Toon posts:

HTC Touch Diamond Topic (deel 4) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 219.455 views

Anoniem: 183559

Ik vind het juist wel lekker dat het beeldscherm uit gaat tijdens het bellen. Anders ga je met je oor tegen de functie "wachtstand" :/. En als je het scherm nodig hebt is het gewoon 1 keer drukken op de ronde knop en daar is het.

Anoniem: 180282

als ik een Duitse versie koop kan ik dan gewoon de Nederlandse rom erop zetten ?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 180282 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:36:
als ik een Duitse versie koop kan ik dan gewoon de Nederlandse rom erop zetten ?
Alleen door een hars-spl uit te voeren. Zie faq

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Anoniem: 181496

Hier weer een aanrader, deze ROM is NLD en erg snel.
En bevat verschillende tweak programma's en de nieuwste applicaties.

Links naar roms mag je dus laten..

[Voor 28% gewijzigd door DaannO op 11-07-2008 19:24]

Anoniem: 50662

Anoniem: 181496 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:12:

[mbr]Links naar roms mag je dus laten..[/]
Om welke rom gaat het? Aangezien je niet mag linken :)

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
Anoniem: 50662 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:33:
[...]

Om welke rom gaat het? Aangezien je niet mag linken :)
Surface 6.1.1.16 NLD

Anoniem: 93354

running man schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Met deze tweak wordt het aangeven van een wifi of bluetooth verbindings icoon bovenin het scherm van mijn TD niet meer zo voorspelbaar. Bluetooth icoon zie helemaal niet meer (natuurlijk als die aanstaat) en de wifi af en toe. Na het terugzetten van deze tweak werkt het allemaal weer perfect 8)7
hehe grappig, nu je het zegt, dat klopt. Niet dat het mij echt boeit want ik gebruik beide niet echt. Maar het scheelt zeker wel wat geheugen, alleen merk je het niet echt in de prestaties heb ik het idee. Grootste nadeel vind ik dat je niet meer lekker door je contacten kan scrollen.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:50
is er al wat meer bekend over de ''viktor'' ??? want vind hem persoonlijk nogal stukje mooier als de TD, en moet toch iig nog een paar weekjes wachten dus iets langer kan ook nog wel dan

Anoniem: 264814

Anoniem: 265977 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:01:
Beste mensen,

:/
Gisteren is mijn HTC Diamond binnengekomen en vandaag wil(de) ik de installatie cd gebruiken om mijn HTC aan de computer te kunnen hangen. Bij het opstarten van deze cd krijg ik echter op 2 verschillende computers de melding dat de shockwave flash speler niet geinstalleerd staat. Ik weet zeker dat versie 9 geinstalleerd is op beide computers. Ik heb de spelers nog verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar ik blijf dezelfde melding krijgen als ik de cd (Aan de slag disk) wil gebruiken/installeren.
Hebben meer mensen dit probleem en eventueel ook een oplossing??

Bijvoorbaat dank voor hulp!
Ik had hier precies hetzelfde! Het probleem ligt dus niet aan onze computers. Open de CD gewoon in Windows Verkenner en zoek daar de installatie file van ActiveSync. De rest is toch overbodig. Voor het maken van back ups en de updates kan je op de site van HTC terecht.

Kan het kloppen dat je alleen kunt mms-en als je de proxy van Vodafone gebruikt?

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 19:56
Milenco schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Welke ROM gebruik je? De standaard? En gaat de backlight nu nooit meer uit als je aan het bellen bent, ongeacht hoe dicht je hem tegen je hoofd houdt?

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe, alle 5 de regs doorgevoerd maar nog steeds gaat mn backlight uit als ik de telefoon te dicht tegen mn hoofd doe. :?
Rom 1.37.404.3 NLD die te downloaden is bij de HTC club. 06/20/08. Backlight gaat niet uit na de eerste rumble *tril* bij verbinding maken. Ontvangen gesprekken ook niet uit.

• wontcachme

wontcachme

Voor mensen die bij de weer tab een andere stad willen hebben dan standaard, gebruik dit programma van xda. Werkt hier perfect.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Anoniem: 18686

Heb sinds vandaag de HTC Touch Diamond. Erg gaaf ding, ligt lekker in de hand, schitterend scherm. Is er voor de Touch Diamond ook software voor visitekaartjes herkenning beschikbaar?

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 23:27

yassine

Nothing to it but to do it!

Anoniem: 181496 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:12:

[mbr]Links naar roms mag je dus laten..[/]
Snel is ie zeker, ben al1 niet blij wat er met mijn start menu is gebeurd. Als ik start knop druk, dan is wat een start-menu moet voorstellen helemaal zwart? dus zie die pictogrammen, druk ik echter op de knop naar beneden of tik ik ergens op het zwart vlak komt ie weer naar voren. 8)7 Jij ook last van?

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:16
ik heb me al een slag in de rondte gezocht maar kom er niet uit.
vandaag de htc touch binnen gekregen maar kom maar niet op internet met dat ding.
ik heb KPN oneindig (staat al geinstalleerd) maar krijg steeds netwerkfout.

Mis ik ergens een instelling in de Diamond?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:22
scorelord schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:14:
[...]

Rom 1.37.404.3 NLD die te downloaden is bij de HTC club. 06/20/08. Backlight gaat niet uit na de eerste rumble *tril* bij verbinding maken. Ontvangen gesprekken ook niet uit.
Bizar, bij mij werkt het nu ook! Geen idee waardoor het komt, ik ben in ieder geval een paar soft resets verder en heb de Phone Skin uitgeschakeld, wellicht dat het daar iets mee te maken heeft.. Ben in ieder geval blij dat het nu werkt! :)

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 16:48
Anoniem: 251197 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:55:
Iemand al enig idee wanneer deze via t-mobile beschikbaar komt ?
Deze is vandaag of gisteren uitgekomen. Heb vandaag gebeld, maar was al weer uitverkocht. Ze kunnen nu ook niet de prijs aangeven. Wil hem namelijk zelf bij een 1 jarig abb.

Maandag was hij waarschijnlijk weer beschikbaar, dus moest ik dan maar even terugbellen.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 183559 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:43:
Even iets tussendoor.

Stel:

Je schakelt telefoonfunctie uit en gebruik je navigatie in de auto. Je houdt de TD in je hand om iets te doen, in ieder geval je hebt hem in je handen. Ben je strafbaar ja of nee? ;) De vraag van vandaag.
Officieel gezien niet denk ik. Maar meneer de agent zal wel denken dat je toch aan het bellen was ongeacht wat jij zegt. En tjah je kunt ook niet bewijzen of je de telefoonfunctie ervoor hebt uitgeschakeld ja ofwel nee want je kon dat natuurlijk ook nog snel even doen voordat je de auto uitstapte.
Nevermind, zit verkeerd je mag dus blijkbaar helemaal geen telefoon apperatuur in je hand houden :P

[Voor 7% gewijzigd door Chip. op 11-07-2008 21:21]

• wontcachme

wontcachme

wontcachme schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:22:
Voor mensen die bij de weer tab een andere stad willen hebben dan standaard, gebruik dit programma van xda. Werkt hier perfect.
Even een aanvulling op mijn vorige post van het weather programmatje (de volgende tip is daar los van en niet nodig tenzij je extra wilt klooien):

Voor de landen in de weer tab zijn er 2 files die je moet editten, namelijk _2330fc3c_manila en 2330fc3c_manila. Deze kan je openen met een sqlite editor. Dit heb ik net gedaan en alle landen eruit gegooid, alles cities eruit gegooid behalve 4 die ik wil blijven gebruiken. Daarna het commando "vacuum" gedraaid. De 2 files zijn nu nog maar 3kb ipv 320kb. Vervolgens teruggeplaats in de windows map op de diamond en naar het weer tab gegaan. Als ik nu een locatie wil toevoegen is er nog maar 1 land (NL) en alleen de locaties die ik zelf heb ik gevoerd. Tevens is de weer tab in mijn geval nu ook retesnel geworden :)

[Voor 17% gewijzigd door wontcachme op 11-07-2008 21:14]

Anoniem: 79329

OPLOSSING GEZOCHT?

Ik heb een een fantastisch mooi leren hoesje van Brando voor me touch diamond om evt aan de riem te maken. Wat nu mega irritant is, dat als je telefoon gaat, voordat je de PDA uit het tasje hebt, heb je of opgehangen of al opgenomen of van allerlei andere dingen op het scherm ingedrukt, omdat het scherm actief wordt als de telefoon overgaat... Grr. Schermblokkering helpt niet wanneer telefoon overgaat. Dan wordt alsnog het scherm actief... Slide 2 Unluck werkt ook niet, ook gewoon toetsten op scherm van opnemen of ophangen.

Kortom kun je niet zo instellen dat je alleen met de harde toesten de telefoon kunt opnemen... of dat je eerst je toestel van de vergrendeling moet halen OOK als de telefoon gaat?

Wie weet een oplossing?

wontcachme schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:22:
Bedankt voor de tip! Ook hier werkt het perfect. Hij had nog wel even de installatie nodig van .NET Compact Framework 3.5. Dat kan je hier vinden. Dit zijn nou van die leuke dingetjes wat je op deze telefoon kan aanpassen. Super. _/-\o_

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 264814 op 11-07-2008 22:11]

Anoniem: 198110

Heeft niemand voor mij een oplossing voor onderstaande vragen?

Ik ben dit topic nu al tijdje aan t volgen en heb er al veel handige tips vandaan gehaald.
Ik heb echter 2 vraagjes.

1) Weet iemand hoe je in touchflo 3d de internetbrowser kan wijzigen...mijn bedoeling is dus dat als ik op de wereldbol klik Internet explorer opstart en niet Opera...opera ziet er leuk uit maar teveel sites die ik bezoek(bijv Hyves.nl) werken niet naar behoren bijv. dat ik bepaalde links niets kan aanklikken.

2) Ik wil bij mijn contactpersonen de sim-contacten verbergen. Ik heb dit geprobeerd via advance config en via register tweak met total commander.
Het rare is dat als ik de tweak via totalcommander doe en ik niet een soft reset doe de simcontacten weg zijn, zodra ik een keer reset of mn toestel uit en aan zet zijn de simcontacten er weer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??

Ik heb trouwens ROM1.37 NLD gewoon van de HTC site

Anoniem: 198110 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:12:

1) Weet iemand hoe je in touchflo 3d de internetbrowser kan wijzigen...mijn bedoeling is dus dat als ik op de wereldbol klik Internet explorer opstart en niet Opera...opera ziet er leuk uit maar teveel sites die ik bezoek(bijv Hyves.nl) werken niet naar behoren bijv. dat ik bepaalde links niets kan aanklikken.
Vraag anders om een verzoekje op XDA? Standaard kan het in ieder geval niet. Voor hyves kan je wel de mobiele versie bereiken op: http://www.hyves.nl/?l1=mo zoals die ook op IE opent.

Krijgt iemand Skype aan de praat? Bij mij zie je de openingscherm, het zandlopertje (nou ja, soort van) en dan loopt ie vast?

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10-2022
running man schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Met deze tweak wordt het aangeven van een wifi of bluetooth verbindings icoon bovenin het scherm van mijn TD niet meer zo voorspelbaar. Bluetooth icoon zie helemaal niet meer (natuurlijk als die aanstaat) en de wifi af en toe. Na het terugzetten van deze tweak werkt het allemaal weer perfect 8)7
Het frappante is dat als de Phone Skin disabled is, het scherm ook niet meer uitgaat als je belt of gebeld wordt........
Bluetooth icoontje verdwijnt inderdaad, maar ik vind de klassieke schermpjes eigen lijk net zo handig. Bedankt voor de tip!

Even een vraagje over de tweak uit het vorige topic zodat je zelf altijd het scherm kan roteren, hoe de poep doe ik dit? :P ik heb die regtweak gedaan maar hoe kan ik het scherm nu laten draaien?

Ook kan ik het maar niet voor elkaar krijgen om de sim contacten te verbergen. Al via advanced config en TC gedaan.

Zijn er trouwens meer mensen die het idee hebben dat er bij TT7 een slechtere gps ontvangst is dan bij TT6?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:56:
Even een vraagje over de tweak uit het vorige topic zodat je zelf altijd het scherm kan roteren, hoe de poep doe ik dit? :P ik heb die regtweak gedaan maar hoe kan ik het scherm nu laten draaien?

Ook kan ik het maar niet voor elkaar krijgen om de sim contacten te verbergen. Al via advanced config en TC gedaan.

Zijn er trouwens meer mensen die het idee hebben dat er bij TT7 een slechtere gps ontvangst is dan bij TT6?
kan je dan landscape smsen ?
dus qwerty toetsenbord over de hele lengte ?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Na de rom update gedaan te hebben (van de 1.35 NL naar de 1.37 NL) had ik wat problemen met het opbouwen van een BT data (inbel)verbinding naar mijn SE W800i. Besloten om maar weer een harde reset te doen. Maar enterknop + volume omlaag + reset knop indrukken lijkt opeens niet meer te werken. Het is me eerder wel gelukt. Het enige wat er nu gebeurd is dat het toestel weer opnieuw opstart, de zogenaamde soft reset :s :?

Hebben meer mensen hier problemen mee?

Door het toestel op een andere manier vast te houden lukte het me wel in 1x :s

Heb met behulp va Sprite Backup een backup gemaakt van voor de rom update. Na de rom update wilde ik deze backup terugzetten. De backup starte wel op, maar eenmaal bij het terugzetten kreeg ik een foutmelding en beëindigde hij het proces. Ook bij het opnieuw installeren van SpriteBackup lukte het me uberhaubt niet meer om een backup te maken vanwege eenzelfde foutmelding. Meer mensen hier problemen mee?

[Voor 35% gewijzigd door jules op 11-07-2008 23:26]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 13:20
wd200 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:03:
[...]

kan je dan landscape smsen ?
dus qwerty toetsenbord over de hele lengte ?
Dan moet het je het progje "Gsen" gebruiken ;)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
schiet iemand eens een piccie van zo'n volledig qwerty keyboard in landscape kan je er een beetje makkelijk bij als je wilt smsen met 2 vingers?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 13:58
Is het iemand overigens gelukt om de Diamond te gebruiken als modem voor een laptop met OS X 1.5.4?

[Voor 8% gewijzigd door DaannO op 11-07-2008 23:22]

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 93400 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:39:
[...]

Het is me alleen opgevallen dat hij veelal weinig precies is en moeite heeft met het registreren van beweging. Route66 i.c.m. lopen over de weg (lage snelheid) zorgt voor zéér trage reactie, evenals dat hij vaak een straat als 'niet gedigitaliseerd' weergeeft, terwijl je duidelijk ziet dat deze wel op de kaart staat. Ook als je midden op de weg loopt. Gebruik in de auto is hij aan de trage kant vind ik.
Ik heb hetzelfde probleem met Route 66. Geen goede Gps ontvangst en straten die nioet gedigitaliseerd zijn.

Ik heb mijn Diamond met McGuider en TOMTOM 7 getest en geen problemen gevonden.

PSN: IS_DJ

• Anoniem: 267263
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:20:
schiet iemand eens een piccie van zo'n volledig qwerty keyboard in landscape kan je er een beetje makkelijk bij als je wilt smsen met 2 vingers?
Probeer deze eens, volledig scherm en landscape, groter kan niet ;)
http://www.spbsoftwarehou...s/fsk/screenshots.html?nl

Anoniem: 79879

Anoniem: 198110 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:12:
Ik wil bij mijn contactpersonen de sim-contacten verbergen. Ik heb dit geprobeerd via advance config en via register tweak met total commander.
Het rare is dat als ik de tweak via totalcommander doe en ik niet een soft reset doe de simcontacten weg zijn, zodra ik een keer reset of mn toestel uit en aan zet zijn de simcontacten er weer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??
Kijk hier eens: Hide SIM contacts

• Niet online
ApOE schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:14:
[...]

Dan moet het je het progje "Gsen" gebruiken ;)
Desnoods kan je ook gewoon even zelf, handmatig dus, je schermpje in landscape zetten (werkt in elk progje, dus ook in sms/email/navigatie software die deze optie niet heeft ;) )

Deze landscape/portrait optie hebben ze standaard weer eens verborgen, maar kan je gelukkig weer tevoorschijn toveren.

Even met een Register Editor, de 1 in een 0 veranderen, en je krijgt netjes een optie in je scherminstellingen erbij, zoals START/Instellingen/Systeem/Scherm/Weergave: Liggend/Staand.

HKEY_LOCAL_MACHINE - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (change from 1 to 0)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 93400 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:53:
[...]

In de auto heb ik geen hele routes gereden, dus wellicht dat mijn ervaring op dat gebied te beperkt is om daar een eerlijk oordeel over te geven. Over TT7 heb ik bijv nog niet iets slechts gelezen dat ik me kan herinneren.

Hier in ieder geval een wandeling uitgezet met de log van WMMiniGPS. De blauwe stippen benaderen hoe ik het werkelijk gelopen moet en kán hebben. De rode lijn is de GPS-log lijn. Zoals je ziet zou ik als Jezus goed door het water gebaad moeten hebben. Ook later in de route zitten een aantal van die rare dingen. Dit kan zeer goed te maken hebben met het probleem van GPS icm lage snelheid (6km/u).

[afbeelding]
Ik heb dit vanavond ook even geprobeerd, dat WMMiniGPS. Werkt op zich prima, maar hij stopt met loggen op het moment dat ik TomTom6 aanslinger.. Gaat hij bij jou door met loggen of ken je nog een ander programma wat hetzelfde doet en wat wel doorgaat?

Website

• Milenco
pwhooftman schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Het frappante is dat als de Phone Skin disabled is, het scherm ook niet meer uitgaat als je belt of gebeld wordt........
Bluetooth icoontje verdwijnt inderdaad, maar ik vind de klassieke schermpjes eigen lijk net zo handig. Bedankt voor de tip!
Mooi dat jij hetzelfde ervaart. Ik vroeg me al af waar het mogelijk aan kon liggen dat het scherm steeds uitging ondanks het doorvoeren van alle registry tweaks. Het lijkt dus aan de phone skin te liggen. :)
Anoniem: 79329 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:56:
OPLOSSING GEZOCHT?

Ik heb een een fantastisch mooi leren hoesje van Brando voor me touch diamond om evt aan de riem te maken. Wat nu mega irritant is, dat als je telefoon gaat, voordat je de PDA uit het tasje hebt, heb je of opgehangen of al opgenomen of van allerlei andere dingen op het scherm ingedrukt, omdat het scherm actief wordt als de telefoon overgaat... Grr. Schermblokkering helpt niet wanneer telefoon overgaat. Dan wordt alsnog het scherm actief... Slide 2 Unluck werkt ook niet, ook gewoon toetsten op scherm van opnemen of ophangen.

Kortom kun je niet zo instellen dat je alleen met de harde toesten de telefoon kunt opnemen... of dat je eerst je toestel van de vergrendeling moet halen OOK als de telefoon gaat?

Wie weet een oplossing?
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens deze post zou het moeten lukken met Slide2Unlock. Als ik de post lees moet je het apart instellen, dat die ook lockt tijdens een gesprek.
jules schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:09:
Na de rom update gedaan te hebben (van de 1.35 NL naar de 1.37 NL) had ik wat problemen met het opbouwen van een BT data (inbel)verbinding naar mijn SE W800i. Besloten om maar weer een harde reset te doen. Maar enterknop + volume omlaag + reset knop indrukken lijkt opeens niet meer te werken. Het is me eerder wel gelukt. Het enige wat er nu gebeurd is dat het toestel weer opnieuw opstart, de zogenaamde soft reset :s :?

Hebben meer mensen hier problemen mee?

Door het toestel op een andere manier vast te houden lukte het me wel in 1x :s

Heb met behulp va Sprite Backup een backup gemaakt van voor de rom update. Na de rom update wilde ik deze backup terugzetten. De backup starte wel op, maar eenmaal bij het terugzetten kreeg ik een foutmelding en beëindigde hij het proces. Ook bij het opnieuw installeren van SpriteBackup lukte het me uberhaubt niet meer om een backup te maken vanwege eenzelfde foutmelding. Meer mensen hier problemen mee?
Ik kan de posts zo niet terugvinden maar dit is inderdaad een bekend probleem. Als je met sprite een backup terugzet op een andere ROM dan levert dit problemen op. Volgens mij gebeurd het alleen als je systeeminstellingen terugzet, de rest zou wel gewoon moeten werken.

• Niet online
DaannO schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:22:
Is het iemand overigens gelukt om de Diamond te gebruiken als modem voor een laptop met OS X 1.5.4?
Appeltje ;)
Denk dat je meer kans maakt in een ander forum, die anderhalve kip die hier OS X gebruikt :? en dan ook nog een Windows Mobile phone kopen :X , da's zeldzaam ;)

Overigens met het antieke XP werkt het goed, vanmorgen nog gebruikt :)

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 23:27

yassine

Nothing to it but to do it!

yassine schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Snel is ie zeker, ben al1 niet blij wat er met mijn start menu is gebeurd. Als ik start knop druk, dan is wat een start-menu moet voorstellen helemaal zwart? dus zie die pictogrammen, druk ik echter op de knop naar beneden of tik ik ergens op het zwart vlak komt ie weer naar voren. 8)7 Jij ook last van?
opgelost :P Animated menu's had ik aangezet in Adv.conf, nou weer uitgezet en ik zie weer alle pictogrammen in de start menu :)

• Milenco
DaannO schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:22:
"Mac OS users who have Windows Smartphones, all three of you I guess, there you go!"
http://www.youtube.com/watch?v=r58Eqrvm3Wo

Filmpje is twee jaar oud maar ik neem aan dat het met de nieuwe software dan enkel makkelijker is geworden. :)
Anoniem: 267263 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Desnoods kan je ook gewoon even zelf, handmatig dus, je schermpje in landscape zetten (werkt in elk progje, dus ook in sms/email/navigatie software die deze optie niet heeft ;) )

Deze landscape/portrait optie hebben ze standaard weer eens verborgen, maar kan je gelukkig weer tevoorschijn toveren.

Even met een Register Editor, de 1 in een 0 veranderen, en je krijgt netjes een optie in je scherminstellingen erbij, zoals START/Instellingen/Scherm/Weergave: Liggend/Staand.

HKEY_LOCAL_MACHINE - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (change from 1 to 0)
Dat heeft die gedaan maar hij weet nu niet hoe je die switch-knop kan activeren.

[Voor 46% gewijzigd door Milenco op 12-07-2008 00:22]

• Niet online
Milenco schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:21:

Dat heeft die gedaan maar hij weet nu niet hoe je die switch-knop kan activeren.
Ja dat had ik begrepen, daarom had ik dat ook in de tekst verwerkt, voor de duidelijkheid nog maar een keer:

Als hij alles goed heeft doorgevoerd zou hij (na softreset, misschien is hij dat vergeten :? ) via onderstaande het scherm moeten kunnen roteren!
START/Instellingen/Systeem/Scherm/Weergave: Liggend/Staand

That's it.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 12-07-2008 00:34]

• Anoniem: 55563
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Omdat ik regelmatig problemen had met de dataverbinding, zowel UMTS als GPRS, ben ik 's in de instellingen gedoken. Ik zag dat zowel het type netwerk (GSM en WCDMA) als de gebruikte band op automatisch stond. Heb de band nu op UMTS(900+2100)+GSM(900+1800) staan en de verbinding loopt nu als een trein. Connecten gaat heel soepel, vaker een goed tot maximaal bereik en geen wegvallende verbinding meer tijdens bellen. Ook weer-updates komen vrijwel meteen binnen waar dat eerst vaak gewoon niet lukte. Helaas is tussendoor wel een keer de instelling vanzelf weer op auto terechtgekomen. Kwam ik achter omdat verbinden ineens weer niet lukte.

Heb ik ook meteen een vervolgvraag: je kunt ook andere banden instellen zoals UMTS 850 en 1900 en GSM 850 en 1900. Oftewel is de Diamond dan tóch triband UMTS en quadband GSM of zijn dit gewoon standaard windows-opties die gewoon niet werken?

Misschien probeert Windows in de auto-stand wel gewoon te connecten op frequenties die of de telefoon niet ondersteunt of die natuurlijk gewoon niet in gebruik zijn in Europa, iets wat dus met de niet-auto instelling voorkomen wordt. Nu weet ik ook niet of UMTS 900 in gebruik is in NL/EU maar in ieder geval werkt het nu een stuk beter. :)

*edit*
In Nederland blijken juist UMTS 1900 en 2100 in gebruik te zijn. De instelling UMTS(1900+2100) komt echter niet voor in WM. UMTS 1900 is wel onderdeel van een andere optie en misschien is dat meteen de reden waarom de verbinding soms hapert in de auto-stand omdat er dan tussen profielen gewisseld moet worden of zo. Dit is natuurlijk wel giswerk maar ik ga op zoek naar antwoorden.
UMTS 1900 wordt in Nederland alleen gebruikt voor de uplink. De instelling UMTS 2100 in WM slaat waarschijnlijk alleen op het downlink-gebeuren. Ik laat 'm dus hierop staan.

*edit2*
Omdat UMTS 900 in aantocht is in Europa zal de dekking enorm verbeteren. Met een beetje geluk is over een jaar GSM al overbodig hoewel ik nog maar weinig kan vinden over initiatieven in Nederland (wel Finland en UK). Ik vraag me af of de accuduur flink verbetert zodra GSM uitgeschakeld kan worden. Heeft iemand dat toevallig al getest? Nu hoor je doorgaans nog dat mensen juist UMTS uitschakelen en genoegen nemen met GPRS.

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 12-07-2008 01:34]

• Milenco
Anoniem: 267263 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:32:
[...]

Ja dat had ik begrepen, daarom had ik dat ook in de tekst verwerkt, voor de duidelijkheid nog maar een keer:

Als hij alles goed heeft doorgevoerd zou hij (na softreset, misschien is hij dat vergeten :? ) via onderstaande het scherm moeten kunnen roteren!
START/Instellingen/Systeem/Scherm/Weergave: Liggend/Staand

That's it.
Thanks. :) Niet dat ik het zelf wil gebruiken maar erg logisch hebben ze dat niet gedaan naar mijn idee. Beter was een knopje geweest die binnen 1 of 2 stappen te bereiken is. Aangezien dit toch iets is wat je vaak gebruikt. :) Misschien is het iets persoonlijks..

• wontcachme

wontcachme

Er is een nieuwe versie uit met snelheids vergelijkingen tussen verschillende custom roms. Hij is hier te downloaden: http://forum.xda-develope...mentid=98643&d=1215813011

• Anoniem: 55563
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 264814 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:07:
Bedankt voor de tip! Ook hier werkt het perfect. Hij had nog wel even de installatie nodig van .NET Compact Framework 3.5. Dat kan je hier vinden. Dit zijn nou van die leuke dingetjes wat je op deze telefoon kan aanpassen. Super. _/-\o_
Heb uit dit pakket de .cab gehaald voor mensen zoals ik die liever rechtstreeks vanaf de pda installeren:

Scheelt weer wat nutteloze MB's. :)

*edit*
Volgens mij overschrijft dit pakket niet de oude netcf-versie. Jammer.

*edit2*
Er bestaan ook powertoys voor .NET Compact Framework 3.5. Heb ook uit dit pakket de bestanden gehaald voor direct gebruik op de Diamond:

Uitpakken naar de pda en netcfcfg.exe draaien. Hoeft niet geïnstalleerd te worden. Nu kun je kiezen welke versie, 2.0 of 3.5, standaard gebruikt wordt door WM.

Als alternatief flash je natuurlijk een rom die 3.5 geïntegreerd heeft en van 2.0 is ontdaan. Scheelt weer ruimte.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 12-07-2008 02:38]

• wontcachme

wontcachme

Ik wordt gek van muziek er netjes op zetten.

1, De manier die ik eerst deed (.bak maken enzo) werkte goed echter geen albumart en als er toch een albumart bij kwam dan waren alle liedjes met dat plaatje.
2. Met media player heb ik 30 liedjes de gegevens laten opzoeken, plaatjes en dergelijke. Alle 30 hadden nu alle gegevens, ik pleur de map op mijn telefoon (dus niet synchroniseren). Open de tab muziek en alle liedjes stonden er, echter maar met 3 verschillende plaatjes :X.
3. Dezelfde liedjes als hierboven in media player geopend (alle plaatjes waren er gewoon bij) en toen gesynchroniseerd. Vervolgens weer de tab muziek bekeken en toen weer maar 3 plaatjes :X

Zelfs op de manier als in de faq krijg ik geen plaatjes. Weet iemand een andere makkelijke muziekspeler die werkt (Dus dat ik gewoon een map kan selecteren en dat daar alles uit gespeelt wordt)?

htc mag van mij de touchflo media speler wel de map manier inbouwen. Die andere manier er ook gewoon inlaten en de gebruiker laten selecteren.

EDIT: Open ik de muziek gewoon in media player om op de pc te beluisteren dan blijkt dat overal gewoon de albumart bij zit. Im gonna kill some one.

[Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 12-07-2008 03:07]

Anoniem: 181496

yassine schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Nee heb ik hier geen last van, misschien nog eens een hardreset doen..

Edit, ik las dit : advanced configurator to have animated menu's. Enabling gives the problem, disabling resolves it.
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:38:
Omdat ik regelmatig problemen had met de dataverbinding, zowel UMTS als GPRS, ben ik 's in de instellingen gedoken. Ik zag dat zowel het type netwerk (GSM en WCDMA) als de gebruikte band op automatisch stond. Heb de band nu op UMTS(900+2100)+GSM(900+1800) staan en de verbinding loopt nu als een trein.
Als ik het niet verkeerd hebt maak je alleen nu niet meer de omschakeling naar UMTS / HSDPA, waardoor je een veel tragere internet verbinding hebt.
Test het maar eens bv op www.speedtest.nl

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 12-07-2008 22:38]

Anoniem: 136399

Anoniem: 264814 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Krijgt iemand Skype aan de praat? Bij mij zie je de openingscherm, het zandlopertje (nou ja, soort van) en dan loopt ie vast?
Bij werkt Skype ook niet, wat wel werkt is Skype via het programma Fring.
En een andere oplossing is voipbuster, die werkt webbased dus werkt altijd zonder install!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 16:33
quote:
Milenco schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:37:
Volgens mij is het in het vorige deel ook al een keer gemeld, maar toch herhaal ik deze tip nog ff, want het scheelt echt veel: Als je mbv Advanced Config de "Phone Skin" op disabled zet scheelt dat ongeveer 6 tot 10MB aan extra RAM. Je telefoon gaat ook veel sneller over zo. Je hebt echter wel een ouder menutje, zonder videobellen mogelijkheid, maar als je dat niet gebruikt is dit echt een aanrader!
dit scheelt echt ontzettend veel, vooral in snelheid. Aanrader en ik had hem nog niet eerder gezien

Anoniem: 93400

badflower schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:57:
dit scheelt echt ontzettend veel, vooral in snelheid. Aanrader en ik had hem nog niet eerder gezien
Enige is dat je scherm niet meer automatisch uitgaat. Dat vind ik erg vervelend. Het kost meer energie en je hebt ook nog dikke kans dat je met je oor tegen een knop op het scherm drukt.

wontcachme schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:33:
Ik wordt gek van muziek er netjes op zetten.

1, De manier die ik eerst deed (.bak maken enzo) werkte goed echter geen albumart en als er toch een albumart bij kwam dan waren alle liedjes met dat plaatje.
2. Met media player heb ik 30 liedjes de gegevens laten opzoeken, plaatjes en dergelijke. Alle 30 hadden nu alle gegevens, ik pleur de map op mijn telefoon (dus niet synchroniseren). Open de tab muziek en alle liedjes stonden er, echter maar met 3 verschillende plaatjes :X.
3. Dezelfde liedjes als hierboven in media player geopend (alle plaatjes waren er gewoon bij) en toen gesynchroniseerd. Vervolgens weer de tab muziek bekeken en toen weer maar 3 plaatjes :X

Zelfs op de manier als in de faq krijg ik geen plaatjes. Weet iemand een andere makkelijke muziekspeler die werkt (Dus dat ik gewoon een map kan selecteren en dat daar alles uit gespeelt wordt)?

htc mag van mij de touchflo media speler wel de map manier inbouwen. Die andere manier er ook gewoon inlaten en de gebruiker laten selecteren.

EDIT: Open ik de muziek gewoon in media player om op de pc te beluisteren dan blijkt dat overal gewoon de albumart bij zit. Im gonna kill some one.
Zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd, zorg ervoor dat je mp3's goed getagged zijn en dat de albumart in je mp3's zit. Dit heb ik gedaan en nu kan je je mp3's gewoon overal neergooien en ze worden automatisch goed herkend inc albumart.

Anoniem: 230531

Zelf al is alles netjes getagged (cfr iTunes werkt perfect), nog krijg ik geen cd covers waar ik netjes kan doorscrollen, zoals het op diverse filmpjes getoond wordt.
Ik de bibliotheek staat alles zoals het moet, met covers....
Kies ik hier een cd, dan wordt de cover wel getoond, maar nooit alle cdcovers achter elkaar, waar je dan lekker kan doorscrollen.
Graag (bruikbare) tips...
JP

• badflower
Anoniem: 93400 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:19:
[...]

Enige is dat je scherm niet meer automatisch uitgaat. Dat vind ik erg vervelend. Het kost meer energie en je hebt ook nog dikke kans dat je met je oor tegen een knop op het scherm drukt.
Bij mij gaat het scherm wel automatisch uit? Ook tijdens het bellen.

• Milenco
badflower schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Bij mij gaat het scherm wel automatisch uit? Ook tijdens het bellen.
Jij hebt alleen phone skin uitgeschakeld en verder niet met de registry tweaks zitten spelen? Misschien moet 205lacoste de tweaks ff nakijken en op standaard zetten:

* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatteryTimeoutInCall set to 5
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\BatterySuspendTimeoutInCa ll to 5
* HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayD uringCall to 1
* HKCU\ControlPanel\Phone Sleep to 1
* HKCU\ControlPanel\Backlight\LightSensorPollingEnab le to 1

@wontcachme: Slide2Play gebruikt nog de klassieke manier van muziek afspelen, dmv het benaderen van muziek op basis van bestandsnaam. Hoewel het nog een beta is, is het misschien de moeite van het proberen waard. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=377627

Ik gebruik zelf Pocket Player van Conduits Software als mp3-speler, en deze bevalt uitstekend. Niet de snelste van het hele stel, maar wel veel mogelijkheden. Je kan muziek raten, hoewel de meeste programma's dat wel kunnen. Het mooie is echter dat je aan de hand van die rating smartplaylists kunt gebruiken, zoals most played, 4 and 5 star rated, etc. Verder ondersteunt het ook handmatige playlists, podcasts (die je zelf kan streamen via internet), een hoop plugins (volgens mij maakt het gebruik van dezelfde plugins als winamp?), etc. Echt een aanrader. Niet freeware, maar wel 30 day trail. Ook gebruikt Pocket Player de ID3-tags voor het indexeren van de DB, maar als je deze tags goed hebt gezet werkt het gelijk goed! :)

[Voor 28% gewijzigd door Milenco op 12-07-2008 12:01]

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:27:
[...]
Zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd, zorg ervoor dat je mp3's goed getagged zijn en dat de albumart in je mp3's zit. Dit heb ik gedaan en nu kan je je mp3's gewoon overal neergooien en ze worden automatisch goed herkend inc albumart.
Dat is het juist. Ik heb alles handmatig getagd via media player iclusief albumart. Slechts bij 1 liedje was er geen plaatje (Hey, wir wollen die eisbahrn sehen). De rest hebben allemaal plaatjes (30 liedjes van 25 verschillende groepen). Open ik de liedjes via media player dan ziet hij de plaatjes echter synchroniseerd ik met de telefoon dan komen er steeds maar 3 mee.

• badflower
@Milenco

yep, alleen phoneskin uitgeschakeld. Die tweaks heb ik nog niet uitgevoerd.
Batterij lijkt ook langer mee te gaan. Beste tweak tot nu toe wat mij betreft.

Waarom een stukje software kopen als er iets meekomt dat er leuk uitziet...
Ik vind de diamond echt een tof toestel en ik heb me de aankoop nog niet beklaagd, maar mi. zit de software echt nog met haken en ogen in elkaar.
Iben helemaal geen kenner dus ook dat flashen is niet direct aan mij besteed, misschien jammer.
ik wou ook graag iets over dit forum kwijt (oei.... gevaarlijk)
Ik vind dat hier alles nogal rommelig door mekaar staat... hier vind een kat zijn jong niet.. ook zoeken lukt niet zoals je het dikwijls verwacht... kan je geen subgroepen aanmaken? bvb items verzamelen rond flashen, rond muziek, rond batterij... weet ik veel...
JP

Anoniem: 93400

Anoniem: 230531 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:31:
Ik vind dat hier alles nogal rommelig door mekaar staat... hier vind een kat zijn jong niet.. ook zoeken lukt niet zoals je het dikwijls verwacht... kan je geen subgroepen aanmaken? bvb items verzamelen rond flashen, rond muziek, rond batterij... weet ik veel...
JP
Kijk eens in de OP... NeOk heeft aardig zijn best gedaan dacht ik zo. Tevens werkt de zoekfunctie echt prima. Men moet gewoon eens fatsoenlijk leren zoeken door de juiste zoekwoorden te gebruiken.

Anoniem: 258838

Milenco schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:10:
[...]
Ik kan de posts zo niet terugvinden maar dit is inderdaad een bekend probleem. Als je met sprite een backup terugzet op een andere ROM dan levert dit problemen op. Volgens mij gebeurd het alleen als je systeeminstellingen terugzet, de rest zou wel gewoon moeten werken.
Ik had het probleem met de nieuwe 1.37 NL ROM om een Sprite Backup te maken.
Echter had ik de TD toen in "vliegtuigmodus" staan. Toen ik dit uitgezet had, deed Sprite Backup het weer.

• zimonia
Ik vind de diamond echt een tof toestel en ik heb me de aankoop nog niet beklaagd, maar mi. zit de software echt nog met haken en ogen in elkaar.
Iben helemaal geen kenner dus ook dat flashen is niet direct aan mij besteed, misschien jammer.
JP
Heb je uberhaüpt de startpost gelezen?

• Milenco
JP
Dat rommelige is een beetje het probleem van het hele WBM forum. Veel vragen die betrekking hebben op Wndows Mobile algemeen worden gesteld in telefoon-specifieke topics. Hierdoor heb je snel een wildgroei aan vragen en oplossingen. Wat je eraan kan doen, geen idee, maar het valt mij in ieder geval ook op. Wellicht is deze discussie beter te voeren in het WMB Feedback topic.

Ja hoor.... en gelukkig dat die er is anders was het helemaal niet te doen!!! dikke pluim voor die kerel.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23
Ik vraag mij af hoe jullie even snel een smsje willen versturen. Het scrollen door de contactlist gaat vrij traag en hij springt soms terug naar record 1. Als je wilt bellen zie je tenminste naast je contact een a/z lijst staan waar je op kunt klikken.

• darkpluisje
darkpluisje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:00:
is er al wat meer bekend over de ''viktor'' ??? want vind hem persoonlijk nogal stukje mooier als de TD, en moet toch iig nog een paar weekjes wachten dus iets langer kan ook nog wel dan
..^^.. iemand?

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 10:10
Hadden jullie al eens van My Mobiler gehoord ? .. Het is een remote pda control programma (FREEWARE !). Het leuke hieraan is dat je je TD met je muis kan bedienen alsof je het met je vinger doet. Het is natuurlijk niet zo soepel maar het werkt perfect.

http://www.mymobiler.com/

http://www.mymobiler.com/mymobiler12.jpg

Ik heb ook een leuke computer..

• Milenco
Veel verder dan erachter zijn gekomen dat Victor ook een codenaam is van HTC ben ik nog niet gekomen. Welk model bedoel je hier precies mee?

• Draquilla
  • Laatst online: 07-05 22:05
THxZ0NE schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:40:
Ik vraag mij af hoe jullie even snel een smsje willen versturen. Het scrollen door de contactlist gaat vrij traag en hij springt soms terug naar record 1. Als je wilt bellen zie je tenminste naast je contact een a/z lijst staan waar je op kunt klikken.
Ik voer gewoon bij de ontvanger de eerste paar letters van de contactpersoon in en dan verschijnt de naam er automatisch

• Draquilla
Milenco schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:04:
[...]

Veel verder dan erachter zijn gekomen dat Victor ook een codenaam is van HTC ben ik nog niet gekomen. Welk model bedoel je hier precies mee?
Het schijnt een codenaam te zijn voor de Diamond dus, althans de variatie ervan (MDA)

http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Victor

[Voor 4% gewijzigd door Draquilla op 12-07-2008 15:28]

• darkpluisje
Milenco schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:04:
[...]

is een versie van diamond maar dan met ronde hoeken (kan dat :P, naja je snapt wat ik bedoel) en een (veel) mooiere achterkant imho

Ja volgens mij is het de MDA versie, tenminste tussen Victor en MDA zie ik geen verschil.

• darkpluisje
Anoniem: 183559 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:38:
Ja volgens mij is het de MDA versie, tenminste tussen Victor en MDA zie ik geen verschil.
wat wil dat zeggen? mda?

• Draquilla
Dat is de versie van T-Mobile.. Hun "merknaam" en aangepaste versie van de Touch Diamond, althans de MDA Compact IV..
MDA is laat maar zeggen de PPC lijn van T-Mobile

[Voor 14% gewijzigd door Draquilla op 12-07-2008 15:46]

• darkpluisje
Draquilla schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Dat is de versie van T-Mobile.. Hun "merknaam" en aangepaste versie van de Touch Diamond, althans de MDA Compact IV..
MDA is laat maar zeggen de PPC lijn van T-Mobile
ok op die manier...ja wist inderdaad wel dat hij t-mobile only zou zijn...maar is hij dus bij t-mobile wel in dat uiterlijk te krijgen? op hun site zie ik hem nergens staan

edit: ok heb hem nu gevonden, hij is dus gewoon verkrijgbaar... is hij niet op andere manieren te verkrijgen? Want ik vind hem 2x mooier, maar een abbo bij t-mobile met internet is 3x duurder...

[Voor 17% gewijzigd door darkpluisje op 12-07-2008 16:24]

wat vinden jullie van die FM player ook maar niks.... mijn ontvangst is erg triestig

Ik heb een beetje zitten lezen (niet teveel natuurlijk:p). Maar volgens een aantal nieuwssites zal de naam Diamond gaan veranderen in Victor (degene met de gladde achterkant). Maar dan hebben ze het alleen over taiwan. Dus in Europa weet ik het niet.

Ik zal even de link posten:

http://www.cellfanatic.co...es-htc-touch-victor-p3702

darkpluisje schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:52:

edit: ok heb hem nu gevonden, hij is dus gewoon verkrijgbaar... is hij niet op andere manieren te verkrijgen? Want ik vind hem 2x mooier, maar een abbo bij t-mobile met internet is 3x duurder...
Waarom vind je een gladde achterkant mooier? Op het minpuntje na dat de shiny diamond achterkant veel vingerafdrukken laat zien, vind ik de diamond mooier. Maarja over smaak valt niet te twisten natuurlijk ;)

Anoniem: 230531 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:34:
wat vinden jullie van die FM player ook maar niks.... mijn ontvangst is erg triestig
Niks te klagen, ontvangst is goed. Misschien tijdelijk slechte ontvangst?

• darkpluisje
Anoniem: 183559 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:39:
[...]

Waarom vind je een gladde achterkant mooier? Op het minpuntje na dat de shiny diamond achterkant veel vingerafdrukken laat zien, vind ik de diamond mooier. Maarja over smaak valt niet te twisten natuurlijk ;)
naja vind de achterkant mooier en de plaatsing van de camera achter dat glaasje ook, heb het niet zo op a-symetry :P ook de afgeronde hoeken staan wat moderner imho

denk trouwens dat het idee van dat verhaal uit taiwan precies hetzelfde is als met t-mobile hier, dat gewoon een deel van de telefoonmaatschappijen het krijgen..

maar kom na wat verder surfen toch wel vaker tegen dat ze hem echt los uit willen gaan brengen...dit lijkt me alleen een beetje sterk, waarom zouden ze dan hier eerst alleen t-mobile het alleenrecht geven

[Voor 27% gewijzigd door darkpluisje op 12-07-2008 17:28]

Dat werkt dus allemaal niet...
Anoniem: 267263 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Even met een Register Editor, de 1 in een 0 veranderen, en je krijgt netjes een optie in je scherminstellingen erbij, zoals START/Instellingen/Systeem/Scherm/Weergave: Liggend/Staand.

Nadeel daarvan is dat het wel meteen uitgaat zodra je het instellingen scherm sluit... Je heb er dus vrij weinig aan. Is er ook een progje waarmee je een knop kan koppelen aan het kantelen van het scherm? gebruikt de terug knop toch nooit dus die kan ik daar best voor gebruiken.
Anoniem: 230531 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:18:
Zelf al is alles netjes getagged (cfr iTunes werkt perfect), nog krijg ik geen cd covers waar ik netjes kan doorscrollen, zoals het op diverse filmpjes getoond wordt.
Ik de bibliotheek staat alles zoals het moet, met covers....
Kies ik hier een cd, dan wordt de cover wel getoond, maar nooit alle cdcovers achter elkaar, waar je dan lekker kan doorscrollen.
Graag (bruikbare) tips...
JP
Alle cd covers achter elkaar krijg je alleen als je alle nummers in 1x laad. Als jij bv in de bioblitheek 1 album kiest dan laat ie idd alleen dat album zien (logisch, want die heb jij gekozen). Daar kan je niets aan veranderen. Als je bv een artiest kiest, en dan alle nummers laat ie weer wel de verschillende covers achter elkaar zien (logisch, want er zijn meedere covers om te laten zien).
wontcachme schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:38:
[...]

Dat is het juist. Ik heb alles handmatig getagd via media player iclusief albumart. Slechts bij 1 liedje was er geen plaatje (Hey, wir wollen die eisbahrn sehen). De rest hebben allemaal plaatjes (30 liedjes van 25 verschillende groepen). Open ik de liedjes via media player dan ziet hij de plaatjes echter synchroniseerd ik met de telefoon dan komen er steeds maar 3 mee.
De TD speler is dom, mediaplayer beunt zelf een eind heen en dan krijg je idd wel dingen te zien die in je TD dan weer niet werken. Ik heb alles getagged met mp3tag (is gratisch) en daarbij de album art in de mp3'tje laten zetten en nu werkt alles gewoon goed op de TD zelf. Alles wat je leest over syncen en alles werkt gewoon niet, waar het om gaat is dat je tags goed staan, dat is het enige.

Heb trouwens net mijn RE100 gekregen, werkt perfect. Kan nu eindelijk me TD zonder een shitload een moeite als mp3 speler gebruiken. Meegeleverde oordopjes zijn alleen nog slechter dan die al bij de TD zaten maargoed voor 20 euro mag je ook niet teveel verwachten.

Nog iets wat ik heb opgemerkt is dat het wel lijkt alsof mijn geheugengebruikt behoorlijk omhoog is gegaan nadat ik de tweaks voor googlemaps van interngeheugen en opera van interngeheugen heb gedaan, ookal gebruik ik beide niet. Vreemd... Merk het trouwens niet echt aan de snelheid. Dat snap ik sowieso niet helemaal, ookal maak ik meer geheugen en alles vrij, ik vind het er echt niet veel soepeler op gaan en met sommige reg tweaks voelt het eerder trager aan.

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
[...]
Dat werkt dus allemaal niet...
Waarom je sim-kaart niet gewoon leegmaken dan?

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
De TD speler is dom, mediaplayer beunt zelf een eind heen en dan krijg je idd wel dingen te zien die in je TD dan weer niet werken. Ik heb alles getagged met mp3tag (is gratisch) en daarbij de album art in de mp3'tje laten zetten en nu werkt alles gewoon goed op de TD zelf. Alles wat je leest over syncen en alles werkt gewoon niet, waar het om gaat is dat je tags goed staan, dat is het enige.
Heb het nu opgelost door met mediamonkey de 30 liedjes een voor een een cover toe te wijzen. Ben nu bezig mijn gehele collectie te gaan doen, maar 50gig gaat niet zo snel.

• darkpluisje
wontcachme schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:38:
[...]

Heb het nu opgelost door met mediamonkey de 30 liedjes een voor een een cover toe te wijzen. Ben nu bezig mijn gehele collectie te gaan doen, maar 50gig gaat niet zo snel.
ach je krijgt er toch maar 4 gig op kwijt :P dus dat word flink knippen

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 10:23
Anoniem: 267197 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:13:
Hoe krijgk het gefixt dat men belltone bij een bericht meer als één keer afgaat ? Want die optie "herhalen" kan ik niet selecteren.. en hoe krijg ik het uberhaupt gefixt dat ik een mp3 of wma bestand als BERICHTTOON (dus niet als beltoon) heb ?

Da ding van me is volledig getweakt maar hou me nu pas met de basis dingetjes bezig :D
Dit heb ik al meermaals gepost, staat ook in de faq:

Beltonen voor telefoon: My documents - My ringtones
Beltonen voor msn: My Device - Application Data - Sound

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Milenco
Voor het herhalen van je beltoon moet je kijken in je register:
HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script
Hierin staat de code die wordt uitgevoerd, uitleg hiervan kan je hier vinden, maar in het kort komt het er op neer dat je de "r" uit deze regel moet verwijderen, zodat de ringtone zich niet herhaald.
[...]

offtopic:
Ik ben vorig jaar zo'n 2 weken bezig geweest al m'n 1500 albums goed te taggen en van albumart te voorzien. Het was echt monnikenwerk, maar zeker de moeite waard! Tegenwoordig gaat vrijwel alles op basis van ID3-tags. Als het dan gelijk goed werkt scheelt dat een boel :)

• Niet online
[...]

Ga eens op zoek naar TagRunner ;) , gaat allemaal automatisch en neemt je echt heel erg veel werk uit handen.

Zie HIER

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 00:30
Anoniem: 93400 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:53:
[...]

In de auto heb ik geen hele routes gereden, dus wellicht dat mijn ervaring op dat gebied te beperkt is om daar een eerlijk oordeel over te geven. Over TT7 heb ik bijv nog niet iets slechts gelezen dat ik me kan herinneren.

Hier in ieder geval een wandeling uitgezet met de log van WMMiniGPS. De blauwe stippen benaderen hoe ik het werkelijk gelopen moet en kán hebben. De rode lijn is de GPS-log lijn. Zoals je ziet zou ik als Jezus goed door het water gebaad moeten hebben. Ook later in de route zitten een aantal van die rare dingen. Dit kan zeer goed te maken hebben met het probleem van GPS icm lage snelheid (6km/u).

[afbeelding]
Vandaag had ook mijn GPS icm met TT6 een behoorlijke blackout. Op de snelweg reeds ik ineens een aantal minuten door het naastgelegen weiland op ongeveer 150 meter.

http://www.jawal.nl

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 21:54
nvidia schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Dit heb ik al meermaals gepost, staat ook in de faq:

Beltonen voor telefoon: My documents - My ringtones
Beltonen voor msn: My Device - Application Data - Sound
Hoi,

Weet jij dan ook toevallig of het mogelijk is een beltoon aan een contact te koppelen?
(ik heb het antwoord namelijk nog niet kunnen vinden)

Alvast bedankt.

[Voor 6% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 12-07-2008 21:28]

• wontcachme

wontcachme

ZyCo DaMiaN schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:27:
[...]

Hoi,

Weet jij dan ook toevallig of het mogelijk is een beltoon aan een contact te koppelen?
(ik heb het antwoord namelijk nog niet kunnen vinden)

Alvast bedankt.
Pagina 228 van de handleiding

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 21:54
wontcachme schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Pagina 228 van de handleiding
Super _/-\o_

• Niet online
Als alleen de beste software voor je TD goed genoeg is ;)

Bespaar jezelf een hoop tijd met zoekwerk / installeren / deïnstalleren, hier kan je meteen zien welk progje als winnaar/finalist uit een test kwam in elke categorie, met linken enz. ;)

HIER een overzichtje van de BEST SOFTWARE AWARDS

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hier is Yzord weer, de negatieve man van de TD :D

Wil even melden dat mijn batterij na het incident dat hij "stuk" was ineens veel beter is. Begin deze week duurde het drie dagen voordat ik hem op moest laden. Daarna deed hij er ruim 2 dagen over. Hoe dit kan weet ik niet, maar ik zie mijn TDtje nu wat postiever ;)

Yzord schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:53:

Wil even melden dat mijn batterij na het incident dat hij "stuk" was ineens veel beter is. Begin deze week duurde het drie dagen voordat ik hem op moest laden. Daarna deed hij er ruim 2 dagen over. Hoe dit kan weet ik niet, maar ik zie mijn TDtje nu wat postiever ;)
Ikke niet begrijp? Je deed eerst 3 dagen met je batterij en nu 2 dagen. Maar je ziet je TD nu wel positiever?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-07-2008 22:02]

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nee mijn batterij was eerst zelfs dood. Laadde hem op en na 5 minuten was er al 10% af.

Anoniem: 267263 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:10:
[...]

Appeltje ;)
Denk dat je meer kans maakt in een ander forum, die anderhalve kip die hier OS X gebruikt :? en dan ook nog een Windows Mobile phone kopen :X , da's zeldzaam ;)

Overigens met het antieke XP werkt het goed, vanmorgen nog gebruikt :)
Hier werkt het redelijk. Het het idee dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Ik heb het volgens deze beschrijving gedaan:

http://lifehacking.nl/mac/internet-op-laptop-via-telefoon/

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 21:24
Nou......het batterij-mysterie is wat mij betreft opgelost!!!!

Aangezien ik de pech heb dat ik 2 diamonds in huis heb, die ik gebruik en de ander die mijn vriendin gebruikt......

Zij klaagde al, dat het zaakje snel leeg was, maar zoals dat wel vaker gaat met mannen neem je dat toch niet helemaal serieus? Vandaag was haar batterij 3/4 vol een uur ervoor, geen lopende apps die t zaakje leegtrokken. Vlak erna helemaal leeg! Te weinig prik om t beestje echt op te starten!

Omwisselen van de batterijen leerde een belangrijk verschil!Er zijn 2 series originele 900 mA in omloop; éé'n serie met een SMAA-serienummer en een serie met een FRNA-serienummer. Uiterlijk zie je duidelijk dat ze uit een andere fabriek komen (verschil in ronde/ platte zijkanten, wel of niet door de behuizing de structuur van het inwendige kunnen zien enz....).

Morgen maar eens met HTC in conclaaf het op te lossen. Telefoons zijn geleverd in zelfde bestelling via GSM-web, maar dan ben ik de telefoon zo 6 weken kwijt als je de reacties leest.

• Niet online
Yzord schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:53:

Sorry verkeerd gelezen (slaapgebrek ;) )

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 12-07-2008 22:46]

robbvdb schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:23:
Nou......het batterij-mysterie is wat mij betreft opgelost!!!!

Omwisselen van de batterijen leerde een belangrijk verschil![b]Er zijn 2 series originele 900 mA in omloop; éé'n serie met een SMAA-serienummer en een serie met een FRNA-serienummer...
Welke gaat het langst mee?
Anoniem: 267263 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:33:
[...]
En dat noem jij veel beter ;) , 2 dagen aan het opladen, da's toch duidelijk niet goed man :?
Lol, hij schreef: Begin deze week duurde het drie dagen voordat ik hem op moest laden. Daarna deed hij er ruim 2 dagen over (toen was hij weer leeg) ;)

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-07-2008 22:47]

• zimonia
robbvdb schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:23:

Omwisselen van de batterijen leerde een belangrijk verschil!Er zijn 2 series originele 900 mA in omloop; éé'n serie met een SMAA-serienummer en een serie met een FRNA-serienummer. Uiterlijk zie je duidelijk dat ze uit een andere fabriek komen (verschil in ronde/ platte zijkanten, wel of niet door de behuizing de structuur van het inwendige kunnen zien enz....).
Welke van de twee is de goeie?

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 21:24
Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:34:
[...]

[...]

Lol, hij schreef: Begin deze week duurde het drie dagen voordat ik hem op moest laden
De FRNA-serie gaat langer mee......bij mij met gemak 2 dagen nu, met redelijk intensief gebruik; om de 15 minuten mail binnenhalen (POP3), online databases inzien, files checken, bellen, enz.....

Als hij 3/4 leeg is wil ik em nog wel eens expres leegtrekken met online Nieuws kijken, dan gaat het allemaal wat harder.

• Niet online
Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:34:
[...]

[...]

Lol, hij schreef: Begin deze week duurde het drie dagen voordat ik hem op moest laden. Daarna deed hij er ruim 2 dagen over (toen was hij weer leeg) ;)
Ja stom van me 7(8)7 , beetje slaap inhalen zal me goed doen ;)

• Niet online
robbvdb schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:40:
[...]

De FRNA-serie gaat langer mee......bij mij met gemak 2 dagen nu, met redelijk intensief gebruik; om de 15 minuten mail binnenhalen (POP3), online databases inzien, files checken, bellen, enz.....

Als hij 3/4 leeg is wil ik em nog wel eens expres leegtrekken met online Nieuws kijken, dan gaat het allemaal wat harder.
En die betere accu, zat die ook in de TD met het hoogste serienummer ?
Mijn toestel heeft serienummer: (xxxxxGN26897) met goede accu.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 12-07-2008 23:00]

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee