Toon posts:

MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59

steveman

Comfortabel ten onder

Ook weer spectaculair :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 14:50
Ziet er allemaal net wat rauwer uit he. Mooi om te zien. Laguna Seca is geweldige track natuurlijk. Jammer dat ze daar niet meer komen.

Daar op Goodwood weten ze er ook altijd iets moois van te maken ieder jaar. Iemand daar geweest?

Wayne Rainey (ja, echt!), Kenny Roberts, Michael Doohan, en Kevin Schwantz doen even een ''rondje'' op hun oldskool twee takt machine. Wauw.

YouTube: 12 World Championships: Wayne Rainey, Roberts, Doohan, and Schwantz ...

[PSN: DeTjuK]

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:14

Petrucci is het daar duidelijk zat. Hij klaagde een paar weken terug over het feit dat na een zware crash geen van de baco's naar hem had omgekeken en over de rijstijl van de concurrentie. Sindsdien gebruikt hij zijn collega's voornamelijk als boksbal.

De geruchtenmolen heeft het over een mogelijke overstap naar het WSB volgend jaar.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bambufan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:01:
[YouTube: Danilo Petrucci, Mathew Scholtz, and Max Flinders Incident at Ridge #motorcycle #shorts]

Petrucci is het daar duidelijk zat. Hij klaagde een paar weken terug over het feit dat na een zware crash geen van de baco's naar hem had omgekeken en over de rijstijl van de concurrentie. Sindsdien gebruikt hij zijn collega's voornamelijk als boksbal.

De geruchtenmolen heeft het over een mogelijke overstap naar het WSB volgend jaar.
De anders zo gemoedelijke teddybeer zit daar niet helemaal lekker lijkt het :X

Voor zover ik heb kunnen achterhalen was de aanleiding een vermeend touche in de sessie daarvoor :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bambufan
steveman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:06:
[...]

De anders zo gemoedelijke teddybeer zit daar niet helemaal lekker lijkt het :X

Voor zover ik heb kunnen achterhalen was de aanleiding een vermeend touche in de sessie daarvoor :?
Zoals mijn opoe zaliger altijd zei: "A'j de toet'n zoo krang hef stoan dan zal ´t wal weer um geld goan!¨

Ja, ze was een wijze vrouw.

[Voor 3% gewijzigd door Bambufan op 11-07-2022 22:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bambufan

Hier iets om de tijd mee te doden totdat het seizoen weer verder gaat.

Ik zou er trouwens grof geld voor betalen om een rematch tussen Rossi en Stoner te zien op deze machines.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh oh oh, maand geleden met alcohol op aan het stuur gesnapt... En vandaag staat ie er al weer zo bij:

:+

Oh en natuurlijk Zarco -O-

[Voor 6% gewijzigd door steveman op 07-08-2022 21:09]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MotoGP is echt populair daar in Engeland ;w

Testing, one, two ...

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
hardware-lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:57:
Sommige tribunes waren erg leeg ja. Terwijl motorsport wel populair is in England. Misschien dat het lastiger is om te komen na de brexit ofzo?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dacuuu schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:02:
[...]
Sommige tribunes waren erg leeg ja. Terwijl motorsport wel populair is in England. Misschien dat het lastiger is om te komen na de brexit ofzo?
De (Ziggo) verslaggeving had het er over dat Silverstone voor MotoGP niet zo populair is als locatie (ligging?). De bezoekersaantallen voor het weekend waren in ieder geval tamelijk laag te noemen, dat was opvallend.

Testing, one, two ...

• Joris748
Misschien speelt de zomervakantie ook parten. Veel potentieel publiek is met het gezin op vakantie.

Ik had het geluk dat ik mijn liefde voor de motorsport van mijn ouders geërfd heb. Op die manier hebben we in 1991, tijdens onze zomervakantie, de GP in Brno bezocht.

• DeTjuk
Mooi resultaat (wederom) voor Vinales. Maar had hij niet een P1 hier kunnen hebben als hij iets rustiger was. Het was nu gewoon over de top met als gevolg teveel fouten.

Dure valpartij voor Zarco, kost hem 2 plekken in het kampioenschap.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:45:
Misschien speelt de zomervakantie ook parten. Veel potentieel publiek is met het gezin op vakantie.

Ik had het geluk dat ik mijn liefde voor de motorsport van mijn ouders geërfd heb. Op die manier hebben we in 1991, tijdens onze zomervakantie, de GP in Brno bezocht.
Geen idee, maar het is schijnbaar al wat langer aan de gang met die wisselende aantallen. Dit jaar was het echter tamelijk bedroevend; https://www.ruetir.com/20...he-data-from-silverstone/

"with just 40,000 spectators for Sunday’s race, 100,000 overall for the weekend: the third worst figure of the 2022 World Championship, and the worst weekend in Silverstone history as regards motorbikes."

Edit: hoe dan ook, ik kijk via een zitbank, locatie Brabant, en ik heb weer genoten van de races. Blij dat ze weer begonnen zijn. Liever dat mindere bezoekersaantal dan die aantallen die ik bij de F1 race (teveel) in beeld heb gezien (en gehoord) d:)b

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2022 13:01]

Testing, one, two ...

• Joris748
DeTjuk schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:04:
Mooi resultaat (wederom) voor Vinales. Maar had hij niet een P1 hier kunnen hebben als hij iets rustiger was. Het was nu gewoon over de top met als gevolg teveel fouten.

Dure valpartij voor Zarco, kost hem 2 plekken in het kampioenschap.
Eigenlijk maar 1 grote fout, aan het einde van de voorlaatste ronde. Jammer, had hem de overwinning echt gegund.

Voor Zarco was het een dure. Kost hem de 3de plek in het kampioenschap.

Vond de race van Quartararo tekent voor de stand van de MotoGP. Vooraan was hij waarschijnlijk weggereden, nu kon hij een aantal mensen gewoon niet voorbij. 5 jaar geleden had hij zich waarschijnlijk weer terug kunnen vechten naar het podium.

• Bambufan
hardware-lover schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:57:
Brexit, Oekraine, Boris Johnson en geen Engelsman die meerijdt in de grote klasse (alhoewel Crutchlow het stokje van Dovi schijnt over te gaan nemen).

Daarnaast is GB meer een Superbike land omdat er geen goede route vanuit de nationale competitie richting Moto3 is. Daarnaast is de BSB natuurlijk de meest professionele Superbike competitie na het WSBK.

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:45

JAN-B

525 Wp op mijn dak

:?
Wat heeft die te maken met GP / motoracen ?? (en toeschouwers-aantallen)

• Bambufan
JAN-B schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:27:
[...]

:?
Wat heeft die te maken met GP / motoracen ?? (en toeschouwers-aantallen)
De beste man heeft ervoor gezorgd dat het leven voor de gemiddelde Brit explosief veel duurder is geworden.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

hardware-lover schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Geen idee, maar het is schijnbaar al wat langer aan de gang met die wisselende aantallen. Dit jaar was het echter tamelijk bedroevend; https://www.ruetir.com/20...he-data-from-silverstone/

"with just 40,000 spectators for Sunday’s race, 100,000 overall for the weekend: the third worst figure of the 2022 World Championship, and the worst weekend in Silverstone history as regards motorbikes."

Edit: hoe dan ook, ik kijk via een zitbank, locatie Brabant, en ik heb weer genoten van de races. Blij dat ze weer begonnen zijn. Liever dat mindere bezoekersaantal dan die aantallen die ik bij de F1 race (teveel) in beeld heb gezien (en gehoord) d:)b
Yep de liefde is al wat langer over voor MotoGP. Ook bij mij, waar ik er voorheen voor thuis bleef en snachts het bedje uit ging kijk ik tegenwoordig niet meer. Na 25x TT assen was dit jaar ook de laatste keer. Het schamele programma en de dure tickets spelen daarin een grote rol, maar ook gewoon in het algemeen is het lang niet meer zo interessant helaas ;(

I am the great Cornholio!

• Bambufan
Met zijn pensioen aanstaande is hier even wat leesvoer om ons allen te herinneren aan het feit dat Andrea Dovizioso nog niet zo heel lang geleden Marquez het vuur aan de schenen kon leggen... Dovisioso's secret to beating Marquez.

[Voor 31% gewijzigd door Bambufan op 10-08-2022 15:53]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HaterFrame schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Yep de liefde is al wat langer over voor MotoGP. Ook bij mij, waar ik er voorheen voor thuis bleef en snachts het bedje uit ging kijk ik tegenwoordig niet meer. Na 25x TT assen was dit jaar ook de laatste keer. Het schamele programma en de dure tickets spelen daarin een grote rol, maar ook gewoon in het algemeen is het lang niet meer zo interessant helaas ;(
Ik kijk nog steeds alle races maar moet ook bekennen dat ik het niet meer zo leuk vind als met Marquez erbij. Dat was toch altijd echt genieten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Niemand aan het kijken?

Jack Miller is de grootste hulp die Quarteraro zich kon wensen. Te langzaam om voor de winst te gaan, maar een Trulli voor Martin die de snelheid leek te hebben maar niet genoeg om Miller te passeren.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:04
Erg benieuwd wie het zitje bij Ducati gaat 'krijgen'. Mooi om de strijd tussen Martin en Bastianini te zien, jammer dat het zo voor Bastianini moest eindigen.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-02 10:38
Quartararo. Wauw.

• Tylen

Tylen

Red Bull rookies en Moto3 waren ook gaaf.

• Bambufan
Nog één ronde en hij had Bagnaia te pakken gehad. Ongelofelijk. >:)

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

officieel mag het toch hier niet > motocross :9

maar wil toch even melden: Nancy van de Ven is net Wereldkampioen motocross geworden _/-\o_

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Wat een moeilijke namen in de MotoGP :(

Maar gaat Bagnaia Quartararo nog inhalen :?
verschil is nu 30 punten, als ik goed reken;

Trouwens, NOS teletekst meld wel dat een Fransman wereldkampioen motocross wordt, maar dus niet als een Nederlandse vrouw dat wel wordt :(

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:48
JAN-B schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:08:
Maar gaat Bagnaia Quartararo nog inhalen :?
verschil is nu 30 punten, als ik goed reken;
Als Bagnaia daadwerkelijk op zijn machine blijft zitten zou het nog weleens heel spannend kunnen worden. Er komen nu nog een aantal banen waar over het algemeen de Ducati erg sterk is ten opzichte van de Yamaha. Aan hoe Quartararo zijn machine rijdt in bijvoorbeeld de kwalificatie is wel te zien dat hij op de limiet zit, regelmatig iets buiten de baan, wilde bewegingen van zowel rijder als machine, meer zit er gewoon echt niet in en als je kijkt naar de andere Yamaha rijders is het al een wonder dat Quartararo dit er überhaupt uit weet te trekken. Hetzelfde was vorig jaar goed te zien bij Jonathan Rea op de Kawasaki in de WorldSBK, dat zag er ook nergens echt mooi "rond" of "soepel" uit, de combinatie van Toprak en de Yamaha was (is) ijzersterk en daardoor moest Rea ook te vaak en te ver op / over de limiet.

Aleix Espargaro lijkt het tempo met de andere heren vooraan niet meer bij te kunnen houden. Zelfs Vinales is op het moment een stuk sneller dan Espargaro, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar de RS-GP heeft zich ondertussen wel bewezen als zowel een snelle en ook een betrouwbare machine, die gremlins uit het verleden hebben ze ondertussen echt wel weten op te lossen :)

Ik ben heel benieuwd hoe Honda het volgend jaar gaat doen. De 3-4 rijders die ze nu hebben zullen niet zoveel aan de ontwikkeling van de nieuwe machine kunnen toevoegen als dat een Marc Marquez dat kan. Maar als ze teveel naar Marc Marquez luisteren krijgen ze ook in 2023 weer een machine waar maar een persoon echt snel mee kan zijn.

Zonde dat Suzuki zich terugtrekt, maar hopelijk kunnen Mir en Rins bij Honda nog een paar jaren leuk meedoen. Die gun ik het beide nog wel :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:59

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wat vinden we hier..
Voor mij is het wel een gevalletje met opzet. Hij gaat zelf nog een beetje rechtop in de bocht als hij naast Bautista rijdt. Zelf zegt hij dat er geen kwade opzet bij was.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:07
Ken. schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:37:
Wat vinden we hier..
Voor mij is het wel een gevalletje met opzet. Hij gaat zelf nog een beetje rechtop in de bocht als hij naast Bautista rijdt. Zelf zegt hij dat er geen kwade opzet bij was.

[YouTube: UNBELIEVABLE DRAMA: Rea and Bautista clash in Race 2 at Magny-Cours | #FRAWorldSBK]
Lastig te zeggen. Mijn visie:
1. Optimische ingezet door Rea;
2. Vlak voordat hij Bautista raakt zet hij zich "schrap" voor de botsing waarbij hij rechtop gaat zitten.

In het kader van het kampioenschap kan ik me voorstellen dat Bautista denkt dat hij het opzettelijk doet. De visie van Rea was dat hij bang was dat Razgatlıoğlu zou ontsnappen maar die rijdt er nog vlak voor...?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ken. schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:37:
Wat vinden we hier..

[YouTube: UNBELIEVABLE DRAMA: Rea and Bautista clash in Race 2 at Magny-Cours | #FRAWorldSBK]
Rea is Rea niet meer sinds ie echte concurrentie heeft gekregen, maar expres zal ie het niet hebben gedaan.

Hij is direct daarna meteen op zijn nummer gezet door een paar andere rijders, hij liet zijn ongenoegen daarover nog merken aan de pitmuur.

Hij kwam er nog genadig af met één long lap.

Testing, one, two ...

• Joris748
Rea lijkt eerst Bautista op te vangen en daarna pas in te sturen. Hij is ook totaal niet met de bocht bezig, Bassini zit er ruim achter en kijkt de bocht al volledig door, terwijl Rea zijn hoofd niet eens indraait.

De manier waarop doet me niet denken dat Rea een foutje maakte of op de limiet zat, maar Bautista wilde blokken. Mogelijk was het niet zijn intentie om Bautista eraf te rijden, maar dat was wel het gevolg van zijn actie. Hij komt er zeer genadig vanaf met één long lap penalty.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Had ook prima een ride-through kunnen zijn ja. We zullen het nooit weten helaas. Maar wat we wel weten is dat die actie het kampioenschap nog spannender heeft gemaakt haha.

Zou toch wat zijn als Yamaha zowel in WSBK als in de MotoGP twee keer op rij kampioen wordt.

• DeTjuk
Eens kijken wat de terugkeer van Marquez gaat brengen. VAMOS!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Sanction for Sterilgarda Husqvarna Max team members
Two members of the team were found to be interfering and making contact with the bike of Adrian Fernandez during Moto3™ Q2
Tags 2022
Two members of the team were found to be interfering and making contact with the bike and rider of another team in an aggressive and dangerous manner as that rider was leaving the pit box in Moto3™ Q2.

Both team members have been fined €2000, and they have each been disqualified from taking part in the Animoca Brands Australian Motorcycle Grand Prix AND the Petronas Grand Prix of Malaysia.

It would not be possible to replace the team members in question for the next two races due to immigration and travel restrictions for upcoming rounds, which could potentially cause a safety concern for their rider. This two-race ban has therefore been deferred to apply to the Australian and Malaysian Grands Prix.
Het filmpje zit bij deze tweet:

Ze wilden niet dat de rijder kon slipstreamen bij hun eigen coureur, en blokkeerden op deze manier het wegrijden. Dat hebben ze echt niet op eigen initiatief gedaan, dus dat de ban uitgesteld is is onzinnig: laat het team/die coureur maar niet meedoen die twee races. Dan weet je in ieder geval zeker dat die twee ontslagen worden.

• Joris748
De wereld wordt langzaam gek. COVID is blijkbaar op de hersenen geslagen. Wat een achterlijke actie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Marc Marquez is terug, en na een paar bochten heeft hij Quarteraro en Nakagami zwaar gecrasht en half het veld vertraagd :p

En is zelf uitgevallen...

[Voor 13% gewijzigd door gambieter op 18-09-2022 14:05]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:04:
Marc Marquez is terug, en na een paar bochten heeft hij Quarteraro en Nakagami gecrasht en half het veld vertraagd :p
En hij verneukt meteen het motoGP kampioenschap. Hij had meer ritme moeten opbouwen alvorens terug te komen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zo van "als ik zelf niet kan winnen, dan zal ik het anders beinvloeden" ...

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
In 2015 hebben we de ware aard van MM al gezien. Hoop niet dat ie zwaar zal crashen, maar wel dat ie nooit meer het WK wint.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:55
Het kan iedere andere rijder ook gebeuren dat zijn achterband wegglijdt en daardoor de motor abrupt van richting veranderd. Dat vervolgens een onderdeel klem komt te zitten wat er voor zorgt dat de achterband opeens afremt terwijl je het niet verwacht, kan je moeilijk de rijder kwalijk nemen.

Dit was simpelweg een race incident en ik vermoed zomaar dat jullie dit ook zo hadden genoemd wanneer het een andere rijder was gebeurd.

Maar het is Marquez dus dan is het sowieso zijn fout, al had hij achteraan in het veld gereden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hij is gezegend met een enorme hoeveelheid talent maar het is een dwaas. Na 2015 kan hij voor mij idd weinig goeds meer doen, maar kijk Argentinië 2018 ook eens terug bijvoorbeeld (of 2019, weet het niet meer precies).

En de hele week roepen dat km maken het doel is en dan na de 2e bocht de wk-leider en jezelf eruit rijden. Hij zal het niet expres doen, maar het gebeurt hem wel weer, toeval bestaat niet.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:55
Zelfs Quartararo geeft aan dat Marquez geen schuld heeft en het gewoon een race incident was.

Oud zeer kan blijkbaar een wazige blik geven bij fans.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Maikel64 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:33:
Zelfs Quartararo geeft aan dat Marquez geen schuld heeft en het gewoon een race incident was.

Oud zeer kan blijkbaar een wazige blik geven bij fans.
Slim van Quartararo.

We hebben in 2015 gezien wat er gebeurt als je zegt dat MM bewust zich bemoeit met het kampioenschap.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Scuderia110 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:23:
In 2015 hebben we de ware aard van MM al gezien. Hoop niet dat ie zwaar zal crashen, maar wel dat ie nooit meer het WK wint.
Rossi is geen haar beter. Ze kunnen er allemaal wat van hoor.

Het was vanmiddag weer een mooie race, en lekker close in het kampioenschap!

• Joris748
Dacuuu schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:11:
[...]

Rossi is geen haar beter. Ze kunnen er allemaal wat van hoor.

Het was vanmiddag weer een mooie race, en lekker close in het kampioenschap!
Rossi was veel meer geslepen, naast zijn enorme dosis talent bleven zijn hersenen tijdens een race ook gewoon functioneren.

Marquez rijdt gewoon altijd net iets harder dan zijn talent toelaat. En vaak redt hij zichzelf met meer geluk dan wijsheid. En tja soms is niet alleen hijzelf slachtoffer van zijn dwaze gedrag. Vandaag dus weer twee slachtoffers.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ben twee jaar geworden de eerste ronde :o

Maar tja, MM moest kms maken, dat doet ie op de manier zoals hij kent. Maar de opzet die hem hier in de laarzen wordt geschoven slaat natuurlijk helemaal nergens op. Alsof ie even expres zo'n moment genereert voor kwartje (en dan ook nog alsof ie weet wie er achter hem zit) :N

we wilden eerst hier in een dorpje de race gaan kijken... denk dat de Catalaanse locals best chagrijnig zouden zijn geweest :+

Wat die monteurs daar bij de Moto3 flikken. Walgelijk. Wil je een momentsleutel in je gebit? Want zo krijg je een momentsleutel in je gebit. En ook recht voor de neus van een cameraman 8)7 heel subtiel.

2023 wordt ook feest bij Ducati oOo

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het deed me meer aan de recente uitspraak van Alonso over Hamilton denken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

gambieter schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:46:
Het deed me meer aan de recente uitspraak van Alonso over Hamilton denken.
Een tijd terug met een gridstraf, reed ie dwars door de langzamere rijders heen. Dat kon je hem toen onmogelijk niet aanrekenen. Dit wat we vandaag zagen is echt totaal wat anders.

En dit zeg ik met gele 46jes op m'n motoren ;)

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

UTwizard schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:33:

Als Bagnaia daadwerkelijk op zijn machine blijft zitten zou het nog weleens heel spannend kunnen worden.
@UTwizard Inderdaad, op dit moment staat hij nog maar 10 punten achter.

• Tylen

Tylen

Pohh red bull rookies word ook steeds leuker. Colin Veijer weer een stuk dichterbij gekomen in het klassement. (nog maar 11 punten verschil met de koploper).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 19-09-2022 12:04. Reden: nog niet up to date]

Testing, one, two ...

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De MotoAmerica Superbike Championship wordt komend weekend ook pas in de laatste races beslist op Barber.

Er zitten maar 4 punten tussen titelverdediger Jake Gagne en rookie Danilo Petrucci die als enige in het veld op een Ducati rijdt.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Poah.. Net de race even gekeken. Bij die tweede MM touch dacht ik even dat ik nog naar een replay zat te kijken :D Man, man, man.. Het zal vast niet met opzet zijn gebeurd, maar elke keer als hij weer meedoet, gebeurt er wel vaak van alles.

Ik zie het niet gebeuren, maar ik gun het Aleix echt heel erg om de titel te pakken. En Aprilia overigens ook.
Met zeventien punten achterstand is het zeker mogelijk, maar Pecco en Fabio zijn vaak toch net wel een slagje sneller.

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ze moeten zo’n rookie ook niet gelijk met de grote jongens mee laten doen. Krijg je alleen maar ongelukken van.

:+

• DeTjuk
Hij zet hem gewoon op POLE neer.

• alesandro_46
Lecuona bedoel je? })

• DeTjuk
Honda pakt pole!

Maar nu moet Espargaro toeslaan met de rest vd competitie verder naar achteren.

[Voor 19% gewijzigd door DeTjuk op 24-09-2022 12:08]

• Bambufan
DeTjuk schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:08:
[...]

Honda pakt pole!

Maar nu moet Espargaro toeslaan met de rest vd competitie verder naar achteren.
Het wordt inderdaad interessant nu Pecco en Fabio foutjes beginnen te maken... :9~

• alesandro_46
Bambufan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:37:
[...]

Het wordt inderdaad interessant nu Pecco en Fabio foutjes beginnen te maken... :9~
Foutjes maken? Ik zag het meer als 'niet teveel pushen met het risico er naast te liggen met mogelijk blessures tot gevolg'.

De ingrediënten voor een mooie race zijn er in ieder geval.

• Tylen

Tylen

Yihaaa.

• DeTjuk
Mooie P9 voor Bo Bendsneyder.

MM houdt het nog netjes vol vooralsnog. Prima eindresultaat voor hem.

Wat een drama voor Aleix zeg. Straks maar eens horen wat daar nou aan de hand was.

Bagnaia maakt een hele dure fout. Eigen domme fout.

[Voor 41% gewijzigd door DeTjuk op 25-09-2022 08:50]

• Joris748
Wat een drama in MotoGP. Aleix die na de opwarmronde een motor moet wisselen en buiten de punten finished. Pecco die zich in de laatste ronde onderuit remt bij een poging Quartararo voorbij te gaan … in een gevecht voor de 8ste plaats.

En wat is het Miller gegund, rijdt onbedreigd naar de overwinning!

• Joris748
Wat werd er trouwens weer beroerd weinig ingehaald in de MotoGP. Hoe moeilijk kan het zijn om de reglementen aan te passen? Wordt waarschijnlijk tegengehouden door politieke en financiële belangen. |:(

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, erg sneu voor Aleix :-(

Miller liet wel even zien hoe het moest zeg, damn. Mooi nog even geflikt in het rood.

Pecco moet echt even zadelvaster worden voor de kroon...

Maar welke regelementen wil je aangepast zien? Er is ook al best veel veranderd, zelfde ECU en software bijvoorbeeld.

Het niveau is nu gewoon ongelooflijk hoog denk ik, erg lastig inhalen als iemand tegen de absolute limiet aan zit.

• Joris748
steveman schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:59:
Ja, erg sneu voor Aleix :-(

Miller liet wel even zien hoe het moest zeg, damn. Mooi nog even geflikt in het rood.

Pecco moet echt even zadelvaster worden voor de kroon...

Maar welke regelementen wil je aangepast zien? Er is ook al best veel veranderd, zelfde ECU en software bijvoorbeeld.

Het niveau is nu gewoon ongelooflijk hoog denk ik, erg lastig inhalen als iemand tegen de absolute limiet aan zit.
Regels wat betreft aërodynamica. Bijvoorbeeld geen vleugels meer op of aan de kuip. Kort achter iemand betekent nu minder grip aan de voorkant.

• Joris748
En misschien ook meteen even kijken naar (afschaffen van) de ride height devices. Ook dat lijkt ervoor te zorgen dat ze minder dicht bij elkaar kunnen rijden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah check, mja daar kon wel eens weerstand uit ontstaan bij de teams, soort sunk cost fallacy, omtrent hoeveel geld ze in windtunneltests gestoken hebben.

• Joris748
steveman schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:54:
Ah check, mja daar kon wel eens weerstand uit ontstaan bij de teams, soort sunk cost fallacy, omtrent hoeveel geld ze in windtunneltests gestoken hebben.
Dat is blijkbaar ook de kritiek op met name Ducati. Die zien hun overmacht verdwijnen.

Alleen kijken naar eigen belang op korte termijn en niet naar het grotere plaatje. Niks menselijks is ze vreemd.

[Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 25-09-2022 13:02]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:53:
En misschien ook meteen even kijken naar (afschaffen van) de ride height devices. Ook dat lijkt ervoor te zorgen dat ze minder dicht bij elkaar kunnen rijden.
Als we dan toch bezig zijn...., dat gezwaai met die benen mag er wat mij betreft ook wel uit 😏

Was idd een goede Moto2 race van BB, toch weer puntjes meegenomen.

V.w.b. WSBK, van der Mark moet er weer een beetje inkomen, dat gaat nog niet echt van harte 🤔

Testing, one, two ...

• Bambufan
Kijk es wie er even terug van weggeweest is? Onze allerfavorietste knuffelbeer!

• sambalbaj
  • Niet online
Echt spannend werd het niet meer op Barber in de MotoAmerica Superbike Championship. Uiteindelijk weer Jake Gagne en duidelijke Yamaha dominatie. Maar wel een hele nette tweede plaats voor Petrucci.

https://www.motoamerica.c...perbike-to-suzuki-motogp/

• Joris748
Yes! Gaaf dat hij (eenmalig) weer terug is.

• Joris748
Bizarre condities bij Moto2 met zeer lokale buien op het circuit. Van den Goorbergh is in zijn element.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
Vreemd dat ze de race gestart zijn. Condities werden alleen maar slechter. Alles in het kader om de MotoGP volgens schema te laten starten?

• Joris748
Moto2 race definitief gestaakt: halve punten. De weersomstandigheden beloven niet veel goeds voor de MotoGP, er hangen enorme buien rond het circuit.

• Joris748
Die MotoGP-race kunnen we op onze buik schrijven. Hoe laat is het nu in Thailand? Volgens mij wordt het over een paar uur donker.

• DeTjuk
De safety car meneer heeft de dag van zijn leven. Lekker driftend de bocht door.

Vraag me af of het door gaat.

Waar is de mevrouw met dat bakkie als je haar nodig hebt.

• Bambufan
DeTjuk schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:18:
De safety car meneer heeft de dag van zijn leven. Lekker driftend de bocht door.

De safety car meneer heet Loris Capirossi en heeft ook wel eens op een motor gezeten. Waarom hij de Moto2 race überhaupt heeft laten starten is mij een raadsel want ome Loris is ook heel toevallig lid van de safety commission...

• Joris748
Mmm, die winglets bestaan al een paar jaar. MV Agusta had ze in de jaren 70 al!

YouTube: GP Belgique 1974 - Phil Read, Agostini,...

• sambalbaj
  • Niet online
Poe, enorm tragisch.

RIP Victor Steeman (22)

https://www.gelderlander....ash-in-portugal~a8e2bc90/
https://www.worldsbk.com/...ictor+Steeman+passes+away

[Voor 15% gewijzigd door sambalbaj op 12-10-2022 00:50]

• Tylen

Tylen

Ja heel erg triest :(.

• Joris748
En afgelopen donderdag is ook de moeder van Victor Steeman overleden aan een hartstilstand. Wat een drama voor de familie.

https://www.racesport.nl/...ra-van-limbeek-overleden/

• Joris748
Ga er maar even voor zitten. Wat een fenomenale MotoGP race. Veel actie en spannend van begin tot het einde. Die overwinning is Rins is hard bevochten en zwaar verdiend.

Heb gemengde gevoelens bij de titelstrijd. Espargaro lijkt definitief afgehaakt en Quartararo maakt eigenlijk nog maar een kleine kans op de titel. Gun het Pecco als persoon wel, maar de overmacht van de Ducati-armada zorgt ervoor dat ik meer sympathie heb voor de underdogs: Quartararo dankzij zijn talent, maar ondanks de Yamaha en Espargaro dankzij de Aprilia en zijn harde werk.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

AlexM... Duuuuude! -O-
Gelukkig zonder letsel, wat een nare klap.

Fijn dat MM en Rins (Rins?!) Het kampioenschap nog even spannend-ish houden.

JLo kreeg in z'n eigen bocht het Gibernau-lot, Miller nu in z'n eigen bocht van de baan gebeukt... Zijn er nog meer voorbeelden? Wacht tot ze met pensioen gaan voordat je namen uitdeelt :+

Maar wtf, kampioen* worden met 5 crashes? Dat kon je vergeten toen MM op volle krachten was. Of toen Pedrosa en JLo er nog bij waren. Met zo'n rapport werd de rijder niet eens genoemd aan het einde van het seizoen. Raar kampioenschap zo eigenlijk, wel spannend.

*Prijs de dag niet voor het avond is.

Ik hoop dat Yamaha's 2023 rode-peper-blok ook betrouwbaar blijkt. De ploffen van Rossi en JLo moet je niet hebben. (Helemaal Rossi kwam er bekaaid af tijdens de race toen, Lorenzo had de mazzel dat het tijdens een training gebeurde). Dan hoeft Quatararo ook niet zoveel risico, met alle crashes van dien, te nemen.

Oh damn, broken heart syndrome is echt. Jeetje, 22 jaar... en 59 ook trouwens :'(

[Voor 23% gewijzigd door steveman op 16-10-2022 13:25]

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-02 20:53
Dit was weer een prachtige MotoGP race; was in het verleden wel vaker daar.
Jammer dat Quartararo in de fout ging en later ook nog onderuit ging. Ik denk niet dat hij voor het podium mee kon doen maar een goede klassering zou nog spannender zijn geweest voor de titelstrijd.
Bijzonder sneu voor Miller dat hij in zij thuisrace eraf werd gereden; had een goede snelheid en had zeker hoog kunnen eindigen.

Marquez is het duidelijk nog niet verleerd en enorm knappe race gereden; zo'n prestatie nadat hij er een lange tijd tussenuit is geweest. Opmerkelijk ook zijn bandenkeuze, volgens mij als enige met de soft compound achterband maar daar was niets van te merken in de laatste ronden.

De Aprilia's blijven de laatste races wat achter na de zeer goede prestaties eerder in het seizoen.

Ik ben benieuwd of Morbidelli nog op zijn oude nivo terug komt; is niet meer te vergelijken met 2 jaar geleden. Of dat alleen aan de Yamaha ligt durf ik niet te zeggen.

Hopen dat de laatste 2 races hetzelfde spektakel te zien geven.

• alesandro_46
DasNieNix schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:44:
Dit was weer een prachtige MotoGP race; was in het verleden wel vaker daar.
Jammer dat Quartararo in de fout ging en later ook nog onderuit ging. Ik denk niet dat hij voor het podium mee kon doen maar een goede klassering zou nog spannender zijn geweest voor de titelstrijd.
Bijzonder sneu voor Miller dat hij in zij thuisrace eraf werd gereden; had een goede snelheid en had zeker hoog kunnen eindigen.

Marquez is het duidelijk nog niet verleerd en enorm knappe race gereden; zo'n prestatie nadat hij er een lange tijd tussenuit is geweest. Opmerkelijk ook zijn bandenkeuze, volgens mij als enige met de soft compound achterband maar daar was niets van te merken in de laatste ronden.

De Aprilia's blijven de laatste races wat achter na de zeer goede prestaties eerder in het seizoen.

Ik ben benieuwd of Morbidelli nog op zijn oude nivo terug komt; is niet meer te vergelijken met 2 jaar geleden. Of dat alleen aan de Yamaha ligt durf ik niet te zeggen.

Hopen dat de laatste 2 races hetzelfde spektakel te zien geven.
Marquez had ook Soft achter volgens mij (met Hard voor).

Ik ben erg nog niet zo zeker van dat het kampioenschap een gelopen race is. Ik ben benieuwd of Pecco het fouten maken inderdaad verleerd is.

Morbidelli is er helaas na zijn ongeluk van een tijdje geleden niet meer bovenop gekomen. Ik geloof niet dat dat aan de Yamaha te danken is.

Verder inderdaad een mooie race. Ik had verwacht dat halverwege de grote groep wel uit elkaar zou vallen, niks was minder waar. :9~

• DeTjuk
Genoten van de race in down under.

Rins die heerlijke inhaalacties liet zien en een verdiende eerste plek opeist.
MM die de Honda aan het werk zette haha, toch mooi om dat weer te zien.

Uiteindelijk heeft hij vermoedelijk teveel van zijn banden gevraagd, maar Jorge Martin deed het lekker in het begin van de race.

Voor Aleix Espargaro gaat het lastig worden om wereldkampioen te worden, maar we gaan het zien :)

Morbidelli is klaar. Zijn contract loopt nog tot 2023. Presteert ver onder niveau als rijder van het fabrieksteam. Hopelijk voor beide dat de 2023 spec hem beter gaat liggen, maar heb daar een hard hoofd in.

En hier nog wat info over waarom MM toch voor de softe compound koos ondanks het bandenvretende Philip Island.

WHY MARQUEZ IGNORED HONDA’S WARNING OVER HIS UNIQUE GAMBLE

En zou ik bijna de leuke podiumceremonie vergeten. Publiek op de baan en voor het podium, de winnaars die uit hun laarzen drinken en vervolgens hun weg door de lucht vonden naar de fans.

[Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 17-10-2022 15:17]

• Joris748
Nice, Collin Veijer rijdt volgend jaar met Husqvarna in de Moto3. Hij wordt daar teamgenoot van Sasaki. Volgend jaar 3 Nederlanders in het WK *O*

https://www.racesport.nl/...s-een-lange-reis-geweest/

[Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 19-10-2022 12:02]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:00:
Nice, Collin Veijer rijdt volgend jaar met Husqvarna in de Moto3. Hij wordt daar teamgenoot van Sasaki. Volgend jaar 3 Nederlanders in het WK *O*

Goed nieuws, het hing idd al een tijdje in de lucht. John McPhee (teamgenoot Sasaki), is met zijn laatste Moto3 seizoen bezig.

Testing, one, two ...

• Bambufan
Joris748 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:00:

Oe, da's geen verkeerd team om bij te zitten!

• Joris748
Bambufan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Oe, da's geen verkeerd team om bij te zitten!
Er gaat wel een veranderen. Husqvarna beëindigd de samenwerking met Sterilgarda. Peter Öttl gaat mee, maar wat er verder mee gaat is niet duidelijk. De basis van het nieuwe team lijkt me goed.
Husqvarna was de afgelopen seizoenen al als fabrikant vertegenwoordigd in de Moto3 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap middels het Sterilgarda Husqvarna Max Racing Team, het team van voormalig MotoGP coureur Max Biaggi welke geleid wordt door de Duitser Peter Öttl. Voor 2023 gaat Husqvarna de zaken anders aanpakken, zal men niet alleen als fabrikant actief zijn in de Moto3 – maar ook in de Moto2 categorie van het MotoGP wereldkampioenschap. Daarnaast komt er na dit seizoen een einde aan de samenwerking met Max Biaggi.
https://www.racesport.nl/...ut-in-2023-met-husqvarna/

• Bambufan
Joris748 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:30:
[...]Er gaat wel een veranderen. Husqvarna beëindigd de samenwerking met Sterilgarda. Peter Öttl gaat mee, maar wat er verder mee gaat is niet duidelijk. De basis van het nieuwe team lijkt me goed.
Dus èn geen Biaggi meer als teambaas èn voor de Moto3 rijders een direct pad naar de Moto2? Lijkt mij een typische win-win situatie.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:37

Laguna

Connaisseur

Jammer dat Barry Veneman de laatste races steeds naast Frank zit. Ik mis de analyses en expertise van Peter Bom en ik vind het commentaar van Barry toch wat saai (al heeft hij vanwege z'n achtergrond ook veel kennis). De chemie tussen Frank en Peter is beter, maar zo te lezen op Twitter had Peter een MTB ongeluk gehad waarbij hij z'n heup had gebroken. Als het goed is is Peter er bij Valencia weer bij.

[Voor 13% gewijzigd door Laguna op 23-10-2022 09:31]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat was een indrukwekkend eerbetoon aan Dietrich Mateschitz met al die aan Red Bull gerelateerde mensen, mooi gebaar.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:55:
Goed nieuws, het hing idd al een tijdje in de lucht. John McPhee (teamgenoot Sasaki), is met zijn laatste Moto3 seizoen bezig.
John heeft zich nog eens van zijn beste kant laten zien, knap hoor 👍

Misschien komen er nu toch wat mogelijkheden binnen Moto2, je weet tenslotte nooit hoe snel dingen kunnen veranderen (de Vries > F1 2023)

Testing, one, two ...

• Joris748
Quartararo verkoopt zijn huid heel duur. Ondanks een gebroken vinger houdt hij zijn titelkansen nog in leven. Al wordt het bijna onmogelijke opgave: 23 punten achterstand goedmaken in Valencia.

Bagnaia is niet bezweken onder de druk en deed wat hij moest doen.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-02 20:53
Hoewel Bagnaia wel de beste vooruitzichten heeft kan het in Valencia inderdaad nog alle kanten op gaan.
De beide titelkandidaten hebben dit seizoen de nodige fouten gemaakt en daardoor nulscores behaald.

Wat ik deze race het mooiste vond waren de beelden uit de Ducati pitbox toen Bastianini aan kop ging; werden er toch wel een paar heel zenuwachtig.
Had nog de hoop dat Quartararo kon aansluiten maar dat was net te hoog gegrepen.

Hopen dat we nog mooie races in Valencia te zien krijgen waar voor de MotoGP en de Moto2 de beslissing gaat vallen.

• Bambufan
DasNieNix schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:24:
Wat ik deze race het mooiste vond waren de beelden uit de Ducati pitbox toen Bastianini aan kop ging; werden er toch wel een paar heel zenuwachtig.
Ze waren in paniek omdat ze het bord met ¨Suggested Mapping 8" voor Bestia niet konden vinden...
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee