Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Ik moet zeggen dat Mango (beta) echt lekker draait op de telefoon, wil nou al niet meer zonder! Bedankt McBoom voor de link (McBoom in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari...").

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het ongeveer 20 minuten duurt met installeren van de update. Tevens krijg je tijdens het opstarten een extra stukje tekst te zien (linksonderin) van: Not for resale. :)

Edit: Wat mij nu al opvalt is dat de animaties een stuk sneller uitgevoerd worden!

[ Voor 9% gewijzigd door Manuel op 01-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:27:
Ik moet zeggen dat Mango (beta) echt lekker draait op de telefoon, wil nou al niet meer zonder! Bedankt McBoom voor de link (McBoom in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari...").

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het ongeveer 20 minuten duurt met installeren van de update. Tevens krijg je tijdens het opstarten een extra stukje tekst te zien (linksonderin) van: Not for resale. :)

Edit: Wat mij nu al opvalt is dat de animaties een stuk sneller uitgevoerd worden!
Ik ben er nu ook mee bezig. Alleen ik had de link gevonden via XDA, eerst ff een backup maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
yesjohn schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Ik ben er nu ook mee bezig. Alleen ik had de link gevonden via XDA, eerst ff een backup maken :D
Dat is niet nodig hoor. :) Dit script maakt zelf een back-up van de telefoon.

Dit moet je precies doen (in het Nederlands):
  1. Uitvoeren => CMD (uitvoeren als Administrator trouwens). Wat tevens mogelijk is om het via het startmenu te doen, zolang je maar in CMD terecht komt.
  2. Pak ondertussen de inhoud van mangoforall_0.2.rar uit op de C:\ schijf in een aparte folder.
  3. (Indien je in een submap zit doe dan net zo lang cd ../ totdat je links C:\> ziet.)
  4. Nu: cd takesonetomango
  5. Update.bat
  6. Kop koffie of thee inschenken (en opdrinken ;)) en wat anders gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
@manuel

Kan geen kwaad, toch maar even gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Eens. Veel plezier in ieder geval met Mango, laat ons even weten of het succesvol is geflashed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik draai nu Mango! Wat me vooral opviel is de people hub live tile . Die laat nu ook grotere foto's zien. xbox hub is veel overzichtelijker. Ik merk wel aan sommige dingen niet af zijn, soms zie ik een witte balk als ik terug keer naar het homescreen.. Maar dat is het enige. Ik kan iedereen aanraden om te updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie trouwens van de massale release van apps deze week? Vele grote bedrijven en kranten hebben apps op de markt gebracht. Zelfs Engadget heeft sinds vandaag een app!

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 01-07-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net geupdate via de developer weg. Duurde ff maar wel mooi dat het kan :D
Eerste wat mij opvalt.. Conversations in Gmail. Geniaal :) Dat miste ik eigenlijk toch wel, nu ik het heb :P

*edit*
En het tweede is dat eigenlijk alles soepeler loopt op de htc trophy 7. Hij reageert nu zelfs zo soepel en snel op mijn aanrakingen en bewegingen dat ik het een beetje eng vind. ^^

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik heb mijn telefoon pas een week alleen ik hem wel gemerkt dat veel games werden gereleased.

Edit: is het uitzetten van je telefoon anders geworden in mango

[ Voor 26% gewijzigd door yesjohn op 01-07-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yesjohn schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:59:
Ik heb mijn telefoon pas een week alleen ik hem wel gemerkt dat veel games werden gereleased.

Edit: is het uitzetten van je telefoon anders geworden in mango
zeker weten.. "slide down to power off" als je de power knop 3 sec ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Relief2009 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:56:
Wat vinden jullie trouwens van de massale release van apps deze week? Vele grote bedrijven en kranten hebben apps op de markt gebracht. Zelfs Engadget heeft sinds vandaag een app!
Dit vind ik ontzettend goed nieuws! Het is fijn voor de early adaptors en om een goeie verzameling van apps te krijgen voor de grote release van Mango. Hoewel ik zelf al tevreden ben met de huidige aanbod aan apps :)
Ik vind trouwens de nieuwe music hub erg leuk, gewoon zwarte of artiest achtergrond met zune kleurtjes. En met controls op je lockscreen + plaatje van album/artiest vind ik het helemaal goed :)

@hierboven
Inderdaad, je telefoon uitzetten is nu leuker :D Deed me wel denken aan een argument in de preview van T.net, dat je eerst per ongeluk je telefoon uit kan zetten. Is dat iemand ooit overkomen?

Edit: Wat ik ook merk is dat mijn telefoon ( Omnia 7 ) nu beter is met het opnieuw verbinding maken met een acces point. Met NoDo had ik af en toe dat als ik mijn telefoon unlockte hij problemen had met opnieuw verbinding krijgen met de acces point, of dat ik kreeg te zien dat er wel verbinding was maar dat ik niks kon syncen of op internet kon. Dat is nu weg :D

En @hieronder
De Marketplace is nu tergend langzaam of zelfs niet te bereiken. Ik kom er ook niet op, hoewel ik geen errorcode krijg. Ik kan op google ook niet vinden wat de errorcode inhoud :X

[ Voor 23% gewijzigd door MarluXiaXl op 01-07-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Bedankt voor de reacties. Ik heb m'n telefoon namelijk nog maar 1 keer uitgezet omdat ik hem nog maar een week heb ;). Ben ik trouwens de enige met problemen in de marketplace? Ik krijg deze error:805a01f7

Edit: het zijn trouwens alleen de normale apps, ik kan wel bij games en mij muziek

Edit: laat maar ;)

[ Voor 20% gewijzigd door yesjohn op 01-07-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
MarluXiaXl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:33:
@hierboven
Inderdaad, je telefoon uitzetten is nu leuker :D Deed me wel denken aan een argument in de preview van T.net, dat je eerst per ongeluk je telefoon uit kan zetten. Is dat iemand ooit overkomen?

Edit: *snip*
En @hieronder
De Marketplace is nu tergend langzaam of zelfs niet te bereiken. Ik kom er ook niet op, hoewel ik geen errorcode krijg.
Mij gebeurd dat wel eens op de scooter doordat mijn portomonnee wel eens op de bovenkant van de telefoon drukt. Verder heb ik het nog nooit gehad. :)

@Je tweede edit:
Ik maak gebruik van de US marketplace en heb nergens last van. Alle applicaties en games zijn nog steeds beschikbaar zoals voorheen.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat ik nergens een optie kan vinden om 'Text Suggestions' te activeren, zelfs niet voor de Engelse taal. Heeft iemand deze al gevonden of is het er even tijdelijk uitgehaald? Heb de stappen van http://www.microsoft.com/...art/typing-shortcuts.aspx gevolgd maar jammer genoeg nog geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik gebruik ook de us marketplace, het werkt maar het is alleen verschrikkelijk traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Wat mij trouwens wel opvalt is dat ik nergens een optie kan vinden om 'Text Suggestions' te activeren, zelfs niet voor de Engelse taal. Heeft iemand deze al gevonden of is het er even tijdelijk uitgehaald? Heb de stappen van http://www.microsoft.com/...art/typing-shortcuts.aspx gevolgd maar jammer genoeg nog geen resultaten.
Nu je het zegt, ik kan het inderdaad ook nergens vinden. Ook niet bij language.
En de US marketplace is bij net zoals bij yesjohn ook erg langzaam, krijg niet eens een achtergrond plaatje en een lijst met apps laden kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem hier. Wel op gewoon internet. De AMS-IX grafiek laat ook een behoorlijke dip zien een paar uur geleden, waarvan ze nog niet zijn bijgekomen. Ik denk dat er weer eens iets uitligt daar :/

Text suggestions:
Settings -> Keyboard -> taal selecteren

en dan onder
Settings -> Keyboard -> 'typing settings'
klikken op de taal/talen bovenin (onder het woord 'keyboard')
En 'suggest text and highlight misspelt words'aanklikken

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Caelorum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:54:
Text suggestions:
Settings -> Keyboard -> taal selecteren

en dan onder
Ik zie het nu inderdaad. Het was mij niet bekend dat je eerst op de taal moest drukken voordat je kon zeggen van 'Suggest text and highlight misspelled words'. Wat mij betreft mag er wel een verwijzing bij of in ieder geval een underline zodat het toch duidelijk is.

Bedankt trouwens voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAh, was bij mij ook maar per ongeluk! Heb het alleen maar ondekt doordat de Trophy nu zo ongelooflijk hyperactief en gevoelig is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Hm, ik vind die grote balk die dan nog bovenop je keyboard komt uitermate irritant. Alleen het idee dat het meer schermruimte in pikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Caelorum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:05:
HAh, was bij mij ook maar per ongeluk! Heb het alleen maar ondekt doordat de Trophy nu zo ongelooflijk hyperactief en gevoelig is ^^
Dus ik ben niet de enige die dat heeft opgemerkt. Mijn HD7 lijkt nu wel steroïden hebben geslikt. :p

Wat tevens interessant is om te weten is dat je nu een timeout periode kunt ingeven voordat je het wachtwoord moet ingeven voor het lock screen. Stel dat je per ongeluk op de uit knop drukt hoef je niet nog een keer je wachtwoord in te vullen.

Ben nu trouwens de 'Beta Xbox Live Extras' aan het downloaden, even kijken hoe dat precies is. De XBox Live Hub ziet er in ieder geval vele malen beter uit als voorheen!

Het enige nadeel wat ik aan Mango vindt (wellicht een bug) is dat het scherm niet meer op zwart gaat als je wordt gebeld. Soms druk ik met mijn oor op de 'Speaker' knop zodat mijn hele omgeving het hoort.

Voor de mensen die hun telefoon "illegaal" hebben geflashed en waarbij Zune om een update vraagt vergeet dan niet om http://megaupload.com/?d=KY8J8SIY even te downloaden zodat het weer werkt. Thanks to Shahab2500 @ http://windowsphonehacker...ing_a_developer.-06-30-11

[ Voor 14% gewijzigd door Manuel op 01-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Hier wat eerste indrukken van iemand gewend aan Android. (overgestapt van HTC Hero naar LG Optimus7)

Positief:
-WP7 voelt meer solide. Geen haperingen meer. Dit is ook precies waarom ik ben overgestapt en ben blij dat die verwachting is uitgekomen.

Negatief:
-Minder mogelijkheden tot tweaken. Ik wil simpele dingetjes instellen die dan niet mogelijk lijken te zijn. Bijvoorbeeld het screen in positie locken zodattie niet mee kantelt kan ik nergens vinden.
-De verschillende browsers die ik heb geprobeerd kunnen allemaal niet uitlijnen. Als de pagina breed is opgesteld blijftie breed en ben je gedwongen elke zin mee te scrollen (of een vergrootglas te pakken).

Disclaimer: dit is echt een eerste indruk want bijvoorbeeld bellen met de telefoon heb ik nog niet uitgeprobeerd. ;-) Met m'n vorige telefoon ging dat bepaald niet altijd vlekkeloos en ik hoop dat deze ook op dat vlak beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Je kan wel dubbel-tappen op de alinea, en de browser zal dan dudanig inzoomen dat de text de volle breedte van het scherm inneemt. Zeker in landscape is lezen dan, ook met wat mindere/oudere ogen, goed te doen.

Misschien helpt dat je wat :)

En ja, het klopt dat WP7 minder tweakable is. Daar is ook voor gekozen, en of die keuze je bevalt hangt maar net van de gebruiker af. Ik heb zelf na een paar maand gebruik eigenlijk niets te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Thx, nog maar even geprobeerd en dat dubbelklikken lukt nu wel. Ik had problemen op 1 specifieke pagina maar ook daar doettie't nu. Zal wel een fluke geweest zijn.

Ik begrijp dat er bewust voor minder tweakability gekozen is en zal daar ook best mee kunnen leven na wat gewenning. Het zou echter fijn zijn als de gebruiker de keus had om zelf te bepalen hoe diep hij kan gaan in aanpassingen. Zeg maar een extra "pro" settings menuutje dat de casual gebruiker niet direkt tegenkomt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nodog schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:07:
[...]Het zou echter fijn zijn als de gebruiker de keus had om zelf te bepalen hoe diep hij kan gaan in aanpassingen. Zeg maar een extra "pro" settings menuutje dat de casual gebruiker niet direkt tegenkomt ofzo.
Mja die zijn er in de vorm van een unlocked device met een registry editor. Dan kan je bijv. een aantal wijzigingen die in mango zitten ook in 7.0 veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Caelorum schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Mja die zijn er in de vorm van een unlocked device met een registry editor. Dan kan je bijv. een aantal wijzigingen die in mango zitten ook in 7.0 veranderen :)
Ik heb'm net een dag. Ben ook weer niet een zodanig tweaker dat ik direkt ga unlocken en registry editten. ;)

Maar als ik het goed begrijp valt er meer te tweaken met Mango? Dat zou mooi zijn en daar kan ik best een paar maandjes op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nodog schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:01:
[...]

Ik heb'm net een dag. Ben ook weer niet een zodanig tweaker dat ik direkt ga unlocken en registry editten. ;)

Maar als ik het goed begrijp valt er meer te tweaken met Mango? Dat zou mooi zijn en daar kan ik best een paar maandjes op wachten.
Mja tweaken niet zozeer, maar zijn wel wat opties bij gekomen.
Met een dev unlocked phone (of chevron) kan je met een registry editor wel een hele hoop meer instellingen veranderen. Ook een paar waarvan ik vermoed dat die je device bricked. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
nodog schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:07:
Thx, nog maar even geprobeerd en dat dubbelklikken lukt nu wel. Ik had problemen op 1 specifieke pagina maar ook daar doettie't nu. Zal wel een fluke geweest zijn.

Ik begrijp dat er bewust voor minder tweakability gekozen is en zal daar ook best mee kunnen leven na wat gewenning. Het zou echter fijn zijn als de gebruiker de keus had om zelf te bepalen hoe diep hij kan gaan in aanpassingen. Zeg maar een extra "pro" settings menuutje dat de casual gebruiker niet direkt tegenkomt ofzo.
Mag ik vragen wat jij precies onder extra tweaks ziet? Ondertussen heb ik de Mango update draaien (Windows Phone 7.5) en ik kan je zeggen dat er meer dan genoeg opties zijn om aan te passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Manuel schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Mag ik vragen wat jij precies onder extra tweaks ziet? Ondertussen heb ik de Mango update draaien (Windows Phone 7.5) en ik kan je zeggen dat er meer dan genoeg opties zijn om aan te passen. :)
Sja... momenteel even de belangrijkste voor mij: screen locken zodattie niet meer meedraait. Ook het afzonderlijk instellen voor volume ringtone en algemeen geluid (spelletjes) lijkt niet mogelijk.

Ik zal vast nog wel meer dingetjes tegen komen de komende dagen. Verder geen big deal maar zo van Android afkomend zijn dit dingen die ik gewend ben vaak te gebruiken en nu mis ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik heb net de navigatie van Bing Maps getest en moet zeggen dat het goed werkt. Je kan de kaart op "slot" zetten richting het noorden of meedraaien. Alleen het adres invoeren is een gepriechel omdat je niet alleen het adres moet intypen maar ook plaats en land of de exacte postcode en land. Anders krijg je een heel ander adres of zelfs een fout.
Mevrouw navigatie doet haar best om Nederlandse namen uit te spreken maar het lukt wel. Eerst snapte ik niet waarom je zou tikken na elke bocht maar nu ik het heb beleefd is het prima. Je kan goed zien op de map waar je heen moet dus dan hoef je haar hulp niet, en als je tikt springt ze netjes naar de eerstvolgende bocht.
Al met al, het werkte erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:41:
[...]
Het enige nadeel wat ik aan Mango vindt (wellicht een bug) is dat het scherm niet meer op zwart gaat als je wordt gebeld. Soms druk ik met mijn oor op de 'Speaker' knop zodat mijn hele omgeving het hoort.

Net gelijk maar even getest en mijn HTC Tropy@MangoBeta gooit gewoon het scherm op zwart zoals het hoort.
Ik heb trouwens nog niets bèta-achtigs in de Mango bèta kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
nodog schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:04:
[...]

Sja... momenteel even de belangrijkste voor mij: screen locken zodattie niet meer meedraait. Ook het afzonderlijk instellen voor volume ringtone en algemeen geluid (spelletjes) lijkt niet mogelijk.

Ik zal vast nog wel meer dingetjes tegen komen de komende dagen. Verder geen big deal maar zo van Android afkomend zijn dit dingen die ik gewend ben vaak te gebruiken en nu mis ik ze.
Misschien is het de moeite waard om een idee te posten op http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform of @joebelfiore op Twitter toevoegen en het aan hem vragen.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:36:
Net gelijk maar even getest en mijn HTC Tropy@MangoBeta gooit gewoon het scherm op zwart zoals het hoort.
Ok, dan zal het denk ik aan mijzelf liggen op de manier hoe ik de telefoon tegen mijn oor aan houd. Ik moet zeggen dat de Mango beta echt rocksolid is en dat de batterij nu al langer meegaat dan met de NoDo update. De update werkt echt fijn. :)

Wat mij wel opvalt is dat het woordenboek nog niet geheel afgerond is, het hele woord "geüpdatet" bestaat volgens de telefoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie aan Mango vind ik ook dat met name veel zaken verfijnd zijn. Net alsof MS heel goed geluisterd heeft.

Een nieuw ding, wat me in ieder geval bij Nodo of eerdere versies niet opgevallen is, is dat bij connecten aan m'n Parrot CK3100 BT carkit de vraag komt of ik m'n adres book en foto's wil synchen met de carkit.
Pré Mango werd de synch gedaan zonder deze vraag en ook dan werd m'n adresbook netjes gesynched. Een teken dat BT ook is aangepast in Mango?

PS Misschien een idee om een Mango topic te starten. Zoveel nieuwe dingen.
.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Manuel schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:39:
[...]
Wat mij wel opvalt is dat het woordenboek nog niet geheel afgerond is, het hele woord "geüpdatet" bestaat volgens de telefoon nog niet.
Daar verzin je me ook een woord zeg :P
Ik weet dat dat de correcte spelling is; maar het is zo'n vreemd woord dat ik er niet raar van opkijk dat het niet in het woordenboek staat. Wie probeert het even op een iPhone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Het béta label is vooral omdat nog niet alle functies geïmplementeerd zijn. Verder zijn de huidige nieuwigheden nog aan verandering onderhevig, dus zoals wij het nu te zien krijgen is waarschijnlijk nog net een tikje anders dan de RTM versie.

Overigens, dat klopt Sake, er zijn kleine toevoegingen gedaan aan de BT stack als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:06:
[...]

Het béta label is vooral omdat nog niet alle functies geïmplementeerd zijn. Verder zijn de huidige nieuwigheden nog aan verandering onderhevig, dus zoals wij het nu te zien krijgen is waarschijnlijk nog net een tikje anders dan de RTM versie.

Overigens, dat klopt Sake, er zijn kleine toevoegingen gedaan aan de BT stack als ik mij niet vergis.
deze build is al een maand oud, zijn al meer dan 1000 fixes tov build van vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nodog schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:42:

Positief:
-WP7 voelt meer solide. Geen haperingen meer. Dit is ook precies waarom ik ben overgestapt en ben blij dat die verwachting is uitgekomen.
Initieel ook DE reden voor mij om Android af te laten vallen. Het eerste wat een OS moet doen: zonder haperingen reageren in de standaard UI. Vervolgens een iPhone, maar die ook weer zo z'n nadelen. Eigenlijk nog meer als Android. Ik ben dan ook zó blij dat MS met Windows Phone 7 is gekomen. Mango geeft het gevoel dat WP7 grotendeels af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 08:24

McBoom

Broem

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:07:
[...]

deze build is al een maand oud, zijn al meer dan 1000 fixes tov build van vandaag :)
Even een vraag aan jou als een MSer. Hoe wordt het door jullie gevonden dat niet-devvers de Mango-beta installeren? :) Wordt daar intern ook over gesproken? En komt er nog een tweede beta, aangezien je aangeeft dat er alweer 1000 fixes zijn. Zo is het natuurlijk wel een stukje extra feedback :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:04:
Het mooie aan Mango vind ik ook dat met name veel zaken verfijnd zijn. Net alsof MS heel goed geluisterd heeft.

Een nieuw ding, wat me in ieder geval bij Nodo of eerdere versies niet opgevallen is, is dat bij connecten aan m'n Parrot CK3100 BT carkit de vraag komt of ik m'n adres book en foto's wil synchen met de carkit.
Pré Mango werd de synch gedaan zonder deze vraag en ook dan werd m'n adresbook netjes gesynched. Een teken dat BT ook is aangepast in Mango?

PS Misschien een idee om een Mango topic te starten. Zoveel nieuwe dingen.
.
De BT is inderdaad verder geupdate. Het is nog niet waar het zou moeten zijn, maar je hebt nu verbeterde controls en ID3-tag verzenden.
McBoom schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:01:
[...]

Even een vraag aan jou als een MSer. Hoe wordt het door jullie gevonden dat niet-devvers de Mango-beta installeren? :) Wordt daar intern ook over gesproken? En komt er nog een tweede beta, aangezien je aangeeft dat er alweer 1000 fixes zijn. Zo is het natuurlijk wel een stukje extra feedback :P
MS heeft niet bepaald veel moeite gedaan om hackers van Mango weg te houden :P Ik denk dat het ze ook veel gratis publiciteit geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 02-07-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik ben nu de mango beta aan het installeren.

betekent dit ook dat ik met mijn nederlandse live id kan inloggen en de NL marktplaats kan gebruiken of is dit nog off limits?

just wondering, want dan ga ik gelijk mijn NL id gebruiken ipv mn uk :)

Nog een vraagje,

Hebben jullie het ook wel eens wanneer je je device koppelt met zune, dat deze zegt dat je je pincode moet ingeven, terwijl hij duidelijk niet locked is met een pincode?

thnx for reading :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Relief2009 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:03:
[...]
MS heeft niet bepaald veel moeite gedaan om hackers van Mango weg te houden :P Ik denk dat het ze ook veel gratis publiciteit geeft.
Dat denk ik dus ook, waarom zouden ze anders de Mango ROM voor alleen developers uitgeven. Een emulator alleen zou in dit geval meer zin hebben om 'hackers' tegen te houden.

Ik weet wel zeker dat Microsoft ons dankbaar is dat wij nu alvast de beta installeren en Feedback activeren. Mocht een applicatie crashen hebben zij weer een reden om te kijken wat er preciess mis is gegaan. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:50:
betekent dit ook dat ik met mijn nederlandse live id kan inloggen en de NL marktplaats kan gebruiken of is dit nog off limits?

just wondering, want dan ga ik gelijk mijn NL id gebruiken ipv mn uk :)
Ik doe dit expres nog niet omdat ik niet weet hoeveel apps er in de NL database zullen staan. Als daar dezelfde apps instaan als in de UK en/of US marketplace dan zou het wel een overstap waard zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Manuel op 02-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:25:
[...]
Ik doe dit expres nog niet omdat ik niet weet hoeveel apps er in de NL database zullen staan. Als daar dezelfde apps instaan als in de UK en/of US marketplace dan zou het wel een overstap waard zijn.
Ik gok dat de meeste developers gewoon de standaard instelling voor hun app laten staan, dus wereldwijd beschikbaar.
Overigens als je nu 'overstapt' dan kom je in een 'test' NL marketplace die vrijwel leeg is op een aantal apps na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
McBoom schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:01:
[...]

Het gaat met deze release puur om ontwikkelaars de kans te geven met de SDK programmas te maken en deze op een toestel te kunnen testen.
Niet bekend of er nog een versie wordt uitgebracht voor RTM.
Wat er bij de download van de tools ook staat (en die krijg je te zien als geregistreerd developer) de waarschuwing als je je telefoon bricked dat MS voor 1 toestel support levert.

Tuurlijk verwacht je dat veel lui gaan experimenteren, maar die kan je verder niet te supporten als het flashen mis gaat omdat tijdens het proces de kabel eruit getrokken wordt etc etc.

De feedback op Mango ansich qua enduser functionaliteit is op dit moment niet meer echt relevant. Er komen via deze weg eigenlijk geen nieuwe bugs meer naar boven en de grens voor nieuwe problemen om opgepakt te worden is op dit moment erg hoog omdat ze in de laatste fase van development zitten. Dan moet het echt wel iets heel bijzonders of essentieel zijn wil het nog opgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de aangeboden support. MS had ook makkelijk kunnen zeggen dat het geheel unsupported is :)
Ik heb zelf overigens voor de zekerheid maar een vijfvoudige backup gemaakt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mango ook geinstalleerd.

tot nu toe één ding tegengekomen wat bij mij niet werkt, namelijk facebook chat vanuit messaging.
als ik dat wil enablen probeert de telefoon contact te leggen met de facebook site, maar kan de url niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je even inloggen bij live.com met je live id en daar facebook koppelen. Dan de live en facebook account koppelen en dan kan je hem aanzetten..
Werkt hier perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:19:
Moet je even inloggen bij live.com met je live id en daar facebook koppelen. Dan de live en facebook account koppelen en dan kan je hem aanzetten..
Om eerlijk te zijn is dat nogal omslachtig? Kan dit niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:20:
[...]

't is nog betà he. Voor nu is dat de manier. Grote kans dat wanneer Mango uit is de eerste stap geskipped kan worden. Zou ook wel zo logisch zijn.

Vandaag gespeeld met Bing vision (visual search) en Bing music (music search ala Shazam) en dat werkt vlekkeloos. Shazam werkt weliswaar net zo goed als Bing music, maar Bing vision werkt veel beter als de barcode apps die ik tot nu gebruikt heb. Bing vision geeft 100% resultaat na >5 scans waar de barcode scan apps regelmatig steken lieten vallen. Met Mango krijg ik nog meer het gevoel van hele mooie integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
NoDo voor mij, ben niet zo nieuwerwets.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, voor degene die de (kleine) gok willen wagen naar Mango:
Installeer eerst alle apps van de fabrikant zoals HTC of Samsung, want na Mango kun je die apps niet meer downloaden. De geïnstalleerde HTC/Samsung etc apps blijven wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:21:
Oh ja, voor degene die de (kleine) gok willen wagen naar Mango:
Installeer eerst alle apps van de fabrikant zoals HTC of Samsung, want na Mango kun je die apps niet meer downloaden. De geïnstalleerde HTC/Samsung etc apps blijven wel gewoon werken.
Bij mij doet de Samsung Zone het gewoon met Mango, downloaden en installeren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ik heb mango op m'n omnia staan en als ik nu de nu.nl app gebruik vliegt deze eruit als ik in een nieuwsitem ga scrollen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
mcetweaker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:09:
ik heb mango op m'n omnia staan en als ik nu de nu.nl app gebruik vliegt deze eruit als ik in een nieuwsitem ga scrollen :{
Heb ik ook.

@Sake

Ik kan ze wel gewoon downloaden alleen ik kan niet meer in de lg apps store. De officiele lg apps kan ik wel gewoon vinden in de normale marketplace. Er is vandaag ook een update uitgekomen voor scansearch, die werkt nu zonder problemen. Panorama shot werkt nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Duh! Dit is met RTM echt wel anders hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mcetweaker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:09:
Bekend probleem, bug is al opgelost in een latere build van Mango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Bekend probleem, bug is al opgelost in een latere build van Mango
nou ja, tot een evt. refresh of final dan maar de nu mobiele website gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
@matthijs is het al bekend of het ook mogelijk wordt de ingebouwde wlm te gebruiken met een andere account dan je main wp7 account?

Ik wil eigenlijk niet dat al m'n msn contacten in de contactenlijst verschijnen :p . Met NoDo kun je nu in ieder geval niet de contacten van de standaard account verbergen uit de contactenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:00
Vage bug met betrekking tot de picture+ camera settings in het menu, kies maar een wit thema en ga dan daar naartoe. De achtergrond word daar zwart :P bij de andere settings blijft die wel wit.

Voor de rest is deze mango update echt heel vet, dat bing vission werkt als een tierelier op engelse boeken, gewoon het boek ervoor houden (de voorkant) en hij pakt hem. Jammer genoeg nog geen nederlandse boeken. Met muziek werkt ook perfect en barcodes ook. Gelijk al mijn barcode en QRapps weggegooit, die werkten ook maar zelden.

Ik vind alleen de applist wel heel lelijk geworden. Ik hoopte op sorteer mogelijkheden (mapjes, verschillende applists of verschillende tile screens). Dat A B C ziet er zo lelijk uit op oranje met zwarte achtergrond, dat ik deze maar snel wit gemaakt heb, wat slecht voor me batterij is. Ze hadden beter het vierkantje helemaal in kunnen kleuren volgens mij en dan alleen de tekst zwart of wit.

Ook jammer dat search knop niet meer context gevoelig is, al is het aan de ene kant zo ook wel makkelijk, veel apps gebruikten die knop niet en dan starte je bing op wat mij dan gruwelijk irriteerde.
Apps starten veel sneller op naar mij idee. Wat leuke extra opties (mbt battery saving) eindelijk camera settings opslaan, overzichterlijke marketplace en nog wat dingetjes. De maps uitspraak is wel grappig, laat hem maar eens een paar nederlandse wegen opnoemen, dat klinkt echt niet. Ik hoop op een update van bing dat zoals search local hier ook gaan werken, maar dat zal nog lang niet gebeuren.

ps: zune vraagt om een update nu, die niet geinstalleerd kan worden, waar kan ik die beta vinden? linkje graag, die van megaupload krijg ik niet gedownload om een of andere vage reden (blijft op 0% staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:09:
@matthijs is het al bekend of het ook mogelijk wordt de ingebouwde wlm te gebruiken met een andere account dan je main wp7 account?

Ik wil eigenlijk niet dat al m'n msn contacten in de contactenlijst verschijnen :p . Met NoDo kun je nu in ieder geval niet de contacten van de standaard account verbergen uit de contactenlijst.
zover ik kan zien is dat inderdaad mogelijk in de people hub via een filter.
heb nog geen optie gezien om een ander account voor wlm te gebruiken, volgens mij (nog) niet.
voor mij niet zo'n probleem omdat de mensen waarmee ik wel een chat facebook met wlm hebben geïntegreerd en dan werkt facebook chat ook naar wlm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cpt.skydiver schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:09:

In Android heb je een handige functie/filter genaamd: "Only contacts with phone numbers". Zou wel handig zijn om dat ook in Mango te hebben. Weet iemand of je deze filter kan instellen in WP7?

Edit: wat ik bedoel is iets anders, maar toch wel interessant om te weten of dit kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 03-07-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Relief2009 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:18:
[...]

In Android heb je een handige functie/filter genaamd: "Only contacts with phone numbers". Zou wel handig zijn om dat ook in Mango te hebben. Weet iemand of je deze filter kan instellen in WP7?

Edit: wat ik bedoel is iets anders, maar toch wel interessant om te weten of dit kan.
wat ik tot nu toe gevonden heb kun je alleen filteren op account, of de items daaruit wel in je people hub terecht komen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Op account is in principe voldoende voor mij. Maar bij nodo is het dus zo dat je dit niet voor je hoofd account in kan stellen (alleen het syncen van mail geloof ik).

Mijn GeoTrust verificatie is er nog niet door dus ik kan het zelf nog niet bekijken :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Iemand een idee hoe je de nederlandse spellings controle aan zet bij Mango?

Heb alles op dutch gezet maar geen spellings controlle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Laatst online: 19-05 02:29
Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:41:
[...]
Hier hetzelfde "probleem", heb het een aantal keren getest en het scherm blijft aan.
Simpele workaround->standby knop, gesprek blijft actief en scherm gaat uit.

Tot dusver ben ik zéér tevreden over deze vroege versie van Mango, wat is ie nu bloody snel... _/-\o_
Microsoft is zeker op de goede weg 8)

Paar puntjes
  • Settings van het keyboard bevat bij mij geen enkele optie voor wat betreft woordvoorspelling meer

Gevonden :D
    Caelorum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:54:
  • Bij Bing Searchpagina heb ik geen Music
  • Messaging->online->settings->facebookchat: Hiermee beland ik op een "address is not valid"
    Caelorum schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:19:
edit: Oplossing probleempje en verkeerde quote :D
edit 2: Dank je Caelorum...heb het gelezen vlak nadat je het had geplaatst en niet ff teruggelezen...slecht Jan....slecht 7(8)7 >:)

[ Voor 44% gewijzigd door JantjeZ op 03-07-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JantjeZ schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:22:
[...]
• Messaging->online->settings->facebookchat: Hiermee beland ik op een "address is not valid"
Lees mijn 1 na laatste post eens :) (staat ook nog eens gequote ;))
LeVortex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:28:
Ik vind alleen de applist wel heel lelijk geworden. Ik hoopte op sorteer mogelijkheden (mapjes, verschillende applists of verschillende tile screens). Dat A B C ziet er zo lelijk uit op oranje met zwarte achtergrond, dat ik deze maar snel wit gemaakt heb, wat slecht voor me batterij is. Ze hadden beter het vierkantje helemaal in kunnen kleuren volgens mij en dan alleen de tekst zwart of wit.
Overigens het valt me nu pas op maar ik heb dus GEEN A B C D etc in mijn app-list ^^ Ben er blij mee want ik vond het toch al niet zo mooi staan :D Heb het overigens via de officiele weg gedaan met mijn dev account. Zijn er wellicht meerdere versies in omloop of heb ik ergens een instelling anders staan ofzo?

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 03-07-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Die zie je pas als je meer dan 45 apps in je lijst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspa schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Bij mij doet de Samsung Zone het gewoon met Mango, downloaden en installeren zonder problemen.
Mmm, misschien spraak ik voor m'n beurt over Samsung. Van HTC heb ik het wel van meerdere gehoord inclusief eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
HyperioN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Daar verzin je me ook een woord zeg :P
Ik weet dat dat de correcte spelling is; maar het is zo'n vreemd woord dat ik er niet raar van opkijk dat het niet in het woordenboek staat. Wie probeert het even op een iPhone? ;)
Haha. Gelukkig zit de optie 'toevoegen aan het woordenboek' er al in dus dat scheeld telkens typen. :)
JantjeZ schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:22:
  • Bij Bing Searchpagina heb ik geen Music
Als ik vragen mag. In welk land is jouw account geregistreerd? (US, UK, BE, etc.)
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:55:
Mmm, misschien spraak ik voor m'n beurt over Samsung. Van HTC heb ik het wel van meerdere gehoord inclusief eigen ervaring.
De HTC Hub werkt hier trouwens prima, hetzelfde met installeren van de applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Ok mis in mango internet explorer een toolbar met een back button ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

mcetweaker schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:45:
Ok mis in mango internet explorer een toolbar met een back button ?
Dedicated back button op je phone doet wonderen ;-)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:20:
ik vragen mag. In welk land is jouw account geregistreerd? (US, UK, BE, etc.)

[...]

De HTC Hub werkt hier trouwens prima, hetzelfde met installeren van de applicaties.
Hier werkt die niet :/ Hij staat niet eens meer op mijn telefoon :P

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 04-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
FoggyFreek schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:52:
[...]

Dedicated back button op je phone doet wonderen ;-)
Mmm, ja . Net ging ik meteen terug naar mn homescreen maar het werkt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
LeVortex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:28:
ps: zune vraagt om een update nu, die niet geinstalleerd kan worden, waar kan ik die beta vinden? linkje graag, die van megaupload krijg ik niet gedownload om een of andere vage reden (blijft op 0% staan)
De betazune van megaupload kan ik wel downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedster op 04-07-2011 09:34 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opvallend dat er zo veel mensen overgaan op deze beta terwijl je toch alle data die je de komende maanden dan genereert allemaal kwijt zal raken als je weer terug gaat naar de backup die je nu maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:30:
Opvallend dat er zo veel mensen overgaan op deze beta terwijl je toch alle data die je de komende maanden dan genereert allemaal kwijt zal raken als je weer terug gaat naar de backup die je nu maakt.
Welke data?
Smsjes? Voor de rest zou ik niets kunnen bedenken. E-mail staat online, foto's synchroniseer ik en kan ik dus ook niet kwijt raken. Notities staan ook online, enkel misschien favorieten uit je internet browser.

Ik ben nu ook aan het kijken of ik ga updaten naar mango. Ben toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:33:
[...]
Smsjes? Voor de rest zou ik niets kunnen bedenken.
Alle settings die je instelt in de komende tijd en alle apps data die op je telefoon wordt bijgehouden als je wat met apps doet. Bijvoorbeeld in een game alle levels die je gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:57:
[...]

Alle settings die je instelt in de komende tijd en alle apps data die op je telefoon wordt bijgehouden als je wat met apps doet. Bijvoorbeeld in een game alle levels die je gehaald hebt?
Dat verandert toch met een NL Live ID eind dit jaar.
Verder heb ik nagenoeg alles op m'n Exchange 2010 server, Windows Home Server 2011, Skydrive of locaal staan.

Heb ik al gezegd hoe heerlijk Mango is? Ik ben nog nooit zo enthousiast over een OS geweest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:05:
[...]

Dat verandert toch met een NL Live ID eind dit jaar.
Verder heb ik nagenoeg alles op m'n Exchange 2010 server, Windows Home Server 2011, Skydrive of locaal staan.

Heb ik al gezegd hoe heerlijk Mango is? Ik ben nog nooit zo enthousiast over een OS geweest :*)
Haha, ik ben om.
Die data is niet van dusdanig belang dat ik daar een paar maanden minder gemak voor wil op offeren. Maar het is inderdaad wel verstandig er over nagedacht te hebben. Spelletjes zijn bij mij tot nu toe toch allemaal trials omdat ik nog niets kan kopen uit de market dus dan kom je ook niet zo ver in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niets kán kopen? Je hebt geen CC?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:14:
Als je straks overgaat van een US/UK Live ID naar een NL Live ID dan is het ook niet zo verstandig om iets te kopen. Dat raak je dan toch kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
.oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:14:
Dat klopt ik heb geen CC, verder vind ik het niet erg om even te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
Hoe zou messenger nu moeten werken?
• Hij zegt bij mij altijd
"no one is online", terwijl ik wel iemand online zie in windows live messenger op de computer.
• Ik kan wel berichten ontvangen, maar m'n telefoon toont dit als "pietje@live.com" en niet als "Piet" zoals het contact in m'n telefoon staat

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 04-07-2011 12:01 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Als je straks overgaat van een US/UK Live ID naar een NL Live ID dan is het ook niet zo verstandig om iets te kopen. Dat raak je dan toch kwijt.
Ik vroeg of ie niets kón kopen. Wellicht omdat hij dacht dat Nederlandse CC's niet werken, wat tegenwoordig niet meer zo is.

En of het verstandig is om iets te kopen als je later overgaat hangt natuurlijk gewoon af van of je het waard vindt om nu al gebruik van een bepaalde app te kunnen maken :)
walletje-w schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Dat klopt ik heb geen CC, verder vind ik het niet erg om even te wachten. :)
Maar zonder CC kun je straks ook niets kopen. Het zal denk ik wel even duren voordat je ook andere betaalmogelijkheden hebt.
.edit: oh wacht ik begrijp je verkeerd. Het ging natuurlijk om het al dan niet kwijtraken van data :)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2011 11:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sig69 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:43:
Hoe zou messenger nu moeten werken?
• Hij zegt bij mij altijd
"no one is online", terwijl ik wel iemand online zie in windows live messenger op de computer.
• Ik kan wel berichten ontvangen, maar m'n telefoon toont dit als "pietje@live.com" en niet als "Piet" zoals het contact in m'n telefoon staat
WLM is gekoppeld aan het eerste live account dat je op de telefoon hebt ingesteld.
Daarnaast als je naar Messaging -> Online gaat moet die eigenlijk nog de laatste contacten die online zijn ophalen. Er staat geen laadbalk maar ik kan me voorstellen dat dat op een trage verbinding met veel contacten wel even kan duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
.oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:51:
En of het verstandig is om iets te kopen als je later overgaat hangt natuurlijk gewoon af van of je het waard vindt om nu al gebruik van een bepaalde app te kunnen maken :)
Hier kijk ik dus ook wel naar, stel dat ik een bepaalde app tegen kom die ik erg graag wil hebben en zijn geld zeker waard is zal ik het misschien wel doen. Maar dan moet ik eerst CC van mijn vader lenen dus nogal wat gedoe voor tot nu toe in mijn ogen weinig voordeel.
Maar zonder CC kun je straks ook niets kopen. Het zal denk ik wel even duren voordat je ook andere betaalmogelijkheden hebt.
.edit: oh wacht ik begrijp je verkeerd. Het ging natuurlijk om het al dan niet kwijtraken van data :)
Het ging inderdaad om de data, maar ook om de CC. Dat bedoelde ik hier dan wel niet mee maar je eerste gedachte was geen foute gedachte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:51:

[...]

Paypal ondersteuning staat in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
Caelorum schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:22:
[...]

WLM is gekoppeld aan het eerste live account dat je op de telefoon hebt ingesteld.
Daarnaast als je naar Messaging -> Online gaat moet die eigenlijk nog de laatste contacten die online zijn ophalen. Er staat geen laadbalk maar ik kan me voorstellen dat dat op een trage verbinding met veel contacten wel even kan duren :)
Dat van het eerste account wist ik inderdaad. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar er komt nooit iemand online :(. Ik was ook in de veronderstelling dat hij onderhuids altijd online zou blijven, maar zodra ik uit messaging ga meldt hij zich af. Beetje jammer, zo is het nog geen goede sms vervanger natuurlijk. Ik had er meer van verwacht..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Of het verstandig is, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik zit nu denk ik zo rond de 25 euro en heb alles gekocht wat ik wilde kopen vanaf eind vorig jaar. 25 euro zit nog dik onder mijn pijngrens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:08:
[...]

Of het verstandig is, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik zit nu denk ik zo rond de 25 euro en heb alles gekocht wat ik wilde kopen vanaf eind vorig jaar. 25 euro zit nog dik onder mijn pijngrens :P
Als ik even zo onbeleefd mag zijn, wat heb je dan zoal gekocht wat je de moeite waard vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb op dit moment nog slechts 1 ding gekocht: Angry Birds. Maar was ook om uit te proberen of de CC koppeling nu ook daadwerkelijk werkte. Verder nog niet echt iets tegengekomen wat ik graag zou willen hebben - misschien een fatsoenlijke offline routeplanner als ik op vakantie ga oid. Ik heb nu een UK account, want kwa prijs wat onvoordelig is (je kunt momenteel beter US hebben). Ik wacht nog even hoe de markt zich ontwikkeld, maar ik ga sowieso overstappen - als het niet naar NL is, dan naar US.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

.oisyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:16:
Ik heb op dit moment nog slechts 1 ding gekocht: Angry Birds. Maar was ook om uit te proberen of de CC koppeling nu ook daadwerkelijk werkte. Verder nog niet echt iets tegengekomen wat ik graag zou willen hebben - misschien een fatsoenlijke offline routeplanner als ik op vakantie ga oid. Ik heb nu een UK account, want kwa prijs wat onvoordelig is (je kunt momenteel beter US hebben). Ik wacht nog even hoe de markt zich ontwikkeld, maar ik ga sowieso overstappen - als het niet naar NL is, dan naar US.
Ik heb US,en blijf daar denk ik ook bij,vraag me af of naar NL gaan wel zo heel veel voordelen heeft.

ik zit nu btw op ongeveer $20,dit zijn allemaal games :+ angybirds,PvZ,pocketgod,flight control,ilomilo

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:23:
[...]
Ik heb US,en blijf daar denk ik ook bij,vraag me af of naar NL gaan wel zo heel veel voordelen heeft.
Ik denk mensen met een bestaande Xbox Live account graag die account ook op hun telefoon zullen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
En je msn contactenlijst zou ik er ook graag in willen hebben, voor zover ik nu weet kan dat alleen met je primary account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb mijn msn al op mijn US + zuneHD en heb geen xbox :P vandaar. dus eigelijk alleen als je al een xbox account heb + nl msn is het nuttig,al kan je volgens mij je live adressen gewoon mergen .

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Paypal ondersteuning staat in de planning.
oh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik toch ergens gelezen te hebben, maar als jij zegt dat dat niet het geval is dan zal het wel niet :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walletje-w schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:44:
En je msn contactenlijst zou ik er ook graag in willen hebben, voor zover ik nu weet kan dat alleen met je primary account.
Die zitten toch gewoon in een live account die je apart nog kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Dat dacht ik toch ergens gelezen te hebben, maar als jij zegt dat dat niet het geval is dan zal het wel niet :'(.
Volgens mij heeft Matthijs zelf eens gezegd dat er ook andere betaalmethoden werden onderzocht. Dat is alleen nogal vrijblijvend verwoord :P
Ik ga er niet vanuit dat je het komende jaar zonder CC kan. Ook al zouden ze er goed aan doen eens met bijv. een bedrijf als Valve te gaan praten over het ondersteunen van pakweg 8 verschillende betaalmethoden/payment providers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ze hebben wat dat betreft een goede met Nokia, want die heeft al in heel veel landen een deal met providers zodat je gewoon kunt betalen middels je telefoonrekening.

Zelf heb ik een CC dus het kan me niet zo heel veel boeien. Wat wel interessant is, je aankopen met je CC zijn meestal verzekerd voor verlies of diestal. Als je telefoon gestolen is, kun je je apps dan terugkrijgen van je CC maatschappij? :+

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Weet iemand (Matthijs?) wanneer Device Encryptie gaat werken?

Ik werk bij KPN en daar ondersteunen ze alleen platformen die encryptie ondersteunen (Iphone vanaf ios 4 en Blackberry).

Wil namelijk mijn Omnia 7 gaan gebruiken i.p.v. die rottige iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:10:
[...]

Die zitten toch gewoon in een live account die je apart nog kan toevoegen.
Ja maar dan komen ze ook in mijn algemene contactenlijst te staan en daar heb ik niet zo'n zin in.
Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.