Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 14:47
Mede-auteur:
  • MarluXiaXl
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-12-2016

MarluXiaXl

Introductie
Dit topic gaat over de Zune software, uitgebracht door Microsoft, als beheerprogramma van Microsoft’s beoogde iPod-killer Zune welke in Nederland nooit op de markt is geweest. Deze software is daarom momenteel nog relatief onbekend in Nederland.
Korte beschrijving
Zoals gezegd Zune is dus een mediabeheerprogramma. De User Interface heeft veel kenmerken van de Zune mediaspelers. Ook de interface van de Windows Phone heeft veel elementen van de Zune interface overgenomen. Deze interface kenmerkt zich door een frisse cleane look. Mocht je een Zune mediaspeler hebben dan heb je dit programma dus nodig om het apparaat van inhoud te voorzien.

In het najaar van 2010 heeft Microsoft de Windows Phone 7 op de markt gebracht, deze gebruikt ook de Zune software om muziek, podcasts, video’s en afbeeldingen met de pc uit te wisselen.
Features
  • Een eigen mediabibliotheek bijhouden. Deze kun je ordenen op Artiest, Album, Datum, Laatst toegevoegd enz. Dit gebeurd op basis van de metagegevens (tags) in de muziekbestanden.
  • Muziek luisteren
  • Video's bekijken
  • Video's converteren
  • Je eigen afspeellijsten maken
  • Muziek rippen en ook je eigen muziek op een cd branden
  • Muziek synchroniseren met je Windows Phone 7 toestel of je Zune apparaat
  • Streamen naar andere mediasystemen in je huis
  • Podcasts, films, muziek downloaden vanaf de Zune Marketplace
  • Apps voor je Windows Phone downloaden. Vanaf het najaar ook in de Benelux
SmartDJ
Net zoals iTunes heeft Zune een functie om op basis van de muziek die je op dat moment aan het luisteren bent een playlist aan te maken. Deze functie heet in Zune SmartDJ.
Zune Pass
Net zoals bij iTunes kun je via Zune muziek en video’s bekijken. Verschil met iTunes is dat je de muziek en video huurt in plaats van dat je het koopt. Het gaat dus om een streaming dienst.

Deze dienst, een betaalde dienst van Microsoft, heet Zune pass. Met Zune pass kun je voor $14,99 per maand onbeperkt muziek luisteren uit hun database. Dit mag je dan ook doen op je Xbox, Windows Phone, Zune HD, Laptop, eigenlijk alles wat Zune software kan draaien zolang je maar betaalt en bent ingelogd op je eigen live-account. Ook laten ze je onbeperkt muziek downloaden, en je mag elke maand 10 'song credits' gebruiken. Dit houdt in dat je dan 10 nummers mag houden ook al heb je geen Zune Pass meer.
Omdat de Zune dienst vooralsnog niet in Nederland gelanceerd is, kun je met een Nederlandse Live-ID momenteel alleen video’s en apps via de marketplace aanschaffen.

Voor het gebruik van de Marketplace maakt het dus erg uit of je LiveID geregistreerd is als Nederlands account of als (bijvoorbeeld) een Amerikaans account. Nederlandse accounts kunnen dus nog geen muziek "kopen", Amerikaanse accounts kunnen dat wel.
Ook de inhoud van de app store is afhankelijk van het land waarin je LiveID geregistreerd staat.
Mediabibliotheek
Het hart van de Zune software wordt eigenlijk gevormd door je mediabibliotheek, in Zune wordt deze Collectie genoemd. Nadat je de software geÔnstalleerd hebt wordt gevraagd of de Zune software moet kijken naar je Windows 7-libraries of dat je zelf mappen wilt aangeven welke gecontroleerd worden.
Belangrijk is dat je je tags in de muziek goed hebt staan. Als je dat wilt kan de Zune software de tags ook laten aanvullen of vervangen met gegevens uit een database.
Speler
Als je bestanden allemaal in de database staan kun je de software gaan gebruiken als mediaspeler. Dat kan op verschillende manieren.

Normale weergave

Afbeelding van het scherm “Nu afspelen”

Mini-player
Apps
Zoals gezegd, in de Marketplace kun je dus ook apps kopen die dan bedoeld zijn voor je Windows Phone 7. Vanaf de Mango update zal dit ook mogelijk zijn met Nederlandse LiveID’s.
Synchroniseren
Standaard staat de Zune software zo ingesteld dat als je een Zune device of Windows Phone via USB met je computer verbindt, automatisch de Zune software gestart wordt. Dan kunnen gemaakte foto's en e-mail en dergelijke gesynchroniseerd worden.
Muziek kun je naar je Zune device kopiŽren door nummers naar het icoon van je device te slepen.

Updates voor Windows Phone 7, zoals de Mango update, vereisen dat je de Zune software op je PC geÔnstalleerd hebt staan. Zodra je device aangesloten is gaat het systeem zoeken naar updates welke vervolgens geÔnstalleerd kunnen worden.
Links
FAQ
Hier moeten dan nog wat vragen komen
Versie
Op 23 augustus 2011 heeft Microsoft versie 4.8.2345.0 uitgebracht.

CAP-Team wijzigde deze reactie 24-08-2011 20:10 (14%)

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• CAP-Team
Om je muziek goed te ordenen in Zune is het heel belangrijk dat je je tags voor je muziek goed op orde hebt.
Voor reguliere albums is dat geen probleem, lastiger wordt het als je een hele bunch aan losse nummers hebt die niet in een album zitten.

Mijn ervaringen tot nu toe:
- zet in deze losse nummer de album artist op "Various Artists" of iets dergelijks
- vul zoveel mogelijk alle tags in (desnoods een "dummy" album)

quote:
CAP-Team schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:29:
Om je muziek goed te ordenen in Zune is het heel belangrijk dat je je tags voor je muziek goed op orde hebt.
Voor reguliere albums is dat geen probleem, lastiger wordt het als je een hele bunch aan losse nummers hebt die niet in een album zitten.

Mijn ervaringen tot nu toe:
- zet in deze losse nummer de album artist op "Various Artists" of iets dergelijks
- vul zoveel mogelijk alle tags in (desnoods een "dummy" album)
Je kunt trouwens ook van meerdere nummers tegelijk de meta tags tegelijk editten

• MarluXiaXl
Ik merk nu ook inderdaad dat Zune vreemd gaat doen als je al bestaande albums vollop gaat bewerken. Wou vandaag even mijn collectie op orde maken maar nu kloppen mijn veranderde albums niet meer omdat hij het niet snapt dat 2 verschillende albums die eerst niet bij elkaar hoorde wel van dezelfde artiest zijn.
Gelukkig heb ik nog een muziekmap waar alles goed staat dus er opnieuw inzetten is geen punt.

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
quote:
hAl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:47:
[...]

Je kunt trouwens ook van meerdere nummers tegelijk de meta tags tegelijk editten
Dat werkt inderdaad perfect. Voor bijvoorbeeld nummers behorende bij een specifiek album.
quote:
MarluXiaXl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:11:
Ik merk nu ook inderdaad dat Zune vreemd gaat doen als je al bestaande albums vollop gaat bewerken. Wou vandaag even mijn collectie op orde maken maar nu kloppen mijn veranderde albums niet meer omdat hij het niet snapt dat 2 verschillende albums die eerst niet bij elkaar hoorde wel van dezelfde artiest zijn.
Dat gaat prima hoor zolang de meta gegevens van de artiest maar 100% identiek zijn bij beide albums.

• mark_vb
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-03 11:11
quote:
CAP-Team schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:54:
Zune Pass
Net zoals bij iTunes kun je via Zune muziek en video’s bekijken. Verschil met iTunes is dat je de muziek en video huurt in plaats van dat je het koopt. Het gaat dus om een streaming dienst.
Kleine correctie op deze zin in je OP, Zune Pass is geen streaming service. Het is een abonnementsdienst waar je muziek zowel kan downloaden en streamen. Bovendien mag je ook elke maand 10 nummer onbeperkt houden. De rest van de nummers (ook de downloads) kun je niet meer luisteren wanneer je abonnement eindigt.

Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

quote:
mark_vb schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:54:
[...]
Bovendien mag je ook elke maand 10 nummer onbeperkt houden.
Dat geld wel voor Zune Pass in de USA maar niet noodzakelijkwijs voor Zune Pass in andere landen.

Er is nog geen mededeling over de dienst in Nederland geweest geloof ik.

• MarluXiaXl
Bedankt @ mark_vb, de informatie is erbij toegevoegd!
quote:
Dat gaat prima hoor zolang de meta gegevens van de artiest maar 100% identiek zijn bij beide albums
Aah, dit was dus niet het geval dan maar ook aan de meta gegevens van de artiesten en albums sleutelen

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06
Kunnen we beter niet alle reacties verwijderen in dit topic, en als je vragen/opmerkingen etc. sturen naar de topicstarters? ;)

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-05 09:30
quote:
CokeZero schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:58:
Kunnen we beter niet alle reacties verwijderen in dit topic, en als je vragen/opmerkingen etc. sturen naar de topicstarters? ;)
Waarom? Het is een ervaringen & discussie topic. Geen FAQ.

• MarluXiaXl
Wat iedereen wel kan doen is gewoon vragen naar mij en CAP-Team sturen. Mocht dit dan een goeie vraag zijn of eentje die meerdere mensen stellen dan zetten we dit in het FAQ gedeelte van de startpost.
Dat is dan wel wat handiger dan dat iedereen het hier gaat vragen en we uiteindelijk hetzelfde krijgen als het huidige WP7 topic dat dus gesloten gaat worden ;)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik wil niet direct de discussie dooddrukken, maar om nu tig pagina's met "je ben dit of dat vergeten" te krijgen gaat me ook wat ver.

Heb je een kleine correctie/aanvulling, doe het dan via de DM naar de topic starters. Gaat het om zaken waar andere mensen ook wat aan hebben dan vind ik het wel aardig om dat gewoon tussen de reacties te zien.

Overigens heb ik de titel maar even aangepast, het meeste staat er nu wel in

PaT wijzigde deze reactie 29-07-2011 19:19 (11%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• CokeZero
Kijk zo bedoel ik dat als je nog wat wilt toevoegen aan de topicstart DM dan de topicstarters en zet het niet hier, net zoals in het Windows Phone 7 FAQ.

On-topic: Waarom update Zune de podcasts niet? (Heb trouwens Zune 4.7) Heb de .xml link toegevoegd aan de podcasts (Van iTunes) maar als er een nieuwe podcast is, download Zune de podcast niet.

• MarluXiaXl
Ik geloof dat podcasts nog niet beschikbaar zijn in Nederland. Ik zet ze er ook in via iTunes en ook met de Zune Beta (4.8) maar worden ook niet zelf geupdate en krijg ook geen nieuwe binnen. Mijn oplossing: weer via iTunes regelen.

Ik hoop dat met Mango ook Zune hier helemaal werkt

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Werkt bij mij wel op mijn zunehd en phone7.heb alleen wel een usa account

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• CokeZero
quote:
MarluXiaXl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:59:
Ik geloof dat podcasts nog niet beschikbaar zijn in Nederland. Ik zet ze er ook in via iTunes en ook met de Zune Beta (4.8) maar worden ook niet zelf geupdate en krijg ook geen nieuwe binnen. Mijn oplossing: weer via iTunes regelen.

Ik hoop dat met Mango ook Zune hier helemaal werkt
Oke, dus daar hebben meerdere last van, hopelijk wordt idd Zune ook volledig beschikbaar in Nederland dan ga ik echt een Zune Pass nemen legaal en goedkoop :D

Btw, weet iemand trouwens hoe je de achtergrond kunt veranderen in Zune bij nu afspelen en in het gewone collectie menu?

• PaT
Wat zou je daar aan willen veranderen dan? Je hebt in je instellingen menu gewoon een optie voor schermweergave. Bij mij wordt mijn album-art ad random getoond. De meest hoge instellingen geven ook wel het mooiste effect, hoewel een stapje lager wel iets kleuriger is.

• CokeZero
Ja klopt, maar omdat mijn pc niet zo goed meer is moet ik de schermweergave op minimaal zetten en dan ziet de album-art bij ''Nu Afspelen'' er niet meer echt mooi uit dus kan je de achtergrond daarbij ook veranderen?

Btw, bij de collectie hoeft dat niet dat is wel mooi met dat wit en dan als thema 'Nexus'. :D

• PaT
Volgens mij valt daar verder niet veel aan aan te passen.

• The_Source
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-09 15:20
De Zune Social Tagger is ook wel handig als je bestaande albums wilt taggen via de zune marketplace.

Ik heb zelf (nog) geen WP7 :)

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-09 17:46
quote:
The_Source schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:41:
De Zune Social Tagger is ook wel handig als je bestaande albums wilt taggen via de zune marketplace.

Ik heb zelf (nog) geen WP7 :)
Zune social tagger is idd handig, alleen het plaatje van de artiest/groep/band komt dan niet op je scherm te staan (bij mij dan)

• CAP-Team
Weet iemand wat de beste resolutie is voor de album art? Ik vond in een ander forum dat het beste 240x240 gebruikt kan worden. Maar dat was een topic uit 2007. Wat is de grootste resolutie voor album art dat wordt getoond op een Windows Phone 7 toestel?

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:11

Domino

30 Watts and overheating...

Ik gebruik 300x300. Maar eerlijk gezegd deed ik dat al voordat ik WP7 gebruikte.

Meest logisch lijkt me 480x480, da's de maximale horizontale resolutie. WP7 zal het zelf wel schalen als dat te groot is.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• CokeZero
Ik doe altijd 500x500 mooi scherp en groot. :)
quote:
CAP-Team schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:04:
Weet iemand wat de beste resolutie is voor de album art? Ik vond in een ander forum dat het beste 240x240 gebruikt kan worden. Maar dat was een topic uit 2007. Wat is de grootste resolutie voor album art dat wordt getoond op een Windows Phone 7 toestel?
De Zune client software zou 800x800 aan moeten kunnen. Maar naar het toestel zal dat wel fors verkleind worden

• CokeZero
Ik heb de Nederlandse versie van Zune verwijderd, want ik wou de US versie alleen nu krijg ik vreemd genoeg een Nederlandse installatie en de Nederlandse versie van Zune...

Wat doe ik fout?
quote:
Taalinstellingen in windows wellicht op Engels zetten?

• CokeZero
Oja, is ook zo :p

• CokeZero
Oke, ik zet hem op Engels (VS) en als ik dan de setup start springt de instellingen opeens in NL en dan krijg ik weer de Nederlandse Zune..

• Perceptor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 15:53
Is je interface van Windows misschien NL? Mogelijk stelt ie zich hierop in.
Ik heb m'n landsinstellingen in Windows 7 op Engels gezet (wel NL taal) en kan wel in de Engelse marketplace met m'n Live account wat op UK staat, maar de interface van Zune is vervolgens wel Nederlands en het werkt prima.

• Manuel
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:46
quote:
CokeZero schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:18:
Oke, ik zet hem op Engels (VS) en als ik dan de setup start springt de instellingen opeens in NL en dan krijg ik weer de Nederlandse Zune..
Ik neem aan dat je Windows 7 draait? (Ik draai zelf de Engelse versie dus vertaal het waar nodig is)

In dat geval: Control Panel => All Control Panel Items => Region and Language => Location & Formats => Format => English.

Althans, dit werkt bij mij. Als ik het instel op Nederland krijg ik een Nederlandse interface met het gevolg dat ik niet kan inloggen met mijn USA-account en visa versa.

• Perceptor
Wil je trouwens per se de Engelse interface, of gaat het alleen maar om toegang tot de Engelse/Amerikaanse Marketplace?
In aanvulling op Manuel hierboven, in de NL versie van Windows heb ik de volgende instellingen in het Land en Taal dialoogvenster (Configuratiescherm -> Alle Config. scherm-onderdelen -> Land & taal):
• Tabblad Notaties: Notatie is ingesteld op Nederlands
• Tabblad Locatie: Huidige locatie is ingesteld op Verenigd Koninkrijk

• CokeZero
Windows XP SP3, ook al m'n hardware geschikt voor Windows 7 64-bit heb ik nog steeds niet geupdate.

Het gaat vooral om de Marketplace, gewoon rondneuzen een ook Zune links kunnen openen ;) En ook podcasts.

[edit 1]Oja, is het ook goed als je VS instelt want m'n live account is Amerikaans.

[edit 2]Hij blijft de Nederlandse setup geven :S Terwijl ik de download file gewoon heb gedownload via http://zune.net/en-US

PaT wijzigde deze reactie 03-08-2011 19:32 (34%)

• CokeZero
*knip*

PaT wijzigde deze reactie 03-08-2011 19:32 (97%)

• CokeZero
*knip*

PaT wijzigde deze reactie 03-08-2011 19:32 (95%)

*knip*

Nederlandse setup maakt niet uit voor NL marketplace als het goed is. Wat we uitmaakt is of je een NL live account gebruikt. Deze moet namelijk zijn ingesteld op 1 van de ondersteunde landen zviw.

RoD wijzigde deze reactie 24-08-2011 20:17 (40%)

• Perceptor
De downloadlinks van Nederlandse en Engelse sites zijn gewoon hetzelfde. Waarschijnlijk detecteert ie tijdens de setup de taal. Ik heb geen XP, maar in Windows 7 heb ik zoals ik al zei gewoon alle functionaliteit in de Nederlandse Zune als ik de rest van m'n instellingen wel op de UK heb staan.
Zorg er iig voor dat je regional settings op hetzelfde staan als die van je Live ID.

• CokeZero
Oh het is al gelukt Zune is volledig Nederlands met volledige Marketplace enzo. :D

• Manuel
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:46
quote:
CokeZero schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:18:
Oh het is al gelukt Zune is volledig Nederlands met volledige Marketplace enzo. :D
Het zou fijn zijn als je ook even de oplossing erbij zet. :)

• CokeZero
Ik moest gewoon de setup door laten gaan, ook al was de setup Nederlands ik dacht namelijk dat de setup engels moest zijn niet dus, maar alles werkt nu goed. :)

• CAP-Team
Gisteren is dus versie 4.8 officieel uitgebracht. Weer een mijlpaal verder die nodig is om straks Windows Phone codename "Mango" te kunnen installeren.

quote:
CAP-Team schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:09:
Gisteren is dus versie 4.8 officieel uitgebracht. Weer een mijlpaal verder die nodig is om straks Windows Phone codename "Mango" te kunnen installeren.
Hier wat er in zit:
meuk: Zune Software 4.8

En hier wat er niet in zit:
hAl in 'meuk: Zune Software 4.8'

• IntoDevel
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-09 18:00
quote:
In Japan zijn deze week de eerste Windows Phone 7.5 toestellen gelanceerd. Zou het niet kunnen dat hiervoor versie 4.8 ontwikkeld is en dat met de officiele lancering van Windows Phone 7.5 we wellicht een Zune 5.0 kunnen verwachten? Er zijn ook al lang geluiden (geruchten) dat Zune als brand gaat verdwijnen en dan zou het ook kunnen zijn dat er een ander stukje software gaat komen. Misschien dat dit dan ook de reden is dat in Zune 4.8 geen spectaculaire nieuwe features te vinden zijn? Just a thought.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-09 03:22
quote:
IntoDevel schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

In Japan zijn deze week de eerste Windows Phone 7.5 toestellen gelanceerd. Zou het niet kunnen dat hiervoor versie 4.8 ontwikkeld is en dat met de officiele lancering van Windows Phone 7.5 we wellicht een Zune 5.0 kunnen verwachten? Er zijn ook al lang geluiden (geruchten) dat Zune als brand gaat verdwijnen en dan zou het ook kunnen zijn dat er een ander stukje software gaat komen. Misschien dat dit dan ook de reden is dat in Zune 4.8 geen spectaculaire nieuwe features te vinden zijn? Just a thought.
dit is de versie van Zune die iedereen gaat gebruiken. Er komt voor de launch van Mango in US of NL niet een andere versie.

• MarluXiaXl
Het is wel fijn dat zune nu alle updates van je Windows Phone in 1 keer uitvoert, toch wat vriendelijker :)

• MarluXiaXl
Even een leuke kick: Mijn Windows en mijn Zune client staan op nederlands en ik kan toepassingen selecteren via Zune voor mijn Winodws Phone! :D Alleen als ik het wil installeren gaat Zune wel zeuren dat mijn ID niet overeenkomt met mijn locatie, maar dat alle apps voor NL al in Zune staan betekent al wat :)

• PaT
Dat klopt, je hebt echter ook een Mango toestel nodig om die app's ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken. Nog (hopelijk) even geduld dus!

• CAP-Team
Dat had ik eind vorige maand ook al gemerkt, sinds versie 4.8 kun je in de nederlandse marketplace en kun je ook apps "kopen" als je een Windows Phone hebt aangesloten, maar installeren doet ie pas als je Mango op je Phone hebt staan.

• agoNITE
  • Laatst online: 20:21
Ik weet niet of ik het in het goede topic vraag.

Ik heb pas sinds begin september een Omnia 7, nou heb ik er wat muziek op gezet. Op NoDo had ik op de Live-Tile van Zune altijd Foo Fighters als achtegrond ongeacht naar welke artist ik luister.

Had gehoopt dat dit in Mango met NL marketplace/Zune aangepast zou zijn, maar ik krijg helemaal geen artist info.

Wat ik al gedaan heb is alle tags door Zune zelf laten zoeken (albumgegevens zoeken). Ook heb ik Zune Social Tagger gebruikt, vond dit ergens op XDA. Helaas loopt deze app vast..

Waar kan dit aan liggen?

Edit:
Zou het kunnen komen doordat Zune Music Marketplace in Nederland (nog) niet beschikbaar is?

agoNITE wijzigde deze reactie 28-09-2011 09:44 (8%)

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-09 11:36

Devster

thuisbarista

Klopt, volgens mij werkt dit alleen met een US Live Account.

Life is too short to drink bad coffee...

• agoNITE
quote:
Devster schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:54:
Klopt, volgens mij werkt dit alleen met een US Live Account.
Hm jammer, misschien toch iets te voorbarig gereset om met mijn NL Live ID aan te melden.
Nou ja, misschien komt dat ooit nog naar Nederland.

• agoNITE
Normaal gesproken had ik mijn post geŽdit, maar ik vond dit ook wel een schopje waard :$

Zojuist telefonisch contact gehad met de Xbox Live helpdesk ivm overzetten Gamertag naar ander LiveID, dit was helaas niet mogelijk. Vanuit de medewerker kwam op den duur Zune ter sprake, heb even doorgevraagd...

Hij kon het niet met 100% zekerheid zeggen, maar zijn woorden zijn dat er in het najaar een grote update komt voor het Zune platform en dat hierdoor volgens hem voor 90% zeker ook de Zune Music Market (Zune Pass?) beschikbaar zou moeten worden in een groot gedeelte van Europa (NL noemde hij apart).

Nogmaals...bovenstaande is speculatief, geen toezegging van iemand die iets voor MS doet..

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:39

BM

Moderator Spielerij
quote:
agoNITE schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:33:
Normaal gesproken had ik mijn post geŽdit, maar ik vond dit ook wel een schopje waard :$

Zojuist telefonisch contact gehad met de Xbox Live helpdesk ivm overzetten Gamertag naar ander LiveID, dit was helaas niet mogelijk. Vanuit de medewerker kwam op den duur Zune ter sprake, heb even doorgevraagd...

Hij kon het niet met 100% zekerheid zeggen, maar zijn woorden zijn dat er in het najaar een grote update komt voor het Zune platform en dat hierdoor volgens hem voor 90% zeker ook de Zune Music Market (Zune Pass?) beschikbaar zou moeten worden in een groot gedeelte van Europa (NL noemde hij apart).

Nogmaals...bovenstaande is speculatief, geen toezegging van iemand die iets voor MS doet..
Ik ga even niet in op het laatste deel van je post, maar je Gamertag overzetten kan wel, dat heb ik een paar dagen terug namelijk zelf gedaan.
Kan gewoon vanuit je Xbox dashboard (niet via de website). Oude live-id bevestigen, nieuwe opgeven, nog een keer bevestigen en klaar. Supersimpel :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• agoNITE
quote:
BM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:19:
[...]

Ik ga even niet in op het laatste deel van je post, maar je Gamertag overzetten kan wel, dat heb ik een paar dagen terug namelijk zelf gedaan.
Kan gewoon vanuit je Xbox dashboard (niet via de website). Oude live-id bevestigen, nieuwe opgeven, nog een keer bevestigen en klaar. Supersimpel :)
Dat klopt, heb dus geen xbox meer. Had per e-mail dit ook aangegeven, kreeg alleen een foute reactie. Telefonisch is dit namelijk niet mogelijk...e-mail beweerde van wel.

• BM

BM

Moderator Spielerij
quote:
agoNITE schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:47:
[...]

Dat klopt, heb dus geen xbox meer. Had per e-mail dit ook aangegeven, kreeg alleen een foute reactie. Telefonisch is dit namelijk niet mogelijk...e-mail beweerde van wel.
Ah ok, my bad. Was al even aan het terugkijken of ik zoiets ergens kon zien. Dan word het lastiger ja.

Niemand met een xbox waar je jouw account op kunt recoveren?

X1 Gamercard | iRacing

• agoNITE
quote:
BM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:43:
[...]

Ah ok, my bad. Was al even aan het terugkijken of ik zoiets ergens kon zien. Dan word het lastiger ja.

Niemand met een xbox waar je jouw account op kunt recoveren?
Jawel, opzich ook geen probleem. Wel aangegeven dat het makkelijk zou zijn om dit in de Games for Windows Live te kunnen regelen.

• wizzlewaxx
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:17
Goedemorgen mensen,

Ik heb even een vraagje over Zune... Ik maak veel gebruik van losse nummers, die doe ik in een map en die nummers luister ik dan vaak. Nu wil ik gewoon iets heel simpels door dat mapje naar me WP7 device over te zetten, playlist maken en klaar. Nu lijkt dit allemaal niet zo makkelijk zeg.

Zune heeft me muziek gesynct en het wordt een aardig zootje. Ik heb bijna 2TB aan muziek. Lang niet alle tags staan goed en alles staat door elkaar... Wat ik dus geprobeerd had is: het mapje opgezocht wat ik op het toestel wilde zetten, een nieuwe playlist aangemaakt en ik dacht zo even slim te zijn en vanuit de betreffende map alle nummers naar de playlist te slepen en klaar. Helaas synct zune ook alle playlisten van bestaande albums, dus als ik de betreffende nummers heb gevonden en deze aan me zelf aangemaakte playlist wil toevoegen moet ik tussen 3122 (aantal playlisten die zune van me pc heeft ge-synct) playlisten op zoek gaan naar mij zelf net aangemaakte playlist, en dat bij elk nummertje opnieuw!

Ik vroeg me af of jullie een wat makkelijkere manier weten? ;)
quote:
wizzlewaxx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:32:
dus als ik de betreffende nummers heb gevonden en deze aan me zelf aangemaakte playlist wil toevoegen moet ik tussen 3122 (aantal playlisten die zune van me pc heeft ge-synct) playlisten op zoek gaan naar mij zelf net aangemaakte playlist, en dat bij elk nummertje opnieuw!

Ik vroeg me af of jullie een wat makkelijkere manier weten? ;)
Als je een playlist hebt gemaakt of geselecteerd in de Zune client dan staat die als extra icoontje linksonderin. Je kunt nummer daar gewoon opslepen en hoeft dan niet telkens een playlist te selecteren uit een lijst.

• wizzlewaxx
quote:
hAl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Als je een playlist hebt gemaakt of geselecteerd in de Zune client dan staat die als extra icoontje linksonderin. Je kunt nummer daar gewoon opslepen en hoeft dan niet telkens een playlist te selecteren uit een lijst.
Die had ik nog niet gezien! Thx voor de tip!

Ik blijf wel worstelen met het programma hoor. Gewoon ff een map toevoegen met zelf uitgekozen nummers (verschillende artiesten) op je Telefoon zetten is er helaas niet bij...
quote:
wizzlewaxx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:53:
[...]Die had ik nog niet gezien! Thx voor de tip!

Ik blijf wel worstelen met het programma hoor. Gewoon ff een map toevoegen met zelf uitgekozen nummers (verschillende artiesten) op je Telefoon zetten is er helaas niet bij...
Misschien komt het doordat je nog denkt in mappen voor het organiseren van je muziek.
In plaats van je nummers in een map verplaatsen/kopieren via een bestandbeheer applicaties(verkenner) moet je ze misschien gewoon alleen maar op de Zune synchorniseren of in een playlist zetten. Of laat je gewoon eens leiden door SmartDJ om een selectie van muziek voor jou te kiezen.
Misschien gewoon eens een weekje helemaal niet op je harde schijf kijken voor muziek?

• wizzlewaxx
quote:
hAl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:13:
[...]

Misschien komt het doordat je nog denkt in mappen voor het organiseren van je muziek.
In plaats van je nummers in een map verplaatsen/kopieren via een bestandbeheer applicaties(verkenner) moet je ze misschien gewoon alleen maar op de Zune synchorniseren of in een playlist zetten. Of laat je gewoon eens leiden door SmartDJ om een selectie van muziek voor jou te kiezen.
Misschien gewoon eens een weekje helemaal niet op je harde schijf kijken voor muziek?
Dat is wel een goede ja. Ik moet het nog wat meer onder de knie krijgen... Toch lijkt het me lastig. ff een simpel voorbeeldje (denkende aan de 2tb aan muziek wat nu ook in me zune staat).

Als ik een nummer van een artiest in me playlist wil hebben druk ik op de zoekbalk en tik dat nummer in. Helaas, geen zoekresultaten gevonden. Druk ik het kopje albums op en zoek ik het album van de artiest. Helaas, ook geen zoekresultaat gevonden. Nou dan begin ik mijn geduld al te verliezen. Zoek ik het betreffende nummer op via windows verkenner, kopieer ik de volledige bestandsnaam in zune, vind zune het nummer wel!

Ik weet het, het heeft met de id3 tags te maken, maar om die allemaal goed te krijgen ben ik nog wel een tijdje bezig, dus daar begin ik maar niet aan. Maar ik ga me muziek ook maar is de hele week met zune afspelen en kijken of ik elk nummer kan vinden wat ik op dat moment wil horen, misschien krijg ik het dan beter onder de knie! :)

• Necros
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-07 17:48
Ik heb onlang een beoordeling gegegeven in Zune voor een applicatie die ik daar aangeschaft heb.
Nu kwam tot mijn verbazing mijn echte naam bovenaan de review te staat ipv mijn Zune tag.

Iemand enig idee hoe ik kan instellen dat mijn echte naam niet meer verschijnt bij het plaatsen van beoordelingen?

Edit: Bizar, ik zoek mijn beoordeling nogmaals op, zie ik dat er nu wťl mijn Zune tag staat ipv mijn naam.

Necros wijzigde deze reactie 30-11-2011 14:36 (15%)

• WingsOfFury
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-09 01:17
quote:
Necros schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:34:
Ik heb onlang een beoordeling gegegeven in Zune voor een applicatie die ik daar aangeschaft heb.
Nu kwam tot mijn verbazing mijn echte naam bovenaan de review te staat ipv mijn Zune tag.

Iemand enig idee hoe ik kan instellen dat mijn echte naam niet meer verschijnt bij het plaatsen van beoordelingen?

Edit: Bizar, ik zoek mijn beoordeling nogmaals op, zie ik dat er nu wťl mijn Zune tag staat ipv mijn naam.
Beoordelingen werken bijzonder slecht in WP7. Je kunt het via Zune, de web Marketplace of je telefoon doen. Op een of andere manier kan hij ze echter niet combineren. Heb vaak dat als ik via de web MP een beoordeling schrijf, ik hem via mijn tel niet kan zien, en andersom ook.

Of MS controleert ze allemaal handmatig, of het werkt gewoon voor geen meter. Ik denk het 2e :+
quote:
WingsOfFury schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:22:
[...]
Heb vaak dat als ik via de web MP een beoordeling schrijf, ik hem via mijn tel niet kan zien, en andersom ook.

Of MS controleert ze allemaal handmatig, of het werkt gewoon voor geen meter. Ik denk het 2e :+
Of ze moeten gesynced worden naar een andere database en dan duurt het misschien een dag voor ze op een ander platform zichbaar zijn.

• WingsOfFury
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-09 01:17
quote:
hAl schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:04:
[...]

Of ze moeten gesynced worden naar een andere database en dan duurt het misschien een dag voor ze op een ander platform zichbaar zijn.
Nee, heb het echt dagen later nogmaals bekeken. Soms worden ze ook helemaal niet opgeslagen. Ik ben een voorstander van beoordelingen, zodat de community rondom WP7 wat actiever wordt en hopelijk groeit. Lees namelijk zelf altijd eerst de beoordelingen, als ze er zijn.

Dus heb echt mijn best gedaan het werkend te krijgen hoor, maar soms doen ze het gewoon niet.

• Leeuwarden122
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-01-2014
Ik wil nu muziek op mn telefoon zetten en ook wat excel bestandjes, maar het lijkt dat ik verplicht ben het programma Zune te gebruiken. Op mn vorige telefoon met Android kon ik gewoon via mappen muziek op mn tel zetten, dit is ultiem chill en overzichtelijk. Deze Zune manier is kut en overdreven.

Daarnaast is het ook onduidelijk hoe je bestanden over moet zetten en waar kan ik kiezen uit welke muziek folders ik muziek kan halen? Ik heb meerdere folders en nu heeft hij een folder gekozen die ik nooit gebruik. Kan ik ook andere folders kiezen? Zo ja, hoe?

• Broodbeleg
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-02 17:44
Andere folders kiezen:
Start Zune op. Rechtsbovenin zie je settings staan. Dan kom je als het goed is bij software settings. En dan staat er iets over windows libraries. Daar kan je je libraries managen welke Zune kan gebruiken om muziek te herkennen en toe te voegen. Druk op de knop manage en selecteer mappen die je wilt toevoegen. Simple as that. :)
Dat moet je trouwens per onderdeel doen. Dus aparte mappen aanwijzen voor video's, afbeeldingen, podcasts en muziek.

• florus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-06 16:26
Er is een registry hack voor Windows 7 waarmee je de Zune/Windows Phone zichtbaar maakt in explorer, en je kunt er dan bestanden op zetten. Deze kun je echter niet via de ingebouwde apps openen.
quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:15:
Daarnaast is het ook onduidelijk hoe je bestanden over moet zetten en waar kan ik kiezen uit welke muziek folders ik muziek kan halen? Ik heb meerdere folders en nu heeft hij een folder gekozen die ik nooit gebruik. Kan ik ook andere folders kiezen? Zo ja, hoe?
In Zune bij instellingen/settings en dan collection/collectie -> Klik op de beheren knop de van de bestand soort (muziek/video/afbeeldingen/podcasts) en je kunt mappen toevoegen/verwijderen.

• Leeuwarden122
Oef, het wordt een zooitje op deze manier. Hij geeft albums aan en ik klik erop en vervolgens is het een nummer wat gelijk aangaat. Daarnaast als ik links op afspeellijsten klik krijg ik maar een deel van de afspeellijsten

Daarnaast gaat dit programma niet over excel bestanden, hoe krijg ik die nu op mn telefoon?

Ik wil het niet op deze manier doen, kan het ook anders?

Leeuwarden122 wijzigde deze reactie 05-12-2011 14:07 (8%)

Kun je deze vraag naar het Zune topic verplaatsen (en dat topic ook even doornemen).
Dan wil ik je daar wel wat meer uitleggen over de Zune client software.
(Ik zit nu in allerlei topics Zune informatie te geven en dat is niet zo heel zinvol)

Excel bestandjes kun je overigens sowieso niet rechtstreeks naar je telefoon kopieren maar allen via Office, Email of via je Skydrive.

80466 wijzigde deze reactie 05-12-2011 14:18 (42%)

• Leeuwarden122
Maar ik kan dus niet gewoon met mappen werken?

• Leeuwarden122
Oke, dus ik moet met meta tags werken. Hoe kan ik die in groepen bewerken?

Waarom kiezen die lui niet voor als extra optie gewoon met mappen te werken, dit is toch overdreven moeilijk gedoe zeg, kan ik nu zeker al mijn nummers gaan taggen.

• Leeuwarden122
Och godver, net via een omweg, mn mail, dat excel bestand erop gezet. Kan die em niet bewerken! Is de versie niet compatibel ofzo? Ik begin een beetje gek te worden van dit debiele gedoe.

Windows Phone is zo onhandig als wat

• CAP-Team
Nee je kunt niet met mappen werken. Waarom niet? Omdat je simpelweg gewoon niet kunt bladeren op de telefoon. Ik neem aan dat dat bij een iPhone niet anders werkt (ivm iTunes).

En excel bestandjes kun je alleen bewerken indien deze in het 2007/2010 formaat is. Tja design keuzes.

• CokeZero
Waarom niet eerst dee ik het ook nooit, totdat ik opeens ging taggen, en dat is fijn.
Makkelijk muziek luisteren, via Zune als je die ID3 tags gewoon op orde hebt werkt zune fijner dan mappen die je op de computer zet.

Enja het is best dom dat je niet kunt bewerken als je Office 2003 heb...
De Zune software creert zelf een library database van all je media files.

Dat kan je sturen door op te geven in de settings in welke directories Zune je diverse media moet zoeken.

Daarna wordt al je media door de Zune software gecategoriseerd. Dat gebeurt door middel van de aanwezige tags in je media files (ID3 tags). Met name belangrijk voor de muziekbestanden waarvan je wilt dat die in album worden ingedeeld.

Alle muziek vormt je collectie.
Je kunt muziek of video uit je collectie syncen met je telefoon door albums of nummers uit je collectie naar het device symbooltje te slepen linksonder in je Zune view. Ook kun je op albums en nummer met het rechtermuisknopmenu aangeven dat je ze wilt syncen naar je apparaat (en zonodig ook weer van je device verwijderen).
Alternatief kun je playslists aanmaken.
Een actieve playlist geeft een extra lijst symbooltje linksonderin waar je albums en nummers heen kan slepen. Ook playlist kun je naar je telefoon syncen.

Korte stukjes muziek (tot 42 seconden dacht ik) kun je in de Zune als ringtone aanmerken met je rechtermuisknopmenu. Als je deze synct naar je telefoon zal de telefoon deze toevoegen aan je set mogelijke ringtones.

Je Zune ordent alles naar artiest, album en nummer op basis van de meta tags aanwezig in je muziek. Veel gedownloade muziek bevat tegenwoordig al deze tags. Je kunt ze echter ook in de Zune software toevoegen of aanpassen door je albums en nummers te bewerken.
Er is ook veel gratis software te vinden om dergelijke tags te editten.

Als een groep nummers van een artiest niet als album herkent wordt door het ontbreken van de juist meta informatie in de muziekbestanden kun je deze in je Zune collectie tesamen selecteren en met het rechtermuisknopmenu bewerken. Daarbij kun je de gegevens zelf bewerken maar ook on line zoeken in de media library van Zune (vooral handig als je de album titel niet weet).
Dan worden zaken als de cover automatisch aangevuld.

• Leeuwarden122
Kan je niet via mappen dit doen?

Via Zune is het natuurlijk geen doen. Ik heb nu allemaal losse nummers die ik bij mekaar moet gaan zoeken om er weer een kloppend album van te maken. Hell no dat ik dit ga doen, wat denken die lui wel niet.
quote:
Waarom kiezen die lui niet voor als extra optie gewoon met mappen te werken
Het is in feite veel logischer om muziek in albums, artiesten en playlists te organiseren dan in mappen.

Je bent aan mappen gewend geraakt maar logisch zijn mappen eigenlijk helemaal niet voor de organisatie van muziek.
quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:29:
Via Zune is het natuurlijk geen doen. Ik heb nu allemaal losse nummers die ik bij mekaar moet gaan zoeken om er weer een kloppend album van te maken.
Vaak valt het wel mee omdat bij map sorteerders de namen van bestanden al veel informatie bevatten.
Als de nummers totaal geen tags hebben in Zune en in artiest en album view een onduidelijke grote soep van nummer zijn kun je beter eerst een tag edit tooltje downloaden waarmee je albums in map view kan voorzien van tags.
De Zune software zal die info automatisch oppikken.

Van goed getagde muziek zal de Zune software ook extra artist biografie informatie van het internet downloaden en extra artwork die op de achtergrond getoont wordt in Zune en op je telefoon

80466 wijzigde deze reactie 05-12-2011 15:52 (16%)

• Leeuwarden122
Hmm, das wel cool opzich en ook het programma ziet er goed uit en werkt goed.

Maar ik baal hier wel van, wat jij zegt klopt ook niet. Logischer dan met mappen werken bestaat namelijk niet. Waarom niet gewoon een mobiele kopie van windows 7 maken als optie oid. Ik zie verder ook nergens opmerkingen over tags in het programma. Ze hebben het erg onduidelijk gemaakt.

Ook is het natuurlijk laks gewoon geen optie voor het overzetten van word of excel bestanden te maken. Zoiets snap ik nou niet.

• Leeuwarden122
Oke, nou ik heb nu het programma Stamp gedownload, ik selecteer alle nummers in 1 map, druk op stamp en vervolgens krijg ik een laadbalkje maar zie ik verder niks veranderd worden en ook in Zune kom ik de map niet tegen.

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 31-08 23:07
Is de media Sync protocol voor WP7 publiekelijk te gebruiken?

Zeg maar, als ik geen Zune wil gebruiken... en een third party software maakt gebruikt van deze protocollen. Is dit mogelijk? Of is dit hetzelfde gebeuren als een soort iTunes lock-in systeem ?

• Leeuwarden122
Hoe doe ik een ID tag op een album in Zune?

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-08 12:53

StrongArmLance

Endless flow

Je hebt een Stop the music app voor het grote bovenste balkje, dat je activeerd met je volume knoppen.
En de Back-Knop haalt hem in 1 keer weg

#vote

quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:52:
Hoe doe ik een ID tag op een album in Zune?
Album selecteren en rechtermuisknopmenu gebruiken:
  • Bewerken => zelf de metagegevens en coverinformatie aanpassen
  • Albumgegevens zoeken =-> de metagegevens en cover zoeken in de on line Zune library.
  • Albumhoes bijwerken => alleen de cover bij het album zoeken in onin Zune libraries
Als je nummers nog geen album vormen in Zune kun je de tesamen nummers selecteren en in de rechtermuisknop kiezen voor 'Bewerken' en dan (alleen) de Album gegevens aanpassen.
quote:
Texamicz schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:34:
Is de media Sync protocol voor WP7 publiekelijk te gebruiken?

Zeg maar, als ik geen Zune wil gebruiken... en een third party software maakt gebruikt van deze protocollen. Is dit mogelijk? Of is dit hetzelfde gebeuren als een soort iTunes lock-in systeem ?
Er is inderdaad een overeenkomst met iTunes in de beperkingen om multimedia files te syncen naar de telefoon.
Ik laat overigens wel de pod en vodcasts waar ik op ben geabbonneerd in Zune 'snachts wireless syncen door Zune client tijdens het opladen van de telefoon. Ik weet niet of iTunes dat ook doet.

80466 wijzigde deze reactie 05-12-2011 17:33 (34%)

• Leeuwarden122
Doe even normaal!
Gaat nu wel goed trouwens. Voeg de albums nu 1 voor 1 toe aan Zune en hij pakt de meesten nu wel goed. Hoef weinig aan te passen.

EDIT:

OK wtf, ik ben bezig met mn albums, schakelt ie opeens terug naar de standaard albums. Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.. Had de songs al wel toegevoegd, maar om een goede library op Zune te krijgen gaat niet lukken natuurlijk als die steeds naar de standaard mappen terug schakelt uit zichzelf.

PaT wijzigde deze reactie 05-12-2011 18:27 (115%)

• Leeuwarden122
*weg* commentaar mag via DM of mail

Ik krijg gewoon zin om te schelden van dit programma. Nu ook weer, ben dus bezig muziek toe te voegen, laat ie mn PC crashen en alle muziek die ik toegevoegd dacht te hebben heb ik dus niet toegevoegd en kan ik weer overnieuw gaan doen.

Dat heb je dus met dit soort fancy klote software, geef mij maar mappen.

pven wijzigde deze reactie 05-12-2011 19:47 (12%)

• Leeuwarden122
En waarom doet ie de nummers op alfabet? Volg gewoon de nummers potverdrie, ze moeten dat programma maar es gebruiksvriendelijker maken.

Laatste verzoek: als het laatste bericht van jou is gebruik dan de edit-knop ipv een nieuw bericht te plaatsen, zie ook Leeuwarden122 in "[Zune] Ervaringen & Discussie"

pven wijzigde deze reactie 05-12-2011 19:47 (43%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:41:
En waarom doet ie de nummers op alfabet? Volg gewoon de nummers potverdrie, ze moeten dat programma maar es gebruiksvriendelijker maken.

[mbr]Laatste verzoek: als het laatste bericht van jou is gebruik dan de edit-knop ipv een nieuw bericht te plaatsen, zie ook Leeuwarden122 in "[Zune] Ervaringen & Discussie"[/]
Nummer op alfabet is vrij logisch en navigeert behoorlijk wat makkelijker.
Een normale vraag stellen werkt ook goed, ipv 3 posts met haat jegens zune wat ook niet echt bevoordelijk voor de hulp is.
Een aardigere toon naar mensen die je proberen te helpen misschien?

Nou misschien is het niet zune, maar gewoon je pc die m flipt...
Als je wat meer info post, en rustig uitlegt wat er mis is :?

Aangezien, wat mr. Jobs ook beweert, iTunes niet "de best windows-app ever written is" En Zune daar meer in de buurt bij komt zou ik het fancy kut programma voor me houden.
iTunes werkt op Windows 5x langzamer, en Zune doet wat het moet doen, met een simpele interface...
Nothing fancy at all :?

Dus:

1. Wat is er precies mis?
2. Zeg het op een lieve manier :p

StrongArmLance wijzigde deze reactie 05-12-2011 21:30 (23%)

#vote

• Leeuwarden122
Mja, nou ik raak gewoon erg gefrustreerd hiervan. Ik had dit niet verwacht zo'n I Tunes achtig programma bij de Windows Phone software te krijgen. Ik houd niet van dit soort beperkingen, je wordt een bepaalde kant opgeduwd, terwijl ze het net zo goed optioneel hadden kunnen maken, tenminste dat denk ik dan.

Mijn probleem nu dus is dat als ik album voor album toevoeg hij na zoveel albums weer terug schiet naar de albums waar die standaard mee staat ingesteld. Ik was een library met albums aan het maken maar die verdwijnt na een aantal albums dus weer en kan ik weer overnieuw gaan beginnen.

Het zal wel toeval zijn geweest maar tijdens een synchronisatie crashte mn computer. Dit gebeurt zelden en het leek met het programma te maken te hebben, ik was dr namelijk mee bezig.

Dr zitten ook positieve punten aan Zune trouwens, het ziet er gelikt uit, werkt snel en vloeiend en kan je mooie album plaatjes geven. Daarnaast is het vooral een manier om content aan te bieden voor mensen om te kopen. Je kan het ook gebruiken als mediaplayer, alleen bij mij verdwijnt mn library dus wat ook niet echt bevordelijk is voor het gebruiksgemak.

Het programma is daarnaast niet echt gebruiksvriendelijk, aangezien je kennis moet hebben van organiseren van albums dmv tags en dergelijke en je dus tijd en energie moet stoppen in het maken van kloppende albums. Waarbij het mij nog niet gelukt is sommige albums kloppend te krijgen. Daarnaast vind ik het uberhaupt belachelijk eigelijk dat ik hier tijd in moet gaan steken om m'n albums op een normale manier te kunnen vinden.

Daarnaast is het ook van de gekke natuurlijk dat mijn albums op alfabet gerangschikt worden. Kan je dit niet veranderen? Album nummers worden door de artiesten voor een reden op die manier gerangschikt. Ik wil dat het nummer met een 1 op plaats 1 komt en die met het nummer 2 op plaats 2. Dat lijkt me toch niet veel gevraagd.

• BM

BM

Moderator Spielerij
quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:53:
Mja, nou ik raak gewoon erg gefrustreerd hiervan. Ik had dit niet verwacht zo'n I Tunes achtig programma bij de Windows Phone software te krijgen. Ik houd niet van dit soort beperkingen, je wordt een bepaalde kant opgeduwd, terwijl ze het net zo goed optioneel hadden kunnen maken, tenminste dat denk ik dan.

Mijn probleem nu dus is dat als ik album voor album toevoeg hij na zoveel albums weer terug schiet naar de albums waar die standaard mee staat ingesteld. Ik was een library met albums aan het maken maar die verdwijnt na een aantal albums dus weer en kan ik weer overnieuw gaan beginnen.

Het zal wel toeval zijn geweest maar tijdens een synchronisatie crashte mn computer. Dit gebeurt zelden en het leek met het programma te maken te hebben, ik was dr namelijk mee bezig.

Dr zitten ook positieve punten aan Zune trouwens, het ziet er gelikt uit, werkt snel en vloeiend en kan je mooie album plaatjes geven. Daarnaast is het vooral een manier om content aan te bieden voor mensen om te kopen. Je kan het ook gebruiken als mediaplayer, alleen bij mij verdwijnt mn library dus wat ook niet echt bevordelijk is voor het gebruiksgemak.

Het programma is daarnaast niet echt gebruiksvriendelijk, aangezien je kennis moet hebben van organiseren van albums dmv tags en dergelijke en je dus tijd en energie moet stoppen in het maken van kloppende albums. Waarbij het mij nog niet gelukt is sommige albums kloppend te krijgen. Daarnaast vind ik het uberhaupt belachelijk eigelijk dat ik hier tijd in moet gaan steken om m'n albums op een normale manier te kunnen vinden.

Daarnaast is het ook van de gekke natuurlijk dat mijn albums op alfabet gerangschikt worden. Kan je dit niet veranderen? Album nummers worden door de artiesten voor een reden op die manier gerangschikt. Ik wil dat het nummer met een 1 op plaats 1 komt en die met het nummer 2 op plaats 2. Dat lijkt me toch niet veel gevraagd.
Tis mij nog steeds niet duidelijk waar je probleem nu precies zit. Als je in de settings de locatie toevoegd waar je muziek staat word die geindexeerd. Als de tags van je muziekbestanden een beetje zinnig opgesteld zijn maakt de Zune software daar standaard al een aardig nette lijst van.
Als je daarna een CD aan klikt worden de nummers van die CD gesorteerd weergegeven... op nummer, zoals opgegeven in de tag. Bij gebrek aan tags kan ik me voorstellen dat hij sorteerd op alfabet, maar dan vraag je d'r ook een beetje om.

Denk dat een groot deel van je problemen veroorzaakt word door foutieve of ontbrekende tags. Daar kun je dan moeilijk over gaan doen, maar dat is niet de schuld van Zune, de meeste andere software gaat dan ook de mist in.

X1 Gamercard | iRacing

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Leeuwarden122 schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:53:

mijn zune verspringt nooit... Misschien moet je proberen te rebooten, misschien zune herinstalleren, rustig gaan zitten etc.
Albums en nummers kan je wijzigen door de rechtermuisknop en dan edit :?

#vote

quote:
Mijn probleem nu dus is dat als ik album voor album toevoeg hij na zoveel albums weer terug schiet naar de albums waar die standaard mee staat ingesteld. Ik was een library met albums aan het maken maar die verdwijnt na een aantal albums dus weer en kan ik weer overnieuw gaan beginnen
Het is me echt acabadabra wat je hier zegt.
Aan Zune voeg je geen albums toe. Zune detecteert zelf alle media files. Je kunt wel album informatie toevoegen aan muziek bestanden en die kan zeker niet zo maar verdwijnen.
In Zune zitten standaard geen albums dus terugschieten naar een een standaard instelling kan ook al niet.
Libraries kun je niet maken. Je voegt eventueel directories toe en Zune indexeert die vanzelf en update die ook automatisch.

• Leeuwarden122
Het is abacadabra :P. Maar directories bedoel ik trouwens. Ik verander de plaats vanwaar hij de muziek mappen leest via instellingen, software en dan muziek beheren. Normaal gesproken staan daar 2 mappen van de C schijf. Die had hij al gedetecteerd toen ik Zune voor het eerst opstarte. Ik wil daar dus 1 voor 1 muziek albums via openen, dan indexeerd hij ze in Zune en gaat het best goed ook, het wordt iig geen zootje. Maar na een paar albums schiet hij weer terug naar de mappen die op de C schijf staan.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je probleem word er niet duidelijker op.... je kunt die standaard mappen gewoon weghalen uit de lijst die hij indexeert en je eigen map er aan toe voegen. Als hij dat weer terugzet naar de standaardinstellingen heb je wel een groter probleem dan alleen de Zune software, en moet je het echt elders op je pc gaan zoeken.

X1 Gamercard | iRacing

• Leeuwarden122
quote:
BM schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:48:
Je probleem word er niet duidelijker op.... je kunt die standaard mappen gewoon weghalen uit de lijst die hij indexeert en je eigen map er aan toe voegen. Als hij dat weer terugzet naar de standaardinstellingen heb je wel een groter probleem dan alleen de Zune software, en moet je het echt elders op je pc gaan zoeken.
Dat doet ie dus wel inderdaad. Ligt het misschien aan dat de ene op de C en de ander op de D schijf staat oid. Hoezo zou het aan mn computer liggen als zoiets alleen bij Zune gebeurt?

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-08 13:28

Qurius

sup bro

Omdat niemand in dit topic ooit van dat probleem gehoord heeft.

Zune werkt echt als een droom, zoals iTunes werkt als een nachtmerrie. Ik stond er eerst ook sceptisch tegenover, maar het geeft je alle voordelen van iTunes zonder de nadelen.

Qurius wijzigde deze reactie 06-12-2011 14:40 (27%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Leeuwarden122 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:36:
Het is abacadabra :P. Maar directories bedoel ik trouwens. Ik verander de plaats vanwaar hij de muziek mappen leest via instellingen, software en dan muziek beheren. Normaal gesproken staan daar 2 mappen van de C schijf. Die had hij al gedetecteerd toen ik Zune voor het eerst opstarte. Ik wil daar dus 1 voor 1 muziek albums via openen, dan indexeerd hij ze in Zune en gaat het best goed ook, het wordt iig geen zootje. Maar na een paar albums schiet hij weer terug naar de mappen die op de C schijf staan.
Dit ligt echt aan de indexering van je pc ofzo...

Zune zelf werkt namelijk echt heel erg goed.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 06-12-2011 15:00 (3%)

#vote

• derdappie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-09 21:04
quote:
Leeuwarden122 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:36:
[...]

Dat doet ie dus wel inderdaad. Ligt het misschien aan dat de ene op de C en de ander op de D schijf staat oid. Hoezo zou het aan mn computer liggen als zoiets alleen bij Zune gebeurt?
Ik heb mijn albums ook in mappen, en deze staan verspreid tussen de verschillende harddisks. Geen enkel probleem met indexeren of Zune. Als je wilt kan ik je eventueel helpen met het instellen van Zune op je PC, bijvoorbeeld via teamviewer.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*