Ik weet niet of ze al verkrijgbaar zijn maar deze apps zou ik heel graag willen op Windows Phone 7 (er hangen hier ook programmeurs rond dus wie weet breng ik hen hiermee ook nog op ideeen!):
- NOS Teletekst: onmisbaar voor actueel nieuws (ik vind Nu.nl tegenwoordig te veel telegraaf niveau)
- Wifi Tether App: onmisbaar als je een tablet of netbook hebt (en kabels zijn nooit fijn)
- NS Reisplanner: werkt net even beter dan de website omdat je vaak gemaakte reizen en locaties kunt opslaan als favoriet - en alleen de tijd nog hoeft in te voeren (niet telkens alles opnieuw invoeren/probs nadat je cache is gecleared) en is leuk dat je bv via Maps de route van je reis krijgt te zien.
- Settings Profiler: automatisch gaat m'n toestel in nachtmode zonder dat ik hem met de hand op stil etc hoef te zetten. Als ik thuiskom gaat automatisch WiFi aan etc.
- Goedkoop Tanken: laat dagelijks zien waar ik het goedkoopst kan tanken, incl. de km's meegerekend vanaf m'n huidige locatie naar het tankstation.
- Regenradar: geeft me automatisch 30min van te voren een push notification (of geluids-seintje) als er regen/sneeuw opkomst is o.b.v. m'n locatiegegevens (hoef ik dus niet zelf te gaan lopen kijken).
- GPS Sportstracker: met Nike+ support en multitasking (soms wil ik tijdens het fietsen even wat opzoeken; dan wil ik niet dat hij stopt met loggen i.v.m. gebrek aan multitasking)
- Pathe App: toont overzichtelijk de voorstellingen van vandaag/morgen etc.
- Pricewatch Scanner: ik vind de website van T.net te onhandig op een kleinscherm (telkens moeten inzoomen, wachten etc) dus een app werkt beter (incl. barcodescanner)
- Gmail App (al werkt de nieuwe mobiele www-versie ook steeds beter)
- Google Maps 5 (met gratis navigatie; en sinds versie 5.0 met offline-caching en vector-graphics

)
- Goede videoplayer: met DIVX, SRT, OGG, XVID, VC1 etc support
- SMS Backup tool: om gemakkelijk m'n sms berichten te exporteren naar text/excel/access-bestandje.
- Dropbox (heerlijke cloudsync tool voor documenten);
- Picsay: snel en gemakkelijk van een gemaakte foto een postkaart kunnen maken (tekstballoontje, tekst, wat basic kleuraanpassingen etc) en via e-mail versturen of uploaden naar een site.
- Goeie IM-client met support voor Google Talk, MSN, Yahoo, Skype etc - met alle features (files versturen/ontvangen, buzzen enz)
- Gratis SMSen/Pingen: via WhatsApp, Pingchat etc (bespaart een hoop geld!)
- Swype: Love it or hate it, maar ik kan er toch sneller mee tikken.
- Belminuten/SMS/Dataverkeer HUB/App om m'n belminuten/sms/dataverkeer mee bij te houden.
- Carlocator: als ik m'n auto parkeer (of andere waypoint) logt ie de locatie zodat ik hem later altijd weer via GPS kan terugvinden.
- Afstandsbediening via Bluetooth/Wifi: zodat ik WinAmp/Windows Mediaplayer/Powerpoint etc vanaf m'n mobiel kan besturen.
- Engadget.com: mobiele App voor m'n favoriete site (met links naar video etc; werkt ook weer net ff gemakkelijker dan de website).
- Stoppen met roken app: geef aan wanneer je gestopt wilt zijn met roken en hij berekent automatisch naar die datum toe hoeveel sigaretten je telkens per dag mag roken (dus van 10-1e maand; 9 2e maand etc; afhankelijk van je eind datum).
- VOIP/SIP-client: om goedkoop te kunnen bellen!
- Sleepcycle: hij bepaalt a.d.h.v. accelorameter e.d. wanneer het best moment is om jouw te wekken (binnen een bepaalde periode bv tussen 7 en

.
- Tvgids: die niet blunt alle tv-programma's in lijsten laat zien maar waar je aangeeft welke programma's je volgt en deze automatisch in je kalender zet (op Google kunt je meerdere agenda's beheren dus dat hoeft geen bende te worden) of met een hub en dat je een herinnering kan instellen zodat ie automatisch een seintje geeft als je programma binnen xx minuten begint.
- Shoutcast Client: voor online-radio streaming (in de achtergrond)
- De AH / Appie App die elke week de bonusaanbiedingen geeft en je kunt zien (als je bonuskaart gebruikt) wat je allemaal hebt gekocht etc.
-
Word Lens: omdat het echt een showcase "wow" app is.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar deze zou ik heel graag willen zien (en misschien zijn ze er al wel, heb zelf nog geen WP7). En dan ook nog gratis svp.
[
Voor 11% gewijzigd door
Anoniem: 69767 op 20-12-2010 19:45
]