Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Paddywacker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:21:
Dat de site wat trager is, dat komt doordat wij W10 mobile users er massaal gebruik van maken :) Dat kunnen ze servers daar niet aan :P
Tja? Ik heb nu diverse browsers getest, en geen enkele reageert vlot op de vernieuwde ING website.

Start ik een browsersessie op via een Android toestel dan reageert de website wel behoorlijk vlot.

Op beide toestellen gebruik ik dezelfde vlotte wifi verbinding (> gemeten +120Mbit op beide toestellen).

Worden we dubbel genomen (ik houd het netjes), door ING of gaat browsen via Windows Mobiel per definitie gewoon (flink) langzamer?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
De website is op de PC via een willekeurige browser ook een stuk langzamer dan voorheen. Zo ervaar ik het wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@robkrekel op mijn desktop is de "banking" site idd ook traag met laden. De oude ING omgeving is dat echter niet. De "banking" site zelf laad best snel maar het duurt "even" voordat de gegevens zijn geladen en zichtbaar worden. Dit is mijn ervaring via Firefox en Edge. Gebruik ik echter Chrome voor desktop, dan gaat de "banking" site als de brandweer? En Chrome is de standaardbrowser van......, juist ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:41
Net een update gehad van Twitter, de W10M versie wordt dus verwijderd, je krijgt er een PWA app voor terug. Voordeel is dat je automatisch de nieuwe functies krijgt, nadeel is geen notificaties meer. In geval van Twitter vind ik dit niet zo'n probleem. Nu nog Dark mode, maar dat schijnt er ook aan te komen.

Jammer dat Microsoft PWA niet verder ontwikkeld op W10M, dan zouden de notificaties en andere zaken wel netjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Nu online
robkrekel schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:09:
De website is op de PC via een willekeurige browser ook een stuk langzamer dan voorheen. Zo ervaar ik het wel iig.
Zijn ze nou helemaal idioot geworden bij de ING? Ik zit op mijn werk, wil geld overmaken, maar krijg geen TAN code omdat er een android app geregistreerd staat. Ja, duh, die ligt thuis. Moet ik die app blokkeren zodat ik via de browser van mijn L950XL geld over kan maken. De tandjes, wat een gelul |:(

Had nou gewoon doe WP app in de lucht gehouden. Was ik hartstikke blij mee met de beperkte functionaliteit die deze had, en kon ik thuis op mijn android ook gewoon via de app bankieren.

Tot zover dit bijna zo goed als off-topic frustratiemomentje van mijn kant

Edit: Het is wel vermakelijk geworden op twitter

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 02-05-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
robkrekel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:16:
[...]

[knip]

Had nou gewoon doe WP app in de lucht gehouden. Was ik hartstikke blij mee met de beperkte functionaliteit die deze had, en kon ik thuis op mijn android ook gewoon via de app bankieren.

Ik begrijp die frustratie volkomen. Wat mij betreft hadden ze de app ook gewoon in de lucht kunnen houden. Als ING nou een web oplossing als de Rabobank geboden had, kon ik er wel mee leven. Het zijn gewoon prutsers 8)7 . Ze weten nog niet eens hoe ze Mobiel bevestigen zonder app, dus via web kunnen gaan aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
robkrekel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:16:
[...]

Zijn ze nou helemaal idioot geworden bij de ING? Ik zit op mijn werk, wil geld overmaken, maar krijg geen TAN code omdat er een android app geregistreerd staat. Ja, duh, die ligt thuis. Moet ik die app blokkeren zodat ik via de browser van mijn L950XL geld over kan maken. De tandjes, wat een gelul |:(

Edit: Het is wel vermakelijk geworden op twitter
Ze zijn daar bij ING alleen nog maar Android focust, je ziet het aan alles terug. Dat je van die hersenloze reacties krijgt van ING geeft enkel maar aan dat ze zich nul verdiept hebben in de problemen die zouden kunnen ontstaan nadat ze de WP81 app geblokkeerd hebben. Ze hebben niet eens de moeite genomen om in de praktijk te toetsen hoe het e.e.a. na die blokkade zou gaan werken. Niet dus, indien je ook via een niet Windows mobiel ING bankieren gebruikt. Ik kwam er enkele dagen geleden ook achter met overboeken via die geweldige vernieuwde "banking" oplossing. Het zal ze verder boeien denk ik. Beschamend dit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
ardvark99 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:15:
Net een update gehad van Twitter, de W10M versie wordt dus verwijderd, je krijgt er een PWA app voor terug. Voordeel is dat je automatisch de nieuwe functies krijgt, nadeel is geen notificaties meer. In geval van Twitter vind ik dit niet zo'n probleem. Nu nog Dark mode, maar dat schijnt er ook aan te komen.

Jammer dat Microsoft PWA niet verder ontwikkeld op W10M, dan zouden de notificaties en andere zaken wel netjes werken.
Ik vind het echt een fuck-up en wil de oude app terug ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
satya schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:00:
[...]

Ik vind het echt een fuck-up en wil de oude app terug ;(
Sowieso stoppen ze in Juni ook met support van PWA voor W10M.

https://mspoweruser.com/n...indows-mobile-on-in-june/

Probleem is dat W10M de service worker niet ondersteunt en je dus geen updates / notificaties van een PWA kan ontvangen, waarmee het hele PWA concept op W10M zinloos is.

Zelfde speelt voor UWP, waarbij W10M de meeste API's niet meer ondersteunt en moderne UWP dus niet op W10M meer gaan werken over een tijdje.

En dan hoopt MS dat mensen nog de Surface Phone gaan gebruiken.... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 06:30
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:07:
[...]
Welke Surface Phone?

Kwam gisteren het neefje van de toiletjuffrouw van MS tegen en die wist nog steeds niet van het bestaan van een dergelijk apparaat af.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Sowieso stoppen ze in Juni ook met support van PWA voor W10M.

https://mspoweruser.com/n...indows-mobile-on-in-june/

Probleem is dat W10M de service worker niet ondersteunt en je dus geen updates / notificaties van een PWA kan ontvangen, waarmee het hele PWA concept op W10M zinloos is.
Dit is weer een artikel van Surur, mijn favoriete onzin schrijver. Ik haal wat anders uit het nieuws, de W10M app wordt niet meer gesupport. Maar al komt alle Twitter support te vervallen, deze app zou ik niet echt missen. Ik heb toentertijd alleen een account aangemaakt om Windows Insider W10M nieuws te volgen, aangezien dat ook al is vervallen...
Zelfde speelt voor UWP, waarbij W10M de meeste API's niet meer ondersteunt en moderne UWP dus niet op W10M meer gaan werken over een tijdje.
Dat merk je nu al, los van Build ondersteuning, vanavond opende ik na de laatste app update de Ziggo app, en wordt er gevraagd op Ziggo jouw kijkgedrag mag registreren. Leuk, maar op mijn L950XL waren de knoppen voor het beantwoorden voor 90% bedekt door de navigatiebalk, die ik niet weg kreeg. Dus voor de layout wordt er niet eens meer gekeken hoe het op mobiel er uit ziet. Verder zijn er al enkele apps die voor mobiel prima ondersteund werden, maar nu op Build 16299 of hoger werken, W10M valt dus weer buiten de boot. Zelfs MSFT apps als Personen, Camera en Foto's. One Locker zou ook stoppen met W10M, maar bracht toch nog 2 updates uit.
Ik denk niet dat die er komt. Pas zijn wel de Call Api's weer toegevoegd aan RS5, maar waarom zou MSFT een Surface Phone uitbrengen, die voor de meesten te duur zal zijn, en er eigenlijk weinig apps meer over zijn. Ja, PWA ziet er interessant uit, maar MSFT is daar veel te laat mee begonnen. Als ze nog iets met een Surface Phone willen gaan doen, moeten ze nu PWA in W10M bouwen.

Een Surface Phone wordt pas interessant als er een hele serie komt, kwalitatief hoog, in prijzen van 150 - 750 euro, voor ieders wat wils dus. Maar dat gaat niet gebeuren, brengt te weinig $ op, gaat alleen maar $$ kosten. En Windows 10 on Arms zal waarschijnlijk alleen maar lekker draaien op de top SOC's.

Los van dit, wie trapt er weer in een mobiel van MSFT?

Ik lees net berichten dat HP en Dell bezig zijn met high-end Chromebooks... MSFT heeft bijvoorbeeld al weinig gedaan aan de ontwikkeling van een tablet mode in W10, die markt hebben ze ook al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:46:
[...]
[knip]

Dat merk je nu al, los van Build ondersteuning, vanavond opende ik na de laatste app update de Ziggo app, en wordt er gevraagd op Ziggo jouw kijkgedrag mag registreren. Leuk, maar op mijn L950XL waren de knoppen voor het beantwoorden voor 90% bedekt door de navigatiebalk, die ik niet weg kreeg. Dus voor de layout wordt er niet eens meer gekeken hoe het op mobiel er uit ziet. Verder zijn er al enkele apps die voor mobiel prima ondersteund werden, maar nu op Build 16299 of hoger werken, W10M valt dus weer buiten de boot. Zelfs MSFT apps als Personen, Camera en Foto's. One Locker zou ook stoppen met W10M, maar bracht toch nog 2 updates uit.

[knip]
En dan komt weer het niet direct verklaarbare waarom ik op eenzelfde 950XL de vraag van Ziggo meteen prima kon beantwoorden, er zat daarbij niets in de weg? De app (los van de laadtijd), doet het goed en ziet er ook prima uit bij mij?

Vandaag een 3e update ontvangen voor de Trivago PWA app, en nu lijkt ie eindelijk te werken op het mobiele platform. Hoera.... (het doet me eerlijk gezegd erg weinig).

Misschien valt er later dit jaar toch nog wat te spelen met een aangepaste Arm build voor de 950, maar veel verwacht ik er niet van.

Het wordt misschien toch eens tijd dat we bèh gaan roepen en met de rest van de kudde mee gaan lopen? Al heb ik daar eigenlijk nog steeds geen trek in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:13:
[...]

En dan komt weer het niet direct verklaarbare waarom ik op eenzelfde 950XL de vraag van Ziggo meteen prima kon beantwoorden, er zat daarbij niets in de weg? De app (los van de laadtijd), doet het goed en ziet er ook prima uit bij mij?
Ik kon wel op een 10% zichtbare knop drukken, maar welke dat was op dat moment, weet ik niet. Heb de Lumia nog gedraaid, maar de app werkt in dat scherm niet landscape. Heb de navigatiebalk geprobeerd naar beneden te slepen, lukte ook niet. (Daarna de app op de PC gestart, ik had wat TV kanalen ingesteld, en die worden mooi meegenomen naar de PC. Blijkt dat ik op kijkgedrag uit geklikt heb, die ik in de W10M ook niet kon veranderen. Edit: nu kan ik kijkgedrag in W10M wel ineens aanpassen, een uur geleden had ik die optie niet.)
Maar ik denk dat dit een gevalletje is van, we hebben allemaal dezelfde GSM met het zelfde OS, maar die reageert bij iedereen weer anders. Los van dat W10M al uniek is, is iedere W10M ook weer uniek :?
Vandaag een 3e update ontvangen voor de Trivago PWA app, en nu lijkt ie eindelijk te werken op het mobiele platform. Hoera.... (het doet me eerlijk gezegd erg weinig).
Op zich werkt PWA wel, op bepaalde functionaliteiten als bv notificaties (die wel schijnen te werken als de app al draait op de telefoon). Zo heb ik laatst ook al de Youtube PWA gedownload, werkt ook prima. Daar zei ik als, maak PWA ondersteuning nou gewoon ff af in W10M.... |:(
Misschien valt er later dit jaar toch nog wat te spelen met een aangepaste Arm build voor de 950, maar veel verwacht ik er niet van.
Hier zit ik ook al op te wachten, al is het alleen maar om het uit te proberen... Ik heb al een L930 klaar liggen >:)
Het wordt misschien toch eens tijd dat we bèh gaan roepen en met de rest kudde mee gaan lopen? Al heb ik daar eigenlijk nog steeds geen trek in.
Ik ook niet, ben wel aan het rond kijken, maar ik kan nog niets vinden wat mij kan bekoren. Of het is glas alom (beide zijden), of je mist de jack ingang, of het scherm is het weer niet, camera is flut, update beleid klote, etc, etc. Btw; voor mij geldt - geen Apple. Maar Andriod is het eigenlijk ook niet, heb weinig zin om met een reclame zuil rond te lopen...

[ Voor 6% gewijzigd door ardvark99 op 02-05-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

Dit is weer een artikel van Surur, mijn favoriete onzin schrijver.
Nope, W10M ondersteunt steeds minder service workers, die wel nodig zijn voor PWA (ivm. background agents, notifications, etc...).

Sommige dingen werken nog wel, maar als PWA zich verder ontwikkelt - blijft W10M achter, omdat die geen service workers updates meer ontvangt.

Overigens door een crash mijn L950 moeten her-installeren;

Naast de NOS app werkt nu ook mijn favoriete Lumia Creative Studio app niet meer... waar ik leuke foto's mee kon aanpassen.

Eisen voor die laatste in de store is een Lumia telefoon en een mobiele telefoon... toch is de support gestaakt, notabene een native Lumia app :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

Ik lees net berichten dat HP en Dell bezig zijn met high-end Chromebooks... MSFT heeft bijvoorbeeld al weinig gedaan aan de ontwikkeling van een tablet mode in W10, die markt hebben ze ook al opgegeven.
Ja, bizar... er was een moment dat er meer Windows tablets waren dan iPads / Androids (als je de convertibles meetelde - maar dat zijn feitelijk ook tablets, natuurlijk).

Dus ze hadden gewoon 50% + marktaandeel voor touch-based tablet / laptops... en ook dat laten ze in elkaar donderen...

- Phone : weg
- Smart-band : weg
- Tablets : weg
- Laptops : Chromebooks in opkomst
- Desktops : ik zie - op termijn - Chrome OS en Linux ook nog wel 'winnen'

...gelukkig maken ze wel mooie apps voor iOS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:36:
[...]
[knip]

Overigens door een crash mijn L950 moeten her-installeren;

Naast de NOS app werkt nu ook mijn favoriete Lumia Creative Studio app niet meer... waar ik leuke foto's mee kon aanpassen.

Eisen voor die laatste in de store is een Lumia telefoon en een mobiele telefoon... toch is de support gestaakt, notabene een native Lumia app :'(
Niet meer te installeren bedoel je dus, werken nog wel als je beide apps nog op je telefoon hebt staan. Bij verwijdering zijn ze echter niet meer vanuit de Store of eigen bibliotheek opnieuw te installeren. Je vraagt je inderdaad af waarom ze sommige Lumia apps (bewust?) niet meer beschikbaar willen stellen voor de huidige groep W10M gebruikers, wat heeft dat voor zin?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Niet meer te installeren bedoel je dus, werken nog wel als je beide apps nog op je telefoon hebt staan.
Ja, dat bedoel ik.

En omdat ik mijn L950 moest resetten - voor de zoveelste keer - kan ik de apps niet meer installeren en doen ze het dus niet... voor mij.

Ik heb nu nog 5 apps actief - maar het waren er ooit 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Idd mijn 950 xl is ook ineens niet meer compatibele met de lumia creative studio
Hoe noemden ze de laatste updates van windows?
Oja, Creative...
Weinig creative aan als ze de creativiteits apps uit de markt gooien.

Gelukkig zijn er meer dan zat apps in de markt die dit verlies wel kunnen opvangen...toch??

Waarom castreren ze niet gelijk die hele handel dan ben je der vanaf en weten de gebruikers eindelijk waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@b2vjfvj75gjx7 @Amadeus1966 ik dacht, laat ik eens even een oude Lumia 820 aanslingeren en controleren of daarmee via WP81 de Lumia app wel te installeren is gezien de opmerking over het ondersteunde OS. Kom ik erachter dat daar nog een oude Insider build op geïnstalleerd staat (10586.494).

Eigenwijs als ik ben toch maar even wat links naar de Store, vanuit een andere telefoon gedeeld, en wat blijkt nu, ik kan zowel Lumia Creative Studio alsook Movie Creator Beta installeren? :F

WTH is going on Microsoft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou hier niets, sterker nog kan hem niet eens weervinden vanuit mijn bibliotheek.

Denk dat ik rustig aan wat centjes opzij schuif voor de concurrentie.
Zo zot heb ik het nog nooit gehad, een winkelier die zijn eigen producten verziekt.

De eerste afbreuk was al met de Here applicaties.
Levenslange ondersteuning, alleen ik wist niet dat mijn levensverwachting zo kort zou zijn.
Maar oké der kwam iets voor terug, niet echt iets geweldigs maar toch het was werkbaar.
Toen het gepeupel met de front camera en de irisscanner ( blijkt dat meerdere hier last van hebben maar dat het euvel zich niet manifesteert op elke 950 toestel ).
Toen de pdfreader in edge, welks gelukkig werd opgelost.
En nu dit weer.

Langzamerhand ga je denken wat gebeurt er straks.

Zou zonde zijn om dit toch wel magnifiek stukje elektrisch gebeuren in een la zou komen te liggen en vervangen zou worden met iets wat geheid inferieur is voor de doeleinden waarvoor ik hem gebruik.
Gewoon om het simpel gegeven dat of dat apps verdwijnen of om duistere reden niet meer compatible zijn wetende dat dat gewoon gelul van de bovenste plank is.

Ze hadden gewoon met de poten....eh handjes van Nokia af moeten blijven, schoenmaker blijf bij je leest.

Ben ik blij dat ik een illegaal verworven win 10 en dito office draai op mijn pc.
Anders zou ik mij dubbel genaaid voelen als dat ook nog eens downhill zou gaan.

Heb van mijn baasie ( ja ik heb onlangs weer werk gevonden) een Samsung geval in de auto liggen.
Geen highend geval en dat is ook niet nodig maar tjezus wat een pielerij om daar je weg in te vinden in dat o.s.
Maar dat zal andersom denk ik ook wel de ervaring zijn.
Alhoewel ik daar toen geen moeite mee had.
Kwam van een Gio af met android 2.3.2 of zo, dus der ging een wereld voor mij open.
Zeker met een toestel van een paar tientjes, want veel meer dan dat koste een lumia 520 niet.
Dat was een toestel die ieder dubbeltje waard was.
Windows 8, even later windows 8.1 en toen was het gebeurt.
Maar dat kreng bleef wel draaien.
Deze heb ik toen vervangen voor een 1320, wozers wat een ding.
En die heb ik nog steeds als backup ( niet als telefoon maar als navi ).
Korte tijd daarop kwamen de windows 10 toestellen.
Met als neusje van de zalm de 950 serie.
Geweldige fijne dingen, anno 2018 nog steeds maar dan moet MS ze wel werkbaar houden en daar zit nu de kneep.

Ach dadelijk komt meneer Suikerberg om de hoek kijken met zijn facebookphone dan zijn de rapen helemaal gaar.
Mag ik bedanken voor de eer.
En zoals eerder ook al genoemd werd een reclamezuil ( android ) heb ik eigenlijk ook geen zin in.

Ios, ach wie weet.....nope ook niet.
Wordt het toch nog lastig om een keus te maken.

Der is veel keuze maar eigenlijk ook weer niet.
Qua toestellen wel natuurlijk maar in zekere mate is zelfs dat beperkt.

Ik wil gewoon een gelijkwaardig toestel qua camera, camerabutton, scherm etc etc.
Ze zijn er wel, alleen ik verrek het om opnieuw een paar honderd euries af te tikken voor een elektrische glasplaat.
Kan wel goedkoper, via de diverse chinese websites maar wat haal je dan in huis en wat te doen als ie na een paar keer gebruiken in een bult zakt.

MS had gewoon betere kaarten moeten gebruiken voor hun kaartenhuis, dan was die vast niet zo snel ingestort.

Beetje jammer dat die bozoos andere interesses hebben dan in hun eigen product.
De een koopt een cluppie sportgasten op, de ander gaat een jaar lang pleiter voor een een of andere sabbatical en een andere stort zich op de markt van het land van zijn eigen herkomst.
Het lijken langzamerhand wel van die gasten die bij ons de schoffel en de hark hanteren ( met alle respect ).

Geen doelstelling, geen visie, geen ruggengraat en alleen maar kruipen voor de aandeelhouders.
Nou, als ik de grootste aandeelhouder was dan had ik er allang de bezem er doorheen gehaald.

Ooit in een ver ver verleden was ik best wel een klein beetje trots ( om het zo te zeggen ) op dat stukkie tekst bovenin mijn Lumia scherm.
Maar nu....kan er wel een stuk duct tape op plakken maar dat lijkt ook weer nergens op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Ha @Amadeus1966 Wij hadden tegelijk de 1320. Helaas heb ik de mijne stuk laten vallen op straat.
Toen gauw vervangen voor een 640XL, (met 8.1) die het hier perfect doet.
Maar aangezien ING er mee op houdt (en zovele apps) ben ik overgestapt op een Chinese android.
Sinds eergister is mijn 640XL gepromoveerd tot Route- navigatie-apparaat, en ligt nu in de auto, want HERE ben ik erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
zetje01 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 02:39:
Ha @Amadeus1966 Wij hadden tegelijk de 1320. Helaas heb ik de mijne stuk laten vallen op straat.
Toen gauw vervangen voor een 640XL, (met 8.1) die het hier perfect doet.
Maar aangezien ING er mee op houdt (en zovele apps) ben ik overgestapt op een Chinese android.
Sinds eergister is mijn 640XL gepromoveerd tot Route- navigatie-apparaat, en ligt nu in de auto, want HERE ben ik erg blij mee.
Zo'n pijnlijke dood heeft mijn 950 gehad.
Viel uit de wagen, de bookcover ging open en hoppa plat op de betonvloer.
Kon gelukkig de 950 xl van mijn dochter overnemen.
Die vond het na een week al niks, dat was dus even mijn geluk anders had ik mooi gezeten....
Ik heb een jaar of wat terug een jaartje taxisjoof gespeeld en daar heb ik dankbaar gebruik gemaakt van Here.
Mooie grote knoppen en recht toe recht aan.
Onder het rijden ( zal vast wel weer commentaar krijgen ) tap tap tap en gaan....
Wat dat betreft is die kaartenapp anno 2018 een flutding.
Gebruikte here ook naast de tomtom op de vracht als die het weer eens opgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:59:
@b2vjfvj75gjx7 @Amadeus1966 ik dacht, laat ik eens even een oude Lumia 820 aanslingeren en controleren of daarmee via WP81 de Lumia app wel te installeren is gezien de opmerking over het ondersteunde OS. Kom ik erachter dat daar nog een oude Insider build op geïnstalleerd staat (10586.494).

Eigenwijs als ik ben toch maar even wat links naar de Store, vanuit een andere telefoon gedeeld, en wat blijkt nu, ik kan zowel Lumia Creative Studio alsook Movie Creator Beta installeren? :F

WTH is going on Microsoft?
Ik kan beamen wat je zegt; mijn (bijna) daily driver is mijn L820 (wat een beest van een toestel, nog steeds!).

Die heeft betere navigatie, mail werkt naadloos, lange accu-duur, etc... beter dan mijn L950 (die een betere camera heeft... als hij niet crashed of bevriest).

Maar op de L820 (WP8.1) werken ALLE apps nog (Creative Studio, NOS app, nog meer 'disabled' apps).

Dus er lijkt een 'flag' te zijn gezet, specifiek voor W10M waardoor die apps niet meer werken op nieuwe devices, maar zonder aanpassingen wel op de oude...

Ik snap het wel, van MS - maar weiger er in mee te gaan... I stand strong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:44:
Idd mijn 950 xl is ook ineens niet meer compatibele met de lumia creative studio

Gelukkig zijn er meer dan zat apps in de markt die dit verlies wel kunnen opvangen...toch??
Creative Studio had als voordeel dat hij bij de 'edit image' knop zat (open foto-album, kies een foto, kies 'bewerk' en dan stond Creative Studio er bij).

Andere apps integreren niet met die optie, omdat developers al lang gestopt zijn met die integratie...

En CS had al extra voordeel dat het weinig kon :) Snel helderheid / contrast / verzadiging aanpassen, eventueel een suf filtertje en wat blur en klaar...

Ik heb nu Lomogram+ als alternatief, maar die moet ik telkens los opstarten EN heeft geen helderheid/contrast optie EN wel een shit-load aan opties (too much to handle).

Ach, blijkbaar hebben we hier allemaal één ding gemeen; we houden van SM, maar niet meer van MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Creative Studio had als voordeel dat hij bij de 'edit image' knop zat (open foto-album, kies een foto, kies 'bewerk' en dan stond Creative Studio er bij).

Andere apps integreren niet met die optie, omdat developers al lang gestopt zijn met die integratie...

En CS had al extra voordeel dat het weinig kon :) Snel helderheid / contrast / verzadiging aanpassen, eventueel een suf filtertje en wat blur en klaar...

[knip]
@b2vjfvj75gjx7 Ik tel 13 opties (apps) die ik via de beschreven weg kan inzetten via het "bewerk" icoon. Blijkbaar heb ik nogal wat apps op mijn toestel geflapt de afgelopen jaren? Adobe Photoshop Express of Camera360 Sight zijn geen alternatief?
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:02:
[...]
Ik kan beamen wat je zegt; mijn (bijna) daily driver is mijn L820 (wat een beest van een toestel, nog steeds!).

Die heeft betere navigatie, mail werkt naadloos, lange accu-duur, etc... beter dan mijn L950 (die een betere camera heeft... als hij niet crashed of bevriest).

Maar op de L820 (WP8.1) werken ALLE apps nog (Creative Studio, NOS app, nog meer 'disabled' apps).

Dus er lijkt een 'flag' te zijn gezet, specifiek voor W10M waardoor die apps niet meer werken op nieuwe devices, maar zonder aanpassingen wel op de oude...

Ik snap het wel, van MS - maar weiger er in mee te gaan... I stand strong!
Ik weet niet of ik duidelijk genoeg was, maar er staat een oude W10M build op de 820 waarmee ik de apps wel kon installeren? Dat maakt het nu net zo vreemd en niet werkelijk verklaarbaar?

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 08-05-2018 14:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:25:
[...]

@b2vjfvj75gjx7 Ik tel 13 opties (apps) die ik via de beschreven weg kan inzetten via het "bewerk" icoon. Blijkbaar heb ik nogal wat apps op mijn toestel geflapt de afgelopen jaren? Adobe Photoshop Express of Camera360 Sight zijn geen alternatief?

[...]

Ik weet niet of ik duidelijk genoeg was, maar er staat een oude W10M build op de 820 waarmee ik de apps wel kon installeren? Dat maakt het nu net zo vreemd en niet werkelijk verklaarbaar?
Lol, 13 foto-edit apps :) dat zijn meer apps dan ik überhaupt nog heb...

Ik was eigenlijk op zoek naar een app die niet veel kan, enkel wat helderheid / contrast - de rest is (voor mij) over-kill.

En ik had niet door dat je W10M draaide op de L820 - dat maakt het nog vreemder, inderdaad (mijn L820 draait de laatste WP8.1 die er was en daar werken alle apps nog wel op...).

Ach, we klagen ook maar om te klagen... het is wel helder dat MS ons niet meer liev vindt...

...en dan denken ze dat ze commitment krijgen bij een eventuele nieuwe Surface Phone... ik vind het best, maar kijk eerst 4 jaar de kat uit de boom en enkel als er ook een mid-end versie komt (zeg, tot max. 500 euro) wil ik het in 2022 wel overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sinds de laatste update van de Store app lukt het niet meer om apps te installeren. Bij aanklikken download knop herlaad de pagina en gebeurd er verder niets. Dit met alle apps die ik nu probeer. Ik zie een recente reactie bij de app dat een ander hetzelfde ervaart. Zou iemand het eens willen testen met een W10M mobieltje voorzien van de laatste OS en Store app update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:53:
Sinds de laatste update van de Store app lukt het niet meer om apps te installeren. Bij aanklikken download knop herlaad de pagina en gebeurd er verder niets. Dit met alle apps die ik nu probeer. Ik zie een recente reactie bij de app dat een ander hetzelfde ervaart. Zou iemand het eens willen testen met een W10M mobieltje voorzien van de laatste OS en Store app update?
Heb geen recente OS update gezien, maar wel de store update gehad, WA duurde erg lang (30mb ofzo?), maar wilde wel installeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@SinergyX OS update afgelopen dinsdag? Updates installeren wel, een enkele geeft een foutmelding. Het ging voornamelijk om nieuwe apps, niet om updates van al geïnstalleerde apps.

Maar inmiddels start de download wel, soms gevolgd door een foutmelding, maar uiteindelijk volgt er wel een installatie. Ik denk dat er wat problemen met de store zijn of zijn geweest. Gezien de jongst geplaatste recensie, sinds 09-05. Mogelijk is het probleem nu echter bijna voorbij (hoop ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 14:38
Werkt bij mij prima. Ik klik op Updates downloaden en WhatsApp Beta komt binnenrollen en installeert direct. d:)b (y)

Wat ik de laatste tijd wel had …. ik open de store om te kijken of er iets nieuws is en dan staat WhatsApp beta al klaar met een foutmelding. Haal ik de fout weg, dan wordt de app gedownload en geïnstalleerd. MSN weer, nieuws en geldzaken zijn gisteren automatisch geïnstalleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 11-05-2018 08:33 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Downloaden gaat nu wel heel traaaaaaaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187971

Dit probleem heb ik nu ook. Kan geen app installeren. Ik heb een 640 die volgens mij en volgens de instellingen helemaal bij is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 187971 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:33:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook. Kan geen app installeren. Ik heb een 640 die volgens mij en volgens de instellingen helemaal bij is.

Iemand een idee?
@Anoniem: 187971 idd, dezelfde "storing" is op dit moment weer terug. App updates installeren wel goed maar een nieuwe app willen installeren geeft een refresh van het scherm, en verder gebeurt er niets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat hebben ze bij ING nu weer uitgevreten met die "geweldige" vernieuwde omgeving? Het rekeningoverzicht bestaat nu uit een stel handdoeken en een uitleg van "bankzaken bevestigen met je mobiel"? Edge mobiel geoptimaliseerd zeker? WTH?

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2018 14:15 . Reden: heb dat kunnen verwijderen, probleem blijft ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:54:
Wat hebben ze bij ING nu weer uitgevreten met die "geweldige" vernieuwde omgeving? Het rekeningoverzicht bestaat nu uit een stel handdoeken en een uitleg van "bankzaken bevestigen met je mobiel"? Edge mobiel geoptimaliseerd zeker? WTH?
Ik denk dat ik binnenkort de handdoek in de ring gooi voor ING. Totaal niet werkbaar meer. Geen overzicht, betalen knop werkt, maar tekst is niet uitgelijnd voor het scherm. Ik kan hier niets meer mee. Zoals ik al vaker geopperd heb over de ING, prutsers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Nu online
Ik voel me ook genoodzaakt om puur voor mobiel betalingsverkeer een rabo rekening te openen. Wordt een vrij simpele overstap, uitrekenen wat de vaste lasten zijn, en de rest naar de rabo, inclusief de helft spaargeld. Dat wou ik toch al gaan verdelen, dus twee vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Het is echt een verschrikking, dat ING. Guttegut, wat een prutsers.
Forceren naar desktop mode werkt ook niet :(

@robkrekel
Is dat bij de Rabo beter geregeld?
Of hebben die ook een "nieuwe fijnere omgeving" aangekondigd?

[ Voor 34% gewijzigd door Fireshade op 16-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Fireshade schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:03:
Het is echt een verschrikking, dat ING. Guttegut, wat een prutsers.
Forceren naar desktop mode werkt ook niet :(

@robkrekel
Is dat bij de Rabo beter geregeld?
Of hebben die ook een "nieuwe fijnere omgeving" aangekondigd?
Daar is het zo wie zo beter geregeld, en draait nu al. Inloggen met een eigen inlog code, overzichten van rekeningen, overmaken. Veel meer heb je op mobiel niet nodig.

Bij de ING zijn wij beta testers in een life omgeving. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Fireshade die Rabo website is al vernieuwd en gedraagt zich meer als een app. Een flinke opwaardering voor ons Windows Phone/Mobile gebruikers. Daar kan ING een puntje aan zuigen.

@ardvark99 gadverdamme, ik was er al een beetje bang voor gezien mijn test met een oude build van Windows 10 Insider met een Lumia 820. De ING website doet het met die build namelijk wel gewoon goed.

Aangezien ik 2 Lumia 950 XL telefoons in het bezit heb (Why? This is why > ), heb ik nu één van beiden via de Windows Device Recovery Tool, teruggezet naar 10.0.13169.318. Deze laatste Final build, die via de tool wordt aangeboden, geeft GEEN overzicht probleem met de vernieuwde ING website. Het probleem, voor degene die up to date is met de laatste 05-2018 OTA build, is dus ontstaan met deze update. Ergens is er wat gewijzigd in Edge met die laatste update waardoor het rekeningoverzicht naar de vaantjes is gegaan. Ik weet het nu 100% zeker.

Er komt overigens nog eens bij dat ik met de oude Insider Build geen enkel probleem had met het installeren van NIEUWE apps, terwijl ik met de laatste Final Build het installatie probleem wel had (heb?).

Er lijkt toch het e.e.a. verziekt te zijn met de laatste Final OS build, meer dan we mogelijk in de gaten hebben gehad.

[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2018 16:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:25:
@ardvark99 gadverdamme, ik was er al een beetje bang voor gezien mijn test met een oude build van Windows 10 Insider met een Lumia 820. De ING website doet het met die build namelijk wel gewoon goed.
Daarbij komt ook nog dat de dev's van de ING de mobiele site zeer waarschijnlijk niet testen op W10M. Maar wie zegt dat de fout bij W10M ligt? Misschien houdt de ING zich niet aan de juiste protocollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 14:18
ardvark99 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Daarbij komt ook nog dat de dev's van de ING de mobiele site zeer waarschijnlijk niet testen op W10M. Maar wie zegt dat de fout bij W10M ligt? Misschien houdt de ING zich niet aan de juiste protocollen....
Ik denk dat ING zich netjes houdt aan de protocollen zoals gebruikt in Chrome.
Ik hoor/lees de laatste tijd vaker over sites die problemen geven in IE, Edge en FireFox, naar niet in Chrome. Mijn vermoeden is dat Chrome het nieuwe IE van 'vroeger' aan het worden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 187971 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Iemand een idee?
Er zijn er meer met hetzelfde probleem, ook in de Desktop Store.

https://www.reddit.com/r/...nt_install_ms_store_apps/

https://answers.microsoft...da-455e-a2cf-64ee17ba985a

Enz. enz.

[voorbeeld video verwijderd, beetje te groot]

Mogelijke (tijdelijke) oplossing; There seems to be an issue with some users. Sign out of Store, install app, sign back in

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 17-05-2018 16:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187971

Werkt! Bizar
hardware-lover schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Er zijn er meer met hetzelfde probleem, ook in de Desktop Store.

https://www.reddit.com/r/...nt_install_ms_store_apps/

https://answers.microsoft...da-455e-a2cf-64ee17ba985a

Enz. enz.

[voorbeeld video verwijderd, beetje te groot]

Mogelijke (tijdelijke) oplossing; There seems to be an issue with some users. Sign out of Store, install app, sign back in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Sterker nog, naast het niet kunnen instaleren kan ik ook geen app meer updaten.
Foutcode 0x80244018 geeft hij aan.
Wil ik de feedback doorgeven dan moet ik de feedbackapp instaleren vanuit de store die dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou zeg........

Oke, ik denk dat ik de oplossing inmiddels heb gevonden.
Gewoon je klaagzang hier op tweakers plaatsen.

De updateprobleem had ik al een paar dagen voordat ik mijn voorgaande post schreef.

Toeval of niet.
Na het plaatsen van de post heb ik nog eens naar de appupdates gekeken.

Schiet mij maar lek, alles kwam nu gewoon netjes binnenrollen.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-05-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
@Fireshade die Rabo website is al vernieuwd en gedraagt zich meer als een app. Een flinke opwaardering voor ons Windows Phone/Mobile gebruikers. Daar kan ING een puntje aan zuigen.

Aangezien ik 2 Lumia 950 XL telefoons in het bezit heb (Why? This is why > ), heb ik nu één van beiden via de Windows Device Recovery Tool, teruggezet naar 10.0.13169.318. Deze laatste Final build, die via de tool wordt aangeboden, geeft GEEN overzicht probleem met de vernieuwde ING website. Het probleem, voor degene die up to date is met de laatste 05-2018 OTA build, is dus ontstaan met deze update. Ergens is er wat gewijzigd in Edge met die laatste update waardoor het rekeningoverzicht naar de vaantjes is gegaan. Ik weet het nu 100% zeker.

Er komt overigens nog eens bij dat ik met de oude Insider Build geen enkel probleem had met het installeren van NIEUWE apps, terwijl ik met de laatste Final Build het installatie probleem wel had (heb?).

Er lijkt toch het e.e.a. verziekt te zijn met de laatste Final OS build, meer dan we mogelijk in de gaten hebben gehad.
is het niet eerder dan een issue in edge?

User Agent Edge Browser:
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; ARM; Lumia 950) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko)
Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15254
User Agent Monument Browser:
Monument browser
Mozilla/5.0 (Windows Phone 10.0; Android 6.0.1; WebView/3.0; Microsoft; Lumia 950) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Mobile Safari/537.36 Edge/15.15254
Ook met een andere User Agent string welke de Monument browser doorstuurt, krijg je het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dutch2007 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:53:
[...]
is het niet eerder dan een issue in edge?

User Agent Edge Browser:

[...]
Monument browser

[...]
Ook met een andere User Agent string welke de Monument browser doorstuurt, krijg je het issue.
Of het enkel Edge is weet ik niet te zeggen, dat het W10M OS Build gerelateerd is lijkt mij echter wel zeker. Helaas geeft een oudere, op Chrome gebaseerde browser app, de ING melding dat de browser is verouderd.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2018 23:01 . Reden: Opgelost, blijkbaar niet Build gerelateerd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
hardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Of het enkel Edge is weet ik niet te zeggen, dat het W10M OS Build gerelateerd is lijkt mij echter wel zeker. Helaas geeft een oudere, op Chrome gebaseerde browser app, de ING melding dat de browser is verouderd.
Kan andere browsers niet installeren, krijg ik steeds installed failed meldingen

Surfy Browser
Maxthon Browser
BlueSky Browser
UC Browser

Bij alle 4 -- Something went wrong on our end. Wait a bit, then try it again -- 0x802444018 :( :'( maarja dat zijn allemaal win8.1 apps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Dutch2007 BlueSky is voor W10M, dus daar zit het probleem niet. Maar ik kreeg dezelfde foutmelding bij 2 van de 6 beschikbare updates eerder vandaag. Ineens kwamen de updates wel binnen (waaronder één voor de Store). Update van Store app heeft het iig niet opgelost v.w.b. de foutmelding, deze krijg ik nu nog steeds bij een paar andere apps. Ze maken het er allemaal niet gemakkelijker op voor de kleine groep volhouders ;)

Edit: en nu worden de 2 apps wel geïnstalleerd na even later weer proberen. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2018 16:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
En op eens zit de nachtmodus in de twitter app. Blijf het verder een achteruitgang vinden. Dan maar 140 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Goh, een update van de nu.nl app. Ik kan zo niet 123 zien wat er verbeterd is, eerlijk gezegd gebruikte ik de laatste maanden de app alleen voor de live tile, nu.nl bekeek ik via Edge op mijn mobiel.

En van de week ook weer een update van de Ziggo Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:11:
Goh, een update van de nu.nl app. Ik kan zo niet 123 zien wat er verbeterd is, eerlijk gezegd gebruikte ik de laatste maanden de app alleen voor de live tile, nu.nl bekeek ik via Edge op mijn mobiel.

En van de week ook weer een update van de Ziggo Go app.
en Buiten Beter, en even geleden ook de Afvalwijzer (waarbij ik tot 3keer toe onze gemeente een waarschuwing heb moeten sturen omdat ze op hun website steeds maar naar de verkeerde WP app bleven verwijzen).

Handige app, die Afvalwijzer. Reviews zijn niet geweldig, maar hier werkt ie al een hele poos volledig probleemloos (afkloppen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:49:
[...]

en Buiten Beter, en even geleden ook de Afvalwijzer (waarbij ik tot 3keer toe onze gemeente een waarschuwing heb moeten sturen omdat ze op hun website steeds maar naar de verkeerde WP app bleven verwijzen).

Handige app, die Afvalwijzer. Reviews zijn niet geweldig, maar hier werkt ie al een hele poos volledig probleemloos (afkloppen).
Update van afvalwijzer? Da's bij mij heel lang geleden. Maakt mij verder niet uit, hij doet wat ie moet doen ;)

De nieuwe Micrsoft Store app (weet niet of ie al public is) ziet er op zich goed uit, alleen heeft toch een paar bugs op mobiel: wanneer je op het hamburger menu knop drukt, om iets te selecteren, moet je weer op de hamburger klikken om het menu te sluiten, en reageert raar met nieuwe apps zoeken of die klaar staan (pijltje met nummer aantal). Dat zit nog steeds niet logisch in elkaar, na het drukken op de knop Updates downloaden gaat ie zoeken, en wat er dan gevonden wordt, wordt ook gedownload, maar die al klaar stonden niet. Daar moet je handmatig weer op het pijltje drukken, en dan de rest downloaden.

En het vervelende is dat bij aanbevolen apps telkens de Roemeense ING app getoond wordt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:24:
[...]
[knip] en reageert raar met nieuwe apps zoeken of die klaar staan (pijltje met nummer aantal). Dat zit nog steeds niet logisch in elkaar, na het drukken op de knop Updates downloaden gaat ie zoeken, en wat er dan gevonden wordt, wordt ook gedownload, maar die al klaar stonden niet. Daar moet je handmatig weer op het pijltje drukken, en dan de rest downloaden.

En het vervelende is dat bij aanbevolen apps telkens de Roemeense ING app getoond wordt |:(
De ING app waar ING Nederland ook eigenaar van blijkt te zijn en waarbij vrijwel alles aan functies beschikbaar is die ook in onze Ollandse uitvoering hadden moeten zitten bedoel je? |:(

V.w.b. dat gedrag van de App Store met het bijwerken van de apps. Dit is toch al een hele poos zo het geval, in ieder geval indien handmatig updaten is ingesteld (wat ik zo al heel erg lang heb ingesteld). Je opent de App store, dan ploepen er soms al een paar beschikbare updates tevoorschijn (pijltje + aantal), maar ga je daarop alsnog handmatig zoeken dan worden nog nieuwere updates idd meteen geïnstalleerd en blijven de andere aangekondigde gewoon onaangeroerd (tot jij besluit om deze te installeren). Dit is volgens mij toch echt niet iets nieuws maar al een hele poos het geval? Ik doe dit dagelijks zo (maar soms helemaal voor niets).
Edit: Mijn ING weergave doet het weer zoals het hoort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:57:
[...]

De ING app waar ING Nederland ook eigenaar van blijkt te zijn en waarbij vrijwel alles aan functies beschikbaar is die ook in onze Ollandse uitvoering hadden moeten zitten bedoel je? |:(
Yep, die bedoel ik.
V.w.b. dat gedrag van de App Store met het bijwerken van de apps. Dit is toch al een hele poos zo het geval, in ieder geval indien handmatig updaten is ingesteld (wat ik zo al heel erg lang heb ingesteld). Je opent de App store, dan ploepen er soms al een paar beschikbare updates tevoorschijn (pijltje + aantal), maar ga je daarop alsnog handmatig zoeken dan worden nog nieuwere updates idd meteen geïnstalleerd en blijven de andere aangekondigde gewoon onaangeroerd (tot jij besluit om deze te installeren). Dit is volgens mij toch echt niet iets nieuws maar al een hele poos het geval? Ik doe dit dagelijks zo (maar soms helemaal voor niets).
Het probleem met de updates speelde idd al langer, het menu is sinds een paar weken. De app ziet er wel mooier uit, en de menu keuzes/filters bovenin zijn ook handiger.

Edit: Mijn ING weergave doet het weer zoals het hoort.
Ik heb het gezien, wordt al beter en bruikbaarder...

Maar mijn eerdere posts van vandaag, er zijn apps die of terug getrokken worden, of al lang niet meer geupdated worden, niet werkbaar meer zijn, maar het is verbazingwekkend dat somigge apps nog steeds support krijgen, of zelfs nog steeds regelmatig updates krijgen zoals Ziggo Go, Fitbit en Whatsapp, en de meeste MSFT apps. Daar ben ik wel blij mee! En soms is er een dag dat ik geen updates krijg van apps, maar het valt mij nog mee dat het er nog zo veel zijn.. Voorlopig houden zo, ik hoef nog niet over naar wat anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@ardvark99 #metoo ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

De mobiele ING website op W10M ziet er nu veel 'normaler' uit en werkt nu heel aardig.
Klungelige uitrol of geluisterd naar kritiek?
In ieder geval erg blij mee, en scheelt me een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Buienradar is weer eens aan het gas. In de app op de desktop en de telefoon worden de radabeelden niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
satya schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:56:
Buienradar is weer eens aan het gas. In de app op de desktop en de telefoon worden de radabeelden niet geladen.
Dit is al sinds dinsdag. In de life time zijn de radar beelden wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ha! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Eindelijk bijgewerkte kaarten voor Sygic, ik dacht dat dit niet meer ging gebeuren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15

The_Scarabial

MTB for life!

hmm, weet niet of er een update van WA is geweest, maar WA kan mijn foto's niet meer vinden, dus als ik wat wil delen moet dat via mijn photo-app. Meer mensen deze problemen met WA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:17:
hmm, weet niet of er een update van WA is geweest, maar WA kan mijn foto's niet meer vinden, dus als ik wat wil delen moet dat via mijn photo-app. Meer mensen deze problemen met WA?
Misschien krijg je in het Windows Phone WA topic eerder een antwoord of er meer zijn met hetzelfde probleem. Ik heb het iig niet met de bèta.

WhatsApp voor Windows Phone

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:17:
WA werkt hier wat dat betreft nog wel, heb ook geen updates gehad (auto update staat uit).

Normale build, geen bèta van WA of W10M.

Waar ik dan weer last van heb is dat attachments in de mail niet worden geopend, enkel als ik de mail forward (zonder te verzenden) en dan de attachment uit die 'klaar staande forward mail' open.

Lastig, omdat ik veel prospects / offertes ontvang aangezien ik W10M zakelijk wil gebruiken.

Ook schiet de app-store (in de browser) niet meer automatisch door naar de app-store (in de app), wat lastig is omdat ik mijn eigen W10M apps niet kan delen via deze constructie.

Zakelijk is het dus bagger aan het worden voor mij, creatief / privé is het maken van apps niet meer te doen (Visual Studio 2016 ondersteunt W10M nog wel, VS2017 en VS2019 niet - dus als developer ben ik verplicht te hangen op die oude IDE).

#rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Lol, ik zie net dat ik wel bijna de miljoenste Windows Phone sessie ga krijgen voor één van mijn apps...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qktrXP7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nz6chzo.png

Niets werkt nog op die krengen, behalve mijn eigen app... één miljoen sessies sinds +/- anderhalf jaar...

En dat terwijl de app zelf al sinds 2013 bestaat -> het aantal sessies is dus vele miljoenen, maar ik meet het pas sinds anderhalf jaar.

Als ik de 1.000.000 raak, ga ik een fles rum opentrekken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
satya schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:56:
Een update van Buienradar, privicy melding, en de kaarten worden weer geladen. Maar nog niet perfect, automatisch afspelen werkt niet, wel handmatig... Het valt ook niet mee om iets te testen voordat het uitgerold wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:05:
[...]

Een update van Buienradar, privicy melding, en de kaarten worden weer geladen. Maar nog niet perfect, automatisch afspelen werkt niet, wel handmatig... Het valt ook niet mee om iets te testen voordat het uitgerold wordt...
Boeien - ik kreeg net een melding van Eneco dat ik mijn Windows Mobile vanaf volgende maand niet meer kan opladen via het stopcontact;

Er zijn zo weinig gebruikers dat ze de support hiervoor stoppen.

- edit - Overigens test ik alle nieuwe features van mijn apps wel netjes op de meest gebruikte platforms O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/na7IQ26.png

[ Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 12-06-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15

The_Scarabial

MTB for life!

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:09:
[...]

WA werkt hier wat dat betreft nog wel, heb ook geen updates gehad (auto update staat uit).

Normale build, geen bèta van WA of W10M.

Waar ik dan weer last van heb is dat attachments in de mail niet worden geopend, enkel als ik de mail forward (zonder te verzenden) en dan de attachment uit die 'klaar staande forward mail' open.

Lastig, omdat ik veel prospects / offertes ontvang aangezien ik W10M zakelijk wil gebruiken.

Ook schiet de app-store (in de browser) niet meer automatisch door naar de app-store (in de app), wat lastig is omdat ik mijn eigen W10M apps niet kan delen via deze constructie.

Zakelijk is het dus bagger aan het worden voor mij, creatief / privé is het maken van apps niet meer te doen (Visual Studio 2016 ondersteunt W10M nog wel, VS2017 en VS2019 niet - dus als developer ben ik verplicht te hangen op die oude IDE).

#rant
Nou WA heeft zichzelf hersteld, vaag verhaal weer. Verder weinig problemen nog steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 14:38
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:03:
Boeien - ik kreeg net een melding van Eneco dat ik mijn Windows Mobile vanaf volgende maand niet meer kan opladen via het stopcontact;

Er zijn zo weinig gebruikers dat ze de support hiervoor stoppen.
_O- _O- _O-

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Vond hem zelf ook wel spontaan grappig :p

Maar serieus... "vanwege een betere gebruikerservaring hebben wij besloten de support voor app-y te stoppen"... daar word ik wel moe van, met mijn W10M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:05:
[...]
Blijkbaar had ik deze er ook nog opstaan, de update kwam voorbij ja. Je MOET accepteren, slikken of stikken. Dan maar stikken, ik heb al jaren een voorkeur voor de oude Weerplaza app. Voor mij toch wat prettiger en de live tile informatiever.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:30

P_Tingen

omdat het KAN

Op mijn telefoon kom ik niet meer in de nieuwe omgeving van Rabo mobiel bankieren. Ik had een snelkoppeling op mijn startscherm naar
bankieren.rabobank.nl/online/nl/dashboard.html

Op mijn desktop gaat het goed, maar op mobiel kom ik op de oude omgeving uit, waar ik de scanner voor moet gebruiken. Ligt dat aan mij?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@P_Tingen niet aan jou misschien maar aan je toestel/browser? Ziet er hier (gelukkig), nog steeds uit zoals voorheen met 5 cijferige inlogcode.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:30

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, toestel opnieuw geregistreerd en hij doet het weer!

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.