Even mezelf quoten.Binnetie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:35:
[...]
Ik zie het, dankjewel. Waarom ik nou niet kon vinden? Jammer genoeg niet echt een gedetailleerde beschrijving. Maar die hose length is wel interessant. Alleen staat hij bij mij al op ~3M.
De Thermo off setting staat bij mij op keep, maar je kunt je kunt hem ook op low zetten.
Met die setting zit ik nu even, want zoals in mijn eerdere bericht had ik de gewenste temp op de AB op 18 ingesteld. Normaal stond hij op 20. De unit ging uit (die uitblaastoosters bleven open staan). Na een klein uur gaat hij uit zichzelf weer blazen (stand 1), ik verwachtte dat hij ook weer uit ging. Maar nu ruim 2 uur later blaast hij nog en heb ik het idee dat hij het dus 2 graden kouder willen hebben.
Het is toch meer dan logisch dat hij gewoon een beetje bij verwarmt en dan weer uitgaat. Net als een CV? Dus wacht tot de ruimte een bepaalde temperatuur heeft en dan af en toe even bijverwarmt?
Edit: net adjust heattemp op -1 gezet. Er gebeurde niks. Na een poosje op -2 gezet en direct ging de unit uit. Nu maar eens kijken of hij weer aanspringt en uitgaat.
Nadat ik vanochtend opstond en in de kamer kwam bleek de unit weer te zijn gestart, dat was ook mijn verwachting want het koelt af. Ik zag op de thermometer dat de temperatuur ook langzaamaan steeg (fanstand 1).
Maar nu komt het, ik wilde eens kijken wat er gebeurd als ik de fanstand omhoog deed om zo te kijken of hij afsloeg. Ik zette hem met de ab op fanstand 3.... maar gewoon eigenwijs bleef hij hetzelfde blazen.
Ik dacht: nu laat ik hem net zo lang staan totdat hij eens zelf uitgaat. Waarom zou je willen blijven blazen als de temperatuur behaald is? Je laat de ventilatie toch ook niet de hele dag flink aan staan als je even een 10 minuten gedouched hebt?
Maar na een poos ging hij weer uit! Dat klinkt dus goed. De fanstand staat nog steeds op 3. Dus ben benieuwd wat er gebeurd als hij weer aangaat.
De ingestelde temp is 18 graden op de AB, adjust heat temp op -2. In de woonkamer bij de bank was het 18 graden. Op thermostaat 19 graden. Een beetje fris, maar goed eens kijken of hij weer aangaat.