Toon posts:

MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:29
Bambufan schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:58:
En dan nu even als donderslag bij heldere hemel.... Suzuki doekt haar MotoGP project aan het eind van het seizoen op!

Bevestigd door meerdere betrouwbare bronnen.
Het schijnt dat het rommelt binnen het team sinds vertrek van de manager naar de Formule 1.
Maar om nu daarom helemaal uit de sport te stappen is wel bijzonder.
Rins is wel aan een wisselvallig seizoen bezig en Mir is wat onopvallend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:04
Willem30 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Het schijnt dat het rommelt binnen het team sinds vertrek van de manager naar de Formule 1.
Maar om nu daarom helemaal uit de sport te stappen is wel bijzonder.
Rins is wel aan een wisselvallig seizoen bezig en Mir is wat onopvallend.
Om als merk (opnieuw) je visitekaartje uit de etalage te halen duidt erop dat het ECHT slecht gaat met het merk Suzuki. Ze teren al jaren op oude modellen en ze lijken domweg de reserves niet meer te hebben om een sprong naar voren te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:29
Je kan nog snel even een MotoGP edition scoren :).

https://www.suzuki.nl/mot...am-suzuki-vip-experience/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willem30
Bambufan schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Om als merk (opnieuw) je visitekaartje uit de etalage te halen duidt erop dat het ECHT slecht gaat met het merk Suzuki. Ze teren al jaren op oude modellen en ze lijken domweg de reserves niet meer te hebben om een sprong naar voren te maken.
Het is nog niet officieel en Dorna is er niet gelukkig mee: https://nl.motorsport.com...eenzijdig-nemen/10273620/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bambufan
Willem30 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Het is nog niet officieel en Dorna is er niet gelukkig mee: https://nl.motorsport.com...eenzijdig-nemen/10273620/
Het is dus wel maandag aan het voltallige team verteld. Maar het feit dat het zo plotseling (voor het team) lijkt te zijn besloten en de top dus waarschijnlijk liever de afkoopsom betaalt en de schaamte accepteert, samen met de bejaarde line-up bij de dealer en dan nog het feit dat de huidige bazen van Suzuki niet (meer) zo gecharmeerd zijn van de motor-tak doet het ergste vermoeden.

Dus koop er nog snel ééntje voor ze in Chinese handen vallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem30
Bambufan schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:26:
[...]

Het is dus wel maandag aan het voltallige team verteld. Maar het feit dat het zo plotseling (voor het team) lijkt te zijn besloten en de top dus waarschijnlijk liever de afkoopsom betaalt en de schaamte accepteert, samen met de bejaarde line-up bij de dealer en dan nog het feit dat de huidige bazen van Suzuki niet (meer) zo gecharmeerd zijn van de motor-tak doet het ergste vermoeden.

Dus koop er nog snel ééntje voor ze in Chinese handen vallen.
Wel zonde ook voor de sport. Suzuki was altijd mien merk qua motoren waar ik op reed totdat ik overstapte op een Duits motormerk. :+ Het Duitse merk zie ik helaas niet snel in de MotoGP komen. Hopelijk kan Aprilia motoren gaan leveren aan een tweede team.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
Racesport speculeert dat het te maken heeft met een dieselschandaal in Duitsland, Italië en Hongarije.

https://www.racesport.nl/...van-suzuki-uit-de-motogp/
Nogmaals, het is en blijft vooralsnog gissen maar dat er momenteel het één en ander gaande is bij Suzuki moge duidelijk zijn. Mochten de bovengenoemde verdachtmakingen op waarheid berusten dan hangt de ‘relatief kleine’ Japanse auto-, marine en motorenfabrikant uit Hamamatsu een megaclaim boven het hoofd, een claim die waarschijnlijk nog vele malen hoger zal zijn dan de miljoenen claim die men tegemoet kan zien vanwege de contractbreuk en het plotselinge vertrek uit het MotoGP wereldkampioenschap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bambufan
Joris748 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:28:
Racesport speculeert dat het te maken heeft met een dieselschandaal in Duitsland, Italië en Hongarije.

https://www.racesport.nl/...van-suzuki-uit-de-motogp/

[...]
Ik geloof er niets van, Suzuki heeft niet eens motorfietsen die op diesel lopen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Bambufan schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Ik geloof er niets van, Suzuki heeft niet eens motorfietsen die op diesel lopen.
Klopt. Maar wel auto's.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Willem30
Nu dan wel officieel dat Suzuki weg gaat:

https://nl.motorsport.com...de-motogp-heeft/10303112/

Oorzaak mogelijk door dit: https://www.racesport.nl/...van-suzuki-uit-de-motogp/

[Voor 29% gewijzigd door Willem30 op 12-05-2022 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
Ze gaan weer met bosjes in de Moto2. Jammer dat Bendsneijder slecht van zijn plek kwam en helemaal verkeerd zat in de Dunlop chicane.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:01:
Ze gaan weer met bosjes in de Moto2. Jammer dat Bendsneijder slecht van zijn plek kwam en helemaal verkeerd zat in de Dunlop chicane.
Zijn long lap deed hem uiteindelijk nog meer pijn?

Hij zat in eerste instantie nog steeds voor Balters voor die LL, en die reed later op een mooie plek rond, tot ook hij tegen de vlakte ging.

Zonta reed 'm uit, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd. Er wordt wat afgejankt daar bij dat team 🤔

Ze vielen idd als rijpe appels, ben benieuwd wat het zo in de MotoGP gaat worden, we zijn er klaar voor. Hopen op een spannende race 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
Ook in de MotoGP gingen ze als rijpe appels. Wel weer een toffe race gezien. Bastianini was op de juiste plek nadat Pecco er bij ging liggen. Miller ging helemaal uit zijn plaat na afloop. En tja … Aleix … begin een zwak voor die kerel te krijgen. Wat een vechter. Wist Quartararo knap achter zich te houden.

@hardware-lover die long lap deed hem uiteindelijk de das om. Maar 7 plekken verliezen met de start was al niet best.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem30
Joris748 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:29:
Ook in de MotoGP gingen ze als rijpe appels. Wel weer in toffe race gezien. Bastianini was op de juiste plek nadat Pecco er bij ging liggen. Miller ging helemaal uit zijn plaat na afloop. En tja … Aleix … begin een zwak voor die kerel te krijgen. Wat een vechter. Wist Quartararo knap achter zich te houden.
Erg jammer van Pecco. Je ziet dat alle coureurs onder mega druk staan om verschillende redenen.

Suzuki mega slecht weekend maar dat is misschien ook niet zo gek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-02 10:38
Slecht van de Suzuki's en Bagnaia. Wie de post-Marquez en Rossi-tijd van de MotoGP een beetje volgt, weet dat consistentie de sleutel vormt in een veld zonder één echte topper. Daarmee zijn Mir en Quartararo kampioen geworden. Daarom denk ik dat de echt grote titelkanshebbers Espargaro, Bastianini en Fabio zijn, waarbij Fabio de minste dalen lijkt te hebben.

Zeker van Bagnaia valt dat tegen, want hij is vorig jaar twee keer vanuit leidende positie neergegaan. Hij en Quartararo zijn wel de enige van deze grid die ik in potentie zie domineren. Jerez was dan ook een mooi voorbeeld hiervan.

[Voor 30% gewijzigd door Soccer98 op 16-05-2022 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
Gisteren de races (terug) gekeken op Ziggo met Engels commentaar. Nadat te zien was dat van Brad Binders motor een winglet was afgebroken merkten ze op dat het eerder ook was voorgekomen bij iemand anders.
Zelf niet bij stil gestaan maar ze vertelden dat daarna de motor "onbestuurbaar" werd. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Motorsport.com heeft er vandaag een interessant artikel over geschreven:

Hoe de MotoGP de veelgemaakte Formule 1-fout moet voorkomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:45:
Gisteren de races (terug) gekeken op Ziggo met Engels commentaar. Nadat te zien was dat van Brad Binders motor een winglet was afgebroken merkten ze op dat het eerder ook was voorgekomen bij iemand anders.
Zelf niet bij stil gestaan maar ze vertelden dat daarna de motor "onbestuurbaar" werd. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Motorsport.com heeft er vandaag een interessant artikel over geschreven:

Een vergelijking die volgens mij kant nog wal raakt.

Bij Formule 1 draait het al ik weet niet hoelang om het genereren van downforce, daar moet die klasse het nu net van hebben. Dat de vuile lucht problemen gaf voor de achterligger, dat zonder twijfel, maar daar hebben ze nu door een andere wijze van downforce genereren een redelijk positieve draai aan gegeven.

Dat ze dit nu bij de MotoGP zo hebben toegestaan is wat mij betreft al langer een misser, maar daar is nu niet veel meer aan te doen ben ik bang. Steeds meer foefjes en hulpmiddelen die worden toegepast en de algehele regelgeving rent er steeds maar achteraan om het nog enigszins in goede banen (proberen) te leiden. Nu kwam dat over die bandenspanning naar buiten, ook al iets wat ze niet goed hebben gehandhaafd of niet goed hebben vastgelegd in de regels.

Ik geniet nog steeds van de koningsklasse maar stiekem geniet ik soms meer van de lagere klassen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
alesandro_46 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:45:
Dat was in Jerez bij Rémy Gardner

Quizvraag: waarom rijdt Gardner met nummer 87? :)

De charme van MotoGP zijn voor mij de bloedstollende gevechten op onhandelbaar snelle fietsen. Dat lukte met een NSR500 met 200 pk al (behalve in het Doohan tijdperk toen eerder genoemde met een screamer ging rijden om meer uitdaging te hebben). Dat moet met een moderne fiets met 300 pk ook wel lukken zonder winglets, hole shot devices en ride height devices.

Ik kan me wel vinden in het artikel om Motorsport.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
hardware-lover schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:13:
[...]

Een vergelijking die volgens mij kant nog wal raakt.

Bij Formule 1 draait het al ik weet niet hoelang om het genereren van downforce, daar moet die klasse het nu net van hebben. Dat de vuile lucht problemen gaf voor de achterligger, dat zonder twijfel, maar daar hebben ze nu door een andere wijze van downforce genereren een redelijk positieve draai aan gegeven.

Dat ze dit nu bij de MotoGP zo hebben toegestaan is wat mij betreft al langer een misser, maar daar is nu niet veel meer aan te doen ben ik bang. Steeds meer foefjes en hulpmiddelen die worden toegepast en de algehele regelgeving rent er steeds maar achteraan om het nog enigszins in goede banen (proberen) te leiden. Nu kwam dat over die bandenspanning naar buiten, ook al iets wat ze niet goed hebben gehandhaafd of niet goed hebben vastgelegd in de regels.

Ik geniet nog steeds van de koningsklasse maar stiekem geniet ik soms meer van de lagere klassen 😏
De vergelijking herken ik wel. F1 en downforce gaan inderdaad hand in hand. Bij MotoGP was dat in minder mate maar als je de Ducati van nu vergelijkt met die van 5 jaar geleden is de hoeveelheid aero flnk toegenomen (o.a. winglets, vleugel voor achterwiel en downwash wing).
En bij F1 moest ook alles sneller en sneller om te zorgen dat het 'betere races oplevert'. Dat werd vanuit de regelementen voorgeschreven. Bij MotoGP komt dit niet vanuit de reglementen maar vanuit de teams zelf (wellicht dat je het daarom kant nog wal vindt raken..?).

Binnenkort komt er een beperking op de holeshot devices. Een paar jaar geleden probeerden ze de winglets aan banden te leggen. Dat leek toen redelijk gelukt echter zitten we nu met nog ergerr scheermessen te kijken. In die zin herken ik wel wat je zegt dat de organisatie er achteraan hobbelt in plaats van het voor te schrijven.

Zefl geniet ik het meest van de Moto3. Daarna de MotoGP en als laatste de Moto2. Hoewel die laatste twee betreft (gebrek aan) spanning naar elkaar toe trekken.
Joris748 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Dat was in Jerez bij Rémy Gardner

Quizvraag: waarom rijdt Gardner met nummer 87? :)
Het jaar dat zijn pa kampioen werd?
[...]

De charme van MotoGP zijn voor mij de bloedstollende gevechten op onhandelbaar snelle fietsen. Dat lukte met een NSR500 met 200 pk al (behalve in het Doohan tijdperk toen eerder genoemde met een screamer ging rijden om meer uitdaging te hebben). Dat moet met een moderne fiets met 300 pk ook wel lukken zonder winglets, hole shot devices en ride height devices.

Ik kan me wel vinden in het artikel om Motorsport.com
Mijns inziens hebben we de toeters en bellen ook niet nodig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Soccer98
Vooral dit jaar is het om te janken wat betreft actie op de baan. Vorig jaar ging het nog wel, maar je ziet inderdaad een dalende trend qua entertainment. Als je de huidige Ducati vergelijkt met die van Rossi tien jaar geleden, dan is het net alsof dat een Moto3-fiets is.

Alleen waren de races in die tijd ook niet altijd even mooi. Zat wedstrijden gezien waarin Stoner, Rossi, Pedrosa en Lorenzo elkaar niet konden aanvallen en de rest er tientallen seconden achter reed. Vooral in de tijd dat Stoner op de Honda zat was het soms ongelofelijk saai. Door de blessure van Marquez waren 2020 en 2021 nog erg de moeite waard omdat het veld erg gewaagd was aan elkaar, maar dit jaar heb ik geen één leuke race gezien.

Het enige wat de races dan spannend maakt is de vraag hoe veel eraf vliegen en wie (uiteraard zonder blessures). Dat dat gebeurt, komt deels ook omdat ik niet heel erg onder de indruk ben van het deelnemersveld per se. Lorenzo, Rossi en Stoner hadden hun allemaal naar huis gereden en de enigen waarvan ik denk dat het echte wereldtoppers zijn, zitten op een matige motor (Quartararo) of zijn niet fit (Marquez). Verder bestaat dit veld uit vooral types a la Gibernau. Erg goed, niet de ultieme topper. Zegt ook wel voldoende dat een veel te oude Rossi er pas vorig jaar echt doorheen zakte.

[Voor 28% gewijzigd door Soccer98 op 16-05-2022 22:00]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joris748
Ik vind de stukjes van Asse Klein erg leuk om te lezen. Deze keer over de ontknoping van de TT in 2006.

https://www.racesport.nl/...geen-videoschermen-waren/

Kan het me nog levendig voor de geest halen. Gravend in mijn herinnering zie ik de motor zonder Edwards nog rijden. De gunfactor voor Edwards was erg hoog bij het publiek. Ondermeer vanwege zijn verdiensten in de WorldSBK en zijn persoonlijkheid, gunden heel veel mensen hem deze overwinning. Edwards heeft hele bijzondere dingen laten zien op de Honda's in de WorldSBK.
Heb (opa verteld :P) het legendarische gevecht met Troy Bayliss op Monza in 2001 live mogen aanschouwen vanaf de tribune. We waren daar met 3 vrienden op de bonnefooi naartoe gereden (allen met de motor). Donderdagochtend vertrokken, maandagavond weer thuis.

YouTube: [SBK 2001] Monza -- gara 1 -- parte 3

Terug naar de TT van dat jaar: het was het eerste jaar met de vernieuwde Noordlus en wij zaten met ons groepje op de gloednieuwe Strubbentribune .. en het zou zo maar kunnen dat we daar wel al een videowall hadden staan.

* Joris748 rekent mannen als Haga, Edwards, Bayliss, Slight en Fogarty tot zijn all time heroes _/-\o_

Over helden gesproken: tijdens de WorldSBK op Brands Hatch ergens rond de eeuwwisseling, liep ik Giancarlo Falappa tegen het lijf in de pub bij Paddock Hill Bend. We hadden een leuk gesprek over motoren, racen, etc. Hij vertelde dat hij zich nog steeds onderdeel voelde van de Ducati familie. En dat het merk hem nooit heeft laten vallen, nadat hij nooit meer de oude werd na zijn trainingsongeluk begin jaren 90.

[Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 17-05-2022 14:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:05
Zijn er mensen bekend of de Eurosport podcast The in Lap van Frank Weeink nog hervat wordt of is bij Ziggo Sport? Misschien onder een andere naam of via een andere kanaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bambufan
K!K schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:16:
Zijn er mensen bekend of de Eurosport podcast The in Lap van Frank Weeink nog hervat wordt of is bij Ziggo Sport? Misschien onder een andere naam of via een andere kanaal?
Niet zover ik weet. David Emmett kun je wel horen op de Paddock Pass Podcast.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lekker seizoen voor MvdM 👎

Motorsport.com - NL: Nieuw drama voor Van der Mark na zware crash in Estoril.
https://nl.motorsport.com...ash-estoril/10307211/amp/
De eerste race was erg vermakelijk, zelden was een bepaald spreekwoord meer op zijn plaats dan voor die eerste race 😏

[Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2022 12:29]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alesandro_46
Om de tijd door te komen:
500cc Full Race | 2000 ItalianGP

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:40
alesandro_46 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:36:
Om de tijd door te komen:
500cc Full Race | 2000 ItalianGP
[YouTube: 500cc Full Race | 2000 #ItalianGP]
Die gast in het geel met nummer 46 meen ik, die kan er echt helemaal niets van. Glijdt gewoon onderuit , echt wat een veldvulling. Waardeloze rijder. Gewoon stoppen nu het nog kan, het is beschamend om te zien B-)

Hoi :)

• alesandro_46
Shadow_Agent schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Die gast in het geel met nummer 46 meen ik, die kan er echt helemaal niets van. Glijdt gewoon onderuit , echt wat een veldvulling. Waardeloze rijder. Gewoon stoppen nu het nog kan, het is beschamend om te zien B-)
Die moet nodig naar de dokter voor controle.

Nummer 4
spoiler:
(die op plek 2 onderuit glijdt)
schijnt onlangs een MotoGP legend te zijn geworden. :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
Dat was een spectaculaire MotoGP kwalificatie. Slicks in niet volledig droge condities, dus samengeknepen billen. Bijzondere eerste rij met 3 Italianen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:50
https://www.crash.net/mot...ergo-fourth-arm-operation

Slecht nieuws helaas. Was toch even verrast toen ik las dat Honda en Marquez een persconferentie hadden ingelast vanmiddag.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soccer98
Een verwachte zege voor Bagnaia. Man van de race wat mij betreft Quartararo. Met één van de slechtste motoren tweede worden op nota bene Mugello laat zien dat hij een klasse apart is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Pfff, wat een crash in de eerste bocht in Barcelona. Nakagami verliest de controle, gaat onderuit en zijn motor haalt Bagnaia onderuit, maar veel gevaarlijker, zijn helm/vizier landde op het achterwiel van Rins die daardoor ook onderuit ging. Dat had heel slecht af kunnen lopen, vizier eraf geript en gezicht vol risico van grind etc.

[Voor 9% gewijzigd door gambieter op 05-06-2022 14:15]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
gambieter schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:13:
Pfff, wat een crash in de eerste bocht in Barcelona. Nakagami verliest de controle, gaat onderuit en zijn motor haalt Bagnaia onderuit, maar veel gevaarlijker, zijn helm/vizier landde op het achterwiel van Rins die daardoor ook onderuit ging. Dat had heel slecht af kunnen lopen, vizier eraf geript en gezicht vol risico van grind etc.
Zag er niet fraai uit. Nakagami was al vroeg in het aanrennen de controle kwijt.

Wat is het toch met die Gresini Ducati’s? Lijken er te vaak over het voorwiel af te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

WTF, Aleix Espargaro op P2 denkt dat de race is afgelopen, maar er was nog een ronde te gaan :o . Was al aan het zwaaien en zo.

Pas toen er een paar rijders hem voorbij gingen kreeg hij door dat er nog een rondje te gaan is, ging hij weer rijden. P5 uiteindelijk op zijn thuiswedstrijd...

Quatararo oppermachtig, zoveel beter dan de rest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
Wat een blunder van Espargaro. Dacht dat hij al over de finish was, terwijl er nog een ronde te gaan was. Grapje kost hem 7 dure punten 8)7

Irritante celebrities die meevieren :X En daarbij heb ik het niet over Biaggi ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
Quartararo steekt op dit moment met kop en schouders boven de rest uit. Yamaha gaat voor geen meter en dan toch deze dominantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Aleix.. :(:)

Vervelends "artiest" attention whore.. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36

Pierre

Van nature lui!

Hilbert is ook op de motor gestapt, bizar denken dat je al klaar bent 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
Dacuuu schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:51:
Aleix.. :(:)

Vervelends "artiest" attention whore.. :X
Ik hoopte stiekem dat hij met zijn been aan een hete uitlaat bleef plakken :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soccer98
Dit was Fabio’s kampioensrace. Verreweg de beste coureur van het veld en van de laatste jaren. Hij is de enige die het gat dat Marquez heeft achtergelaten mag en kan invullen. Dan zie je toch dat coureurs als Mir, Bagnaia, Bastianini en Espargaro er net een niveau onder zitten. Bijzonder snel op een dag, maar niet in staat dit een seizoen lang te kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Joris748 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Ik hoopte stiekem dat hij met zijn been aan een hete uitlaat bleef plakken :P
Ja dat schoot ook door mijn hoofd haha. Dat je dan zijn gezicht van "kijk mij eens ik kan op een motor zitten, snel maak foto's van mij want ik ben belangrijk!" naar.. "Aaaauuuuuh au au auuuuuuiii" zou gaan. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
Ik zit nu de Moto2 terug te kijken. Wat een beroerde start van Bendsneijder, zonde van die mooie startplek. Hij is veel te lief. Als hij in de eerste plek zijn plek opgeëist had had, zat hij bij de eerste 5.

[Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 05-06-2022 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Bagnaia over de crash in bocht 1. Ik ben het wel met hem eens: de stewards hadden hier Nakagami een straf moeten opleggen voor de volgende race.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gambieter schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:13:
Euh volgens mij bleef zijn helm gewoon op hoor (vizier vloog er wel af) en lande hij met zijn helm (met hoofd er dus nog in) op het achterwiel van Pecco. En dat gaf een heel naar gezicht :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Tylen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:19:
Euh volgens mij bleef zijn helm gewoon op hoor (vizier vloog er wel af) en lande hij met zijn helm (met hoofd er dus nog in) op het achterwiel van Pecco. En dat gaf een heel naar gezicht :(
Zeg ik toch, vizier er af geript.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maikel64
Pierre schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:54:
Hilbert is ook op de motor gestapt, bizar denken dat je al klaar bent 8)7
Nou is de situatie in Catalunya anders dan op andere circuits waar op de borden van het circuit L1 ook echt "nog 1 lap te gaan betekent". Op Catalunya is L0 namelijk pas de laatste lap.

Dit in combinatie met een pitboard wat haast niet zichtbaar is (volgens zijn eigen woorden) kan een vergissing geven.

Van een rookie had ik het kunnen begrijpen, van een ervaren rijder als Espargaro totaal niet en had dit totaal niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:51:
Ik zit nu de Moto2 terug te kijken. Wat een beroerde start van Bendsneijder, zonde van die mooie startplek. Hij is veel te lief. Als hij in de eerste plek zijn plek opgeëist had had, zat hij bij de eerste 5.
Deze heeft ie helemaal zelf verpest. Zijn start was gewoon goed, lag zelfs even vijfde, maar ging te hard die eerste bocht in, ging wijd en toen was het kwaad geschied en werd ie opgeslokt door de rest. Tjonge jonge, wat gaat het (te) vaak mis in die eerste ronde.

Testing, one, two ...

• alesandro_46
Meer "dirty air". Ik ben benieuwd of en wanneer Aprilia dit gaat gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soccer98
Bizar hoe kampioenen als Mir en Bagnaia bezwijken onder de druk. Ik vond het deelnemersveld van dit jaar al niet heel bijzonder, maar denk wel dat we te maken hebben met de slechtste grid sinds de klasse MotoGP heet. Alleen Quartararo is uitzonderlijk. Zagen we vandaag ook weer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50
Nog mensen van hier die dit jaar naar de TT gaan? Ik zit op mijn vaste plek op de Stekkenwal tribune. Vorig jaar een uitstapje gemaakt naar de GT wat ook niet verkeerd was :)

Ik ben er zelf zaterdag en zondag. Zin in! oOo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:20

JAN-B

525 Wp op mijn dak

R0y. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:30:
Nog mensen van hier die dit jaar naar de TT gaan?
Nee, sinds half jaren 90 niet meer geweest >:)
Ik vond trouwens de jaren 80 wel de meest spannende > Mamola - Roberts - Spencer - Lawson - en zo kan ik wel doorgaan :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:18
Soccer98 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:30:
Bizar hoe kampioenen als Mir en Bagnaia bezwijken onder de druk. Ik vond het deelnemersveld van dit jaar al niet heel bijzonder, maar denk wel dat we te maken hebben met de slechtste grid sinds de klasse MotoGP heet. Alleen Quartararo is uitzonderlijk. Zagen we vandaag ook weer.
Ik zei laatst nog tegen mijn vriendin dat ik er van overtuigd ben dat als nu bijv een Stoner, Pedrosa of Lorenzo op hun best mee zouden doen, zij waarschijnlijk met afstand iedere race zouden winnen. Quartararo is inderdaad wel een klasse apart, foutloos en dan op die machine zo presteren, knap hoor.

Edit: Ik vind het overigens wel ontzettend sneu voor Dovizioso om nu zo kansloos achteraan te rijden. Ik had het hem zo gegund om nog een paar jaar mee te vechten voor de titel. Hij was jarenlang de enige die in de buurt kon komen van Marquez, hoe frustrerend moet dit dan voor hem zijn :/
Nog mensen van hier die dit jaar naar de TT gaan? Ik zit op mijn vaste plek op de Stekkenwal tribune. Vorig jaar een uitstapje gemaakt naar de GT wat ook niet verkeerd was :)

Yep, mijn vriendin en ik zijn er vrijdag. Lekker decadent in de VIP lounge boven de Haarbocht Tribune :)

[Voor 11% gewijzigd door UTwizard op 20-06-2022 11:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maikel64

Jep, ik en mijn vrouw. Ook zaterdag en zondag. Zondag op de vaste plek op de GT tribune.

Wel jammer dat het, zoals het er nu naar uitziet, echt ouderwets TT weer gaat worden :(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joris748

Yep, vaste plekken op de Strubbentribune *O*

* Joris748 is sinds 1989 naar iedere TT geweest :)
Maikel64 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Jep, ik en mijn vrouw. Ook zaterdag en zondag. Zondag op de vaste plek op de GT tribune.

Wel jammer dat het, zoals het er nu naar uitziet, echt ouderwets TT weer gaat worden :(
Nope, bij echt TT weer is het 1 dag bloedheet en 1 dag zeiknat. Gaat dit jaar niet lukken :N

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Joris748 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:32:

Nope, bij echt TT weer is het 1 dag bloedheet en 1 dag zeiknat. Gaat dit jaar niet lukken :N
@Joris748 Kijk eens naar het weerbericht > je voorspelling komt precies uit: Zaterdag 23 graden, niet echt bloedheet, maar lekker :P en Zondag maar 18 graden en (niet schrikken) 24 mm neerslag :(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joris748
JAN-B schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:15:
[...]

@Joris748 Kijk eens naar het weerbericht > je voorspelling komt precies uit: Zaterdag 23 graden, niet echt bloedheet, maar lekker :P en Zondag maar 18 graden en (niet schrikken) 24 mm neerslag :(
Ah, zo goed had ik het nog niet bekeken d:)b

Uit mijn hoofd in 2003 of 2004 hadden we ook zo'n TT. Tijdens de wedstrijd zaten we toen op een net aangelegd talud bij opkomen Veenslang.
Op vrijdag was het ontzettend heet en veel bezoekers waren met dezelfde verwachting naar de racedag gekomen. Met name dames hadden het, slechts gekleed in broekje en hemdje, zichtbaar koud :+

• R0y.
[...]

Huh, ik kan wel wat neerslag vinden maar 24 mm?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:48
[...]

Die regen valt vooral in de ochtend, voor 11:00 uur als het goed is. Daarna zou het relatief droog moeten blijven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik en maat van m'n me zijn ergens te vinden op het talud zondag. Afgelopen week waren de vooruitzichten prima voor zondag, maar nu wordt er ineens een bak water voorspeld :/

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

R0y. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:44:

Huh, ik kan wel wat neerslag vinden maar 24 mm?
Staat gewoon op Buienradar hoor :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maikel64
Joris748 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:32:

En vergeet vooral niet dat het de dag na de race weer droog moet zijn met zon!

Toen de race nog op zaterdag was hadden we vaak op zondag beter weer. Nu lijkt dat gewoon een dag mee opgeschoven te zijn.

Dit wordt gewoon weer lekker zweten onder een poncho in de regen met een zonnetje. Door zweet of regen, nat zullen we worden bij de TT :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25

Jazeker. Als 20 jaar op de GT

Fingers crossed op toch nog ander weer ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Joris748
Nog even in het kader van Opa verteld. In 2003 ben ik met wat jongens naar de MotoGP op de Sachsenring geweest. Helaas geen vrij kunnen krijgen, dus ik kwam samen met een vriend nagereden op vrijdagavond.

Om half 7 eindelijk onderweg vanuit Nuenen. Regelmatig de teller dik boven de 180 km/h gehad en daarbij ook nog een 1,5 liter-fles drinken gelanceerd |:( Die onder een netje op mijn bagagerol lag. Gelukkig zonder slachtoffers O-) Alleen het laatste stuk zat het minder mee. Veel file, ontbrekende belijning en schemer/donker drukten het gemiddelde flink. Toch stonden we rond half 12 al bij de ingang van de camping.

Even gebeld met de jongens die 's middags al aangekomen waren en zij gaven aan waar we heen moesten. Viel niet mee om met een 748 met grote tas achterop, via een modderig pad de heuvel op (maar kon ook net zo goed af zijn geweest), tussen honderden dronken Duitsers door te moeten. Eenmaal op de plek snel het tentje opgezet en ons in het feestgedruis gestort.

Na een veel te korte nacht, konden we overdag naar de trainingen gaan kijken. En na de training was er van alles te zien en te beleven op het campingterrein. De hele dag door broodjes kotelet van de barbecue, grote tent met live muziek. Maar waar de Ossies echt bekend om stonden, waren allerlei zelfgeknutselde of gepimpte voertuigen en bouwsels. We hebben ons daar onze ogen uitgekeken.

's Avonds werden we uitgenodigd door een paar Oostduitse jongens om nog wat te komen drinken. De muziek was niet helemaal fris (kreeg later pas door dat ze neo-nazi sympathieën hadden :X). En de zelfgestookte rum hakte er zo hard in, dat ik toch wat stukken van de nacht kwijt ben. Volgens de overlevering was ik zo dronken dat ik bang was om "uit" mijn 3 cm dikke slaapmatje te vallen :+.

Wat ik me verder kan herinneren is dat er een fijne sfeer hing en dat het een leuk circuit is om als toeschouwer te zijn. Na een mooie racedag, ben ik de volgende dag samen met iemand anders terug naar huis gereden. De meeste uit ons groepje moesten maandag weer werken, dus die zijn zondag na de race al vertrokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
JAN-B schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Staat gewoon op Buienradar hoor :P
Weer online geeft nog 4mm aan. Toch een aardig verschil dan. Hopen op wat beter weer :)

• Willem30
Beetje regen deze ochtend in Assen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
Nog geen druppel gevoeld, wel flink bewolkt.

Prima weertje om vanaf de Strubbentribune te wachten op de MotoGP 8)

Geef geen garantie dat we het droog houden >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Prima resultaat voor Bo. Jammer dat ze Vietti die longlap penalty niet hebben gegeven, dan had het resultaat wellicht nog beter geweest.

Mooie beelden die de wereld over gaan. Volle bak (104k) Assen, schitterend.

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Quarteraro is dus toch menselijk. Dat was bagger, en Aleix is het slachtoffer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTjuk
gambieter schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:09:
Quarteraro is dus toch menselijk. Dat was bagger, en Aleix is het slachtoffer.
Dat blijkt. Lelijke fout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Veel valpartijen nu. Regen ook onderweg. Zo mooi als moto2 wordt het niet!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeTjuk
Zo Aleix is lekker bezig met inhalen zeg.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DeTjuk
Wow, wat een geniale inhaalactie van Aleix in de GT nog, wauw.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Mwoh, what Aleix Espargaro vandaag heeft gedaan was toch wel mooi. Twee plekken winnen in een single move in de laatste chicane, en van P15 terugkomen naar P4.

En Quarteraro, dat was een lelijke vlucht. Waarom ze hem weer naar buiten stuurden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTjuk
gambieter schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:44:

En Quarteraro, dat was een lelijke vlucht. Waarom ze hem weer naar buiten stuurden?
Ja, die logica ontgaat mij ook.

En Vinales die (in Assen) weer eens op het podium staat.

Morbidelli valt ook wel erg door de mand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
gambieter schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:44:
Mwoh, what Aleix Espargaro vandaag heeft gedaan was toch wel mooi. Twee plekken winnen in een single move in de laatste chicane, en van P15 terugkomen naar P4.
Held _/-\o_
In de ronde nadat hij gevallen was, maakte Quartararo ook al een rare zwieper bij het uitkomen van de GT. Zou zeggen dat hij de tweede keer door een electronisch probleem onderuit ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeTjuk schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:50:
Prima resultaat voor Bo. Jammer dat ze Vietti die longlap penalty niet hebben gegeven, dan had het resultaat wellicht nog beter geweest.

Mooie beelden die de wereld over gaan. Volle bak (104k) Assen, schitterend.
Eindelijk die eerste ronde tamelijk goed doorgekomen, was bang dat het alsnog fout zou gaan voor BB, maar dit keer gelukkig niet 👏
Racen kan ie, maar die eerste ronde is vaak zijn achilles voor de rest van de race.

Mooi raceweekend geweest daar op Assen, prachtige baan is dat toch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:36

steveman

Comfortabel ten onder

Aleix _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zeldzame fout van Kwartje, hopelijk ook gelijk de laatste die een ander zo treft.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:45

v8power67

Psn: Mausosaurus

Net moto gp terug gekeken. Wat een mega race van aleix. Beetje vage actie van quateraro die bijna alles verpeste voor aleix, maar wat een comeback! Hoop persoonlijk dat aleix hem dit jaar pakt echt een top seizoen ondanks spanje blunder.
Voor kampioenschap ook goed dat quateraro eruit ligt nu want die ging wel beetje te hard.
Verder mooie race voor bagnaia eenzaam op nr1 maar knap.

Zie nu quateraro die naar aleix gegaan is, dat doet ie dan wel weer goed en netjes toch respect dan!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soccer98
Matige actie van Quartararo natuurlijk. Wel merkwaardig dat hij een long lap krijgt volgende week, daar Nakagami dat na Barcelona niet kreeg voor het uit de race rijden van twee anderen (waarbij een van hen geblesseerd raakte). Ook kreeg Miller geen straf voor zijn crash met Mir in Portugal.

Het cynisme in mij zegt dan ook dat bij deze straf spanning in het kampioenschap echt wel in het achterhoofd werd genomen. Los van de domme actie zijn de gevolgen namelijk wel minder dan bij bovengenoemde incidenten. Vooral omdat Aleix nog vierde werd en niet eruit lag (zoals Bagnaia en Mir) of zijn pols brak (zoals Rins)

[Voor 19% gewijzigd door Soccer98 op 26-06-2022 19:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Soccer98 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:13:
Matige actie van Quartararo natuurlijk. Wel merkwaardig dat hij een long lap krijgt volgende week, daar Nakagami dat na Barcelona niet kreeg voor het uit de race rijden van twee anderen (waarbij een van hen geblesseerd raakte). Ook kreeg Miller geen straf voor zijn crash met Mir in Portugal.
Verschillende stewards per race? Dat Quarteraro die straf krijgt is terecht, dat Nakagami en Miller die niet kregen is verkeerd. Net zoals Vietti in Moto2 wel een straf verdiende.
v8power67 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:51:
Zie nu quateraro die naar aleix gegaan is, dat doet ie dan wel weer goed en netjes toch respect dan!
Dat was inderdaad netjes. Ik dacht eerst dat hij een Schumi Spa 98 wilde doen :+

[Voor 20% gewijzigd door gambieter op 26-06-2022 19:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
Zo, ik ben weer thuis. Was weer een heerlijke TT om vanaf de tribune te volgen. Onderweg naar huis nog heel wat teamtrucks voorbij gereden.

Spannende Moto3, erg knap dat Sasaki er met de winst vandoor ging. Had niet verwacht dat Guevara die nog uit handen zou geven. Die was ijzersterk bezig. Muñoz is een jongen om in de gaten te houden!

Moto2 was erg enerverend. Eindelijk de Bendsneijder gezien die hij moet zijn. Verdedigde sterk en haalde vastberaden in. Jammer dat hij tegen het toch verslapte, wat hem toch een paar plaatsen heeft gekost. Leuk ook om Van de Goorbergh in actie te zien.

MotoGP was minder spannend, maar Aleix Espargaro is de held van de dag. Sterke inhaalrace en een bazenactie door Miller en Binder nog in te halen. Dikke duim voor Vinales met zijn eerst podium met de Aprilia.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik heb net geprobeerd de race terug te kijken bij de NOS. Wat een drama is dat zeg. NIET 1 naam correct uit kunnen spreken vind ik echt abominabel. Dat de gast van Eurosport Aleix altijd Alex noemde vond ik al niet professioneel, maar de NOS is echt beneden alle pijl. Elke klemtoon legt die gast verkeerd. Ik snap echt niet dat je een sport mag becommentariëren als je niet eens weet hoe die mensen heten. Ik heb de stream halverwege de eerste ronde uitgezet aangezien hij Quartararó en Aspagaró maar bleef benoemen. Daar kan ik geen 45 minuten naar luisteren. Echt zonde want ik lees hier dat het een boeiende race was.

/rant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34
gambieter schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Verschillende stewards per race? Dat Quarteraro die straf krijgt is terecht....
Niet mee eens. Dit is een race ongeval, dit kan letterlijk bij iedere inhaal actie gebeuren. Er was niks roekeloos aan, hij zat er langs maar net niet voorbij en raakte de voorkant op lage snelheid kwijt.

Laten we alsjeblieft niet de F1 achterna gaan.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
@Nivado ik was dus niet de enige. Heb het geluid uitgezet, wat een dramatisch commentaar daar zeg. Wel weer mooi om die volle tribunes te zien naast de baan :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Tito129 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:15:
Veel valpartijen nu. Regen ook onderweg. Zo mooi als moto2 wordt het niet!
Die 10 druppels uiteindelijk? :+

Mooie dag gehad gisteren! Het was weer eens ouderwets gezellig en het weer zat goed mee.
Ook de terugweg was weer een evenement op zich. Wel jammer dat er altijd een paar lui tussen zitten die ons motorrijders een slechte naam bezorgen, maar goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
M14 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Niet mee eens. Dit is een race ongeval, dit kan letterlijk bij iedere inhaal actie gebeuren. Er was niks roekeloos aan, hij zat er langs maar net niet voorbij en raakte de voorkant op lage snelheid kwijt.

Laten we alsjeblieft niet de F1 achterna gaan.
Ondanks de lage snelheid is de Strubben een hele lastige bocht. Met name het aanremmen, omdat ze met flinke snelheid door de Ossebroeken komen en ze ook de motor nog om moeten gooien. Typisch gevalletje van te veel willen op een plek waar het niet kan, daarbij een collega buiten de baan duwen en daarom terecht bestraft.

[Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 27-06-2022 09:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
Dat was mij toch weer een TT...! Veel actie gezien, zeker in Stekkenwal. Moet toch wel zeggen dat de Moto2 voor mij het leukst was. Erg spannend en een aantal mooie inhaal acties gezien. Ook helaas een aantal crashes.

Fernandez parkeerde zijn motor nog even precies voor mijn neus tegen het hek om samen met het publiek de overwinning te vieren. Leuk om dat ook eens mee te maken.

Ik moet wel zeggen dat het dit jaar richting de Stekkenwal even lastig was met de route. Het laatste stuk net voor de parking ontbrak er een bord dat je moest afslaan aan de kant waar wij vandaan kwamen. Heel veel mensen reden dus rechtdoor, ben zelf toen even later gekeerd omdat ik het toch lang vond duren en terug gereden. Vanaf de andere kant was er wel een bord. Wel grappig, toen ik ging keren volgde er ook een auto, die reed dus blind achter mij aan in de hoop dat ik wel wist waar ik naar toe ging. 8)7

O ja... het regenjasje was uiteindelijk (gelukkig) nergens nodig :)

Op naar volgend jaar!

• Maikel64
Joris748 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:00:
Zo, ik ben weer thuis. Was weer een heerlijke TT om vanaf de tribune te volgen. Onderweg naar huis nog heel wat teamtrucks voorbij gereden.

Spannende Moto3, erg knap dat Sasaki er met de winst vandoor ging. Had niet verwacht dat Guevara die nog uit handen zou geven. Die was ijzersterk bezig. Muñoz is een jongen om in de gaten te houden!

Moto2 was erg enerverend. Eindelijk de Bendsneijder gezien die hij moet zijn. Verdedigde sterk en haalde vastberaden in. Jammer dat hij tegen het toch verslapte, wat hem toch een paar plaatsen heeft gekost. Leuk ook om Van de Goorbergh in actie te zien.

MotoGP was minder spannend, maar Aleix Espargaro is de held van de dag. Sterke inhaalrace en een bazenactie door Miller en Binder nog in te halen. Dikke duim voor Vinales met zijn eerst podium met de Aprilia.
Echt verslappen zou ik het niet willen noemen. Ik heb toch echt strijd tot het einde gezien van hem, wel met een paar kleine foutjes. Zoals hij zelf aangaf waren die foutjes puur uit gebrek van ervaring om met de top van de Moto2 te strijden, maar dat hij met de top kan strijden is duidelijk geworden.

Zonta kwam nog op een leuke manier de pit in na de race, met een mooie wheelie.

• M14
Joris748 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Ondanks de lage snelheid is de Strubben een hele lastige bocht. Met name het aanremmen, omdat ze met flinke snelheid door de Ossebroeken komen en ze ook de motor nog om moeten gooien. Typisch gevalletje van te veel willen op een plek waar het niet kan, daarbij een collega buiten de baan duwen en daarom terecht bestraft.
Het ding is, op die plek kan het wel prima. Het is een prima bocht om een blokpass te doen en wordt gedaan door rijders in iedere klasse.

Gister zijn in die bocht verschillende rijders gecrashed. Het enige verschil is dat er nu iemand langs zat en dat beide rijders hoofdrolspeler zijn in het kampioenschap. Maar dat maakt het nog niet roekeloos of straf-waardig.

FYI: Ik rij wel eens wat wedstrijden en ik weet welke handelingen je vanuit Ossebroekenen moet doen.

• Joris748
M14 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Het ding is, op die plek kan het wel prima. Het is een prima bocht om een blokpass te doen en wordt gedaan door rijders in iedere klasse.

Gister zijn in die bocht verschillende rijders gecrashed. Het enige verschil is dat er nu iemand langs zat en dat beide rijders hoofdrolspeler zijn in het kampioenschap. Maar dat maakt het nog niet roekeloos of straf-waardig.

FYI: Ik rij wel eens wat wedstrijden en ik weet welke handelingen je vanuit Ossebroekenen moet doen.
Laat ik ook een aantal jaren ZAC hebben gereden ;) Weliswaar in de kelderklasse :+

Blockpass kan prima daar, maar niet op deze manier. In dit geval wilde Quartararo teveel en vergaloppeerde zich daarbij. Hij zat mijns inziens op een lijn die hij niet kon houden. Moest toch insturen om Espargaro niet te raken, maar had een te hoge snelheid waardoor hij de voorkant verloor. Ik vond het ook niet roekeloos, maar gewoon een domme fout (wat hij zelf ook toegaf). De straf was terecht, vanwege de gevolgen voor Espargaro.

• M14
Joris748 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Laat ik ook een aantal jaren ZAC hebben gereden ;) Weliswaar in de kelderklasse :+

Blockpass kan prima daar, maar niet op deze manier. In dit geval wilde Quartararo teveel en vergaloppeerde zich daarbij. Hij zat mijns inziens op een lijn die hij niet kon houden. Moest toch insturen om Espargaro niet te raken, maar had een te hoge snelheid waardoor hij de voorkant verloor. Ik vond het ook niet roekeloos, maar gewoon een domme fout (wat hij zelf ook toegaf). De straf was terecht, vanwege de gevolgen voor Espargaro.
Kelder klasse ftw :+.

Maar, als de gevolgen voor een titelkandidaat bepalend zijn voor het uitdelen van een straf, dan had Takaaki Nakagami ook een straf moeten krijgen voor zijn kegel-actie. Dat had ook gevolgen voor een titelkandidaat (Bagnaia) en schakelde een andere rijder voor 1 wedstrijd uit. En dat was weldegelijk roekeloos omdat er aantoonbaar veel te laat werd geremd.

• Joris748
M14 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Kelder klasse ftw :+.

Maar, als de gevolgen voor een titelkandidaat bepalend zijn voor het uitdelen van een straf, dan had Takaaki Nakagami ook een straf moeten krijgen voor zijn kegel-actie. Dat had ook gevolgen voor een titelkandidaat (Bagnaia) en schakelde een andere rijder voor 1 wedstrijd uit. En dat was weldegelijk roekeloos omdat er aantoonbaar veel te laat werd geremd.
Ben het met je eens dat het niet moet uit maken of het om de nummer 1 gaat of de nummer laatst. Nakagami had ook wel een straffe mogen krijgen. Long lap is niet het einde van je race ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Joris748 en @M14 slakkies ;)

• M14
De gemiddelde moto3 rijder rijdt jou op je 1000 anders ook hardstikke zoek hoor :p

• Tylen

Tylen

M14 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:46:
[...]

De gemiddelde moto3 rijder rijdt jou op je 1000 anders ook hardstikke zoek hoor :p
Dat scheelt maar 2,5 seconden :P (1:43 gemiddeld voor moto3 op de snelle ruskenhoek)

• M14
Tylen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Dat scheelt maar 2,5 seconden :P (1:43 gemiddeld voor moto3 op de snelle ruskenhoek)
Met wat je ooit hebt gereden? Of de tijden die je de laatste keer op Assen reed >:)

• Tylen

Tylen

M14 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Met wat je ooit hebt gereden? Of de tijden die je de laatste keer op Assen reed >:)
Als ik ervoor ga zitten met de juiste banden redt ik het wel weer ;) Laatste keer op assen was met endurance band (SC3) en dus trager.

• M14
Tylen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Als ik ervoor ga zitten met de juiste banden redt ik het wel weer ;) Laatste keer op assen was met endurance band (SC3) en dus trager.
Oh, je hebt ook die endurance gereden ... Ik ging even van 22 mei uit (1.50.xxx) ;)

Maar los daarvan, die R1 van jouw heeft een slordige 200pk. En een moto3 fiets iets van 60pk? :9

• Joris748
Na het lezen van meerdere opinies over de straf voor Quartaro ben ik toch van gedachten veranderd. De longlap penalty is in mijn ogen onterecht.

https://www.racesport.nl/...-panel-schaadt-de-motogp/
Hoewel Quartararo heeft toegegeven dat hij een fout heeft gemaakt in bocht 5 op het TT Circuit Assen in de vijfde ronde, ziet Monster Energy Yamaha MotoGP dit als een race-incident. Quartararo heeft de reputatie een nette rijder te zijn, zonder een verleden van eerdere incidenten. Het was een eerlijke fout, zonder kwade bedoelingen.
De inconsistentie waarmee straffen worden opgelegd door het FIM MotoGP Stewards panel tijdens het seizoen 2022 schaadt de eerlijkheid van de MotoGP en het vertrouwen in de jurisdictie van de Stewards. Er zijn minstens drie ernstigere race-incidenten geweest in de MotoGP-klasse (waarbij rijders zich uit de race moesten terugtrekken en/of verwondingen opliepen) die onbestraft zijn gebleven.

• Joris748
Ik kom even in de kerk vloeken. Wat een vet apparaat!

YouTube: Ducati MotoE Prototype | In Action

Ducati heeft zijn motor voor MotoE voor volgend jaar gepresenteerd.
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee