Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik ben nog steeds een erg tevreden Windows Phone 7 gebruiker, vind vooral het tof dat Microsoft wil dat de Metro UI in elke app wel moet terug komen zo voelen de apps meer in samenhang met elkaar. En vind het ook erg goed werken, had een video gemaakt met enkele apps, want kreeg op een ander forum vaak de vraag wat het verschil was tussen apps op WP7 en die op iOS/Android. Vandaar deze video...

[YouTube: http://youtu.be/krOvK-KGaMY]

... sorrie voor de 'muziek', zal vast niet iedereen kunnen waarderen haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SilverAqua schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:58:
Ik ben nog steeds een erg tevreden Windows Phone 7 gebruiker, vind vooral het tof dat Microsoft wil dat de Metro UI in elke app wel moet terug komen zo voelen de apps meer in samenhang met elkaar. En vind het ook erg goed werken, had een video gemaakt met enkele apps, want kreeg op een ander forum vaak de vraag wat het verschil was tussen apps op WP7 en die op iOS/Android. Vandaar deze video...

[video]

... sorrie voor de 'muziek', zal vast niet iedereen kunnen waarderen haha. :)
Leuk dat je zo'n filmpje maakt over het OS wat wij hier allemaal gebruiken! Maar (en ja daar istie :P ) ... als ik even wat commentaar mag geven: Ik zou het filmpje ongeveer met 6 minuten inkorten! Bijna 9 minuten is gewoon te lang voor dit onderwerp en mensen blijven dat niet kijken. Daarnaast zou ik ook even kijken of je de laadtijden weg kan halen/versnellen (zat je op WiFi?). En ik zou het unlocken verplaatsen naar het begin van het filmpje want je unlockt je telefoon niet midden in een sessie. Ook zou ik niet beginnen met Halo Waypoint want juist dát is niet 'de' WP7 interface. Ook moet je een keer voorwaarden accepteren en bevestigen dat je een app wil verlaten (wtf :s). Dat geeft niet echt een goede indruk.

En ja, ik zou de muziek veranderen naar iets neutralers :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Hmm misschien heb ik een bug gevonden of het is alleen bij mijn toestel aanwezig.
Als ik een nieuwe afspraak maak stel op 22 juli en die afspraak duurt tot 1 augustus dan is 1 augustus niet op een maandag maar op een vrijdag. Heel vreemd. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Ramon schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:45:
[...]

Leuk dat je zo'n filmpje maakt over het OS wat wij hier allemaal gebruiken! Maar (en ja daar istie :P ) ... als ik even wat commentaar mag geven: Ik zou het filmpje ongeveer met 6 minuten inkorten! Bijna 9 minuten is gewoon te lang voor dit onderwerp en mensen blijven dat niet kijken. Daarnaast zou ik ook even kijken of je de laadtijden weg kan halen/versnellen (zat je op WiFi?). En ik zou het unlocken verplaatsen naar het begin van het filmpje want je unlockt je telefoon niet midden in een sessie. Ook zou ik niet beginnen met Halo Waypoint want juist dát is niet 'de' WP7 interface. Ook moet je een keer voorwaarden accepteren en bevestigen dat je een app wil verlaten (wtf :s). Dat geeft niet echt een goede indruk.

En ja, ik zou de muziek veranderen naar iets neutralers :p
Haha dankjewel voor je reactie, en je hebt ook gelijk. Het filmpje was bij elkaar rond de 25 min normaal, ik heb er heel wat in zitten knippen (en veel van de laadtijden eruit gehaald) en de snelheid 2x gezet. Het is allemaal wat rommelig en amateuristich in elkaar gezet haha, maar wou er niet al teveel tijd instoppen. Het was meer voor te laten zien waar WP7 zich toch wel in onderscheid (kwa apps), de Metro UI. :)

Oh en inderdaad ik zat op WiFi, en vaak gaat het een stuk sneller (glasvezel) maar merk de laatste tijd dat WiFi hier om een rare reden niet zo snel meer gaat... zal de router eens resetten (stekker eruit) en dan kijken of het wat sneller gaat.

En moet ook zeggen dat filmen en tegelijkertijd een telefoon bedienen lastig is, is niet aan te raden! :P

[ Voor 11% gewijzigd door SilverAqua op 11-07-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daar hebben ze nou statieven voor. ;)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt en werk nu voor de tweede week met mijn eigen LG900 Optimus 7. In sommige manieren is dit een hele verbetering ten opzichte van mijn oude toestel (android) maar ik zit met een heel irritant probleem die ik schijnbaar niet kan oplossen.

Ik heb namelijk een spook album op mijn telefoon. Er is een album van een onbekende artiest die ik niet kan weghalen (Ik heb de optie wel in Zune op PC maar die doet niets). Ook weigert hij nu mp3 te syncen die geen metadata hebben (en dus in die folder verdwijnen). Het zegt wel dat hij het doet ze staan echter niet op mijn telefoon. Aangezien ik regelmatig radio uitzendingen die ik gemist heb op deze manier terug luister is dit voor mij een serieus en heel erg irritant probleem. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien zo dat hij alle albums zonder metadata onder unknown artist heeft geschaard in je Zune PC client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een reset zal zowiezo wel helpen omdat die dan die zooi van de telefoon gooit, maar dat is vervelend om dat je dan iig je smsjes kwijt bent. (de overige zaken kunnen in de 'cloud' worden opgeslagen).
Verder zou ik het ook niet weten.

*edit* ik heb je probleem trouwens gelezen als "er is een folder die niet wil syncen en ik kan hem niet verwijderen", klopt dat?

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 12-07-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het ongeveer. Als ik kijk via Zune op de PC dan is de album (op de telefoon) leeg en ik kan de opdracht geven om hem te verwijderen geeft hij aan hem verwijderd maar dit gebeurt niet. Op de telefoon zelf staat het album er helemaal niet.

Nieuwe MP3's die op mijn PC staan worden aangegeven dat ze worden gesynct maar zijn niet te zien op mijn telefoon (wederom via Zune op de PC). Het is best bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Benjamin- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:57:
Daar hebben ze nou statieven voor. ;)
Ja dat moet ik ook maar eens gaan kopen inderdaad, maar eerst maar eens een camera want dit is gefilmd met een 3 jaar oude Samsung digi cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@herdinki wat als je probeerd een nummer in dat album te zetten wellicht klopt dan de communicatie weer. Het is maar een idee.

zou iemand anders nog even kunnen kijken of ze hetzelfde probleem hebben als je dus een afspraak wilt maken van een willekeurige datum in juli tot aan de eerste van augustus en of 1 augustus dan ook op een vrijdag begint in plaats van een maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 02:29
@walletje-w

Zojuist een afspraak vanaf vandaag t/m 1 augustus gemaakt. Dit blijft bij mij gewoon een maandag.

Heb het nog even nagekeken:
Is de 1 augustus een vrijdag NA het bevestigen van de afspraak?
Als je namelijk de datums in wilt voeren, kun je onder andere door de dagen scrollen. Dit is per maand, dus als de maand op 07 staat, is de 01 bij dagen dus 01-07 en niet 01-08. Op het moment dat je de maand dan op 08 zet en naar dag 01 gaat, is het wel een maandag. Wellicht dat dit het is, anders weet ik het zo niet 8)

[ Voor 65% gewijzigd door JantjeZ op 12-07-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
JantjeZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:38:
@walletje-w

Zojuist een afspraak vanaf vandaag t/m 1 augustus gemaakt. Dit blijft bij mij gewoon een maandag.

Heb het nog even nagekeken:
Is de 1 augustus een vrijdag NA het bevestigen van de afspraak?
Als je namelijk de datums in wilt voeren, kun je onder andere door de dagen scrollen. Dit is per maand, dus als de maand op 07 staat, is de 01 bij dagen dus 01-07 en niet 01-08. Op het moment dat je de maand dan op 08 zet en naar dag 01 gaat, is het wel een maandag. Wellicht dat dit het is, anders wet ik het zo niet 8)
Yup dat bedoel ik ;) Dank je! haha, is gewoon een kleine bug blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 02:29
walletje-w schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:54:
[...]

Yup dat bedoel ik ;) Dank je! haha, is gewoon een kleine bug blijkbaar.
Nou ja, niet echt een bug lijkt mij.
Je hebt de maand 07 gekozen en de eerste van die maand is op een vrijdag :9

Edit:
@ hieronder
Kan gebeuren toch.....iets verder kijken dan de neus lang is....heb ik persoonlijk ook vaak last van, terwijl ik niet eens zo'n grote neus heb ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JantjeZ op 12-07-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
JantjeZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:58:
[...]

Nou ja, niet echt een bug lijkt mij.
Je hebt de maand 07 gekozen en de eerste van die maand is op een vrijdag :9
Oh god, ben ik nou echt zo dom. Haha, ik ging ervan uit dat de maand gelijk mee zou scrollen maar dat doet hij dus niet. Wat opzich wel logisch is. Nouja problem solved bedankt voor de tip/verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, we zien een aantal nieuwe telefoons verschijnen en een variant van de Samsung GS2!

http://www.winrumors.com/...phone-mango-device-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:53:
Voor de juiste instellingen voor internet op KPN en Simyo heb ik hier wel een site met mogelijk wat nuttige settings info:
http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
Thanx, helaas nog geen effect.

Iemand anders Simyo op een wp7 toestel?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik was de afgelopen 12 dagen in een niet nader te noemen feeststad aan Costa Brava in Spanje geweest en ik ben niet in staat geweest om een SMSje te sturen. Ik draai de Mango beta.
Al m'n vrienden konden prima SMSen maar al mijn SMSjes kreeg ik terug met 'Cant Send'. Ik had overigens een driehoekje bovenin de statusbalk staan die weer verdween toen ik in NL aankwam.

Wie weet wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Chrisjuh_15,

- welk toestel ?
- wat specifieker over het icoontje ?
- al in de handleiding gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:54
@Chrisjuh_15

Het icoontje betekent roaming.
En met de standaard instellingen betekend dat, dat je dataverbindingen worden uitgezet omdat het anders veel te duur is. De standaard gsm verbinding moet het echter gewoon blijven doen, maar dat kan nogal provider afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben geconstateerd dat er zeer uiteenlopende onderwerpen worden besproken in dit topic, ondanks de wens om bij de heropening van dit topic het niet een dumpbak te laten worden. Zoals bekend hanteren we een beleid om te voorkomen dat dit soort algemene topics verzanden in een plaats waar alles gedumpt kan worden. Dat heeft namelijk tot gevolg dat nieuwe gebruikers heel moeilijk hun informatie kunnen vinden. Daarnaast bestaat er ook het 'gevaar' dat de discussie versloft in een discussie waar alleen frequente bezoekers aan deelnemen. Dit lijkt het geval te zijn, want dit topic wordt voornamelijk bevolkt door regulars, en nieuwe users zien we hier weinig. Daarom zien we liever dat ieder specifiek onderwerp (Mango/toestel X/software Y voor WP7) een eigen topic krijgt. We willen dit forum dus een aankleding geven zoals dat bij Android ook het geval was toen het nog als themaforum bestond.

We hebben dan ook besloten om dit topic op 1 augustus te gaan sluiten. We hebben voor deze datum gekozen zodat er de tijd is om nieuwe topics aan te maken.. Hierbij zouden jullie kunnen denken aan:
  • Een Mango(beta)-topic
  • Een WP7-nieuwsberichtentopic
  • Een Nokia met WP7-topic
  • Enz.
De bestaande toesteltopics, de topics over de Marketplace en de zelf ontwikkelde apps blijven wel gewoon open. Voor vragen, opmerkingen en suggesties staan we open, daarvoor is het feedbacktopic :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Wellicht ten overvloede, maar het is niet de bedoeling dat in dit topic gereageert wordt op de aanstaande veranderingen. Toch reageren? dat mag hier: Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41
Verkeerde topic :$

[ Voor 89% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 11:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
nog een leuke Mango toevoeging.

stomverbaasd zat ik in de auto omdat mijn carkit ineens zei:
new message from person x, say read message or ignore.
ik maar read message: berichtje wordt netjes opgelezen (was ook in het engels)
en vervolgens: say call back or i'm done...

haha grappig vooral als je het niet verwacht en het werkt :)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tonton schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:06:
stomverbaasd zat ik in de auto omdat mijn carkit ineens zei:
new message from person x, say read message or ignore.
ik maar read message: berichtje wordt netjes opgelezen (was ook in het engels)
en vervolgens: say call back or i'm done...
Ik vraag me dan wel af of bij de officiele release met NL ondersteuning er dan ook een nederlandstalige text-to-speech functie in zal zitten. Microsoft kennende zullen dat soort leuke dingen
(voorlopig) wel weer "english only" blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
ppaddo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Ik vraag me dan wel af of bij de officiele release met NL ondersteuning er dan ook een nederlandstalige text-to-speech functie in zal zitten. Microsoft kennende zullen dat soort leuke dingen
(voorlopig) wel weer "english only" blijven.
nope, gaat met Mango niet in het NL beschikbaar zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Matthijs, hebben jullie niet een vrouw met een zwoele stem daar rondlopen die niet even het nederlandse woordenboek kan inspreken? ;)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22
Kunnen jullie ook niet wachten op een Nokia E6/E7 met WP7 :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Mango gedownload en geïnstalleerd! Werkt perfect tot nu toe. Eindelijk normaal browsen in landscape modus, wat was dat een gemis zeg :)

Hoe kan ik trouwens meer Messenger accounts toevoegen bij de Messaging hub? Ik heb nu volgens mij standaard het account waarmee ik nu alles download van de Marketplace, maar daar heb ik geen contacten op...

Kan ik trouwens al apps downloaden met mijn normale (lees: Nederlandse) msn account?

En als laatste ben ik in een infinite loop gekomen bij Zune. Hij geeft aan dat ik een update nodig heb maar daarna krijg ik een popup venster dat er geen update beschikbaar is. Als ik die wegklik dan krijg ik weer een melding dat ik perse een update moet downloaden en installeren die er niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
@Novermans: Zie mijn eerdere reactie: Manuel in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, heel erg bedankt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hehe, de kleine dingen in Mango doen het hem toch echt.
  1. Selecteer een nummer en druk op "Play"
  2. Ga naar je home screen
  3. Druk nu op de game-tab en ga naar de Xbox Live-pagina.
Zo zie je maar dat Microsoft ook humor heeft. :) (Post is na aanleiding van joebelfiore's (re)tweet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien kun je ook even toelichten wat er gebeurt voor degene die nog geen mango hebben draaien? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:57:
Misschien kun je ook even toelichten wat er gebeurt voor degene die nog geen mango hebben draaien? :)
Of een NL account hebben? (heel die XBOX Live app update niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:01
Kleine gok, een dansende avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:57:
Een dansende avatar die toch wel leuke bewegingen maakt. Zou het graag even willen opnemen voor jullie maar mijn 'oude'-camera is op dit moment leeg. Het ziet er ongeveer zo uit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xVRIp9fzyfA]

[ Voor 11% gewijzigd door Manuel op 14-07-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Whehe, ziet eruit alsof ie hetzelfde ritmegevoel heeft als zijn eigenaar (#spreek-over-jezelf-in-derde-persoon-modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag iemand gespot met een phone 7 theme/skin op z'n android ding (denk op een desire Z, als dat dat ding is met een toetsenbord). Leuk om te zien dat mensen het wel willen. Nog leuker om te zien was dat het bij lange na niet zo smooth was als op mijn wp7 telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:32:
Vandaag iemand gespot met een phone 7 theme/skin op z'n android ding (denk op een desire Z, als dat dat ding is met een toetsenbord). Leuk om te zien dat mensen het wel willen. Nog leuker om te zien was dat het bij lange na niet zo smooth was als op mijn wp7 telefoon :).
Natuurlijk loopt het niet zo smooth. Het is een skin. En Android heeft bij mij nooit smooth gelopen (SGS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Relief2009 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:32:
[...]

Natuurlijk loopt het niet zo smooth. Het is een skin. En Android heeft bij mij nooit smooth gelopen (SGS).
Nee, het is geen skin, het is een launcher. Ik heb er ook een drietal geprobeerd gehad op mijn Desire Z. En het is het allemaal net niet. Te traag, niet smooth, lettertypes/iconen die net niet mooi zijn, animaties die heel anders zijn, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Kreeg gisteren het aanbod om mijn omnia te ruilen voor een desire z.
Nee dank je. Wat ik daarvan heb gezien is niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
HyperioN schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:02:
Nee, het is geen skin, het is een launcher. Ik heb er ook een drietal geprobeerd gehad op mijn Desire Z. En het is het allemaal net niet. Te traag, niet smooth, lettertypes/iconen die net niet mooi zijn, animaties die heel anders zijn, etc..
Zo is er ook een 'windows 7' launcher, die is wel grappig gemaakt.

Voor zo'n Xbox live avatar, moet je daar ook een Xbox voor hebben, of is dat gewoon vrij om te maken?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Voor zo'n Xbox live avatar, moet je daar ook een Xbox voor hebben, of is dat gewoon vrij om te maken?
Is gewoon vrij om te maken. Wat ook mooi is dat als je en Xbox 360 hebt en je past daar je avatar aan dat het binnen 10 minuten ook alweer zichtbaar is op je telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Is geheel vrij, je maakt aleen een xbox live id aan (of liever: je koppelt je live id aan een nieuw xbox account). Maar dat kan zonder xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
@Matthijs:

Krijgen gebruikers met een Nederlands LiveID straks wel netjes artist artwork in Zune? En... Ik durf het bijna niet te vragen... Eindelijk de mogelijkheid een Zune Pass te kopen?

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark_vb schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:22:
@Matthijs:

Krijgen gebruikers met een Nederlands LiveID straks wel netjes artist artwork in Zune? En... Ik durf het bijna niet te vragen... Eindelijk de mogelijkheid een Zune Pass te kopen?
Qua muziek kun je in Nederland nog niets. Er is niets aangekondigd.

Er zit wel uitbreiding aan te komen, maar of Nederland nou daar onder valt. Dat weten we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
maratropa schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:08:
[...]

Thanx, helaas nog geen effect.

Iemand anders Simyo op een wp7 toestel?
Ik heb het Simyo abonnement (Simyo geregeld) en kan er gewoon mee internetten op HTC HD7. :) Heb niks in hoeven stellen, data connection en 3g connection staan aan. Maar maak over het algeheel gebruik van wifi hier thuis. Misschien even Simyo bellen?

Edit: oh en voor het abonnement had ik gewoon sim only ook van Simyo, deed het ook gewoon goed ook met internet.

[ Voor 11% gewijzigd door SilverAqua op 15-07-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel wazig eigenlijk. Met iTunes kan je wel muziek, maar geen video's kopen en met Zune is het exact andersom. Ik zou dan dan op z'n Jochem Myjers zeggen.. "combineer dan het feit"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
ppaddo schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:33:
Wel wazig eigenlijk. Met iTunes kan je wel muziek, maar geen video's kopen en met Zune is het exact andersom. Ik zou dan dan op z'n Jochem Myjers zeggen.. "combineer dan het feit"...
Ik kan toch echt films en muziek kopen, alleen gaat dat niet omdat ik geen credit card heb.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/9rn0bc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SilverAqua schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:38:
[...]

Ik kan toch echt films en muziek kopen, alleen gaat dat niet omdat ik geen credit card heb.
[afbeelding]
Er zijn wat mogelijkheden:
US/UK account met NL CC en US/UK adres: Tegenwoordig meestal mogelijk om te kopen, echter... Video's kunnen worden geweigerd soms, vanwege landrestrictie, dan wordt het via het IP adres geblokkeerd omdat je niet in de US/UK zit.
NL account met NL CC en NL adres: Muziek (nog niet volgens mij, en heb ook nergens iets gehoord dat het wel zou komen met Mango, dus geen datum, als het al komt) Video's alleen die in NL ook worden aangeboden via XBOX 360, maar weet niet of dat dan ook weer gaat werken op je Phone.

Testen is het enige om zeker te zijn.

Voor de XBOX 360 heb ik een apart NL account met NL adres waarmee ik de video's die in NL worden aangeboden kan kijken.

Voor de Zune en de Windows Phone 7 devices van mijn vrouw en ik heb ik voor beide een US account met US adres waarop ik een Zune Pass heb afgesloten, dus muziek werkt prima.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het inderdaad even over de volledig Nederlandse variant. Net nog even gecontroleerd, maar bij mij zijn het toch echt alleen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je al een leuk aantal apps kopen met een Nederlandse Live-account? Want ik vind het jammer dat ik de MSN-functie van de Messages-hub nog niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:55:
Kan je al een leuk aantal apps kopen met een Nederlandse Live-account? Want ik vind het jammer dat ik de MSN-functie van de Messages-hub nog niet kan gebruiken.
Nee, dat kan nog niet. Je zal nog even moeten wachten tot Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Moet zeggen, ik vind het filmpje van SilverAqua erg leuk, vooral om te zien wat voor apps er allemaal al zijn!
Dat is dan weer een plusje voor WP7!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:37:
Moet zeggen, ik vind het filmpje van SilverAqua erg leuk, vooral om te zien wat voor apps er allemaal al zijn!
Dat is dan weer een plusje voor WP7!
Zie ook http://wp7applist.com/en-US/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:40
Een vraag over het text gebeuren en dan met name het sturen van 1 bericht naar meerdere personen.
Als ik dus een berichtje stuur van 3 regels en deze verstuur naar meerdere personen komt die op een iPhone helemaal niet aan, een oude nokia (non smartphone) kan alleen drukken op allen beantwoorden en een samsung Jet lijkt eerst iets te doen met internet.

Kan ik beter gewoon het berichtje kopie pasten en steeds opnieuw sturen of is er een instelling verkeerd ergens? (samsung omnia met mango beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit op het moment te twijfelen of ik binnenkort voor een WP7 telefoon moet gaan of een WP7.5 mango. Ik mag namelijk begin augustus een nieuwe uitzoeken en dat lijkt me net te vroeg voor een mango toestel. Aangezien er nog weinig bekend is wanneer ie komt en welke telefoons er nog meer uitkomen, ben ik dus aan het twijfelen of wachten wel nodig is.

Het maakt me namelijk niet uit dat de huidige wp7 telefoons in engelse taal blijven, want die kan ik prima (sterker nog, soms vind ik dat nog fijner ook) al heb ik met een NL-phone ook geen problemen, zolang de spellingscontrole maar NL is en dat is dus zo.

Verder had ik het idee dat eigenlijk alles voor Mango ook gewoon naar de overige telefoons komt, dus in principe mis je er (behalve die taal) dus weinig aan. Klopt dit?

Daarnaast vraag ik me af of die nieuwere telefoons wel zo veel anders/beter zullen zijn. Ik zit niet hard te wachten op een front-camera, maar dual core lijkt me wel fijn (al kan ik ook prima zonder). Een betere camera achterop lijkt me dan weer wel fijn, al ben ik niet iemand die veel foto's schiet. Over nieuwe schermen zoals super-amoled-plus heb ik niet veel gehoord. In hoeveel beter die beter zijn dan de "normale" super amoled bijvoorbeeld. Heb zelf nu een telefoon met de oude amoled en die is al prachtig dus gok dat die dan nog wel weer beter zal zijn, maar is het verschil tussen super amoled en de plus variant het wachten (en de prijs) waard?

Verder had ik niet het idee dat die telefoons nog verder veel verschillen kunnen hebben. Aangezien ze wel weer een stuk duurder zullen zijn, zit ik dus te twijfelen of het verschil groot genoeg is. Ik heb nu een telefoon die ik echt graag wil vervangen, maar wil ook weer niet hebben dat ik beter een maandje had kunnen wachten omdat ik dan een veel betere telefoon had gehad. Begrijp me niet verkeerd, het prijsverschil kan groot zijn, maar als het echt wat toevoegt heb ik het er wel voor over, maar dan moet het wel wat meer zijn dan een betere camera en klein beetje beter scherm.

Zo heb ik al wel dit linkje gevonden en door zitten lezen, maar ik sla nog niet straal achterover, dus twijfel nog enorm. Aangezien er nog helemaal niets is bevestigd, is het zoiezo wel lastig, maar vraag me dus af wat jullie hierover denken.

Dus, suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 17-07-2011 11:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommigen van de nieuwe Mango telefoons zullen wel een extra sensor bevatten (gyroscope). Deze sensor is optioneel voor OEMs dus. Apps zullen nog steeds wel blijven werken, wellicht wat minder gevoelig soms, maar wie weet.
Verder heb ik geen idee wat er nog gaat veranderen. Ik verwacht niet echt veel veranderingen in de 'core' hardware zelf. Dualcore zal waarschijnlijk niet veel bijdragen, extra geheugen ook niet veel, gezien de compatibiliteit van apps met andere devices. Wellicht een ander scherm, grotere accu, betere boxjes of sneller 'flashdisks'?
Verder had ik het idee dat eigenlijk alles voor Mango ook gewoon naar de overige telefoons komt, dus in principe mis je er (behalve die taal) dus weinig aan.
Mango komt voor alle telefoons beschikbaar. Dus ja, behalve de display language, waar je geen keuze hebt voor NL, mis je eigenlijk niets qua software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:46:
Ik zit op het moment te twijfelen of ik binnenkort voor een WP7 telefoon moet gaan of een WP7.5 mango. Ik mag namelijk begin augustus een nieuwe uitzoeken en dat lijkt me net te vroeg voor een mango toestel. Aangezien er nog weinig bekend is wanneer ie komt en welke telefoons er nog meer uitkomen, ben ik dus aan het twijfelen of wachten wel nodig is.
Welke budget mag je uitzoeken. De huidige telefoon zijn natuurlijk 2010 modellen en voldoen prima maar zijn geen 400 euro waard.
Als je een persoonlijke abbo hebt is het misschien een optie om een huidig WP7 toestel met een jaar contract te nemen met een lager uitzoek budget dan een tweejaars contract.
Als je van je bedrijf een telefoon mag uitzoeken is het misschien interessant om een paar maanden te wachten (als dat kan) op een nieuw mango toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Tsja, kunnen we maar heel moeilijk antwoord op geven.

Alle huidige modellen krijgen de mango update. Daar hoef je niet over in te zitten.
Daarnaast verwacht ik niet dat er echt veel snelheidsverschil zit in een dual core vs een single core op het WP7 platform. Natuurlijk heeft een dual core meer potentie, maar heeft WP7 het nodig? Ik denk zelf van niet. Alle telefoons die nu verkrijgbaar zijn draaien ontzettend soepel, en ik verwacht niet dat Mango vertragingen introduceert in het systeem. Eerste benchmarks wijzen zelfs op een sneller OS ten opzichte van de huidige NoDo.

Dus zijn het de kleine dingen die het verschil gaan maken, wel of geen ffc, wel of geen S-AMOLED.
Wat mij belangrijker lijkt is de styling van de telefoon, en dat is weer heel persoonlijk.

Zou ik wachten in jouw positie.. nee. Op het moment dat je besluit een telefoon aan te schaffen staan de nieuwe modellen al weer om de hoek (bij wijze van spreken). Weer beter, sneller en groter.

Dus kies een telefoon die past bij wat jij ervan verwacht en dan niet meer omkijken.
Vind je geen telefoon die voldoet aan jouw eisen, dan zou ik nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook vooral of er geen must-have apps missen voor WP7.

Voor mij is het erg aantrekkelijk om een telefoon nu te halen, maar ik wacht totdat bepaalde app(s) op WP7 beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Sommigen van de nieuwe Mango telefoons zullen wel een extra sensor bevatten (gyroscope). Deze sensor is optioneel voor OEMs dus. Apps zullen nog steeds wel blijven werken, wellicht wat minder gevoelig soms, maar wie weet.
Verder heb ik geen idee wat er nog gaat veranderen. Ik verwacht niet echt veel veranderingen in de 'core' hardware zelf. Dualcore zal waarschijnlijk niet veel bijdragen, extra geheugen ook niet veel, gezien de compatibiliteit van apps met andere devices. Wellicht een ander scherm, grotere accu, betere boxjes of sneller 'flashdisks'?

[...]

Mango komt voor alle telefoons beschikbaar. Dus ja, behalve de display language, waar je geen keuze hebt voor NL, mis je eigenlijk niets qua software.
Gyroscope heb ik ook in mn huidige phone, maar is wat mij betreft vrij nutteloos. Tuurlijk, het kan leuk/handig zijn voor een paar dingen, maar is niet iets waar ik een nieuwe phone voor moet hebben. Al kan het in combinatie met andere features natuurlijk wel interessant zijn, maar bij deze optie moet ik nog zien wat voor toepassingen er voor komen.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:41:
[...]

Welke budget mag je uitzoeken. De huidige telefoon zijn natuurlijk 2010 modellen en voldoen prima maar zijn geen 400 euro waard.
Als je een persoonlijke abbo hebt is het misschien een optie om een huidig WP7 toestel met een jaar contract te nemen met een lager uitzoek budget dan een tweejaars contract.
Als je van je bedrijf een telefoon mag uitzoeken is het misschien interessant om een paar maanden te wachten (als dat kan) op een nieuw mango toestel
Budget hangt er een beetje vanaf. Ik vind het geen probleem om bij te betalen, ook niet bij een 2 jarig abonnement, maar het moet weer niet zo gek als bij een iphone zijn. Dus 200+ bij een 2 jarig abo bv. Ik denk ook niet dat ze zo giga duur gaan worden, tenminste niet allemaal, dus op zich moet het niet zo'n probleem zijn om te wachten qua financieën, maar dan moet het wel echt een voordeel bieden en niet wat geinige gadgets of toevoegingen zijn. Dual core kan bv erg interessant zijn als er ook daadwerkelijk applicaties/games komen die daardoor mooier/sneller/beter zijn. Of daardoor mogelijk meer achtergrondapplicaties aankunnen. Maar dan moet dat ook daadwerkelijk mogelijk zijn.
Domino schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:52:
Tsja, kunnen we maar heel moeilijk antwoord op geven.

Alle huidige modellen krijgen de mango update. Daar hoef je niet over in te zitten.
Daarnaast verwacht ik niet dat er echt veel snelheidsverschil zit in een dual core vs een single core op het WP7 platform. Natuurlijk heeft een dual core meer potentie, maar heeft WP7 het nodig? Ik denk zelf van niet. Alle telefoons die nu verkrijgbaar zijn draaien ontzettend soepel, en ik verwacht niet dat Mango vertragingen introduceert in het systeem. Eerste benchmarks wijzen zelfs op een sneller OS ten opzichte van de huidige NoDo.

Dus zijn het de kleine dingen die het verschil gaan maken, wel of geen ffc, wel of geen S-AMOLED.
Wat mij belangrijker lijkt is de styling van de telefoon, en dat is weer heel persoonlijk.

Zou ik wachten in jouw positie.. nee. Op het moment dat je besluit een telefoon aan te schaffen staan de nieuwe modellen al weer om de hoek (bij wijze van spreken). Weer beter, sneller en groter.

Dus kies een telefoon die past bij wat jij ervan verwacht en dan niet meer omkijken.
Vind je geen telefoon die voldoet aan jouw eisen, dan zou ik nog even wachten.
Tuurlijk zullen er ook wel weer meer toestellen worden uitgebracht, maar juist die extra maand (of misschien 2) wachten vind ik misschien nog wel interessant genoeg. De release van Mango is echt een tijdstip waarop er meteen weer wat nieuwe telefoons bij komen, dus dan is het juist weer wel interessant. Alsof er een nieuwe lading processoren bij komen (ala intel i5/i7) of nieuwe reeks grafische kaarten. Dan ben ik toch altijd wel benieuwd hoeveel snelheidswinst dat gaat geven, ook al zijn ze wat duurder. Ik ben het met je eens dat er daarna wel weer wat nieuwe telefoons uit zullen komen (in november/december bijvoorbeeld) maar juist die grote release kan erg interessant zijn. Ook omdat ze mogelijk ondersteuning voor nieuwe hardware toe (kunnen) gaan voegen.
Relief2009 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:02:
Kijk ook vooral of er geen must-have apps missen voor WP7.

Voor mij is het erg aantrekkelijk om een telefoon nu te halen, maar ik wacht totdat bepaalde app(s) op WP7 beschikbaar zijn.
Ik denk niet dat het uitbrengen van Mango ineens zoveel nieuwe applicaties mogelijk maakt. Misschien dat er een aantal geupdate gaan worden of dat er nu wat kleine bij gaan komen, maar een app als WhatsApp zal niet specifiek bij Mango gaan komen. Tuurlijk, er zullen nu door de beta wat meer developers met Mango apps gaan komen, maar die kan ik dan toch wel draaien, of ik nou wacht op de nieuwe telefoons of niet.

Ik ben er dan ook al wel uit dat ik WP7 wil. Draai nu WM6.5 maar vind Android persoonlijk niets. Tuurlijk, er is veel bij mogelijk, maar WP7 trekt mij op dit moment meer. Dus het is voor mij niet zozeer de vraag ÓF ik WP7 ga nemen, maar eerder WANNEER. Vandaar dus ook mijn vraag of ik beter kan wachten op de Mango telefoons of juist met de huidige lijn net zo goed uit de voeten kan. Updates installeren en backups maken heb ik zelf geen problemen mee. Mijn huidige phone draait alweer rom nummer 9 ofzo en is al een tiental keren hard-reset. Daarom dus ook de discussie graag over de WP7 vs WP7 Mango telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mark_vb schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:22:
@Matthijs:

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:17:
[...]
Ik denk niet dat het uitbrengen van Mango ineens zoveel nieuwe applicaties mogelijk maakt. Misschien dat er een aantal geupdate gaan worden of dat er nu wat kleine bij gaan komen, maar een app als WhatsApp zal niet specifiek bij Mango gaan komen.
Eigenlijk dus wel. Mango voegt zoveel toe voor ontwikkelaars dat sommige applicaties nu ineens wel mogelijk zijn. Bijv. in 7.0 is het onmogelijk om socket connecties te maken in Mango niet. Dit is vooral handig voor apps die veel data/pakketjes over de lijn heen gooien (denk aan whatsapp, irc etc).
Bij whatsapp hebben ze gezegd dat ze de client niet willen uitbrengen omdat het niet de goede user experience heeft (lees ze kunnen niet automagisch alle contacts van de telefoon in whatsapp laden). Met Mango wordt dit zover ik weet wel mogelijk.
Tuurlijk, er zullen nu door de beta wat meer developers met Mango apps gaan komen, maar die kan ik dan toch wel draaien, of ik nou wacht op de nieuwe telefoons of niet.
Jup, alle apps voor Mango zullen wel draaien op een telefoon met Mango :+

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 17-07-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:17:
.....
Ik denk niet dat het uitbrengen van Mango ineens zoveel nieuwe applicaties mogelijk maakt. Misschien dat er een aantal geupdate gaan worden of dat er nu wat kleine bij gaan komen, maar een app als WhatsApp zal niet specifiek bij Mango gaan komen. Tuurlijk, er zullen nu door de beta wat meer developers met Mango apps gaan komen, maar die kan ik dan toch wel draaien, of ik nou wacht op de nieuwe telefoons of niet.

Ik ben er dan ook al wel uit dat ik WP7 wil. Draai nu WM6.5 maar vind Android persoonlijk niets. Tuurlijk, er is veel bij mogelijk, maar WP7 trekt mij op dit moment meer. Dus het is voor mij niet zozeer de vraag ÓF ik WP7 ga nemen, maar eerder WANNEER. Vandaar dus ook mijn vraag of ik beter kan wachten op de Mango telefoons of juist met de huidige lijn net zo goed uit de voeten kan. Updates installeren en backups maken heb ik zelf geen problemen mee. Mijn huidige phone draait alweer rom nummer 9 ofzo en is al een tiental keren hard-reset. Daarom dus ook de discussie graag over de WP7 vs WP7 Mango telefoons.
Ik denk dat je dat nogal onderschat. Er zijn 1500 nieuwe API's welke gebruikt kunnen worden waaronder toegang tot de contactenlijst, background agents (vooral nu veel zaken op de achtergrond kunnen draaien), sockets, etc. Er is natuurlijk al veel mogelijk met Pre-Mango, maar de nieuwe API's bieden veel mogelijkheden. Apps zoals Whatsapp zijn een must voor mij en zoals Caelorum al zei: whatsapp is alleen vanaf Mango mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Willen jullie a.u.b. wat minder tekst quoten? Beetje onzinnig om bijna het gehele voorgaande bericht te quoten en alleen op een klein deel te reageren O-)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Matthijs Hoekstra, weet jij op Mango ook komt met aanvullende APN instellingen? Op dit moment heb ik een Simyo SIM in een omnia die dus wel wil mailen en facebooken via de app, maar niet het internet op wil via de browser, en ook andere dingen die contact zoeken met het internet werken niet.

Nu kun je bij APN alleen maar 3 dingen invullen.. Ik denk dat ik sowieso even wacht tot mango.
Of kan ik deze vraag ook ergens naar MS sturen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:34:
[...]

Ik denk dat je dat nogal onderschat. Er zijn 1500 nieuwe API's welke gebruikt kunnen worden waaronder toegang tot de contactenlijst, background agents (vooral nu veel zaken op de achtergrond kunnen draaien), sockets, etc. Er is natuurlijk al veel mogelijk met Pre-Mango, maar de nieuwe API's bieden veel mogelijkheden. Apps zoals Whatsapp zijn een must voor mij en zoals Caelorum al zei: whatsapp is alleen vanaf Mango mogelijk.
Prima dat dat nu mogelijk is, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet.

Welke telefoon ik ook haal, uiteindelijk wil ik er wel met Mango mee gaan werken, dus is het voordeel van "doe het voor de applicaties die nu wel uitkomen" of "nu kies ik voor WP7 ipv Android" niet van toepassing.

Het gaat me dus echt om de verschillen met de nieuwe telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
maratropa schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:31:
Matthijs Hoekstra, weet jij op Mango ook komt met aanvullende APN instellingen? Op dit moment heb ik een Simyo SIM in een omnia die dus wel wil mailen en facebooken via de app, maar niet het internet op wil via de browser, en ook andere dingen die contact zoeken met het internet werken niet.

Nu kun je bij APN alleen maar 3 dingen invullen.. Ik denk dat ik sowieso even wacht tot mango.
Of kan ik deze vraag ook ergens naar MS sturen?
Das heel weird, facebook is nl gewoon via je internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze tussen de huidige WP7 toestellen en die met Mango uitkomen, heeft (kijkt in z'n glazen bol) niet zozeer met snelheid of Mango an sich te maken. 4 zaken komen volgens mij naar voren:
1. Volledig NL of Engels met NL taalondersteuning
2. Extra hardware functionaiteit zoals front facing camera(FFC). Carl Zeiss lens en NFC
3. Toestellen met nieuwe looks en met name de nieuwe Nokia toestellen
4. En last but not least zullen de initiële prijzen van de huidige WP7 toestellen lager zijn als de toestellen die met de Mango lauch komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:22:
4. En last but not least zullen de initiële prijzen van de huidige WP7 toestellen lager zijn als de toestellen die met de Mango lauch komen.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De nieuwe toestellen kunnen best wel eens even duur gaan worden of zelfs goedkoper tijdens de launch. Initieel waren de huidige WP7 toestellen behoorlijk prijzig.

BTW de reden dat ze nu goedkoop zijn is omdat er te weinig vraag naar is en teveel aanbod. Mocht Nokia of een ander bedrijf ineens veel gaan adverteren en de vraag gaat omhoog kan het best wel eens zo zijn dat ook de oude toestellen weer duurder worden. Dat zag je bijv ook al gebeuren bij de goedkope Vodafone branded HTC 7 Trophy van amazon.de. Die schoot ineens 80E omhoog nadat de vraag toenam (hij is nu weer 60E gezakt btw).

Oftewel: over de prijs valt niets met zekerheid te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 18-07-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik vind NFC en een betere lens nu niet echt interessant, aantal 'vereiste' programma's zoals whatsapp, moet je wel Mango voor hebben, wat voor groot aantal mensen al 1 van de belangrijkste criteria zal zijn. Zelf kijk ik eerst nog welke apps ik veel gebruik en ook voor WP7 in de maak zijn (apart sms app, zoals sms pro of dergelijke) en zeker zulke programma's zullen gebruik moeten maken van de nieuwe mango API's.

Voordeel, als er geen officiele Mango update uitkomt voor een telefoon, gaat het uiteindelijk wel via de 'andere' wegen, zoals die inmiddels al op de HD2 is uitgekomen.

En daar zit bij de huidige toestellen nog een hekelpunt, toen uiteindelijk HD2 geen WP7 update zou krijgen (alleen om die 5 knoppen?), boeide het Google geen ... dat je er Android op ging zetten (en 100% werkend), maar in geval van WP7 was het een compleet ander verhaal. Gezien alle huidige WP7 toestellen geen 'officiele NL' toestellen zijn, wil ik eerst nog wel eens zien of die allemaal netjes een update krijen en NL ondersteuning krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar @Matthijs Hoekstra weet jij toevallig of er nog een nieuwe beta van Mango komt met Twitter en WLM chat enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:49:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar @Matthijs Hoekstra weet jij toevallig of er nog een nieuwe beta van Mango komt met Twitter en WLM chat enabled?
WLM chat werkt bij mij ook in de huidige beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SinergyX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:42:En daar zit bij de huidige toestellen nog een hekelpunt, toen uiteindelijk HD2 geen WP7 update zou krijgen (alleen om die 5 knoppen?), boeide het Google geen ... dat je er Android op ging zetten
Natuurlijk boeit het Google geen ene donder, Android is open source en gratis verkrijgbaar. Ze hebben graag dat je (experimenteel) met Android aan de gang gaat omdat dat nu juist erg goed is voor de Android community.

WP7 is een heel ander verhaal, daar zit een kostenplaatje aan. Een custom WP7 ROM voor bijvoorbeeld een HD2 betekend een OS waar niet voor betaald is.

Wellicht een beetje off-topic: Ik denk dat Microsoft er goed aan doet de hardware eisen lekker strak te houden. Levert nagenoeg geen fragmentatie op, iets waarvan Android nu veel last krijgt. Daarnaast is beleving bijna exact gelijk op welk WP7 toestel dan ook.
SinergyX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:42:Gezien alle huidige WP7 toestellen geen 'officiele NL' toestellen zijn, wil ik eerst nog wel eens zien of die allemaal netjes een update krijen en NL ondersteuning krijgen.
Nl ondersteuning krijgen ze allemaal. Of bedoel je een volledige nederlandstalige ROM?
Dat hang dan weer af van de mannen van Samsung, HTC etc.

Je koopt nu een US/UK telefoon, Microsoft is niet verantwoordelijk voor de follow up in de vorm van een Nederlandse ROM.

[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 18-07-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:42:
Gezien alle huidige WP7 toestellen geen 'officiele NL' toestellen zijn, wil ik eerst nog wel eens zien of die allemaal netjes een update krijen en NL ondersteuning krijgen.
Dit is meerdere malen door mensen, ook door Matthijs werkzaam bij Microsoft NL, bevestigd. Landen hebben niets te maken met het al dan niet beschikbaar zijn van een update. De fabrikant kan hooguit een aantal kee rin overleg met MS de update pauzeren (zoals Samsung heeft gedaan, vanwege wat probleempjes). Een zelfde soort regeling is zviw ook getroffen met de providers (voor provider branded toestellen).
De enigste consequentie voor het niet hebben van een 'officieel NL' toestel is dat je dus geen NL kan instellen als display language in de door Microsoft verspreide ROM. Zoals hierboven aangegeven ligt dat dus helemaal in dehanden van de fabrikanten of ze wel of niet het erin gaan stoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 18-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Caelorum schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:32:
Dit is meerdere malen door mensen, ook door Matthijs werkzaam bij Microsoft NL, bevestigd. Landen hebben niets te maken met het al dan niet beschikbaar zijn van een update. De fabrikant kan hooguit een aantal kee rin overleg met MS de update pauzeren (zoals Samsung heeft gedaan, vanwege wat probleempjes). Een zelfde soort regeling is zviw ook getroffen met de providers (voor provider branded toestellen).
Ik heb al tientallen dingen bevestigd gezien, maar ik wil dit nu eerst allemaal daadwerkelijk zien gebeuren. Fabrikanten hadden al een handje om updates niet meer te gaan uitgeven (zie android), nu providers er ook nog een rol in gaan spelen (en ongetwijfelt dit per toestel moeten gaan testen), wacht ik rustig af.
Domino schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:17:
Wellicht een beetje off-topic: Ik denk dat Microsoft er goed aan doet de hardware eisen lekker strak te houden. Levert nagenoeg geen fragmentatie op, iets waarvan Android nu veel last krijgt. Daarnaast is beleving bijna exact gelijk op welk WP7 toestel dan ook.
Ik weet niet hoe de ROM's verschillen tussen providers onderling in de toekomst (is een Rom van T-mobile gelijk aan die van Vodafone voor bijvoorbeeld een HD7)*, maar dan geeft dat 'bijna exact gelijk' principe nagenoeg dezelfde problemen.

*kan je uberhaubt een complete herinstallatie doen van WP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
De ROM van T-Mobile is voor zover ik weet exact gelijk aan een van bijvoorbeeld Vodafone of elke willekeurige provider. Alleen de OEM geïnstalleerde apps verschillen. HTC en Samsung leveren zo ook hun eigen apps mee.

Een nieuwe installatie is het opnieuw flashen van de ROM of het compleet 'wipen' van het toestel. Beide is mogelijk, je begint dan weer vanaf het begin. Zie ook mijn opmerkingen eerder over het opnieuw flashen van een T-Mobile branded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat verduidelijken:
Domino schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:00:
De ROM van T-Mobile is voor zover ik weet exact gelijk aan een van bijvoorbeeld Vodafone of elke willekeurige provider. Alleen de OEM geïnstalleerde apps verschillen. HTC en Samsung leveren zo ook hun eigen apps mee.
Het verschilt dus een klein beetje, maar de updates zullen nog steeds via MS worden geleverd.
Een nieuwe installatie is het opnieuw flashen van de ROM of het compleet 'wipen' van het toestel. Beide is mogelijk, je begint dan weer vanaf het begin. Zie ook mijn opmerkingen eerder over het opnieuw flashen van een T-Mobile branded toestel.
Een schone ROM flashen is mogelijk dus. Een rom van vofafone kan je er ook op flashen als je wil :)

Daarnaast is Android compleet niet vergelijkbaar met WP7. Android kan je heel goed wel gebruiken als fabrikant zonder ooit iets aan google te betalen (Gingerbread). Bij WP7 is dat niet het geval. Dit is meer vergelijkbaar met de iPhone.
Daarnaast lopen alle updates van WP7 via Microsoft. Microsoft bepaalt uiteindelijk of en wanneer er een update komt. Een fabrikant of provider (lees OEM) kan hooguit de update even tegenhouden totdat eventuele problemen die de update kunnen geven zijn opgelost, maar echt niet voor altijd. (Matthijs correct me if I'm wrong :))
Overigens hadden OEM's altijd al een vinger in de pap met updates, zie bijv. Symbian waar je bij t-mobile standaard zo'n 3 updates achter loopt :P Ook bij de iOS hebben de providers achter de schermen wel het een en ander te zeggen. Als bijv. een update van iOS het hele t-mobile netwerk onderuit schopt (of 1 van die grote amerikaanse) wordt die update echt wel een week of twee tegengehouden hoor.

*edit*
Over Android, tegenwoordig moet het wel via Google worden afgenomen. Dit is een poging van Google om versplintering tegen te gaan en dus weer updates te kunnen aanbieden aan alle gebruikers.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 18-07-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Ik heb al tientallen dingen bevestigd gezien, maar ik wil dit nu eerst allemaal daadwerkelijk zien gebeuren. Fabrikanten hadden al een handje om updates niet meer te gaan uitgeven (zie android), nu providers er ook nog een rol in gaan spelen (en ongetwijfelt dit per toestel moeten gaan testen), wacht ik rustig af.
Nogmaals: de updates van WP7 worden door Microsoft verstuurd en niet door fabrikanten. WP7 is totaal niet te vergelijken met Android.
Caelorum schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:12:
*edit*
Over Android, tegenwoordig moet het wel via Google worden afgenomen. Dit is een poging van Google om versplintering tegen te gaan en dus weer updates te kunnen aanbieden aan alle gebruikers.
Om eerlijk te zijn heb ik daar niets van gehoord. Google zorgt nog steeds niet voor de updates. Het enige wat Google heeft afgesproken is dat toestellen voor 18 maanden ondersteuning ontvangen van Fabrikanten of Providers. Voor de rest wordt het updaten nog steeds aan derden overgelaten. Google kan het updaten ook niet zelf doen, omdat derden van alles kunnen aanpassen aan Android.

De vraag is nu hoe snel je je updates krijgt van de fabrikanten. Gelukkig gaat het bij WP7 een stuk sneller en hopelijk direct beschikbaar na Mango in vergelijking met NoDo.

[ Voor 42% gewijzigd door Relief2009 op 18-07-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:12:
Daarnaast lopen alle updates van WP7 via Microsoft. Microsoft bepaalt uiteindelijk of en wanneer er een update komt. Een fabrikant of provider (lees OEM) kan hooguit de update even tegenhouden totdat eventuele problemen die de update kunnen geven zijn opgelost, maar echt niet voor altijd. (Matthijs correct me if I'm wrong :))
Er is een hoop te doen geweest over die updates, voornamelijk doordat Microsoft-watcher Paul Thurrott zich hier nogal in vastgebeten heeft en hier uitgebreid over bericht heeft. Ik heb alles redelijk goed gevolgd en volgens mij is het onderstaande het geval:

Fabrikanten (OEM's) en Providers (Carriers) hebben de mogelijkheid Windows Phone updates te blokkeren voor hun eigen toestellen. Dus hoewel alle updates door Microsoft (vanaf Microsoft servers) geleverd worden, worden updates pas vrijgegeven door Microsoft als alle partijen, dus Microsoft, OEM én Carrier akkoord gaan.

Updates zijn echter cumulatief, wat betekent dat als er twee updates, A en B, achter elkaar uitkomen, dan is update B altijd gebaseerd op de state van de phone na installatie van update A. Dus als je update B installeert, dan wordt A ook automatisch geïnstalleerd. M.a.w. het is niet mogelijk om update A te blokkeren, maar dan vervolgens wel alleen update B te installeren. Het is alles of niets.

Het is echter wel mogelijk dat OEM's en Providers update A voor onbepaalde tijd blokkeren. Dit resulteert erin dat je dus vanaf dan geen updates voor je phone kunt ontvangen. Laten we hopen dat zo'n soort situatie niet optreedt...

Overigens zag ik dat vandaag NoDo voor de Samsung 1.4 firmwares is uitgekomen. Dat is dus ongeveer een half jaar te laat! Bizar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
lzandman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:29:
[...]
Het is echter wel mogelijk dat OEM's en Providers update A voor onbepaalde tijd blokkeren. Dit resulteert erin dat je dus vanaf dan geen updates voor je phone kunt ontvangen. Laten we hopen dat zo'n soort situatie niet optreedt...
[...]
Fout.

Ze mogen update A blokkeren, maar zodra B komt, zijn ze verplicht om A vrij te geven tenzij er aantoonbare problemen zijn (i.e. bellen werkt niet meer, kan geen sms ontvangen, noem maar wat. Die kans is echter zo goed als onmogelijk, door de gestandaardiseerde hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 00:29:
[...]
Overigens zag ik dat vandaag NoDo voor de Samsung 1.4 firmwares is uitgekomen. Dat is dus ongeveer een half jaar te laat! Bizar gewoon.
Wat erbij gezegd moet worden is dat de focus 1.4 een revisie is welke andere hardware (geheugen) heeft waardoor deze geen update kon krijgen. Samsung heeft dus verschillende type geheugen gebruikt en dat is wat problemen heeft opgeleverd. Niet omdat een provider dit zo lang heeft geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:21:
[...]
Fout.

Ze mogen update A blokkeren, maar zodra B komt, zijn ze verplicht om A vrij te geven...
Dat is dus exact zoals Paul Thurrott het in eerste instantie interpreteerde. Maar dit is later gecorrigeerd naar het verhaal dat ik hierboven aangaf. Volgens mij heeft Joe Belfiore zelf dit later nog eens wat exacter toegelicht.

Maar misschien dat Matthijs het definitieve antwoord heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Dat is dus exact zoals Paul Thurrott het in eerste instantie interpreteerde. Maar dit is later gecorrigeerd naar het verhaal dat ik hierboven aangaf. Volgens mij heeft Joe Belfiore zelf dit later nog eens wat exacter toegelicht.

Maar misschien dat Matthijs het definitieve antwoord heeft :)
Vreemd, een blog post van paar maanden geleden op de Windows Teamblog zegt iets anders:

There’s one more thing I want to clear up. I’ve seen a lot of speculation on blogs and forums lately about whether carriers can “block” an update. We work closely with carriers to test and schedule updates. They may ask us for a specific date to start an update. They may ask for updates to be bundled together. But you should ultimately receive all the updates we send out.

http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals jullie weten heeft Viber een app uitgebracht voor Android. Ik dus opzoek naar iets voor WP7. Blijkt dat Viber ook voor WP7 druk bezig is met een app (ook BB). Dus wie weet kan ik straks ook Viben met mijn WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Relief2009 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:13:
[...]
Vreemd, een blog post van paar maanden geleden op de Windows Teamblog zegt iets anders:

They may ask us for a specific date to start an update. They may ask for updates to be bundled together. But you should ultimately receive all the updates we send out.[/i]
Als ik die tekst doorlees, lees ik niet iets anders, hoor :? Er staat dat updates uitgesteld kunnen worden (maar er wordt geen limiet op de lengte van het uitstel genoemd) en dat updates gebundeld kunnen worden. Tenslotte zeggen ze dat je uiteindelijk alle updates zou moeten ontvangen, maar dat is nog erg vrijblijvend, toch?

Feit is gewoon dat een carrier/OEM kan "testen" en dat Microsoft wacht tot ze het signaal krijgen dat een update gereleased kan worden. En kennelijk is het technisch gewoon niet mogelijk om de ene update te blokkeren, maar de daarop volgende update ondertussen wel te installeren.

In de praktijk is ook al gebleken dat updates incrementeel zijn. Toen Chris Walsh (ChevronWP7) zijn NoDo-updater tool uitbracht zijn er een flink aantal mensen geweest, die die tool niet goed gebruikten. Je moest in die tool alle op je phone geïnstalleerde talen aanvinken, waarvoor dan de bewuste language pack updates werden geïnstalleerd. Sommige gebruikers installeerden niet alle benodigde updates, waardoor hun toestel in een unsupported state kwam. Daardoor konden ze uiteindelijk geen vervolg-updates meer ontvangen. Chris heeft toen de tool aangepast, zodat je alsnog de benodigde language pack updates kon installeren en toen kon je weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
SilverAqua schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:38:
[...]

[afbeelding]
Hoe krijg jij de marketplace erbij in Zune ik heb gewoon Zune gedownload via zune.net maar ik heb geen marketplace en ook geen social. En als ik op een zune link klik krijg ik de melding het land niet ondersteund, moet ik dan de amerikaanse versie downloaden?

En is er ook een mogelijkheid om alleen Wi-Fi te gebruiken en geen 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
CokeZero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:31:
[...]

Hoe krijg jij de marketplace erbij in Zune ik heb gewoon Zune gedownload via zune.net maar ik heb geen marketplace en ook geen social. En als ik op een zune link klik krijg ik de melding het land niet ondersteund, moet ik dan de amerikaanse versie downloaden?

En is er ook een mogelijkheid om alleen Wi-Fi te gebruiken en geen 3G?
Om in Zune die social / marketplace zaken te krijgen moet je in Windows de locatie instellen op Verenigd Koninkrijk (of een ander land waar de services beschikbaar zijn) en inloggen met een account die op ditzelfde land staat ingesteld. (Configuratiescherm -> Klok,taal,regio -> Locatie wijzigen)

Enkel WiFi gebruiken doe je door 3G/Mobile Data uit te vinken in Settings->Mobile Network op je WP7 toestel. WP7 geeft trouwens sowieso voorrang aan WiFi wanneer beide beschikbaar zijn :).

[ Voor 5% gewijzigd door RadiusK op 20-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld bij de People Hub, want dan krijg je toch iedere keer Facebook/Windows Live Messenger updates binnen, net zoals met de live tiles zoals e-mail dan ga je toch uiteindelijk op 3G, of gebeurt dat dan niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:32:
Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld bij de People Hub, want dan krijg je toch iedere keer Facebook/Windows Live Messenger updates binnen, net zoals met de live tiles zoals e-mail dan ga je toch uiteindelijk op 3G, of gebeurt dat dan niet? :S
Als je 3G/mobile data uit hebt staan zullen er geen updates binnen komen als je geen wifi verbinding hebt. Live tiles, e-mail etc doen het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Oke dat is dan mooi, kan ik teminste prepaid evt nemen bij mijn WP7 device, komen er nog budget wp7 telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hoe budget wil je het hebben
De huidige WP7 telefoons zijn er al vanaf 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft hier telefoon updates ontvangen? MS schijnt updates te sturen ter verbetering van o.a. accu-tijd en touchscreen response?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik heb geen update ontvangen voor mijn telefoon, ik draai ook op de beta van mango dus ik weet niet eens of ik dat soort updates meer ontvang. Alleen vind de soort update dan wel interresant. Imo is er niks mis met de accu-tijd van mijn toestel en evenmin met de touchscreen response. Omnia 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

lzandman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:07:
Toen Chris Walsh (ChevronWP7) zijn NoDo-updater tool uitbracht zijn er een flink aantal mensen geweest, die die tool niet goed gebruikten. Je moest in die tool alle op je phone geïnstalleerde talen aanvinken, waarvoor dan de bewuste language pack updates werden geïnstalleerd. Sommige gebruikers installeerden niet alle benodigde updates, waardoor hun toestel in een unsupported state kwam
Je kon die tool ook niet goed gebruiken, omdat je maar 1 taal kon kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9391/wp7update.jpg

In de Walshed Phone support tool, die de telefoon repareerde, kon je wel talen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
ImpaileR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:43:
[...]

[afbeelding]

In de Walshed Phone support tool, die de telefoon repareerde, kon je wel talen kiezen.
Oh ja, je moest je default taal kiezen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ImpaileR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:43:
[...]

[afbeelding]

Klopt het trouwens dat die WP Cheveron niet meer zal werken bij Mango?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:01:
[...]

Klopt het trouwens dat die WP Cheveron niet meer zal werken bij Mango?
Dat zal vast wel niet aangezien er nu een officiele WP7Chevron app op de marketplace komt. Dan mag je 9 dollar betalen om hetzelfde te bereiken.

Pagina: 1 ... 20 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.