MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 61 ... 77 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik vond het echt een hele bizarre actie van Bastianini om Bagnaia zó onder druk te zetten met het kampioenschap dat zo belangrijk is voor Ducati op het spel. Was geen beste zet geweest voor zijn komende seizoen als hij Pecco neer had gehaald, of dat Pecco door zijn druk zelf een fout had gemaakt.

En dan dat gezeur van iedereen over team orders. Wat had je dan verwacht? Er stond super veel op het spel. Morbidelli liet Quartararo er toch ook zonder gedoe langs? Anders hadden ze het geen teams genoemd lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:52
Ken. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:43:
Ik vond het echt een hele bizarre actie van Bastianini om Bagnaia zó onder druk te zetten met het kampioenschap dat zo belangrijk is voor Ducati op het spel. Was geen beste zet geweest voor zijn komende seizoen als hij Pecco neer had gehaald, of dat Pecco door zijn druk zelf een fout had gemaakt.

En dan dat gezeur van iedereen over team orders. Wat had je dan verwacht? Er stond super veel op het spel. Morbidelli liet Quartararo er toch ook zonder gedoe langs? Anders hadden ze het geen teams genoemd lijkt me.
Was Bastianini ook aan de kant gegaan voor Quartararo? Zo'n gevecht geeft het (vermoedelijke) kampioenschap van Bagnaia alleen maar meer glans. Het wordt hem niet in de schoot geworpen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 16:56
Joris748 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Was Bastianini ook aan de kant gegaan voor Quartararo? Zo'n gevecht geeft het (vermoedelijke) kampioenschap van Bagnaia alleen maar meer glans. Het wordt hem niet in de schoot geworpen.
Waarschijnlijk niet, maar Quartararo rijdt dan ook op een Yamaha en niet op een Ducati zoals Bagnaia of Bastianini. Daar zit vooral het grote verschil in.

Ducati kan voor het eerst sinds 15 jaar weer wereldkampioen worden in een veld wat tot ver in de geschiedenis gedomineerd wordt door Japanse merken. Mocht Bastianini Bagnaia onderuit rijden als mede Ducati rijder (en volgend jaar teamgenoot van), dan zal het Ducati management niet heel erg gelukkig gaan worden schat ik zo in.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

Ben het hier ontzettend mee eens. Bastianini is een top talent en kan voor mooi spektakel gaan zorgen in de toekomst als hij zo door blijft gaan, maar wat er zondag gebeurde was stiekem best over het randje.

Los van dit alles, ik gun het Pecco van harte. Vind het een sympathieke en integere gozer (lees je mee Marc Marquez?) die het dit jaar gewoon verdiend.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Maikel64 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar Quartararo rijdt dan ook op een Yamaha en niet op een Ducati zoals Bagnaia of Bastianini. Daar zit vooral het grote verschil in.

Ducati kan voor het eerst sinds 15 jaar weer wereldkampioen worden in een veld wat tot ver in de geschiedenis gedomineerd wordt door Japanse merken. Mocht Bastianini Bagnaia onderuit rijden als mede Ducati rijder (en volgend jaar teamgenoot van), dan zal het Ducati management niet heel erg gelukkig gaan worden schat ik zo in.
Dat snap ik, zou natuurlijk een nachtmerrie zijn voor Ducati. Maar als motorsportfan zou ik er ook niet gelukkig van worden als de Ducati-armada als een soort curling-ouders hun titelkandidaat beschermt :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44

Bastianini en Bagnaia zitten niet in hetzelfde team.

Bastianini heeft een Ducati fabriekscontract, maar rijdt voor Gresini. Voor zo'n contract geldt: een laag vast salaris, aangevuld met bonussen voor podiumplaatsen. Volgens welingelichte bronnen ligt de winstbonus voor Bastianini rond de 5 ton.

Volgend jaar zitten ze wel in hetzelfde team, dus er is Bastianini alles aan gelegen om zowel Ducati als Bagnaia op dag 0 al duidelijk te maken dat hij de nieuwe nummer 1 rijder is.

[ Voor 19% gewijzigd door Bambufan op 26-10-2022 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 10:05
Ik geef Bastianini groot gelijk. Gewoon om te laten zien wie je bent, namelijk het grootste haantje in het hok. Voorsorteren op wat volgend jaar waarschijnlijk vaker aan de orde gaat zijn als ze onder dezelfde vlag rijden.

Voor Ducati ligt de winst binnen handbereik sinds vele jaren en dat is ze gegund, absoluut, maar zo kunnen we ieder jaar wel een situatie bedenken waarbij het voor een coureur niet diplomatiek is om een bepaalde actie wel of niet te doen.

Als een coureur niet wint (goed presteert) dan kan hij sowieso het schudden binnen het team. Dus Bastianini verkoopt zijn huid duur.

En kom op, als Bagnaia wereldkampioen wil worden moet hij gewoon op die fiets blijven zitten en slim rijden. Hij mag van geluk spreken dat hij staat waar hij nu staat, want het begin van het seizoen was om te janken.

In dit artikel wordt nog geduid waarom Basitanini geen teamorders volgt en Bagnaia geen teamorders wil.

[ Voor 12% gewijzigd door DeTjuk op 27-10-2022 10:02 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En wat zijn de races opeens weer veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet. Hopelijk volgend seizoen weer wereldkampioen ;) Laat die ducati's maar lekker p2 uitvechten :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet.
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/vyTnNTrs3wqQ0UIvwE/200w.gif?cid=82a1493bkejti5haogwq19p3bsvtf2z3r1askekxxp8fm5ek&rid=200w.gif&ct=g

:P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
MM hate him or love him, maar hij maakt de races wel weer interessanter als je het mij vraagt.

Wat mij betreft mogen de twee B's van Ducati ook een lekkere strijd met elkaar aan gaan op de baan. Het hele MotoGP circus kan wel wat spektakel gebruiken met een Rossi die weg is en een MM die weg was.

Een sport doet het nu eenmaal goed op één of twee grote persoonlijkheden. En die zie ik nu nog niet echt in het paddock rondlopen.

Na de dominantie periode van MM ( 2013 - 2019 ) hebben we nu als wereldkampioenen gehad:

2020 Joan Mir (met slechts 1 eerste plaats in de GP van Europa)
2021 Fabio Quartararo

Voor 2022 bestaat er een kleine kans voor Quartararo om zijn titel te prolongeren.

De kans dat we een andere wereldkampioen krijgen acht ik groter. Maar in Bagnaia zie ik nog niet een persoonlijkheid die de Rossi erfenis kan dragen, laat staan over nemen.

Ergens vind ik het wel jammer dat het Ducati management het nog niet heeft aangedurfd om Jorge Martin te contracteren in plaats van Bastianini. Ik snap ook heel goed waarom, maar toch... Hopelijk gaat JM consistentie vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 27-10-2022 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
DeTjuk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:55:
MM hate him or love him, maar hij maakt de races wel weer interessanter als je het mij vraagt.

Wat mij betreft mogen de twee B's van Ducati ook een lekkere strijd met elkaar aan gaan op de baan. Het hele MotoGP circus kan wel wat spektakel gebruiken met een Rossi die weg is en een MM die weg was.

Een sport doet het nu eenmaal goed op één of twee grote persoonlijkheden. En die zie ik nu nog niet echt in het paddock rondlopen.

Na de dominantie periode van MM ( 2013 - 2019 ) hebben we nu als wereldkampioenen gehad:

2020 Joan Mir (met slechts 1 eerste plaats in de GP van Europa)
2021 Fabio Quartararo

Voor 2022 bestaat er een kleine kans voor Quartararo om zijn titel te prolongeren.

De kans dat we een andere wereldkampioen krijgen acht ik groter. Maar in Bagnaia zie ik nog niet een persoonlijkheid die de Rossi erfenis kan dragen, laat staan over nemen.

Ergens vind ik het wel jammer dat het Ducati management het nog niet heeft aangedurfd om Jorge Martin te contracteren in plaats van Bastianini. Ik snap ook heel goed waarom, maar toch... Hopelijk gaat JM consistentie vinden...
Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Rijders zoals Rossi, Stoner, Lorenzo, Marquez, Simoncelli, Pedrosa (en ik mis er waarschijnlijk nog een hoop uit het 2010-nu tijdperk) zeg maar. Rijders die zo nu en dan voor een klein relletje zorgen en ook buiten de baan elkaar even duidelijk maken wat de mening over de een of de ander is.

Nu lijkt het strijd op de baan met nog net geen gentleman achtige mentaliteit en een grote gezellige familie buiten de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Maikel64 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Rijders zoals Rossi, Stoner, Lorenzo, Marquez, Simoncelli, Pedrosa (en ik mis er waarschijnlijk nog een hoop uit het 2010-nu tijdperk) zeg maar. Rijders die zo nu en dan voor een klein relletje zorgen en ook buiten de baan elkaar even duidelijk maken wat de mening over de een of de ander is.

Nu lijkt het strijd op de baan met nog net geen gentleman achtige mentaliteit en een grote gezellige familie buiten de baan.
Ja, precies dit. Maar wie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
Maikel64 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:19:
[...]Dit mis ik momenteel ook in de MotoGP, een echte persoonlijkheid waarbij het hate it or love it is.

Ik moet zeggen dat ik die "lol met elkaar op het podium" mentaliteit een verademing vind vergeleken met de "als-ik-de-kans-krijg-snij-ik-je-strot-door" mentaliteit van weleer.

Daar was ik na dertig jaar eigenlijk wel een beetje op uitgekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 17:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Nou Nou, weinig reacties hier :(
We hebben een nieuwe Wereldkampioen MotoGP hoor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Heb de wedstrijd maar half gezien: zag het resultaat al toen ik de MotoGP app opende :(

Het is Pecco van harte gegund. Ik ben benieuwd hoe sterk Quartararo volgend jaar terug kan komen op de Yamaha.

En een hele diepe buiging voor Brad Binder die 6e is geworden in het wereldkampioenschap. Slechts 1 punt achter Miller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JAN-B schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:56:
Nou Nou, weinig reacties hier :(
We hebben een nieuwe Wereldkampioen MotoGP hoor >:)
Dat stond vorige race al vrijwel zeker vast 😏

Maar we hebben er vandaag ook een in de Moto2 gekregen, en dat leek nog even wat spannender, even.. 😉

Mooie afsluiter voor Suzuki, toch jammer dat vertrek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pecco! De erste paar rondes waren wel spannend. Mooi seizoen zo. Maar wel niemand die er echt met kop en schouders bovenuit steekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
Eerste ronden waren zeker mooi om te zien. Derde pole position voor Jorge Martin en gelukkig nu wel blijven zitten en een verdiende podiumplek gehaald in de Spaanse zon (28 graden daar, lekker hoor!).

Maar een wereldkampioen die 5x nul punten haalt (4x eigen schuld) is toch wel een statistiek die iets zegt over dit seizoen. Ik gun het hem van harte. Is hij de nieuwe Rossi die de harten van de fans sneller doet kloppen? Als je het mij vraagt niet, dat interview was zo tammetjes... Maar goed, ik gun het hem en Ducati wel om eindelijk weer eens een kampioenschap te hebben gewonnen (STONER!) en ook nog met een Italiaanse rijder.

En ik wil wel een voorspelling doen. Enea gaat hem verslaan dit jaar. ;)

Dramatisch laatste race voor Aprillia zeg, hopelijk kunnen die nog wat vinden voor volgende seizoen en tegenstand gaan bieden aan de Ducati armada. Met het verlies van Suzuki, lekker afscheid nemen met een P1, good job Rins, wordt de spoeling op de grid helaas dunner.

Ik hoop dat Rins het goed gaat doen op de Honda!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10 16:42
De wedstrijden van vandaag waren weer een mooie afsluiting van het seizoen.

Guevara pakte als kampioen ook nog de laatste overwinning in de Moto3 die hij niet kado kreeg van Oncu. Het voorval tussen Masia en Toba waardoor zij vanuit de pitstraat moesten starten had ik gemist zaterdag.

Wat een mooi begin van de Moto2 race met de titelkandidaten dicht bij elkaar in de buurt. Zonde dat Ogura onderuit ging maar het was een mooi gevecht met Acosta.

De MotoGP was een haast onmogelijke opgave voor Quartararo, heeft een goede race gereden maar een overwinning zat er niet in. Was nog flink wat duwwerk in het begin waarbij de schade gelukkig beperkt bleef tot een vleugel bij Bagnaia en hij zijn hoofd erbij hield en het kampioenschap greep.

Zonde dat Suzuki stopt maar een beter eind van het seizoen kon haast niet met 2 overwinningen op rij van Rins. Binder kwam nog heel dichtbij en had denk ik geen ronde langer moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:41

M14

Tylen schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
En wat zijn de races opeens weer veel leuker/mooier nu marquez weer mee doet. Hopelijk volgend seizoen weer wereldkampioen ;) Laat die ducati's maar lekker p2 uitvechten :P
En straks is het weer huilen wanneer ie iedereen zoek rijdt :9.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M14 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:32:
[...]

En straks is het weer huilen wanneer ie iedereen zoek rijdt :9.
Zal ik nooit doen. Vind ik juist mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 14:05
Mooie wedstrijden weer gezien. Eigenlijk het hele seizoen.
DeTjuk schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:23:
Ik hoop dat Rins het goed gaat doen op de Honda!
Hopelijk komt Honda nu eindelijk met een betere motorfiets. Ook Mir naar Honda toe dus benieuwd wat beide heren kunnen doen.

Ik zal Suzuki zeker gaan missen.

[ Voor 11% gewijzigd door Willem30 op 07-11-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak jullie geen illusies; Honda zal die fiets om Marc heenbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Verwijderd schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:37:
Maak jullie geen illusies; Honda zal die fiets om Marc heenbouwen.
Pol Espargaro heeft dit ook al uitgesproken

https://www.racesport.nl/...ez-zal-in-2023-snel-zijn/
"... Ik ben dan ook van mening dat de situatie in 2023 niet anders zal zijn. Alleen Marc zal komend seizoen snel zijn, de andere Honda- coureurs niet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Het blijft opmerkelijk dat Honda maar blijft focussen op alleen Marquez. Tuurlijk heeft hij veel overwinningen behaald maar nu met de blessure van Marquez was/is Honda slechts veldvulling en is misschien daardoor Ducati wel zo oppermachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Willem30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:53:
Het blijft opmerkelijk dat Honda maar blijft focussen op alleen Marquez. Tuurlijk heeft hij veel overwinningen behaald maar nu met de blessure van Marquez was/is Honda slechts veldvulling en is misschien daardoor Ducati wel zo oppermachtig.
Ducati is inderdaad oppermachtig: 5 Ducati's bij de eerste 10 in de eindstand, in tegenstelling tot KTM (2x), Yamaha (1x), Suzuki (1x) en Aprilia (1x).

Als Marquez fit was, was Ducati nog steeds oppermachtig geweest. Grote kans dat er dan nog steeds 4 of 5 Ducati's in de top 10 geëindigd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Ik moet zeggen dat de regie gisteren weer fenomenaal was.

Ik wist niet dat Bagnaias Duc van zoveel kanten te filmen was.

Dat ene Grins de wedstrijd heeft gewonnen en dat Binner een wereldprestatie neerzette, daar kwam ik pas na de wedstrijd achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:26:
Ducati is inderdaad oppermachtig: 5 Ducati's bij de eerste 10 in de eindstand, in tegenstelling tot KTM (2x), Yamaha (1x), Suzuki (1x) en Aprilia (1x).

Als Marquez fit was, was Ducati nog steeds oppermachtig geweest. Grote kans dat er dan nog steeds 4 of 5 Ducati's in de top 10 geëindigd waren.
Het gaat in WSBK ook al die kant op, al moet gezegd worden dat het gewicht van de rijder op dit moment ook wel een extra voordeel geeft 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Bambufan schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:44:
Ik moet zeggen dat de regie gisteren weer fenomenaal was.

Ik wist niet dat Bagnaias Duc van zoveel kanten te filmen was.

Dat ene Grins de wedstrijd heeft gewonnen en dat Binner een wereldprestatie neerzette, daar kwam ik pas na de wedstrijd achter.
Haha, ja, de focus lag wel erg op de Ducati idd.

Wat mij meer stoorde is dat iemand bedacht heeft om de camera scherp te stellen op een persoon en de rest van de mensen daarom heen te vervagen.

Weet niet of jullie dat op is gevallen, was vooral goed te zien bij dat 'huldiging' stukje van Bagnaia met die borden 21+42=63

Ondertussen:

https://twitter.com/crash_motogp/status/1589559784310968320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Dat was effe een traantje wegpinken idd. En Pa zal die bos krullen bekend voorkomen.

Ondertussen gaat het ook lekker op de testdag vandaag...

‘Something wrong, weird’: Fabio Quartararo's 2023 engine ‘not faster’

Marc Marquez left bemoaning Honda at Valencia MotoGP test: “We need more to fight for championship”

Kortom in 2024 rijdt het hele veld op een Ducati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Wow, legende Kevin Schwantz #34 komt volgend jaar naar de classic GP op het TT circuit.

https://www.classicgp-ass...eturns-to-dutch-tt-track-

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 19:50

duderuud

Sliden is koel

Motogp.com gehackt? Ik heb daar een account en kreeg net deze mail:
Dear duderuud,

in our ongoing efforts to improve your account’s safety of access, we have found it necessary to ask our fans to perform a password change.

For this reason, if you try to log in now, you will need to set a new password.

Simply use the “Forgot Password” option in the login window, and an email will be sent to you. Please follow the necessary steps explained in it.

Make sure you enter the correct email address for the account. Check your Spam folder if you haven't received our message after a few minutes.

For your new password, please use at least 8 letters and/or numbers.

Should you experience any difficulties with the password change process or have any questions, please contact our Customer Service team at support@motogp.com.

Thank you for your understanding and your valuable cooperation in this regard, and please accept our apologies for any inconvenience caused.
Meer mensen deze mail gehad?

Motor-Forum.nl

• Maikel64
duderuud schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:16:
Motogp.com gehackt? Ik heb daar een account en kreeg net deze mail:

[...]

Meer mensen deze mail gehad?
Jep, een tijd (2-3 maanden) terug al. Als er een hack is geweest lijkt mij dat ze dit moeten melden.

Ik verwacht dan ook dat deze mail meer preventief bedoeld is.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 19:50

duderuud

Sliden is koel

Preventief....? Vind het maar raar dan...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We zijn alweer een paar races onderweg voor WSBK 2023 en van der Mark heeft alweer het nodige meegemaakt.

Dit was gisteren tijdens de laatste race; https://nl.motorsport.com...o-bautista-wint/10439897/

Sowieso een link circuit om op te rijden, buiten de erg smalle racing line ging het vrijwel direct mis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
[b]hardware-lover schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:48
Sowieso een link circuit om op te rijden, buiten de erg smalle racing line ging het vrijwel direct mis.
En daarnaast regende het soms, waaide het enorm met name op het rechte stuk en op zondag was de baantemperatuur 55 graden...

Voor wie de races nog niet gezien heeft: aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:02

steveman

Comfortabel ten onder

Spectaculair, maar ook wel veel lompe acties.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
steveman schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:
Spectaculair, maar ook wel veel lompe acties.
Inderdaad. Gaat dit nog (meer) gevaarlijke situaties opleveren bij volgende sprintraces?

Die vleugel ontwikkelen gaan wel steeds gekkere vormen aannemen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ben wel blij dat Mark weer van de partij is. Ik mistte die vent toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Leuke sprintrace gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep. Ik mag dit format wel 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
Ik ben erg sceptisch als het gaat over de belasting van coureurs en teams.

Maar wat we vandaag op de baan zagen was met recht vuurwerk. Ik heb van begin tot einde op het randje van de bank gezeten. Oliveira was voor mij de grote verrassing. Ook Miller maakte indruk.

Ging er wel stevig aan toe. Quartararo kreeg een flinke beuk van Mir en Bastianini werd er hard afgekegeld door Marini.

Denk dat de zorgen van Quartararo wel terecht zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:36
Denk dat ze zeker terecht zijn. Bastianini komt er overigens ook slecht vanaf want die mist dus 2 races. Veel risico voor weinig punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Helaas voor Bo geen punten. Hij begon goed. Maar bij zo'n beuk is het lastig blijven zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marc Marquez mogen ze wel een race of meer schorsen. Wat een imbeciel.

Ik hoop dat Oliveira niets gebroken heeft, en Martin's race is ook verkloot.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 26-03-2023 15:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Na de start nam die al veel risico waar die bijna eraf vloog en nu klapte hij gelukkig op de motor.

Nog steeds roekeloos dus.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Heerlijke actie van Zarco zeg! Binnendoor zelfs.

Het is inderdaad te hopen dat Oliviera er weinig aan over houdt, maar ben er bang voor.

Een straf voor MM zal niet verkeerd zijn met zo'n actie idd. Of het nu MM is of een ander.

Bastianini had ook zeker kans gehad op een goed resultaat, maar door de sprint race score je niks en lig je er gewoon uit voor 1 misschien wel 2 race weekenden.

En ik vermoed dat we dat scenario meer gaan zien, mits er meer gestraft gaat worden, maar dat is niet iets wat gebruikelijk is in het MotoGP gebeuren...

[ Voor 40% gewijzigd door DeTjuk op 26-03-2023 15:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oliveira heeft niets gebroken of gekneusd:

Daar heeft hij echt mazzel. Maakt de noodzaak voor een stevige straf voor MM niet minder. Men was bang voor Binder (?) toen die naar MotoGP kwam, maar MM is een stuk gevaarlijker. Die heeft nog steeds niet geleerd dat hij niet meer de onoverwinnelijke figuur van voor zijn crashes is.

En ironic, don't you think:

Hier moest ik dan wel om gniffelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLTahPwYJ7cr33bfvCRSnizFQUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bpmMIexNh9VYDX4B6fOjbFvw.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 26-03-2023 16:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:27
MM wil een beetje teveel te snel lijkt het. Domme actie. Mooie races gezien vandaag, wat een prachtige baan is het toch! Blij dat het MotoGP feest weer begonnen is *O*

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Toch een straf

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:36
Gelukkig wel. Maar een race ban was beter geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veel te licht gestraft. Aleix Espargaro heeft er ook kritiek op, vond dat minimaal 1 race er naast staan had moeten zijn.

De volgende race gaat hij weer dom doen om die 2x long lap terug te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

gambieter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:45:
[...]

Veel te licht gestraft. Aleix Espargaro heeft er ook kritiek op, vond dat minimaal 1 race er naast staan had moeten zijn.

De volgende race gaat hij weer dom doen om die 2x long lap terug te halen.
Misschien dat hij meteen zijn excuses aanbood heeft geholpen voor deze milde straf, maar ik kan het met jullie eens zijn. Ondanks dat hij zelf er een blessure aan heeft overgehouden, mag de straf voor Marquez onderhand zwaarder zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
gambieter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:07:
Marc Marquez mogen ze wel een race of meer schorsen. Wat een imbeciel.

Ik hoop dat Oliveira niets gebroken heeft, en Martin's race is ook verkloot.
Absoluut. Maar Marquez kan bij Ezpeleta op zijn bureau schijten en ermee wegkomen. We hoeven dus geen serieuze straf te verwachten.

Bij de start knijpt hij Bagnaia af, in de eerste ronde rijdt hij Oliveira er al bijna af, 2 bochten later ligt hij er zelf bijna af en vervolgens beukt hij er Oliveira er echt af. Wat een achterlijke gladiool is het toch. Ontzettend goede coureur, maar veel te vaak kortsluiting in de bovenkamer. Gevaarlijk voor zijn collega’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeTjuk schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:29:
Helaas voor Bo geen punten. Hij begon goed. Maar bij zo'n beuk is het lastig blijven zitten.
Idd. Eindelijk meteen er goed bij na die eerste ronde, en dan dat.

Maar laten we Collin Veijer ook niet vergeten in Moto3, goede start van het seizoen.

Fijn dat we weer los zijn, maar tjonge, het gaat er soms toch wel heel erg hard tegenaan. Als je die slomo zag van MM dan valt het me reuze mee dat Oliveira er nog zo goed vanaf is gekomen, niet gedacht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Sinds z'n comeback is MM weer gaan rijden zoals bij z'n debuutjaren. Enorm wild en vaak over het randje. Zoals boven aangegeven was het in de eerste ronde ook al bijna raak in een bocht naar rechts waar hij door magie en geluk overeind bleef en niet de top 3 mee nam in z'n dadendrang om aan iedereen te laten zien dat hij de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Dit is de zoveelste keer dat Marquez als een dwaas over de baan gaat. Het zal wel met belangen te maken hebben, maar deze man moet gewoon een schorsing van een paar wedstrijden hebben. Zeker als je bekijkt dat dit niet de eerste keer is.

Het valt me serieus nog mee dat hij geen klap op z'n smoel heeft gekregen. Het jong leert nooit.

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Ja, nergens voor nodig volgens mij.

Hij krijgt een 'straf'. Double long lap penalty voor de eerst volgende race waar hij aan mee doet.
Penalty vervalt vanwege formulering. Straf geldt alleen voor de GP van Argentinië. Ze hadden er dus geen rekening meegehouden dat ie daar misschien niet aan mee zou kunnen doen.

Fout is hersteld, toch een straf voor MM de eerstvolgende race waaraan hij mee doet.

Blijft over En daarnaast nog het missen van de GP van Argentinië door de operatie als 'straf.

Wat een start voor de regerend wereldkampioen. Fabio die nergens te bekennen is, je teamgenoot die uit is geschakeld. En dan twee keer de volle bak met punten binnen harken. Voor hemzelf is er geen beter begin te bedenken. Daarmee zeg ik niet dat hij zijn opponenten blessures toewenst natuurlijk.

Nog vergeten te noemen, maar wat een heerlijke verassing is Jack Miller op de KTM zeg. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door DeTjuk op 29-03-2023 08:42 . Reden: toch een straf ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
kaos001 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op. Dit is de zoveelste keer dat Marquez als een dwaas over de baan gaat. Het zal wel met belangen te maken hebben, maar deze man moet gewoon een schorsing van een paar wedstrijden hebben. Zeker als je bekijkt dat dit niet de eerste keer is.

Het valt me serieus nog mee dat hij geen klap op z'n smoel heeft gekregen. Het jong leert nooit.
.
Marquez mist de race:
https://nl.motorsport.com...-crash-portimao/10449013/

Daardoor vervalt ook zijn long lap penalty. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Ja en nee. Omdat de straf nogal dom is geformuleerd (er wordt specifiek gezegd dat de straf voor de GP van Argentinië geldt) hoeft Marc hem niet alsnog in Amerika te ondergaan.

Maar ik blijf het een rare crash vinden. Hij zet de remactie weliswaar in als een blinde baviaan, maar vervolgens lijkt het wel of hij over een hobbel rijdt en de vork daardoor (veel eerder dan normaal) doorslaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Bambufan op 27-03-2023 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met die sprintraces vind ik het allemaal toch wel erg veel worden.
Had van mij niet gehoeven. Gaat bij mij ten koste van Moto 2/3 tijd.
Maar ja, alles om er een meerdaags evenement van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10 16:42
Ik ben er nog niet uit of de MotoGP nieuwe stijl een verbetering is of niet. Voor de kijkers is de sprintrace mooi om te zien, voor de coureurs ligt dit denk ik heel anders.
Heb je een slechte kwalificatie of maak je een fout dan is de kans op punten vrijwel verkeken. Hoe veel risico moeten ze nemen?
Mijns inziens hadden ze dit eerst bij een beperkt aantal gp's moeten introduceren en dan evalueren.
Ben benieuwd of het meer toeschouwers/kijkers trekt.

Ander punt vind ik de veiligheid; over de grindbakken hier wordt al langer geklaagd dat er veel te grote stenen/keien/rotsen liggen maar is nog steeds niets mee gedaan. Het ontbreken van airfences waar Pol Espargaro eraf ging is ook zoiets; ik weet niet of deze er nadien alsnog geplaatst zijn.

Niet te hopen dat het aantal blessures in dit tempo doorgaat anders hebben we halverwege het seizoen geen coureurs meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@sambalbaj eens, daarnaast vind ik het onzinnig dat de kwalificatie voor zowel de sprint als de race geldt. Doe het dan zoals bij F1 waarbij de uitslag van de sprint de startopstelling voor de race is.

Maar inderdaad ze zijn compleet doorgeslagen door dit format direct bij alle races door te voeren. Enkel vanwege de tegenvallende kaartverkoop sinds Rossi de MotoGP heeft verlaten en daarom hiermee mensen die op zaterdag komen meer actie te kunnen bieden.

Ieder race weekend 2 races gaat nergens over, vooral niet bij deze sport die al blessure gevoelig is. In een race voor punten wordt altijd meer risico genomen. Van mij mogen ze het terugdraaien, maar dan wel minder trainingen, 4 was gewoon teveel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Bambufan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ja en nee. Omdat de straf nogal dom is geformuleerd (er wordt specifiek gezegd dat de straf voor de GP van Argentinië geldt) hoeft Marc hem niet alsnog in Amerika te ondergaan.

Maar ik blijf het een rare crash vinden. Hij zet de remactie weliswaar in als een blinde baviaan, maar vervolgens lijkt het wel of hij over een hobbel rijdt en de vork daardoor (veel eerder dan normaal) doorslaat.
Wat ik niet begreep is dat hij naar rechts stuurt en daarmee zeker contact. In de eerste fase van de rem actie had hij na links kunnen sturen en had hij een wijde lijn gereden en een plek of wat verloren maar wel op de fiets gezeten. Makkelijk vanaf de kant, weet ik, maar vond dat direct een vermijdbaar ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Willem30 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:36:
Marquez mist de race:
https://nl.motorsport.com...-crash-portimao/10449013/

Daardoor vervalt ook zijn long lap penalty. :/
Hij was zo verontschuldigend in de YT video die later is gedeeld en ook dat hij vanzelfsprekend een straf heeft verdiend, dat ie nu ook maar aan moet bieden om deze bij zijn eerstvolgende race te krijgen. Anders stelt die verontschuldiging en het aangetrokken boetekleed ook geen zak voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

De penalty is al aangepast; hij moet hem nu doen op de eerstvolgende GP waar hij aan mee doet.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bergie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:10:
De penalty is al aangepast; hij moet hem nu doen op de eerstvolgende GP waar hij aan mee doet.
Nou ja, het is tenmiste something
https://www.motogp.com/en...-for-his-next-race/451102

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
Laguna schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:29:
@sambalbaj eens, daarnaast vind ik het onzinnig dat de kwalificatie voor zowel de sprint als de race geldt. Doe het dan zoals bij F1 waarbij de uitslag van de sprint de startopstelling voor de race is.

Maar inderdaad ze zijn compleet doorgeslagen door dit format direct bij alle races door te voeren. Enkel vanwege de tegenvallende kaartverkoop sinds Rossi de MotoGP heeft verlaten en daarom hiermee mensen die op zaterdag komen meer actie te kunnen bieden.

Ieder race weekend 2 races gaat nergens over, vooral niet bij deze sport die al blessure gevoelig is. In een race voor punten wordt altijd meer risico genomen. Van mij mogen ze het terugdraaien, maar dan wel minder trainingen, 4 was gewoon teveel.
Ik had dit ook toen ze bij de SBK van twee races op zondag naar een race op zaterdag en dan een sprint (superpole race) en race op zondag gingen. Ben daardoor toen ook een beetje de interesse kwijt geraakt. Probeer nog wel eens te kijken maar dat is dan alles in de herhaling en doorspoelend. Hoop niet dat het bij MotoGP zo ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VFRRijder schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:46:
Ik had dit ook toen ze bij de SBK van twee races op zondag naar een race op zaterdag en dan een sprint (superpole race) en race op zondag gingen. Ben daardoor toen ook een beetje de interesse kwijt geraakt. Probeer nog wel eens te kijken maar dat is dan alles in de herhaling en doorspoelend. Hoop niet dat het bij MotoGP zo ook gaat gebeuren.
Ik sta er dan weer heel anders in, ik vind het WSBK format prima zo. Race1 op zaterdag, Pole sprint race en Race 2 op zondag. En de races (waren) over het algemeen erg goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Ik sta er dan weer heel anders in, ik vind het WSBK format prima zo. Race1 op zaterdag, Pole sprint race en Race 2 op zondag. En de races (waren) over het algemeen erg goed.
In mijn situatie is het zo dat ik de zondag zoveel mogelijk reserveer voor races kijken (SBK, MotoGP en F1), op de zaterdag krijg ik dat niet voor elkaar waardoor ik die vaak mis. Wat dus resulteert in dat je dingen mis en de interesse wat weg gaat. Ik probeer dan dus nog wel eens van die zaterdag races ergens te kijken op zondag maar of via internet weet ik de uitslag wel al of het lukt me niet qua tijd.

Maar, is voor iedereen natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@VFRRijder, ik kijk tegenwoordig het Moto en WSBK gebeuren altijd vertraagd (wat later dan live dus). Ik let (probeer het tenminste), erg op om niets vanuit het nieuws onder ogen te krijgen.

"gelukkig" geldt voor WSBK dat het al niet zo nieuwswaardig is blijkbaar, dus daarbij is het niet lastig.

Voor MotoGP gold dat alle races binnen een dagdeel waren afgehandeld, dat was ook goed te doen om het nieuws daarvan even uit de weg te gaan. Sinds dit seizoen wordt het iets meer opletten maar dat gaat mij ook nog wel lukken 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit jaar is het eerste jaar in 25 jaar aaneengesloten de TT bezoeken dat ik niet meer ga. Op de een of andere manier is de fun er voor mij wel af. Kan niet precies de vinger er op leggen wat het is...
Ik ben over gestapt naar de ama supercross, dat kijkt lekker weg, altijd wel spannend en genoeg actie :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
HaterFrame schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:40:
Dit jaar is het eerste jaar in 25 jaar aaneengesloten de TT bezoeken dat ik niet meer ga. Op de een of andere manier is de fun er voor mij wel af. Kan niet precies de vinger er op leggen wat het is...
Ik ben over gestapt naar de ama supercross, dat kijkt lekker weg, altijd wel spannend en genoeg actie :)
Rossi?

[YouTube: How This One Man Changed An Entire Sport ( Valentino Rossi )]

AMA supercross? Das toch een beetje de mickey mouse competitie van de USA? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeTjuk op 29-03-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is motocross, ik heb t over supercross. Dat is voornamelijk in de stadions. Lekker format wat ook lekker wegkijkt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 14:40
HaterFrame schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:40:
Ik heb exact hetzelfde, ik heb op een of andere manier geen binding/gevoel bij de huidige garde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Danielson schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, ik heb op een of andere manier geen binding/gevoel bij de huidige garde...
Ik hoop voorzichtig dat een aantal huidige rijders nieuwe "iconen" zouden kunnen worden, maar aan de andere kant is het denk ik niet eerlijk van wie dan ook te verwachten dat ze Rossi zijn schoenen kunnen vullen.

Marquez heeft dan wel de status van "the last real alien", maar ik vraag me af of mensen daar überhaupt nog op zitten te wachten. Voor mijn idee is de afgelopen jaren Marquez meestal op een of andere manier wel bij de zware of controversiële crashes betrokken geweest en begint dat ondertussen zwaarder te wegen dan wat hij allemaal als rijder heeft bereikt.

Een gedeelte van het probleem zal misschien ook juist wel de hele media aandacht er om heen zijn. "Vroegah" reisden 1 weekend in het jaar de goden naar je lokale GP circuit en verder had je volgens mij weinig besef van wat voor een persoon er in die helm steekt. Tegenwoordig word ik doodgegooid met foto's van Bagnaia die samen met zijn oma pasta aan het koken is of Quartararo die in zijn felgekleurde kleding rondloopt. Dat maakt ze voor mij juist "normaler" terwijl ik in mijn hoofd juist die aliens van vroeger verwacht?

Ik vind van verschillende rijders wel iets (positief of negatief), maar ook ik heb geen absolute favoriet. Als ik moet kiezen dan zou ik het een Mir en Rins gunnen om nog een paar jaar vooraan mee te rijden, maar met de huidige staat van het Honda Team en de machine, acht ik die kans niet groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Idem hier, beetje wat ik bij WSBK ook had. Heel fanatiek gekeken in de tijd van Ben Spies en opeens was het niet meer interessant om te kijken.

Vroeger echt ZIN in een MotoGP race, nu zap ik er soms voorbij en blijf ik niet eens hangen... Gek hoe dat kan toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
Is dat ook niet gewoon een fase in je leven? Toen ik een jaar of 25 was volgde ik WSBK en MotoGP heel fanatiek. Een aantal jaren op rij naar Brands Hatch geweest. WSBK in Monza gezien. MotoGP in Le Mans (eerste keer dat de 4-takten in Europa reden) bezocht, MotoGP Sachsenring, MotoGP Mugello. Soms bezochten we op de motor meerdere wedstrijden per jaar. Heb ze allemaal in het echt zien rijden. Biaggi, Schwantz, Chili, Hodgson, Fogarty, Haga, Edwards, Bayliss, Doohan, Russell, Kocinsky, Mamola.

Nu een gezin, minder tijd, andere interesses.

En ik denk dat je op jongere leeftijd ook gemakkelijker echt fan bent. Als je ouder wordt, word je toch rationeler. En minder gevoelig voor types die mediatraining gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Joris748 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:28:
En minder gevoelig voor types die mediatraining gehad hebben.
Vind de sport geweldig, maar dat post-race gelul kijk ik al niet eens meer.

"yes today was a good race, thanks to the team, the bike was great, thanks thanks bye" :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Is dat ook niet gewoon een fase in je leven? Toen ik een jaar of 25 was volgde ik WSBK en MotoGP heel fanatiek. Een aantal jaren op rij naar Brands Hatch geweest. WSBK in Monza gezien. MotoGP in Le Mans (eerste keer dat de 4-takten in Europa reden) bezocht, MotoGP Sachsenring, MotoGP Mugello. Soms bezochten we op de motor meerdere wedstrijden per jaar. Heb ze allemaal in het echt zien rijden. Biaggi, Schwantz, Chili, Hodgson, Fogarty, Haga, Edwards, Bayliss, Doohan, Russell, Kocinsky, Mamola.

En ik denk dat je op jongere leeftijd ook gemakkelijker echt fan bent. Als je ouder wordt, word je toch rationeler. En minder gevoelig voor types die mediatraining gehad hebben.
Ik merk bij mezelf dat ik nog wel veel enthousiasme heb voor andere sporten (F1, wielrennen oa). Specifiek voor MotoGP is het enthousiasme / de binding minder.

Op Marquez na voelen de meeste coureurs ook redelijk eendimensionaal voor mij op dit moment en ook de merken onderling doen me minder dan vroeger. Misschien is het de generatie rijders, of misschien is het de manier waarop MotoGP de boel (niet) vermarkt?

Weet iemand wat de kijkcijfers zijn van MotoGP, want wellicht gaat het eigenlijk gewoon heel goed met MotoGP... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
Requiem19 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Ik merk bij mezelf dat ik nog wel veel enthousiasme heb voor andere sporten (F1, wielrennen oa). Specifiek voor MotoGP is het enthousiasme / de binding minder.

Op Marquez na voelen de meeste coureurs ook redelijk eendimensionaal voor mij op dit moment en ook de merken onderling doen me minder dan vroeger. Misschien is het de generatie rijders, of misschien is het de manier waarop MotoGP de boel (niet) vermarkt?

Weet iemand wat de kijkcijfers zijn van MotoGP, want wellicht gaat het eigenlijk gewoon heel goed met MotoGP... :D.
Ik vermoed dat het met de kijkcijfers niet zo goed gaat. Waren de sprintraces niet juist geïntroduceerd om de kijkcijfers te verbeteren. En daarnaast ook om "meer volk" naar het circuit te krijgen op de zaterdag?

Verder eens met de laatste reacties hier. Meer =/= beter, bij gebrek aan tijd maakt dit het juist lastig om het kampioenschap voor 100% te volgen. Met als gevolg dat mensen de binding kwijt raken en dan maar helemaal stoppen met kijken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 15:15

IMO is het de aero en de Ducati's.

Vroeger was het Yamaha/Honda/(soms ducati) en werd er gewoon veel ingehaald. Nu met de aero zie je ieder jaar dat het lastiger wordt en de enige vraag die je hebt is welke Ducati gaat er nu weer winnen..

Kijk wel altijd ff, maar 9/10 terug. Zelfs de dag erna vind ik ook wel prima. Deze race ook weer 3/4 doorgespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik heb wel het idee dat een serie als "Drive to Survive" veel kan doen om meer binding te krijgen met de rijders en je het daardoor ook leuker gaat vinden om races te kijken. Bij MotoGP hebben ze dit vorig jaar ook gedaan met "MotoGP Unlimited", maar blijkbaar waren ze niet helemaal tevreden over het huidige concept. De vraag is of en wanneer seizoen 2 volgt.

Amazon Prime stopt voorlopig met MotoGP Unlimited 2

Als je ouder wordt, word je toch rationeler. En minder gevoelig voor types die mediatraining gehad hebben.
offtopic:
Dat is ook de reden dat je politiek veelal niet aan jongeren over moet laten ;) al zijn best wat mensen daar op latere leeftijd nog steeds gevoelig voor..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
Nou mensen trek de portomonnee toch maar weer te voorschijn.

The Doctor komt nog een keer voor jullie naar Assen!

Valentino Rossi krijgt wildcard toegewezen voor Dutch TT in Assen

[ Voor 16% gewijzigd door DeTjuk op 01-04-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DeTjuk schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:

Ik ben inderdaad benieuwd wat het doet met de kaartverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DeTjuk schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:

Hahahaha dat zou wel leuk zijn. Helaas is het nu 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Tylen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:14:
[...]

Hahahaha dat zou wel leuk zijn. Helaas is het nu 1 april
Ben bang dat het daar wel mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Wie zijn geld had ingezet op Binder had een leuke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een rustige sprint... vergeleken met vorige week :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:13:
Ja saai he. Gelukkig is Marquez er weer bij het volgende raceweekend 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

steveman schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:13:
Net voor de eerste keer een sprint race gekeken, wat voegt dit toe?

Doe mij gewoon een race op zondag en klaar. Ik heb zoals hier ook door anderen gezegd geen tijd om het hele weekend races te kijken (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 14:18
Jammer van de Nederlanders in de moto2

[ Voor 69% gewijzigd door chimera2 op 02-04-2023 19:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
Zojuist even de MotoGP terug gekeken.

Het is Bezzechi en het team gegund. Mooi een goed weekend kunnen afsluiten met de volle bak punten.

Gelukkig deed Pecco ook mee om het spannend te houden voor het kampioenschap.
Totaal onnodig als je het mij vraagt.

De Fransozen kwamen nog lekker naar voren in de regen, met een keurige podiumplek voor Zarco.

Binder was een beetje te overmoedig geworden van zijn overwinning een dag eerder?!

Leuk om een kale Franco M. aan de voorkant mee te zien strijden. Maar heb nog niet de indruk dat dit permanent gaat zijn.

[rant]Wat is die Rob Kamphues een stumper zeg. Dan heb je Michael van der Mark aan tafel zitten en dan vraag je hem:"Wanneer moet je weer rijden?" De tune van de aftiteling klinkt al... Waarop hij netjes aangeeft "Assen".

Dan denk ik jij hebt geen respect voor je tafelgast(en) en/of interesse in de sport, want dan had je dit geweten, maar dan zegt ie zelf ook nog:"Oh ja, daar zijn we zelf bij."

Schiet mij maar lek hoor, maar dat is toch pure armoede. Leuk dat ze het nu uitzenden, maar met zo'n presentator is het een farce.[/rant]

[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 02-04-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DeTjuk schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:42:
Zojuist even de MotoGP terug gekeken.

Het is Bezzechi en het team gegund. Mooi een goed weekend kunnen afsluiten met de volle bak punten.

Gelukkig deed Pecco ook mee om het spannend te houden voor het kampioenschap.
Totaal onnodig als je het mij vraagt.

De Fransozen kwamen nog lekker naar voren in de regen, met een keurige podiumplek voor Zarco.

Binder was een beetje te overmoedig geworden van zijn overwinning een dag eerder?!

Leuk om een kale Franco M. aan de voorkant mee te zien strijden. Maar heb nog niet de indruk dat dit permanent gaat zijn.

[rant]Wat is die Rob Kamphues een stumper zeg. Dan heb je Michael van der Mark aan tafel zitten en dan vraag je hem:"Wanneer moet je weer rijden?" De tune van de aftiteling klinkt al... Waarop hij netjes aangeeft "Assen".

Dan denk ik jij hebt geen respect voor je tafelgast(en) en/of interesse in de sport, want dan had je dit geweten, maar dan zegt ie zelf ook nog:"Oh ja, daar zijn we zelf bij."

Schiet mij maar lek hoor, maar dat is toch pure armoede. Leuk dat ze het nu uitzenden, maar met zo'n presentator is het een farce.[/rant]
Binder werd aangetikt door Viñales (ronde 1, bocht 5). Kan gebeuren. K
Ik vind je klasse dat hij, ondanks dat de punten uit het zicht waren, toch nog 24.5 ronde door bleef gaan. Hij had zelfs bíjna P16 gehaald :+

Verder heb ik het stukje in je rant niet zelf gezien. Mijn rant zou eerder zijn dat de commentatoren (zowel Moto3/Moto2 als MotoGP) meer zitten te keuvelen alsof ze samen met een pot bier een race zitten te kijken. Vorig jaar was het soms mogelijk om het commentaar van BT sport op te zetten maar dat vind ik dit jaar niet terug helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

100% eens met @DeTjuk aangaande Rob Kamphues. Dit specifieke fragment neit gezien maar wat ik van hem gezien heb laat duidelijk zien dat hij totaal geen fan is en er puur zit omdat ie een contract bij Ziggo heeft.

Overigens kon de race mij totaal niet bekoren vandaag :{ Dit was naast de sprintrace de eerste GP van het jaar voor mij, moet er ook nog even inkomen. Duidelijk is wel dat ik de Suzukis mis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

DeTjuk schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:42:

Klopt, ze hebben bij Ziggo jarenlang verslag gedaan van F1 en daar hebben ze best wat kennis van, maar qua motorsport lopen ze duidelijk achter. Ik vind het tevens jammer dat ze voor Barry Veneman ipv Peter Bom hebben gekozen naast Frank Weeink. Peter voegde echt wat toe en beschikt over veel technische kennis over de huidige ontwikkelingen en had ook een goeie chemie met Frank, ze vulden elkaar goed aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
Laguna schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:08:
[...]

Klopt, ze hebben bij Ziggo jarenlang verslag gedaan van F1 en daar hebben ze best wat kennis van, maar qua motorsport lopen ze duidelijk achter. Ik vind het tevens jammer dat ze voor Barry Veneman ipv Peter Bom hebben gekozen naast Frank Weeink. Peter voegde echt wat toe en beschikt over veel technische kennis over de huidige ontwikkelingen en had ook een goeie chemie met Frank, ze vulden elkaar goed aan.
Barry zit alleen maar stom rondetijden op te dreunen. Gisteren noodgedwongen naar Ziggo gekeken, maar ben normaal gesproken altijd bij de Engelse BT Sport 2 te vinden. Véél en véél beter. Op alle fronten. De passie druipt gewoon van je scherm af. Zowel voor, tijdens en na de race.

Heerlijk O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

is dat de keuze van Ziggo of Peter Bom geweest? Weet iemand dat? Misschien wilde Bom wel niet meer races over zee doen en alleen de EU GP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Shadow_Agent schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:31:
is dat de keuze van Ziggo of Peter Bom geweest? Weet iemand dat? Misschien wilde Bom wel niet meer races over zee doen en alleen de EU GP's?
Volgens mij verveelt ie zich niet: https://twitter.com/Peter...?cxt=HHwWgoC81YL5kMktAAAA

Maar wel jammer dat we hem niet meer horen inderdaad.

Pagina: 1 ... 61 ... 77 Laatste