Ik volg dit topic (en de voorgaande topics) over de HTC Diamond met grote aandacht. Ik heb denk ik alle post heb gelezen. Ik heb echter een probleem met mijn Diamond icm Route 66 en de gps ontvangst.
Als ik Route 66 (WE kaart) gebruik en ga navigeren zie ik steeds het gps signaal wegvallen. Op sommige momenten loopt ook het programma vast en duurt het soms meer dan een halve minuut voordat het programma reageert. Meestal met de melding dat het GPS apparaat niet meet beschikbaar is. Met een beetje geluk kan ik in binnen de sessie de gps module weer connecten. Maar meestal moet ik de hele telefoon resetten.
Als ik naar de de sateliet verbindingen kijk heb ik wel 8 tot 11 satellieten (allemaal groen) en dit blijft zo tijdens het rijden. Alleen als ik navigeer verliest de GPS steeds verbinding.
Ik heb gisteren de nieuwe NL ROM geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar ik heb het idee dat het er alleen maar minder op is geworden.
Ik heb geen A-GPS ingesteld. Ik heb na de ROM upgrade ook nog geen "tweaks" uitgevoerd. De telefoon is zo kaal mogelijk (alleen de Rom + route 66).
Mijn GPS instellingen:
gps programma poort: com4
gps hardware poort: geen
Baudrate: 4800
Gps Automatisch beheren: aangevinkt
Er draaien geen andere toepassingen die gps gebruiken. Ik controleer wel elke 15 minuten mijn e-mail en laat route66 om de 10 minuten het verkeer controleren (trail).
- Zijn er meer Diamond gebruikers die dit probleem ervaren (met Route 66 of andere nav. software)?
- Zijn mijn gps instellingen goed ingesteld?
- Moet ik tijdens het navigeren bepaalde taken uitschakelen (bijv vliegtuig modus inschakelen) ivm performance
Ik hoop dat er een oplossing is. Anders moet mijn Diamond waarschijnlijk terug naar HTC....(gelukkig heb ik de HTC met Telfort afgesloten en kan ik nu alweer op zoek naar een vervangende telefoon ivm met wijziging Algemene voorwaarden......

, maar wil de HTC graag blijven gebruiken)
[
Voor 26% gewijzigd door
i-dj op 02-07-2008 23:30
. Reden: Batterij laptop empty/aanvulling ]