Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Mede-auteur:
  • MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 22:53

MarluXiaXl

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/35mmjjo.png

Dit topic is alleen bedoeld voor discussies over Windows Phone 7 applicaties en Marketplace. Discussies over smartphones, leveringstijden, abonnementen, het OS zelf, etc horen hier niet en worden dan ook verwijderd door Moderators.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/w6sd1y.png
De Marketplace is een onderdeel van het Windows Phone 7 OS. Met de Marketplace kun je als WP7 gebruiker zowel gratis als betaalde applicaties en games downloaden. Toegang tot de Marketplace is op dit moment alleen mogelijk vanuit een beperkt aantal landen. Nederlandse ondersteuning is op dit moment nog afwezig, maar zal vanaf Windows Phone Mango beschikbaar zijn. De Marketplace is vanuit Nederland toch te bereiken door een aantal instellingen in je Live-account te veranderen, zie dit topic voor meer informatie. Op dit moment zijn er ruim 25000 applicaties te downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ivx2it.png

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20p7m2v.png
Betaalde applicaties kunnen met een creditcard betaald worden. Microsoft kijkt ook naar mogelijkheden om aangekochte applicaties via de Telecomaanbieder te laten lopen. Dit betekent dat aangekochte applicaties maandelijks samen met je bel-,sms- en internetkosten worden verrekend. Mogelijk zal de samenwerking met Nokia dit proces versnellen, omdat Nokia met haar huidige Ovi-store afrekenen via de telefoonrekening al mogelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ir9ahj.jpg
De Marketplace is op dit moment vanuit de Marketplace hub op je WP7 device te bereiken. Ook kun je de Zune-software gebruiken voor het browsen en installeren van applicaties op je WP7 device. Verder komt er er met Mango een webversie van de Marketplace waarmee het zoeken en installeren van apps ook mogelijk is. Mocht je buiten Zune de Marketplace willen doorzoeken, dan kun je gebruikmaken van websites zoals http://search.touchality.com/

Ontwikkelaars
Ben je als ontwikkelaar op dit moment een applicatie aan het ontwikkelen, dan kun je gebruikmaken van het Post hier je eigen Windows Phone 7 App! topic.

Mede-auteurs gezocht
Ben je bekend met opmaak van centrale topics en zou je deze topic onder handen willen nemen (mijn skills zijn niet bepaald sterk), stuur me dan een DM en dan kan ik je toevoegen als mede-auteur.

[ Voor 47% gewijzigd door Relief2009 op 05-08-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Inmiddels zie ik meer dan 900 apps in de apps store. Ergens morgen zal waarschijnlijk de 1000e app in de store komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Anoniem: 80466 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:46:
Inmiddels zie ik meer dan 900 apps in de apps store. Ergens morgen zal waarschijnlijk de 1000e app in de store komen
http://wmpoweruser.com/wi...rketplace-hits-1000-apps/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm dat wijkt wel af van http://www.numaris.com/zune/

edit:

De numaris site telt alleen de apps in de Zune US marketplace ( waar de meeste apps in staan) en mist daardoor wat apps die alleen in een lokale marketplace voorkomen

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 27-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog meer positief nieuws over het games pakket van de windows phone marketplace

http://www.marketwatch.co...indows-phone-7-2010-10-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23
jammer dat skype niet naar wp7 schijnt te komen......

http://windowsphonethough...phone-7-isn-t-coming.html

toch wel een tegenvallertje

[ Voor 76% gewijzigd door rutger465 op 27-10-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

rutger465 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:09:
jammer dat skype niet naar wp7 schijnt te komen......

http://windowsphonethough...phone-7-isn-t-coming.html

toch wel een tegenvallertje
1. http://www.mobiletechworl...kype-for-windows-phone-7/
Quote van iemand daar aanwezig:
Hi, I was actually at the briefing yesterday and support for windows phone 7 was my question to Dan (being a HTC Touch Pro user currently).

Initially Dan was defensive and indicated there would be no support for the platform as the company was focusing on other opportunities (getting a proper iPad client out the door) however when pressed as to why Windows Phone 7 wasn't even on the horizon for Skype, he backed down slightly and indicated (reading between the lines) that Skype would be reviewing Windows Phone 7 support after the platform launches and seeing how the market develops.

2. Het aantal apps per vanmorgen is rond de 1050 apps.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 614 op 28-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 12:23
En dan zal ik me maar eens melden als Nederlandse ontwikkelaar :) Ik heb van mijn app Het Verkeer voor Android ook een versie gemaakt voor Windows Phone 7 en ik moet zeggen dat Microsoft zijn zaken op het gebied van ontwikkeltools echt goed voor elkaar heeft. Het werkt allemaal heel rap en logisch en je hoeft weinig hocuspocus uit te voeren om mooie resultaten te boeken.

Binnen twee weken heb ik een native app kunnen maken met zaken als een Pivot Control, XML dataparser, Appbar, Webbrowsers, Progressbars en all die andere opschmuck die je in een appje moet stoppen voordat ie goed bruikbaar wordt.

Voor wie hem wil previewen, check http://www.hetverkeer.info/windowsphone7.php

Ik heb een Early Access voor Wp7 aan de devkant aangevraagd bij Microsoft en Het Verkeer staat nu in de review queue in Redmond, als het een beetje meezit kun je hem begin volgende week downloaden uit de Marketplace.
En ik ben inmiddels met een gelokaliseerde weer-app voor Nederland bezig en met Surfcheck (http://www.surfcheck.info) voor WP7 :D. Nu maar hopen dat er snel veel gebruikers in NL komen!

Overigens is de marketplace dus nog niet helemaal open nu, wat de trage groei van apps ook kan verklaren. Het is wel duidelijk dat MS de content en verspreiding van zooi in de hand probeert te houden. Mocht je nog wat willen weten, vraag het! En vooral: zitten hier nog andere ontwikkelaars??

Afbeeldingslocatie: http://www.hetverkeer.info/items/hetverkeerwindows1.png

[ Voor 4% gewijzigd door goudvisblub op 28-10-2010 14:43 . Reden: tikfouten verwijderd ]

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ziet er goed uit goudvisblub! Ik heb wat apps voor verschillende platformen in de planning staan, maar ik weet nog niet of WP7 daar bij zit.

Ik heb even met de tools gespeeld en het lijkt erop dat een webbrowser control niet horizontaal scrollbaar is in een panorama? Tenzij je de webbrowser control op niet klikbaar zet. Daarnaast is een mousedown en mouseup (of touchup) event niet trackbaar in de browser control, zodat een div verslepen ook moeilijk wordt.

Tenzij ik dat kan omzeilen wordt het moeilijk denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Cheeky schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:40:
Ziet er goed uit goudvisblub! Ik heb wat apps voor verschillende platformen in de planning staan, maar ik weet nog niet of WP7 daar bij zit.

Ik heb even met de tools gespeeld en het lijkt erop dat een webbrowser control niet horizontaal scrollbaar is in een panorama? Tenzij je de webbrowser control op niet klikbaar zet. Daarnaast is een mousedown en mouseup (of touchup) event niet trackbaar in de browser control, zodat een div verslepen ook moeilijk wordt.

Tenzij ik dat kan omzeilen wordt het moeilijk denk ik..
Je hebt helemaal gelijk, ik heb daar ook mee geworsteld, je moet het ding op IsHitTestVisible = false zetten op te kunnen vegen in Pivot- of Panoramacontrol, maar dat is niet bijster praktisch als je content langer dan de huidige pagina is (af als je elementen wilt slepen idd) :| mede daarom heb ik de webviews uit de Androidversie van Het Verkeer (http://www.hetverkeer.info/android.php) ook vervangen door een geintegreerde XML-feed.

Overigens kun je natuurlijk altijd de Appbar gebruiken om tussen verschillende pagina's te navigeren! Maar dan ziet het er wel net iets minder slick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

1. Mooie app, goudvisblub. Integreerd mooi in de Phone 7 UI.

2. Alleen de LG Optimus 7 heeft standaard DLNA. De overige Phone 7 toestellen niet. Nu is m'n initiële keuze niet op de LG gevallen, maar DLNA is toch wel erg grappig om te hebben.
Zie hier bijvoorbeeld, nifty trick 3:
Nifty tricks
Ik ben benieuwd of er een DLNA app komt voor Phone 7 in het algemeen.
Is alleen een Phone 7 app nodig of is er ook nog speciale hardware eis?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 614 op 31-10-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 07:57
Anoniem: 614 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:21:
1. Mooie app, goudvisblub. Integreerd mooi in de Phone 7 UI.

2. Alleen de LG Optimus 7 heeft standaard DLNA. De overige Phone 7 toestellen niet. Nu is m'n initiële keuze niet op de LG gevallen, maar DLNA is toch wel erg grappig om te hebben.
Zie hier bijvoorbeeld, nifty trick 3:
Nifty tricks
Ik ben benieuwd of er een DLNA app komt voor Phone 7 in het algemeen.
Is alleen een Phone 7 app nodig of is er ook nog speciale hardware eis?
Het is een speciale app die LG heeft toegevoegd, in theorie zouden HTC en Samsung dat ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
goudvisblub schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:41:
En dan zal ik me maar eens melden als Nederlandse ontwikkelaar :) Ik heb van mijn app Het Verkeer voor Android ook een versie gemaakt voor Windows Phone 7 en ik moet zeggen dat Microsoft zijn zaken op het gebied van ontwikkeltools echt goed voor elkaar heeft. Het werkt allemaal heel rap en logisch en je hoeft weinig hocuspocus uit te voeren om mooie resultaten te boeken......
Erg mooi! Ga zo door! Ik snap wel dat het lastig is voor NLse ontwikkelaars om apps te lanceren terwijl ondersteuning lang op zich laat wachten, maar risicos zijn er om genomen te worden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Relief2009 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:42:
[...]

Erg mooi! Ga zo door! Ik snap wel dat het lastig is voor NLse ontwikkelaars om apps te lanceren terwijl ondersteuning lang op zich laat wachten, maar risicos zijn er om genomen te worden. Bedankt!
Thanks :) Ik heb ook geen idee of zich dit ooit gaat uitbetalen, maar dat zien we dan wel weer. Vooralsnog is het geinig om te doen en een nieuw maagdelijk mobiel terrein - waarvoor programmeren trouwens behoorlijk simpel is :D. Ik heb net de beta van een nieuwe app: Het Weer In Nederland afgemaakt, screenies hier http://www.hetverkeer.info/hetweer.php

Panorama control waarin de meest recente KNMI-kaartjes worden geladen. Die gaat ook zsm de Windows Marketplace in.
EDIT: 9 november: is een Pivot vanaf versie 1.2 :
Afbeeldingslocatie: http://hetverkeer.info/items/hetweer5.png

[ Voor 6% gewijzigd door goudvisblub op 08-11-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

@Goudvisblub: Goed bezig! Leuk dat er ontwikkelaars zijn die er zo induiken. :) (en nuttige apps bouwen)

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 01-11-2010 10:41 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23
nice idd :O

wat ik trouwens raar vind , dit topic staat er nu een week op maar we zijn pagina 1 nog niet voorbij....
had verwacht dat er veel meer interesse voor windows phone 7 was...:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat dit soort, niets toevoegende reacties aub achterwege.

[ Voor 62% gewijzigd door BastiaanN op 02-11-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:01
ik ben benieuwd wanneer er een app als whatsapp of ping op WP7 zal verschijnen.... dat zal voor veel mensen (inclusief mij) een stimulans zijn om over te stappen op WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:54:
ik ben benieuwd wanneer er een app als whatsapp of ping op WP7 zal verschijnen.... dat zal voor veel mensen (inclusief mij) een stimulans zijn om over te stappen op WP7
Ik denk persoonlijk dat dit wel effe kan duren. Maar ik denk dat ping of een variant er van wel een belangrijke rol kan spelen. Er worden nu steeds veel meer Blackberrys verkocht vanwege ping. En ik denk dat een (Universele) ping app de verkopen kan boosten.

Ik zet er zelf aan te denken om te gaan ontwikkelen voor WP7, heb wat ideeën en een dreamspark acc(ben student). moet alleen nog een developers acc maken. Vraag me alleen af hoe het zit met betalingen, belasting etc.

En wat ik ook jammer vind is dat de Nederlandse developers niet echt worden gestimuleerd. Ik lees veel over uitgedeelde telefoons om developers te stimuleren, maar hier in NL wordt dat niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Emrulez schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:45:
[...]
Ik zet er zelf aan te denken om te gaan ontwikkelen voor WP7, heb wat ideeën en een dreamspark acc(ben student). moet alleen nog een developers acc maken. Vraag me alleen af hoe het zit met betalingen, belasting etc.
Voorlopig kun je als Nederlander geen betalingen ontvangen, het is wachten tot april volgend jaar voor dat NL-ontwikkelaars iets kunnen verdienen met apps. (zie hieronder) Ik heb ook gevraagd of ik in aanmerking kom voor de $100 cashback van de registratiefee die ze US-devs aanbieden. Maar moet vanuit MS nl komen blijkbaar, en die moeten er nog over beslissen heb ik te horen gekregen. Als ze het doen, doen ze het met terugwerkende kracht maar ja, dat is natuurlijk *als*.
En wat ik ook jammer vind is dat de Nederlandse developers niet echt worden gestimuleerd. Ik lees veel over uitgedeelde telefoons om developers te stimuleren, maar hier in NL wordt dat niet gedaan.
Ha dat zou ik ook wel eens willen ja :) Heb nu alleen op demo-telefoons kunnen testen, maar die moesten allemaal weer terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
goudvisblub schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:08:
[...]

Voorlopig kun je als Nederlander geen betalingen ontvangen, het is wachten tot april volgend jaar voor dat NL-ontwikkelaars iets kunnen verdienen met apps. Ik heb ook gevraagd of ik in aanmerking kom voor de $100 cashback van de registratiefee die ze US-devs aanbieden. Maar moet vanuit MS nl komen blijkbaar, en die moeten er nog over beslissen heb ik te horen gekregen. Als ze het doen, doen ze het met terugwerkende kracht maar ja, dat is natuurlijk *als*.

[...]

Ha dat zou ik ook wel eens willen ja :) Heb nu alleen op demo-telefoons kunnen testen, maar die moesten allemaal weer terug. :(
Je kunt nu als Nederland ABSOLUUT WEL betalingen ontvangen! Je haalt de boel door elkaar. Er is geen marketplace formeel voor NL eindgebruikers. als NL developer kun je nu apps in de marketplace submitten EN uitbetaald krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Emrulez schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:45:
[...]

Developer account aanmaken is simpel. Als je betaalde apps gaat uitbrengen en je wilt niet dat de US belasting inhoudt moet je als individu een W8BEN formulier opsturen. als je een bedrijf bent dan hangt het er van af of je een BV of niet bent. Staat op de portal redelijk uitgelegd.
Das mijn schuld, ben ik verantwoordelijk voor. Er waren gewoon geen devices, besef je wel dat er iets unieks is gebeurd. nl toestellen in de markt terwijl het product nog niet op de markt was. Hebben andere leveranciers nooit gedaan.

Gelukkig zijn er nu toestellen te koop en hoeft dit geen showstopper meer te zijn.

Daarnaast zijn er al wat evenementen geweest voor developers. Ben ook wel benieuwd wat voor stimulatie jij nog naar zoekt? Welke informatie mis je? Als we wat organiseren wil je dat overdag? Savonds? Zoek je training? Hoeveel geld heb je daar voorover etc. Feedback is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:04:
[...]

Je kunt nu als Nederland ABSOLUUT WEL betalingen ontvangen! Je haalt de boel door elkaar. Er is geen marketplace formeel voor NL eindgebruikers. als NL developer kun je nu apps in de marketplace submitten EN uitbetaald krijgen
Aha! Goed je hier te zien :) Dat wist ik niet? Komt ook omdat betaling ontvangen voorlopig geen deel uitmaakt van mijn persoonlijk universum: te beperkte doelgroep op dit moment. Dus eerst volume bouwen en dan kijken we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:07:

Developer account aanmaken is simpel. Als je betaalde apps gaat uitbrengen en je wilt niet dat de US belasting inhoudt moet je als individu een W8BEN formulier opsturen. als je een bedrijf bent dan hangt het er van af of je een BV of niet bent. Staat op de portal redelijk uitgelegd.
Ben van plan binnekort te registreren heb er nog niet zo heel veel naar gekeken.
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:07:
Das mijn schuld, ben ik verantwoordelijk voor. Er waren gewoon geen devices, besef je wel dat er iets unieks is gebeurd. nl toestellen in de markt terwijl het product nog niet op de markt was. Hebben andere leveranciers nooit gedaan.

Gelukkig zijn er nu toestellen te koop en hoeft dit geen showstopper meer te zijn.

Daarnaast zijn er al wat evenementen geweest voor developers. Ben ook wel benieuwd wat voor stimulatie jij nog naar zoekt? Welke informatie mis je? Als we wat organiseren wil je dat overdag? Savonds? Zoek je training? Hoeveel geld heb je daar voorover etc. Feedback is erg welkom.
Ik heb gewoon het gevoel dat elders meer gestimuleerd wordt, het is aan de andere kant wel een stuk lastiger omdat WP7 nog niet helemaal klaar is voor de NL markt. Ik ben een student en niet een bedrijf die veel geld kan investeren. Ik zal dus niet een twee drie een nieuwe telefoon kopen, om voor het platform te ontwikkelen. En ik las hier en daar wat over developer phones, mensen die vroeg konden ontwikkelen en testen etc. Vandaar dat ik vond dat de stimulans minder is/was dan elders. Ik ben zelf ook een beginnende ontwikkelaar en mis eerlijk gezegd de stimulans om echt voor WP7 te ontwikkelen. Ik momenteel een beetje aan het onderzoeken, ik bekijk de mogelijkheden. Momenteel ben ik voor mijn stage bezig met een experimentele app voor android. Ik moet wel zeggen dat de WP tools gebruiksvriendelijker zijn dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Het aantal ontwikkelaars dat telefoon heeft gekregen is relatief natuurlijk heel klein, ook in de US.
Als je een geweldig idee hebt om iets te ontwikkelen dan krijg je echt wel geld los van een bedrijf om een toestel aan te schaffen, mocht dat de beperkende factor zijn. Bovendien kom je met de emulator echt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Emrulez schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:06:
[...]

Ben van plan binnekort te registreren heb er nog niet zo heel veel naar gekeken.

[...]

Ik heb gewoon het gevoel dat elders meer gestimuleerd wordt, het is aan de andere kant wel een stuk lastiger omdat WP7 nog niet helemaal klaar is voor de NL markt. Ik ben een student en niet een bedrijf die veel geld kan investeren. Ik zal dus niet een twee drie een nieuwe telefoon kopen, om voor het platform te ontwikkelen. En ik las hier en daar wat over developer phones, mensen die vroeg konden ontwikkelen en testen etc. Vandaar dat ik vond dat de stimulans minder is/was dan elders. Ik ben zelf ook een beginnende ontwikkelaar en mis eerlijk gezegd de stimulans om echt voor WP7 te ontwikkelen. Ik momenteel een beetje aan het onderzoeken, ik bekijk de mogelijkheden. Momenteel ben ik voor mijn stage bezig met een experimentele app voor android. Ik moet wel zeggen dat de WP tools gebruiksvriendelijker zijn dan Android.
Snap ik, als je een app hebt en je wilt een keer testen op een echt device dan neem je maar contac op. kunnen we altijd wat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ondanks dat velen sceptisch zijn over de hoeveelheid interesse van ontwikkelaars voor WP7, zijn er toch interessante resultaten naar voren gekomen uit een enquete:

nieuws: '29 procent ontwikkelaars wil software maken voor Android'

Ongeveer 20 procent van de ontwikkelaars wil in 2011 aan de slag gaan met Windows Phone 7 en de iPad. Dat zou blijken uit een enquête onder ontwikkelaars die door door Millennial Media is gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 04-11-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Komt vanzelf wel, het gaat er vooral om dat NL telecomproviders groots met WP7 aan de gang gaan en massa-introducties + campagnes + (semi)kortingsacties doen. Dan komen de ontwikkelaars vanzelf wel. Alleen, dat is nog even afwachten dus. Het besturingssysteem is er - zeker als weer wat updates zijn geweest zo tegen april - prima geschikt voor.

[ Voor 5% gewijzigd door goudvisblub op 05-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
goudvisblub schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:05:
Komt vanzelf wel, het gaat er vooral om dat NL telecomproviders groots met WP7 aan de gang gaan en massa-introducties + campagnes + (semi)kortingsacties doen. Dan komen de ontwikkelaars vanzelf wel. Alleen, dat is nog even afwachten dus. Het besturingssysteem is er - zeker als weer wat updates zijn geweest zo tegen april - prima geschikt voor.
Er komt al een update in het eerste kwartaal. Ik denk dat de tweede update pas in de zomer komt wanneer WP7 wereldwijd gelanceerd wordt.

Gisteren is de Market ook officieel voor alle devs open. Dus de hoeveelheid apps zal zeker verder groeien.

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 06-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ben benieuwd wat er komt. Hopelijk hebben de ontwikkelaars gezien dat aan de behoefte aan stopwatches, waterpassen en fooi calculators al voldaan is.
Afgezien van dat, er zijn nog ruim voldoende ideeën voor apps die nog niet gerealiseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
...en vanaf nu kun je ook het actuele weer in Nederland checken. 'Het Weer in Nederland' is vrijdagnacht goedgekeurd en staat inmiddels in de Windows Phone Marketplace, dus, downloaden maar :) Ik ben benieuwd naar de kritieken! Screenies hier: http://www.hetverkeer.info/hetweer.php

Het Verkeer heb ik vrijdag geresubmit: de settingspagina was zwart en moest transparant zijn om bekijkbaar te zijn met het Light theme :+ Als het een beetje mee zit wordt 'ie morgen alsnog goedgekeurd!

[ Voor 5% gewijzigd door goudvisblub op 07-11-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Nais! Paar vraagjes:

1. Als ik het weeralarm wil zien: moet ik dan 6x vegen naar rechts? of is er een snellere manier om te ' tabben ' ?

2. Ga je ook nog een Live (animerende) Hub maken?

3. Maak in 'uitgebreid' duidelijk dat je naar beneden kan scrollen, door of een bar of een kleine pijltje naar beneden te tonen.

4. Ik vind de main title en de sub title eigenlijk te veel ruimte in nemen: kan dat niet wat kleiner?

5. Ondersteunen de plaatjes pinch to zoom? (zoals in de webbrowser op de buiensite).

6. Is er een auto-update / notificatie als de weersverwachting is bijgewerkt bijv. iedere 2 uur?

7. Bij sommige apps heb je tabs/sites voor 'ochtend', 'middag' en 'avond' en 'nacht'. Kun je niet beter die info gebruiken i.p.v. enkel nu 'vandaag' en 'morgen'?

8. T-Mobile heeft best wel een slecht 3G-netwerk. Doet de app aan caching? Dus de oude info tonen zolang geen nieuwe info kan worden binnengehendeld?

9. lokaal weer zou ook top zijn adhv van je gps-locatie via http://www.wunderground.com/

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-11-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Anoniem: 69767 schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:33:
[...]
Nais! Paar vraagjes:

1. Als ik het weeralarm wil zien: moet ik dan 6x vegen naar rechts? of is er een snellere manier om te ' tabben ' ?
Thanks! Met 1.0 nog niet, maar je hebt me op een idee gebracht ;) Ik heb zojuist versie 1.1 naar Redmond gepushed. Nu moeten ze hem nog goedkeuren, duurt eventjes.

De app is bedoeld voor links-naar-rechts navigatie (Panoramadefault zeg maar). Dat is het meest geheugenefficient en kaarten worden tijdens het navigeren geladen. Maar als je eigenwijs wilt zijn en andersom wilt ;) kun je in 1.1 op het scherm tikken waarna ie alsnog wordt geladen!
2. Ga je ook nog een Live (animerende) Hub maken?
Geen idee, wat zou je daar willen zien??
3. Maak in 'uitgebreid' duidelijk dat je naar beneden kan scrollen, door of een bar of een kleine pijltje naar beneden te tonen.
Er zit een scrollbar in, maar die kan ik niet stylen zo te zien. Zou het niet zo zijn dat mensen het wel begrijpen omdat de txt van de pagina afloopt? Ik zal eens denken over een esthetische oplossing.
4. Ik vind de main title en de sub title eigenlijk te veel ruimte in nemen: kan dat niet wat kleiner?
Ik ook! Met de hartelijke groeten van Microsoft: kun je niet veranderen :( (meen ik! laat het me weten als je iets anders te weten komt).
5. Ondersteunen de plaatjes pinch to zoom? (zoals in de webbrowser op de buiensite).
Nee, ook dat heeft met de panoramainterface te maken (pivot trouwens ook): om te kunnen swipen mag je geen andere veeg/pinchinteracties toelaten (wederom: meen ik te weten.).
6. Is er een auto-update / notificatie als de weersverwachting is bijgewerkt bijv. iedere 2 uur?
Nee, dat komt omdat ie de gegevens laadt naar aanleiding van user-interactie. Op de achtergrond laten pollen zou batterij en bandbreedte gebruiken. Willen we dat??
7. Bij sommige apps heb je tabs/sites voor 'ochtend', 'middag' en 'avond' en 'nacht'. Kun je niet beter die info gebruiken i.p.v. enkel nu 'vandaag' en 'morgen'?
De Vandaag-kaart komt live (bijgesneden en al) van KNMI-site, die wordt meen ik drie keer per dag bijgewerkt. De app schakelt om 18:00h zelf over op de avondverwachting. Automagisch :)
8. T-Mobile heeft best wel een slecht 3G-netwerk. Doet de app aan caching? Dus de oude info tonen zolang geen nieuwe info kan worden binnengehendeld?
Nee: dan zou ik de data moeten tombstonen. Dat is wel mogelijk en lijkt me zinnig: ga ik aan werken!
9. lokaal weer zou ook top zijn adhv van je gps-locatie via http://www.wunderground.com/
Yups, maar dat gaat voorbij aan het doel van deze app: supersnelle weerinfo op kaartjes voor heel NL. En lokaliseren kan ik niet met deze grafische gegevens. Misschien iets voor een latere app!

Dank voor de feedback! Mocht je nog wat tegenkomen dan hoor ik het graag (benieuwd hoe je 1.1 gaat vinden :))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
M.b.t. punt 6: je applicatie blijft toch geen uren open, dus pollen heeft weinig zin.
Je zou met een toast notificatie wel de meeste recente weersituatie (13 graden, overwegen bewolkt, droog) door kunnen geven, waarna de gebruiker ervoor kan kiezen om je app te openen voor een uitgebreider beeld.
Vergt wel wat server side programming (en toestemming van de gebruiker voor toast notificaties).
Je zou tegelijkertijd de tile kunnen updaten met een grafische weergave van de huidige situatie.

Disclaimer: wegens gebrek aan een device (nog even) heb ik je app niet daadwerkelijk kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:43
goudvisblub schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:08:
...en vanaf nu kun je ook het actuele weer in Nederland checken. 'Het Weer in Nederland' is vrijdagnacht goedgekeurd en staat inmiddels in de Windows Phone Marketplace, dus, downloaden maar :) Ik ben benieuwd naar de kritieken! Screenies hier: http://www.hetverkeer.info/hetweer.php

Het Verkeer heb ik vrijdag geresubmit: de settingspagina was zwart en moest transparant zijn om bekijkbaar te zijn met het Light theme :+ Als het een beetje mee zit wordt 'ie morgen alsnog goedgekeurd!
Ik heb hem net ff gedownload en uitgeprobeerd, en ik vraag me af of de panorama geschikt is voor hoe jij hem nu gebruikt. Wat ik zou doen als ik jou was is iedere kaart een eigen pagina geven, zodat ze groter en duidelijker in beeld komen. Op de panorama zou ik dan een menu maken naar de verschillende kaarten toe. Op de andere "pagina's" van de pano zou ik dan van bepaalde (favo) plaatsen temp, bewolking, neerslag ed laten zien. Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld alleen geinteresseerd in het weer van utrecht (waar ik woon) en amsterdam (werk).

En een live tile met temp, bewolking/neerslag ed van je favo plaats zou het natuurlijk hélémaal afmaken!

Bij Forecast heeft de tekst een donkere achtergrond. Dit zou ik niet doen. Maak gewoon het hele achtergrondplaatje donkerder zodat je geen lelijk vakje ziet.
Ook is de performance op mijn trophy niet erg lekker? Als je een beetje door blijft scrollen ook al is alles al geladen dan blijft ie gewoon loading zeggen. Wat betreft loading, in WP7 wordt dat wat ik heb gezien bovenaan het scherm aangegeven (kijk maar naar de mail app). Dit zou ik ook doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:15:
[...]
Ik heb hem net ff gedownload en uitgeprobeerd, en ik vraag me af of de panorama geschikt is voor hoe jij hem nu gebruikt. Wat ik zou doen als ik jou was is iedere kaart een eigen pagina geven, zodat ze groter en duidelijker in beeld komen. Op de panorama zou ik dan een menu maken naar de verschillende kaarten toe.
Datzelfde vroeg ik mij ook af. Ik heb de app nog niet kunnen testen, omdat ik nog geen toestel heb (pre-orders uitgesteld enz.). Maar afgaand op de screenshots lijkt het alsof alle informatie direct in het begin opgehaald wordt, of niet? Dat is niet volgens de best practices.

Ik heb zelf inmiddels een aantal apps gemaakt en ook een developer-account op MarketPlace. Maar ik wil wachten met releasen, totdat ik een echt device heb. Aanstaande vrijdag is de volgende leverdatum voor mijn HTC Trophy, maar of CoolBlue dat gaat lukken...

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
lzandman schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:26:
[...]
Datzelfde vroeg ik mij ook af. Ik heb de app nog niet kunnen testen, omdat ik nog geen toestel heb (pre-orders uitgesteld enz.). Maar afgaand op de screenshots lijkt het alsof alle informatie direct in het begin opgehaald wordt, of niet? Dat is niet volgens de best practices.

Ik heb zelf inmiddels een aantal apps gemaakt en ook een developer-account op MarketPlace. Maar ik wil wachten met releasen, totdat ik een echt device heb. Aanstaande vrijdag is de volgende leverdatum voor mijn HTC Trophy, maar of CoolBlue dat gaat lukken...
Ha dat is een punt: voor de duidelijkheid: in het begin worden alleen Vandaag en de radar geladen. De rest wordt pas geladen zodra je er naartoe scrollt. Dat heb ik gedaan om de prestaties een beetje op peil te houden.

Eigenlijk en stiekem heb jij hartstikke gelijk Ramon: een pivot is veel efficienter voor een forse applicatie als deze, maar ik wilde zelf het panorama-experiment aangaan (serieuze psychische dev-deviatie aan de gang hier ;)) Maar weet je wat? Ik bouw hem vanavond gewoon om naar pivot, want ik voel zelf ook wel dat dat beter is (grotere plaatjes ook). Niet zo mooi ruimtelijk als deze panorama, helaas, maar performance-wise stukken beter.

En wat het het lokaliseren betreft: ik heb een goede databron met postcodegebaseerde weerinformatie, maar die functionaliteit zul je nimmer in deze app zien komen: deze is voor een snel overzicht op heel Nederland bedoeld. Voor lokatiegebonden weer-info zal ik beslist een aparte app maken!

[EDIT] Zojuist heb ik de nieuwe versie van Het Weer in Nederland naar Redmond gestuurd: panorama vervangen door pivot. Ergo? Blazing fast, met grotere kaartjes (en niet eens lelijk :)) Nieuwe screenshots vind je hier: http://hetverkeer.info/hetweer.php met een beetje geluk is 'ie morgen te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://hetverkeer.info/items/hetweer2.png

[ Voor 10% gewijzigd door goudvisblub op 08-11-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
goudvisblub schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:33:
[...]

Ha dat is een punt: voor de duidelijkheid: in het begin worden alleen Vandaag en de radar geladen. De rest wordt pas geladen zodra je er naartoe scrollt. Dat heb ik gedaan om de prestaties een beetje op peil te houden.

Eigenlijk en stiekem heb jij hartstikke gelijk Ramon: een pivot is veel efficienter voor een forse applicatie als deze, maar ik wilde zelf het panorama-experiment aangaan (serieuze psychische dev-deviatie aan de gang hier ;)) Maar weet je wat? Ik bouw hem vanavond gewoon om naar pivot, want ik voel zelf ook wel dat dat beter is (grotere plaatjes ook). Niet zo mooi ruimtelijk als deze panorama, helaas, maar performance-wise stukken beter.

En wat het het lokaliseren betreft: ik heb een goede databron met postcodegebaseerde weerinformatie, maar die functionaliteit zul je nimmer in deze app zien komen: deze is voor een snel overzicht op heel Nederland bedoeld. Voor lokatiegebonden weer-info zal ik beslist een aparte app maken!

[EDIT] Zojuist heb ik de nieuwe versie van Het Weer in Nederland naar Redmond gestuurd: panorama vervangen door pivot. Ergo? Blazing fast, met grotere kaartjes (en niet eens lelijk :)) Nieuwe screenshots vind je hier: http://hetverkeer.info/hetweer.php met een beetje geluk is 'ie morgen te downloaden.

[afbeelding]
Dat noem ik nog eens luisteren naar de gebruiker. Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 12:02
Het Weer is een mooie app, die komt zeker op mijn WP7 te staan!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
http://technolog.msnbc.ms...ne-7-apps-you-should-grab
gezien? Laatste app is van NL bodem (WinFart Pro). De enige fart app met trial mode ;) gebouwd door Tom Verhoeff

Om eens een paar hele mooie apps te zien die lekker soepel lopen:
Tesco Groceries, jobsite, weatherbug, msn celebrity, pathfinder, touchnote

Dus vooral even bekijken en dat als standaard voor je eigen apps zetten zou ik helemaal top vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Relief2009 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:25:
[...]
Dat noem ik nog eens luisteren naar de gebruiker. Ga zo door!
You are most welcome :) helaas heeft een tester bij Microsoft vannacht de nieuwe supersnelle Pivotversie van Het Weer afgekeurd om de reden dat er NL-tekst in zou staan. Dat gaat echter om de XML-feed van de voorspelling, die eerder wel gewoon is goedgekeurd en die volgens de regeltjes ook zou *moeten* mogen (alleen UI-tekst moet in het Engels). Dus zojuist opnieuw het project ingeleverd met extra note for tester erbij. Deo volente.

[ Voor 4% gewijzigd door goudvisblub op 09-11-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
goudvisblub schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:47:
[...]

You are most welcome :) helaas heeft een tester bij Microsoft vannacht de nieuwe supersnelle Pivotversie van Het Weer afgekeurd om de reden dat er NL-tekst in zou staan. Dat gaat echter om de XML-feed van de voorspelling, die eerder wel gewoon is goedgekeurd en die volgens de regeltjes ook zou *moeten* mogen (alleen UI-tekst moet in het Engels). Dus zojuist opnieuw het project ingeleverd met extra note for tester erbij. Deo volente.
Volgens de 'regels' is je app juist terecht afgekeurd. een EN app hoort EN content te hebben. Heb vandaag met iemand van het marketplaceteam gesproken om dit formeel wel toe te gaan staan.

Wat nu helpt is in de user description duidelijk te maken dat dit gebeurd. Dus NL feed wordt gebruikt en bij de tester notes kun je dit ook nog een keer vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:10:
[...]

Volgens de 'regels' is je app juist terecht afgekeurd. een EN app hoort EN content te hebben. Heb vandaag met iemand van het marketplaceteam gesproken om dit formeel wel toe te gaan staan.

Wat nu helpt is in de user description duidelijk te maken dat dit gebeurd. Dus NL feed wordt gebruikt en bij de tester notes kun je dit ook nog een keer vermelden.
Hmm stond niet in het testrapport dat ik kreeg, werd alleen over UI elements gesproken. Lijkt me inderdaad goed om dit officieel te reguleren, je moet als ontwikkelaar weten waar je aan toe bent (niet eerst goedkeuren en daarna weer afkeuren :? ).

Maar goed, ik ga *nu* mijn bijdrage wijzigen en voeg naast de testernote ook het zinnetje 'some contents are in Dutch due to the nature of their source' in de omschrijving toe.

[ Voor 6% gewijzigd door goudvisblub op 09-11-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Gaat het niet over de naam van je app? "het weer in nederland" komt ook als text in de UI terug.

Morgen ga ik me ook inschrijven voor de Marketplace om apps te kunnen submitten.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
supershoe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:53:
Gaat het niet over de naam van je app? "het weer in nederland" komt ook als text in de UI terug.
Nope, specifiek over de txt in pivotveld Forecast. We zien het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we God er buiten houden svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:15:
[...]
Sorry, was een terloopse uitspraak, ik realiseerde me niet dat mensen er aanstoot aan konden nemen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goudvisblub schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:19:
[...]

Sorry, was een terloopse uitspraak, ik realiseerde me niet dat mensen er aanstoot aan konden nemen. :|
Bedankt, en thanks voor de update btw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:15:
[...]

God erbuiten houden? Gelukkig bepaal jij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

HollovVpo1nt

I like gadgets

Relief2009 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:38:
[...]

God erbuiten houden? Gelukkig bepaal jij dat niet.
Nergens voor nodig zo'n comment :/

On-topic: Wat voor variatie aan apps zijn er zoal? Rekenmachines/ Waterpassen of ook leuke originele apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Download en installeer de zune software en je zal het weten ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Opvallend dat zo krampachtig wordt omgegaan met fatsoenlijk taalgebruik waar 'toevallig' god of een synoniem daarvoor voorkomt.
Ik voel me bijzonder gekwetst als onzijdig bepaalde lidwoorden gebruikt worden, zouden jullie daar in het vervolg geen gebruik maar van willen maken?

On-topic, ik ben bezig met een, naar mijn menig, handig wp7 app die voor een wat groter publiek interessant is. Sorry, nog geen details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Dit is ook een handige site om snel door de apps te wandelen: http://www.appsfuze.com/ wel alleen de US marketplace maar daar worden de meeste apps ook wel heen gesubmit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Even een korte: Het Verkeer voor Windows Phone 7 - met live File- en Flitsersinformatie en een kort weeroverzicht - is goedgekeurd en vanaf vandaag te downloaden uit de Marketplace. Yeah!

Ook is Het Weer in Nederland in de snelle pivotversie goedgekeurd :) Dus ook die kun je nu downloaden of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:17:
Dit is ook een handige site om snel door de apps te wandelen: http://www.appsfuze.com/ wel alleen de US marketplace maar daar worden de meeste apps ook wel heen gesubmit.
Hoe zorgt Microsoft er voor dat al die apps in de US store straks ook beschikbaar zijn voor de Nederlandse toestellen als die volgens jaar komen. Dat we niet zitten met een kleinere NL apps store terwijl we gewoon ook die apps uit de US apps store willen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:48:
[...]

Hoe zorgt Microsoft er voor dat al die apps in de US store straks ook beschikbaar zijn voor de Nederlandse toestellen als die volgens jaar komen. Dat we niet zitten met een kleinere NL apps store terwijl we gewoon ook die apps uit de US apps store willen kunnen gebruiken.
Er is maar 1 Internationale app-store. De meeste apps zullen gewoon beschikbaar zijn. Kan me voorstellen dat apps zoals Netflix niet zichtbaar zullen zijn, omdat je er niks aan hebt hier.

Met een Nederlandse appstore wordt bedoeld dat deze als taal Nederlands heeft, dat je mss ook via provider kunt betalen, support ook in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Een ontwikkelaar kan bij het publiceren d.m.v. checkboxes kiezen voor welke landen hij zijn applicatie wil uitbrengen. De eerste optie is wereldwijd, waarbij de applicatie automatisch voor de huidige en toekomstige ondersteunde landen beschikbaar komt. Ik heb de indruk dat voor die optie meestal gekozen wordt.
Het is niet verplicht om je app te lokaliseren (in de lokale taal uit te brengen). Je mag dus rustig een engelstalige app in Frankrijk uitbrengen.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

HollovVpo1nt

I like gadgets

http://www.thestreet.com/...40k-windows-7-phones.html

40.000 op launch dag? Dat is niks man.

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 19:53
Maar het is ook een compleet nieuwe OS he en tegen deze tijd kopen ze liever voor 200 euro dollar meer een iPhone 4G omdat een 4G "veel stoerder" is :).

[ Voor 0% gewijzigd door Zyanox op 11-11-2010 19:10 . Reden: aanhalingstekens ]

De volstrekt onbekende bron achter dat aantal is al helemaal niks.

Dat buitenstaanders vaak mis schatten blijkt wel uit de vgchartz cijfers die de US kinect launch sales op 425k aantal schatten terwijl er ook getallen van ver over het miljoen verkochte kinects rondgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Zie hier een preview-filmpje van mijn NozzMan App voor Windows Phone. De App is zo goed als klaar, is officieel goedgekeurd door Bram AKA NozzMan en wordt binnenkort gesubmit naar de MarketPlace. En dan maar hopen dat 'ie goedgekeurd wordt...

http://youtu.be/uG94ulH3Ws0

Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/NozzManApp.png

[ Voor 19% gewijzigd door lzandman op 12-11-2010 20:21 . Reden: Screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:48:
[...]

Als een ontwikkelaar apps submit kan hij of zij kiezen voor welke marketplace de apps beschikbaar moeten zijn. Als je het vinkje alle markets aanvinkt komen ze ook automatisch in de nieuwe markets terecht. De meeste apps worden zo gesubmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
er waren tijdens de launch van de telefoon in de US ongeveer 2000 apps beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
lzandman schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:28:
Zie hier een preview-filmpje van mijn NozzMan App voor Windows Phone. De App is zo goed als klaar, is officieel goedgekeurd door Bram AKA NozzMan en wordt binnenkort gesubmit naar de MarketPlace. En dan maar hopen dat 'ie goedgekeurd wordt...

http://youtu.be/uG94ulH3Ws0

[afbeelding]
Ziet er grappig uit. Werkt ook erg smooth zie ik.

Is het de bedoeling dat deze gratis of betaald wordt? In ieder geval, je zou meer functies in kunnen bouwen. Functies zoals app sharen op facebook? Of zelf kunne kiezen welke Nozman je wilt bekijken (datum)?

Nozman is niet mijn smaak, maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om het handiger te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:17:
Inmiddels ook een visual apps search via Bing.

http://www.bing.com/visua...Phone+7+Apps&FORM=Z9GE33#

Loopt gezien het aantal apps wel een paar dagen achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik vind de Torrent Remote app er wel heel erg interessant uit zien eerlijk gezegd. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Zijn er al meer mensen met een Windows Phone Developer / AppHub account?

Tijdens inschrijven staat dat dit 99 dollar kost. Als je dan kiest voor Nederland wordt het opeens 99 euro. Er staat 99 euro inclusief BTW.
Na betaling kijk ik op mijn creditcard afschrift en is er 113,85 euro afgeschreven. Er is 15% BTW bijgekomen volgens de factuur op billing.microsoft.com.

Niet netjes dit. Als dit zou gebeuren bij een bestelling in een webshop zou je je toch opgelicht voelen.
Meer mensen met dit probleem? Komt hier nog een correctie/refund op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Relief2009 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:56:

Is het de bedoeling dat deze gratis of betaald wordt? In ieder geval, je zou meer functies in kunnen bouwen. Functies zoals app sharen op facebook? Of zelf kunne kiezen welke Nozman je wilt bekijken (datum)?
Over die functies heb ik wel nagedacht, maar eerst maar eens de basic Nozzman App in de MarketPlace zien te krijgen. Ik heb de app vandaag gesubmit als gratis app. Ben benieuwd of 'ie erdoor komt en hoe lang dat gaat duren.

Voor eerstvolgende updates zat ik zelf te denken aan het sharen van de Nozzman comics via Twitter en het lokaal in de Pictures Library van je telefoon opslaan van een comic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
supershoe schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:13:

Tijdens inschrijven staat dat dit 99 dollar kost. Als je dan kiest voor Nederland wordt het opeens 99 euro. Er staat 99 euro inclusief BTW.
Na betaling kijk ik op mijn creditcard afschrift en is er 113,85 euro afgeschreven. Er is 15% BTW bijgekomen volgens de factuur op billing.microsoft.com.

Niet netjes dit. Als dit zou gebeuren bij een bestelling in een webshop zou je je toch opgelicht voelen.
Inderdaad erg slordig. Bij Apple wordt 99 dollar tenminste netjes 79 euro (inclusief btw). En op de factuur was het zelfs nog iets minder. Maarja, bij Palm is het gewoon gratis... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Cheeky schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:06:
[...]

Inderdaad erg slordig. Bij Apple wordt 99 dollar tenminste netjes 79 euro (inclusief btw). En op de factuur was het zelfs nog iets minder. Maarja, bij Palm is het gewoon gratis... :X
Vind je het gek dat het bij Palm gratis. Geen hond die voor WebOS ontwikkeld.

Lijkt me idd slordig, misschien een idee om ff microsoft te bellen en te vragen dit op te lossen? Volgens mij is Microsoft Nederland prima te bereiken voor ontwikkelaars en is de service niet bepaald slecht. Matthijs Hoekstra is van Microsoft zelf. Die zou jou eventueel ook kunnen helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door Relief2009 op 15-11-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra

Excuus, dit is een fout op onze website. Dit wordt zo snel mogelijk aangepast. (Verwachting eind november) het teveel betaalde geld wordt teruggestort. Gaat volgens mij weer 75 euro ex btw worden. (was het eerst ook)

[ Voor 7% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 15-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:02:
[...]

Vind je het gek dat het bij Palm gratis. Geen hond die voor WebOS ontwikkeld.

[...]

Lijkt me idd slordig, misschien een idee om ff microsoft te bellen en te vragen dit op te lossen? Volgens mij is Microsoft Nederland prima te bereiken voor ontwikkelaars en is de service niet bepaald slecht. Matthijs Hoekstra is van Microsoft zelf. Die zou jou eventueel ook kunnen helpen.
Het is een fout op onze website, had het al aangekaart, eind november wordt de update verwacht en worden de foute bedragen gecorrigeerd, uiteraard wordt het teveel betaalde geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:33:
[...]

Excuus, dit is een fout op onze website. Dit wordt zo snel mogelijk aangepast. (Verwachting eind november) het teveel betaalde geld wordt teruggestort. Gaat volgens mij weer 75 euro ex btw worden. (was het eerst ook)
Goed om te horen! Dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Iemand nog leuke apps tegengekomen? Misschien leuke nieuwtjes of aankondigingen van de bekende software-ontwikkelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:34:
Iemand nog leuke apps tegengekomen? Misschien leuke nieuwtjes of aankondigingen van de bekende software-ontwikkelaars?
Heb net cocktail flow gekocht, super fraaie app! een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

goudvisblub schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:36:
Even een korte: Het Verkeer voor Windows Phone 7 - met live File- en Flitsersinformatie en een kort weeroverzicht - is goedgekeurd en vanaf vandaag te downloaden uit de Marketplace. Yeah!
Hee Goudvis, ziet er goed uit! Zag overigens op de "startpagina" van je app wel het woord Traffic met één F (Trafic)... of was dat hier al opgemerkt? Desondanks erg goed bedacht; ik vind het ultiem dat ik alleen de wegen aan kan zetten waar ik wel/niet rij.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien een beetje simplistische vraag, maar was het nu mogelijk om je Zune account qua landinstelling te wijzigen of moest dan ook je live account eerst aangepast worden?

In Zune is namelijk het keuzevakje voor het land niet te veranderen.

Ik wilde namelijk de market bekijken, maar daar zie ik nu alleen maar de video's

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
ppaddo, je vraag is nogal offtopic. Desondanks is het antwoord hier te vinden in de OP: Windows Phone 7 - Huidige verkrijgbaarheid en NL localisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zak aarde schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:18:
ppaddo, je vraag is nogal offtopic. Desondanks is het antwoord hier te vinden in de OP: Windows Phone 7 - Huidige verkrijgbaarheid en NL localisatie
Je heb helemaal gelijk, maar ik heb er overheen gelezen in die post. In ieder geval bedankt.
Blijkbaar kan ik weer helemaal opnieuw beginnen als ik eindelijk een WP7 phone binnen heb. grr :(

Anoniem: 80466 in "HTC 7 Trophy - Windows Phone 7 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
Coreantes schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:02:
[...]

Hee Goudvis, ziet er goed uit! Zag overigens op de "startpagina" van je app wel het woord Traffic met één F (Trafic)... of was dat hier al opgemerkt? Desondanks erg goed bedacht; ik vind het ultiem dat ik alleen de wegen aan kan zetten waar ik wel/niet rij.

Bedankt!
Ha thanks, heel leuk om te horen! Maarre ik heb zojuist mijn hele Silverlight project doorgezocht op het Word Trafic, maar ik kan het niet vinden? Staat bij mij gewoon met dubbel FF?? Die rechtsbovenaan bedoel je neme ik aan? http://www.hetverkeer.info/hetverkeer-english.php

Overigens zou ik graag wat kleine bugs er uit halen, maar ik mag van Microsoft mijn gratis apps niet meer updaten behalve als ik nog eens $19.99 aan ze ga betalen voor het 'testen' van de app. Dat zou ineens anders worden als ik er een pay app van maak (dan is het testen weer gratis :( ) Hele obscure regel, ben al met ze aan het mailen of dat niet anders kan.

Ik hoop dat vanaf morgen ook mijn Surfcheck app voor Wp7 beschikbaar is (codetechnisch grotendeels eender met het Verkeer, maar dan om de surf in de Noordzee te checken), maar die heb ik dus achter een betaalmuur moeten zetten van $1.99. Zie: http://www.surfcheck.info/windowsphone7.php

Als mailen met MS niet werkt ga ik wat prutsen met unlimited trials oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Mijn Nozzman app is geweigerd :( Lijkt erop dat Microsoft precies zo reageert als Apple destijds: http://www.nozzman.nl/wp/?p=3085

Mijn app voldeed niet aan de volgende regel uit de Windows Phone 7 Application Certification Requirements
3.4 Hate Speech or Discriminatory

Content not allowed:

Any content that advocates discrimination, hatred, or violence based on considerations of race, ethnicity, national origin, language, gender, age, disability, status as a veteran, religion, sexual orientation or expression, or that promotes organizations devoted to that purpose. Such content can include images or text that perpetuates a negative stereotype of a race, gender, sexual preference or religion. We are particularly inclined to act against content where there is evidence that the intent of posting was to harass, threaten, or insult an individual or group on one of these bases.
Jaja, die Nozzman comic zou verboden moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
*zucht* Amerikanen, je zou er niet goed van worden. Nozzman is een comic, het is kunst! Wat een prutsers.

Overigens is Surfcheck vanmorgen ook weer eens geweigerd, reden? Naast wat klein geneuzel met de back button vooral de volgende NL-"teksten" in de app: "Noordwijk, Scheveningen. WijkaZ, IJmuiden, Breskens, Hoek van Holland, Wadden". raaaaaahh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Microsoft is natuurlijk nog niet ingespeeld op applicaties voor de Nederlandse markt, omdat de ondersteuning voor Nederlands pas in 2011 komt. Ik begrijp daarom de certificatie strubbelingen wel.

Het lijkt me moeilijk om te beoordelen of Nozzman door de beugel kan als je geen Nederlands kunt lezen.
Maar misschien had de tester ook gewoon een goede smaak. :P

Wat wel vervelend is dat zo'n afwijzing je één van de vijf submissions kost voor free apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Mag je dus maar 5 keer een free app submitten en een update telt ook mee als een submit?
Dat is wel heel karig.

Tot nu toe had ik begrepen dat je gewoon 5 free apps in de store mocht hebben staan (zonder bij te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goudvisblub schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:27:
*zucht* Amerikanen, je zou er niet goed van worden. Nozzman is een comic, het is kunst! Wat een prutsers.

Overigens is Surfcheck vanmorgen ook weer eens geweigerd, reden? Naast wat klein geneuzel met de back button vooral de volgende NL-"teksten" in de app: "Noordwijk, Scheveningen. WijkaZ, IJmuiden, Breskens, Hoek van Holland, Wadden". raaaaaahh 8)7
Ik begrijp toch niet helemaal het principe van die talen.
Je mag een apps toch in alle language marketplaces submitten.
Ik leek eerder te begrijpen van iemand op dit forum dat je dat ook met een nederlandstalige apps zou moeten mogen
Zie deze reactie
/\/\|) in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 24-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

@goudvisblub:

Ik heb gisteren avond mijn HD7 ontvangen en gelijk het verkeer geïnstalleerd, ziet er heel mooi uit.
Wat ik vanochtend merkte is dat er 1 file op de paralelbaan van de A16 werd weergegeven 2Km maar de andere van 12Km op de hoofrijbaan niet (waar ik dus in stond :-().
Welke bron gebruik je voor de file informatie die dus blijkbaar niet betrouwbaar is?
De site van de vid klopt wel, kan hier geen koppeling mee gemaakt worden?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
@supershoe en @/\/\|) klopt! Idioot toch? Iedere submit is er eentje.

@ hAI is willekeur van de tester, net als bij het rijexamen. De ene keer komen ze er wel doorheen, de andere keer niet. En in dit geval is het gewoon lomp: plaatsnamen als woorden zien, absurd. Ik zet het er bij de volgende submit expliciet in de tester notes.

@Xylonite Dat is niet fijn! in Het Verkeer voor Android gebruik ik de ViD, voor WP7 een datastroom van RWS. Maar beiden komen van dezelfde bronnen, namelijk de meetlussen van RWS. Jammer dat ik het niet eerder wist, ik had het graag zelf ook even willen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

@ Goudvisblub: Ik heb je verkeer app geinstalleerd, en ik krijg regelmatig niets door qua files. En dat terwijl ik vanochtend toch echt in de file op de A44 stond. Eén keer werd deze goed weergegeven, en daarna niet meer. Klopt het dat deze app soms de data niet goed doorkrijgt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
@c70070540 Klopt, ligt niet aan de app maar aan het lussenmeetsysteem van RWS, zie ook http://www.anwb.nl/verkee...erssituatie_randstad.html daar zie je tot waar er meldingen over de A44 doorkomen (grijs = doorgaans geen meldingen) / ANWB gebruikt dezelfde bron.

En voor de duidelijkheid: de app is volledig afhankelijk van de dataleveranties van RWS, ik heb de sterke indruk dat de app echt goed werkt. Maar aan de leverancierskant kan ik niets toevoegen, ik heb geen eigen meetsysteem, helaas ;)

[ Voor 35% gewijzigd door goudvisblub op 24-11-2010 20:14 ]

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

goudvisblub schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:19:
[...]
Ha thanks, heel leuk om te horen! Maarre ik heb zojuist mijn hele Silverlight project doorgezocht op het Word Trafic, maar ik kan het niet vinden? Staat bij mij gewoon met dubbel FF?? Die rechtsbovenaan bedoel je neme ik aan? http://www.hetverkeer.info/hetverkeer-english.php
Nou, ik doelde op het woord in je eerste (linker) screenshot op de door jou opgegeven link! Links in het rijtje onder het woord "Verkeer" staat het woord "Trafic", tenzij ik het niet goed zie en/of de letters tegen elkaar geplakt zijn door het lettertype? :D

• Matthijs Hoekstra
Coreantes schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:13:
[...]

Nou, ik doelde op het woord in je eerste (linker) screenshot op de door jou opgegeven link! Links in het rijtje onder het woord "Verkeer" staat het woord "Trafic", tenzij ik het niet goed zie en/of de letters tegen elkaar geplakt zijn door het lettertype? :D
Ah goeie, inderdaad een typo in het splashscreen. Heb net op de telefoon gekeken, was mij nog niet eerder opgevallen :)

• goudvisblub
Coreantes schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:13:
[...]

Allemachtig nou, scherp zicht Arendsoog, en dat in 500 milliseconden splashtijd :) Ik zal het fixen in de volgende release. In de planning staan daarvoor twee majeure fixes en helaas, omdat ik geen updates meer voor mijn gratis apps mag submitten (behalve tegen betaling, en dat verrek ik, genoeg betaald aan die gasten) wordt Het Verkeer een trialversie. Nu nog even kijken welk onderdeel ik non-trial zal maken. Nieuwe versie komt ergens in de loop van volgende week.

[ Voor 19% gewijzigd door goudvisblub op 25-11-2010 10:31 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
lzandman schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:35:
Mijn Nozzman app is geweigerd :( Lijkt erop dat Microsoft precies zo reageert als Apple destijds: http://www.nozzman.nl/wp/?p=3085

Mijn app voldeed niet aan de volgende regel uit de Windows Phone 7 Application Certification Requirements

[...]

Jaja, die Nozzman comic zou verboden moeten worden!
Ik denk dat ze gewoon bang zijn om een Mohammed rel. Dit is gewoon waar het heen gaat met de wereld. Ga lopen roepen dat je gediscrimineerd word en de wereld gaat afbranden en mensen geven je gewoon je zin.

Helaas.

Misschien omschrijven naar een andere comic?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij gebrek aan een algemeen WP7 topic en dit toch deels over de marketplace gaat:

windows-phone-7-gets-user-friendly-hack-for-bypassing-the-market/

Blijkbaar is het gelukt om de beperking dat alles via de market moet gaan op te heffen. Maakt de NozzMan app toch nog een kans ;)

ppaddo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:43:
Bij gebrek aan een algemeen WP7 topic en dit toch deels over de marketplace gaat:

windows-phone-7-gets-user-friendly-hack-for-bypassing-the-market/

Blijkbaar is het gelukt om de beperking dat alles via de market moet gaan op te heffen. Maakt de NozzMan app toch nog een kans ;)
Op de Xbox pakt Microsoft illegale hacks snel aan, ben benieuwd of en hoe snel ze voor WP7 'hacks' zullen gaan aanpakken. Microsoft is erg tegen piracy.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 25-11-2010 19:47 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
Ik heb sinds kort ook een WP7 device, en ik moet zeggen dat ie erg goed bevalt. Ben meteen ook maar aan het developen geslagen, ik kon voor m'n ipod een bepaalde applicatie nooit vinden, dus die ga ik lekker zelf maken voor m'n phone nu :). Wat een genot om voor WP7 te ontwikkelen trouwens zeg. Visual Studio, Silverlight, ik ben meteen thuis _/-\o_

Weet iemand overigens hoe je MS feedback kan sturen betreffende WP7? Ik heb wel een paar kleine verbeterpuntjes...

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 26-11-2010 08:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sig69 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:22:
Weet iemand overigens hoe je MS feedback kan sturen betreffende WP7? Ik heb wel een paar kleine verbeterpuntjes...
Top thread hier:
http://social.answers.mic...-US/windowsphone7/threads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Mijn WP7 toestel verwacht ik binnen een paar dagen te ontvangen, zodat ik mijn vind-goedkope-tankstations app kan testen en binnenkort bij de WP7 marketplace kan indienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:46:
[...]
Op de Xbox pakt Microsoft illegale hacks snel aan, ben benieuwd of en hoe snel ze voor WP7 'hacks' zullen gaan aanpakken. Microsoft is erg tegen piracy.
Ik ben er wel blij mee. In een emulator kan je nou eenmaal niet alles testen, nu kan ik zonder dev license (die ik toch wel koop zodra ik m'n app de marketplace in wil schieten) toch m'n app tweaken zodat hij op de fysieke phone ook goed aanvoelt. Voor zover ik begrijp kan je dmv deze hack ook geen apps uit de marketplace op je phone zetten, dus dat is mooi. Dit is gewoon leuk nieuws voor de thuis hobbyist.
Dank u, was al aardig op zoek maar kon het niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 26-11-2010 19:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
sig69 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:09:
[...]

Ik ben er wel blij mee. In een emulator kan je nou eenmaal niet alles testen, nu kan ik zonder dev license (die ik toch wel koop zodra ik m'n app de marketplace in wil schieten) toch m'n app tweaken zodat hij op de fysieke phone ook goed aanvoelt. Voor zover ik begrijp kan je dmv deze hack ook geen apps uit de marketplace op je phone zetten, dus dat is mooi. Dit is gewoon leuk nieuws voor de thuis hobbyist.
Let wel dat het niet geheel zonder risico is.
Mocht Microsoft besluiten om je device te blacklisten, dan heb je een probleem.
Pagina: 1 2 ... 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.