The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
https://www.racesport.nl/...p-race-op-de-sachsenring/
Tijd voor wat bezinning na dit weekend.
[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:33 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
https://nl.motorsport.com...sico-niet-waard/10484109/
En na de klapper in de warmup was het enige juiste besluit om niet aan de race deel te nemen. Hij ziet waarschijnlijk ook in dat het op deze manier geen zin heeft.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het was geen goede dag voor de Nederlanders gisteren, Bo kon er zelf echter niets aan doen. Wel extra zuur met Assen komend weekeinde.fps schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:56:
Zoals altijd op de zondag (voorheen zaterdag) Winterdijk. Dit jaar door omstandigheden helaas geen bezoek aan het circuit op vrijdag en zaterdag. Zaterdag ga ik wel even met de kinderen op langs de snelweg kijken.
Volgende week geen Bendsneyder vanwege een gebroken sleutelbeen na zijn crash in de eerste bocht.
https://nos.nl/artikel/24...assen-marquez-breekt-pink
Testing, one, two ...
Mijn prognose: 1x eraf in de bult, 1x mandeveen en 1x ramshoek. Alle keren nadat hij de voorkant verliest. Na de laatste crash wordt hij unfit verklaard.Turralyon schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:07:
Marquez is er gewoon bij op Assen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En pakt pole, wint de sprint race en normale race.Turralyon schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:07:
Marquez is er gewoon bij op Assen.
Dacuuu schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:16:
[...]
En pakt pole, wint de sprint race en normale race.![]()
![]()
![]()

(Gedoe, zat de verkeerde stand te bekijken... )
[ Voor 76% gewijzigd door DeTjuk op 22-06-2023 11:38 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
https://www.racesport.nl/...d-en-mist-motul-tt-assen/
https://www.racesport.nl/...ooptraining-in-amsterdam/
Liep natuurlijk over de wallen en lette op heel andere dingen.
Ik denk dat hij op zijn mobiel aan het kijken was.DasNieNix schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:35:
Fietsen gaat sommige coureurs al niet goed af maar Quartararo krijgt het voor elkaar om met hardlopen onderuit te gaan en duim en enkel te kneuzen en breuk in zijn teen. Wel fit verklaard voor TT
https://www.racesport.nl/...ooptraining-in-amsterdam/
Liep natuurlijk over de wallen en lette op heel andere dingen.
Vandaag en gisteren grotendeels langs de baan doorgebracht op de Haarbocht-tribune. Vandaag was het echt druk, snap wel waarom Dorna sprintraces wil.
Er was veel te zien op de baan. Wat vonden jullie van Marquez en Bastianini? Dacht eerst dat de schuld helemaal bij MM lag, maar moet hem na zien van de onboard beelden toch het voordeel van de twijfel geven. Had sterk het idee dat Bastianini ineens vertraagde.
En durf het bijna niet hardop te zeggen, maar die MotoE gaan serieus hard. Nog maar 4 seconden langzamer dan de Moto2.
Vandaag de race kijken op mobiel vrees ik ivm andere verplichtingen.
Iedereen die er live bij is veel plezier en vergeet niet te smeren. 😉
Ben er zelf niet, maar het wordt wel heet, 30 gradenDeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:21:
Iedereen die er live bij is veel plezier en vergeet niet te smeren. 😉
heb het even opgezocht, mijn warmste TT was 1994 rond de 29 graden.
Schandelijke uitvoering. Typisch gevalletje Amerikanisering.chim0 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:53:
Dacht dat m'n TV stoorde, maar het was Ellen ten Damme die het Wilhelmus zong.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Paar valpartijen en heel weinig inhaalacties...
De grand finale in de GT bleef ook uit.
Ik deel dezelfde mening. "Helaas" was ik 15 minuten later begonnen, die heb ik gedurende de race mooi in kunnen lopen.DeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:58:
Ligt het aan mij of was de motogp race best wel saai.
De Moto2
*spoiler tags, mocht iemand al wel de MotoGP gezien hebben en dit topic komen bekijken, maar de Moto2 later terug kijkt.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:33 ]
Klopt, was inderdaad enigszins saai. Geen inhaalacties aan de kop gezien eigenlijk. Zonde!DeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:58:
Commentatoren probeerden nog een GT actie erin te lullen maar helaas ook dat niet.
Do { Ping } while ( LOL )
Dat is altijd zo als Mark niet meedoetDeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:58:
Moto3 was wel om te smullen.
Op MotoGP is CCTV beeld te zien waarbij je ziet dat hij het toch wel goed deedalesandro_46 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:01:
[...]
De Moto2spoiler:was daarentegen wel spannend (normaal zitten daar de gaten van een aantal seconden tussen de top <x>). Wel vreemd dat Acosta niet nog een keer de long lap penalty kreeg, waar Alonso(?) die in Mugello wel een keer opnieuw mocht doen.
Verder was de MotoGP weer ronduit saai zoals het dit seizoen de hele tijd gaat. Begin van de race wat minimale actie en na een paar rondes weet je de eindstand al wel. Wij zijn dan ook halverwege de race weggegaan om de drukte voor te zijn.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
1x eraf in de bult, 1x mandeveen en 1x ramshoek.Joris748 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:09:
[...]
Mijn prognose: 1x eraf in de bult, 1x mandeveen en 1x ramshoek. Alle keren nadat hij de voorkant verliest. Na de laatste crash wordt hij unfit verklaard.
Alle bochten fout.
Alle keren nadat hij de voorkant verliest.
Slechts 1x de voorkant kwijt.
Na de laatste crash wordt hij unfit verklaard.
Helemaal goed!
Hoe veel tegenslag kan iemand hebben en ik zie ook niet hoe hier dit seizoen nog veel verbetering in kan komen.
Moto3 was weer een topper met een kopgroep van 10 man waarin Collin Veijer die weer een prima prestatie heeft neergezet.
Lang geleden dat ik iemand zo blij heb gezien als Jake Dixon na zijn eerste overwinning.
Motogp was niet de meest spannende maar toch een mooie strijd om de derde plek.
Wordt weer een tijd wachten op de volgende race met een zomerstop van 5 weken. Hopen dat we dan weer een compleet startveld hebben (en houden).
Moto3 was gaaf om van vanaf de tribune te volgen. Veijer reed een zeer volwassen race, die bekroond werd met een mooie 7de plaats. Hij hield de aansluiting met de kopgroep en deed geen rare dingen.
Over Van de Goorbergh valt niet zo heel veel te vertellen. Het viel me zaterdag vanaf de Haarbocht-tribune wel op dat hij vaker niet, dan wel de apex wist te raken.
Leek wel erg gebukt te gaan onder de druk na de valpartij van vrijdag. RTV Drenthe had een interview met hem waarin ie de tranen in de ogen heeft en ook de sponsors aanhaald als zijnde een reden om te willen (moeten) presteren. Voor een 17 jarige moet je er maar tegen kunnen...Joris748 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:50:
Probleem met de MotoGP motoren is dat ze niet meer dicht op elkaar kunnen rijden. Daarom zagen we tussen iedereen in de kopgroep gaten van 0,5 tot 1 seconde. Maakt het er in mijn ogen niet spannender door.
Moto3 was gaaf om van vanaf de tribune te volgen. Veijer reed een zeer volwassen race, die bekroond werd met een mooie 7de plaats. Hij hield de aansluiting met de kopgroep en deed geen rare dingen.
Over Van de Goorbergh valt niet zo heel veel te vertellen. Het viel me zaterdag vanaf de Haarbocht-tribune wel op dat hij vaker niet, dan wel de apex wist te raken.
[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 25-06-2023 22:43 ]
Dat was een nasty valpartij. Vond het er vreemd uit zien. Hij verloor de motor op een raar moment. Eigenlijk op het moment dat de fiets rechtop stond. Nog helemaal geen druk op het voorwiel.DeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:40:
[...]
Leek wel erg gebukt te gaan onder de druk na de valpartij van vrijdag. RTV Drenthe had een interview met hem waarin ie de tranen in de ogen heeft en ook de sponsors aanhaald als zijnde een reden om te willen (moeten) presteren. Voor een 17 jarige moet je er maar tegen kunnen...
Het duurde heel lang in de eerste training op zaterdag voor hij een beetje goed de Haarbocht door kwam. Vond hem op vrijdag overigens ook al slordig rijden.
Jammer dat hij zoveel druk voelt.
Kreeg ook de indruk dat hij zichzelf (of zijn omgeving) te veel druk oplegde voor deze wedstrijd. Hij is pas met zijn tweede seizoen op dit niveau bezig maar het leek of er een wereldtitel op het spel stond.DeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:40:
[...]
Leek wel erg gebukt te gaan onder de druk na de valpartij van vrijdag. RTV Drenthe had een interview met hem waarin ie de tranen in de ogen heeft en ook de sponsors aanhaald als zijnde een reden om te willen (moeten) presteren. Voor een 17 jarige moet je er maar tegen kunnen...
En de flinke val lijkt ook meer indruk te hebben gemaakt dan hij zelf wil toegeven.
Volgens zijn opa Piet moet hij meer klootzakkeriger worden...
https://www.rtvdrenthe.nl...at-klootzakkeriger-worden
Ik vond het wel spannend. Als algemeen Aleix supporter (en voor dit seizoen Martin, want wil een spannend kampioenschap en heb geen zin in ook in de MotoGp te kijken naar een gelopen race zoals in de F1 momenteel), Ik zat met hartslag 150 op De Bult waar ik elke ronde Aleix en Martin dichterbij Binder zag komen. Wat ik langs het circuit niet goed meekreeg was dat Aleix met een beschadigde voorvleugel rond reed. Des te knapper dat hij Binder toch nog zo onder druk wist te zetten.DeTjuk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:58:
Maar dat brengt me meteen bij mijn punt, moet al die aero niet gewoon van die motoren af? Levensgevaarlijk! wat als dat stuk carbon tussen de remmen komt? Of nog erger rond gaat vliegen en tegen iemand aan klapt met 360km/u op het rechte stuk van Mugello? Of moet de wedstrijdleiding net zoals bij de F1 met een zwart oranje vlag de coureur naar binnen halen en een bike swap zo forceren?
Ben het met je eens dat die aero moet verdwijnen, maar niet om de reden die je noemt. Zo'n stuk carbon komt niet tussen de remmen en als er iets afbreekt, valt het van de motor af. Als er daadwerkelijk een gevaar is door loszittende onderdelen, wordt de coureur binnengehaald. Zodat het het technisch mankement verholpen kan worden, niet om van motor te wisselen.Turralyon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:30:
[...]
Ik vond het wel spannend. Als algemeen Aleix supporter (en voor dit seizoen Martin, want wil een spannend kampioenschap en heb geen zin in ook in de MotoGp te kijken naar een gelopen race zoals in de F1 momenteel), Ik zat met hartslag 150 op De Bult waar ik elke ronde Aleix en Martin dichterbij Binder zag komen. Wat ik langs het circuit niet goed meekreeg was dat Aleix met een beschadigde voorvleugel rond reed. Des te knapper dat hij Binder toch nog zo onder druk wist te zetten.
Maar dat brengt me meteen bij mijn punt, moet al die aero niet gewoon van die motoren af? Levensgevaarlijk! wat als dat stuk carbon tussen de remmen komt? Of nog erger rond gaat vliegen en tegen iemand aan klapt met 360km/u op het rechte stuk van Mugello? Of moet de wedstrijdleiding net zoals bij de F1 met een zwart oranje vlag de coureur naar binnen halen en een bike swap zo forceren?
Verbieden van de aero zorgt voor spannender wedstrijden. Ik vond de strijd om de eerste 4 plaatsen niet heel spannend. omdat de onderlinge afstanden te groot zijn. Nu is het treintje rijden en wordt er nauwelijks ingehaald.
Dit is close racing:
YouTube: MotoGP Rewind: A recap of the #DutchGP
Ach, volgend weekend WSBK en de rest van de tijd een beetje het BSB en het Spaans kampioenschap inhalen.DasNieNix schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:32:
[...]Wordt weer een tijd wachten op de volgende race met een zomerstop van 5 weken. Hopen dat we dan weer een compleet startveld hebben (en houden).
In een samenvatting ziet het er al snel spannender uit natuurlijk. (Maar dit was een mooie inderdaad, even een traantje wegpinkenJoris748 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:53:
[...]
Dit is close racing:
YouTube: MotoGP Rewind: A recap of the #DutchGP
[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 27-06-2023 22:25 ]
Onder andere aan het woord komen: Peter Bom, Jurgen van de Goorbergh en NOS Studio Sport verslaggever Hans van Loozenoord.
Ik ben nog aan het luisteren, maar Peter Bom geeft denk ik wel een leuk inkijkje op de persoon Rossi:"Een engeltje dat lachte, maar die ook genadeloos kon zijn."
De laatste WSBK weekenden waren weinig verrassend, 1 van de zeldzame fouten van Bautista was een uitzondering. Wisselende resultaten van de Nederlandse deelnemers en Manzi de eerste dubbele overwinning voor ten Kate.
Michael van der Mark verwacht er in Most weer bij te zijn, dat zal niet het geval zijn voor Sykes, die zal voorlopig niet deelnemen na zijn klapper in Donington. Wisselen elkaar zo wel af bij het BMW team. Voor mij is het nog steeds onduidelijk of Redding zijn contract heeft verlengd of niet.
Volgend jaar Sam Lowes met Marc VDS team naar het WSBK op Ducati. Andrea Iannone volgend jaar ook in het WSBK? Ook geruchten dat Bo Bendsneijder dit overweegt.
Voor de MotoGP zal vanaf de eerst komende wedstrijd de eerste vrije training niet meer meetellen voor plaatsing qualificatie. Ducati was hier op tegen maar is toch overstag gegaan. Nog steeds geen compleet deelnemersveld, Alex Rins is nog niet voldoende hersteld.
Ook hier al wat geruchten wat betreft transfers. Voor Marc Marquez heb ik al alle mogelijke varianten gelezen, geen idee welke kant het op gaat. Volgens Wayne Gardner moet hij gewoon stoppen...
Alex Rins zou naar Yamaha gaan, in ieder geval is zeker dat Morbidelli zijn contract niet is verlengd. Mogelijkheden voor hem zijn een plaats in 1 van de Ducati teams of het Pata Yamaha WSBK.
Waarschijnlijk ook het laatste jaar voor Di Gianantonio, er zullen dus wel wat verschuivingen bij Ducati plaats gaan vinden.
Zarco wordt testcoureur?
Het LCR team zou switchen van Honda naar KTM om Acosta te kunnen plaatsen. Wie de tweede rijder wordt?
Er zal ongetwijfeld meer bekend worden de komende tijd, ik ben heel benieuwd.
Goede samenvatting!DasNieNix schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:45:
Hier op het forum ook een zomerstop.
De laatste WSBK weekenden waren weinig verrassend, 1 van de zeldzame fouten van Bautista was een uitzondering. Wisselende resultaten van de Nederlandse deelnemers en Manzi de eerste dubbele overwinning voor ten Kate.
Michael van der Mark verwacht er in Most weer bij te zijn, dat zal niet het geval zijn voor Sykes, die zal voorlopig niet deelnemen na zijn klapper in Donington. Wisselen elkaar zo wel af bij het BMW team. Voor mij is het nog steeds onduidelijk of Redding zijn contract heeft verlengd of niet.
Volgend jaar Sam Lowes met Marc VDS team naar het WSBK op Ducati. Andrea Iannone volgend jaar ook in het WSBK? Ook geruchten dat Bo Bendsneijder dit overweegt.
Voor de MotoGP zal vanaf de eerst komende wedstrijd de eerste vrije training niet meer meetellen voor plaatsing qualificatie. Ducati was hier op tegen maar is toch overstag gegaan. Nog steeds geen compleet deelnemersveld, Alex Rins is nog niet voldoende hersteld.
Ook hier al wat geruchten wat betreft transfers. Voor Marc Marquez heb ik al alle mogelijke varianten gelezen, geen idee welke kant het op gaat. Volgens Wayne Gardner moet hij gewoon stoppen...
Alex Rins zou naar Yamaha gaan, in ieder geval is zeker dat Morbidelli zijn contract niet is verlengd. Mogelijkheden voor hem zijn een plaats in 1 van de Ducati teams of het Pata Yamaha WSBK.
Waarschijnlijk ook het laatste jaar voor Di Gianantonio, er zullen dus wel wat verschuivingen bij Ducati plaats gaan vinden.
Zarco wordt testcoureur?
Het LCR team zou switchen van Honda naar KTM om Acosta te kunnen plaatsen. Wie de tweede rijder wordt?
Er zal ongetwijfeld meer bekend worden de komende tijd, ik ben heel benieuwd.
Vond ook de mening van Stoner interessant. Hij vindt dat de ride height devices en aero verboden moeten worden en traction control tot een minimum beperkt moeten worden. Als dat nodig is om close racing weer mogelijk te maken:

Wat betreft de technische ontwikkelingen zal het altijd een afweging blijven van veiligheid, kosten, impact op de sport etcetera. Het is een prototype klasse waar nieuwe technieken worden geïntroduceerd.
In het verleden was er ook veel weerstand tegen b.v. elektronische hulpmiddelen maar de jonge generatie weet niet anders en kan/moet daar mee omgaan.
Maar evalueren en soms een stapje terug kan ook geen kwaad.
Jammer van die lekke band van Toprak, want het was een mooi gevecht met Bautista.
Ook die WSSP met wisselende omstandigheden was tof. Bulega ging wel heel erg op safe rijden en kwam buiten de punten.
Idd, zo jammer, en al helemaal voor het kampioenschap. Ik (en hij ook aan zijn reactie te zien), vroeg zich al af wat er was gebeurd.Willem30 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:17:
Toch wel weer mooie races gezien dit weekend in Most.
Jammer van die lekke band van Toprak, want het was een mooi gevecht met Bautista.
Ook die WSSP met wisselende omstandigheden was tof. Bulega ging wel heel erg op safe rijden en kwam buiten de punten.
Duidelijk zo...
/f/image/Am3aW0Rs6YWRXhegUMijlCfT.png?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
De val van van der Mark werd ook veroorzaakt door een technisch probleem, wat was hier de oorzaak?
Ondanks de slechte vrijdag was hij zelf positief over het weekend wat vooral bedoeld was om kilometers te maken en ritme op te doen.
https://nl.motorsport.com...gp-seizoen-2024/10503356/
Mja, het lijkt erop dat Morbidelli naar VR46 gaat, Bezzecchi naar Pramac en Zarco daardoor zonder kuip komt te zitten om achter te kruipen.Turralyon schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:36:
Morbidelli is zijn zitje kwijt op de fabrieks Yamaha. Rins zal hem daar vervangen.
https://nl.motorsport.com...gp-seizoen-2024/10503356/
Zoals ik het had meegekregen was er juist uit gekomen dat Bezzechi bij VR46 blijft maar dan volgend jaar wel op een 2024-spec machine?Bambufan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Mja, het lijkt erop dat Morbidelli naar VR46 gaat, Bezzecchi naar Pramac en Zarco daardoor zonder kuip komt te zitten om achter te kruipen.
Overigens zou ik persoonlijk veel liever een Johann Zarco in mijn satelliet team willen hebben, als een Alex Marquez, maar ik ben ook geen teambaas dus ik heb er geen verstand van
Er wordt gefluisterd dat Lecuona voor het LCR zitje in aanmerking komt (aangezien er verder niemand op de Honda durft te rijden) maar ik zou Zarco (mits kuiploos) een veel logischere oplossing vinden voor dat team.UTwizard schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:20:
[...]
Zoals ik het had meegekregen was er juist uit gekomen dat Bezzechi bij VR46 blijft maar dan volgend jaar wel op een 2024-spec machine?
Overigens zou ik persoonlijk veel liever een Johann Zarco in mijn satelliet team willen hebben, als een Alex Marquez, maar ik ben ook geen teambaas dus ik heb er geen verstand van
Een bewezen ontwikkelingsrijder die zelfs podiums pakt is precies wat Honda nu nodig heeft.
Inderdaad weinig nieuws van het transfer front, ik had al iets meer verwacht.
Behalve dat de eerste motogp training niet meer voor de kwalificatie meetelt gaan de regels en sancties in voor de bandenspanning. Behalve meten is hier de eerste helft van het seizoen niets mee gedaan. Wel bleek dat het merendeel van het veld met lagere spanning reed dan toegestaan. Wel een bijzondere situatie en ben benieuwd wat dit tot gevolgen gaat hebben.
Ja, is toch eigenlijk belachelijk dat er in de vakantiemaand Juli geen GP isDasNieNix schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:53:
Eindelijk weer een motogp weekend na een lange zomerstop. De weersvooruitzichten zijn veranderlijk dus kunnen weer verrassende uitslagen worden.

Vroeger > Jaren 80 had je nog wel eens een GP in Frankrijk, precies in mijn vakantie
ben 3x in Le Mans geweest en 1x in Paul Ricard.
Pas op, Zaterdag 20mm regen in Silverstone, Zondag is droog, als het klopt
Vroeger na Assen door naar Francorchamps voelde al aan als vakantie.JAN-B schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:13:
[...]
Ja, is toch eigenlijk belachelijk dat er in de vakantiemaand Juli geen GP is![]()
Vroeger > Jaren 80 had je nog wel eens een GP in Frankrijk, precies in mijn vakantie
ben 3x in Le Mans geweest en 1x in Paul Ricard.
Pas op, Zaterdag 20mm regen in Silverstone, Zondag is droog, als het klopt
De wereld is flink veranderd, nu met 2 keer zoveel races als in de jaren 80 en hele grote sportieve, commerciële en politieke belangen en afhankelijkheden wordt het opstellen van de kalender er niet eenvoudiger op.
Maar in de WSBK hadden ze al een lentestop en nu een zomerstop dus het kan nog gekker.
Ziet er inderdaad ernstig nat uit voor vandaag in Engeland.
Er komen nog veel races aan (12 inclusief dit weekend, aannemende dat India door gaat).
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zonta vd Goorberg, het tegenovergestelde eigenlijk. Mooie startplek om uiteindelijk er totaal niets mee te (kunnen?) doen. Mooie dag voor de Belgen, niet voor de NL-ers in Moto2.
Mooie MotoGP race idd, maar de spanning voor het kampioenschap wordt zo wel om zeep geholpen. Tja, eigen schuld.
Testing, one, two ...
Maar wat moet Quartararo de zin er af hebben van de huidige situatie. Van wereldkampioen in 2021, tot een titelkandidaat tot (bijna) de laatste race van 2022 en dan nu als allerlaatste kwalificeren. Ik vind ook het commentaar op Morbidelli niet terecht, in mijn ogen doet Morbidelli het namelijk zeker niet slechter als Quartararo. Ik denk dat hun machine simpelweg niet harder gaat, daarom zie je ook dat ze vaak redelijk bij elkaar in de buurt zitten als het gaat om race-pace. Hetzelfde zie je met BMW in de WorldSBK gebeuren op dit moment, daar zitten alle 4 BMW's ook geregeld in een treintje achter elkaar omdat alle 4 rijders tegen dezelfde beperkende factor aan lopen.
En opnieuw een race waar beide fabrieks-Honda's de finishvlag niet zien, aan de lichaamstaal van beide rijders was ook te zien dat ze niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. En de "frisse wind" die Alex Rins in het team kon brengen met een compleet andere rijstijl als bijvoorbeeld een Marquez en Mir, heeft Honda na nog geen half seizoen al weer weggejaagd, tja...
De witte vlaggen werden op dat moment gezwaaid vanwege regen, wat betekend dat de rijders mogen wisselen naar hun tweede machine die op Wet Tires staat.Willem30 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:01:
Ik heb de MotoGP wedstrijd (nog) niet volledig kunnen zien maar Fabio verliest zijn kuip, gaat naar binnen en stapt over op een andere motor? Mag dat?
Oliveira ook super gereden, die reed ze voorbij alsof ze stil stonden haha. Het commentaar team op Ziggo Sport was ook verbaasd dat ie er 'opeens' was.
Donders jammer voor de strijd dat de achtervolgers in het kampioenschap geen of te weinig punten wisten te scoren. Vond de inhaalrace van Martin wel keurig gedaan. Marco B. leek de fiets wat te hard te pushen om zijn achterstand in te lopen en daar de prijs voor moest betalen.
Moto2/3 helaas niet meegekregen, maar begreep dat Veijer goed zijn best deed.
[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 07-08-2023 10:42 ]
Genoten van zijn race, goed gereden hoor, hulde 👏DeTjuk schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:28:
We hebben een Staphorster op pole.
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
En Pecco … zelden zo’n dominantie gezien
Je hebt gelijk gekregenBambufan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:36:
[...]
Er wordt gefluisterd dat Lecuona voor het LCR zitje in aanmerking komt (aangezien er verder niemand op de Honda durft te rijden) maar ik zou Zarco (mits kuiploos) een veel logischere oplossing vinden voor dat team.
Een bewezen ontwikkelingsrijder die zelfs podiums pakt is precies wat Honda nu nodig heeft.
Er moet echt wat gebeuren qua regelgeving want met de Aero, banden en electrohulpjes is het echt over qua mooie races.
De echt spannende races zoals deze in het verleden er nog weleens waren zijn geweest ben ik bang. Wat een saai gedoe is de MotoGP geworden op deze manier.
MotoGP bestaat dat nog? Moto3 is wat je moet kijkenMaikel64 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:57:
Wegens andere verplichtingen kon ik de MotoGP niet live zien en 's avonds dus even teruggekeken. Na 2 rondes aan het begin maar doorgespoeld naar de laatste halve ronde en had gelijk een goed beeld van het verloop van de race.
De echt spannende races zoals deze in het verleden er nog weleens waren zijn geweest ben ik bang. Wat een saai gedoe is de MotoGP geworden op deze manier.
Man wat zat ie er dichtbij voor P3.
Hij leek op topsnelheid net wat te kort te komen. Ongunstige aero door zijn lichaamsbouw?
Ze hadden het er zaterdag juist over dat zijn lange rug goed was voor de stroomlijn, gezien zijn pole, maar ik denk ook dat kleiner en lichter zijn beter is op die fiets.DeTjuk schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:47:
Haha ja moto3 is meer de moeite waard qua spanning idd.
Hij leek op topsnelheid net wat te kort te komen. Ongunstige aero door zijn lichaamsbouw?
Toch reed ie de betere lijnen van die 4, wat ie steeds goed maakte in de laatste bochten voor start/finish was erg goed.
Vorige race in Engeland kwam ie ook al sterk terug naar de kopgroep, op eigen kracht. Misschien iets teveel van zijn banden moeten vragen, gezien die voorlaatste ronde, maar dan nog.
Hopelijk mogen we er nog vaak en lang van genieten 👍
Testing, one, two ...
In de laatste ronde heeft hij doorheen weten te rijden alleen kwam hij net niet ideaal uit in de laatste bocht om in de slipstream te zitten. Vandaar dat hij 4e werd.
Maar wel een enorm sterke race gereden.
Verwijderd
MotoGP is net zoals F1 verpest door de aero en/of een te sterke Red Bull/Duc. Oftewel geen reet aan.DeTjuk schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:47:
Haha ja moto3 is meer de moeite waard qua spanning idd.
Moto3 is dan veruit het leukste ja.
En soms is WSBK ook nog wel te pruimen maar dat komt vooral door Rae en Toprak die hun kwaliteiten laten zien.
Inderdaad ja, want die Bautista klooit maar wat an....Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:33:
En soms is WSBK ook nog wel te pruimen maar dat komt vooral door Rae en Toprak die hun kwaliteiten laten zien.
Verwijderd
Die zit veruit op de beste machine.Bambufan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:07:
[...]
Inderdaad ja, want die Bautista klooit maar wat an....
Want de andere Ducati's rijden ook steevast vooraan in het WSBK?
Honda en Yamaha lijken steeds verder achterop te raken met de beide merken op de laatste 6 plaatsen van training 1, triest om dit zo te zien.
Nu Bezzecchi bij VR46 blijft (zal een moeilijke beslissing zijn geweest) zijn er officieel nog twee plaatsen niet ingevuld (Pramac en Gresini). Uiteraard weer alle mogelijke geruchten gaan rond.
Ook KTM zit nog met Acosta, 4 plaatsen voor 5 rijders, ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
De weersverwachtingen voor het weekend zijn wisselend dus kunnen weer genoeg verassingen tegemoet zien.
De sprint was het aanzien waard en een ijzersterke Aleix Espargaro met een verdiende overwinning.
Ik dacht even dat hij na de race direct naar huis reed maar het podium was een eind weg; waren volgens mij meer mensen niet van op de hoogte.
Had iets te maken met sponsorbelangen of zo.
Gelukkig....toen ik 'm zo zag gaan zat ik alleen maar te hopen dat niet iemand tegen de bovenkant van z'n lichaam aan zou rijden.....brrrrrTurralyon schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:15:
Op een paar kneuzingen na heeft die helemaal niks.
Toen het gebeurde moest ik direct denken aan het ongeluk met Marco SimoncelliVFRRijder schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:16:
[...]
Gelukkig....toen ik 'm zo zag gaan zat ik alleen maar te hopen dat niet iemand tegen de bovenkant van z'n lichaam aan zou rijden.....brrrrr
Ik lag op de bank, maar zit direct overeind, schrok me kapot.
Gelukkig dat Pecco er relatief goed vanaf is gekomen, dit had veel erger kunnen zijn.
Ik had precies hetzelfde, schrok ook ervan dat we gewoon een herhaling te zien kregen. In ander nieuwskaos001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:29:
[...]
Toen het gebeurde moest ik direct denken aan het ongeluk met Marco Simoncelli
Ik lag op de bank, maar zit direct overeind, schrok me kapot.
Gelukkig dat Pecco er relatief goed vanaf is gekomen, dit had veel erger kunnen zijn.
Jonathan Rea verlaat Kawasaki
Hoelang zou het nog duren voordat de officiële aankondiging er is? Ik gok tussen nu en eind volgende week.
Dit zal wel even een flinke shock teweeg brengen in de MotoGP wereld en de druk op Marquez gelijk flink hoog leggen vanaf de eerste meters tijdens de 2024 test in Valencia.
Ducati zal er weinig risico mee lopen qua imago, Marquez des te meer. Ducati heeft de huidige wereldkampioen op hun fiets rijden, staat bovenaan in de hudige tussenstand qua rijders en constructors titel en de meeste van hun rijders eindigen ieder weekend in de top 10.
Als Marquez weer ouderwets mee kan doen op een Duc zal iedereen zeggen dat hij nog steeds op topniveau rijdt (wat ik zeker geloof dat het zo is) met het geluk dat hij een Ducati onder z'n kont heeft. Lukt het hem niet, dan zal iedereen de vinger naar Marquez wijzen en niet zo snel naar de Duc.
Na die herhalng was het wel duidelijk dat 'alleen' zijn benen geraakt waren.Turralyon schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:11:
[...]
Ik had precies hetzelfde, schrok ook ervan dat we gewoon een herhaling te zien kregen. In ander nieuws
Jonathan Rea verlaat Kawasaki
Die herhaling komt sowieso pas nadat het duidelijk is dat de rijder min of meer ok is.
Jammer, had erg gehoopt dat hij naar KTM zou gaan.Maikel64 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:40:
"Marc Marquez has made up his mind and will join Gresini Ducati in 2024"
Hoelang zou het nog duren voordat de officiële aankondiging er is? Ik gok tussen nu en eind volgende week.
Dit zal wel even een flinke shock teweeg brengen in de MotoGP wereld en de druk op Marquez gelijk flink hoog leggen vanaf de eerste meters tijdens de 2024 test in Valencia.
Ducati zal er weinig risico mee lopen qua imago, Marquez des te meer. Ducati heeft de huidige wereldkampioen op hun fiets rijden, staat bovenaan in de hudige tussenstand qua rijders en constructors titel en de meeste van hun rijders eindigen ieder weekend in de top 10.
Als Marquez weer ouderwets mee kan doen op een Duc zal iedereen zeggen dat hij nog steeds op topniveau rijdt (wat ik zeker geloof dat het zo is) met het geluk dat hij een Ducati onder z'n kont heeft. Lukt het hem niet, dan zal iedereen de vinger naar Marquez wijzen en niet zo snel naar de Duc.
Het gerucht is dat dit ook de bedoeling was, maar aangezien KTM geen 2 extra motoren op de grid kon krijgen is dit plan komen te vervallen. KTM geeft sowieso voorrang aan Pedro Acosta en wil hun bestaande rijders niet ontslaan om Marquez binnen te krijgen.meenkdrie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:03:
[...]
Jammer, had erg gehoopt dat hij naar KTM zou gaan.
Ook volgens de geruchten is de ontslagbrief bij Honda al getekend. Dan zal dinsdag wel de melding verschijnen dat Marquez vertrekt bij Honda en woensdag dat hij bij Gresini gaat rijden naast zijn broertje.
Tja, hij bleef wel liggen, en een motogp machine + coureur weegt een 225kg ofzo, echt een wonder dat ie er met kneuzingen vanaf is gekomen, ijzeren poten heeft die manJoris748 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:46:
[...]
Na die herhalng was het wel duidelijk dat 'alleen' zijn benen geraakt waren.
Die herhaling komt sowieso pas nadat het duidelijk is dat de rijder min of meer ok is.
Goed om te zien dat Veijer en Bagnaia fit zijn verklaard en het weer goed doen.
Het rijden gaat Bagnaia beter af dan lopen en opstappen en met een derde tijd mag hij denk ik zeer tevreden zijn. Gelukkig hebben we geen duwstarts meer.
Ook Aleix Espargaro fit verklaard na ongelukkige val op vrijdag en whiplash opgelopen. Ik zag de blik in zijn ogen in Q1 en gaf niet veel hoop. Maar toch Q2 en een prima zesde plaats.
In WSBK doen de BMW's het uitstekend met Gerloff op pole en twee andere in de top tien.
Bautista met buikgriep moest natuurlijk snel een rondje zetten en snel door naar de wc.
En in de eerste race supersport 300 hebben de Nederlanders het ook prima gedaan met een overwinning voor Buis, derde plaats voor Veneman en negende voor Bijman.
Nu hopen op een sprintrace zonder incidenten, ik ben er klaar voor.
Testing, one, two ...
Sprintrace zonder valpartijen (volgens mij de tweede dit jaar naast Silverstone) en een maximum aan track limit warnings en long lap penalties. Jammer dat Bezecchi niet bij Martin kon aanhaken, had nog even de hoop toen hij ineens flink inliep. Het werd nog spannend voor de derde podiumplaats maar prima gedaan van Bagnaia. Pedrosa is het nog duidelijk niet verleerd en daar heeft KTM een prima testrijder aan.
WSBK heb ik niet gezien, waar kijken anderen die?
Yamaha MT-09
Prima vind ik een understatementDasNieNix schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:54:
maar prima gedaan van Bagnaia.
Gigantische highsider en over je benen gereden worden gaat je niet in de koude kleren zitten. Achteraf terugkomend in de paddock zag je ook dat hij totaal naar de kloten was.
Vriendelijk en rustig maar ondertussen steenharde winnaarsmentaliteit. Heb diep respect voor die gozer.
Tijdens de uitzending vertelde Frank Weeink dat Martin gezegd zou hebben dat het wel mee zou vallen met die blessures van Bagnaia en Bezzecchi, want als ze echt zoveel last ervan zouden hebben dat je met de huidige motoren niet zo hard in de kwalificatie en sprint race zou rijden. En ik denk dat die daar best wel eens gelijk in zou hebben. Zeker als je kijkt dat beide eigenlijk ook in de volle race niet echt instorten.kaos001 schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:35:
[...]
Prima vind ik een understatement
Gigantische highsider en over je benen gereden worden gaat je niet in de koude kleren zitten. Achteraf terugkomend in de paddock zag je ook dat hij totaal naar de kloten was.
Vriendelijk en rustig maar ondertussen steenharde winnaarsmentaliteit. Heb diep respect voor die gozer.
Dan ben ik meer fan van Veijer die gewoon zegt van oh mijn gebroken voet heb er niet zoveel last meer van, als ik moet springen van de dokter dan kan ik dat gewoon. IPV die poppenkast met het holeshot device inschakelen voordat je kan afstappen van je motor.
Man van de race was voor mij (en het kost me moeite om het te zeggen) Marquez. Het gat met de andere Honda rijders was weer enorm, en op zijn zachte achterband kon hij lange tijd goed strijden in het middenveld. En dat is op de huidige HRC Honda wel een pluim waard.
[ Voor 10% gewijzigd door Turralyon op 11-09-2023 10:47 ]