HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 164.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56
J0YR1D3R schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:50:
Ik heb zojuist bij PDAPlus.nl een actieve Brodit houder besteld voor mijn Diamond. Momenteel heb ik een passieve houder voor mijn Qtek S200 in de auto, daarmee kon ik namelijk tot aan Parijs navigeren zonder opladen. Dat zie ik met de Diamond helaas niet gebeuren, vandaar de actieve houder ondanks dat deze een stuk minder mooi is.

Als hij binnen is zal ik wat foto's laten zien van de inbouw, ga de plug wegwerken op de plek waar nu mijn BT GPS ontvanger ook de stroom vandaan haalt.
Ik zit ook te denken om de Brodit houder aan te schaffen (ik ken je nog van het S200 topic). Nu dus beide weer hetzelfde toestel _/-\o_. Ik zoek er eigenlijk eentje die ik aan de voorruit kan bevestigen. Ik rij in regelmatig in verschillende auto's door Nederland en dan is het handig als ik een actieve houder heb die ik zo in een andere auto kan plaatsen. Misschien dat ik voor mijn eigen auto (Opel Astra uit '98) een pro clip houder erbij bestel maar een voorruitbevestiging zoek ik nog.

Heb jij tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188331

het zal ongestwijfeld aan mij liggen en heb alle opties die hier voorgesteld zijn volgens mij geprobeerd, maar ik krijg mijn muziekalbums niet in de muziek tab.

ik krijg alleen losse nummers en geen albums.
Na uren proberen word ik langzaam gefrustreerd.
in de bibliotheek herkent ie keurig de artiesten, de albums etc... ook de plaatjes geeft ie allemaal, maar ik krijg niets te zien als ik op de muziektab druk...

wie heeft de oplossing (of heb ik echt iets niet gezien hier?) dan graag een directe link, want een opmerking lees het forum nog eens door... daar kan ik ff niets meer mee. (heb ik al uren gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

westergas

rikkie_pc

Even een vraagje. Ik heb oa tomtom7 en de benelux map geinstalleerd op de internal storage. Na een romflash zijn al die bestanden er nog op internal storage/program files en zijn ook gewoon nog uitvoerbaar. Ze staan echter niet meer in de lijst van programma's. Kan ik ze daar weer in krijgen zonder ze opnieuw te moeten installeren?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamppot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 22:14
Anoniem: 189953 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat we het pas zeker weten als we hem in handen hebben.
Het gerucht gaat al wel een tijd en blijft hangen.
Misschien ontstaan door een typ fout van iemand bij T-Mobile, maar zeker weten doe ik het dus niet.
Het zou me wel verbazen als het werkelijk zo is dat de MDA variant minder geheugen heeft,
cover aanpassen is simpel, laatste stap van assemblage, maar intern veranderen? (nog ten nadele ook)
Denk dat het verschil voornamelijk komt door de 64Mb aan geheugen die gereserveerd lijkt te zijn op de Diamond. Op XDA-Developers wordt er druk over gespeculeerd, maar het lijkt zo te zijn dat 64Mb geheugen van de 192Mb gereserveerd is voor OS zaken. Als je in de memory applet kijkt, dan zie je ook dat er als Programma geheugen maar 113Mb bruikbaar is, waarvan (op mijn ROM) op dit moment 89Mb in gebruik is. Als bij de MDA hetzelfde het geval is, dan adverteert T-mobile gewoon realistischer. Op beide apparaten heb je dan dezelfde hoeveelheid RAM daadwerkelijk tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

SilentSimon

Have you been hopped?

wens schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Je kunt dat beleigenschappen-venster gewoon sluiten met het kruisje rechtsboven in, het gesprek gaat door. Om hem weer tevoorschijn te krijgen druk je dan op de opneemknop.
Dat klopt idd, maar het handige van een carkit is dat je in principe je telefoon niet hoeft aan te raken, dat zou toch prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

w3sTErGaS schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:49:
Even een vraagje. Ik heb oa tomtom7 en de benelux map geinstalleerd op de internal storage. Na een romflash zijn al die bestanden er nog op internal storage/program files en zijn ook gewoon nog uitvoerbaar. Ze staan echter niet meer in de lijst van programma's. Kan ik ze daar weer in krijgen zonder ze opnieuw te moeten installeren?
Simpel; de meeste programmas werken weer als je een snelkoppeling maakt. Dat gaat als volgt:
- Zoek ze op met de verkenner
- Tap en hold de gewenste .exe
- Tap 'copy'
- Ga naar het start menu - programma's (of waar je ze hebben wilt)
- Tap en hold in een leeg gedeelte of kies menu - edit en klik op 'paste shortcut'

Nu is je programma weer te benaderen via start - programma's, en verschijnt hij in de lijst met laatstgebruikte programma's als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263

gwystyl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:10:
[...]

Simpel; de meeste programmas werken weer als je een snelkoppeling maakt. Dat gaat als volgt:
- Zoek ze op met de verkenner
- Tap en hold de gewenste .exe
- Tap 'copy'
- Ga naar het start menu - programma's (of waar je ze hebben wilt)
- Tap en hold in een leeg gedeelte of kies menu - edit en klik op 'paste shortcut'

Nu is je programma weer te benaderen via start - programma's, en verschijnt hij in de lijst met laatstgebruikte programma's als je hem gebruikt.
Precies, kort en krachtig uitgelegd.

Voor een ieder zonder WM ervaring...
\Programma's\Opstart menu\Start menu & Register is allemaal Windows georiënteerd, dus kopiëren/knippen/plakken (al dan niet met stylus) werkt allemaal netzo als op je PC, alleen staan sommige bestandjes op andere plekken dan je gewend was, dus dan even met je verkenner bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 21:39
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:31:
[...]

Hoe heb je kem op de trilstand gezet dan? via de zijknopjes en dan belvolume (-) of via het hoorntje ophangen wat langer indrukken? of door te schudden? (zie HIER wel even inloggen)

Anders gewoon eventjes resetten, dan moet hij het weer doen.
Ik heb hem op trilstand gezet via het ophanghoorntje langer indrukken en dan kiezen voor trilstand inschakelen. Zo haal ik hem er ook altijd weer af, via beltoon inschakelen. Tot gisteren werkte dat dus prima...
Soft-reset had ik al gedaan, zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188331 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:33:
het zal ongestwijfeld aan mij liggen en heb alle opties die hier voorgesteld zijn volgens mij geprobeerd, maar ik krijg mijn muziekalbums niet in de muziek tab.

in de bibliotheek herkent ie keurig de artiesten, de albums etc... ook de plaatjes geeft ie allemaal, maar ik krijg niets te zien als ik op de muziektab druk...

wie heeft de oplossing (of heb ik echt iets niet gezien hier?) dan graag een directe link, want een opmerking lees het forum nog eens door... daar kan ik ff niets meer mee. (heb ik al uren gedaan)
SoftReset hem eens, misschien moet hij eerst nog alles inlezen, duurt in het begin eventjes.

Maar ik snap al die problemen niet :?, ik heb er echt nog nooit last van gehad.
Het is hier al 1000000x gezegd verzeker je ervan dat je Tag's goed zijn ingevuld.

Ter info:
Mijn Tag's staan overal goed ingevuld en daarna synchroniseer ik heel de troep gewoon met Windows MediaPlayer v11, lekker makkelijk en werkt goed (zowel onder XP alsmede Vista).

Zodra je de TD inprikt (activeSync) herkent de Windows MediaPlayer hem meteen, wel even opletten dat je hem niet op het telefoongeheugen synchroniseerd ;) , want de Windows MediaPlayer ziet natuurlijk twee apparaten (telefoon geheugen & Intern geheugen) om mee te synchroniseren.

Klusje van niks!

Een goede Tag Editor (zo niet de beste) (werkt voor mij wat sneller dan de Windows MediaPlayer ;) ) is MP3 Tagger v2.41 NL, (gewoon freeware) download HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Anoniem: 189953 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:18:
..
EDIT:
vergeet ik nog te vragen, ik heb nu de 1.37.707.1 WWE er op staan.
Zijn er mensen hiervan overgestapt op de nieuwe 1.37 NL rom of de nieuwe elite?
Is het verschil echt goed merkbaar in snelheid en stabiliteit?
Ik zit te twijfelen of het de moeite is om weer te flashen.
Ja ik. Ik merk weinig verschil in snelheid. ik vind de NL iets stabieler en mijn dual-sim werkt weer met de NL ROM. Werkte niet meer met de WWE ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leon1969 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:33:
[...]

Ik heb hem op trilstand gezet via het ophanghoorntje langer indrukken en dan kiezen voor trilstand inschakelen. Zo haal ik hem er ook altijd weer af, via beltoon inschakelen. Tot gisteren werkte dat dus prima...
Soft-reset had ik al gedaan, zonder resultaat...
Ja zo doe ik het ook altijd.
Wel vreemd :? en je hebt niks vreemds geïnstalleerd de afgelopen tijd?

Even voor de duidelijkheid, je hebt toch niet bij Start/Instellingen/Telefoon/Geluiden/Beltoontype
"Geen" ingevuld :? want dan blijft natuurlijk wel alles stil ;) al zet je je geluid op Max.

Als je er echt niet meer uitkomt, rest alleen nog een harde reset ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

stamppot schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:06:
Denk dat het verschil voornamelijk komt door de 64Mb aan geheugen die gereserveerd lijkt te zijn op de Diamond. Op XDA-Developers wordt er druk over gespeculeerd, maar het lijkt zo te zijn dat 64Mb geheugen van de 192Mb gereserveerd is voor OS zaken. Als je in de memory applet kijkt, dan zie je ook dat er als Programma geheugen maar 113Mb bruikbaar is, waarvan (op mijn ROM) op dit moment 89Mb in gebruik is. Als bij de MDA hetzelfde het geval is, dan adverteert T-mobile gewoon realistischer. Op beide apparaten heb je dan dezelfde hoeveelheid RAM daadwerkelijk tot je beschikking.
Ik heb de discussie op XDA niet gevolgd, maar dit klinkt best aannemelijk.
running man schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:53:
Ja ik. Ik merk weinig verschil in snelheid. ik vind de NL iets stabieler en mijn dual-sim werkt weer met de NL ROM. Werkte niet meer met de WWE ROM...
Misschien ga ik me er dan toch weer aan wagen. Zo moest ik vanmorgen vroeg op pad en wilde TT opstarten. Ik doe de Diamond aan en TF3D is uitgeschakeld. Nu komt dit wel meer voor, maar soms
(en ook vanmorgen dus :( ) is een soft reset nodig om hem weer aan de praat te krijgen.
Niet alleen TF3D werkte niet, maar het gehele toestel weigert dan dienst :|

Ik kan natuurlijk TF ook niet gebruiken, maar dat vindt ik er nou net zo geinig uit zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:30:
Poeh ik word gek van mijn Diamond. Ik probeer Route 66 te instaleren op mijn Diamond maar het lukt niet helemaal. Ik plug dus mijn HTC in en dan boot ik die CD en installeer ik de software op mijn HTC. Na een poosje krijg ik een error met de melding dat ik moet kijken of de schijfprotectie uit staat en of hij goed is aan gesloten. Hij is volgens mij goed aan gesloten en ik kan niks vinden over schijfprotectie. Heeft iemand een idee?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het ligt niet aan de TD mijn dvd is brak, als ik nl de kaart handmatig naar m'n TD of naar m'n hd schrijf krijg ik "the disc cannot be read". Route66 werkt tot nu toe niet echt mee (ik had gevraagd of ik de map ergens los kan downloaden, zij komen met de tip om alles handmatig te kopieeren dat had ik zelf al verzonnen en dat werkt dus niet), algebeld.nl stuurt me naar Route66 en anders krijg ik een nieuwe schijf maar ik wil graag NU m'n routeplanner aan de praat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Anoniem: 189953 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:25:
[...]
...
Ik kan natuurlijk TF ook niet gebruiken, maar dat vindt ik er nou net zo geinig uit zien :P
Ik gebruik TF3D al een tijdje niet meer. Bevalt me prima. Reageert zeer snel (zoals ik eigenlijk ook had verwacht met TF3D) en heb geen rare dingen meegemaakt.

Ben het met je eens: TF3D ziet er wel gaaf uit, maar ja met al die vertragingen heb ik het toch maar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo even een update van mij:

Nu dat ik de Diamond een week in gebruik heb, kan ik beter mijn mening geven over dit toestel.
Mijn vorige toestel is een zwaar getweakte HTC 'Herald' P4350 (WM6.1 erop, register tweaks, andere cab voor SMS/MMS, overgeclock'ed, etc) en zal dus dit toestel met de Herald vergelijken.

Wat is me tot nu toe opgevallen:

- Ik MIS(!!!) de hardware keyboard, ook al reageert de onscreen keypad nog zo fijn met T9, ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds een stuk trager ben vergeleken met de hardware keyboard op mijn Herald. Nu heb ik het geluk dat ik de Diamond aan het testen ben voor mijn werk en kan/zal ik hem wel gaan vervangen voor de Pro.

- Touchflow 3d ziet er erg gelikt uit, maar nu dat het "nieuwe" eraf is ben ik weer terug gegaan naar de default Wm6.1 theme met een aantal van mijn favoriete plugins enabled.

- De snelheid is van de Diamond vergelijkbaar met mijn overgeclockte Herald? Soms is mijn Herald nog steeds sneller. Dit vind ik toch wel erg vreemd omdat ik op beide toestellen WM6.1 heb en de Herald dus maar een 200Mhz processor... Ik twijfel er niet aan dat games beter zullen gaan op de Diamond, maar ik heb het over de 'normale applicaties' zoals SMS/MMS starten, Coreplayer starten, etc.

- De Diamond is KLEIN en een stuk lichter, dat is toch wel iets wat ik erg fijn vind. De diamond heb ik altijd bij me, terwijl ik de Herald soms bewust niet mee neem vanwege het gewicht en de grootte. Dit brengt me bij het volgende punt, de Diamond Pro wordt zelfs 1mm dikker als de Herald en even zwaar. Het toestel wordt wel iets smaller en iets korter als de Herald. Op dit moment ben ik bang dat het gewicht/dikte van de Pro me weer zal tegenhouden om het toestel soms mee te nemen.

- De VGA resolutie is absoluut een verbetering t.o.v. QVGA resolutie.
Maar..ik vindt het scherm van de Herald juist weer prettiger voor vingers als de Diamond. Ik zie veel minder de vingerafdrukken als ik mijn vinger heb gebruikt en hoef niet na elk gebruik het toestel weer langs mijn broek te halen.

- De snellere data verbinding van de Diamond is erg fijn als je mobiel a/h internetten bent.

Tot zover mijn vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
jules schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 05:17:
Je kan van de e-club van HTC sprite backup downloaden. Ik heb het geïnstalleerd onder Vista maar ik zie vervolgens niks meer terug van de installatie op mijn pc? Ik neem aan dat ik hiermee settings, smsjes, mmsjes etc kan backupen, maar hoe krijg ik dit programma alsnog aan de praat?
Moet je opstarten vanaf je TD, daarna je backup bestand wel ff kopieeren naar je pc anders kun je 'm alsnog kwijtraken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
jvalks schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Werkt dit programma bij jou ook nog na een soft-reset? Via de bovenstaande link kom je bij de verouderde versie uit, de nieuwe versie v1.2.1 (heeft overigens .NET 3.5 compact nodig) heeft het bij mij gewerkt tot ik een soft-reset heb uitgevoerd. Daarna is de applicatie niet meer in staat om nog een verbinding te maken met m'n google-agenda... Ook niet na een reinstall :( Jammer, want het werkte teminste goed!!
Jep!
gister liep m'n telefoon vast dus hij is zowieso uit geweest gister, maar proggie doet 't nog prima, net ff test afspraak gemaakt in google calendar voor vanavond en die verscheen net automatisch op m'n telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:41
SilentSimon schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:09:
[...]

Dat klopt idd, maar het handige van een carkit is dat je in principe je telefoon niet hoeft aan te raken, dat zou toch prettig zijn.
Ah, een carkit en geen headset. Handsfree betekent dus werkelijk handsfree ;) Je kiest dus ook nummers m.b.v. die carkit.
Ik zou een stukje MortScript maken die volgende dingen doet:
  • start TomTom
  • wacht 5 seconden
  • zolang TomTom proces aanwezig is, elke minuut het Window activeren/op de voorgrond zetten
Dit script stopt dan vanzelf als TomTom afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 09:28
nog regedit helden hier?

probleem als volgt:

Als je op agenda klikt, zit ik gelijk in de DAG-weergave, ik wil echter de maandweergave.
Dit kan je instellen in de opties van de agenda, maar hier doet je telefoon niks mee. Blijft gewoon openen in DAG-weergave (bij Agenda op homescreen dus)

iemand een idee?

edit: touchflo overruled deze setting blijkbaar, want via start->agenda gaatie wel in 1x naar maandweergave. ik draai 1.35 rom NLD

[ Voor 17% gewijzigd door G-NiLES op 10-07-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:04:
[...]

Ja zo doe ik het ook altijd.
Wel vreemd :? en je hebt niks vreemds geïnstalleerd de afgelopen tijd?

Even voor de duidelijkheid, je hebt toch niet bij Start/Instellingen/Telefoon/Geluiden/Beltoontype
"Geen" ingevuld :? want dan blijft natuurlijk wel alles stil ;) al zet je je geluid op Max.

Als je er echt niet meer uitkomt, rest alleen nog een harde reset ;(
Ik ben eruit! Gelukkig geen hard reset nodig...
Als je op het speaker-icoontje drukt boven aan je scherm en dan op het volgende scherm weer op dat icoontje kom je in een apart geluiden-menu. Bovenaan staat of links- of rechts een pijltje waarmee je wisselt tussen systeemvolume en belvolume. (wel snel drukken, anders schiet je weer naar het begin scherm).
Bij mij stond het systeemvolume inderdaad op geluid, maar het belvolume stond helemaal naar beneden. Dat weer aangepast en ik heb weer een ringtone.

Blij dat ie het weer doet, maar het blijft natuurlijk wel vreemd dat bij het omzetten van trillen naar bellen juist het belgeluid op nul blijft soms.
Hier had ik overigens bij mijn TytnII ook last van. 8 van de 10 keer ging het goed, in de overige 2x moest ik handmatig het belschuifje weer omhoog zetten...
Toch een bug(je) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G-NiLES schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:19:
nog regedit helden hier?

probleem als volgt:

Als je op agenda klikt, zit ik gelijk in de DAG-weergave, ik wil echter de maandweergave.
Dit kan je instellen in de opties van de agenda, maar hier doet je telefoon niks mee. Blijft gewoon openen in DAG-weergave (bij Agenda op homescreen dus)

iemand een idee?

edit: touchflo overruled deze setting blijkbaar, want via start->agenda gaatie wel in 1x naar maandweergave. ik draai 1.35 rom NLD
Probleem heb ik ook wel eens gelezen op XDA, zie HIER!

Zal misschien wel met een register aanpassing en/of wijziging te verhelpen zijn, misschien staat er ergens ook wel een *.ini bestandje wat je kunt aanpassen.

Overigens Rom 1.35 NL, doe jezelf niet te kort, stap toch over naar 1.37 NL (overigens heeft deze hetzelfde agenda bugje ;( )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 09:28
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Probleem heb ik ook wel eens gelezen op XDA, maar weet nietmeer of er nou een oplossing voor was gevonden, even zoeken daar dus.

Zal inderdaad wel met een regsiter aanpassing en/of wijziging te verhelpen zijn, misschien staat er ergens ook wel een *.ini bestandje wat je kunt aanpassen.

Overigens Rom 1.35 NL, doe jezelf niet te kort, stap toch over naar 1.37 NL (overigens heeft deze hetzelfde agenda bugje ;( )
ik werk momenteel 13uur per dag. ik heb amper tijd om iets te doen... en op kantoor kan ik niet gaan lopen flashen. en vrijdag ben ik vrij, heb ik geen zin om dat te doen :P.. zal er zondag eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:46
Wat ik me afvraag, aangezien ik aan de grens woon: Hoe gaat de TD ermee om als je op een buitenlands netwerk aanmeldt, qua dataverkeer? Ik heb dan wel Vodafone Passport aangezet voor de zekerheid, maar het liefst heb ik dat in het buitenland helemaal geen internetverbinding actief is.

Ik meende ergens in het menu een setting tegen gekomen te zijn mbt "roaming" (heb de Engelse versie). Uiteraard kan ik nu die optie nergens meer terugvinden, maar ik vraag mij af of deze optie juist het bovenstaande doet; geen internetverbinding actief houden in het buitenland.
Anoniem: 188331 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:33:

Naast dat het belangrijkste is dat je MP3's goed getagt zijn, kan het ook zijn dat er niet goed gescant wordt naar je bestanden. Probeer dit eens: wontcachme in "HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leon1969 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:42:
[...]

Ik ben eruit! Gelukkig geen hard reset nodig...
Als je op het speaker-icoontje drukt boven aan je scherm en dan op het volgende scherm weer op dat icoontje kom je in een apart geluiden-menu. Bovenaan staat of links- of rechts een pijltje waarmee je wisselt tussen systeemvolume en belvolume. (wel snel drukken, anders schiet je weer naar het begin scherm).
Bij mij stond het systeemvolume inderdaad op geluid, maar het belvolume stond helemaal naar beneden. Dat weer aangepast en ik heb weer een ringtone.
Pfff.... paniekzaaiertje _O- ,da's toch wel het eerste waar je naar kijkt 8)7
Blij dat ie het weer doet, maar het blijft natuurlijk wel vreemd dat bij het omzetten van trillen naar bellen juist het belgeluid op nul blijft soms.
Hier had ik overigens bij mijn TytnII ook last van. 8 van de 10 keer ging het goed, in de overige 2x moest ik handmatig het belschuifje weer omhoog zetten...
Toch een bug(je) dus.
Zal we loslopen... de meeste bugs zitten tussen de stoel en het mobieltje :X
Maar blij voor je dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Leon1969 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:42:
[...]
Ditzelfde scherm krijg je meteen als je op een volume-toets (de toetsen aan de linkerkant van de TD) drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Voor de liefhebber van custom roms. Het is iemand gelukt zijn hand te leggen op de HTC Rafael (De diamond zijn broertje moet toetsenbord) en een rom dump te maken. Volgens die persoon was de touch pro retesnel vergeleken met diamond, dus dat is goed nieuws. Ook was de radio erin nieuwer en sneller :). De romdump is inmiddels al onderweg naar de custom rom bouwers

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wontcachme schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:11:
Voor de liefhebber van custom roms. Het is iemand gelukt zijn hand te leggen op de HTC Rafael (De diamond zijn broertje moet toetsenbord) en een rom dump te maken. Volgens die persoon was de touch pro retesnel vergeleken met diamond, dus dat is goed nieuws. Ook was de radio erin nieuwer en sneller :). De romdump is inmiddels al onderweg naar de custom rom bouwers
Da's goed nieuws _/-\o_
Dan wachten we maar met smart af op wat er allemaal voor leuks gaat komen, maar Radio versie nieuwer, kan ik begrijpen, maar sneller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Pfff.... paniekzaaiertje _O- ,da's toch wel het eerste waar je naar kijkt 8)7

[...]

Zal we loslopen... de meeste bugs zitten tussen de stoel en het mobieltje :X
Maar blij voor je dat het weer werkt.
:+ Je hebt gelijk... Ik kwam er alleen per ongeluk achter dat ik in het betreffende scherm nog kon wisselen tussen systeem- en belvolume. Ik ging er van uit dat het daar automatisch om belvolume ging en je de systeemgeluiden alleen bij instellingen kon veranderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:48:
[...]
Probleem heb ik ook wel eens gelezen op XDA, zie HIER!

Zal misschien wel met een register aanpassing en/of wijziging te verhelpen zijn, misschien staat er ergens ook wel een *.ini bestandje wat je kunt aanpassen.

Zoals ik daar ook al gepost had is het geen bug. Als je op een Today scherm je agenda aanklikt, is het toch logisch dat hij dan de dagweergave opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-05 22:57
Oke, mij is het inmiddels gelukt om Route 66 op mijn HTC te installeren. Ik heb een hard-reset gedaan en daarna geinstalleerd met de CD nu zonder probs.. =d Het programma werkt goed, hij kan alleen geen satelliet vinden? Staat nu al een kwartier aan maar vind nog steeds niks.. ;x GPSView geeft ook niks aan. Is er misschien een optie die de GPS activeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 17:16
Ik heb sinds maandag een TD. Ik had eerst geen internet. Maar toen ik erachter kwam dat er vrij veel mogelijkheden zijn die internet gebruiken (weer, gps etc) heb ik maar Hi eindeloos online van Kpn genomen. Dat blijkt toch niet zo eindeloos te zijn, ,nu ik net de kleine lettertjes lees.

Welke mogelijkheden vallen buiten de bundel van Eindeloos online?

Google maps schijnt er in te zitten. You tube niet. De tel. elke 2 uur mail op laten halen? (geen idee)

Ik heb geen zin om nog extra op kosten gejaagd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

peppie71 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:48:
Ik heb sinds maandag een TD. Ik had eerst geen internet. Maar toen ik erachter kwam dat er vrij veel mogelijkheden zijn die internet gebruiken (weer, gps etc) heb ik maar Hi eindeloos online van Kpn genomen. Dat blijkt toch niet zo eindeloos te zijn, ,nu ik net de kleine lettertjes lees.

Welke mogelijkheden vallen buiten de bundel van Eindeloos online?

Google maps schijnt er in te zitten. You tube niet. De tel. elke 2 uur mail op laten halen? (geen idee)

Ik heb geen zin om nog extra op kosten gejaagd te worden.
Google maps niet? Oh crap. Ik heb ook hi en dat niet gelezen :X . Dat van youtube wist ik, vind ik ook wel jammer.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298130 Mag dus toch wel

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 10-07-2008 12:54 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 17:16
Volgens mij zit Google Maps er wel in.Dus dat kost je niks extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90310

peppie71 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:53:
Volgens mij zit Google Maps er wel in.Dus dat kost je niks extra.
ik neem aan dat het hier ondervalt

* de weg kan vinden met behulp van een navigatie applicatie

Heb ook HI eindeloos voor mijn nieuwe abonnement wel jammer dat youtube er niet onder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Voila ik ga eens testen wat het verschil is qua benchmark tussen de standaard rom en de bElite 0.53 die ik nu geïnstalleerd heb. Een verslag volgt later op de dag! Hierbij zal ik me baseren op de gegevens die tweakers.net deed uit hun review.

[ Voor 34% gewijzigd door nvidia op 10-07-2008 13:03 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79329

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:50:
Ik heb zojuist bij PDAPlus.nl een actieve Brodit houder besteld voor mijn Diamond. Momenteel heb ik een passieve houder voor mijn Qtek S200 in de auto, daarmee kon ik namelijk tot aan Parijs navigeren zonder opladen. Dat zie ik met de Diamond helaas niet gebeuren, vandaar de actieve houder ondanks dat deze een stuk minder mooi is.

Als hij binnen is zal ik wat foto's laten zien van de inbouw, ga de plug wegwerken op de plek waar nu mijn BT GPS ontvanger ook de stroom vandaan haalt.
Uhm waar staan ze dan op PDASHOP.nl ?? Ik zag de passive houder... maar ik zie helemaal geen diamond houders van brodit op die site..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0YR1D3R schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:40:
[...]

Zoals ik daar ook al gepost had is het geen bug. Als je op een Today scherm je agenda aanklikt, is het toch logisch dat hij dan de dagweergave opent?
Ja logisch is het natuurlijk wel, zeker vanuit dat punt gezien, ik vind het persoonlijk een gemis.

Ik en anderen hadden toch liever gezien dat je meteen in bijvoorbeeld de maandweergave komt, in iedergeval meteen in je eigen gewenste keuze!

Als je (andere) agenda progjes laat weergeven/installeert op het ToDay scherm (zonder TouchFlow3D natuurlijk), dan wordt je gewenste keuze namelijk wel gerespecteerd, want het agenda progje wordt gewoon opgestart niks meer niks minder en leest vervolgens gewoon de gebruikersinstellingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559

nvidia schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:01:
Voila ik ga eens testen wat het verschil is qua benchmark tussen de standaard rom en de bElite 0.53 die ik nu geïnstalleerd heb. Een verslag volgt later op de dag! Hierbij zal ik me baseren op de gegevens die tweakers.net deed uit hun review.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:43:
Oke, mij is het inmiddels gelukt om Route 66 op mijn HTC te installeren. Ik heb een hard-reset gedaan en daarna geinstalleerd met de CD nu zonder probs.. =d Het programma werkt goed, hij kan alleen geen satelliet vinden? Staat nu al een kwartier aan maar vind nog steeds niks.. ;x GPSView geeft ook niks aan. Is er misschien een optie die de GPS activeerd?
Nee, progjes activeren de GPS vanzelf.
Maar ik vermoed dat je in Route66 nog moet instellen dat hij de GPS v/d Diamond moet gebruiken!
(zie punt 2 hieronder)

1.
QuickGPS (voor snelle fix) opstarten en de gegevens laten downloaden (staat onder Programma's)

2.
GPS goed instellen in Route66, progje moet wel kunnen communiceren met je GPS.
Welke instellingen je moet hebben, zal ook wel ergens te vinden zijn, kan ik je niet mee helpen (gebruik TomTom7 en iGo8 voor navigatie ;) )

3.
Even naar buiten/naar het raam gaan als hij nog niks vind, en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
Anoniem: 79329 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:06:
[...]

Uhm waar staan ze dan op PDASHOP.nl ?? Ik zag de passive houder... maar ik zie helemaal geen diamond houders van brodit op die site..?
Pssst: pdaplus.nl ipv pdashop.nl ;)
Active houder was gisteren op voorraad, ik heb gisteren besteld en is hij is gisteren ook al verstuurd. Ben benieuwd of hij vanmiddag al thuis is 8)

[ Voor 20% gewijzigd door wens op 10-07-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79329

wens schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:28:
[...]

Pssst: pdaplus.nl ipv pdashop.nl ;)
OEPS :D :D 8)7

Gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-03 08:52
Iemand enig idee hoe je kan zorgen dat zodra je de diamond aan zet deze automatisch gelocked is?
Handmatig gaat prima, door de ophang knop ingedrukt te houden, maar ik wil dat dit standaard gebeurt en krijg het nog niet voor elkaar. Op de S200 zat hier op de orginele rom ergens een optie voor maar ik kan hem bij de diamond niet vinden.
Wel heb ik al wat software gevonden dat het zou moeten doen, maar dat werkte allemaal niet.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al een filmpje gevonden hoe je je Diamond kan demonteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
Marc1273 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:32:
Iemand enig idee hoe je kan zorgen dat zodra je de diamond aan zet deze automatisch gelocked is?
Handmatig gaat prima, door de ophang knop ingedrukt te houden, maar ik wil dat dit standaard gebeurt en krijg het nog niet voor elkaar. Op de S200 zat hier op de orginele rom ergens een optie voor maar ik kan hem bij de diamond niet vinden.
Wel heb ik al wat software gevonden dat het zou moeten doen, maar dat werkte allemaal niet.
"Hoe kan ik instellen dat het toestel automagisch locked als het backlight uitgaat?" in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:24:
[...]
Nee, progjes activeren de GPS vanzelf.
Maar ik vermoed dat je in Route66 nog moet instellen dat hij de GPS v/d Diamond moet gebruiken!
(zie punt 2 hieronder)

1.
QuickGPS (voor snelle fix) opstarten en de gegevens laten downloaden (staat onder Programma's)

2.
GPS goed instellen in Route66, progje moet wel kunnen communiceren met je GPS.
Welke instellingen je moet hebben, zal ook wel ergens te vinden zijn, kan ik je niet mee helpen (gebruik TomTom7 en iGo8 voor navigatie ;) )

3.
Even naar buiten/naar het raam gaan als hij nog niks vind, en gaan met die banaan.
4. Als hij nog niet werkt eens klooien met HTC GPS tool. Hiermee kun je je GPS-chip resetten. Heeft mij van de week van een volledig weigerende GPS afgeholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Laatst online: 26-09-2020
HTC Touch Diamond gets a beefier battery, users cheer:

http://www.gsmarena.com/h..._users_cheer-news-544.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Er zijn een paar problemen met de tests, maar ik ben bezig met het op te lossen.

[ Voor 95% gewijzigd door nvidia op 10-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor benchmark kan je ook even kijken in Het SPB Benchmark topic

[ Voor 207% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje 7(8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
wontcachme schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:11:
Heeft het feit dat ie sneller is niet ook te maken met het grotere geheugen van de pro? Een nieuwe radio klinkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Veel foutjes! ;)

Maar weet iemand hoe je de benchmarks van DaannO moet interpreteren. Ik heb nu elke test gedaan van SPB Benchmark maar ik kom nooit of te nimmer aan die getallen. Iemand die me wat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Veel foutjes! ;)

Maar weet iemand hoe je de benchmarks van DaannO moet interpreteren. Ik heb nu elke test gedaan van SPB Benchmark maar ik kom nooit of te nimmer aan die getallen. Iemand die me wat kan helpen?
Jammer, heb je deze (VS Benchmark 2007) , freeware hoor ;), al geprobeerd, ondersteund tenminste ook VGA.

Maar ik had begrepen dat SPB benchmark niet meer van deze tijd is, of zit ik nu te kletsen :? , vraag het anders even DaannO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Voor benchmarks wil ik jullie ook even verwijzen naar dit topic op xda. Hierin is een benchmark met een stapel custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wontcachme schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:43:
Voor benchmarks wil ik jullie ook even verwijzen naar dit topic op xda. Hierin is een benchmark met een stapel custom roms.
Bedankt, dat schept een hoop duidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 06:09:
[...]

Ik zit ook te denken om de Brodit houder aan te schaffen (ik ken je nog van het S200 topic). Nu dus beide weer hetzelfde toestel _/-\o_. Ik zoek er eigenlijk eentje die ik aan de voorruit kan bevestigen. Ik rij in regelmatig in verschillende auto's door Nederland en dan is het handig als ik een actieve houder heb die ik zo in een andere auto kan plaatsen. Misschien dat ik voor mijn eigen auto (Opel Astra uit '98) een pro clip houder erbij bestel maar een voorruitbevestiging zoek ik nog.

Heb jij tips?
Ja, een collega van mij hier heeft ook hetzelfde toestel als opvolger genomen, grappig genoeg :) Met houders die je aan de ruit kunt bevestigen heb ik weinig ervaring, ik ken alleen de Brodit houders.. Werken voor mij prima en zitten stevig vast.
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:07:
[...]

Ja logisch is het natuurlijk wel, zeker vanuit dat punt gezien, ik vind het persoonlijk een gemis.

Ik en anderen hadden toch liever gezien dat je meteen in bijvoorbeeld de maandweergave komt, in iedergeval meteen in je eigen gewenste keuze!

Als je (andere) agenda progjes laat weergeven/installeert op het ToDay scherm (zonder TouchFlow3D natuurlijk), dan wordt je gewenste keuze namelijk wel gerespecteerd, want het agenda progje wordt gewoon opgestart niks meer niks minder en leest vervolgens gewoon de gebruikersinstellingen in.
Ik snap je punt, vind het zelf ook wel vervelend en ben ook benieuwd of er een keer een wijziging is. Voor zover ik weet zit het nog niet in de TouchFLO3D config die op xda te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:54

dCY

Weet iemand of IGO 8 een beetje soepel draait op de diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

@ Low Level:
Ik zie dat jij TT7 gebruikte, en nu iGo8.
Werkt dit sneller?beter?stabieler? Of zijn er betere (nieuwere) kaarten voor?
Ik gebruik zelf al jaren Tomtom (gewoonte? ;) ) en ben wel benieuwd naar de verschillen op de TD.
Mss heb ik niet goed gekeken en staan ze al ergens, maar heb je screenshots?

Ik gebruik nu TT7 met de nieuwste kaarten, maar ik open voor alternatieven :9
(al is het maar om te spelen en te pielen ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 10-07-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Ik heb zowel tomtom als igo erop gehad. Ik begon met igo echter voor mijn gevoel duurde het laden van het programma mij iets te lang (15 tot 25 seconde). Toen tomtom geprobeerd en deze is sneller, maar wat minder grafisch. Ook vond ik de tomtom interface wat makkelijk dan de igo. Heb verder nog NOOIT een routeplanner gebruikt/gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Milenco schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:23:
[...]

Ik heb tot op heden nog maar twee gesprekken gevoert van een paar minuten, maar ik merkte echt geen verschil met het bellen vanaf m'n TD tov m'n oude 6230. Ik zal het nog eens in de gaten houden en melden als ik toch problemen tegenkom!
Heb je de TD verbonden met de carkit via bluetooth of via een kabeltje (weet niet eens of dat al kan)?

Toch maar eens met mijn huidige Touch kijken of het werkt. Had het door de vele negatieve ervaringen maar niet eens geprobeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
wow kan iemand me helpen?
heb deze register edit gedaan:
2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

maar na restart blijft m'n TD hangen op het opstartscherm (oranje/groen achtig, ben kleurenblind)
al een x de batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart maar blijft freezen!
kan ik de register edit terugdraaien of is er een andere manier om dit te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

bob.ross schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:02:
2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

maar na restart blijft m'n TD hangen op het opstartscherm (oranje/groen achtig, ben kleurenblind)
kan ik de register edit terugdraaien of is er een andere manier om dit te corrigeren?
Ik meen een hard reset. Als je de vorige topics wat bekijkt zul je zien dat er meer zijn met dit probleem. Deze tweak zou ik dan ook voortaan maar overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:50:
@ Low Level:
Ik zie dat jij TT7 gebruikte, en nu iGo8.
Werkt dit sneller?beter?stabieler? Of zijn er betere (nieuwere) kaarten voor?
Ik gebruik zelf al jaren Tomtom (gewoonte? ;) ) en ben wel benieuwd naar de verschillen op de TD.
Mss heb ik niet goed gekeken en staan ze al ergens, maar heb je screenshots?

Ik gebruik nu TT7 met de nieuwste kaarten, maar ik open voor alternatieven :9
(al is het maar om te spelen en te pielen ;) )
TomTom en nieuwe kaarten _O- , die gasten zijn altijd zo traag als dikke :X

TomTom7 is nagenoeg niet vernieuwender t.o.v. v6, ziet er ietsje mooier uit, maar is verder nog steeds dezelfde stoffige troep, maar goed het werkt ;)
TomTom is niet meer van deze tijd :O , hebben jaren zitten slapen die gasten.

iGo8, is verbluffend mooi, ziet er strak uit en navigeert ook goed, veel handiger met de mogelijkheden ;)
Kaarten die ik momenteel in gebruik heb, Netherlands8_2008.01_080313.fbl, dus redelijk recent, 13 mrt. 2008 ;)

Wel veel instellingen mogelijk, zeker als je van TomTom komt is het even schrikken :)
Zie hieronder voor wat screenshots,
http://www.navngo.com/pages/global/eng/screenshots

Zie hieronder voor de Engelse handleiding (programma zelf is natuurlijk in het Vlaams/NL)
http://www.navngo.com/con...UM/iGO8_UserManual_UK.pdf

Maar hij werkt goed op de TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ TomTom & IGO discussie

Ik heb nu TT7 op de TD staan en ik zal zometeen IGO8 installeren. kan ik misschien een leuk reviewtje geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg*

PM volgt

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 10-07-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bob.ross schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:02:

Wijze les geweest, lees voortaan HEEL de topics door voordat je gaat prutsen aan je TD, als er mensen met problemen zijn, moet je het dus gewoon NIET doen!
Harde Reset, dan maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Wijze les geweest, lees voortaan HEEL de topics door voordat je gaat prutsen aan je TD, als er mensen met problemen zijn, moet je het dus gewoon NIET doen!
Harde Reset, dan maar ;(
iid wijze les, had ook al zo vaak 'hard reset' voorbij zien komen, dacht, dat komt vást wel een x :9

hij doet het nu weer gewoon na de hard reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
iFlow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:01:
[...]

Heb je de TD verbonden met de carkit via bluetooth of via een kabeltje (weet niet eens of dat al kan)?

Toch maar eens met mijn huidige Touch kijken of het werkt. Had het door de vele negatieve ervaringen maar niet eens geprobeerd |:(
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. :) De carkit is verbonden door middel van Bluetooth (kabel is wel mogelijk voor Nokia telefoons maar bij mijn weten niet voor andere merken). Ik kom zojuist van de auto en heb net nog een telefoongesprek gevoerd waar ik juist dit punt in heb aangehaald. Ik hoorde geen verschil met een normaal telefoongesprek. Ook aan de andere kant was ik goed verstaanbaar (nog even nagevraagd). Tot nu toe dus alleen maar een positieve ervaring met de CK-7W.

Om nog maar even verder te gaan op het bluetooth gebeuren. Inmiddels ben ik bezig geweest om TomTom over m'n carkit te krijgen, maar dat werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Na aanleiding uit tips in dit topic heb ik besloten om BTAudio te installeren, waarmee ik al het telefoon-geluid naar de carkit kan sturen. Dat werkt: TomTom en PocketPlayer sturen netjes hun muziek naar de carkit. Het probleem is alleen, dat als er geen geluid is, de carkit geen 'normale' muziek uit de radio laat horen, maar dat het dan gewoon stil is. Niet zoals hier beschreven: bing69 in "HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)" . Nou weet ik dat zoiets wel mogelijk is met die carkit: Met m'n oude Nokia 6320 hoorde ik het intoetsen van nummers via m'n carkit (als ik profiel Stil niet aanheb), waarna gewoon weer radio-muziek komt. Waarschijnlijk moet ik gewoon nog even prutsen ermee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net eventjes de nieuwe Resco FileExplorer v7.03 NL van 9 juli jl.geïnstalleerd, werkt goed op de TD ook met Touch Mode ;) (oude key v7 werkt ook nog steeds :X )
Idem voor Resco Backup :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat is het voordeel van die filexplorer tov de verkenner?
En daarbij rechtvaardigt dat dan ook het geheugen /opslag gebruik?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre dit beter werkt dan Total Commander CE. Die gebruik ik op het moment nu, en bevalt aardig goed. Toch heeft Resco Explorer leuke opties erin zitten, je kan bijvoorbeeld gelijk de registry-value's zien zonder dat je ze hoeft aan te klikken, zoals in Total Commander.

Misschien maar eens gaan proberen binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 15:06
even een vraagje, hoewel het wel redelijk globaal is. Maar wat is een groot verschil tussen de touch pro en de f700....Ik kwam hier namelijk doordat ik graag een diamond wou hebben, maar heb liever toch een telefoon met ook nog een vast toestenbord. Nu is de samsung f700 zelfs iets goedkoper dan de diamond, en de pro versie is bijna nergens te vinden met een beetje redelijk abbonement, maar als hij echt veel beter is ben ik wel bereid de overstap te maken...

heb al veel gegoogled hierover maar er zijn nauwelijks goeie reviews over de touch pro te vinden, over de f700 had ik wel een goede redelijk objectieve gevonden maar dat bracht me ook niet geweldig ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
darkpluisje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:31:
even een vraagje, hoewel het wel redelijk globaal is. Maar wat is een groot verschil tussen de touch pro en de f700....Ik kwam hier namelijk doordat ik graag een diamond wou hebben, maar heb liever toch een telefoon met ook nog een vast toestenbord. Nu is de samsung f700 zelfs iets goedkoper dan de diamond, en de pro versie is bijna nergens te vinden met een beetje redelijk abbonement, maar als hij echt veel beter is ben ik wel bereid de overstap te maken...

heb al veel gegoogled hierover maar er zijn nauwelijks goeie reviews over de touch pro te vinden, over de f700 had ik wel een goede redelijk objectieve gevonden maar dat bracht me ook niet geweldig ver..
De pro is ook nog niet beschikbaar dus reviews zijn er nog niet, hooguit een paar previews op basis van de beschikbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
zimonia schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:37:
[...]

De pro is ook nog niet beschikbaar dus reviews zijn er nog niet, hooguit een paar previews op basis van de beschikbare specs.
ah vandaar dat ik hem ook nog bijna nergens gevonden kreeg via google voor abbo's...waneer komtie wel uit ?
kan iemand dan wel de vergelijking maken tussen de diamond en de f700...?? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door darkpluisje op 10-07-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siepeltjuh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:26:
Wat is het voordeel van die filexplorer tov de verkenner?
En daarbij rechtvaardigt dat dan ook het geheugen /opslag gebruik?
Te veel om op te noemen, download hem v/d site http://www.resco.net/pocketpc/explorer/ en je kan hem 7 dagen gebruiken/testen dan kan je zelf oordelen ;)

Man je hebt 4GB Intern geheugen, dus daar op installeren, van een Kbyte gaat je telefoontje heus niet van stuiptrekken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo binnenkort heel veel mensen die de Iphone 3G met de TC kunnen vergelijken :)

*plaats een hek + camerasysteem + alarmsysteem + ak-47*

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 183559 op 10-07-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
hehe, nee gaat ie niet van stuiptrekken nee, maar goed, 4Gb is nou ook niet denderend veel.
Ik ga het proberen in ieder geval. Thnx

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siepeltjuh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:00:
hehe, nee gaat ie niet van stuiptrekken nee, maar goed, 4Gb is nou ook niet denderend veel.
Ik ga het proberen in ieder geval. Thnx
Alle progjes die je installeerd altijd zoveel mogelijk op je 4GB Interne geheugen installeren, nemen nagenoeg géén ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
is die 4GB die je krijgt al na aftrek van de windows en gps software of moet dat daar ook nog eerst vanaf? want dat is eigenlijk het enige wat ik een beetje nadeel vind aan de telefoon, dat het geheugen niet uitbreidbaar is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

darkpluisje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:07:
is die 4GB die je krijgt al na aftrek van de windows en gps software of moet dat daar ook nog eerst vanaf? want dat is eigenlijk het enige wat ik een beetje nadeel vind aan de telefoon, dat het geheugen niet uitbreidbaar is ...
GPS software zit er niet bij. Windows staat apart op het rom geheugen, dus niet de opslagkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:56:
Zo binnenkort heel veel mensen die de Iphone 3G met de TC kunnen vergelijken :)

*plaats een hek + camerasysteem + alarmsysteem + ak-47*
Ach ze verschillen te veel van elkaar en zijn voor verschillende doelgroepen gemaakt ;) , ieder zijn eigen wensen/eisen.
Wel tragisch dat voor sommige fanboys hun heilige graal toch niet zo perfect blijkt te zijn als in 1e instantie werd verondersteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
running man schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:34:
[...]

Ik gebruik TF3D al een tijdje niet meer. Bevalt me prima. Reageert zeer snel (zoals ik eigenlijk ook had verwacht met TF3D) en heb geen rare dingen meegemaakt.

Ben het met je eens: TF3D ziet er wel gaaf uit, maar ja met al die vertragingen heb ik het toch maar uitgeschakeld.
Ik heb het ook uitgeschakeld, gebruik SPB Mobile Shell en SPB Diary, werkt als een trein. Ik heb ook het idee dat de batterij langer mee gaat..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:18
Milenco schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:57:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. :) De carkit is verbonden door middel van Bluetooth (kabel is wel mogelijk voor Nokia telefoons maar bij mijn weten niet voor andere merken). Ik kom zojuist van de auto en heb net nog een telefoongesprek gevoerd waar ik juist dit punt in heb aangehaald. Ik hoorde geen verschil met een normaal telefoongesprek. Ook aan de andere kant was ik goed verstaanbaar (nog even nagevraagd). Tot nu toe dus alleen maar een positieve ervaring met de CK-7W.

Om nog maar even verder te gaan op het bluetooth gebeuren. Inmiddels ben ik bezig geweest om TomTom over m'n carkit te krijgen, maar dat werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Na aanleiding uit tips in dit topic heb ik besloten om BTAudio te installeren, waarmee ik al het telefoon-geluid naar de carkit kan sturen. Dat werkt: TomTom en PocketPlayer sturen netjes hun muziek naar de carkit. Het probleem is alleen, dat als er geen geluid is, de carkit geen 'normale' muziek uit de radio laat horen, maar dat het dan gewoon stil is. Niet zoals hier beschreven: bing69 in "HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)" . Nou weet ik dat zoiets wel mogelijk is met die carkit: Met m'n oude Nokia 6320 hoorde ik het intoetsen van nummers via m'n carkit (als ik profiel Stil niet aanheb), waarna gewoon weer radio-muziek komt. Waarschijnlijk moet ik gewoon nog even prutsen ermee. :P
toon volledige bericht
Da's inderdaad jammer, ik werk met de parrot 3100 en een blaupunkt (navigatie)radio, deze combi werkt in ieder geval goed.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:16:
[...]

Ach ze verschillen te veel van elkaar en zijn voor verschillende doelgroepen gemaakt ;) , ieder zijn eigen wensen/eisen.
Wel tragisch dat voor sommige fanboys hun heilige graal toch niet zo perfect blijkt te zijn als in 1e instantie werd verondersteld ;)
Ja liet vandaag mijn TD aan een apple fanboy zien. En enigste reactie was "het is niks want het heeft een stylus". wordt je zo moe van :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Lekker boeiend. Ik heb die strijd allang opgegeven. Vaak kan je er toch niet normaal over discusseren, net zoals bij bv consoles. Waar het uiteindelijk om gaat is of jij tevreden ben met je telefoon. Ik denk altijd maar als andere met hand en tand hun telefoon moeten gaan verdedigen dan zijn ze er diep van binnen zelf vast niet helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:36:
[...]

Ja liet vandaag mijn TD aan een apple fanboy zien. En enigste reactie was "het is niks want het heeft een stylus". wordt je zo moe van :O
Triest en alle gebreken worden nooit erkend en meteen goed gepraat ;) , perfectie bestaat niet, ook de TD is verre van perfect ;)

Ach verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen, als de tijd van Gadget's voorbij zijn, iedereen moet door zijn pubertijd heen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 10-07-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 10:12
Ik heb deze tweak doorgevoerd.. Maar het scherm gaat nog steeds op zwart bij het bellen. Is hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 183559 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:36:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid (ik heb nog geen TD in handen gehad, te druk :S): is een TD goed te bedienen met je vinger(s)?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258838

lfjn schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:51:
Ik heb deze tweak doorgevoerd.. Maar het scherm gaat nog steeds op zwart bij het bellen. Is hiervoor een oplossing?
Bij mij werkte het ook niet, wel als ik al de volgende registry settings veranderde:

* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatteryTimeoutInCall set to 0
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatterySuspendTimeoutInCa ll to 0
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayD uringCall to 0
* HKCU\ControlPanel\Phone Sleep to 0
* HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le to 0

Hierna een softreset en het zou moeten werken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406094&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid (ik heb nog geen TD in handen gehad, te druk :S): is een TD goed te bedienen met je vinger(s)?
Ja ik zelf gebruik bijna nooit de stylus(misschien omdat het teveel moeite is om het te pakken :)). De stylus gebruik ik alleen voor mijn agenda en om me alarm in te stellen.

SMS/E-mail gebruik ik T9 of groot toetsenbord.
Telefoon idem
TomTom7/Igo8 als je die niet zonder stylus kan doen moet je denken aan een dieet

wellicht bij het internetten gebruik je ook de stylus. Vooral bij Opera.

edit: "bijna nooit de stylus" Ik heb de TD een paar dagen dus :p

edit2: Over de apple boys. Ach je raakt eraan gewend. Ook vaak discussies gehad over mijn laptop en hun powerbooks, zelfde verhaal :p

edit3: Ik heb trouwens de pouch binnen, leuk dingetje ziet er mooi uit, ook niet meteen belachelijk lomp of iets dergelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 183559 op 10-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Anoniem: 258838 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Bij mij werkte het ook niet, wel als ik al de volgende registry settings veranderde:

* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatteryTimeoutInCall set to 0
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatterySuspendTimeoutInCa ll to 0
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayD uringCall to 0
* HKCU\ControlPanel\Phone Sleep to 0
* HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le to 0

Hierna een softreset en het zou moeten werken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406094&page=4
Werkt het bij meer mensen niet op deze manier? Ik heb het geprobeerd met de 1.35NL, 1.37NL en de bElite .054 (WWE, gebaseerd op Europe) ROM geprobeerd, met alle 5 de tweaks, helaas zonder resultaat. Vreemd dat het bij de meeste mensen wel werkt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde problemen als ik, en hoe die dat evt hebben opgelost. Zie ook m'n post op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
[...]

Ik heb em zelf nog niet maar heb er al wel wat mee gespeeld.
Mijn verwachting:
normale gebruiks handelingen (bellen sms mail navigatie etc) met de vingers
langere tijd intensief met de phone bezig bijv: tweaken/progjes instaleren etc met de stylus.

Kalender/agenda functionaliteit durf ik zo niet te zeggen hangt ook af van welk programma je daarvoor gebruikt denk ik.
Internet hangt van je bezigheden af, beetje surfen is prima met de vingers te doen, ga je echt lang en intensief surfen of enorm veel linkjes klikken dan zul je misschien naar de stylus grijpen.

Alles wat met de TF3D te bereiken is is zowieso finger friendly imo.

Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijk net zoals met "harde" knoppen, wat de een prielig klein vind is voor een ander groot zat.
En als je geen touchscreen gewend bent zul je in het begin wel even moeten wennen.

[ Voor 3% gewijzigd door zimonia op 10-07-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Naar mijn mening wel mits je hem flasht, maar ik denk niet dat dit een probleem voor jou zal vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
nvidia schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Naar mijn mening wel mits je hem flasht, maar ik denk niet dat dit een probleem voor jou zal vormen.
Kun je uitleggen wat flashen voor verschil maakt qua vinger vriendelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Ben ik ook wel benieuwd naar :X

Het is even wennen, maar goed te doen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik hoop eind volgende week mn TD binnen te krijgen, alleen zal ik eerst 3 maanden met mn oude abbo bellen voor echt over te gaan naar Vodafone. Als ik mn Hi sim er straks in stop en dat ding voor de eerste keer aanzet, gaat hij dan niet gelijk MB's naar binnen slurpen voor de laatste update oid (dus nog voor ik de kans heb om met No-data alle 3G/HSDPA meuk uit te zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Neok_ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:07:
Ik hoop eind volgende week mn TD binnen te krijgen, alleen zal ik eerst 3 maanden met mn oude abbo bellen voor echt over te gaan naar Vodafone. Als ik mn Hi sim er straks in stop en dat ding voor de eerste keer aanzet, gaat hij dan niet gelijk MB's naar binnen slurpen voor de laatste update oid (dus nog voor ik de kans heb om met No-data alle 3G/HSDPA meuk uit te zetten)?
De nieuwste firmware moet je downloaden van de htc website. Dat doet hij niet uit zichzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

"Naar mijn mening wel mits je hem flasht"

Ik vind dat het ook perfect werkt met de originele ROM.
Geen problemen mee ondervonden, echter vind ik de stylus bij smsen toch handiger.

Maar ik denk dat dit van persoon tot persoon zowiezo verschilt (dikte van de vingers).
Ga anders een keer naar een winkel en pak het demo model vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90310

heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn TD erg warm wordt als ik hem in de autolader heb zitten met de TT aan. Afzonderlijk (wel TT geen lader of geen TT wel lader) wordt de TD niet extreem warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 90310 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:22:
heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn TD erg warm wordt als ik hem in de autolader heb zitten met de TT aan. Afzonderlijk (wel TT geen lader of geen TT wel lader) wordt de TD niet extreem warm
Combinatie van weining ruimte rondom het ding om af te koelen, TT zware applicatie dus CPU is continu vol bezig, en de batterij is aan het bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
En we gaan hier verder :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xx-l.nl/Faatje/ChristySlotje.gif
..graag...iemand..modje?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien. Vragen over levertijden mogen in dit topic.

Berichten of het een of twee topics moeten zijn, die horen in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.