Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Een nieuw forum en een nieuwe policy zal waarschijnlijk wat vragen met zich mee brengen en daarom hebben wij besloten om een feedback topic voor dit forum te openen. In dit topic kan je dan ook al je op- en aanmerking kwijt over WMD en het reilen en zeilen daarbinnen. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen WMD de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:
  1. Vragen en opmerkingen over de Policy van WMD
  2. Moderatie feedback binnen WMD
  3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot WMD
Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:
  1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)
  2. Je beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod ;))
  3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een topic report of in Schop een Modje)
  4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)
Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in WMD :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 04-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De linkjes in de inhoudsopgave verwijzen nog naar een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
RoD schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:28:
De linkjes in de inhoudsopgave verwijzen nog naar een ander topic.
Dank, moet nu opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik vraag me af waarom jullie zo graag zo veel mogelijk in de grote verzameltopics zien?

Ervaringen en dergelijke, daar kan ik inkomen. Maar ik kom net bijvoorbeeld langs PDA schakelt niet automatisch in wanneer verbonden via USB . Dat is, zeker gezien het om een Windows Mobile-apparaat gaat, bijna gegarandeerd een instelling die op alle Windows Mobile-toestellen gelijkaardig is en zo.

Persoonlijk zou ik zeggen: ervaringen en apparaatspecifieke trekjes wel in verzameltopics, maar open voor problemen en dergelijke 'algemene' vragen gewoon een nieuw topic.

Mijn vraag in't kort: Waarom wil je zoiets zo noodzakelijk in het grote topic, terwjil de rest van GoT net flink van die grote verzameltopics afstapt.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De kwaliteit van die vraag is dusdanig klein dat in mijn optiek het "zonde" zou zijn om daar een apart topic voor te openen als je dit ook via onze Search of Google kunt vinden. ook is de kans erg groot dat hij al aanbod is gekomen in dat topic en dus waarschijnlijk al beantwoord is. Als het om een wat uitgebreidere en specifiekere vraag zou gaan die wat groter van aard zou zijn hadden we het denk ik wel open gelaten, maar nu zie ik er voorlopig weinig nut in.

Ik ben het overigens wel met je eens dat we hier wat consequenter in moeten zijn en even te raden moeten gaan waar wij de streep gaan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Daarbij willen we voorkomen dat de fora worden overspoeld met topics waar 1 vraag in wordt gesteld. Als je naar de lopende verzameltopics kijkt, dan zie je dat er heel veel vragen in worden gesteld. Uiteraard weten we dat dit tegen Invulling en behandeling Grote Topics aangepast in gaat, maar daar hebben we dan ook bewust voor gekozen.

Wel kan ik me voorstellen dat er een topic komt dat bv specifiek over WM5 of WM6 gaat om aldaar de generieke zaken te bespreken. Voor zover ik weet, is daar in het verleden nog geen behoefte aan geweest, maar wat niet is kan nog komen. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Mja, ik snap het ergens wel, maar om even mijn bezwaar te illustreren:

Ik ga deze nieuwe fora dus waarschijnlijk wegfilteren uit m'n Active Topics. Ik surf namelijk vooral vanuit myreact en als ik daarin een topictitle zie verschijnen die me interessant lijkt of waar ik denk wat te kunnen bijdragen (bijvoorbeeld omdat ik het probleem ken of zo), dan klik ik het open en reageer ik.

Ik ga me echter nooit bezig houden om telkens die grote 'Toestel X'-topics te openen telkens iemand daarin post dat hij tevreden is met zijn exemplaar of zo, terwijl ik daardoor misschien wel posts ga missen met problemen die ik wel interessant vind.

Zelf zou het me logisch lijken om die grote topics te beperken tot ervaringen en apparaatspecifieke dingen, maar voor alles wat op meerdere apparaten van toepassing kan zijn, gewoon een eigen topic te laten openen. Nu is echter 99% van de topiclisting een 'Groot Topic'.

Just my two cents, ga er verder ook niet over doorzeuren of zo :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 13:33
In het Touch Diamond topic werd door iemand de vraag gesteld waarom er niet opgetreden werd tegen posts over een ander model (Raphael), terwijl men eerder wél streng was. Een mod gaf toen aan dat men niet zo streng is en één keertje wel mag. Het is nu ook meteen duidelijk wat het gevolg is van dat niet zo streng zijn: er volgen direct enkele andere posts over de Raphael, waarbij het ook nog eens zodanig onduidelijk is over welk model het precies gaat, dat mensen die nog niet zoveel over de Touch Diamond weten nu bijvoorbeeld zouden kunnen denken dat er misschien wel een flitser op het apparaat zit. Dan krijg je binnenkort wellicht vragen als 'ja maar, er zat toch een flitser op? Dat heb ik zelf in dit topic gelezen!'.

Ik zou de mods daarom willen vragen om wat consequenter op te treden - als je dergelijke dingen zoals in dit geval een keertje door de vingers ziet dan gaan mensen denken dat het dus blijkbaar mag, terwijl anderen die eerder wél op de vingers getikt zijn zich oneerlijke behandeld voelen. Door soms streng te zijn en soms ook weer niet verdwijnt de duidelijkheid. Óf allemaal consequent streng, óf allemaal consequent niet zo streng. Ik stem in dat geval overigens voor de strenge optie. In deze massatopics is het al zo moeilijk om enig overzicht te behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zie je punt, echter wille wij liever sturend optreden dan dat we gelijk de hele zooi willen modbreaken. Wij gaan er vanuit dat het van zelf weer recht gaat lopen zoals nu ook weer het geval is (de laatste posts zijn allemaal ontopic). Verder ga ik kijken of beiden toestellen niet een gezamenlijk topic verdienen aangezien de verschillen dusdanig klein zijn dat softwarematig bijna geen verschil is.

Hier volgt later meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Dank voor de snelle reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543

pven schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:34:
[modbreak]Discussie over levertijden hoort in Het Windows Mobile levertijden topic ; graag weer ontopic[/]
Begrijp me niet verkeerd maar waarom mag daar hier niet over gesproken worden :? Een levertijd e.d. hoort toch ook bij een telefoon? Anders kun je wel voor alles een apart topic gaan maken.Verder is er nog niet veel om verder over te praten dus we moeten toch een beetje voer hebben om deze topic levendig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ is gemoved uit Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 :)

(Je vraag wordt zsm beantwoord.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Begrijp me niet verkeerd maar waarom mag daar hier niet over gesproken worden :? Een levertijd e.d. hoort toch ook bij een telefoon? Anders kun je wel voor alles een apart topic gaan maken.Verder is er nog niet veel om verder over te praten dus we moeten toch een beetje voer hebben om deze topic levendig te houden.
We zijn een technisch forum. Levertijden, abo's en databundels zijn eigenlijk niet echt intressant voor onze doelgroep en vinden we dan ook zelf niet intressant. Om toch tegemoet te komen aan de vraag van gebruikers, hebben we besloten om voor levertijden een apart topic te openen waar die "onzin" in mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
@DaannO,

Sec gezien zou je dit topic dicht moeten gooien omdat de Diamond pas morgen (!!) voor de consument beschikbaar is. Het is dus een speculatie-topic. Er wordt volop gediscussieerd over de Diamond, zowel uiterlijk, software, bediening etc etc etc.

Je kan het wel puur Diamond-only proberen te houden maar dat gaat echt niet lukken. HTC brengt namelijk ook de Touch Pro uit. Bijna een identiek apparaat, alleen keyboard etc extra.

Verder moet je er rekening mee houden dat er serieuze concurrentie is van oa de iPhone. Het is niet een oostblokland waar je één fabrikant hebt en enkel de kleur kan kiezen. Gezien de kwaliteiten en de prijs van die iPhone kan ik me echt voorstellen dat veel mensen twijfelen. Laat die mensen twijfelen en met argumenten komen want als je ook het iPhone topic modereert kan niemand ergens terecht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264505

asing schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:44:
@DaannO,

Sec gezien zou je dit topic dicht moeten gooien omdat de Diamond pas morgen (!!) voor de consument beschikbaar is. Het is dus een speculatie-topic. Er wordt volop gediscussieerd over de Diamond, zowel uiterlijk, software, bediening etc etc etc.

Je kan het wel puur Diamond-only proberen te houden maar dat gaat echt niet lukken. HTC brengt namelijk ook de Touch Pro uit. Bijna een identiek apparaat, alleen keyboard etc extra.

Verder moet je er rekening mee houden dat er serieuze concurrentie is van oa de iPhone. Het is niet een oostblokland waar je één fabrikant hebt en enkel de kleur kan kiezen. Gezien de kwaliteiten en de prijs van die iPhone kan ik me echt voorstellen dat veel mensen twijfelen. Laat die mensen twijfelen en met argumenten komen want als je ook het iPhone topic modereert kan niemand ergens terecht.
Idd groot gelijk. Ik twijfel namelijk ook en had hier anders graag de argumenten van Kasj gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbcrs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2024
Het is werkelijk ongelofelijk hoe vaak hier het woord geblaat wordt gebruikt, DAAR zou DaanO eens op moeten letten! maargoed hij gebruikt het zelf ook om de 2 minuten, ik snap niet waarom je de Diamond in dit topic niet met andere telefoons mag vergelijken, ik denk dat er juist heel veel mensen graag de verschillen willen weten, daar is tweakers juist voor bedoeld! en als er continu iemand als een soort gestapo met blauwe zinnen berichten weg gaat zitten vegen wordt het wat mij betreft een volledig zinloos topic.

Ik zal hier wel geen vrienden mee maken, of het zal wel afgedaan worden als offtopic, maargoed ik hoop dat er begrepen wordt wat ik probeer te zeggen.

http://blog.morrison.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik hoop zelf dat jullie inzien dat jullie reactie in dit topic thuis hoort ipv het Diamond topic? Later zal ik een uitgebreide reactie op jullie vragen/opmerkingen typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146510

DaannO schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:28:
[...]

We zijn een technisch forum. Levertijden, abo's en databundels zijn eigenlijk niet echt intressant voor onze doelgroep en vinden we dan ook zelf niet intressant. Om toch tegemoet te komen aan de vraag van gebruikers, hebben we besloten om voor levertijden een apart topic te openen waar die "onzin" in mag :)
Nee, jullie vinden jezelf een technisch forum. Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen. Tweakers is 'bekend' en komen ze daar uit. Mijns inziens niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 146510 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:46:
[...]

Nee, jullie vinden jezelf een technisch forum. Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen. Tweakers is 'bekend' en komen ze daar uit. Mijns inziens niets mis mee.
Wij willen een bepaald niveau hier houden en daar zijn we erg fel op, anders zijn we geen haar beter dan een ander site. Mocht je het niveau hier te hoog vinden of er niet mee eens zijn dan is er altijd nog beginnersweb.nl :)
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is, is er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
DaannO schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:57:

Mocht je het niveau hier te hoog vinden of er niet mee eens zijn dan is er altijd nog beginnersweb.nl :)
Dat lijkt me een nodeloos denigrerende opmerking die niet past bij het niveau dat je zegt na te streven.

Voor mijn gevoel straal jij als moderator in sommige gevallen weinig respect uit naar de gebruikers, en om die reden word je zelf ook minder gerespecteerd. Dat die gebruikers er soms ook om vragen, doet er even niet toe. Jij bent moderator en zou je naar mijn mening ten alle tijde professioneel behoren op te stellen t.o.v. de gebruikers. Dat wil niet zeggen dat je mensen niet op hun fouten mag wijzen, maar wel dat je dat op een prettiger manier kunt doen dan nu soms gebeurt.

Ik vind bijvoorbeeld termen als 'geblaat' om te refereren aan posts van gebruikers niet erg respectvol. Dingen als *zucht*, 'wat zeg ik nou net?' en 6x hetzelfde zeggen in één post dragen ook niet bij aan een prettige sfeer. Ik begrijp best waar je emoties vandaan komen, en ik kan me vaak zelfs heel goed voorstellen dat je je ergert, maar als je dat niet in kunt slikken voordat je post zou je misschien nog eens goed moeten nadenken of je wel goed op je plaats zit als moderator. Op deze manier draag je naar mijn mening bij aan een onprettige sfeer, waarin mensen elkaar zonder voldoende respect bejegenen.

Nogmaals: ik begrijp echt heel goed waar je ergernis vandaan komt, en ik ben het vaak met je eens. Maar naar mijn persoonlijke mening zou een goede moderator daar boven moeten staan, om het gewenste respect te kunnen afdwingen. Gewoon een paar keer slikken voor je reageert. Dat zouden al die anderen ook moeten doen, maar voor jou is het extra belangrijk omdat je Mod bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anakha schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Dat lijkt me een nodeloos denigrerende opmerking die niet past bij het niveau dat je zegt na te streven.

Voor mijn gevoel straal jij als moderator in sommige gevallen weinig respect uit naar de gebruikers, en om die reden word je zelf ook minder gerespecteerd. Dat die gebruikers er soms ook om vragen, doet er even niet toe. Jij bent moderator en zou je naar mijn mening ten alle tijde professioneel behoren op te stellen t.o.v. de gebruikers. Dat wil niet zeggen dat je mensen niet op hun fouten mag wijzen, maar wel dat je dat op een prettiger manier kunt doen dan nu soms gebeurt.

Ik vind bijvoorbeeld termen als 'geblaat' om te refereren aan posts van gebruikers niet erg respectvol. Dingen als *zucht*, 'wat zeg ik nou net?' en 6x hetzelfde zeggen in één post dragen ook niet bij aan een prettige sfeer. Ik begrijp best waar je emoties vandaan komen, en ik kan me vaak zelfs heel goed voorstellen dat je je ergert, maar als je dat niet in kunt slikken voordat je post zou je misschien nog eens goed moeten nadenken of je wel goed op je plaats zit als moderator. Op deze manier draag je naar mijn mening bij aan een onprettige sfeer, waarin mensen elkaar zonder voldoende respect bejegenen.

Nogmaals: ik begrijp echt heel goed waar je ergernis vandaan komt, en ik ben het vaak met je eens. Maar naar mijn persoonlijke mening zou een goede moderator daar boven moeten staan, om het gewenste respect te kunnen afdwingen. Gewoon een paar keer slikken voor je reageert. Dat zouden al die anderen ook moeten doen, maar voor jou is het extra belangrijk omdat je Mod bent.
Ik snap erg goed wat je probeert te zeggen en daar heb je dan ook zeker een punt. Echter is op en gegeven moment de maat vol. Dat hele topic staat bol van de waarschuwingen en als mensen dan alsnog een plank voor hun kop hebben dan trekken we de botte bijl eruit. Het is niet zo dat ik het leuk vind om politie agent te spelen, maar op een gegeven moment is de maat gewoon vol en dan stappen we over op andere maatregelen. Met opmerkingen als "Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen." kunnen we weinig mee omdat we een technisch forum zijn die een hoog niveau proberen na te streven.

Als iemand het daar niet mee eens is, of dat niveau niet prettig vind of niet kan halen dan heeft hij simpel weg hier weinig te zoeken. Ik ga niet met hem ellenlange discussie aan om hem ervan te proberen overtuigen dat hij hier niet op zijn plaats is. Vooral users die hier wat langer rondlopen weten wat ik bedoel en proberen tevens die kwaliteit te waarborgen. :)

Ik probeer vaak zo tactisch mogelijk over te komen, echter als het gezever door blijft gaan dan gaan alle remmen los })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 20:55

geerttttt

Manisch positief

Ik moet tevens ook zeggen (ookal begrijp ook ik dat het deels storend en offtopic is) dat wanneer een telefoon nog nergens in de wereld verkrijgbaar is (dat geldt nu niet meer, maar destijds wel) dat men praat over leverdatums, waar hij als eerste uitkomt e.d. naast het gepraat over de telefoon en zijn functies zelf. Veel gepraat is toch speculatie, en de interresante dingen worden dan toch besproken.

Niet gereleased:
- Specs
- Speculaties
- Levertijden
- Verwachtingen e.d.

Released:
- Specs
- Tweaks
- Uitleg/vragen
- Voor/nadelen met betreffende discussies

Dat er over levertijden gesproken word is niet gek als geen enkele bezoeker op dit forum (ongeveer) hem nog heeft, dat is dan ook relevant en informatief. Zodra hij dan uit is is de discussie hierover direct beperkt tot een minimum, en zullen mensen vooral gaan praten over tweaks e.d.

Dat er nu dan ook een speciaal topic voor is vind ik persoonlijk alleen irritant en overbodig. Ik kon altijd netjes volgen wat er nieuw is in de wereld van de touch diamond b.v., en nu moet ik 2 topics in de gaten blijven houden.

Aan de ene kant snap ik je, het wordt een slowchat en offtopic verhaal... Aan de andere kant echter.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 12:51
DaannO schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:22:
[modbreak]Oke, ik heb zojuist dit topic uitgemest. De eerste reactie van een persoonlijke update van zijn levering is gemodbreaked, de tweede update van die persoon en die daarop volgen zijn getrashed.

Ik stel voor dat iedereen nog even dit door gaat lezen:
  • Meld alleen concrete zaken. Ga niet off-topic.
  • Vragen als "wanneer komt toestel A uit" mogen pas gesteld worden als die vraag nog niet in dit topic gesteld is en daar al antwoord op is gegeven!
  • Dit topic is bedoeld voor nieuwtjes betreffende de leveringsstatus (bv 'Shop X meldt dat ze op dd-mon-yyyy kunnen leveren'). Niet voor opmerkingen als 'ik wacht nu al zo lang' en 'waar blijft hij nou'.
  • Nieuw aangekondigde toestellen verdienen een eigen topic. Echter is het de bedoeling dat de levertijd discussie wel in dit topic plaatsvindt.
  • Ga hier niet over shops praten en de kwaliteit daarvan, daarvoor hebben we de shopreviews!
  • Ga hier niet inhoudelijk discussiëren over toestellen, maar doe dat in de daarvoor bestemde topics.
  • Dat iedereen zijn persoonlijke statusupdates door gaat geven lijkt mij niet erg zinvol en interessant voor anderen. Doe dit dus niet!!
  • Voor vragen als, waar kan ik mijn status bekijken e.d. Zie hieronder bij links!
[/]
Niet zo selectief te werk gaan DaannO,
Er staan hierboven nog legio kandidaten naar jouw maatstaven ter moderatie. Je schrijft in je regels dat het topic alleen bedoeld is voor leverstatussen, maar niets zo vluchtig als dat soort informatie. Je kan onmogelijk alleen daar een topic aan wijden.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Correctie, het zijn niet mijn maatstaven maar die van de TCM crew waar iedereen zich aan dient te houden. Ten tweede heb ik nu replies die over persoonlijke leverings problemen gaan verwijderd. Dit voegt 0.0 toe en is niet de bedoeling. De rest is niet ontopic, ben ik met je eens, maar dat zou betekenen dat daar helemaal niks zou mogen en dat is dan ook weer niet zo.

Dus, persoonlijk gezeik achterwegen laten in dat topic en gewoon iets posten waar iedereen wat aan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat jobro zegt...

en dit mocht ook al niet:"en opmerkingen zoals dat de chauffeur al aan het rijden is, of dat je broertje het pakje aan moet nemen mag blijkbaar wel?! dit lijkt meer op censuur dan moderatie maar die opmerking zal me wel weer een "pushmessage"opleveren..."

moderatie is prima... als je consequent bent, jij (daan) haalt alleen maar weg wat jou persoonlijk niet bevalt... ik heb nergens een persoonlijke update over levrering gegeven... maar blijkbaar vind zkh daan toch van wel. Terwijl mensen die hele verhalen ophangen over dat ze niet thuis zijn/wat nu gewoon wel hun gang mogen gaan...

Misschien wordt dit bericht nu eens niet gewist maar kan er (for once) op een normale (...) manier op worden gereageerd... dat hoop ik althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:28:

Dus, persoonlijk gezeik achterwegen laten in dat topic en gewoon iets posten waar iedereen wat aan heeft ;)
zoals... ????
Gelukkig zit die van mij in de bus bij de bezorger. Wordt straks afgeleverd!
om maar eens iets te quoten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
We hebben nu een punt gemaakt van de persoonlijke levertijd situaties. Omdat A wel mag betekent niet dat B dan ook gelijk mag zoals jij u redeneert. Elke keer een update erin gooien zoals jij deed is gewoon onzin en overbodig, dat is nu aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
nogmaals: dat heb ik niet 1 keer gedaan !!!!!!!!! je verzint het ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik hou daar graag een andere mening op na. :) We zullen dit intern bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:15
Dit gaat om het Sony Ericsson Xperia X1 topic(reeks)

Wat mij en wat andere posters ook al is opgevallen en wat sommige (in de topics) hebben opgemerkt is er dat er bij het minste of geringste ingegrepen wordt door een modbreak of een verwijzing naar een of ander vaag topic over de levertijden.

Persoonlijk vind ik dit een beetje overdreven. Aangezien het bij deze telefoon/smartphone puur om speculaties gaat valt daaronder ook wanneer de telefoon uitkomt. Dit is totaal wat anders dan de levertijden van een telefoon. Een levertijd is mijn inziens je besteld een phone en deze komt over 1 week bij je in de bus. Waar wij het over het algemeen over hebben is de releasedate wat toch ook relevant is. Datzelfde geldt voor wat voor sd kaartjes erin gaan etc..

Dus mijn tip; iets minder streng op smartphone topics waar alles speculatie is.

(een puur levertijden topic van bv. webshops kan ik begrijpen. Of een vergelijking van releasedates imo is de topic titel nu verkeerd gekozen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dit wordt intern al besproken, we zijn hier echter nog niet over uit. Zodra we iets besloten hebben zullen we het laten weten, voorlopig nog even niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Anoniem: 206849 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 04:16:
Dat samenvoegen van de Touch Diamond en de Touch pro in één topic werkt niet. Was te voorspellen. Het resultaat is dat het nu bijna alleen maar over de TD gaat. Los van het feit dat de verschillen te groot zijn!

Beetje simpel gadacht dat dit in één topic thuis hoort. Geef de toestellen alstublieft beide een eigen topic.
Geloof dat er ook niemand in het TouchPro topic was die wilde dat de topics samengevoegd werden, incl mijzelf. Snap ook nog steeds niet waarom dit wel gedaan is, ondanks de wens van de meerderheid van de gebruikers om dit niet te doen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696

Sorry dat ik de TD fans hiermee moet lastig vallen, maar ik mis mijn Touch Pro topic! Ik heb geen zin om duizenden berichtjes door te lezen over de touch diamond om een berichtje te zoeken over de touch pro!

Ik wil graag weten of er nieuws is over de Touch Pro, of het toetsenbord fijn werkt, of de functies veranderen, wanneer HTC nieuws over de touch pro heeft, misschien zelfs al wel een pre-order hier en daar.... Daar moeten we toch een apart topic voor hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 262696 op 04-07-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 14:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Anoniem: 262696 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:40:
Sorry dat ik de TD fans hiermee moet lastig vallen, maar ik mis mijn Touch Pro topic! Ik heb geen zin om duizenden berichtjes door te lezen over de touch diamond om een berichtje te zoeken over de touch pro!

Ik wil graag weten of er nieuws is over de Touch Pro, of het toetsenbord fijn werkt, of de functies veranderen, wanneer HTC nieuws over de touch pro heeft, misschien zelfs al wel een pre-order hier en daar.... Daar moeten we toch een apart topic voor hebben?
Groot gelijk, lijkt mij ook behoorlijk irritant als je alleen maar over de PRO iets wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 16:51
Anoniem: 262696 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:40:

Kan hier gehoor aan gegeven worden? Er is al vaker verteld dat er toch heel wat verschillen tussen beide toestellen zijn. Dit is inderdaad behoorlijk onoverzichtelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

THxZ0NE schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Kan hier gehoor aan gegeven worden? Er is al vaker verteld dat er toch heel wat verschillen tussen beide toestellen zijn. Dit is inderdaad behoorlijk onoverzichtelijk!!
Helemaal mee eens. Ik wil ook alleen maar info over de Touch Pro, maar moet nu eerst allemaal posts lezen over de Diamond...
Zo'n probleem waren 2 topics toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Brave_Sir_Robin schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:27:
[...]

Helemaal mee eens. Ik wil ook alleen maar info over de Touch Pro, maar moet nu eerst allemaal posts lezen over de Diamond...
Zo'n probleem waren 2 topics toch niet?
Nee, vooral niet omdat eerst gezegd was dat het topic mocht openblijven als er een goede TS kwam. Is er een mooie TS gemaakt, voegen ze ze alsnog samen :?
Blijf het een vreemde en rare keuze vinden, vooral omdat ik nogmaals aanhaal dat de doelgroep van de Diamond en de Touch Pro totaal verschillend is en deze verschillende eisen en problemen hebben.
Diamond = Consument
Touch Pro = ProConsumer / Zakelijk.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Je zoekt je wel helemaal een hoepel naar touch pro opmerkingen/nieuwtjes... Om eerlijk te zijn vind ik het samenvoegen van de topics niet een handige zet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Xanion schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:53:
[...]
Blijf het een vreemde en rare keuze vinden, vooral omdat ik nogmaals aanhaal dat de doelgroep van de Diamond en de Touch Pro totaal verschillend is en deze verschillende eisen en problemen hebben.
Diamond = Consument
Dit laatste lijkt me niet helemaal waar. Twee toestellen die zo op elkaar lijken kunnen best tegelijk behandeld worden. Echter, in dit geval zit er een periode tussen de introductie van de twee toestellen die het voor de Pro-mensen lastig maakt om tussen de Diamond berichten iets van hun gading te vinden. Volgens mij zou de Pro een apart topic moeten hebben totdat deze een paar weken uit is. Daarna kunnen ze weer samen in een topic want dan zullen de problemen en oplossingen in dezelfde fase zitten en vergelijkbaar zijn.
Anoniem: 266846 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:37:
Als er op mijn scherm boven klok staat "3G Proximus Pay&Go" zit ik dan op een 3G netwerk? Gaat een gesprek dan duurder zijn? Heb nogtans op men toestel NoData gebruikt. Enkel MMS Staat nog enable. Boven "3G Prox..." staat een grijs 3G icoontje, als ik er op druk geeft em aan geen verbinding maar daarnaast staat een ontvangsticoontje en als ik daar op druk staat er dus ook 3G Prox. P&G.
Volgens mij kan je ook op een 3G netwerk gewoon bellen en dat kost evenveel als op een GSM netwerk. Pas als je een dataverbinding opent kost het extra (als je geen data abo hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696

sandeman schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:09:
Twee toestellen die zo op elkaar lijken kunnen best tegelijk behandeld worden. Echter, in dit geval zit er een periode tussen de introductie van de twee toestellen die het voor de Pro-mensen lastig maakt om tussen de Diamond berichten iets van hun gading te vinden. Volgens mij zou de Pro een apart topic moeten hebben totdat deze een paar weken uit is. Daarna kunnen ze weer samen in een topic want dan zullen de problemen en oplossingen in dezelfde fase zitten en vergelijkbaar zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Zou een admin hier iets mee kunnen doen? Of een reactie op kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 16:51
Xanion schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:53:
[...]

Nee, vooral niet omdat eerst gezegd was dat het topic mocht openblijven als er een goede TS kwam. Is er een mooie TS gemaakt, voegen ze ze alsnog samen :?
Diamond = Consument
Aparte uitspraak wat betreft consument/zakelijk, dit slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Maar ik pleit inderdaad ook voor 2 topics.

[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 04-07-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hieronder Hierboven staan de berichten uit het TD-topic welke erover gaan over het een of twee topics moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 04-07-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 16:02

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik sluit me ook aan bij het verzoek tot een apart topic voor de Touch Pro.
Nu moet ik me door de posts heen worstelen als "Welke rom gebruik jij? "
Dat vind ik _nu_ totaal niet boeiend. Ik wil graag zoveel mogelijk info/speculatie over de Touch Pro! :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Zondagskindje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:44:
Ik sluit me ook aan bij het verzoek tot een apart topic voor de Touch Pro.
Nu moet ik me door de posts heen worstelen als "Welke rom gebruik jij? "
Dat vind ik _nu_ totaal niet boeiend. Ik wil graag zoveel mogelijk info/speculatie over de Touch Pro! :)
Ik het met je eens dat tot dat de Touch Pro er is dat een leuke discussie is, echter als hij er is dan krijg je precies de zelfde discussie als in het Diamond topic en dat gaat alleen maar over software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DaannO schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Ik het met je eens dat tot dat de Touch Pro er is dat een leuke discussie is, echter als hij er is dan krijg je precies de zelfde discussie als in het Diamond topic en dat gaat alleen maar over software ;)
Dat klopt, maar dan zou het een mooi moment zijn beide topics samen te voegen.
Naar mijn idee is dat nu veel te vroeg gebeurd :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Zondagskindje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Dat klopt, maar dan zou het een mooi moment zijn beide topics samen te voegen.
Naar mijn idee is dat nu veel te vroeg gebeurd :)
Ok, maar het lijkt me niet handig om nu uit elkaar te halen en dan weer bij elkaar te proppen. Overigens valt er erg weinig over te speculeren of wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DaannO schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:10:
[...]

Ok, maar het lijkt me niet handig om nu uit elkaar te halen en dan weer bij elkaar te proppen. Overigens valt er erg weinig over te speculeren of wat :?
Alleen een speculatie over de prijs: €529,- losse verkoop
Verder is er nog weinig speculatie, dat geef ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53

CodeIT

Code IT

Zondagskindje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:16:
[...]

Alleen een speculatie over de prijs: €529,- losse verkoop
Verder is er nog weinig speculatie, dat geef ik toe.
Totdat de eerste hands-on video's zoals die van coolsmartphone komen. Ik keek sowieso al vaak in het Diamond topic, maar ik mijn zinnnen gezet op de Pro en ik denk dat men in het Diamond topic aardig gek worden als het zoveelste reviewtje over de Pro wordt behandeld.

Ik ben er dus voor om de topics apart te houden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
THxZ0NE schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:59:
[...]

Aparte uitspraak wat betreft consument/zakelijk, dit slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Maar ik pleit inderdaad ook voor 2 topics.
Weet niet wat jij allemaal als drumstok gebruikt :+
Maar wat betreft consument en zakelijk, HTC geeft zelf aan dat ze zich met de Diamond op de meer eisende consument richten en met de Touch Pro meer op de zakelijke gebruiker, zuig dit dus niet uit mijn eigen duim. Kom overigens zelf bij zat bedrijven en de meesten van de mensen die ik ken willen toch het liefste een PDA met toetsenbord. Betekend uiteraard niet dat een consument geen Touch Pro mag nemen of een zakelijke gebruiker geen Diamond. Dus snap niet waarom jij dit zo raar vindt.

Wat betreft de 2 topics. Ik snap niet dat er binnen Tweakers zo vaak van mening wordt veranderd.
Tenslotte, op 25juni schreef DaannO
DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:26:
Ik vind de verschillen zo klein dat het eigenlijk te verwaarlozen is. Echter als alle users dat willen dan hoor ik graag wie een mooie ts wil maken. Mocht er niemand zich aanbieden tegen de tijd dat het nieuwe Diamond topic wordt geopend dan gaat deze alsnog dicht :)
Op 25 juni wordt dus de TS aangeleverd, zoals gevraagd en DaanO schrijf:
DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:56:
Done :) Plaatjes zal ik tzt op de t.net server gooien :)
En dan op 29juni moet het topic ineens sluiten???? :? Oftewel, er is een vorm van besluiteloosheid binnen de crew, oftewel we werden allemaal aan het lijntje gehouden want het sluiten van het topic zat er toch al aan te komen.

Overigens, zover ik heb kunnen nagaan in het TP topic wilde de overgrote meerderheid een eigen topic. (En DaanO geeft zelf ook al aan dat bijna iedereen dat wil) In een democratie wordt er toch geluisterd volgens mij naar wat de meerderheid van de gebruikers wil? Of is Gathering.............. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De ts die aangeleverd was was een 1 op 1 copy van dia van de Diamond met een paar aanpassingen. Een paar dagen gewacht voor een update oid maar die kwam er maar niet. Vervolgens een nieuw deel van het Diamond topic geopend waarin wel een nette ts kwam en ook voor de pro.

Als er discussie waarde is voor een eigen Pro topic, prima. Echter gaat het alleen maar om de prijs en das nou net niet de bedoeling op een technisch forum. Voor de rest gaat het over de launch datum en that it. Als je daarvoor een apart topic wilt :?

Als de userts het willen dan zal t ook gebeuren, echter niet zonder helder argumenten die een nieuw topic speciaal voor de pro verantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Misschien helpt een aantal voorbeelden?

De HTC Touch heeft een eigen topic: HTC Touch/P3450 Elf (MDA Touch) - Deel 7
De HTC Touch Dual is een HTC Touch maar met toetsenbord,
en heeft toch een eigen topic: HTC Touch Dual (MDA Touch Plus, P5500, NIKI) Topic deel 2
En laat ik vooral de HTC Touch Cruise niet vergeten: HTC Touch Cruise - Deel 4 :P

Wat ik hierbij wil aangeven is dat wij, als aankomende Touch Pro bezitters, een eigen topic willen. :> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ok, nogmaals. Kom eens met argumenten waarom? De Touch en de Touch Dual en Cruise zijn wezenlijk anders. Andere specs etc etc. De pro zijn nagenoeg gelijk en ik wil ook zoveel maar krijg t niet allemaal puur omdat ik het wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:37:
Ok, nogmaals. Kom eens met argumenten waarom? De Touch en de Touch Dual en Cruise zijn wezenlijk anders. Andere specs etc etc. De pro zijn nagenoeg gelijk en ik wil ook zoveel maar krijg t niet allemaal puur omdat ik het wil :)
De Touch, Touch Dual en Touch Cruise zijn nagenoeg dezelfde telefoons, allemaal WM6 met de eerste versie van HTC TouchFlow. (Overigens de Tytn-II ook) Softwarematig zijn ze nagenoeg gelijk en de tweaks en tips die gelden voor de Touch, gelden ook voor de Dual, de TC en de Tytn-II. (is dat trouwens ook niet gewoon een TC met toetsenbord zoals de Pro een Diamond met toetsenbord is?) Toch hebben ze allemaal een eigen topic. Jullie redenatie is dat de Diamond en de Touch Pro softwarematig te weinig verschillen voor een eigen topic en dat de tweaks die ze voor de Diamond geven straks ook voor de Touch Pro gelden. Maar als jullie dan consequent zijn hadden jullie bovengenoemde telefoons ook allemaal in 1 topic moeten stoppen want daar geldt precies hetzelfde. Leg eerst dat eens aan ons uit ipv de hele tijd aan ons vragen met goede redenen te komen. (die zijn nl. al meerdere keren gegeven maar worden door jullie weggewuifd)

[ Voor 7% gewijzigd door Xanion op 05-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De Touch, Dual en de Cruise verschillen qua specifiacties te veel van elkaar. Processor, Wifi, Geheugen, GPS om maar is iets te noemen. De Diamond en de Pro zijn softwarematig identiek, specificaties zijn op twee punten anders, geheugen en tv-out en thats it. Ik zou toch wel willen zeggen dat dat kleiner is en dat weet jij ook wel ;)

Daarom leg ik dus het balletje bij jullie want ik zie voor de andere Touch genoeg argumenten en voor de Pro en Diamond niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:01:
De Touch, Dual en de Cruise verschillen qua specifiacties te veel van elkaar. Processor, Wifi, Geheugen, GPS om maar is iets te noemen. De Diamond en de Pro zijn softwarematig identiek, specificaties zijn op twee punten anders, geheugen en tv-out en thats it. Ik zou toch wel willen zeggen dat dat kleiner is en dat weet jij ook wel ;)

Daarom leg ik dus het balletje bij jullie want ik zie voor de andere Touch genoeg argumenten en voor de Pro en Diamond niet :)
Waarom wordt hier eigenlijk zo bijzonder moeilijk over gedaan... Met de discussie in dit topic wordt er al meer aan vuil gemaakt dat het gebeurd was bij het splitsen van de Diamond en Pro. Het is toch de bedoeling dat het publiek zich vermaakt op een forum en dat de moderators er zijn om excessen en problemen uit te sluiten. In mijn ogen zijn moderators niet om een persoonlijke mening te verdedigen over het feit wanneer een gadget té identiek is om 2 topics te verdienen. Ook zou ik als moderator minder kreten als: "Blaten, Gezeik, Gezever" in de groep gooien.. Komt een beetje impulsief en oneerbiedig over..

Ik ben het eens met een eerdere opmerking dat het pro topic pas op een later stadium, als we daadwerkelijk zeker weten dat de 2 zo gelijk zijn als beweerd wordt, pas weer bij elkaar komen. Tot die tijd vind ik het persoonlijk erg handig om, net zoals bij de Samsung Omnia, alle nieuwtjes en weetjes tot nu toe overzichtelijk op een eigen topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens mij zie jij de Mod-user relatie als een winkelier-klant relatie. Dat is niet zo want ik doe dit als hobby en ik krijg daar niets voor terug van t.net. Wij vrijwilligers hebben gelukkig ook een mening en deze zullen we van tijd tot tijd verdedigen. Als wij alles moeten doen wat de userts zeggen dan denk ik niet dat we hier nog zouden zitten.

Overigens gebruik ik zulke termen nog wel eens, maar dat is alleen als er en kul argument is. Volgens mij heb ik dat in deze discussie namelijk niet gebruikt. Dan zit ik dus nog steeds te wachten op goede argumenten voor een eigen topic en "omdat wij dat willen" is in deze niet voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:39:
Volgens mij zie jij de Mod-user relatie als een winkelier-klant relatie. Dat is niet zo want ik doe dit als hobby en ik krijg daar niets voor terug van t.net. Wij vrijwilligers hebben gelukkig ook een mening en deze zullen we van tijd tot tijd verdedigen. Als wij alles moeten doen wat de userts zeggen dan denk ik niet dat we hier nog zouden zitten.

Overigens gebruik ik zulke termen nog wel eens, maar dat is alleen als er en kul argument is. Volgens mij heb ik dat in deze discussie namelijk niet gebruikt. Dan zit ik dus nog steeds te wachten op goede argumenten voor een eigen topic en "omdat wij dat willen" is in deze niet voldoende :)
Ook vrijwiligerswerk zou best kwaliteit mogen vertonen en professioneel mogen zijn. Jij staat niet ten dienste van ons, maar je hebt wel de sleutel in handen om het een aantal mensen danwel naar het zin te maken, danwel te kiezen om dit niet te doen.

Mijn argumentatie is dat alles wat er nu over de PRO wordt gezegd ondersneeuwd in de abbonementen, software dit-en dat en andere specifieke diamond zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 05-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Ook vrijwiligerswerk zou best kwaliteit mogen vertonen en professioneel mogen zijn. Jij staat niet ten dienste van ons, maar je hebt wel de sleutel in handen om het een aantal mensen danwel naar het zin te maken, danwel te kiezen om dit niet te doen.

Mijn argumentatie is dat alles wat er nu over de PRO wordt gezegd ondersneeuwd in de abbonementen, software dit-en dat en andere specifieke diamond zaken.
Vandaar dat we dit mooie feedback topic hebben waar mensen ons aan de tand kunnen voelen en de discussie opgang kan komen over bepaald zaken zoals dit. Volgens mij hebben we dan ook vaak nette reacties als er nette vragen van ons gesteld worden zoals ik dat ook probeer te doen. :)

De discussie over de Pro, zoals hiervoor gezegd, is dat prijs en de levertijd. Dit kan prima in het Diamond topic en om daar een apart topic voor te openen is volgens ons dus een beetje zinloos, mits er ook andere dingen zijn die besproken kunnen worden echter zijn die er niet in onze ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ik vind het een argument dat ik nu door 'ikweeniehoeveel' (keer gestelde) gebruikersvragen over de Diamond of WM moet lezen, terwijl ik alleen maar info over de Pro wil, Naast levertijd en prijs komen er binnenkort ook video's over de Pro en wil ik daar normaal over kunnen discusiëren zonder dat mijn vraag/opmerking verwaterd omdat de rest alleen maar Diamond-gepraat is.
Het zal vast niet zo'n storm lopen als in het Pro topic, maar ik vind het vooral om bovenstaande redenen wel een eigen topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb even deze discussie in een crew forum geopend om te kijken wat we hiermee gaan doen. Geef ons even het weekend om te overleggen aub :) Argumenten kunnen in de tussentijd uiteraard nog steeds aangedragen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Ik vind dat juist nou weer geen redenatie:
- Abonnementen: Dat wordt helemaal niet toegestaan, daar hebben mods meerdere malen op ingegrepen.
- Software dit-en-dat: De software is gelijk aan wat er op de Pro staat, dus dat is juist een reden om het samen te voegen.
- Andere specifieke diamond zaken: Zoveel van dat soort posts wat niet gerelateerd zou kunnen worden aan de Touch Pro zie ik niet voorbij komen.

Verder kan ik mij wel voorstellen dat mensen die op de Pro zitten te wachten graag snel een overzicht willen van de laatste roddels en sneakpreviews, maar dat is in de tijd dat het samengevoegde topic bestaat amper voorbij gekomen. Op het het moment dat er grote ontwikkelingen zijn, dan zal dat heus in de TS komen te staan.

Ow en nog even tegen degene die hierboven ergens beweerde dat er op tijd een fatsoenlijke TS voor de Touch Pro was geopend... :') Dat was een kant en klare kopie wat geen zak voorstelde. Alleen andere plaatjes en specs, in de titels stond zelfs nog 'Touch Diamond'. Verder geen enkele info met een duidelijke meerwaarde, wat een TS juist wel zou moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Neok_ op 05-07-2008 20:28 . Reden: neem ik nog 'abbonnementen' fout over ook 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Er wordt moeilijk gedaan over een apart topic over de Touch Pro, terwijl de Diamond maar liefst 2 topics heeft. :o

Mijn voorstel: voeg het huidige Diamond en het Diamond problemen topic samen, en maak een aparte topic voor de Pro.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:36:
Ik heb even deze discussie in een crew forum geopend om te kijken wat we hiermee gaan doen. Geef ons even het weekend om te overleggen aub :) Argumenten kunnen in de tussentijd uiteraard nog steeds aangedragen worden!
Het sterkste argument is en blijft:
De mensen die geintresseerd zijn in de Touch Pro willen lezen over de Touch Pro, willen links plaatsen naar nieuwe filmpjes, foto's, eerste previews net zoals we bezig waren in het oude TP topic. In het huidige gecombineerde topic is dat simpelweg niet meer mogelijk. Als ik een halve dag niet in dat topic kijk zijn ze daar al weer 1 tot 1 1/2 pagina verder met nieuwe postings over de Diamond. En waar in het TP topic nog met regelmaat weer wat nieuws gepost werd gebeurd dat nu niet meer, simpelweg omdat deze postings ondergesneeuwd worden door de Diamond gebruikers. Ik wil zelf ook graag alleen het laatste nieuws weten over de TP, de nieuwste filmpjes zien etc, want die telefoon wil ik straks hebben, en niet steeds weer het gezeur aan moeten horen dat de een de Diamond langzaam vindt en de ander niet.

Voor als nog is de Diamond volop leverbaar en de Touch Pro moet nog uitkomen, dat blijft het argument voor 2 topics. Mijn verzoek blijft dan ook om het Touch Pro topic te heropenen en zogauw deze een week of 3 -4 leverbaar is samen te voegen met de Diamond zodat we inderdaad in 1 topic de tweaks en hints kunnen delen.

En nu tijd voor bier!!! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Ben het eens met Xanion.

In het oude pro topic was het ook niet druk, maar kon je wel gewoon makkelijk bijhouden of er nieuws was. En door die opzet wordt je zelf ook uitgedaagd om naar wat nieuws te gaan zoeken, want dan lever je een wezenlijke bijdrage aan het topic. Dat is nu bij het gezamenlijke topic niet meer aan de orde want je verzamelde nieuws of plaatje of preview wordt meteen ondergesneeuwd door Diamond gebruikersvragen.

En het is toch ook helemaal niet erg als er even geen nieuws te melden is? Dan zakt het topic wel weg, en dan kick je het gewoon weer als er wel weer iets is te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Na intern overleg hebben we besloten dat we een nieuw topic voor de Pro toe zullen staan. Wel hebben we een paar eisen er aan! Zo willen we de discussie over de levertijd en prijs zo veel mogelijk beperken. Als je iets over die twee zaken te melden hebt, doe dat dan met bronnen en anders niet. Losse flodders heeft niemand wat aan. Ook moet de ts er netjes uit gaan zien en dus niet 1 op 1 als die van de Diamond! Diegene die een TS wil maken mag zich bij mij melden via DM/Mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:49:
Na intern overleg hebben we besloten dat we een nieuw topic voor de Pro toe zullen staan. Wel hebben we een paar eisen er aan! Zo willen we de discussie over de levertijd en prijs zo veel mogelijk beperken. Als je iets over die twee zaken te melden hebt, doe dat dan met bronnen en anders niet. Losse flodders heeft niemand wat aan. Ook moet de ts er netjes uit gaan zien en dus niet 1 op 1 als die van de Diamond! Diegene die een TS wil maken mag zich bij mij melden via DM/Mail :)
Nu blijf ik mij afvragen wat jij onder de levertijd ziet.
Ik zie levertijd als dat wanneer jij een product besteld dat het een x aantal dagen duurt voordat deze geleverd is. Dit zelfde verhaal speelt ook bij het X1 topic. Wanneer kunnen we daar uitsluitsel over krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Persoonlijke meldingen zoals dat zijn sowieso niet gewenst omdat wij dat niet hoeven te weten. Leverdata bedoelen we mee wanneer hij in de winkels te koop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
Persoonlijke meldingen zoals dat zijn sowieso niet gewenst omdat wij dat niet hoeven te weten. Leverdata bedoelen we mee wanneer hij in de winkels te koop is :)
En daar zit dus een nuance verschil in, je hebt het nu over leverdata en niet over levertijd. Het is niet iets persoonlijks maar je kunt dus al duidelijk zien dat zo een klein punt voor discussie vatbaar is. Bedankt voor de uitleg nu weet ik dat levertijd leverdata moet zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:49:
Ik wist wel dat het zou helpen om een leuk bedragje met een paar nullen naar je over te maken. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xanion schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:09:
[...]

Ik wist wel dat het zou helpen om een leuk bedragje met een paar nullen naar je over te maken. <+:)
offtopic:
Ben je niet iemand vergeten? O-)

Maar goed: weer on-topic. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
DaannO schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:00:
Dit wordt intern al besproken, we zijn hier echter nog niet over uit. Zodra we iets besloten hebben zullen we het laten weten, voorlopig nog even niet dus ;)
Misschien wel handig om dit snel te communiceren want zoals te zien is in het X1 topic leeft er bij diverse users duidelijk onvrede over het gevoerde en het huidige beleid betreffende de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
We zijn er inmiddels uit en gaan het nu verwoorden, deze week staat t online goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Wat mij betreft wel;) nu alleen nog duidelijk maken naar de rest van de users...:) die kunnen schijnbaar niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het Windows Mobile levertijden topic is gesloten omdat het experiment in onze ogen helaas mislukt is. De grote topics worden nog steeds 'vervuild' met levertijd-vragen, blijkbaar is datgene wat wij graag hadden gezien (alle meldingen mbt levertijden in één topic) niet mogelijk in TCM.

We hebben besloten dat releasedata in de grote topics gemeld mogen worden, mits: het toestel nog niet uit is en het bericht is voorzien van een bronvermelding. Berichten over welke shops een bepaald toestel wanneer en voor welke prijs gaan leveren, willen we niet zien. Inhoudelijk voegt dat niets toe, daarnaast weet een beetje Tweaker deze informatie te vinden zonder hulp. Als dit soort berichten toch in de grote topics worden gepost, dan zullen we daar tegen optreden.

Voor de zekerheid nog de melding dat berichten zoals 'tsjemig, ik had gehoopt dat hij eerder kwam' niet wenselijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
DaannO schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:29:
Het Windows Mobile levertijden topic is gesloten omdat het experiment in onze ogen helaas mislukt is. De grote topics worden nog steeds 'vervuild' met levertijd-vragen, blijkbaar is datgene wat wij graag hadden gezien (alle meldingen mbt levertijden in één topic) niet mogelijk in TCM.

We hebben besloten dat releasedata in de grote topics gemeld mogen worden, mits: het toestel nog niet uit is en het bericht is voorzien van een bronvermelding. Berichten over welke shops een bepaald toestel wanneer en voor welke prijs gaan leveren, willen we niet zien. Inhoudelijk voegt dat niets toe, daarnaast weet een beetje Tweaker deze informatie te vinden zonder hulp. Als dit soort berichten toch in de grote topics worden gepost, dan zullen we daar tegen optreden.

Voor de zekerheid nog de melding dat berichten zoals 'tsjemig, ik had gehoopt dat hij eerder kwam' niet wenselijk zijn. :)
Van de andere kant. Het heeft toch in 1 maand tijd 300postings gescheeld in de telefoon topics!
Wellicht dat er voor dit soort topics wat meer promotie nodig is, ik zie dat mensen ook nauwelijks op de hoogte zijn van het bestaan van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Xanion schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:29:
[...]

Van de andere kant. Het heeft toch in 1 maand tijd 300postings gescheeld in de telefoon topics!
Wellicht dat er voor dit soort topics wat meer promotie nodig is, ik zie dat mensen ook nauwelijks op de hoogte zijn van het bestaan van dit topic.
Het is logisch dat in dat topic niet zoveel postings werden gedaan. Ik denk dat er een stuk meer wordt gelezen dan gepost. Ik vond het altijd wel een goede bron van informatie. Nu moet ik dus door heel veel reacties in bijvoorbeeld het touch diamond/touch pro topic gaan om te kijken of er nog informatie is.
Gelukkig zijn er nog andere sites waar de info nog wel bij elkaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje...

Welk topic is nou voor de HTC Touch Pro?

Het HTC Touch Pro Topic
HTC Touch Diamond Topic (deel 2)

Ik dacht namelijk dat voor de Touch Diamond en Touch Pro maar 1 topic was? Maar dit zijn er dus sinds vandaag twee geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wouser schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:14:
Vraagje...

Welk topic is nou voor de HTC Touch Pro?

Het HTC Touch Pro Topic
HTC Touch Diamond Topic (deel 2)

Ik dacht namelijk dat voor de Touch Diamond en Touch Pro maar 1 topic was? Maar dit zijn er dus sinds vandaag twee geworden?
DaannO in "Windows Based Mobiles & PDA's Feedback t..."

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 02-03 00:25
Gast doe niet zo ongelofelijk panish. Ik erger me alleen aan al die belachelijk vele modbreaks van je, niet aan die paar post die toevallig niet volledig ontopic zijn. JIJ bent juist diegene die het topic onaangenaam maakt om te lezen.
En om je macht? te laten zien gooi je nou het topic op slot? Wie denk je wel dat je bent joh. Je staat echt niet boven ons ofzo.

Dit gaat dus over het Touch Diamond Pro topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dyna18 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:47:
Gast doe niet zo ongelofelijk panish. Ik erger me alleen aan al die belachelijk vele modbreaks van je, niet aan die paar post die toevallig niet volledig ontopic zijn. JIJ bent juist diegene die het topic onaangenaam maakt om te lezen.
En om je macht? te laten zien gooi je nou het topic op slot? Wie denk je wel dat je bent joh. Je staat echt niet boven ons ofzo.

Dit gaat dus over het Touch Diamond Pro topic.
:? Ik ben diegene die dat topic in de gaten moet houden en waar nodig moet ingrijpen. Dat jij het niet erg vindt betekent nog niet dat andere het niet erg vinden dus even buiten je kleine schulpje kijken en meedenken :) Voor dat topic zijn gisteren zat topic reports gemaakt en dat jij er niet wakker van licht zal best, maar andere wel.

Het topic is inmiddels weer open :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 20-08-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wij, in dit geval DaannO zou misschien een iets andere toon kunnen stellen.

Maar, vergeet niet, wij doen dit als vrijwilligerswerk en hebben daarnaast nog een full/parttime baan. Als het maar blijft voorkomen dat mensen niet doen waarvoor het topic bedoelt is, kan het voorkomen dat wij (misschien niet 100% correct) reageren.

Maar als iedereen (daar bedoel ik niemand persoonlijk mee) zich gewoon netjes aan de regels houd, is reageren voor ons zelfs niet nodig. Laten we dus proberen dit op te lossen bij stap 1.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 02-03 00:25
Ginz schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:50:
Wij, in dit geval DaannO zou misschien een iets andere toon kunnen stellen.

Maar, vergeet niet, wij doen dit als vrijwilligerswerk en hebben daarnaast nog een full/parttime baan. Als het maar blijft voorkomen dat mensen niet doen waarvoor het topic bedoelt is, kan het voorkomen dat wij (misschien niet 100% correct) reageren.

Maar als iedereen (daar bedoel ik niemand persoonlijk mee) zich gewoon netjes aan de regels houd, is reageren voor ons zelfs niet nodig. Laten we dus proberen dit op te lossen bij stap 1.
Die regels zijn soms wel heel erg strict opgesteld. Waardoor er maar een heel smal pad is wat in sommige topics gepost mag worden. Het is dan niet meer dan vanzelf sprekend dat niet elke reactie daar aan voldoet. Ik vind dan ook dat er best wat minder strikt mee omgegaan mag worden wat wel en niet gepost mag worden.
MBT vrijwilligerswerk. Ja dat wordt gewaardeerd, maar geeft geen carte blanche voor machtsmisbruik. Het opslot gooien van een topic, om de gebruikers te laten beseffen dat ze 'beter' moeten gaan posten zie ik alleen maar als het tonen van macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens mij is jou insteek van GoT verkeerd. Dit is een technisch forum waarbij we vooral inhoud willen. Zaken als prijs, levertijd, beschikbaarheid is eigenlijk niet zo intressant voor ons. We hebben een tijdje terug een topic geopend waar zulke zaken in mochten, maar dat topic liep compleet uit de hand dus dat gaat niet door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

dyna18 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Ik vind dan ook dat er best wat minder strikt mee omgegaan mag worden wat wel en niet gepost mag worden.
Dat mag jij vinden. Maar Tweakers.net is juist geworden tot wat het nu is, door die 'strikte' regels.
MBT vrijwilligerswerk. Ja dat wordt gewaardeerd, maar geeft geen carte blanche voor machtsmisbruik. Het opslot gooien van een topic, om de gebruikers te laten beseffen dat ze 'beter' moeten gaan posten zie ik alleen maar als het tonen van macht.
Helaas moet dat soms wel. Sommige users hebben gewoon letterlijk een platina blok voor hun kop!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Deze reactie mag weg. Alvast bedankt.

Qunix in "HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III..."

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 07:52

xon

DaannO schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:55:
[modbreak]Het is hier niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt. Ga dus ook niet hier melden als je hem binnen hebt, dat hoeven wij niet te weten![/]
Tochhh even reageren...ik besef dat het niet veel zin hebt om er wat over te zeggen maarrrr kan het niet laten. Ik ben het geheel met je eens dat we het niet onuitputtelijk moeten gaan hebben over wat voor abbo je neemt wat het dan kost etc. Dit kan je doen in het topic van de desbetreffende provider.

Ik vind het iets anders als er gerichte informatie komt over de levertijd en tips waar het toestel te halen is als er maar niet in doorgeslagen wordt. Zodra het eerste toestel binnen is neemt de discussie toch een andere wending en wordt automatisch technisch.

Het is goed dat er controle is maar dit is wel erg snel ingrijpen..

zo ..klaar ;)

• aliberto
  • Laatst online: 22-04 22:06
xon schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:24:

Ik vind het iets anders als er gerichte informatie komt over de levertijd en tips waar het toestel te halen is als er maar niet in doorgeslagen wordt. Zodra het eerste toestel binnen is neemt de discussie toch een andere wending en wordt automatisch technisch.

Het is goed dat er controle is maar dit is wel erg snel ingrijpen..

zo ..klaar ;)
Daar heb je toch zoals eerder vermeld prijsvergelijking sites voor (zie 1 pagina terug voor de websites), die linken je door naar de webshop en daar zal het vermeld staan wanneer deze op voorraad zijn.

Ik ben geen moderator en wil dit ook niet zijn, maar er valt zoveel over andere dingen te praten dan levertijden. Te denken aan verwachtingen van kwaliteit van camera en video, gps, 3g, geheugen uitbreiding, software, oortelefoon aansluiting, bluetooth enz

Kennis begint met informatie vergaren.

• DaannO
Heb jullie berichten even afgesplitst van het i900 topic omdat ze namelijk hier thuis horen. We zijn een technisch forum en veel mensen komen dan ook hier voor de diepgang. Je merkt dat veel gebruikers zich irriteren aan de levertijden, prijzen en beschikbaarheid als dat in vele topics pagina's door gaat. We hebben geprobeerd hier een eigen topic voor te maken maar dat is niet gelukt, dit aangezien er geen ruimte voor is in de main threads.

Ideaal is het inderdaad niet maar we gaan uit van de gedachten dat we een technisch fora zijn en dan horen zulke dingen gewoon niet in de main threads thuis :)

• L_Edje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 17:23
DaannO schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:51:
Volgens mij is jou insteek van GoT verkeerd. Dit is een technisch forum waarbij we vooral inhoud willen. Zaken als prijs, levertijd, beschikbaarheid is eigenlijk niet zo intressant voor ons. We hebben een tijdje terug een topic geopend waar zulke zaken in mochten, maar dat topic liep compleet uit de hand dus dat gaat niet door :)
Volgens mij zit je er naast. Aangezien dit een forum is, bepalen de forumgangers grotendeels wat er besproken wordt en een modje zorgt dat er niet gevloekt/flamed/trolled wordt. Jij wilt het gesprek sturen en dat hoor je niet te doen...
Ik ben van mening dat bovenstaande zaken weldegelijk relevant zijn en ik ben er zeker van dat er mensen het daar mee eens zijn. Waarom houd je niet gewoon een poll om te bepalen of het onderwerp gewenst is ?

Al sinds mijn 1e smartphone (SE P800... lang geleden!) ben ik zoiemand die dagelijks het forum in de gaten houd waar ik mijn nieuwe phone zsm kan scoren 8) . En ik word behoorlijk pissed als jij daar een stokje voor steekt :(

• DaannO
L_Edje schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:01:
[...]

Volgens mij zit je er naast. Aangezien dit een forum is, bepalen de forumgangers grotendeels wat er besproken wordt en een modje zorgt dat er niet gevloekt/flamed/trolled wordt. Jij wilt het gesprek sturen en dat hoor je niet te doen...
Ik ben van mening dat bovenstaande zaken weldegelijk relevant zijn en ik ben er zeker van dat er mensen het daar mee eens zijn. Waarom houd je niet gewoon een poll om te bepalen of het onderwerp gewenst is ?

Al sinds mijn 1e smartphone (SE P800... lang geleden!) ben ik zoiemand die dagelijks het forum in de gaten houd waar ik mijn nieuwe phone zsm kan scoren 8) . En ik word behoorlijk pissed als jij daar een stokje voor steekt :(
Gedeeltelijk heb je gelijk, gedeeltelijk ook niet. Wij willen namelijk graag onze oude ideologie bewaren en dat is Tweaken en technisch lullen. Voorlopig houden we ons daar aan echter zal dit in de toekomst vast en zeker aangepast worden, echter nu nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 23-04 22:17
Kunnen jullie me uitleggen wat er als "warez" wordt gezien op moda** (naar aanleiding van de mod-break in het i900 topic)? De nog niet door samsung uitgegeven (op internet) ROM's/custom ROM's? Uit de mod-break is dit niet echt duidelijk namelijk. En als dit voor moda** geldt, geldt dit dan ook voor het XDA forum?

Hun policy:
ILLEGAL CONTENT

I'd like to just reaffirm MoDa**'s position regarding piracy and illegal content in the light of some recent questions / postings.

Posts will be censored by myself or my moderation team if the contain or link to:
illegal / pirated / cracked software or sites that host such software
Gameboy Advance emulators / ROMs or sites hosting them (in light of Nintendo's legal stance)
Of course, there are those that argue homescreens / ringtones are a grey area - this is true - but I have made an executive decision to let these be posted, and should the copyright owner take issue, they can contact me and I will deal with the offending post immediately.

CUSTOM ROMS

You may discuss and post links to custom device ROMs on MoDa**, provided the following rules are adhered to:
ROMs must not be hosted directly on MoDa**
ROMs must not contain any illegal 3rd party software (this includes trial versions included without permission)
ROMs must give full credit to the original author
This decision has been taken in light of the huge amount of interest in this area of device customisation within the community, and member feedback!

Please note that custom ROM discussion should be kept in specific device sub-areas, (e.g. Kaiser.MoDa**.com for Kaiser based devices).

[ Voor 23% gewijzigd door DeOS op 29-09-2008 07:29 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Beide sites laten custom roms toe. Omdat die nog wel eens warez willen bevatten en wij ze niet kunnen controleren hebben we ze in de ban gedaan. Echter geld dit alleen voor links naar topics waarin roms te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
In het i900 topic staat toch echt:
Na intern overleg hebben we besloten om links naar de moda....-site niet meer toe te staan. De site is te dubieus en er staan te veel warez-gerelateerde zaken op.
Misschien moet dit iets genuanceerd worden dan? Zoals ik het nu lees mag er helemaal niet meer gelinked worden.

Graag dus duidelijkheid of er nu nog wel selectief gelinked mag worden of dat er nu een totaal verbod is op linken naar XDA en/of Modaco.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 29-09-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

@ Pven of andere MOD.

mag je als je een applicatie hebt gevonden van die dubieuze site zoals jullie het noemen deze dan wel via bijvoorbeeld megaupload ofzo posten zonder een doorverwijzing naar die ene site ? want er staan af en toe wel enorm handige dingen op die site die niks met warez te maken hebben

ik hoop dat dit mag

MVG Splendes

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 29-09-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 268916 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:35:
@ Pven of andere MOD.

mag je als je een applicatie hebt gevonden van die dubieuze site zoals jullie het noemen deze dan wel via bijvoorbeeld megaupload ofzo posten zonder een doorverwijzing naar die ene site ? want er staan af en toe wel enorm handige dingen op die site die niks met warez te maken hebben

ik hoop dat dit mag
Als die applicatie freeware/shareware/trail is, dan is dat zeer zeker geen probleem.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

DaannO schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:12:
Beide sites laten custom roms toe. Omdat die nog wel eens warez willen bevatten en wij ze niet kunnen controleren hebben we ze in de ban gedaan. Echter geld dit alleen voor links naar topics waarin roms te vinden zijn :)
ik kan op modaco en xda geen ROM vinden die warez bevat. zoek ik niet goed genoeg of zoeken jullie overdreven goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Yannick op 29-09-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272860

Mag ik even vermelden dat zonder de Modaco site mijn I900 nog steeds dood zou zijn. Ik vind het vreemd dat deze site geweerd wordt. Zeker omdat je als argument geeft dat het een technisch verhaal moet zijn wat er besproken wordt op tweakers. Modaco is qua romupdates op de i900 een stuk technischer dan tweakers!

Daarnaast vind ik dat de moderators zich teveel bemoeien met wat er op het forum besproken wordt. Ikzelf plaatste een bericht over het feit dat ik een xbox gewonnen had met de omnia i900 actie en schreef daarbij wat mijn inschrijfdatum was (handig voor andere mensen zodat ze weten of ze al dan niet recht hebben op een xbox). Dit was niet technisch genoeg en werd verwijderd.
Ik vind dat het met de censuur van de moderators van tweakers een beetje uit de hand gaat lopen. Natuurlijk heeft een forum als tweakers moderators nodig, maar ze moeten geen uitgebreide censuur gaan toepassen. Laat de forumleden bepalen waar het over gaat. Het zijn immers de forumleden die tweakers zo goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 272860 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:23:
[...]

Mag ik even vermelden dat zonder de Modaco site mijn I900 nog steeds dood zou zijn. Ik vind het vreemd dat deze site geweerd wordt. Zeker omdat je als argument geeft dat het een technisch verhaal moet zijn wat er besproken wordt op tweakers. Modaco is qua romupdates op de i900 een stuk technischer dan tweakers!
Als je jezelf iets meer verdiep in de redenen waarom wij dit niet toestaan, zou je dit niet als argument aandragen.
Daarnaast vind ik dat de moderators zich teveel bemoeien met wat er op het forum besproken wordt. Ikzelf plaatste een bericht over het feit dat ik een xbox gewonnen had met de omnia i900 actie en schreef daarbij wat mijn inschrijfdatum was (handig voor andere mensen zodat ze weten of ze al dan niet recht hebben op een xbox). Dit was niet technisch genoeg en werd verwijderd.
Ik kan heel goed begrijpen dat je hierover je twijfel hebt. Toch zijn wij genoodzaakt dit op deze manier te modden. Jouw post is dan misschien nog niet heel erg offtopic, maar geeft wel meer aanleiding om offtopic te posten. En, aangezien er de laatste tijd in verschillende topics erg offtopic werd gepost, zijn wij genoodzaakt zulke dingen weg te modden.

Als jullie (daarmee spreek ik dus jou niet persoonlijk aan) er zelf voor kunnen zorgen dat het niet teveel uit de hand loopt, is het voor ons niet nodig om zo 'streng' te modden... Maar dit is echt actie --> reactie. Wij zitten niet de hele dag maar te zoeken met de hoop dat er iemand ook maar 1 centimeter offtopic gaat...

Actie --> reactie.
Ik vind dat het met de censuur van de moderators van tweakers een beetje uit de hand gaat lopen. Natuurlijk heeft een forum als tweakers moderators nodig, maar ze moeten geen uitgebreide censuur gaan toepassen. Laat de forumleden bepalen waar het over gaat. Het zijn immers de forumleden die tweakers zo goed maken.
Dit moet je niet al censuur zien, maar als het in controle houden van dit forum.

Zoals ik al zei, probeer je eens is te verdiepen in de beweegreden waarom wij een bepaald beleid hanteren alvorens er kritiek op te geven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Zouden jullie nog een uitspraak kunnen doen of er nu nog wel selectief gelinked mag worden of dat er nu een totaal verbod is op linken naar XDA en/of Modaco? Het topic report in het i900 topic en de uitspraak hierboven zijn namelijk erg tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er mag selectief gelinkt worden naar freeware cabs etc. Roms dus niet :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.