Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Anoniem: 92976 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:36:
[...]

Heren heren, heb het niet over de ontvangst, die is gewoon goed.

Aanwijzing op scherm blijft achter met de werkelijke positie.
Schokt zelfs soms.
Route berekenen gaat ook te langzaam, is wel 20 a 30 sec bezig voor een ritje van 100 km.

Cruise doet dit vlekkeloos.
Misschien is er iets met je GPS ontvanger. Wat ook kan zijn is dat er misschien nog een programma gebruik maakt van de ontvanger, b.v. Google Maps. Even kijken of alles echt afgesloten is lijkt mij.
Voor mij werkt de GPS juist heel nauwkeurig. Ik werkte hiervoor met losse BT GPS muis en die was
veel onnauwkeuriger en veel trager met het verkrijgen van een fix.
Binnenshuis is het bij mij drama, maar als ik TT opstart om een route vooruit te plannen,
merk ik dat ik na 2 tot 3 minuten toch wel eens een fix krijg.
Met de losse muis heb ik het wel eens bewust geprobeerd, echter nooit resultaat.
Ik ga er dus vanuit dat er iets anders een conflict heeft met je ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 13:22
Anoniem: 92976 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:36:
[...]

Heren heren, heb het niet over de ontvangst, die is gewoon goed.

Aanwijzing op scherm blijft achter met de werkelijke positie.
Schokt zelfs soms.
Route berekenen gaat ook te langzaam, is wel 20 a 30 sec bezig voor een ritje van 100 km.

Cruise doet dit vlekkeloos.
Heb net een route berekend (TT7) van 188 km, hij was binnen de 18 seconden helemaal klaar. Maar gebruik jij soms de Europa kaart??? Daar hoor ik nl meer klachten over. Probeer een met de Benelux versie als dat zo is...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92976

bing69 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:04:
[...]

Heb net een route berekend (TT7) van 188 km, hij was binnen de 18 seconden helemaal klaar. Maar gebruik jij soms de Europa kaart??? Daar hoor ik nl meer klachten over. Probeer een met de Benelux versie als dat zo is...
Heb ik idd al geprobeerd.

Lijkt idd net of er nog wat op de achtergrond draait, diamond heb het moeilijk. Staat alleen verder niks te draaien.

Wie werkt er nou met een externe gps op een cruise en/of diamond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
Hier ook totaal geen problemen met navigeren.
Alle door mij geteste apps gaan prima en hebben alle een snelle fix (op TT6 na, die deed er wat langer over).
Geprobeerd:
-Navigon 6
-Igo 8
-Garmin XT
-Sygic DRIVE 7.5
-TomTom 6 + 7

Alle draaien vlekkeloos op de Diamond en wijken nauwelijks af.

PS, ff geprobeerd van Centrum Groningen naar Centrum Maastricht, duurde een seconde of 9 voor 335 kilometer.

[ Voor 15% gewijzigd door Soepie op 30-06-2008 22:11 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

J0YR1D3R schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:07:
[...]

Imho is die mp3 speler juist niet stom. Al mijn nummers pakte hij in 1x goed, omdat al m'n nummer gewoon goed getagged zijn. Dan weet je tenminste dat de juiste informatie op de juiste plek terecht komt. Als iets niet werkt omdat je foutieve data aanlevert vind ik dat geen fout van het apparaat, maar van de gebruiker.
Daar ben ik het wel en niet mee eens. Aangezien je er vanuit kan gaan de het merendeel van de mp3's die mensen hebben gedownload zijn en niet goed getagged zijn vind ik het wel jammer dat niet zoals bij bv mijn creative mp3 speler de speler gewoon naar mapnamen kijken. Wat is er zo onlogisch aan om er vanuit te gaan dat als ik map x heb met een aantal nummers erin dat dat gewoon een compleet album is? Ik vind dat logisch en ik snap ook niet dat zulk soort dingen er niet in zitten. Scheelt een hoop gedoe.
j0bro schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:20:
@b3n666:

Als je niet zeker weet of je tot de doelgroep behoort, behoor je niet tot de doelgroep :)

Aangezien het niet triviaal is om A-GPS (assisted GPS) op de Diamond in te schakelen - je moet een registerwijziging uitvoeren - vermoed ik dat dit niet je probleem is. Ik kocht mijn Diamond ook met een van de eerste ROM-versies (1.35 NLD) en heb deze inmiddels naar een 1.37 ROM geupgrade. Dit scheelt bakken in de snelheid van de interface.
Ik denk dat je op de verkeerde reageert want ik vind dat mijn gps het prima doet (al heb ik het nog niet in de auto getest). Ik heb veder totaal geen problemen met een beetje beunen, maar als het ff kan doe ik dat liever met officieel spul gewoon om het simpele feit dat ik niet zomaar een aparaat van 500 euro wil bricken waarvan ik zelfs met de 1.35 al vind dat het prima werkt. Ik merk echt alleen traagheid als je persee debiel snel van menu naar menu wil.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik sms handschrift herkenning kan aanzetten? zodat je gewoon op je scherm kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230531

J0YR1D3R schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:07:
[...]

Imho is die mp3 speler juist niet stom. Al mijn nummers pakte hij in 1x goed, omdat al m'n nummer gewoon goed getagged zijn. Dan weet je tenminste dat de juiste informatie op de juiste plek terecht komt. Als iets niet werkt omdat je foutieve data aanlevert vind ik dat geen fout van het apparaat, maar van de gebruiker.
Ik dacht eigenlijk ook wel dat mijn nummers goed getagt zijn...
Waarmee tag jij ze? misschien een beter programma dan het mijne...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 01-07-2008 21:39 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Daar ben ik het wel en niet mee eens. Aangezien je er vanuit kan gaan de het merendeel van de mp3's die mensen hebben gedownload zijn en niet goed getagged zijn vind ik het wel jammer dat niet zoals bij bv mijn creative mp3 speler de speler gewoon naar mapnamen kijken. Wat is er zo onlogisch aan om er vanuit te gaan dat als ik map x heb met een aantal nummers erin dat dat gewoon een compleet album is? Ik vind dat logisch en ik snap ook niet dat zulk soort dingen er niet in zitten. Scheelt een hoop gedoe.
Kan zijn, maar ook al download ik mp3's of rip ik zelf cd's, ik tag ze altijd wel goed. In de auto heb ik ook een mp3-cd speler en die leest ze ook uit. Wat is er zo gek aan om je ID3 tags goed te vullen? Is een principekwestie of gewoon een ander uitgangspunt. Maakt de player er imho niet minder om :)
Anoniem: 230531 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Ik dacht eigenlijk ook wel dat mijn nummers goed getagt zijn...
Waarmee tag jij ze? misschien een beter programma dan het mijne...
JP
Voor het (re)namen gebruik ik ID3 Tag-IT. Het herschrijven van de tags om ze geschikt te maken voor album art binnen TF3D staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand trouwens hoe je coreplayer inc licentie kan uninstallen? die houd ie nu fijn vast dus kan ik geen versie installeren die wel .pls bestanden pakt. Of weet iemand een gratis alternatief voor het afspelen van internet streams?

Het installeren van coreplayer ging trouwens enorm traag, dus ik kneep hem een beetje. Zet me telefoon maar uit, was al bang dat dat ding me hele telefoon aan het slopen was :x (jaja ben af en toe een beetje angstig met dit soort dingen). Hoe zit het trouwens met WM en virussen? is dat nog iets waar je je zorgen over moet maken?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 30-06-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 22:32

SaN

Soepie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:07:
Hier ook totaal geen problemen met navigeren.
Alle door mij geteste apps gaan prima en hebben alle een snelle fix (op TT6 na, die deed er wat langer over).
Geprobeerd:
-Navigon 6
-Igo 8
-Garmin XT
-Sygic DRIVE 7.5
-TomTom 6 + 7

Alle draaien vlekkeloos op de Diamond en wijken nauwelijks af.

PS, ff geprobeerd van Centrum Groningen naar Centrum Maastricht, duurde een seconde of 9 voor 335 kilometer.
Welke vind jij het best en waarom? Ik nijg nu naar IGO 8, maar dat is alleen op basis van screenshots. Ik heb altijd tomtom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25156

Ik krijg missing sync maar niet aan de praat. Om een of andere reden herkent hij mijn TD niet als ik hem met mijn Macbook connect. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Anoniem: 92976 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:27:
Lijkt idd net of er nog wat op de achtergrond draait, diamond heb het moeilijk. Staat alleen verder niks te draaien.
Zo iets dacht ik inderdaad ook aan, misschien eerst nakijken in de active programs, dan TT starten.
Anoniem: 92976 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:27:
Wie werkt er nou met een externe gps op een cruise en/of diamond :?
Ik niet, ik gebruikte het wel op vorige mobieltjes zonder GPS ingebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
sander-sp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:13:
[...]

Welke vind jij het best en waarom? Ik nijg nu naar IGO 8, maar dat is alleen op basis van screenshots. Ik heb altijd tomtom gebruikt.
Ik kom eigenlijk altijd weer terug bij TomTom of Navigon. Weet eigenlijk niet wie ik tussen die twee zou moeten kiezen, vind ze beide wel lekker werken al betrap ik mezelf erop dat ik toch sneller TT opstart.
Een echt keuze zou ik niet kunnen maken, werkt allemaal wel redelijk goed.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Soepie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:07:
Die 335 kilometer zegt natuurlijk niets lijkt me. Het is voornamelijk snelweg, en daar hoeft hij weinig aan te berekenen. Pas bij routes binnendoor zal hij alle alternatieven moeten afwegen.

Ik heb Route66, en na een wat moeizame start (langzame fix, sloom programma) loopt het nu wel prima. Wel wennen aangezien ik altijd TT heb gebruikt, en de interface werkt net wat anders. Het zoeken naar een adres vínd ik wat onhandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 230531 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:52:
[...]

maar ik durft er hier geen vragen meer over stellen.... het risico dat ze je vraag eruit kieperen is nogal groot vind ik....

JP
offtopic:
Dit is toch echt wat overdreven. Je bent verschillende keren aangesproken omdat je je vragen neerplempt zonder enige vorm van inzet, dat willen we hier niet zien en daar ben je verschillende keren op aangesproken. Er is niemand die jou gemeld heeft dat we je 'eruit kieperen' om deze reden.

En stop aub met het ondertekenen van je berichten, dat is nergens voor nodig (zie ook het beleid).

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 01-07-2008 07:52 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04 18:28
Modbreak:Kap in dit topic met het commentaar geven op modbreaks. Zoals reeds tig keer is gemeld, hoort dat commentaar in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.

We blijven niet waarschuwen ...

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 01-07-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Weet iemand hoe je flash onder opera aan de gang krijgt? Ik heb al flashplayer gedownload voor PPC maar dan crasht opera als ie een pagina probeert te openen met flash.

Kan er verder ook nog weinig zinnigs over vinden met google.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 14:01

13art

Moderator Mobile
sander-sp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:13:
[...]

Sygic kan je sowieso vergeten, mooi programma, maar de routeberekening is een ramp. Het programma laat je volgens de meest vreemde route rijden. Zoek maar eens op google naar een review daarin wordt de reviewer ook via allemaal zandweggetjes gestuurd terwijl dit helemaal niet nodig is.

TomTom6 heeft oude mappen dus die zou ik laten vallen als ik jou was.

TomTom7 kan, maar weinig vernieuwend tov TomTom6.

iGo8 mooi programma, misschien wel een wat onlogisch menustructuur

Navigon, gewoon super programma, wat traag met opstarten, maar als het werkt, gewoon heerlijk programma. Nadeel is alleen dat je er een vrij zware processor voor nodig hebt, maar dat ik bij de Diamond geen issue meer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122027

Ik heb een Vodafone abbo incl internet.

Nu valt me op dat mail checken (eigen hetnet POP account) alleen werkt als ik thuis op wifi hang, via GPRS, 3G of HPSDA niet. Iemand enig idee? Alle andere internet werkt prima.

[Edit: gevonden: Vodafone proxy uitgezet, nu werkt het wel. Benieuwd wat nu juist weer NIET werkt ...]

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 122027 op 01-07-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Even je proxyserver uitzetten. Geen idee wat het verder voor effect heeft, maar heb de tip al eens eerder gelezen en voor mij werkte het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:34

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Jelbo940 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:39:
Vorige week vrijdag zaten er opeens een paar "streepjes" in de TF3D op mijn Diamond, na een softreset was alles weer okay. Dus bijvoorbeeld door de klok heen een paar verticale streepjes.
Iemand anders ook al gehad?
Heb ik ook gehad. Inderdaad opgelost door een soft reset. Is mij 1 keer overkomen.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:42:
[...]

Sygic kan je sowieso vergeten, mooi programma, maar de routeberekening is een ramp. Het programma laat je volgens de meest vreemde route rijden. Zoek maar eens op google naar een review daarin wordt de reviewer ook via allemaal zandweggetjes gestuurd terwijl dit helemaal niet nodig is.

TomTom6 heeft oude mappen dus die zou ik laten vallen als ik jou was.

TomTom7 kan, maar weinig vernieuwend tov TomTom6.

iGo8 mooi programma, misschien wel een wat onlogisch menustructuur

Navigon, gewoon super programma, wat traag met opstarten, maar als het werkt, gewoon heerlijk programma. Nadeel is alleen dat je er een vrij zware processor voor nodig hebt, maar dat ik bij de Diamond geen issue meer.
Mee eens, ik vind Navigon ook het beste werken, zei het ietwat traag.
TT7 is weinig vernieuwend maar met de nieuwe kaarten goed te doen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Anoniem: 93400 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 06:56:
[...]

Die 335 kilometer zegt natuurlijk niets lijkt me. Het is voornamelijk snelweg, en daar hoeft hij weinig aan te berekenen. Pas bij routes binnendoor zal hij alle alternatieven moeten afwegen.
Heb je gelijk in, een Groningen - Maastricht met vermijd snelwegen duurt dan ook 1 minuut en 20 seconden op de diamond (van mij dan dus). Vind ik ook nog niet echt traag eigenlijk.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

Gisteravond had ik mijn telefoon op bureau liggen met nog 2 streepjes batterij over, ik had alle programma's uit staan.
Toen ik vanochtend wakker werd, stond hij uit, batterij was helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heeft iemand al de nieuwe officiele ROM van HTC geprobeerd?
6/30/2008

Touch Diamond ROM update

An updated ROM is now available for HTC Touch Diamond users to download. As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.
Het gaat om de 1.37.404.3 versie, te downloaden bij HTC zelf. Ook in nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:17:
Gisteravond had ik mijn telefoon op bureau liggen met nog 2 streepjes batterij over, ik had alle programma's uit staan.
Toen ik vanochtend wakker werd, stond hij uit, batterij was helemaal leeg.
Het is mij ook opgevallen dat het einde van de batterij héél hard gaat. Onder de 3 streepjes moet je niet meer rekenen op een redelijke stand-by tijd. De laatste 2 streepjes lijken dan ook niet evenveel mAh te vertegenwoordigen als de overige streepjes. Wel vervelend, want het alarm dat de batterij aan herladen toe is komt hierdoor eigenlijk te laat.

Verder is de batterij door verschillende energiebesparende settings wel een stuk beter gaan presteren dan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 13:41
J0YR1D3R schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:20:

[...]

Het gaat om de 1.37.404.3 versie, te downloaden bij HTC zelf. Ook in nederlands.
Ik ben net ingelogd op de HTC e-club maar ik vind de diamond er niet tussen (nog niet mijn serienummer verzonden, maar had mijn Tytn er ooit geregisteert. Moet ik nu eerst mijn serienummer verzenden (en mijn batterij verwijderen voor ik die Rom kan vinden en downloaden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-04 23:24

[...]

Ben hem nu aan het downloaden! Ik zal hem hier in de pauze op het werk direct flashen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWAD
  • Laatst online: 24-04 12:10

MWAD

Morron With A Dress

Ik probeer nu al een paar dagen om mijn TD te synchroniseren met mijn outlook (2007 op winXP) en nog geen resultaat
Heb Activesync geinstalleerd (nieuwste versie) en aangegeven dat ik agenda, taken, contacts en bestanden wil sychroniseren. Nu is het probleem dat hij de boel vanaf de tel naar de pc wel synchroniseerd (ff een testafspraak in me tel gemaakt) , maar niet van mijn pc naar TD.(waar dus mijn hele leven op is gepland) Heb de TD manual doorgespit maar daar wordt aangegeven dat je activesync moet installeren en dan *poef* is het klaar , nou niet dus ....

verder had ik vragen of er ook navigatiesystemen voor op het water zijn , ik weet dat tomtom waterkaarten heeft , en garmin heeft bluecharts ,maar zijn er ook mee alternatieven?..

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122027

Ben benieuwd naar ervaringen na het updaten met de officiele nieuwe ROM. Is ie echt veel sneller (ik vind m nu al best snel) en ben je al je instellingen en programma's kwijt en moet je alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00

[...]

ik zit te kijken bij HTC maar ik zie geen changelog..zou wel handig zijn.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 122027 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:43:
Ben benieuwd naar ervaringen na het updaten met de officiele nieuwe ROM. Is ie echt veel sneller (ik vind m nu al best snel) en ben je al je instellingen en programma's kwijt en moet je alles opnieuw installeren?
Ja je instellingen ben je kwijt zoals je ook in de Faq kon lezen. Smsjes kan je backuppen door tootljes als Spritebackup (ook bij HTC te downloaden) of Smsbackup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265936

[...]

Super bedankt voor de tip, heb hem nu net binnen. Ik ga hem straks starten eerst even het een en ander backuppen.

offtopic:
Gister avond nog gekeken toen stond die er nog niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8519

Anoniem: 265936 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Super bedankt voor de tip, heb hem nu net binnen. Ik ga hem straks starten eerst even het een en ander backuppen.

offtopic:
Gister avond nog gekeken toen stond die er nog niet tussen
Ik heb even op de HTC site gekeken bij HTC e-club, daarna ingelogd op de site.
Maar ik zie de update nergens. Kun je vertellen waar het precies staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Anoniem: 8519 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:36:
[...]

Ik heb even op de HTC site gekeken bij HTC e-club, daarna ingelogd op de site.
Maar ik zie de update nergens. Kun je vertellen waar het precies staat?
Hij staat er gewoon op hoor...My Download -> Device Update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Ik heb mijn TD net geflashed naar de NL 1.37. Eerste indruk..ik vind hem zelf niet echt merkbaar sneller geworden. Eens kijken hoe hij het in de loop van de dag doet. Misschien is hij na wat normaler gebruik wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
jvalks schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Device updates krijg je alleen maar te zien als je je Serial nummer geregistreerd hebt bij HTC.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:15
Ik heb hem sinds Zaterdag en ook met de nieuwe rom :)
Het is mijn 1e Touche toestel en moest (en nog steeds) er aardig aan wennen. Nu ik langzaam weet waar en hoe ik moet "touchen" gaat het bedienen steeds makkelijker.

Ik heb een vraagje. Ik synchroniseer mijn TD thuis met outlook. Als ik dan buitensnhuis mijn mail wil ophalen of een mail wil versturen met de TD via het outlook account lukt dat niet. Als ik op ontvangen/verzenden druk gebeurt er niks. Ik heb wel verbinding, want internet werkt prima.

En nog een vraagje. Als ik in een willekeurig menu/optie het toetsenbord nodig heb en deze wil wegklikken om het beter te kunnen lezen krijg ik meteen de toesenbordopties en klapt niet gewoon het toetsenbord weg. Kan je dit nog ergens instellen? Ik moet meestel een paar keer op het icoontje klikken voor het toetsenbord ook weg is.

Een erg leuk toestel overigens met veel handige en leuke functies. Batterij gaat wel erg snel leeg, maar dat komt omdat ik veel zit te spelen en hij net nieuw is. Vind ook het geluid van de hands free/muziek speaker vrij zacht (te zacht).

Greetz Ly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Lygun schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:57:
En nog een vraagje. Als ik in een willekeurig menu/optie het toetsenbord nodig heb en deze wil wegklikken om het beter te kunnen lezen krijg ik meteen de toesenbordopties en klapt niet gewoon het toetsenbord weg. Kan je dit nog ergens instellen? Ik moet meestel een paar keer op het icoontje klikken voor het toetsenbord ook weg is.
Niet op het pijltje ernaast klikken, maar op het icoontje van het toetsenbord zelf. Dan klapt het toetsenbord weg en krijg je niet de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
J0YR1D3R schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:58:
[...]

Niet op het pijltje ernaast klikken, maar op het icoontje van het toetsenbord zelf. Dan klapt het toetsenbord weg en krijg je niet de opties.
Klinkt logisch :)
Maar kan je dat pijltje ook uitzetten, want het verschil in klikken is vrij klijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik probeer me nu al meer dan een week fatsoenlijk te registreren, maar als ik de link aanklik of kopieer in m'n browser (zowel IE als FF) dan krijg ik een 404 error.

Denk dat ik ze maar bel ofzo want ik wil die update graag binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 12:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Vlooi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:01:
Ik probeer me nu al meer dan een week fatsoenlijk te registreren, maar als ik de link aanklik of kopieer in m'n browser (zowel IE als FF) dan krijg ik een 404 error.

Da moet je ff als land engels instellen tijdens het registreren. Dit pas je daarna aan in het nederlands. Ik had dit ook. Nederlands werkt niet, alleen via een omweg dus

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je ook ergens je geinstalleerde programma's en instellingen backuppen?
Heb geen zin om na de update weer een week te lopen violen voordat alles staat en werkt zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192340

Ook zojuist de "nieuwe" 1.37.404.3NLD rom van HTC geflashed, voor het eerst dat ik m'n nieuwe diamond flash, dus dan ben je wel ff zenuwachtig als hij tijdens 't flash-proces net een paar seconden langer blijft hangen op een bepaald percentage, haha! Maar alles lijkt goed gegaan te zijn, vind 'm nog niet merkbaar sneller, maar had met de oude rom wel een aantal tweaks toegepast, misschien als ik dat nu weer doe dat ik wel verschil merk... Wat wel echt opvalt is dat het geheugengebruik toch een goeie 10% lager ligt dan met de 1.35 Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

Pinobigbird

doesn't share food!

Gebruik
http://www.htc.com/member/verify.aspx
in plaats van
http://member.htc.com/member/verify.aspx

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Lygun schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:59:
[...]

Klinkt logisch :)
Maar kan je dat pijltje ook uitzetten, want het verschil in klikken is vrij klijn
Nee dat kan helaas (voor jou) niet uit. Ik vind het wel handig soms om even wat aan te passen aan de instellingen. Overiegns klik ik er zelden of nooit op en ik gebruik geen stylus..
Phusebox schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:05:
Kun je ook ergens je geinstalleerde programma's en instellingen backuppen?
Heb geen zin om na de update weer een week te lopen violen voordat alles staat en werkt zoals het moet werken.
Sprite Backup is te downloaden van de HTC member site. Sommige instellingen kun je hiermee terugzetten als bijvoorbeeld documenten, maar registersettings zou ik me niet aan wagen :) Je weet nooit wat er in de nieuwe ROM anders is. En een week lijkt me wat lang :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:23

Update staat ook hier gemirrord.

http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=48&t=2935

Wat me zo snel is opgevallen:
-Opera sluit sneller
-TouchFlo 3d icm met audiomanager is soepeler

Verder weinig veranderingen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00
Hoe zit het met geheugen gebruik? Maar als ik het zo lees kan ik beter een andere rom gebruiken.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik ben aan het twijfelen tussen igo 8 en tom tom 7. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Brainstorm86 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:33:
Volgens mij hoord dat niet hier thuis, maar ik zou voor Igo8 kiezen. Ik vind het er allemaal wat mooier uitzien, de stemmen zijn iets minder als bij TomTom, maar zijn natuurlijk aan te passen. Voor zover ik weet zijn de kaarten van Igo ook nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Thnx, dat werkte.

Ga hem nu downloaden en installeren (eerst backup natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92976

TT is met de verse rom weer op snelheid.
Alles werkt iets sneller, is de eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb zelf de 1.37.404.3 ROM-versie en kreeg 'm zo uit de winkel. Ik heb een tijd gestoeid om Wifi aan de praat te krijgen. Aangezien ik mijn probleem nog niet eerder in de topics ben tegengekomen plaats ik bij deze de oplossing voor mijn probleem. Wellicht dat dit probleem namelijk met de nieuwe ROM te maken heeft.

Symptomen
De telefoon is verbonden met het draadloze netwerk, maar het is niet mogelijk een webpagina te openen of een willekeurig adres te pingen (mbv vxUtil). Als je verbindinginformatie bekijkt (mbv vxIpConfig), dan is alle informatie correct. Dat wil zeggen dat een IP-adres default gateway is toegewezen door de DHCP-server.

Oorzaak
Hoewel ik nog niet snap waarom bijna niemand dit probleem heeft is de oorzaak van dit probleem de energiemodus van de draadloos LAN verbinding.

Oplossing
Ga in TouchFlo3D naar Instellingen. Klik daar op Menu > Draadloos LAN. Ga naar de tab Energiemodus. Zet de energiemodus op Beste prestaties. Default stond de instelling bij mij op Beste accu. De instelling tussen beide uitersten in heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb net mij Diamond binnen gekregen(wat een mooi ding :)), het eerste dat opvalt is dat de nl 1.37 rom er al standaard opstaat

Rom versie: 1.37.404.3 NLD
ROM datum: 06/20-08
Radioversie: 1.00.25.03
Protocolversie: 52.26a.25.09H

[ Voor 29% gewijzigd door xylonite op 01-07-2008 14:18 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Na het maken van de backup herstart de telefoon. Klopt dat? Te snel geroepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Vlooi op 01-07-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181496

Ik lees nu wel verschillende berichten dat de ROM qua snelheid tegen valt, vergeleken de 1.34 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Valt me op dat m'n batterij het nu al 3 dagen uithoud met tomtom, 3G, email en surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Snith schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:17:
Hallo allemaal,

Ik heb zelf de 1.37.404.3 ROM-versie en kreeg 'm zo uit de winkel. Ik heb een tijd gestoeid om Wifi aan de praat te krijgen. Aangezien ik mijn probleem nog niet eerder in de topics ben tegengekomen plaats ik bij deze de oplossing voor mijn probleem. Wellicht dat dit probleem namelijk met de nieuwe ROM te maken heeft.

Symptomen
De telefoon is verbonden met het draadloze netwerk, maar het is niet mogelijk een webpagina te openen of een willekeurig adres te pingen (mbv vxUtil). Als je verbindinginformatie bekijkt (mbv vxIpConfig), dan is alle informatie correct. Dat wil zeggen dat een IP-adres default gateway is toegewezen door de DHCP-server.

Oorzaak
Hoewel ik nog niet snap waarom bijna niemand dit probleem heeft is de oorzaak van dit probleem de energiemodus van de draadloos LAN verbinding.

Oplossing
Ga in TouchFlo3D naar Instellingen. Klik daar op Menu > Draadloos LAN. Ga naar de tab Energiemodus. Zet de energiemodus op Beste prestaties. Default stond de instelling bij mij op Beste accu. De instelling tussen beide uitersten in heb ik nog niet geprobeerd.
Heeft niets met je ROM te maken, is gewoon standaard WM instelling. De energiemodus bepaald simpelweg de sterkte van je wifi-zender in de telefoon. In het geval van beste accu is deze in 99,9% van de gevallen te zwak om mee te kunnen werken. Vandaar dat iedereen die volgens mij ook meteen op beste prestaties zet.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MP3 playerke voor zij die het wel aan de praat krijgen...
Zo ver sta ik nu:
Heb alle covers als "folder.jpg" benoemd
Heb alle muziek naar het interne geheugen/Music gecopieerd
Als ik naar de player ga... bibliotheek.. dan staan ze er netjes tussen.
Ik kan echter niet, stoefersgewijs, door de verschillende covers scrollen zoals ik dat bvb met "Mensen" kan...
Dat nog goed krijgen en we zijn er...
Iemand een (bruiknbaar) idee?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-07-2008 15:02 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snith
  • Laatst online: 29-03-2024
Anoniem: 230531 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:59:
Ik kan echter niet, stoefersgewijs, door de verschillende covers scrollen zoals ik dat bvb met "Mensen" kan...
Wat lukt er precies niet aan het bladeren door de covers? Lukt het bladeren zelf niet of zie je geen covers?
Ik denk overigens dat het beter werkt als de covers in ieder afzonderlijk mp3-bestand worden opgeslagen, maar aangezien ik de mp3 functionaliteit van de telefoon niet gebruik weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Hmmm, update staat er op. Backup terug gezet. Maar nog niet echt de indruk dat ie sneller is. Eerder het idee dat de beeldopbouw trager verloopt.
We zullen het eens grondig gaan uitproberen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm zal ik nou wel of niet updaten? vind de snelheid nu in princiepe al goed, maar sneller is altijd beter... maar dan lees je hier ook weer dan sommige het trager vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:30:
Hmmm zal ik nou wel of niet updaten? vind de snelheid nu in princiepe al goed, maar sneller is altijd beter... maar dan lees je hier ook weer dan sommige het trager vinden?
Trager wordt ie zeker niet. Er zijn niet voor niets veel mensen al eerder overgestapt op nieuwe ROMS. De positieve verhalen zijn legio, de negatieve verhalen zijn bijna niet te vinden.

Daarbij, het is een officiële ROM, dus garantie-technisch is er ook niets aan de hand. Je hebt weinig te verliezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lygun
Snith schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:17:
Oplossing
Bij mij staat hij in het midden en dat werkt ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Net even opnieuw opgestart en het geheugengebruik is een stuk minder. Staat nu op 50% ipv 57/58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8519

jvalks schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Dat is raar, bij mij is alleen een blank pagina met de volgende text:
Select your PDA phone or smartphone model from the list. If your registered product is not listed, please check back next time as new patches are added regularly.

Kan iemand misschien de rom mirroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Vlooi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:57:
Net even opnieuw opgestart en het geheugengebruik is een stuk minder. Staat nu op 50% ipv 57/58.
Dit had ik zelf ook met de 1.35 ROM. Na een reboot gaf hij altijd rond de 50% aan. Ik heb nu paar uurtjes gewerkt met de 1.37 en ik merk eigenlijk vrij weinig verschil helaas..geheugenverbruik staat nu op 59% na 2uur. Wat ik wel merk is dat TF3D sneller reageert. Ik duw vanuit Home op Internet, hij gaat er direct heen maar voordat het scherm opgebouwd is duurt het net zolang als bij de 1.35 ROM..jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 8519 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Dat is raar, bij mij is alleen een blank pagina met de volgende text:
Select your PDA phone or smartphone model from the list. If your registered product is not listed, please check back next time as new patches are added regularly.

Kan iemand misschien de rom mirroren?
http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=48&t=2935 als het goed is zou je die zelf ook een paar post hierboven hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zmaster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Dit had ik zelf ook met de 1.35 ROM. Na een reboot gaf hij altijd rond de 50% aan. Ik heb nu paar uurtjes gewerkt met de 1.37 en ik merk eigenlijk vrij weinig verschil helaas..geheugenverbruik staat nu op 59% na 2uur. Wat ik wel merk is dat TF3D sneller reageert. Ik duw vanuit Home op Internet, hij gaat er direct heen maar voordat het scherm opgebouwd is duurt het net zolang als bij de 1.35 ROM..jammer.
Dat heb ik dus ook, na een reboot 51%. Nog niet geupdate, straks toch maar gewoon doen denk ik. Ik merk nu trouwens ook wel dat de knoppen meteen reageren maar dat de schermopbouw daarna wel even duurt. Maargoed als het geheugen gebruikt over een tijdje minder word is dat natuurlijk wel een voordeel al vind ik me TD niet zo heel veel trager worden zelfs al is er 70+ % in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Heb ook net de officiele ROM geflashed en hij is toch zeker wel een stukje sneller geworden. Doorlopen van instellingen loopt net ietsje soepeler. Ook hier nu rond de 50% geheugen vrij wat eerst rond de 58% meestal was.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Hmmm, die backup terugzetten is niet zo lekker gegaan.
Kan geen mail meer ophalen, althans de accounts zijn niet zichtbaar. Maak ik een account aan met dezelfde naar, krijg ik te zien dat ie al bestaat.
Wordt een hard-reset. Even geen prog's erop. Gewoon opnieuw beginnen en alleen m'n contacten terug en smsjes.
Tevens kan ik ook niet meer goed syncen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vlooi op 01-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snith schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Wat lukt er precies niet aan het bladeren door de covers? Lukt het bladeren zelf niet of zie je geen covers?
Ik denk overigens dat het beter werkt als de covers in ieder afzonderlijk mp3-bestand worden opgeslagen, maar aangezien ik de mp3 functionaliteit van de telefoon niet gebruik weet ik dat niet zeker.
Ik zie maar 1 cover....
In de bibliotheek staan alle albums...
Strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Ik krijg nodata niet aan de gang installeren lukt wel maar tijdens het startten komt een foutmelding. Dit is wat een in eerder topic hier al over besproken is. Helaas nog geen oplossing kunnen vinden.
Nee helpt niet ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Vlooi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:53:
Kan geen mail meer ophalen, althans de accounts zijn niet zichtbaar. Maak ik een account aan met dezelfde naar, krijg ik te zien dat ie al bestaat.
Wordt een hard-reset. Even geen prog's erop. Gewoon opnieuw beginnen en alleen m'n contacten terug en smsjes.
Hetzelfde probleem hier... Spritebackup kan ik niet meer installeren... De backupfile kan je wel runnen en er wordt wat gerestored... de vraag is wat, want ik ben alles kwijt... waardeloos dus.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ik heb net m'n diamantje gefashed met de originele HTC ROM 1.37.404, en moet toegeven dat hij erg snel is :)
Ik flash hem eerst en doe er gelijk een hardreset achteraan, misschien dat ie daardoor sneller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:04
Vlooi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:53:
Heb ik ook last van. Ik heb nogmaals een gmail-account aangemaakt en die Gmail2 genoemd.
Maar ik krijg het oude account niet weg, terwijl daar dus nog wat oude mails in staan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Anoniem: 181496 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:36:
Oke ik heb net m'n diamantje gefashed met de originele HTC ROM 1.37.404, en moet toegeven dat hij erg snel is :)
Ik flash hem eerst en doe er gelijk een hardreset achteraan, misschien dat ie daardoor sneller is...
Hmm, misschien dat ik dat eens moet proberen. Maar is doet een ROM flash niet hetzelfde als een hardreset dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 12:51
Brainstorm86 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:33:
Kies McGuider ;)
Veel beter uitgedachte functionaliteit ondanks TomTom look 'n' feel. Vindt bijzonder snel een fix op mijn Diamond maar mist nog een paar schoonheidsfoutjes op VGA resolutie. Ondanks dat vind ik hem een betere keus omdat McGuider precies de zere plekken van TomTom opvult:
- Uitgebreidere gesproken instructies met wegnummers, afslagnummers, aanvullende info, etc. (hoge kwaliteit spraak en opgewekte stem "Maria")
- Knop om de schermlayout te wisselen tussen portrait en landscape
- Automatische aanpassing van dag/nachtkleuren
- Rijbaanvoorkeur indicatie
- bewegwijzering in beeld
- Automatische GPS hardwaredetectie (kiest snelst mogelijke baudrate!)
- Mooie, duidelijke graphics
Wel een paar jammerpuntjes:
- geen verkeersinfo
- te kleine ikoontjes en ikoonlabels op VGA resolutie
- favorietenbeheer is lichtelijk vergezocht

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 20:55

geerttttt

Manisch positief

Voor zover ik het nu heb gemerkt is dit nog niet de nieuwe touchflo versie?
Ik heb nu V1.0.1630.30 terwijl ik volgensmij 1.0.1630.15 had.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Nog even een ander vraagje, zijn er mensen die de screenprotector niet gebruiken? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Ik gebruik er nu wel 1, maar ja ik vind dat toch een beetje lelijk, je ziet her en der een randje, hij zit net niet recht op de front camera geplakt e.d.

Wat asl ik hem eraf haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
j0bro schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:44:
[...]

Kies McGuider ;)
Veel beter uitgedachte functionaliteit ondanks TomTom look 'n' feel. Vindt bijzonder snel een fix op mijn Diamond maar mist nog een paar schoonheidsfoutjes op VGA resolutie. Ondanks dat vind ik hem een betere keus omdat McGuider precies de zere plekken van TomTom opvult:
- Uitgebreidere gesproken instructies met wegnummers, afslagnummers, aanvullende info, etc. (hoge kwaliteit spraak en opgewekte stem "Maria")
- Knop om de schermlayout te wisselen tussen portrait en landscape
- Automatische aanpassing van dag/nachtkleuren
- Rijbaanvoorkeur indicatie
- bewegwijzering in beeld
- Automatische GPS hardwaredetectie (kiest snelst mogelijke baudrate!)
- Mooie, duidelijke graphics
Wel een paar jammerpuntjes:
- geen verkeersinfo
- te kleine ikoontjes en ikoonlabels op VGA resolutie
- favorietenbeheer is lichtelijk vergezocht
Dat zijn de dingen die Igo ook zo'n beetje heeft + dat het er gewoon nog gelikter uitziet dan TomTom het is een beetje de keus van de gebruiker zelf. Ik heb ook een tijdje Sygic gebruikt. Als ik een top zou moeten maken:

1. Igo2008
2. Sygic
3. TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zmaster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Hmm, misschien dat ik dat eens moet proberen. Maar is doet een ROM flash niet hetzelfde als een hardreset dan?
ja maar ik heb het gevoel dat na een extra hardreset, de ROM net ff lekkerder loopt.
( btw, werd het geadviseerd bij de TyTn II )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263098

geerttttt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:51:
Nog even een ander vraagje, zijn er mensen die de screenprotector niet gebruiken? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Ik gebruik er nu wel 1, maar ja ik vind dat toch een beetje lelijk, je ziet her en der een randje, hij zit net niet recht op de front camera geplakt e.d.

Wat asl ik hem eraf haal...
Ik heb van begin af aan geen protector. Ik vind dit namelijk onzin, het is tenslotte een apparaat om te gebruiken. Ik heb er ook goede ervaring mee en werkt erg lekker en ziet er veel mooier uit.
Ik heb de Diamond vanaf de release en zo goed als geen krassen. 1 mini krasje, maar dat is er zo één die je alleen zelf ziet, waardoor weet ik niet. Het scherm is echt erg stevig en krasvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb alle info aangaande de installatie van Gmail installeren op de Diamond erop na gelezen. Ik kom er niet uit. Indien ik het speciale Gmailprogramma voor Windows Mobile wil installeren krijg ik deze foutmelding. "Kan niet worden geinstalleerd vanwege ontbrekende kritieke informatie in het MIDletbestand (MIDlet-name).-13". Als ik een mailaccount wil aanmaken voor Gmail of voor een andere mailaccount krijg ik synchronisatie foutmeldingen. Wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik fout?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je kunt gewoon een nieuw mailaccount aanmaken. Bij mij haalt hij dan automatisch de bijbehorende gegevens op van Gmail. DIe hele Gmail app is dus niet nodig :)

Mijn telefoon wil niet hard-resetten :?
Never mind :)

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-07-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Anoniem: 181496 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:09:
[...]

ja maar ik heb het gevoel dat na een extra hardreset, de ROM net ff lekkerder loopt.
( btw, werd het geadviseerd bij de TyTn II )
Lijkt mij onzin. Op het moment dat je de rom installeert is hij hetzelfde als een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Anoniem: 263098 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Ik heb van begin af aan geen protector. Ik vind dit namelijk onzin, het is tenslotte een apparaat om te gebruiken. Ik heb er ook goede ervaring mee en werkt erg lekker en ziet er veel mooier uit.
Ik heb de Diamond vanaf de release en zo goed als geen krassen. 1 mini krasje, maar dat is er zo één die je alleen zelf ziet, waardoor weet ik niet. Het scherm is echt erg stevig en krasvast.
Ja ik zit er aan te twijfelen. Ik heb hem namelijk wel dagelijks in mijn broekzak (danwel heb ik nagenoeg nooit sleutels e.d. in dezelfde broekzak) en ik gebruik hem genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266622

Ik heb sinds 2 weken de Diamond en ben zeer tevreden, het forum is ook erg handig voor tips en met de zoekfuntie is bijna alles te vinden, echter het volgende is volgens mij nog niet behandeld:
Ik gebruik vaak mijn stylus om een berichtje te schrijven en heb hiervoor het bekende "enableletterrecognizer.cab" bestandje gebruikt, echter op mijn vorige telefoon ( P3300) vulde dit programma automatisch woorden aan na het intypen van twee letters, echter dit krijg ik nu met geen mogelijkheid voor elkaar. Wie weet hiervoor een oplossing??

(Uiteraard de standaard opties bij instellingen al aangevinkt)
nogmaals de complimenten voor dit forum

met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb ook de nieuwe rom geinstalleerd en moet zeggen dat door de menu's heengaan wel sneller aan voelt. Enige nadeel is dat de schermopbouw niet echt sneller is geworden. Als ik eerst bv terugging naar het home menu ging dat wel iets trager, maar dan stond het ook meteen op het scherm. Nu kan ik er sneller heen maar het duurt dan net ff iets langer voordat ik ook wat zie. Al met al is het denk ik in totaal wel sneller alleen omdat je nu die opbouw hebt lijkt het niet zo misschien. Door de WM menu's heengaan gaat wel sneller. Dingen starten sneller op etc. Als geheel dus wel een verbetering.

Dan zit ik nogsteeds met 2 vragen. Kan je nou met de stylus sms'jes (en andere tekst) schrijven? en is er ergens nog een goede internet radio speler? coreplayer is echt 1 grote buffer met af en toe 2sec muziek (al ligt dat misschien ook aan de stream, maar bv aardschok werkt goed via WMP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar wat ik nu mee maak....
Eenzelfde persoon stuurt mij met een interval van 15 minuten een SMS-je.
Het eerste geeft een signaal zoals ik het koos en installeerde, het 2de heeft een volledig ander melodietje.
Gedurende het kwartier tussentijd raakte ik de Diamond niet aan.
Hoe kan dat?

[ Voor 0% gewijzigd door pven op 01-07-2008 21:39 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-04 06:57
Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:48:
Kan je nou met de stylus sms'jes (en andere tekst) schrijven?
Uhm, waar wilde je anders je SMSje mee schrijven? De TD bevat standaard geen handschriftherkenning, maar daar zou je Transcriber voor kunnen gebruiken. Gisteren zelf nog even geprobeerd, maar voor mijn hand spijkerschrift is dat toch niet je-van-het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geerttttt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:40:
[...]

Lijkt mij onzin. Op het moment dat je de rom installeert is hij hetzelfde als een hard reset.
Vandaar dat er soms mensen hier op het forum een probleem hebben bv met de volume, en na een extra hard reset het probleem was verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-03 12:37
Hallo,

Zo lang ik wifi gebruik en dus op onze eigen wlan zit, kost niks geld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niekjuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:23:
Hallo,

klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:17
Hallo,

Het draadloos internet via je laptop ook gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Hallo,

Nou ja, zodra je op je eigen wifi zit blijft alles even duur hoor. Was het maar niet zo, benzine tegenwoordig...

spoiler:
Nee, tuurlijk kost dat geen geld, gewoon geen gprs/3g/hsdpa gebruiken als je daar geen abbo op hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Binnetie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:04:
[...]

Dat zijn de dingen die Igo ook zo'n beetje heeft + dat het er gewoon nog gelikter uitziet dan TomTom het is een beetje de keus van de gebruiker zelf. Ik heb ook een tijdje Sygic gebruikt. Als ik een top zou moeten maken:

1. Igo2008
2. Sygic
3. TomTom
Kheb Igo erop gezet installeren was makkelijk en werkt ook allemaal goed. Heb nog geen ritje kunnen maken dus echte test moet nog komen. Als het niet bevalt zal ik McGuider eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263098

geerttttt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:41:
[...]

Ja ik zit er aan te twijfelen. Ik heb hem namelijk wel dagelijks in mijn broekzak (danwel heb ik nagenoeg nooit sleutels e.d. in dezelfde broekzak) en ik gebruik hem genoeg.
Bij mij zit die ook gewoon in mijn broekzak.. dat is nou net het fijne van z'n formaatje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
J0YR1D3R schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:15:
[...]

[...]

Sprite Backup is te downloaden van de HTC member site. Sommige instellingen kun je hiermee terugzetten als bijvoorbeeld documenten, maar registersettings zou ik me niet aan wagen :) Je weet nooit wat er in de nieuwe ROM anders is. En een week lijkt me wat lang :)?
nah voor mij toch de reden om niet te updaten. Ben echt lang bezig geweest om alles in te stellen. Zeker een uur of 10 als ik alles achter elkaar zou doen. Misschien dat het nu wat sneller gaat omdat ik minder hoef te zoeken, maar waarschijnlijk zie ik ook weer dingen over het hoofd dan...

wacht wel tot er echt een update komt die de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46

yassine

Nothing to it but to do it!

ik heb net de ROM-update gedaan, ging vlekkeloos. Daarna een harde reset gegeven (hier verder boven toegelicht door iemand) en bij de harde reset heb ik gekozen voor de restore met moviand ofzo, kom ik nu in me TD en zie ik dat me hele 4gb schijfje is ge-erased ;( ;( Ik baal als een stekker nu natuurlijk, men collectie muziek, cab-files, en dus ook me Sprite backup weg SHIT SHIT :(

Wel een hele grote verbetering voor mij, kwa snelheid, reactie :)

[ Voor 8% gewijzigd door yassine op 01-07-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-03 12:37
geerttttt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:28:
[...]

Nou ja, zodra je op je eigen wifi zit blijft alles even duur hoor. Was het maar niet zo, benzine tegenwoordig...

spoiler:
Nee, tuurlijk kost dat geen geld, gewoon geen gprs/3g/hsdpa gebruiken als je daar geen abbo op hebt
Ik bedoel of er geen diensten zijn die geld kosten
Ik dacht eerst dat je voor tomtom ook per maand moest betalen maar dat is gewoon iets wat je één bedrag voor betaald toch?
Dacht ergens gelezen te hebben dat het weer niet gratis was om te kijken ??

Mijn abbo met hsdpa gaat pas in op 6 oktober.

Tot nu toe zit ik gewoon alleen thuis er mee op wifi en overal waar ook wlannetjes zijn :P

Heb dus nu me hotmail ingesteld, heb de telefoon vanmiddag gekregen, maar dus vroeg ik me af of dat geen geld kost als ik gewoon op me wlan zit, dus geen extra maandelijkse kosten?

Communicatie verloopt via het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 01-07-2008 22:04 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien. Vragen over levertijden mogen in dit topic.

Berichten of het een of twee topics moeten zijn, die horen in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.