Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:34:
[...]

Dat zal vast wel niet aangezien er nu een officiele WP7Chevron app op de marketplace komt. Dan mag je 9 dollar betalen om hetzelfde te bereiken.
Met het verschil dat MS dit goedkeurt ipv dat je illegaal bezig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk overigens niet dat die in de marketplace terecht gaat komen. Dan zullen ze een uitzondering moeten maken voor deze app qua security eisen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Caelorum schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:19:
Ik denk overigens niet dat die in de marketplace terecht gaat komen. Dan zullen ze een uitzondering moeten maken voor deze app qua security eisen etc.
Het is gewoon een Windows applicatie dus die komt inderdaad niet in de marketplace.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Kan iemand die zijn/haar telefoon van Mango heeft voorzien eens naar: http://ie.microsoft.com/testdrive/mobile/ gaan en dan 'Speed Reading' aanklikken?

Ik heb zojuist even wat filmpjes bekeken over IE9 mobile en de resultaten konden nogal verschillen. Zojuist een Throphy gezien die maar tot 23 FPS kwam.

Mijn resultaten (HTC HD7 T9292):
IE Desktop: 27 FPS
IE Mobile: 27 FPS

Vergeet niet om ook even je toestel erbij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:58
Mijn omnia 7 schommelt de hele tijd tussen de 29-30fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mijn omnia zit rond de 25 fps, en ik draai de Mango beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat de Mango Beta die jullie hebben een oude beta is. Er is nog veel optimalisatie mogelijk.

Ik zag in een filmpje dat Microsoft het aantal fps heeft weten op te krikken naar 50fps. Zij werkten waarschijnlijk met een latere versie.

YouTube: ‪Windows Phone 7 Mango beats iPhone iOS5 beta in HTML5 speed test‬‏ - YouTube

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 21-07-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desktop (IE 9)
60 fps (gecapped duidelijk)

HTC Trophy 7 Mango beta, officiele manier (dev aacount dus)
1e keer: 52 (ja echt 52 :S)
2e keer: 24 (had beeld verschoven)
3e keer: 27
4e keer: 26
5e keer: 25

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 21-07-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Relief2009 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:21:
Vergeet niet dat de Mango Beta die jullie hebben een oude beta is. Er is nog veel optimalisatie mogelijk.
Correct, al is het leuk om te zien dat Microsoft het al zo ver heeft weten te schoppen. Zojuist met de HTC Wildfire van mijn broer dezelfde test gedaan en die kwam niet boven de 2FPS uit, dus wat dat betreft loopt WP7 ver voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

htc hd7

fishtank = 29 fps
speedread ook gewoon 29

browserscore 43 secs

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 21-07-2011 12:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

HTC Trophy:

Fishtank: 28fps
Speedread: 25fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jongens let erop dat je niet off-topic gaat met de IE9 fps discussie. We hebben al een waarschuwing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:49:
Jongens let erop dat je niet off-topic gaat met de IE9 fps discussie. We hebben al een waarschuwing..
WP7 IE9 prestaties is toch juist iets dat over het WP7 OS gaat?
Daarnaast of het wel of niet offtopic gaat maakt niet meer uit. op 1 augustus is deze toch al dicht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

2 van iedere telefoon lijkt me genoeg om de verschillen te zien,maar dit gaat zeker over phone7 experience/snelheid/verbeteringen etc.....

Ik heb er de laatste tijd wat last van dat mijn htc hd7 spontaan reboot als ik umts aan heb staan en er iets mee wil doen,soms krijg ik 5 minuten,andere keren is het na 10sec.erg vreemd.
Via wifi geen problemen en ook met umts uit (geen data) kan ik zonder problemen gamen voor een uur.snap er helemaal niets van :/ (zit via vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik zit ook bij Vodafone maar ik kan dit niet nabootsen ( Omnia 7 )

Ik heb wel gemerkt bij de Mango beta ( die blijkbaar dus beetje outdated is ) dat af en toe mijn phone vastloopt als ik gewoon muziek aan het luisteren ben met locked screen. Dan is het liedje afgelopen maar dan komt er geen volgend liedje, hoelang ik ook wacht. Als het scherm dan aan zet en op next wil drukken loopt mijn phone vast...Erg naar, ook omdat ik erg veel muziek luister met mijn phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
[...]

WP7 IE9 prestaties is toch juist iets dat over het WP7 OS gaat?
Daarnaast of het wel of niet offtopic gaat maakt niet meer uit. op 1 augustus is deze toch al dicht :|
Nee, dat is het dus niet en dat is ook exact de reden van de topic waarschuwing en de komende sluiting van dit topic.

Discussies over de performance van IE9 uit de Mango beta zou nou exact een onderwerp zijn voor een topic a la : "Windows Phone 7 Mango (beta) topic". Wie durft mag gerust een dergelijk topic aanmaken. Gebruikers die nu nog gewoon NoDo draaien hebben helemaal niets aan deze discussie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

ppaddo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:48:
Discussies over de performance van IE9 uit de Mango beta zou nou exact een onderwerp zijn voor een topic a la : "Windows Phone 7 Mango (beta) topic". Wie durft mag gerust een dergelijk topic aanmaken.
Ik heb een poging gedaan ppaddo.
Windows Phone 7 Mango (beta) topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:48:
[...]

Nee, dat is het dus niet en dat is ook exact de reden van de topic waarschuwing en de komende sluiting van dit topic.

Discussies over de performance van IE9 uit de Mango beta zou nou exact een onderwerp zijn voor een topic a la : "Windows Phone 7 Mango (beta) topic". Wie durft mag gerust een dergelijk topic aanmaken. Gebruikers die nu nog gewoon NoDo draaien hebben helemaal niets aan deze discussie.
Je creert nu gewoon twee topics voor hetzelfde.
Het is logisch om in een OS topic nieuwe ervaring met updates te bespreken. Ze ziet ook dat 90% van het OS ervaringen topic topic daar over gaat. Dat zijn namelijk actuele ervaring die tweekers met elkaar delen.

Bij Android heb je misschien allemaal verschillende versies tegelijk maar dat is bij Windows Phone totaal niet relevant. Alles is straks mango en dan is dat beta topic onhandig omdat daar dan maandenlange ervaringen instaan terwijl het geen beta meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste, maar daar was je volgens mij al mee bekend: Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Ten tweede maken we niet 2 topics. Zoals vermeld gaan we dit topic sluiten om zo meer duidelijkheid te geven over wat waar besproken wordt. Dit is zo'n enorme dumpbak aan het worden, dat het niet meer leuk is.
Daar mag jij het gerust niet mee eens zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat we het dan ook weer gaan terug draaien.

Het lijkt er op dat bepaalde personen bang zijn om een topic aan te maken. Waarschijnlijk is dat in het verleden ontstaan, maar is nu niet meer aan de orde. We moedigen het juist aan dat gebruikers een topic over een specifiek onderwerp aanmaken. Hierdoor kunnen ook nieuwe bezoekers makkelijker hun weg vinden op GoT. Een mooie TS zoals Hyperion dat voor dit topic heeft gemaakt wordt extreem gewaardeerd, maar ook dat is niet verplicht. Met wat simpele BB-code kan je al best iets aardig in elkaar draaien. Speel gerust leentje-buur bij andere topics en maak gebruik van de view knop hoe bepaalde elementen in elkaar zitten.

Dat het voor de vaste bezoekers even wennen is om te vinden waar de informatie staat geloof ik best. Praktische oplossing daarvoor is om niet een specifiek topic te bookmarken, maar gewoon alle activiteit in Windows Phone in de gaten te houden. Het is niet voor niets dat er rode bolletjes staan voor topics met een nieuw bericht sinds je laatste bezoek.

Ik heb mij ook de laatste tijd in positieve zin laten verrassen wat andere gebruikers met ons te delen hebben.

Nogmaals: Verder discussieren hierover mag in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week ontvang ik mijn eerste WP7, een Omnia 7.
Nu mijn vraag is of ik beter een bestaand Belgische Live-account gebruik, of beter een Britse/US account aanmaak om gebruik te maken van extra features. (Voice, Bing, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:11:
Volgende week ontvang ik mijn eerste WP7, een Omnia 7.
Nu mijn vraag is of ik beter een bestaand Belgische Live-account gebruik, of beter een Britse/US account aanmaak om gebruik te maken van extra features. (Voice, Bing, etc.)
Als je gebruik wil maken van een franstalige Marketplace, dan kan je je bestaande account gebruiken. Wil je engelstalig, dan moet je een UK/VS account gebruiken als primair account. Je kan dan als tweede account je belgische account gebruiken voor mail en agenda enz.

Ik geloof dat er tussen beide Marketplace views maar weinig verschil zit, behalve de munteenheid en de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

En als je een Engelse marketplace wilt kun je het beste voor de US gaan. Ik heb brits gekozen maar ik baal van die pond, is toch steeds net een tikkeltje duurder dan de dollar ;)

En internet Explorer 9 is wel lekker sneller maar ik snap niet waarom de tabs in het menuutje staan, belemmert mijn internet ervaring wel erg...( ik ben daarintegen ook iemand die surft met standaard 3 - 6 tabs )

[ Voor 37% gewijzigd door MarluXiaXl op 24-07-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarluXiaXl schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:41:
En als je een Engelse marketplace wilt kun je het beste voor de US gaan. Ik heb brits gekozen maar ik baal van die pond, is toch steeds net een tikkeltje duurder dan de dollar ;)

En internet Explorer 9 is wel lekker sneller maar ik snap niet waarom de tabs in het menuutje staan, belemmert mijn internet ervaring wel erg...( ik ben daarintegen ook iemand die surft met standaard 3 - 6 tabs )
Je kan ook tab switchen via Multi-Tasking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Als je gebruik wil maken van een franstalige Marketplace, dan kan je je bestaande account gebruiken. Wil je engelstalig, dan moet je een UK/VS account gebruiken als primair account. Je kan dan als tweede account je belgische account gebruiken voor mail en agenda enz.

Ik geloof dat er tussen beide Marketplace views maar weinig verschil zit, behalve de munteenheid en de taal.
Maar met Mango om de hoek (waar de Marketplace vermoedelijk NL zal zijn), gebruik ik dus beter mijn Belgische account vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gelezen dat een Vlaams/Belgische Marketplace nog niet ondersteund gaat worden. Misschien een idee om een Nederlands account aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal ik dan nog even afwachten tot wanneer ik mijn toestel heb. Het stoort mij niet echt als de Marketplace in Frans/Engels staat. Ik dacht wel dat de Belgische Marketplace al langer actief was en bij de eerste landen hoorde.

"The Marketplace is currently available in the following 17 countries: Australia, Austria, Belgium, Canada, France, Germany, Hong Kong, India, Ireland, Italy, Mexico, New Zealand, Singapore, Spain, Switzerland, United Kingdom, and United States."

Zolang ik applicaties zal kunnen downloaden met mijn Belgische account ben ik tevreden. :)
(zolang je de taal van apps zelf kan instellen)

Bedankt voor de hulp. Tweakers is echt de grootste nederlandstalige WP7 fora die ik ken momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:34:
Dat zal ik dan nog even afwachten tot wanneer ik mijn toestel heb. Het stoort mij niet echt als de Marketplace in Frans/Engels staat. Ik dacht wel dat de Belgische Marketplace al langer actief was en bij de eerste landen hoorde.

"The Marketplace is currently available in the following 17 countries: Australia, Austria, Belgium, Canada, France, Germany, Hong Kong, India, Ireland, Italy, Mexico, New Zealand, Singapore, Spain, Switzerland, United Kingdom, and United States."

Zolang ik applicaties zal kunnen downloaden met mijn Belgische account ben ik tevreden. :)
(zolang je de taal van apps zelf kan instellen)

Bedankt voor de hulp. Tweakers is echt de grootste nederlandstalige WP7 fora die ik ken momenteel.
Bij de lancering werden de EFIGS talen ondersteund. Engels, Frans, Duits Italiaans en Spaans. Dus Belgie had een franstalige marketplace. Daar komt straks ook gewoon NL ondersteuning bij. dus be-fr en be-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet wou ik op een mail van een paar dagen geleden antwoorden maar die is verdwenen, staat wel nog online maar niet op men toestel, is er een mogelijkheid om mails langer te bewaren net zoals een gewone mailclient? Of via registryedit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:01:
Daarnet wou ik op een mail van een paar dagen geleden antwoorden maar die is verdwenen, staat wel nog online maar niet op men toestel, is er een mogelijkheid om mails langer te bewaren net zoals een gewone mailclient? Of via registryedit?
In de account instellingen:
mailbox -> settings -> synchronization settings -> 'download email from' -> van last .. days naar any time zetten
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn serieus over het hoofd gezien, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik dacht dat ik hier vanmiddag ergens een post had geplaatst met de vraag of er hier, gelijk aan het iTunes topic, behoefte is aan een Zune topic.
Zo ja, zijn er mensen die hier samen met mij mee aan de slag willen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik zou graag willen meehelpen aan een topic over Zune, maar wordt het dan ook echt alles over Zune + beschikbare content? Of zonder? In ieder geval kun je me pmen als je het goed vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:54:
Ik dacht dat ik hier vanmiddag ergens een post had geplaatst met de vraag of er hier, gelijk aan het iTunes topic, behoefte is aan een Zune topic.
Zo ja, zijn er mensen die hier samen met mij mee aan de slag willen?
Die had je in het Omnia 7 topic geplaatst:

CAP-Team in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Verder geen probleem, nu is het hier ook bekend.
MarluXiaXl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 02:24:
Ik zou graag willen meehelpen aan een topic over Zune, maar wordt het dan ook echt alles over Zune + beschikbare content? Of zonder? In ieder geval kun je me pmen als je het goed vindt ;)
Zouden jullie even willen wachten over dat content stuk. Ik ga eerst even dat iTunes topic bekijken (jeuh, wat haat ik dat programma!) en indien nodig nog even ruggespraak hebben met mijn medemods. Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling om iedere nieuwe filmrelease in Zune te bespreken en voor de applicaties hebben we al een speciale Windows Phone 7 Marketplace en applicaties topic.

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 42% gewijzigd door PaT op 26-07-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Prima, ik wou ook eerst even de animo peilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist even vluchtig het iTunes topic doorgenomen. Iets dergelijks voor Zune lijkt mij een prima initiatief. Dus puur over Zune en niet over de extra content (muziek/films) die je daarin kan kopen.

Veel succes met "bouwen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mooi er komt een Zune topic. *O*

Zune vindt ik trouwens wel de fijnste mediaspeler, iTunes vindt ik maar niks. Maar ik haal soms wel podcasts uit iTunes, ook wel handig dat je die kan toevoegen aan je Zune bibliotheek, gewoon de iTunes map verplaatsen naar je Podcasts map van Zune. Dan staat de podcast gewoon bij ''Podcasts'' in je Zune bibliotheek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Had ook graag Zune op mijn mac gehad, hopelijk komt dat ook ooit nog.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
@ Matthijs Hoekstra, komt hier ook nog een volwaardige versie van Zune in Nederland want nu zit ik vast aan de En-Us versie terwijl ik wel graag Zune in het Nederlands wil en komt er dan ook nog Zune Pass voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
CokeZero schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:46:
@ Matthijs Hoekstra, komt hier ook nog een volwaardige versie van Zune in Nederland want nu zit ik vast aan de En-Us versie terwijl ik wel graag Zune in het Nederlands wil en komt er dan ook nog Zune Pass voor Nederland?
Er komt een NL versie van zune, voorlopig nog geen zune pass helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
@ CokeZero

Check deze link met daarin een uiteenzetting van de verschillende WP7 services en de beschikbaarheid ervan per land. Deze wordt a.d.h.v. officiële aankondigingen van Microsoft up-to-date gehouden.

Het lijkt er -vooralsnog- dan ook op dat er de komende tijd enkel een Zune marketplace voor het huren van video's komt (deze service is er ook al voor Xbox Live dus dat is geen uitbreiding op hun services). Muziek (incl. Zune pass), kopen van video's en zoals je in de tabellen ziet allerlei Bing functies zullen hier waarschijnlijk dus nog immer niet beschikbaar zijn. Dit vind ik dan ook het meest jammerlijke aan WP7, erg jammer dat men deze services niet met meer vaart kan uitrollen.

Stiekem hoop ik dat Microsoft met de release van Mango en WP7 in NL met de verlossende aankondiging komt dat Zune en andere services ook worden uitgebreid naar NL, maar ik acht de kans niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

CokeZero schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:46:
De Zune software die ik afgelopen weekend heb geïnstalleerd is gewoon in het Nederlands hoor? Ik kan alleen in de marketplace alleen Video's kopen, geen muziek. Maar goed we lopen op het topic vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:30:
[...]
De Zune software die ik afgelopen weekend heb geïnstalleerd is gewoon in het Nederlands hoor?
De Zune software is gewoon in het Nederlands beschikbaar inderdaad en dat was al zo voordat WP7 werd geintroduceerd (heb ook een Zune HD)
]Ik kan alleen in de marketplace alleen Video's kopen, geen muziek.
Dat hangt af van je account.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Heel raar maar mijn HTC 7 Pro synched de mijn google app for domain contactpersonen niet. De info uit facebook staat er wel tussen maar geen telefoonummers. What am I doing wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
ECiftci schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:24:
Heel raar maar mijn HTC 7 Pro synched de mijn google app for domain contactpersonen niet. De info uit facebook staat er wel tussen maar geen telefoonummers. What am I doing wrong?
Vinkje wel aangezet onder de account? Standaard staat die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zou een keer een vergelijking willen zien tussen diverse Windows Phone telefoons met diverse CPU clocks. De HTC Ignite zou een 800Mhz processor hebben. Ik ben benieuwd wat voor impact dat heeft op performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:21:
Ik zou een keer een vergelijking willen zien tussen diverse Windows Phone telefoons met diverse CPU clocks. De HTC Ignite zou een 800Mhz processor hebben. Ik ben benieuwd wat voor impact dat heeft op performance.
Dezelfde processor als in de HTC Desire Z, welke qua performance nauwelijkers trager is dan de 1Ghz varianten. Qua grafische kracht zelfs krachtiger dan de eerste generatie snapdragons (Adreno 205).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Relief2009 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:24:
[...]

Dezelfde processor als in de HTC Desire Z, welke qua performance nauwelijkers trager is dan de 1Ghz varianten. Qua grafische kracht zelfs krachtiger dan de eerste generatie snapdragons (Adreno 205).
Ik zou gewoon een benchmark vergelijking willen zien. Wat scheelt het nou echt in performance (opstart tijd applicaties ofso) tussen 800Mhz, 1Ghz en 1.2 Ghz bij Windows Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik verwacht dat dat soort testjes vast wel zullen komen als de toestellen een beetje beschikbaar zijn. Tot die tijd zal het bij spec-gluren blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:26:
[...]Ik zou gewoon een benchmark vergelijking willen zien. Wat scheelt het nou echt in performance (opstart tijd applicaties ofso) tussen 800Mhz, 1Ghz en 1.2 Ghz bij Windows Phone :)
Er zijn al vergelijkingen gemaakt met de huidige telefoons met WPBENCH bijvoorbeeld voor en na de NODO upgrade maar of het heel betrouwbaar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, op Mobilyz.com/Pocketinfo.nl

==Trophy met de eerste WP7 software versie 7.0.7008.0

CPU: sequential 10.902 ms, parallel 10.507ms, 21.409 ms
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 2.31 MB/s, 21158 ms
GPU: 663 frames, avg: 22fps

==Trophy met Mango 7661.WP7_5_trial

CPU: sequential 8.391 ms, parallel 7.917ms, 16.308 ms
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 13.07 MB/s, 6384 ms
GPU: 702 frames, avg: 23fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:30:
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 2.31 MB/s, 21158 ms
[...]
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 13.07 MB/s, 6384 ms
Zouden ze wellicht stiekem caching hebben aangezet? Komt iig op mij over als of een goede patch of een benchmark die niet goed is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:53:
[...]

Zouden ze wellicht stiekem caching hebben aangezet? Komt iig op mij over als of een goede patch of een benchmark die niet goed is geschreven.
Er is met Nodo wat gefixed in een driver naar het geheugen die behoorlijk invloed had op de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:53:
[...]
Het lijkt er gezien die resultaten inderdaad op alsof er in memory gecached wordt voordat data naar storage geschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Crim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:28:
[...]

Vinkje wel aangezet onder de account? Standaard staat die uit.
Ik heb google mail verwijderd en weer toevoegd. Dat losde het probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Heeft iemand anders er ook last van dat soms de email toon choppy is. Alsof het teveel cpu kracht kost zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ECiftci schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:01:
Heeft iemand anders er ook last van dat soms de email toon choppy is. Alsof het teveel cpu kracht kost zegmaar...
heb je het nou over een geluidje of het tonen van email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:05:
[...]

heb je het nou over een geluidje of het tonen van email?
Toon/Geluid. Dus geluidsgolven. Geen beeld. Sorry voor de verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, is een bekend verschijnsel. Gebeurt geloof ik alleen als 'ie een tijdje niet actief is geweest. Niet een verschrikkelijk probleem, maar op zich klinkt het wel een beetje sneu, zo'n hakkelende toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Heb ik inderdaad ook, staat een beetje raar als je net tegen je vrienden verteld dat het een supersnelle telefoon is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Er komt een NL versie van zune, voorlopig nog geen zune pass helaas.
Oke, maar waarom kunnen we geen podcasts downloaden die zijn allemaal gratis dat is toch ook niet zo moeilijk omdat voor alle landen beschikbaar te stellen?

Want nu moet ik het iedere keer met iTunes doen en de .xml link(RSS-Link) kopieren naar Zune. Maar als er een nieuwe podcast is te downloaden, zegt Zune ''de podcast serie is up-to-date'', terwijl er een nieuwe podcast beschikbaar is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb in WP7 iets vreemds met "My location".
Hoewel de Maps applicatie echt zeer nauwkeurig mijn huidige positie weer lijkt te geven, veranderd mijn lokatie in de HTC Hub applicatie (voor het week) telkens naar een dorp wat 2 km verderop ligt.
Voor de duidelijkheid: Ik woon niet in the middle of nowhere, maar in een dorp wat juist een factor 6 groter is dan het dorp dat wordt aangegeven (snap er niets van).
Is er een manier om deze lokatie te beinvloeden?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien iets te maken met a-gps? Ik heb geen HTC, maar misschien dat dat programma eerst verbinding maakt via a-GPS en dus minder precies is. Kan je iets instellen in dat programma of hij a-gps (positie bepaling via gsm masten) gebruikt of het "gewone" gps?

Mogelijk kan het ook zo zijn dat hij later verbinding maakt met de satellieten, zodat het even duurt voordat de juiste locatie weergegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:33:
Misschien iets te maken met a-gps? Ik heb geen HTC, maar misschien dat dat programma eerst verbinding maakt via a-GPS en dus minder precies is. Kan je iets instellen in dat programma of hij a-gps (positie bepaling via gsm masten) gebruikt of het "gewone" a-gps?

Mogelijk kan het ook zo zijn dat hij later verbinding maakt met de satellieten, zodat het even duurt voordat de juiste locatie weergegeven wordt?
Dit zou best eens het verschil kunnen zijn, als ontwikkelaar kun je nl aangeven of je locatie wilt bepalen heel snel (dus zonder gps) en daarna pas met gps (of juist helemaal niet). als je geen GPS gebruikt voor locatie bepaling is het minder nauwkeurig omdat bv celltower triangulatie of locatie van je ip adres wordt gebruikt.
Lijkt erop dat de HTC app de eerste vorm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Heb trouwens op youtube vele video's gevonden over Windows Phone Mango van http://pocketnow.com/, zeker het kijken waard :D

Playlist Youtube:
YouTube: ‪Windows Phone Mango‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
CokeZero schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:23:
Heb trouwens op youtube vele video's gevonden over Windows Phone Mango van http://pocketnow.com/, zeker het kijken waard :D

Playlist Youtube:
YouTube: ‪Windows Phone Mango‬‏ - YouTube
Leuke playlist. Ik zat het eerste filmpje, over bing maps, te kijken. Die navigatiefunctie vind ik erg vreemd en erg onhandig. Wat is de reden dat je moet tappen om de directions te horen, terwijl hij je wel kan vertellen dat je fout rijdt zonder te tappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Zelf vond ik de navigatie met het tap gebeuren niet zo slecht werken. Ik zelf hoef niet de hele tijd een mevrouw die de nederlandse straatnamen niet kan utispreken te horen. En je kan prima zien hoe je moet rijden omdat hij je wel volgt. Alleen de stem gaat dan niet mee, en mocht je dan echt niet meer weten tap je op het scherm en ze vertelt wat je moet doen en het komt nog eens lekker overduidelijk op het scherm te staan.

Maar eerlijk gezegd kan ik niet wachten op de navigatie van Nokia O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:35:
[...]

Dit zou best eens het verschil kunnen zijn, als ontwikkelaar kun je nl aangeven of je locatie wilt bepalen heel snel (dus zonder gps) en daarna pas met gps (of juist helemaal niet). als je geen GPS gebruikt voor locatie bepaling is het minder nauwkeurig omdat bv celltower triangulatie of locatie van je ip adres wordt gebruikt.
Lijkt erop dat de HTC app de eerste vorm gebruikt.
Dank voor het meedenken mensen, ik heb inmiddels de vraag ook op het HTC forum gesteld.
Als ze de meetmethode van de App vaststellen of men de mogelijkheid geven om een vaste lokatie te kiezen dan is het opzich ook prima (ik kan me dan alleen wel ergeren aan het feit dat de App in de eerste instantie wel de goede lokatie te pakken had, en deze echter in het lokatieoverzicht niet te vinden is...daar staan weer alleen grote steden in *zucht* ).

[Edit]
Goh, de Map applicatie lijkt wel degelijk invloed te hebben op de lokatie welke wordt weergegeven.
Toen ik deze opnieuw opende, zag ik dat de GPS locatie waarempel, meer richting het andere dorp lag. Toen de applicatie vervolgens de GPS positie ging bijwerken, stond hij weer keurig op de juiste plaats en klopte de lokatie in de HTC App ook weer. Hoe de lokatie dan telkens 1-2 km kan verplaatsen terwijl de nieuwe telefoon nog niet eens het huis uit is geweest, is mij een raadsel.
MarluXiaXl schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:10:
Zelf vond ik de navigatie met het tap gebeuren niet zo slecht werken. Ik zelf hoef niet de hele tijd een mevrouw die de nederlandse straatnamen niet kan utispreken te horen. En je kan prima zien hoe je moet rijden omdat hij je wel volgt. Alleen de stem gaat dan niet mee, en mocht je dan echt niet meer weten tap je op het scherm en ze vertelt wat je moet doen en het komt nog eens lekker overduidelijk op het scherm te staan.

Maar eerlijk gezegd kan ik niet wachten op de navigatie van Nokia O-)
Gezien de performance van Windows Phone, zou het me niet verbazen dat er ook wel een paar goede navigatie Apps zullen komen die meer in de smaak vallen bij mensen.

--

Zijn er hier trouwens mensen die al gebruik maken van de Marketplace zonder creditcard? (Paypal? iDeal? ClikandBuy?) of is dat simpelweg nog niet mogelijk?

[ Voor 62% gewijzigd door Da_maniaC op 31-07-2011 01:34 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_maniaC schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:09:
[...]
. Hoe de lokatie dan telkens 1-2 km kan verplaatsen terwijl de nieuwe telefoon nog niet eens het huis uit is geweest, is mij een raadsel.
Als jij net tussen bepaalde zendmasten zit en de ene keer krijg je verbinding met de eerste die verder weg zit en later met degene die dichterbij zit, dan zou dat natuurlijk best kunnen. a-GPS is nu eenmaal bedoeld om snel een grove fix te krijgen. Daarbij gaat wel eens het een en ander niet helemaal lekker. Als ik dat op mijn toestel doe, woon ik ook een flink eind verder op (1 a 2 km)
Zijn er hier trouwens mensen die al gebruik maken van de Marketplace zonder creditcard? (Paypal? iDeal? ClikandBuy?) of is dat simpelweg nog niet mogelijk?
Dat kan toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik eerlijk ben kan navigatie me echt geen zak schelen. Ik heb liever een offline-navigatie zoals die van Nokia, dan iets wat van te voren gecached moet worden. Het enige wat belangrijk is, is 2D navigatie voor tijdens het lopen + routebeschrijving.

Laten we hopen dat Nokia haar offline-navigatie snel klaar heeft. Misschien is dat ook de reden waarom Nokia pas 1 of 2 maanden later haar telefoons zal lanceren, omdat het omzetten van haar huidige apps tijd kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 31-07-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wellicht dat de Mango beta al ondersteuning bood voor nederlandse betaalwijze (who knows...).
Ik mag toch hopen dat men hier bij Microsoft aan denkt (toch minstens aan Paypal), anders zullen ze veel omzet mis lopen in hun App store Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
offtopic:
Laatste dag dat dit topic openblijft :( Was op zich wel een mooi topic, met vooral de mooie topicstart :D
Maar het is wel beter dat er verschillende topics komen, want nu moet je dit topic helemaal doorzoeken. :)

Maar hopelijk komt er wel iDEAL ondersteuning en ook Wallie Card ondersteuning, vind ik soms nog best handig zo'n kaartje :D. Alleen dan moeten ze er niet extra voor rekenen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:49
CokeZero schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:47:
offtopic:
Laatste dag dat dit topic openblijft :( Was op zich wel een mooi topic, met vooral de mooie topicstart :D
Maar het is wel beter dat er verschillende topics komen, want nu moet je dit topic helemaal doorzoeken. :)

Maar hopelijk komt er wel iDEAL ondersteuning en ook Wallie Card ondersteuning, vind ik soms nog best handig zo'n kaartje :D. Alleen dan moeten ze er niet extra voor rekenen... ;)
MS points :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:47:
offtopic:
De TS gaat zeker niet verloren, dat zou eeuwig zonde zijn. Die zijn we aan het aanvullen tot een schitterende WP7 FAQ.

Ik moet er alleen nog een beetje meer tijd in gaan steken, druk druk druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Mooi dat de TS bespaart blijft :D

Er was tijdje geleden wel een hint gevonden naar in-app aankopen met pay-pal zie link1 link2
Maar dat zou wel hartstikke fijn zijn, dan kan ik zelf tenminste ook apps kopen :) En tsja waarom MS points niet al vanaf het begin ondersteund werden is me een raadsel...
Laat Mango ons maar verrassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Een Mango is veel lekkerder dan een Appel. :+

Maar idd, laat de Mango update ons verrassen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand werkende videocodecs voor WP7/Trophy 7?

Ik probeer een filmpje te importeren op men toestel: H.264 & AAC . mp4 maar Zune pakt die niet :(

edit:

zucht: http://www.mobiletechworl...-playback-no-divx-either/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:10:

Ik probeer een filmpje te importeren op men toestel: H.264 & AAC . mp4 maar Zune pakt die niet :(

edit:

MSDN: Supported Media Codecs for Windows Phone

Zune converteert de videos automatisch naar het juiste formaat als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

moet je wel even instellen geloof ik,ik heb iig nog 0 problemen gehad ermee dat er iets niet werd omgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:10:

edit:

Ondersteunde codecs op telefoon zijn vaak erg beperkt. Ook op iOS & Android is dit zo. Alleen Samsung installeert op Android standaard meer codecs waardoor je meer type containers kan bekijken. Ik hoop dat MS in de toekomst het aantal ondersteunde codecs uitbreidt. Het constant omzetten naar een geschikt formaat duurt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toen was het 1 augustus.

Zoals gemeld gaat dit topic dicht. De laatste tijd zijn er aardig wat nieuwe topics bijgekomen over Windows Phone 7. Om het jullie een klein beetje makkelijker te maken om door te klikken hierbij een lijstje met (op dit moment) de WP7 onderwerpen:

De Windows Phone 7 FAQ om je in te lezen in WP7:
Windows Phone FAQ -work in progress-

Algemeen nieuwsberichtentopic:
Het Windows Phone 7-nieuwsberichtentopic

Toesteltopics:
HTC 7 Trophy - Windows Phone 7 - Deel 1
Het kleine Dell Venue Pro topicje (WP7)
Windows Phone 7 op de HD2
Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1
Fujitsu Toshiba au IS12T - Windows Phone 7
HTC 7 Pro - Windows Phone 7 - Deel 1
HTC HD7 - Windows Phone 7 - Deel 1
Het Nokia WP7 - Topic
LG Optimus 7 Windows Phone 7 gebruikerservaringen

Softwaretopics:
Windows Phone 7 Mango (beta) topic
[Zune] Ervaringen & Discussie
Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

Developertopics
Post hier je eigen Windows Phone 7 App!

Mocht je nog iets te melden hebben over het Windows Phone forum, dan kan dat hier:
Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

En voor de rest:
Windows Phone

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 01-08-2011 16:23 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik merk toch dat WP7 niet zo stabiel is als iedereen beweerd, en ik zelf ook dacht. Maak af en toe vreemde dingen mee, die ik daarna ook niet meer kan reproduceren. Hierdoor zal misschien ook niemand ze herkennen, of misschien wel...

Had een paar dagen terug na een restart bijvoorbeeld dat de tefefoon VAST stond in de vliegtuigmodus. Kon hem er niet meer uit krijgen -> herstart.

Ook heb ik vaker (al 3-4 keer) dat de Marketplace, Xbox Live en Zune niet werken. Tik = animatie van verdwijnende tegels, maar ipv het programma te laden kom ik weer terug op het hoofdscherm. Ook via het menu (de lijst ipv de tiles) kan ik de diensten dan niet benaderen -> herstarten.

Meer mensen die dit herkennen?

PS: Heb een HTC Titan.
Geen van die problemen herken ik en ik loop nu toch alweer bijna een jaar rond met een wp7.. Weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt of dat je wp7 gewoon 'kapot' is?
Wellicht dat een reflash wel zal helpen. Heb het zelf ook een keer gedaan. Kan volgens mij op twee manieren via zune (de update tab) en een andere die vast ergens op xda staat beschreven.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
WingsOfFury schreef op donderdag 24 november 2011 @ 05:26:

Had een paar dagen terug na een restart bijvoorbeeld dat de tefefoon VAST stond in de vliegtuigmodus. Kon hem er niet meer uit krijgen ->restart
Dat heb ik een paar dagen geleden ook gehad, na een restart was het inderdaad weg. Ik was toen aan het rommelen met APN instellingen op een HTC Radar.

Ik ben er in ieder geval niet minder van gaan denken over WP. Ik blijf het echt een verademing vinden tegenover iOS.

• CAP-Team

CAP-Team

Qua stabiliteit, ik was laatst aan het navigeren met Navigon, geluid via Bluetooth over de autoradio en ook nog eens muziek afspelen en rommelen met Whatsapp.. en toen kreeg ik een spontane reboot..

Verder geen klagen over de stabiliteit. Al moet ik zeggen dat de stabiliteit van de NU.nl app nog niet echt geweldig is, die klapt er ook regelmatig uit maar volgens mij ligt dat meer aan de app dan aan WP7

Ook een Titan overigens.

• Manuel
CAP-Team schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:25:
Qua stabiliteit, ik was laatst aan het navigeren met Navigon, geluid via Bluetooth over de autoradio en ook nog eens muziek afspelen en rommelen met Whatsapp.. en toen kreeg ik een spontane reboot..
Ik heb alleen problemen als ik aan het muziek op heb vanuit Spotify, aan het navigeren ben met Navigon en geluid via Bluetooth ook over de autoradio en dan gebeld worden. Mijn toestel reboot gelukkig niet (zou wat worden zonder Navigon even in de binnenstad rondrijden) maar Spotify stopt gewoon met muziek afspelen en wil dan ook niet meer afspelen voordat het programma opnieuw is opgestart.

Toestel is trouwens een HD7.
WingsOfFury schreef op donderdag 24 november 2011 @ 05:26:
Ik merk toch dat WP7 niet zo stabiel is als iedereen beweerd, en ik zelf ook dacht. Maak af en toe vreemde dingen mee, die ik daarna ook niet meer kan reproduceren. Hierdoor zal misschien ook niemand ze herkennen, of misschien wel...

Had een paar dagen terug na een restart bijvoorbeeld dat de tefefoon VAST stond in de vliegtuigmodus. Kon hem er niet meer uit krijgen -> herstart.

Ook heb ik vaker (al 3-4 keer) dat de Marketplace, Xbox Live en Zune niet werken. Tik = animatie van verdwijnende tegels, maar ipv het programma te laden kom ik weer terug op het hoofdscherm. Ook via het menu (de lijst ipv de tiles) kan ik de diensten dan niet benaderen -> herstarten.

Meer mensen die dit herkennen?

PS: Heb een HTC Titan.
Ik heb alleen het probleem gehad met de Marketplace. Als je 'send feedback' aan hebt gevinkt ontvangt Microsoft automatisch je stacktrace van deze exception.

[ Voor 40% gewijzigd door Manuel op 24-11-2011 09:48 ]

Het lijkt er toch echt op dat de nieuwe WP7 toestellen nog allemaal stabiliteitsproblemen hebben. De Lumia 800 heeft ook van die vage trekjes.

Ik denk dat de meeste problemen in de volgende firmware update worden opgelost. Waarschijnlijk is de stabiliteit te wijten aan nog niet optimale firmware welke de nieuwe chips aansturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 24-11-2011 10:25 ]

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 20:11
Ik ben net gebeld door iemand die nog geen contact was in mijn telefoon. Het nummer staat nu dus in het lijstje van laatste oproepen. Hoe maak ik er een contact van? 8)7
Ik kan het nummer wel kopieëren, maar is er geen makkelijkere mogelijkheid?

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

orillion schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:39:
Ik ben net gebeld door iemand die nog geen contact was in mijn telefoon. Het nummer staat nu dus in het lijstje van laatste oproepen. Hoe maak ik er een contact van? 8)7
Ik kan het nummer wel kopieëren, maar is er geen makkelijkere mogelijkheid?
Tap Telefoon (dan zie je geschiedenis), tap op het nummer, tap op opslaan symbooltje onderaan scherm, dan kan je het nummer toevoegen aan een bestaand contact of er een nieuw contact van maken.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Caelorum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 06:39:
Geen van die problemen herken ik en ik loop nu toch alweer bijna een jaar rond met een wp7.. Weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt of dat je wp7 gewoon 'kapot' is?
Wellicht dat een reflash wel zal helpen. Heb het zelf ook een keer gedaan. Kan volgens mij op twee manieren via zune (de update tab) en een andere die vast ergens op xda staat beschreven.
Tsja, heb de telefoon nu 1,5 maand en hij werkt meestal prima. Kan dus nog niet beoordelen of hij "kapot" is, of dat er gewoon nog wat bugs in zitten.

Zoals DeBe ook al aangaf; ik wil er niet meer van af. Dan maar 3 reboots per week (gaat toch lekker snel) dan dat ik weer terug moet naar mijn Touch Pro omdat HTC 6-10 weken nodig heeft om mijn telefoon te "repareren".

Verwijderd

Vraagje: ik heb mijn Lumia 800 een week, prachtig toestel. Ik heb destijds direct mijn LinkedIn account toegevoegd en alle mijn connecties kwamen mooi binnen in mijn contactenlijst. Nu ben ik echter een week verder en heb ik enkele nieuwe connecties op mijn LinkedIn. Deze verschijnen echter niet in mijn lijst van contactpersonen van mijn telefoon, ook niet als ik LinkedIn synchroniseer via de opties in de personen hub. Is dit iets wat iemand bekend voorkomt? En heeft iemand hier een tip op oplossing voor?

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:23:
Het lijkt er toch echt op dat de nieuwe WP7 toestellen nog allemaal stabiliteitsproblemen hebben. De Lumia 800 heeft ook van die vage trekjes.

Ik denk dat de meeste problemen in de volgende firmware update worden opgelost. Waarschijnlijk is de stabiliteit te wijten aan nog niet optimale firmware welke de nieuwe chips aansturen.
Die mening deel ik, door eigen ervaring, aangevuld met ervaringen van anderen op het internet.
Op zich een mooie constatering, want dat betekent dat met wat updates de generatie 2 WP7 toestellen net zo stabiel en consistent werken als de generatie 1 WP7 toestellen :)

Ook zie ik dat de generatie 2 toestellen nog beter gebruik maken van het snellere NAND geheugen.
Denk aan het starten van Navigon Europa bijvoorbeeld. Verder merk je er natuurlijk weinig van.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Nice, voor degenen die geen credit card hebben...
Niet ideaal, maarja, dan schaf je je maar een credit card aan... :P
Je hebt net een nieuwe Windows Phone 7 maar nog geen creditcard. Het probleem van de de WP7 Marketplace is dat je geen apps kunt kopen zonder creditcard. Gelukkig is daar wel een oplossing voor.

Op de site 3vcash.nl kun je een pre-paid creditcard online aanvragen. Op internet kun je dan makkelijk aankopen doen met het nummer dat je krijgt. Hieronder lees je hoe het in zijn werk gaat.

Op hun site kun je uit een aantal pakketjes kiezen. Een creditcard van €20,- of €250,- of iets ertussenin.

Als eerst moet je een account aanmaken. Geef informatie op die klopt.
Daarna kun je via iDeal een een pre-paid creditcard kopen.
Kies het bedrag dat je erop wilt zetten en reken af.
Nadat je met iDeal hebt betaald krijg je een email met een code.
Kopieer die code en activeer op de site je creditcard.

Nadat je alles hebt ingevuld krijg je je creditcard nummer. Dit nummer kun je gebruiken om aankopen mee te doen.

Wil je dus een aantal apps kopen maar heb je geen creditcard dan is dit een mooie oplossing. Kun je of wil je niet online via iDeal betalen dan kun je altijd een Primera, Texaco of BP opzoeken en daar een prepaid kaart kopen. Let wel op, het tegoed is niet oneindig houdbaar. Mijn test aankoop van €30,- is tot 3/12 geldig.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 20:11
beschuit schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:47:
[...]

Tap Telefoon (dan zie je geschiedenis), tap op het nummer, tap op opslaan symbooltje onderaan scherm, dan kan je het nummer toevoegen aan een bestaand contact of er een nieuw contact van maken.
Raar dat ik dat niet gezien had. Bedankt!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Rowdy.nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:04:
Nice, voor degenen die geen credit card hebben...
Niet ideaal, maarja, dan schaf je je maar een credit card aan... :P

[...]
Meh.. toch jammer dat ze niet gewoon Paypal kunnen integreren. Of desnoods iDeal voor de Nederlandse markt.
En nu niet zeggen dat de Nederlandse markt daarvoor te klein is; want zelfs zolderkamerwebshops met 2 orders per week kunnen iDeal-integratie regelen en financieren; dan moet Microsoft NL dat ook gemakkelijk kunnen imo.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
HyperioN schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:41:
[...]

Meh.. toch jammer dat ze niet gewoon Paypal kunnen integreren. Of desnoods iDeal voor de Nederlandse markt.
En nu niet zeggen dat de Nederlandse markt daarvoor te klein is; want zelfs zolderkamerwebshops met 2 orders per week kunnen iDeal-integratie regelen en financieren; dan moet Microsoft NL dat ook gemakkelijk kunnen imo.
Jammer genoeg voor iDEAL is de marketplace van Windows Phone een wereldwijd systeem, dus zal iDEAL naar waarschijnlijkheid eerst moeten groeien om geïntegreerd te worden... ;)

Paypal on the other hand... Persoonlijk vind ik het wel raar, dat er iig niet meer mogelijkheden zijn; jongeren hebben niet snel toegang tot een Credit Card, lijkt me een grote markt die men laat liggen.
Maar ja, dat vond ik ook van de marketplace toegang. Waarom niet de hele wereld acces? Boeit het of je een telefoon importeert? Geld is geld...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Rowdy.nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:44:
[...]

Jammer genoeg voor iDEAL is de marketplace van Windows Phone een wereldwijd systeem, dus zal iDEAL naar waarschijnlijkheid eerst moeten groeien om geïntegreerd te worden... ;)
Nee, dat is dus _niet_ zo. De WP Marketplace is zo ingeregeld dat het per land verschillend is:
Er is 1 marketplace en elk land heeft zijn view daarop. De betalingen, inregelen van support etc komt dus voor NL 2e helft dit jaar beschikbaar.
Marketplace is een dienst die per land wordt aangeboden.
Daarom was het voor early-adopters (die een WP-toestel hadden vóór de officiële NL-release) ook noodzakelijk om een US of UK-adres in te stellen in hun Live-account; anders was het überhaupt niet mogelijk om toegang te krijgen tot de market in het eerste WP7-jaar. Daar is toen ook al vrij veel discussie over geweest.
Zoek maar eens op "market" in dit topic :).

Maar omdat het dus een systeem is dat per land geregeld wordt; zou het theoretisch dus mogelijk zijn voor Microsoft NL om iDeal-betalingen mogelijk te maken?

Misschien dat Matthijs Hoekstra hier iets over kan zeggen :)
Ben het namelijk 100% met je eens dat je aardig wat potentiele inkomsten misloopt door enkel betalingen met creditcards toe te staan.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Hij is terug!
Mooi, complimenten aan de mods!

En zodra paypal beschikbaar is in NL is er al een hoop goed gemaakt maar mijn mening

[ Voor 48% gewijzigd door StrongArmLance op 24-11-2011 17:11 ]

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:06:
Ik heb destijds direct mijn LinkedIn account toegevoegd en alle mijn connecties kwamen mooi binnen in mijn contactenlijst. Nu ben ik echter een week verder en heb ik enkele nieuwe connecties op mijn LinkedIn. Deze verschijnen echter niet in mijn lijst van contactpersonen van mijn telefoon, ook niet als ik LinkedIn synchroniseer via de opties in de personen hub. Is dit iets wat iemand bekend voorkomt? En heeft iemand hier een tip op oplossing voor?
heb je het synchroniseren al eens geprobeerd via Settings -> email + accounts -> lang op LinkedIn -> synchronise? Of is dat dezelfde manier als via de contactpersonen optie? Eventueel verwijderen en opnieuw toevoegen van het account een optie>?

• Matthijs Hoekstra
HyperioN schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:12:
[...]

Nee, dat is dus _niet_ zo. De WP Marketplace is zo ingeregeld dat het per land verschillend is:

[...]

[...]

Daarom was het voor early-adopters (die een WP-toestel hadden vóór de officiële NL-release) ook noodzakelijk om een US of UK-adres in te stellen in hun Live-account; anders was het überhaupt niet mogelijk om toegang te krijgen tot de market in het eerste WP7-jaar. Daar is toen ook al vrij veel discussie over geweest.
Zoek maar eens op "market" in dit topic :).

Maar omdat het dus een systeem is dat per land geregeld wordt; zou het theoretisch dus mogelijk zijn voor Microsoft NL om iDeal-betalingen mogelijk te maken?

Misschien dat Matthijs Hoekstra hier iets over kan zeggen :)
Ben het namelijk 100% met je eens dat je aardig wat potentiele inkomsten misloopt door enkel betalingen met creditcards toe te staan.
Hoewel de dienst per land wordt aangeboden/aangezet is het wel 1 systeem. Dus alleen voor nederland iDeal aanbieden zal niet zomaar gebeuren. Ik denk dat we eerder operator billing zullen gaan zien. We hebben deze vraag uiteraard allang bij het productteam neergelegd. Je kan met xbox al wel met iDeal betalen, maar dat is dan weer een ander team.... maar goed, we blijven hier aandacht voor vragen maar helaas geen garanties.
Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.