Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28
n.v.t.

[ Voor 98% gewijzigd door Wietsee. op 18-11-2017 13:33 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28
MelvinB schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:58:
Regenmeter en Earthquake Watch lijken nauwelijks meer push-notificaties af te geven terwijl er wel nieuwe neerslag of bevingen te zien zijn als ik de apps open. Meer mensen die dit zijn opgevallen? Apps zoals NOS blijven wel tijdig notificaties afgeven valt me op.
Is dit vaak dan een app-probleem?
Regenmeter verbruikt enorm veel stroom op de achtergrond, zet de telefoon maar eens een tijdje op vliegtuigstand en kijk welke app er bovenaan staat.
Zal op veel meer toestellen de boosdoener zijn van het hoge verbruik vermoed ik.

Ik lijk natuurlijk bevooroordeeld doordat ik een soortgelijke app heb. Ik kwam er achter dat mijn Nokia L930 snel leegliep (nota bene in vliegtuigstand) daar ik inmiddels ben overgestapt naar de Nokia 3.

[ Voor 196% gewijzigd door Wietsee. op 18-11-2017 13:33 ]

Web Enrichment

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04

P_Tingen

omdat het KAN

Wat info mbt de Rabo-app: ik gebruik nu de nieuwe mobiele site m.rabobank.nl als alternatief voor de app, maar ik mis daar het adresboek. Ik heb hierover contact gezocht met de bank:
  • Goedemorgen, welkom bij de Rabobank. Waarmee kan ik u helpen?
  • Op de normale site voor internetbankieren heb ik een adresboek. Daar kon ik ook bij vanuit de oude Windows Phone app, maar vanaf m.rabobank.nl lijkt dat niet te kunnen. Is dat stuk?
  • Helaas is er geen koppeling naar uw adresboek. U gaat automatisch een adresboek aanmaken als u overboekingen doet via deze nieuwe site.
  • De oude app had dat wel en deelde het adresboek met de 'gewone' internetbankierensite. Dat gaat dus ook niet gebeuren?
  • Nee helaas niet. Ik begrijp dat dit lastiger is omdat u dit eerst niet zo gewend was. Wanneer u nu overboeking uitvoert via uw telefoon slaat hij deze automatisch op in uw adresboek gekoppeld aan het internetbankieren op uw telefoon, hier hoeft u zelf niets voor te doen.
  • Kan ik dat als wens voor verbetering nog ergens doorgeven?
  • Ik adviseer u dan hierover een klacht in te dienen via onze website
edit: dat laatste inmiddels gedaan

... en gaat over tot de orde van de dag

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus dezelfde site kan niet bij hetzelfde adresboek? (mobiel vs desktop website) Altijd leuke logica bij Rabobank. Ik gebruik het verder niet, dus was me niet opgevallen (reguliere betalingen doe ik altijd via desktop).

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2017 09:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik begrijp het niet helemaal denk ik, ik zie via de vernieuwde site mijn bestaande adressen indien ik een overboeking ga doen. Er is idd geen rechtstreekse link, je komt er enkel via overboekingen. Een edit (toevoegen/bewerken/verwijderen) is via de vernieuwde website niet mogelijk, dat zou een logische toevoeging zijn voor de toekomst.

Is deze vernieuwde website nu voor alle platformen bedoelt of als pleister op de wonde voor Windows Mobile? In het laatste geval zal ondersteuning wel weer minimaal zijn maar daar ga ik nu eigenlijk nog niet van uit. Ik verwacht een toename in het aantal mogelijkheden via de vernieuwde website en ik verwacht dat een groot gedeelte van het personeel daar nu nog helemaal niet van op de hoogte is.

Testing, one, two ...

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 15:11
De nieuwe site is voor alle platformen bedoeld.
Ik heb ook al gemeld dat het adresboek niet direct te bereiken is (wel bij een overboeking) als je inlogt via de website (dus niet via een app). In de iOS-app is het adresboek wel te bereiken (via 'Zelf regelen'). De medewerker die ik sprak, was hierover ook verbaasd. Zij heeft beloofd om na te vragen hoe dit zit. Daar krijg ik als het goed is nog terugkoppeling van.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:40:
Ik begrijp het niet helemaal denk ik, ik zie via de vernieuwde site mijn bestaande adressen indien ik een overboeking ga doen. Er is idd geen rechtstreekse link, je komt er enkel via overboekingen. Een edit (toevoegen/bewerken/verwijderen) is via de vernieuwde website niet mogelijk, dat zou een logische toevoeging zijn voor de toekomst.
Ik vermoed dat wij het over verschillende sites hebben. Ik bedoel m.rabobank.nl en niet de reguliere site voor internetbankieren.

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 23-11-2017 12:28 ]

• hardware-lover
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:27:
[...]
Ik vermoed dat wij het over verschillende sites hebben. Ik bedoel m.rabobank.nl en niet de reguliere site voor internetbankieren.
Maar m.rabobank.nl is niet dezelfde dan de nieuwe; https://www.rabobank.nl/p...en/rabo-online-bankieren/ of toch wel en vergis ik mij?

Testing, one, two ...

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:59:
[...]
Maar m.rabobank.nl is niet dezelfde dan de nieuwe; https://www.rabobank.nl/p...en/rabo-online-bankieren/ of toch wel en vergis ik mij?
Nee, dat is inderdaad een andere. Nou zie ik op de site dat je voor de nieuwe site ook een 5-cijferige code kan gebruiken als toegang. Als dat wil, ga ik die proberen op mijn telefoon.

Overigens kreeg ik net een telefoontje van de Rabo over mijn melding. De site m.rabobank.nl is gemaakt voor als een soort fall-back site voor mensen die de app niet kunnen gebruiken, zoals dus de windows phone gebruikers. Het is wat het is en gaat niet verder aangepast worden.

• hherrie

• hardware-lover
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:03:
[...]
Nee, dat is inderdaad een andere. Nou zie ik op de site dat je voor de nieuwe site ook een 5-cijferige code kan gebruiken als toegang. Als dat wil, ga ik die proberen op mijn telefoon.

[knip]
Dan ga jij aangenaam verrast worden verwacht ik ;) Ik heb de app al vervangen door een snelkoppeling naar de vernieuwde site, de app heeft nu geen bestaansrecht meer wat mij betreft, als men gebruik kan maken van die vernieuwde website.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik heb vandaag voor het eerste de nieuwe mijn.ing.nl lay-out gebruikt op mijn 950. Het werkt prima, en past goed op een telefoonscherm. Jammer dat de nieuwe website niet veel meer functies heeft dan de oeroude app.

Ik hoop dat de website meer functies gaat krijgen die de iOS en android app ook hebben.

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-07 20:20
Ik heb deze site https://www.rabobank.nl/p...en/rabo-online-bankieren/ ook eens geprobeerd en dat is het .
Alles wat je hier voor miste is er. En de mobiele site van de rabo is hier een slap aftreksel van dus in de prullenbak er mee.
Top site Rabo een voorbeeld voor velen.

Eric.

• hardware-lover
  • Niet online
hherrie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:26:
De nieuwe site is voor alle platformen bedoeld.
Ik heb ook al gemeld dat het adresboek niet direct te bereiken is (wel bij een overboeking) als je inlogt via de website (dus niet via een app). In de iOS-app is het adresboek wel te bereiken (via 'Zelf regelen'). De medewerker die ik sprak, was hierover ook verbaasd. Zij heeft beloofd om na te vragen hoe dit zit. Daar krijg ik als het goed is nog terugkoppeling van.
Adresboek is ook al rechtstreeks te bereiken en nieuwe contacten zijn toe te voegen/bewerken/verwijderen. Snel geregeld dus 👍

Testing, one, two ...

• hherrie
Inderdaad, snel geregeld! Werkt prima zo! Eigenlijk beter dan de app, die inmiddels toch wel erg verouderd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Wietsee. schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:32:
[...]

Regenmeter verbruikt enorm veel stroom op de achtergrond, zet de telefoon maar eens een tijdje op vliegtuigstand en kijk welke app er bovenaan staat.
Zal op veel meer toestellen de boosdoener zijn van het hoge verbruik vermoed ik.

Ik lijk natuurlijk bevooroordeeld doordat ik een soortgelijke app heb. Ik kwam er achter dat mijn Nokia L930 snel leegliep (nota bene in vliegtuigstand) daar ik inmiddels ben overgestapt naar de Nokia 3.
Helaas meldt jou app ook niks op tijd. Wel neerslag te zien in je app, maar niet tijdig de push notifications. Heb nu Rainalarm geinstalleerd en die doet dit allemaal wel op tijd alleen iets minder duidelijk.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de ASN bank gemaild met de vraag of ze, net als de ING en ABN, inloggen op een universele website met pin-code mogelijk gaan maken. Ze hebben laten weten dit niet van plan te zijn. Erg spijtig. Ik overdenk werkelijk om over te stappen, aangezien ik het niet mobiel kunnen bankieren als een gemis ervaar.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:47:
Ik heb de ASN bank gemaild met de vraag of ze, net als de ING en ABN, inloggen op een universele website met pin-code mogelijk gaan maken. Ze hebben laten weten dit niet van plan te zijn. Erg spijtig. Ik overdenk werkelijk om over te stappen, aangezien ik het niet mobiel kunnen bankieren als een gemis ervaar.
@wcduck Inloggen enkel met pin-code op ING website? Weet je zeker dat dit mogelijk is, of komt er dit aan voor beide banken die je noemt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
hardware-lover schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:10:
[...]

@wcduck Inloggen enkel met pin-code op ING website? Weet je zeker dat dit mogelijk is, of komt er dit aan voor beide banken die je noemt?
Met de nieuwe website van ING moet je nog steeds gewoon je wachtwoord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
menzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:18:
[...]
Met de nieuwe website van ING moet je nog steeds gewoon je wachtwoord gebruiken.
@menzo Naast je gebruikersnaam bedoel je, zoals het altijd al het geval was? Niets veranderd dus, maar de app werkt op dit moment nog, hoewel minimaal, toch afdoende voor mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
hardware-lover schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:25:
[...]

@menzo Naast je gebruikersnaam bedoel je, zoals het altijd al het geval was? Niets veranderd dus, maar de app werkt op dit moment nog, hoewel minimaal, toch afdoende voor mij.
Ja het is gewoon de website in een mooi adaptive design jassje gegoten. Dus het ziet er een stuk beter uit dan de huidige website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik dacht hier gelezen te hebben dat de ING app ook degelijk werkte. Helaas is het inloggen dus toch wat omslachtiger dan ik had gedacht. Begrijp ik dus goed dat voor Windows Phone gebruikers de Rabo het enige alternatief is?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@wcduck als app doet ING het nu nog, en daar is nog geen aankondiging voor gekomen dat er de stekker voor uitgetrokken gaat worden. De vernieuwde website van Rabobank is stukken beter dan de app die binnenkort uit zijn lijden wordt verlost. Van diverse andere banken zijn de apps komen te vervallen en ik weet niet welke bank Windows mobile op dit moment nog serieus neemt voor mobiel bankieren via een app.

Rabobank heeft er op dit moment de beste draai aan gegeven, en men mag hopen dat er meer voor zo'n oplossing zullen gaan in de nabije toekomst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Ja, de huidige ING app werkt nog prima voor de basis bankzaken. Ik jeb me alleen aangemeld voor de nieuwe mijn ING website om te zien of deze beter functioneert dan de app. Het ziet er mooier uit maar er zijn nog geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
eric27 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:29:
Ik heb deze site https://www.rabobank.nl/p...en/rabo-online-bankieren/ ook eens geprobeerd en dat is het .
Alles wat je hier voor miste is er. En de mobiele site van de rabo is hier een slap aftreksel van dus in de prullenbak er mee.
Top site Rabo een voorbeeld voor velen.

Eric.
Die doet het niet meer ?

Ik ben ook erg in de war in de rabo App leest ik
U maakt gebruik van Rabo Internet- en Mobielbankieren. Rabo Internetbankieren is veranderd. Op welk apparaat u uw bankzaken regelt, online bankieren ziet er overal hetzelfde uit. Vanaf vandaag kunt u het gemak van de nieuwe omgeving ervaren.

Wat is er veranderd?
Rabo Internetbankieren heet voortaan Rabo Online Bankieren. Met de nieuwe Rabo Online Bankieren omgeving kunt u ook op uw computer of laptop gebruik maken van verschillende diensten. Ervaar ook de voordelen:
•U logt in met een vijfcijferige code of uw Rabo Scanner.
•U ziet in één oogopslag uw rekeningoverzicht.
•Uw bankpas blokkeren en opnieuw aanvragen.
•Uw geld terugvragen met een betaalverzoek.
•Chatten met één van onze adviseurs.

Rabo Online Bankieren proberen
Wanneer u inlogt op Rabo Internetbankieren, komt u in een keuzescherm terecht. In het keuzescherm heeft u de keuze voor Rabo Online Bankieren (de nieuwe omgeving) of Rabo Internetbankieren (de oude omgeving). Kies voor Rabo Online Bankieren, u kunt nu inloggen met uw Rabo Scanner of u kunt zich registreren om in te loggen met een vijfcijferige code.

Rabo Internetbankieren blijft (voorlopig) toegankelijk
De komende tijd wordt Rabo Online Bankieren steeds verder uitgebreid. Voorlopig is het mogelijk om Rabo Online Bankieren en Rabo Internetbankieren naast elkaar te gebruiken. Houd er wel rekening mee dat in de toekomst de nieuwe omgeving het huidige Rabo Internetbankieren vervangt.
Dus we hebben nu 3 zaken ;

1 Internet bankieren
2 Mobiel bankieren
3 Online bankieren

Over die laatste kan ik niets vinden ? confused :(

Nog geprobeerd middels inloggen, ik krijg geen keuze scherm !

En 2 app's 1 op de PC, en 1 op de W10 mobiel, iemand heeft het idee achter UWP niet begrepen daar? Maar ik snap de insteek met een goede site maakt het niet meer uit of je Android Appel Windhoos of blackberry gebruikt, en met dat in het oog heeft Micysoft gelijk, telefoon is end off life, we zijn aan iets nieuws toe, geen telefoon maar er kan wel een SIM-kaart in :)

Ik ben blijkbaar te oud ;
Internetbankieren aanvragen
Mobielbankieren aanvragen
Online bankieren voor jongeren aanvragen
Online is alleen voor jongeren ;)

Bron: https://www.rabobank.nl/p.../service/online-bankieren

[ Voor 13% gewijzigd door shiptronic op 28-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
https://www.rabobank.nl/p...en/rabo-online-bankieren/
De komende tijd krijg je als Rabobank-klant vanzelf bericht op het moment dat je toegang hebt tot Online Bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
A ha, bedankt voor de verheldering, kon op de rabo site zelf niets vinden
Rabo Online Bankieren is net als Rabo Internetbankieren toegankelijk via een webbrowser op uw computer of mobiele apparaat zoals Internet Explorer, Chrome of Safari.
mag toch wel hopen dat het met Edge ook werkt, we gaan het eens proberen !

[edit] Geprobeerd en ziet er goed uit !

Wel even feedback verstuurd;
Bij het invoeren van het betalingskenmerk, na 4 cijfers even een spatie invoegen , dat maakt het invoeren overzichtelijker.
nu eens kijken hoelang het duurt voor het is door gevoerd :) 1 irritatie is inmiddels opgelost, bij het typen van het bedrag, na het invoeren van de komma ( ,) gelijk doorschuiven naar de centen sectie , #goed bezig :)

Betaal verzoek versturen werkt ook prima, middels de link kom je netjes op een Ideal omgeving uit, en kan je je eigen bank selecteren om de betaling af te ronden.

[ Voor 48% gewijzigd door shiptronic op 28-11-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:18:
[...]
Dus we hebben nu 3 zaken ;

1 Internet bankieren
2 Mobiel bankieren
3 Online bankieren
Volgens mij hebben we voor Rabo:

1. Internetbankieren
2. Mobiel via windows phone app
3. Mobiel bankieren via m.rabobank.nl
4. Via de windows-10 desktop app
5. Online bankieren

Waarbij [2] op 7 dec stopt, nr [3] daar een vervanger voor is en uiteindelijk [5] alles gaat vervangen.
(dat laatste is een aanname van mij trouwens). Nr [4] meldt overigens niet dat hij er na 7 dec mee ophoudt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
P_Tingen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:17:
[...]

Volgens mij hebben we voor Rabo:

1. Internetbankieren
2. Mobiel via windows phone app
3. Mobiel bankieren via m.rabobank.nl
4. Via de windows-10 desktop app
5. Online bankieren

Waarbij \[2] op 7 dec stopt, nr \[3] daar een vervanger voor is en uiteindelijk \[5] alles gaat vervangen.
(dat laatste is een aanname van mij trouwens). Nr \[4] meldt overigens niet dat hij er na 7 dec mee ophoudt, ben benieuwd.
Nummer 5 is de vervanger van nummer 2, maar mogelijk moeten sommigen het nog even doen via nummer 3.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 02:29

Radeon

Today is a good day to die

Nu net zelf me L950 geregistreerd op de mobiele website van de Rabobank, en ik moet zeggen dit is zeker geen achtergang!! Meer een vooruitgang zal de app niet missen zo. We missen nu wel een native app maar zo mis ik dat niet.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 22:15

The_Scarabial

MTB for life!

Radeon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:53:
Nu net zelf me L950 geregistreerd op de mobiele website van de Rabobank, en ik moet zeggen dit is zeker geen achtergang!! Meer een vooruitgang zal de app niet missen zo. We missen nu wel een native app maar zo mis ik dat niet.
Hier ook, werkt top! Moet zeggen dat ik ook liever een goed functionerende website heb dan een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:15
Leuk, Microsoft brengt nieuwe media drivers uit, ook geschikt voor mobiel, alleen vanaf build 16299....

https://mspoweruser.com/v...ts-swims-onto-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ik hoopt allen 1 ding dat ze voor PC en Mobiel wel een App houden, en die hoeft maar 1 ding te doen linken naar de website. Dat kan dus prima UWP en hoeft niet ingewikkeld te zijn. U vraagt waarom? Zo kan ik uit de lijst met Apps nog steeds Rabo kiezen, want ik wil geen Rabo app op mijn home screen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shiptronic schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:59:
Ik hoopt allen 1 ding dat ze voor PC en Mobiel wel een App houden, en die hoeft maar 1 ding te doen linken naar de website. Dat kan dus prima UWP en hoeft niet ingewikkeld te zijn. U vraagt waarom? Zo kan ik uit de lijst met Apps nog steeds Rabo kiezen, want ik wil geen Rabo app op mijn home screen :)
Dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang. Je hebt een heel specifiek startscherm dat je een rechtstreekse link daar niet wilt hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
hardware-lover schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:35:
[...]

Dat gaat dus niet gebeuren ben ik bang. Je hebt een heel specifiek startscherm dat je een rechtstreekse link daar niet wilt hebben?
Ja , zo mag Skype er ook nog niet op met dat stomme blauwe vlak ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Su8DEqqFaT657ENP7reMnKza/thumb.png

[Edit] zie dat het een oud plaatje is, Slack staat hier nog niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door shiptronic op 29-11-2017 22:59 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50

PeaceNlove

Deugleuter

Kan je opvullen met transparante tiles en dan buiten beeld onderin je snelkoppelingen, Skype ed plaatsen

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
PeaceNlove schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:00:
Kan je opvullen met transparante tiles en dan buiten beeld onderin je snelkoppelingen, Skype ed plaatsen
Da's ook hoe ik het heb gedaan; snelkoppelingen die geen 'transparant' optie hebben voor de snelkoppelingen zitten 'onder de swipe' zodat ze de look van m'n startscherm niet verprutsen :o

Ik zal binnenkort toch overstappen naar een iPhone maar dat is wel met pijn in het hart...de customisability ga ik echt missen en ik vind het nog steeds het beste mobiele OS, echt zonde dat Microsoft geen voet aan de grond heeft kunnen krijgen op de mobiele markt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shiptronic schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:48:
[...]
Ja , zo mag Skype er ook nog niet op met dat stomme blauwe vlak ;)

[afbeelding]

[Edit] zie dat het een oud plaatje is, Slack staat hier nog niet bij.
Kwam vandaag toevallig een W10M app tegen die bepaalde apps als transparante snelkoppeling op het startscherm kan plaatsen. Het is dan geen live-tile meer maar is dan wel transparant. Voor Skype is er ook een vervanger. Orange Tiles heet de app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Vandaag een brief van de ING gekregen dat het 16 april over en uit is met de ING app op Windows 10 mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
menzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:00:
Vandaag een brief van de ING gekregen dat het 16 april over en uit is met de ING app op Windows 10 mobile.
Mooi k$€*#t. Wordt er ook een alternatief aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54
Jammer maar helaas. Was ook wel te verwachten... Hopelijk komen ze inderdaad met een alternatief, zeker als TAN via SMS ook uitgefaseerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ze geven aan dat de nieuwe site een stuk beter werkt. Dat is ook zeker zo, maar dan moet TAN er wel in blijven.

Deze link stond in de brief:
https://www.ing.nl/windowsphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
menzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:16:
Ze geven aan dat de nieuwe site een stuk beter werkt. Dat is ook zeker zo, maar dan moet TAN er wel in blijven.

Deze link stond in de brief:
https://www.ing.nl/windowsphone
Wat een non-reden wordt er gebruikt! Ik durf met zekerheid te stellen dat het overgrote deel aan Android toestellen er slechter aan toe zijn met hun beveiligings_updates dan de oudere Windows mobieltjes met 8.1. Voor Windows 10 Mobile (waar met geen woord over wordt gerept), is dat al helemaal niet van toepassing.

Verouderde besturingssystemen
Microsoft is gestopt met ondersteuning van de software voor de Windows Phone. Actuele veiligheids-updates komen er dus niet meer. Onze veiligheidsstandaarden blijven we ontwikkelen. Een verouderd besturingssysteem werkt daar niet mee samen. Daarom stoppen we met deze app.

Het staat nog niet op onze FP, dat zal niet lang meer gaan duren verwacht ik 8)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2018 13:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 21:01

Sebazzz

3dp

Helaas, maar viel te verwachten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:28
Dat is inderdaad mooi k*t. Tegen die tijd maar eens kijken hoe het met de mobiele site gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
hardware-lover schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Wat een non-reden wordt er gebruikt! Ik durf met zekerheid te stellen dat het overgrote deel aan Android toestellen er slechter aan toe zijn met hun beveiligings_updates dan de oudere Windows mobieltjes met 8.1. Voor Windows 10 Mobile (waar met geen woord over wordt gerept), is dat al helemaal niet van toepassing.

Verouderde besturingssystemen
Microsoft is gestopt met ondersteuning van de software voor de Windows Phone. Actuele veiligheids-updates komen er dus niet meer. Onze veiligheidsstandaarden blijven we ontwikkelen. Een verouderd besturingssysteem werkt daar niet mee samen. Daarom stoppen we met deze app.

Het staat nog niet op onze FP, dat zal niet lang meer gaan duren verwacht ik 8)
Ja, Windows 10 Mobile heeft tot minimaal juni 2019 beveiligingsupdates.

https://support.microsoft...pha=Windows%2010%20Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

ardvark99 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Mooi k$€*#t. Wordt er ook een alternatief aangeboden?
Ja IOS en Android gebruiken of de site. Eigenlijk zegt ING, koop maar binnen nu en een maand een nieuwe telefoon.

@hardware-lover had via twitter brief al naar tweakers gestuurd.

Allemaal klagen bij @ingnl

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 20-03-2018 14:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 19:56
Zag ieder weldenkend mens natuurlijk ook al maanden (zo niet jaren) aankomen.

Windows Phone was het betere OS met de slechtere App store, helaas.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
Bij Android ondersteunen ze ook stokoude versies(4.0). Ze hebben de app niet eens onbruikbaar gemaakt voor zelfs nog oudere versies (eerder dan 4.0)
Android:

Toestellen met besturingssysteem Android 4.0 of hoger kunnen altijd de meest recentste versie van de Mobiel Bankieren App gebruiken. Heeft u een toestel met besturingssysteem lager dan Android 4.0 dan kunt u de Mobiel Bankieren App niet meer downloaden. Heeft u de app nog wel op uw toestel dan kunt u deze voorlopig nog wel gebruiken.
Ik heb net ING gesproken aan de telefoon (op twitter wordt je weggewuifd), de dame vond het ook een slecht argument van de ING (Zeker omdat ze bij android de app niet onbruikbaar hebben gemaakt). en gaf aan om met meerdere mensen officieel een klacht in te dienen.

[ Voor 20% gewijzigd door menzo op 20-03-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
menzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:44:
Bij Android ondersteunen ze ook stokoude versies(4.0). Ze hebben de app niet eens onbruikbaar gemaakt voor zelfs nog oudere versies (eerder dan 4.0)

[...]

Ik heb net ING gesproken aan de telefoon (op twitter wordt je weggewuifd), de dame vond het ook een slecht argument van de ING (Zeker omdat ze bij android de app niet onbruikbaar hebben gemaakt). en gaf aan om met meerdere mensen officieel een klacht in te dienen.
Moet je je voorstellen, android 4.0 heeft dus waarschijnlijk nog steeds een stuk meer gebruikers dan WP. Het gaat niet om de oude versie, het gaat om het potentiële bereik dat ze met die applicatie hebben. Je gaat gewoon geen applicatie ontwikkelen of bijhouden (security) als maar XX mensen het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

chaoscontrol schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:43:
Zag ieder weldenkend mens natuurlijk ook al maanden (zo niet jaren) aankomen.
Doet er niet toe. 1 maand om het maar verder uit te zoeken is kul en klantonvriendelijk. Dan heb ik het nog niet eens over de genoemde inconsistentie m.b.t. beveiligingsproblemen die hieraan ten grondslag zouden liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
PcDealer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:31:
[...]

Doet er niet toe. 1 maand om het maar verder uit te zoeken is kul en klantonvriendelijk. Dan heb ik het nog niet eens over de genoemde inconsistentie m.b.t. beveiligingsproblemen die hieraan ten grondslag zouden liggen
Dit is al een stuk langer bekend aangezien ik in December een nieuwe telefoon heb gekocht en dit toen al een argument was om niet meer voor WP te gaan, ik kan namelijk lastig zonder de ING app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

chaoscontrol schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Dit is al een stuk langer bekend [...]
Wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Meen dat er al sinds november of december een gerucht ging dat ING binnenkort zou stoppen, nu zaten ze er wel een paar maanden naast, maar de boel wordt wel gestopt.

Betwijfel of klagen helpt, er werd ook al heel lang "gezeurd" om een modernere app, in plaats van dit ding die even functioneel is als de versie die ik in 2012 op mijn Android had.

Direct ook wel een reden waarom ik er eerlijk gezegd niet heel rouwig om ben, als de mobiele website zowaar werkbaar wordt, is dat vast al een hele vooruitgang ten opzichte van deze app.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:44:
Meen dat er al sinds november of december een gerucht ging dat ING binnenkort zou stoppen, nu zaten ze er wel een paar maanden naast, maar de boel wordt wel gestopt.

Betwijfel of klagen helpt, er werd ook al heel lang "gezeurd" om een modernere app, in plaats van dit ding die even functioneel is als de versie die ik in 2012 op mijn Android had.

Direct ook wel een reden waarom ik er eerlijk gezegd niet heel rouwig om ben, als de mobiele website zowaar werkbaar wordt, is dat vast al een hele vooruitgang ten opzichte van deze app.
Dit bericht misschien? nieuws: ING begint met uitfasering tancodes ten gunste van bevestiging in ban...

Maar wat wordt nu die "vernieuwde" website?

EDit: deze reactie was dus idd gewoon BS: nl noob in 'nieuws: ING begint met uitfasering tancodes ten gunste van bevest...

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2018 15:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, was echt al eerder, beetje rond de tijd dat het van de Rabobank bekend werd dat ze gingen stoppen
Maar wat wordt nu die "vernieuwde" website?
Een responsive website voor je Mijn ING: https://www.ing.nl/de-ing...e-login-pagina/index.html

Want ja, het is 2018 en de website van misschien wel de grootste bank van Nederland is nog niet responsive en daardoor een ramp om te gebruiken op je mobiel :')

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:57:
[...]Nee, was echt al eerder, beetje rond de tijd dat het van de Rabobank bekend werd dat ze gingen stoppen

[knip]
nieuws: Rabobank stopt ondersteuning Bankieren-app voor Windows Phone

Dat bericht?

Voor wie zijn ongenoegen kenbaar zou willen maken;

https://community.ing.nl/...-vervalt/m-p/235044#M8108

Niet dat je er wat mee op gaat schieten verwacht ik, maar voor sommigen kan het uitspreken alleen al opluchtend werken ;)

Of ze me iets mochten vragen, bij bezoek aan die website. Dat mocht...
Na het einde van de vragenreeks, of ik op een schaal van 0-10, ING bij familie en bekenden zou willen aanbevelen? _O-

Na de eerder aangekondigde geringe salaris-verhoging van Mister Hamers (hoewel zeer terecht onder flinke druk weer teruggedraaid), en vandaag dit nieuws, is het nét geen 10 geworden :+

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2018 16:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:06
Ik ook. Dan toch maar snel naar de Nokia 8 Sirroco of de Nokia 9 voor mij.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kruila schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:53:
[...]
Snel? Ze zijn er beiden nog niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
RobinHood schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Want ja, het is 2018 en de website van misschien wel de grootste bank van Nederland is nog niet responsive en daardoor een ramp om te gebruiken op je mobiel :')
Wat grappig is, want elders in Europa is hij dat al jaren ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Snel? Ze zijn er beiden nog niet?
sorry, ik bedoelde: zo snel als mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

Wailing_Banshee

You're Next

kruila schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:53:
[...]

Volgens mij is die Nokia 9 de Nokia 8 Sirocco. Ik heb tenminste niets meer van de 9 vernomen sinds die 8 Sirocco aangekondigd is.

Tenzij die Sirocco een dual sim krijgt, waarbij je de tweede sim als geheugenkaart slot kunt gebruiken, hoef ik hem niet. Dan koop ik liever een tweede simkaartje en zet ik die in een oude android telefoon zodat ik die eventueel kan gebruiken voor bankzaken onderweg (thuis gebruik ik vaak m'n android tablet of pc).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 17:48
En weer een app minder...
Deze keer is het de officiële Formule 1 app:

Formula 1, W10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
St00mwals schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:48:
En weer een app minder...
Deze keer is het de officiële Formule 1 app:

[afbeelding]
Dit was elders hier op Tweakers al bekend gemaakt, dit topic leeft vrijwel niet meer. Maar er zijn 2 alternatieven voor 2018, die eigenlijk al jaren bestaan naast de officiële app. Beiden weer keurig up to date. Een app is afkomstig van een Nederlander. PitlaneOne is één van die apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 17:48
hardware-lover schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Dit was elders hier op Tweakers al bekend gemaakt, dit topic leeft vrijwel niet meer. Maar er zijn 2 alternatieven voor 2018, die eigenlijk al jaren bestaan naast de officiële app. Beiden weer keurig up to date. Een app is afkomstig van een Nederlander. PitlaneOne is één van die apps.
Dan heb ik dat bericht gemist....

Vanmorgen idd PitlaneOne en Racing One (die van die Nederlander ;) ) getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
St00mwals schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:10:
[...]
Dan heb ik dat bericht gemist....

Vanmorgen idd PitlaneOne en Racing One (die van die Nederlander ;) ) getest.
Er is ook nog een oude Sky app waarin het e.e.a. aan F1 nieuws voorbij komt en Sofascore niet te vergeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
We krijgen trouwens meer apps waarvan we geen updates meer krijgen, die niet uit de Store worden verwijderd, maar waar wel voor W10 op door ontwikkeld wordt. Een van die voorbeelden is OneLocker, krijgt op W10 regelmatig updates, maar niet meer op W10M. Zelfde geldt volgens mij ook voor sommige Microsoft apps als Camera en Personen, daar zijn ook al een paar updates op binnen gekomen op W10, maar niet voor W10M.

Zie: http://appraisin.com/arti...ge-and-other-improvements
Hey man, the problem with that is still the same: W10 Mobile does NOT support builds targeting Fall Creators Update, it's not up to us developers. I might backport some new features to it in the future, but it'll require additional work, as I'm no longer able to use the same project for both versions (which are two separate branches now). Again, I'm sorry about that myself, but there's not much I can do since MS decided to prevent W10 Mobile from running FCU apps completely 😟

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:07:
We krijgen trouwens meer apps waarvan we geen updates meer krijgen, die niet uit de Store worden verwijderd, maar waar wel voor W10 op door ontwikkeld wordt.
Dat komt, omdat veel UWP apps niet compatible (meer) zijn met W10M.

De reden hiervoor is dat Microsoft heeft besloten dat UWP apps niet meer kunnen draaien op mobiel.

Klinkt raar (universal platform apps die niet draaien op mobiel en enkel op desktop... wat is er dan universal aan?), maar is het niet;

De modernste UWP apps maken gebruik van API's die wél voor desktop, maar niet (meer) voor mobiel worden ontwikkeld.

Gevolg is dat je dus vrolijk een UWP app kan maken (mobiel, desktop, xbox, hololens, etc...) maar die wel communiceren met API's uit de Creators Fall Update;

Mobiel heeft die update (of de API's daarvoor) nooit ontvangen, en dus werkt geen enkele moderne UWP app meer op mobiel...

Dus UWP voor mobiel is stilletjes door MS kapot gemaakt (expres, zodat ze W10M niet meer hoeven door te ontwikkelen) en draait straks enkel nog op desktop (Hololens vliegt er binnenkort uit, omdat de reorganisatie van vorige week Hololens een deprecated platform heeft gemaakt (net als Cortana)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:30:
[...]

Dus UWP voor mobiel is stilletjes door MS kapot gemaakt (expres, zodat ze W10M niet meer hoeven door te ontwikkelen) en draait straks enkel nog op desktop (Hololens vliegt er binnenkort uit, omdat de reorganisatie van vorige week Hololens een deprecated platform heeft gemaakt (net als Cortana)).
Ik volg het Microsoft nieuws de laatste tijd ook, daar voor ik al, maar waar ze nou naar toe willen? Het gaat alleen maar om het grote geld voor de aandeelhouders, maar van innovatie blijft er bar weinig van over. En wat ze maken is alleen voor de US markt, en een paar landen meer, maar voor de rest, zoek het maar uit. Genoeg voorbeelden te noemen, behalve Cortana, HoloLens heb je natuurlijk Groove, band en Windows mobile. Zonder de laatste is de store ook niet zo interessant. Wat maakt het Microsoft nou uit dat ze een paar mobile toestellen per jaar uitbrengen, en daar weinig of geen winst op maken vergeleken met de grote winsten die ze op andere takken binnen harken? Windows 10 mobile ging de goede kant op qua ontwikkeling, en zakelijk gezien een goed alternatief voor de andere OS'en.

Ze moeten Windows 10 mobile open source maken, kijken wat dat zou brengen, al denk ik dat Microsoft de (UWP) API's nooit vrij zouden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Ik volg het Microsoft nieuws de laatste tijd ook, daar voor ik al, maar waar ze nou naar toe willen? Het gaat alleen maar om het grote geld voor de aandeelhouders, maar van innovatie blijft er bar weinig van over. En wat ze maken is alleen voor de US markt, en een paar landen meer, maar voor de rest, zoek het maar uit. Genoeg voorbeelden te noemen, behalve Cortana, HoloLens heb je natuurlijk Groove, band en Windows mobile. Zonder de laatste is de store ook niet zo interessant. Wat maakt het Microsoft nou uit dat ze een paar mobile toestellen per jaar uitbrengen, en daar weinig of geen winst op maken vergeleken met de grote winsten die ze op andere takken binnen harken? Windows 10 mobile ging de goede kant op qua ontwikkeling, en zakelijk gezien een goed alternatief voor de andere OS'en.

Ze moeten Windows 10 mobile open source maken, kijken wat dat zou brengen, al denk ik dat Microsoft de (UWP) API's nooit vrij zouden geven.
Nou ja, het was natuurlijk de bedoeling van Microsoft, en dat hebben ze altijd al gezegd, om de mobieltjes, en dat geldt voor alle hardware die ze maken, door derden te laten maken. MS laat alleen maar zien, als ze hardware uitbrengen, wat hardware kan met software van MS. Nooit anders geweest.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:52:
[...]

MS Power User had vorige week een aardig (kort) artikel hierover.

Oa. dat Nadela (de baas) geliefd is bij stakeholders, ivm. stijgende winst / aandelen, maar het bedrijf wel steeds verder uitholt

Zelfs W10 heeft geen focus meer (de hoogste pief voor W10 heeft een lagere status gekregen of zo iets), dus ze focussen zich steeds meer op cloud, azure, etc... en zelfs minder op Windows...

Dat mobile geen update naar bepaalde API's heeft ontvangen en dus geen UWP updates meer kan draaien, is ook een teken aan de wand - net als dat Hololens / Cortana op een lager niveau in de organisatie is gezet (nu nog allemaal abstract downgraden, maar op termijn gaan 'we' het wel merken).

Dat mobile deprecated is, heeft er bv. voor gezorgd dat de Store nu geen muziek meer aanbiedt (Groove is gecancelled), omdat iedereen natuurlijk muziek via mobiel luistert;

Geen mobiel platform = geen muziek vraag = geen muziek aanbod = een Store die geen muziek aanbiedt.

Apps bood de Store toch al niet (echt) aan, muziek dus ook niet meer en op desktop gebruikt (bijna) niemand apps, wel software (die steeds meer verplaatst naar iOS en Android).

Op lange termijn blijft er dus weinig over van Windows As We Know It...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is het vandaag app-update dag? Een hele zut aan (vooral) Windows/Microsoft app updates?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
hardware-lover schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:06:
Is het vandaag app-update dag? Een hele zut aan (vooral) Windows/Microsoft app updates?
Het lijkt er wel op. Er zitten zelfs apps tussen die ik eigenlijk niet had verwacht, daar die al even niet van een update voorzien waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ING blokkade is vanaf dit moment actief zie ik. Eerder op de dag was dit nog niet het geval, maar nu die wel. Er wordt geopperd dat er een nieuwe app zou zijn, maar ik denk al te weten welke kant dat op zal gaan. Ik heb nooit de berichtgeving van ING zelf ontvangen voor het stopzetten van de Windows Phone app ondersteuning, maar het is via diverse nieuwssites (waaronder onze FP), onder de aandacht gebracht, dus ik was op de hoogte.

Edit: Je wordt nu via de app doorgestuurd naar de Windows store, waar nog steeds dezelfde versie te vinden is. Je geraakt in een loop dus. Gezien de recente beoordelingen zijn er wel meer ING klanten die niet op de hoogte waren van het stoppen?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 16-04-2018 18:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:54:
ING blokkade is vanaf dit moment actief zie ik. Eerder op de dag was dit nog niet het geval, maar nu die wel. Er wordt geopperd dat er een nieuwe app zou zijn, maar ik denk al te weten welke kant dat op zal gaan.
Heb ik ook. Zit nog op 8.1 update 2. Zal Windows 10 zin hebben?
Ik heb nooit de berichtgeving van ING zelf ontvangen voor het stopzetten van de Windows Phone app ondersteuning, maar het is via diverse nieuwssites (waaronder onze FP), onder de aandacht gebracht, dus ik was op de hoogte.
Ze hebben niet de ondersteuning voor de Windows Phone app gestopt, maar voor Windows app voor telefoons. Dus ook voor Windows 10 per 16 april.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 16-04-2018 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:58:
[...]
Heb ik ook. Zit nog op 8.1 update 2. Zal Windows 10 zin hebben?
Mobiel? Ik heb een Lumia 950XL, en heb hetzelfde probleem. De app zelf is dus geblokkeerd zonder het Windows OS daarbij te controleren.

@PcDealer Officieel is Windows Phone = 8.* en Windows Mobile = 10. Er was dus enkel een app voor WP8.x voor beiden, maar dat maakt verder weinig uit eigenlijk. Die ene die er was werkt niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 16-04-2018 19:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:00:
[...]

Mobiel? Ik heb een Lumia 950XL, en heb hetzelfde probleem. De app zelf is dus geblokkeerd zonder het Windows OS daarbij te controleren.
Ja, 830. Ik moet denk ik wel updaten omdat Vodafone sim niet ingesteld wordt na overstap van Tele2 en ik daarom geen data heb.

Wat staat er bij jou onder Instellingen/Info/Provider? Ik heb CV NL.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 16-04-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:54:
ING blokkade is vanaf dit moment actief zie ik. Eerder op de dag was dit nog niet het geval, maar nu die wel. Er wordt geopperd dat er een nieuwe app zou zijn, maar ik denk al te weten welke kant dat op zal gaan. Ik heb nooit de berichtgeving van ING zelf ontvangen voor het stopzetten van de Windows Phone app ondersteuning, maar het is via diverse nieuwssites (waaronder onze FP), onder de aandacht gebracht, dus ik was op de hoogte.

Edit: Je wordt nu via de app doorgestuurd naar de Windows store, waar nog steeds dezelfde versie te vinden is. Je geraakt in een loop dus. Gezien de recente beoordelingen zijn er wel meer ING klanten die niet op de hoogte waren van het stoppen?
Nou, ik heb de nieuwe ING site eens bekeken, alleen het inlog scherm is verbeterd, de rest is nog niet voor mobiel gebruik optimaliseerd. En dat mobiel bevestigen zonder app zijn ze nog niet over uit hoe dat moet gaan gebeuren. En om mijn TAN codes mee te moeten sleuren heb ik ook geen zin in.

Ik gebruik mijn ING rekening alleen voor mij zelf, de rest hier thuis zit bij de Rabobank, ik zit toch sterk aan te denken om daar naar over te stappen, bij de Rabobank hebben ze het toch iets beter voor elkaar, wat betreft het mobiel bankieren via web. En los van de graai cultuur bij de ING bank in de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@ardvark99 Van Lanschot wil ook spelen met de big boys. Waarom dan Rabobank niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
PcDealer schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:40:
@ardvark99 Van Lanschot wil ook spelen met de big boys. Waarom dan Rabobank niet?
Eh, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Inzake En los van de graai cultuur bij de ING bank in de top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
PcDealer schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 02:18:
[...]

Inzake En los van de graai cultuur bij de ING bank in de top.
Ah, jij zat in die richting te denken. Tja, in mijn ogen zijn het in de bank en verzekering wereld allemaal graaiers ;-)

Maar ik vind het slecht van ING dat ze de app stop zetten, terwijl er (nog?) geen web alternatief is. Slechte service. De inlog pagina ziet er prima uit, maar je kan niet zoals bij de Rabobank (of app) inloggen met een code, je moet jouw wachtwoord die aan bepaalde eisen moet voldoen gebruiken. Nu kan ik die wel opslaan in Edge, maar dat maakt het bankieren totaal niet veilig. En de rest van de site is dus nog niet aangepast, en je moet dus ook nog met TAN codes gaan werken, want ze weten nog niet eens hoe dit opgelost gaat worden.

Laat die app dan nog een jaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:17
@ardvark99 Exact jouw verhaal op twitter https://twitter.com/JPHellemons/status/986540005580472320 de login pagina is prima, maar daarna is het gewoon de website zoals die er al een tijd is. Stel dat ze gewoon bootstrap hadden gebruikt of zo... of de app gelaten zoals het is. Of de app open sourcen. Of een API aanbieden. De huidige situatie is gewoon erg slecht. Een popup die je naar de store stuurt waar staat dat je de laatste versie hebt en de app kan starten. Start je de app dan komt de popup weer dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 11:00
Ook triodos bankieren app werkt sinds vandaag niet meer. Zelfde situatie, app verwijst naar een nieuwe app, kom je in de store, heb je al de nieuwste.
Mobiele site is ook zelfde: Wel aanwezig, totdat je moet inloggen, dan niet meer een mobielvriendelijke site. Triodos apparaatje nodig om in te loggen. Jammer, hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door BrBuggyB op 19-04-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Om het daar te houden waar het eigenlijk thuishoort, ik deel hier de link waarbij je vanuit je telefoon rechtstreeks naar de installatie voor de Flitsmeister app gaat. Deze rechtstreekse link werkt (nu) nog;

https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDJJK9

De NOS app is eveneens nog terug te vinden in de mobiele store (maar enkel als je deze al op je telefoon hebt staan). Een gedeelde link naar de app gaat echter naar de "normale" Windows 10 Store omdat de mobiele optie niet is toegevoegd aan de app op dit moment, daarom word je niet doorgestuurd naar de mobile app Store en kan de app niet worden geïnstalleerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
hardware-lover schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:23:
Om het daar te houden waar het eigenlijk thuishoort, ik deel hier de link waarbij je vanuit je telefoon rechtstreeks naar de installatie voor de Flitsmeister app gaat. Deze rechtstreekse link werkt (nu) nog;

https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDJJK9
Die link geeft bij in de store de opmerking:
Flitsmeister is currently not available
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
BrBuggyB schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:22:
[...]

[...]

@BrBuggyB Ik heb deze gisteren via deze link (geopend vanuit mobiel zelf), nog op een ander W10M toestel (voor de allereerste keer), kunnen installeren? Vreemd.

Edit: sterker, ik kan deze nu nog steeds installeren? Is het taalgevoelig misschien? Staat hier op NL.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 24-04-2018 17:25 . Reden: verduidelijking ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BrBuggyB schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:22:
[...]

[...]

Was je al eigenaar van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
hardware-lover schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:57:
[...]

@BrBuggyB Ik heb deze gisteren via deze link (geopend vanuit mobiel zelf), nog op een ander W10M toestel kunnen installeren? Vreemd.

Edit: sterker, ik kan deze nu nog steeds installeren? Is het taalgevoelig misschien? Staat hier op NL.
Bij mij op EN... daar ligt het misschien aan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:28
capsoft schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:10:
@ardvark99 Exact jouw verhaal op twitter https://twitter.com/JPHellemons/status/986540005580472320 de login pagina is prima, maar daarna is het gewoon de website zoals die er al een tijd is.
Inmiddels heeft de ING website achter het inlogscherm ook een update gehad, en lijkt het wel goed te werken zover ik in 2 minuten kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
robkrekel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:38:
[...]
Inmiddels heeft de ING website achter het inlogscherm ook een update gehad, en lijkt het wel goed te werken zover ik in 2 minuten kan zien.
@robkrekel misschien niet voor iedereen dan? Ik zie dat een vergrootglas nog steeds een handig hulpmiddel is voor het eerstvolgende scherm dat volgt na het "mobiel vriendelijke" inlogscherm. Of is het e.e.a. toestel/browser afhankelijk misschien? Hoe dan ook, ik merk hier geen verschil.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Ook als je inlogt via: https://mijn.ing.nl/banking

Ik heb al een tijdje de nieuwe mijn ing en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
menzo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:37:
Ook als je inlogt via: https://mijn.ing.nl/banking

Ik heb al een tijdje de nieuwe mijn ing en het werkt prima.
Idd, dit ziet er al beter uit. Nu nog inloggen met pin code, toestel registreren, en betalen met pincode, zoals bij de Rabobank.
De site is wel traag, of dit is omdat ik de eerste keer inlog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@robkrekel dat ziet er inderdaad stukken beter uit zo. Vreemd dat ik in eerste instantie wel het vernieuwde inlogscherm te zien kreeg en vervolgens de "gewone" Mijn ING omgeving.

Het e.e.a. lijkt wel wat traag te laden, heb jij dat ook? Buiten dat, hier is mee te leven MITS er een goed alternatief voor TAN gaat komen voor niet Android/iOS gebruikers? Toch jammer dat ze niet voor de Rabobank oplossing zijn gegaan, dan was het helemaal dikke mik.

Natuurlijk wel zo reëel blijven dat er op een gegeven moment toch een gedwongen overstap vanuit WP81/W10M plaats moet gaan vinden, daar valt eigenlijk niet aan te ontkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Bij mij is het ook traag. Het was vroeger iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
Dat de site wat trager is, dat komt doordat wij W10 mobile users er massaal gebruik van maken :) Dat kunnen ze servers daar niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Paddywacker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:21:
Dat de site wat trager is, dat komt doordat wij W10 mobile users er massaal gebruik van maken :) Dat kunnen ze servers daar niet aan :P
Wat? Vier users tegelijk niet eens?? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Laatst online: 22:05
P_Tingen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:25:
[...]

Wat? Vier users tegelijk niet eens?? :+
Vergeet mij niet!
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Let op:
Discussies/updates over eigen gemaakte apps mogen in het Post hier je eigen Windows Phone App! topic.