat nog gaan, is iets wat ik mij echt afvraag met Marc Marquez

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
tweakduke schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:46:
Het loopt gelukkig goed af, maar hoe lang blijft dat nog gaan, is iets wat ik mij echt afvraag met Marc Marquez

[Twitter]
"het Zarc, gaat het? Boys kom mijn mattie Zarc effe helpen!"

Nee hoor MM wil z.s.m. terug naar de pits, en negeert de creperende net getorpedeerde Zarco volledig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748

[Twitter]
MM is een gevaar voor zichzelf en voor de anderen, dat heeft hij al meerdere malen bewezen. Ik ben het met je eens dat het wachten is op een ergere uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Nivado schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:19:
[...]

"het Zarc, gaat het? Boys kom mijn mattie Zarc effe helpen!"

Nee hoor MM wil z.s.m. terug naar de pits, en negeert de creperende net getorpedeerde Zarco volledig 8)7
Ook dat. Niet alleen een gevaar voor anderen, maar als mens scoort hij ook zeer matig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Bijna TT. Wie, wat, waar en wanneer?

Vanaf vrijdagochtend op Oostra en dan lekker langs de baan trainingen kijken. Voor de zondag kaartjes voor de Strubbentribune.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard

[Twitter]
Sterker nog, volgens Marquez is het zelfs Zarco zijn schuld dat het überhaupt tot een botsing is gekomen: https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk
:X
Joris748 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:37:
Bijna TT. Wie, wat, waar en wanneer?

Vanaf vrijdagochtend op Oostra en dan lekker langs de baan trainingen kijken. Voor de zondag kaartjes voor de Strubbentribune.
Vrijdag de hele dag in de Haarbochtlounge met de vriendin :Y

[ Voor 21% gewijzigd door UTwizard op 16-06-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:54:
[...]

Sterker nog, volgens Marquez is het zelfs Zarco zijn schuld dat het überhaupt tot een botsing is gekomen: https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk

[...]

Vrijdag de hele dag in de Haarbochtlounge met de vriendin :Y
Hoe dan? Als hij niet op zijn plaat gegaan was, was hij niet eens in de buurt van Zarco terecht gekomen. Nog zo’n opmerking en ze mogen hem afvoeren in een dwangbuis. Totaal van het padje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Joris748 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:19:
[...]

Hoe dan? Als hij niet op zijn plaat gegaan was, was hij niet eens in de buurt van Zarco terecht gekomen. Nog zo’n opmerking en ze mogen hem afvoeren in een dwangbuis. Totaal van het padje af.
Dat lijkt me duidelijk. "Als Zarco daar niet met zijn goddelijke Franse lijf op zijn adembenemende Duc had gereden was ik nooit afgeleid en op mijn plaatje gegaan." Aldus MM

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
UTwizard schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:54:
[...]

[...]
Die helmen houden dus niet alles tegen met al die crashes van MM 😜

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Strubben kaarten zoals elk jaar. #93 spoort niet met Zarco de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Om Jack Miller te quoten na een eerder incident:

“Unfortunately in this sport, accidents can happen. When there is an incident, and you’re wrong, there needs to be a consequence. But we need consistency. We ask for consistency. Look at crashes [like Taka’s or Alex’s with me, there were big hits last year. But because it’s Marquez, everybody wants to put the knife in."

Vat het mooi samen zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Maikel64 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:48:
Om Jack Miller te quoten na een eerder incident:

“Unfortunately in this sport, accidents can happen. When there is an incident, and you’re wrong, there needs to be a consequence. But we need consistency. We ask for consistency. Look at crashes [like Taka’s or Alex’s with me, there were big hits last year. But because it’s Marquez, everybody wants to put the knife in."

Vat het mooi samen zoals het is.
Marquez hoeft/kan ook niet gestraft te worden voor wat er gisteren gebeurde. De quote die je aanhaalt is dus ook niet van toepassing.

Feit is wel dat hij erg vaak valt. Die Honda kan dan wel een draak van een machine zijn, maar het is Marquez die veel te vaak over de grens gaat.

Waar velen de sympathie voor Marquez verloren zijn is dat hij door zijn vele valpartijen en dadendrang wel een gevaar voor andere rijders is geworden. Tel daarbij op dat het in zijn bovenkamer ook niet altijd lekker zit: raar gedrag en vreemde uitingen.

Dat alles zorgt ervoor dat Marquez niet snel meer het voordeel van de twijfel krijgt van veel racefans. Dan leidt er wel toe dat ”But because it’s Marquez, everybody wants to put the knife in." Hij maakt het er zelf van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Joris748 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:29:
[...]

Marquez hoeft/kan ook niet gestraft te worden voor wat er gisteren gebeurde. De quote die je aanhaalt is dus ook niet van toepassing.

Feit is wel dat hij erg vaak valt. Die Honda kan dan wel een draak van een machine zijn, maar het is Marquez die veel te vaak over de grens gaat.

Waar velen de sympathie voor Marquez verloren zijn is dat hij door zijn vele valpartijen en dadendrang wel een gevaar voor andere rijders is geworden. Tel daarbij op dat het in zijn bovenkamer ook niet altijd lekker zit: raar gedrag en vreemde uitingen.

Dat alles zorgt ervoor dat Marquez niet snel meer het voordeel van de twijfel krijgt van veel racefans. Dan leidt er wel toe dat ”But because it’s Marquez, everybody wants to put the knife in." Hij maakt het er zelf van.
Altijd dat geroep dat hij een gevaar is voor anderen :Z

Feit blijft gewoon dat het in veel gevallen crashes zijn die een ander ook kan overkomen, maar dan is het opeens alleen maar een race incident. Een hoop mensem weigeren dit zo te bekijken, maar het is toch echt wel zo. Als Marquez bii zo'n crash mee zou worden genomen door een andere rijder, dan is het alsnog op een of andere manier de schuld van Marquez, of mensen staan te springen en te juichen als een stel achterlijke voetbal hooligans.

En dat vaak crashen, tsja, dat heet het maximale proberen te halen uit een hok wat Honda heet. Niet geprobeerd is bij voorbaat al geen resultaat.l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maikel64 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Feit blijft gewoon dat het in veel gevallen crashes zijn die een ander ook kan overkomen, maar dan is het opeens alleen maar een race incident. Een hoop mensem weigeren dit zo te bekijken, maar het is toch echt wel zo. Als Marquez bii zo'n crash mee zou worden genomen door een andere rijder, dan is het alsnog op een of andere manier de schuld van Marquez, of mensen staan te springen en te juichen als een stel achterlijke voetbal hooligans.

En dat vaak crashen, tsja, dat heet het maximale proberen te halen uit een hok wat Honda heet. Niet geprobeerd is bij voorbaat al geen resultaat.l
Je kan het ook hardleers noemen want hij gaat telkens voorbij het maximale van de Honda. Daar gaat zn lijf niet beter van worden en de Honda ook niet.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Wel weer een turbulent begin van het grandprix weekend waar zeker de wisselvallige weersomstandigheden aan bijdragen.

Wat betreft de veel besproken crash tussen Marquez en Zarco denk ik dat dit een ongelukkige samenloop van de omstandigheden was. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat de uitgang van de pitstraat aan de buitenkant van de eerste bocht ligt met ook nog een heel korte "invoegstrook".

De frustraties van Marquez worden wel steeds duidelijker zichtbaar en Honda San gaat ook steeds zuurder kijken.

Laten we hopen op mooie races zonder ernstige incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Maikel64 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:42:
[...]

en zichzelf!
Je vraagt om nuance, en vervolgens kom je met een volledig ongenuanceerde tegenaanval. Jammer.
Feit is dat MM vaak chrashed, veel vaker dan de andere rijders, dus het valt op. Als hij dan vaak iemand meeneemt is dat toch anders dan andere courreurs die soms iemand meeneemt. Als 1 courreur alleen verantwoordelijk is voor ingeveer evenveel crashes als de rest van het veld bij elkaar, is "hij chrashed meestal op de zelfde manier als andere crashen". Het gaat niet om de manier, maar om het aantal.
"To finish first, you first have to finish" Onderaan de streep haalt hij dus helemaal niet het maximale er uit, want hij finished niet zo vaak, mist soms hele stukken van seizoenen.
Ik zie het dan ook vooral als hardleers als je op zaterdag 3x kan crashen, waarvan zelfs 2x op de zelfde manier.

En wat betreft de crash van gisteren met MM, dat kan gebeuren, en gelukkig liep het goed af. Het MM bashen komt vooral doordat hij vervolgens Zarco de schuld geeft.

Ik zal niet ontkennen dat ik geen fan ben van MM, maar toch heb ik het idee mijn bovenstaande relaas genuanceerd en objectief is. Maar als jij kan uitleggen hoe het de schuld is van Zarco dat MM hem onderuit kegelt hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 17-06-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Na de inhaalactie van Martin was er niet echt strijd meer om de podiumplaatsen. Voor de vierde plaats was een mooie strijd gaande die tot aan de finish duurde.

Het leek erop dat dit de eerste race van het seizoen ging worden zonder valpartijen tot Vinales onderuit ging, gelukkig zonder gevolgen.

Fantastische vierde startplaats voor Collin Veijer, weliswaar niet op eigen kracht maar met goed teamwork. Hopen dat hij dat morgen om weet te zetten in een goede uitslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
Dit was ook een lekkere :X
https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Die pit uitgang ligt daar gewoon ontzettend gevaarlijk in Sachsenring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DasNieNix schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:52:
[knip]

Fantastische vierde startplaats voor Collin Veijer, weliswaar niet op eigen kracht maar met goed teamwork. Hopen dat hij dat morgen om weet te zetten in een goede uitslag.
Idd, goed mee op sleeptouw genomen, maar toch ruim een seconde verloren in dat ene rondje. Echter geen schande gezien wat voor rondje door zijn voorganger 👏

Hij zal wel wat plaatsen verliezen tijdens de race, maar de startplek is alvast niet verkeerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Maikel64 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:45:
Dit was ook een lekkere :X
https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Die pit uitgang ligt daar gewoon ontzettend gevaarlijk in Sachsenring.
De pituitgang moet gewoon om de grindbak heen. Tecpro barrier ertussen zodat de motorrijders die in bocht 1 onderuit gaan veilig opgevangen kunnen worden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Prachtig hoe Veijer na een raketstart een paar bochten het veld aan mocht voeren. Jammer dat hij na een paar ronden ten val kwam. Illusie armer maar een bult ervaring rijker na dit weekend. Ben benieuwd hoe hij het in Assen gaat doen!
Onçu wist zijn temperament onder controle te houden tot de laatste bocht. Mooie overwinning.

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste