Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Niekjuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:49:
[...]
Als er iemand is die me wil helpen door bijvoorbeeld msn, graag, heb nog een HELEBOEL vragen en dingen die ik erop wil hebben, en tips natuurlijk
Het zou ook makkelijk zijn dat je zelf wat leert ipv dat de rest je alles voorkauwt. ga lekker googlen, er zijn duizenden programma's te vinden voor windows mobile, dus er zit vast wel iets bij wat je zoekt. Bijna elke vraag is ook wel eens gesteld...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Hmm die nieuwe firmware van HTC maakt de telefoon gewoonweg goed bruikbaar. Gaat allemaal een stuk soepeler.
Daarnaast kun je nu ook zien wat je in invoervelden typed, doordat het toetsenbord nu het scherm wat kleiner maakt en niet de toetsen over het scherm plaatst.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
*weg*

Doe zelf eens wat moeite voordat je je vragen hier neer plempt. Op GoT verwachten we dat je eigen initiatief toont en dat je zelf eerst zaken onderzoekt voordat je vragen gaat stellen.

(En nee: je hoeft niet op deze edit te antwoorden.)

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 01-07-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Niekjuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:03:
ja ik ben al druk bezig
nu nodata voor onnodige dingen

Maar zou je aub willen antwoorden op deze vraag: Is er geen enkel ding wat nu extra geld kan afsjorren door middel van hsdpa etc?
Heb trouwens dacht ik hsdpa wel aanstaan, kan ik ook aan 1 van de tekentjes zien als hij iets doet met diensten ofzo?
Je kunt ook gewoon niet automatisch je settings laten instellen. zodra je de telefoon voor het eerst start (na aankoop of na hard reset) vraagt hij of de provider klopt e.d. , als je dan gewoon nee doet stelt hij ook de boel niet in.
Daarnaast, nodata schijnt ook te werken, blokkeert je hdspa/3g spul. Maar dit had je al 20 keer minimaal kunnen vinden in de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STom vraagje misschien, ik weet zeker dat het hier nog niet staat. Hoe installeer ik de nieuwe rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:21:
STom vraagje misschien, ik weet zeker dat het hier nog niet staat. Hoe installeer ik de nieuwe rom?
Pfff idd niet de slimste vraag, en is al een paar keer beantwoord, hierbij :

Sluit je telefoon aan via activesync en dubbel klik op het .exe bestand ( die je van de HTC site gehaalt hebt, en druk 2 x o.k ;)
Zorg er wel voor dat je batterij minimaal 50% vol is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry, maar als ik dat doe dan is mijn telefoon niet geconnect volgens mij met de computer. Haha. Oh wat moet ik hier als noob toch ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar er is nog geen UK ROM uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:28:
Ja sorry, maar als ik dat doe dan is mijn telefoon niet geconnect volgens mij met de computer. Haha. Oh wat moet ik hier als noob toch ook :D
Hoe bedoel je ?
Als hij helemaal nog niet is geconnect kan je het handmatig doen door op je activesync logo ( rechts onderin ) te klikken, daarmee krijg je het programma zelf te zien.
En klik je daar nog eens op bestand/verbindingsinstelingen en dan op verbinding maken.

Met het flashen zelf gaat het niet via activesync.
PaulSe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:31:
Welke ROM?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik ook gewoon via mijn mobiel het bestand downloaden op de HTC site? Deze opslaan op mijn interne geheugen en vandaar uit op installeren klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:38:
kan ik ook gewoon via mijn mobiel het bestand downloaden op de HTC site? Deze opslaan op mijn interne geheugen en vandaar uit op installeren klikken?
Nee je moet hem via je computer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dit forum niet vervuilen met mijn vragen (MOD je mag mijn berichten verwijderen).
Is er iemand die me even prive kan helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:38:
Dit staat gewoon in de bijgeleverde handleiding beschreven hoor, misschien handig om even iets verder te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:50
Mijn ervaring met de nieuwe NL ROM is prima. Althans, de eerste 30 minuten dat ik hem er nu op heb staan vind ik hem echt wel sneller reageren op de aanrakingen in het menu. En het is ook al gezegd, als je op home drukt, gaat het erg vloeiend ernaar toe.
Memory leakage zal vast nog wel aanwezig zijn. Hier ga ik vanuit. Kan er in ieder geval weinig over zeggen in 30 min. Zit nu op 59%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
EDIT
Found it, sorry

/toch niet, hmmm.... in welke map moet het nou geplaatst worden dan, telkens komt het maar weer op het hoofdgeheugen

heel gek, zodra ik het in de map intern geheugen zet is het goed, maar als ik door ga, naar de map MUSIC die in het intern geheugen staat, dan komt het wel op het hoofdgeheugen, en als ik gewoon gelijk in intern doet doet hij dat niet, beetje vaag

[ Voor 216% gewijzigd door Niekjuh op 02-07-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekjuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:49:
[...]

Ik bedoel of er geen diensten zijn die geld kosten
Ik dacht eerst dat je voor tomtom ook per maand moest betalen maar dat is gewoon iets wat je één bedrag voor betaald toch?
Dacht ergens gelezen te hebben dat het weer niet gratis was om te kijken ??

Mijn abbo met hsdpa gaat pas in op 6 oktober.

Tot nu toe zit ik gewoon alleen thuis er mee op wifi en overal waar ook wlannetjes zijn :P

Heb dus nu me hotmail ingesteld, heb de telefoon vanmiddag gekregen, maar dus vroeg ik me af of dat geen geld kost als ik gewoon op me wlan zit, dus geen extra maandelijkse kosten?

[mbr]Communicatie verloopt via het forum.[/]
ja het is gratis , maar waarom zou je willen internetten op je mobiel als je thuis internet hebt :9

Maar TomTom is ook geheel kosteloos hoor, gewoon effe wat torrentjes afgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 04:24:
[...]

ja het is gratis , maar waarom zou je willen internetten op je mobiel als je thuis internet hebt :9

het is helemaal niet kosteloos, alleen jij betaalt er niet voor... is volgens mij iets totaal anders,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelbo940
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Kostenloos wlan? Voor mezelf? Dus niet piggybackend bij de buren?
Dat wil ik ook wel. :9.

:+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:21:
Sorry hoor maar dit soort dingen kan je gewoon allemaal in de FAQ vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
PaulSe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:31:
heb je idd overheen gelezen
was de eerste die uitkwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er voor de diamond navigatie software beschikbaar is die ter plaatse maps download, zoals google maps dat doet ?, ik weet dat t-mobile in duitsland dat ooit eens aangeboden heeft, maar kan nix vinden met google

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
ja, nav4all doet dat.

is gratis, maar is geen mooie grafische omgeving. hoef je geen enkele kaart te installeren.
(maar tegenwoordig kan je met googlemaps toch ook navigeren?)

edit: maar neem aan dat je dit voor buitenland wil gaan doen? wordt wel een dure grap in internetkosten dan!

[ Voor 23% gewijzigd door G-NiLES op 02-07-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-NiLES schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:56:
ja, nav4all doet dat.

is gratis, maar is geen mooie grafische omgeving. hoef je geen enkele kaart te installeren.
(maar tegenwoordig kan je met googlemaps toch ook navigeren?)

edit: maar neem aan dat je dit voor buitenland wil gaan doen? wordt wel een dure grap in internetkosten dan!
Thanks, ja sim kaart van me werk :-), google kan wel, maar navigeert niet echt lekker, Ik gebruikte voorheen MapKing en tomtom naast elkaar maar 1 pakket lijkt me mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
Ik bedoel een legale door HTC uitgebrachte ROM. De NL is gister gereleased, UK, volgens mij (nog), niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Blackbird-ce schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:55:
[...]

Uhm, waar wilde je anders je SMSje mee schrijven? De TD bevat standaard geen handschriftherkenning, maar daar zou je Transcriber voor kunnen gebruiken. Gisteren zelf nog even geprobeerd, maar voor mijn hand spijkerschrift is dat toch niet je-van-het...
Tuurlijk bevat de TD standaard handschriftherkenning: je kunt ipv de diverse toetsenbord varianten ook kiezen om te schrijven, ff leren gebruiken dan werkt het sneller dan typen, althans bij mij dan, ik gebruik dit al sinds m'n eerste PDA. Ik gebruik altijd de letter recognizer, er is ook een transcriber en een block recognizer zie ik maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
PaulSe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:10:
Ik bedoel een legale door HTC uitgebrachte ROM. De NL is gister gereleased, UK, volgens mij (nog), niet.
WWE wel da's dezelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geupgade naar de nieuwe HTC-rom en daarna met sprite-backup alles terug gezet maar nu staat in de Apparaat informatie als rominfo 1.35.404.4 NLD rom datum 06/20/08.
dat hoort toch 1.37 te zijn? of heb ik door de restore de upgrade ongedaan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
dragon2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:12:
[...]

WWE wel da's dezelfde toch?
Ja volgens mij wel. Is die uitgebracht? Heb ik gemist dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:12:
Heb geupgade naar de nieuwe HTC-rom en daarna met sprite-backup alles terug gezet maar nu staat in de Apparaat informatie als rominfo 1.35.404.4 NLD rom datum 06/20/08.
dat hoort toch 1.37 te zijn? of heb ik door de restore de upgrade ongedaan gemaakt?
Dat zie ik bij mij net ook :? WWE versie dan.

Heb alles terug met sprite behalve sms'jes (heel fijn), en dat versienr is dus ineens vreemd, nou heb ik 'm niet gechecked voordat ik sprite gebruikte, misschien was ie vantevoren al niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:27:
[...]

Dat zie ik bij mij net ook :? WWE versie dan.

Heb alles terug met sprite behalve sms'jes (heel fijn), en dat versienr is dus ineens vreemd, nou heb ik 'm niet gechecked voordat ik sprite gebruikte, misschien was ie vantevoren al niet goed?
Voor de restore stond er echt 1.37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
ik heb net t-mobile ff een email gestuurd.
ik ben benieuwd nu de iphone abbo's een hogere data snelheid krijgen, als dat ook mogelijk is voor de huidige t-mobile abonees.

ja ik weet het, ik heb veel hoop ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:12:
Apart.. Wat valt er bij jou onder alles teruggezet? Ik heb gezien de ervaringen hier juist niet alles teruggezet, ook mijn mailaccounts niet. Ik kreeg ook een Gmail account die er niet was en die ik ook niet kon verwijderen.
dimocash schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:31:
ik heb net t-mobile ff een email gestuurd.
ik ben benieuwd nu de iphone abbo's een hogere data snelheid krijgen, als dat ook mogelijk is voor de huidige t-mobile abonees.
Wat heeft dat met de Touch Diamond te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
omdat er veel touch diamond gebruikers zijn waaronder mijzelf die ook wel een hogere snelheid willen.
ik zou t mischien beter als offtopic hebben kunnen zetten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Apart.. Wat valt er bij jou onder alles teruggezet? Ik heb gezien de ervaringen hier juist niet alles teruggezet, ook mijn mailaccounts niet. Ik kreeg ook een Gmail account die er niet was en die ik ook niet kon verwijderen.
heb een backup gemaakt en die na upgrade met optie 1 (zelfde apparaat ivm ROM update (Sprite)) terug gezet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik heb ook een level1 teruggezet. Hmmm vanavond eens proberen met een andere optie dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:45:
[...]

heb een backup gemaakt en die na upgrade met optie 1 (zelfde apparaat ivm ROM update (Sprite)) terug gezet
Ik vind dat Sprite Backup maar vreemd werken met die verschillende niveaus. Bij mij stond hij op niveau 2 en dat ging op zich wel goed. Sommige dingen moest ik zelf herstellen.

Overigens heb ik tot nu toe het idee dat het batterijverbruik beter is in de nieuwe ROM. Normaalgesproken ben ik al 1 streepje kwijt na een nacht met de telefoonfunctie uit, nu ben ik al een halve dag verder inclusief wat internetten en smsen en ik ben er nu pas 1 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 04:24:
[...]

Ja tot gisternacht was het bij mij ook gratis, waarschijnlijk heb ik iets ingesteld waardoor hij elke keer als ik over weer heen ga vanzelf verbinding gaat maken.

Ook als ik over internet heen ga, zie je extra tekentjes verschijnen en als je daar op klikt staat er niet alleen 3G Hi, wat er normaal staat, maar ook KPN internet, en dan de tijd dat hij al bezig is, 20 sec meestal, dan ga ik naar instellingen en dan gegevensverbinding staat dan weer aan :S

Heel irritant dat hij dat nu telkens van zelf doet, heeft me al zeker weer 2 euro gekost :P

Ff dat NoData proberen, ik heb gelezen dat ik alleen mms/sms aan moest laten staan, geld ook voor dit geval toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Ik heb een kleine register aanpassing gemaakt waardoor het mogelijk is de scrollwheel (draaiende beweging maken over dpad) te gebruiken in de File Explore.

CAB bestand is 2kb groot.
Plaats het bestand op je apparaat en voer het daarna uit.

Na installatie is de kans groot dat je het apparaat eerst aan en uit moet zetten.
Dit kan via softreset, maar beter is powerknop lang induwen om toestel volledig uit te zetten en daarna weer aan.

Download
Mirror

[ Voor 6% gewijzigd door adewidt op 02-07-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net de nieuwe NL Rom geflashed.
Hij is zeker merkbaar sneller geworden :)
Toen probeerde ik de contacts met Resco backup terug te zetten, maar deze zet hij niet goed terug op een nieuwe ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Nodata geinstalleerd

Echter krijg ik 3 dingen en geen 4:

KPN Internet = disabled, net gedaan
KPN MMS = enabled, mag die ook disabled, dan lijkt me dat ik geen mms meer kan versturen, maar sms en email wel?
Mobiele Startsite - DISABLED, net gedaan

/edit: Ik kan nog steeds gewoon op internet zonder dat m'n wifi aan staat :S

[ Voor 13% gewijzigd door Niekjuh op 02-07-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:30:
Ik heb een kleine register aanpassing gemaakt waardoor het mogelijk is de scrollwheel (draaiende beweging maken over dpad) te gebruiken in de File Explore.

CAB bestand is 2kb groot.
Plaats het bestand op je apparaat en voer het daarna uit.

Na installatie is de kans groot dat je het apparaat eerst aan en uit moet zetten.
Dit kan via softreset, maar beter is powerknop lang induwen om toestel volledig uit te zetten en daarna weer aan.

Download
heel aardig, jammer dat we hier niet aan kudoo's doen. alleen een kleinigheidje: aan het eind springt hij weer naar boven en scrolt weer door. kan je het niet zo aanpassen dat aan het van de lijst einde oefening is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:53:
[...]

heel aardig, jammer dat we hier niet aan kudoo's doen. alleen een kleinigheidje: aan het eind springt hij weer naar boven en scrolt weer door. kan je het niet zo aanpassen dat aan het van de lijst einde oefening is?
Nee, zo slim is het navigatiewheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor spelen. :+

Iemand hier die PocketGBA werkend heeft gekregen op de HTC Diamond?

Ik krijg hem niet verder dan crashen wanneer je een rom wilt laden :O
Vierde keer opnieuw installeren doet hij het blijkbaar wel. In ieder geval kan mn Gameboy Advance ook weer de deur uit. Geniaal gamen dit!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Wat ik hier lees over dat letterherkenning, dus zelf schrijven, dacht ik ook ff werkend te krijgen

Ik lezen hoe je dat aan moest zetten: Klik ik op andere invoermethodes, staat er alleen toetsenbord :S en geen blokherkenning of letterherkenning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
adewidt schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:03:
[...]

Nee, zo slim is het navigatiewheel niet.
Maar is ie welzo slim te maken dat ie ook in andere programma's werkt??
Ik werk nl altijd met total commander.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Heb er nog niet over gelezen dus ik ben waarschijnlijk de eerste. Na de update met de orignele NL rom blijft de Diamond warm aan de achterkant, niet zo heet als bij normaal gebruik. Heb tevens de indruk dat de batterij wat harder leegloopt dan anders. Heb al bij CPU verbruik gekeken maar er staan geen gekke dingen te draaien of zo. Met de eerste rom (1.35) had ik daar nauwelijks last van.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
bing69 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:45:
[...]

Maar is ie welzo slim te maken dat ie ook in andere programma's werkt??
Ik werk nl altijd met total commander.....
Ja dat kan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Niekjuh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:09:
Wat ik hier lees over dat letterherkenning, dus zelf schrijven, dacht ik ook ff werkend te krijgen

Ik lezen hoe je dat aan moest zetten: Klik ik op andere invoermethodes, staat er alleen toetsenbord :S en geen blokherkenning of letterherkenning
Kijk even in deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29703923
Wellicht handig om deze bij de FAQ te zetten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
En wil je dat ook??? _/-\o_

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Ik zit na de HTC-upgrade (WWE-editie) ook met twee spook-email accounts in TF3D. Ik zie ze verder nergens (niet in de accounts-settings), ze zijn naamloos en leeg, maar ik kan geen nieuw account met de oude naam aanmaken. Ik kan de account-namen niet in de registry vinden dus moet het ergens in een bestand staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb een hard reset gedaan sandeman. Daarna niet meer de e-mail accounts teruggezet ( blijkbaar vallen smsjes daar toch ook onder, kon ze niet apart selecteren). Dan zijn ze weg. Ik heb er in het registry of in de messaging map ook niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm draaien bij Navigeren?

:'(
Ik vind geen functie om mijn scherm te draaien in landscape. Ik navigeer liever in deze mode dan in portrait.
Vroeger kon ik in mijn HTC Touch een toets toekennen om over te schakelen van portrait naar landscape. Dit vind ik niet terug bij de Diamond.
Heeft er iemand hier een oplossing voor? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:21:
Scherm draaien bij Navigeren?

:'(
Ik vind geen functie om mijn scherm te draaien in landscape. Ik navigeer liever in deze mode dan in portrait.
Vroeger kon ik in mijn HTC Touch een toets toekennen om over te schakelen van portrait naar landscape. Dit vind ik niet terug bij de Diamond.
Heeft er iemand hier een oplossing voor? Bedankt.
Zoek eens in dit topic naar Gsen (zo heet het meen ik, in elk geval iets in die richting). Daarmee kan je met landscape/portrait toekennen aan programma's

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Klopt, perfect tooltje!

Zojuist ook geflasht naar de nieuwe ROM, ik merk duidelijk een verschil in snelheid.
Ben benieuwd hoeveel ROMS ze nog officieel gaan uitbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
ApOE schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:54:
Klopt, perfect tooltje!

Zojuist ook geflasht naar de nieuwe ROM, ik merk duidelijk een verschil in snelheid.
Hier ook gister de 1.37 rom eropgeknald :D 3 dingen die opvallen gelijk:
+ zit nu standaard op HSPDA ipv 3G, verbinding loopt supersoepel
+ TF3D loopt aanzienlijk sneller
+ memory blijft nu netjes hangen op 51 procent, na bv. tomtom7, googlemaps, verkenner etc. weer te hebben afgesloten. (hiervoor stond hij dan steady tussen de 65 en 73 procent....

- ontvangst is nog steeds niet te vergelijken met mijn TytNII en N73, zelfs mijn 7650 heeft betere ontvangst :S Hopelijk snel een nieuwe radio :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 1 of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om mijn doorschakeltijd te wijzigen. Ik ga naar Start-->>Instellingen-->>Telefoon-->>Services-->>Oproep doorschakelen dan wil ik vervolgens instellen na 30 seconden ipv 20 seconden dan krijg ik de foutmelding :
"Kan uw wijzigingen niet op het netwerk opslaan. Probeer de instellingen later te wijzigen of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw. Ik maak gebruik van Hi..

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApOE schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:54:
Klopt, perfect tooltje!

kijkende naar de T-Mobile MDA Pro hadden ze in 2 jaar maar 3 nieuwe ROMs... dus ben ook benieuwd en verwacht er niet te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:44:
[...]

kijkende naar de T-Mobile MDA Pro hadden ze in 2 jaar maar 3 nieuwe ROMs... dus ben ook benieuwd en verwacht er niet te veel
Misschien wordt er op http://forum.xda-developers.com/ nog wel wat gesleuteld aan de ROM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Misschien wordt er op http://forum.xda-developers.com/ nog wel wat gesleuteld aan de ROM's?
jep, maar helaas viel mijn pc uit tijdens upgrade dus nu doet hij het niet meer en heb geen zin om er geld in te steken om hem te laten repareren, omdat ik een TD heb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:23:
[...]

Zoek eens in dit topic naar Gsen (zo heet het meen ik, in elk geval iets in die richting). Daarmee kan je met landscape/portrait toekennen aan programma's
Je kunt dit ook forceren, zonder Gsen.

Zie hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402767

Originally Posted by iliew
The Touch Diamond does not show the WM screen rotation under settings so we can't manually set rotation for apps like Word, SMS. Here is how to enable it. After you've done the hack, run the app you want to rotate (eg. Word Mobile), then do Start, Settings, System, Screen to set rotation to landscape. The onscreen keyboard is much larger in landscape! When you click the HOME key it will go back to portrait.

Enable Manual Screen Rotation (Portrait/Landscape):

HKLM - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (change from 1 to 0)

Change is immediate effectively. No reboot is required.

Daarna via Start -> Instellingen -> Systeem -> Scherm dan landscape of portrait kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, het werkt. Maar is er iemand die deze drie iconen eens kan uitleggen.
Gsen CFG - Gsen - Gsen Toggle.
Zou graag alleen enkel programma's willen laten draaien en niet alles.
Bedankt nog eens.
wontcachme schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Pffff, poos lopen zoeken naar deze tweak. Had hem al eens gezien, maar na hard reset zocht ik hem weer. Misschien ook maar opnemen in 1e post? Wellicht handig voor meer mensen. Of kijk ik niet verder dan mijn neus lang is?

Uiteindelijk weer gevonden op xda met dank aan sandervanzijl.

Lastig hè, buiten in de zon je scherm unlocken? Ik tik op de gok op het scherm en hoop hem zo te unlocken. Met deze tweak tik je een keer met je vinger op het scherm nadat je de TD uit standby hebt gehaald en het scherm krijgt de gewone backlight sterkte. Zo zie je waar je het scherm moet aanraken.

In een reg editor volg je de volgende stappen:

HKCU -> control panel -> backlight -> dimBKLinUnlockScreen

Verander de waarde van 1 naar 0. Hiermee schakel je gedimde backlight in het unlockscherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:52:
Bedankt, het werkt. Maar is er iemand die deze drie iconen eens kan uitleggen.
Gsen CFG - Gsen - Gsen Toggle.
Zou graag alleen enkel programma's willen laten draaien en niet alles.
Bedankt nog eens.

[...]
"Gsen CFG" past de configuratie aan
"Gsen" start Gsen zonder parameters
"Gsen Toggle" zet Gsen aan of uit zonder je een vraag te stellen.

In de readme staat hoe je enkel geselecteerde programma's kunt laten draaien:
#onlyfor(0|1) - if 0 auto rotate work for all programm except defined by #window, otherwise ONLY for this program.
Zet die dus op 1 en verwijder alle #window regels en voeg enkel je gewenste programma's weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
matvkeulen schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:59:
Pffff, poos lopen zoeken naar deze tweak. Had hem al eens gezien, maar na hard reset zocht ik hem weer. Misschien ook maar opnemen in 1e post? Wellicht handig voor meer mensen. Of kijk ik niet verder dan mijn neus lang is?

Uiteindelijk weer gevonden op xda met dank aan sandervanzijl.

Verander de waarde van 1 naar 0. Hiermee schakel je gedimde backlight in het unlockscherm uit.
Dat is inderdaad een goeie en volgens mij staat hij nog niet in de first post, ik zou zeggen stuur hem naar de topicstarter zodat die hem erbij kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gsen CFG is een programmaatje warmee je de instellignen kunt veranderen, bijv door #fdscreen(0) te veranderen naar #fdscreen(1) het effect: zodra je het toestel met het scherm naar beneden legt gata het scherm uit/in standby

Gsen is het programma zelf

Gsen toggle: edit zie een paar posts hoger

[ Voor 28% gewijzigd door TeChNo2 op 02-07-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
:( net nieuwe screenprotector erop gezet, en nu werkt mijn scrollwiel niet meer?
meer mensen met dat probleem?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
matvkeulen schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:59:
In een reg editor volg je de volgende stappen:

Is gewoon een instelling die je op het toestel kunt doen buiten het registry om.

Start -> Instellingen -> Energie -> Verlichting -> Verlichting Dimmen bij geblokkeerd toestel.

Gewoon je manual lezen dus :)
Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:11:
:( net nieuwe screenprotector erop gezet, en nu werkt mijn scrollwiel niet meer?
meer mensen met dat probleem?
Voledige cover of alleen screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
zijn er hier nog meer mensen die last hebben dat ze na een onbekende tijd geen dataverbinding meer kunnen maken?

Ik heb heel de tijd verbinding en dan opeens niet meer, enige wat helpt is een soft reset... :S

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:07:
Ik heb een hard reset gedaan sandeman. Daarna niet meer de e-mail accounts teruggezet ( blijkbaar vallen smsjes daar toch ook onder, kon ze niet apart selecteren). Dan zijn ze weg. Ik heb er in het registry of in de messaging map ook niets over kunnen vinden.
Heb het zelfde probleem als Sandeman. Is dit de enige oplossing? Ik heb nl. een aantal sms'jes die ik zeker wil bewaren. E-mail komt vanzelf weer binnen, toch?

Verder zeer tevreden over de nieuwe ROM. Betere 3G ontvangst en minder mem-leakage.

Heb alleen wel 1x een wazig gestreept beeld gehad, waardoor alles in de TF3D zwart-wit gespikkeld was en dat bleef even na een reset bij het 3G-logo. Eens kijken of dat eenmalig was.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:14:
[...]
Voledige cover of alleen screenprotector?
Volledig.

Weer 10 euro weggegooid. Laatst ook al 10 euro voor een screenprotector voor de U900 van mijn vriendin die niet pastte.... lang leve ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Waarvoor mijn hartelijk dank!!! Ga zo door....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel opvalt is dat de 1.37 rom Coreplayer langzamer maakt. Nou kan ik niet perfect vergelijken omdat ik ook meteen 1.2.2 heb geinstalleerd ipv 1.1 maar ik merk opeens dat ik nu toch af en toe zie dat het scherm een beetje lagged terwijl het eerst gewoon soepel ging. Ook als ik de oude versie weer installeer merk ik het nog. Toch wel jammer en een beetje vreemd (heeft iemand misschien tweaks voor corecodec?)

Geheugengebruik lijkt nu wel te blijven hangen rond de 63%.

Is er trouwens nog een verschil in snelheid tussen het installeren op het geheugen van de telefoon of op het flash geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Volledig.

Weer 10 euro weggegooid. Laatst ook al 10 euro voor een screenprotector voor de U900 van mijn vriendin die niet pastte.... lang leve ebay
Koop dan ook een screenprotector. Waarom zou je iets over je toetsen plakken :S
Neem er bijv. één van Brando. Deze zijn perfect, en alles functies van de telefoon blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ApOE schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:56:
[...]

Koop dan ook een screenprotector. Waarom zou je iets over je toetsen plakken :S
Neem er bijv. één van Brando. Deze zijn perfect, en alles functies van de telefoon blijven werken.
omdat ik een screenprotector had gekocht die tegen vlekken en vegen was.... werkt dus ook voor geen meter...

Dan maar gewoon zonder screenprotector. Als ik de telefoon om 1 reden weg zou doen is het wel om de vlekgevoeligheid... overweeg echt serieus om hem dan maar te verkopen en terug te gaan naar een standaard telefoon hierom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh klinkt misschien raar maar alles wat je aanraakt krijg je vette vingers. Zeker alles wat een beetje glimt zoals de TD. Ik heb zelf de standaard screenprotector er nagenoeg perfect opgekregen (je ziet hem niet zitten, zit alleen een beetje stof onder hier en daar, maar dat hou je altijd tenzij je je eigen cleanroom hebt) en ik heb niet zoveel last van vlekken. Tuurlijk, als het licht erop valt en het scherm staat uit zie je het zeker wel maargoed noem mij eens 1 touchscreen toestel waarbij je dat niet gaat krijgen. Persoonlijk boeit het me niet want zodra het scherm aanstaat zie je het toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Is gewoon een instelling die je op het toestel kunt doen buiten het registry om.

Start -> Instellingen -> Energie -> Verlichting -> Verlichting Dimmen bij geblokkeerd toestel.

Gewoon je manual lezen dus :)
kuch |:(
Voor niks een uur zitten zoeken want eigenlijk had ik dat kunnen weten.

Trouwens, ik heb inmiddels rom versie 1.37 zo'n week draaien. Ben er erg tevreden over. Maar ook bij deze rom versie loopt het geheugengebruik enigzins op naar zo'n 61%. Memmaid kan dat dan terugbrengen naar zo'n 55%. Blijf ik zitten met een verschil van 5% ten opzichte van het gebruik na een reset waarbij hij op 50% staat. Maar goed, het is al vele malen beter dan de 1.35 rom.

Mijn vermoeden is dat er in Opera wat geheugen weglekt en gebruik van het weer tabje van tflo3d (en misschien de anderen). Na gebruiken en afsluiten van de rss hub is er ook enkele procentjes geheugen weg. Hopelijk komt er nog een rom die echt lekvrij is.

Toestel is ook al eens van de rugleuning van de bank gevallen en dat vindt hij blijkbaar helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De muziektab gebruikt enorm veel geheugen. Ik heb na een soft-reset zo'n 49% gebruik, als ik de muziektab heb geopend en even heb laten laden (je ziet een rondje draaien linksboven) zit ik op 63%. Lager komt hij daarna ook niet meer :) Ga het straks eens proberen zonder covers, volgens mij scheelt dat ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
...en de FAQ is ook weer compleet bijgewerkt naar dit deel :)
Ook bedankt aan zimonia voor zijn bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt waarschijnlijk doordat je eerst bij Trackr eerst de optie automatisch detecteren aan had staan. Vervolgens liep je hele telefoon vast door Trackr. Nadat dit gebeurd is werkt GPS op de TD helemaal niet meer. Ik heb nog geen andere oplossing kunnen vinden dan een harde reset. Leuk dat zo'n programma je hele GPS kan borken :/
Binnetie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:14:
Ik heb problemen met de ingebouwede gps. TomTom herkend de gps niet meer. Dit gebeurd ook bij Google Maps en Trackr. Ik heb nu voor nood maar mijn gps muis aangesloten.

Wat ik gedaan heb:

- softreset
- met compoorten gespeeld (anders ingesteld)
- nieuwste satellietgegevens gedownload

Heeft iemand de instellingen die moet werken? Als ik naar instellingen - tabblad system en dan externe gps doe dan staat in tabblad Programma's de compoort op com5 in tabblad hardware staat gps-hardwarepoort op com4 en baudrate op 4800.

Wat kan ik nog meer nakijken voordat ik een hardreset doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde gehad, dat trackr is echt niet geschikt voor de TD, vooral afblijven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:09:
[...]

omdat ik een screenprotector had gekocht die tegen vlekken en vegen was.... werkt dus ook voor geen meter...

Dan maar gewoon zonder screenprotector. Als ik de telefoon om 1 reden weg zou doen is het wel om de vlekgevoeligheid... overweeg echt serieus om hem dan maar te verkopen en terug te gaan naar een standaard telefoon hierom.
Ik heb ook geen screenprotector op mijn Diamond. Ook op mijn TyTn nooit gehad. Het toestel gaat toch vlekken en als je een beetje zuinig bent op je toestel komen er ook geen storende krassen op enzo. Het is een gebruiksvoorwerp, een speledingetje, dus normale slijtage mag. Want als het toestel een protector nodig had, dan plakten ze hem er in de fabriek wel op (net als dat vieze schijfje citroen in je witbier). OK, bij een brommer moet je zelf wel een helm kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe ROM heeft wel de mogelijkheid tot het aanvinken van aflevering en unicode van de smsberichten weggelaten. Dus dat schnaps advanced tool maar gebruikt om het aan te zetten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een leuke feature ontdekt. De Hold/Eind toets staat standaard ingesteld op locken van het toestel, wanneer je dit langer vast houdt. Echter je kunt ook configureren dat je dan een snelmenu krijgt, waarbij de opties:
- Vliegtuigmodus in/uit schakelen
- Toestel blokkeren
- Gegevensverbinding afbreken
- Trilstand instellen
- Instellingen.....

Natuurlijk kun je hier ook via andere manieren deze functionaliteit bedienen, maar dit is wel een mooie en snelle shortcut.
Je kunt deze mode instellen via:
Start -> Instellingen -> Systeem -> Eind toets lang indrukken -> Snellijst altijd weergeven

Ik heb de nieuwe 1.37 ROM Nederlands geinstalleerd. Ik heb de Touchflo3D uitgeschakeld en het 'gewone' Vandaag scherm. Vind dat toch rustiger met kiezen van Programma's en het geheugengebruik ligt dan op 43% (net zoals de 1.35 trouwens). Wil nog wel .NET CF 3.5 installeren, daarmee was de 1.35 versie nog sneller, dus verwacht dit ook voor 1.37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Skillz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:44:
[...]

Ik weet niet of dit al is voorgesteld maar ga eens in de registry naar:

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0

en verander dan de waarde Script van:

apw3r

naar

apr

Even een uitleg wat "apw3r" betekend:

a = allow
p = play sound
w3 = wait/delay 3 seconds
r = repeat

dan heb je ook nog:

f = backlight aan (f1) (geen idee of dit werkt met de Diamond)
v = trillfunctie aan (v0,v1,v2) (geen idee of dit werkt met de Diamond)
Naar aanleiding hiervan heb ik even wat rondgezocht om m'n ringtone goed in te stellen. Bovenstaande tip werkt overigens niet, die w3 zorgt er enkel voor dat er drie seconden wordt gewacht voordat de ringtone opnieuw wordt afgespeeld, de code wordt namelijk in volgorde afgespeeld.

Je kan de ringtone helemaal naar eigen wens instellen:
a activate device
cN set volume to N percentage max volume
fN flash notification LED for N seconds
vN vibrate for N seconds
wN wait for N seconds (Note that the device will wait this long before continuing with the next code)
l loop
p play (Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code)
r repeat (Note that this should be the last code in your Script string, if used at all)
Meer info hierover is te vinden op http://eten-users.eu/index.php?showtopic=6382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er al een post over voorbij zien komen, maar met enige trefwoorden kan ik hem niet terugvinden.

Het gaat om inkomende gesprekken. Ik zie mijn TD oplichten, duurt een seconde of wat, mijn scherm gaat aan (weer een paar seconden) en dan pas krijg ik het telefoonscherm en gaat hij rinkelen. Nu staat mijn voicemail uit, dus kans dat ik bellers snel 'mis' is gering, maar is er een tweak die dit proces versneld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:34:
Heb er al een post over voorbij zien komen, maar met enige trefwoorden kan ik hem niet terugvinden.

Het gaat om inkomende gesprekken. Ik zie mijn TD oplichten, duurt een seconde of wat, mijn scherm gaat aan (weer een paar seconden) en dan pas krijg ik het telefoonscherm en gaat hij rinkelen. Nu staat mijn voicemail uit, dus kans dat ik bellers snel 'mis' is gering, maar is er een tweak die dit proces versneld?
Ik heb om die reden ook m'n voicemail uit gezet. Zou prettig zijn als dat sneller kon. Maar ik denk dat de telefoon die tijd gewoon nodig heeft om het nummer te matchen, eventueel plaatje te laden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:29:
Wil nog wel .NET CF 3.5 installeren, daarmee was de 1.35 versie nog sneller, dus verwacht dit ook voor 1.37.
Die staat al in de Rom. 2.0 wel maar 3.5 nog niet. Sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door jerry_a op 02-07-2008 23:00 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds vanmiddag niet meer mijn interne geheugen meer zien op de computer, wel in de verkenner op de telefoon.
Verder als ik naar instellingen ga hoofdgeheugen vrij 56.32 mb, opslagkaart niet geinstalleerd.
Een harde reset reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 09:00
Ik volg dit topic (en de voorgaande topics) over de HTC Diamond met grote aandacht. Ik heb denk ik alle post heb gelezen. Ik heb echter een probleem met mijn Diamond icm Route 66 en de gps ontvangst.

Als ik Route 66 (WE kaart) gebruik en ga navigeren zie ik steeds het gps signaal wegvallen. Op sommige momenten loopt ook het programma vast en duurt het soms meer dan een halve minuut voordat het programma reageert. Meestal met de melding dat het GPS apparaat niet meet beschikbaar is. Met een beetje geluk kan ik in binnen de sessie de gps module weer connecten. Maar meestal moet ik de hele telefoon resetten.
Als ik naar de de sateliet verbindingen kijk heb ik wel 8 tot 11 satellieten (allemaal groen) en dit blijft zo tijdens het rijden. Alleen als ik navigeer verliest de GPS steeds verbinding.

Ik heb gisteren de nieuwe NL ROM geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar ik heb het idee dat het er alleen maar minder op is geworden.

Ik heb geen A-GPS ingesteld. Ik heb na de ROM upgrade ook nog geen "tweaks" uitgevoerd. De telefoon is zo kaal mogelijk (alleen de Rom + route 66).

Mijn GPS instellingen:
gps programma poort: com4
gps hardware poort: geen
Baudrate: 4800
Gps Automatisch beheren: aangevinkt

Er draaien geen andere toepassingen die gps gebruiken. Ik controleer wel elke 15 minuten mijn e-mail en laat route66 om de 10 minuten het verkeer controleren (trail).

- Zijn er meer Diamond gebruikers die dit probleem ervaren (met Route 66 of andere nav. software)?
- Zijn mijn gps instellingen goed ingesteld?
- Moet ik tijdens het navigeren bepaalde taken uitschakelen (bijv vliegtuig modus inschakelen) ivm performance

Ik hoop dat er een oplossing is. Anders moet mijn Diamond waarschijnlijk terug naar HTC....(gelukkig heb ik de HTC met Telfort afgesloten en kan ik nu alweer op zoek naar een vervangende telefoon ivm met wijziging Algemene voorwaarden...... >:) , maar wil de HTC graag blijven gebruiken)

[ Voor 26% gewijzigd door i-dj op 02-07-2008 23:30 . Reden: Batterij laptop empty/aanvulling ]

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:01:
Ik kan sinds vanmiddag niet meer mijn interne geheugen meer zien op de computer, wel in de verkenner op de telefoon.
Verder als ik naar instellingen ga hoofdgeheugen vrij 56.32 mb, opslagkaart niet geinstalleerd.
Een harde reset reageert niet.
Heb je ook een harde reset geprobeerd via

Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234

De 3 buttons tegelijk drukken is soms moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Vaag
sinds dat ik met nodata knp internet heb disabled en de mobiele startsite kan ik hem niet meer met de pc verbinden, verbinding mislukt telkens

edit: dit is trouwens afwisselend, soms wel soms niet

soms komen die pijltje die boveninkomen wel en soms niet

[ Voor 28% gewijzigd door Niekjuh op 02-07-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Heb je ook een harde reset geprobeerd via

Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234

De 3 buttons tegelijk drukken is soms moeilijk 8)7
Dat is dus geen hard reset.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
i-dj schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
Ik volg dit topic (en de voorgaande topics) over de HTC Diamond met grote aandacht. Ik heb denk ik alle post heb gelezen. Ik heb echter een probleem met mijn Diamond icm Route 66 en de gps ontvangst.

Als ik Route 66 (WE kaart) gebruik en ga navigeren zie ik steeds het gps signaal wegvallen. Op sommige momenten loopt ook het programma vast en duurt het soms meer dan een halve minuut voordat het programma reageert. Meestal met de melding dat het GPS apparaat niet meet beschikbaar is. Met een beetje geluk kan ik in binnen de sessie de gps module weer connecten. Maar meestal moet ik de hele telefoon resetten.
Als ik naar de de sateliet verbindingen kijk heb ik wel 8 tot 11 satellieten (allemaal groen) en dit blijft zo tijdens het rijden. Alleen als ik navigeer verliest de GPS steeds verbinding.

Ik heb gisteren de nieuwe NL ROM geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar ik heb het idee dat het er alleen maar minder op is geworden.

Ik heb geen A-GPS ingesteld. Ik heb na de ROM upgrade ook nog geen "tweaks" uitgevoerd. De telefoon is zo kaal mogelijk (alleen de Rom + route 66).

Mijn GPS instellingen:
gps programma poort: com4
gps hardware poort: geen
Baudrate: 4800
Gps Automatisch beheren: aangevinkt

Er draaien geen andere toepassingen die gps gebruiken. Ik controleer wel elke 15 minuten mijn e-mail en laat route66 om de 10 minuten het verkeer controleren (trail).

- Zijn er meer Diamond gebruikers die dit probleem ervaren (met Route 66 of andere nav. software)?
- Zijn mijn gps instellingen goed ingesteld?
- Moet ik tijdens het navigeren bepaalde taken uitschakelen (bijv vliegtuig modus inschakelen) ivm performance

Ik hoop dat er een oplossing is. Anders moet mijn Diamond waarschijnlijk terug naar HTC....(gelukkig heb ik de HTC met Telfort afgesloten en kan ik nu alweer op zoek naar een vervangende telefoon ivm met wijziging Algemene voorwaarden...... >:) , maar wil de HTC graag blijven gebruiken)
Heb hetzelfde probleem, maar dan icm TomTom. Als ik mijn huidige locatie ophaal met bijv. Google Maps gaat het zonder problemen en ook TomTom maakt gebruikt van de GPS. Echter als ik een route heb ingesteld en ik ga 'op pad', dan valt het GPS steeds weg ("Wacht op bruikbaar GPS signaal") voor een paar seconden, om het vervolgens weer een paar seconden te doen.

Omdat ik m'n TD pas sinds gisteren heb, ben ik nog niet bezig geweest de oorzaak te achterhalen (nog genoeg andere dingen te tweaken die een hogere prio hebben ;)), maar het lijkt dus niet zozeer aan jouw specifieke TD te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Op het scherm heb ik niet echt last van vingerafdrukken e.d. Eerder op de achterkant, ik heb gewoon de standaard htc screenprotector.

Maarja, het blijft een gebruikvoorwerp, het vlekt een beetje. af en toe keer over je broek/shirt heen halen en hijs weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:20:
Uhhh klinkt misschien raar maar alles wat je aanraakt krijg je vette vingers. Zeker alles wat een beetje glimt zoals de TD. Ik heb zelf de standaard screenprotector er nagenoeg perfect opgekregen (je ziet hem niet zitten, zit alleen een beetje stof onder hier en daar, maar dat hou je altijd tenzij je je eigen cleanroom hebt) en ik heb niet zoveel last van vlekken. Tuurlijk, als het licht erop valt en het scherm staat uit zie je het zeker wel maargoed noem mij eens 1 touchscreen toestel waarbij je dat niet gaat krijgen. Persoonlijk boeit het me niet want zodra het scherm aanstaat zie je het toch niet meer.
Hoe heb jij hem zo perfect erop gekregen dan?
Ik dacht bij mijn aankoop slim te zijn en hem van onder naar boven te doen (aan de onderkant is hij immers recht). Ging bijna goed, maar bovenaan hing hij iets over de oorspeaker heen en je zag het iets bij de camera.

Heb jij hem soms van boven naar onder gedaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:31:
[Heb je ook een harde reset geprobeerd via
Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234]

oh? :| Hmm, jammer dat ze dat veranderd hebben in de Diamond.
Op al mijn vorige WM toestellen was dit wel degelijk een hard reset.
Ik ben ook niet zo'n held met 3 knoppen tegelijk indrukken namelijk ;)

Is dit alleen op de Diamond veranderd, of is het een nieuwe "feature" in WM 6.1?
(wel vreemd dat je wel je hele systeem kwijt bent en het toestel daarna opnieuw installeert,
het lijkt toch wel erg veel een echte harde reset te zijn, wat is het verschil precies? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:34:

Ik heb de TouchFlo uitgeschakeld en het SPB-Menu geinstalleerd. Het probleem van het trage reageren van de Diamond is nu weg. Hij gaat nu direct over. Werkt perfect, dus geen gemiste gesprekken meer. Het proberen waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
jerry_a schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:31:
[...]
Jawel, dit is exact gelijk aan een hardreset.

Bron:
http://www.hardreset.eu/h..._reset_soft_reset_en.html

"Warning! Your device will be set back to factory default settings."

en:

"You can also use Clear Storage to reset your device back to factory default settings and/or format the internal storage."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, dit mag in: Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

[ Voor 85% gewijzigd door DaannO op 03-07-2008 12:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien. Vragen over levertijden mogen in dit topic.

Berichten of het een of twee topics moeten zijn, die horen in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.