Dit topic is alleen bedoeld voor discussies over Windows Phone 7 applicaties en Marketplace. Discussies over smartphones, leveringstijden, abonnementen, het OS zelf, etc horen hier niet en worden dan ook verwijderd door Moderators. |

De Marketplace is een onderdeel van het Windows Phone 7 OS. Met de Marketplace kun je als WP7 gebruiker zowel gratis als betaalde applicaties en games downloaden. Toegang tot de Marketplace is op dit moment alleen mogelijk vanuit een beperkt aantal landen. Nederlandse ondersteuning is op dit moment nog afwezig, maar zal vanaf Windows Phone Mango beschikbaar zijn. De Marketplace is vanuit Nederland toch te bereiken door een aantal instellingen in je Live-account te veranderen, zie dit topic voor meer informatie. Op dit moment zijn er ruim 25000 applicaties te downloaden.

Betaalde applicaties kunnen met een creditcard betaald worden. Microsoft kijkt ook naar mogelijkheden om aangekochte applicaties via de Telecomaanbieder te laten lopen. Dit betekent dat aangekochte applicaties maandelijks samen met je bel-,sms- en internetkosten worden verrekend. Mogelijk zal de samenwerking met Nokia dit proces versnellen, omdat Nokia met haar huidige Ovi-store afrekenen via de telefoonrekening al mogelijk maakt.

De Marketplace is op dit moment vanuit de Marketplace hub op je WP7 device te bereiken. Ook kun je de Zune-software gebruiken voor het browsen en installeren van applicaties op je WP7 device. Verder komt er er met Mango een webversie van de Marketplace waarmee het zoeken en installeren van apps ook mogelijk is. Mocht je buiten Zune de Marketplace willen doorzoeken, dan kun je gebruikmaken van websites zoals http://search.touchality.com/

Ontwikkelaars
Ben je als ontwikkelaar op dit moment een applicatie aan het ontwikkelen, dan kun je gebruikmaken van het Post hier je eigen Windows Phone 7 App! topic.Mede-auteurs gezocht
Ben je bekend met opmaak van centrale topics en zou je deze topic onder handen willen nemen (mijn skills zijn niet bepaald sterk), stuur me dan een DM en dan kan ik je toevoegen als mede-auteur.[ Voor 47% gewijzigd door Relief2009 op 05-08-2011 09:27 ]