Anoniem: 93400 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:01:
Dan vrees ik dat je wat teveel van je toetsen hebt afgesloopt. Het zijn zwarte toetsen met daarover een dun transparant stukje lexan (om het beestje even een naam te geven). Ze horen dus zeker glossy te zijn. Logisch dat je toetsen nu gemakkelijker werken; de buigzaamheid is sterk vergroot zonder de extra laag.
Maar als je nu al krassen op je scherm hebt, verbaast de toestand van het keyboard me eerlijk gezegd niet zo héél veel. Heb je het bijgeleverde beschermertje gebruikt voor het scherm? Misschien dat die kras daar wel op zit. Mijn telefoon is nog krasvrij. Kwetsbaarste plek zijn de uitstekende 'topjes' van de achterkant. Apple staat overigens ook niet bekend om z'n krasvastheid, dus ik denk dat je bedrogen uitkomt als je daar voor gaat...
Verder zijn de iPhone en deze telefoon niet goed te vergelijken. De TD is geen kant en klare telefoon met een strak kader waar binnen dingen mogelijk zijn, geschikt voor de grootste noobs op aarde. De iPhone is dat wel en bedient daarmee een hele andere doelgroep.
Ik weet wel zeker dat er teveel van het toestel af is, vandaar mijn versterkte negatieve ervaring
Verder heb ik geen screenprotector over het scherm, zat te wachten op de Brando ultra clear.
Die heb ik altijd gebruikt en bevalt prima. Een weekje zonder zou moeten kunnen, maar deze niet dus.
Dat ik met de iPhone qua krasbestendigheid bedrogen uit zou komen moet ik tegenspreken.
Ik heb het toestel nu ruim een half jaar en is het eerste toestel waar ik geen protector op heb.
Hoesjes etc.. houd ik helemaal niet van, dus de iPhone gaat altijd "naakt" mee op pad.
Natuurlijk ben ik geen klungel die andere dingen (als sleutels) in dezelfde broekzak stop.
Na bijna 7 maanden naakt gebruik is deze nog geheel krasvrij op het scherm (achterkant iets).
Met hetzelfde gebruik is mijn diamant nu in 1 week tijd een
zirconia geworden

.
Verder ben ik het met je eens dat de standaard iPhone inderdaad meer een afgekaderd toestel is
waar de grootste jan... meteen mee overweg kan en een WM toestel meer standaard features bied.
Maar met mijn jarenlange WM tweaker ervaring heb ik de iPhone ook durven tweaken hoor

.
Misschien heb je er meer skill's en durf voor nodig, maar als je de iPhone jailbraked en installer er op zet zijn de mogelijkheden te over. Geen WM prog die nog niet voor de iPhone beschikbaar is

.
Wat voor mij het belangrijkste is is het gebruik, met name:
* Bellen (duh

)
* Mail
* Agenda (met goede XP/Mac sync mogelijkheid)
* Internet
* Navigatie (gaat dus NIET op de iPhone

)
* MMS
* SMS
* Notities (en todo list)
* Muziek en films spelen
* Camera (en foto's onderweg laten zien, ook vakmatig)
* zo nu en dan een spelletje.
Verder doe ik niet heel veel op mijn mobieltjes, maar wat ik doe moet het wel goed doen.
Ik moet wel zeggen dat TT7 op de Diamond is fenomenaal!
Geen last van dop-outs in ontvangst en dergelijke, gaat snel en heel nauwkeurig.
Instellingen zijn ook super, ik rijd dus nu rond in een Batmobiel in TT7

.
Verder blijf ik hier rondneuzen hoor, vrouw heeft mijn "oude" Touch ingepikt en ik mag onderhouden.
Waarschijnlijk gaat ze binnenkort die Touch ruilen voor mijn Diamond,dan wil wel iets goeds afleveren.
Dat mijn WM dagen afgelopen zijn wil niet zeggen dat ze afgelopen zijn voor mij

.
En wie weet als ik over mijn negatieve ervaring heen ben pak ik binnenkort een Touch Pro erbij
of een Xperia, het blijft heus wel een beetje kriebelen hoor.
(en ik heb het geluk dat ik 3 tot 4 toestellen per jaar kan uitzoeken, i love zelfstandig ondernemerschap)
edit:
Anoniem: 93354 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:25:
Als je je telefoon na een week al naar de klote weet te helpen ga je zelf ook niet erg goed met je spullen om. Kan je moeilijk HTC de schuld van geven lijkt mij. Een iPhone overleeft jou waarschijnlijk dan ook niet

Zie mijn post, helaas moet ik alles tegenspreken in deze. Bijna 7 maanden "naakt", nog niets te zien.
Verder heb ik dit met mijn Wizzard, Vario, TyTn, TyTn2, Touch en TouchXL nog nooit gehad,
ligt dus inderdaad niet aan HTC, maar aan de Diamond.
Anoniem: 93354 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:25:
Ik vind de TD prima werken, ook voor noobs. Als je moeite hebt met de touchflow interface gaat het met een iPhone echt niet veel makkelijker werken. Het enige grote voordeel van iPhone vind ik dat het scherm beter reageert (omdat ie ook warmte gevoelig is) en dat alles net even wat soepeler lijkt te lopen met wat ik ervan heb gezien (zal ook wel komen omdat touchflow nog niet zo geoptimaliseerd is). Aan de andere kant vind ik mijn TD helemaal standaard met 1.35 ook goed lopen alleen als je veel snel achter elkaar wil gaat het even wat minder (beetje laggy, maar zeker niet echt traag) maargoed daar zal een iPhone ook wel last van hebben. Groot voordeel van de TD is weer dat ie een hele slag kleiner is dan een iPhone wat ik toch ook wel belangrijk vind. Enige nadeel van de TD vind ik die 4gb geheugen.
Same here, ik heb trouwens de 1.37 WWE er op staan en dat scheelt al stukken, serieus.
4 Gb is wennen voor mij (lees: te weinig), zal maar dat is persoonlijk, voor vele is het genoeg.
En nu ik over mijn eerste frustraties heen ben zal ik het weer gewoon over de Diamond hebben hoor,
we zitten hier inderdaad niet in het iPhone topic, maar wellicht heeft iemand iets aan mijn ervaringen.
Excuus voor mijn (half) oftopic gaan, ik moest het gewoon ff kwijt.
@ hieronder:
Ja, heb ik ook last van en zoals ik hier lees zijn wij niet de enigste

(staat al meermalen genoemd)
[
Voor 21% gewijzigd door
Anoniem: 189953 op 29-06-2008 23:46
]