Ik had hem ook op -2 staan (nu maar eens weer op 'STD' wat zorgt dat het weer warmer wordt.wizzopa schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:06:
Vandaag staat de Daikin aan vanaf 8:10 op 20 graden de temperatuur instelling heeft een offset van -2 graden dit resulteert in een temperatuur in de kamer van 19,5 graden
Fan stand tot 14uur op stand 1 daarna naar stand stil.
Net ook even een ventilator kacheltje in de woonkamer er bijgezet om te verwarmen.
Temperatuur stijgt naar 22 graden en de buiten unit gaat uit en de binnen unit gaat nog langzamer draaien dan op de stand stil, en dat lijkt mij logisch om dat de temperatuur waarschijnlijk in de luchtstroom gemeten wordt. Als de fan helemaal stil staat wordt dat lastig een meting te krijgen.
Je zou hier de conclusie aan kunnen verbinden dat bij een verschil van 2 graden of meer boven het setpoint de unit in standby gaat.
@Binnetie Tocht of afzuiging in de keuken.
http://imgur.com/a/SbSGl
Elke verhoging in de lijn zou in jou geval een verhoging van de ventilatorsnelheid betekenen.
Meten is weten en daar ga ik ook naar toe wanneer ik nieuwe kWh-meters plaats om alles goed bij te houden. Zo'n grafiekje zoals je laat zien is ideaal natuurlijk.
Hiermee bevestig je ook direct dat de afzuigkap ook invloed heeft. Ik merk niks aan de Daikin maar wel aan de luchtstroom in huis.
Nu heb ik een ventilatiebox in huis, in de hoek van de keuken heb ik zo'n aanzuigrooster zitten, deze staat altijd op de laagste stand. Met douchen staat hij op de hoogste stand, dat merk je ook wel. Maar de laagste stand zal er toch niet zo'n invloed op hebben? Bedoel ik heb wel gezien dat hij gewoon 'uitging' en je heel zachtjes een ventilatortje hoorde om de temp te meten.
Nu zijn bijvoorbeeld alle ledjes op de unit weer uit (niks veranderd), zelf de rode led van de quick heat timer is uit. Dit doet mij echt vermoeden dat er iets niet goed is.