Anoniem: 93400 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:53:
[...]
In de auto heb ik geen hele routes gereden, dus wellicht dat mijn ervaring op dat gebied te beperkt is om daar een eerlijk oordeel over te geven. Over TT7 heb ik bijv nog niet iets slechts gelezen dat ik me kan herinneren.
Hier in ieder geval een wandeling uitgezet met de log van WMMiniGPS. De blauwe stippen benaderen hoe ik het werkelijk gelopen moet en kán hebben. De rode lijn is de GPS-log lijn. Zoals je ziet zou ik als Jezus goed door het water gebaad moeten hebben. Ook later in de route zitten een aantal van die rare dingen. Dit kan zeer goed te maken hebben met het probleem van GPS icm lage snelheid (6km/u).
Geen stress met je GPS afwijking
Je moet natuurlijk niet denken, dat je op de meter nauwkeurig kan navigeren, welke GPS ontvanger je ook hebt
Wat je ziet is echter voorkomen normaal hoor,
GPS is (helaas) niet op de meter nauwkeurig, hooguit 10meter, als je mazzel hebt

.
Dus ja mensen zien zichzelf bij de buren voor de deur staan, en ja je bevindt je in de singel voor je huis en soms kan je ook nog over water lopen/rijden
Navigatiesoftware kan deze GPS afwijkingen met software redelijk interpreteren (helaas niet altijd)
en daarna de info aanpassen aan de omstandigheden/rijgedrag/kaartmateriaal, echter niks is perfect
Pure GPS info (zonder interpretatie) neerdroppen op een plattegrond wat Google Maps doet, wijkt dus veelal nog meer af
Ter Informatie:
We maken nog steeds gebruik van het Amerikaanse satelliet systeem voor navigatie (voor 2000, was het nog onnauwkeuriger!), dus we mogen blij zijn
Als die Amerikanen de stekker er uittrekken (oorlog situatie) hebben we helemaal geen navigatie meer
Daarom is er ook het Galileo project opgestart

, van het Europese Galileo Navigatie Systeem, zijn er inmiddels twee satellieten in de ruimte gebracht
(en je hebt er minimaal 3 nodig om je positie te bepalen, maar voor de nauwkeurigheid minimaal 4, maar meer is beter/nauwkeuriger
, dus nog even wachten en dan wordt
misschien alles iets nauwkeuriger.
Ik zeg bewust "misschien"
Vermoed wel dat de EU natuurlijk ook doelbewust een afwijking inbrengt, net zoals de Amerikanen hebben gedaan bij het gebruik door derden, vanwege militaire precisie/belangen.
We zien wel, who cares
Bron:
Zie
HIER voor het hele info-artikel.
Belangrijk en bijzonder goed nieuws voor gebruikers van een GPS is het feit dat de Amerikaanse overheid met ingang van 4 mei 2000 de Selective Availability (SA) heeft afgeschaft. Dit betekent voor mensen die een GPS-ontvanger hebben dat zij hun positie nog nauwkeuriger kunnen bepalen (tot zelfs tien meter nauwkeurig).
Bron:
Zie
HIER
De tweede satelliet van het Europese Galileo Navigatie Systeem, die afgelopen 27 April met succes in een baan om de Aarde is gebracht, heeft haar eerste signaal naar de Aarde verstuurd.