Toon posts:

MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:33

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik vond het echt een hele bizarre actie van Bastianini om Bagnaia zó onder druk te zetten met het kampioenschap dat zo belangrijk is voor Ducati op het spel. Was geen beste zet geweest voor zijn komende seizoen als hij Pecco neer had gehaald, of dat Pecco door zijn druk zelf een fout had gemaakt.

En dan dat gezeur van iedereen over team orders. Wat had je dan verwacht? Er stond super veel op het spel. Morbidelli liet Quartararo er toch ook zonder gedoe langs? Anders hadden ze het geen teams genoemd lijkt me.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:34
Ken. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:43:
Ik vond het echt een hele bizarre actie van Bastianini om Bagnaia zó onder druk te zetten met het kampioenschap dat zo belangrijk is voor Ducati op het spel. Was geen beste zet geweest voor zijn komende seizoen als hij Pecco neer had gehaald, of dat Pecco door zijn druk zelf een fout had gemaakt.

En dan dat gezeur van iedereen over team orders. Wat had je dan verwacht? Er stond super veel op het spel. Morbidelli liet Quartararo er toch ook zonder gedoe langs? Anders hadden ze het geen teams genoemd lijkt me.
Was Bastianini ook aan de kant gegaan voor Quartararo? Zo'n gevecht geeft het (vermoedelijke) kampioenschap van Bagnaia alleen maar meer glans. Het wordt hem niet in de schoot geworpen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 09:01
Joris748 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Was Bastianini ook aan de kant gegaan voor Quartararo? Zo'n gevecht geeft het (vermoedelijke) kampioenschap van Bagnaia alleen maar meer glans. Het wordt hem niet in de schoot geworpen.
Waarschijnlijk niet, maar Quartararo rijdt dan ook op een Yamaha en niet op een Ducati zoals Bagnaia of Bastianini. Daar zit vooral het grote verschil in.

Ducati kan voor het eerst sinds 15 jaar weer wereldkampioen worden in een veld wat tot ver in de geschiedenis gedomineerd wordt door Japanse merken. Mocht Bastianini Bagnaia onderuit rijden als mede Ducati rijder (en volgend jaar teamgenoot van), dan zal het Ducati management niet heel erg gelukkig gaan worden schat ik zo in.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 16:05

Ben het hier ontzettend mee eens. Bastianini is een top talent en kan voor mooi spektakel gaan zorgen in de toekomst als hij zo door blijft gaan, maar wat er zondag gebeurde was stiekem best over het randje.

Los van dit alles, ik gun het Pecco van harte. Vind het een sympathieke en integere gozer (lees je mee Marc Marquez?) die het dit jaar gewoon verdiend.

Soundcloud

• Joris748
Maikel64 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar Quartararo rijdt dan ook op een Yamaha en niet op een Ducati zoals Bagnaia of Bastianini. Daar zit vooral het grote verschil in.

Ducati kan voor het eerst sinds 15 jaar weer wereldkampioen worden in een veld wat tot ver in de geschiedenis gedomineerd wordt door Japanse merken. Mocht Bastianini Bagnaia onderuit rijden als mede Ducati rijder (en volgend jaar teamgenoot van), dan zal het Ducati management niet heel erg gelukkig gaan worden schat ik zo in.
Dat snap ik, zou natuurlijk een nachtmerrie zijn voor Ducati. Maar als motorsportfan zou ik er ook niet gelukkig van worden als de Ducati-armada als een soort curling-ouders hun titelkandidaat beschermt :P

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 17:42

Bastianini en Bagnaia zitten niet in hetzelfde team.

Bastianini heeft een Ducati fabriekscontract, maar rijdt voor Gresini. Voor zo'n contract geldt: een laag vast salaris, aangevuld met bonussen voor podiumplaatsen. Volgens welingelichte bronnen ligt de winstbonus voor Bastianini rond de 5 ton.

Volgend jaar zitten ze wel in hetzelfde team, dus er is Bastianini alles aan gelegen om zowel Ducati als Bagnaia op dag 0 al duidelijk te maken dat hij de nieuwe nummer 1 rijder is.

[Voor 19% gewijzigd door Bambufan op 26-10-2022 22:01]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik geef Bastianini groot gelijk. Gewoon om te laten zien wie je bent, namelijk het grootste haantje in het hok. Voorsorteren op wat volgend jaar waarschijnlijk vaker aan de orde gaat zijn als ze onder dezelfde vlag rijden.

Voor Ducati ligt de winst binnen handbereik sinds vele jaren en dat is ze gegund, absoluut, maar zo kunnen we ieder jaar wel een situatie bedenken waarbij het voor een coureur niet diplomatiek is om een bepaalde actie wel of niet te doen.

Als een coureur niet wint (goed presteert) dan kan hij sowieso het schudden binnen het team. Dus Bastianini verkoopt zijn huid duur.

En kom op, als Bagnaia wereldkampioen wil worden moet hij gewoon op die fiets blijven zitten en slim rijden. Hij mag van geluk spreken dat hij staat waar hij nu staat, want het begin van het seizoen was om te janken.

In dit artikel wordt nog geduid waarom Basitanini geen teamorders volgt en Bagnaia geen teamorders wil.

[Voor 12% gewijzigd door DeTjuk op 27-10-2022 10:02]

[PSN: DeTjuK]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En wat zijn de races opeens weer veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet. Hopelijk volgend seizoen weer wereldkampioen ;) Laat die ducati's maar lekker p2 uitvechten :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kaos001
  • Laatst online: 21-03 16:05
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet.

:P

Soundcloud

• DeTjuk
MM hate him or love him, maar hij maakt de races wel weer interessanter als je het mij vraagt.

Wat mij betreft mogen de twee B's van Ducati ook een lekkere strijd met elkaar aan gaan op de baan. Het hele MotoGP circus kan wel wat spektakel gebruiken met een Rossi die weg is en een MM die weg was.

Een sport doet het nu eenmaal goed op één of twee grote persoonlijkheden. En die zie ik nu nog niet echt in het paddock rondlopen.

Na de dominantie periode van MM ( 2013 - 2019 ) hebben we nu als wereldkampioenen gehad:

2020 Joan Mir (met slechts 1 eerste plaats in de GP van Europa)
2021 Fabio Quartararo

Voor 2022 bestaat er een kleine kans voor Quartararo om zijn titel te prolongeren.

De kans dat we een andere wereldkampioen krijgen acht ik groter. Maar in Bagnaia zie ik nog niet een persoonlijkheid die de Rossi erfenis kan dragen, laat staan over nemen.

Ergens vind ik het wel jammer dat het Ducati management het nog niet heeft aangedurfd om Jorge Martin te contracteren in plaats van Bastianini. Ik snap ook heel goed waarom, maar toch... Hopelijk gaat JM consistentie vinden...

[Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 27-10-2022 10:04]

• Maikel64
DeTjuk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:55:
MM hate him or love him, maar hij maakt de races wel weer interessanter als je het mij vraagt.

Wat mij betreft mogen de twee B's van Ducati ook een lekkere strijd met elkaar aan gaan op de baan. Het hele MotoGP circus kan wel wat spektakel gebruiken met een Rossi die weg is en een MM die weg was.

Een sport doet het nu eenmaal goed op één of twee grote persoonlijkheden. En die zie ik nu nog niet echt in het paddock rondlopen.

Na de dominantie periode van MM ( 2013 - 2019 ) hebben we nu als wereldkampioenen gehad:

2020 Joan Mir (met slechts 1 eerste plaats in de GP van Europa)
2021 Fabio Quartararo

Voor 2022 bestaat er een kleine kans voor Quartararo om zijn titel te prolongeren.

De kans dat we een andere wereldkampioen krijgen acht ik groter. Maar in Bagnaia zie ik nog niet een persoonlijkheid die de Rossi erfenis kan dragen, laat staan over nemen.

Ergens vind ik het wel jammer dat het Ducati management het nog niet heeft aangedurfd om Jorge Martin te contracteren in plaats van Bastianini. Ik snap ook heel goed waarom, maar toch... Hopelijk gaat JM consistentie vinden...
Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Rijders zoals Rossi, Stoner, Lorenzo, Marquez, Simoncelli, Pedrosa (en ik mis er waarschijnlijk nog een hoop uit het 2010-nu tijdperk) zeg maar. Rijders die zo nu en dan voor een klein relletje zorgen en ook buiten de baan elkaar even duidelijk maken wat de mening over de een of de ander is.

Nu lijkt het strijd op de baan met nog net geen gentleman achtige mentaliteit en een grote gezellige familie buiten de baan.

• DeTjuk
Maikel64 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Rijders zoals Rossi, Stoner, Lorenzo, Marquez, Simoncelli, Pedrosa (en ik mis er waarschijnlijk nog een hoop uit het 2010-nu tijdperk) zeg maar. Rijders die zo nu en dan voor een klein relletje zorgen en ook buiten de baan elkaar even duidelijk maken wat de mening over de een of de ander is.

Nu lijkt het strijd op de baan met nog net geen gentleman achtige mentaliteit en een grote gezellige familie buiten de baan.
Ja, precies dit. Maar wie?

• Bambufan
Maikel64 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:19:
[...]Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Ik moet zeggen dat ik die "lol met elkaar op het podium" mentaliteit een verademing vind vergeleken met de "als-ik-de-kans-krijg-snij-ik-je-strot-door" mentaliteit van weleer.

Daar was ik na dertig jaar eigenlijk wel een beetje op uitgekeken.

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 17:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Nou Nou, weinig reacties hier :(
We hebben een nieuwe Wereldkampioen MotoGP hoor >:)

• Joris748
Heb de wedstrijd maar half gezien: zag het resultaat al toen ik de MotoGP app opende :(

Het is Pecco van harte gegund. Ik ben benieuwd hoe sterk Quartararo volgend jaar terug kan komen op de Yamaha.

En een hele diepe buiging voor Brad Binder die 6e is geworden in het wereldkampioenschap. Slechts 1 punt achter Miller.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JAN-B schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:56:
Nou Nou, weinig reacties hier :(
We hebben een nieuwe Wereldkampioen MotoGP hoor >:)
Dat stond vorige race al vrijwel zeker vast 😏

Maar we hebben er vandaag ook een in de Moto2 gekregen, en dat leek nog even wat spannender, even.. 😉

Mooie afsluiter voor Suzuki, toch jammer dat vertrek.

Testing, one, two ...

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Pecco! De erste paar rondes waren wel spannend. Mooi seizoen zo. Maar wel niemand die er echt met kop en schouders bovenuit steekt.

• DeTjuk
Eerste ronden waren zeker mooi om te zien. Derde pole position voor Jorge Martin en gelukkig nu wel blijven zitten en een verdiende podiumplek gehaald in de Spaanse zon (28 graden daar, lekker hoor!).

Maar een wereldkampioen die 5x nul punten haalt (4x eigen schuld) is toch wel een statistiek die iets zegt over dit seizoen. Ik gun het hem van harte. Is hij de nieuwe Rossi die de harten van de fans sneller doet kloppen? Als je het mij vraagt niet, dat interview was zo tammetjes... Maar goed, ik gun het hem en Ducati wel om eindelijk weer eens een kampioenschap te hebben gewonnen (STONER!) en ook nog met een Italiaanse rijder.

En ik wil wel een voorspelling doen. Enea gaat hem verslaan dit jaar. ;)

Dramatisch laatste race voor Aprillia zeg, hopelijk kunnen die nog wat vinden voor volgende seizoen en tegenstand gaan bieden aan de Ducati armada. Met het verlies van Suzuki, lekker afscheid nemen met een P1, good job Rins, wordt de spoeling op de grid helaas dunner.

Ik hoop dat Rins het goed gaat doen op de Honda!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-03 18:35
De wedstrijden van vandaag waren weer een mooie afsluiting van het seizoen.

Guevara pakte als kampioen ook nog de laatste overwinning in de Moto3 die hij niet kado kreeg van Oncu. Het voorval tussen Masia en Toba waardoor zij vanuit de pitstraat moesten starten had ik gemist zaterdag.

Wat een mooi begin van de Moto2 race met de titelkandidaten dicht bij elkaar in de buurt. Zonde dat Ogura onderuit ging maar het was een mooi gevecht met Acosta.

De MotoGP was een haast onmogelijke opgave voor Quartararo, heeft een goede race gereden maar een overwinning zat er niet in. Was nog flink wat duwwerk in het begin waarbij de schade gelukkig beperkt bleef tot een vleugel bij Bagnaia en hij zijn hoofd erbij hield en het kampioenschap greep.

Zonde dat Suzuki stopt maar een beter eind van het seizoen kon haast niet met 2 overwinningen op rij van Rins. Binder kwam nog heel dichtbij en had denk ik geen ronde langer moeten duren.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
En wat zijn de races opeens weer veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet. Hopelijk volgend seizoen weer wereldkampioen ;) Laat die ducati's maar lekker p2 uitvechten :P
En straks is het weer huilen wanneer ie iedereen zoek rijdt :9.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:32:
[...]

En straks is het weer huilen wanneer ie iedereen zoek rijdt :9.
Zal ik nooit doen. Vind ik juist mooi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Mooie wedstrijden weer gezien. Eigenlijk het hele seizoen.
DeTjuk schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:23:
Ik hoop dat Rins het goed gaat doen op de Honda!
Hopelijk komt Honda nu eindelijk met een betere motorfiets. Ook Mir naar Honda toe dus benieuwd wat beide heren kunnen doen.

Ik zal Suzuki zeker gaan missen.

[Voor 11% gewijzigd door Willem30 op 07-11-2022 09:44]

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Maak jullie geen illusies; Honda zal die fiets om Marc heenbouwen.

• Joris748
Boerenlater schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:37:
Maak jullie geen illusies; Honda zal die fiets om Marc heenbouwen.
Pol Espargaro heeft dit ook al uitgesproken

https://www.racesport.nl/...ez-zal-in-2023-snel-zijn/
"... Ik ben dan ook van mening dat de situatie in 2023 niet anders zal zijn. Alleen Marc zal komend seizoen snel zijn, de andere Honda- coureurs niet.”

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Het blijft opmerkelijk dat Honda maar blijft focussen op alleen Marquez. Tuurlijk heeft hij veel overwinningen behaald maar nu met de blessure van Marquez was/is Honda slechts veldvulling en is misschien daardoor Ducati wel zo oppermachtig.

• Joris748
Willem30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:53:
Het blijft opmerkelijk dat Honda maar blijft focussen op alleen Marquez. Tuurlijk heeft hij veel overwinningen behaald maar nu met de blessure van Marquez was/is Honda slechts veldvulling en is misschien daardoor Ducati wel zo oppermachtig.
Ducati is inderdaad oppermachtig: 5 Ducati's bij de eerste 10 in de eindstand, in tegenstelling tot KTM (2x), Yamaha (1x), Suzuki (1x) en Aprilia (1x).

Als Marquez fit was, was Ducati nog steeds oppermachtig geweest. Grote kans dat er dan nog steeds 4 of 5 Ducati's in de top 10 geëindigd waren.

• Bambufan
Ik moet zeggen dat de regie gisteren weer fenomenaal was.

Ik wist niet dat Bagnaias Duc van zoveel kanten te filmen was.

Dat ene Grins de wedstrijd heeft gewonnen en dat Binner een wereldprestatie neerzette, daar kwam ik pas na de wedstrijd achter.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:26:
Ducati is inderdaad oppermachtig: 5 Ducati's bij de eerste 10 in de eindstand, in tegenstelling tot KTM (2x), Yamaha (1x), Suzuki (1x) en Aprilia (1x).

Als Marquez fit was, was Ducati nog steeds oppermachtig geweest. Grote kans dat er dan nog steeds 4 of 5 Ducati's in de top 10 geëindigd waren.
Het gaat in WSBK ook al die kant op, al moet gezegd worden dat het gewicht van de rijder op dit moment ook wel een extra voordeel geeft 😉

Testing, one, two ...

• DeTjuk
Bambufan schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:44:
Ik moet zeggen dat de regie gisteren weer fenomenaal was.

Ik wist niet dat Bagnaias Duc van zoveel kanten te filmen was.

Dat ene Grins de wedstrijd heeft gewonnen en dat Binner een wereldprestatie neerzette, daar kwam ik pas na de wedstrijd achter.
Haha, ja, de focus lag wel erg op de Ducati idd.

Wat mij meer stoorde is dat iemand bedacht heeft om de camera scherp te stellen op een persoon en de rest van de mensen daarom heen te vervagen.

Weet niet of jullie dat op is gevallen, was vooral goed te zien bij dat 'huldiging' stukje van Bagnaia met die borden 21+42=63

Ondertussen:

https://twitter.com/crash_motogp/status/1589559784310968320

• Bambufan
Dat was effe een traantje wegpinken idd. En Pa zal die bos krullen bekend voorkomen.

Ondertussen gaat het ook lekker op de testdag vandaag...

‘Something wrong, weird’: Fabio Quartararo's 2023 engine ‘not faster’

Marc Marquez left bemoaning Honda at Valencia MotoGP test: “We need more to fight for championship”

Kortom in 2024 rijdt het hele veld op een Ducati.

• DeTjuk
Wow, legende Kevin Schwantz #34 komt volgend jaar naar de classic GP op het TT circuit.

https://www.classicgp-ass...eturns-to-dutch-tt-track-

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

duderuud

Sliden is koel

Motogp.com gehackt? Ik heb daar een account en kreeg net deze mail:
Dear duderuud,

in our ongoing efforts to improve your account’s safety of access, we have found it necessary to ask our fans to perform a password change.

For this reason, if you try to log in now, you will need to set a new password.

Simply use the “Forgot Password” option in the login window, and an email will be sent to you. Please follow the necessary steps explained in it.

Make sure you enter the correct email address for the account. Check your Spam folder if you haven't received our message after a few minutes.

For your new password, please use at least 8 letters and/or numbers.

Should you experience any difficulties with the password change process or have any questions, please contact our Customer Service team at support@motogp.com.

Thank you for your understanding and your valuable cooperation in this regard, and please accept our apologies for any inconvenience caused.
Meer mensen deze mail gehad?

Motor-Forum.nl

• Maikel64
duderuud schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:16:
Motogp.com gehackt? Ik heb daar een account en kreeg net deze mail:

[...]

Meer mensen deze mail gehad?
Jep, een tijd (2-3 maanden) terug al. Als er een hack is geweest lijkt mij dat ze dit moeten melden.

Ik verwacht dan ook dat deze mail meer preventief bedoeld is.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

duderuud

Sliden is koel

Preventief....? Vind het maar raar dan...

Motor-Forum.nl

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We zijn alweer een paar races onderweg voor WSBK 2023 en van der Mark heeft alweer het nodige meegemaakt.

Dit was gisteren tijdens de laatste race; https://nl.motorsport.com...o-bautista-wint/10439897/

Sowieso een link circuit om op te rijden, buiten de erg smalle racing line ging het vrijwel direct mis.

Testing, one, two ...

• Bambufan
[b]hardware-lover schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:48
Sowieso een link circuit om op te rijden, buiten de erg smalle racing line ging het vrijwel direct mis.
En daarnaast regende het soms, waaide het enorm met name op het rechte stuk en op zondag was de baantemperatuur 55 graden...

Voor wie de races nog niet gezien heeft: aanrader!
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee