Uit eigen 'ervaring' (vader heeft ook geracet op circuit en is later instructeur geworden) weet ik dat een highsider vreselijk veel zeer doet en je standaard altijd wat breekt. Schouders, ribben, etc.Turralyon schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:44:
[...]
Tijdens de uitzending vertelde Frank Weeink dat Martin gezegd zou hebben dat het wel mee zou vallen met die blessures van Bagnaia en Bezzecchi, want als ze echt zoveel last ervan zouden hebben dat je met de huidige motoren niet zo hard in de kwalificatie en sprint race zou rijden. En ik denk dat die daar best wel eens gelijk in zou hebben. Zeker als je kijkt dat beide eigenlijk ook in de volle race niet echt instorten.
Het is dat die pakken tegenwoordig zo goed zijn, maar alsnog heeft hij geluk gehad. Kijk naar Marquez, dat was ogenschijnlijk minder heftig dan dit, maar lag wel maanden in de lappenmand.
Denk niet dat het aan Martin is om te bepalen of het wel meevalt. Top3 haal je niet zomaar, dan ben je wat mij betreft gewoon een vechter.