Niet met Mango, maar als je de security discussie aangaat is het probleem meestal niet zo groot, als de harde eis alleen het vinkje 'device encrpytie' is dan heb je nu pech.siempie76 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:42:
Weet iemand (Matthijs?) wanneer Device Encryptie gaat werken?
Ik werk bij KPN en daar ondersteunen ze alleen platformen die encryptie ondersteunen (Iphone vanaf ios 4 en Blackberry).
Wil namelijk mijn Omnia 7 gaan gebruiken i.p.v. die rottige iPhone
Waarom zou je ze terug willen krijgen? Als je op een nieuwe/andere/geresette telefoon met je Live account inlogd waarmee je de apps gekocht hebt, dan kan je ze gewoon opnieuw installeren zonder opnieuw te betalen. Het zit vast aan je Live account en niet aan je telefoon volgens mij..oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:21:
Zelf heb ik een CC dus het kan me niet zo heel veel boeien. Wat wel interessant is, je aankopen met je CC zijn meestal verzekerd voor verlies of diestal. Als je telefoon gestolen is, kun je je apps dan terugkrijgen van je CC maatschappij?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vandaag mijn Omnia 7 binnen gekregen. Beetje mee aan het spelen geweest, en tot nu toe bevalt het me wel
Lekker snel, lekker scherm, allemaal prima.
Alleen.... is het een WP7 dingetje, of een Omnia issue dat het geluid van de ringtones en alarmen zo godsgruwelijk hard staat? Volume staat nu op 1, en dat vind ik al knap hard eigenlijk
Nu heb ik volgens mij geen supergevoelig gehoor, maar zijn er meer mensen die dat zo ervaren?
Alleen.... is het een WP7 dingetje, of een Omnia issue dat het geluid van de ringtones en alarmen zo godsgruwelijk hard staat? Volume staat nu op 1, en dat vind ik al knap hard eigenlijk

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hmm das jammer, zal nog eens vragen of echt device encryptie nodig is, zeker met de integratie van Lync die er (hopelijk snel) aan zit te komen.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:22:
[...]
Niet met Mango, maar als je de security discussie aangaat is het probleem meestal niet zo groot, als de harde eis alleen het vinkje 'device encrpytie' is dan heb je nu pech.
Nog ideeën om de IT beheerder te overtuigen
Iemand heeft ff kort een appje gemaakt om de background-agent for geluid te tonen. Mooi dat je ook de controls kunt aanspreken voor een app.
YouTube: WP7 Mango Background Music Streaming
Wat mij vooral opvalt is hoe vloeiend WP7 blijft. Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn SGS Android.
YouTube: WP7 Mango Background Music Streaming
Wat mij vooral opvalt is hoe vloeiend WP7 blijft. Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn SGS Android.
Niet, het was maar een brainfart. Notice the "
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb zoujuist ook Mango geinstalleerd. Werk perfect. Ik heb alleen de volgende vraag.
Ik heb wel Bing Voice en Bing Vision maar geen Bing Audio of Music.
Heeft dit te maken met de land instellingen? Ik heb deze op UK staan.
Ik heb wel Bing Voice en Bing Vision maar geen Bing Audio of Music.
Heeft dit te maken met de land instellingen? Ik heb deze op UK staan.
Ja. Zet ze op USA, en ze zouden er moeten zijn.
ik heb mijn live account vorig jaar gemaakt, en nooit een land geselecteerd. nu nog steeds niet dus, nooit problemen gehad met WP7, dus eigenlijk wel grappig.
Ik vraag me af wat het verschil nu is met de rest? en ik heb wel toegang tot marketplace enzo... dus kan ik straks bij alle markets? of een standaard versie ofzo? (engelse?)
hoe kan ik dat na-gaan?
Ik vraag me af wat het verschil nu is met de rest? en ik heb wel toegang tot marketplace enzo... dus kan ik straks bij alle markets? of een standaard versie ofzo? (engelse?)
hoe kan ik dat na-gaan?
Dat doen ze wel voor je, afhankelijk van welke site je hebt bezocht. Als je via de tel. Hebt gedaan zal het waarschijnlijk wel iets van een US live account zijn afhankelijk van de taal die je hebt gekozen.Muta schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:15:
ik heb mijn live account vorig jaar gemaakt, en nooit een land geselecteerd. nu nog steeds niet dus, nooit problemen gehad met WP7, dus eigenlijk wel grappig.
Je kan volgens mij op account.live.com zien welk land staat ingesteld.
Mijn ervaringen met Mango tot nu toe:
+ Lekker snel
+ IE9 werkt super
+ Mailclient is subtiel verbeterd
+ NL taal, en switchen tussen talen werkt erg makkelijk (ik mail en sms 50-50 engels en nederlands)
- Live messenger integratie is ruk, echt een gemiste kans. Nu gaat whatsapp alsnog nodig zijn.
- De adresbalk in IE9 aan de onderkant ben ik niet wild van. Ik mis m'n directe knop naar favorieten en tabs elke dag
Verder nog niet zoveel mee gedaan eigenlijk, dit is wat me na twee dagen het meest opviel
+ Lekker snel
+ IE9 werkt super
+ NL taal, en switchen tussen talen werkt erg makkelijk (ik mail en sms 50-50 engels en nederlands)
- Live messenger integratie is ruk, echt een gemiste kans. Nu gaat whatsapp alsnog nodig zijn.
- De adresbalk in IE9 aan de onderkant ben ik niet wild van. Ik mis m'n directe knop naar favorieten en tabs elke dag
Verder nog niet zoveel mee gedaan eigenlijk, dit is wat me na twee dagen het meest opviel
[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 05-07-2011 09:47 ]
Waarom is live messenger integratie ruk? Graag onderbouwen.sig69 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:58:
Mijn ervaringen met Mango tot nu toe:
+ Lekker snel
+ IE9 werkt super
En ik snap de relatie live messenger en whatsapp niet. Totaal verschillende platformen.
Hier nu ook een paar dagen de Mango beta draaien (Omnia 7). Het is een positieve ervaring! Alles gaat gewoon sneller, animaties lopen soepeler/natuurlijker.
Zeker IE9, People hub, Mail client, ToDo sync verbeteringen maken het nu een heel prettig OS!
Kleine minpuntjes:
- custom ringtones installeren wat omslachtig.(uitleg)
- IE9 tabs button nu niet meer direct in scherm.
- Multitasking window geen mogelijkheid om direct app te sluiten
Zeker IE9, People hub, Mail client, ToDo sync verbeteringen maken het nu een heel prettig OS!
Kleine minpuntjes:
- custom ringtones installeren wat omslachtig.(uitleg)
- IE9 tabs button nu niet meer direct in scherm.
- Multitasking window geen mogelijkheid om direct app te sluiten
• Omdat je alleen online bent als je in "Messaging" zit. Zodra je naar een andere app switched of je telefoon locked ben je weer offline. Waarom kan je niet gewoon op de achtergrond online blijven? Daar is toch een heel mooi pushmessage systeem voor?Relief2009 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:21:
[...]
Waarom is live messenger integratie ruk? Graag onderbouwen.
• Hij ziet niemand als online, ook al zijn er wel mensen online
• De namen van contacten worden niet correct getoond, hij toont altijd het live id
De relatie met whatsapp is dat live messenger nu niet geschikt is als sms vervanger. Misschien was mijn aanname op basis van de previews onjuist, maar ik dacht dat het meer zo zou werken. Een quote uit de tweakers.net review:En ik snap de relatie live messenger en whatsapp niet. Totaal verschillende platformen.
Dit werkt dus niet.Een van de grotere wijzigingen is de manier waarop conversaties worden weergegeven: gesprekken met een persoon belanden in Mango in één scherm, ongeacht welke dienst er wordt gebruikt. Dit geldt voor sms'jes, chats via Facebook of Windows Live en de andere diensten die in Windows Phone worden ondersteund.
Overigens zegt tweakers.net dat zelf een paar regels eerder ook:
Daarnaast is in de People-hub chatten via MSN en Facebook ingebouwd. Het lukte ons echter niet deze functionaliteit aan de praat te krijgen.
ik heb in mango nog geen optie gevonden om nederlandse woorden als suggestie te zien bij het typen, zoals ik dat wel voor engelse woorden zag in nodo. moet ik hiervoor nog iets aanzetten ? ik dacht dat dit in keyboard settings zat, maar kan het niet vinden.
Bij mij worden netjes de namen uit mijn adresboek genomen. Ook staat iedereen die bij mij online is netjes in de "online" lijst. Lijkt me dus een bug met jouw telefoon/live account.sig69 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:46:
[...]
• Omdat je alleen online bent als je in "Messaging" zit. Zodra je naar een andere app switched of je telefoon locked ben je weer offline. Waarom kan je niet gewoon op de achtergrond online blijven? Daar is toch een heel mooi pushmessage systeem voor?
• De namen van contacten worden niet correct getoond, hij toont altijd het live id
Met je andere punten ben ik het wel eens hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2011 10:12 ]
naar de keyboard settings gaan, dan naar typing settings en dan op de taal klikken.Het is een beetje een verborgen menu gewordenmcetweaker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:09:
ik heb in mango nog geen optie gevonden om nederlandse woorden als suggestie te zien bij het typen, zoals ik dat wel voor engelse woorden zag in nodo. moet ik hiervoor nog iets aanzetten ? ik dacht dat dit in keyboard settings zat, maar kan het niet vinden.
Verwijderd
Van alles. Van games zoals NFS, Doodlejump tot apps zoals Het Verkeer en WPcentral.walletje-w schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:09:
[...]
Als ik even zo onbeleefd mag zijn, wat heb je dan zoal gekocht wat je de moeite waard vond?
De betaalde versie van een Xbox live games hebben daarnaast achievements. Maar veelal games, want de kids pakken ook aktief de Trophy van mij of m'n vrouw. Zelfs veel meer als hun 3DS of DS iXL.
Een extra motivatie om een app te kopen, is een interessante app van een NL dev.
hmm, ja...bijzondere keusCaelorum schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:10:
[...]
naar de keyboard settings gaan, dan naar typing settings en dan op de taal klikken.Het is een beetje een verborgen menu geworden

in ieder geval bedankt !
[ Voor 4% gewijzigd door mcetweaker op 05-07-2011 10:16 ]
Facebook chat heb ik zelf werkend gezien, werkt echt netjes. Niet dat ik denk het veel te gaan gebruiken
oogjes open, snaveltjes dicht
Verwijderd
Dat lijkt me niet zo gek.Omdat je alleen online bent als je in "Messaging" zit.
Als je niet on line bent werkt het dan meer zoals SMS.
Als je wel on line bent is het meer een chat functie.
Dat de live ID's gebruikt worden ipv contact namen lijkt me wel hinderlijk.
wellicht is dat zo in deze beta en is het opgelost in een latere buildVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:06:
[...]
Dat lijkt me niet zo gek.
Trouwens ook een pluspunt van de Mango beta: in Nodo (of de pre-Nodo) waren de kleuren teruggezet bij mijn HD7 naar 16-bit kleuren, maar sinds ik de beta draai is het weer mooi allemaal 32-bits kleuren en dat is heel duidelijk te zien. Dat ziet er weer een stuk beter uit
The ramblings of an idiot
Als je niet online bent werkt het dus helemaal niet, aangezien mensen je geen bericht kunnen sturen..Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:06:
[...]
Dat lijkt me niet zo gek.
Ik krijg wel de namen zoals ze in mijn contacten staan te zien. Moet je natuurlijk wel aangeven dat de 'live IDs' bij die contacten horen...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:06:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs als ik het Live ID wat hij dan als nieuw contact ziet aan de juiste normale contactpersoon koppel. Ik heb trouwens de HTC 7 Trophy. Ik krijg dus wel messenger berichtjes binnen als ik online ben in "Messages", terwijl hij zegt dat er niemand online is. Zeer vreemd.sig69 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:43:
Hoe zou messenger nu moeten werken?
• Hij zegt bij mij altijd
"no one is online", terwijl ik wel iemand online zie in windows live messenger op de computer.
• Ik kan wel berichten ontvangen, maar m'n telefoon toont dit als "pietje@live.com" en niet als "Piet" zoals het contact in m'n telefoon staat
stp - PSN ID: stp_4
klopt niet, als je available bent via je me tile dan blijf je onlnie voor messenger en facebook ook als je andere apps gestart hebt.sig69 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:46:
[...]
• Omdat je alleen online bent als je in "Messaging" zit. Zodra je naar een andere app switched of je telefoon locked ben je weer offline. Waarom kan je niet gewoon op de achtergrond online blijven? Daar is toch een heel mooi pushmessage systeem voor?
[...]
De relatie met whatsapp is dat live messenger nu niet geschikt is als sms vervanger. Misschien was mijn aanname op basis van de previews onjuist, maar ik dacht dat het meer zo zou werken. Een quote uit de tweakers.net review:
[...]
Dit werkt dus niet.
Overigens zegt tweakers.net dat zelf een paar regels eerder ook:
[...]
Let op, deze build is bedoeld voor developers om hun apps te testen en is alweer een maand oud. heel veel dingen die je tegenkomt die nu wellicht niet werken die zijn al opgelost in latere builds.stp_4 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:28:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs als ik het Live ID wat hij dan als nieuw contact ziet aan de juiste normale contactpersoon koppel. Ik heb trouwens de HTC 7 Trophy. Ik krijg dus wel messenger berichtjes binnen als ik online ben in "Messages", terwijl hij zegt dat er niemand online is. Zeer vreemd.
Verwijderd
Ik kan met de messenger ook berichten sturren naar mensen die off line zijn. Bedoel je dat die dan niet aankomen?sig69 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:48:
[...]
Als je niet online bent werkt het dus helemaal niet, aangezien mensen je geen bericht kunnen sturen..
Of die nou aankomen of niet doet er weinig toe. In feite kun je direct reageren, dus ben je for all intents and purposes "online". Ik zou persoonlijk geen gesprekje aanknopen met iemand die offline is, die stuur ik alleen een berichtje als ik iets belangrijks wil laten weten. De enige manier om aan te geven dat je open staat voor gesprekken is dus om de app op te starten en open te laten staan. En dan mag je je telefoon dus ook niet terug in je broek doen met een gelockt scherm, want dan ben je weer offline.
Vergelijk het met MSN op de PC die elke keer offline gaat als de app geen focus heeft. Da's toch suf?
Vergelijk het met MSN op de PC die elke keer offline gaat als de app geen focus heeft. Da's toch suf?
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2011 14:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Zo werkt SMS toch ook? En whatsapp toch ook?.oisyn schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:07:
Ik zou persoonlijk geen gesprekje aanknopen met iemand die offline is
Ik ben trouwens in messenger altijd "afwezig".
Het gaat niemand wat aan wanneer ik wel of niet aan mijn computer zit.
Vrienden weten dat gewoon en sturen mij gewoon berichtjes en als ik reageer dan zien ze pas dat ik on line ben.
Daar heeft het altijd zo gewerkt en verwachten mensen ook niet aan de status te kunnen zien of je wel of niet offline bent.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:12:
[...]
Zo werkt SMS toch ook? En whatsapp toch ook?
Niet als je alleen je WP7 gaat gebruiken voor MSN (en dus nergens anders bent ingelogd).Ik ben trouwens in messenger altijd "afwezig".
Er is dan alleen wel een groot verschil tussen afwezig of offline. Ik merk het hier ook. Als ik op mijn PC ben ingelogd en dan mijn scherm unlock krijg ik zon scherm te zien dat ik op twee plekken ben ingelogd. Lock ik het scherm dan ben ik weer offline op mijn telefoon.Het gaat niemand wat aan wanneer ik wel of niet aan mijn computer zit.
Vrienden weten dat gewoon en sturen mij gewoon berichtjes en als ik reageer dan zien ze pas dat ik on line ben.
Heel vervelend. Als die nou altijd Online, Afwezig whatever zou blijven totdat IK ZEG dat het niet moet, dan is er ook geen probleem.
Hoe dan ook.. We zullen zien hoe het met de final zal gaan werken
Ik heb het net even geprobeerd, maar werkt ook niet helaas. Ik hoop dat ze dit toch nog wel aan gaan passen.Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:56:
[...]
klopt niet, als je available bent via je me tile dan blijf je onlnie voor messenger en facebook ook als je andere apps gestart hebt.
@hierboven: dat is inderdaad zoals ik het het liefst zou zien inderdaad. Mensen moeten me gewoon een bericht kunnen sturen, tot ik zelf dat ding afmeld.
[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 05-07-2011 14:26 ]
Je installeert een beta-versie bedoeld voor developers (bovendien meer dan 4 maanden voor de definitieve versie uit zou moeten komen) en je verwacht dat alles er al in werktsig69 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:25:
[...]
Ik heb het net even geprobeerd, maar werkt ook niet helaas. Ik hoop dat ze dit toch nog wel aan gaan passen.
@hierboven: dat is inderdaad zoals ik het het liefst zou zien inderdaad. Mensen moeten me gewoon een bericht kunnen sturen, tot ik zelf dat ding afmeld.

Met Live Messenger heb ik geen ervaring op Mango overigens, behalve dat ik wel berichten ontvang, maar geen contacts die ik niet (ook) in facebook heb online zie staan. Maar van facebook contacts ontvang ik gewoon berichten als mn telefoon gelockt staat of ik in andere apps zit. Eigenlijk precies zoals smsjes.
@Matthijs:
Een vraagje dat jij misschien kan beantwoorden: Als ik zoek op bijvoorbeeld films of acteurs met bing, dan krijg ik ook heel mooi de IMDB app link te zien, maar als ik daarop klik, dan kom ik op de main page van die app terecht, ipv op de pagina van de film/acteur. Ik neem aan dat, wanneer IMDB een Mango app released, je wel direct op die pagina van je search subject komt?
[ Voor 17% gewijzigd door mark_vb op 05-07-2011 14:43 ]
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Dat is onzin, en ik hoop dat je dat zelf ook realiseert. SMS en Whatsapp hebben geen "status". Het gaat om de mindset die andere messenger gebruikers hebben bij het zien van jouw status. Gaat dus per definitie niet op voor SMS en Whatsapp omdat die geen status hebben. Het probleem zou idd opgelost zijn als de status ook uit Messenger zou verdwijnen. Maar zolang die status er wel is, mensen daar waarde aan hechten, en de contacten op de PC client er automatisch op worden gesorteerd, zou het handig zijn als je op je telefoon gewoon online kunt blijven, ookal staat de app niet op de voorgrond.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:12:
[...]
Zo werkt SMS toch ook? En whatsapp toch ook?
Waarom dan niet gewoon offline?Ik ben trouwens in messenger altijd "afwezig".
Het zou je trouwens sieren als je wat minder vanuit jezelf redeneert.
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2011 14:53 ]
Deze had ik even helemaal gemist, wil ik toch nog effe op reageren.Relief2009 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:25:
[...]
Waarom zou je op kik overstappen? Het is niet op blackberry beschikbaar dus je hele doelgroep is ook een stuk kleiner![]()
Juist omdat whatsapp aan je nummer is gebonden, werkt het veel gemakkelijker dan andere clients. Je hoeft niemand meer toe te voegen, dat doet de app voor jou.
Mijn aversie tegen WhatsApp is heel simpel:
Ik wil zelf kiezen wie en wat ik wil toevoegen als contact. En ik zie dat ook graag bij een ander.
Ik ben er 100% van overtuigd dat WhatsApp inmiddels al mijn contact gegevens heeft, inclusief bijvoorbeeld mijn zakelijke e-mail. Domweg omdat iemand anders de beslissing heeft genomen om WhatsApp te gebruiken en daarbij zijn of haar adres boek geheel toegankelijk te maken voor het programma.
Als je nu nog niet inziet dat dit vroeg of laat gebruikt (of wellicht misbruikt?) gaat worden door de een of ander is dat erg naief.
Verwijderd
Behalve wanneer je ze al gekoppeld HAD - dan werkt het niet en blijf je de "not found" pagina behouden...Caelorum schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:19:
Moet je even inloggen bij live.com met je live id en daar facebook koppelen. Dan de live en facebook account koppelen en dan kan je hem aanzetten..
Werkt hier perfect
Ik ben me er volledig van bewust dat het een beta is, en dat sommige dingen misschien niet goed werken. Daarom kom ik hier, en vraag ik naar ervaringen van andere mensen. Als er dan gesuggereerd wordt dat het bij hen wel prima werkt, vraag ik me af waarom bij mij dan niet. Ik verwacht verder niet dat de manier waarop messenger nu geintegreerd is drastisch zal veranderen, en dat vind ik jammer, en daarom beoordeel ik de huidige integratie van messenger als ruk en een gemiste kans. Dat de manier waarop het nu geintegreerd is verder (nog) niet helemaal lekker werkt: jammer, maar dat wordt heus nog wel opgelost inderdaad.mark_vb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Je installeert een beta-versie bedoeld voor developers (bovendien meer dan 4 maanden voor de definitieve versie uit zou moeten komen) en je verwacht dat alles er al in werktsorry, maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.
...
Niet weer he... Even voor de duidelijkheid. Deze discussie hebben we al 2 keer voorbij zien komen hier en hoort absoluut niet thuis in het WP7 topic. Aan iedereen dus een vriendelijk verzoek om hier dus niet verder op in te gaan.Domino schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:53:
[...]
Deze had ik even helemaal gemist, wil ik toch nog effe op reageren.
Mijn aversie tegen WhatsApp is heel simpel:
Ik wil zelf kiezen wie en wat ik wil toevoegen als contact. En ik zie dat ook graag bij een ander.
Ik ben er 100% van overtuigd dat WhatsApp inmiddels al mijn contact gegevens heeft, inclusief bijvoorbeeld mijn zakelijke e-mail. Domweg omdat iemand anders de beslissing heeft genomen om WhatsApp te gebruiken en daarbij zijn of haar adres boek geheel toegankelijk te maken voor het programma.
Als je nu nog niet inziet dat dit vroeg of laat gebruikt (of wellicht misbruikt?) gaat worden door de een of ander is dat erg naief.
grrmbl waar blijven die mod-knopjes?
Ahh daar dus
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 05-07-2011 22:23 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb nu Nodo die geunlocked is, maar gezien mijn live ID geregistreerd staat op USA kan ik tal van Belgische apps niet downloaden... Nu wil ik eigenlijk mijn toestel resetten, maar dan heb ik een default WP7 versie, pre-Nodo dus, van in December, kan ik kan via die build meteen updaten naar de Mango? Zonder Nodo te installeren?
Ik heb nu Nodo die geunlocked is, maar gezien mijn live ID geregistreerd staat op USA kan ik tal van Belgische apps niet downloaden... Nu wil ik eigenlijk mijn toestel resetten, maar dan heb ik een default WP7 versie, pre-Nodo dus, van in December, kan ik kan via die build meteen updaten naar de Mango? Zonder Nodo te installeren?
Je kan voor de zekerheid toch nog eerst naar NODO updaten? volgens mij is het namelijk maar vanaf 3 specifieke versies supported om naar Mango te updaten.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:11:
Nu wil ik eigenlijk mijn toestel resetten, maar dan heb ik een default WP7 versie, pre-Nodo dus, van in December, kan ik kan via die build meteen updaten naar de Mango? Zonder Nodo te installeren?
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2011 15:13 ]
Een hard reset delete je updates niet eens, dus je blijft gewoon op NoDo.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:11:
Vraagje:
Verwijderd
Oh nou, heb toch maar gewoon Mango upgedate via men huidige build, maar nu is er één vraagje/foutje:
Als ik naar Messaging ga, dan staat Facebook Chat online, en die is ook gesynced via mijn Live account, maar ik krijg telkens:
"No one is online"
How come?
Als ik naar Messaging ga, dan staat Facebook Chat online, en die is ook gesynced via mijn Live account, maar ik krijg telkens:
"No one is online"
How come?
Lees eens een paar pagina's teruguit. Niemand weet!Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:22:
Oh nou, heb toch maar gewoon Mango upgedate via men huidige build, maar nu is er één vraagje/foutje:
"No one is online"
How come?
Bij sommigen werkt het en bij anderen niet. Ik ben 1 van de gelukkigen waarbij tot nog toe alles prima werkt op een paar kleine dingen na (bijv. link naar facebook is dood)
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2011 17:39 ]
Verwijderd
Dat is wel spijtig, mjah het is ook een beta voor iets..
Eerste indruk is goed, UI werkt sneller
Van IE kan ik dit nu al zeggen:
Pluspunt
HTML5 sites! bv: iphone.facebook.com
m.deredactie.be en m.nieuwsblad.be zien er nu normaal uit, in Nodo waren de titels meestal gebroken
Minpunt
De adresbalk onderaan, maar dat is waarschijnlijk eventjes wennen
Meerdere stappen nodig om je Favorieten te zien, dus eerst ... - Favorites, op Nodo kon je gewoon op dat Hartje of Sterretje drukken en dan zag je meteen je favorieten
Eerste indruk is goed, UI werkt sneller
Van IE kan ik dit nu al zeggen:
Pluspunt
HTML5 sites! bv: iphone.facebook.com
m.deredactie.be en m.nieuwsblad.be zien er nu normaal uit, in Nodo waren de titels meestal gebroken
Minpunt
De adresbalk onderaan, maar dat is waarschijnlijk eventjes wennen
Meerdere stappen nodig om je Favorieten te zien, dus eerst ... - Favorites, op Nodo kon je gewoon op dat Hartje of Sterretje drukken en dan zag je meteen je favorieten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 17:49 ]
Hopelijk zal dat dan nog aangepast worden, ik vind het erg fijn om meteen bij mijn favorieten te komen.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Mango ook succesvol geïnstalleerd op mijn dev unlocked omnia 7.
Ik heb het nog even getest met het aanblijven van het scherm tijdens het bellen. Volgens mij is dit een feature! Je scherm blijft wel aan als je je hand op de proximity/lichtsensoren legt (scherm dempt iets), maar het scherm reageert vervolgens niet op toetsaanrakingen.
edit: IE9 is echt hemels
evenals het verdwijnen van de gradient banding!
Ik heb het nog even getest met het aanblijven van het scherm tijdens het bellen. Volgens mij is dit een feature! Je scherm blijft wel aan als je je hand op de proximity/lichtsensoren legt (scherm dempt iets), maar het scherm reageert vervolgens niet op toetsaanrakingen.
edit: IE9 is echt hemels
[ Voor 10% gewijzigd door cpt.skydiver op 05-07-2011 18:35 ]
Dat zijn twee dingen waar ik héél blij mee ben om te horen.cpt.skydiver schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:35:
Mango ook succesvol geïnstalleerd op mijn dev unlocked omnia 7.
edit: IE9 is echt hemelsevenals het verdwijnen van de gradient banding!
Het verbaasde mij al dat het scherm niet uit ging tijdens telefoongesprekken, maar zo is het direct duidelijk dat dit een vooruitgang is. Alleen iets minder voor battery life, maar snellere bediening in bijvoorbeeld keuzemenus.
Ook blij met het verdwijnen van de colour banding. Dat is toch erg jammer op zo'n prachtig scherm.
yep dat is de bedoeling, dan wordt de IMDB app gelanceerd met de juiste pagina over die film, en als je de app nog niet hebt krijg je eerst de marketplace.mark_vb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Je installeert een beta-versie bedoeld voor developers (bovendien meer dan 4 maanden voor de definitieve versie uit zou moeten komen) en je verwacht dat alles er al in werktsorry, maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.
Met Live Messenger heb ik geen ervaring op Mango overigens, behalve dat ik wel berichten ontvang, maar geen contacts die ik niet (ook) in facebook heb online zie staan. Maar van facebook contacts ontvang ik gewoon berichten als mn telefoon gelockt staat of ik in andere apps zit. Eigenlijk precies zoals smsjes.
@Matthijs:
Een vraagje dat jij misschien kan beantwoorden: Als ik zoek op bijvoorbeeld films of acteurs met bing, dan krijg ik ook heel mooi de IMDB app link te zien, maar als ik daarop klik, dan kom ik op de main page van die app terecht, ipv op de pagina van de film/acteur. Ik neem aan dat, wanneer IMDB een Mango app released, je wel direct op die pagina van je search subject komt?
Deze functionaliteit komt trouwens niet in NL beschikbaar helaas ivm ontbreken goede Bing search in NL voor deze scenarios
Verwijderd
Heb het net ook eens getest en bij mij gaat het scherm meteen uit als ik bel...
ik typ nu dit bericht op mijn wp7 en het scherm beweegt vloeiend mee met het scherm, is wel positief net zoals deze features;
Smileys (maar je ziet ze pas als ze verstuurd zijn..)
Abc in de appslist
toestel kan zichzelf niet meer uitzetten want je moet je vinger swipen naar beneden
Play, next knoppen in lockscreen
To do in agenda
NL spelling
battery saver
wallpapers
maar...
Play, next knoppen als je op de volumeknop drukt zijn veel te groot
Messaging facebook en msn werkt niet
IE favorieten en tab knoppen zijn weg
En hoe meer tekst ik in dit vak typ hoe meer vertraging ik merk de tekst komt 1 a 2 sec achter, tekst selecteren gaat nog trager
Performance gaat nu uber laggy
Kan niet naar beneden scrollen in tekstvakken
search knop werkt nu nergens meer, zelfs in IE en people hub
Multitasking is gewoon net hetzelfde zoals in Nodo, gewoon op de terug knop drukken, mar dan visueel voorgesteld?
sommige sites zoals google.be zien er plots heel lelijk en basic uit, precies alsof ik met een symbian s60v3 aan het browsen ben...
meer min/pluspunten volgen wss
ik typ nu dit bericht op mijn wp7 en het scherm beweegt vloeiend mee met het scherm, is wel positief net zoals deze features;
Abc in de appslist
toestel kan zichzelf niet meer uitzetten want je moet je vinger swipen naar beneden
To do in agenda
NL spelling
battery saver
wallpapers
maar...
En hoe meer tekst ik in dit vak typ hoe meer vertraging ik merk de tekst komt 1 a 2 sec achter, tekst selecteren gaat nog trager
Multitasking is gewoon net hetzelfde zoals in Nodo, gewoon op de terug knop drukken, mar dan visueel voorgesteld?
sommige sites zoals google.be zien er plots heel lelijk en basic uit, precies alsof ik met een symbian s60v3 aan het browsen ben...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 19:54 ]
@_EclipX:
Om even op je negatieve lijstje in te gaan:
Om even op je negatieve lijstje in te gaan:
- Ik vind het juist meevallen, nu heb je een lekker groot raakvlak zodat de kans kleiner is dat je misklikt.
- Werkt goed bij mij hoor. Het enige wat je nu nog moet doen is je live account koppelen aan je FB account, dan werkt het wel. Zie ook: Caelorum in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."
- Heb ik helemaal geen last van. Het enige probleem wat ik heb (ook in NoDo) is als je veel nieuwe regels gebruikt in OneNote dat de tekst ineens begint te spiegelen.
- Kun je specifieker zijn? Het is bij mij allemaal super snel geworden, zelfs 3rd-party applicaties zijn sneller geworden met laden en scrollen.
- Ook geen probleem hier.
- Dat was mij ook opgevallen, ik vind het een merkwaardige keuze die ze hebben gemaakt. Naar mijn mening hadden ze beter ervoor kunnen zorgen dat als je 1x de knop indrukt de applicatie haar zoekfunctie laadt. Als je in dat zoekformulier nog een keer op het zoekknopje drukt dat je dan wel door wordt gestuurd naar de Bing pagina. (Zelfde methode als bij NoDo. Contactpersonenlijst => Zoeken => Nog een keer => Bing)
- Niet helemaal, nu kun je kiezen welke applicatie je weer wilt hervatten.
- Dat ligt aan Google zelf. Als ze nou eens stoppen met de mobiele weergave weer te geven op deze moderne telefoontoestelen was er niets loos.
Verwijderd
Van puntje 4 bedoelde ik dat ik in dit topic in onderstaande replybox aan het typen was maar hoe meer tekst hoe trager alles ging soms echt seconden vertraging. Nu bv gaat het super smooth maar het zijn ook slechts 2 lijnen tekst
behalve het feit dat je nu moet bevestigen als je de powerknop inhoudt vind ik deze beta niet stabiel genoeg en er zitten imo te veel bugs in om alledaags te kunnen werken. Zal men toestel morgen reverten naar NoDo
trouwens, mijn gekraakte apps en gesideloade apps zoals accent changer werken nu niet meer meer
Enja hoor ik voel de vertraging meer met elke letter extra die ik nu typ
behalve het feit dat je nu moet bevestigen als je de powerknop inhoudt vind ik deze beta niet stabiel genoeg en er zitten imo te veel bugs in om alledaags te kunnen werken. Zal men toestel morgen reverten naar NoDo
trouwens, mijn gekraakte apps en gesideloade apps zoals accent changer werken nu niet meer meer
welke telefoon heb je ?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:48:
Van puntje 4 bedoelde ik dat ik in dit topic in onderstaande replybox aan het typen was maar hoe meer tekst hoe trager alles ging soms echt seconden vertraging. Nu bv gaat het super smooth maar het zijn ook slechts 2 lijnen tekst
ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met mango op mn samsung omnia 7.
Hmm.. Geen problemen hier met grote lappen tekst posten. Paar posts terug nog het tekstvak laten 'scrollen' op mijn trophyVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:48:
Oké ik heb nu iets wat ik nog niet eerder heb gezien, bij mijn batterij icoontje is een hartje te vinden. Geeft dat aan dat hij helemaal vol is? Of gewoon dat hij mij lief vind
Dat is waarschijnlijk battery saver mode die aan gaat?
Ah natuurlijk, had ik wel bijna kunnen raden. Nouja ziet er leuk uitcpt.skydiver schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:35:
Dat is waarschijnlijk battery saver mode die aan gaat?
Er zijn overal Search icoontjes gekomen de intergratie van de searchknop is verdwenen en zal altijd naar bingsearch gaan vanaf mango. Nu is multitaskting idd nog hetzelfde, als de apps zometeen mango ready worden gemaakt kunnen er workers blijven lopen op de achtergrond. De apps zijn alleen nog niet klaargemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:48:
Heb het net ook eens getest en bij mij gaat het scherm meteen uit als ik bel...
Abc in de appslist
To do in agenda
NL spelling
battery saver
wallpapers
maar...
Voor de rest ben ik het over het algemeen met je eens. Alleen sites lelijk uit? niks van gemerkt en de performance vind ik juist beter geworden. Scrollen in tekstvakken nog niet gezien.
De knoppen van next forward zijn even groot en hetzelfde geplaatst als op je lockscreen, juist een hele verbetering, nou kan ik het al bijna zonder te kijken.
Kwestie van smaak. Ik denk dat de meeste mensen het prettig vinden dat de toetsen iets groter zijn geworden. Je kunt ze nu makkelijker aanraken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:48:
maar...
Zitten gewoon als menu-optie in het Application Bar menu van IE.IE favorieten en tab knoppen zijn weg
Vind dit zelf op sommige punten ook wel jammer, maar het is wel consistent.search knop werkt nu nergens meer, zelfs in IE en people hub
Ontwikkelaars moeten hier expliciet support voor inbouwen. Je moet namelijk detecteren of je app getombstoned was, of dat 'ie via het Fast App Switching weer tevoorschijn komt. Huidige apps zijn niet met de Mango SDK gemaakt, en beschikken dus ook niet over toegang tot de benodigde API calls. Dit zal zich tzt wel oplossen.Multitasking is gewoon net hetzelfde zoals in Nodo, gewoon op de terug knop drukken, mar dan visueel voorgesteld?
Dan bezoek je waarschijnlijk de mobiele site van Google, die lekker simpel is. Je kunt bij je browser settings aangeven of je voorkeur hebt voor mobiele websites, of dat je de normale websites wilt zien. Daarnaast heeft IE9 onder Mango een nieuwe UserAgent header, welke nog niet door alle sites juist geïnterpreteerd wordt. Hierdoor kan het zijn dat je de verkeerde versie van een site geserveerd krijgt.sommige sites zoals google.be zien er plots heel lelijk en basic uit, precies alsof ik met een symbian s60v3 aan het browsen ben...
What's the speed of Dark?
Voor het huidige tombstonen moeten developers zelf support inbouwen. Echter is de ondersteuning voor Fast App Switching er automatisch, zolang de app gecompileerd is met de Mango SDK. En omdat apps met de Mango SDK pas na de launch van Mango zelf in de marketplace komen, zal je dit dus niet kunnen ervaren voordat Mango officieel uit is.lzandman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:37:
[...]
Ontwikkelaars moeten hier expliciet support voor inbouwen. Je moet namelijk detecteren of je app getombstoned was, of dat 'ie via het Fast App Switching weer tevoorschijn komt. Huidige apps zijn niet met de Mango SDK gemaakt, en beschikken dus ook niet over toegang tot de benodigde API calls. Dit zal zich tzt wel oplossen.
Echter zal dat, zodra Mango wél uit is, verdraait snel gaan.
Ook niet helemaal waar. De multitasking van Mango wordt natuurlijk pas echt cool zodra apps de background API's kunnen/gaan gebruiken. Dan kan je bijvoorbeeld RunKeeper of SmartRunner je route blijven laten berekenen zonder dat die app op de voorgrond actief is. Hier zit ik heel erg op te wachtencPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 02:27:
[...]
Voor het huidige tombstonen moeten developers zelf support inbouwen. Echter is de ondersteuning voor Fast App Switching er automatisch, zolang de app gecompileerd is met de Mango SDK. En omdat apps met de Mango SDK pas na de launch van Mango zelf in de marketplace komen, zal je dit dus niet kunnen ervaren voordat Mango officieel uit is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
niet helemaal waar. Als je goed gebruik wilt maken van FAS moet je wel wat extra's toevoegen aan je thombstoning code, nl afvangen of je app gestart is vanuit suspended modus of dat ie helemaal was afgesloten en dan de juiste acties doen (bij suspended hoef je bv je state niet op te halen uit isolated storage)cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 02:27:
[...]
Voor het huidige tombstonen moeten developers zelf support inbouwen. Echter is de ondersteuning voor Fast App Switching er automatisch, zolang de app gecompileerd is met de Mango SDK. En omdat apps met de Mango SDK pas na de launch van Mango zelf in de marketplace komen, zal je dit dus niet kunnen ervaren voordat Mango officieel uit is.
En dat is nou net een scenario wat helaas nog niet met multitasking wordt ondersteund. agents die op de background draaien kunnen elke 20 minuten zo'n 15 seconden werk uitvoeren. dat is voor dit soort apps niet genoeg. Deze apps moeten dus nog steeds 'under lock' blijven draaien.Ramon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:01:
[...]
Ook niet helemaal waar. De multitasking van Mango wordt natuurlijk pas echt cool zodra apps de background API's kunnen/gaan gebruiken. Dan kan je bijvoorbeeld RunKeeper of SmartRunner je route blijven laten berekenen zonder dat die app op de voorgrond actief is. Hier zit ik heel erg op te wachten
Klopt het dat de calendar buggie is? Heb bij een aantal mensen hun birthday ingevuld maar nu blijkt er bij iedereen een dag verschil te zitten. Volgend jaar zijn ze dus een dag eerder jarig. Schrikkeljaar instelling of zoiets? Heb trouwens gisteren iemand toegevoegd (was gisteren ook jarig) maar deze birthday is in m'n calendar helemaal niet zichtbaar.
stp - PSN ID: stp_4
Precies, dat bedoelde ik.Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:02:
niet helemaal waar. Als je goed gebruik wilt maken van FAS moet je wel wat extra's toevoegen aan je thombstoning code, nl afvangen of je app gestart is vanuit suspended modus of dat ie helemaal was afgesloten en dan de juiste acties doen (bij suspended hoef je bv je state niet op te halen uit isolated storage)
En apps als RunKeeper en Endomondo moeten inderdaad Under Lock blijven draaien. Ik heb laatst in Redmond nog uitgebreid over dit onderwerp gepraat met Peter Torr en Dan Zucker van het Phone Team. Ik vind het jammer dat ze voor dit scenario nog niet een goede oplossing hebben. Dat vonden ze zelf ook, maar bijv. de Background Agent interval kleiner maken was weer onwenselijk voor de accuduur en de performance.
Interessante video over het verschil tussen 7.0 en Mango wat betreft multi-tasking.
YouTube: Mango Multitasking Uncovered and Hands On!
YouTube: Mango Multitasking Uncovered and Hands On!
Is zeker jammer... Ik neem aan dat de camera dan dus nogsteeds een eind maakt aan je lopende GPS track? Jammer als je tijdens het snowboarden of hardlopen even een plaatje wil schieten. Maar wellicht dat met de nieuwe api's GPS trackers snel kunnen pauseren en resumen voor zulke scenarios?lzandman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:15:
[...]
Precies, dat bedoelde ik.
En apps als RunKeeper en Endomondo moeten inderdaad Under Lock blijven draaien. Ik heb laatst in Redmond nog uitgebreid over dit onderwerp gepraat met Peter Torr en Dan Zucker van het Phone Team. Ik vind het jammer dat ze voor dit scenario nog niet een goede oplossing hebben. Dat vonden ze zelf ook, maar bijv. de Background Agent interval kleiner maken was weer onwenselijk voor de accuduur en de performance.
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Ja, die worden inderdaad gestopt. Maar met Mango kun je in je app de live camera feed krijgen en via de API allerlei instellingen doen. Dus dan ben je niet meer afhankelijk van de CameraCaptureTask om een foto te kunnen nemen.mark_vb schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:32:
[...]
Is zeker jammer... Ik neem aan dat de camera dan dus nogsteeds een eind maakt aan je lopende GPS track? Jammer als je tijdens het snowboarden of hardlopen even een plaatje wil schieten. Maar wellicht dat met de nieuwe api's GPS trackers snel kunnen pauseren en resumen voor zulke scenarios?
Als een soort tussenoplossing zouden die GPS-apps dan eigen fotocamera-support in kunnen bouwen.
Verwijderd
weet er ook iemand of (en waar) er een centrale plek is voor functionele op- en aanmerkingen (tickets, tips, of hoe je het ook wil noemen) waar suggesties/etc voor Mango Beta gepost worden?
Over bijvoorbeeld de multiple calendar functionaliteit (alle agenda's op je homescreen/tilescreen, dus ook de agenda's van anderen die dat hun agenda met je delen) en nog wat andere dingen zou ik op een centrale plaats wel wat willen posten...
...of is het niet (meer) een functionele beta?
Over bijvoorbeeld de multiple calendar functionaliteit (alle agenda's op je homescreen/tilescreen, dus ook de agenda's van anderen die dat hun agenda met je delen) en nog wat andere dingen zou ik op een centrale plaats wel wat willen posten...
...of is het niet (meer) een functionele beta?
Deze beta is zover ik weet puur bestemd voor developers, om hun applicaties te testen.
Er is wel de "WPDev Uservoice" waar veel suggesties geplaatst worden, die kennelijk ook door MS doorgenomen wordt. Verder ben ik in elk geval nergens van op de hoogte.
Er is wel de "WPDev Uservoice" waar veel suggesties geplaatst worden, die kennelijk ook door MS doorgenomen wordt. Verder ben ik in elk geval nergens van op de hoogte.
Het scheelt wel dat ik nu geen YouTube app meer hoef te laden om filmpjes te bekijken, zie ook: http://wmpoweruser.com/ti...tml5-playback-in-youtube/
nadeel aan bovenstaand is dat fullscreen niet meer daadwerkelijk fullscreen gaat op de desktop. Dan moet je nog los f11 drukken om de interface van de browser te verbergen.
Ik heb sinds gister mango geïnstalleerd op mijn Trophy,
Zeer tevreden over;
- MSN intergratie in de messages threads
- snelheid navigeren
- verbetering van knoppen tijdens bellen
- slide-down bij uitschakelen
- wachtwoord na bepaalde tijd op standby
- verbeterde xbox live overzicht
- calender laad facebook afspraken/verjaardag in
- mooie people hub (en groepen!!)
- pictures overzicht vind ik beter
- mogelijkheid om je telefoon via live.com te locken/opsporen/overlaten gaan
- nederlands woordenboek
Dit vind ik toch wel de fijnste updates sinds 1 dag gebruiken
Zeer tevreden over;
- MSN intergratie in de messages threads
- snelheid navigeren
- verbetering van knoppen tijdens bellen
- slide-down bij uitschakelen
- wachtwoord na bepaalde tijd op standby
- verbeterde xbox live overzicht
- mooie people hub (en groepen!!)
- pictures overzicht vind ik beter
- nederlands woordenboek
Dit vind ik toch wel de fijnste updates sinds 1 dag gebruiken
goed lezen... maar goed het is dat je nog even je scherm naar beneden slide, en dan gaat je telefoon pas uit. Ik had heel veel last van onbedoeld uitzetten, gruwelijk irritantmaratropa schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:14:
wasda, slideshow bij uitschakelen?
Mijn birthday calendar staat wel aan, maar is nergens te vindenMuta schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:12:
I...
Dat had ik vroeger ook, mijn oplossing was om m'n telefoon andersom in m'n broekzak te doenMuta schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:19:
[...]
goed lezen... maar goed het is dat je nog even je scherm naar beneden slide, en dan gaat je telefoon pas uit. Ik had heel veel last van onbedoeld uitzetten, gruwelijk irritant
[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 07-07-2011 16:46 ]
Want je wilt je telefoon zonder screenlock in je broekzak doen
Met screenlock aan kon je je telefoon gewoon uitzetten zonder eerst te unlocken. Als ik dan in de auto ging zitten of iets dergelijks ging ie uit
Oh zo, echt fysiek uit. Nog nooit echt last van gehad
Die zat er natuurlijk al in vanaf dag 1 van WP7Muta schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:12:
Ik heb sinds gister mango geïnstalleerd op mijn Trophy,
Zeer tevreden over;
[...]
[...]
(o en vergeet ook zeker telefoon wipen op afstand niet he!)
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 07-07-2011 20:02 ]
Speelt geloof ik met name bij de Trophy. Als je een Omnia 7 uit krijg door hem in je broekzak te steken vind ik je knap..oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:27:
Oh zo, echt fysiek uit. Nog nooit echt last van gehad
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb bij m'n omnia een probleem, vandaag na het switchen naar Simyo (van t-mobile) werkt internet niet meer. tenminste, Email en Facebook via de apps werken wel, maar IE verbind niet, die geeft alleen maar GW Fout: niet in profiel. Licht dat aan Simyo dan, of kan ik wat doen?
Het ziet ernaar uit dat Nokia de Sea Ray alleen in landen zal lanceren waar de N9 niet wordt gelanceerd. Goeie zet, anders wordt het te verwarrend. Ik was toch niet geïnteresseerd in de N9.
[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 09-07-2011 09:14 ]
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Alleen zit ik bij Yes Telecom (KPN netwerk). Email, People hub(Facebook) werken perfect, in IE krijg ik de melding "Service not part of the active profile" of iets dergelijks.maratropa schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:01:
Ik heb bij m'n omnia een probleem, vandaag na het switchen naar Simyo (van t-mobile) werkt internet niet meer. tenminste, Email en Facebook via de apps werken wel, maar IE verbind niet, die geeft alleen maar GW Fout: niet in profiel. Licht dat aan Simyo dan, of kan ik wat doen?
APN settings staan echt goed.
Simyo is ook KPN niet T-mobile, daar zit dus een overeenkomst in jullie situatie en misschien een mogelijke oorzaak....
Verwijderd
Voor de juiste instellingen voor internet op KPN en Simyo heb ik hier wel een site met mogelijk wat nuttige settings info:
http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
Hoe kun je het automatisch aanvullen van webadressen in de browser voorkomen/uitschakelen? En dan bedoel ik niet de Bing-suggestie. Geschiedenis is reeds geschoond.
[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 11-07-2011 12:22 ]
Niet. De suggesties komen van Bing en uit je geschiedenis, en bij mij blijven de suggesties uit mijn browsing history ook weg als ik die leeg haal.
Ik had een vraagje over wat er met je SMSjes eigenlijk gaat gebeuren wanneer je de telefoon reset of wissel van toestel. Kan je die ergens opslaan of iets dergelijks? Zelf vind ik wel leuk om mijn oude smsjes te houden, maar ik heb nog geen mogelijkheid gezien om die op te slaan.
Verder als ik het goed begrijp werkt alles goed in de gelekte Mango versie tegenover de huidige NoDo op de NU.nl app na? En als ik een back up heb van mijn huidige versie dan kan ik later gewoon weer terug?
Verder als ik het goed begrijp werkt alles goed in de gelekte Mango versie tegenover de huidige NoDo op de NU.nl app na? En als ik een back up heb van mijn huidige versie dan kan ik later gewoon weer terug?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hi heeft al mijn smsjes online staan op hun websiteBenjamin- schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:21:
Ik had een vraagje over wat er met je SMSjes eigenlijk gaat gebeuren wanneer je de telefoon reset of wissel van toestel. Kan je die ergens opslaan of iets dergelijks? Zelf vind ik wel leuk om mijn oude smsjes te houden, maar ik heb nog geen mogelijkheid gezien om die op te slaan.
WelcPT.cAPSLOCK schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:28:
Niet. De suggesties komen van Bing en uit je geschiedenis, en bij mij blijven de suggesties uit mijn browsing history ook weg als ik die leeg haal.
Bing-suggestie uitgezet en geschiedenis gewist. Bij het intikken van een eerste letter in de adresbalk verschijnen meerdere webadressen. Hoe kun je dit voorkomen/wissen?
Draai je op Mango? Daar werkt het uitzetten van de Bing-suggesties (meestal) niet
. Dat viel mij ook al op. Weet niet meer of ik er bij NoDo ook last van had.
Zit nog op NoDo. Kan het blijkbaar(?) alleen leegmaken door naar Mango-beta te gaan.
Edit: "Opgelost" door webadressen beginnend met dezelfde letter in te voeren totdat het webadres van het kado niet meer werd getoond. Toch krom dat dit niet anders kan
Edit: "Opgelost" door webadressen beginnend met dezelfde letter in te voeren totdat het webadres van het kado niet meer werd getoond. Toch krom dat dit niet anders kan

[ Voor 119% gewijzigd door FrankNLD op 11-07-2011 14:48 ]
- Vraag verplaatst -
[ Voor 95% gewijzigd door Glandur op 13-07-2011 15:16 . Reden: Betere plaats voor vraag gevonden ]
Weet iemand of de optie 'overslaan als shuffle actief is' optie ook ergens in Zune staat? Dit was echt een killer optie bij itunes + iphone maar mis ik nu wel erg!
Naar mijn weten beschikt Zune daar niet over. Zou wel erg handig zijn voor interludes enzo op albums - dan hoef je die niet te horen terwijl de boel geshuffled wordt, maar wel als je netjes het album in zn geheel luisterd.
Misschien als je ze een gebroken-hartje rating geeft? Volgens mij neemt hij ratings in elk geval mee tijdens het shuffelen.
Oh, en Glandur, er is een topic specifiek over NL localisatie. Ik denk dat je vraag daar beter past.
Misschien als je ze een gebroken-hartje rating geeft? Volgens mij neemt hij ratings in elk geval mee tijdens het shuffelen.
Oh, en Glandur, er is een topic specifiek over NL localisatie. Ik denk dat je vraag daar beter past.
[ Voor 13% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 11-07-2011 17:53 ]
Ik denk dat ik een kleine bug heb gevonden in de Mango beta op een HD7, waarschijnlijk werkt dit ook bij andere HTC apparaten (excl. HD2) zoals de Trophy.
Stappen om het te reproduceren:
[list=1]
• Installeer HTC's Sound Enhancer en activeer een mode voor bij Audio. (Dobly Mobile of SRS Enhancement)
• Selecteer een nummer en speel die af.
• Druk nu op de Search-knop (hardwarematig)
Gevolg: Je hoort dat het effect van HTC's Sound Enhancer wordt uitgeschakeld door deze pagina. Het gevolg is dat je een seconde of 2 lag hebt door dit. Iemand zin om te testen?
PS: Deze vragen die je nu stelt zijn reeds in dit topic beantwoordt, het zou fijn zijn als je de zoekfunctie zou gebruiken.
Stappen om het te reproduceren:
[list=1]
• Installeer HTC's Sound Enhancer en activeer een mode voor bij Audio. (Dobly Mobile of SRS Enhancement)
• Selecteer een nummer en speel die af.
• Druk nu op de Search-knop (hardwarematig)
Gevolg: Je hoort dat het effect van HTC's Sound Enhancer wordt uitgeschakeld door deze pagina. Het gevolg is dat je een seconde of 2 lag hebt door dit. Iemand zin om te testen?
Alleen qua display language kunnen ze niet worden geüpdatet. Dus nu heb je in je 'People'-hub het woord People staan wat misschien iets wordt als 'Contacten' of 'Personen'. Het is afvragen wat voor vertaling zij hierbij bedenken.Glandur schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
-Hoe zit het met de NL versie van WP7 (en dan bedoel ik niet het NL woordenboek, want die komt bij de Mango update)? Ik weet dat deze er nog niet is, maar lees er tegenstrijdige berichten over. Dat Samsung zelf een NL versie zou uitbrengen (weet de bron niet meer helaas). Maar als ik verder ga lezen, zie ik dat de huidige versies niet kunnen worden geupdated naar de Nederlandse versie. Hoe zit dit?
Ja, dit is mogelijk als jij de telefoon een harde reset geeft, dus via 'Settings' => 'About' => 'Reset your phone'. Dan is het mogelijk om een bestaand, of nieuw live adres te kiezen met het land naar keuze.Glandur schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
-Hoe zit het met het gebruik van Marketplace met een NL account? Wordt dit ook mogelijk met de Mango update?
PS: Deze vragen die je nu stelt zijn reeds in dit topic beantwoordt, het zou fijn zijn als je de zoekfunctie zou gebruiken.
[ Voor 52% gewijzigd door Manuel op 11-07-2011 18:40 ]
Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.