Zo even een update van mij:
Nu dat ik de Diamond een week in gebruik heb, kan ik beter mijn mening geven over dit toestel.
Mijn vorige toestel is een zwaar getweakte HTC 'Herald' P4350 (WM6.1 erop, register tweaks, andere cab voor SMS/MMS, overgeclock'ed, etc) en zal dus dit toestel met de Herald vergelijken.
Wat is me tot nu toe opgevallen:
- Ik MIS(!!!) de hardware keyboard, ook al reageert de onscreen keypad nog zo fijn met T9, ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds een stuk trager ben vergeleken met de hardware keyboard op mijn Herald. Nu heb ik het geluk dat ik de Diamond aan het testen ben voor mijn werk en kan/zal ik hem wel gaan vervangen voor de Pro.
- Touchflow 3d ziet er erg gelikt uit, maar nu dat het "nieuwe" eraf is ben ik weer terug gegaan naar de default Wm6.1 theme met een aantal van mijn favoriete plugins enabled.
- De snelheid is van de Diamond vergelijkbaar met mijn overgeclockte Herald? Soms is mijn Herald nog steeds sneller. Dit vind ik toch wel erg vreemd omdat ik op beide toestellen WM6.1 heb en de Herald dus maar een 200Mhz processor... Ik twijfel er niet aan dat games beter zullen gaan op de Diamond, maar ik heb het over de 'normale applicaties' zoals SMS/MMS starten, Coreplayer starten, etc.
- De Diamond is KLEIN en een stuk lichter, dat is toch wel iets wat ik erg fijn vind. De diamond heb ik altijd bij me, terwijl ik de Herald soms bewust niet mee neem vanwege het gewicht en de grootte. Dit brengt me bij het volgende punt, de Diamond Pro wordt zelfs 1mm dikker als de Herald en even zwaar. Het toestel wordt wel iets smaller en iets korter als de Herald. Op dit moment ben ik bang dat het gewicht/dikte van de Pro me weer zal tegenhouden om het toestel soms mee te nemen.
- De VGA resolutie is absoluut een verbetering t.o.v. QVGA resolutie.
Maar..ik vindt het scherm van de Herald juist weer prettiger voor vingers als de Diamond. Ik zie veel minder de vingerafdrukken als ik mijn vinger heb gebruikt en hoef niet na elk gebruik het toestel weer langs mijn broek te halen.
- De snellere data verbinding van de Diamond is erg fijn als je mobiel a/h internetten bent.
Tot zover mijn vergelijking