MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Turralyon schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:44:
[...]

Tijdens de uitzending vertelde Frank Weeink dat Martin gezegd zou hebben dat het wel mee zou vallen met die blessures van Bagnaia en Bezzecchi, want als ze echt zoveel last ervan zouden hebben dat je met de huidige motoren niet zo hard in de kwalificatie en sprint race zou rijden. En ik denk dat die daar best wel eens gelijk in zou hebben. Zeker als je kijkt dat beide eigenlijk ook in de volle race niet echt instorten.
Uit eigen 'ervaring' (vader heeft ook geracet op circuit en is later instructeur geworden) weet ik dat een highsider vreselijk veel zeer doet en je standaard altijd wat breekt. Schouders, ribben, etc.
Het is dat die pakken tegenwoordig zo goed zijn, maar alsnog heeft hij geluk gehad. Kijk naar Marquez, dat was ogenschijnlijk minder heftig dan dit, maar lag wel maanden in de lappenmand.

Denk niet dat het aan Martin is om te bepalen of het wel meevalt. Top3 haal je niet zomaar, dan ben je wat mij betreft gewoon een vechter. :)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Turralyon schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:44:
[...]

Tijdens de uitzending vertelde Frank Weeink dat Martin gezegd zou hebben dat het wel mee zou vallen met die blessures van Bagnaia en Bezzecchi, want als ze echt zoveel last ervan zouden hebben dat je met de huidige motoren niet zo hard in de kwalificatie en sprint race zou rijden. En ik denk dat die daar best wel eens gelijk in zou hebben. Zeker als je kijkt dat beide eigenlijk ook in de volle race niet echt instorten.

Dan ben ik meer fan van Veijer die gewoon zegt van oh mijn gebroken voet heb er niet zoveel last meer van, als ik moet springen van de dokter dan kan ik dat gewoon. IPV die poppenkast met het holeshot device inschakelen voordat je kan afstappen van je motor.
Het zal er ergens tussenin gezeten hebben. De blessures zullen wel meevallen, want ben het met Martin eens dat ze anders niet zo hard zouden kunnen rijden. Echter ik geloof zeker dat het veel pijn gedaan heeft. En dat je gesloopt van het ding af komt.
Man van de race was voor mij (en het kost me moeite om het te zeggen) Marquez. Het gat met de andere Honda rijders was weer enorm, en op zijn zachte achterband kon hij lange tijd goed strijden in het middenveld. En dat is op de huidige HRC Honda wel een pluim waard.
Voor mij was Dani Pedrosa de man van het weekend. Zo jammer dat hij beide keren net buiten het podium finishte. Dikke pluim om dat in je 38-ste levensjaar nog voor elkaar te krijgen. Hij reed ook gewoon dezelfde rondetijden als de top 3!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:54
Marc Marquez reed eigenlijk een onopvallende race maar wel met het beste resultaat van dit seizoen.
Het lijkt erop dat de aanpak na de zomerstop toch resultaten gaat opleveren. Tijdens de eerste seizoen helft is men er op pijnlijke wijze achter gekomen dat winnen met de huidige combinatie niet mogelijk is (de uitzondering van Alex Rins in de USA daargelaten) en is de aanpak bij Marquez/Repsol/Honda erop gericht om kleine stappen te zetten en zo de motor te verbeteren waar dit mogelijk is binnen de regels. Vandaag wordt er getest met de 2024 versie en hopen dat die flink verbeterd is en weer voor concurrentie kan gaan zorgen.

Voor Yamaha geldt eigenlijk hetzelfde of misschien nog wel erger. Na de zomerstop geen verbeteringen gezien en vooral Quartararo lijkt de hoop een beetje te hebben opgegeven. Hij wil dan ook flinke veranderingen voor de motor van volgend jaar.

Ben benieuwd waar beide fabrikanten mee komen.

Hoewel er hard geroepen wordt dat Marc Marquez naar Gresini Ducati gaat is het vanaf de kant Marquez/Repsol/Honda akelig stil wat dat betreft. Naar mijn idee is er een flinke loyaliteit tussen deze drie partijen met zeven zeer succesvolle jaren en na het begin van het blessure leed heeft men elkaar ook niet laten vallen. Wat zal het gaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:48

Blijkbaar verloopt de test ook niet heel voorspoedig aangezien Marquez gezegd heeft dat de problemen nog steeds min of meer hetzelfde zijn als de '23 machine

[ Voor 52% gewijzigd door Turralyon op 11-09-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:55
Turralyon schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:28:
[Twitter]

Blijkbaar verloopt de test ook niet heel voorspoedig aangezien Marquez gezegd heeft dat de problemen nog steeds min of meer hetzelfde zijn als de '23 machine
Dit zegt genoeg denk ik:

https://www.crash.net/mot...eals-detail-jorge-lorenzo

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Even een RTL Boulevard blokje,

De dochter van Jack Miller is gisteren geboren. Misschien dat zijn hoofd nu leeg is en weer op niveau kan gaan presteren? En Petrucci verlengd zijn contract met een jaar in de WSBK

https://www.instagram.com...k&igshid=MzRlODBiNWFlZA==]

[ Voor 34% gewijzigd door Turralyon op 15-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Weer goed bezig hoor Colin Veijer zet de snelste tijd neer tijdens de vrijdag training in India.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Na alle visum perikelen is alles toch nog goedgekomen voor deze eerste wedstrijd in India.
Wennen voor de coureurs, heb er vrijdag nog nooit zoveel door en in de grindbakken zien gaan.
Dat er na de pauze marshals zoek waren scharen we maar onder cultuur...

Collin Veijer is inderdaad weer heel goed aan het weekend begonnen en ik hoop dat hij het net zo goed af gaat maken. De MotoGP wordt weer aangevoerd door het bijna standaard trio Bezzecchi, Martin en Bagnaia. Opvallend goed resultaat voor Honda rijders Mir en Marquez.
Ook een buitje tijdens de moesson periode in deze regio's mag de pret niet drukken. Voor Zonta kan het niet genoeg regenen en een prima qualificatie neergezet.

De baan ziet er breed uit met meerdere lijnen en hopelijk geeft dit meer mogelijkheden voor inhalen.
Ik zie uit naar de sprint race.

Weer valpartijen tijdens de eerste bocht. Een aantal coureurs willen strengere straffen hierop en dit zal weer de nodige discussies op gaan leveren.

Zou bijna nog vergeten dat er ook nog WSBK is dit weekend. Ook Bautista is niet meer oppermachtig en zijn voorsprong begint aardig te slinken.

[ Voor 25% gewijzigd door DasNieNix op 23-09-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35
Ik zit de sprintrace van vanmiddag terug te kijken, maar man man man, wat is die regie slecht zeg. Je ziet de actie van MM op Mir aankomen, maar nee laten we Peco in beeld houden. Bestekkie haalt ruim 10 man in, ik heb maximaal 4 acties daarvan in beeld gezien.
Ook is de gap tussen 1, 2 en 3 steeds in beeld, maar die tussen Bez en zijn voorliggers alleen de laatste 2 rondes.
Al met al veel te weinig gezien van wat een briljante inhaal race leek te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Op het puntje van mijn stoel gezeten voor Veijer. Wat een deceptie :(

Zeer indrukwekkend optreden weer!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:46:
Op het puntje van mijn stoel gezeten voor Veijer. Wat een deceptie :(

Zeer indrukwekkend optreden weer!
Absoluut indrukwekkend. Dacht dat ie niet meer acties kon plaatsen, maar dat kon ie wel. Heerlijk om te zien.

Maar race accident of gewoon een lelijke kamikaze actie van zijn teamgenoot? Naar mijn menig was Sasaki toch echt te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Nu maar eens kijken wat Zonta kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Puntje van de stoel hier ook ja. Het leek erop dat hij sasaki voor wilde houden voor het kampioenschap. Argh volgende keer erop en erover Collin.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
Wat was dat inderdaad enorm jammer dat Collin met nog twee bochten te gaan onderuit ging. Dat podium komt er heus wel. Met name de moto3 ziet er wat 'verloren' uit op die lange rechte stukken.

Prima prestatie van Zonta, dat moet toch een enorme boost geven. Ook hier was de eerste bocht een behoorlijke chaos. De strijd om de laatste podium plaats was genieten met de acties van Roberts.

Nu de MotoGP hoofdrace...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zonta eindelijk een keer goed, hopelijk is het nog op tijd. Motogp wordt wel weer spannend zo in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bagnaia gooide het zelf aardig weg zo.
Maakt het wel weer spannend.

Wie was die co-commentator bij Ziggo met dat zware accent?
Echt heel storend vooral het verhaspelen van namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieo BT TNT Sports 2 kijken.

Die actie van Martin op Kwartje :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
sambalbaj schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:18:

Wie was die co-commentator bij Ziggo met dat zware accent?
Echt heel storend vooral het verhaspelen van namen.
Dat was Joey Litjens.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Joey_Litjens
Ikzelf vind hem juist wel in de rol groeien. Vorige race was hij ook al te horen alleen was dat allemaal nog minimaal. Vandaag al stukken beter. Ik vind het ook totaal niet storend dat hij met accent praat.

Het commentaarsduo van de Moto2 en 3 vind ik ook echt top. Die zou ik ook wel eens horen tijdens een MotoGP race.

Zonta eindelijk eens een fatsoenlijke race. Ben benieuwd naar komend seizoen of Veijer dan kan gaan strijden voor de overwinningen. Maar het feit dat zijn concurrenten hem op de radar hebben blijkt wel uit dat ze hem opzoeken voor sleepjes.

Bagnaia laat weer mooi zien waarom ik totaal geen fan van hem ben. Door eigen toedoen crashen terwijl je er ook voor had kunnen kiezen om de schade te beperken en met je (verkeerde keuze) harde voorband overleven en desnoods 6de worden. Nu is het kampioenschap weer volledig open. En ben meteen benieuwd of Morbidelli volgend jaar op de Pramac kan laten zien. Zeker de laatste jaren een van de meest onderschatte rijders mijn inziens

• Turralyon
Ik heb de kwalificatie van de moto3 net gemist. Waarom heeft Veijer een 3 plaatsen grid penalty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Turralyon schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:56:
Ik heb de kwalificatie van de moto3 net gemist. Waarom heeft Veijer een 3 plaatsen grid penalty?
https://www.racesport.nl/...-veijer-moreira-en-kelso/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Dit weekend was nog te vroeg voor Alex Rins en hij moest al snel stoppen wegens de pijn. Samen met Enia Bastianini, Alex Marquez en Luca Marini hebben we weer 4 vaste deelnemers in de ziekenboeg.

De te kloppen man op dit moment is Jorge Martin, hij verkeert in een super vorm en was ook niet te verslaan in de sprint deze keer. Weer een mooi duel om de derde plaats met Bagnaia en Miller. De voorsprong van Bagnaia in het klassement is nu nog maar 8 punten en morgen zouden we wel eens een nieuwe leider kunnen hebben.

Deze penalties in de moto3 heb ik nog niet eerder gezien maar gezien maar het staat in de regelementen. Op racesport.nl stond een prachtige opmerking "Marc Marquez die een Collin Veijertje deed" . Duidend op ronden rijden in de training zonder een sleepje, een beetje chauvinisme mag hier wel.

• DeTjuk
Wat een draak van een artikel zeg. (je kunt het ook nog even een keer nalezen voordat je het plaatst denk ik dan).

Merk wel vaker bij de heren van racesport.nl dat een eindredactie ver te zoeken is. Jammer, want wat ze doen (qua brengen van nieuws over diverse sporten) is niks mis mee.

• DeTjuk
DasNieNix schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:47:
Dit weekend was nog te vroeg voor Alex Rins en hij moest al snel stoppen wegens de pijn. Samen met Alex Marquez en Luca Marini hebben we weer 3 vaste deelnemers in de ziekenboeg.

De te kloppen man op dit moment is Jorge Martin, hij verkeert in een super vorm en was ook niet te verslaan in de sprint deze keer. Weer een mooi duel om de derde plaats met Bagnaia en Miller. De voorsprong van Bagnaia in het klassement is nu nog maar 8 punten en morgen zouden we wel eens een nieuwe leider kunnen hebben.

Deze penalties in de moto3 heb ik nog niet eerder gezien maar gezien maar het staat in de regelementen. Op racesport.nl stond een prachtige opmerking "Marc Marquez die een Collin Veijertje deed" . Duidend op ronden rijden in de training zonder een sleepje, een beetje chauvinisme mag hier wel.
Ja, dat was zeker leuk gevonden. Niks mis mee.

De Pecco dominantie komt aardig in gevaar. 8 puntjes is niks... Als Martin zadelvast blijft gaat het zeker interessant worden. Had ik niet eerder geroepen dat Jorge M. een zitje bij het fabrieksteam van Ducati had verdiend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Ik denk juist dat het beste dat hem overkomen is dat Basteanini verkozen is boven hem. Ik geloof niet dat ze bij het fabrieksteam van Ducati hun Italiaanse Golden Boy niet zouden bevoordelen ten opzichte van de Spaanse Martin.

Mijn wekker is gezet. 4:55 klaar voor de tv om #onveijer te kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Hoe erg is het als ik teleurgesteld ben in een solide race van Veijer?

Zonta met nog 8 rondjes te gaan in de top 10. En rijdt in een groepje waar hij flink kan leren. Zou hij nu dan ook eindelijk stabiel in de punten rijden?

/Edit

Kan die Rob Kamphues zich niet gewoon bezighouden met de Verstappen verheerlijking.

Fingers crossed dat Martinator het af kan maken na de herstart.

/Edit2
Nou dat was een anticlimax

[ Voor 30% gewijzigd door Turralyon op 01-10-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, wat waterballet zeg. Die spray tijdens de herstart-warm-up :X Goed besluit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Heb alleen de motogp gekeken, hoewel het wel een beetje kriebelde om Colin te zien rijden.

Jammer dat het vervroegd is afgevlagd. Uiteraard terecht. Had nog wel willen zien wat MM had kunnen doen. Die kwam aardig terug. Pecco heeft de schade kunnen beperken. Maar de Martinator is op stoom en als hij zo doorgaat goed op weg dit jaar het kampioenschap op zijn naam te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Na de laatste races had iedereen waarschijnlijk meer verwacht van Collin, hijzelf was niet tevreden over de wedstrijd. Echt slecht resultaat is het nou ook weer niet. Wel een leuke wedstrijd met mooie strijd aan kop.

Ook weer een goed resultaat voor Zonta, jammer voor hem dat de regen niet eerder kwam. Bo boekt niet echt vooruitgang en blijft steeds net buiten de punten.

Martin was ook in de regen weer de snelste, nog niet de nieuwe leider in het kampioenschap maar het verschil met Bagnaia is nog maar 3 punten.
Of ze bij Honda nu voortgang hebben geboekt of dat het aan Marquez of aan de circuits ligt maar de laatste 2 wedstrijden waren niet slecht en zeker de 3e plek van vandaag was erg goed. Het begint wel een soap te worden wat Marquez volgend jaar gaat doen.

Laten we niet vergeten dat we ook weer een wereldkampioen in de supersport 300 hebben. Jeffrey Buis heeft het maar weer geflikt.

Bautista was ook weer in vorm met 3 overwinningen maar kreeg deze zeker niet kado van Razgatlioglu. Moet nu wel heel raar lopen wil hij geen kampioen worden tijdens het laatste weekend. Van der Mark gaat ook steeds beter, hopen op een seizoen zonder blessures volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:14
https://www.motogp.com/en...y-mutual-agreement/479550

Marquez weg bij Honda. Jaren geleden had ik dit nooit verwacht maar tijden veranderen...

Wat zal er gebeuren met Honda? Blijven die wel in de MotoGP op lange termijn of gaan ze weg net zoals Suzuki?

[ Voor 21% gewijzigd door Willem30 op 04-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
Honda zal nog wel even blijven. Maar gezien de namen die ze nu aanschrijven en een contract aanbieden (Vinales, Miller en volgens mij nog wat rijders uit de WSBK) zijn ze wel lichtelijk in paniek lijkt het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Maikel64 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:02:
Honda zal nog wel even blijven. Maar gezien de namen die ze nu aanschrijven en een contract aanbieden (Vinales, Miller en volgens mij nog wat rijders uit de WSBK) zijn ze wel lichtelijk in paniek lijkt het.
Mja, zelf ik heb inmiddels een uitnodiging om te komen testen in mijn mailbox gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Volgens David Emmett is het ook echt alleen Marquez. Ik had eigenlijk wel verwacht dat Santi met hem mee zou gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Bedenk me nu net dat ze bij Gresini wel al een crew chief hebben die in 2020 met Mir kampioen is geworden. Frankie Carchedi zie ik het dan wel met Marquez samen gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Interesting times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Turralyon schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:15:
Bedenk me nu net dat ze bij Gresini wel al een crew chief hebben die in 2020 met Mir kampioen is geworden.
Laten we eerlijk zijn, dat kampioenschap was puntjes verzamelen. Was totaal niet overtuigend als je het mij vraagt. Het was niet dat Mir zo goed was dat seizoen, de rest liet gewoon heel veel punten liggen. :P

Daarna hebben we Mir ook amper meer gezien.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kijk echt alleen nog maar moto3. Maar als mark weer vooraan mee kan gaan doen dan ga ik zeker weer kijken. Heerlijke smaakmaker is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Laten we eerlijk zijn, dat kampioenschap was puntjes verzamelen. Was totaal niet overtuigend als je het mij vraagt. Het was niet dat Mir zo goed was dat seizoen, de rest liet gewoon heel veel punten liggen. :P

Toch juist knap om dan wel constant te presteren?
Heb juist het idee dat je nu zonder Duc sowieso geen kans hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
meenkdrie schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Toch juist knap om dan wel constant te presteren?
Heb juist het idee dat je nu zonder Duc sowieso geen kans hebt.
Kijk er zelf iets anders naar denk ik. 3 keer een DNF en maar 1 race gewonnen vind ik niet heel indrukwekkend. Morbidelli heeft bijv. wel 3 overwinningen gepakt, maar ook die is een paar keer onderuit gegaan. Ik vond het in ieder geval een vreemd kampioenschap en Mir de winnaar van de verliezers.

Let wel, in die tijd waren de Ducs lang niet zo competitief zoals nu. Dus voorin rijden ging ook iets makkelijker.

stats: Wikipedia: Wereldkampioenschap wegrace 2020

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2023 10:10 ]

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Kijk er zelf iets anders naar denk ik. 3 keer een DNF en maar 1 race gewonnen vind ik niet heel indrukwekkend. Morbidelli heeft bijv. wel 3 overwinningen gepakt, maar ook die is een paar keer onderuit gegaan. Ik vond het in ieder geval een vreemd kampioenschap en Mir de winnaar van de verliezers.

Let wel, in die tijd waren de Ducs lang niet zo competitief zoals nu. Dus voorin rijden ging ook iets makkelijker.

stats: Wikipedia: Wereldkampioenschap wegrace 2020
Het was zeker niet dominant, maar als je over een heel seizoen de meeste punten pakt heb je het IMO gewoon heel goed gedaan :)
Zeker als de motor niet zo dominant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Ben ik het dan ook wel mee eens. Alleen ik denk dan weer dat als Rins in 2020 niet in het begin van het seizoen zijn schouder geblesseerd had hij Mir had kunnen verslaan in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
De Japanse fabrikanten hebben de zaken niet op orde, Duc KTM en Aprilia zijn gewoon veel sneller en stabieler in de bochten. De Honda en Yamaha rijders moeten teveel pushen, op het randje en (te vaak) over het randje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
SniperGuy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:01:
De Japanse fabrikanten hebben de zaken niet op orde, Duc KTM en Aprilia zijn gewoon veel sneller en stabieler in de bochten. De Honda en Yamaha rijders moeten teveel pushen, op het randje en (te vaak) over het randje :X
Het is zuur om te zien, maar Yamaha en Honda zijn beiden tikje arrogant geweest laatste jaren. Honda had met Marquez natuurlijk een wonderboy in huis die een fiets had die compleet voor hem gemaakt was praktisch. De rest had er beduidend meer moeite mee dat ding in bedwang te houden. Nu Marc er een tijd uitgeweest is lijken ze bij Honda die feedback ook wel te missen waardoor ze in niemandsland zijn geraakt ofzo.

Yamaha moet gewoon een nieuw blok bouwen, die 4 in lijn kan niet meer. Voorheen konden ze de Ducs nog aftroeven in de bochten, maar ook die tijd is geweest. Kan ook alleen maar mijn pet af doen voor KTM en Aprilia. Onlangs die duo win van Espargaro en Vinales was smullen. :9

Hoop dat Honda en Yamaha volgend jaar met beter geschut voor de dag komen, want meer competitie is meer leuk. :7

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
SniperGuy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:01:
Waarschijnlijk omdat de Europese fabrikanten een voorsprong hebben op de aero.
Ik kijk uit naar de tijd dat die aero troep verboden wordt.

Ja, het zorgt voor snellere rondetijden en ja, het zorgt ook voor saaie races vanwege de vuile lucht.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Het is zuur om te zien, maar Yamaha en Honda zijn beiden tikje arrogant geweest laatste jaren. Honda had met Marquez natuurlijk een wonderboy in huis die een fiets had die compleet voor hem gemaakt was praktisch. De rest had er beduidend meer moeite mee dat ding in bedwang te houden. Nu Marc er een tijd uitgeweest is lijken ze bij Honda die feedback ook wel te missen waardoor ze in niemandsland zijn geraakt ofzo.

Yamaha moet gewoon een nieuw blok bouwen, die 4 in lijn kan niet meer. Voorheen konden ze de Ducs nog aftroeven in de bochten, maar ook die tijd is geweest. Kan ook alleen maar mijn pet af doen voor KTM en Aprilia. Onlangs die duo win van Espargaro en Vinales was smullen. :9

Hoop dat Honda en Yamaha volgend jaar met beter geschut voor de dag komen, want meer competitie is meer leuk. :7
Inderdaad, competatief blijven is data verzamelen, data verzamelen, data verzamelen, data verzamelen, data verzamelen en nog eens data verzamelen.
Als je iemand hebt (MM) die perfect aan kan geven wat er gewijzigd moet worden die dan schittert door afwezigheid, dan mis je waardevolle input bij de ontwikkeling (die ook tijdens het seizoen gewoon doorgaat) van je fiets. Blijft die achter dan win je niet meer.
How het bij Yamaha zit weet ik niet. Fabio zou ook die kwaliteiten moeten hebben.
Wellicht speelt ook mee dat er maar 4 of soms 5 Honda rijden en maar 2 (afgelopen race 3) Yamaha's :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

De ontwikkeling in Japan heeft tijdens COVID volledig stil gelegen. De quarantaine-regels daar waren veel stricter dan hier in Europa. De Europese fabrikanten hebben defacto gewoon doorgewerkt/ontwikkeld. Effectief hebben de Europese fabrikanten daardoor nu een voorsprong van 2 jaar. Zeker op het gebied van aero.

Zal wel een paar jaar duren voordat ze die achterstand weer ingelopen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
SniperGuy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

How het bij Yamaha zit weet ik niet. Fabio zou ook die kwaliteiten moeten hebben.
Wellicht speelt ook mee dat er maar 4 of soms 5 Honda rijden en maar 2 (afgelopen race 3) Yamaha's :X :X :X
Yamaha rijdt gewoon te lang door met oude troep. Fabio is een goede coureur, maar moet teveel pushen waardoor zijn fiets de beperkende factor wordt. Je ziet gewoon de frustratie in z'n ogen als hij weer moet vertellen dat het een klote machine is.

Het is inderdaad tekenend hoe weinig Honda's en Yamaha's er rijden. Sateliet-teams hebben er ook geen vertrouwen in. En terecht.
Joris748 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

De ontwikkeling in Japan heeft tijdens COVID volledig stil gelegen. De quarantaine-regels daar waren veel stricter dan hier in Europa. De Europese fabrikanten hebben defacto gewoon doorgewerkt/ontwikkeld. Effectief hebben de Europese fabrikanten daardoor nu een voorsprong van 2 jaar. Zeker op het gebied van aero.

Zal wel een paar jaar duren voordat ze die achterstand weer ingelopen hebben.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Het resultaat is er jammergenoeg niet anders door. Hoop oprecht dat onze Japanse vrienden de inhaalslag maken, want heb altijd wel zwak voor ze. ( * kaos001 is Yamaha man)

[ Voor 34% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2023 11:28 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
kaos001 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Yamaha rijdt gewoon te lang door met oude troep. Fabio is een goede coureur, maar moet teveel pushen waardoor zijn fiets de beperkende factor wordt. Je ziet gewoon de frustratie in z'n ogen als hij weer moet vertellen dat het een klote machine is.

Het is inderdaad tekenend hoe weinig Honda's en Yamaha's er rijden. Sateliet-teams hebben er ook geen vertrouwen in. En terecht.
KTM rijders zijn er ook niet veel, maar zij hebben de Alien Pedrosa. Die helpt achter de schermen ongelooflijk veel mee bij de ontwikkeling en heeft 100jaar ervaring.
Dat hij het nog steeds niet verleerd is blijkt wel uit z'n laatste wildcard races, Gewoon hele dikke prima score voor iemand die geen vaste rijder meer is en race-rij-uren mist en altijd een plezier om naar te kijken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
In hoeverre heeft een Gresini de beschikking tot de laatste updates?
Als klantenteam moet je daar toch langer op wachten vergeleken met een satelietteam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DeTjuk schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:45:
In hoeverre heeft een Gresini de beschikking tot de laatste updates?
Als klantenteam moet je daar toch langer op wachten vergeleken met een satelietteam?
Zover ik weet least Gresini volgend jaar de 2023 fiets, zonder de doorontwikkeling van het lopende 2024 seizoen.

Maar dat houdt Bezechi en Martin niet tegen om nog in de race te zijn voor het wereldkampioenschap. Zij rijden beiden met de 2022 fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
*edit*

[ Voor 97% gewijzigd door DeTjuk op 05-10-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Zover ik weet least Gresini volgend jaar de 2023 fiets, zonder de doorontwikkeling van het lopende 2024 seizoen.

Maar dat houdt Bezechi en Martin niet tegen om nog in de race te zijn voor het wereldkampioenschap. Zij rijden beiden met de 2022 fietsen.
Ja, maar Pramac is toch het sateliet team van Ducati? Volgens mij lopen de lijntjes richting het fabrieksteam toch net weer wat anders dan bij Gresini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Joris748 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Nope. Martin rijdt op de GP23, net als Zarco en de 2 fabrieksrijders. De overige 4 Ducati rijders rijden wel op een GP22 en volgend jaar op de GP23.

De sateliet teams beschikken over het nieuwste materiaal, de klantenteams lopen een jaar achter en krijgen niet zo snel nieuwe updates.

Marquez zal na een jaar op de GP23 en goede resultaten toch wel een team doorschuiven of fabrieksmateriaal gaan afdwingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Maikel64 op 05-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
Even de paddock pass podcast geluisterd.

Twee dingen die mij opvielen:
  1. Marc gooit veel geld weg door eerder zijn contract open te breken. De meesten zouden het contract uitdienen (2024) en dan verkassen, volgens een van de sprekers.
    Blijkbaar is de wil om (weer) te winnen groter dan nog meer geld. Financieel onafhankelijk is hij al een tijdje natuurlijk.
  2. Santi Hernandez mag van Ducati niet meekomen met MM vanwege de angst dat MM na een paar jaar weer terug gaat naar Honda en dan 'alle' kennis van de Ducati heeft vergaart.
En wie gaat het gat bij Honda opvullen:
  • Iker Lecuona
  • Jake Dixon
  • Celestino Vietti
  • Maverick Vinales
  • Miguel Oliveira
  • Fabio Di Giannantonio
  • Anders, nl...
Als ik uit dit rijtje zou moeten kiezen dan zou ik Miguel Oliveira wel willen zien opstappen.

[ Voor 30% gewijzigd door DeTjuk op 05-10-2023 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Ik gok zelf op Iker Lecuona. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij per se terug wil naar de MotoGP paddock en hij heeft al een contract bij Honda. In de WorldSBK rijdt Lecuona ook geen podiums dus in die zin zou hij niks opgeven als hij de gok zou wagen op de RC213V.

Vietti zie ik zelf niet snel gebeuren, die zit in de VR46 Academy, ik denk dat hij van ome Rossi nog sowieso een jaartje door moet in de Moto2 om meer ervaring op te doen en rustiger te worden.

Oliveira verwacht ik over een jaar op de fabrieksmachine van Aleix Espargaro.

Vinales kan het naar Espargaro (goede maatjes) en Aprilia toe denk ik niet maken om naar Honda te gaan. Daarnaast is Vinales iemand waar alles helemaal 100% moet kloppen en dan rijdt hij goed, maar 100% kloppen doet het bij Honda helemaal niet op het moment, dus hij zal die gok ook niet aandurven denk ik.

Fabio DiGia zie ik zelf nog wel naar de WorldSBK wisselen op de machine van Axel Bassani?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
SniperGuy schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:28:
[...]KTM rijders zijn er ook niet veel, maar zij hebben de Alien Pedrosa. Die helpt achter de schermen
ongelooflijk veel mee bij de ontwikkeling en heeft 100jaar ervaring.
Even voor de goede orde: 100 kabouterjaren staat gelijk aan ongeveer 29 mensenjaren aan race-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
DeTjuk schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:42:
En wie gaat het gat bij Honda opvullen:
  • Iker Lecuona
  • Jake Dixon
  • Celestino Vietti
  • Maverick Vinales
  • Miguel Oliveira
  • Fabio Di Giannantonio
  • Anders, nl...
Als ik uit dit rijtje zou moeten kiezen dan zou ik Miguel Oliveira wel willen zien opstappen.
Het meest logische zou zijn om Zarco naar HRC door te schuiven en een jonge rijder op de LCR fiets te zetten.

Het zou mijnsinziens geen dom idee zijn om Augusto Fernandez van Gasgas te halen als hij inderdaad door de komst van Acosta naar een testrijdersrol wordt gedegradeerd. Hij is jong, heeft duidelijk talent, zeer recente MotoGP ervaring en ook KTM info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Ik ga eens iets heel geks zeggen Nakagami doorschuiven naar HRC en Ogura van MotoGP naar LCR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Turralyon schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:11:
Ik ga eens iets heel geks zeggen Nakagami doorschuiven naar HRC en Ogura van MotoGP naar LCR?
Het schijnt dat Ogura niet echt happig is om zich door een Honda in een baan om de aarde te laten smijten. Vandaar dat Nakagami nog een jaar uitstel van executie heeft gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bambufan op 05-10-2023 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Bambufan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Even voor de goede orde: 100 kabouterjaren staat gelijk aan ongeveer 29 mensenjaren aan race-ervaring.
Ik heb een keer een meet-greet met DP26 gehad, je kijkt er echt finaal overheen :o :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Even de paddock pass podcast geluisterd.

Twee dingen die mij opvielen:
  1. Marc gooit veel geld weg door eerder zijn contract open te breken. De meesten zouden het contract uitdienen (2024) en dan verkassen, volgens een van de sprekers.
    Blijkbaar is de wil om (weer) te winnen groter dan nog meer geld. Financieel onafhankelijk is hij al een tijdje natuurlijk.
  2. Santi Hernandez mag van Ducati niet meekomen met MM vanwege de angst dat MM na een paar jaar weer terug gaat naar Honda en dan 'alle' kennis van de Ducati heeft vergaart.
Een kleine correctie. Aangezien Marquez bij Gresini Ducati maar voor 1 jaar getekend zou hebben, wil de grote Ducati baas niet dat er iemand van het HRC team rondom Marquez meekomt. Inderdaad uit angst voor "spionage", helemaal wanneer Marquez na een jaar weer terug naar Honda zou verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Als Marquez na een jaar terug gaat naar Honda met opgedane kennis van de Ducati, zou dat wel echt een bizarre zet zijn geweest van Honda. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Willem30 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:06:
Als Marquez na een jaar terug gaat naar Honda met opgedane kennis van de Ducati, zou dat wel echt een bizarre zet zijn geweest van Honda. :+
En toch zou het mij niets verbazen. Als Honda opeens ergens een wonder heeft gevonden met alle motoren voorin mee kan doen, denk ik wel dat Marquez in 2025 weer terug zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
https://nl.motorsport.com...-gasgas-in-2024/10529311/

Toptalent Acosta krijgt MotoGP-kans bij GasGas in 2024
Het hing al geruime tijd in de lucht, maar het MotoGP-team van GasGas heeft het vrijdag bevestigd: Moto2-coureur en groot talent Pedro Acosta krijgt in 2024 de kans om voor de renstal uit te komen. Pol Espargaro is het slachtoffer, hij verliest zijn vaste zitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Willem30 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:44:
https://nl.motorsport.com...-gasgas-in-2024/10529311/

Toptalent Acosta krijgt MotoGP-kans bij GasGas in 2024
Het hing al geruime tijd in de lucht, maar het MotoGP-team van GasGas heeft het vrijdag bevestigd: Moto2-coureur en groot talent Pedro Acosta krijgt in 2024 de kans om voor de renstal uit te komen. Pol Espargaro is het slachtoffer, hij verliest zijn vaste zitje.
Tja, iedereen die voor het eerst in de MotoGP terecht komt, is een groot talent. Een jaar later kun je er zomaar weer naast staan. We gaan het zien.

En @Maikel64 je hebt gelijk, contract is maar voor een jaar inderdaad. Alles zal afhangen van succes op enerzijds de Ducati en anderzijds de Honda. Hij kan nu de critici de mond snoeren die zeiden dat MM alleen maar op de Honda goed is (was). Rossi probeerde het ook, maar toen was de Duc nog een drama om te rijden, die tijden zijn verleden tijd. Honda heeft nog een lange weg te gaan en ik zie hem echt niet na een jaar weer op een Honda zitten.

Ben wel benieuwd naar welke sponsors MM weet mee te trekken. Een Repsol bestickerde Ducati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
DeTjuk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Ben wel benieuwd naar welke sponsors MM weet mee te trekken. Een Repsol bestickerde Ducati?
Als Repsol en RedBull weg gaan bij Honda is dat bijna de doodsteek voor Honda denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Willem30 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Als Repsol en RedBull weg gaan bij Honda is dat bijna de doodsteek voor Honda denk ik.
Repsol blijft in ieder geval tot en met 2024.

[ Voor 0% gewijzigd door DeTjuk op 07-10-2023 19:39 . Reden: tot en met 2024, niet tot 2024 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Niemand die hier nog gemeld heeft dat Pol Espargaro aan de kant is gezet voor Pedro Acosta bij GasGas. Ik vond het al knap dat Pol terug is gekomen dit seizoen na die crash. Maar hij is daarna ook zichzelf niet echt meer geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Turralyon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:09:
Niemand die hier nog gemeld heeft dat Pol Espargaro aan de kant is gezet voor Pedro Acosta bij GasGas. Ik vond het al knap dat Pol terug is gekomen dit seizoen na die crash. Maar hij is daarna ook zichzelf niet echt meer geweest
Uuuuuhm
Willem30 in "MotoGP en WSBK topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tot en met..... 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Yes, belangrijk verschil, heb het aangepast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bambufan
Niemand die hier nog gemeld heeft dat Marco Bezzecchi zijn sleutelbeen heeft gebroken bij een trainingscrash op de ranch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk

Even mezelf quoten...Oliveira emerges as Honda’s favourite to replace Marquez in MotoGP
Toch leuk dat Honda het met me eens is haha 8)7 :9

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 10-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dus, MM naar Gresini. Kijken of ie nu wat langer met z'n broer in een team zit dan de vorige keer ;)

Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ie weer consequent aan kop meedoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
steveman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:41:
Dus, MM naar Gresini. Kijken of ie nu wat langer met z'n broer in een team zit dan de vorige keer ;)

Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ie weer consequent aan kop meedoet.
Ja, vandaag op meerder sites het nieuws te lezen dat het officieel is.

Interessant gaat het zeker worden. Valencia mag ie voor het eerst testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Maikel64 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

En toch zou het mij niets verbazen. Als Honda opeens ergens een wonder heeft gevonden met alle motoren voorin mee kan doen, denk ik wel dat Marquez in 2025 weer terug zou willen.
Wellicht krijg je gelijk:
Marc Márquez: “Gresini Racing heeft op mij gegokt, ik hoop in de toekomst weer bij Honda terug te keren”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Turralyon schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:15:
Bedenk me nu net dat ze bij Gresini wel al een crew chief hebben die in 2020 met Mir kampioen is geworden. Frankie Carchedi zie ik het dan wel met Marquez samen gaan doen
En dit is nu bevestigd door Gresini.

_/-\o_ Bagnaia niet door naar Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hup Martin! *O*

Ik vind Pecco een top vent en uitstekende coureur, maar heb een zwak gekregen voor Martin. Wat rijdt die gozer sterk dit seizoen zeg. Zou het meer dan verdiend vinden als hij kampioen zou worden. Helemaal leuk omdat het geen fabrieksteam is. :)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
kaos001 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:14:
Hup Martin! *O*

Ik vind Pecco een top vent en uitstekende coureur, maar heb een zwak gekregen voor Martin. Wat rijdt die gozer sterk dit seizoen zeg. Zou het meer dan verdiend vinden als hij kampioen zou worden. Helemaal leuk omdat het geen fabrieksteam is. :)
Hij viel er in het verleden vaak af. Dat lijkt hij nu goed onder controle te hebben. De druk die van je af valt na je eerste GP overwinning doet veel blijkbaar.

Pecco maakt het zichzelf niet makkelijk zeg. Ben benieuwd of ie alsnog in Q2 terecht kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
ZvdG en BB zaten er wel weer redelijk bij in de gecombineerde uitslag bij de Moto2 iig beide door naar Q2. En Veijer 15de na de hype van paar races nu weer terug op p15 en moet die nog hard aan de slag om in Q2 te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
Collin p4 in de moto3 Zonta p9 in de moto2. Dat word weer wekker zetten zodat ik de races om 6u kan zien. De uitslag van Veijer had ik absoluut niet verwacht.

Nu maar eerst de sprint kijken en zien of we na vandaag een nieuwe leider in het kampioenschap hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Zo wat een moto3 race. En hoe goed was die laatste ronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ongelofelijk spannende Moto3 race. Knap optreden weer van Veijer. Hij liet een paar zeer indrukwekkende inhaalacties zien! Zakte tegen het einde iets terug, maar wist zich in de laatste bochten toch nog naar een 4de plek te knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ooooh, Martin was onderweg naar een overwinning en gaat onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Turralyon schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 06:42:
Zo wat een moto3 race. En hoe goed was die laatste ronde!
Schitterende race. De moeite waard om terug te kijken. Jammer dat de regie miste wat er met Veijer gebeurde waardoor hij achteraan de groep terecht kwam.

Dan denk je het is klaar en weet ie met een actie 3 man in te halen. En dan de exit die hij weet te rijden in de laatste bocht. So close.

Doh, Martin die met 3 sec voorsprong onderuit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Houd ook Quartararo in de gaten. Loopt in op de koplopers met nog ronden te gaan. Weer een snelste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Joris748 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:33:
Houd ook Quartararo in de gaten. Loopt in op de koplopers met nog ronden te gaan. Weer een snelste ronde.
Had verwacht dat ie wel door kon rijden naar p2.

Ligt het nou aan mij of loopt Pecco beetje hoog van de toren te blazen, tijdens vieren van zijn overwinning?

Dure fout van Martin. Het hoeft hem het kampioenschap niet te kosten, maar 18 punten is wel weer een aardig gat.

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 15-10-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
Ja echt balen dat Martin een Bagnaia imitatie doet. Juist nu.

Maar even de loftrompet luiden voor Alex 'manke Nelis' Rins. Beste Honda meneer zelfs in de top 10. En had Darryl de helm van zijn broer gestolen ofzo? Maar zelfs met al die long laps toch nog een redelijke uitslag. Miller zoals altijd, je kunt het niet meer teleurstelling noemen als het gewoon standaard onder maats is. Kan beter met zn blondine huisje boompje beestje gaan doen in Australië op deze manier.

[ Voor 77% gewijzigd door Turralyon op 15-10-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een slagveld zeg.

Naar het advies van michelin luisteren bleek ook nog eens verstandig.
Who'd have thunk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambufan
DeTjuk schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Ligt het nou aan mij of loopt Pecco beetje hoog van de toren te blazen, tijdens vieren van zijn overwinning?
"Cicerly, I am verry 'eppy"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeTjuk schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:25:
Schitterende race. De moeite waard om terug te kijken. Jammer dat de regie miste wat er met Veijer gebeurde waardoor hij achteraan de groep terecht kwam.

Dan denk je het is klaar en weet ie met een actie 3 man in te halen. En dan de exit die hij weet te rijden in de laatste bocht. So close.

Doh, Martin die met 3 sec voorsprong onderuit gaat...
Zeer sterke race weer van Veijer. Zelfs op dit lastige circuit rijdt hij toch zijn eigen (betere) lijnen. Rijdt in korte tijd een gat weer dicht, echt sterk.

Hij maakte geen fout maar werd ingehaald, moest iets van zijn lijn af, en toen ging de volgende hem alweer voorbij. En dat een paar keer kort achter elkaar, en toen was ie ineens verschillende plekken naar achteren "gedwongen". Toch weer heel sterk terug gekomen in die laatste ronde. Ik kan echt genieten van dat manneke, heel fijn zo 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Bambufan schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

"Cicerly, I am verry 'eppy"
Heb nog even nagedacht over mijn opmerking en het vieren van Pecco. Waar het bij mij eerst een beetje overkwam als kijk mij eens heel goed zijn met dat handje achter de oren enzo, denk ik dat die jongen letterlijk en figuurlijk zo'n klap heeft gehad van zijn val dat hij echt even weer alles op een rijtje moest krijgen in het hoofd en op de baan. Dat heeft even wat moeite gekost en dan is dit nu de ontlading... Dus snap het wel iets beter.

Neemt niet weg dat hij geen schijn van kans had gehad naar mijn idee als Martin er op was blijven zitten (ja, max P2 wat ook keurig was geweest voor damage control), maar ja, die gaat er bij liggen (deze moeten we even onthouden als de eindstand is opgemaakt qua puntenverschil).

En iedereen die nog geen Moto3 kijkt, hier een recap van de race. Helaas praat de commentator over de geweldige inhaalactie (3 man) heen van Veijer, maar zie vanaf 1.50 en oordeel zelf. Ik kan hem helaas niet vinden op het YT kanaal van ZiggoSport, dus maar even zo.

Moto3 race Pertamina Mandalika International Street Circuit 2023

Oh ja, als laatste wat vinden we van het wildebras gedrag van Binder? Begint me langzamerhand beetje te irriteren. Of moet ik niet zeuren en hoort dit er gewoon bij. De MM's van deze wereld deden (doen?!) het immers ook?

[ Voor 7% gewijzigd door DeTjuk op 16-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
DeTjuk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:44:
[...]Neemt niet weg dat hij geen schijn van kans had gehad naar mijn idee als Martin er op was blijven zitten (ja, max P2 wat ook keurig was geweest voor damage control), maar ja, die gaat er bij liggen (deze moeten we even onthouden als de eindstand is opgemaakt qua puntenverschil).
Wat zorgwekkend is voor het fabrieksteam is dat de motor in handen van Pecco weer het vreemde schokkerige gedrag vertoonde tot aan de zondag race. Sinds Misano is er duidelijk iets veranderd (misschien wel aan Pecco, bv dat hij door zijn blessures anders moet rijden) waardoor de fiets extreem onrustig is. In Japan viel het mee en leek het dat ze het probleem hadden gevonden, maar dit weekend was het weer hetzelfde.

En Martin, met (IN THEORIE) precies dezelfde motor, heeft nergens last van en boendert vrolijk door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DeTjuk eens vwb nummer 33. Ik dacht gisteren ook aan het oude gedrag van MM, voor mij gaat dit te ver, maar ja, meningen zullen verschillen daarover.

Samenvatting van Ziggo had best wat langer mogen zijn, maar goed, niets gaat er boven de gehele race natuurlijk 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Voor Collin Veijer zijn de huidige circuits (en volgens mij allen buiten Europa) nieuw en onbekend. Knap hoe hij in korte tijd de baan leert en toch snelle tijden neer weet te zetten. En die paar meter naar het podium komt er echt wel.

De acties van Binder werden echt niet op prijs gesteld en resulteerden dan ook in twee long lap penalties.

Marini ging onderuit voordat hij zijn long lap penalty had gedaan, geen idee wat hier over in de reglementen staat.

De strijd om de titel is zeker nog niet beslist, gebleken is dat dit heel snel kan veranderen. Maakt het wel weer spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
DasNieNix schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:59:
Marini ging onderuit voordat hij zijn long lap penalty had gedaan, geen idee wat hier over in de reglementen staat.
Sinds het 'akkefietje' aangaande deze regels met Marc Marquez verleden jaar in Argentinië is nu de regel dat een llp moet worden volbracht, ongeacht de volgende race waarin men racet. De penalty zou dus doorschuiven naar Australië.

Ik meen echter gehoord te hebben dat Marini na zijn crash door is gereden juist om de llp alsnog te nemen om die zo niet in Australië te hoeven doen.

BTW: Zarco schijnt de hele wedstrijd met volledig ingeveerde vering te hebben rondgereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DeTjuk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Heb nog even nagedacht over mijn opmerking en het vieren van Pecco. Waar het bij mij eerst een beetje overkwam als kijk mij eens heel goed zijn met dat handje achter de oren enzo, denk ik dat die jongen letterlijk en figuurlijk zo'n klap heeft gehad van zijn val dat hij echt even weer alles op een rijtje moest krijgen in het hoofd en op de baan. Dat heeft even wat moeite gekost en dan is dit nu de ontlading... Dus snap het wel iets beter.

[...]
Het antwoord van de man zelf (je tweede gedachte is correct :))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXSyemZDYQelSE9CQlsKXp1ztMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLcIYSKGg87iK6QASgpHSeTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Bambufan schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:22:
[...]

Sinds het 'akkefietje' aangaande deze regels met Marc Marquez verleden jaar in Argentinië is nu de regel dat een llp moet worden volbracht, ongeacht de volgende race waarin men racet. De penalty zou dus doorschuiven naar Australië.

Ik meen echter gehoord te hebben dat Marini na zijn crash door is gereden juist om de llp alsnog te nemen om die zo niet in Australië te hoeven doen.

BTW: Zarco schijnt de hele wedstrijd met volledig ingeveerde vering te hebben rondgereden...
Zarco heeft dat zelf bevestigd. Zijn rear ride height device kwam niet meer los. Kostte hem naar eigen zeggen 2 seconden per ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
alesandro_46 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:56:
[...]
Het antwoord van de man zelf (je tweede gedachte is correct :))
[Afbeelding]
Wat ik wel grappig vond is de reactie van Lorenzo op het vieren van Pecco.Hij heeft wel een kern van waarheid:"Don’t anger the beast, it’s not over yet. Keep your enemy calm, don’t piss him off." en "Bagnaia didn’t win the race, Martin lost it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
Ondertussen ben ik benieuwd hoe Iannone het volgend jaar doet in de SBK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Een gebaar van een happende slang of een helm design van een haai waarbij je duidelijk inspeelt op het helmdesign van een andere coureur waren gelukkig niet bedoeld om de concurrentie aan te spreken :+

Pagina: 1 ... 65 ... 77 Laatste